[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.206 views

Onderwerpen

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:25:
[...]

Maar Feyenoord heeft 3 spelers die naar het WK gaan, PSV 4, Ajax 11...
Sure, die zullen vast niet allemaal alles spelen, maar uitrusten is er ook niet bij.
Het overgrote deel van de selectie van Feyenoord begint dus volledig uitgerust aan die wintermaanden. Bij PSV idem, bij Ajax bv toch net ff anders (tenzij NL na de groepsfase al naar huis is) en dat lijkt me absoluut geen voordeel voor Ajax met het oog op overbelasting.
De kwartfinale is uiterlijk 10 december, competitie begint weekend van 6-7-8 januari weer. 4 weken rust moet toch wel voldoende zijn? En ja, ik ga er vanuit dat het Nederlands elftal niet verder komt dan de kwartfinale (en andere Ajacieden verwacht ik ook niet verder in het toernooi te komen). Maar ik ben het eens dat het niet ongunstig is (voor dit seizoen dan) dat er weinig Feyenoorders weg hoeven voor het WK, op lange termijn (transfersommen bijvoorbeeld) kan het wel negatief uitpakken

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 22:25
Bombvis schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:47:
[...]
De kwartfinale is uiterlijk 10 december, competitie begint weekend van 6-7-8 januari weer. 4 weken rust moet toch wel voldoende zijn? En ja, ik ga er vanuit dat het Nederlands elftal niet verder komt dan de kwartfinale (en andere Ajacieden verwacht ik ook niet verder in het toernooi te komen). Maar ik ben het eens dat het niet ongunstig is (voor dit seizoen dan) dat er weinig Feyenoorders weg hoeven voor het WK, op lange termijn (transfersommen bijvoorbeeld) kan het wel negatief uitpakken
Een sterk WK is natuurlijk ook een bron van kracht. Stel je voor dat 7 Ajacieden wereldkampioen worden, dat is best een mentale opsteker die ruim opweegt tegen minder rust.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:58:
[...]

Een sterk WK is natuurlijk ook een bron van kracht. Stel je voor dat 7 Ajacieden wereldkampioen worden, dat is best een mentale opsteker die ruim opweegt tegen minder rust.
Alleen is die kans nihil ;)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 15:55

Vos

AFCA

ph4ge schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:58:
[...]

Of juist niet. "Ach we zijn toch al wereldkampioen..." ;)

Sanchez ook nog mee naar WK. Ole. Gelukkig kan de andere top rechtsback wel vol door blijven trainen.

• Typhone
  • Laatst online: 02-12 22:38

Typhone

Who Dares Wins

D-Day + 3. Geen witte rook🥱.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:34

Quad

Doof

Mag Alfred ook eventjes uitslapen? :P

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:39
Ajax gaat eerst een nieuwe TD aanstellen, daarna gaan ze pas evt naar de trainer kijken. Althans dat werd bij Branie de Podcast aangegeven.

Verwacht dus dat Schreuder er in januari nog gewoon zit.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gynnad schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:03:
Ajax gaat eerst een nieuwe TD aanstellen, daarna gaan ze pas evt naar de trainer kijken. Althans dat werd bij Branie de Podcast aangegeven.

Verwacht dus dat Schreuder er in januari nog gewoon zit.
Grote kans dat het Danny Blind gaat worden. En ik weet wel wat zoonlief tegen pappa gaat zeggen wat hij als eerste moet gaan doen :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gynnad
Han schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:18:
[...]

Grote kans dat het Danny Blind gaat worden. En ik weet wel wat zoonlief tegen pappa gaat zeggen wat hij als eerste moet gaan doen :P
Volgens Branie is bij de jaarlijkse aandelenvergadering aangegeven dat Blind het niet gaat worden. Waarschijnlijk gaat het terug in de RVC om de technische zaken te ondersteunen wat hij bij Overmars / hierdoor ook al deed.

Ze hebben met zowel Nederlandse als buitenlandse kandidaten gesproken, maar lijken niet echt haast te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Gynnad op 15-11-2022 07:36 ]

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Het is ook maar afwachten welke spelers uit de eredivisie van de topclubs er niet ongeschonden uit de WK strijd komen. Als een aantal cruciale spelers een (zware) blessure oploopt zal dat ook veel impact hebben op teams. Zie alleen maar het verschil dat een Luuk de Jong maakt bij PSV.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:18:
[...]

Blijkbaar is dat al ontkracht (gelukkig), hij wil het zelf niet :D
Danny Blind wordt niet de nieuwe technisch directeur van Ajax. Zijn naam werd genoemd als definitieve opvolger van Marc Overmars, maar volgens president-commissaris Leen Meijaard gaat dat niet gebeuren. Ook heeft de aanstelling van een technisch directeur geen haast.
https://www.voetbalprimeu...-door-naam-van-blind.html

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:35:
[...]

Volgens Branie is bij de jaarlijkse aandelenvergadering aangegeven dat Blind het niet gaat worden. Waarschijnlijk gaat het terug in de RVC om de technische zaken te ondersteunen wat hij bij Overmars / hierdoor ook al deed.

Ze hebben met zowel Nederlandse als buitenlandse kandidaten gesproken, maar lijken niet echt haast te hebben.
Ga maar met Overmars praten :p

• SterqVerhael
Zou men bij Ajax al gesproken hebben met Leonardo?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:35:
[...]

Volgens Branie is bij de jaarlijkse aandelenvergadering aangegeven dat Blind het niet gaat worden.
Het is ernstig jammer dat dit de enige goede overgebleven Ajax podcast is die met inhoud naar de zaken bij Ajax kijkt. De Pantelic podcast is grotendeels verworden tot een soort heel eng Twitter-insiders clubje in de zak van FC Afkicken. Al het nieuws wat daar omhoog komt is met name het sentiment wat leeft op Twitter voor, tijdens en na een wedstrijd en alle scoops zijn geen scoops maar algemene geruchten. Daarbij wordt de mening van de grootste gorilla op de rots nogal vaak overgenomen en worden deze personen opeens als 'kenners' weggezet terwijl ze totaal nergens van op de hoogte zijn of echte inside knowledge hebben.

De 'Pak Schaal'-podcast is grappig vermaak van een supporter en een fan waarbij het 2 jaar geleden veel meer over de inhoud ging maar tegenwoordig balanceert het veel meer op een soort stand-up comedy niveau. Enige goede toevoeging daar is die geluidsman (Sjoerd) die ras-Feyenoorder is die altijd wel leuke toevoegingen heeft. Al die zogenaamde 'vrienden van de show' heb ik niet zoveel mee maar voor een autorit van een uur is het prima vermaak.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:30:
[...]

Laten we hier in dit topic gewoon eens afspreken die term niet meer te gebruiken. Van mij mag een moderator er zelfs op ingrijpen als zijnde een troll.
Mocht jij de voetbalpoule winnen dan benoem ik jou in elk geval tot kampioen van de armoede! :D _/-\o_ :>

Nee hoor, dan krijg je trots een bekertje en ik zal hem jou persoonlijk overhandigen

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:04:
[...]

Mocht jij de voetbalpoule winnen dan benoem ik jou in elk geval tot kampioen van de armoede! :D _/-\o_ :>

Nee hoor, dan krijg je trots een bekertje en ik zal hem jou persoonlijk overhandigen
Das makkelijk beloven, het gaat nooit gebeuren dat ik de poule win. Je kunt me dus ook net zo makkelijk een miljoen euro beloven ;)

• toolkist
  • Niet online
SterqVerhael schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:29:
Zou men bij Ajax al gesproken hebben met Leonardo?
Waarom zouden ze? Die heeft toch totaal niet laten zien dat ie iets kan als TD?

• SterqVerhael
toolkist schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:27:
[...]

Waarom zouden ze? Die heeft toch totaal niet laten zien dat ie iets kan als TD?
Was gewoon nieuwsgierig. Niet onder het mom van 'deze is geschikt'.

De oud-TD van Liverpool is ook beschikbaar. Net als Jordi Cruijff. Het is alleen totaal niet helder in welke richting Ajax aan het denken is voor de nieuwe TD.

• toolkist
  • Niet online
SterqVerhael schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:31:
[...]

Was gewoon nieuwsgierig. Niet onder het mom van 'deze is geschikt'.

De oud-TD van Liverpool is ook beschikbaar. Net als Jordi Cruijff. Het is alleen totaal niet helder in welke richting Ajax aan het denken is voor de nieuwe TD.
Denk niet dat Michael Edwards wil, die heeft o.a. Chelsea al afgezegd.
En Jordi Cruijff heeft toch in de zomer juist voor een aantal jaar bijgetekend als "adviseur" bij Barcelona?

[eit]
https://www.transfermarkt...hell/profil/trainer/21212

Dit blijft mijn persoonlijke favoriet, al zal die ook geen interesse hebben vrees ik.

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 15-11-2022 11:35 ]

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:32
Typhone schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:31:
[...]

Het is ernstig jammer dat dit de enige goede overgebleven Ajax podcast is die met inhoud naar de zaken bij Ajax kijkt. De Pantelic podcast is grotendeels verworden tot een soort heel eng Twitter-insiders clubje in de zak van FC Afkicken. Al het nieuws wat daar omhoog komt is met name het sentiment wat leeft op Twitter voor, tijdens en na een wedstrijd en alle scoops zijn geen scoops maar algemene geruchten. Daarbij wordt de mening van de grootste gorilla op de rots nogal vaak overgenomen en worden deze personen opeens als 'kenners' weggezet terwijl ze totaal nergens van op de hoogte zijn of echte inside knowledge hebben.

De 'Pak Schaal'-podcast is grappig vermaak van een supporter en een fan waarbij het 2 jaar geleden veel meer over de inhoud ging maar tegenwoordig balanceert het veel meer op een soort stand-up comedy niveau. Enige goede toevoeging daar is die geluidsman (Sjoerd) die ras-Feyenoorder is die altijd wel leuke toevoegingen heeft. Al die zogenaamde 'vrienden van de show' heb ik niet zoveel mee maar voor een autorit van een uur is het prima vermaak.
Deze analyse is zo spot-on dat het wel twee thumbs-up verdiend.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:31:
[...]

Inhoudelijk kun wat betreft Ajax nog het beste de Branie podcast luisteren.

Maar de twee beste voetbal podcasts (niet specifiek Ajax) vind ik persoonlijk Hard Gras en Hekkensluiters.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:24:
[...]

Blijkbaar is dat al ontkracht (gelukkig), hij wil het zelf niet :D

[...]

https://www.voetbalprimeu...-door-naam-van-blind.html
Het zou sowieso de deur naar nepotisme en ongelijke behandeling weer (extra) wagenwijd opengooien…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:00
Exocet schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:09:
[...]

Inhoudelijk kun wat betreft Ajax nog het beste de Branie podcast luisteren.

Maar de twee beste voetbal podcasts (niet specifiek Ajax) vind ik persoonlijk Hard Gras en Hekkensluiters.
Hekkensluiters ken ik niet, maar ik vind Hard gras ook top. Geen diepgaande analyses, maar voetbal met een sausje. Met de vermelding dat die DJ nog nooit iets zinnigs heeft verteld en juist de beste uitzendingen zijn diegene waarbij Amsterdam en Rotterdam zijn vertegenwoordigd.

Vanochtend nog de voetbalpodcast van de NOS beluisterd, maar ondanks de topper PSV - AZ, ging het toch 40% van de tijd over Schreuder. Ik ben Ajacied, maar een paar pluimen in de reet van Pascal Jansen op zijn tijd mag van mij ook wel.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Quad

Quad

Doof

bregweb schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:37:
maar een paar pluimen in de reet van Pascal Jansen op zijn tijd mag van mij ook wel.
Kijk maar uit, straks vervangt hij Schreuder ook nog.

nggyu nglyd

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:00
Quad schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:24:
[...]

Kijk maar uit, straks vervangt hij Schreuder ook nog.
Hele nieuwe discussie, maar ik persoonlijk ben erg onder de indruk van zijn kwaliteiten.

Hattrick: Thorgal Eagles

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:47
bregweb schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:29:
[...]

Hele nieuwe discussie, maar ik persoonlijk ben erg onder de indruk van zijn kwaliteiten.
Pascal Jansen is wel een leuk verhaal.
Hetgeen wat ik en AZ'ers om mijn heen merken is dat veel AZ fans juist totaal geen hoge pet op hebben van Jansen en de buitenwereld juist wel.

Ik denk dat dit te maken heeft met de terugval in kijkplezier sinds Slot weg is. Het voetbal was toen veel leuker waardoor iedereen enorm enthousiast was. Nu met Jansen is dat goede spel aardig verdwenen. Qua punten doet Jansen het uiteraard gewoon prima en vergelijkbaar met Slot.

Ik behoor ook tot het rijtje die liever een andere coach ziet bij AZ voor attractiever voetbal.

Ben benieuwd wat AZ gaat doen, gezien zijn contract afloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 15-11-2022 18:00 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48
@krissie100 had Slot niet wat beter materiaal dan Jansen nu heeft?

• krissie100
JanW schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:05:
@krissie100 had Slot niet wat beter materiaal dan Jansen nu heeft?
Vorig jaar zeker waar(koopmeiners,stengs,boadu,bizot, Svensson weg) dit jaar aardig vergelijkbaar wat mij betreft, maar het voetbal is toch echt vaak niet om aan te gluren.

Alle Europese potten met de hakken over de sloot en meer geluk dan wijsheid en nationaal ook teveel tenenkrommende potten gezien.

Zie onderstaande.

Seizoen Puntenaantal na 14 wedstrijden Doelsaldo (V-T)
22/23 29 25-16
21/22 20 25-20
20/21 27 35-22

[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 16-11-2022 12:12 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:18

snmght

imho dan he

En als we nou eens Alvarez en Timber van plek ruilen?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
En en en...

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:15
De vlag kan uit!
Schreuder gaat tijdens het WK niet ontslagen worden!
*O* *O* *O*

[ Voor 4% gewijzigd door ElPaco op 17-11-2022 11:49 ]

WoT stats

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ergo: er moet er niet één maar veel meer ontslagen worden. SInds het vertrek van Ovrmars is het een bende geworden. Nogmaals, stevige kuisheidsgordel kopen, een telefoon zonder camera en per direct Overmars terughalen. De organisatie gaat in rap tempo naar de verdommenis. Nu wordt pijnlijk duidelijk hoezeer Overmars de boel bij elkaar hield.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Exocet
  • Niet online
Ik snap je blijdschap, met Schreuder wordt Ajax geen kampioen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:46
Dit besluit staat gelijk aan minimaal één jaar geen kampioenschap en geen Champions League spelen :N

Ik verwacht dat ik de Feyenoordsupporters snel mag feliciteren.

XXXVI

• ph4ge
Han schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:58:
[...]

Ergo: er moet er niet één maar veel meer ontslagen worden. SInds het vertrek van Ovrmars is het een bende geworden. Nogmaals, stevige kuisheidsgordel kopen, een telefoon zonder camera en per direct Overmars terughalen. De organisatie gaat in rap tempo naar de verdommenis. Nu wordt pijnlijk duidelijk hoezeer Overmars de boel bij elkaar hield.
Dat kan je echt niet maken Overmars terughalen. Waarom zou je zo'n figuur bij je club willen? Heeft hij echt berouw getoond en is hij in therapie gegaan? Nee, ik snap niet dat je uberhaupt een club kan supporten als ze zo met mensen om zouden gaan, ongeacht hoeveel extra centen je denkt dat hij zou brengen. Het gaat gewoon even wat minder, dat was vroeg en laat onder Overmars ook gebeurd.

Laten we ook niet vergeten dat Overmars ook heel close was met Schreuder, we zullen het nooit weten maar ongetwijfeld stond Schreuder al hoog op het lijstje voordat Overmars vertrok.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 17-11-2022 23:29 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• OMX2000
  • Laatst online: 08:32

OMX2000

By any means necessary...

Best bijzonder. Maar dit lijkt me wel een gevalletje "geen alternatief achter de hand".

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Bombvis
  • Niet online
Dit is vertrouwen uitspreken in de trainer, dat betekent vaak juist dat hij er binnenkort uit ligt ;w

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43
Bombvis schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:55:
[...]

Dit is vertrouwen uitspreken in de trainer, dat betekent vaak juist dat hij er binnenkort uit ligt ;w
Niet echt in zo'n geval zou ik zeggen, dat gaat meer om een reactie kort na een wedstrijd met wedstrijden die elkaar snel opvolgen. Ze hebben blijkbaar nog altijd genoeg vertrouwen in hem om door te gaan. En het zou me ook niks verbazen als Ajax met Schreuder gewoon kampioen wordt. We gaan het allemaal wel zien, seizoen is nog lang genoeg en hij heeft zijn kansen nog.

• ph4ge
Snowdog schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:13:
[...]

Niet echt in zo'n geval zou ik zeggen, dat gaat meer om een reactie kort na een wedstrijd met wedstrijden die elkaar snel opvolgen. Ze hebben blijkbaar nog altijd genoeg vertrouwen in hem om door te gaan. En het zou me ook niks verbazen als Ajax met Schreuder gewoon kampioen wordt. We gaan het allemaal wel zien, seizoen is nog lang genoeg en hij heeft zijn kansen nog.
Zeker als Ajax, zoals ik verwacht, de komende winter zn portemonnee gaat trekken.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:06

Stimulate14

⭐⭐⭐

Exocet schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:39:
[...]

Ik snap je blijdschap, met Schreuder wordt Ajax geen kampioen
/Bookmark.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Maar even serieus. Ben ik de enige die totaal verbaast is dat Kuyt nog niet ontslagen is bij ADO?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:52

Chrisjuh_15

Facta non verba

Dat Scheurder ook nog maar even bijtekent en lekker lang blijft zitten! :9~

Groeten uit Rotterdam-Zuid!

• JanW
ph4ge schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:28:
[...]

Dat kan je echt niet maken Overmars terughalen. Waarom zou je zo'n figuur bij je club willen? Heeft hij echt berouw getoond en is hij in therapie gegaan? Nee, ik snap niet dat je uberhaupt een club kan supporten als ze zo met mensen om zouden gaan, ongeacht hoeveel extra centen je denkt dat hij zou brengen. Het gaat gewoon even wat minder, dat was vroeg en laat onder Overmars ook gebeurd.

Laten we ook niet vergeten dat Overmars ook heel close was met Schreuder, we zullen het nooit weten maar ongetwijfeld stond Schreuder al hoog op het lijstje voordat Overmars vertrok.
100% mee eens. Beeld jezelf eens in dat je een werknemer/collega was van Marc. En dan komt ie ineens terug. Nee, ondanks z'n kwaliteiten mooi wegblijven bij Ajax.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:00

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:14:
[...]

Dat Scheurder ook nog maar even bijtekent en lekker lang blijft zitten! :9~

Groeten uit Rotterdam-Zuid!
Wij gunnen jullie de 2e plaats, gun ons dan ook eens wat. ;) :+ >:)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Player1S schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:09:
Maar even serieus. Ben ik de enige die totaal verbaast is dat Kuyt nog niet ontslagen is bij ADO?
Misschien hopen ze dat hij zelf vertrekt i.v.m. die 6 ton clausule om hem te ontslaan?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:18:
[...]

Misschien hopen ze dat hij zelf vertrekt i.v.m. die 6 ton clausule om hem te ontslaan?
Gewoon flink wegpesten door van alles naar de 'bevriende' pers te lekken, wellicht met wat proxies her en der.

Zoveel gezeik dat hij zelf denkt, "let's get the hell out of dodge"...

Zou zomaar kunnen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Is het vertrouwen in kuit al uitgesproken door het bestuur?

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
@mavaros de goal van De Keersmaecker net gezien? Wat een schot!

WoT stats

• mavaros
  • Laatst online: 11:02
ElPaco schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:05:
@mavaros de goal van De Keersmaecker net gezien? Wat een schot!
Nee, helaas nog niet, maar weet wel dat het een goede avond was voor FCE.

Jammer van dat dipje de afgelopen weken, maar de weg naar boven is weer stug ingezet. Als ze nu ook nog een periodetitel kunnen pakken, is het helemaal feest. Dat geeft net wat meer ademruimte.

• ephymerous
Het is wel schrijnend dat spelers als Blind, Berghuis en Bergwijn het hebben over Ajax even achter me laten. Ook gaan er geruchten dat de spelersraad met van der Sar in gesprek wil maar dat de laatstgenoemde dat niet wil. Het is een puinhoop sinds het vertrek van Overmars.

XXXVI

• Vos

Vos

AFCA

ephymerous schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:27:
Het is wel schrijnend dat spelers als Blind, Berghuis en Bergwijn het hebben over Ajax even achter me laten. Ook gaan er geruchten dat de spelersraad met van der Sar in gesprek wil maar dat de laatstgenoemde dat niet wil. Het is een puinhoop sinds het vertrek van Overmars.
Wat mij betreft prima dat de spelers zich niet op Ajax focussen. Heeft nu toch ook geen nut? En de focus ligt nu op wat anders, wat ook moet.

• ephymerous
Vos schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:14:
[...]

Wat mij betreft prima dat de spelers zich niet op Ajax focussen. Heeft nu toch ook geen nut? En de focus ligt nu op wat anders, wat ook moet.
Dat snap ik maar je hoopt dat ze balen dat ze uit het seizoen worden gehaald. Nu is het tegengestelde waar en dat vind ik triest.

XXXVI

• mavaros
mavaros schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 01:49:
[...]

Nee, helaas nog niet, maar weet wel dat het een goede avond was voor FCE.

Jammer van dat dipje de afgelopen weken, maar de weg naar boven is weer stug ingezet. Als ze nu ook nog een periodetitel kunnen pakken, is het helemaal feest. Dat geeft net wat meer ademruimte.
Even een aanvulling voor @ElPaco

Ik denk niet dat FCE eerste of tweede kan worden. Heracles is beter en dat PEC heeft de mazzel aan de kont hangen. MVV kan normaal gesproken na de Carnaval niet meer voetballen, dus zijn geen echte bedreiging. De rest van de top 10 gaat vanzelf punten verspelen.

De sterren staan best goed voor FCE om een serieuze gooi te doen naar promotie. En dat gebeurt niet vaak.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-12 09:21
Het zat er een beetje aan te komen, nu is het ook zover. Kuyt is ontslagen:

https://www.vi.nl/nieuws/ado-den-haag-ontslaat-kuijt

• toolkist
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:03:

Nu Schreuder nog...

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12 22:48
Niet tijdens wk, ik vermoed dat het persbericht voor 19 december al klaar staat. Fijn dat zijn beoogd opvolger nu transfervrij is. :+

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
ParaDroid2 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:03:

Werd volgens Dirk zelf ook tijd

[ Voor 3% gewijzigd door Megupe op 24-11-2022 11:01 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sempy schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:51:
[...]

Niet tijdens wk, ik vermoed dat het persbericht voor 19 december al klaar staat. Fijn dat zijn beoogd opvolger nu transfervrij is. :+
Dirk naar Ajax en hij neemt van Geel mee als nieuwe TD ;)

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-12 09:21
En dan Slot naar Ajax, van Bronckhorst + Kuyt naar Feyenoord zeker...

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:53

Superkiwi

Hoi doei

ParaDroid2 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:35:
[...]

En dan Slot naar Ajax, van Bronckhorst + Kuyt naar Feyenoord zeker...
Dit voorstel vind ik 10x beter dan dat van @D-e-n :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kuyt mag hopelijk dan wel de jeugd gaan trainen bij Feyenoord? Zelfs als assistent vind ik het nog te vroeg voor hem.

Ik ben toch wel benieuwd wat ze met Schreuder gaan doen nu het WK een extra lange winterstop geeft. Of spreek op zijn minst het vertrouwen uit als ze hem aanhouden.

De zwakte van van de Sar is dat hij te lang afwezig blijft en te laat een reactie geeft.

Tweakers Discord

• D-e-n
  • Nu online
tweakduke schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:43:
Kuyt mag hopelijk dan wel de jeugd gaan trainen bij Feyenoord?
Ten eerste zal dat wel beneden zijn stand zijn. Ten tweede vertrouw ik hem ook niet met de jeugd. Daar kunnen we dat filosofische gelul van hem ook missen als kiespijn.

@Superkiwi
Slot blijft lekker waar hij zit. Ajax moet zelf maar een nieuwe trainer scouten.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 24-11-2022 11:53 ]

• JanW
Ik zou ook niet weten waarom je als trainer van Ajax/Feyenoord/PSV de overstap zou maken naar één van de andere drie.

• LZ86
  • Laatst online: 08:24
https://nos.nl/artikel/24...-trainer-van-ado-den-haag

U zei? :P

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dik week later en gezien de resultaten misschien wel 3-6 weken te laat

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ephymerous
JanW schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:34:
Ik zou ook niet weten waarom je als trainer van Ajax/Feyenoord/PSV de overstap zou maken naar één van de andere drie.
Internationale uitstraling, stap naar het buitenland potentieel groter en werken met grotere budgetten? :)

XXXVI

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Advocaat trainer van ADO. Waarom dan niet naast Kuyt zoals Rutten bij PSV? Even er van uit gaand dat Dirk dat zou accepteren.

Heb je op lange termijn meer aan

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:27:
[...]

dik week later en gezien de resultaten misschien wel 3-6 weken te laat
Augustus is wel verder terug dan 6 weken

• toolkist
  • Niet online
Eindelijk weer 'echt' voetbal op tv. Ajax oefent momenteel tegen Blackburn en dat is op Ziggo te bekijken...

[edit]nou ja, voetbal... 't is bar slecht wat (half jong) ajax laat zien.

[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 03-12-2022 12:30 ]

• Gynnad
toolkist schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:46:
Eindelijk weer 'echt' voetbal op tv. Ajax oefent momenteel tegen Blackburn en dat is op Ziggo te bekijken...

[edit]nou ja, voetbal... 't is bar slecht wat (half jong) ajax laat zien.
0-2 verloren zie ik, dat is niet zo geweldig ondanks dat het een B/C team was

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:19

gws24

Thinking is hard!

Bij de eerste goal lag de verdediging weer compleet open zonder rugdekking. Des te erger de 2e quote hieronder uit een interview van gisteren in het parool met Schreuder:
In vier maanden onder uw leiding vertonen het spel en de prestatiecurve een dalende lijn.
“In het begin was er een frisse energie, en die was er op het laatst niet meer. Daar had ik zelf korter op moeten zitten, eerder in moeten grijpen. We hebben een nieuwe dynamiek nodig.”
Eerst zelf de dynamiek slopen door continu spelers op andere posities te zetten en spelers te laten staan die slecht spelen en nu een nieuwe dynamiek wensen 8)7
En u was op zoek naar een nieuwe dynamiek?
“Wij spelen heel aanvallend, we hebben veel mensen voor de bal en we krijgen te veel goals tegen. Dat Vitesse twee keer kan scoren tegen ons en Emmen drie keer, dat kan niet. Ik heb nagedacht over een verandering van speelwijze, maar dat is in mijn ogen niet de oplossing. Ik moet veel duidelijker de koppels maken achterin. Dat de rechter centrale verdediger verantwoordelijk is voor de rechtsback, als de linksback mee aanvalt. Ik denk dat we het defensief veel beter kunnen doen, ook in een viermansverdediging. En in samenspel met het middenveld. Voorin ligt ons probleem niet, we maken genoeg goals.”
Komt ie nu pas achter 8)7

bron: https://archive.ph/Iw4g1

Ik voorspel dat het open huis bij Ajax gewoon door blijft gaan bij hervatting van het seizoen want deze trainer gaat het niet omkeren met zijn speelwijze.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ephymerous
gws24 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:03:
Bij de eerste goal lag de verdediging weer compleet open zonder rugdekking. Des te erger de 2e quote hieronder uit een interview van gisteren in het parool met Schreuder:

[...]
Eerst zelf de dynamiek slopen door continu spelers op andere posities te zetten en spelers te laten staan die slecht spelen en nu een nieuwe dynamiek wensen 8)7

[...]

Ik voorspel dat het open huis bij Ajax gewoon door blijft gaan bij hervatting van het seizoen want deze trainer gaat het niet omkeren met zijn speelwijze.
Ik heb me neergelegd bij een derde plek dit seizoen. Puur en alleen omdat Schreuder voorlopig blijft zitten. De lamme is vervangen door de blinde -O-

XXXVI

• Exocet
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:03:

[...]

[...]

Wauw, als de leiding van Ajax hier zelf niet ingrijpt, gaat Ajax dus niet mee doen om de landstitel

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32

Herman

FP ProMod
De laatste interviews met Schreuder doen me denken aan zijn laatste periode bij FC Twente toen de ploeg dramatisch liep maar FC Twente geen geld had om hem te ontslaan.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Bombvis
  • Niet online
Ik snap niet dat jullie zo zeuren over Schreuder, een groot deel van Nederland ziet dat dit een prima match is, dit moet je niet willen aanpassen

• toolkist
  • Niet online
Bombvis schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:32:
Ik snap niet dat jullie zo zeuren over Schreuder, een groot deel van Nederland ziet dat dit een prima match is, dit moet je niet willen aanpassen
Precies, en laat dat deel van Nederland nou net PSV, Feyenoord of AZ supporter zijn...

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
https://m.fcupdate.nl/voe...en-zet-talent-onder-druk/

Stoere praat van Ajax en gezien historie met sommige talenten begrijpelijk dat ze niet zomaar de deur uit mogen, maar wat voor perspectief heeft Hansen dan nu waardoor hij bij zou tekenen?
Ze beweren dat hij nog niets in het eerste heeft laten zien, wat uiteraard klopt als je hem niet eens in de selectie opneemt. In plaats van hem een pad te bieden haal je Conceicao en die mafklapper van een Ocampos, welke je beiden amper gebruikt en dan Tadic maar op een verkeerde positie zet. Wat voor reden heeft Hansen dan om aan te nemen dat hij een kans gaat krijgen?

Nee Ajax, we hebben het hier niet over een talent wat zich al bewijst een en makkelijke transfer wil forceren, we hebben het over een talent wat überhaupt de kans nog amper gehad heeft en zich daarom niet wil vastleggen. Bied duidelijkheid en je krijgt het ook.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad

Quad

Doof

Schreuder gaat lekker. Met Rensch in de cv oefenen tegen Volendam. Net na rust al 0-3 achter.

nggyu nglyd

• Exocet
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:07:
Schreuder gaat lekker. Met Rensch in de cv oefenen tegen Volendam. Net na rust al 0-3 achter.
Dit wordt met Schreuder gewoon een compleet mislukt seizoen, verwacht een spannende titelstrijd tussen PSV en Feyenoord.
Zit echt geen lijn in, waarom zit die man er nog?

• Vos

Vos

AFCA

Hij doet er alles aan om ontslagen te worden maar ze willen niet :+

• ephymerous
Exocet schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:14:
Zit echt geen lijn in, waarom zit die man er nog?
Goede vraag. Misschien heeft ie van van der Sar een dickpic ontvangen en dreigt hij bij ontslag naar de media te stappen? :? Ik weet het anders ook niet :o

XXXVI

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:53

Superkiwi

Hoi doei

We hebben eerder dit seizoen gezien dat Volendam* best lastig kan zijn. Verliezen van Volendam is geen schande.

insert elke andere willekeurige clubnaam op de plaats van Volendam

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vos

Vos

AFCA

4-3 appeltje eitje, we worden wereldkampioen!!

• ephymerous
Vos schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:29:
4-3 appeltje eitje, we worden wereldkampioen!!
En daar is de 4-4 alweer, gatenkaas :o

XXXVI

• Gynnad
En 5-4 uiteindelijk!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-12 18:35
Uhh, Rensch is altijd een CV geweest he? Ten Hag heeft Timber en Rensch omgewisseld. Timber was de rechtsback en Rensch de centrale verdediger

• LZ86
  • Laatst online: 08:24
4 tegengoals. Lijkt me dat die verdedigers niet echt best zijn dan? ;)

• Quad

Quad

Doof

Terranova schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:04:
[...]

Uhh, Rensch is altijd een CV geweest he? Ten Hag heeft Timber en Rensch omgewisseld. Timber was de rechtsback en Rensch de centrale verdediger
Maar mijn idee was Rensch altijd een RB, vandaar.
Enfin, lijkt me genoeg werk te doen voor Schreuder en Co.

nggyu nglyd

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:19

gws24

Thinking is hard!

Die verdediging van Ajax komt wel op orde want na zijn interview in het parool heeft Schreuder weer iets ontdekt wat beter kan :+
"We moeten naar onszelf kijken. Simpel voorbeeld: als we aan het aanvallen zijn en we zijn dominant dan kan het niet zo zijn dat beide backs weg zijn. Dat is iets heel simpels. Dat leer je al vrij vroeg in het voetbal."

"Maar soms is het overenthousiasme van spelers die teveel naar voren willen", aldus de Ajax-trainer. "Het heeft ook te maken met een bepaalde discipline die je moet hebben in je spel. Je moet niet teveel spelers voor de bal hebben."
bron: https://www.voetbalprimeu...irect-inzetbaar-zijn.html

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ephymerous
gws24 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:11:
Die verdediging van Ajax komt wel op orde want na zijn interview in het parool heeft Schreuder weer iets ontdekt wat beter kan :+

[...]
Die gast is nog gekker dan de vorige trainer. Ik zat de statistieken te bekijken en zag dat Volendam zo’n beetje het hele elftal in de rust heeft gewisseld. Schreuder liet Lucca in een oefenwedstrijd een paar minuten voor tijd invallen :N

XXXVI

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:53:
[...]

Enfin, lijkt me genoeg werk te doen voor Schreuder en Co.
Nee hoor, Scheuder moet nog een dingetje doen:
Beste Edwin,

Ik wil graag mijn contract bij Ajax per direct beëindigen. Ik ben niet de juiste man op de juist plek.

Groetjes,

Alfred

• Gynnad
Vandaag wordt er weer gespeeld in de KKD, twee speelrondes zijn er nog voor de kerst.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
gws24 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:11:

[...]
Eindelijk een zinnig punt. Dat is inderdaad wel vaker gebleken dat als iedereen tegelijk o op stoomt het achterin te kwetsbaar wordt. Verdedigers moeten onderling afstemmen wie op komt en niet gewoon allemaal doen waar ze zin in hebben. Wellicht mist daar nu nog een CV die dat goed regisseert.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mavaros
Promes schijnt een Russisch paspoort te hebben aangevraagd, volgens Russische journalisten. Als dit klopt, is hij zich volgens mij aan het indekken, omdat hij hier straks voor serieuze zaken voor de rechter moet verschijnen.

Verder ben ik blij dat het clubvoetbal weer eventjes doorgaat.

Hup FCE.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@toolkist hoe vond je het WK? 😂

• mavaros
We hebben verdorie weer drie punten gepak, en straks, als het zo doorgaat, hebben we misschien twee clubs in de eredivisie.

Wat een luxe vooruitzicht.

• toolkist
  • Niet online
Lekker veel series gekeken, Titanic gebouwd, beviel wel prima zo ;p

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gaat niet goed met ADO...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:53:
[...]

Lekker veel series gekeken, Titanic gebouwd, beviel wel prima zo ;p
Volgende keer mag je voor mij trainingen uitschrijven dan hoef ik niet met een schuin maar een heel oog te kijken naar het voetbal ;).

Gelukkig mogen we weer terug naar het clubvoetbal. Elke dag kijk ik of Schreuder ingeschreven staat bij het UWV maar vooralsnog diep teleurgesteld. En nu willen ze Noppert, de man die tegen Senegal, Ecuador, Qatar en de USA een paar ballen heeft tegengehouden…

Puur wanbeleid!
Pagina: 1 ... 162 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023