dat is al een tijdje zo toch?Sjah schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:52:
Gaat niet goed met ADO...
Ik zou graag m'n vorige post willen quoten met Schreuder dan vervangen voor Noppert, maar dat zou ik te makkelijk vinden. Hopelijk voor jullie houdt de RvC het weer tegen zoals eerdere transfers dit jaarTyphone schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:15:
[...]
Volgende keer mag je voor mij trainingen uitschrijven dan hoef ik niet met een schuin maar een heel oog te kijken naar het voetbal.
Gelukkig mogen we weer terug naar het clubvoetbal. Elke dag kijk ik of Schreuder ingeschreven staat bij het UWV maar vooralsnog diep teleurgesteld. En nu willen ze Noppert, de man die tegen Senegal, Ecuador, Qatar en de USA een paar ballen heeft tegengehouden…
Puur wanbeleid!
Wat moet Ajax nou weer met Noppert? Gehyped van hier tot ginder, maar als ik het zo lees totaal niks bijzonders op het WK.
Ga dus ajb voor een fatsoenlijke keeper ipv een gehypete.
Als Noppert slim is, zou die zelf niet voor Ajax moeten kiezen als ie die keuze zou hebben. Kans op afbraak is gigantisch, verwachtingen "hoog" in een elftal dat niet lekker draait. Voor je het weet wordt je weer vervangen door een 38/39/40-jarige.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als ik hem was zou ik gewoon cashen, de hype is over een paar maanden voorbij en als hij niet uitkijkt is hij dan weer gewoon keeper van Heerenveen.Martinusz schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:51:
Als Noppert slim is, zou die zelf niet voor Ajax moeten kiezen als ie die keuze zou hebben. Kans op afbraak is gigantisch, verwachtingen "hoog" in een elftal dat niet lekker draait. Voor je het weet wordt je weer vervangen door een 38/39/40-jarige.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik lees van je " als ik dit zo lees" , heb je dan geen ruk vh Wk gezien?toolkist schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:47:
Wat moet Ajax nou weer met Noppert? Gehyped van hier tot ginder, maar als ik het zo lees totaal niks bijzonders op het WK.
Kans op afbreuk?Martinusz schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:51:
Het is niet alsof we het over een keeper als Boschker hebben die jaar en dag in de Eredivisie speelt of een Scherpen die als jonge speler idealiter zoveel mogelijk wedstrijden zou moeten keepen. het is Noppert die als 28 jarige keeper maar liefst 32 eredivisiewedstrijden heeft mogen spelen. Als keeper van deze leeftijd zou je haast zeggen dat je zo' n kans moet grijpen als een schot richting de kruising, met twee handen pakken en nooit meer loslaten.
Als keeper kan je zeker nog wel een flink aantal goede jaren hebben, een jaar (relatief gezien) cashen bij Ajax zal daar weinig aan af doen. Zelfs het risico op afbreuk zou ik zelfs groter achter bij Heerevenveen dan bij Ajax, met Ajax op je CV weet een beetje zaakwaarnemer je wel naar een kleine club in de PL/BL te loodsen.
Heb met m'n pa schakel zitten kijken en we hebben geweldig genoten en gelachen. Normaal gesproken kijk ik nooit KKD, maar op deze manier is het wel leuk. Niveau is zondag reserve 8ste klasse, maar amusementswaarde is CL niveau. Echt geweldig! Veel spannende momenten, maar ook grappige momenten en treurige momenten. ADO bijv. was wel zielig voor Dick alleen die penalty was belachelijk. Er gebeurde helemaal niks! Nu weet ik ook dat er geen VAR is in de KKD. Maar je moet wel schakel kijken. Alleen één wedstrijd kijken in z'n geheel zou ik niet aankunnen.Gynnad schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:54:
Vandaag wordt er weer gespeeld in de KKD, twee speelrondes zijn er nog voor de kerst.
Als ik Ajax was, gewoon Noppert kopen. Beetje onderhandelen met Heerenveen maar geen wereldprijs neerleggen.
Ik vind Pasveer het redelijk doen op maar die zal ook een keer stoppen.
Noppert is volgens mij een prima keeper die ook redelijk consistent is.
Ja, ik zie ook levert een tweede Onana, maar dat is vaak wat onrealistisch.
Keeper is mi ook niet het grootste manco bij Ajax, dat is het spel en de spelers.
Alleen, gaat Noppert zich wel lekker voelen bij Ajax vraag ik me af? Nuchtere jongen, beetje plattelandstype in het bluffende brutale stadse Ajax.... Zoiets
Ik vind Pasveer het redelijk doen op maar die zal ook een keer stoppen.
Ja, ik zie ook levert een tweede Onana, maar dat is vaak wat onrealistisch.
Keeper is mi ook niet het grootste manco bij Ajax, dat is het spel en de spelers.
Alleen, gaat Noppert zich wel lekker voelen bij Ajax vraag ik me af? Nuchtere jongen, beetje plattelandstype in het bluffende brutale stadse Ajax.... Zoiets
[ Voor 25% gewijzigd door Harribo op 12-12-2022 14:13 ]
Op basis van wat concludeer je dat hij redelijk consistent is.Harribo schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:11:
Dat blijft wel het lastige met een speler als Noppert, vooropgesteld dat hij het verdienstelijk edoch niet uitzonderlijk heeft gedaan op het WK maar hij heeft niet een langere periode bij een club kunnen presteren. Half seizoen Go Ahead en nu een half seizoen SC Heerenveen.
Daarbij niet zeggende dat je de gok niet moet wagen als tweede keeper voor Ajax, als eerste lijkt me lichtelijk ambitieus/onverstandig als Ajax. Dat was het al toen ze neit tijdig doorschakelde voor een vervanger van Onana en dat zou bij deze keuze net zo zijn.
Penalty's tegen Argentinië en 10min Engeland-Wales, verder eigenlijk niks nee.Sjah schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:35:
[...]
Ik lees van je " als ik dit zo lees" , heb je dan geen ruk vh Wk gezien?
ph4ge schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:53:
[...]
Als ik hem was zou ik gewoon cashen, de hype is over een paar maanden voorbij en als hij niet uitkijkt is hij dan weer gewoon keeper van Heerenveen.
Ik bedoel als hij slim is, gaat hij dus in het buitenland cashenNapo schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:49:
[...]
Kans op afbreuk?
Het is niet alsof we het over een keeper als Boschker hebben die jaar en dag in de Eredivisie speelt of een Scherpen die als jonge speler idealiter zoveel mogelijk wedstrijden zou moeten keepen. het is Noppert die als 28 jarige keeper maar liefst 32 eredivisiewedstrijden heeft mogen spelen. Als keeper van deze leeftijd zou je haast zeggen dat je zo' n kans moet grijpen als een schot richting de kruising, met twee handen pakken en nooit meer loslaten.
Als keeper kan je zeker nog wel een flink aantal goede jaren hebben, een jaar (relatief gezien) cashen bij Ajax zal daar weinig aan af doen. Zelfs het risico op afbreuk zou ik zelfs groter achter bij Heerevenveen dan bij Ajax, met Ajax op je CV weet een beetje zaakwaarnemer je wel naar een kleine club in de PL/BL te loodsen.
[ Voor 43% gewijzigd door Martinusz op 12-12-2022 15:03 ]
Lekker boycotten die haptoolkist schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:54:
[...]
Penalty's tegen Argentinië en 10min Engeland-Wales, verder eigenlijk niks nee.
Kiwi heeft nog helemaal niks gezien en wacht geduldig tot de competitie weer begint. Nog een klein maandje geduld!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
:strip_exif()/f/image/YRyUlNlu9dF7MZm0JpI3pW76.jpg?f=fotoalbum_large)
Die zie je ook niet dagelijks, bij Jong AZ - Jong PSV nu
Scheidsrechter Nick Smit krijgt een zweepslag bij Jong AZ-Jong PSV. Voor de wellicht geschokte lezer: dit is een acuut spierprobleem en geen ros met een stuk touw. pic.twitter.com/jI5stjJFMx
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 12 december 2022
[ Voor 10% gewijzigd door ElPaco op 12-12-2022 19:03 ]
Gebeurde het afgelopen vrijdag maar.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Die verdiende letterlijk zweepslagenQuad schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:08:
Gebeurde het afgelopen vrijdag maar.
Voetbal? Heeft NL daadwerkelijk proberen te voetballen dan? Ik lees andere verslagen.. Iets met alweer een wedstrijd van NL in de top van de meest onsportieveTyphone schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:15:
[...]
Volgende keer mag je voor mij trainingen uitschrijven dan hoef ik niet met een schuin maar een heel oog te kijken naar het voetbal.
Gelukkig mogen we weer terug naar het clubvoetbal. Elke dag kijk ik of Schreuder ingeschreven staat bij het UWV maar vooralsnog diep teleurgesteld. En nu willen ze Noppert, de man die tegen Senegal, Ecuador, Qatar en de USA een paar ballen heeft tegengehouden…
Puur wanbeleid!
Hahahaha deze man! Love it!toolkist schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:17:
[...]
Voetbal? Heeft NL daadwerkelijk proberen te voetballen dan? Ik lees andere verslagen.. Iets met alweer een wedstrijd van NL in de top van de meest onsportieve
Daarom was ik stiekem heel blij dat Bijlow geen 1ste keeper was (misschien niet leuk voor hemzelf) want nu blijft hij lekker bij Feyenoord. Kom je als team voorbij de poulefase is geen enkele oranje speler meer veilig voor koop zieke clubs.toolkist schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:47:
Gehyped van hier tot ginder, maar als ik het zo lees totaal niks bijzonders op het WK.
[ Voor 4% gewijzigd door rikoos op 13-12-2022 12:23 ]
Heb je niet liever zo'n koopzieke club die 30 miljoen voor hem biedt? Dan kan je als club weer stappen zetten.rikoos schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:23:
[...]
Daarom was ik stiekem heel blij dat Bijlow geen 1ste keeper was (misschien niet leuk voor hemzelf) want nu blijft hij lekker bij Feyenoord. Kom je als team voorbij de poulefase is geen enkele oranje speler meer veilig voor koop zieke clubs.
Voor Bijlow weet ik het niet want probeer maar een keeper ervoor terug te krijgen (mits Bijlow niet steeds geblesseerd is natuurlijk). Je ziet het als een club iemand goed verkoopt ze nooit een vervanger "goedkoop" ervoor terug kunnen kopen. Want er zit geld ;-)Vos schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:46:
[...]
Heb je niet liever zo'n koopzieke club die 30 miljoen voor hem biedt? Dan kan je als club weer stappen zetten.
Is altijd lastig ja en een risico. Maar ik denk dat als er een 'gek' langskomt dat je de speler moet laten gaan. Nederlandse clubs zitten niet echt in een luxe positie denk ik om dat te kunnen/moeten weigeren.rikoos schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:50:
[...]
Voor Bijlow weet ik het niet want probeer maar een keeper ervoor terug te krijgen (mits Bijlow niet steeds geblesseerd is natuurlijk). Je ziet het als een club iemand goed verkoopt ze nooit een vervanger "goedkoop" ervoor terug kunnen kopen. Want er zit geld ;-)
Voor 50 miljoen mogen ze Bijlow van mij ophalen en ga ik hem persoonlijk erheen rijden ;-) Zonder dollen maar daar heb je wel gelijk in. Alleen Ajax is denk ik in staat zulke bedragen te weigeren.
Ik heb me meer dan eens afgevraagd welke club die (veel) beter is dan Feyenoord bereid is om Bijlow te halen. 76 gemiste wedstrijden over 4 seizoenen (waaronder 1 ingekort corona seizoen en een seizoen waarin je sneuvelt in de voorronde EL), ik zou me er niet aan wagen tenzij het tegen een heel zacht prijsje is. Pak 'm beet een kwart van de wedstrijden is Bijlow geblesseerd. Te hoge xBlessuresrikoos schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:50:
[...]
Voor Bijlow weet ik het niet want probeer maar een keeper ervoor terug te krijgen (mits Bijlow niet steeds geblesseerd is natuurlijk). Je ziet het als een club iemand goed verkoopt ze nooit een vervanger "goedkoop" ervoor terug kunnen kopen. Want er zit geld ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door BoB_HenK op 13-12-2022 16:57 ]
In het leven van een normaal mens is dit soort informatie strikt privé, en heeft de werkgever er al niets mee te maken wat je mankeert als je wat mankeert.BoB_HenK schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:56:
[...]
Ik heb me meer dan eens afgevraagd welke club die (veel) beter is dan Feyenoord bereid is om Bijlow te halen. 76 gemiste wedstrijden over 4 seizoenen (waaronder 1 ingekort corona seizoen en een seizoen waarin je sneuvelt in de voorronde EL), ik zou me er niet aan wagen tenzij het tegen een heel zacht prijsje is. Pak 'm beet een kwart van de wedstrijden is Bijlow geblesseerd. Te hoge xBlessures
[Afbeelding]
Dit kamerbreed over het internet beschikbaar stellen lijkt me ook niet in het voordeel van de onderhavige persoon.
Waarom heeft een voetballer eigenlijk niet onverkort dezelfde rechten binnen het arbeidsproces?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het is aan de club en speler zelf of ze het naar buiten willen brengen dacht ik.Ramzzz schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:14:
[...]
In het leven van een normaal mens is dit soort informatie strikt privé, en heeft de werkgever er al niets mee te maken wat je mankeert als je wat mankeert.
Dit kamerbreed over het internet beschikbaar stellen lijkt me ook niet in het voordeel van de onderhavige persoon.
Waarom heeft een voetballer eigenlijk niet onverkort dezelfde rechten binnen het arbeidsproces?
Als Bijlow het goed vind, dan is er niks aan de hand.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Das waar maar is het niet zo dat er voor voetballers sws belachelijk prijzen betaald worden wat nog maar de vraag is of ze het ooit waard gaan zijn (neem een Anthony 100mil)? Je zit nu ook al dat 17 jarigen voor miljoenen worden vastgelegd zonder dat ze ooit iets hebben gepresteerd maar wel een (misschien te snel) labeltje krijgen als mega talent. Dus puur om het feit dat een ander het wel koopt en je dan de boot hebt gemist? Clubs smijten met geld de laatste paar jaar daardoor.BoB_HenK schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:56:
[...]
Ik heb me meer dan eens afgevraagd welke club die (veel) beter is dan Feyenoord bereid is om Bijlow te halen. 76 gemiste wedstrijden over 4 seizoenen (waaronder 1 ingekort corona seizoen en een seizoen waarin je sneuvelt in de voorronde EL), ik zou me er niet aan wagen tenzij het tegen een heel zacht prijsje is. Pak 'm beet een kwart van de wedstrijden is Bijlow geblesseerd. Te hoge xBlessures
Ja Bijlow is veel geblesseerd geweest maar is hij dat ook in de toekomst? Je weet het niet en misschien raakt hij wel nooit meer geblesseerd en met zijn talent (dat heeft hij dat staat buiten kijf) zullen veel clubs best wel bereidt zijn om in de buidel te tasten. Desondanks blij dat hij niet speelde want ik heb hem nog liever een tijdje erbij.
Ach, een Arjen Robben heeft ook een leuke carrière gehad, terwijl die bekend stond als man van glas. En nee, ik wil niet zeggen dat Bijlow net zo talentvol is als Robben, maar volgens mij kijken clubs vooral naar kwaliteit en is de medische keuring ervoor om te kijken hoe het lichaam ervoor staat en of ze doorgaan met de transfer.BoB_HenK schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:56:
[...]
[Afbeelding]
https://nos.nl/artikel/24...nt-met-younes-op-training
Jammer als dit klopt. Ik vind Fraser best een aardige trainer, doorgaans vrij realistisch. Dit incident doet me meer aan de speler Fraser van 30 jaar geleden denken. Die had ook nog wel eens kortsluiting..
Inmiddels is het bevestigd:
https://nos.nl/artikel/24...ident-nog-nooit-overkomen
Jammer als dit klopt. Ik vind Fraser best een aardige trainer, doorgaans vrij realistisch. Dit incident doet me meer aan de speler Fraser van 30 jaar geleden denken. Die had ook nog wel eens kortsluiting..
[ Voor 19% gewijzigd door Malfunctions op 14-12-2022 15:34 ]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Damn... dat zuigt. 
Maar wel onvermijdelijk, tenzij alledrie de partijen zich eroverheen kunnen zetten.
Kennelijk was dat niet zo.
Maar wel onvermijdelijk, tenzij alledrie de partijen zich eroverheen kunnen zetten.
Kennelijk was dat niet zo.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Blind vertrekt deze winter transfervrij bij Ajax, zonde dat een dergelijk clubicoon door de achterdeur vertrekt. Had het hem wel gegund om met een prijs te vertrekken. Aan de andere kant is het ook tijd om door te selecteren en kunnen ze hem geen basisplaats beloven.
Komt zo natuurlijk wel flink wat ruimte vrij qua salaris.
Bron: https://www.telegraaf.nl/...g-transfervrij-vertrekken
[ Voor 66% gewijzigd door Gynnad op 14-12-2022 19:58 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Gewoon zuur. Genoeg op 'm gerant maar ik zag in hem wel een plekje als routinier en invaller. Maar goed 32 is ook niet echt heel oud ofzo, hij kan bij subtop nog wel 3 jaar mee en dan met voetbalpensioen gaan.
Waarschijnlijk zijn de geruchten mbt FC Antwerp en Overmars wel waar dan.
Waarschijnlijk zijn de geruchten mbt FC Antwerp en Overmars wel waar dan.
nggyu nglyd
Ahh kom op. Hou hem nog ff een half jaar
Statistisch gezien.. Is Blind met Ajax altijd kampioen geworden als ik het goed heb.
Voor de concurrentie zou dit goed nieuws zijn dan.
nggyu nglyd
We zullen zien, verdedigend wellicht gunstig, maar aanvallend gaan ze het nog wel merken denk ik.
Het zegt genoeg dat ie na 3 wedstrijden op de bank al om een transfervrij vertrek vraagt. Die heeft geen zin meer om te vechten voor een basisplaats.Gynnad schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:56:
Blind vertrekt deze winter transfervrij bij Ajax, zonde dat een dergelijk clubicoon door de achterdeur vertrekt. Had het hem wel gegund om met een prijs te vertrekken. Aan de andere kant is het ook tijd om door te selecteren en kunnen ze hem geen basisplaats beloven.
Absoluut de juiste beslissing dus om hem te laten gaan, en transfervrij is wat mij betreft ook prima gezien bewezen diensten.
Best een goede voetbaldag 
Daley Blind exit bij Ajax
Danny Blind niet terug in RVC
Marokko verloren van Frankrijk
Nu Schreuder nog…
Daley Blind exit bij Ajax
Danny Blind niet terug in RVC
Marokko verloren van Frankrijk
Nu Schreuder nog…
XXXVI
Eigenlijk een nog schokkendere statistiek is dat Manchester United sinds het vertrek van Blind helemaal geen prijs meer heeft gepakt.Quad schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:08:
[...]
Statistisch gezien.. Is Blind met Ajax altijd kampioen geworden als ik het goed heb.
Voor de concurrentie zou dit goed nieuws zijn dan.
Verder prima oplossing als Blind zo zou vertrekken, nog een half jaar zo door doet alleen maar afbreuk aan wat hij voor Ajax allemaal heeft gepresteerd in al die jaren.
Je kunt niet alles hebben...ephymerous schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:36:
Best een goede voetbaldag
Daley Blind exit bij Ajax![]()
Danny Blind niet terug in RVC![]()
Marokko verloren van Frankrijk![]()
Nu Schreuder nog…
Ze gunnen hem bij Ajax hetzelfde als dat ze met Veltman en Schöne hebben gedaan, en dat is een prima oplossing.Sempy schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:15:
[...]
Eigenlijk een nog schokkendere statistiek is dat Manchester United sinds het vertrek van Blind helemaal geen prijs meer heeft gepakt.![]()
Verder prima oplossing als Blind zo zou vertrekken, nog een half jaar zo door doet alleen maar afbreuk aan wat hij voor Ajax allemaal heeft gepresteerd in al die jaren.
Blind past niet goed meer in het team, en dat kan, want het is vrij normaal dat je doorselecteert, en een speler buiten de boot valt. Blind heeft een prima staat van dienst gehad bij Ajax, en dan gun je zoiemand ook nog wel een mooie laatste etappe in zijn carriëre.
Die club waar Van Bommel en Overmars nu werken in België, lijkt me een prima plek voor hem. Iets minder druk, maar toch nog bij een club met ambitie.
Blind zelf reageert er ook maar op:
Heeft hij wel een punt, het lekken naar de pers is sinds Schreuder terug is weer schering en inslag.Zo jammer maar typisch dat dit binnen een dag bij de ‘media’ ligt. Het is ook nog eens een verkeerde afspiegeling van zaken. Zucht..
— Daley Blind (@BlindDaley) 15 december 2022
[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 15-12-2022 16:35 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Verwijderd
Ik vind Fraser een hele norse vent en vaak onsympathiek over komen. Verder ook niet echt een hoogvlieger als trainer, al vind hij zelf volgens mij van wel.Malfunctions schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:07:
https://nos.nl/artikel/24...nt-met-younes-op-training
Blind is een held voor mij. 333 wedstrijden, 7 keer kampioen, beker gepakt, speler van het jaar geworden. Was er ook in dat fantastische CL seizoen en essentieel voor de wederopstanding van Ajax (die wederopstanding die weer teneinde lijkt, die ja). Ik kon het huidige spel echt niet meer aanzien maar hij is echt een grote hoor, moeten we niet vergeten.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Drommel laat bij Jong PSV nog maar eens zien waarom hij niks te zoeken heeft in PSV1. Ik vraag me af hoeveel ze bij Jong Ajax hebben betaald om Drommel op te laten stellen
https://twitter.com/1908n...7PvsGuragHGzlq13oUKA&s=19
Zou geen verkeerde zet zijn, hopelijk de sponsor zou subtiel als bij Bayern München, maar dat zal wel niet
Zou geen verkeerde zet zijn, hopelijk de sponsor zou subtiel als bij Bayern München, maar dat zal wel niet
Wat ik vooral vind van Blind is dat hij me nooit echt heeft kunnen overtuigen sinds zijn terugkeer. Ja, hij was erbij toen het heel goed ging, en heeft daar zeker zijn steentje bijgedragen, maar hoe bepalend was hij daarin echt? Je had natuurlijk wel een heel goede groep en vooral samenstelling met ervaring gecombineerd met een paar enorme talenten. Maar hoe belangrijk was hij nu echt, zeker als je het met Tadic vergelijkt.snmght schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:53:
Blind is een held voor mij. 333 wedstrijden, 7 keer kampioen, beker gepakt, speler van het jaar geworden. Was er ook in dat fantastische CL seizoen en essentieel voor de wederopstanding van Ajax (die wederopstanding die weer teneinde lijkt, die ja). Ik kon het huidige spel echt niet meer aanzien maar hij is echt een grote hoor, moeten we niet vergeten.
Blind is een intelligente speler i.m.o. en compenseerde tekortkomingen (snelheid/ kracht/ explosiviteit) daarmee, waardoor hij nooit heel erg door de mand viel, maar i.m.o. dus ook niet zo bepalend/ belangrijk was als hij soms gemaakt wordt.
Wel zijn de tekortkomingen het laatste jaar enorm verergert en is dat niet meer met intelligentie te compenseren, ook doordat het team en de balans niet meer zo sterk zijn als de jaren dat het minder opviel. Maar als ik terug denk aan de wedstrijden waar Ajax niet erg liep was Blind als ervaren man toch altijd een van de spelers die het ook totaal niet kon (op)brengen.
Overigens bedoel ik dit niet als Blind Rant ofzo, ik heb m gewoon nooit gezien als zo goed en belangrijk als sommigen hem willen maken, hij was altijd een betrouwbaar onderdeel wanneer de motor goed liep, maar in mijn ogen echt wel vervangbaar. Had een speler als Wijndal (bijvoorbeeld qua type spelers, sinds Blind is teruggekeerd) of Malacia op linksachter gezet en je had het voor mijn gevoel niet heel erg gemerkt.
Natuurlijk, hij kan echt wel voetballen en zoals ik aangeef is het vooral een intelligente speler. Maar bij hem is het wel zo dat hij een paar aanvallende ballen gaf steeds, en dat in verhouding deze ook vaak goed waren. Maar simpel gezegd moet dat ook als je 5 keer op dat punt komt per wedstrijd moeten er dan ook wel 2-3 goed zijn. Een speler die het wel kan belopen (ook qua drive/ power) komt 25 keer in die situatie, als die er ook 2-3 geeft die echt goed zijn, merk je het aanvallend niet zo extreem. Zeker wanneer deze verdedigend meer kan brengen nadat de speler mee is gekomen in de aanval.
Ik maak voor het gemak (weet dat ze beiden op de andere flank spelen) de vergelijking met Dumphries hier even om aan te geven wat ik bedoel:
Voetballend is Dumphries (veel) minder dan Blind, maar door zijn drive/ power komt hij veel op en is daarmee belangrijk in het spel met dreiging en assists. 8 van de 10 keer gaat het mis waar dit bij Blind 2 van de 10 is. Echter komt Blind maar 5 keer per wedstrijd op dat punt en Dumphries 30 keer. Dumphries draagt dan 6* bij aan een (potentieel kansrijke) gevaarlijke aanval en Blind slecht 1 keer.
Daarbij meenemende dat Dumphries dan ook snel (en fysiek en conditioneel) genoeg is om verdedigend ook zijn steentje weer bij te dragen, maakt dit dat het spel aan de rechterkant bij NL sterker is dan aan de linkerkant.
Maargoed dat is natuurlijk slechts mijn mening, zoals gezegd. Veel coaches hebben Blind altijd gebruikt en kiezen voor meer intelligentie dan power/ drive. het was mijn keuze niet (altijd) geweest en zeker de laatste tijd zijn ze (zowel bij Ajax als bij NL) te lang met hem doorgegaan vind ik.
Heb je ook een nieuwsartikel? Twitter is hier geblokkeerd.Bombvis schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 02:24:
https://twitter.com/1908n...7PvsGuragHGzlq13oUKA&s=19
Het aandeel van een speler in succes is moeilijk te peilen. De aandacht gaat altijd naar de scorende man, maar dat is niet zelden onterecht. Op een gegeven moment is de kans klein dat zijn bijdrage beperkt is. Een speler die 7 keer op rij kampioen wordt, de CL halve finale heeft gehaald en goed gepresteerd heeft in het NL elftal kan mijns inziens niet ter discussie staan. Dat is gewoon een baas.jbdeiman schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 04:10:
[...]
Wat ik vooral vind van Blind is dat hij me nooit echt heeft kunnen overtuigen sinds zijn terugkeer. Ja, hij was erbij toen het heel goed ging, en heeft daar zeker zijn steentje bijgedragen, maar hoe bepalend was hij daarin echt? Je had natuurlijk wel een heel goede groep en vooral samenstelling met ervaring gecombineerd met een paar enorme talenten. Maar hoe belangrijk was hij nu echt, zeker als je het met Tadic vergelijkt.
Blind is een intelligente speler i.m.o. en compenseerde tekortkomingen (snelheid/ kracht/ explosiviteit) daarmee, waardoor hij nooit heel erg door de mand viel, maar i.m.o. dus ook niet zo bepalend/ belangrijk was als hij soms gemaakt wordt.
Wel zijn de tekortkomingen het laatste jaar enorm verergert en is dat niet meer met intelligentie te compenseren, ook doordat het team en de balans niet meer zo sterk zijn als de jaren dat het minder opviel. Maar als ik terug denk aan de wedstrijden waar Ajax niet erg liep was Blind als ervaren man toch altijd een van de spelers die het ook totaal niet kon (op)brengen.
Overigens bedoel ik dit niet als Blind Rant ofzo, ik heb m gewoon nooit gezien als zo goed en belangrijk als sommigen hem willen maken, hij was altijd een betrouwbaar onderdeel wanneer de motor goed liep, maar in mijn ogen echt wel vervangbaar. Had een speler als Wijndal (bijvoorbeeld qua type spelers, sinds Blind is teruggekeerd) of Malacia op linksachter gezet en je had het voor mijn gevoel niet heel erg gemerkt.
Natuurlijk, hij kan echt wel voetballen en zoals ik aangeef is het vooral een intelligente speler. Maar bij hem is het wel zo dat hij een paar aanvallende ballen gaf steeds, en dat in verhouding deze ook vaak goed waren. Maar simpel gezegd moet dat ook als je 5 keer op dat punt komt per wedstrijd moeten er dan ook wel 2-3 goed zijn. Een speler die het wel kan belopen (ook qua drive/ power) komt 25 keer in die situatie, als die er ook 2-3 geeft die echt goed zijn, merk je het aanvallend niet zo extreem. Zeker wanneer deze verdedigend meer kan brengen nadat de speler mee is gekomen in de aanval.
Ik maak voor het gemak (weet dat ze beiden op de andere flank spelen) de vergelijking met Dumphries hier even om aan te geven wat ik bedoel:
Voetballend is Dumphries (veel) minder dan Blind, maar door zijn drive/ power komt hij veel op en is daarmee belangrijk in het spel met dreiging en assists. 8 van de 10 keer gaat het mis waar dit bij Blind 2 van de 10 is. Echter komt Blind maar 5 keer per wedstrijd op dat punt en Dumphries 30 keer. Dumphries draagt dan 6* bij aan een (potentieel kansrijke) gevaarlijke aanval en Blind slecht 1 keer.
Daarbij meenemende dat Dumphries dan ook snel (en fysiek en conditioneel) genoeg is om verdedigend ook zijn steentje weer bij te dragen, maakt dit dat het spel aan de rechterkant bij NL sterker is dan aan de linkerkant.
Maargoed dat is natuurlijk slechts mijn mening, zoals gezegd. Veel coaches hebben Blind altijd gebruikt en kiezen voor meer intelligentie dan power/ drive. het was mijn keuze niet (altijd) geweest en zeker de laatste tijd zijn ze (zowel bij Ajax als bij NL) te lang met hem doorgegaan vind ik.
Wie weet had Wijndal/Tagliafico/.... het ook gepresteerd. We zullen het nooit weten. Blind heeft het wel gepresteerd, dat telt.
Seedorf moet ook heel goed zijn geweest, ook al zag ik dat dan weer niet.
https://1908.nl/artikelen...ofdsponsorschap-feyenoord - 1908 is de website van Feyenoord Transfermarkt (en wat anderen) en daardoor relatief betrouwbaar. Overigens zegt Woerts dat het een onzingerucht is, wat het voor mij veel betrouwbaarder maaktJanW schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:02:
[...]
Heb je ook een nieuwsartikel? Twitter is hier geblokkeerd.
Ik snap wat je zegt en ben het hier ten dele mee eens. Als iemand erbij geweest is wil dat niet zeggen dat diegene een significante bijdrage geleverd heeft per definitie. (Nu ben k persoonlijk nooit heel erg fan geweest van Blind, dus helemaal fair is het misschien ook niet), maargoed als ik dan kijk naar waar Blind zo om geroemd is valt het mij toch allemaal tegen, wanneer ik kijk naar zijn bijdrage sinds zijn terugkomst bij Ajax (ik heb de beker niet meegenomen hierin, maar daar was de bijdrage daarin ook minimaal):DeKever schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:35:
[...]
Het aandeel van een speler in succes is moeilijk te peilen. De aandacht gaat altijd naar de scorende man, maar dat is niet zelden onterecht. Op een gegeven moment is de kans klein dat zijn bijdrage beperkt is. Een speler die 7 keer op rij kampioen wordt, de CL halve finale heeft gehaald en goed gepresteerd heeft in het NL elftal kan mijns inziens niet ter discussie staan. Dat is gewoon een baas.
Wie weet had Wijndal/Tagliafico/.... het ook gepresteerd. We zullen het nooit weten. Blind heeft het wel gepresteerd, dat telt.
Seedorf moet ook heel goed zijn geweest, ook al zag ik dat dan weer niet.
Hij is zo'n goede beslissende passer:
Het eerste seizoen (18/19) maakte hij dat met 5 doelpunten en 4 assists nog enisgzins waar in de Eredivisie. In de CL welgeteld 0 goals en assists.
Het tweede seizoen (19/20) maakte hij het ook in de Eredivisie niet waar (1 assist) en ook Europees geen goal of assist.
Het derde seizoen 1 goal en 1 assist in de Eredivisie, Europees geen.
et 4e seizoen was hij dan relatief belangrijk met een goal en assist in de Champions League, al was dit wel in de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Dortmund (waar hij de 2-0 maakte en de assist gaf op Haller voor de 4-0). In de Eredivisie was dat 1 doelpunt en 2 assists totaal.
Er is niemand die hem verdedigend zo sterk vind / vond (tenminste dat is niet wat mensen noemen als je het over Blind hebt. Ook onze bondscoach roemt zijn goede passing e.d. maar i.m.o. valt dat best tegen. Zet ik dit tegenover Malacia bij Feyenoord in de Eredivisie (omdat Feyenoord niet op CL niveau speelden geeft dat het eerlijkste vergelijk), dan heeft Malacia in dezelfde jaren:
- 18/19, 3 doelpunten, geen assists (17 wedstrijden, Blind had er 34);
- 0 doelpunten 3 assists (12 wedstrijden, Blind had er 20);
- 0 doelpunten 1 assist (28 wedstrijden, Blind had er 23);
- 1 doelpunt, 4 assists (32 wedstrijden, Blind had er 34);
Waarmee ik in dit geval eigenlijk alleen wil aangeven dat het voor een qua passing minder sterk lijkende back best veel toevoegd wanneer deze vaker in de situatie komt (door drive/ power) om een assist te geven of te (kunnen) scoren, want het resultaat is eigenlijk zo dat Blind in 4 seizoenen Eredivisie kwam tot:
- 111 wedstrijden, 7 goals 8 assists en Malacia in 89 wedstrijden tot 4 goals en 8 assists.
Maargoed, k draaf wat door denk ik voor sommigen. Maar als je geroemd wordt om een eigenschap, dan verwacht ik daar ook wat van en dat maakt Blind (op het eerste seizoen na) in mijn optiek niet waar en dan kan je misschien beter een verdedigend sterkere speler, met meer Drive daar neerzetten die aanvallend net zoveel bijdraagt, en het verdedigend beter doet.
Verwijderd
@jbdeiman
Dit plaatje is het spelletje van Daley Blind.
/f/image/HYKzVxmXg0WKgTPCacKQL7kP.png?f=fotoalbum_large)
In balbezit een creatieve linkermiddenvelder. Jij ziet liever een aanvallende back op die positie.
/f/image/HYKzVxmXg0WKgTPCacKQL7kP.png?f=fotoalbum_large)
In balbezit een creatieve linkermiddenvelder. Jij ziet liever een aanvallende back op die positie.
Dat klopt dat zie ik inderdaad liever, een aanvallende back. Maar als Blind dan zoveel progressieve passes geeft, en dan dus in of naar naar de laatste 33% van het veld (final third), dan kan je toch ook constateren dat die niet heel effectief zijn?Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:42:
@jbdeiman
[Afbeelding]
Ik bedoel als je zoveel aanvallend bij lijkt te dragen met je passing, dan is het aantal assists toch gewoon erg laag? Als je dan ook nog een creatieve linker middenvelder bent in balbezit (ipv een aanvallende back) dan zijn de bepalende statistieken toch gewoon niet zo heel overtuigend?
Tja, je noemt nu alleen assists maar Blind is heel vaak degene geweest die de pass daarvoor heeft gegeven: de voorassist of voor-voorassistjbdeiman schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:10:
[...]
Dat klopt dat zie ik inderdaad liever, een aanvallende back. Maar als Blind dan zoveel progressieve passes geeft, en dan dus in of naar naar de laatste 33% van het veld (final third), dan kan je toch ook constateren dat die niet heel effectief zijn?
Ik bedoel als je zoveel aanvallend bij lijkt te dragen met je passing, dan is het aantal assists toch gewoon erg laag? Als je dan ook nog een creatieve linker middenvelder bent in balbezit (ipv een aanvallende back) dan zijn de bepalende statistieken toch gewoon niet zo heel overtuigend?
edit: even een voorbeeld opgezocht van wat ik bedoel:
Blind geeft de pass op Taylor die de assist op Kudus geeft. Niet veel verdedigers kunnen die pass zo goed geven als hij.🔥 Ajax pakt de leiding in Alkmaar: Mohammed Kudus tikt binnen na een heerlijke lange bal van Daley Blind en de assist van Kenneth Taylor 🅰️#azaja pic.twitter.com/OOKN2XTXsc
— ESPN NL (@ESPNnl) 18 september 2022
[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 16-12-2022 18:12 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Je kunt ook effectief zijn door de opening te vinden waarmee een ander de assist kan geven. Zie ook deze analyse van het spel van Blind. Aan de bal is Blind een van de beste spelers van Nederland. Hij zal wel onbetaalbaar zijn voor Twente. Maar ik zou hem er graag bij hebben.jbdeiman schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:10:
[...]
Dat klopt dat zie ik inderdaad liever, een aanvallende back. Maar als Blind dan zoveel progressieve passes geeft, en dan dus in of naar naar de laatste 33% van het veld (final third), dan kan je toch ook constateren dat die niet heel effectief zijn?
Regeren is vooruitschuiven
Bij een analyse voor de wedstrijd tegen Argentinië werd ook verteld dat Blind bij 5 van de 8 doelpunten betrokken was. Hij geeft niet vaak de assist maar is wel belangrijk in de laatste fase.
Het zal mijn type speler wel niet zijn, maar ik zie het gewoon niet zo in Daley of dat hij daar zo uitzonderlijk in is. I.m.o. is het positiespel van de andere spelers vooral belangrijk, want daardoor kan die bal zo worden gegeven.
Maargoed het ging mij niet om de discussie zelf maar waarom ik liever een aanvallende/ opkomende back zie. Die dragen net zo veel bij en zorgen ook verdedigend voor stabiliteit. Ik denk dat we er toch niet uit komen al bij al, hij zal vast belangrijk geweest zijn voor Ajax, maar ik vond m gewoon niet goed genoeg om er eigenlijk iemand voor op te offeren zodat Blind kan spelen, zo'n uitzonderlijke speler vind ik m gewoon niet.
Maargoed het ging mij niet om de discussie zelf maar waarom ik liever een aanvallende/ opkomende back zie. Die dragen net zo veel bij en zorgen ook verdedigend voor stabiliteit. Ik denk dat we er toch niet uit komen al bij al, hij zal vast belangrijk geweest zijn voor Ajax, maar ik vond m gewoon niet goed genoeg om er eigenlijk iemand voor op te offeren zodat Blind kan spelen, zo'n uitzonderlijke speler vind ik m gewoon niet.
Dat heb je nu drie keer gezegd maar niet aangetoond. Het staat wat al eerder genoemd is vertaalt zijn spel beter naar statistieken. De opbouw gaat gewoon over Blind. Dat doen spelers niet voor niets.jbdeiman schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:36:
Het zal mijn type speler wel niet zijn, maar ik zie het gewoon niet zo in Daley of dat hij daar zo uitzonderlijk in is. I.m.o. is het positiespel van de andere spelers vooral belangrijk, want daardoor kan die bal zo worden gegeven.
Een back geeft gewoon weinig assists en maakt weinig goals. Dat is dus geen relevante statistiek. Je vindt hen gewoon niks bijzonders. Prima, Morinho vond hem ook niks.
Dat was precies het artikel dat ik ook wilde posten als reactie op de posts hierboven. Ik kon me alleen niet herinneren waar het vandaan kwam.T-MOB schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:07:
[...]
Je kunt ook effectief zijn door de opening te vinden waarmee een ander de assist kan geven. Zie ook deze analyse van het spel van Blind. Aan de bal is Blind een van de beste spelers van Nederland. Hij zal wel onbetaalbaar zijn voor Twente. Maar ik zou hem er graag bij hebben.
Ik ben ook van mening dat zijn meerwaarde zijn tekortkomingen niet meer dekt, maar stellen dat Blind niet heeft bijgedragen aan het succes van Ajax is onzin.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dat klopt. Evenals dat hij in balbezit niet heel waardevol is. Hem opstellen kost je tegenwoordig tenminste een tegendoelpunt.Malfunctions schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:25:
[...]
Ik ben ook van mening dat zijn meerwaarde zijn tekortkomingen niet meer dekt, maar stellen dat Blind niet heeft bijgedragen aan het succes van Ajax is onzin.
Verweij heeft aan dat Ajax voor vijf posities versterkingen zoekt. Bizar na een transferzomer waarin meer dan 100 miljoen is uitgegeven. Terwijl een positie echt versterkt dient te worden; de hoofdtrainer.
XXXVI
Fraser en Bogarde zijn beschikbaar, laat maar komen.ephymerous schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:38:
[...]
Terwijl een positie echt versterkt dient te worden; de hoofdtrainer.
nggyu nglyd
Volgens mij wordt ik niet helemaal goed begrepen of in elk geval bedoel ik niet dat hij niet belangrijk is geweest. Ik trek ook de vergelijking met andere backs juist vooral omdat ik niet zie dat hij zo'n unieke speler is dat een andere back (dat hij moest spelen ipv Tagliafico bijvoorbeeld, die i.m.o. veel meer bracht) die bijdrage niet ook had geleverd.DeKever schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:27:
[...]
Dat heb je nu drie keer gezegd maar niet aangetoond. Het staat wat al eerder genoemd is vertaalt zijn spel beter naar statistieken. De opbouw gaat gewoon over Blind. Dat doen spelers niet voor niets.
Een back geeft gewoon weinig assists en maakt weinig goals. Dat is dus geen relevante statistiek. Je vindt hen gewoon niks bijzonders. Prima, Morinho vond hem ook niks.
Ik zie in die zin dus niet dat hij echt zo belangrijk is/ was voor Ajax, dat een andere back dat niet ook zou kunnen.
Neem een Martinez, die was i.m.o. veel belangrijker dan Blind, want door hem hoefde Blind maar op een ding te focussen, opbouwen en de pass tussen de linies proberen te geven. En ik vind (en vond) Blind niet van dusdanige kwaliteit dat je daar een speler voor moet opofferen.
Iig is dat waar het mij om gaat, ik heb dus mijn twijfels over of die kwaliteiten wel echt zo uitzonderlijk zijn dat je de tekortkomingen voor lief neemt of dat je vind dat anderen die op dezelfde fronten waar Blind zijn kwaliteiten liggen (of lagen) minder scoren maar op het verdedigende beter, dat dit in het voordeel van Blind uitvalt.
Dit laat zich het gemakkelijkst omschrijven als:
Weegt een speler met een totaalscore (fifa games bijvoorbeeld) van 85, waar deze hoog scoort op passing en inzicht (laten we die op 9/10 zetten voor het beeld) waar een ander een totaalscore heeft van 87, een 8 heeft op inzicht en een 7 op passing, maar verdedigend en qua loopvermogen veel meer brengt en dus ook meer/ vaker bij kan dragen in zowel aanvallend als verdedigend opzicht. Weegt dan de kwaliteit die dus (in mijn ogen) niet echt uitzonderlijk is zo zwaar dat het steeds in het voordeel van Blind valt?
De totaalscore van Blind is dus niet 85, maar 92.jbdeiman schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:46:
[...]
Volgens mij wordt ik niet helemaal goed begrepen of in elk geval bedoel ik niet dat hij niet belangrijk is geweest. Ik trek ook de vergelijking met andere backs juist vooral omdat ik niet zie dat hij zo'n unieke speler is dat een andere back (dat hij moest spelen ipv Tagliafico bijvoorbeeld, die i.m.o. veel meer bracht) die bijdrage niet ook had geleverd.
Ik zie in die zin dus niet dat hij echt zo belangrijk is/ was voor Ajax, dat een andere back dat niet ook zou kunnen.
Neem een Martinez, die was i.m.o. veel belangrijker dan Blind, want door hem hoefde Blind maar op een ding te focussen, opbouwen en de pass tussen de linies proberen te geven. En ik vind (en vond) Blind niet van dusdanige kwaliteit dat je daar een speler voor moet opofferen.
Iig is dat waar het mij om gaat, ik heb dus mijn twijfels over of die kwaliteiten wel echt zo uitzonderlijk zijn dat je de tekortkomingen voor lief neemt of dat je vind dat anderen die op dezelfde fronten waar Blind zijn kwaliteiten liggen (of lagen) minder scoren maar op het verdedigende beter, dat dit in het voordeel van Blind uitvalt.
Dit laat zich het gemakkelijkst omschrijven als:
Weegt een speler met een totaalscore (fifa games bijvoorbeeld) van 85, waar deze hoog scoort op passing en inzicht (laten we die op 9/10 zetten voor het beeld) waar een ander een totaalscore heeft van 87, een 8 heeft op inzicht en een 7 op passing, maar verdedigend en qua loopvermogen veel meer brengt en dus ook meer/ vaker bij kan dragen in zowel aanvallend als verdedigend opzicht. Weegt dan de kwaliteit die dus (in mijn ogen) niet echt uitzonderlijk is zo zwaar dat het steeds in het voordeel van Blind valt?
De verdedigende kwaliteiten van Blind zijn niet ondermaats, hij speelde in verdedigingen die zeer weinig gepasseerd werden. Als hij echt een lek was, dan had dat niet gekund. De laatste jaren werd het verdedigend wat minder, maar daar kan je niet zijn carrière op beoordelen.
Haal dan Bosz terug.Quad schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:56:
[...]
Fraser en Bogarde zijn beschikbaar, laat maar komen.
Zijn kamikazestijl paste erg goed bij het toenmalige Ajax, en legde de basis van de bijna aansluiting met de echte Europese top. Hij is nu een paar keer hard op zijn muil gegaan, maar dat hoeft geen belemmering te zijn om nogmaals een poging met Ajax te wagen.
De trainer van Manchester City komt toch niet naar Ajax, en Slot losweken van Feyenoord zou hilarisch zijn, maar niet op dit moment. Feyenoord draaide de eerste helft best aardig, en dat mag wat mij betreft gewoon zo blijven, met Slot als trainer.
Het gaat mij niet om zijn 'totaalscore' volgens het spel FIFA, maar om nog maar een voorbeeld te geven. Tagliafico mocht niet meer spelen, want Blind moest daar staan, was Tagliafico echt zoveel minder dan Blind dat hij weg moest, dat hij niet meer mocht spelen?DeKever schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:22:
[...]
De totaalscore van Blind is dus niet 85, maar 92.
De verdedigende kwaliteiten van Blind zijn niet ondermaats, hij speelde in verdedigingen die zeer weinig gepasseerd werden. Als hij echt een lek was, dan had dat niet gekund. De laatste jaren werd het verdedigend wat minder, maar daar kan je niet zijn carrière op beoordelen.
Ik snap dit oprecht niet én ook iedereen heeft een tijd lang om Nico geroepen toen hij niet meer, maar Blind wél weer werd opgesteld. Dat was natuurlijk omdat Blind zo uitzonderlijk goed is dat een andere speler niet hetzelfde of meer had kunnen brengen? Ik ben daar niet zo van overtuigd net als velen dat met mij zijn en waren.
Tot nog toe zie ik geen echte betekenisvolle / overtuigende argumenten om dit anders te zien. Zelf gisteren met de finale zijn er vele Ajacieden die vragen waarom Nico zo (goedkoop) weg moest en niet meer mocht spelen, waarom Blind op zijn plaats moest spelen en Wijndal werd gehaald.
Maargoed, volgens mij zijn we het niet met elkaar eens en gaan we dat ook niet worden, jij vind Blind geweldig en ik zie het niet zo. Er zijn er i.m.o. meer die net zoveel hadden (kunnen) betekend wanneer ze de kans hadden gekregen.
Verwijderd
Tagliafico moest niet weg. Tagliafico wilde al langdurig een volgende stap maken. Daar zijn zelfs contractuele afspraken over gemaakt. Martinez is in 2019 gehaald als beoogd opvolger.jbdeiman schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:09:
was Tagliafico echt zoveel minder dan Blind dat hij weg moest, dat hij niet meer mocht spelen?
Zelf gisteren met de finale zijn er vele Ajacieden die vragen waarom Nico zo (goedkoop) weg moest en niet meer mocht spelen, waarom Blind op zijn plaats moest spelen en Wijndal werd gehaald.
Laten we verder niet vergeten dat Tagliafico vorig seizoen begon als basisspeler met Blind op het middenveld. Zijn pech was dat het in die periode met onder meer zijn schorsing begon te lopen.
Verder zat Tagliafico vorig seizoen in het totaal aantal speelminuten bij de eerste 14 van de selectie. Het is niet alsof hij bijna niet gespeeld heeft.
Waarom kan je niet accepteren dat een coach een andere keuzes maakt?
Fraser bij AjaxQuad schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:56:
[...]
Fraser en Bogarde zijn beschikbaar, laat maar komen.
Ik vind Ajax in veel opzichten een enorme k*tclub (en geen zorgen, dat vind ik van PSV en Feyenoord ook), maar het is wel een club die in de meeste gevallen (ook als ze de onderliggende partij zijn) de aanval wil zoeken en staat voor attractief voetbal.. Daar past Fraser echt totaal niet bij. Fraser is een nog grotere adept van het 5-3-2 afbraakvoetbal dan Van Gaal.
Fraser speelde bij Sparta in de KKD 5-3-2 (terwijl Sparta de 1-na-hoogste begroting had) en dat was echt niet om aan te zien. Terwijl er best goeie voetballers rondliepen en de concurrentie (op Twente na) ook niet zoveel voorstelde... Ik ga liever niet bij -5 op de tribune zitten om Sparta thuis tegen Helmond Sport een wedstrijd kapot te zien maken. Bij Utrecht deed hij nu hetzelfde. En bij Vitesse ook.
Hij heeft successen gehad (beker met Vitesse, promotie met Sparta) maar vraag het aan de supporters van de desbetreffende clubs en de verhalen zijn allemaal hetzelfde. Ja, er wordt af en toe wat gewonnen, maar verder is het niet om aan te zien. Een beetje zoals Oranje speelde op het WK.
[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 19-12-2022 09:50 ]
Tagliafico en Blind zijn verschillende spelers, "goed" is daarbij een te simpele kwalificatie. Elf goede spelers bij elkaar maakt nog geen goed team. Ergens hiervoor is genoemd dat Blind alleen maar kon spelen omdat Martinez het verdedigend voor hem oploste. Je kunt dat ook omdraaien: je kunt alleen met Martinez spelen als je er een Blind naast hebt staan die de opbouw voor zijn rekening neemt. Tagliafico heeft een geweldige energie en drive naar voren, maar als je niemand hebt om die dieptepass te versturen heb je daar nog niets aan. Maar we gaan het zien, hoe het Ajax vergaat zonder Blind.jbdeiman schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:09:
[...]
Het gaat mij niet om zijn 'totaalscore' volgens het spel FIFA, maar om nog maar een voorbeeld te geven. Tagliafico mocht niet meer spelen, want Blind moest daar staan, was Tagliafico echt zoveel minder dan Blind dat hij weg moest, dat hij niet meer mocht spelen?
Ik snap dit oprecht niet én ook iedereen heeft een tijd lang om Nico geroepen toen hij niet meer, maar Blind wél weer werd opgesteld. Dat was natuurlijk omdat Blind zo uitzonderlijk goed is dat een andere speler niet hetzelfde of meer had kunnen brengen? Ik ben daar niet zo van overtuigd net als velen dat met mij zijn en waren.
Regeren is vooruitschuiven
Fraser heeft een ding wat nuttig kan zijn, pit richting de spelers toe en ze op hun donder geven. Verder lijkt het mij geen echt geschikte coach voor de club hoor.
De eerder genoemde Bosz lijkt me ook wel wat, maar ja, zolang Schreuder er zit heeft het weinig nut er wat over te zeggen.
nggyu nglyd
Als Tadic op het trainingsveld net zo is als op het veld, vermoed ik dat Fraser hem al meerdere keren langdurig geblesseerd had getrapt. Dus ja, ik ben wel fan van Fraser bij Ajax
Wat.. is het al bijna 1 april ofzo?
Het doorgaans betrouwbare 1908.nl meldt dat Rick Karsdorp in beeld is bij Ajax. Vanuit de club zou er minstens één gesprek zijn geweest met de rechtsback. Ook Napoli zou interesse hebben in de verdediger van AS Roma. Karsdorp heeft in Italië nog een contract tot de zomer van 2025.
Fraser, Berghuis, Schreuder en Karsdorp bij Ajax? Tijd om de naam te veranderen naar Feyenoord II 
spoiler:
Nu maar hopen dat alle sarcasmedetectoren werken
[ Voor 26% gewijzigd door Bombvis op 20-12-2022 09:55 ]
De politiebond wil trouwens Eredivisiewedstrijden zonder publiek zien, staat in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/...eredivisie-zonder-publiek . Stop dan maar gewoon met het seizoen, Feyenoord kampioen, iedereen blij
die sarcasme detector had je beter hier neer kunnen zettenBombvis schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:59:
De politiebond wil trouwens Eredivisiewedstrijden zonder publiek zien, staat in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/...eredivisie-zonder-publiek . Stop dan maar gewoon met het seizoen, Feyenoord kampioen, iedereen blij
De politiebond wil alles behalve werken.Bombvis schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:59:
De politie heeft tijdens het afgelopen WK genoeg gewerkt, ik snap ze wel.
Als ze straks in januari inzien dat 'onze' hooligans vele malen liever zijn dan dat Marokkaans reltuig komen ze er wel van terug
Als ze straks in januari inzien dat 'onze' hooligans vele malen liever zijn dan dat Marokkaans reltuig komen ze er wel van terug
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 21-12-2022 00:42 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zie ze wel beginnen met het stoppen van toelaten van uit-supporters. Dat zou, in theorie, al flink wat schelen qua inzet.
Stiekem denk ik dat sommige clubs hier ook niet rouwig om zullen zijn. Ze houden nu soms al vakken rondom het uitvak vrij om gedonder te voorkomen. Die stoeltjes kunnen ze dan alsnog verkopen.
Stiekem denk ik dat sommige clubs hier ook niet rouwig om zullen zijn. Ze houden nu soms al vakken rondom het uitvak vrij om gedonder te voorkomen. Die stoeltjes kunnen ze dan alsnog verkopen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Promes voetballer van het jaar in Rusland. Een crimineel als beste voetballer, het lijkt bijna geen toeval.
Ze 'de supporters' hebben zich genoeg misdragen om dit te rechtvaardigen.
Dan heb ik nog niet gehad over de dingen die ze doen in het stadion, zoals het bier gooien, middelvingers tonen en andere volop uitschelden.
In het stadion zit geen politie dus je vergelijking gaat mank. Stadions zijn zelf verantwoordelijk daarvoor NIET de politie.HollowGamer schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:53:
[...]
Dan heb ik nog niet gehad over de dingen die ze doen in het stadion, zoals het bier gooien, middelvingers tonen en andere volop uitschelden.
Als ze van uitschelden en middelvingers al niet meer willen werken trouwens hebben ze verkeerd werk gekozen.
Klopt, dat komt er nog eens bovenop maar niet bij de Politie. Ik vind het ook belachelijk dat schaarse middelen worden ingezet voor een potje voetbal. Helaas kunnen veel mensen zich niet gedragenTyphone schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:42:
[...]
In het stadion zit geen politie dus je vergelijking gaat mank. Stadions zijn zelf verantwoordelijk daarvoor NIET de politie.
Als ze van uitschelden en middelvingers al niet meer willen werken trouwens hebben ze verkeerd werk gekozen.
XXXVI
En al die mensen die te hard rijden dan, moeten ze dan ook maar stoppen met mobiel flitsen want 'mensen leren het toch niet' en 'het kost teveel inzet'?HollowGamer schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:53:
[...]
Als ze niet willen doen waar hun functie juist voor "ontworpen" is, (orde handhaven dus), dan moeten ze lekker ander werk gaan doen.
Volgens mij is het type wetk niet het probleem, maar de hoeveelheid. Overigens is het diep treurig dat mensen zich zo willen gedragen tegen de politiemensen, maar dat terzijde.toolkist schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:44:
[...]
En al die mensen die te hard rijden dan, moeten ze dan ook maar stoppen met mobiel flitsen want 'mensen leren het toch niet' en 'het kost teveel inzet'?
Als ze niet willen doen waar hun functie juist voor "ontworpen" is, (orde handhaven dus), dan moeten ze lekker ander werk gaan doen.
Voetbal moet worden gezien als evenement. Daar hoort politieinzet bij. Als een evenement buitensporig veel politieinzet vergt, staat deze op de nominatie om te schrappen.
Helmond Sport is alweer eens opnieuw begonnen, in hun gevecht om te promoveren. Dat doen ze altijd wel tig keer in een decennium, maar iedereen weet dat het altijd uitdraait op een mislukking. Er zit gewoon niet zoveel in die club.
Hierzo, 20 kilometer naar het westen, moeten de mensen altijd een beetje gniffelen. Dat is leedvermaak in de kelderklasse. Helmond Sport neemt bijna niemand bij ons serieus.
En toch hebben ze ooit best een aardig seizoen gespeeld, maar in de nacompetitie ging het mis.
Hierzo, 20 kilometer naar het westen, moeten de mensen altijd een beetje gniffelen. Dat is leedvermaak in de kelderklasse. Helmond Sport neemt bijna niemand bij ons serieus.
En toch hebben ze ooit best een aardig seizoen gespeeld, maar in de nacompetitie ging het mis.
Trauner heeft een knieblessure opgelopen en moet onder het mes. Hij is er maanden niet bij, wellicht einde seizoen. Flinke streep door de rekening bij Feyenoord.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik las dat Feyenoord nu de markt op wil gaan. Hebben ze denk je daarvoor een koop budget of zal het mogelijk eerder gaan om een noodverband aka een speler huren die ergens anders net buiten de boot valt?ph4ge schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:40:
Trauner heeft een knieblessure opgelopen en moet onder het mes. Hij is er maanden niet bij, wellicht einde seizoen. Flinke streep door de rekening bij Feyenoord.
Er is een beetje geld, zeker met overwintering in Europa, maar zomaar 10M uittrekken zal ook niet gaan.Pompi schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:44:
[...]
Ik las dat Feyenoord nu de markt op wil gaan. Hebben ze denk je daarvoor een koop budget of zal het mogelijk eerder gaan om een noodverband aka een speler huren die ergens anders net buiten de boot valt?
Wellicht dat Hilgers van FC Twente weer in beeld komt. Op hem hebben ze van de zomer ook geboden, maar als FC Twente nog steeds geen zaken wil doen wordt dat lastig. Hij heeft inclusief optie nog 1.5 jaar contract dus zal normaal gesproken niet de hoofdprijs kosten.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 26-12-2022 12:49 ]
Danny Blind keert niet terug in de RvC meldt het AD. Als ik de journalistiek mag geloven is dat toch een flinke aderlating voor Ajax.
Er is dus nagenoeg geen technisch beleid meer, wat een zooitjeGynnad schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:58:
Danny Blind keert niet terug in de RvC meldt het AD. Als ik de journalistiek mag geloven is dat toch een flinke aderlating voor Ajax.
Gaat dus lastig worden zo te horen.ph4ge schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:47:
[...]
Er is een beetje geld, zeker met overwintering in Europa, maar zomaar 10M uittrekken zal ook niet gaan.
Wellicht dat Hilgers van FC Twente weer in beeld komt. Op hem hebben ze van de zomer ook geboden, maar als FC Twente nog steeds geen zaken wil doen wordt dat lastig. Hij heeft inclusief optie nog 1.5 jaar contract dus zal normaal gesproken niet de hoofdprijs kosten.
Met hoe Twente ook dit seizoen loopt, lijkt het mij sterk dat ze een basisspeler zomaar laten gaan.
Ja, dat is wel einde titelaspiratiesph4ge schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:40:
Danny, niet Daley.Exocet schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:19:
[...]
Dat hangt toch niet af van 1 speler, de concurrentie is ook niet best tot nu toe
nggyu nglyd
Excusé, het gaat niet altijd over Ajax.
nggyu nglyd
Inclusief Europa inderdaad. Geertruida kan wel op zijn plek maar dan heb je dat blinde paard Pedersen rechtsback die bang wordt na 70m.
Ach, misschien wil Daley wel een Vermeertje doen / wordt Danny technisch manager bij Feyenoord , dan was je toch nog op het juiste onderwerp bezig
Ajax is al langer de draad een beetje kwijt.Exocet schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:22:
[...]
Er is dus nagenoeg geen technisch beleid meer, wat een zooitje
Pijnlijk om te zien, maar soms moet je iets compleet slopen om uiteindelijk wereldkampioen te worden. Dat zijn de standaard bewoordingen om te verhullen dat het een grote teringzooi is.
Hup Helmond Sport en nu ook Ajax.
@ph4ge Ik zou Feyenoord lekker met het huidige elftal het seizoen laten uitspelen. De toko is op orde en soms moet je er verder met je poten vanaf blijven.
Stel dat Feyenoord ineens per ongeluk een nieuwe Ronaldo of Romario ontdekt. Dan moet je ineens de rest van je zorgvuldig opgebouwde selectie weggooien en aanmelden bij het UWV, of noem maar iets van ander onheil.
[ Voor 28% gewijzigd door mavaros op 26-12-2022 17:45 ]
Zonder Trauner wordt de spoeling achterin te dun, en de kans is aanwezig dat je hem volgend seizoen toch moet vervangen. Niks op tegen als je zn potentiële vervanger een half jaar eerder kan halen nu hij er voorlopig uit ism.mavaros schreef op maandag 26 december 2022 @ 17:28:
@ph4ge Ik zou Feyenoord lekker met het huidige elftal het seizoen laten uitspelen. De toko is op orde en soms moet je er verder met je poten vanaf blijven.
Stel dat Feyenoord ineens per ongeluk een nieuwe Ronaldo of Romario ontdekt. Dan moet je ineens de rest van je zorgvuldig opgebouwde selectie weggooien en aanmelden bij het UWV, of noem maar iets van ander onheil.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023