Dat is een manier om er naar te kijken. Je kunt zeggen: het valt allemaal nog best mee qua stand, etc. Maar dat is in mijn ogen gewoon een te rooskleurige uitleg van wat er werkelijk aan de hand is. Ik denk dat de eisen hoger zouden moeten zijn dan 'accepteren dat de huidige situatie in de competitie en Europa eigenlijk best oké is'.ph4ge schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:39:
[...]
Schreuder heeft nog niet eens een half seizoen de kans gehad. Hij overwintert in Europa en staat waarschijnlijk 1 punt achter in de competitie na 14 wedstrijden (de beker is er ook nog). Begrijp me niet verkeerd, ik heb het nooit in Schreuder gezien, maar als de beleidsmakers bij Ajax een beetje ballen hebben geven ze hem nog de kans. Hij kan nu bijna 3 maanden bouwen, misschien nog wat versterking halen en wie weet hoe de selectie er dan voor staat?
Ajax had in de competitie, ook met deze selectie, gewoon minimaal 9 punten voor moeten staan op de rest. Er is tegen de topploegen in de competitie nog geen wedstrijd gewonnen en dat is echt een slecht voorteken.
Daarnaast is er inderdaad Europese overwintering, maar dat is omdat er een ploeg in de poule zat die nog slechter was. Maar ook daar, de manier waarop de wedstrijden verloren worden is niet het niveau wat men zou moeten nastreven.
Dus ja, je kunt zeggen, de schade valt nog mee. Je kunt ook zeggen: in de competitie had er een veel grotere voorsprong moeten zijn en in Europa hadden er, met wellicht dezelfde uitkomst van EL overwintering, meer punten gepakt moeten worden. En vooral ook minder goals tegen.
[ Voor 4% gewijzigd door SterqVerhael op 10-11-2022 11:45 ]
/f/image/vnbI8H7eQbqbVuPkOR0acvSx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nc7tEMolSTFRI8VsttRGxWow.png?f=fotoalbum_large)