[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.206 views

Onderwerpen

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
ph4ge schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:39:
[...]

Schreuder heeft nog niet eens een half seizoen de kans gehad. Hij overwintert in Europa en staat waarschijnlijk 1 punt achter in de competitie na 14 wedstrijden (de beker is er ook nog). Begrijp me niet verkeerd, ik heb het nooit in Schreuder gezien, maar als de beleidsmakers bij Ajax een beetje ballen hebben geven ze hem nog de kans. Hij kan nu bijna 3 maanden bouwen, misschien nog wat versterking halen en wie weet hoe de selectie er dan voor staat?
Dat is een manier om er naar te kijken. Je kunt zeggen: het valt allemaal nog best mee qua stand, etc. Maar dat is in mijn ogen gewoon een te rooskleurige uitleg van wat er werkelijk aan de hand is. Ik denk dat de eisen hoger zouden moeten zijn dan 'accepteren dat de huidige situatie in de competitie en Europa eigenlijk best oké is'.

Ajax had in de competitie, ook met deze selectie, gewoon minimaal 9 punten voor moeten staan op de rest. Er is tegen de topploegen in de competitie nog geen wedstrijd gewonnen en dat is echt een slecht voorteken.

Daarnaast is er inderdaad Europese overwintering, maar dat is omdat er een ploeg in de poule zat die nog slechter was. Maar ook daar, de manier waarop de wedstrijden verloren worden is niet het niveau wat men zou moeten nastreven.

Dus ja, je kunt zeggen, de schade valt nog mee. Je kunt ook zeggen: in de competitie had er een veel grotere voorsprong moeten zijn en in Europa hadden er, met wellicht dezelfde uitkomst van EL overwintering, meer punten gepakt moeten worden. En vooral ook minder goals tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door SterqVerhael op 10-11-2022 11:45 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 15:55

Vos

AFCA

carpebios schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:01:
Wat een hoop management gezwets weer. Voor altijd voor de winst te gaan. Welke ploeg doet dat niet?
Nou ik heb er een aantal gezien op de Oude Meerdijk dit seizoen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 22:25
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:44:
Dat is een manier om er naar te kijken. Je kunt zeggen: het valt allemaal nog best mee qua stand, etc. Maar dat is in mijn ogen gewoon een te rooskleurige uitleg van wat er werkelijk aan de hand is. Ik denk dat de eisen hoger zouden moeten zijn dan 'accepteren dat de huidige situatie in de competitie en Europa eigenlijk best oké is'.
Niet accepteren is wat anders dan een trainer eruit gooien, chaos creeren en dan denken dat het vanzelf beter gaat.
Ajax had in de competitie, ook met deze selectie, gewoon minimaal 9 punten voor moeten staan op de rest. Er is tegen de topploegen in de competitie nog geen wedstrijd gewonnen en dat is echt een slecht voorteken.
Ik vind dit flinke zelfoverschatting. Hoe vaak komt het voor dat een club na 13 speelrondes al 9 punten los staat? Een gat van 9 punten na 34 speelrondes is al behoorlijk veel. Met daarbij ook nog eens de aanname dat het Feyenoord en PSV ook niet altijd mee heeft gezeten die eerste 13 wedstrijden en ik denk dat die beide clubs ook beter zijn dan in een gemiddeld jaar (AZ en Twente ook).
Daarnaast is er inderdaad Europese overwintering, maar dat is omdat er een ploeg in de poule zat die nog slechter was. Maar ook daar, de manier waarop de wedstrijden verloren worden is niet het niveau wat men zou moeten nastreven.
Dat speelt altijd een rol. De manier waarop is gewoon verliezen van 2 clubs die beduidend beter zijn en meer mogelijkheden hebben, waarvan Napoli ook nog dit seizoen een uitschieter naar boven heeft, terwijl je meer dan doet wat je mag verwachten tegen een club met iets minder mogelijkheden..
Dus ja, je kunt zeggen, de schade valt nog mee. Je kunt ook zeggen: in de competitie had er een veel grotere voorsprong moeten zijn en in Europa hadden er, met wellicht dezelfde uitkomst van EL overwintering, meer punten gepakt moeten worden. En vooral ook minder goals tegen.
Tja, je kan alles zeggen, maar ik vind het niet erg realistisch.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 10:08

MM99

That is the way I am!

mefjoew schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:17:
Ik vind al het 'geroeptoeter' in dit soort periodes altijd zo jammer. Dat Ajax momenteel niet draait is helder. En dat Schreuder onhandige keuzes (zowel qua opstelling als in zijn uitingen in de media) op elkaar stapelt ook. Dat kan tot de conclusie leiden dat Ajax-Schreuder geen goede match is, maar - zoals @Napo ook zegt, ga dat niet besluiten na een ongelukkig gelijkspel tegen Vitesse. Normaliter had je gisteren namelijk, ondanks het matige spel, gewoon gewonnen.

Ik hoop dat de winterstop WK-onderbreking wordt aangewend om het algehele beleid te evalueren. Schreuder (en zijn staf) aanstellen is daar onderdeel van, maar dat geldt evengoed voor aangetrokken spelers (en daarmee de selectiesamenstelling) en het feit dat er nog steeds geen TD is. Na de nederlaag tegen Napoli moest ik al terugdenken aan de reactie van Cruijff toen Ajax (dat volgens hem geen Ajax meer was) eenvoudig werd weggespeeld door Real Madrid. Dat gevoel is sindsdien nog sterker geworden. Daar bedoel ik niet mee dat ik een nieuwe fluwelen revolutie toejuich, maar wel dat het probleem bij Ajax veel dieper ziet dan wat we op het veld zien gebeuren. Iets soortgelijks zag je ook bij Barcelona toen men steeds vaker spelers ging kopen die wel kwaliteit hadden, maar helemaal niet pasten in het grotere plaatje. En dus faliekant mislukten. Dat leidde tot nieuwe aankopen, buitensporige uitgaven en uiteindelijk tot de krankzinnige situatie met spelers als De Jong en Piqué. Ben oprecht bang dat Ajax dezelfde kant opgaat. Schreuder ontslaan is in dat kader echt niet de oplossing.
Kom op, heb je de wedstrijd van gisteren wel gezien? Als je als trainer niet door hebt dat je tegen counterende ploeg, één verdediger op je eigen helft moet achterhouden, dan hoor je echt niet bij Ajax thuis. Ik begin me serieus af te vragen of zijn adviseurs wel hun mond durven open te trekken.

Daarnaast, hoeveel wedstrijden heeft die nog nodig om te weten dat zowel Bergwijn als Tadic op rechts niet werkt. Stop met de tactiek elke een halve wedstrijd te geven. Als trainer bezorg je alleen maar onrust. Heb de ballen om of één van die twee de banken of zet Bergwijn op 10 en bank Klaassen.

Is toch niet normaal na zoveel wedstrijden, relatief in korte termijn, spelers elkaar nog steeds niet weten te vinden. Hoe vaak is gisteren een verkeerde pass gegeven? Niemand kan me wijsmaken dat het komt door de missende kwaliteit van de Ajax spelers.

• SterqVerhael
ph4ge schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:51:
Niet accepteren is wat anders dan een trainer eruit gooien, chaos creeren en dan denken dat het vanzelf beter gaat.
Als de trainer het elftal niet laat functioneren op zijn beste kunnen, dan is er wat mij betreft in het voetbal geen andere oplossing. Er zit ook geen lijn van verbetering in die houvast biedt. Hij is sinds de zomer bezig en het elftal gaat alleen maar slechter voetballen. Dan zit er iets niet goed. Aanname: de chemie tussen groep en trainer is ver te zoeken.
Ik vind dit flinke zelfoverschatting. Hoe vaak komt het voor dat een club na 13 speelrondes al 9 punten los staat? Een gat van 9 punten na 34 speelrondes is al behoorlijk veel. Met daarbij ook nog eens de aanname dat het Feyenoord en PSV ook niet altijd mee heeft gezeten die eerste 13 wedstrijden en ik denk dat die beide clubs ook beter zijn dan in een gemiddeld jaar (AZ en Twente ook).
Je hebt zelfoverschatting en je hebt de lat hoog leggen. Een elftal wat beter voetbalt, haalt betere resultaten en staat daarmee automatisch met minder verliespunten bovenaan. Kijk naar de resultaten en hoe de verliespunten zijn behaald en je komt gewoon tot de conclusie dat ze een flinke voorsprong hadden moeten hebben. Pech heeft hierbij geen rol gespeelt, het elftal voetbalt niet goed en dat is iets wat je gewoon kunt constateren. En een elftal dat niet goed voetbalt haalt teveel verliespunten.
Dat speelt altijd een rol. De manier waarop is gewoon verliezen van 2 clubs die beduidend beter zijn en meer mogelijkheden hebben, waarvan Napoli ook nog eens een uitschieter naar boven heeft, terwijl je meer dan doet wat je mag verwachten tegen een club met iets minder mogelijkheden..
Tja, je kan alles zeggen, maar ik vind het niet erg realistisch.
Dat mag je uiteraard vinden. Ik vind alleen dat Ajax de lat hoger moet leggen dan wat je hier beschrijft.

[ Voor 6% gewijzigd door SterqVerhael op 10-11-2022 12:02 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-12 22:38

Typhone

Who Dares Wins

donleone83 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:26:
[...]

Volgens mij zijn er maar drie clubs op de wereld hopeloos blijven hangen in een romantisch wereldbeeld van hoe voetbal gespeeld zou moeten worden volgens hun. Dat zijn Ajax, Barcelona en in iets mindere mate Arsenal. Niet geheel toevallig clubs waar het of heel goed gaat en de bomen tot aan de hemel groeien of aan alle kanten en op alle niveaus rommelt. In de rest van de voetbalwereld telt uiteindelijk maar één ding: prijzen. Tuurlijk, als het kan met dominant en attractief voetbal, maar dat is (als de selectie het toe laat) een middel en geen doel op zich.
Gelet op de historische prijzen van Ajax hoop ik van harte dat ze hopeloos blijven hangen in een romantisch wereldbeeld van hoe voetbal gespeeld moet worden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3unrH9AW76Y2BIeXvpQPD9kz_s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BTENtowEXJDmJC9DnLN4rFCv.jpg?f=user_large

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Typhone schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:03:
[...]

Gelet op de historische prijzen van Ajax hoop ik van harte dat ze hopeloos blijven hangen in een romantisch wereldbeeld van hoe voetbal gespeeld moet worden :+

[Afbeelding]
Tja, het spreekt voor zich dat de laatste Europese prijs 27 jaar geleden was.

[This is what you get when you mess with us]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:40
Typhone schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:03:
[...]

[Afbeelding]
In NL snap ik je opmerking. Internationaal is de laatste prijs wel 27 jaar geleden en de enige trainer die 5 x op rij kampioen werd kreeg mega veel gezeik over zich heen omdat het voetbal niet om aan te gluren was. Nu snap ik dat gemor na een paar jaar best, maar het verhaal dat Ajax klassiek 4-3-3 moet spelen in een doorgeevolueerde voetbalwereld werkt wel degelijk verlammend denk ik.

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:07:
[...]

In NL snap ik je opmerking. Internationaal is de laatste prijs wel 27 jaar geleden en de enige trainer die 5 x op rij kampioen werd kreeg mega veel gezeik over zich heen omdat het voetbal niet om aan te gluren was. Nu snap ik dat gemor na een paar jaar best, maar het verhaal dat Ajax klassiek 4-3-3 moet spelen in een doorgeevolueerde voetbalwereld werkt wel degelijk verlammend denk ik.
Het klassieke 4-3-3 wordt al jaren niet meer gespeeld. Wellicht nog ergens op de amateurvelden.

• SterqVerhael
Ruzor schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:07:
[...]

Tja, het spreekt voor zich dat de laatste Europese prijs 27 jaar geleden was.
Aangevuld met:
- Halve finale CL 2018-2019
- Finale Europa League 2017-2018.

Geen prijzen, maar prima resultaten. En dan nog de landstitels en bekers onder Erik natuurlijk. :)

Ajax speelt dit seizoen sowieso geen 4-3-3. Qua veldbezetting is het meer: 1-2-7. :+

[ Voor 10% gewijzigd door SterqVerhael op 10-11-2022 12:10 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:09:
[...]

Aangevuld met:
- Halve finale CL 2018-2019
- Finale Europa League 2017-2018.

Geen prijzen, maar prima resultaten. En dan nog de landstitels en bekers onder Erik natuurlijk. :)

Ajax speelt dit seizoen sowieso geen 4-3-3. Qua veldbezetting is het meer: 1-2-7. :+
Volgens mij heb je de quote gemist waarop gereageerd werd (rest van de voetbalwereld en prijzen) ;)
donleone83 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:26:
[...]

Volgens mij zijn er maar drie clubs op de wereld hopeloos blijven hangen in een romantisch wereldbeeld van hoe voetbal gespeeld zou moeten worden volgens hun. Dat zijn Ajax, Barcelona en in iets mindere mate Arsenal. Niet geheel toevallig clubs waar het of heel goed gaat en de bomen tot aan de hemel groeien of aan alle kanten en op alle niveaus rommelt. In de rest van de voetbalwereld telt uiteindelijk maar één ding: prijzen. Tuurlijk, als het kan met dominant en attractief voetbal, maar dat is (als de selectie het toe laat) een middel en geen doel op zich.

[This is what you get when you mess with us]

• Typhone
  • Laatst online: 02-12 22:38

Typhone

Who Dares Wins

Sowieso is het een apart verhaal want gelet op de laatste ontwikkelingen qua NL voetbal in Europa doen we in NL toch iets goeds. Aangezien alle ploegen in NL globaal een beetje hetzelfde spelen (op PSV na) weet ik niet of dat het aan het voetbal ligt of dat het meer aan het geld ligt in de grote buitenlandse competities wat bepalend is voor de prijzen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

donleone83 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:07:
Eens... als Ajacied word ik ook moe naar het wijzen naar resultaten uit het verleden, leuk voor de uitstraling, handig bij het aantrekken van talenten maar dan houdt het wel op. Ook het 4-3-3 is passé, ook bij Ajax en gelukkig maar, dat systeem is achterhaald.

Waar ik naar smacht zijn weer die mooie snelle combinaties, die bravoer, de gezonde mix van ingestroomde talenten en ervaren speler. Een mooie pot voetbal op de mat leggen, de tegenstander de wil opleggen door bij balverlies direct af te jagen. Maar niet dit slappe gedoe onder Schreuder, het nog na 3 maanden moeten zoeken naar het basiselftal, telkens spelers op onnatuurlijke posities, blijven roepen dat Brobbey geen 90 minuten kan spelen en hem van de bank laten starten, pauzeloos spelers uit vorm laten staan en vervolgens na veel ophef en remoer één van die spelers degraderen naar 3e keus. Een middenvelder in spits laten staan omdat ie tegen mindere tegenstanders heeft gescoord en om die reden je1e spits laten banken. En zo kan ik nog heel lang doorgaan. Hell, als ik de interviews van Schreuder er bij pak dan onderstreept dat des te meer dat die gast totaal geen visie heeft. Dat er wedstrijden verloren gaan a la, dat is voetbal. Maar de manier waarop, de stagnatie in het elftal, de lusteloosheid en gebrek aan werklust, dat rekend ik de trainer aan. De laatste weken gaat het steeds vaker over de restverdediging. Dat heeft niks met kwaliteit te maken, dat is een kwestie van willen, van doen, van positiespel. Alle 3 mis ik bij het Ajax onder Schreuder. Het staat te vaak compleet verkeerd, die restverdediging is iets wat je doet bij een trainer waar je geloof in hebt, dat is er gewoon totaal niet. De spelersgroep zal juichen als die clown weg is, let maar op, wanneer ie weg is dan vallen de lijken uit de kast over het reilen en zeilen van Schreuder. Schijnt dat ie maar met een paar spelers communiceerd, dat zou een hoop verklaren.

/lapje tekst met frustraties

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ph4ge
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:00:
Je hebt zelfoverschatting en je hebt de lat hoog leggen.
Als je de lat zo hoog legt dat je elke trainer die na 13 wedstrijden niet 9 punten los staat eruit trapt ga je als club niet verder komen. Ik vind "de lat hoog leggen" echt een dooddoener. Een mindere fase hoort bij het leven.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 10-11-2022 12:48 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:00

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk dat Tadic en Blind gewoon structureel het probleem zijn bij Ajax. Het is niet mijn club, maar als je die twee beide nog opstelt dan ga je nat. Haal je ze er beide af, dan krijg je hommeles binnen de club met papa Blind voorop. Blind en Tadic misschien gewoon snelheid. Het zijn wel kopstukken.

Maar laten we eerlijk zijn. Zonder door een Feyenoord of PSV bril o.i.d. te kijken. Blind kan sowieso niet meer in een 4-3-3 toch? Hij gaf Salah een meter of 15 voorsprong die uitpartij.

Ajax zie ik ook geen 5-3-2 spelen. Daar past Blind wel in denk ik.

Daarentegen zou ik persoonlijk Kudus en Brobbey altijd opstellen indien mogelijk.

Ik zou zo voetballen ( mits iedereen fit):

Pasveer
Wijndal - Bassey- Timber- Rensch
Alvarez - Kudus - Taylor
Berghuis - Brobbey - Bergwijn

Berghuis en bergwijn kunnen dan steeds wisselen.

[ Voor 20% gewijzigd door Agent47 op 10-11-2022 12:58 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:48:
Als je de lat zo hoog legt dat je elke trainer die na 13 wedstrijden niet 9 punten los staat eruit trapt ga je als club niet verder komen. Ik vind "de lat hoog leggen" echt een dooddoener. Een mindere fase hoort bij het leven.
Op zich leg je de lat niet zo hoog vind ik, kijkende naar het schema en het materiaal op het veld. Maar ik ben dan ook van mening dat je deze trainer niet specifiek om die data er uit moet trappen maar op alles wat er mee samenhangt.Het 'waarom' en 'hoe' je nu slechts 2e/3e staat, waarom je die 41 (!!!) goals hebt tegen gekregen in 13 wedstrijden. Op basis van zijn tactische en strategische keuzes, zijn gebrek aan visie en realiteit. Hij weet niet het onderste uit de kan te halen bij de spelers en dat is een blamage.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• SterqVerhael
Ik hoop echt dat Kaplan snel doorkomt. Daar heb ik wel hoge verwachtingen van. Net als Conceiçao is dat echt een koopje geweest. In mijn ogen is er met het oog op de toekomst (en dan bedoel ik niet De Toekomst als complex van Ajax :P) een dunne spoeling in keepers ook.

Als ik een opstelling zou mogen maken, incl. een winterversterking:
Flekken
Rensch - Timber - Kaplan - Bassey
Berghuis - Alvarez/Blind - Kudus/Blind
Conceiçao - Brobbey - Bergwijn/Tadic

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:00:
Je hebt zelfoverschatting en je hebt de lat hoog leggen. Een elftal wat beter voetbalt, haalt betere resultaten en staat daarmee automatisch met minder verliespunten bovenaan. Kijk naar de resultaten en hoe de verliespunten zijn behaald en je komt gewoon tot de conclusie dat ze een flinke voorsprong hadden moeten hebben. Pech heeft hierbij geen rol gespeelt, het elftal voetbalt niet goed en dat is iets wat je gewoon kunt constateren. En een elftal dat niet goed voetbalt haalt teveel verliespunten.
Euhmmmm bovenstaande valt ook voor andere clubs te zeggen die onnodig verliespunten hebben door een paar wedstrijden ver onder hun kunnen te presteren dit seizoen (PSV & Feyenoord). Als die net als Ajax "gewoon" hadden gedaan was het dus ook nooit een groot verschil geweest in de stand. De huidige stand geeft gewoon goed aan dat veel clubs idd niet goed spelen. Nu doe je net of alleen Ajax er een potje van bakt maar ik heb echt wel hele slechte wedstrijden van PSV en Feyenoord gezien tegenover super goede wedstrijden. De stand had dus voor Ajax nog VEEL slechter kunnen zijn dan nu het geval is.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:44:
[...]

Vorig jaar voor de winterstop 6 gewonnen CL duels, minimaal aantal tegendoelpunten in de ED maar inderdaad wel wat onnodig punten verlies. Alleen groot verschil er zat lijn in het spel. Dat is er nu niet.
En een paar jaar om juist die lijn erin te krijgen. Wellicht is het goed om terug te lezen hoe de initiële periode van ten Hag was. Horten en stoten, onnavolgbare keuzes maar uiteindelijk wel prestaties neergezet.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:36

gws24

Thinking is hard!

Napo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:33:
[...]

En een paar jaar om juist die lijn erin te krijgen. Wellicht is het goed om terug te lezen hoe de initiële periode van ten Hag was. Horten en stoten, onnavolgbare keuzes maar uiteindelijk wel prestaties neergezet.
Probleem is denk ik dat men verwacht had dat Schreuder de lijn van Ten Hag kon voortzetten gezien zijn verleden als assistent van Ten Hag. Wel met een iets mindere selectie maar hij hoefde niet vanaf nul te beginnen. Oftewel, men had verwacht dat de ondergrens wel wat hoger zou liggen dan dat het nu ligt en dat is waar ik, en ik denk met mij velen, een probleem mee hebben. Het helpt dan niet dat hij het elftal maar door elkaar blijft husselen met steeds spelers op andere posities waardoor er geen automatismen ontstaan.

edit: en ook de spelers laten het compleet afweten hoor, het is niet alleen de schuld van Schreuder. Zo veel foute passes bv :X

[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 10-11-2022 13:53 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:14

Superkiwi

Hoi doei

@donleone83 al zolang ik voetbal kijk hanteren Ajax en Feyenoord (om de twee groten maar even te vergelijken) zo'n beetje dezelfde spelopvatting:
Ajax wil snel, attractief voetbal spelen en Feyenoord wil strijdlustig werkvoetbal spelen. Waar Ajax regelmatig een (nationale) prijs pakt gebeurt dat bij Feyenoord slechts sporadisch. Dan zou je toch denken dat de spelopvatting van Ajax meer rendabel is, ook al zit het nu even tegen. Je zou derhalve ook kunnen stellen dat Feyenoord krampachtig vasthoudt aan hun antieke spelopvatting.
Uiteindelijk vinden we de juiste stukjes wel weer, past alles in elkaar en gaat het weer lopen. Ook een betrouwbare Hondamotor loopt wel eens niet lekker.
Ik zie daarom ook geen reden om af te stappen van het 'Ajax spel'.

Of is dit te simpel gedacht?
Ik haal Feyenoord hier alleen bij als voorbeeld, zoek daar verder niks achter ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 10-11-2022 14:12 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Napo
  • Niet online
gws24 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:51:
[...]

Probleem is denk ik dat men verwacht had dat
edit: en ook de spelers laten het compleet afweten hoor, het is niet alleen de schuld van Schreuder. Zo veel foute passes bv :X
Ga er maar aan staan om door te selecteten van blind en/of tadic. Je moet het doen maar maakt het managen van de spelersgroep niet makelijk laat staan als de resultaten dan alsnog tegenvallen.

Na de successen van Ten Hag is er altijd een risico op een terugval. Dat deze momenteel te groot is, is evident.

Het frapante is dat de inbreng van speler 12 tot 18 niet heel geweldig is, de alternatieven zijn niet eindig en niet altijd evident beter. Iets wat je wel zou mogen verwachten met de middelen die Ajax heeft.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:46
[...]

Ook in het begin -en ik ben geen fan van ETH- stond het nooit zo slecht als dat het nu staat. Die 41 tegendoelpunten zijn bizar.

XXXVI

• donleone83
Superkiwi schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:59:
@donleone83 al zolang ik voetbal kijk hanteren Ajax en Feyenoord (om de twee groten maar even te vergelijken) zo'n beetje dezelfde spelopvatting:
Ajax wil snel, attractief voetbal spelen en Feyenoord wil strijdlustig werkvoetbal spelen. Waar Ajax regelmatig een (nationale) prijs pakt gebeurt dat bij Feyenoord slechts sporadisch. Dan zou je toch denken dat de spelopvatting van Ajax meer rendabel is, ook al zit het nu even tegen. Je zou derhalve ook kunnen stellen dat Feyenoord krampachtig vasthoudt aan hun antieke spelopvatting.
Uiteindelijk vinden we de juiste stukjes wel weer, past alles in elkaar en gaat het weer lopen. Ook een betrouwbare Hondamotor loopt wel eens niet lekker.
Ik zie daarom ook geen reden om af te stappen van het 'Ajax spel'.

Of is dit te simpel gedacht?
Ik haal Feyenoord hier alleen bij als voorbeeld, zoek daar verder niks achter ;)
Ik zoek er niks achter hoor, ik erger mij als Feyenoord fan kapot aan dat het supporters adagium “werken voor je geld” belangrijker is geweest dan mooi voetbal de afgelopen decennia. Zyiech konden we halen, maar die kreeg niet de garantie dat hij op 10 mocht spelen omdat anti-voetballer Lex Immers daar zo veel meters maakte (meestal volstrekt onnodige meters trouwens). Koekoek.

Maar feit is dat er een bepaalde naïeviteit zit in dit Ajax doordat de manier van voetballen heilig lijkt. Als Napoli of Liverpool zes keer dwars door je verdediging heen gesneden is of zelfs degradatiekandidaat Vitesse je in de omschakeling tweemaal verrast (of je met alle moeite een eerste helt tegen RKC door komt of het tegen Volendam nog bijna weggeeft), zou je denken dat het misschien nut gaat hebben om iets in te zakken en vanuit een iets meer gesloten organisatie te gaan spelen. Maar dat lijkt bij Ajax nooit een optie. Of neem de EL finale tegen ManU. Het interesseert nu, 5 jaar later, niemand meer ene zier dat Mourinho in die finale (of de UCL finale tegen Feyenoord vorig jaar) zijn team met maar 1 doel het veld op had gestuurd: de wedstrijd volledig doodmaken na een voorsprong. Want uiteindelijk telt gewoon die beker. Om over de halve finale tegen Tottenham nog maar te zwijgen waar je virtueel door bent naar de finale en in de laatste minuut op de omschakeling geklopt wordt omdat je nog even wilt aanvallen en dan na verlies van de bal hoog druk wilt zetten.

De eerste coach die 5-3-2 met Ajax gaat spelen of zegt dat dit Ajax beter a la PSV vanuit een gesloten organistie op een snelle omschakeling kan spelen (wat met spelers als Bergwijn, Brobbey en Kudus helemaal geen gek idee is) wordt met pek en veren de Arena uitgejaagd.
Waar ik bij Ajax dus op doel is het feit dat Ajax altijd tegen wil en dank mooi voetbal wil spelen en dat bekant heilig heeft verklaard. Meer nog dan het resultaat.

Zelfs Schreuder blijft het hebben over de manier van voetballen en het slappe excuus van de nieuwe spelers die daar aan zouden moeten wennen, terwijl er gisteren wederom maar drie nieuwelingen in de basis stonden. Alsof het allemaal vanzelf wel weer goed komt als Ajax het zo bewierookte “Ajax-voetbal” gaat spelen. Maar feit blijft dat de prestaties momenteel gewoon zwaar tegenvallen en compleet niet in verhouding staan tot de hoeveelheid geld er in de selectie gepompt is (zowel qua transfers als qua salarissen).

• SterqVerhael
Een 5-3-2 opstelling zou met deze selectie harstikke logisch zijn. Het grote publiek gaat in mijn ogen nooit zien hoe de werkelijke veldbezetting is. Dus desnoods presenteer je dat op TV en naar buiten toe als de klassieke 4-3-3, maar is het in feite gewoon 5-3-2.

Twee uitsnedes van hoe het elftal 'stond' bij beide tegengoals gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoj2pdI2bCVT31B3SZD0QI3O1w4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vnbI8H7eQbqbVuPkOR0acvSx.png?f=fotoalbum_large

Dit is bij de 1-1. Er staan 7 veldspelers voor de bal. Even los van het feit dat hier door Timber een verkeerde keuze wordt gemaakt is dit wel een treffend beeld. Dit is ook de manier waarop Schreuder wil voetballen. Het overloaden van de final third van de tegenstander. Allemaal leuk en aardig, maar je bent dan zo ontzettend kwetsbaar als je de bal kwijtraakt. Waarbij je moet constateren dat er in dit huidige elftal te weinig vastigheden zitten die maken dat je hier minder risico loopt. Helemaal omdat zelfs in deze situatie er vaak voor een oplossing door de as wordt gekozen. Terwijl je zelf in de as het meest kwetsbaar bent bij balverlies.

Idem bij de 1-2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OrQPCTdK0u5OoP3qoDsnIg-8Ck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nc7tEMolSTFRI8VsttRGxWow.png?f=fotoalbum_large

Nu staan er zelfs 8 veldspelers voor de bal en je ziet dat Berghuis en Sanchez hier al omschakelen voor de counter. Die staan overigens allebei min of meer op dezelfde plek, dus je kunt ook al constateren dat 1 van de 2 niet goed staat. Daarbij gaat Taylor er hier vanuit dat Timber dit duel wint, i.p.v. dat hij rekening houdt met balverlies en dus al begint te knijpen.

Ajax is kwetsbaar in de omschakeling en altijd over de as van het veld. Als je dan kwetsbaar wilt zijn, dan in ieder geval niet in de as van het veld.

Dit zijn trainbare situaties, die nu al flink wat wedstrijden achter elkaar voorkomen. En dan hoor ik Schreuder gisteren roepen in de persco dat het om eenvoudige aanpassingen gaat. Ik denk dan: als dat zo is, waarom zit er dan geen verbetering in? 8)7

Dit is n.b. in de wedstrijd zelf een 2e keer misgegaan. Je roept na die 1-1 toch in de rust al wat er beter moet? Dan mag het toch nooit nog een keer gebeuren? Die spelers zijn profs, die weten toch wel hoe ze tactisch iets moeten aanpassen?

[ Voor 144% gewijzigd door SterqVerhael op 10-11-2022 16:00 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:59:
[...]

Ga er maar aan staan om door te selecteten van blind en/of tadic. Je moet het doen maar maakt het managen van de spelersgroep niet makelijk laat staan als de resultaten dan alsnog tegenvallen.

Na de successen van Ten Hag is er altijd een risico op een terugval. Dat deze momenteel te groot is, is evident.

Het frapante is dat de inbreng van speler 12 tot 18 niet heel geweldig is, de alternatieven zijn niet eindig en niet altijd evident beter. Iets wat je wel zou mogen verwachten met de middelen die Ajax heeft.
Aan de andere kant Schreuder wist waaraan hij begon. En als hij echt alle hoop had dat Antony zou blijven dan is hij nog naiver dan ik al dacht. Het frappante is dat vrijwel geen enkel speler een geweldige inbreng heeft. En dat wijst op alles en voornamelijk op een team probleem, geen individuele problemen.

Als Feyenoord vanavond wint staat Ajax derde op zeg 40% van de competitie. Dat is inmiddels alweer 5 jaar geleden in 2017/18 en daarvoor 2012/2013 dat Ajax er zo voorstond. Met andere woorden de success van Ten Hag gaan wel wat verder terug. Frank de Boer lukte het ook om met minder materiaal beter te presteren in de Eredivisie.
ephymerous schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:10:
[...]

Ook in het begin -en ik ben geen fan van ETH- stond het nooit zo slecht als dat het nu staat. Die 41 tegendoelpunten zijn bizar.
Precies dit. Wat Schreuder laat zien is geen Ajax voetbal, hij kan geen resultaat overleggen, de stijgende lijn ziet hij alleen en het ligt aan alles behalve hem.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:43:
Dit zijn trainbare situaties, die nu al flink wat wedstrijden achter elkaar voorkomen. En dan hoor ik Schreuder gisteren roepen in de persco dat het om eenvoudige aanpassingen gaat. Ik denk dan: als dat zo is, waarom zit er dan geen verbetering in? 8)7
Vraag mij überhaupt af hoe het zo een open huis is bij Ajax. Er wordt uit ten treure video's teruggekeken, analysers gemaakt en weet ik niet wat maar dit hele seizoen kan een tegenstander van het niveau Go Ahead Eagles tot Liverpool zonder moeite scoren. Misschien toch het gemis van Bogarde?

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:37:
[...]

..

Maar feit is dat er een bepaalde naïeviteit zit in dit Ajax doordat de manier van voetballen heilig lijkt. Als Napoli of Liverpool zes keer dwars door je verdediging heen gesneden is of zelfs degradatiekandidaat Vitesse je in de omschakeling tweemaal verrast (of je met alle moeite een eerste helt tegen RKC door komt of het tegen Volendam nog bijna weggeeft), zou je denken dat het misschien nut gaat hebben om iets in te zakken en vanuit een iets meer gesloten organisatie te gaan spelen. Maar dat lijkt bij Ajax nooit een optie. Of neem de EL finale tegen ManU. Het interesseert nu, 5 jaar later, niemand meer ene zier dat Mourinho in die finale (of de UCL finale tegen Feyenoord vorig jaar) zijn team met maar 1 doel het veld op had gestuurd: de wedstrijd volledig doodmaken na een voorsprong. Want uiteindelijk telt gewoon die beker. Om over de halve finale tegen Tottenham nog maar te zwijgen waar je virtueel door bent naar de finale en in de laatste minuut op de omschakeling geklopt wordt omdat je nog even wilt aanvallen en dan na verlies van de bal hoog druk wilt zetten.

..
Dit dus :)

Al vind ik dat niet iets van het 'Ajax-systeem', dat is vooral iets van de laatste jaren heb ik het idee. Ik roep het zo vaak, Ajax krijgt veel tegen uit counters. Dit omdat ze zo ontiegelijk hoog staan en posities niet overnemen van elkaar (De Ligt tegen Spurs? Wat doe je daar!?). Dat is of naïeviteit of arrogantie van de spelers/trainers. Positiewisselingen kunnen heel goed uitpakken, als je het beheerst. Beheer je het niet, doe het dan niet!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@donleone83 goed verhaal d:)b
Enige vraag die bij me opkomt: is het zo simpel om nu (tijdelijk) even om te schakelen naar een meer behoudende speelstijl? Bij een club die al sinds jaar en dag hetzelfde voetbal aanhoudt is het volgens mij vrij lastig om zomaar even een andere speelstijl te gaan hanteren. Op papier is het wellicht gemakkelijk door wat met poppetjes te schuiven maar dat lijkt me in de praktijk toch wat lastiger.
Aan de andere kant: de Boer lukte het ook dus wat lul ik nou... ;)

Ik zou er echter niet vrolijk van worden want ik heb het al vaker gezegd: liever tweede met leuk voetbal dan eerste met saai voetbal. Helaas is het voorbeeld dat jij aanhaalt met de EL winst van ManUtd wel de harde werkelijkheid; iedereen herinnert zich de prijs en niet de manier waarop.

• Vos

Vos

AFCA

Superkiwi schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:03:
Enige vraag die bij me opkomt: is het zo simpel om nu (tijdelijk) even om te schakelen naar een meer behoudende speelstijl? Bij een club die al sinds jaar en dag hetzelfde voetbal aanhoudt is het volgens mij vrij lastig om zomaar even een andere speelstijl te gaan hanteren. Op papier is het wellicht gemakkelijk door wat met poppetjes te schuiven maar dat lijkt me in de praktijk toch wat lastiger.

Ik zou er echter niet vrolijk van worden want ik heb het al vaker gezegd: liever tweede met leuk voetbal dan eerste met saai voetbal. Helaas is het voorbeeld dat jij aanhaalt met de EL winst van ManUtd wel de harde werkelijkheid; iedereen herinnert zich de prijs en niet de manier waarop.
Je hoeft niet heel veel behoudender te spelen, haal je laatste linie 10/20 meter terug en hamer er op dat je niet als een blind paard naar voren loopt. De afbeeldingen hierboven tonen het probleem precies aan. Zie ook bij de 2e afbeelding naar wie waar loopt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Op een gegeven moment is het sentiment niet meer te keren, maar je moet ook niet je beleid laten afhangen van de waan van de dag bij de fans.

Schreuder heeft nog niet eens een half seizoen de kans gehad. Hij overwintert in Europa en staat waarschijnlijk 1 punt achter in de competitie na 14 wedstrijden (de beker is er ook nog). Begrijp me niet verkeerd, ik heb het nooit in Schreuder gezien, maar als de beleidsmakers bij Ajax een beetje ballen hebben geven ze hem nog de kans. Hij kan nu bijna 3 maanden bouwen, misschien nog wat versterking halen en wie weet hoe de selectie er dan voor staat?
Normaal gesproken zou ik het helemaal met je eens zijn, maar gaat er dan ook daadwerkelijk iets veranderen in die drie maanden? Vooralsnog heb ik namelijk niet de indruk dat Schreuder het gevoel heeft dat dingen niet goed gaan. Hij blijft schermen met zinloze statistiek waar het gaat om resultaten, die zijn er gewoon niet. Hij lijkt het niet te willen erkennen als zaken simpelweg ruk waren.
Dit kan natuurlijk een facade naar buiten zijn maar zo'n naïeve houding zou wel het apathische gevoel binnen de selectie verklaren.

En misschien heeft hij intern wel een veel beter beeld en plan en weet hij goed aan de directie te vertellen hoe het beter kan. In dat geval laat ik mij graag verrassen en mag hij van mij prima bouwen. Maar op basis van wat wij nu van buitenaf kunnen zien zie ik geen enkele reden waarom hij er in drie maanden ineens wel iets van zou maken. Hij vind immers dat het nu al gewoon goed gaat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Laatst online: 14:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Absoluut. Maar wél zelfreflectie, erkennen dat dingen beter moeten en durven ingrijpen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:00
Op zich staat het elftal hier niet verkeerd, maar wordt er 2x een verkeerde keuze gemaakt door Timber.
Je bent in balbezit, dus je mag best aanvallend staan, alleen moet de persoon met de bal wel beseffen dat je zo staat. Timber mag bij de 1-1 dus nooit de bal met risico 3 meter schuin naar voren spelen.

Bij de 1-2 net zo, Timber kan het duel aangaan of terug rennen. Hij besluit om het duel aan te gaan en verliest het en dan zijn de poppen aan het dansen.

Maar aan de andere kant, als Timber en Bassey 90 minuten lang zonder risico de bal heen en weer passen, krijg je Frank de Boer voetbal en daar werden we ook niet blij van.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Enige vraag die bij me opkomt: is het zo simpel om nu (tijdelijk) even om te schakelen naar een meer behoudende speelstijl?
Dick Advocaat wil vast wel instappen, die heeft dat zo geregeld ;)

• Agent47

Agent47

Vos schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:02:
[...]

Dit dus :)

Al vind ik dat niet iets van het 'Ajax-systeem', dat is vooral iets van de laatste jaren heb ik het idee. Ik roep het zo vaak, Ajax krijgt veel tegen uit counters. Dit omdat ze zo ontiegelijk hoog staan en posities niet overnemen van elkaar (De Ligt tegen Spurs? Wat doe je daar!?). Dat is of naïeviteit of arrogantie van de spelers/trainers. Positiewisselingen kunnen heel goed uitpakken, als je het beheerst. Beheer je het niet, doe het dan niet!
Dat gaven inderdaad meerdere eredivisie clubs aan: Wil je ajax pakken? Speel op de counter. GAE pakt daar ook gewoon een punt. Willem II won er een paar seizoenen geleden nog. Er ligt niet normaal veel ruimte achter de laatste man(nen).

• Agent47

Agent47

Bombvis schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:42:
[...]

Dick Advocaat wil vast wel instappen, die heeft dat zo geregeld ;)
Die speelt het liefst 6-3-1 en dan met een hele snelle voorin :+

Dat leek in het begin bij Feyenoord goed te gaan, maar jezus, het zag er niet uit. :+
Die speelde thuis tegen RKC nog met 5 achterin 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Agent47 op 10-11-2022 16:57 ]

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-12 09:21
dr.lowtune schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:20:
[...]

Sorry lieve Ajaxvrienden dat ik het gejinxed heb.
@ParaDroid2 dit was mijn goedmakertje voor mijn aangebrande reactie vorig jaar :P

Heb de wedstrijd niet gezien, maar dat moet toch niet best geweest zijn…
Dank voor het goedmakertje! Ik gun Feyenoord vanavond de winst ook. Zou toch wel ergens mooi zijn als Ajax slechts 3e is in de winterstop.

Van Emmen zullen ze toch zeker wel winnen?

• Vos

Vos

AFCA

bregweb schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:16:
[...]

...

Maar aan de andere kant, als Timber en Bassey 90 minuten lang zonder risico de bal heen en weer passen, krijg je Frank de Boer voetbal en daar werden we ook niet blij van.
Je kan er ook tussenin gaan zitten ;)

• donleone83

Ik denk het wel. Terug naar de basis. De grap is namelijk dat dit overrompelen in de final third nieuw is voor Ajax. Schreuder probeert ze een beetje a la Liverpool te laten spelen maar heeft daar de selectie niet voor.

EtH’s elftal was voornamelijk een meester in het zich onder druk van de tegenstander uitvoetballen en daarmee altijd een man meer situatie creëren, met daarnaast een aantal spelers met een individuele actie om een overtal te creëren. Maar EtH liet zijn Ajax helemaal niet zo hoog druk zetten of massaal aanvallen. Ook hij had daar de spelers niet voor. Haller en Tadic niet snel genoeg, Berghuis ook niet, Antony liever lui dan moe. De kracht (zoals ik het zag, maar ik ben geen Ajax-kenner dus correct me if I’m wrong) van het elftal van EtH was dat het bij balverlies compact en gegroepeerd verdedigde en druk zette, maar juist niet te hoog. Met balansbewakers als Martinez en Gravenberch had je ook de spelers om zo gegroepeerd te spelen.

Het huidige Ajax heeft op papier misschien de kwaliteiten om hoog druk te zetten, met Brobbey en Bergwijn er bij, maar is verdedigend (en dus ook op het middenveld) niet goed genoeg om dat gegroepeerd te blijven doen of de counter er uit te halen. Blind is te traag, Bassey heeft te weinig inzicht, en op het middenveld heb je nu een sloper zonder loopvermogen waardoor gaten niet dichtgelopen kunnen worden.

De simpele oplossing is verder naar achteren verdedigen, later druk zetten (bijvoorbeeld als de bal de middenlijn gepasseerd is) en juist de snelheid van Brobbey en Bergwijn benutten als er ruimte achter de verdediging komt. De pest is alleen dat nu iedereen dit door heeft, niemand in NL meer het spel gaat maken tegen Ajax. In Europa had je denk ik wel een betere kans gehad.

• Vos

Vos

AFCA

Het spel maken tegen Ajax in de eredivisie gebeurt al zelden meer? Althans maar paar topploegen dit dat doen of durven.

Feyenoord ervaart dit ook steeds meer, complete bus rond de 20.

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 10-11-2022 19:47 ]

• donleone83
Vos schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:32:
Het spel maken tegen Ajax in de eredivisie gebeurt al zelden meer? Althans maar paar topploegen dit dat doen of durven.

Feyenoord ervaart dit ook steeds keer, complete bus rond de 20.
Dat klopt. Dus het wordt nog moeilijker om zelf iets meer achterover te gaan hangen want voor 16 (of misschien stiekem wel 17) ploegen in de Eredivisie voelt 1 punt tegen Ajax als een bonuspunt.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18

ST10©DE

Dus.............

ephymerous schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:10:
[...]

Die 41 tegendoelpunten zijn bizar.
Zolang je elke wedstrijd vaker scoort dan je tegenstander zijn het aantal tegendoelpunten helemaal niet relevant 8) :+

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:21
Wow, wat een pagina's op 1 dag erbij. Wordt er al over Feyenoord gesproken? Wat gaat het worden?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• donleone83
carpebios schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:22:
Wow, wat een pagina's op 1 dag erbij. Wordt er al over Feyenoord gesproken? Wat gaat het worden?
2-2 ben ik bang. Als Feyenoord kan profiteren, doen ze dat helaas nooit namelijk.

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
donleone83 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:33:
[...]

2-2 ben ik bang. Als Feyenoord kan profiteren, doen ze dat helaas nooit namelijk.
Dit dus, alhoewel ik zelf denk dat het een bloedeloze 0-0 wordt

• Vos

Vos

AFCA

3-0

• toolkist
  • Niet online
[...]

Op een gegeven moment is het sentiment niet meer te keren, maar je moet ook niet je beleid laten afhangen van de waan van de dag bij de fans.
Als je als coach minder veeleisend bent dan je spelers, dan weet je dat je op de verkeerde plek werkt.
Schreuder was positief na Vitesse, Berghuis terecht totaal niet. Dan sta je toch zwaar voor lul als trainer?

• carpebios
Ik zeg 3-1. Niet dat mijn voorspellingen ooit uitkomen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Agent47

Agent47

Nou ik ben benieuwd. Cambuur met 5 achterin…

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Agent47 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:59:
Nou ik ben benieuwd. Cambuur met 5 achterin…
Gaat leuk worden met de afrondingstechnieken van dit Feyenoord

• carpebios
Iemand trouwens toevallig het artikel?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BAM

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Agent47

Agent47

Heerlijke goal !

• carpebios
1-0!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dat is lekker snel en verdiend voor Hartman, die valt lekker in als vervanger van Lopez die niet lekker speelde de laatste tijd

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 21:59
Oranje

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wordt er al over Feyenoord gesproken? Wat gaat het worden?
Een eenvoudige overwinning.
Het is Cambuur, daar wint zelfs Ajax van :+

• carpebios
Superkiwi schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:06:
[...]

En zo niet, dan wel in de blessuretijd ;)

• Agent47

Agent47

Tsja Cambuur moet nu. Ruimte komt vanzelf.

• carpebios
Ik dacht, die speler heeft een operatie aan z'n nek gehad. Bleek het een tatoeage te zijn....

• Agent47

Agent47

Superkiwi schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:06:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3nsV0NdDVr4tn-evARdM5QUkS0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/sHNtzdRy1ReunbDeGVbWT5Sk.gif?f=user_large

• Tristan
carpebios schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:08:
Ik dacht, die speler heeft een operatie aan z'n nek gehad. Bleek het een tatoeage te zijn....
Ja tegenwoordig hoor je er blijkbaar niet meer bij als je geen tatoeage in je gezicht of nek hebt :/

• Agent47

Agent47

Hoe die Dilrosun kan blijven spelen is ongelofelijk

• Agent47

Agent47

Wachten op de 1-1.

• Agent47

Agent47

Wat is die Balk een mietje zeg.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:19

OMX2000

By any means necessary...

Feyenoord mag wat zorgvuldiger spelen. En oppassen voor het opportunistische Cambuur.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wat staat er? Ik vond het ook veel extra tijd maar die keepers die eerst de bal goed leggen dan nog even "aanwijzingen" geven dan de bal nog een keer goed leggen, aanloop nemen, nog een keer zwaaien, een andere aanloop nemen en dan de bal pas wegschieten ook zeer irritant.

• Rubman

Rubman

Poeh hoeveel bijna doelpunten kun je hebben als Club.

En Geertruida moet echt eens ophouden met op doel schieten gaat of mijlenver over/naast of heel slap recht op de keeper.

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Dilrosun mag er wel af, nog niks laten zien de afgelopen 35 minuten.

• Tristan
dr.lowtune schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:38:
Dilrosun mag er wel af, nog niks laten zien in elke wedstrijd tot nu toe.
FTFY

• Tristan
Rubman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:36:
Poeh hoeveel bijna doelpunten kun je hebben als Club.
Ajax joins the chat.. :+

• donleone83
Typisch Feyenoord dat kan profiteren. Prima beginnen, steeds langzamer tempo, tegenstander krijgt hoop en gaat beter spelen en het wordt billenknijpen. Precies zoals verwacht dus. Helaas.

• Agent47

Agent47

donleone83 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:43:
Typisch Feyenoord dat kan profiteren. Prima beginnen, steeds langzamer tempo, tegenstander krijgt hoop en gaat beter spelen en het wordt billenknijpen. Precies zoals verwacht dus. Helaas.
Verbaas me dat we al voor staan. :o

• Rubman

Rubman

donleone83 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:43:
Ik had het eigenlijk erger verwacht.

Ze laten zich alleen teveel inzakken na de 1-0. En als je dan de kansen die je krijgt totaal niet benut Tsja dan wordt het in de 2e helft nog wel spannend.

• toolkist
  • Niet online
Inderdaad, iemand die VI pro heeft en de conclusie hier ff kan delen? :P
Gaat over de 8min extra tijd gister.
https://www.vi.nl/pro/fac...-extra-speeltijd-bij-ajax

• carpebios
Ajax had gisteren 5,5 minuut meer zuivere speeltijd dan bij een gemiddeld duel

Krijgt sowieso 4e meest blessuretijd dit seizoen bij 3e meest zuivere speeltijd van de eredivisie (incl blessuretijd).

PSV 17e in blessuretijd. 9e in zuivere speeltijd.

https://www.vi.nl/pro/fac...-extra-speeltijd-bij-ajax

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Onbegrijpelijk dat Balk nog geen kaart heeft met al z’n gezeik en nare gedoe. Je speelt Cambuur idioot, niet voor Benfica, doe normaal!

En zou Timber ook kijken voordat hij een voorzet doet?

[ Voor 17% gewijzigd door dr.lowtune op 10-11-2022 21:30 ]

• Agent47

Agent47

Die moet er in. Je had 3-0 voor moeten staan

• carpebios
Hoe mis je die zeg.

• OMX2000

OMX2000

Kei Hartman! Baasje

• Agent47

Agent47

Die scheidsrechter fluit echt beroerd zeg

• Rubman

Rubman

Moet zeggen dat het wel heel veel fluiten is in voordeel van Cambuur.

Handsballetje hier en daar, schoffeltje allemaal geen probleem lijkt het.

• carpebios
Rubman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:35:
Moet zeggen dat het wel heel veel fluiten is in voordeel van Cambuur.

Handsballetje hier en daar, schoffeltje allemaal geen probleem lijkt het.
Ik hoor elke wedstrijd van Feyenoord alleen maar het publiek fluiten.

• D-e-n
  • Laatst online: 12:05
Die scheidsrechter gaat Feyenoord in elk geval nooit een penalty geven

• Napo
  • Niet online
Dit was wel weer een prima voorbeeld van een sliding die je wilt ontwijken maar als je dat doet je geen vrije trap mee krijgt. Alsof je als speler maar bewust een risico moet nemen om geblesseerd te raken :/

• Rubman

Rubman

carpebios schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:36:
[...]

Ik hoor elke wedstrijd van Feyenoord alleen maar het publiek fluiten.
Bij Ajax anders ook ;)

Maar ze spelen ook niet heel sprankelend voetbal dus wat gejauw en gefluit is wel begrijpelijk.

Al is het nog steeds 80% steun hoor.

• ph4ge
Wat een ramp die Manschot.

• Agent47

Agent47

Wachten op de 1-1 of een rode kaart van Feyenoord

• Rubman

Rubman

Er is wel behoorlijk wat frustratie bij beide ploegen.
Tijd dat het 2-0 wordt dan is het gewoon gespeeld, nu toch weer onnodig spannend houden

• Agent47

Agent47

Geertruida heeft z’n tegenstander ook steeds een meter of 3-4

• OMX2000

OMX2000

Totaal niet scherp meer.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
Ik vindt Cambuur juist behoorlijk scherp de laatste minuten...
8)

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Rubman

Rubman

Ik heb het idee dat Gimenez te graag wilt.
En juist daarom lukt het niet.

Buiten het feit dat de rest ook echt dramatisch speelt het laatste stuk. (Of eigenlijk na de 1-0)

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-12 14:06

CR1691

Hero of Time

Vermoeidheid zit er aardig in. Nog 1 punt en dan ff winterstop. Europees overwinteren en (gedeeld) bovenaan in de competitie is gewoon erg knap.

PSN: Finally_Chris

• Rubman

Rubman

Je ziet idd dat ze moe zijn @CR1691 , het wil allemaal niet meer

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51
Vandaag +3 en gister +8 is toch met geen pen uit te leggen jongens.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:39

Quad

Doof

Zit genoeg voetbal in Cambuur, alleen het afronden ontbreekt een beetje.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:39

Quad

Doof

krissie100 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:52:
Vandaag +3 en gister +8 is toch met geen pen uit te leggen jongens.
Gewoon het klokkie stilzetten bij standaardmomenten, hoef je ook niets met nat vingerwerk erbij op te plussen.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Agent47

Agent47

Het was erg moeizaam. 3 punten en vergeten.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51
Quad schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:53:
[...]

Gewoon het klokkie stilzetten bij standaardmomenten, hoef je ook niets met nat vingerwerk erbij op te plussen.
Ja, helemaal eens, gewoon vaste speeltijd van 35 of 40 ben je af van dit geneuzel en van het tijdrekken.
Pagina: 1 ... 156 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023