[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.206 views

Onderwerpen

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:24
Gakpo schijnt zo goed als zeker naar Liverpool te gaan, clubs zijn zo goed als rond.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Pfoe mooie transfer zeg.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Zingo
  • Laatst online: 29-11 22:17
Mag toch hopen op minimaal 50 miljoen en anders mag brands en de hele RVC direct eruit wat mij betreft. Wanbeleid om voor niet minimaal dat bedrag je beste speler in de winter te laten gaan.

Het is Cody gegund though. Mooie club ook!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:51
Het is officieel. 42 miljoen plus bonussen..

Man daar gaat het seizoen.. Gun het Gakpo wel wat een model prof voor onze club geweest

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:32

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:12:
[...]

Ja, dat is wel einde titelaspiraties -O-
Geertruida op CV gaat aardig, dan heb je Rasmussen nog achter de hand. Maar die Pedersen op rechts vind ik echt niks. Daar moet echt iemand anders voor komen. Ik weet niet of Benita de rechtsback positie kan spelen.

Ik hoop dat ze nog iemand ergens uit de hoge hoed weten te toveren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• OMX2000

OMX2000

dglavimans schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:03:
Het is officieel. 42 miljoen plus bonussen..

Man daar gaat het seizoen.. Gun het Gakpo wel wat een model prof voor onze club geweest
Gek genoeg vind ik het niet eens een hele goede prijs. Gakpo was de beste aanvaller van het Nederlands elftal, dan lijkt me 42 miljoen wat weinig.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:21
Wat een belachelijk lage prijs voor gakpo. Liverpool lacht de ballen uit z’n string. Hoezo laten ze iemand voor 50 gaan terwijl de marktwaarde 60 is. Dan verkoop je toch iemand voor meer als ze hem nu al willen hebben.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• dglavimans
OMX2000 schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:22:
[...]

Gek genoeg vind ik het niet eens een hele goede prijs. Gakpo was de beste aanvaller van het Nederlands elftal, dan lijkt me 42 miljoen wat weinig.
Slechte prijs zelfs

Maja PSV zit financieel niet zo lekker. Heb je ook niet ‘de naam’ als Ajax nu dan was Gakpo tegen de 100 aan gezeten.

Niet leuk om te zeggen, wel realistisch

• OMX2000

OMX2000

dglavimans schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:26:
[...]

Slechte prijs zelfs

Maja PSV zit financieel niet zo lekker. Heb je ook niet ‘de naam’ als Ajax nu dan was Gakpo tegen de 100 aan gezeten.

Niet leuk om te zeggen, wel realistisch
Klopt. Meer Nederlandse clubs moeten structureel verder komen Europees. Dat helpt de clubs en de Nederlandse competitie als serieuze optie voor buitenlandse spelers.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens nu is het iig meer dan 45 miljoen
https://www.nu.nl/voetbal...bedrag-aan-liverpool.html
Algemeen directeur Marcel Brands wil alleen zeggen dat er sprake is van een recordtransfer. Hirving Lozano is tot dusver de duurste uitgaande PSV'er ooit. De Mexicaan vertrok in 2019 voor 45 miljoen euro naar Serie A-club Napoli.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• dglavimans
Vraag mij wel af waarom die nu toch zo snel van de hand wordt gedaan. Heeft een erg goed WK gedraaid en je gooit er toch je jaar mee weg lijkt mij

Wordt interessant om te zien hoe de tweede seizoenshelft gaat

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:08
OMX2000 schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:46:
[...]

Klopt. Meer Nederlandse clubs moeten structureel verder komen Europees. Dat helpt de clubs en de Nederlandse competitie als serieuze optie voor buitenlandse spelers.
Gaat niet lukken als je constant je beste talenten ziet vertrekken naar clubs waar ze veel meer kunnen verdienen.. Elk seizoen weer opnieuw..

• Gynnad
Gynnad schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:40:
Gakpo schijnt zo goed als zeker naar Liverpool te gaan, clubs zijn zo goed als rond.

[Embed]
PSV meldt het nu ook zelf:
PSV VERKOOPT GAKPO AAN LIVERPOOL FC
datum: 26-12-2022 22:45

PSV en Liverpool FC hebben een akkoord bereikt over de aanstaande transfer van Cody Gakpo. De 23-jarige aanvaller vertrekt per direct naar Engeland waar hij de noodzakelijke formaliteiten voor het afronden van de transfer zal ondergaan. Beide clubs doen geen mededelingen over de transfersom. ‘Maar dit is een recordtransfer voor PSV’, aldus algemeen directeur Marcel Brands.

De directie van PSV rondde de transfer op Tweede Kerstdag af en heeft Gakpo toestemming gegeven om naar Engeland af te reizen.
Bron: https://www.psv.nl/nieuws...akpo-aan-liverpool-fc.htm

De opvolgers volgens de Telegraaf:
Jesper Karlsson en Viktor Tsygankov zijn voorname kandidaten om Cody Gakpo op te volgen bij PSV. Dat meldt De Telegraaf. De linksbuiten van AZ en de vleugelaanvaller van Dinamo Kiev worden al langer in verband gebracht met de Eindhovenaren.
Karlsson schijnt 20 miljoen te moeten kosten, Tsygankov is komende zomer transfervrij maar schijnt wel een riant salaris te verlangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gynnad op 27-12-2022 07:22 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dglavimans schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 01:39:
Vraag mij wel af waarom die nu toch zo snel van de hand wordt gedaan. Heeft een erg goed WK gedraaid en je gooit er toch je jaar mee weg lijkt mij

Wordt interessant om te zien hoe de tweede seizoenshelft gaat
Omdat ze hard geld nodig hebben. Ik vind het een mooie prijs. Gakpo is blessuregevoelig en scoort met name tegen de kleintjes.

Verwijderd

MaZo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 07:19:
Omdat ze hard geld nodig hebben. Ik vind het een mooie prijs. Gakpo is blessuregevoelig en scoort met name tegen de kleintjes.
Welke veelscorende Eredivisie aanvaller scoort niet met name tegen de kleintjes?

Vijf doelpunten en zes assists in zijn laatste 5 wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Inflatable schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 02:20:
[...]

Gaat niet lukken als je constant je beste talenten ziet vertrekken naar clubs waar ze veel meer kunnen verdienen.. Elk seizoen weer opnieuw..
Is toch ook inherent aan het niveau van de competitie, en is ook niet nieuw want dit is al tientallen jaren zo. Dus een verassing kan het niet zijn toch?

Elect a clown, expect a circus.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-12 17:40
Geloof nooit dat hij het gaat redden daar, maargoed ik laat me graag verassen.

Twente komt eraan!

• Gynnad
JoteW schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 07:55:
Geloof nooit dat hij het gaat redden daar, maargoed ik laat me graag verassen.
Kijk naar bijna elke speler van een willekeurige Nederlandse club die naar een buitenlandse topclub gaat, wie redt het daar echt van?

Aan de andere kant, hij is nu nog jong en zal een bak geld gaan verdienen, mocht dit falen kan hij altijd nog naar de subtop of terug naar de eredivisie. Dus lijkt mij voor Gakpo een transfer met weinig risico.

[ Voor 26% gewijzigd door Gynnad op 27-12-2022 07:59 ]

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-12 17:40
Gynnad schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 07:58:
[...]

Kijk naar bijna elke speler van een willekeurige Nederlandse club die naar een buitenlandse topclub gaat, wie redt het daar echt van?

Aan de andere kant, hij is nu nog jong en zal een bak geld gaan verdienen, mocht dit falen kan hij altijd nog naar de subtop of terug naar de eredivisie. Dus lijkt mij voor Gakpo een transfer met weinig risico.
Dat is 't m ook, wanneer je bij een club als Liverpool zit, en je haalt het niet kom je geheid bij een andere mooie club wel weer aan de bak. Dus dat gezegd hebbende i.c.m. het financiële plaatje snap ik 'm wel, maar ben bang dat we van de speler Gakpo niet veel meer gaan horen.

Twente komt eraan!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:28

Player1S

Probably out in the dark

met 45 miljoen en 1 cent heb je ook record te pakken :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12 07:37
Aardig wat spelers bij Liverpool gehad: Kuyt, Wijnaldum, Van Dijk en nu ook Gakpo. Toch haat ik Liverpool op e.o.a. manier. Ik weet niet waarom. Dat never walk alone ofzo. Op een gegeven moment gaat het irriteren. Maar mooie transfer voor hem! Vrouwlief kan beginnen d'r Gucci tas en Range Rover uit te zoeken. :+

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Dit is een mooie deal voor PSV. Hij wordt toch mooi voor de hoofdprijs dat PSV kan vangen verkocht.

Die 50 miljoen kunnen nu mooi teruggestort worden naar de gemeentekas. Dat gat heeft PSV ooit op schimmige wijze gecreëerd met medeweten van de gemeente en bouwbedrijven.

Voor PSV als team is het een aderlating. Normaal speel je het seizoen netjes uit, wanneer je belangrijk bent voor een team. Zeker als je weet, dat de competitie nog lang niet gelopen is.

En ik denk ook, zoals anderen ook zeggen. Dat wanneer Gakpo een Ajax-stempel had, hij misschien wel automatisch een derde of meer waard zou zijn. Dan praten we over 70-80 miljoen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
Vraagprijs zomer was 50 miljoen minimaal?
En dan nu tussentijds (na opvallend WK) laten gaan voor 45 + bonussen? :?

Tussentijds is toch juist een mooi moment om nog meer te vragen :P of loopt zijn contract af in de zomer ofzo :? Ik begrijp het niet echt geloof ik :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mavaros schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:28:
Die 50 miljoen kunnen nu mooi teruggestort worden naar de gemeentekas. Dat gat heeft PSV ooit op schimmige wijze gecreëerd met medeweten van de gemeente en bouwbedrijven.
Deze langspeelplaat wordt weer uit de kast gehaald voor de top 2000? :+

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-12 22:38

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:26:
Wat een belachelijk lage prijs voor gakpo. Liverpool lacht de ballen uit z’n string. Hoezo laten ze iemand voor 50 gaan terwijl de marktwaarde 60 is. Dan verkoop je toch iemand voor meer als ze hem nu al willen hebben.
Ik zei eerder in het topic al eens dat PSV financiële risico’s heeft genomen en wel moet verkopen. Die gaan hun hand echt niet overspelen met alle mogelijke gevolgen van dien. Hadden ze beter in de zomer hem kunnen verkopen. Naja het volgende talent wat amper aan spelen toe gaat komen ben ik bang voor.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

chim0 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:26:
Aardig wat spelers bij Liverpool gehad: Kuyt, Wijnaldum, Van Dijk en nu ook Gakpo. Toch haat ik Liverpool op e.o.a. manier. Ik weet niet waarom. Dat never walk alone ofzo. Op een gegeven moment gaat het irriteren. Maar mooie transfer voor hem! Vrouwlief kan beginnen d'r Gucci tas en Range Rover uit te zoeken. :+
Ooit bij een wedstrijd van Liverpool geweest? Totale non ambiance op dat ene lied na als het goed gaat of bij het begin / einde. Daar schrok ik echt van.

• OMX2000

OMX2000

Inflatable schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 02:20:
[...]

Ik denk ook niet dat we een eindstation zijn voor spelers. Maar dat is al heel lang zo. Zelfs toen Ajax zo’n beetje alles won gingen spelers naar het buitenland.

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Zou John de Jong nou nog een bloemetje krijgen van PSV?

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:49
Napo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:41:
[...]

Deze langspeelplaat wordt weer uit de kast gehaald voor de top 2000? :+
We moeten ergens op teren :+.

• ph4ge
  • Laatst online: 01-12 22:25
Ik vind 50m voor Gakpo een beetje tegenvallen, zeker voor een wintertransfer. Als je dat vergelijkt met Antony...

Zo zijn PSV en Feyenoord ineens allebei een sterkhouder kwijt vlak voor de herstart.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• MaZo
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:35:
Ik vind 50m voor Gakpo een beetje tegenvallen, zeker voor een wintertransfer. Als je dat vergelijkt met Antony...

Zo zijn PSV en Feyenoord ineens allebei een sterkhouder kwijt vlak voor de herstart.
Ja, Alvarez gaat waarschijnlijk voor meer weg. En wellicht Kudus ook met die prijzen die die Engelsen doorgaans betalen.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
nou tegenvallen genoeg geld voor zo een speler PSV heeft het geluk gehad dat die drie keer heeft gescoord,als die tijdens de WK geen pepernoot had geraakt was die 15 waard geweest

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wie is er weg bij Feyenoord?
Of: wat heb ik gemist?

• ph4ge
Typhone schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:50:
[...]

Wie is er weg bij Feyenoord?
Of: wat heb ik gemist?
Trauner is waarschijnlijk tot (bijna) einde seizoen geblesseerd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ephymerous
  • Laatst online: 10:29
Geen zorgen voor de Feyenoord en PSV fans. Ook al worden er nog drie basisspelers verkocht, van Ajax hebben jullie niets te vrezen. Schreuder zit er sowieso nog in januari en daarna is de achterstand van Ajax simpelweg te groot.

Overigens vind ik 50 miljoen voor Gakpo ook weinig. Goede speler.

XXXVI

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:18

snmght

imho dan he

Wauw dat is pijnlijk weinig zeg.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
Slechts 50 miljoen voor Gakpo, bah, voelt een beetje als je titelaspiraties voor wat wisselgeld van de hand doen.

50 mio is natuurlijk veel geld, maar voor een speler van het kaliber Gakpo had er denk ik echt wel meer in gezeten, zeker bij een winter transfer. Voor het gat in de begroting had het volgens mij niet uitgemaakt of hij nu of in de zomer verkocht zou worden, is beiden hetzelfde boekjaar.

Ik kan enkel hopen dat hij mega succesvol wordt bij Liverpool zodat toekomstige spelers van PSV meer waard worden, maar dit voelt echt niet goed.

WoT stats

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:05

Superkiwi

Hoi doei

Toch lief van PSV en Feyenoord dat ze op deze manier de competitie toch nog spannend proberen te maken. PSV zal zichzelf later nog wel voor de kop slaan; die hadden hier wel meer uit kunnen krijgen.
chim0 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:26:
Toch haat ik Liverpool op e.o.a. manier. Ik weet niet waarom. Dat never walk alone ofzo. Op een gegeven moment gaat het irriteren.
Iconisch, elke keer weer kippenvel.
Als je bovenstaande nou zou zeggen over hoe ze het in de Kuip ten gehore brengen (of liever: totaal vern*#ken) had ik je helemaal gelijk gegeven.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Polycom
  • Laatst online: 11:27

Polycom

Poes van goud

Eerst dacht ik ook, goh dat is best weinig voor Gakpo maar het is eigenlijk best een logisch bedrag. Nederlandse middenvelders (vanuit de eredivisie) zijn gewoon een groot risico op mislukken.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Polycom schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:44:
Eerst dacht ik ook, goh dat is best weinig voor Gakpo maar het is eigenlijk best een logisch bedrag. Nederlandse middenvelders (vanuit de eredivisie) zijn gewoon een groot risico op mislukken.
PSV noemt Gakpo een aanvaller?

nggyu nglyd

• Napo
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:54:
[...]

PSV noemt Gakpo een aanvaller?
Hij verdedigt ook wel eens mee, dat bedrag voor verdediger is vrij goed voor een verdediger uit de eredivisie :+

• ph4ge
Napo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:02:
[...]

Hij verdedigt ook wel eens mee, dat bedrag voor verdediger is vrij goed voor een verdediger uit de eredivisie :+
Heeft hij weleens een bal van de lijn gehaald? Dan is hij een van de duurste keepers ooit. :)

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:36:
[...]

Heeft hij weleens een bal van de lijn gehaald? Dan is hij een van de duurste keepers ooit. :)
Er zijn geruchten dat hij zelfs op de training wel eens de scheidsrechter is geweest. Zou dit de eerste miljoenentransfer van een scheidsrechter zijn?!

• Gynnad
Officieel bericht vanuit Ajax, Daley Blind en Ajax ontbinden het contract per 31 december.
Ajax en Daley Blind ontbinden arbeidsovereenkomst

Ajax en Daley Blind hebben de lopende arbeidsovereenkomst ontbonden. Het contract van de verdediger liep bij Ajax nog tot en met 30 juni 2023, maar eindigt nu per 31 december 2022.
https://www.ajax.nl/artik...nden-arbeidsovereenkomst/

Vind het jammer dat een speler van dergelijk statuur in de winterstop via de achterdeur (zo voelt het tenminste) afscheid moet nemen. Hopelijk komt er nog een groots afscheid, want dat verdiend hij absoluut.

Wijndal zal nu dus definitief de nummer 1 zijn op LB.

[ Voor 60% gewijzigd door Gynnad op 27-12-2022 14:56 ]

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:01
Napo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:42:
[...]

Er zijn geruchten dat hij zelfs op de training wel eens de scheidsrechter is geweest. Zou dit de eerste miljoenentransfer van een scheidsrechter zijn?!
Er zijn beelden dat hij een keer bidon heeft gebracht naar een medespeler :+

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:52:
Officieel bericht vanuit Ajax, Daley Blind en Ajax ontbinden het contract per 31 december.

[...]

https://www.ajax.nl/artik...nden-arbeidsovereenkomst/

Vind het jammer dat een speler van dergelijk statuur in de winterstop via de achterdeur (zo voelt het tenminste) afscheid moet nemen. Hopelijk komt er nog een groots afscheid, want dat verdiend hij absoluut.

Wijndal zal nu dus definitief de nummer 1 zijn op LB.
Tja, het vertrek van Blind (en for that matter Tadic ook) zat er natuurlijk een keertje aan te komen. Maar het geeft mij een vrij zuur gevoel:
  • Voetballend is er geen vervanging, Wijndal valt tot nu toe tegen en de rest van de verdediging doet opbouwend ook te weinig als je naar de statistieken kijkt. Een groot probleem dus.
  • Schreuder ziet niets in Blind, wat volgens mij een van de redenen is waardoor Blind nu weggaat. Een jongen van de club gaat weg terwijl een passant die voor elkaar heeft gekregen om Ajax vooral niet te laten voetballen.
  • Vader Blind keert niet terug in de RvC. Op zich overkomelijk maar wel nog een missend puzzelstukje in het bestuur van Ajax.
  • En inderdaad een winterstop vertrek voelt als achterdeur.
Ik ben heel 'bang' dat Ajax eind januari Schreuder alsnog aan de kant zet, we nog meer punten achterstaan en het een verloren seizoen wordt. En als er niet snel een goede oplossing komt voor de TD-functie, de voetbal functie in de RvC en op een aantal posities op het veld gaat dit komend seizoen ook nog een probleem zijn.

Oh ja en dat hele narratief (om dat woord maar eens te gebruiken) dat Schreuder het zo moeilijk heeft omdat er zoveel basisspelers weg zijn gegaan in de zomer. Dan denk ik: had je aan kunnen zien komen (of was hij werkelijk zo naïef dat hij dacht dat Martinez en Antony zouden blijven, er is voor 100 miljoen (!) gekocht, er zit geen enkele verbetering in het spel bij Ajax.

Is er nu niemand binnen Ajax die opstaat? Alle respect voor Van der Sar hoor maar Ajax lijkt stuurloos.

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 27-12-2022 15:07 ]

• carpebios
Blind verdient meer dan zo weg te gaan. In mijn ogen nog steeds een prima speler om assists te geven. Qua snelheid is hij het niet meer inderdaad.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:06
Ik beschouw dit en volgend seizoen voor Ajax als overgangsseizoenen:
  • Voetballend is het maar zelden sprankelend en overtuigend. Diverse bepalende spelers zijn weg.
  • Matige spelers aangetrokken.
  • Bestuurlijk is het nu ook drama.
  • Trainer Schreuder lijkt het ook niet op de rit te krijgen....

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:07:
Ik beschouw dit en volgend seizoen voor Ajax als overgangsseizoenen:
  • Voetballend is het maar zelden sprankelend en overtuigend. Diverse bepalende spelers zijn weg.
  • Matige spelers aangetrokken.
  • Bestuurlijk is het nu ook drama.
  • Trainer Schreuder lijkt het ook niet op de rit te krijgen....
Tja overgang naar waar? Er is geen enkele lijn lijkt het wel.

• Megupe
PolarBear schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:09:
[...]

Tja overgang naar waar? Er is geen enkele lijn lijkt het wel.
Tja, wellicht nog een jaar extra erbij...
Ik hoop dat we de "vorm" van 2019 t/m 2021 weer pakken.

• ephymerous
carpebios schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:07:
Blind verdient meer dan zo weg te gaan. In mijn ogen nog steeds een prima speler om assists te geven. Qua snelheid is hij het niet meer inderdaad.
Klopt, mismanagement van Ajax. Ook in voorgaande seizoen was al duidelijk dat het beste voorbij is. Ze hadden in de zomer na een goed gesprek afscheid moeten nemen.

XXXVI

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:44

Agent47

I always close my contracts.

Blind moet gewoon lekker in Amerika nog geen cashen joh. Lekker afbouwen, over het algemeen vaak goed weer.

Voor de club en supporters is het beter zo.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12 07:37
Typhone schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:02:
[...]

Ooit bij een wedstrijd van Liverpool geweest? Totale non ambiance op dat ene lied na als het goed gaat of bij het begin / einde. Daar schrok ik echt van.
Oh ja? Nee, nog nooit geweest. Überhaupt nooit naar Engeland geweest, maar zou wel naar City willen. Miijn vader gaat wel regelmatig met een groepje, vaak ook Championship. Daar is de sfeer echt geweldig, zei ie, en die hele zuipcultuur en alles eromheen.

Jammer van Villa gisteren. Ik vond ze veel beter en grote kansen in het begin, maar dan trekt toch de grotere club aan het langste eind. Tja, sommigen zouden dan zeggen dat is de kwaliteit van grote clubs.

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bombvis schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:08:
[...]

Ach, misschien wil Daley wel een Vermeertje doen / wordt Danny technisch manager bij Feyenoord , dan was je toch nog op het juiste onderwerp bezig :(:)
Ik wist niet dat Daley zo graag naar Feyenoord wilde dat hij zelfs z'n contract ervoor ontbindt ;)

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 20:37
PolarBear schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:03:
[...]

Tja, het vertrek van Blind (en for that matter Tadic ook) zat er natuurlijk een keertje aan te komen. Maar het geeft mij een vrij zuur gevoel:
  • Voetballend is er geen vervanging, Wijndal valt tot nu toe tegen en de rest van de verdediging doet opbouwend ook te weinig als je naar de statistieken kijkt. Een groot probleem dus.
  • Schreuder ziet niets in Blind, wat volgens mij een van de redenen is waardoor Blind nu weggaat. Een jongen van de club gaat weg terwijl een passant die voor elkaar heeft gekregen om Ajax vooral niet te laten voetballen.
  • Vader Blind keert niet terug in de RvC. Op zich overkomelijk maar wel nog een missend puzzelstukje in het bestuur van Ajax.
  • En inderdaad een winterstop vertrek voelt als achterdeur.
Ik ben heel 'bang' dat Ajax eind januari Schreuder alsnog aan de kant zet, we nog meer punten achterstaan en het een verloren seizoen wordt. En als er niet snel een goede oplossing komt voor de TD-functie, de voetbal functie in de RvC en op een aantal posities op het veld gaat dit komend seizoen ook nog een probleem zijn.

Oh ja en dat hele narratief (om dat woord maar eens te gebruiken) dat Schreuder het zo moeilijk heeft omdat er zoveel basisspelers weg zijn gegaan in de zomer. Dan denk ik: had je aan kunnen zien komen (of was hij werkelijk zo naïef dat hij dacht dat Martinez en Antony zouden blijven, er is voor 100 miljoen (!) gekocht, er zit geen enkele verbetering in het spel bij Ajax.

Is er nu niemand binnen Ajax die opstaat? Alle respect voor Van der Sar hoor maar Ajax lijkt stuurloos.
Ik ben het met veel punten van je eens, maar ik vind ook dat Daley een beetje last heeft waar Cristiano Ronaldo op het moment last van heeft en dat is niet kunnen inzien dat je niet meer in je prime bent en je dus geen basisplaats kan eisen. In dit topic en ook wel die van vorig jaar hebben genoeg mensen opmerkingen gemaakt over zijn foutjes en dat hij het niet meer kan belopen. Het is heel prima en natuurlijk dat je naarmate je ouder wordt om niet meer je kwaliteit van je prime te halen, zoals paar jaar geleden, maar dan moet je ook onderkennen dat de coach andere keuzes maakt en niet met het gezicht van een oorwurm op de bank gaan zitten of boos reageren als Ten Hag of Schreuder je rond de 60ste minuut wisselt. En dat deed hij wel. Dan vind ik het nog best netjes dat Ajax zegt dat hij dan nu voor zijn bewezen diensten gratis weg mag en dat ze hem niet aan zijn contract houden.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Blind is toch nog steeds een zuivere speler die het spel tactisch goed overziet, jongere spelers kan inspireren, en met zijn ervaring ook de rust in een jonger team kan bewaren? Ik hoop ergens dat hij richting Feyenoord, PSV, of AZ gaat. Daar nog even het team naar een hoger niveau tillen, en de fans inspireren met wederom een Ajax-zoon die zich nog één seizoen gaat bewijzen :7

Verwijderd

50 miljoen voor Gakpo is toch gewoon heel veel geld? Begin van het seizoen was het ongeveer 20. Toen was hij behoorlijk uit vorm.
Nu 4 aardige potjes op het WK en je kan dit er voor krijgen. Strik er om!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:07:
Ho effe.. Dit is op zijn eigen verzoek he, niet omdat Ajax hem eruit werkt en hem niet meer op de salariskosten wil hebben.
Meneer voelt zich te goed om te proberen zich terug in de basis te vechten na 3 wedstrijden bank, na 10+ wedstrijden ruk++ te hebben gespeeld.

Ik vind het vooral jammer dat hij het zelf zo snel opgeeft.

• carpebios
toolkist schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:14:
[...]

Ho effe.. Dit is op zijn eigen verzoek he, niet omdat Ajax hem eruit werkt en hem niet meer op de salariskosten wil hebben.
Meneer voelt zich te goed om te proberen zich terug in de basis te vechten na 3 wedstrijden bank, na 10+ wedstrijden ruk++ te hebben gespeeld.

Oeps, dan was ik niet volledig geïnformeerd door de NOS. Dat veranderd de zaak inderdaad

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:08
OMX2000 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:03:
[...]

Ik denk ook niet dat we een eindstation zijn voor spelers. Maar dat is al heel lang zo. Zelfs toen Ajax zo’n beetje alles won gingen spelers naar het buitenland.
Het is van alle tijden, maar vooral de laatste 20+ jaar wel een stuk erger geworden.. Daar zijn diverse oorzaken voor, maar de belangrijkste is denk ik het Bosman arrest uit 1996, en het afschaffen van de max 3 buitenlanders regel.. Daarvoor kon een club als Ajax nog wel redelijk een team bij elkaar houden, daarna niet meer.. De UEFA doet er vrolijk aan mee met hun coëfficiënten rankings en daaraan verbonden start/prijzengeld etc.. Alles draait alleen nog maar om geld tegenwoordig, vandaar dat men o.a. ook een 3e Europese competitie bedacht heeft, de Conference League.. Hoe meer wedstrijden hoe meer inkomsten.. TV-gelden zijn tegenwoordig ook een stuk belangrijker, en daarin is het verschil ook enorm.. De laagste clubs in de Premier League krijgen daarvan al bijna net zoveel geld als de hele begroting van Ajax geloof ik.. Het is allemaal allang geen eerlijke competitie/sport meer het professionele clubvoetbal.. Ik zie het meer als een entertainment industrie tegenwoordig..

Verwijderd

Inflatable schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:17:
daar zijn diverse oorzaken voor, maar de belangrijkste is denk ik het Bosman arrest uit 1996, en het afschaffen van de max 3 buitenlanders regel..
Die buitenlanderregels zijn nationaliteitsclausules en staan mede in het Bosman arrest.

• carpebios
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:05:
50 miljoen voor Gakpo is toch gewoon heel veel geld? Begin van het seizoen was het ongeveer 20. Toen was hij behoorlijk uit vorm.
Nu 4 aardige potjes op het WK en je kan dit er voor krijgen. Strik er om!
Jij ziet het waarschijnlijk een stuk objectiever. Vanuit m’n onderbuik zeg ik te weinig maar je hebt wellicht gelijk.

Verwijderd

[...]

Dit inderdaad.
Hij zal wel naar een subtopper in het buitenland gaan. Daar zal ie ontdekken dat het beste er wel af is.

Verwijderd

Blind was naar verluidt in oktober al bijna rond met het Japanse Urawa Red Diamonds voor een transfer in januari. Blijkbaar speelt er meer.

• bie100
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:32:
[...]

Blind was naar verluidt in oktober al bijna rond met het Japanse Urawa Red Diamonds voor een transfer in januari. Blijkbaar speelt er meer.
Royal Antwerp FC had toch interesse in Blind

• Exocet
  • Niet online
bie100 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:38:
[...]

Royal Antwerp FC had toch interesse in Blind
En kennelijk Real Sociedad

• bie100
  • Nu online
Exocet schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:42:
[...]

En kennelijk Real Sociedad
ja ach die vind wel een clubje

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:19

gws24

Thinking is hard!

Misschien dat Blind zich te goed voelt om te banken maar ik denk dat hij vooral ziet dat de speelwijze van Schreuder hem niet ligt waardoor hij te vaak in zijn zwakte komt te spelen en dat het daardoor beter is om te vertrekken. Schreuder lijkt vooral de tactiek te hebben om de zestien van de tegenstander te overvoeren met spelers waardoor bv een Timber daar ook imo te vaak loopt maar dit heeft wel als effect dat de restverdediging, die vaak al niet al te goed was, nog meer onder druk komt te staan. En dan wordt Blind inderdaad op snelheid geklopt. Als je dan ook nog de andere keuzes van Schreuder qua positionering van spelers meeneemt (zoals Kudus in de spits etc) dan snap ik dat Daley het niet meer ziet zitten en liever weggaat.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• toolkist
  • Niet online
Hmm, wellicht dat er toch ook van Ajax zijde wel wat druk op is gezet..
In de verbintenis van de veelzijdige verdediger was een bepaling opgenomen dat het contract automatisch bij een bepaald aantal duels, naar verluidt 24 officiële wedstrijden, met een extra seizoen onder dezelfde voorwaarden zou worden verlengd.

https://www.vi.nl/nieuws/...-tot-actief-vooruitkijken

• Gynnad
Speelt toch meer binnen de club, gezien het bericht van Daley Blind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLJLgMTPynJUsjfBnZNFSRdO90U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCcLdAaB4fFbrVoYM8HFWn5I.jpg?f=fotoalbum_large

• Megupe
Gynnad schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:29:
Speelt toch meer binnen de club, gezien het bericht van Daley Blind.

[Afbeelding]
Mooie eerlijke tekst.
Behalve de laatste alinea dan met de "omstandigheden".

• Exocet
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:36:
[...]

Mooie eerlijke tekst.
Inderdaad, hij kan ook met "ik sta er naast en ben het er niet mee eens", "omstandigheden" vinden.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Het is ook werkelijk bizar dat geen enkele reactie op social media Schreuder enigzins verdedigt. Zelfs onder ETH was het niet zo extreem als nu.

Daarnaast vermeld het AD dat Schreuder alle WK gangers een appje zou hebben gestuurd behalve Daley. Of dat waar is, is natuurlijk niet te verifiëren, maar het rommelt enorm, lang niet gekend dit.

nggyu nglyd

• mavaros
  • Laatst online: 11:02

Zij zijn Blind kwijt.

En zo wordt alles weer gelijk getrokken. Niemand kan meer klagen dat hun steunpilaar is vertrokken.

De grote vraag is of PSV en Feyenoord een reserveblik spelers kunnen opentrekken. Dat gaan we gelukkig binnenkort live meemaken.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12 22:48
Exocet schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:01:
[...]

Inderdaad, hij kan ook met "ik sta er naast en ben het er niet mee eens", "omstandigheden" vinden.
In een vaststellingsovereenkomst staat bijna altijd een bepaling dat partijen niet na einde dienstverband de vuile was buiten hangen, dus dan is "omstandigheden" helaas waar we het mee moeten doen. De geruchten over dat het intern een puinhoop is, zijn hardnekkig, dat in combi met de voorbeeldige staat van dienst van Blind, is voor mij genoeg om er van uit te gaan dat er meer aan de hand is dan een speler die boos is vanwege een paar potjes wissel staan.

Zonde dat er zo wordt omgegaan met een echte clubman met een enorme staat van dienst bij Ajax, Oranje (en Man Utd), enkel om een onkundig management (niet alleen Schreuder, ook Hamstelaar, vd Sar hebben in 2022 gefaald ) de hand boven het hoofd te houden.

• bie100
  • Nu online
Sempy schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:47:
[...]

Zonde dat er zo wordt omgegaan met een echte clubman met een enorme staat van dienst bij Ajax,
van het woord clubman wordt ik altijd een beetje kriebelig van als ze een paar knaken meer kunnen verdienen zijn ze ook pleite wat nou clubman

• Napo
  • Niet online
bie100 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:25:
[...]

van het woord clubman wordt ik altijd een beetje kriebelig van als ze een paar knaken meer kunnen verdienen zijn ze ook pleite wat nou clubman
Het is een speler die lang bij een club heeft kunnen en mogen spelen. Het is ook gemakkelijkker om lang bij Ajax te blijven (en terug te komen) vanwege de sportieve factoren en op basis daarvan je stap naar het buitenland wat langer uit te stellen, een stap binnenlands is er geeneens. In vergelijking met een speler die uit de jeugdopleiding van bijvoorbeeld NEC of Sparta Rotterdam.

Maakt dat Blind een clubman? Nee, wellicht niet maar je kan ook niet stellen dat hij ook maar enigszins een kwaadwoord spreekt over zijn club waar hij jaar en dag heeft rondgelopen. Al met al blijft het zonde dat een speler - om wat voor reden dan ook - zo'n uitgang neemt.

• bie100
  • Nu online
Napo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:50:
[...]

Het is een speler die lang bij een club heeft kunnen en mogen spelen. Het is ook gemakkelijkker om lang bij Ajax te blijven (en terug te komen) vanwege de sportieve factoren en op basis daarvan je stap naar het buitenland wat langer uit te stellen, een stap binnenlands is er geeneens. In vergelijking met een speler die uit de jeugdopleiding van bijvoorbeeld NEC of Sparta Rotterdam.

Maakt dat Blind een clubman? Nee, wellicht niet maar je kan ook niet stellen dat hij ook maar enigszins een kwaadwoord spreekt over zijn club waar hij jaar en dag heeft rondgelopen. Al met al blijft het zonde dat een speler - om wat voor reden dan ook - zo'n uitgang neemt.
ach zonde het is zonde als je hem op de bank laat zitten voor 2,5 miljoen per jaar lijkt mij dan

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:39
Blue-eagle schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:16:
Blind is toch nog steeds een zuivere speler die het spel tactisch goed overziet, jongere spelers kan inspireren, en met zijn ervaring ook de rust in een jonger team kan bewaren? Ik hoop ergens dat hij richting Feyenoord, PSV, of AZ gaat. Daar nog even het team naar een hoger niveau tillen, en de fans inspireren met wederom een Ajax-zoon die zich nog één seizoen gaat bewijzen :7
Bij Feyenoord hoeven ze m niet vermoed ik zo (en PSV ook niet). De Inspirerende rol had hij bij Ajax ook kunnen pakken natuurlijk wanneer hij moest banken, maar dan is het sacherijn en zijn ego ineens groter dan de club Ajax.
Jij bent zeker Ajacied dat hij een van de concurrenten moet verzwakken. :+
Maar zonder gekheid, het beste is er wel af, bij Feyenoord én PSV proberen ze juist de backs ook op te laten komen. Voor die enkele goede pass in meerdere wedstrijden hoeven ze m ook al niet te hebben. Hij is nuttig geweest (belangrijk vind ik persoonlijk een te sterke omschrijving, omdat vooral anderen zijn tekortkomingen moesten oplossen) ten tijde van de verrassende EL/ CL campagnes, maar vergeet niet dat je ook een de Ligt, de Jong, Martinez (die het zo goed doet bij ManU momenteel) en dergelijke had die ervoor zorgden dat hij zijn ding kon doen.

• jbdeiman
Megupe schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:36:
[...]

Mooie eerlijke tekst.
Ik heb geen idee of het eerlijk is, het zal vast wel zijn gevoel zijn waar hij over spreekt, en dat deel zal eerlijk zijn. Maar een spiegel kent die jongen volgens mij totaal niet, in die zin, ook wanneer het niet goed gaat en hij (enorme) fouten maakt, is hij vooral bezig over 'het team moet beter' ipv gewoon een stomme fout van mij, mag niet gebeuren, is gebeurt en gebeurt me niet weer.
Hij lijkt er i.m.o. op basis van de voorgaande jaren maar blind (no pun intended) vanuit te gaan dat zijn tekortkomingen wel weer worden opgevangen en er niet mee om te kunnen gaan dat dat niet meer zo is. Daar heb je met een Bassey (die i.m.o. niet goed kan voetballen, wel goed kan verdedigen, maar vooral nu 'tussen wal en schip' speelt, omdat hij ook voor Blind zijn tekortkomingen paraat moet staan. Die moet zijn aandacht teveel verdelen en dat redt hij gewoon niet.

Zijn reacties bij zijn wisselbeurten vind ik in dat opzicht ook gewoon erg veelzeggend. Ik snap oprecht dat je wilt spelen, maar als het niet lukt/ niet wil en je speelt als een krant, dan begrijp je toch wel dat je een keer gewisseld wordt?

• jbdeiman
Sempy schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:47:
[...]

Zonde dat er zo wordt omgegaan met een echte clubman met een enorme staat van dienst bij Ajax, Oranje (en Man Utd), enkel om een onkundig management (niet alleen Schreuder, ook Hamstelaar, vd Sar hebben in 2022 gefaald ) de hand boven het hoofd te houden.
Maar behalve dat we weten dat:
- Blind al tijden als een krant speelt;
- Hij gewisseld werd, daar duidelijk niet blij mee was (dat ook liet zien/ merken);
- Hij daarna gepasseerd is;

Weten we eigenlijk niets. I.m.o. is dat hij gewisseld/ gepasseerd werd terecht, dat hij ineens achter een rechtsback terechtkomt voor de linksback positie, daar zal iets gebeurt zijn maar we weten niet wat. Het kan heel goed zijn dat Blind zelf heeft geconcludeerd dat hij niet in deze manier van spelen mee kan komen, en zijn conclusie heeft getrokken en heeft aangestuurd op/ heeft geforceerd dat hij dit zo niet wilde.

Laten we voor we de conclusie trekken dat Ajax zo slecht met hem is omgegaan even wachten tot we meer weten wat er precies is gebeurt.
Schreuder is wel een man van rancune volgens mij, maar niet iemand die 'zomaar' iemand geen appje stuurt. Voor het WK en voor het 'niet versturen van het appje' (zo staat in de media, of dat zo is weet ik niet, maargoed laten we dit dan maar aannemen), dan zou hij dat alleen hebben gedaan omdat er iets is voorgevallen. En zoals ik hierboven al beschrijf is een spiegel Blind enigszins vreemd, dat kan hier ook prima het geval zijn, dat hij niet inziet (of wilt zien) wat zijn aandeel hierin is, en het dus bij Schreuder neerlegt.

• OMX2000

OMX2000

carpebios schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:21:
[...]

Jij ziet het waarschijnlijk een stuk objectiever. Vanuit m’n onderbuik zeg ik te weinig maar je hebt wellicht gelijk.
Laten we hem dan vergelijken met Antony. Goede speler, maar ik denk dat Gakpo nuttiger inzetbaar is. Dus 50 exclusief bonussen of nu 60 miljoen had ik niet gek gevonden.

Het is ook geen slechte prijs, maar ik had meer verwacht.

• MaZo
  • Niet online
OMX2000 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:53:
[...]

Laten we hem dan vergelijken met Antony. Goede speler, maar ik denk dat Gakpo nuttiger inzetbaar is. Dus 50 exclusief bonussen of nu 60 miljoen had ik niet gek gevonden.

Het is ook geen slechte prijs, maar ik had meer verwacht.
Antony is Braziliaan, kwam van Ajax, en heeft zich bewezen in de CL. Gakpo niet. Dat maakt het verschil. Al is 100 miljoen natuurlijk veel teveel.

• jbdeiman
MaZo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:00:
[...]
Antony is Braziliaan, kwam van Ajax, en heeft zich bewezen in de CL. Gakpo niet. Dat maakt het verschil. Al is 100 miljoen natuurlijk veel teveel.
Die conclusie hebben ze in Manchester gisteren ook getrokken over Anthony :+ Maar Gakpo heeft zich op een WK bewezen, dat mag je natuurlijk al meerekenen in het geheel qua prijsplaatje.

Ik denk ook dat voor Anthony teveel (ruimschoots) is betaald, maar Brazilianen zijn gewild, ze weten dat hij op CL niveau mee kan (al kan dat ook afhankelijk zijn van de spelers om hem heen, waardoor hij kan uitblinken), dus een grote gok is het niet. 70M was i.m.o. ruimschoots voldoende geweest.
Het grote verschil in bedrag is natuurlijk niet echt te verklaren, anders dan dat Ajax gewoon meer allure heeft en gewoon voor dezelfde kwaliteit spelers meer krijgt dan een andere club uit NL. Nu was bij zowel PSV als bij Feyenoord de tijd ook wel anders, PSV zat financieel gezien in een soort van spagaat en moest ergens wel verkopen en Feyenoord kunnen we niet eens een spagaat noemen, die haddden geen stuiver en hadden gewoon hard geld nodig.
Ajax kan in de onderhandelingen langduriger 'nee' zeggen, omdat ze financieel gezien die inkomsten niet (op dat moment) nodig hebben en daarmee clubs meer laten betalen.

• ElPaco
mavaros schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:55:
[...]

Zij zijn Blind kwijt.

En zo wordt alles weer gelijk getrokken. Niemand kan meer klagen dat hun steunpilaar is vertrokken.

De grote vraag is of PSV en Feyenoord een reserveblik spelers kunnen opentrekken. Dat gaan we gelukkig binnenkort live meemaken.
Een bankzitter kan je moeilijk een steunpilaar noemen. En dan zeker een die blijkbaar absoluut niet blij is met zijn rol als bankzitter.

Ik denk dat de impact van het wegvallen van Gakpo/Trauner groter is voor PSV/Feyenoord dan Blind bij Ajax.

Over de Antony/Gakpo prijs discussie; Het merk Ajax is groter, Antony ging helemaal aan het eind van een transfer periode en Ajax hoefde minder te verkopen. Zet dan ook nog eens de coach van een jaar eerder van Ajax bij een club met veel geld en weinig scouts en je krijgt zo'n absurde situatie.

Dan kan je je beter afvragen of Martinez zoveel beter is dan Gakpo dat hij 10 mio meer moet opbrengen, hoewel Martinez wel zijn mannetje lijkt te staan.

WoT stats

• ph4ge
mavaros schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:55:
[...]

Zij zijn Blind kwijt.

En zo wordt alles weer gelijk getrokken. Niemand kan meer klagen dat hun steunpilaar is vertrokken. .
Haha, zn contract werd vast ontbonden omdat hij onmisbaar was.

• Napo
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:17:
[...]

Een bankzitter kan je moeilijk een steunpilaar noemen. En dan zeker een die blijkbaar absoluut niet blij is met zijn rol als bankzitter.
De rol als bankzitter wordt ook tamelijk overdreven, hoewel het deels door blessures is heeft Blind 80% (17/21) van de wedstrijden in de basis gestaan. De laatste vier wedstrijden is hij op de bank begonnen waarbij hij alsnog éénmaal 30 minuten gemaakt en éénmaal daarvan een volledige helft.

In weinig gevallen zou ik dat op basis van de eerste seizoenshelft als bankzitter bestempelen.

• ephymerous
jbdeiman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:39:
[...]

Schreuder is wel een man van rancune volgens mij, maar niet iemand die 'zomaar' iemand geen appje stuurt. Voor het WK en voor het 'niet versturen van het appje' (zo staat in de media, of dat zo is weet ik niet, maargoed laten we dit dan maar aannemen), dan zou hij dat alleen hebben gedaan omdat er iets is voorgevallen. En zoals ik hierboven al beschrijf is een spiegel Blind enigszins vreemd, dat kan hier ook prima het geval zijn, dat hij niet inziet (of wilt zien) wat zijn aandeel hierin is, en het dus bij Schreuder neerlegt.
Blind zegt zelf niets over Schreuder maar zijn vrouw liked veel anti Schreuder berichten op social media. Niet zo chique als je het mij vraagt. Tegelijkertijd vraagt iedereen zich af waarom die flapdrol nog aan het roer staat.

XXXVI

• ElPaco
Napo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:54:
[...]

De rol als bankzitter wordt ook tamelijk overdreven, hoewel het deels door blessures is heeft Blind 80% (17/21) van de wedstrijden in de basis gestaan. De laatste vier wedstrijden is hij op de bank begonnen waarbij hij alsnog éénmaal 30 minuten gemaakt en éénmaal daarvan een volledige helft.

In weinig gevallen zou ik dat op basis van de eerste seizoenshelft als bankzitter bestempelen.
Maar stellen dat Blind even belangrijk is voor Ajax (op dit moment) als Gakpo voor PSV of Trauner voor Feyenoord is natuurlijk ook onzin. Ook toen Blind nog opgesteld werd was zijn rol in het team in mijn ogen kleiner dan die van Gakpo of Trauner.

WoT stats

• Napo
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:34:
[...]

Maar stellen dat Blind even belangrijk is voor Ajax (op dit moment) als Gakpo voor PSV of Trauner voor Feyenoord is natuurlijk ook onzin. Ook toen Blind nog opgesteld werd was zijn rol in het team in mijn ogen kleiner dan die van Gakpo of Trauner.
Dat zeker, Blind is - hopelijk - makkelijker te vervangen dan Gakpo al mag je ook hopen dat PSV al opties heeft voor de vervanging ervan.

Is Blind een bankzitter? Nee, niet conform de statistieken
Is Blind een steunpilaar? Nee, nuttig maar niet onvervangbaar en als je hem moet vervangen hoef je er niet op achteruit te gaan.
Is Blind belangrijk geweest? Dit seizoen zou ik daar geen generiek statement over willen maken. Een verdediger met iets te veel zwakke momenten edoch aanvallend meer gebracht dan menig verdediger.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12 22:48
jbdeiman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:39:
[...]

Maar behalve dat we weten dat:
- Blind al tijden als een krant speelt;
- Hij gewisseld werd, daar duidelijk niet blij mee was (dat ook liet zien/ merken);
- Hij daarna gepasseerd is;

Weten we eigenlijk niets. I.m.o. is dat hij gewisseld/ gepasseerd werd terecht, dat hij ineens achter een rechtsback terechtkomt voor de linksback positie, daar zal iets gebeurt zijn maar we weten niet wat. Het kan heel goed zijn dat Blind zelf heeft geconcludeerd dat hij niet in deze manier van spelen mee kan komen, en zijn conclusie heeft getrokken en heeft aangestuurd op/ heeft geforceerd dat hij dit zo niet wilde.

Laten we voor we de conclusie trekken dat Ajax zo slecht met hem is omgegaan even wachten tot we meer weten wat er precies is gebeurt.
AD schrijft vanochtend dat Ajax zelfs betaald zou hebben aan Blind omdat Schreuder zou hebben aangegeven dat hij Blind niet meer op training zou willen zien. Personeelszaken en beursgenoteerd bedrijf, dus men zal officieel wel niks meer zeggen, maar ik ga ervan uit dat AD dit niet schrijft zonder een goede bron te hebben.

Verder natuurlijk publiek geheim dat in de rust tegen RKC in de kleedkamer nogal tekeer is gegaan.

Het seizoen kan Ajax m.i. wel afschrijven als dit de sfeer in de groep is. En hopelijk snel een trainer die wel op niveau gewerkt heeft.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:11
Vergeet bij de vergelijkingen ook niet dat PSV een bak met geld krijgt voor Gakpo. Feyenoord is zonder er iets voor terug te krijgen voor maanden een speler kwijt.

• ph4ge
Napo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:54:
[...]

Dat z'n nieuwe rol bankzitter is is toch gewoon duidelijk? Hij begon inderdaad in de basis, en kreeg (onredelijk) lang het vertrouwen, maar aan alles is duidelijk dat nu anderen dat vertrouwen krijgen.

Ik vind het overigens wel een zwaktebod dat hij er zo slecht mee om gaat. Hij kan zich terug vechten en nog steeds belangrijk zijn. Wat ik zo lees heeft hij ook totaal geen zelfkritiek en vind hij het maar oneerlijk dat mensen kritiek op hem hebben, terwijl ik juist denk dat Schreuder hem veel meer vertrouwen heeft gegeven dan hij menig ander speler zou geven.

• Gonadan
  • Laatst online: 11:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tja Blind, wat moet je er van zeggen. Jammer dat het zo gelopen is, dat staat buiten kijf.

De situatie was niet makkelijk. Schreuder hanteert een stijl waarin het gebruik van Blind zijn kwetsbaarheden bloot legt. De ene wedstrijd ligt de nadruk op de kwaliteiten van Blind waardoor het wat toevoegt, de andere wedstrijd op zijn zwaktes waardoor je nat gaat. Blijkbaar kiest Schreuder er bewust voor om de tactiek niet aan te passen zodat Blind zijn zwaktes beter opgevangen worden. In die zien plaatst hij zijn tactiek boven een individuele speler, wat zijn goed recht als coach is.*

Keerzijde is dan wel dat een speler die heel belangrijk kán zijn vaak ook betrokken is bij tegendoelpunten. Al wordt hem veel meer aangerekend dan daadwerkelijk zijn schuld is, maar die discussie kent geen einde.
Feit blijft dat hij daarmee vaker onder vuur ligt en dat frustreert hem, en terecht. Je weet dat je op een manier gebruikt wordt waarin je kwetsbaar wordt en men weigert daar iets aan te doen, dus hoe hard je je best ook doet, je gaat onherroepelijk een keer nat. Als je dan tegen de kleinere clubs ook wat met de handrem lijkt te spelen en men dat stapje extra niet meer ziet, dan kom je logischerwijs onder een vergrootglas te liggen bij tegendoelpunten.
En dan komt uiteindelijk ook het karakter van de Blindjes naar boven (Blind Sr. heeft dat net zo), ze worden wat vals als het niet lekker gaat. Een duidelijke zweem van verongelijktheid, geïrriteerde reacties op kritische vragen en dat hij het zelf ook wel weet, daarmee ook de fouten die hem wél 100% aan te rekenen waren ook niet meer erkennend. Dat is allemaal niet bevorderlijk voor de sfeer en dat gaat irriteren binnen een club.

Waar de schuld ligt kan ik moeilijk beoordelen, ik vermoed niet zuiver bij één van de partijen. Het was al duidelijk dat op sportief vlak de combinatie Schreuder Blind moeizaam was, mogelijk is het ook op persoonlijk vlak moeizaam geworden en zat er uiteindelijk weinig anders op.

* het belang van een individu mag in principe nooit boven dat van de groep staan, dus in die zin heeft een trainer gelijk wanneer hij de tactiek boven individuele spelers zet. Echter moet je in mijn optiek wel een tactiek hanteren die past bij de groep, en daar kan ik Schreuder nog niet echt op betrappen. Ik heb met name het gevoel dat hij een bepaald spelbeeld voor ogen heeft en hij schuift net zo lang met spelers naar verkeerde posities tot hij zijn zin een beetje heeft.
Wanneer dat dan qua resultaten toch niet werkt ligt het ineens allemaal aan het technisch beleid en komt het allemaal doordat hij de verkeerde spelers heeft.

Nee vriend, na het sluiten van de markt weet je wat er staat, daar moet je het mee doen. Dus zorg zelf maar dat je de tactiek wat bijschaaft naar het materiaal wat je hebt zodat het wat beter past, dan ga je bij de volgende transferperiode maar kijken of je materiaal kunt krijgen wat je beter ligt.
Ik kreeg soms het gevoel dat hij er geen streep onder kan zetten en het bij hem blijft knagen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

ElPaco schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:17:
Ik denk dat de impact van het wegvallen van Gakpo/Trauner groter is voor PSV/Feyenoord dan Blind bij Ajax.
Ik denk dat ze bij Ajax (en de fans) nog gaan schrikken wat er nu wegvalt aan aanvallend vermogen. Je zag het al in de wedstrijden waarin hij niet mee deed. Inspiratieloos breien op Frank de Boer niveau zonder dieptepasses of ballen met inzicht. Ik maak mij daar wel zorgen over, want als Schreuder daar een oplossing voor moet gaan bedenken houd ik mijn hart vast.

Hopelijk gaat hij de wat creatievere talenten nu eindelijk eens een kans geven en zorgt dat voor wat meer verbetering.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
ephymerous schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:29:
[...]

Blind zegt zelf niets over Schreuder maar zijn vrouw liked veel anti Schreuder berichten op social media. Niet zo chique als je het mij vraagt. Tegelijkertijd vraagt iedereen zich af waarom die flapdrol nog aan het roer staat.
Maar dan zit er bij Blind toch ook een boel rancune als dit zo is? Ligt dat dan echt alleen aan Schreuder ik denk toch echt dat Blind hier ook zelf voor een (groot) deel debet aan is?

Los van of ze elkaar liggen of niet en of er dingen mis zijn gegaan is wel duidelijk dat Daley hier ook niet zijn handjes in onschuld wast. Die loopt overal te klagen en zeuren over Schreuder (thuis ook, dat is wel duidelijk gezien de reacites van zijn vrouw) en zaagt zo aan de stoelpoten van de trainer.
Als hij dat ook nog eens zo overduidelijk doet, heeft dat op de selectie / het teamgevoel ook zijn weerslag. Sommigen zullen wél met Schreuder kunnen en zoeken de oorzaak meer bij vorm en daadwerkelijke communicatie (nakomen van afspraken o.a.) binnen het team, anderen zullen het met Blind eens zijn en vinden dat Schreuder de oorzaak van alles is. I.m.o. ligt de waarheid echt ergens in het midden en is Blind niet zo onschuldig als menigeen doet vermoeden, die maar blind (no pun intended) naar Schreuder wijst.

• jbdeiman
Sempy schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:39:
[...]

AD schrijft vanochtend dat Ajax zelfs betaald zou hebben aan Blind omdat Schreuder zou hebben aangegeven dat hij Blind niet meer op training zou willen zien. Personeelszaken en beursgenoteerd bedrijf, dus men zal officieel wel niks meer zeggen, maar ik ga ervan uit dat AD dit niet schrijft zonder een goede bron te hebben.

Verder natuurlijk publiek geheim dat in de rust tegen RKC in de kleedkamer nogal tekeer is gegaan.

Het seizoen kan Ajax m.i. wel afschrijven als dit de sfeer in de groep is. En hopelijk snel een trainer die wel op niveau gewerkt heeft.
Zie ook mijn reactie hierboven, er is gewoon meer aan de hand, Schreuder zegt niet zomaar (out of the blue) tegen Blind dat die niet meer welkom is, dat komt niet alléén van de kant van Schreuder, maar Blind zal ook zijn ding hebben gezegd/ gedaan. Als hij zo gaat zitten mokken, en (blijkbaar, gezien de bom in de rust bij RKC) een negatieve invloed heeft op de sfeer, is het heel logisch dat Schreuder hem er niet bij wil hebben.

Voor de volledigheid, ik vind dus dat er 2 mensen schuld hebben (of meerdere iig), niet alleen Schreuder, niet alleen Blind, maar er wordt heel veel nu naar Schreuder gewezen en Blind wordt buiten schot gehouden, en dat is i.mo. niet reëel. Het verhaal van Blind is ook natuurlijk een stuk marketing, door nu als eerste dit verhaal neer te zetten komt hij er goed vanaf en Schreuder wordt fout weggezet, terwijl niemand weet (buiten de mensen die er mogelijk bij waren) wat er allemaal gezegd/ gedaan is.

[ Voor 18% gewijzigd door jbdeiman op 28-12-2022 11:22 ]

• ephymerous
jbdeiman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:19:
[...]

Maar dan zit er bij Blind toch ook een boel rancune als dit zo is? Ligt dat dan echt alleen aan Schreuder ik denk toch echt dat Blind hier ook zelf voor een (groot) deel debet aan is?

Los van of ze elkaar liggen of niet en of er dingen mis zijn gegaan is wel duidelijk dat Daley hier ook niet zijn handjes in onschuld wast. Die loopt overal te klagen en zeuren over Schreuder (thuis ook, dat is wel duidelijk gezien de reacites van zijn vrouw) en zaagt zo aan de stoelpoten van de trainer.
Als hij dat ook nog eens zo overduidelijk doet, heeft dat op de selectie / het teamgevoel ook zijn weerslag. Sommigen zullen wél met Schreuder kunnen en zoeken de oorzaak meer bij vorm en daadwerkelijke communicatie (nakomen van afspraken o.a.) binnen het team, anderen zullen het met Blind eens zijn en vinden dat Schreuder de oorzaak van alles is. I.m.o. ligt de waarheid echt ergens in het midden en is Blind niet zo onschuldig als menigeen doet vermoeden, die maar blind (no pun intended) naar Schreuder wijst.
Eens hoor maar het begint bij een sterke leider. En Schreuder laat in alles zien te kort te komen.

XXXVI

• jbdeiman
Gonadan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:04:
[...]

Ik denk dat ze bij Ajax (en de fans) nog gaan schrikken wat er nu wegvalt aan aanvallend vermogen. Je zag het al in de wedstrijden waarin hij niet mee deed. Inspiratieloos breien op Frank de Boer niveau zonder dieptepasses of ballen met inzicht. Ik maak mij daar wel zorgen over, want als Schreuder daar een oplossing voor moet gaan bedenken houd ik mijn hart vast.

Hopelijk gaat hij de wat creatievere talenten nu eindelijk eens een kans geven en zorgt dat voor wat meer verbetering.
Je ging natuurlijk ook met een rechtspoot op linksachter spelen, eentje die op rechtsachter al geen hoogvlieger is voetballend gezien, dus dat brengt ook echt 0-voetballend vermogen aan de linkerkant. Ik heb er wel vertrouwen in dat dit met (bijvoorbeeld) Wijndal al een stuk beter zou zijn.

Maar ik hoop zeker dat ook talenten meer tijd/ minuten gaan krijgen, naast dat het leuk is (soms zitten er interessante verrassingen tussen) om te zien, is dat ook waar i.m.o. Ajax meer mee moet blijven doen. Schreuder valt terug op 'gearriveede spelers' zeg maar, terwijl die het ook niet laten zien. Dan kan je beter een jeugdspeler eens de kans geven die er al enigszins tegenaan zit, die zal het niet (veel) minder doen, maar kan er juist wel enorm van groeien.

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:25:
Je ging natuurlijk ook met een rechtspoot op linksachter spelen, eentje die op rechtsachter al geen hoogvlieger is voetballend gezien, dus dat brengt ook echt 0-voetballend vermogen aan de linkerkant. Ik heb er wel vertrouwen in dat dit met (bijvoorbeeld) Wijndal al een stuk beter zou zijn.
Je doelt op Rensch naar links neem ik aan? Nee dat was geen beste keuze, Wijndal op die plek liep inderdaad beter maar ook hij bracht niet wat Blind bracht. Ik ben nog zeker niet gerustgesteld.
Voordeel van Wijndal is wel dat hij er ook echt overheen kan, Blind redt dat niet meer, maar wie vangt het dan achterin op als Wijndal bij de cornervlag van de tegenstander staat en ze zijn de bal weer eens kwijt?
Dan moet toch de basis gaan kloppen, bijvoorbeeld dat wanneer Wijndal gaat Timber en Rensch niet ook nog eens naar voren zijn, want dan gaat iedereen Bassie de schuld geven en die kan er niets aan doen als hij daar alleen achter blijft. Daar zit ook echt nog wel een gat wat Schreuder moet vullen, maar ja, dat is zijn tactiek dus het ligt aan de spelers. :?
Maar ik hoop zeker dat ook talenten meer tijd/ minuten gaan krijgen, naast dat het leuk is (soms zitten er interessante verrassingen tussen) om te zien, is dat ook waar i.m.o. Ajax meer mee moet blijven doen. Schreuder valt terug op 'gearriveede spelers' zeg maar, terwijl die het ook niet laten zien. Dan kan je beter een jeugdspeler eens de kans geven die er al enigszins tegenaan zit, die zal het niet (veel) minder doen, maar kan er juist wel enorm van groeien.
Dat is wel het nadeel van een aantal ervaren spelers zo'n belangrijke rol geven. Kom daar als nieuwe trainer maar eens tussen en wat als je vindt dat iemand anders op die plek moet staan. Haal je ze eraf en gaat het mis dan ben je ook gelijk rijp voor de witte zakdoekjes. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 164 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023