[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 155 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.207 views

Onderwerpen

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 15:55

Vos

AFCA

Exocet schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:04:
PSV staat bovenaan, speelt een stuk stabieler dan Ajax, waarom durven de fans niet eens een keer te zeggen dat je kampioen moet worden?
En zwaarder programma gehad.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PSV staat bovenaan, speelt een stuk stabieler dan Ajax, waarom durven de fans niet eens een keer te zeggen dat je kampioen moet worden?
Omdat die fans ook zien dat de ondergrens niet heel hoog is. FC Groningen en Cambuur zijn nog redelijk recent. Uitgeschakeld worden door Rangers. De kans is er zeker dankzij de instabiliteit maar moeten gaat nog wel een stap te ver.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Welnee, dat is gewoon indekken. Doe ik zelf ook. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De hele top 3 is wisselvallig af. Dus Ajax heeft gewoon 33% kans op de titel hoor.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:47
jbdeiman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:02:
[...]

En dit snap ik dus niet, maar dan ook echt niet. Het lijkt erop dat spelers bewust bepaalde dingen doen/ risicos nemen of niet volledig alles geven om het terugverdedigen op te pakken.
Zijn ze aan het trollen ofzo, want ze kunnen echt wel beter. Maar momenteel zit het er gewoon niet in ofzo.
Nou het team wordt gesteund, niet elk individu, daarover zijn echt wel veel meningen.

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:02:
En dit snap ik dus niet, maar dan ook echt niet. Het lijkt erop dat spelers bewust bepaalde dingen doen/ risicos nemen of niet volledig alles geven om het terugverdedigen op te pakken.
Zijn ze aan het trollen ofzo, want ze kunnen echt wel beter. Maar momenteel zit het er gewoon niet in ofzo.
Zoals jij het nu omschrijft ga je bijna denken aan dat de groep het gewoon niet met Schreuder ziet zitten en blijft aankloten tot hij weg is. Een leuke theorie die hoop geeft op een immense ommekeer wanneer hij op straat staat, maar ik vrees dat het niet zo simpel is.

Hoeveel van de aanwinsten zijn nu een directe versterking gebleken? Natuurlijk worden spelers ook nog wel eens verkeerd gebruikt, maar dan nog. Enkelen hebben gelukkig nog potentie om door te gaan groeien, maar echt een directe versterking? Dat valt mij in de praktijk toch bar tegen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:39
DoeEensGek schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:08:
[...]

Nou het team wordt gesteund, niet elk individu, daarover zijn echt wel veel meningen.
Maar waarin is het momenteel dan een team dan? Het is juist geen team, tenminste zo lijkt het al een hele tijd niet. Daarom verbaast het mij ook. Ik hoor en lees ook veel meningen van de supporters, maar dan kom je erop dat: Bergwijn er niet zoveel (meer) van kan, Tadic op is, Blind het niet heeft, Bassey niet goed genoeg is, Rensch zwak en Pasveer ook niet meer lekker in vorm is.
Pasveer noemt het nu ook wat ik benoem, de afspraken zijn er wel voor de restverdediging maar Pasveer noemt ook al:
- ze gaan er niet zo fel op;
- communicatie gaat niet goed;
- en (niet met zoveel woorden) er wordt wat in verzaakt..
Die legt het i.m.o. toch meer bij de spelers neer momenteel die het niet goed doen.

• jbdeiman
Gonadan schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:10:
[...]

Zoals jij het nu omschrijft ga je bijna denken aan dat de groep het gewoon niet met Schreuder ziet zitten en blijft aankloten tot hij weg is. Een leuke theorie die hoop geeft op een immense ommekeer wanneer hij op straat staat, maar ik vrees dat het niet zo simpel is.

Hoeveel van de aanwinsten zijn nu een directe versterking gebleken? Natuurlijk worden spelers ook nog wel eens verkeerd gebruikt, maar dan nog. Enkelen hebben gelukkig nog potentie om door te gaan groeien, maar echt een directe versterking? Dat valt mij in de praktijk toch bar tegen.
Oh dat bedoel ik niet, maar dat het zo slecht is geloof ik niets van zeg maar.
Een versterking is er niet echt, maar zoveel minder zou het i.m.o. ook nu niet mogen zijn.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:10:
Zoals jij het nu omschrijft ga je bijna denken aan dat de groep het gewoon niet met Schreuder ziet zitten en blijft aankloten tot hij weg is.
Dat is in mijn ogen ook gewoon de reden. Spelers gaan niet volle bak voor de trainer, geen geloof in de trainer.
Zoveel gehussel en slechte keuzes, het elftal draait gewoon niet. Schreuder moet gewoon weg, andere wind laten waaien, geloof terugbrengen en een vast elftal neerzetten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:36

gws24

Thinking is hard!

Nou, ik dacht dat we met Bosz kamikaze voetbal speelden maar met Schreuder lijkt het nog een tandje erger te zijn. Timber komt als CV vaker in de zestien dan bv Taylor lijkt het, is er nou echt niemand daar die eens aangeeft dat de verdediging vooral moet verdedigen en alleen sporadisch mee moet gaan?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:14:
[...]

Oh dat bedoel ik niet, maar dat het zo slecht is geloof ik niets van zeg maar.
Een versterking is er niet echt, maar zoveel minder zou het i.m.o. ook nu niet mogen zijn.
Dat ben ik met je eens. Er zitten er nu te veel onder hun niveau, dat is meer dan een beetje vormdip.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos

Vos

AFCA

gws24 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:16:
Nou, ik dacht dat we met Bosz kamikaze voetbal speelden maar met Schreuder lijkt het nog een tandje erger te zijn. Timber komt als CV vaker in de zestien dan bv Taylor lijkt het, is er nou echt niemand daar die eens aangeeft dat de verdediging vooral moet verdedigen en alleen sporadisch mee moet gaan?
Timber is dit seizoen echt slecht. En prima als je doorschuift, maar niemand neemt dan over. Gaat er bij mij niet in.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Het seizoen ligt straks zo lang stil, met een uitgebreide transfer window. Eigenlijk begint de competitie dan praktisch opnieuw.

Er is niks van te zeggen. Ik verwacht dat Ajax zich van de winter flink gaat versterken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• DoeEensGek
jbdeiman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:13:
[...]

Maar waarin is het momenteel dan een team dan? Het is juist geen team, tenminste zo lijkt het al een hele tijd niet. Daarom verbaast het mij ook. Ik hoor en lees ook veel meningen van de supporters, maar dan kom je erop dat: Bergwijn er niet zoveel (meer) van kan, Tadic op is, Blind het niet heeft, Bassey niet goed genoeg is, Rensch zwak en Pasveer ook niet meer lekker in vorm is.
Pasveer noemt het nu ook wat ik benoem, de afspraken zijn er wel voor de restverdediging maar Pasveer noemt ook al:
- ze gaan er niet zo fel op;
- communicatie gaat niet goed;
- en (niet met zoveel woorden) er wordt wat in verzaakt..
Die legt het i.m.o. toch meer bij de spelers neer momenteel die het niet goed doen.
Waar zoek je naar? Want je snapt wel wat ik bedoel.

Daarbij wordt hier juist al meer uitgelegd door velen dat er veel aantemerken is op de opstelling, verkeerde posities, wisselbeleid etc. Schreuder heeft het gewoon professioneel gesloopt van binnen uit. Ja dan krijg je elf individu's op het veld.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb niet gekeken vanavond, maar onder ten Hag was de periode voor de winterstop geregeld ook niet best.

Alleen overwinterende hij wel in de CL en trok slechte wedstrijden net over de streep. Nu zat overwinteren er niet in dit seizoen, maar ergens had hij dat wel die mentaliteit erin zitten: altijd goed presteren. Hij durfee ook te zeggen als het niet goed genoeg was.
Dat mis ik wel onder Schreuder, er zit ook teveel irritatie zit in de selectie.

Maar de competitie is nog niet beslist, we hebben ook gezien hoe PSV leed met een paar blessures. Maar de top 3 maken allemaal een kans en dat is ook leuk :)

Tweakers Discord

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:17:
[...]

Het seizoen ligt straks zo lang stil, met een uitgebreide transfer window. Eigenlijk begint de competitie dan praktisch opnieuw.

Er is niks van te zeggen. Ik verwacht dat Ajax zich van de winter flink gaat versterken.
Mag hopen dat eventuele aankopen dan wel een versterking zijn ;)

• Han
  • Niet online

Han

Nou, Alfred ‘Dokus Kwakkel’ Schreuder, nog steeds een team in ontwikkeling. Bedankt en houdoe dan maar. Je mag je dan wel geen zorgen over, ikke wel.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

1 nieuwe trainer, dat moet genoeg zijn.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:39

Quad

Doof

Han schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:19:
Nou, Alfred ‘Dokus Kwakkel’ Schreuder, nog steeds een team in ontwikkeling. Bedankt en houdoe dan maar. Je mag je dan wel geen zorgen over, ikke wel.
Perez zegt het wel mooi, de lat ligt tegenwoordig best wel laag bij Ajax als je Schreuder zo hoort.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:57
Ajax wordt echt wel kampioen hoor. Qua materiaal de beste selectie en die trainer vliegt er binnenkort uit. En aangezien geen van de top-3 ploegen echt goed presteert, en Ajax over 't algemeen meer geluk lijkt te hebben, zou ik daar m'n geld op zetten

• Quad

Quad

Doof

Schreuder: Prima wedstrijd gespeeld, verbetering tov zondag.
Berghuis: Pfft, teleurgesteld, slechte wedstrijd.

Juust 'm, als de coach het al niet ziet?

nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:15:
[...]

Dat is in mijn ogen ook gewoon de reden. Spelers gaan niet volle bak voor de trainer, geen geloof in de trainer.
[...]

Zoveel gehussel en slechte keuzes, het elftal draait gewoon niet. Schreuder moet gewoon weg, andere wind laten waaien, geloof terugbrengen en een vast elftal neerzetten.
Eens, maar dat maakt een Bergwijn, Sanchez of Ocampos niet ineens een topspeler in mijn ogen. Maar eerst maar eens zien of ze de ballen hebben zo voor het WK.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:22:
Schreuder: Prima wedstrijd gespeeld, verbetering tov zondag.
Berghuis: Pfft, teleurgesteld, slechte wedstrijd.

Juust 'm, als de coach het al niet ziet?
Spelers hebben, terecht, hogere standaard, obv het verleden.
Schreuder kan daar gewoon niet in mee.

Gelukkig zullen er na het WK wel wat goede (ex)bondscoaches vrij komen..

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Ik lees 34 schoten Ajax, waarvan 8 op doel.
Vitesse 8 schoten, alle 8 op doel.

En of Ajax nieuwe goede spelers heeft of niet, ze moeten wel kunnen winnen van zo'n Vitesse.
Nee het is het teamspel en tussen de oren denk ik

[ Voor 48% gewijzigd door Harribo op 09-11-2022 22:26 ]

• jbdeiman
DoeEensGek schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:18:
[...]

Waar zoek je naar? Want je snapt wel wat ik bedoel.

Daarbij wordt hier juist al meer uitgelegd door velen dat er veel aantemerken is op de opstelling, verkeerde posities, wisselbeleid etc. Schreuder heeft het gewoon professioneel gesloopt van binnen uit. Ja dan krijg je elf individu's op het veld.
Waar ik naar zoek is wat er moet veranderen, en dat is niet alleen de trainer zeg maar. De houding van de spelers vind ik gewoon niet goed en daar moet ook wat veranderen.
Daarbij als er in de scouting of het technisch beleid niet e.e.a. gaat veranderen zie ik ook niet snel de stijgende lijn weer komen zeg maar, want dan krijg je weer de verkeerde spelers.

Het ligt niet alleen aan Schreuder, maar die is wel de (enige) kop van Jut momenteel en dat lost het probleem niet op.

Ik snap het sentiment wel, dat Schreuder weg moet, maar zoals gezegd los je het probleem daar niet mee op denk ik. Zoals, waarom koop je een Sanchez bijvoorbeeld als je al een rechtsback hebt een een jongeling erachter.
Waarom koop je een (te dure) Bergwijn voor dezelfde positie als de man die alles speelde en behoorlijk bepalend was, je had ook een minder ervaren linksbuiten voor achter Tadic kunnen halen (volgens mij zit die niet in de jeugd) enzovoorts.
Dat ligt niet aan de trainer.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12 20:06
De afgelopen weken wel ja.
Kijken hoe dit na het wk is.

Want de pauze komt voor Ajax gelegen, voor PSV niet.

Trouwens mag die Lucca de volgende keer wat eerder binnen de lijnen komen

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Wil iemand me ff taggen morgen als er witte rook is uit Amsterdam 🙏

discogs

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-12 18:35
loewie1984 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:28:
Ik hoop morgen heel fijn wakker te worden

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:24:
[...]

Waar ik naar zoek is wat er moet veranderen, en dat is niet alleen de trainer zeg maar. De houding van de spelers vind ik gewoon niet goed en daar moet ook wat veranderen.
Daarbij als er in de scouting of het technisch beleid niet e.e.a. gaat veranderen zie ik ook niet snel de stijgende lijn weer komen zeg maar, want dan krijg je weer de verkeerde spelers.

Het ligt niet alleen aan Schreuder, maar die is wel de (enige) kop van Jut momenteel en dat lost het probleem niet op.

Ik snap het sentiment wel, dat Schreuder weg moet, maar zoals gezegd los je het probleem daar niet mee op denk ik. Zoals, waarom koop je een Sanchez bijvoorbeeld als je al een rechtsback hebt een een jongeling erachter.
Waarom koop je een (te dure) Bergwijn voor dezelfde positie als de man die alles speelde en behoorlijk bepalend was, je had ook een minder ervaren linksbuiten voor achter Tadic kunnen halen (volgens mij zit die niet in de jeugd) enzovoorts.
Dat ligt niet aan de trainer.
H2 heeft ook echt wel steken laten vallen inderdaad, die hebben het gat proberen op te vangen maar zitten (nog) niet op het niveau wat Ajax moet nastreven.

Schreuder is echter wel de man die structureel mensen op de verkeerde positie probeert om de moeilijke keuzes uit de weg te gaan. Daarnaast zijn er volgens mij nog niet meer dan drie wedstrijden opeenvolgend met dezelfde opstelling geweest.
Volgens hem moet dat allemaal niet uit maken en moeten de spelers gewoon wennen, maar als ik de gezichten van de spelers zo zie dan heeft hij net zoveel moeite om het hen goed uit te leggen als hij het aan ons kan uitleggen. Het zou mij niets verbazen als de groep zijn keuzes gewoon ook niet echt begrijpt en daarom maar wat apathisch wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad

Quad

Doof

loewie1984 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:28:
NOS is altijd snel met pushberichten.

nggyu nglyd

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:01
[...]

Door welke TD? En welke scouting? Ik ga je verbeteren; ze gaan hun welverdiende miljoenen verbrassen aan paniekaankopen. Simpelweg omdat er geen visie/beleid is uitgestippeld. Ajax heeft niet eens een TD.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:42
Nou dat wordt over 3 weken leuk als dit team op het WK namens Nederland een gooi mag doen naar overleven in de makkelijkste poule. Of zou de bondscoach na deze weken toch een aanzienlijk deel van de Ajax selectie niet meenemen omdat die wel echt helemaal uit vorm zijn?

WoT stats

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Omdat we net aan op een 1/3 zitten nu, er kan nog zoveel gebeuren. Daarnaast is PSV de laatste paar jaar vaker 'winterkampioen' geworden om vervolgens de titel naar Amsterdam te zien vertrekken.

Er komt ook nog een transferperiode aan waarin PSV realistisch gezien Gakpo kwijt kan raken, tenzij iemand uit de huidige Ajax selectie hele bijzondere dingen gaat laten zien op het WK dan denk ik niet dat er een grote club uit het buitenland voor iemand van de huidige Ajaxselectie gaat aankloppen, m.a.w. ze kunnen er eigenlijk alleen maar beter uit komen als ze slimme aankopen doen waar PSV een bepalende speler kan verliezen.

Hoop als neutrale volger vooral dat het tot en met de laatste speelronde binnen 3punten van elkaar blijft, en op dat gebied doet Schreuder het in ieder geval heel goed :+

• Han
  • Niet online

Han

Han schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:41:
* Han struint alle voetbal/nieuwssites af....

Schreuder nog niet ontslagen :| :(

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Één voordeel voor Schreuder, Feyenoord kan vanavond profiteren dus dat wordt toch 3x niks (helaas), dus Ajax blijft wel tweede.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43
ElPaco schreef op woensdag 9 november 2022 @ 23:27:
Nou dat wordt over 3 weken leuk als dit team op het WK namens Nederland een gooi mag doen naar overleven in de makkelijkste poule. Of zou de bondscoach na deze weken toch een aanzienlijk deel van de Ajax selectie niet meenemen omdat die wel echt helemaal uit vorm zijn?
Over 3 weken? Stukje sneller toch?

• ElPaco
Snowdog schreef op donderdag 10 november 2022 @ 07:19:
[...]

Over 3 weken? Stukje sneller toch?
2 weken, ook goed, verandert natuurlijk weinig aan de rest van het verhaal ;)

WoT stats

• Typhone
  • Laatst online: 02-12 22:38

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op donderdag 10 november 2022 @ 06:32:
[...]

1 uur later: all quiet on the Amsterdam front :(

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48
Laten we 't er maar op houden dat Edwin en co. Schreuder niet willen ontslaan voordat ie z'n ontbijt op heeft. Geef 't nog twee uurtjes, Alfred heeft z'n bammetjes achter de kiezen en dan zal 't nieuws toch wel komen.

Toch?

Please?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
JanW schreef op donderdag 10 november 2022 @ 07:55:
Laten we 't er maar op houden dat Edwin en co. Schreuder niet willen ontslaan voordat ie z'n ontbijt op heeft. Geef 't nog twee uurtjes, Alfred heeft z'n bammetjes achter de kiezen en dan zal 't nieuws toch wel komen.

Toch?

Please?
Moet niet eerst het vertrouwen in de trainer worden aangekondigd voordat die ontslagen wordt in de voetbalwereld?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:09
carpebios schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:12:
[...]

Moet niet eerst het vertrouwen in de trainer worden aangekondigd voordat die ontslagen wordt in de voetbalwereld?
Precies

• ElPaco
Wat is precies het nut van Schreuder nu ontslaan t.o.v. hem na dit weekend te ontslaan? Tijdens het WK kan er och niet echt aan de selectie worden gewerkt (zoals het er nu naar uit ziet) omdat van Gaal iedereen met een NL paspoort van Ajax mee wil nemen.

WoT stats

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:32
Schreuder ontslaan gaat weinig effect hebben, het halve elftal is op het WK en er zijn simpelweg geen goede namen beschikbaar. Ik lees her en der wel wat over Peter Bosz, maar die gaat het achterin ook niet dicht krijgen.

Vooral het management die het team moeten samenstellen heeft gefaald, Bergwijn halen terwijl de trainer Tadic liever op linksvoor heeft en Bassey halen die alleen maar kan rennen en niets anders lijkt mij meer een probleem hoger in de boom dan Schreuder specifiek.

Alle emotie die er speelt snap ik wel, maar vergeet niet dat een andere coach het niet ineens verhelpt. Of je moet met Dick Advocaat aankomen :+

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:40
ElPaco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:23:
Wat is precies het nut van Schreuder nu ontslaan t.o.v. hem na dit weekend te ontslaan? Tijdens het WK kan er och niet echt aan de selectie worden gewerkt (zoals het er nu naar uit ziet) omdat van Gaal iedereen met een NL paspoort van Ajax mee wil nemen.
Als LvG echt een man van zijn woord is, laat hij nu Pasveer, Rensch, Klaassen en Taylor thuis. Dat Timber, Blind, Bergwijn en Berghuis er bij blijven lijkt mij gezien het verleden vrij logisch, maar voor die andere 4 zijn er zat alternatieven.

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Het heeft geen zin om Schreuder met nog een wedstrijd te gaan dit weekend nu al te laten gaan. Dat kan je veel beter doen na die wedstrijd in de luwte van alle hype rond het WK.

Er is vervolgens helemaal geen nieuwe trainer nodig, want die heeft Ajax al lopen bij Jong Ajax. Er is vervolgens een TD nodig die met die nieuwe trainer een strategie gaat uitvoeren. Er is nu wel een plan, maar geen strategie om dat plan uit te voeren.
Zo gaat het eigenlijk ook op het veld: het plan is om de tegenstander bij de strot te grijpen en te overrompelen, maar de huidige trainer heeft er geen strategie aan gekoppeld.

• carpebios
  • Nu online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:41:
Het heeft geen zin om Schreuder met nog een wedstrijd te gaan dit weekend nu al te laten gaan. Dat kan je veel beter doen na die wedstrijd in de luwte van alle hype rond het WK.

Er is vervolgens helemaal geen nieuwe trainer nodig, want die heeft Ajax al lopen bij Jong Ajax. Er is vervolgens een TD nodig die met die nieuwe trainer een strategie gaat uitvoeren. Er is nu wel een plan, maar geen strategie om dat plan uit te voeren.
Zo gaat het eigenlijk ook op het veld: het plan is om de tegenstander bij de strot te grijpen en te overrompelen, maar de huidige trainer heeft er geen strategie aan gekoppeld.
Heeft de gehele top 3 geen TD nodig? Die is niet zo makkelijk te vinden en je wilt ook niet overhaast iemand binnenhalen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Napo
  • Niet online
Heitinga heeft afdoende bagage om een team dat niet loopt weer op korte termijn op de rit te krijgen?

• SterqVerhael
carpebios schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:43:
[...]
Heeft de gehele top 3 geen TD nodig? Die is niet zo makkelijk te vinden en je wilt ook niet overhaast iemand binnenhalen.
Als je de visie van de afgelopen jaren volgt, willen 'we'/Ajax daar iemand hebben die een Ajax-hart en verleden heeft. De kans is klein dat die persoon vervolgens bij die andere clubs uit de top 3 aan de slag zal gaan. ;)

Peter Bosz of Frank de Boer als TD, met Huntelaar als side-kick en Heitinga als trainer. Om maar een voorbeeld te geven. Ik zie dat wel werken.
Napo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:43:
[...]
Heitinga heeft afdoende bagage om een team dat niet loopt weer op korte termijn op de rit te krijgen?
In ieder geval voldoende bagage om de juiste teamspirit in een team te krijgen. Kan goed omgaan met cultuurverschillen in een selectie (heeft dat bij Jong bewezen) en kan goed omgaan met verschillende karakters. Heeft bovendien voor mijn gevoel meer aanzien, als Ajax-speler uit het verleden, dan Schreuder.

Ik vind het bovendien iemand met karakter, die volgens mij veel beter kan zeggen waar het op staat dan Schreuder.

Er is (zeker als ik gisteren erbij pak) een totaal gebrek aan fighting spirit in de selectie. Ze stralen uit wat de trainer uitstraalt, omdat die vind dat er 'eigenlijk best goed gevoetbald werd'.

[ Voor 40% gewijzigd door SterqVerhael op 10-11-2022 08:49 ]

• carpebios
  • Nu online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:45:
[...]

Als je de visie van de afgelopen jaren volgt, willen 'we'/Ajax daar iemand hebben die een Ajax-hart en verleden heeft. De kans is klein dat die persoon vervolgens bij die andere clubs uit de top 3 aan de slag zal gaan. ;)

Peter Bosz of Frank de Boer als TD, met Huntelaar als side-kick en Heitinga als trainer. Om maar een voorbeeld te geven. Ik zie dat wel werken.
Die oud clubiconen.... dat iemand goed kan voetballen wil niet zeggen dat die andere dingen goed kan. Nu was de vorige TD van Ajax natuurlijk wel een grote uitzondering.

• SterqVerhael
carpebios schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:48:
[...]

Die oud clubiconen.... dat iemand goed kan voetballen wil niet zeggen dat die andere dingen goed kan. Nu was de vorige TD van Ajax natuurlijk wel een grote uitzondering.
In dit geval allemaal namen die veel ervaring hebben in het buitenland, al dan niet als speler én trainer. Daarnaast is een naam als Frank de Boer handig voor de links met grote clubs in het buitenland. Waar Overmars ook goed gebruik van maakte, met zijn voetbalverleden.

Met de naam van dergelijke oud clubiconen, komt er ook een netwerk richting allemaal clubs in Europa mee. Heb niet het gevoel dat Hamstra dat netwerk heeft.

• carpebios
  • Nu online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:52:
[...]

In dit geval allemaal namen die veel ervaring hebben in het buitenland, al dan niet als speler én trainer. Daarnaast is een naam als Frank de Boer handig voor de links met grote clubs in het buitenland. Waar Overmars ook goed gebruik van maakte, met zijn voetbalverleden.

Met de naam van dergelijke oud clubiconen, komt er ook een netwerk richting allemaal clubs in Europa mee. Heb niet het gevoel dat Hamstra dat netwerk heeft.
Ja daar heb je gelijk in, het gaat natuurlijk ook om je netwerk, daarin hebben ze zeker goede connecties.

• Napo
  • Niet online
[...]

In ieder geval voldoende bagage om de juiste teamspirit in een team te krijgen. Kan goed omgaan met cultuurverschillen in een selectie (heeft dat bij Jong bewezen) en kan goed omgaan met verschillende karakters. Heeft bovendien voor mijn gevoel meer aanzien, als Ajax-speler uit het verleden, dan Schreuder.

Ik vind het bovendien iemand met karakter, die volgens mij veel beter kan zeggen waar het op staat dan Schreuder.

Er is (zeker als ik gisteren erbij pak) een totaal gebrek aan fighting spirit in de selectie. Ze stralen uit wat de trainer uitstraalt, omdat die vind dat er 'eigenlijk best goed gevoetbald werd'.
De enige manier om er achter te komen is om verantwoordelijkheid te dragen voor een eerste elftal van een BvO. De situatie bij een Jong elftal blijft altijd anders dan het eerste elftal. Verlies je een wedstrijd met Jong Ajax tegen de Nummer 18 of Nummer 20 dan is er niet bijzonder veel aan de hand. Gebeurt dat bij het eerste elftal stijgt direct de druk.

Zonder ervaring op een bepaald niveau een trainer aanstellen blijft een risico dunkt mij. Dat het bij Ajax, PSV, & Feyenoord vaker gebeurt de laatste tijd is een feit maar of dat nou zo'n goede trend is vraag ik me af.

• SterqVerhael
Ik zie niet in waarom Heitinga met WK's, EK's en spelen in grote competities en voor grote clubs niet zou weten welke druk erbij komt kijken, ook in de rol van trainer.

Prestaties bij Jong zijn al een aantal seizoen gewoon prima. Met goed voetbal. Het zou er ook voor zorgen dat er meer jonge talenten aanhaken bij de selectie, wat nu nauwelijks het geval is. Ocampos en Grillitsch zitten op een plek op de bank, waar een speler van Jong moet zitten.

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 9 november 2022 @ 23:27:
Ik hoop het. Maandje trainen op samen spelen

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dan heb je de recente interviews met de Boer denk ik niet gelezen, hij wilde niet eens tijdelijk de RvC in omdat dat zou botsen met de carriere van z'n schoonzoon (scheidsrechter Kooij).
Die gaat dus echt niks meer doen bij Ajax.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij hoopt bijna elke ajacied dat van Gaal hooguit Bergwijn en Berghuis en wellicht Blind mee neemt, daar kan ie niet om heen, maar de rest lekker thuislaten.
Dus wat betreft is iedereen het hier eens, zo min mogelijk ajacieden in oranje.

• SterqVerhael
toolkist schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:01:
[...]

Dan heb je de recente interviews met de Boer denk ik niet gelezen, hij wilde niet eens tijdelijk de RvC in omdat dat zou botsen met de carriere van z'n schoonzoon (scheidsrechter Kooij).
Die gaat dus echt niks meer doen bij Ajax.
Het was ook een voorbeeld, van een 'naam' die zou voldoen aan het criterium. :)

• ElPaco
toolkist schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:59:
[...]

Ik hoop het. Maandje trainen op samen spelen
Dat kan ook als ze allemaal mee gaan ;)

WoT stats

• Napo
  • Niet online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:58:
Ik zie niet in waarom Heitinga met WK's, EK's en spelen in grote competities en voor grote clubs niet zou weten welke druk erbij komt kijken, ook in de rol van trainer.
Want speler zijn is inderdaad goed te vergelijken met de rol van een trainier?

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:05:
[...]

Dat kan ook als ze allemaal mee gaan ;)
Gaat Schreuder ook mee ipv van Gaal dan?
Want die gaat ze in 5-3-2 laten spelen, dat heeft weinig zin om aan te wennen als je als je terugkomt weer 4-3-3 gaat spelen.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:07:
[...]

Want speler zijn is inderdaad goed te vergelijken met de rol van een trainier?
Qua druk best wel ja.

• Napo
  • Niet online
Compleet andere verantwoordelijkheid heb je als speler in vergelijking met het zijn van de trainer van een elftal, het managen van de selectie, opstelling maken en het tot stand brengen van een effectieve speelwijze. Als speler heb je significant minder verantwoordelijkheden. Ja, je moet presteren in de gewenste speelwijze.

• ElPaco
toolkist schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:07:
[...]

Gaat Schreuder ook mee ipv van Gaal dan?
Want die gaat ze in 5-3-2 laten spelen, dat heeft weinig zin om aan te wennen als je als je terugkomt weer 4-3-3 gaat spelen.
Blind sr wil vast wel zijn plekje opofferen zodat Schreuder kan zien hoe hij de zoon van Blind sr kan inzetten ;)

WoT stats

• hotymoty

Ik hoop echt dat je een grapje maakt m.b.t. Heitinga. Grootste onbenul dat er is als je kijk wat voor puinhoop hij er van maakt bij Jong Ajax. Stelt continue de verkeerde mensen op... Komt ook niks zinnigs uit als je hem hoort praten.

• Napo
  • Niet online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:58:
Prestaties bij Jong zijn al een aantal seizoen gewoon prima. Met goed voetbal. Het zou er ook voor zorgen dat er meer jonge talenten aanhaken bij de selectie, wat nu nauwelijks het geval is. Ocampos en Grillitsch zitten op een plek op de bank, waar een speler van Jong moet zitten.
Wat is prima? Plek op de ranglijst is niet het belangrijkste voor de jong elftallen dunkt mij, doorstroming naar het eerste/talentontwikkeling is dat wel. Die doorstroming is in ieder geval dit seizoen redelijk beperkt waarbij Heitinga aanstellen kan helpen (wat je vb ook ziet bij PSV wat ook niet zonder nadelen is)

• hotymoty
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:52:
[...]

Haha Frank als TD. Zie jij hem al praten met grote technisch directeuren. Effe serieus man, wat voor koffie heb jij op vanochtend?

• SterqVerhael
Het levert een levendige discussie op in ieder geval. Het zijn gewoon voorbeelden, ik zeg niet dat het die mensen moeten worden.

Het doel is toch een discussie / gesprek hebben? Niet elkaars mening veroordelen?

*heb nog geen koffie op, goede suggestie, ga gelijk even halen. Wellicht dat ik dan op namen kom die jullie wat meer bekoren. ;)

Sidenote: wie had vooraf gedacht dat Overmars als TD zo'n succes zou worden? En dan heb ik het uiteraard niet over zijn vertrek en de reden daarvoor. Laat dat duidelijk zijn. :)

[ Voor 42% gewijzigd door SterqVerhael op 10-11-2022 09:18 ]

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:10:
[...]

Compleet andere verantwoordelijkheid heb je als speler in vergelijking met het zijn van de trainer van een elftal, het managen van de selectie, opstelling maken en het tot stand brengen van een effectieve speelwijze. Als speler heb je significant minder verantwoordelijkheden. Ja, je moet presteren in de gewenste speelwijze.
Maar druk blijft druk.
In beide gevallen druk van het moeten winnen.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:22:
[...]

Maar druk blijft druk.
In beide gevallen druk van het moeten winnen.
De ene druk is de andere niet.

Ga de mediaaandacht maar eens naast elkaar leggen van een speler die op momenten niet presteert (gevolg is meestal dat ze op de bank belanden) met een trainer die geen resultaten boekt. De gevolgen van niet presteren zijn compleet anders.

Het meerendeel van de goede voetballers is geen goede trainer. Waar ik zeker niet zeg dat Heitinga dat niet kan zijn.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:25:
[...]

De ene druk is de andere niet.

Ga de mediaaandacht maar eens naast elkaar leggen van een speler die op momenten niet presteert (gevolg is meestal dat ze op de bank belanden) met een trainer die geen resultaten boekt. De gevolgen van niet presteren zijn compleet anders.

Het meerendeel van de goede voetballers is geen goede trainer. Waar ik zeker niet zeg dat Heitinga dat niet kan zijn.
Ga jij maar eens een penalty nemen in een WK finale ofzo (nee dat heeft Heitinga niet gedaan, maar als voorbeeld). Die druk is 10x hoger dan wat een coach ooit zal gaan ervaren.
Dat voetballers niet per se goede trainers zijn heeft m.i. met andere zaken te maken dan met het kunnen handelen van druk.

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:28:
[...]

Ga jij maar eens een penalty nemen in een WK finale ofzo (nee dat heeft Heitinga niet gedaan, maar als voorbeeld). Die druk is 10x hoger dan wat een coach ooit zal gaan ervaren.
Een druk waar je in overgrote mate zelf in controle van bent terwijl je als trainer afhankelijk bent van de selectie die je hebt en hoe goed ze de uitgezette lijnen uit weten te voeren.

Maar dat is dus ook exact het punt. De ene druk is de andere niet.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:06

Stimulate14

⭐⭐⭐

ElPaco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:23:
Precies. Beetje onzinnig van de doorsnee Ajacied om te roepen dat hij er uit moet. Niemand kan vertellen welke trainer er dan naar voren geschoven moet worden. Daarnaast moet hij het wel willen want als je 4 keer verliest zaagt heel Nederland aan je poten. Je staat gewoon 2de met 1 punt achter de koploper.

Er moet meer naar Bayern worden gekeken.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/314811018_5121980517907956_3959031702274083443_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=_CgPjWQoJIUAX-4aXuC&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfAfjct7AO9kqMQTKseZenX7RPResr_VoHo5LlFyb2s15Q&oe=637203DB

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 10:08

MM99

That is the way I am!

Stimulate14 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:50:
[...]
Precies. Beetje onzinnig van de doorsnee Ajacied om te roepen dat hij er uit moet. Niemand kan vertellen welke trainer er dan naar voren geschoven moet worden. Daarnaast moet hij het wel willen want als je 4 keer verliest zaagt heel Nederland aan je poten. Je staat gewoon 2de met 1 punt achter de koploper.

Waarom nu ontslaan? Nou omdat je tegen FC Emmen speelt dit weekend en je gaat niet een trainerontslaan na een winst.

Van mij betreft mag Ajax eens iets anders proberen qua trainer. Probeer maar Thomas Tuchel te halen bijvoorbeeld.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als Feyenoord fan hoop ik dat ze wachten met het ontslaan van Schreuder tot na het WK.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• SterqVerhael
Stimulate14 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:50:
[...]

De trainer na Schreuder zal meer krediet hebben dan Schreuder, omdat het de 'opvolger van' is. Althans, dat denk ik.

Bayern is een mooi voorbeeld inderdaad. Alleen daar zitten in de hogere echelons van de club al jarenlang dezelfde mensen. Stabiele basis.

Qua vergelijkingen lijkt Ajax dit seizoen meer op Chelsea dan op Bayern. Helaas.

• Napo
  • Niet online
MM99 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:56:
[...]

Waarom nu ontslaan? Nou omdat je tegen FC Emmen speelt dit weekend en je gaat niet een trainerontslaan na een winst.
Evalueer in de WK-periode, pols alvast wat potentiele trainers en besluit als je een gedegen plan hebt in de fase na Schreuder.

Je kan prima concluderen dat de combinatie Schreuder/Ajax niet werkt, zelfs na een winst tegen FC Emmen. Er hoeft niet direct na de wedstrijd gecommuniceerd te worden.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

Van mij betreft mag Ajax eens iets anders proberen qua trainer. Probeer maar Thomas Tuchel te halen bijvoorbeeld.
Of kijken naar je eigen opleiding, Heitinga? Prima prestaties, heeft in diverse competities gespeeld, finales gewonnen en verloren en een echte Ajacied.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Alsjeblieft niet, dan gaat ESPN per direct de deur uit.
Heb je niet gezien hoe die gast bij Chelsea met Ziyech omging? Dat gaat never ever nooit niet werken bij Ajax.

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 10-11-2022 10:05 ]

• Bossie
  • Laatst online: 13:19
[...]

Tuchel heeft een zeer korte houdbaarheidsdatum, denk dat ajax ook moet kijken naar de continuïteit.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:21
Ik vind al het 'geroeptoeter' in dit soort periodes altijd zo jammer. Dat Ajax momenteel niet draait is helder. En dat Schreuder onhandige keuzes (zowel qua opstelling als in zijn uitingen in de media) op elkaar stapelt ook. Dat kan tot de conclusie leiden dat Ajax-Schreuder geen goede match is, maar - zoals @Napo ook zegt, ga dat niet besluiten na een ongelukkig gelijkspel tegen Vitesse. Normaliter had je gisteren namelijk, ondanks het matige spel, gewoon gewonnen.

Ik hoop dat de winterstop WK-onderbreking wordt aangewend om het algehele beleid te evalueren. Schreuder (en zijn staf) aanstellen is daar onderdeel van, maar dat geldt evengoed voor aangetrokken spelers (en daarmee de selectiesamenstelling) en het feit dat er nog steeds geen TD is. Na de nederlaag tegen Napoli moest ik al terugdenken aan de reactie van Cruijff toen Ajax (dat volgens hem geen Ajax meer was) eenvoudig werd weggespeeld door Real Madrid. Dat gevoel is sindsdien nog sterker geworden. Daar bedoel ik niet mee dat ik een nieuwe fluwelen revolutie toejuich, maar wel dat het probleem bij Ajax veel dieper ziet dan wat we op het veld zien gebeuren. Iets soortgelijks zag je ook bij Barcelona toen men steeds vaker spelers ging kopen die wel kwaliteit hadden, maar helemaal niet pasten in het grotere plaatje. En dus faliekant mislukten. Dat leidde tot nieuwe aankopen, buitensporige uitgaven en uiteindelijk tot de krankzinnige situatie met spelers als De Jong en Piqué. Ben oprecht bang dat Ajax dezelfde kant opgaat. Schreuder ontslaan is in dat kader echt niet de oplossing.

• DoeEensGek
Mog schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:58:
Als Feyenoord fan hoop ik dat ze wachten met het ontslaan van Schreuder tot na het WK.
Je bent de eerste Feyenoorder die toegeeft dat hij hoopt dat Schreuder ontslagen wordt. ;) :+

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

dr.lowtune schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:54:
[...]

Ja, of Vitesse gaat uit een ander vaatje tappen en speelt net zo'n wedstrijd als een aantal jaar terug tegen Feyenoord; volledig antivoetbal, maximaal trollen, minimale echte speeltijd, maar wel met de zege naar huis :P

Als de afgelopen topper iets heeft duidelijk gemaakt is dat de frustraties in het team van Ajax enorm zijn. Als je daar als elftal handig op inspeelt (zoals toen tegen Feyenoord ook), dan kan je best wel eens aan het langste eind trekken.

Sowieso zie je wel vaker dat ploegen die niet echt lekker draaien zich tegen een topclub extra kunnen opladen en zich wel staande kunnen houden. En dan heb je ook nog kans dat de coach van Ajax het elftal van Vitesse enorm onderschat en dus weer met een idioot plan en idiote selectie aan komt.
Sorry lieve Ajaxvrienden dat ik het gejinxed heb.
@ParaDroid2 dit was mijn goedmakertje voor mijn aangebrande reactie vorig jaar :P

Heb de wedstrijd niet gezien, maar dat moet toch niet best geweest zijn…

• toolkist
  • Niet online
mefjoew schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:17:
Ik vind al het 'geroeptoeter' in dit soort periodes altijd zo jammer. Dat Ajax momenteel niet draait is helder. En dat Schreuder onhandige keuzes (zowel qua opstelling als in zijn uitingen in de media) op elkaar stapelt ook. Dat kan tot de conclusie leiden dat Ajax-Schreuder geen goede match is, maar - zoals @Napo ook zegt, ga dat niet besluiten na een ongelukkig gelijkspel tegen Vitesse. Normaliter had je gisteren namelijk, ondanks het matige spel, gewoon gewonnen.
Hoezo 'normaal win je'?
Je wint niet, ballen op paal/lat etc zijn gewoon niet goed genoeg ingeschoten dus geen pech o.i.d. en je laat tot 2x toe iemand je complete verdediging voorbij rennen om vervolgens te scoren.
Dus nee, "normaal" win je dit soort wedstrijden niet met zo'n instelling.

• SterqVerhael
Ik mis bij Schreuder gewoon die killer instelling. Die roept na de wedstrijd doodleuk dat er goed gespeeld is en dat er heel veel kansen zijn gecreëerd. Je moet als trainer toch pislink zijn na zo'n wedstrijd? Hij staat er altijd bij alsof het 'm niets uitmaakt dat er weer punten verloren worden op een knullige manier.

En frankly, die instelling en uitstraling, die zie je ook terug op het veld. Ten Hag eist/eiste altijd die topsportmentaliteit en instelling. Die legde de lat continu hoger. Eiste altijd 200%. Dat is toch totaal verdwenen onder Schreuder? Even los van hoe het elftal wordt neergezet en welke tactische keuzes er worden gemaakt.

Trainers die na een wedstrijd roepen dat ze 'hadden moeten winnen' of dat er ondanks een gelijkspel of verlies aanknopingspunten zijn, die hebben in mijn ogen niet door wat er gevraagd wordt op het hoogste niveau. En misschien komt dat ook wel omdat Schreuder niet op het hoogste niveau heeft gevoetbald.

Perez had helemaal gelijk. Schreuder legt dat lat voor zichzelf erg laag en daarmee ook voor Ajax. Dat kan gewoon niet. Zeker niet na de afgelopen 3/4 jaar onder Ten Hag.

[ Voor 27% gewijzigd door SterqVerhael op 10-11-2022 10:29 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

donleone83 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:41:
[...]

Als LvG echt een man van zijn woord is, laat hij nu Pasveer, Rensch, Klaassen en Taylor thuis. Dat Timber, Blind, Bergwijn en Berghuis er bij blijven lijkt mij gezien het verleden vrij logisch, maar voor die andere 4 zijn er zat alternatieven.
Ik mag toch hopen dat die eerstgenoemden thuis blijven!

• ph4ge
  • Nu online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:27:
Ik mis bij Schreuder gewoon die killer instelling. Die roept na de wedstrijd doodleuk dat er goed gespeeld is en dat er heel veel kansen zijn gecreëerd. Je moet als trainer toch pislink zijn na zo'n wedstrijd? Hij staat er altijd bij alsof het 'm niets uitmaakt dat er weer punten verloren worden op een knullige manier.

En frankly, die instelling en uitstraling, die zie je ook terug op het veld. Ten Hag eist/eiste altijd die topsportmentaliteit en instelling. Die legde de lat continu hoger. Eiste altijd 200%. Dat is toch totaal verdwenen onder Schreuder? Even los van hoe het elftal wordt neergezet en welke tactische keuzes er worden gemaakt.

Trainers die na een wedstrijd roepen dat ze 'hadden moeten winnen' of dat er ondanks een gelijkspel of verlies aanknopingspunten zijn, die hebben in mijn ogen niet door wat er gevraagd wordt op het hoogste niveau. En misschien komt dat ook wel omdat Schreuder niet op het hoogste niveau heeft gevoetbald.

Perez had helemaal gelijk. Schreuder legt dat lat voor zichzelf erg laag en daarmee ook voor Ajax. Dat kan gewoon niet. Zeker niet na de afgelopen 3/4 jaar onder Ten Hag.
Advocaat gaf bij Feyenoord zn spelers de schuld en dat was ook niet goed. Het is ook niet ondenkbaar dat bij Ajax de verwachtingen te hoog waren en dat de spelers gewoon niet goed genoeg zijn. Als het vertrouwen dan ook nog eens een paar flinke deuken heeft gehad is het ook niet zo gek om dat met woorden een beetje te willen keren.

Zijn we nu al vergeten hoeveel kritiek Ten Hag kreeg op zn presentatie in de media? Het enige verschil is dat hij uiteindelijk wel resultaten boekte, maar hij had ook gewoon beter materiaal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-12 18:35
Pochettino heeft geen club, altijd beter dan Schreuder

• PolarBear
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:19:
Heb niet gekeken vanavond, maar onder ten Hag was de periode voor de winterstop geregeld ook niet best.
Vorig jaar voor de winterstop 6 gewonnen CL duels, minimaal aantal tegendoelpunten in de ED maar inderdaad wel wat onnodig punten verlies. Alleen groot verschil er zat lijn in het spel. Dat is er nu niet.

• SterqVerhael
ph4ge schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:34:
[...]

Advocaat gaf bij Feyenoord zn spelers de schuld en dat was ook niet goed. Het is ook niet ondenkbaar dat bij Ajax de verwachtingen te hoog waren en dat de spelers gewoon niet goed genoeg zijn. Als het vertrouwen dan ook nog eens een paar flinke deuken heeft gehad is het ook niet zo gek om dat met woorden een beetje te willen keren.

Zijn we nu al vergeten hoeveel kritiek Ten Hag kreeg op zn presentatie in de media? Het enige verschil is dat hij uiteindelijk wel resultaten boekte, maar hij had ook gewoon beter materiaal.
Met pislink bedoel ik niet naar de spelers toe. Ik heb geen idee of er een goede chemie is tussen spelersgroep en trainer. Met pislink bedoel ik dat hij totaal niet uitstraalt (naar buiten toe) dat hij ervan baalt dat de resultaten niet goed zijn. Het is topsport en hij mag in de media, zonder zijn team af te vallen, toch gewoon aangeven dat het slecht is/was.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

PolarBear schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:44:
[...]

Vorig jaar voor de winterstop 6 gewonnen CL duels, minimaal aantal tegendoelpunten in de ED maar inderdaad wel wat onnodig punten verlies. Alleen groot verschil er zat lijn in het spel. Dat is er nu niet.
En de selectie he, totaal niet te vergelijken.

• PolarBear
  • Niet online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:27:

Ajax heeft een trainer die totaal niet bij de missie en visie past. En zelf ook geen duidelijke visie heeft. Schreuder straalt ambitieloosheid uit, laat staan dat hij branie (Amsterdamse directheid) uitstraalt. Je kan echt overal de schuld zoeken van het gebrek aan TD tot slechte aankopen tot veel verkopen/nieuwe spelers maar na 3 maanden onderweg te zijn van deze spelers geen team kunnen maken is echt de verantwoordelijkheid en het probleem van Schreuder. Niet dat ik per se betere CL resultaten verwacht had maar wel met strijd ten onder gaan. Een keer tegen een GAE of Vitesse gelijk spelen kan, maar dan wel op 100% inzet. PSV thuis verliezen kan maar niet zo.

Het gaat er bij mij niet in dat een andere trainer van deze groep spelers niet een beter Ajax team had kunnen smeden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCv2bS8G0QANAZHFDVBEk2saEHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fsmFEmLyAijVTQhbMbS04qw3.png?f=user_large

• carpebios
  • Nu online
Wat een hoop management gezwets weer. Voor altijd voor de winst te gaan. Welke ploeg doet dat niet?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

mefjoew schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:17:
Het is niet het ongelukkig gelijkspel tegen Vitesse.
Het is alles ervoor en de aanloop.
8 gespeeld, 6 verloren 30 goals tegen.

• PolarBear
  • Niet online
Stimulate14 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:51:
[...]

En de selectie he, totaal niet te vergelijken.
Laten we nu niet gaan doen alsof je met deze selectie niet gisteren gewoon had moeten winnen. Er wordt een beetje makkelijk gedaan alsof er nu 11 man staat die niet kunnen voetballen ofzo.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

PolarBear schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:03:
[...]

Laten we nu niet gaan doen alsof je met deze selectie niet gisteren gewoon had moeten winnen. Er wordt een beetje makkelijk gedaan alsof er nu 11 man staat die niet kunnen voetballen ofzo.
Nee, dat bedoel ik ook niet. Maar die 11 man kunnen momenteel niet voetballen nee 8) .

• PolarBear
  • Niet online
carpebios schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:01:
Wat een hoop management gezwets weer. Voor altijd voor de winst te gaan. Welke ploeg doet dat niet?
Nou dat staat er niet, er staat door altijd voor winst te gaan met. En dat is niet iets wat elke ploeg na streeft. Bij een Feyenoord zal het meer met hard werken voor winst gaan zijn, bij zeg een Athletico is het op elke manier als het maar counteren is voor winst gaan. Je kan het management gezwets vinden maar voor zover je voetbalstijlen kan onderscheiden heeft Ajax normaliter toch wel een duidelijke speelstijl die lang niet alle andere clubs hebben.

• SterqVerhael
Het begint sowieso een onhoudbare situatie te worden, omdat de resultaten uitblijven en de tendens op de tribunes en vanuit de buitenwereld alleen maar negatiever wordt.

Al zou Schreuder de meest geweldige trainer zijn die er bestaat. Er is geen trainer die zo'n periode overleeft. Kijk naar Tuchel. Die pakt de CL met Chelsea en wordt een seizoen daarna gewoon keihard ontslagen. En nu blijkt dat Potter het eigenlijk nog slechter doet dan Tuchel, sinds hij het heeft overgenomen.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:40
PolarBear schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:06:
[...]

Nou dat staat er niet, er staat door altijd voor winst te gaan met. En dat is niet iets wat elke ploeg na streeft. Bij een Feyenoord zal het meer met hard werken voor winst gaan zijn, bij zeg een Athletico is het op elke manier als het maar counteren is voor winst gaan. Je kan het management gezwets vinden maar voor zover je voetbalstijlen kan onderscheiden heeft Ajax normaliter toch wel een duidelijke speelstijl die lang niet alle andere clubs hebben.
Volgens mij zijn er maar drie clubs op de wereld hopeloos blijven hangen in een romantisch wereldbeeld van hoe voetbal gespeeld zou moeten worden volgens hun. Dat zijn Ajax, Barcelona en in iets mindere mate Arsenal. Niet geheel toevallig clubs waar het of heel goed gaat en de bomen tot aan de hemel groeien of aan alle kanten en op alle niveaus rommelt. In de rest van de voetbalwereld telt uiteindelijk maar één ding: prijzen. Tuurlijk, als het kan met dominant en attractief voetbal, maar dat is (als de selectie het toe laat) een middel en geen doel op zich.

• ph4ge
  • Nu online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:08:
Het begint sowieso een onhoudbare situatie te worden, omdat de resultaten uitblijven en de tendens op de tribunes en vanuit de buitenwereld alleen maar negatiever wordt.

Al zou Schreuder de meest geweldige trainer zijn die er bestaat. Er is geen trainer die zo'n periode overleeft. Kijk naar Tuchel. Die pakt de CL met Chelsea en wordt een seizoen daarna gewoon keihard ontslagen. En nu blijkt dat Potter het eigenlijk nog slechter doet dan Tuchel, sinds hij het heeft overgenomen.
Op een gegeven moment is het sentiment niet meer te keren, maar je moet ook niet je beleid laten afhangen van de waan van de dag bij de fans.

Schreuder heeft nog niet eens een half seizoen de kans gehad. Hij overwintert in Europa en staat waarschijnlijk 1 punt achter in de competitie na 14 wedstrijden (de beker is er ook nog). Begrijp me niet verkeerd, ik heb het nooit in Schreuder gezien, maar als de beleidsmakers bij Ajax een beetje ballen hebben geven ze hem nog de kans. Hij kan nu bijna 3 maanden bouwen, misschien nog wat versterking halen en wie weet hoe de selectie er dan voor staat?

Ik vraag me oprecht af wie het met deze selectie beter zou doen. Ik ben geen Ajax fan maar je zal zien dat ik meestal in dit topic eerlijk ben over dat de selectie van Ajax vaak veel kwaliteit heeft, maar nu zie ik dat gewoon niet. Te veel talenten voor wie het eigenlijk te vroeg is en de vraag is hoe ver ze komen en teveel oude spelers die niet meer brengen kunnen wat ze ooit brachten.

Pagina: 1 ... 155 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023