Erger dan Bassey kan het haast niet zijn dus op zich zit er een stijgende lijn in
Op Bassey maak je binnen nu en twee jaar 20m winst.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:01:
[...]
Erger dan Bassey kan het haast niet zijn dus op zich zit er een stijgende lijn in
Het toonbeeld van wat er mis is in het voetbaal, anno nu.toolkist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:07:
[...]
Op Bassey maak je binnen nu en twee jaar 20m winst.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Bayern Munchen, het Ajax van DuitslandHarribo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:30:
[...]
Talenten heb je weinig aan, je hebt goede spelers nodig om wedstrijden te winnen.
FC Groningen zit inmiddels vol met talenten...
Blind... Tja.. Hij is vast gekocht vanwege zijn inzicht en uitmuntende passing want de rest houdt niet veel over.
Gezellig daar met de ex Ajacieden, niet te ver weg, normaal land en pingels. Voor hem goede deal
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De veters van Phillip Lahm strikken?ElPaco schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:20:
Volgens de NOS:
[...]
Wat gaat hij daar doen? Het gras maaien?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De waardering ophalen die hij hier niet krijgt
Mooie club hoor, zo in de herfst van je carriere.
Mbt de keeper, maak het geld dan naar Heerenveen over. Blijft het geld in de Nederlandse competitie.
[ Voor 16% gewijzigd door DeKever op 05-01-2023 14:08 ]
idd, denk dat hij daar ook prima past en dat daar een trainer zit die hem op zijn sterke punten weet te benutten en ervoor zorgt dat zijn zwakke punten in het elftal worden opgevangen.DeKever schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:07:
[...]
De waardering ophalen die hij hier niet krijgt
Mooie club hoor, zo in de herfst van je carriere.
zo niet, dan hebben ze voor een prikkie een invaller met Champions League ervaring voor Hernandez. weten strikken die op meerde posities uit de voeten kan.
lekker gehandeld van Ajax, met een beetje oplettendheid hadden ze hier nog een kleine transfersom etc kunnen binnenslepen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hoezo? Die jongen heeft nu veel te veel op z'n bord met en leren inspelen/inschuiven, en Blind die niet presteert, en Timber die ook niet bepaald z'n beste seizoen heeft. Het was algemeen bekend dat het inspelen/inschuiven nog niet z'n sterkste kant was en daarmee zouden ze aan het werk gaan, nu kreeg ie alleen nog een bord vol ernaast.Ramzzz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:15:
[...]
Het toonbeeld van wat er mis is in het voetbaal, anno nu.
Als dat probleem opgelost wordt dan zie ik hem echt wel groeien, want volgens mij is de basis er echt wel. En dan ben je als linksbenige jonge Engelse CV, tegen die tijd met (hopelijk) voldoende CL ervaring, gewoon goud geld waard.,
Heeft-ie de pupillen niet doorlopen of zo?toolkist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:14:
[...]
Hoezo? Die jongen heeft nu veel te veel op z'n bord met en leren inspelen/inschuiven, en Blind die niet presteert, en Timber die ook niet bepaald z'n beste seizoen heeft. Het was algemeen bekend dat het inspelen/inschuiven nog niet z'n sterkste kant was en daarmee zouden ze aan het werk gaan, nu kreeg ie alleen nog een bord vol ernaast.
Als dat probleem opgelost wordt dan zie ik hem echt wel groeien, want volgens mij is de basis er echt wel. En dan ben je als linksbenige jonge Engelse CV, tegen die tijd met (hopelijk) voldoende CL ervaring, gewoon goud geld waard.,
??Ramzzz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:21:
[...]
Heeft-ie de pupillen niet doorlopen of zo?
Je weet toch ook wel dat er in Engeland nou niet bepaald voetballende verdedigers worden opgeleid, uitzonderingen daargelaten.
Weet ik veel, ik ga er vanuit dat een voetballer die bij een CL-spelende club terechtkomt op zijn minst de basisbeginselen van het voetbal met de paplepel ingegoten heeft gekregen.toolkist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:43:
[...]
??
Je weet toch ook wel dat er in Engeland nou niet bepaald voetballende verdedigers worden opgeleid, uitzonderingen daargelaten.
My mistake...
Maar, op basis waarvan is hij gescout dan?
Want in het VK kennen ze ook het gezegde 'You can't teach an old dog new tricks'.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 05-01-2023 14:57 ]
Denk dat Rulli een betere keeper is dan Noppert. Als hij in niet in Oranje had gespeeld was Noppert bij 98% van de mensen nooit op de radar gekomen.DeKever schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:07:
[...]
Mbt de keeper, maak het geld dan naar Heerenveen over. Blijft het geld in de Nederlandse competitie.
Er is volgens mij niemand bij Ajax die op dit moment iets met de verdediging doet. Althans anders kan ik Bassey en de gehele staat van de Ajax verdediging dit seizoen niet begrijpen.toolkist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:14:
[...]
Hoezo? Die jongen heeft nu veel te veel op z'n bord met en leren inspelen/inschuiven, en Blind die niet presteert, en Timber die ook niet bepaald z'n beste seizoen heeft. Het was algemeen bekend dat het inspelen/inschuiven nog niet z'n sterkste kant was en daarmee zouden ze aan het werk gaan, nu kreeg ie alleen nog een bord vol ernaast.
En die basisbeginselen heeft hij ook?Ramzzz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:56:
[...]
Weet ik veel, ik ga er vanuit dat een voetballer die bij een CL-spelende club terechtkomt op zijn minst de basisbeginselen van het voetbal met de paplepel ingegoten heeft gekregen.
My mistake...
Maar, op basis waarvan is hij gescout dan?
Want in het VK kennen ze ook het gezegde 'You can't teach an old dog new tricks'.
Maar ga eens kijken naar de gemiddelde Italiaanse verdediger... Of zelfs die van Juve, die kunnen ook voor geen meter inschuiven.
Volgens mij ben je je nu bewust 'dommer' voor aan het doen dan je bent, want het is ook algemeen bekend dat spelers op hun 28e ofzo pieken en niet op hun 22e, dan leren ze nog volop...
Ik snap best wat je zegt, maar Bassey lijkt tot nu toe gewoon een vreselijke miskoop. Je hebt er 25(!!!) miljoen voor betaald! Interesse uit Engeland was er amper voor hem. Misschien hebben ze het daar gewoon beter gezien? Natuurlijk kan hij nog groeien en zijn er verzachtende omstandigheden, maar buiten dat hij groot en sterk is zie ik nog verdomd weinig kwaliteiten in hem die doen vermoeden dat hij ooit voor 45 miljoen weg zal gaan.toolkist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:17:
[...]
En die basisbeginselen heeft hij ook?
Maar ga eens kijken naar de gemiddelde Italiaanse verdediger... Of zelfs die van Juve, die kunnen ook voor geen meter inschuiven.
Volgens mij ben je je nu bewust 'dommer' voor aan het doen dan je bent, want het is ook algemeen bekend dat spelers op hun 28e ofzo pieken en niet op hun 22e, dan leren ze nog volop...
Geen idee waar Bassey op gescout is, want balaanname en passen is ondermaats, zeker waar Ajax normaal gesproken op scout
lijkt vooral op kracht te zijn gescout ofzo, als LCV vind ik het sowieso geen optie, want daar wil je iemand die ook een goede bal inspeelt, laat Bassey dat nu net niet beheersen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja, op basis van de kwaliteiten die we nu te zien krijgen, had je ook 'Usain Bolt met één been' kunnen scouten.Martinusz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:39:
Geen idee waar Bassey op gescout is, want balaanname en passen is ondermaats, zeker waar Ajax normaal gesproken op scoutlijkt vooral op kracht te zijn gescout ofzo, als LCV vind ik het sowieso geen optie, want daar wil je iemand die ook een goede bal inspeelt, laat Bassey dat nu net niet beheersen.
Maar ik heb het graag bij het verkeerde eind hoor!
Dat werd ook over Neres gezegd na het Chinese bod en Ihattaren zou ook een goudhaantje zijn. Het voorspellen van transfersommen is nogal lastig zo niet onmogelijk. Als speler Y in de komende twee jaar prestatie Y neerzet levert hij XX miljoen winst op.toolkist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:07:
[...]
Op Bassey maak je binnen nu en twee jaar 20m winst.
En ja, zo kan je een hele rits spelers bij vele clubs opnoemen
Woops, had ik het even fout zeg. Dacht dat hij zeker de laatste weken nauwelijks speelde. Mea culpa, bedankt voor het corrigeren.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:51:
[...]
17 wedstrijden, 13x basis, 4x ingevallen
5 wedstrijden gemist door een spierblessure en 1x ziek.
In speelminuten de nummer 11 van de selectie dit seizoen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
We vergeten voor het gemak dat de tweede helft van afgelopen seizoen ook dramatisch was. Blind viel toen al door de mand en Ajax kreeg veel doelpunten tegen.PolarBear schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:41:
[...]
Uiteindelijk heb je dat inzicht en uitmuntende passing toch wel nodig. En Ten Hag heeft aangetoond dat je met een goede verdediger naast Blind, of dat nu de Ligt was of Martinez, je prima weg kan komen met de minpunten van Blind. Blind is niet de eerst of laatste voetballer die niet allround alles kan.
Het is toch van de zotte dat “wij” hier afgelopen zomer collectief een aantal constateringen deden:
- Pasveer en Stekelenburg te oud en kunnen niet meer
- Voor tien miljoen een vervanger voor Blind halen zonder dat met Blind het gesprek wordt aangegaan
- Een dure linksbuiten halen zonder plan met Tadic
- Matige rechtsback
- Rechtsbuiten onderbezet
Zoals @Typhone al aangeeft is het tijd voor een stevige TD en zo snel mogelijk Schreuder ontslaan.
[ Voor 28% gewijzigd door ephymerous op 05-01-2023 17:05 ]
XXXVI
Ha, die was er dus wel. O.a. Newcastle wilde hem halen, Arsenal zou (lichte) interesse hebben gehad...donleone83 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:30:
[...]
Ik snap best wat je zegt, maar Bassey lijkt tot nu toe gewoon een vreselijke miskoop. Je hebt er 25(!!!) miljoen voor betaald! Interesse uit Engeland was er amper voor hem. Misschien hebben ze het daar gewoon beter gezien? Natuurlijk kan hij nog groeien en zijn er verzachtende omstandigheden, maar buiten dat hij groot en sterk is zie ik nog verdomd weinig kwaliteiten in hem die doen vermoeden dat hij ooit voor 45 miljoen weg zal gaan.
Misschien was het plan om al vervanging in huis te hebben en deze langzaam te gaan inpassen etc ?ephymerous schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:02:
[...]
We vergeten voor het gemak dat de tweede helft van afgelopen seizoen ook dramatisch was. Blind viel toen al door de mand en Ajax kreeg veel doelpunten tegen.
Het is toch van de zotte dat “wij” hier afgelopen zomer collectief een aantal constateringen deden:
- Pasveer en Stekelenburg te oud en kunnen niet meer
- Voor tien miljoen een vervanger voor Blind halen zonder dat met Blind het gesprek wordt aangegaan
- Een dure linksbuiten halen zonder plan met Tadic
- Matige rechtsback
- Rechtsbuiten onderbezet
Zoals @Typhone al aangeeft is het tijd voor een stevige TD en zo snel mogelijk Schreuder ontslaan.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
En zie hoe Neres inmiddels alweer voor 40m aan Napoli gelinkt wordt... Nu hij weer gewoon steady aan spelen toe komt.Napo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:43:
[...]
Dat werd ook over Neres gezegd na het Chinese bod en Ihattaren zou ook een goudhaantje zijn. Het voorspellen van transfersommen is nogal lastig zo niet onmogelijk. Als speler Y in de komende twee jaar prestatie Y neerzet levert hij XX miljoen winst op.
En ja, zo kan je een hele rits spelers bij vele clubs opnoemen
Exact het punt, pieken en dalen. Een geweldige periode kan je een toptransfer opleveren maar evengoed kan een slechte periode er voor zorgen dat je voor een appel en een ei ergens weggaat (als je al verkocht wordt).toolkist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:16:
[...]
En zie hoe Neres inmiddels alweer voor 40m aan Napoli gelinkt wordt... Nu hij weer gewoon steady aan spelen toe komt.
Bassey doet me altijd denken aan Jar-Jar Binks met z'n motoriek. Vooral bij die 1e wedstrijd in Liverpool stond ie er bij en keek ernaar, net of ie voor het eerst als kind in een snoepwinkel kwam.Ramzzz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:15:
[...]
Het toonbeeld van wat er mis is in het voetbaal, anno nu.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als dat soort teams hem echt hadden willen halen, was Ajax kansloos geweest. Er was wel wat sluimerende interesse, maar het is nou niet zo alsof hij zijn nieuwe club voor het uitzoeken had als ik het mij goed herinner.toolkist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:10:
[...]
Ha, die was er dus wel. O.a. Newcastle wilde hem halen, Arsenal zou (lichte) interesse hebben gehad...
Hoe dan ook: je vermijdt vakkundig de rest van mijn post. Ik ben in ieder geval blij dat Feyenoord een kwart betaald heeft voor Hancko als Ajax voor Bassey en Hancko wel wekelijks bewijst een meerwaarde te zijn.
We zullen zien hoe Hancko tegen Liverpool speelt.. of Napoli.. Of Ajaxdonleone83 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:46:
[...]
Als dat soort teams hem echt hadden willen halen, was Ajax kansloos geweest. Er was wel wat sluimerende interesse, maar het is nou niet zo alsof hij zijn nieuwe club voor het uitzoeken had als ik het mij goed herinner.
Hoe dan ook: je vermijdt vakkundig de rest van mijn post. Ik ben in ieder geval blij dat Feyenoord een kwart betaald heeft voor Hancko als Ajax voor Bassey en Hancko wel wekelijks bewijst een meerwaarde te zijn.
En prima dat jullie er geen vertrouwen in hebben dat ie nog met dikke winst verkocht gaat worden. Ik ben er haast van overtuigd dat hij en Madueke (mits die fit blijft) de 2 spelers met de meeste potentie qua transfersom zijn in de Eredivisie. Simons wellicht er nog bij.
Maar of die potentie eruit komt is afwachten, ik blijf positief.
[edit] vergeet niet, Martinez zat ook tijden lang op de bank en zie waar ie gekomen is...
[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 05-01-2023 17:56 ]
Magallan is ook weg bij Ajax, beter voor hem.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Dank voor je heldere toelichting. Ik denk dat het een gevalletje “agree to disagree” word. En dat is prima.toolkist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:55:
[...]
We zullen zien hoe Hancko tegen Liverpool speelt.. of Napoli.. Of AjaxMet een falende linksback naast hem en een middenveld wat geen poging doet om aanspeelbaar te zijn en een waardeloze coach langs de zijlijn.
En prima dat jullie er geen vertrouwen in hebben dat ie nog met dikke winst verkocht gaat worden. Ik ben er haast van overtuigd dat hij en Madueke (mits die fit blijft) de 2 spelers met de meeste potentie qua transfersom zijn in de Eredivisie. Simons wellicht er nog bij.
Maar of die potentie eruit komt is afwachten, ik blijf positief.
[edit] vergeet niet, Martinez zat ook tijden lang op de bank en zie waar ie gekomen is...
De toekomst gaat het uitwijzen. De markt is natuurlijk helemaal verziekt. Ik denk dat veel afhangt van de prestaties van Ajax de komende jaren. Een paar keer geen kampioen worden en slecht presteren in de CL en de reputatie als prachtige opleidingsclub voor de Europese top vervliegt snel. Ik denk zelf niet dat je de investering voor Bergwijn en Bassey ooit nog terugkrijgt.
Baseer je overigens die verwachting qua potentiële transfersom op zijn spel en kwaliteiten of speelt zijn homegrown status daar nog een belangrijke rol in?
Oh maar ik zeg ook niet dat Blind een slechte voetballer is, integendeel. Zijn rust en passing zijn subliem.PolarBear schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:41:
[...]
Uiteindelijk heb je dat inzicht en uitmuntende passing toch wel nodig. En Ten Hag heeft aangetoond dat je met een goede verdediger naast Blind, of dat nu de Ligt was of Martinez, je prima weg kan komen met de minpunten van Blind. Blind is niet de eerst of laatste voetballer die niet allround alles kan.
Maar, inderdaad, op het topniveau van Bayern zal hij wat tekort komen, dat zal dan opgevangen moeten worden.
Vraag me wel af wat Ajax verder nog denkt te halen. Vooral verdedigend staat het al een tijdje niet meer stabiel.
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 06-01-2023 10:04 ]
Naast een keeper (wordt vandaag gekeurd) schijnt men nog een centrale verdediger en een rechtsbuiten te willen aantrekken. Die laatste snap ik niet zo zeer, zou graag willen dat Conceição een wedstrijd of 10 het vertrouwen krijgt. Wat ik tot nu toe heb gezien van hem kon mij wel bekorenHarribo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:02:
Vraag me wel af wat Ajax verder nog denkt te halen. Vooral verdedigend staat het al een tijdje niet meer stabiel.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Blind naar Bayern
ook die zullen wel 'blind' zijn volgens sommige tweakers hier
Misschien moet er een club FC Tweakers opgericht worden, die moet dan toch zo de CL gaan winnen!
Misschien moet er een club FC Tweakers opgericht worden, die moet dan toch zo de CL gaan winnen!
Je kan kopen wie je wilt maar met de tactiek van het afgelopen jaar blijft het achterin zo lek als een mandje.Han schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:10:
[...]
Naast een keeper (wordt vandaag gekeurd) schijnt men nog een centrale verdediger en een rechtsbuiten te willen aantrekken. Die laatste snap ik niet zo zeer, zou graag willen dat Conceição een wedstrijd of 10 het vertrouwen krijgt. Wat ik tot nu toe heb gezien van hem kon mij wel bekoren
Verdedigers die blind naar voren rennen, restverdediging is zoek, middenvelders die zich verstoppen vanwege beperkte kwaliteiten aan de bal, nee ik heb nog geen zin in de herstart van de competitie.
Uit dat prestatiecontract dat Bayern 'm heeft aangeboden spreekt veel vertrouwen zeg.Martinusz schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:11:
Blind naar Bayernook die zullen wel 'blind' zijn volgens sommige tweakers hier
![]()
[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 06-01-2023 10:29 ]
XXXVI
Feit blijft dat ze hem contracterenephymerous schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:23:
[...]
Uit dat prestatiecontract dat Bayern 'm heeft aangeboden spreekt veel vertrouwen zeg.
Als ze zoveel vertrouwen hadden in zijn kunnen had hij een ander contract gekregen.Martinusz schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:11:
![]()
Zijn prestatie contract laat zien dat ze een eerst zien dan geloven instelling hebben voor Blind.
En dat snap ik volledig. Ajax is toe aan vernieuwing ipv leunen op jongens als Blind en Tadic.
Het zijn fanatastische voetballers en jammer dat het zo loopt met Blind, maar het word tijd dat er een nieuwe generatie opstaat.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:19
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk dat Blind zich niet zo goed kon neerleggen in de reserverol bij Ajax, want daar was hij naar mijn mening nog prima geschikt voor. Net als destijds met Schone om een vergelijking te maken.
Bij Bayern kan hij niet meteen een basisplaats eisen en ja hoe vreemd het klinkt, dan werkt de chemie misschien wel.
Vraag me ook af in hoeverre Schreuder en van de Sar hier een rol in hebben betekend, om hem niet aan boord te houden.
In alle eerlijkheid heb ik bijzonder weinig vertrouwen in de herstart van Ajax. PSV mist Gakpo, maar als bijvoorbeeld de Jong fit is en blijft dan komen die er wel.
Bij Bayern kan hij niet meteen een basisplaats eisen en ja hoe vreemd het klinkt, dan werkt de chemie misschien wel.
Vraag me ook af in hoeverre Schreuder en van de Sar hier een rol in hebben betekend, om hem niet aan boord te houden.
In alle eerlijkheid heb ik bijzonder weinig vertrouwen in de herstart van Ajax. PSV mist Gakpo, maar als bijvoorbeeld de Jong fit is en blijft dan komen die er wel.
Een optie met een laag risico. Denk je dat ze 'm gecontracteerd hadden als Hernandez niet geblesseerd was geraakt?Martinusz schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:39:
[...]
Feit blijft dat ze hem contracterendat doen ze niet voor niks denk ik zo, vast niet uit liefdadigheid.
Neemt niet weg dat ik het Blind gun hoor. Het straalt negatief af op Schreuder (win-win). En ik het ontzettend jammer vind dat een speler die veel heeft betekend op deze manier afscheid neemt.
XXXVI
Er zijn eigenlijk nul tekenen dat het nu wel beter zou gaan lopen. Ik voorzie weer drama potjes.tweakduke schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:54:
Ik denk dat Blind zich niet zo goed kon neerleggen in de reserverol bij Ajax, want daar was hij naar mijn mening nog prima geschikt voor. Net als destijds met Schone om een vergelijking te maken.
Nee dat verwacht ik niet nee, maar ze komen uiteindelijk bij Blind uit, er zijn vast zat transfervrije spelers (of gewoon betaalbare spelers, volgens mij klotst het geld bij Bayern tegen de plinten omhoog) die ze hadden kunnen contracteren, maar ze kiezen voor Blind. De man die volgens velen bijzonder weinig meer kanephymerous schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:12:
[...]
Een optie met een laag risico. Denk je dat ze 'm gecontracteerd hadden als Hernandez niet geblesseerd was geraakt?
Zo'n "afscheid" hoort inderdaad niet bij zo'n speler van de club, neemt niet weg dat wellicht Blind zelf ook lastig in de wedstrijd zat (geen idee). Ben benieuwd hoe Schreuder het voetballende gedeelte gaat opvullen wat nu vertrokken is.Neemt niet weg dat ik het Blind gun hoor. Het straalt negatief af op Schreuder (win-win). En ik het ontzettend jammer vind dat een speler die veel heeft betekend op deze manier afscheid neemt.
Zo, we gaan weer beginnen, vanavond voor het eerst weer naar het stadion. Het leek haast wel een zomerstop zo, maar we zijn al bijna halverweg een seizoen. Feyenoord moet er eigenlijk direct staan om aan kop te blijven, die hebben 3 toppers (als we kijken naar de huidige top5) de komende 30 dagen. Ajax en Twente allebei twee, en PSV slechts 1. AZ heeft voorlopig het makkelijkste programma. Ik ben erg benieuwd waar het allemaal staat over een maand. Gezien het verlies van Gakpo, de chaos bij Ajax en de blessures bij Feyenoord zou het seizoen wel eens een verassend einde kunnen krijgen. Ik hoop natuurlijk dat de schaal weer eens naar het oosten komt.
Regeren is vooruitschuiven
En met Schreuder gaat het ook niet gebeuren. Zoals ik al eerder gepost heb, hij is geen Ajax trainer. Er zit echt geen ambitie in die man. Van Frank de Boer kan je vinden wat je wil als trainer (en dat is over het algemeen niet positief) maar één ding ging wel goed bij hem. Zelfs als je ruim voor stond kon hij nog tevreden zijn over het vertoonde spel. Dat hoort bij het spel van Ajax, de beste willen zijn, mooi en vermakelijk voetbal spelen.Vos schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:18:
[...]
Er zijn eigenlijk nul tekenen dat het nu wel beter zou gaan lopen. Ik voorzie weer drama potjes.
Onder Schreuder is het goed spelen tegen Glasgow Rangers genoeg om je in de spits positie te spelen, kan je als Gorter een keer op je bek gaan en dan niet meer in het verhaal voorkomen, je kan oefenpotjes verliezen en/of zwak spelen maar er zijn toch goede dingen gezien, je kan tegen Emmen gelijk spelen en dan toch tevreden zijn met een tweede plek (en Europees overwinteren).
De lat ligt gewoon te laag.
Ach Ajax heeft alle zware wedstrijden op het eind, dus focus je niet te veel op de herstart periodeT-MOB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:54:
Zo, we gaan weer beginnen, vanavond voor het eerst weer naar het stadion. Het leek haast wel een zomerstop zo, maar we zijn al bijna halverweg een seizoen. Feyenoord moet er eigenlijk direct staan om aan kop te blijven, die hebben 3 toppers (als we kijken naar de huidige top5) de komende 30 dagen. Ajax en Twente allebei twee, en PSV slechts 1. AZ heeft voorlopig het makkelijkste programma. Ik ben erg benieuwd waar het allemaal staat over een maand. Gezien het verlies van Gakpo, de chaos bij Ajax en de blessures bij Feyenoord zou het seizoen wel eens een verassend einde kunnen krijgen. Ik hoop natuurlijk dat de schaal weer eens naar het oosten komt.
Tja, het lijkt al langer te spelen. Transfergerucht naar Japan, z'n pa niet terug in de RvC. Er is ongetwijfeld meer aan de hand.Martinusz schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:26:
[...]
Zo'n "afscheid" hoort inderdaad niet bij zo'n speler van de club, neemt niet weg dat wellicht Blind zelf ook lastig in de wedstrijd zat (geen idee
Ik niet, ik weet het antwoord al namelijk niet.Ben benieuwd hoe Schreuder het voetballende gedeelte gaat opvullen wat nu vertrokken is.
Ja, het droomscenario is een kampioenswedstrijd op 28 mei. Dat we Schreuder nog eens een waardig afscheid kunnen gevenMartinusz schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:58:
[...]
Ach Ajax heeft alle zware wedstrijden op het eind, dus focus je niet te veel op de herstart periode
Regeren is vooruitschuiven
Ze kunnen nog een paar 100M uitgeven, met Alfred voor de groep gaat er niet veel veranderen in resultaten. Zo te lezen werkt ie als een moderne "manager". Vooral de verantwoordelijkheid bij de groep neer willen leggen, zelf geen beslissingen nemen. Zeggen jullie maar hoe het moet. Gebeurt bij mij op het werk helaas ook, om moedeloos van te wordenHan schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:10:
[...]
Naast een keeper (wordt vandaag gekeurd) schijnt men nog een centrale verdediger en een rechtsbuiten te willen aantrekken. Die laatste snap ik niet zo zeer, zou graag willen dat Conceição een wedstrijd of 10 het vertrouwen krijgt. Wat ik tot nu toe heb gezien van hem kon mij wel bekoren
En een draai van 180 graden ten opzichte van Ten Hag, die meer was van "Ik ben de baas, en it's my way or the highway" (maar daarnaast ook een veel betere people manager).JanW schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:56:
[...]
Ze kunnen nog een paar 100M uitgeven, met Alfred voor de groep gaat er niet veel veranderen in resultaten. Zo te lezen werkt ie als een moderne "manager". Vooral de verantwoordelijkheid bij de groep neer willen leggen, zelf geen beslissingen nemen. Zeggen jullie maar hoe het moet. Gebeurt bij mij op het werk helaas ook, om moedeloos van te worden
Absoluut dat laatste. En dan niet alleen de home grown opleidingsstatus, maar vooral gewoon de Engelse nationaliteit. Kijk naar de concurrentie mbt Engelse spelers. Madueke heeft eigenlijk gewoon alleen Saka voor zich (ok, wel een kneiter van een speler) en achterin bij Engeland, qua linkspoten, is het nou ook niet echt ruim bemeten. Southgate had volgens mij 1 linkspoot mee (Shaw).donleone83 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:46:
Baseer je overigens die verwachting qua potentiële transfersom op zijn spel en kwaliteiten of speelt zijn homegrown status daar nog een belangrijke rol in?
Ik ben al bezig met FM2023, komt goedMartinusz schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:11:
![]()
Worthing is 2 seizoenen op rij gepromoveerd, van Vanorama south naar League Two. En staat nu netjes bovenaan dus League One komt eraan
Als ik daar de CL win zal ik m'n CV wel een keer naar Amsterdam Zuidoost sturen
Geen idee of jij het artikel ook hebt gelezen in het AD maar daar werd dit vandaag benoemd:JanW schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:56:
[...]
Ze kunnen nog een paar 100M uitgeven, met Alfred voor de groep gaat er niet veel veranderen in resultaten. Zo te lezen werkt ie als een moderne "manager". Vooral de verantwoordelijkheid bij de groep neer willen leggen, zelf geen beslissingen nemen. Zeggen jullie maar hoe het moet. Gebeurt bij mij op het werk helaas ook, om moedeloos van te worden
bron: https://www.ad.nl/nederla...p-uit-te-leggen~a48b78c7/ https://archive.ph/H1g8lBlind wilde nog wel eens de discussie aangaan met Schreuder over tactische zaken en die houding werd - zo lijkt het - als te lastig gezien. Zeker vanaf het moment dat Blind zijn basisplaats verloor. De 99-voudig international roerde zich bijvoorbeeld in de rust tegen RKC. Volgens medespelers zei Blind toen tegen Schreuder dat die zelf eens moest zeggen: zo en zo gaan we het doen, om het druk zetten te verbeteren. In plaats van weer aan spelers te vragen hoe zij het zien en willen.
Geen wonder dus dat Bergwijn na het laatste duel tegen Emmen aangaf dat ze niet wisten wat ze moesten doen. Je kan geen 11 kapteins op een schip hebben die allemaal net wat anders doen.
Conclusie waar ik helemaal achter sta.De worsteling van de coach om een duidelijke lijn in het Amsterdamse spel te krijgen, ziet iedereen. Het is allemaal uitvoerig belicht de afgelopen maanden: Schreuders dubben over de bezetting van de voorhoede. Dusan Tadic op rechts of toch op links? Waar naartoe met Steven Bergwijn? Met Kudus, Brobbey, Klaassen, Berghuis en anderen heeft Ajax een keur aan individueel goede spelers, maar er staat geen ‘team’. Wat een topcoach onderscheidt, is het vermogen om spelers te overtuigen van keuzes in opstelling en speelwijze die logisch uitpakken, ook als ze eerst misschien onlogisch lijken.
Lijkt inderdaad op zo'n ''moderne'' manager, weer zo'n management hype om betrokkenheid te creëren bij werknemers maar het uiteindelijke resultaat bagger is omdat er geen duidelijkheid is. Begrijp mij niet verkeerd, communiceren met je medewerkers en hun input vragen is belangrijk maar uiteindelijk moet de manager gewoon duidelijke keuzes maken.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
PSV speelt lekker tot nu toe.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nou, val bijna in slaap :’)carpebios schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:43:
Edit: psv mag het tempo wel wat omhoog gooien.
PSV kijken…. Volg mij voor meer slaaptips
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
3 punten Eagles
tegen een dramatische en gefrustreerd Fortuna.
Madueke kan beter beetje gaan voetballen in plaats van zo kleine jongen te spelen
Sparta voetbalt echt te simpel zich eruit bij psv
Leuke pot. Golft heen en weer. Als PSV de kop erbij houdt, scoren ze wel.
Lekker getraind Ruud!
Gelukkig komt zo Gakpo erin kan die wat forceren.
Geen geel?
Gaat je creativiteit met die wisselscarpebios schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:28:
Veerman eruit, wat een top wissel zeg.
Raar hoor speel je thuis na zo lang zit echt weer zo weinig in.. enorm saai
Gaat Sangare opeens proberen te voetballen
[ Voor 8% gewijzigd door dglavimans op 07-01-2023 22:31 ]
- tweakduke
Ik denk dat de slordigheid het hele probleem is bij PSV.
Sparta zit er geregeld kort op dat zal de oorzaak wel zijn. PSV voetbalt zich er maar niet uit.
Sparta zit er geregeld kort op dat zal de oorzaak wel zijn. PSV voetbalt zich er maar niet uit.
Die Ruud. Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in. Weer een voetballende held aan het roer. Ze staan zowat stil. Is dit zijn plan?dglavimans schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:30:
[...]
Gaat je creativiteit met die wissels
Raar hoor speel je thuis na zo lang zit echt weer zo weinig in.. enorm saai
Vindt het vooral knap met zoveel op papier voetballende jongens zulk spel neerzetten, oprechtcarpebios schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:31:
[...]
Die Ruud. Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in. Weer een voetballende held aan het roer. Ze staan zowat stil. Is dit zijn plan?
Gaat leuk worden dit dinsdag.
Hahahaha Til schiet hem het stadion uit
-_-
-_-
Goede actie! Het Russische ruimtestation is geraakt!
Die Madueke irriteert me ook enorm zeg.. Denkt al enorm veel te zijn raakt geen knikker maar is bij elke opstoot als eerste erbij
Zelfs de VAR moet al 3 kwartier kijken…
Hij neemt Teze toch gewoon mee? Is gewoon pingel.carpebios schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:40:
Geel voor schwalbe
Raakt de bal niet maar is wel erg weinig aan de hand
Teze sleept zijn been gewoon over de grond. Schwalbe.ElPaco schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:41:
[...]
Hij neemt Teze toch gewoon mee? Is gewoon pingel.
Hij wil de bal wegspelen maar schopt tegen het been wat er inmiddels staat.. wat is dit slap gelul van die commentator allemaal?
Ja oké. Je kunt hem geven. In zou het erg makkelijk vinden als die hem geeft.
Vindt het ook maar mager. Goeie beslissing
Nee hij raakt de bal niet want hij raakt het been van Teze. Maar blijkbaar mag dat gewoon.carpebios schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:41:
Raakt de bal niet maar is wel erg weinig aan de hand
Eens. Ik vond het in eerste instantie helemaal niks. Maar hij wordt wel gehaakt.carpebios schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:42:
Ja oké. Je kunt hem geven. In zou het erg makkelijk vinden als die hem geeft.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
- tweakduke
Des te knapper dat de scheidsrechter hem niet geeft, want ik vond het anders ook wel erg zwaar.
Terecht. Je moet gewoon scoren.
Scheidsie mag terug naar de eerste divisie… vervelend broekie.
Schiet nu verdomme eens ipv dat heen en weer getik.
Da’s overdreven. Tenzij je voor PSV bent, dan vergeef ik je deze mening maar evenMontaner schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:43:
Scheidsie mag terug naar de eerste divisie… vervelend broekie.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hadden wij Messi maar, dan hadden we al 6 penalty’s gekregen
Hij is wel slecht hoor. Die pingel was prima.OMX2000 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:45:
[...]
Da’s overdreven. Tenzij je voor PSV bent, dan vergeef ik je deze mening maar even
Wij hebben geen Messi maar ons hele elftal speelt wel erg messycarpebios schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:45:
Hadden wij Messi maar, dan hadden we al 6 penalty’s gekregen
Echt top die trainers cursus van de knvb.
Is maar goed dat deze zo duur is, je moet mensen zonder kunde tenslotte uit het vak houden
Is maar goed dat deze zo duur is, je moet mensen zonder kunde tenslotte uit het vak houden
Man in had wel zin in het nieuwe seizoen. Laat t maar weer zitten.
Give the cup to Feyenoord already!carpebios schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:48:
6 minuten? Tis geen WK wedstrijd. Vierde man mag terug naar de eerste divisie
Dit keer ligt het niet aan de leiding, naar onze trainert met z’n troep
- tweakduke
Eerst morgen maar eens ziencarpebios schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:48:
Daar maak ik mij sowieso niet druk over. PSV is gewoon niet eredivisiewaardig. Wat een armoede om naar te kijken.tweakduke schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:50:
[...]
Eerst morgen maar eens zienHeb nog steeds niet veel hoop.
Ze hadden Gakpo beter in de zomer al kunnen verkopen.
Want nu maak je de aanhang en half seizoen blij om ze dan tussen de benen te schoppen
Want nu maak je de aanhang en half seizoen blij om ze dan tussen de benen te schoppen
Ah. Dit gaan weer leuke weken worden bij mijn clubbie
Dat leek meer een pingel
34 wedstrijden - niet meteen conclusies trekken. Veel clubs starten slecht na de winterstop, nu ook nog met een WK er tussen.
[ Voor 3% gewijzigd door jaapstobbe op 07-01-2023 22:56 ]
Je hebt slecht en je hebt thuis niks creeeren tegen Sparta en hopen op de penaltyjaapstobbe schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:56:
34 wedstrijden - niet meteen conclusies trekken. Veel clubs starten slecht na de winterstop, nu ook nog met een WK er tussen.
Ben niet boos op de uitslag. Wel om het spel
[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 07-01-2023 22:57 ]
De beste aanvaller is wel weg, dat ga je niet opvangen.jaapstobbe schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:56:
34 wedstrijden mensen, niet meteen conclusies trekken. Veel clubs starten slecht na de winterstop, nu ook nog met een WK er tussen.
Want je andere optie is van glas en dat op de bank is slecht
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023