[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.206 views

Onderwerpen

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
bie100 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:25:
[...]

van het woord clubman wordt ik altijd een beetje kriebelig van als ze een paar knaken meer kunnen verdienen zijn ze ook pleite wat nou clubman
Die bestaan echt niet! Zijn vader was een "echte" Feyenoorder in zijn jeugd jaren en is nu een "echte" Ajaxcied geworden. Een Karsdorp die nooit voor Ajax zou spelen maar nu bleek dat er met Ajax is gesproken etc etc

Sta nergens meer van te kijken als het om geld gaat.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:39
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:47:
[...]

Je doelt op Rensch naar links neem ik aan? Nee dat was geen beste keuze, Wijndal op die plek liep inderdaad beter maar ook hij bracht niet wat Blind bracht. Ik ben nog zeker niet gerustgesteld.
Voordeel van Wijndal is wel dat hij er ook echt overheen kan, Blind redt dat niet meer, maar wie vangt het dan achterin op als Wijndal bij de cornervlag van de tegenstander staat en ze zijn de bal weer eens kwijt?
Dan moet toch de basis gaan kloppen, bijvoorbeeld dat wanneer Wijndal gaat Timber en Rensch niet ook nog eens naar voren zijn, want dan gaat iedereen Bassie de schuld geven en die kan er niets aan doen als hij daar alleen achter blijft. Daar zit ook echt nog wel een gat wat Schreuder moet vullen, maar ja, dat is zijn tactiek dus het ligt aan de spelers. :?

[...]

Dat is wel het nadeel van een aantal ervaren spelers zo'n belangrijke rol geven. Kom daar als nieuwe trainer maar eens tussen en wat als je vindt dat iemand anders op die plek moet staan. Haal je ze eraf en gaat het mis dan ben je ook gelijk rijp voor de witte zakdoekjes. :P
T..a.v. het massaal aanvallen ben ik het niet helemaal met je eens dat dit de tactiek van Schreuder is, ik moet het nog eens terugzoeken, maar eerder was er ook al een speler die aangaf dat het niet klopt dat wanneer links eroverheen gaat, dat rechts ook zo diep staat, omdat dat niet volgens de afspraken is. Ik had dat ook gedeeld (de bron) in een eerdere post, maar ik post hier soms best veel... :+
Ik denk dat 1 van de nadelen van Ajax is dat ze geen 'stofzuiger' hebben op het middenveld. Dat deed Gravenberch heel veel bijvoorbeeld, daarmee werd de balans al meer bewaakt (naast dat spelers niet zowel op links als op rechts er blind overheen denderen).
Ik denk persoonlijk ook dat de zwakte van Blind qua loopvermogen mede oorzaak is dat het zo vaak gebeurt dat links én rechts te diep staan. Als Blind is meegegaan duurt het heel lang voordat hij terug is, en de andere spelers aan de linkerkant nemen dat niet van m over. Wanneer de bal naar rechts gaat, (aanvallend vanuit Ajax oogpunt gezien) blijft men heel diep staan en zit je dus al in de situatie dat het allemaal niet meer klopt.

Maargoed, zelfs bij ons (amateurniveau 5e klasse) zit er gewoon ingeslepen dat de backs niet beiden diep moeten gaan op hetzelfde moment, gebeurt dat in sommige situaties wel, dan wordt vanuti het middenveld wat ingezakt/ geknepen om dat weer op te vangen. Zo moeijlijk is het allemaal niet, maar spelers moeten het wel doen én op kunnen brengen en bij dat laatste (het op kunnen brengen) heb ik bij Blind vooral mijn vraagtekens.
Er zijn beelden genoeg waar hij qua 'diepte' dan niet te diep stond, maar juist volledig aan de zijlijn geplakt ipv dat hij een meter of 4/5 naar binnen geknepen staat en niet kantelt zoals we dat in voetbaltermen noemen. Ook dat is een basisprincipe dat bij het spelletje hoort.

Maar nogmaals (ik reageer nu steeds heel negatief op Blind en ik ben ook zeker geen fan van hem, dat is niet het punt waar het om gaat), ik reageer vooral steeds op het 'beschermen' van Blind en dat het toch vooral aan Schreuder ligt, ook hier weer, de taktiek van Schreuder is dat beide back opkomen. Dat is zowel door Schreuder zelf als door spelers van Ajax zelf al ontkracht, doordat ze allemaal genoemd hebben dat de afspraak is dat wanneer over rechts wordt aangevallen, links wat uitzakt en naar binnen komt (knijpen) en vice versa.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 28-12-2022 12:09 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
rikoos schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:03:
[...]

Die bestaan echt niet! Zijn vader was een "echte" Feyenoorder in zijn jeugd jaren en is nu een "echte" Ajaxcied geworden. Een Karsdorp die nooit voor Ajax zou spelen maar nu bleek dat er met Ajax is gesproken etc etc

ze bestaan wel maar dat zijn meestal spelers die niet goed genoeg zijn voor andere clubs 8) neem het spelers ook niet kwalijk als ze voor de poen kiezen want het blijven profs niks mis mee

maar dat gelul clubman is gewoon stemmingmakerij

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-12 15:34
[...]

Danny Blind is nooit Feyenoorder geweest. Hij heeft wel voor Sparta gespeeld. En Ajacied schrijf je zonder x

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:39
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:02:
Tja Blind, wat moet je er van zeggen. Jammer dat het zo gelopen is, dat staat buiten kijf.

En dan komt uiteindelijk ook het karakter van de Blindjes naar boven (Blind Sr. heeft dat net zo), ze worden wat vals als het niet lekker gaat. Een duidelijke zweem van verongelijktheid, geïrriteerde reacties op kritische vragen en dat hij het zelf ook wel weet, daarmee ook de fouten die hem wél 100% aan te rekenen waren ook niet meer erkennend. Dat is allemaal niet bevorderlijk voor de sfeer en dat gaat irriteren binnen een club.
Even namens de fanclub, een karaktermoord noemen ze dit. Iedereen raakt sneller geïrriteerd als het wat minder lekker loopt. Zeker ook omdat journalisten dan niet altijd de juiste focus hebben, neem bijvoorbeeld Stekelenburg na de gewonnen wedstrijd tegen de VS.

Blind heeft zich in de pers altijd diplomatiek opgesteld, niet gemekkerd over zijn reserverol of ander misbaar gemaakt. Maar ik lees ook niet ieder interview, misschien kan je mij eentje geven?

Lastige jongens zijn gasten als Ronaldo, Hamdoui etc.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ajax moet ophouden met klagen.

Drie verdedigers, een keeper die kan meevoetballen en een spits die de ballen erin schopt. Dan offer je 5 spelers op, maar kan je wel gewoon 6 nummers 10 opstellen.

Het is weer eens iets nieuws, zonder compleet heel anders te gaan spelen. En volgens mij is het toegestaan volgens de regels. In de eredivisie zou je zelfs met maar twee verdedigers kunnen spelen. Dan heb je zeven nummers tien, die ophef en vertier kunnen maken op het veld.

Het is natuurlijk een beetje gekkigheid, maar dit huidige Ajax is geen schim meer van het Ajax van een paar jaar geleden. En dan krijg je een keer de kans om echt aan te haken bij de grote clubs in Europa, en maak je er een enorme puinzooi van. Kunnen we dadelijk weer 25 jaar wachten op een leuk rondje Europa.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:29
[...]

Die Karsdorp kan het uit respect aangehoord hebben, aangegeven te hebben vereerd te zijn maar het aanbod toch links te laten liggen ;)

XXXVI

• jbdeiman
DeKever schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:36:
[...]

Even namens de fanclub, een karaktermoord noemen ze dit. Iedereen raakt sneller geïrriteerd als het wat minder lekker loopt. Zeker ook omdat journalisten dan niet altijd de juiste focus hebben, neem bijvoorbeeld Stekelenburg na de gewonnen wedstrijd tegen de VS.

Blind heeft zich in de pers altijd diplomatiek opgesteld, niet gemekkerd over zijn reserverol of ander misbaar gemaakt. Maar ik lees ook niet ieder interview, misschien kan je mij eentje geven?

Dus lastige jongens zijn diegenen die het in interviews/ naar buiten toe laten merken? Ik kan daar meer mee (je weet wat ze denken/ wat ze vinden) dan wanneer iemand onderwater (/achter de schermen, subtiel) de boel aan het sabotteren is. Ik wil daarmee overigens niet zeggen dat dat hier gebeurt is, maar iemand die in de pers altijd diplomatiek is kan best wel een vervelende zijn achter de schermen/ binnen een groep. Dat is op zichzelf niet een reden om te stellen dat iemand niet lastig is.

• rikoos
Jorizzz schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:51:
[...]

Danny Blind is nooit Feyenoorder geweest. Hij heeft wel voor Sparta gespeeld. En Ajacied schrijf je zonder x
Klopt maar de posters hingen in zijn kamer toen hij jong was (het gaat om waar het gevoel lag en wat zijn droom was).
ephymerous schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:52:
[...]
Die Karsdorp kan het uit respect aangehoord hebben, aangegeven te hebben vereerd te zijn maar het aanbod toch links te laten liggen ;)
Uit respect/achter de schermen prima alleen voor de buhne was er altijd haat jegens Ajax ;-) Mij persoonlijk maakt het niet uit hoor waar iemand vandaan komt en waar hij naar toe gaat alleen het hypocriete gedrag om supporters tevreden te houden en de term "clubman"is gewoon een farce.

[ Voor 43% gewijzigd door rikoos op 28-12-2022 14:40 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:25:
[...]

Eens hoor maar het begint bij een sterke leider. En Schreuder laat in alles zien te kort te komen.
https://www.parool.nl/spo...lve-daley-blind~bc87cb53/
En als de spelers dat nog niet doorhadden, werd ze dat in Qatar wel duidelijk. Navraag bij internationals leert dat de Ajacieden een appje met succeswensen ontvingen van Schreuder. Op één speler na: Blind. Daar werd in de groep met verbazing naar gekeken.
Als dit waar is, dan is Schreuder toch gewoon een enorme laml*l?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mja, alle kranten zijn nu natuurlijk op zoek naar smeuïge koppen en leggen zoveel mogelijk zo negatief mogelijk uit in de hoop op zoveel mogelijk klikjes. Professioneel potenzagerij de Telegraaf voorop.

Ik wacht wel rustig af op de meer genuanceerde en onderbouwde achtergrond, die lekt onherroepelijk nog wel een keer uit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:39
jbdeiman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:54:
[...]

Dus lastige jongens zijn diegenen die het in interviews/ naar buiten toe laten merken? Ik kan daar meer mee (je weet wat ze denken/ wat ze vinden) dan wanneer iemand onderwater (/achter de schermen, subtiel) de boel aan het sabotteren is. Ik wil daarmee overigens niet zeggen dat dat hier gebeurt is, maar iemand die in de pers altijd diplomatiek is kan best wel een vervelende zijn achter de schermen/ binnen een groep. Dat is op zichzelf niet een reden om te stellen dat iemand niet lastig is.
De stelling was dat Blind vervelend deed in interviews en voor een nare sfeer zorgt. Ik heb dat gemist.

Ronaldo weigert te spelen, pleegt in het openbaar obstructie. Ik vind het chiquer om achter gesloten deuren de onvrede te bespreken. Want wie zegt dat Blind niet met open vizier intern heeft gesproken? Dat hij niet de vuile was buitenhangt zoals Ronaldo, wil niet zeggen dat hij niet duidelijk is intern.

Je suggereert dat Blind voor een nare sfeer zorgt zonder daarvoor vooralsnog iets concreets aan te wijzen.

• ephymerous
PolarBear schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:55:
[...]

https://www.parool.nl/spo...lve-daley-blind~bc87cb53/

[...]

Als dit waar is, dan is Schreuder toch gewoon een enorme laml*l?
Of het waar is of niet je conclusie sta ik hoe dan ook achter ;)

XXXVI

• jbdeiman
DeKever schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:21:
[...]

De stelling was dat Blind vervelend deed in interviews en voor een nare sfeer zorgt. Ik heb dat gemist.

Ronaldo weigert te spelen, pleegt in het openbaar obstructie. Ik vind het chiquer om achter gesloten deuren de onvrede te bespreken. Want wie zegt dat Blind niet met open vizier intern heeft gesproken? Dat hij niet de vuile was buitenhangt zoals Ronaldo, wil niet zeggen dat hij niet duidelijk is intern.

Je suggereert dat Blind voor een nare sfeer zorgt zonder daarvoor vooralsnog iets concreets aan te wijzen.
Nee hoor, wat ik steeds stel is dat de waarheid ergens in het midden zal liggen, het ligt niet alleen aan Schreuder, maar ook niet alleen aan Blind. Mijn reactie was juist bedoeld om aan te geven dat je ondanks dat je chiquer bent wanneer je de vuile was binnen houdt, je wel een hele zware stempel op een team / groep kan drukken. Ik benoem zelfs nog dat ik niet beweer dat dat zo is, maar wanneer Ajax Blind zo laat gaan is er meer gebeurt dan dat Schreuder dingen niet goed heeft gedaan.
De tendens lijt wel te zijn dat Blind weg is ligt aan Schreuder, Schreuder heeft alles fout gedan, ik denk dat het genuanceerder is dan dat, niet meer, niet minder.
Zoals gezegd, als Blind het goed deed, of alles netjes had gedaan, dan had Ajax hem niet zo gemakkelijk laten gaan, daar geloof ik geen sikkepit van.

Overigens de valsheid heb ik in interviews inderdaad nooit gezien, maar de reacties op een wisselbeurt, of de houding op de bank beïnvloeden natuurlijk wel heel erg de sfeer én hoe een trainier naar je kijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 28-12-2022 15:26 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DeKever schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:36:

Karaktermoord is wanneer je iemand bewust een slechte naam probeert te bezorgen, wil je me daarvan beschuldigen? De term 'lastige jongen' kom je zelf mee, die heb ik niet gebruikt.

Ik stel slechts wat ik zie gebeuren in de interviews na de wedstrijd. Hij verwoord het correct, maar wil veelal niet in gaan op fouten of slechte acties van hemzelf. Het gaat slechts over algemeenheden en wanneer het toch neigt naar een eventuele fout van hemzelf dan wordt dat steevast weggewuifd, dat weten ze gerust wel, daar hoeven ze het niet over te hebben. Een zweem van ergernis en weigering om in de spiegel te kijken. Ook al siert het hem dat hij de boel niet openlijk afbrandt, toch kan ik dat gedrag niet positief uitleggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Blind schijnt een contract te hebben waarin staat dat het automatisch verlengd wordt met 1 jaar voor hetzelfde salaris, als hij 24 wedstrijden speelt (bron VI). Vandaar dat Ajax actie onderneemt bij een speler die volgend jaar misschien helemaal niet meer aan spelen toekomt.

Maar zoals eerder geopperd, wij weten waarschijnlijk maar de helft van wat er speelt.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12 22:48
bregweb schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:47:
Blind schijnt een contract te hebben waarin staat dat het automatisch verlengd wordt met 1 jaar voor hetzelfde salaris, als hij 24 wedstrijden speelt (bron VI). Vandaar dat Ajax actie onderneemt bij een speler die volgend jaar misschien helemaal niet meer aan spelen toekomt.

Maar zoals eerder geopperd, wij weten waarschijnlijk maar de helft van wat er speelt.
Als er verder niks aan de hand was geweest, hadden ze in 5 minuten overeenstemming bereikt om die clausule te schrappen, had Blind waar mogelijk nog van nut kunnen zijn en de laatste wedstrijd mooi afscheid kunnen nemen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Daarom is het nog het meest jammer dat het allemaal zo loopt. Ik ben feitelijk altijd fan van Blind geweest, nog steeds, maar op deze manier eruit baal ik echt wel van. Alle partijen zullen hier een aandeel in hebben, ik hoop maar dat er van geleerd wordt en daar maak ik mij nog het meest zorgen om.
Geen technische man in RvC na anderhalf jaar, nog steeds die twee stagiairs die technische zaken regelen, koppie net wel/net niet boven water gehouden in een hectische transferperiode maar daardoor intern niets opgepakt zoals de zaak Blind maar ook hoe om te gaan met talenten. En dan een trainer die liefst publiekelijk de boel affikt als het even niet gaat zoals hij wil maar echt ingrijpen zie je hem niet doen. Ik ben d'r niet gerust op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:07:
[...]

T..a.v. het massaal aanvallen ben ik het niet helemaal met je eens dat dit de tactiek van Schreuder is, ik moet het nog eens terugzoeken, maar eerder was er ook al een speler die aangaf dat het niet klopt dat wanneer links eroverheen gaat, dat rechts ook zo diep staat, omdat dat niet volgens de afspraken is. Ik had dat ook gedeeld (de bron) in een eerdere post, maar ik post hier soms best veel... :+
Ik denk dat 1 van de nadelen van Ajax is dat ze geen 'stofzuiger' hebben op het middenveld. Dat deed Gravenberch heel veel bijvoorbeeld, daarmee werd de balans al meer bewaakt (naast dat spelers niet zowel op links als op rechts er blind overheen denderen).
Ik denk persoonlijk ook dat de zwakte van Blind qua loopvermogen mede oorzaak is dat het zo vaak gebeurt dat links én rechts te diep staan. Als Blind is meegegaan duurt het heel lang voordat hij terug is, en de andere spelers aan de linkerkant nemen dat niet van m over. Wanneer de bal naar rechts gaat, (aanvallend vanuit Ajax oogpunt gezien) blijft men heel diep staan en zit je dus al in de situatie dat het allemaal niet meer klopt.

Maargoed, zelfs bij ons (amateurniveau 5e klasse) zit er gewoon ingeslepen dat de backs niet beiden diep moeten gaan op hetzelfde moment, gebeurt dat in sommige situaties wel, dan wordt vanuti het middenveld wat ingezakt/ geknepen om dat weer op te vangen. Zo moeijlijk is het allemaal niet, maar spelers moeten het wel doen én op kunnen brengen en bij dat laatste (het op kunnen brengen) heb ik bij Blind vooral mijn vraagtekens.
Er zijn beelden genoeg waar hij qua 'diepte' dan niet te diep stond, maar juist volledig aan de zijlijn geplakt ipv dat hij een meter of 4/5 naar binnen geknepen staat en niet kantelt zoals we dat in voetbaltermen noemen. Ook dat is een basisprincipe dat bij het spelletje hoort.
Maar dat is wel waarom ik primair naar Schreuder kijk. Want als het daadwerkelijk aan het nakomen van afspraken ligt, waarom gaat dat dan al zo lang niet goed en verandert daar niets aan? Zoals je zegt is het heel simpel: je maakt afspraken en die kom je na, of je staat er naast. Daar ben je de trainer voor. Grijp je niet in dan kan je verwachten dat het ook niet verbetert. Dat soort mij dan wel, want er gaat zoveel simpele dingen mis, hoe kan dat?

En daarnaast weet je dat Blind alleen rendeert als hij naar voren mag. Achterin houden is zonde en blinkt hij niet in uit, bij opbouwen is hij de beste. Maar dan moet je het wel zo neerzetten dat het op te vangen is. En dat gebeurt niet. Er worden geen keuzes gemaakt, steeds maar hetzelfde en hopen dat het vanzelf beter gaat.

Bij CL wedstrijden heb je het ook gezien. Daar kreeg Blind heel specifieke instructies om door te dekken en niet steeds maar terug te rennen, dat moest anders opgepakt worden was het strijdplan. Maar ja, als je dan qua opstelling niets verandert sta je met maximaal drie achterin en kan je dus nat gaan. Waarvan akte. Is dat dan de schuld van Blind dat hij die instructie opvolgt?
Misschien is daar wel een conflict uit gekomen. Dat Blind of de groep het uiteindelijk zat was dat ze zo geposteerd werden terwijl ze het gevoel hadden dat het niet ging werken en dan alsnog zelf de kop van jut werden.

Overigens beschouw ik Alvarez als prima stofzuiger.
Maar nogmaals (ik reageer nu steeds heel negatief op Blind en ik ben ook zeker geen fan van hem, dat is niet het punt waar het om gaat), ik reageer vooral steeds op het 'beschermen' van Blind en dat het toch vooral aan Schreuder ligt, ook hier weer, de taktiek van Schreuder is dat beide back opkomen. Dat is zowel door Schreuder zelf als door spelers van Ajax zelf al ontkracht, doordat ze allemaal genoemd hebben dat de afspraak is dat wanneer over rechts wordt aangevallen, links wat uitzakt en naar binnen komt (knijpen) en vice versa.
Ik reageer juist vaker op het aanvallen van Blind omdat ik vind dat wanneer hij op een bepaalde manier in een systeem gezet wordt en instructies krijgt je hem dan niet persoonlijk alles aan kunt rekenen terwijl het feitelijk aan de tactiek ligt. Ik vind dat hij te vaak aangevallen wordt en Schreuder te weinig (op dat vlak). Dus in die zin kunnen we dan nog wel even bezig blijven.:D

Een extremer voorbeeld: je kunt een Bergwijn linksback gaan zetten en wanneer hij dan verdedigend door de mand valt met zijn allen kritiek gaan leveren, maar is het dan niet degene die hem als linksback posteert die gewoon de verkeerde keuze maakt? Ik roep het al het hele seizoen: Blind is fantastisch als je hem op de juiste wijze gebruikt (zie nu ook Van Gaal), maar doe je dat niet of wil je dat niet, stel hem dan ook niet op want dan maak je hem kapot.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Laatst online: 01-12 22:25
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:23:
Ik reageer juist vaker op het aanvallen van Blind omdat ik vind dat wanneer hij op een bepaalde manier in een systeem gezet wordt en instructies krijgt je hem dan niet persoonlijk alles aan kunt rekenen terwijl het feitelijk aan de tactiek ligt. Ik vind dat hij te vaak aangevallen wordt en Schreuder te weinig (op dat vlak). Dus in die zin kunnen we dan nog wel even bezig blijven.:D
Met alle respect, maar je gaat toch je systeem niet aanpassen op Blind? Zelfs niet Blind op zn top van voor z'n hartproblemen. Hij is geen Sneijder of Ziyech, hij is een meevoetballer. Daar is op zichzelf niks mis mee, die heb je ook nodig, maar als je niet in een gewone 4 mans verdediging past, en ook niet op een positie elders op het veld, ligt het dan aan de tactiek?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 23:22
ph4ge schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:17:
[...]

Met alle respect, maar je gaat toch je systeem niet aanpassen op Blind? Zelfs niet Blind op zn top van voor z'n hartproblemen. Hij is geen Sneijder of Ziyech, hij is een meevoetballer. Daar is op zichzelf niks mis mee, die heb je ook nodig, maar als je niet in een gewone 4 mans verdediging past, en ook niet op een positie elders op het veld, ligt het dan aan de tactiek?
Blind was in dat succesjaar echt een belangrijke schakel, heel goed duo met de Ligt. Maar toen was hij zelf ook fitter en stond verdedigend zijn mannetje. (En anders was daar nog Tagliafico om te ondersteunen)

Reken maar dat die problemen met zijn hart ook invloed hebben gehad, en nog steeds, je gaat toch de wedstrijd in met in je achterhoofd dat het ineens mis kan gaan.

Groot Ajacied, samen met Tadic enorm belangrijk geweest in het terugbrengen van Ajax naar de Europese top!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:17:
Na zoveel posts pak je specifiek alleen die alinea eruit en mis je de context, zo blijf ik bezig. :D

Het gaat erom dat het keuzes van de coach zijn. Je weet wat de kracht van Blind is en zijn zwakte. Wil je van zijn kracht gebruik maken dan moet je wel zorgen dat het qua tactiek blijft kloppen.
Houd je toch vast aan 433 én geef je hem de opdracht vaak door te schuiven dan kan je ook uittekenen waar de zwakte van het team ligt. Als het dan om nog eens op heel veel andere vlakken dan alleen de zwakte van Blind mis gaat dan is dat simpelweg de coach aan te rekenen, of het gehele team, maar niet uitsluitend Blind.

Blind is echt niet vrij van blaam in het verhaal en mag ook wel wat meer reflectie tonen. Maar zoals beetje verliespartijen steevast op zijn conto werden geschreven is niet terecht.

Maar goed, uiteindelijk heeft Schreuder wel de keuze durven maken, kan dit topic weer over iets anders gaan dan Blind.
Tot hij ruzie gaat maken met Tadic waarschijnlijk. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 29-12-2022 09:53 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Gonadan schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:44:
Het gaat erom dat het keuzes van de coach zijn. Je weet wat de kracht van Blind is en zijn zwakte. Wil je van zijn kracht gebruik maken dan moet je wel zorgen dat het qua tactiek blijft kloppen.
Ik denk dat je mijn punt mist. Tenzij je je hele elftal om Blind zn zwaktes heen bouwt zijn de zwaktes niet meer te verbergen, sterker nog, bij Oranje deden ze dat gek genoeg en deden Blind zn zwaktes ons nog steeds de das om.

Dat een speler nergens (meer) in het elftal past is geen gevolg van keuzes van de coach, de coach heeft juist geen andere keuze dan hem te passeren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:25:
Ik denk dat je mijn punt mist. Tenzij je je hele elftal om Blind zn zwaktes heen bouwt zijn de zwaktes niet meer te verbergen, sterker nog, bij Oranje deden ze dat gek genoeg en deden Blind zn zwaktes ons nog steeds de das om.
Hebben we door zijn zwakte verloren? Die is nieuw voor mij. Ben niet heel geïnteresseerd geweest in dit wk maar men leek juist lyrisch over de wingbacks.

Zoveel hoef je er niet voor te doen hoor, kwestie van een positie geven waar hij niet hoeft te verdedigen. Met vijf man op links kan, of gewoon op het middenveld. Dat als een heel elftal om hem heen bouwen poneren is wat overdreven.
Dat een speler nergens (meer) in het elftal past is geen gevolg van keuzes van de coach, de coach heeft juist geen andere keuze dan hem te passeren.
Maar die keuze werd niet gemaakt, de coach stelde hem wel op. Iedereen zag dat het niet ging en toch bleef Schreuder volharden, en kreeg Blind van alles de schuld. Dát is mijn punt.

En laten we eerlijk zijn, tegen bijvoorbeeld een Volendam moet het ook gewoon kunnen. Als dan de rest die tegendoelpunten niet kan helpen voorkomen is er wel meer niet lekker.

Halverwege de eerste helft van de competitie heb ik ook flink nagedacht wat je dan als opstelling moet doen maar bij alles vond ik het weer zonde van andere spelers. Alles voelde teveel als concessie, dus de keuze om hem te laten banken had al eerder gemaakt moeten worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Gonadan schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:35:
Hebben we door zijn zwakte verloren? Die is nieuw voor mij. Ben niet heel geïnteresseerd geweest in dit wk maar men leek juist lyrisch over de wingbacks.
Tegen de VS maakte hij een grote fout en ging het bijna mis, maar speelden ze aanvallend uitstekend. Tegen Argentinië was hij verantwoordelijk voor de eerste tegengoal en ging het pas lopen toen hij eruit was. Verder was het gewoon matig tegen slechte tegenstanders.
Gonadan schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:35:
Maar die keuze werd niet gemaakt, de coach stelde hem wel op. Iedereen zag dat het niet ging en toch bleef Schreuder volharden, en kreeg Blind van alles de schuld. Dát is mijn punt.
Dan zijn we het eens, Schreuder had hem veel eerder moeten banken, maar had Blind dat dan wel geaccepteerd? En zn fans en een deel van de spelersgroep? Schreuder kon het nooit goed doen, er is ook best wat voor te zeggen dat je een speler met zo'n staat van dienst lang vertrouwen geeft en Wijndal was geblesseerd.

Uiteindelijk moet een speler leveren en is het in de eerste plaats "de schuld" van de speler als hij dat niet doet. De coach kan niet veel meer doen dan hem opstellen.

Ik ben het ook met je eens dat er best een rol voor Blind lag in de selectie van Ajax. Hij is een leider en op veel posities inzetbaar in geval van nood. Maar zo'n rol zag hij zelf duidelijk niet zitten en daar is hij ook een beetje duur voor.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:42:
Tegen de VS maakte hij een grote fout en ging het bijna mis, maar speelde ze aanvallend uitstekend. Tegen Argentinië was hij verantwoordelijk voor de eerste tegengoal en ging het pas lopen toen hij eruit was. Verder was het gewoon matig tegen slechte tegenstanders.
Tegen de VS was juist zo'n voorbeeld waar hij het gewoon goed doet maar het negatieve uitvergroot wordt, netto was dat gewoon een goede wedstrijd. Overigens stond hij tegenover Dest, dat is bewust omdat je dan gewoon fouten kan maken zonder dat het je wat kost. :P

Argentinië heb ik niet goed voor ogen, kan je best gelijk in hebben. Wedstrijden tegen dergelijke teams kijk ik niet met plezier dus hooguit maar half.
Dan zijn we het eens, Schreuder had hem veel eerder moeten banken, maar had Blind dat dan wel geaccepteerd? En zn fans en een deel van de spelersgroep? Schreuder kon het nooit goed doen, er is ook best wat voor te zeggen dat je een speler met zo'n staat van dienst lang vertrouwen geeft en Wijndal was geblesseerd.

Uiteindelijk moet een speler leveren en is het in de eerste plaats "de schuld" van de speler als hij dat niet doet. De coach kan niet veel meer doen dan hem opstellen.
Maar als dan blijkt dat hij niet kán leveren is het toch gewoon weer aan de coach. Voorin was hetzelfde verhaal. De helft van de spelers stonden niet op hun eigen positie of steeds ergens anders, dan kan je stellen dat ze gewoon moeten leveren wat ze op hun favoriete plek doen maar is dat wel zo reëel?

Ik denk dat het qua acceptatie van Blind zeker niet makkelijker was geweest, maar onder vuur lag hij toch al. Nu ben ik waarschijnlijk geen maatstaf voor de gemiddelde supporter maar ik heb meer respect voor een coach die vervelende besluiten neemt maar wel gewoon keuzes maakt dan een die maar blijft aankloten terwijl je de resultaten terug ziet lopen.
Ik zal echter nooit beweren dat ik de positie van Schreuder benijd heb. :P
Ik ben het ook met je eens dat er best een rol voor Blind lag in de selectie van Ajax. Hij is een leider en op veel posities inzetbaar in geval van nood. Maar zo'n rol zag hij zelf duidelijk niet zitten en daar is hij ook een beetje duur voor.
Als ik het artikel van de Volkskrant van vandaag mag geloven ging hij daar niet echt mee akkoord inderdaad. Er zijn meerdere gesprekken geweest die steeds minder plezierig werden. Als dat waar is en ik tel zijn uitstraling bij sommige wedstrijden erbij op dan denk ik dat Schreuder en Ajax de juiste keuze hebben gemaakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Timber kan zomaar tijdje geblesseerd zijn, dan wordt de spoeling op het middenveld wel dun bij Feyenoord. Wieffer gelukkig wel weer fit, daarachter kom je dan uit bij jeugdspelers (Milambo o.a.). Moet er in de winterstop dus een 6 en een rechtsback/centrale verdediger bij ter vervanging van Trauner. Wordt het toch nog een drukke transferperiode voor Feyenoord

• rikoos
Daarom ben ik wel blij dat (achteraf) Bijlow niet keepte op het WK :-) Stel je eens voor dat hij wel keepte (en dan ook nog goed speelde) dan was die ook weggekocht bij de selectie. Het gaat nu eindelijk een beetje qua resultaten en dan zou je na de winterstop weer opnieuw je basis selectie moeten opbouwen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:30
Morgen op het programma om 18:15 veronica
Oefenwedstrijd Psv - ac milan

• ephymerous
Harribo schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:59:
Das een leuker affiche dan Ajax - Telstar. Toch ben ik nieuwsgierig naar hoeveel doelpunten Gleynor Plet weet te scoren :o

XXXVI

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ze doen zo moeilijk bij Ajax terwijl het gebrek aan opbouw en de defensieve zwakte zo makkelijk op te lossen is.
Verkoop Alvarez (rekent ie toch al op), koop in zijn plek een CV (Sanchez van Spurs?). Nieuwe CV naast Bassey, Timber naar middenveld als verdedigende middenvelder, Kudus ernaast op 8.
2 spelers op het middenveld die kunnen/durven passen, met loopvermogen, met fysiek om de duels te winnen bij balverlies. Achterin minder risico doordat Timber minder vaak op pad gaat en een gat achterlaat, win win win.
Is het nou echt zo moeilijk?

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:17:
Daarom ben ik wel blij dat (achteraf) Bijlow niet keepte op het WK :-) Stel je eens voor dat hij wel keepte (en dan ook nog goed speelde) dan was die ook weggekocht bij de selectie. Het gaat nu eindelijk een beetje qua resultaten en dan zou je na de winterstop weer opnieuw je basis selectie moeten opbouwen.
Na een WK worden over het algemeen wel prijzen betaald die je later niet meer ziet, wegens het gehype tijdens het WK.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:15
Harribo schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:59:
Ik zal vanuit het stadion live verslag doen oOo :7

WoT stats

• ph4ge
Ook Timber ligt er maanden uit, lekker zon lange break

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:05

Superkiwi

Hoi doei

ElPaco schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:37:
[...]
Ik zal vanuit het stadion live verslag doen oOo :7
Veel plezier meneer Paco! Dat is een leuk affiche om nog mee te pakken zo eind van het jaar d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• PolarBear
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:01:
[...]

Das een leuker affiche dan Ajax - Telstar. Toch ben ik nieuwsgierig naar hoeveel doelpunten Gleynor Plet weet te scoren :o
Ajax - Telstar komt ook een beetje over als ik Football Manager speel en denk van fuck ik moet eigenlijk nog ff een oefenwedstrijd doen en er dan achter komen dat niemand beschikbaar is behalve een regionale laagvlieger.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:06
PolarBear schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:59:
[...]

Ajax - Telstar komt ook een beetje over als ik Football Manager speel en denk van fuck ik moet eigenlijk nog ff een oefenwedstrijd doen en er dan achter komen dat niemand beschikbaar is behalve een regionale laagvlieger.
Een regionale laagvlieger noem ik het 3e van JOS Watergraafsmeer O-) .
Telstar speelt nog 1e divisie en ligt niet ver weg. Leuk voor het lokale publiek toch?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 15:55

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:14:
Ook Timber ligt er maanden uit, lekker zon lange break
Heeft weinig met de lengte van de break te maken? Niet-WK spelers hebben meer rust gehad dan WK-spelers lijkt me.

In dit geval lijkt het mij 'gewoon' pech?

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 30-12-2022 10:41 ]

• D-e-n
  • Laatst online: 08:11
Vos schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:39:
[...]

Heeft weinig met de lengte van de break te maken? Niet-WK spelers hebben meer rust gehad dan WK-spelers lijkt me.

Dan heeft Feyenoord dus veel pech.

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:47:
[...]

Dan heeft Feyenoord dus veel pech.
Geen idee, zou kunnen. Ik heb geen cijfers tot mijn beschikking :).

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnxMqhU9xlJdANkzd8ndnXYMr8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rfburyxC0r1bG7L2Ha5EbCUG.png?f=fotoalbum_large

Vanaf 12 uur te volgen op het YouTube kanaal van Ajax: YouTube: LIVE 12:00 | Ajax - Telstar | Friendly

--

Taylor, Brobbey, Berghuis en Bergwijn op de bank, wil hij hier al met het A-team spelen of een mix van het A-team in de eerste en tweede helft?

Kudus op rechts, blijft apart dat hij na zo'n goed WK nog steeds op posities wordt gezet wat niet zijn beste positie is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Pompi
  • Laatst online: 01-12 20:37
Gynnad schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:09:
Kudus op rechts, blijft apart dat hij na zo'n goed WK nog steeds op posities wordt gezet wat niet zijn beste positie is.
Je houd er wel rekening mee dat hij op het WK ook als hangende rechtsbuiten speelde en niet op 10? Die positie zorgt er ook voor dat zijn balverlies doordat hij soms te lang zijn actie doorzet of te veel met hoofd naar beneden dribbelt minder erg is of opvalt omdat dit verwacht wordt van spelers op die posities. Denk dat dit ook voornamelijk de reden is dat Schreuder hem niet in het centrum op het middenveld wil zetten, aangezien je dan ook de rest van je team hierop moet instellen

• Pompi
  • Laatst online: 01-12 20:37
Heel even de livestream aangezet om de echte opstelling te zien en moet zeggen dat het mij wel doet vragen of Schreuder niet per ongeluk magic mushrooms in plaats van normale champignons in zijn Kerstdiner had. Aangezien Lucca als linkerspits, Kudus als spits en Tadic als rechterspits gebruiken nou niet echt voor de hand ligt, want dan staat niemand op hun "beste" positie.

Of wil Schreuder ontslagen worden omdat hij mooi ontslagclasule heeft?

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
Lucca op links... Telstar is er helemaal ontdaan van.

Zonde zeg.. je had Schreuder voor het WK kunnen ontslaan en een prima inwerk periode voor een nieuwe coach kunnen hebben die zijn visie met jeugdspelers en degene die niet naar het WK gingen.

Er is in 2 maanden niets verandert onder Alfred. (Maar dat had ik ook niet verwacht)

• PolarBear
  • Niet online
Dwight84 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:22:
Lucca op links... Telstar is er helemaal ontdaan van.

Zonde zeg.. je had Schreuder voor het WK kunnen ontslaan en een prima inwerk periode voor een nieuwe coach kunnen hebben die zijn visie met jeugdspelers en degene die niet naar het WK gingen.

Er is in 2 maanden niets verandert onder Alfred. (Maar dat had ik ook niet verwacht)
Wat een warhoofd die Alfred. Als je Tadic link, Lucca centrum en Kudus rechts zet dan lijkt het nog ergens op. Maar waarom in godsnaam op linksbuiten Lucca zetten waar je Tadic én Bergwijn al kwijt kan. Het is 'maar' een oefenwedstrijd maar WTF?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:44

Agent47

I always close my contracts.

Vos schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:39:
[...]

Yup gewoon pech. Iedereen kan zich verstappen. Dat had de reserve van het NL elftal ook kunnen overkomen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• ephymerous
PolarBear schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:26:
[...]

Wat een warhoofd die Alfred. Als je Tadic link, Lucca centrum en Kudus rechts zet dan lijkt het nog ergens op. Maar waarom in godsnaam op linksbuiten Lucca zetten waar je Tadic én Bergwijn al kwijt kan. Het is 'maar' een oefenwedstrijd maar WTF?
Die man is helemaal van het pad. En dan zometeen Lucca wegdoen omdat hij niet volstaat op links :o

XXXVI

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Lucca op links en Tadic op rechts... Enige positieve is dat Fitz-Jim mee mag doen.
Nu is dit niet de meest fijne pot zo maar het is aardig slordig. Je merkt voorin ook veel misverstanden, daar moet hij echt gaan stoppen met husselen en vastigheid creëren.
Nu Conceicao erin en het is meteen dreigend.

Nou ja, oefenpot zullen we maar zeggen. Meest enerverende is nog dat handje in beeld wat steeds de camera schoon veegt. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gynnad
We gaan verlengen.. ;)

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:43:
Lucca op links en Tadic op rechts... Enige positieve is dat Fitz-Jim mee mag doen.
Nu is dit niet de meest fijne pot zo maar het is aardig slordig. Je merkt voorin ook veel misverstanden, daar moet hij echt gaan stoppen met husselen en vastigheid creëren.
Vastigheid creëren was toch de logica achter de opstelling?

Tadic moet zich richten op rechtsbuiten. Bergwijn op links. Brobbey en Kudus mogen het uitvechten in de spits.
Ze hebben allemaal een uur gespeeld op 'hun' positie. Lucca op links was slechts opvulling.

Er liggen meer zorgen achterin. Bassey is een miskoop en Grillitsch is nog steeds niet fit.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:05

Superkiwi

Hoi doei

Wait, wut? Tegen Telstar :?

*edit
Oooh, 5-1. We worden kampioen!!

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 30-12-2022 15:15 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:24

gws24

Thinking is hard!

Superkiwi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:42:
[...]

Wait, wut? Tegen Telstar :?

*edit
Oooh, 5-1. We worden kampioen!!
Ze hadden vantevoren al afgesproken om 120 minuten te voetballen zodat alle wissels genoeg speeltijd kregen ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:30:
[...]

Tadic moet zich richten op rechtsbuiten. Bergwijn op links. Brobbey en Kudus mogen het uitvechten in de spits.
Ze hebben allemaal een uur gespeeld op 'hun' positie. Lucca op links was slechts opvulling.

Er liggen meer zorgen achterin. Bassey is een miskoop en Grillitsch is nog steeds niet fit.
Of er logica achter zat weten we pas na een paar officiële wedstrijden. Dan gaan we zien of de opstelling ergens op slaat en of hij het niet steeds elke wedstrijd toch weer anders gaat doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
Fc Groningen kansloos onderuit tegen een veel beter Almere city, 0-2.
Met dit fc Groningen is het serieus wachten op degradatie.

• ElPaco
PSV wel een slag beter dan AC Milan tot nu. Eerste dele van de 1e helft sowieso veel sterker, daarna was het van beide teams een beetje tam. Die 2-0 was wel lekker!

WoT stats

• Harribo
Ik wil niet vervelend doen maar ik doe het wel : ik heb nu niet het idee dat Milan er zoveel zin in heeft.
Maar wel mooi 2-0

• ElPaco
Oh ik heb ook niet het idee dat ze er veel zin in hebben, maar dan nog is het lekker om voor te staan.

Ook speelde PSV (in mijn ogen) het eerste kwartier/20 mins best behoorlijk.

WoT stats

• Harribo
Ja deden ze leuk.

Mi moet Psv een linkervleugel spits halen. El Ghazi is het niet, al jaren niet.
Als ze die kunnen halen heeft Psv een top aanval

Edit : tjonge Madueke... Wat hard ook... Topper
Wat commentator al zei... Keeper dacht hij gaat vast weer korte hoek

[ Voor 57% gewijzigd door Harribo op 30-12-2022 19:33 ]

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:30:
[...]

Laat Tadic het lekker met Brobbey in de spits uitvechten, Berghuis naar rechts, Kudus naar middenveld.
En Bassey een miskoop? Reken er maar op dat die binnen 2 seizoenen voor 40+ richting de PL verhuist.

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:21:
Oh ik heb ook niet het idee dat ze er veel zin in hebben, maar dan nog is het lekker om voor te staan.

Ook speelde PSV (in mijn ogen) het eerste kwartier/20 mins best behoorlijk.
Irriteer jij je ook niet wezenloos aan die gebaartjes en die smekende blik als Simons de kleinst mogelijke overtredingen tegen zich krijgt? Kunt goed zien waar ie opgeleid is...

• ElPaco
Harribo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:29:
Ja deden ze leuk.

Mi moet Psv een linkervleugel spits halen. El Ghazi is het niet, al jaren niet.
Als ze die kunnen halen heeft Psv een top aanval
Saibari doet het vaak vrij aardig. Ik vermoed dat we daar het seizoen mee af moeten maken.
toolkist schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:12:
[...]

Irriteer jij je ook niet wezenloos aan die gebaartjes en die smekende blik als Simons de kleinst mogelijke overtredingen tegen zich krijgt? Kunt goed zien waar ie opgeleid is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21ssJ1WecTH95C3AZ1HPgXC0dmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kW7bmdLJnETr51krbNaHz0tL.jpg?f=fotoalbum_large
Geen last van op deze hoogte ;) maar het is wel irritant dat hij steeds van die overtredingen tegen krijgt. Als ze dan maar voor de helft fluiten zou ik ook zo kijken. Maar op tv kan ik me er wel een beetje aan ergeren ja. Hij heeft wat dat betreft zijn wenkbrauwen/voorhoofd niet mee. Zijn neutrale blik is volgens mij al verongelijkt.

WoT stats

• Harribo
ElPaco schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:40:
[...]

Saibari doet het vaak vrij aardig. Ik vermoed dat we daar het seizoen mee af moeten maken.
[...]
Saibari is misschien leuk voor de zwakkere tegenstanders maar ook die vind ik tekort komen

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:10:
[...]

Laat Tadic het lekker met Brobbey in de spits uitvechten, Berghuis naar rechts, Kudus naar middenveld.
En Bassey een miskoop? Reken er maar op dat die binnen 2 seizoenen voor 40+ richting de PL verhuist.
Kudus gaat gewoon voor veel te weinig weg voordat hij echt een topper voor Ajax wordt. Hij kan uitgroeien tot een topspeler en dus transfer maar hij heeft Schreuder ook keuzestress dus zal waarschijnlijk deze winter nog wel weg gaan.
We hebben straks weer een lekker overzichtelijke selectie, de wissels zijn daarna weer altijd een duidelijke stap terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ElPaco
Harribo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:19:
[...]

Saibari is misschien leuk voor de zwakkere tegenstanders maar ook die vind ik tekort komen
Maar PSV heeft niet de luxe om de 45 miljoen van Gakpo meteen in nieuwe spelers te steken. Dus vandaar, ik denk dat we het er mee moeten doen.

WoT stats

• Harribo
Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:50:
[...]

Kudus gaat gewoon voor veel te weinig weg voordat hij echt een topper voor Ajax wordt. Hij kan uitgroeien tot een topspeler en dus transfer maar hij heeft Schreuder ook keuzestress dus zal waarschijnlijk deze winter nog wel weg gaan.
We hebben straks weer een lekker overzichtelijke selectie, de wissels zijn daarna weer altijd een duidelijke stap terug.
Als Ajax nog eens beter wil worden, dan moeten ze oa Kudus houden.
Je kunt niet blijven verkopen en denken dat je team op hetzelfde niveau blijft. Ajax is al zwakker geworden.
ElPaco schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:51:
[...]

Maar PSV heeft niet de luxe om de 45 miljoen van Gakpo meteen in nieuwe spelers te steken. Dus vandaar, ik denk dat we het er mee moeten doen.
Ja, begrijpelijk, ze willen met het Gakpo geld gaten dichten. Klinkt verstandig. Gelukkig hebben ze nog Simons, de Jong en Madueke.
Of je moet heel slim creatief zijn.

Saibari komt te weinig zijn man voorbij, daar liggen ontwikkel punten denk ik

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 31-12-2022 11:17 ]

• ElPaco
Harribo schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:14:

[...]

Ja, begrijpelijk, ze willen met het Gakpo geld gaten dichten. Klinkt verstandig. Gelukkig hebben ze nog Simons, de Jong en Madueke.
Of je moet heel slim creatief zijn.

Saibari komt te weinig zijn man voorbij, daar liggen ontwikkel punten denk ik
Er gaan geruchten dat ze Malen de rest van het seizoen willen huren. Lijkt me een prima tijdelijke oplossing. Geeft wat tijd om naar een echte oplossing te kijken. Sowieso beter dan nu een paniekaankoop van 20 miljoen.

WoT stats

• ephymerous
Gonadan schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:50:
[...]

Wanneer een getalenteerde speler zo’n goed wk speelt lijkt het me dat je als trainer daar oog voor hebt, in gesprek gaat, ‘m opstelt op z’n feitelijke positie en vertrouwen geeft. Zonde dat ie straks voor weinig gaat.

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:35:Wanneer een getalenteerde speler zo’n goed wk speelt lijkt het me dat je als trainer daar oog voor hebt, in gesprek gaat, ‘m opstelt op z’n feitelijke positie en vertrouwen geeft. Zonde dat ie straks voor weinig gaat.
Wat is zijn 'feitelijke' positie? Hij heeft op het WK een wedstrijd op 10, rechtsbuiten en in de spits gespeeld?

• ephymerous
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:21:
[...]

Wat is zijn 'feitelijke' positie? Hij heeft op het WK een wedstrijd op 10, rechtsbuiten en in de spits gespeeld?
Een speler in vorm zou ik vragen naar waar hij zich het lekkerst voelt. In plaats van m maar overal en nergens op te stellen.

XXXVI

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:35:
[...]

Wanneer een getalenteerde speler zo’n goed wk speelt lijkt het me dat je als trainer daar oog voor hebt, in gesprek gaat, ‘m opstelt op z’n feitelijke positie en vertrouwen geeft. Zonde dat ie straks voor weinig gaat.
Als een speler niet in het belang van het team ( de plek waar hij het meeste nodig is op dat moment ) wil spelen en de kans daardoor toeneemt dat hij wil vertrekken moet je dat wellicht wel accepteren. Een speler op zijn beste plek zetten hoeft niet het beste voor het team te zijn en het team zou boven het individu moeten staan.

Zeker niet zeggende dat Kudus zo in de wedstrijd zit overigens.

• DirtyBird
  • Laatst online: 09:06

DirtyBird

Praktiserend denker

Ajax zit weer achter een bijna bejaarde keeper aan :/ wat is dat toch met ze?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 00:21
DirtyBird schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:38:
Ajax zit weer achter een bijna bejaarde keeper aan :/ wat is dat toch met ze?
Hij is 30, doorgaans de prime leeftijd voor een keeper? Of doel je op een andere dan Rulli?

• DirtyBird
  • Laatst online: 09:06

DirtyBird

Praktiserend denker

BoB_HenK schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:01:
[...]

Hij is 30, doorgaans de prime leeftijd voor een keeper? Of doel je op een andere dan Rulli?
Die bedoel ik ja. Hij zal alleen niet echt beter meer worden. Dus je schrijft m volledig af. Wellicht een goede keeper, maar ik zie ajax toch ook wel als een school, maar misschien niet voor keepers dan.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• toolkist
  • Niet online
De leeftijd maakt me niet zo heel veel uit. Alleen weet ik nagenoeg zeker dat ik eerder in 2022 beelden heb gezien dat Rulli "mee probeerde te voetballen" wat tot 2x toe gigantisch fout ging en tot een tegengoal leidde.

Dus, nee liever niet deze keeper.

[edit] hm sneller gevonden dan gedacht al ging dit niet specifiek om meevoetballen..
https://www.ole.com.ar/fu...larreal_0_gSSQoVLsGI.html

zie vooral dat 3e filmpje....

[edit 2]
en dit geeft ook lekker veel vertrouwen:
Rulli himself was a matter of contention for much of this season. At one point near the beginning of November, he was leading all of La Liga in mistakes leading to opponents shots while also leading all goalkeepers in short pass attempts.

Emery wanted him to constantly build short from the back and it wasn’t working. By the end of the season, Rulli had slipped to 6th in short pass attempts per 90 and with the tactical shift his errors leading to opponents shots ceased entirely.
https://www.villarrealusa...eronimo-rulli-replacement

[ Voor 69% gewijzigd door toolkist op 04-01-2023 13:43 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:35:
De leeftijd maakt me niet zo heel veel uit. Alleen weet ik nagenoeg zeker dat ik eerder in 2022 beelden heb gezien dat Rulli "mee probeerde te voetballen" wat tot 2x toe gigantisch fout ging en tot een tegengoal leidde.

Dus, nee liever niet deze keeper.

[edit] hm sneller gevonden dan gedacht al ging dit niet specifiek om meevoetballen..
https://www.ole.com.ar/fu...larreal_0_gSSQoVLsGI.html

zie vooral dat 3e filmpje....

[edit 2]
en dit geeft ook lekker veel vertrouwen:

[...]

https://www.villarrealusa...eronimo-rulli-replacement
Hoe kan het dan dat Ajax wel denkt dat deze keeper de oplossing is?
Laat het lekker bij de huidige keepers en ga in de zomer voor een aankoop.

edit: zag dit lijstje op Twitter, dat is wel iets positiever
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FlodJz2XoAEWFTJ?format=jpg&name=large

[ Voor 10% gewijzigd door Exocet op 04-01-2023 14:48 ]

• Gynnad
En het is zo goed als rond, 7,5 miljoen + evt bonussen.

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Als je een La Liga subtopper doelman haalt is dat als Ajax zijnde gewoon goed. Rulli is een prima doelman, die de laatste jaren veel minder een showkeeper is geworden. Goed op de lijn en heeft een prima trap. Juiste leeftijd ook voor een doelman, kan makkelijk nog minstens 4 jaar onder de lat.

En laten we eerlijk wezen, dit is in dat opzicht minder een 'gok', dan Noppert.

• ElPaco
Volgens de NOS:
'Daley Blind op weg naar Bayern München'

Daley Blind is volgens de Telegraaf op weg om naar Bayern München te gaan. De krant meldt dat de 32-jarige Blind vanochtend op Schiphol is gesignaleerd en rond 07.00 uur naar Zuid-Duitsland is vertrokken. Blind, wiens contract een week geleden werd ontbonden, zou een contract tekenen tot het einde van het seizoen met een optie voor nog een jaar.
Wat gaat hij daar doen? Het gras maaien? 8)7

WoT stats

• Typhone
  • Laatst online: 02-12 22:38

Typhone

Who Dares Wins

Als de mannen met de capuchons zich nu eens geweldloos melden en hun ongenoegen uiten over het beleid dat wordt er hopelijk eens doorgepakt met een nieuwe TD. Weer een 30-jarige keeper zonder restwaarde, weer geen jeugd of talent op de korrel (ook het talent de kans geven niet) en weer geen enkele lijn in het transferbeleid te ontdekken. Ouch.

Als dat meevoetballen tot zoveel fouten leidt als gemeld dan sluit ik me direct aan bij @toolkist. Of wellicht leert Bassey op deze manier vooruit voetballen...who knows!

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 05-01-2023 08:26 ]

• ph4ge
ElPaco schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:20:
Volgens de NOS:

[...]

Misschien gaat hij naar TSV 1860 München of een andere club in de regio?

• Vos

Vos

AFCA

Volgens de NOS:

[...]

Haha prachtig voor hem dit!

• Vos

Vos

AFCA

Gynnad schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:29:

[Embed]
In FM was het altijd een hele goede keeper :p

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:17
Maar toch, 30 jaar. Je gaat niks meer op 'm verdienen. Wat zal hij zelf gaan verdienen? Ik vind het nogal wat. Maar het seizoen is wat mij betreft al verloren doordat ze Schreuder hebben laten zitten.

Al ben ik dan weer wel blij dat 't niet Noppert is geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door JanW op 05-01-2023 08:58 ]

• Gynnad
JanW schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:58:
Maar toch, 30 jaar. Je gaat niks meer op 'm verdienen. Wat zal hij zelf gaan verdienen? Ik vind het nogal wat. Maar het seizoen is wat mij betreft al verloren doordat ze Schreuder hebben laten zitten.

Al ben ik dan weer wel blij dat 't niet Noppert is geworden.
Als hij goed genoeg is en je haalt o.a. door hem meerdere jaren CL dan is het toch prima. Met F. de Boer speelde we altijd met een hoop talenten maar bereikte je Europees nooit wat. 30 jaar is een prima leeftijd voor een keer (zoals 24/25 is voor een speler)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:44

Quad

Doof

Ik vind ervaring belangrijk op die positie. Als hij slaagt heb je er een goede deal aan. Je gaat er in vergelijking met Pasveer en Steek er bijna 10 jaar in leeftijd op vooruit, dat is fysiek en conditioneel enorm. Als het een goede keeper is voor Ajax heb je er 4 a 5 jaar plezier van.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:44

Agent47

I always close my contracts.

Leuk voor Blind joh. Mooi stadion, goede competitie. Hopen voor hem dat hij in een soort 5-3-2 kan spelen dan. Overzicht heeft die wel.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Vos

Vos

AFCA

Ook aan jongere keepers kan je niets overhouden, Onana :X

Die kosten je zelfs klauwen met geld.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:06

Stimulate14

⭐⭐⭐

Volgens de NOS:

[...]

Hij kan daar moeiteloos mee, zeker met die verdediging achter hem. Hele mooie club voor hem, wat een dikke vinger naar Alfred.
Al is het meer voor de breedte in de selectie want ik gok niet dat hij alles gaat spelen.

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:24:
Als de mannen met de capuchons zich nu eens geweldloos melden en hun ongenoegen uiten over het beleid dat wordt er hopelijk eens doorgepakt met een nieuwe TD. Weer een 30-jarige keeper zonder restwaarde, weer geen jeugd of talent op de korrel (ook het talent de kans geven niet) en weer geen enkele lijn in het transferbeleid te ontdekken. Ouch.

Als dat meevoetballen tot zoveel fouten leidt als gemeld dan sluit ik me direct aan bij @toolkist. Of wellicht leert Bassey op deze manier vooruit voetballen...who knows!
Op zich, een toch wel geode keeper voor 8 miljoen die de komende 4 jaar nog zeker wel mee zou moeten kunnen. Er zijn slechtere transfers geweest, hoewel ik het niet helemaal snap. Gorter krijgt kennelijk geen kans, en buiten het feit dat Pasveer en Stekelenburg flink op leeftijd zijn is het niet het meest urgente probleem van Ajax. Ondertussen gaat Blind (die buiten alle traagheid en weet ik veel welke kritiek statistisch gezien wel het meest naar voren speelt) gratis weg. Ik snap het echt niet dit beleid.

• PolarBear
  • Niet online
Stimulate14 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Hij kan daar moeiteloos mee, zeker met die verdediging achter hem. Hele mooie club voor hem, wat een dikke vinger naar Alfred.
Al is het meer voor de breedte in de selectie want ik gok niet dat hij alles gaat spelen.
Vergeet niet dat Lucas Hernandez geblesseerd is de rest van het seizoen, de vaste linker centrale verdediger en er naast Davies er niet direct een hoop linksback in de selectie zitten.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik zie kansen voor andere clubs om eens de trend te doorbreken en ook eens de Bundesliga te winnen. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Harribo
Gynnad schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:04:
[...]

... Met F. de Boer speelde we altijd met een hoop talenten maar bereikte je Europees nooit wat.
Talenten heb je weinig aan, je hebt goede spelers nodig om wedstrijden te winnen.

FC Groningen zit inmiddels vol met talenten...

Blind... Tja.. Hij is vast gekocht vanwege zijn inzicht en uitmuntende passing want de rest houdt niet veel over.
Gezellig daar met de ex Ajacieden, niet te ver weg, normaal land en pingels. Voor hem goede deal

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 05-01-2023 11:33 ]

• Quad

Quad

Doof

Ramzzz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:17:
Ik zie kansen voor andere clubs om eens de trend te doorbreken en ook eens de Bundesliga te winnen. :+
Blind heeft in de afgelopen 12 jaar alleen in 2015 en 2018 geen prijs gepakt, voor de rest landstitels, EL, en bekers. Toch wel indrukwekkend.

nggyu nglyd

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Quad schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:32:
[...]

Blind heeft in de afgelopen 12 jaar alleen in 2015 en 2018 geen prijs gepakt, voor de rest landstitels, EL, en bekers. Toch wel indrukwekkend.
Ja, en bij welke clubs? Probeer dat eens bij een ‘mindere’ club.

Ik vind het persoonlijk knapper als je dat met AZ of Twente lukt, eerlijk gezegd.

Niet om te bagatelliseren, maar je snapt vast wel wat ik bedoel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• PolarBear
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:30:
[...]
Blind... Tja.. Hij is vast gekocht vanwege zijn inzicht en uitmuntende passing want de rest houdt niet veel over.
Gezellig daar met de ex Ajacieden, niet te ver weg, normaal land en pingels. Voor hem goede deal
Uiteindelijk heb je dat inzicht en uitmuntende passing toch wel nodig. En Ten Hag heeft aangetoond dat je met een goede verdediger naast Blind, of dat nu de Ligt was of Martinez, je prima weg kan komen met de minpunten van Blind. Blind is niet de eerst of laatste voetballer die niet allround alles kan.

https://www.vi.nl/pro/ana...ax-elftal-op-zijn-kop-zet
Het vertrek van Daley Blind kan goed nieuws betekenen voor Steven Bergwijn. De van Tottenham Hotspur overgenomen aanvaller is duidelijk op zijn best als linksbuiten met een opkomende linksback achter zich. Hij profiteert graag van die afleiding door te dreigen met een pass naar de buitenkant. Om dan toch naar binnen te kappen en met een vlammend schot uit te halen. Met Blind achter zich moet Bergwijn het veld soms wat meer breed houden en krijgt hij vooral passes met zijn rug naar het doel.
Nou als dit het masterplan is van Schreuder. Zowel Wijndal als Bergwijn speelde als een slappe vaatdoek. Bergwijn had nog wel een goede start maar heeft daarna niets laten zien, ook niet bij Oranje.

[ Voor 38% gewijzigd door PolarBear op 05-01-2023 11:47 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Ik vind het persoonlijk knapper als je dat met AZ of Twente lukt, eerlijk gezegd.

Zeg dat maar tegen Viergever

• Quad

Quad

Doof

Ramzzz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Klopt, je hebt een team en meerdere goede spelers nodig. In een goed gebalanceerd team kan je met diverse spelers de gebreken van anderen afvangen of aanvullen.

Cristiano Ronaldo, om maar even iemand te noemen, heeft United ten slotte ook geen kampioen gemaakt met zijn terugkeer destijds.
En AZ en FC Twente hebben bewezen kampioen te kunnen worden met leuk/goed spel en enkele uitschieters in het team. FC Twente in 2010 had echt wel mooie spelers in het team. Boschker, Douglas, Perez, Tiote, N'Kufo, Theo Janssen en Ruiz.

Je punt is dus duidelijk hoor, een team is meer dan alleen Blind.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 05-01-2023 11:50 ]

nggyu nglyd

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:34
ElPaco schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:25:
[...]

Er gaan geruchten dat ze Malen de rest van het seizoen willen huren. Lijkt me een prima tijdelijke oplossing. Geeft wat tijd om naar een echte oplossing te kijken. Sowieso beter dan nu een paniekaankoop van 20 miljoen.
Zou een prima oplossing zijn, bij BVB komt hij niet bepaald aan spelen toe. Zit soms ook niet eens op de bank.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Verwijderd

Maarten_E schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:59:
Zou een prima oplossing zijn, bij BVB komt hij niet bepaald aan spelen toe. Zit soms ook niet eens op de bank.
17 wedstrijden, 13x basis, 4x ingevallen

5 wedstrijden gemist door een spierblessure en 1x ziek.

In speelminuten de nummer 11 van de selectie dit seizoen.

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:29:

[Embed]
Bah. Zonde van het geld.
Pagina: 1 ... 165 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023