[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.970 views

Onderwerpen

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-01 19:31
jbdeiman schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:45:
Qua spelers heeft Ajax geweldig materiaal (in potentie, dwz als het er allemaal uit komt ) maar het klopt allemaal nog niet. Maar hoe kan je voetballen met zowel Bergwijn als Tadic, die beiden op links het best renderen? Een van beiden op rechts zetten is gewoon een zekerheidje dar diegene een slechte pot speelt.
Daarnaast was Tadic jarenlang je onbetwiste leider, die zet je niet zomaar aan de kant, en de aankoop van 30M (die het zo goed leek te gaan doen in de eerste wedstrijden) zet je ook niet zomaar aan de kant.

Afgeven op Schreuder vind ik overigens geen goed signaal, velen zeiden 'Blind kan niet meer', 'laat Kudus en Brobbey het samen doen ', nou dat succes hebben we ook gezien vandaag. I.m.o. deed Schreuder (qua basis opstelling) het goed met de poppetjes op de logische/ juiste plek. Maar de magie (of Chemie) tussen de spelers is er niet, bij Tadic lukt het niet (al stond hij op dat moment weer rechts) en hij compenseert het met een overtreding op de rand van de eigen 16.

Een middenveld met Kudus, Berghuis en Alvarez is het gewoon niet, maar met Klaassen of Taylor had ik het niet veel beter zien gaan. Het vertrouwen is laag, de onderlinge verhoudingen liggen niet goed bij de spelers (daar kan de coach wel wat aan doen) en als je leiders / sterkhouders dan niet thuis geven, Tadic is i.m.o samen met Blind daar een sterk voorbeeld van, dan krijg je het lastig.

Moet wel zeggen dat ik wanneer Wijndal niet weer geblesseerd was, zou verwachten dat hij zou spelen en dat daarmee de linkerkant (van Ajax) in elk geval sterker / beter in balans zou zijn geweest. Op rechtsachter heb je niet zoveel opties helaas.

Alles tesamen, PSV de terechte winnaar, Ajax moet in de winter op zoek naar versterking en vooral de balans in het elftal.
En of Tadic af laten bouwen, of Bergwijn weer verkopen in de zomer, want die 2 samen kan je eigenlijk niet mee spelen.
Bergwijn is gewoon niet zo goed als iedereen dacht, bij PSV was het een leuke speler maar niet zo bepalend als Depay bijvoorbeeld.

Hij kan echt wel leuk voetballen maar als het niet loopt dan heb je niks aan m.

Probleem met het hele technische beleid is dat Ajax ook altijd denkt dat iedereen naar hun wil komen als ze op hun best zijn. Bergwijn is gekomen omdat geen andere club hem wilde. Schreuder is gekomen omdat ze in België van hem af wilden (ondanks dat hij het goed heeft gedaan daar). Brobbey is helemaal een verhaal apart

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:45
GrooV schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:30:
[...]

Bergwijn is gewoon niet zo goed als iedereen dacht, bij PSV was het een leuke speler maar niet zo bepalend als Depay bijvoorbeeld.

Probleem met het hele technische beleid is dat Ajax ook altijd denkt dat iedereen naar hun wil komen als ze op hun best zijn. Bergwijn is gekomen omdat geen andere club hem wilde. Schreuder is gekomen omdat ze in België van hem af wilden (ondanks dat hij het goed heeft gedaan daar). Brobbey is helemaal een verhaal apart
Ajax vist welliswaar in een grotere vijver, als je dat met PSV of Feyenoord gaat vergelijken, maar dat zijn natuurlijk ook de wat gemankeerde exemplaren die ze bij Ajax binnenhengelen. Ajax is natuurlijk ook geen Europese topploeg, zoals Real of Bayern. Die kans hebben ze de afgelopen jaren laten liggen. Als ze bijvoorbeeld de CL wel hadden gewonnen, zouden we nu over andere problemen klagen.

Ajax heeft prima spelers, maar het elftal is niet in balans. Op een of andere manier is het dit seizoen een grote chaos bij die club en dat zie je terug in het spel. Kijk naar Feyenoord of RKC. Beide clubs hebben veel minder te besteden op de transfermarkt, maar zij krijgen het wel voor elkaar om met beperkte middelen en een dosis plezier, een goed elftal op de mat te zetten. En dan zit je ook nog met plezier naar hun speelstijl te kijken. Bij Ajax erger ik me kapot.

Bij voetbal kan het allemaal maar raar lopen. Zo wordt je binnenkort wereldkampioen, en nu zitten ze bij Ajax in zak en as.

Ik put maar moed uit Feyenoord. Die waren ook helemaal afgeschreven, maar begonnen ineens weer te bewegen, en kijk nu.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:11
mavaros schreef op maandag 7 november 2022 @ 06:16:
[...]

Ajax vist welliswaar in een grotere vijver, als je dat met PSV of Feyenoord gaat vergelijken, maar dat zijn natuurlijk ook de wat gemankeerde exemplaren die ze bij Ajax binnenhengelen. Ajax is natuurlijk ook geen Europese topploeg, zoals Real of Bayern. Die kans hebben ze de afgelopen jaren laten liggen. Als ze bijvoorbeeld de CL wel hadden gewonnen, zouden we nu over andere problemen klagen.

Ajax heeft prima spelers, maar het elftal is niet in balans. Op een of andere manier is het dit seizoen een grote chaos bij die club en dat zie je terug in het spel. Kijk naar Feyenoord of RKC. Beide clubs hebben veel minder te besteden op de transfermarkt, maar zij krijgen het wel voor elkaar om met beperkte middelen en een dosis plezier, een goed elftal op de mat te zetten. En dan zit je ook nog met plezier naar hun speelstijl te kijken. Bij Ajax erger ik me kapot.

Bij voetbal kan het allemaal maar raar lopen. Zo wordt je binnenkort wereldkampioen, en nu zitten ze bij Ajax in zak en as.

Ik put maar moed uit Feyenoord. Die waren ook helemaal afgeschreven, maar begonnen ineens weer te bewegen, en kijk nu.
Denk niet dat wel of niet CL winnen zo'n verschil had gemaakt. De Eredivisie is gewoon te klein en daarom zijn teams uit NL gewoon per definitie kansloos om nog uit te groeien tot clubs van het formaat Real, Bayern of de Engelse teams.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

* Han struint alle voetbal/nieuwssites af....

Schreuder nog niet ontslagen :| :(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-01 19:28
Geen zorgen, na de sof tegen Vitesse komt dat wel.

Hoewel ik eerlijk gezegd al half verwacht dat Vitesse het record grootste verlies weer in handen wil hebben :X

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:34
Han schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:41:
* Han struint alle voetbal/nieuwssites af....

Schreuder nog niet ontslagen :| :(
Gisteren kon ik helaas de wedstrijd niet live kijken, dus rond half 5 op vliegtuig-stand en hem om 20.00 terug gekeken. Je merkt dat Schreuder nog heel erg zoekende is naar de ideale 11 posities, wederom stonden er best wel wat nieuwe namen/op andere posities dan de vorige wedstrijd. Alleen zou je verwachten, gezien we nu bijna op de helft van het seizoen zitten, dat de ideale samenstelling inmiddels toch wel gevonden is.

Verder staat Ajax met 2-0 achter en komt de eerste wissel pas in de 66e minuut en de 2e en 3e wisselspeler komen er pas in de 81(!) minuut in terwijl je 2-0 achter staat, ik vind dat onbegrijpelijk. Als je dan naar de bank kijkt dan is het ook niet super wat er op zit,maar had je met Conceicao best wat kunnen proberen te forceren wat mij betreft:
- Stekelenburg & Gorter (logisch dat die niet invallen)
- Klaassen (ingevallen)
- Taylor (ingevallen)
- Ocampos > neem ik aan terug naar Sevilla in de winter, voegt niets toe. Hebben we in de jeugd dan niet betere spelers zitten die je op de bank kunt zetten?
- Blind > Er is veel kritiek op Blind en in sommige gevallen ook wel terecht, maar nog steeds zie ik hem wel toegevoegde waarde hebben voor Ajax, hij had best in kunnen vallen voor Rensch wat mij betreft in de tweede helft
- Lucca (ingevallen)
- Grillitisch > had je in deze wedstrijd niet veel aan, ook niet per se heel erg van toegevoegde waarde
- Magallan > Bizar dat hij nog op de bank zit
- Conceicao > Wat mij betreft onbegrijpelijk dat hij niet mocht invallen.

Ik denk dat het goed zou zijn als het doek zou vallen voor Schreuder, maar twijfel of dit gebeurt gezien ze waarschijnlijk als koploper de winterstop in gaan..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:27

Typhone

Who Dares Wins

Ik las weer heel veel geneuzel over het wel of niet geven van een rode kaart aan PSV. Is dat een soort tijdelijke ontkenningsfase van het slechte spel van Ajax? Who gives a shit of er een rode kaart komt voor PSV.
Het is onbegrijpelijk dat wij van tevoren al weten hoe PSV gaat spelen (alles op de Jong vanaf de zijkant of diep naar Gakpo/Simons maar Ajax dat niet lijkt te weten. That's it. Je weet ook dat de grootste kneuzen in de opbouw bij Ajax elke keer vrijgelaten zullen worden en de opbouw via die schijven gaat lopen.

Schreuder had echter een ander idee denk ik. Die zet de hocus pocus goochelshow weer neer en voor de zoveelste keer dit seizoen is het kommer en kwel. Tadic hopeloos uit vorm gewoon op links posteren. Bergwijn naar de zwakke rechterkant zetten. Die kansloze Mexicaan weer opstellen. Ouch ouch ouch.

En na afloop waren de heren zo moegestreden dat ze nog even flink tekeer kunnen gaan. Nee, er zit veel krom op dit moment.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Deze zag ik nog even terloops; waar is/was Depay bepalend?
Die is vooralsnog nooit uit de verf gekomen bij een grote club maar blaast hoog van de toren met wat statistieken in Oranje.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
Crysania schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:27:
[...]

De opstelling zag er redelijk uit op de rechter kant na maar er zijn gewoon geen automatismen doordat dit de eerste keer was dat iedereen zo stond.

Dat reken ik Schreuder wel aan. Zijn taak is er een team van maken en daar faalt hij al in sinds dag 1
Naja, zo erg was het toch niet aan de rechterkant, daar stonden nog steeds Sanches en Bergwijn? Automatismen missen momenteel in alle linies, die zijn er nog steeds niet, ook al spelen een aantal linies praktisch altijd in dezelfde opstelling.
Helemaal Schreuder aanrekekenen vind ik dan ook niet erg realistisch, natuurlijk heeft hij er wel invleod op, maar van de spelers (allemaal dúúrbetaalde profs) mag je ook wel wat meer verwachten vind ik. Het lijkt erop dat er geen/ weinig chemie is tussen de spelers onderling (of iig tussen verschillende spelers onderling) maar ook dat er (totaal) geen chemie is met Schreuder. En dat is gewoon erg jammer, want voetbal kan heel leuk zijn als het een beetje loopt.
[...]

Tjah, als je zelf altijd roept dat je de beste bent ga je er vanzelf naar handelen zeg maar, als het dan een paar jaar (erg) goed gaat ga je volledig in jezelf geloven, maar uiteindelijk zijn het de spelers die het doen en is alles eromheen (coach, technisch beleid/ aankoopbeleid en jeugdopleiding) ondersteunend aan dat ene doel. Dat laatste lijkt momenteel niet meer zo het geval te zijn.
Zoals ik zeg, waarom hebben ze Bergwijn nu gekocht eigenlijk? Tadic was onomstreden, die speelde altijd (maar wel vanaf links, zeker nu ze Brobbey hadden gehaald voor de spits, samen met Lucca mag je verwachten dat die altijd speelt op Links en dan haal je een enorm dure speler die eigenlijk ook alleen op die plek rendeert (of in een 2 spitsen systeem, waarvan ik verwacht dat Ajax dat van zijn langzalzelevensdagen niet zal gaan doen).

Nu zie je ook wat een keerzijde is van die 'roem' (maar zonder gekheid, van de goede jaren die ze hadden), ze zijn er teveel op gaan vertrouwen dat het wel goed komt, nu het niet loopt zie je ook dat het echt een kaartenhuis is, het lijkt wel alsof spelers niet (meer) gewend zijn met tegenslagen om te gaan.

Ik denk ook dat het in veel gevallen best goed is wanneer je als speler/ club/ team om leert gaan met teleurstellingen/ tegenslagen. Ik denk dat een Geertruida, Malacia, Bijlow, Kokcü bijvooorbeeld (mentaal) weerbaarder zijn dan een groep spelers bij Ajax, zij hebben iig geleerd (o.a. onder Advocaat) met tegenslag om te gaan. Daar wordt je uiteindelijk nooit minder van.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Verlies was ook echt wel te verwachten met die kale kubus als hoofdtrainer. Het staat écht voor geen meter. Iedereen doet maar wat, er is geen teamgevoel. Dat merk je aan alles en iedereen. De frustraties op 't veld, de interviews achteraf. Het doet maar wat, in de hoop dat 't per ongeluk goed valt. De tweede helft was bijna iedere lange bal van PSV gevaarlijk. Onvoorstelbaar. En het apathische geval wat zich voordoet als de hoofdtrainer doet helemaal niks. Zit erbij en kijkt ernaar. Op basis van welk CV kan zo'n man hoofdtrainer worden? Een landstitel in België is al voldoende tegenwoordig? :')

De eerste wissel zegt meteen alles. Rensch eruit, Taylor erin. En dan??? Wat is 't plan daarna? Het stond na die wissel gewoon nog beroerder als ervoor. En dan komt in minuut 80 nog Lucca en Klaassen, maar dat was 't vervolgens wel. Er wordt nergens op gereageerd als 't niet goed staat. Dat is structureel, dat was tegen Napoli twee keer, tegen AZ en nu weer tegen PSV. Je ziet de dingen fout gaan, maar een plan komt er niet om dit te bestrijden.

Het frustrerende is nog wel, PSV was niet meteen heel veel beter. Wel de betere kansen gehad, maar dat komt ook omdat het bij Ajax gewoon niet goed stond. Die 1-0 was een goede goal, maar wel een goal die voorkomen had kunnen worden, had Bassey zich wat minder makkelijk weg laten zetten. Bal van Gakpo op De Jong, die komt tijdens de voorbespreking toch wel voorbij? De tweede was een kluts situatie die voorkomen had kunnen worden. Daarna heb ik wat gemist, kinderen moesten naar bed en ik geloofde het wel verder. Zolang Alfred er nog zit, zal 't niet snel beter gaan.

• GrooV
Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:30:
[...]

Deze zag ik nog even terloops; waar is/was Depay bepalend?
Die is vooralsnog nooit uit de verf gekomen bij een grote club maar blaast hoog van de toren met wat statistieken in Oranje.
Ik heb het over hun tijd bij PSV

Zijn laatste jaar (2014/15) bij PSV was Depay zeer belangrijk voor de ploeg en is topscoorder ED geworden, dat was Bergwijn niet in zijn laatste (half) jaar bij PSV, die was vooral snel

Daarna is hij inderdaad niet doorgegroeid (ook mede door blessures)

Verder praat je lekker denigrerend over een van de belangrijkste spelers van Oranje op dit moment

@JanW Schreuder heeft natuurlijk een Ajax verleden als assistent, op zich niet heel raar dat hij op een lijstje voor komt maar ik had ook nog verder gezocht als ik hun was

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 07-11-2022 08:54 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

GrooV schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:51:
[...]

Verder praat je lekker denigrerend over een van de belangrijkste spelers van Oranje op dit moment
Oh dat valt wel mee hoor. Ik ga niet zo goed op spelers die helemaal geen reet toevoegen als het niet loopt maar altijd zichzelf op de borst kloppen als ze vanwege lullige statistieken opeens hoog op de lijsten van Oranje komen te staan. Lees: alle schoten, vrije trappen en penalties opeisen. 99x over, 1x raak en op het einde staat er weer een doelpunt tegen een klein landje op de teller. Verder in clubverband niet thuisgeven bij Man Utd, Lyon, Barcelona en meer geblesseerd zijn dan spelen zegt al een hoop toch.

In tegenstelling tot het scorebord heb ik veel wedstrijden wel in zijn geheel gezien en dan is het ernstig jammer dat zo'n beperkte speler als Depay zo hoog op de lijstjes van Oranje komt te staan. Sterker nog: het is een schande dat hij tussen zo'n respectabele namen uit het verleden komt te staan. Puur veroorzaakt vanwege het feit dat de UEFA meer geld wilt zien en Nederland tegen veel meer kleine tegenstanders speelt dan vroeger het geval was.

Daar is niet zoveel denigrerend aan maar gewoon de merites van de man afzetten tegen de realiteit, niet tegen enkel de statistiek.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

GrooV schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:51:
[...]

Dit zegt misschien ook wel heel veel over de staat van het huidige oranje momenteel.......

[ Voor 42% gewijzigd door dr.lowtune op 07-11-2022 09:10 . Reden: edit: quote duidelijker gemaakt ]

• KillaZ
Gynnad schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:13:
[...]

Gisteren kon ik helaas de wedstrijd niet live kijken, dus rond half 5 op vliegtuig-stand en hem om 20.00 terug gekeken. Je merkt dat Schreuder nog heel erg zoekende is naar de ideale 11 posities, wederom stonden er best wel wat nieuwe namen/op andere posities dan de vorige wedstrijd. Alleen zou je verwachten, gezien we nu bijna op de helft van het seizoen zitten, dat de ideale samenstelling inmiddels toch wel gevonden is.

Verder staat Ajax met 2-0 achter en komt de eerste wissel pas in de 66e minuut en de 2e en 3e wisselspeler komen er pas in de 81(!) minuut in terwijl je 2-0 achter staat, ik vind dat onbegrijpelijk. Als je dan naar de bank kijkt dan is het ook niet super wat er op zit,maar had je met Conceicao best wat kunnen proberen te forceren wat mij betreft:
- Stekelenburg & Gorter (logisch dat die niet invallen)
- Klaassen (ingevallen)
- Taylor (ingevallen)
- Ocampos > neem ik aan terug naar Sevilla in de winter, voegt niets toe. Hebben we in de jeugd dan niet betere spelers zitten die je op de bank kunt zetten?
- Blind > Er is veel kritiek op Blind en in sommige gevallen ook wel terecht, maar nog steeds zie ik hem wel toegevoegde waarde hebben voor Ajax, hij had best in kunnen vallen voor Rensch wat mij betreft in de tweede helft
- Lucca (ingevallen)
- Grillitisch > had je in deze wedstrijd niet veel aan, ook niet per se heel erg van toegevoegde waarde
- Magallan > Bizar dat hij nog op de bank zit
- Conceicao > Wat mij betreft onbegrijpelijk dat hij niet mocht invallen.

Ik denk dat het goed zou zijn als het doek zou vallen voor Schreuder, maar twijfel of dit gebeurt gezien ze waarschijnlijk als koploper de winterstop in gaan..
Blind zou tegen dit PSV genadeloos door de mand vallen. Fijn indien je met zijn passing 2 of 3 echte doelpogingen creeert, maar zijn nadelen komen steeds harder naar boven naarmate hij ouder wordt en hij in een vormdip zit waardoor zijn tactische keuzes ook niet allemaal lekker uitpakken.

Vergeet niet dat Blind, hoewel door jan en alleman bekritiseerd, in de top 5 van Europese verdedigers staat die daadwerkelijk de laatste man weten te vinden in de aanval. Combineer dat met het spel van Ajax van de voorgaande jaren en je snapt waarom hij wel wat krediet had. Die is inmiddels verspeeld, dus ik snap de keuze van Schreuder voor dit jonge centrum wel.

Echter, wat voegt het ontslag van Schreuder nou daadwerkelijk toe? Een ieder die het stokje gaat overnemen loopt tegen hetzelfde gekut aan: De bank die niet goed genoeg is, 2 sterspelers van de afgelopen jaren die hopeloos uit vorm zijn. Een as die to-taal niet meer op elkaar is ingespeeld en een restverdediging van het niveau likemevesje.

Mijn focus voor de RvC zou zijn om een topper op de TD positie te zetten, KjH er naast vlieguren laten maken een bezem door die selectie halen. Luister weer naar je scouting, begin nu al met de vissen die je in de zomer binnen wil halen en laat Schreuder zijn werk doen om Tadic en Blind uit de vaste 11 te halen zonder vervangers de dezelfde kwaliteiten hebben als deze 2 hadden.

Dat betekent of een ander systeem, of concessies doen ala Europa League.

K to the KillaZ

• ph4ge
  • Laatst online: 12-01 22:57
jbdeiman schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:45:
Qua spelers heeft Ajax geweldig materiaal (in potentie, dwz als het er allemaal uit komt ) maar het klopt allemaal nog niet.
Ik vind het materiaal echt enorm tegenvallen. Ik heb dat al vaker gezegd en zag het gisteren nog maar eens bevestigd worden.

Timber, Brobbey, Rensch, Taylor zijn talenten die nog alles te bewijzen hebben en in mijn ogen te snel omhoog zijn geschreven. Het moet maar blijken of die in de voetsporen van De Jong en De Ligt kunnen treden. De (grote) aankopen Bergwijn, Bassey, Ocampus, Ihataren, Grillitsch, Conceição en Wijndal zijn allemaal geen toppers, al zie ik het zeker met die laatste 2 wel goedkomen. Pasveer, Tadic, Stekelenburg en Blind zitten gewoon in hun nadagen, kunnen misschien af en toe nog eens een half uurtje pieken maar kan je niet meer op bouwen. Blijven spelers als Klaassen, Berghuis en Alvarez over die in een goed Ajax gewoon waterdrager zijn en niks meer.

Vorig seizoen zat de klad er ook al in, zeker in de tweede seizoenshelft. Schreuder is geen Ten Hag maar zn materiaal is ook gewoon een stuk minder. PSV heeft met name aanvallend gewoon betere spelers. Gakpo, Sangare, Madueke en nu Simons zouden stuk voor stuk gelijk in de basis staan bij Ajax. Er staat in mijn bescheiden mening op dit moment bij Ajax niet 1 speler op het veld die de beste van de Eredivisie is op zijn positie, al hebben ze denk ik wel de breedste selectie en de hoogste ondergrens.
KillaZ schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:13:
Mijn focus voor de RvC zou zijn om een topper op de TD positie te zetten, KjH er naast vlieguren laten maken een bezem door die selectie halen. Luister weer naar je scouting, begin nu al met de vissen die je in de zomer binnen wil halen en laat Schreuder zijn werk doen om Tadic en Blind uit de vaste 11 te halen zonder vervangers de dezelfde kwaliteiten hebben als deze 2 hadden.
Ajax gaat deze winter gewoon 3 spelers voor totaal 50+ miljoen euro halen en dan ziet de wereld er heel anders uit. Terwijl PSV en Feyenoord misschien zelfs wel gaan verkopen en er op achteruit gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 07-11-2022 09:21 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• KillaZ
ph4ge schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:19:
[...]

[...]

Ajax gaat deze winter gewoon 3 spelers voor totaal 50+ miljoen euro halen en dan ziet de wereld er heel anders uit.
De enige die beschikbaar is en daadwerkelijk iets zou toevoegen is Ziyech, maar voor zijn carriere is een terugkeer naar Amsterdam niet de beste.

Buiten dat, wie gaan ze halen met dit duo en hun vijver?

K to the KillaZ

• ph4ge
KillaZ schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:22:
[...]

De enige die beschikbaar is en daadwerkelijk iets zou toevoegen is Ziyech, maar voor zijn carriere is een terugkeer naar Amsterdam niet de beste.

Ik ben geen TD bij Ajax, maar ik denk dat er in de vijver waarin Ajax vist best versterkingen haalbaar zouden moeten zijn. Ziyech en bijv. Vd Beek is een beetje bord op schoot scouting, maar waarom niet?

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 07-11-2022 09:24 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• KillaZ
ph4ge schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:24:
[...]

Ik ben geen TD bij Ajax, maar ik denk dat er in de vijver waarin Ajax vist best versterkingen haalbaar zouden moeten zijn. Ziyech en bijv. Vd Beek is een beetje bord op schoot scouting, maar waarom niet?
True, al zie ik vd Beek niet renderen in dit Ajax.

Misschien Promes? Die scoort er op los. >:)

K to the KillaZ

• mavaros
PSV heeft al jaren lang best een goed elftal, maar toen zat er een trainer die het allemaal niet begreep. Ondertussen zit die bij een club die wel op zijn manier kan spelen. En dat zie je ook terug in Europa.

PSV heeft op dit moment eigenlijk alleen maar geluk, omdat Ajax waardeloos speelt. Daarom lijkt het dat PSV goed is, maar ze kruipen pas net uit hun hol. Dat doet Feyenoord ook op dit moment.

PSV is goed genoeg om goed te zijn/worden, maar nu nog niet. Als ze daar in Eindhoven geen gekke dingen doen, zal het allemaal wel goed komen.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

Kampioen wordt je tegen de kleintjes 8) :+ .

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25
[...]

Hakim prima maar Donny is natuurlijk gewoon Klaassen 2.0 dus die moet je niet halen.

De opstelling was niet eens zo vreemd gisteren op de backs na en durf gewoon die Portugees in te brengen. De enige speler die wel vrij speelt en technisch is.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

KillaZ schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:22:
[...]

Ziyech is 29 dus die heeft geen restcarrière meer.

• GrooV
Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:02:
[...]

Oh dat valt wel mee hoor. Ik ga niet zo goed op spelers die helemaal geen reet toevoegen als het niet loopt maar altijd zichzelf op de borst kloppen als ze vanwege lullige statistieken opeens hoog op de lijsten van Oranje komen te staan. Lees: alle schoten, vrije trappen en penalties opeisen. 99x over, 1x raak en op het einde staat er weer een doelpunt tegen een klein landje op de teller. Verder in clubverband niet thuisgeven bij Man Utd, Lyon, Barcelona en meer geblesseerd zijn dan spelen zegt al een hoop toch.

In tegenstelling tot het scorebord heb ik veel wedstrijden wel in zijn geheel gezien en dan is het ernstig jammer dat zo'n beperkte speler als Depay zo hoog op de lijstjes van Oranje komt te staan. Sterker nog: het is een schande dat hij tussen zo'n respectabele namen uit het verleden komt te staan. Puur veroorzaakt vanwege het feit dat de UEFA meer geld wilt zien en Nederland tegen veel meer kleine tegenstanders speelt dan vroeger het geval was.

Daar is niet zoveel denigrerend aan maar gewoon de merites van de man afzetten tegen de realiteit, niet tegen enkel de statistiek.
Snap niet waarom je steeds over de Depay van nu op mij reageert terwijl ik het over de Depay in 2014/15 heb, zijn laatste jaar bij PSV

Dat hij nu alleen rendeert in Oranje zeg ik toch ook?

Maar goed, veel plezier met Bergwijn, die is zooo goed 8)7

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:46:
[...]

Ziyech is 29 dus die heeft geen restcarrière meer.
Een financiële restcarrière natuurlijk wel, niets mis om in de laatste jaren nog redelijk wat binnen te halen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

GrooV schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:49:
[...]

Snap niet waarom je steeds over de Depay van nu op mij reageert terwijl ik het over de Depay in 2014/15 heb, zijn laatste jaar bij PSV

Dat hij nu alleen rendeert in Oranje zeg ik toch ook?

Maar goed, veel plezier met Bergwijn, die is zooo veel beter 8)7
Je hebt het over denigrerend t.o.v. Depay waar ik op reageer. Ik praat in het heden ik weet niet goed meer hoe Depay in 2014/2015 was bij PSV. Waarom jij nu Bergwijn erbij haalt en er een welles/nietes spelletje van probeert te maken begrijp ik dan weer totaal niet maar ik steek de veel plezier met Bergwijn graag in mijn zak.

Maar die discussie eindigt hier in deze post. In dat licht bezien kan ik een heel relaas gaan typen over Tadic maar de Tadic van 18/19 is niet de Tadic van 21/22 ondanks de betere statistieken in 21/22 en zoiets volg ik niet helemaal.

@AMARONE ik begrijp ook niet dat Conceicao gisteren niet van stal werd gehaald. Maar ik begrijp wel dat ik zelden zo'n los zand heb gezien bij Ajax.

@Napo Kapitalist! :+ :P

• mavaros
De Depay van lang geleden was een talent. Daar was iedereen blij mee. Later werd het een mannetje en kan hij sindsdien nog maar een beetje voetballen. Hij lijkt in niets meer op het talent dat hij ooit was.

• Snowdog
Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:57:
[...]

Je hebt het over denigrerend t.o.v. Depay waar ik op reageer. Ik praat in het heden ik weet niet goed meer hoe Depay in 2014/2015 was bij PSV. Waarom jij nu Bergwijn erbij haalt en er een welles/nietes spelletje van probeert te maken begrijp ik dan weer totaal niet maar ik steek de veel plezier met Bergwijn graag in mijn zak.

Maar die discussie eindigt hier in deze post. In dat licht bezien kan ik een heel relaas gaan typen over Tadic maar de Tadic van 18/19 is niet de Tadic van 21/22 ondanks de betere statistieken in 21/22 en zoiets volg ik niet helemaal.

@AMARONE ik begrijp ook niet dat Conceicao gisteren niet van stal werd gehaald. Maar ik begrijp wel dat ik zelden zo'n los zand heb gezien bij Ajax.

@Napo Kapitalist! :+ :P
Nouja, maar het is ook wel enigszins denigrerend tov Depay imo. Is nou niet direct een koekenbakker en heeft het geluk niet echt meegehad in zijn carrière. Nu weer bij Barca waar ze dan een Auba en Lewa halen en hij weer 2e plan is (niet zo gek overigens). Echt heel veel kansen heeft hij bij de grote clubs ook niet gehad en iig wel af en toe wat laten zien en niet compleet door de mand gevallen (nouja, bij Man Utd wel).

Anyway, hij was voor PSV in dat laatste jaar zeker wel belangrijk (zoals gezegd) en toen toch echt wel de beste voetballer in de ED waarschijnlijk. Hij lijkt in de echte top echter net wat te kort te komen, mogelijk mede ook omdat hij daar het vertrouwen nooit echt heeft gehad en na een paar wedstrijden alweer op de bank terecht komt. Hoewel hij altijd veel kritiek krijgt in het NL-elftal blijft het daar echter ook een waardevolle speler (imo).

Anyway, denk dat Bergwijn ook wel beter kan renderen bij Ajax dan hij tot dusverre doet, maar als je dan zo'n wedstrijd speelt als gisteren, yea, dan komt hij er totaal niet aan te pas. Daar moeten nog wel stappen gezet worden. Zie Ziyech overigens ook niet zo snel terug naar Amsterdam gaan, zeker nu ze geen CL meer spelen. Die zal vermoed ik toch ook wel betere opties hebben en ik denk eigenlijk niet dat hij echt een man van de club is (en daarom terug zou komen)..

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Snowdog schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:17:
[...]

Anyway, denk dat Bergwijn ook wel beter kan renderen bij Ajax dan hij tot dusverre doet, maar als je dan zo'n wedstrijd speelt als gisteren, yea, dan komt hij er totaal niet aan te pas.
Dus zelfs jij ziet het beter dan Schreuder hè. Maar dit wordt weggezet als emotioneel reageren door supporters terwijl het gewoon heel simpel poppetjes op de juiste plaats neerzetten is. Met name poppetjes die niet per definitie in de beste vorm verkeren nu.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 22:38
Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:20:
[...]

Dus zelfs jij ziet het beter dan Schreuder hè. Maar dit wordt weggezet als emotioneel reageren door supporters terwijl het gewoon heel simpel poppetjes op de juiste plaats neerzetten is. Met name poppetjes die niet per definitie in de beste vorm verkeren nu.
Zolang hij aan Tadic vasthoudt mag schreuder van mijn ook een andere hobby zoeken. 100x liever Blind gisteren gezien dan Tadic, ondanks dat Blind is zijn nadagen zit. Zijn minpunten vallen veel beter op te vangen dan het zwakke spel van Tadic. Het inzicht van Blind is mij dan ook meer waard, dan dat geschreeuw "spirit" van Tadic. Maargoed het gaat niet alleen om hun 2. Het is ook de arrogantie van Schreuder.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DoeEensGek schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:30:
[...]

Zolang hij aan Tadic vasthoudt mag schreuder van mijn ook een andere hobby zoeken. 100x liever Blind gisteren gezien dan Tadic, ondanks dat Blind is zijn nadagen zit. Zijn minpunten vallen veel beter op te vangen dan het zwakke spel van Tadic. Het inzicht van Blind is mij dan ook meer waard, dan dat geschreeuw "spirit" van Tadic. Maargoed het gaat niet alleen om hun 2. Het is ook de arrogantie van Schreuder.
Ja een speler uit vorm vanwege zijn historische status maar blijven opstellen en daardoor 2-3 andere spelers in een mindere rol drukken is vragen om grote problemen en vooralsnog hebben we die in ELKE wedstrijd tegen een non-kabouter team gekregen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Psv kan eigenlijk niet zonder Luuk de Jong, dat is vrij zorgelijk vind ik.

Verwijderd

Vos schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:27:
[...]

Heb je iets meer context?
Ik zou hier nog even op terug komen. Een tijd geleden was er een discussie o.a. rondom een wedstrijd van Cambuur en Utrecht - Ajax over gele en rode kaarten. Even wat quotes van @OPSLAGHOND @toolkist @Terranova @Han
Noppen vooruit is altijd rood.
Per ongeluk iemand in het gezicht raken is rood.
Noppen op het been is rood, per ongeluk of niet. (Taylor gisteren)

Dus in het kader daarvan mijn opmerking.
Overigens had Alvarez (wat een idioot is dat) al lang z'n 2e gele moeten krijgen. Het valt me op dat er helemaal geen kaarten meer gegeven zijn na het eindsignaal. Ramalho, Alvarez, Klaassen.
Wat een schandalige vertoning!

• JanW
Het zit diep of niet?

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:07
[...]

Donny vd Beek terughalen is de grootste fout die je kan maken. Dat je die voor zoveel geld hebt kunnen slijten is een godswonder. Die maakt je elftal namelijk niet beter. Hij kan meedraaien en renderen in een goed team, maar maakt dat team zelf niet beter. Absoluut niet terughalen dus.

Ziyech zou kunnen, afhankelijk van het bedrag dat hij zou willen verdienen. Een bankzitter van Chelsea moet je niet de hoofdprijs willen geven. Die fout hebben ze bij Bergwijn al gemaakt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• jbdeiman
[...]

Ik denk dat je daar momenteel niet echt beter van wordt, Berghuis doet het (in tegenstelling tot veel van zijn teamgenoten) eigenlijk behoorlijk goed. Daar komt wel gevaar vandaan en hij kan (net als Ziyech) die ballen wel het strafschopgebied inslingeren.
Zyjech zou (in mijn ogen) een vergelijkbare situatie opleveren met Ziyech en Berghuis als de situatie die nu met Tadic en Bergwijn het geval is, Een dure aankoop voor een positie waar je al echt een goede speler hebt lopen, dus 2 spelers die je eigenlijk moet laten spelen maar beiden het best renderen op dezelfde postitie.

Voor van de Beek geldt i.m.o. hetzelfde, dat zou je met Kudus/ Taylor prima moeten kunnen opvangen en van de Beek is ook niet een '6', dus iemand die de aanval van de tegenstander onderbreekt voor die goed en wel begonnen is. Ik weet dat mensen geen fan van hem zijn, maar een type Marten de Roon zou i.m.o. heel veel problemen kunnen verbeteren waar Ajax momenteel mee kampt. (liever heb je iemand die wat beter in het spel mee kan doen, maar ik denk dat het idee erachter wel te begrijpen is).

Van mij mag Ajax die (te) dure spelers halen hoor, daar worden ze niet echt beter van, en andere spelers zullen daar dan wéér de dupe van worden, met als gevolg dat er nog meer spelers mokken en er nog meer gemanaged moet worden, wat nu eigenlijk al niet goed lukt.

• jbdeiman
mavaros schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:32:
PSV heeft al jaren lang best een goed elftal, maar toen zat er een trainer die het allemaal niet begreep. Ondertussen zit die bij een club die wel op zijn manier kan spelen. En dat zie je ook terug in Europa.

PSV heeft op dit moment eigenlijk alleen maar geluk, omdat Ajax waardeloos speelt. Daarom lijkt het dat PSV goed is, maar ze kruipen pas net uit hun hol. Dat doet Feyenoord ook op dit moment.

PSV is goed genoeg om goed te zijn/worden, maar nu nog niet. Als ze daar in Eindhoven geen gekke dingen doen, zal het allemaal wel goed komen.
PSV en Feyenoord stijgen (gestaag) door, waar Ajax eigenlijk snel een sprong heeft gemaakt met een (grote) lichting talenten die ze hebben aangevuld met een aantal aankopen. Ik denk wel eens dat dit te snel is gegaan en dat het daarom ook zo snel weer minder gaat. Soms kan je beter langzaam maar gestaag groeien, steeds een klein stapje vooruit, dan dat het ineens zo snel gaat. Blijkbaar was de organisatie niet in staat om het verlies van 1 man (Overmars) op te vangen, waarna het qua aankopen heel snel minder ging. Blijkbaar is men in de organisatie niet in staat (geweest) e.e.a. enigszins fatsoenlijk op te vangen of iemand te vinden die er juist goed bij past.

Verwijderd

Het doet zeer of niet?

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Tja, het blijft een beetje lastig. Natuurlijk wil je een ploeg die in de toekomst goed kan presteren, maar je hebt ook het heden waar je wat moet kunnen.

Een Ziyech is misschien "oud", maar als je die voor een prikkie kan krijgen en hij kan er voor zorgen dat je elftal niet door een bepaalde ondergrens zakt, dan is dat toch ook wel de overweging waard. Ik had zelf dat gevoel heel erg bij Toornstra, naar mijn idee zorgde hij bij Feyenoord ook altijd wel dat er een bepaalde minimale werklust aanwezig was, nu hij weg is heb ik het idee dat dat veel minder stabiel is.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Waarom VD Beek niet? Omdat hij niets toevoegt. Van mij mag ook mister 1-0 ergens anders heen, Klaassen brengt gewoon te weinig op het middenveld.
Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:20:
[...]

Ik had Bergwijn allang op de bank gezet, hij is gewoonweg niet in vorm en legt ook niet de energie die Conceição in zijn invalbeurten wel laat zien.
Malfunctions schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:08:
[...]

Donny vd Beek terughalen is de grootste fout die je kan maken. Dat je die voor zoveel geld hebt kunnen slijten is een godswonder. Die maakt je elftal namelijk niet beter. Hij kan meedraaien en renderen in een goed team, maar maakt dat team zelf niet beter. Absoluut niet terughalen dus.

Ziyech zou kunnen, afhankelijk van het bedrag dat hij zou willen verdienen. Een bankzitter van Chelsea moet je niet de hoofdprijs willen geven. Die fout hebben ze bij Bergwijn al gemaakt.
Ziyech zou in mijn ogen voor de tweede keer een paniek aankoop zijn. Qua creativiteit is er op zich genoeg aanwezig, Kudus, Berghuis, Bergwijn, Tadic, Conceição allemaal spelers die op hun manier een creatieve oplossing kunnen bieden. Geen 1 op 1 kopieën van Ziyech maar de vraag is wat hij extra kan brengen.

Naast de juiste poppetje op de juiste plek is het ook een kwestie van de juiste spelopvatting. En daar heb ik Schreuder nog niet op kunnen betrappen. We blijven een beetje in het verhaal geloven dat er 7 basisspelers zijn weggegaan en het daarom zo moeizaam loopt maar dat houdt echt een keertje op. Als een van Gaal of een Slot voor deze groep had gestaan dan was er minimaal een echt team op het veld geweest, misschien geen betere resultaten maar wel meer lijn in het spel. Om nog maar niet te spreken van het ontzettend slechte defensieve spel van Ajax. Of het nu de counter er uit halen of de corners verdedigen is, het gaat helemaal mis. En je kan mij niet wijsmaken dat je professionele voetballers dat niet in een maand of 3-4 kan bij brengen. Ook gisteren werd er bij het tweede doelpunt weer ontzettend veel lucht gedekt.

Mijn analyse is, is dat Schreuder niet de persoonlijkheid heeft om van deze groep spelers een team te smeden. Met deze spelers was je misschien in de Champions League qua resultaat niet beter geweest, maar je had er wel minder pijnlijk af kunnen gaan. En ik ben er van overtuigd dat je nu minimaal 4 (met de wedstrijd van Vitesse erbij 7) punten los had kunnen en moeten staan.

• JanW
Nee, verlies was allang verwacht, dus ik ben niet verbaasd, noch doet het me zeer.

Ik snap alleen niet wat je nu poogt te bereiken met je discussie? Welke situatie wil je nu vergelijken met het incidentje tussen De Jong en Taylor gisteren? Context ontbreekt, je probeert 't af te schuiven op clubvoorkeur en doet een mislukte poging tot trollen. Vooral doen, maar verwacht dan ook niet dat mensen serieus op je in gaan.

• jbdeiman
ph4ge schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:19:
[...]
Ajax gaat deze winter gewoon 3 spelers voor totaal 50+ miljoen euro halen en dan ziet de wereld er heel anders uit. Terwijl PSV en Feyenoord misschien zelfs wel gaan verkopen en er op achteruit gaan.
Waarom zouden Feyenoord en PSV gaan verkopen dan? Beide clubs hebben dat gelukkig niet nodig, de spelers lijken het goed en naar de zin te hebben. Tenzij voor de hoofdprijs zie ik deze winter niet veel veranderingen komen daar, anders dan een 6 (naast Wieffer die dat ook zou kunnen, maar i.m.o. dit jaar rustig vlieguren moet maken).
En met een Bergwijn, Bassey heb je voor 50K aan spelers gehaald (ruim 50K), maar of je daar nu zoveel sterker van geworden bent... :+

• ph4ge
PolarBear schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:17:
Ziyech zou in mijn ogen voor de tweede keer een paniek aankoop zijn. Qua creativiteit is er op zich genoeg aanwezig, Kudus, Berghuis, Bergwijn, Tadic, Conceição allemaal spelers die op hun manier een creatieve oplossing kunnen bieden. Geen 1 op 1 kopieën van Ziyech maar de vraag is wat hij extra kan brengen.
Ziyech was bij Ajax beter dan al deze spelers en kan volgens mij ook op de zijkant spelen. Tadic zou ik afschrijven. Ik vind dat Ajax geen enkele creatieve speler heeft van het niveau dat ze nastreven en met Ziyech heb je een speler die vanwege zn verleden haalbaar en makkelijk in te passen is, die kan misschien net zo'n pad volgen als Tadic

Kudus, Berghuis en Ziyech kunnen ook op de zijkanten en verder heb je juist niet veel op die posities.
jbdeiman schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:21:
[...]

Waarom zouden Feyenoord en PSV gaan verkopen dan? Beide clubs hebben dat gelukkig niet nodig, de spelers lijken het goed en naar de zin te hebben. Tenzij voor de hoofdprijs zie ik deze winter niet veel veranderingen komen daar, anders dan een 6 (naast Wieffer die dat ook zou kunnen, maar i.m.o. dit jaar rustig vlieguren moet maken).
En met een Bergwijn, Bassey heb je voor 50K aan spelers gehaald (ruim 50K), maar of je daar nu zoveel sterker van geworden bent... :+
Volgens mij moet PSV juist wel verkopen, daar was toch een hoop gedoe over een paar maanden geleden toen de transfer van Gakpo niet doorging? En ook Feyenoord kan geen 'nee' zeggen bij een goed bod. De echte noodzaak is er bij beide clubs misschien niet, maar de absolute luxe om nee te verkopen ook niet.

[ Voor 33% gewijzigd door ph4ge op 07-11-2022 11:25 ]

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:32:
[...]

Ja een speler uit vorm vanwege zijn historische status maar blijven opstellen en daardoor 2-3 andere spelers in een mindere rol drukken is vragen om grote problemen en vooralsnog hebben we die in ELKE wedstrijd tegen een non-kabouter team gekregen.
Helemaal eens, Tadic zou versneld naar zijn trainers carrière bij Ajax moeten kijken (wat denk ik best succesvol zou kunnen worden). Maar goed, ik vind eigenlijk na de eerste maand van het seizoen Bergwijn ook ontzettend tegenvallen. Dus wat dat betreft wordt Tadic ook niet echt van het wedstrijdformulier afgespeeld.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jbdeiman schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:21:
[...]

Waarom zouden Feyenoord en PSV gaan verkopen dan?
Feyenoord weet ik niet, PSV schrijft geen zwarte cijfers zonder verkoop. Daar is omtrent De Jong al het een en ander over naar buiten gekomen.

• PolarBear
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:22:
[...]

Ziyech was bij Ajax beter dan al deze spelers en kan volgens mij ook op de zijkant spelen. Tadic zou ik afschrijven. Ik vind dat Ajax geen enkele creatieve speler heeft van het niveau dat ze nastreven en met Ziyech heb je een speler die vanwege zn verleden haalbaar en makkelijk in te passen is, die kan misschien net zo'n pad volgen als Tadic

Kudus, Berghuis en Ziyech kunnen ook op de zijkanten en verder heb je juist niet veel op die posities.
Conceição kan als rechts buiten prima spelen, heeft snelheid, komt een man voorbij en heeft een voorzet. Berghuis en Ziyech zijn (inmiddels) echt veel te langzaam als buitenspelers. Kunnen spelen als buitenspeler is leuk maar een beetje hetzelfde als Kudus in de spits zetten. Ja het werkt misschien even maar de gebreken op die positie komen vanzelf weer bovendrijven.

Daarbij hebben we ook Martha en Hansen als rechtsbuiten in Jong Ajax rondlopen. Begrijp mij niet verkeerd ik vond Ziyech een meer dan prima speler bij Ajax maar ik zie hem niet als de of een oplossing voor de huidige problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door PolarBear op 07-11-2022 11:27 ]

• jbdeiman
Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:24:
[...]

Feyenoord weet ik niet, PSV schrijft geen zwarte cijfers zonder verkoop. Daar is omtrent De Jong al het een en ander over naar buiten gekomen.
ph4ge schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:22:
[...]

Volgens mij moet PSV juist wel verkopen, daar was toch een hoop gedoe over een paar maanden geleden toen de transfer van Gakpo niet doorging? En ook Feyenoord kan geen 'nee' zeggen bij een goed bod. De echte noodzaak is er bij beide clubs misschien niet, maar de absolute luxe om nee te verkopen ook niet.
Oh, dat heb ik dan gemist blijkbaar (zal de steen eens verplaatsen en weer buiten gaan rondlopen :P) maar als PSV het nodig heeft voor zwarte cijfers, wordt de 2e seizoenshelft een zware dobber voor ze denk ik. Want dan moeten ze wel wat verkopen inderdaad om zwarte cijfers te krijgen.
Bij Feyenoord is dat voor zover ik weet niet nodig nog, ze hebben (slechts) een deel van de opbrengsten uit transfers opnieuw geïnvesteerd en qua begroting alleen maar rekening gehouden met wat er nu behaald is (of dit zit er zelfs al boven qua inkomsten), helemaal precies weet ik het niet maar ik heb dit ergens gelezen.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
Ik snap dat de frustratie hoog is, maar wat precies heeft Conceicao nu allemaal laten zien sinds hij overgekomen is? Paar leuke acties, 1 goal, 1 assist. Is dat nu opeens de verlosser?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

donleone83 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:30:
Ik snap dat de frustratie hoog is, maar wat precies heeft Conceicao nu allemaal laten zien sinds hij overgekomen is? Paar leuke acties, 1 goal, 1 assist. Is dat nu opeens de verlosser?
Negative, maar hij voegt meer fris elan toe dan de spelers die het op dit moment 100% bewezen niet hebben.

• JanW
Ondertussen in Argentinië.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/qcafvkszbgy91.png

Hoe zou de discussie er daar aan toe gaan op Reunión de Tweakers?

• PolarBear
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:30:
Wat hij heeft laten zien is energie op het veld. Natuurlijk is dat niet de verlosser, maar tov hoe een Bergwijn er de laatste wedstrijden bij loopt brengt hij in ieder geval wat branie om het maar op zijn Amsterdams te zeggen.

Gisteren was het tempo in veel aanvallen van Ajax gewoonweg laag. Je wil juist versnellingen van je buitenspelers en voorzetten in de 16. Dan kan je een Brobbey, die gisteren weinig toevoegde, ook echt in zijn waarde benutten.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

@Snowdog terugkijkend op de wedstrijd en onze discussie van vorige week, ben je nog steeds van mening dat Ajax op dit moment verder is dan PSV?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• donleone83
Volgens mij is het probleem vrij duidelijk: Ajax heeft takkeveel uitgegeven voor middelmaat wat duidelijk te voorspellen was geweest. Bergwijn was absurd veel waard vond men, met name vanwege zijn prestaties in Oranje, dus lijkt voor het gemak opeens vergeten dat hij daar zwervend als tweede spits speelt in een systeem dat Ajax nooit zal spelen en dat hij in het Ajax systeem alleen rendeert op de plek waar de onbetwiste aanvoerder speelt. En bij PSV zo goed was als linksbuiten omdat hij daar vanuit de counter speelde met veel ruimte voor zich, maar nooit senang is geweest met zijn rug naar het doel of in de kleine ruimte.

De andere aankopen snijden ook totaal geen hout en wat bij Ajax snel komt en opgehemeld wordt (en om onverklaarbare redenen meteen bij Oranje mag), valt net zo snel weer door de mand (Rensch, Taylor).

Zonder de power en drive van Gravenberch is je middenveld uit balans en is dat misschien toch waar het echte probleem ligt. Net als dat Feyenoord het bijzonder moeilijk heeft sommige wedstrijden zonder 6. De afstemming lijkt weg, in de counter word je overlopen en je hebt een middenveld (zonder loper overigens) wat onder druk gewoon niet in te spelen is.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:34:
@Snowdog terugkijkend op de wedstrijd en onze discussie van vorige week, ben je nog steeds van mening dat Ajax op dit moment verder is dan PSV?
Er waren best veel reacties hier dat PSV echt niet van Ajax kon winnen, vooraf waren de ajacieden volgens mij een stuk realistischer.
Lijkt me nu ook dat PSV echt totaal niet minder is dan dit Ajax en ze staan maar 1 verliespunt achter Ajax met een veel lastiger programma achter de rug. PSV maakt op dit moment meer aanspraak op de titel.
Ajax heeft geluk dat er nu heel snel een WK tussen zit, want met deze vorm en dit spel gaan ze nog heel veel punten verspelen. Nu is er nog een mogelijkheid dat je in januari een stap kan maken (als Schreuder niet blijft tenminste).

• Snowdog
Superkiwi schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:34:
Lastig te zeggen I guess. Zou zeggen dat Ajax de meeste kwaliteit heeft en dat komt er soms ook wel uit. Gisteren echter totaal niet. Maar zoals jullie Schreuder hebben, hebben wij Ruud. Ook niet de meest ervaren coach en dan kan je ook zomaar met 3-0 tegen Cambuur verliezen. Ligt een beetje in het midden I guess, maar Ajax heeft iig nog de beste uitgangspositie. Met het WK in aankomst is dit sowieso wel een raar seizoen, ben benieuwd waar alle ploegen na "de winterstop" staan, maar in principe kan het echt alle kanten op.

Voor de spanning in de competitie is het iig wel goed dat PSV heeft gewonnen, want als Ajax gisteren had gewonnen, dan was het seizoen wel grotendeels over denk ik.

• donleone83
PolarBear schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:34:
[...]

Wat hij heeft laten zien is energie op het veld. Natuurlijk is dat niet de verlosser, maar tov hoe een Bergwijn er de laatste wedstrijden bij loopt brengt hij in ieder geval wat branie om het maar op zijn Amsterdams te zeggen.

Gisteren was het tempo in veel aanvallen van Ajax gewoonweg laag. Je wil juist versnellingen van je buitenspelers en voorzetten in de 16. Dan kan je een Brobbey, die gisteren weinig toevoegde, ook echt in zijn waarde benutten.
Point taken wat betreft Conceicao. Over Brobbey: zijn waarde ligt volgens mij veel meer om met ruimte voor hem ingespeeld te worden en zijn lijf en snelheid te gebruiken om gevaarlijk te worden. Ik vind hem juist totaal geen spits voor in de 16 a la Haller of Huntelaar die altijd op het juiste moment bij de tweede paal stonden als niemand door had dat de bal daar ging komen. Volgens mij wil Ajax een systeem spelen waar ze de selectie niet voor hebben en is er dus gewoon slecht ingekocht.

• mavaros
Hoe zouden ze in Alkmaar wakker zijn geworden. *O*

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

mavaros schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:54:
[...]

Ingecalculeerd verlies tegen één van de beste teams van de Eredivisie met kwaliteitsspelers als Bel Hassani en Kramer.

• GrooV
Exocet schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:48:
[...]

Er waren best veel reacties hier dat PSV echt niet van Ajax kon winnen, vooraf waren de ajacieden volgens mij een stuk realistischer.
Lijkt me nu ook dat PSV echt totaal niet minder is dan dit Ajax en ze staan maar 1 verliespunt achter Ajax met een veel lastiger programma achter de rug. PSV maakt op dit moment meer aanspraak op de titel.
Ajax heeft geluk dat er nu heel snel een WK tussen zit, want met deze vorm en dit spel gaan ze nog heel veel punten verspelen. Nu is er nog een mogelijkheid dat je in januari een stap kan maken (als Schreuder niet blijft tenminste).
Nou achterin is het bij PSV nog steeds kwetsbaar en ook de 0 houden blijft lastig. Als een ploeg een beetje aanzet kan PSV het gewoon lastig krijgen. Voordeel voor PSV is dat geen enkele club in de ED dominant is.

Ik denk dat Ajax nog wel verder is dan PSV alleen bij Ajax is het lek nog niet boven en bouwt PSV lekker door in stijgende lijn.

Verder komt er een rare transfer window aan van spelers die afgelopen zomer speeltijd wilden hebben en nu mogelijk wel te verleiden zijn voor het grote geld. Dit kan een voordeel zijn voor clubs om spelers te halen maar ook een risico om spelers die er al wat langer spelen kwijt te raken omdat ze dan toch voor het grote geld gaan kiezen.

• Snowdog
GrooV schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:57:
[...]

Nou achterin is het bij PSV nog steeds kwetsbaar en ook de 0 houden blijft lastig. Als een ploeg een beetje aanzet kan PSV het gewoon lastig krijgen. Voordeel voor PSV is dat geen enkele club in de ED dominant is.

Ik denk dat Ajax nog wel verder is dan PSV alleen bij Ajax is het lek nog niet boven en bouwt PSV lekker door in stijgende lijn.

Verder komt er een rare transfer window aan van spelers die afgelopen zomer speeltijd wilden hebben en nu mogelijk wel te verleiden zijn voor het grote geld. Dit kan een voordeel zijn voor clubs om spelers te halen maar ook een risico om spelers die er al wat langer spelen kwijt te raken omdat ze dan toch voor het grote geld gaan kiezen.
Dat laatste valt wel mee denk ik? Heb niet het idee dat de komende transfer window heel veel invloed gaat hebben, tenzij PSV nu Gakpo gaat verkopen (wat gezien het ontslag van de Jong wel eens zou kunnen gebeuren).

Verwijderd

JanW schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:18:
[...]

Nee, verlies was allang verwacht, dus ik ben niet verbaasd, noch doet het me zeer.

Ik snap alleen niet wat je nu poogt te bereiken met je discussie? Welke situatie wil je nu vergelijken met het incidentje tussen De Jong en Taylor gisteren? Context ontbreekt, je probeert 't af te schuiven op clubvoorkeur en doet een mislukte poging tot trollen. Vooral doen, maar verwacht dan ook niet dat mensen serieus op je in gaan.
Dat gesneer is nergens voor nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-11-2022 13:35 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Met het totaal zinloos aanvallen van @JanW in dit geval (waarom?) moet ik mijn verwachtingen ook langzaam gaan bijstellen. Het blijft een stuk vruchtbaarder en leuker hier wanneer je 'niet je gelijk' komt halen maar actief participeert in de normale discussies. Daar jaag je akelig weinig mensen mee tegen je in het harnas namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-11-2022 13:35 ]

• Exocet
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:13:
[...]

Met het totaal zinloos aanvallen van @JanW in dit geval (waarom?) moet ik mijn verwachtingen ook langzaam gaan bijstellen. Het blijft een stuk vruchtbaarder en leuker hier wanneer je 'niet je gelijk' komt halen maar actief participeert in de normale discussies. Daar jaag je akelig weinig mensen mee tegen je in het harnas namelijk.
Altijd hetzelfde liedje met deze gebruiker, heel actief hier als Ajax verliest.
Echt jammer ja, tweakers is echt nog de enige plek waar je over het algemeen prima kan discussiëren met supporters van andere clubs en waar de supporters realistisch en zelfkritisch zijn naar hun eigen club.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

mavaros schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:54:
[...]

Ze moeten zondag winnen anders is het voor niets geweest. En dat geldt ook voor psv.

[ Voor 5% gewijzigd door Stimulate14 op 07-11-2022 12:58 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 22:38
Jaa leuk, maar we gaan weer loten!
https://www.nu.nl/voetbal...nronde-europa-league.html

• JanW
Graag niet op reageren.

[ Voor 93% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-11-2022 13:35 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:26

gws24

Thinking is hard!

Ajax loot Union Berlin :)

edit: had slechter gekund.

[ Voor 36% gewijzigd door gws24 op 07-11-2022 13:16 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:26

gws24

Thinking is hard!

PSV loot Sevilla.

edit: hoor net dat Sevilla 17e staat in Spanje en erg slecht speelt dus niet ongunstig?

[ Voor 72% gewijzigd door gws24 op 07-11-2022 13:19 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
Mooie wedstrijden voor de Nederlandse ploegen :)

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Had slechter gekund. Mooie looting!
En hallo Rekik!

[ Voor 19% gewijzigd door carpebios op 07-11-2022 13:21 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:33
gws24 schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:18:
PSV loot Sevilla.

edit: hoor net dat Sevilla 17e staat in Spanje en erg slecht speelt dus niet ongunstig?
Leuk voor Luuk om daar het ongelijk aan het bestuur van Sevilla te gaan bewijzen. Alleen jammer dat er een transferperiode voor zit en Sevilla met nieuwe TD die vast zijn stempel wil gaan drukken.

• Pompi
Montaner schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:19:
Mooie wedstrijden voor de Nederlandse ploegen :)
En als je voor de coefficientie kijkt, vliegt er waarschijnlijk ook snel een Portuguese club uit. Want ik zie Porto niet van Inter winnen en Brugge tegen Benfica is beetje 50/50.
Dus plek 6 here we come :)

• PolarBear
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:23:
[...]

En als je voor de coefficientie kijkt, vliegt er waarschijnlijk ook snel een Portuguese club uit. Want ik zie Porto niet van Inter winnen en Brugge tegen Benfica is beetje 50/50.
Maar PSV wel van Sevilla winnen? En Ajax van Union Berlin (nr 3 Bundesliga)? Benfica zie ik overigens gezien de vorm en resultaten van dit seizoen wel van Brugge winnen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Snowdog schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:51:
[...]
Lastig te zeggen I guess. Zou zeggen dat Ajax de meeste kwaliteit heeft en dat komt er soms ook wel uit. Gisteren echter totaal niet. Maar zoals jullie Schreuder hebben, hebben wij Ruud.
De reden dat wij nog bovenaan staan stonden is omdat wij een goede voorhoede hebben en meer scoren dan we tegen krijgen. Onze verdediging is nog steeds niet best. Dat bleek niet alleen gisteren maar bijvoorbeeld ook in de wedstrijden tegen Volendam en de Eagles, om over Napoli en Liverpool nog maar te zwijgen.

PSV beheerst het counterspelletje als geen ander. Als de tegenstander de bal heeft staat PSV met een mannetje of 8 te verdedigen, daar is lastig doorheen te komen. En als er aangevallen moet worden zijn een Gakpo, Simoms en De Jong er bliksemsnel uit.
PSV heeft op dit moment zowel qua aanval als qua verdediging de zaken redelijk goed op orde, waar wij eigenlijk alleen aanvallend iets kunnen betekenen, alhoewel dat laatste gisteren ook niet opging. Dat is denk ik het verschil met PSV en waarom ik denk dat PSV op dit moment verder is.

Maar wie weet valt na het WK het kwartje en gaat het opeens wél lopen want zoals je zelf ook aan aangaf: de kwaliteit is er, het komt er alleen nog niet uit.
Op papier zijn beide teams gelijkwaardig imo.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:48
Dit is allemaal na het WK. Niemand weet wat dat voor invloed gaat hebben. Hoe ploegen nu spelen (goed of slecht) is irrelevant.

• Pompi
PolarBear schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:27:
[...]

Maar PSV wel van Sevilla winnen? En Ajax van Union Berlin (nr 3 Bundesliga)? Benfica zie ik overigens gezien de vorm en resultaten van dit seizoen wel van Brugge winnen.
Tegen Arsenal de nummer 1 van de PL ging het toch ook redelijk? Waarom zou dan een team dat 17de staat in een minder competitieve competitie dan de PL opeens veel meer problemen geven?

Van Union Berlin weet ik weinig, maar heeft een beetje het gevoel als zo'n team wat op dit moment alle wind in de zeilen had terwijl de "grotere" clubs in een WK jaar wat lastiger opstartte. Gister hebben ze nog 5-0 verloren van Bayer Leverkusen

• JanW
Pompi schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:21:
[...]

Leuk voor Luuk om daar het ongelijk aan het bestuur van Sevilla te gaan bewijzen. Alleen jammer dat er een transferperiode voor zit en Sevilla met nieuwe TD die vast zijn stempel wil gaan drukken.
En Sevilla krijgt waarschijnlijk Ocampos weer terug, dus pas maar op :o

Union Berlin is wel een grote onbekende voor mij. Feyenoord heeft er vorig jaar twee keer tegen gespeeld en twee keer van gewonnen, maar dat is alles wat ik er zo'n beetje van weet. Oh, en Becker speelt er.

[ Voor 21% gewijzigd door JanW op 07-11-2022 13:34 ]

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-01 09:49
[...]

Benfica speelt heel leuk voetbal hoor, die gaan denk ik wel winnen van Brugge over 2 wedstrijden.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:52

Vos

AFCA

Pompi schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:32:
[...]

Tegen Arsenal de nummer 1 van de PL ging het toch ook redelijk? Waarom zou dan een team dat 17de staat in een minder competitieve competitie dan de PL opeens veel meer problemen geven?

Van Union Berlin weet ik weinig, maar heeft een beetje het gevoel als zo'n team wat op dit moment alle wind in de zeilen had terwijl de "grotere" clubs in een WK jaar wat lastiger opstartte. Gister hebben ze nog 5-0 verloren van Bayer Leverkusen
Een poule wedstrijd is natuurlijk niet te vergelijken met een KO wedstrijd.

Verder geen idee hoe Sevilla en Union zijn. Je kan alleen kijken naar de ranglijst.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:51
Pompi schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:32:
[...]

Sevilla gaat tegen PSV met een A-elftal spelen (want knock-out fase), dat is iets anders dan tegen een team dat al geplaatst is in een poule fase.

Hattrick: Thorgal Eagles

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:23

ST10©DE

Dus.............

Er komen eerst een WK en een transferperiode voordat de wedstrijden gespeeld gaan worden? Er valt niks over te zeggen.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Pompi
Rendiertje schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:39:
[...]

Benfica speelt heel leuk voetbal hoor, die gaan denk ik wel winnen van Brugge over 2 wedstrijden.
Brugge heeft het ook niet slecht gedaan hoor. Maar op 1 punt van Porto 2de geworden en 6 punten voorsprong op zowel Bayer Leverkusen en Atletico Madrid. Dus kan misschien nog best spannend worden.

• T-MOB
  • Laatst online: 00:24
[...]
Frankrijk heeft ook zwaar geloot. PSG-Bayerns. Juve-Nantes, Leverkusen-Monaco en Shaktar tegen Stade Rennais... Daar zie ik er wel 3 van afvallen. Dan moet je het alleen zelf nog wel zien waar te maken., maar zoals ik het nu zie komt Frankrijk in het vizier. Op termijn sowieso, want Frankrijk gaat de komende 2 jaar meer punten inleveren dan Nederland.

Regeren is vooruitschuiven

• jbdeiman
Superkiwi schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:28:
[...]

De reden dat wij nog bovenaan staan stonden is omdat wij een goede voorhoede hebben en meer scoren dan we tegen krijgen. Onze verdediging is nog steeds niet best. Dat bleek niet alleen gisteren maar bijvoorbeeld ook in de wedstrijden tegen Volendam en de Eagles, om over Napoli en Liverpool nog maar te zwijgen.

PSV beheerst het counterspelletje als geen ander. Als de tegenstander de bal heeft staat PSV met een mannetje of 8 te verdedigen, daar is lastig doorheen te komen. En als er aangevallen moet worden zijn een Gakpo, Simoms en De Jong er bliksemsnel uit.
PSV heeft op dit moment zowel qua aanval als qua verdediging de zaken redelijk goed op orde, waar wij eigenlijk alleen aanvallend iets kunnen betekenen, alhoewel dat laatste gisteren ook niet opging. Dat is denk ik het verschil met PSV en waarom ik denk dat PSV op dit moment verder is.

Maar wie weet valt na het WK het kwartje en gaat het opeens wél lopen want zoals je zelf ook aan aangaf: de kwaliteit is er, het komt er alleen nog niet uit.
Op papier zijn beide teams gelijkwaardig imo.
Heb jij daar heel veel hoop op dan dat Ajax ineens wel blijkt te kunnen voetballen wanneer het WK is geweest? :+

Nu zonder gekheid, ik zie momenteel zo weinig aanknopingspunten dat het lastig wordt om te stellen dat het na het WK ineens wél zou lopen. Vooral ook omdat een groot deel van de kern naar verwachting naar het WK gaat zal het lastig worden om er patronen in te slijpen, of (en dat zou helemaal verrassend/ verbazend zijn) men moet zonder de internationals ineens heel goed kunnen voetballen en iedereen gemakkelijk verslaan.
In principe ben je: Timber, Blind, Alvarez, Kudus, Tadic, Sánchez, Brobbey, Klaassen, Bergwijn en Berghuis wel al kwijt voor het WK. Van deze spelen een groot deel momenteel een grote rol in het elftal, dus met die jongens kan je gedurende het WK al niet/ nauwelijks gaan bouwen.

Er is natuurlijk nog wel een transferperiode voordat er weer gevoetbald wordt, maar ik zou daar niet heel veel van verwachten normaal gesproken. Vaak zijn dit 'lijm-aankopen' zeg maar, iets om nu even iets te kunnen herstellen, niet iets waar je echt veel beter van wordt. Bijv. alleen een 6, voor de balans op het middenveld, maar dan betekent dit nog niet dat het ineens allemaal vanzelf gaat lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 07-11-2022 13:49 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JanW schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:33:
[...]

En Sevilla krijgt waarschijnlijk Ocampos weer terug, dus pas maar op :o

Union Berlin is wel een grote onbekende voor mij. Feyenoord heeft er vorig jaar twee keer tegen gespeeld en twee keer van gewonnen, maar dat is alles wat ik er zo'n beetje van weet. Oh, en Becker speelt er.
Union doet het wel goed in de Duitse competitie op dit moment. Qua échte kracht kan ik ze niet inschatten maar ik denk dat Ajax kansloos is wanneer er gewoon lichte druk op de verdediging wordt uitgeoefend :z

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
gws24 schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:18:
PSV loot Sevilla.

Mijn gedachten gaan terug naar 27 november 2014: Feyenoord - Sevilla (toen nog EL winnaar seizoen ervoor en echt een goede ploeg). Wat een magische avond was dat in de kuip met het mooiste spandoek ooit gemaakt in een voetbal stadion (ik ben niet gekleurd hierin hahaha). Hopelijk kan PSV er een soort gelijke wedstrijd van maken!!!!

Voor de liefhebber van goede supporters acties: Feyenoord - Sevilla (2-0) 27 november 2014

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:47:
[...]
Heb jij daar heel veel hoop op dan dat Ajax ineens wel blijkt te kunnen voetballen wanneer het WK is geweest? :+
Hoop is het enige waar ik aan vast kan houden ;)
Ik zie er inderdaad niet zo snel verbetering in komen na het WK maar wie weet...

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:13

Agent47

I always close my contracts.

Union doet het heel behoorlijk in België. Toch moet Ajax die goed kunnen hebben hoor.

Wel jammer dat Ajax eerst thuis speelt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Agent47 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:14:
Union doet het heel behoorlijk in België. Toch moet Ajax die goed kunnen hebben hoor.

Sinds Tottenham vind ik dat juist prettig. Zelden zo'n akelig stille minuut meegemaakt als toen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Union Berlin (!)

NIET Union St Gillis

• Exocet
  • Niet online

Ajax speelt tegen een andere Union, en Ajax kan helemaal niemand hebben op dit moment.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:13

Agent47

I always close my contracts.

Typhone schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:16:
[...]

Union Berlin (!)

NIET Union St Gillis
Union Berlin is ook geen fijne tegenstander. Hebben gelijk gespeeld tegen bayern München. Doen het in de competitie ook netjes!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Exocet schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:16:
[...]
Ajax speelt tegen een andere Union, en Ajax kan helemaal niemand hebben op dit moment.
Vitesse moet wel lukken toch komende woensdag? Die kunnen er op dit moment echt helemáál niks van.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Superkiwi schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:20:
[...]

Vitesse moet wel lukken toch komende woensdag? Die kunnen er op dit moment echt helemáál niks van.
Dan voorspel ik een 0-0 gelijkspel.

• Exocet
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:20:
[...]

Dat lijkt me ook, bedoelde eigenlijk van de Europese tegenstanders.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Tegen Vitesse moet Ajax makkelijk kunnen winnen. Ook als ze spelen zoals gisteren walsen ze er overheen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• SR8
  • Niet online

SR8

bregweb schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:41:
[...]

Sevilla gaat tegen PSV met een A-elftal spelen (want knock-out fase), dat is iets anders dan tegen een team dat al geplaatst is in een poule fase.
Dat hangt er wel vanaf hoe Sevilla er dan voor staat in La Liga. Die zullen natuurlijk een Villarreal scenario willen voorkomen(Europees in de CL en degraderen in hetzelfde seizoen)

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:52:
[...]

Ik zou hier nog even op terug komen. Een tijd geleden was er een discussie o.a. rondom een wedstrijd van Cambuur en Utrecht - Ajax over gele en rode kaarten. Even wat quotes van @OPSLAGHOND @toolkist @Terranova @Han
Noppen vooruit is altijd rood.
Per ongeluk iemand in het gezicht raken is rood.
Noppen op het been is rood, per ongeluk of niet. (Taylor gisteren)

Dus in het kader daarvan mijn opmerking.
Overigens had Alvarez (wat een idioot is dat) al lang z'n 2e gele moeten krijgen. Het valt me op dat er helemaal geen kaarten meer gegeven zijn na het eindsignaal. Ramalho, Alvarez, Klaassen.
Wat een schandalige vertoning!
Ik heb de overtreding niet gezien, dus van mijn kant geen geschreeuw dat het nu ineens geen rood was ofzo, maar doodse stilte. Maar, als Taylor met z'n noppen vooruit in kwam durf ik ook zonder beelden wel te zeggen dat ie rood had moeten krijgen hoor. Net als Alvarez gisteren (en Obispo natuurlijk, maar dat is al genoeg benoemd).

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:01:
[...]

Mijn gedachten gaan terug naar 27 november 2014: Feyenoord - Sevilla (toen nog EL winnaar seizoen ervoor en echt een goede ploeg). Wat een magische avond was dat in de kuip met het mooiste spandoek ooit gemaakt in een voetbal stadion (ik ben niet gekleurd hierin hahaha). Hopelijk kan PSV er een soort gelijke wedstrijd van maken!!!!

Voor de liefhebber van goede supporters acties: Feyenoord - Sevilla (2-0) 27 november 2014
Wat.
een.
teringherrie
daar aan het begin

• mavaros
Ajax heeft een nare club geloot. Dat Union Berlin kan tegenwoordig aardig voetballen en Ajax is dat juist verleerd.

De andere lotingen heb ik nog niet gezien vandaag, maar ik zag hier Sevilla langskomen. Is ook een hele uitdaging. Die heb ik hier ooit in de Europa League finale zien spelen, en qua voetbal zat het toen wel prima. (Het is wel al jaren geleden.)

Overigens voor de mensen hier die de Belgische competitie niet dagelijks volgen. Brugge is een soort RKC. Dat is dus ook een naar ploegje om tegen te moeten spelen.

Verder gok ik erop dat Benfica onder het beheer van de weggejaagde coach van PSV weleens echt heel ver kunnen gaan komen.

Dus de gebroeders B zijn clubs die je serieus als lastig kan beschouwen.

[ Voor 33% gewijzigd door mavaros op 07-11-2022 17:54 ]

• ephymerous
  • Laatst online: 22:49
Zolang Schreuder aan het roer staat wint Ajax van geen enkele tegenstander die de bal vier keer kan overspelen. Iedere andere coach die wel wat vastigheid kan creëren maakt met Ajax een kans(je).

XXXVI

Pagina: 1 ... 151 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023