Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
PSN: Finally_Chris
In beide gevallen voordeel voor de thuis spelende club?krissie100 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:52:
Vandaag +3 en gister +8 is toch met geen pen uit te leggen jongens.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Viel mij dus ook op. Hartman staat daar een minuut lang te vertwijfelen om vervolgens de bal maar direct naar Cambuur te gooien. Het eea heeft ook te maken met dat de spelers zich niet echt goed aanbieden.Agent47 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:39:
Trouwens wel eens opgevallen hoe vaak een ingooi verkeerd wordt genomen? Je moet er niet eens op willen letten. Ik denk dat 80% niet goed ingooit.
Het aantal slechte corners mag ook in dit rijtje.
En hier werd wél volop getreuzeld, opzichtig tijd gerekt, waren blessures, etc.krissie100 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:52:
Vandaag +3 en gister +8 is toch met geen pen uit te leggen jongens.
En dat was de thuisploeg, terwijl Cambuur op het randje van gelijk komen stond met hun aanvalsdrift op het laatst.
Nogmaals, als je complottheorieën wilt starten…
[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 11-11-2022 08:16 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Vergelijk de veldbezetting in balbezit maar eens met hoe Liverpool staat (tegen een topploeg als Napoli). Liverpool speelt min of meer hetzelfde, die overloaden de 16 van de tegenstander op precies dezelfde manier.bregweb schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:16:
[...]
Op zich staat het elftal hier niet verkeerd, maar wordt er 2x een verkeerde keuze gemaakt door Timber.
Je bent in balbezit, dus je mag best aanvallend staan, alleen moet de persoon met de bal wel beseffen dat je zo staat. Timber mag bij de 1-1 dus nooit de bal met risico 3 meter schuin naar voren spelen.
Bij de 1-2 net zo, Timber kan het duel aangaan of terug rennen. Hij besluit om het duel aan te gaan en verliest het en dan zijn de poppen aan het dansen.
Maar aan de andere kant, als Timber en Bassey 90 minuten lang zonder risico de bal heen en weer passen, krijg je Frank de Boer voetbal en daar werden we ook niet blij van.
/f/image/HJJxlyEeoMDWC2RMjq4BaF93.png?f=fotoalbum_large)
Het verschil is alleen dat hier Fabinho de as van het veld bewaakt en de 2 centrale verdedigers (niet in beeld) er nog achter staan voor de omschakeling. Je hoeft niet met 9 man voor de bal te staan om aanvallend te spelen zoals Ajax graag wil. Daarmee neem je te grote risico's, zeker als je op dit moment niet balvast genoeg bent om op die manier te spelen. Dan is een betere en compactere organisatie veel belangrijker dan met 9 man voor de bal proberen de tegenstander te imponeren.
Zolang de omschakeling van balbezit naar balverlies niet op orde is, heeft het geen zin om zo aanvallend te spelen.
[ Voor 14% gewijzigd door SterqVerhael op 11-11-2022 08:38 ]
Ik heb het meer over het feit qua houding en regels. Genoeg spelers houden hun voeten niet op de grond of gooien amper, is meer een boogje.Tristan schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 07:52:
[...]
Viel mij dus ook op. Hartman staat daar een minuut lang te vertwijfelen om vervolgens de bal maar direct naar Cambuur te gooien. Het eea heeft ook te maken met dat de spelers zich niet echt goed aanbieden.
Het aantal slechte corners mag ook in dit rijtje.
Yeah, ook dat.Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:34:
[...]
Ik heb het meer over het feit qua houding en regels. Genoeg spelers houden hun voeten niet op de grond of gooien amper, is meer een boogje.
Helemaal mee eens, ik zat ook te kijken van 'wat wil je dan scheidsrechter!'. Ook de intentie/ manier van inkomen kan een overtreding zijn (zie ook de regels), omdat dit gevaar oplevert (of kan leveren) voor een speler. In dit geval was dat in mijn ogen ook echt wel zo, als Walemark niet opspringt/ hem ontwijkt wordt hij flink onderuit geschoffeld. Daarbij meenemende dat hij hierdoor dus ook niet door kon voetballen (want door het ontwijken gleed hij weg), had i.m.o. een vrije trap gegeven moeten worden.Napo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:37:
Dit was wel weer een prima voorbeeld van een sliding die je wilt ontwijken maar als je dat doet je geen vrije trap mee krijgt. Alsof je als speler maar bewust een risico moet nemen om geblesseerd te raken
Je ziet ook dat de scheids aangeeft van 'jah, je werd niet geraakt', maar dat lijkt mij echt een heel verkeerd signaal om af te geven, het kan nooit het doel zijn dat je iemand raakt voordat het een overtreding is.
Simpel voorbeeld: De bal is weg, ik kom nog even inglijden (ben dus te laat), de speler ontwijkt mijn sliding (logischerwijs, want die wil niet geblesseerd raken) en kan daardoor niet scoren. Is dit dan een overtreding of niet?
Schreuder verwoorde dit in mijn ogen ook gewoon prima in zijn nabeschouwing, waarbij hij aangaf dat hier wel afspraken over zijn en dat dit heel simpele dingen zijn geweest. Maar er wordt door de spelers (ik geloof er niets van dat de trainer dat zegt) voor gekozen om met 8 man voor de bal te gaan spelen, op 1/4 van het veld (met die 1/4 bedoel ik dat ze al op de helft van de helft van de tegenstander staan met zijn allen). Naast dat je het jezelf enorm lastig maakt om ruimtes te vinden, zeker tegen teams die achterin compact staan, neem je zo ook een enorm risico in mijn ogen.SterqVerhael schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:34:
[...]
Vergelijk de veldbezetting in balbezit maar eens met hoe Liverpool staat (tegen een topploeg als Napoli). Liverpool speelt min of meer hetzelfde, die overloaden de 16 van de tegenstander op precies dezelfde manier.
[Afbeelding]
Het verschil is alleen dat hier Fabinho de as van het veld bewaakt en de 2 centrale verdedigers (niet in beeld) er nog achter staan voor de omschakeling. Je hoeft niet met 9 man voor de bal te staan om aanvallend te spelen zoals Ajax graag wil. Daarmee neem je te grote risico's, zeker als je op dit moment niet balvast genoeg bent om op die manier te spelen. Dan is een betere en compactere organisatie veel belangrijker dan met 9 man voor de bal proberen de tegenstander te imponeren.
Zolang de omschakeling van balbezit naar balverlies niet op orde is, heeft het geen zin om zo aanvallend te spelen.
Napoli net zo. In dit beeld heeft Zielinski net de bal terugveroverd, maar zie je dat de bezetting veel beter op orde is. Napoli geeft zichzelf juist ook meer ruimte om te voetballen, juist door niet iedereen voor de bal te hebben. Je maakt het jezelf ook een stuk moelijker als het zo druk wordt op zo'n klein gedeelte van het veld.
[Afbeelding]
Ik vond Hartman gisteren bij Feyenoord in de nabeschouwing het ook erg goed uitleggen en dat mist momenteel bij Ajax (volledig):
Hij gaf aan dat wanneer Geertruida vooruitgeschoven is (mee is in de aanval), als rechtsback, dat hij dan als linksback naar binnen komt en daarmee de balans (restverdediging) bewaakt. Andersom geldt hetzelfde. Ik had het idee dat Schreuder dat ook bedoelde met de simpele afspraken, maar als de backs zich daar niet aan houden (Wijndal mee in de aanval, maar Rensch ook), dan loop je inderdaad snel in het mes.
Daarbij extra meenemende dat het sowieso al niet loopt bij Ajax én dat ze dus eigenlijk continu zelf de ruimtes erg klein maken. Enerzijds doordat ze wanneer de bal veroverd wordt op eigen helft, heel langzaam weer opschuiven naar voren, dus de tegenstander alle tijd heeft terug te plooien. En anderzijds doordat de ruimtes ook door Ajax zelf klein gemaakt worden in aanvallend opzicht. Plooi maar eens iets terug, daag de tegenstander maar wat uit door deze wat te laten uitkomen (iig verder dan 25 meter van de eigen goal af) zodat er ruimtes ontstaan en ze tussen de linies kunnen spelen.
Hier geldt i.m.o. ook weer dat het blijkbaar wordt gedoogd, niet wordt aangepakt. Als je regels hebt moet je de regels volgen, simpel. Maar doordat het allemaal maar gedoogd wordt zie je dit steeds vaker terug, net als dat iedereen naar de scheidsrechter gaat bij een (vermeende) overtreding ofzo. Ook daar zijn regels en afspraken voor, maar men houdt zich daar niet aan en de aribtrage pakt het ook niet aan.Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:34:
[...]
Ik heb het meer over het feit qua houding en regels. Genoeg spelers houden hun voeten niet op de grond of gooien amper, is meer een boogje.
Idem met tijdrekken (bijvoorbeeld ook keepers die de bal 20 seconden + in de handen hebben), ook daar zijn regels voor maar zolang het allemaal maar gedoogd wordt, wordt de grens vaker opgezocht en overschreden.
Heel duidelijk te zien i.m.o. is dat toen voor de keeper bijvoorbeeld de 6 seconden regel werd ingesteld (geloof dat het 6 seconden was), ging het een tijdje goed. Maar dan zijn er keepers die gaan naar 7 seconden of 8 seconden en dat wordt niet bestraft. Dus gaan ze rekken naar 9 a 10 seconden, enzovoorts. => Als de grens op papier duidelijk is, maar in praktijk blijkbaar erg vloeibaar ga je die steeds proberen op te rekken. En omdat dat steeds toegestaan wordt, is die grens dus ook enorm verschoven.
Als dit zo is, dan is het nog erger. Want dat betekent dat de spelers niet doen wat de trainer vraagt / eist.jbdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:51:
[...]
Schreuder verwoorde dit in mijn ogen ook gewoon prima in zijn nabeschouwing, waarbij hij aangaf dat hier wel afspraken over zijn en dat dit heel simpele dingen zijn geweest. Maar er wordt door de spelers (ik geloof er niets van dat de trainer dat zegt) voor gekozen om met 8 man voor de bal te gaan spelen, op 1/4 van het veld (met die 1/4 bedoel ik dat ze al op de helft van de helft van de tegenstander staan met zijn allen). Naast dat je het jezelf enorm lastig maakt om ruimtes te vinden, zeker tegen teams die achterin compact staan, neem je zo ook een enorm risico in mijn ogen.
Ik vond Hartman gisteren bij Feyenoord in de nabeschouwing het ook erg goed uitleggen en dat mist momenteel bij Ajax (volledig):
Hij gaf aan dat wanneer Geertruida vooruitgeschoven is (mee is in de aanval), als rechtsback, dat hij dan als linksback naar binnen komt en daarmee de balans (restverdediging) bewaakt. Andersom geldt hetzelfde. Ik had het idee dat Schreuder dat ook bedoelde met de simpele afspraken, maar als de backs zich daar niet aan houden (Wijndal mee in de aanval, maar Rensch ook), dan loop je inderdaad snel in het mes.
Ik heb het interview van Schreuder na de wedstrijd ook gezien, maar meen me niet te herinneren dat hij dit zo benoemde. Anders dat dat hij wel zei dat het 'eenvoudige' dingen waren/zijn om op te lossen.
YouTube: Schreuder over spreekkoren:”ik maak me daar geen zorgen over”SterqVerhael schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:59:
[...]
Als dit zo is, dan is het nog erger. Want dat betekent dat de spelers niet doen wat de trainer vraagt / eist.
Ik heb het interview van Schreuder na de wedstrijd ook gezien, maar meen me niet te herinneren dat hij dit zo benoemde. Anders dat dat hij wel zei dat het 'eenvoudige' dingen waren/zijn om op te lossen.
Vanaf 45 seconden ongeveer, daar begint hij eerst over het eerste tegendoelpunt, waarbij het het knullige balverlies benoemd en ook dat vol naar de bal verdedigen niet gebeurde. Daarna gaat hij door over het 2e doelpunt en benoemd hij dat er afspraken zijn dat wanneer over links wordt aangevallen rechts naar binnven moet.
En het mooie is dat er ook situaties zijn geweest dat een speler een sliding ontwijkt, zijn voet laat hangen waardoor hij wel geraakt wordt en het dan alsnog afgedaan wordt als geen overtreding.jbdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:51:
[...]
Helemaal mee eens, ik zat ook te kijken van 'wat wil je dan scheidsrechter!'. Ook de intentie/ manier van inkomen kan een overtreding zijn (zie ook de regels), omdat dit gevaar oplevert (of kan leveren) voor een speler. In dit geval was dat in mijn ogen ook echt wel zo, als Walemark niet opspringt/ hem ontwijkt wordt hij flink onderuit geschoffeld. Daarbij meenemende dat hij hierdoor dus ook niet door kon voetballen (want door het ontwijken gleed hij weg), had i.m.o. een vrije trap gegeven moeten worden.
Je ziet ook dat de scheids aangeeft van 'jah, je werd niet geraakt', maar dat lijkt mij echt een heel verkeerd signaal om af te geven, het kan nooit het doel zijn dat je iemand raakt voordat het een overtreding is.
Simpel voorbeeld: De bal is weg, ik kom nog even inglijden (ben dus te laat), de speler ontwijkt mijn sliding (logischerwijs, want die wil niet geblesseerd raken) en kan daardoor niet scoren. Is dit dan een overtreding of niet?
De risicofactor van een sliding wordt maar beperkt meegenomen en eigenlijk alleen als er daadwerkelijk contact is. Zolang de tegenstander de sliding ontwijkt kom je er vaak genoeg mee weg, iets wat mijn inziens niet de situatie zou moeten zijn, het is de inzet die het gevaar kan opleveren en die zou je moeten bestraffen, niet enkel het gevolg.
Met de huidige bond en groep van scheidsrechters blijft het sowieso wisselvallig hoe de regels worden toegepast.
Hij beschrijft het iets genuanceerder inderdaad. Niet zo expliciet als: ze doen niet wat ik van ze vraag. Kwestie van interpretatie i guess.jbdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:06:
[...]
YouTube: Schreuder over spreekkoren:”ik maak me daar geen zorgen over”
Vanaf 45 seconden ongeveer, daar begint hij eerst over het eerste tegendoelpunt, waarbij het het knullige balverlies benoemd en ook dat vol naar de bal verdedigen niet gebeurde. Daarna gaat hij door over het 2e doelpunt en benoemd hij dat er afspraken zijn dat wanneer over links wordt aangevallen rechts naar binnven moet.
Ik vat het 'we weten met zijn allen dat als we over links aanvallen, dat we aan de rechterkant naar binnen moeten zitten', met name het 'we weten met zijn allen', dat dit iets is waarover gesproken is. Of het een heel directe opdracht is vanuit de trainer, daar kunnen we niet over oordelen op basis van dit interview natuurlijk, maar blijkbaar weet iedereen dit die op het veld staat (of ernaast in de vorm van de trainer). Waarom wanneer Wijndal mee gaat in de aanval, Rensch er aan de andere kant ook overheen gaat snap ik dan ook niet zo goed. Wat is de drijfveer van spelers om (in dit geval dus ook letterlijk op een veldlengte van 25 meter) nog eens ook er overheen te willen gaan?SterqVerhael schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:15:
[...]
Hij beschrijft het iets genuanceerder inderdaad. Niet zo expliciet als: ze doen niet wat ik van ze vraag. Kwestie van interpretatie i guess.
Dit hoef je als coach toch niet uit te leggen aan een groep profs die heel hun leven al niet anders doen? Als het op dat niveau al mis gaat bij Ajax dan is het probleem heel veel groter dan alleen Schreuder. Als je op dat niveau moet gaan trainen dan kan je de titelaspiraties de komende 5 jaar wel in de ijskast zetten.
Verwijderd
Inderdaad.ElPaco schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:03:
Maar sorry hoor, ik als (bijna) complete leek snap ook dat je niet met beide wingbacks tegelijk naar voren moet willen gaan, dat degene over wiens flank de aanval start mee kan, de andere schuift wat naar het midden (waardoor alle backs wat opschuiven om het 'wegvallen' van een verdediger op te vangen).
Dit hoef je als coach toch niet uit te leggen aan een groep profs die heel hun leven al niet anders doen? Als het op dat niveau al mis gaat bij Ajax dan is het probleem heel veel groter dan alleen Schreuder. Als je op dat niveau moet gaan trainen dan kan je de titelaspiraties de komende 5 jaar wel in de ijskast zetten.
Als de ene back mee is, blijft de andere hangen. Zelfde als er een CV inschuift, blijft de ander hangen of een controleur laat zich even zakken.
Alles wordt nu op Schreuder afgeschoven maar die jongens kunnen ook heel goed zelf kijken en nadenken.
Als je bij één foutje zo kansloos bent in de verdediging dan sta je simpelweg niet goed. Je kunt er niet vanuit gaan dat er alleen maar goede keuzes gemaakt worden, zelfs wanneer men met zeer laag risico speelt is er een kans op fouten en die moet je op kunnen vangen anders ben je gewoon te kwetsbaar. Waarvan akte.bregweb schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:16:
Op zich staat het elftal hier niet verkeerd, maar wordt er 2x een verkeerde keuze gemaakt door Timber.
Je bent in balbezit, dus je mag best aanvallend staan, alleen moet de persoon met de bal wel beseffen dat je zo staat. Timber mag bij de 1-1 dus nooit de bal met risico 3 meter schuin naar voren spelen.
Bij de 1-2 net zo, Timber kan het duel aangaan of terug rennen. Hij besluit om het duel aan te gaan en verliest het en dan zijn de poppen aan het dansen.
Maar aan de andere kant, als Timber en Bassey 90 minuten lang zonder risico de bal heen en weer passen, krijg je Frank de Boer voetbal en daar werden we ook niet blij van.
Uiteraard moet je als speler evengoed ook inschatten wanneer je risico kunt nemen en wanneer niet, dat ben ik wel met je eens.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het probleem lijkt groter/ dieper te liggen dan alleen de trainer/ coach en zit i.m.o. op een paar fronten:
- De coach lijkt de juiste snaar niet te kunnen raken bij de spelers, is wel de juiste coach aangetrokken passend bij Ajax én de spelers? - Coach/ Trainer én Technisch beleid
- De aangetrokken spelers zijn vaak minder dan de spelers die er al waren, maar er is wel veel geld voor betaald? -> Technisch beleid
- Er worden (dure) spelers gehaald voor posities die goed bezet zijn, die moeten blijkbaar dan ook spelen, waardoor veel spelers niet op hun logische plek staan/ spelen -> Technisch beleid
- Er wordt teveel vol op de aanval gespeeld, zonder oog voor restverdediging. Simpele (basis) principes worden niet nageleefd en spelers corrigeren elkaar niet. -> Technisch beleid? maar vooral onvolwassenheid in de ploeg
En daarnaast focus op het technische beleid,wellicht iemand naast Hamstra/ Huntelaar, of die 2 aan de kant zetten en een goede technische man daar neerzetten, waarbij de focus weer ligt op de jeugd en op (goede) scouting, eigenlijk zoals Ajax het altijd heeft gedaan.
Van alle punten die je noemt, is dit voor het spel wat je op de mat legt wel een hele belangrijke. Los van technisch beleid en lange termijnvisie, moet er wel chemie zijn tussen spelers en trainer. Ik heb het idee dat een deel van die chemie verloren is gegaan met het vertrek van bijv. ook Bogarde.jbdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:45:
Helemaal eens met de 3 reacties (@Gonadan , @Verwijderd en @ElPaco ) hierboven, dat is ook wat ik al even aangeef ondertussen. Het ligt i.m.o. helemaal niet alleen aan Schreuder, maar simpele basisprincipes worden niet nageleefd en spelers corrigeren elkaar helemaal niet.
Het probleem lijkt groter/ dieper te liggen dan alleen de trainer/ coach en zit i.m.o. op een paar fronten:
[ol]
• De coach lijkt de juiste snaar niet te kunnen raken bij de spelers, is wel de juiste coach aangetrokken passend bij Ajax én de spelers? - Coach/ Trainer én Technisch beleid
Ik vrees toch dat het een mismatch tussen trainer en groep is. Wat weer indirect een verwijt is aan het technisch management.
Ze verwachten dat de spelers die ze halen Ajax ook als een stap omhoog zien en dat als clubs stevig onderhandelen ze denken dat ze een goede deal hebben. Zijn blind voor spelers met een Nederlands paspoort en bereid daar zeer veel geld voor te betalen. (die kan je beter zelf opleiden en verkopen)
Nou Europese sub-top spelers willen tegenwoordig nog 2 dingen, geld en speeltijd ivm WK. Het zal ze een worst wezen voor wie ze spelen (spelers uit de jeugdopleiding daar gelaten).
Top voorbeeld hier van is Bergwijn en Schreuder zelf (wie laat nou een kampioenstrainer gaan)
[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 11-11-2022 10:56 ]
Daarom benoem ik bij het eerste punt ook dat dit zowel aan trainer/coach ligt als aan het technische beleid en staat dat ook in die volgorde, dus helemaal met je eens. Maar eigenlijk zou je hier (heb ik nu bewust niet gedaan) de professionaliteit van een grote groep spelers ook onder kunnen scharen, dat je geen duidelijke klik hebt met de coach, prima, maar daardoor vergeet je geen basisprincipes en kan je nog wel werken voor je collega's/ club.SterqVerhael schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:53:
[...]
Van alle punten die je noemt, is dit voor het spel wat je op de mat legt wel een hele belangrijke. Los van technisch beleid en lange termijnvisie, moet er wel chemie zijn tussen spelers en trainer. Ik heb het idee dat een deel van die chemie verloren is gegaan met het vertrek van bijv. ook Bogarde.
Ik vrees toch dat het een mismatch tussen trainer en groep is. Wat weer indirect een verwijt is aan het gebrek aan technisch management.
Maargoed dat is iets dat niet alleen bij Ajax zo is, maar overal in de voetbalwereld, collegialiteit/ loyaliteit tussen spelers onderling is ook nog wel eens ver te zoeken. Doe je het niet voor de coach, dan zou je het voor de spelers (je collega's) moeten doen, dus daarom benoemde ik die er niet bij.
Eens, klopt. Alleen dan is het wel gek dat het niet lag aan onwil of spirit als je kijkt naar de intentie van de spelers in de 2e helft tegen Vitesse. Ze wilden er wel voor gaan en wekten ook die indruk. Wellicht dat ze zichzelf voorbij liepen; letterlijk.jbdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:57:
[...]
Daarom benoem ik bij het eerste punt ook dat dit zowel aan trainer/coach ligt als aan het technische beleid en staat dat ook in die volgorde, dus helemaal met je eens. Maar eigenlijk zou je hier (heb ik nu bewust niet gedaan) de professionaliteit van een grote groep spelers ook onder kunnen scharen, dat je geen duidelijke klik hebt met de coach, prima, maar daardoor vergeet je geen basisprincipes en kan je nog wel werken voor je collega's/ club.
Maargoed dat is iets dat niet alleen bij Ajax zo is, maar overal in de voetbalwereld, collegialiteit/ loyaliteit tussen spelers onderling is ook nog wel eens ver te zoeken. Doe je het niet voor de coach, dan zou je het voor de spelers (je collega's) moeten doen, dus daarom benoemde ik die er niet bij.
Overcompensatie is nooit goed inderdaad, maar waarom ze dit niet vanaf het begin kunnen opbrengen snap ik niet zo goed. Waarom gebeurt dit pas op het einde, en niet al eerder, dat is me wel vaker opgevallen (ook vorig seizoen al, onder Ten Hag, bij GA Eagles uit bijvoorbeeld was dat ook zo dat het op het laatst nog moest gebeuren.SterqVerhael schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:59:
[...]
Eens, klopt. Alleen dan is het wel gek dat het niet lag aan onwil of spirit als je kijkt naar de intentie van de spelers in de 2e helft tegen Vitesse. Ze wilden er wel voor gaan en wekten ook die indruk. Wellicht dat ze zichzelf voorbij liepen; letterlijk.
Das leuk buiten de 16, maar toen hetzelfde woensdag bij Ajax tegen Bergwijn (of vorig jaar met Tadic tegen PSV) gebeurde vond iedereen hier het maar niks want hij werd niet geraakt. Waarom buiten de 16 dan wel ineens?jbdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:51:
[...]
Helemaal mee eens, ik zat ook te kijken van 'wat wil je dan scheidsrechter!'. Ook de intentie/ manier van inkomen kan een overtreding zijn (zie ook de regels), omdat dit gevaar oplevert (of kan leveren) voor een speler. In dit geval was dat in mijn ogen ook echt wel zo, als Walemark niet opspringt/ hem ontwijkt wordt hij flink onderuit geschoffeld. Daarbij meenemende dat hij hierdoor dus ook niet door kon voetballen (want door het ontwijken gleed hij weg), had i.m.o. een vrije trap gegeven moeten worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat soort situaties in beide gevallen een 100% overtreding, maar dus niet alleen buiten de 16.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Je vergeet afgelopen zondag, Simons in de 16, werd ineens een ‘niet onterecht gegeven penalty’ toch teruggedraaid, na tussenkomst VAR.toolkist schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:34:
[...]
Das leuk buiten de 16, maar toen hetzelfde woensdag bij Ajax tegen Bergwijn (of vorig jaar met Tadic tegen PSV) gebeurde vond iedereen hier het maar niks want hij werd niet geraakt. Waarom buiten de 16 dan wel ineens?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat soort situaties in beide gevallen een 100% overtreding, maar dus niet alleen buiten de 16.
Let wel, alleen 100% onterechte beslissingen mogen worden opgemerkt, scheids naar de kant geroepen, teruggekeken, en na herbeoordeling teruggedraaid.
Dus een onterechte omkering van de beslissing, volgens deze regel.
Ik vond de actie op Bergwijn ook ‘gewoon’ een pingel.
Fout op fout maakt kwadratische fout.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 11-11-2022 11:48 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Volgens mij ben ik daar niet 1 van geweest hoor, ik heb de bedoelde momenten niet scherp, maar ik vind wel dat de intentie en intensiteit daarin meespelen. De sliding waar het hier om gaat/ ging met Walemark was intens en echt gevaarlijk voor de speler, dus gewoon overtreding ook al gaat het net goed, en dat is inderdaad hetzelfde (of zou hetzelfde moeten zijn) binnen de 16.toolkist schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:34:
[...]
Das leuk buiten de 16, maar toen hetzelfde woensdag bij Ajax tegen Bergwijn (of vorig jaar met Tadic tegen PSV) gebeurde vond iedereen hier het maar niks want hij werd niet geraakt. Waarom buiten de 16 dan wel ineens?
Inderdaad; intentie, intensiteit, snelheid en (al dan niet) ingecalculeerd risico maakt hiervan een overduidelijke ‘gele kaart-situatie’.jbdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:50:
[...]
Volgens mij ben ik daar niet 1 van geweest hoor, ik heb de bedoelde momenten niet scherp, maar ik vind wel dat de intentie en intensiteit daarin meespelen. De sliding waar het hier om gaat/ ging met Walemark was intens en echt gevaarlijk voor de speler, dus gewoon overtreding ook al gaat het net goed, en dat is inderdaad hetzelfde (of zou hetzelfde moeten zijn) binnen de 16.
Je vergeet even dat hier gewoon de bal werd gespeeld.Ramzzz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:47:
[...]
Je vergeet afgelopen zondag, Simons in de 16, werd ineens een ‘niet onterecht gegeven penalty’ toch teruggedraaid, na tussenkomst VAR.
Hij vergeet het niet, maar het maakt niet uit ;-)Terranova schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:32:
[...]
Je vergeet even dat hier gewoon de bal werd gespeeld.
Het punt is of de Var de scheidsrechter naar de kant mag roepen en dat mag alleen bij een heel duidelijke fout van de scheidsrechter. De discussie is dus niet of de bal gespeeld wordt, maar of het een heel duidelijke fout is van de scheidsrechter om een penalty te geven. Mijn mening is dat dit geen overduidelijke fout is en gezien de discussies hierover lijk ik gelijk te hebben.
Hattrick: Thorgal Eagles
Huh? Heb de discussie over deze actie gemist, maar wat maakt dan dat die strafschop niet onterechte gegeven was?Ramzzz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:47:
Je vergeet afgelopen zondag, Simons in de 16, werd ineens een ‘niet onterecht gegeven penalty’ toch teruggedraaid, na tussenkomst VAR.
Let wel, alleen 100% onterechte beslissingen mogen worden opgemerkt, scheids naar de kant geroepen, teruggekeken, en na herbeoordeling teruggedraaid.
Dus een onterechte omkering van de beslissing, volgens deze regel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Punt 4 wijt ik volledig en punt 3 deels aan de coach. En iedereen die Hamstra laatst voor de camera zag schutteren weet dat het technisch beleid rammelt.jbdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:45:
Helemaal eens met de 3 reacties (@Gonadan , @Verwijderd en @ElPaco ) hierboven, dat is ook wat ik al even aangeef ondertussen. Het ligt i.m.o. helemaal niet alleen aan Schreuder, maar simpele basisprincipes worden niet nageleefd en spelers corrigeren elkaar helemaal niet.
Het probleem lijkt groter/ dieper te liggen dan alleen de trainer/ coach en zit i.m.o. op een paar fronten:Deze punten in ogenschouw nemende kan je wel stellen dat het probleem verder gaat dan een trainer alleen. En alleen een nieuwe trainer halen lost het probleem dus ook niet op, omdat het veel meer behelst dan dat. Wat je nu kan doen om e.e.a. een beetje te redden/ rekken is een resultaatcoach neerzetten ipv Schreuder, zorgen dat je 1 of 2 wordt (dus CL in mag) en daarnaast zorgen voor een goed/ gedegen plan voor de zomerperiode, met gerichte aankopen (en wellicht ook verkopen, dan maar niet voor de hoofdprijs) om de selectie weer in balans te krijgen.
- De coach lijkt de juiste snaar niet te kunnen raken bij de spelers, is wel de juiste coach aangetrokken passend bij Ajax én de spelers? - Coach/ Trainer én Technisch beleid
- De aangetrokken spelers zijn vaak minder dan de spelers die er al waren, maar er is wel veel geld voor betaald? -> Technisch beleid
- Er worden (dure) spelers gehaald voor posities die goed bezet zijn, die moeten blijkbaar dan ook spelen, waardoor veel spelers niet op hun logische plek staan/ spelen -> Technisch beleid
- Er wordt teveel vol op de aanval gespeeld, zonder oog voor restverdediging. Simpele (basis) principes worden niet nageleefd en spelers corrigeren elkaar niet. -> Technisch beleid? maar vooral onvolwassenheid in de ploeg
En daarnaast focus op het technische beleid,wellicht iemand naast Hamstra/ Huntelaar, of die 2 aan de kant zetten en een goede technische man daar neerzetten, waarbij de focus weer ligt op de jeugd en op (goede) scouting, eigenlijk zoals Ajax het altijd heeft gedaan.
XXXVI
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Schreuder was er in zijn interviews afschuwelijk duidelijk in: hij bepaalt wie er speelt en niemand anders.jbdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:45:
Het probleem lijkt groter/ dieper te liggen dan alleen de trainer/ coach en zit i.m.o. op een paar fronten:Deze punten in ogenschouw nemende kan je wel stellen dat het probleem verder gaat dan een trainer alleen. En alleen een nieuwe trainer halen lost het probleem dus ook niet op, omdat het veel meer behelst dan dat. Wat je nu kan doen om e.e.a. een beetje te redden/ rekken is een resultaatcoach neerzetten ipv Schreuder, zorgen dat je 1 of 2 wordt (dus CL in mag) en daarnaast zorgen voor een goed/ gedegen plan voor de zomerperiode, met gerichte aankopen (en wellicht ook verkopen, dan maar niet voor de hoofdprijs) om de selectie weer in balans te krijgen.
Daarom steun ik jouw conclusie dat het technisch beleid qua aankopen beter kan, stukken beter, maar dat pleit Schreuder geenszins vrij van wat er op het veld gebeurt. Hij is degene die de opstelling bepaalt en wie waar speelt, hij is degene die de tactiek bedenkt en dit op de spelers over moet brengen en hij is degene die de boel moet motiveren.
Dat zijn allemaal zaken waar het technisch beleid hooguit ondersteunend in kan zijn. Het is nu aan Schreuder om te laten zien dat hij daadwerkelijk kan reflecteren en aanpassen. Blijft hij dat weigeren dan kan dit maar één kant op gaan.
Los daarvan is het wel duidelijk dat het vertrek van Overmars een grotere impact heeft dan we hadden gehoopt. H2 heeft de boel redelijk door laten draaien, maar er is meer nodig wil de groei die eerder ingezet is voortgezet kunnen worden. Dit worden kritieke maanden want doe nu wat paniekaankopen en gooi van alles om zonder resultaat en je bent zo weer kwijt wat de afgelopen jaren opgebouwd is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hierna zijn we op 6 januari pas weer terug
Vrijdag
20.00 uur:
Sparta R'dam - FC Twente
Zaterdag
16.30 uur:
FC Volendam - FC Utrecht
18.45 uur:
FC Emmen - Ajax (@Vos u moet kiezen: Emmen of Ajax?)
21.00 uur:
PSV - AZ
Zondag
12.15 uur:
NEC - RKC Waalwijk
14.30 uur:
sc Heerenveen - SC Cambuur
FC Groningen - Fortuna Sittard
16.45 uur:
Feyenoord - Excelsior
20.00 uur:
Go Ahead Eagles - Vitesse
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 11-11-2022 13:40 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Gonadan schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:15:
[...]
Huh? Heb de discussie over deze actie gemist, maar wat maakt dan dat die strafschop niet onterechte gegeven was?
Geen specifieke behoefte aan (nog meer) discussie hoor... maar het gaat mij even om de selectieve verontwaardiging.
Simons werd wel degelijk geraakt, net als Bergwijn.
Vanuit de positie van de scheids was het lastig te beoordelen, maar als je hem geeft en hij wordt geraakt, of hij wordt geraakt en je geeft 'm niet, dat zijn 2 zijden van dezelfde medaille.
Terugdraaien van de beslissing na niet terechte naar de kant roepen, is imho net zo raar als de scheids niet naar de kant roepen om hem wél te laten geven.
De actie van Bergwijn heb ik zelf niet helder voor geest, maar die zou ik uit principe al geen strafschop geven. Ga eerst maar eens knap voetballen met je luie bast.Ramzzz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:46:
offtopic:
Geen specifieke behoefte aan (nog meer) discussie hoor... maar het gaat mij even om de selectieve verontwaardiging.
Simons werd wel degelijk geraakt, net als Bergwijn.
Vanuit de positie van de scheids was het lastig te beoordelen, maar als je hem geeft en hij wordt geraakt, of hij wordt geraakt en je geeft 'm niet, dat zijn 2 zijden van dezelfde medaille.
Terugdraaien van de beslissing na niet terechte naar de kant roepen, is imho net zo raar als de scheids niet naar de kant roepen om hem wél te laten geven.
Die van Simons snap ik wel dat de scheidsrechter hem gaf, die kon niet zien dat de bal geraakt werd. Maar vanuit de VAR snap ik ook weer goed dat zij wel ingrijpen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hopen dat AZ roet in het eten gooit bij PSV, en dat Feyenoord zakelijk de wedstrijd gaat spelen.Superkiwi schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:25:
De laatste speelronde van dit kalenderjaar.
Hierna zijn we op 6 januari pas weer terug![]()
Vrijdag
20.00 uur:
Sparta R'dam - FC Twente
Zaterdag
16.30 uur:
FC Volendam - FC Utrecht
18.45 uur:
FC Emmen - Ajax (@Vos u moet kiezen: Emmen of Ajax?)
21.00 uur:
PSV - AZ
Zondag
12.15 uur:
NEC - RKC Waalwijk
14.30 uur:
sc Heerenveen - SC Cambuur
FC Groningen - Fortuna Sittard
16.45 uur:
Feyenoord - Excelsior
20.00 uur:
Go Ahead Eagles - Vitesse
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Oh, als jij eruit had gehaald dat ik Schreuder probeer vrij te pleiten, geenszins, maar hij lijkt momenteel de enige te zijn die wordt 'aangepakt' zeg maar. Echter zouden de spelers i.m.o. in de spiegel moeten kijken en ook het Technische management moet eens even goed kijken naar wat ze nu eigenlijk willen. Qua motivatie, dat een trainer je moet motiveren is i.m.o. ten dele het geval, motivatie moet in eerste instantie vanuit de spelers zelf komen.Gonadan schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:19:
[...]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Schreuder was er in zijn interviews afschuwelijk duidelijk in: hij bepaalt wie er speelt en niemand anders.
Daarom steun ik jouw conclusie dat het technisch beleid qua aankopen beter kan, stukken beter, maar dat pleit Schreuder geenszins vrij van wat er op het veld gebeurt. Hij is degene die de opstelling bepaalt en wie waar speelt, hij is degene die de tactiek bedenkt en dit op de spelers over moet brengen en hij is degene die de boel moet motiveren.
Dat zijn allemaal zaken waar het technisch beleid hooguit ondersteunend in kan zijn. Het is nu aan Schreuder om te laten zien dat hij daadwerkelijk kan reflecteren en aanpassen. Blijft hij dat weigeren dan kan dit maar één kant op gaan.
Los daarvan is het wel duidelijk dat het vertrek van Overmars een grotere impact heeft dan we hadden gehoopt. H2 heeft de boel redelijk door laten draaien, maar er is meer nodig wil de groei die eerder ingezet is voortgezet kunnen worden. Dit worden kritieke maanden want doe nu wat paniekaankopen en gooi van alles om zonder resultaat en je bent zo weer kwijt wat de afgelopen jaren opgebouwd is.
Dat Schreuder (geen) tactiek bedenkt, en dat hij veel blijft wisselen dus er geen vastigheid ontstaat, helemaal mee eens. Maar wie brengt hem allereerst in de situatie waarbij hij, of een grote dure aankoop moet gaan banken, of de aanvoerder, omdat ze beiden op dezelfde positie (behoren te ) spelen?
Wie zadelt hem op met een niet zo beste rechtsback, waar Rensch ook niet voldoet?
Dat is wat ik bedoelde met mijn betoog, alleen een trainerswissel is (i.m.o.) niet voldoende om het tij te doen keren. Er is/ gaat gewoon veel meer mis dan alleen Schreuder aan te rekenen valt, maar hem valt ook wel degelijk e.e.a. aan te rekenen zoals jij terecht ook aangeeft.
[ Voor 3% gewijzigd door jbdeiman op 11-11-2022 14:10 ]
Gisteren heb ik dan het schakelprogramma zitten kijken, ik denk dat een gemiddelde Tweaker nog twee goals gemaakt had voor Ado. Tot de rode kaart ging het goed, wellicht dat die Amerikanen dat ook wel inzien. Beetje gechargeerd maar sport in Amerika draait allemaal om data, denk dat de xG van Ado vrij hoog was gisteren, dus zijn ze tevreden.Pompi schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:20:
Hoe kan Kuyt nog steeds trainer van Ado zijn? Toegegeven ik kijk alleen naar de wedstrijdverslagen op VI omdat ik een beetje een ramptoerist wat betreffende dit ben. Maar die nieuwe Amerikaanse eigenaren zullen toch niet blij zijn met maar 16 punten op dit punt van de competitie en een plek in het onderste kwart van de ranglijst.
Dit weekend gratis op ESPN
Zaterdag 18:45u FC Emmen - Ajax
Zaterdag 21:00u PSV - AZ
Zondag 14:30u SC Heerenveen - SC Cambuur
Zondag 20:00u Go Ahead Eagles - Vitesse
We worden weer verwend met een aantal zeer interessante wedstrijden!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik snap wat je zegt, maar juist in de Amerikaanse sportwereld telt maar 1 ding: resultaat halen. Die samenleving is veel “harder” dan de onze. Up or out. Als Kuyt het niet heel snel omdraait zal hij sowieso ontslagen worden.Bombvis schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:56:
[...]
Gisteren heb ik dan het schakelprogramma zitten kijken, ik denk dat een gemiddelde Tweaker nog twee goals gemaakt had voor Ado. Tot de rode kaart ging het goed, wellicht dat die Amerikanen dat ook wel inzien. Beetje gechargeerd maar sport in Amerika draait allemaal om data, denk dat de xG van Ado vrij hoog was gisteren, dus zijn ze tevreden.
Weet ik niet @ST10©DE?
Je bedoelt die hond van Abraham?.
Loopt een beetje uit de hand. Snap de boycot van fc Groningen wel.
Gebeurde hier in de Tasmanflat. Zelfs in de WhatsApp groep van die flat wilden mensen verhaal gaan halen bij zijn deur. Lekker dan.
Ja zijn hond beet een andere hond dood. Dat is natuurlijk verschrikkelijk en zeer onverantwoord.
Maar om nu een heksenjacht te beginnen op hem...
Toevallig heb ik in die Tasmanflat kennissen wonen, dus kom er soms. Sta ik geregeld met een voetballer in de lift. Laatst weer Zivkovic.
[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 12-11-2022 10:31 ]
Volgens Van Zweden heeft Kuyt kennelijk een afkoopsom van 6 ton, dus er wordt even wat druk gezet vanuit de sponsor dat hij weg moet. Wordt er meteen voorgesorteerd met een opvolger met Giovanni Franken want die wil de spelersgroep, zijn ze meteen klaar.donleone83 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:58:
[...]
Ik snap wat je zegt, maar juist in de Amerikaanse sportwereld telt maar 1 ding: resultaat halen. Die samenleving is veel “harder” dan de onze. Up or out. Als Kuyt het niet heel snel omdraait zal hij sowieso ontslagen worden.
Zo sta je best aardig te spelen en mooi in de top 2, zo verpest je het in een paar wedstrijden, en wacht straks een roemloos midden. Het is net het huidige Ajax.
Dat is een stripverhaal, dus zeker niet denigrerend bedoeld, maar ik krijg wel altijd de neiging om die strips weer opnieuw te lezen.
Hup RKC
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Staat morgen pas op het programma, tegen NEC.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Verwijderd
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2022 18:54 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Blijkbaar heeft ie een afkoopsom van 600k..Pompi schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:20:
Hoe kan Kuyt nog steeds trainer van Ado zijn? Toegegeven ik kijk alleen naar de wedstrijdverslagen op VI omdat ik een beetje een ramptoerist wat betreffende dit ben. Maar die nieuwe Amerikaanse eigenaren zullen toch niet blij zijn met maar 16 punten op dit punt van de competitie en een plek in het onderste kwart van de ranglijst.
Dit is de Pasveer zoals we em al jaren kennen, voordat ie vorig seizoen ff een tijdje in vorm was.Dwight84 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:53:
Opa komt niet van de grond he? En dat gaat mee naar het WK.
XXXVI
@ephymerous je kan altijd bij mij een drankje halen.
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 12-11-2022 19:01 ]
nggyu nglyd
Edit: de organisatie is er gewoon niet bij Ajax in bijna alle facetten.
[ Voor 47% gewijzigd door gws24 op 12-11-2022 19:05 ]
nggyu nglyd
Verwijderd
Zien ongetwijfeld. Dan nog de ballen hebben om te executeren.Dwight84 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:05:
Zo een Van der Sar die moet toch ook zien dat het totaal niet loopt en een verdere samenwerking met Schreuder totaal niet logisch is.
Tja Lamprou heeft het ook tot Ajax weten te redden terwijl hij veel te klein is voor een keeper..ParaDroid2 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:56:
Ik vind het verbazingwekkend dat zo'n van der Hart aan de bak komt. Heb nog nooit zo'n matige keeper gezien die bij verschillende ploegen kansen blijft krijgen...
Daar kwam Van der Hart overigens ook vandaan.
nggyu nglyd
Ondertussen best leuk om te kijken hoorephymerous schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:57:
Haha ik schakel net in en het lijkt wederom nergens op. Dit ga ik niet afkijken, ik zoek de gezelligheid in de stad wel op
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het meest jammere voor alle Ajacieden is dat men nu weer denkt dat het allemaal goed is en gaat, dus geen conclusies trekt en alles blijft zoals het is.Dwight84 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:11:
Top coach die Schreuder.
Tenminste just my 2 cents, want als het nu zo afloopt denken ze in Amsterdam dat het goed is, maar voor t zelfde geldt had je nu weer achter gestaan, het is dat Araujo de grote kans mist. Blijft toch bijzonder dat er blijkbaar wel fanatisme in de spelers zit, wat er de laatste tijd vooral in de vorm van frustratie uitkomt ipv voetballend.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik vond Lamprou op zich geen slechte keeper, geen Ajax-niveau uiteraard maar wel een heel stuk beter dan van der Hart, die ongeveer elke bal er slecht uit ziet...dutchgio schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:10:
[...]
Tja Lamprou heeft het ook tot Ajax weten te redden terwijl hij veel te klein is voor een keeper..
Daar kwam Van der Hart overigens ook vandaan.
Nee nu ligt het aan Emmen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:16:
1-3 krijgt Schreuder nu ook de credits, of ligt het niet aan hem als ze voor staan?
Nee. Er zit nog steeds geen idee achter.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:16:
1-3 krijgt Schreuder nu ook de credits, of ligt het niet aan hem als ze voor staan?
nggyu nglyd
Verwijderd
Ah ja.
Snap niet zo waarom het met een andere trainer opeens veel beter zou worden.
Is geen enkele garantie.
Verwijderd
Dit had iedere scout toch binnen 2 minuten al gezien lijkt me dan.Martinusz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:16:
Die Bassey kan gewoon echt niet lopen met een bal
nggyu nglyd
Ze staan toch voor?Quad schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:29:
Lekker wachten met wisselen tot de rust..
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Daarom. Als Bassey eraf moet door een blessure, dan nog lekker even wachten.
nggyu nglyd
Dat komt denk ik omdat het publiek wel heel blij Ajax: nul!!! schreeuwde na de goal van Emmen.jbdeiman schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:25:
Het gebaar van Taylor, daar is een beter moment voor dan tegen een van de zwakste broeders uit de competitie wanneer je als team eigenlijk nog steeds allerminst overtuigd. Zou je zo tegen Twente, of Feyenoord bijvoorbeeld voor staan dan is het wat meer te begrijpen.
Het is gewoon nog altijd shit hoor. Lol het is dat Emmen zo vreselijk slecht is in kansen afmaken anders had Ajax zomaar weer gelijk of achter kunnen staan.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:16:
Ajax moet zo snel mogelijk af van Schreuder.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
:strip_exif()/f/image/N0Q1C1MHohNGlGmQJwgqGcC3.jpg?f=fotoalbum_large)