Het relativeert wel mijn verwachting van Bassey, als schuurs al voor zoveel kan vertrekken?ephymerous schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:04:
[...]
Het zijn in ieder geval niet veel mensen die de JC schaal belangrijk vinden. Voor mij heeft de prijs net als de beker geen waarde. Uiteraard wil ik wel van PSV winnen
[...]
Heeft zijn dienstverband toch nog iets nuttigs opgeleverd.
Waarom is de timing niet ideaal, wordt er voor de wedstrijd tegen Emmen ook uitstel gevraagd of wordt die ook vervroegd naar de vrijdag?Snowdog schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:07:
[...]
Nah niet de enige, ik ben het ermee eens, de timing is echter niet helemaal geweldig. Ik snap niet dat ze het niet een week eerder hadden kunnen doen. Het is duidelijk dat beide teams nog niet op volle kracht zijn, dat was vorige week niet anders geweest. Gok dat Ajax gewoon te veel kwaliteit heeft though.
Bekijk het eens van de andere kant, PSV heeft een echte wedstrijd kunnen spelen ipv de oefenpotjes waar niemand op 100% speelt. Lijkt mij toch een stuk beter voor de flow.
[ Voor 13% gewijzigd door Gynnad op 30-07-2022 12:39 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Johan Cruijff schaal ... Meh.
Speelt PSV vanavond op 100% dan heeft dat mogelijk gevolgen voor de wedstrijd tegen Monaco, spelen ze op halve kracht of enkel om tegen te houden dan gaat het een saaie pot worden.
Speelt PSV vanavond op 100% dan heeft dat mogelijk gevolgen voor de wedstrijd tegen Monaco, spelen ze op halve kracht of enkel om tegen te houden dan gaat het een saaie pot worden.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Hij is verreweg de grootste uitgaande transfer voor de Rangers. Schuurs bij Ajax bij lange na niet 😉groggy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:13:
[...]
Het relativeert wel mijn verwachting van Bassey, als schuurs al voor zoveel kan vertrekken?
2 weken voor begin competitie zou echt nergens op slaan. Dan krijg je jong Ajax wat opgesteld wordt.Snowdog schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:07:
[...]
Nah niet de enige, ik ben het ermee eens, de timing is echter niet helemaal geweldig. Ik snap niet dat ze het niet een week eerder hadden kunnen doen. Het is duidelijk dat beide teams nog niet op volle kracht zijn, dat was vorige week niet anders geweest. Gok dat Ajax gewoon te veel kwaliteit heeft though.
Gisteravond had op zich best gekunnen alleen had PSV dat verzoek dan heel veel eerder moeten doen, snap niet dat ze wachtten tot de loting gedaan was.
Precies dat. Hoe vaak hebben wij ons als Nederlandse ploeg wel niet verscholen achter het feit dat er in de playoffs verloren werd van mindere teams die al middenin een seizoen zaten? Toen was het gebrek aan wedstrijdritme een issue, nu klagen we al vooraf over het zware programma. Kortom, het is nooit goed. Kom aan, het zijn profs, geen amateurs die weken herstel nodig hebben toch? En dan nog, het is niet zo als of wij het zelfde programma draaien qua aantallen wedstrijden zoals dat bijvoorbeeld in Engeland gebeurt. Hier hebben we nog echt een zomer en winterstop.Gynnad schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:38:
Bekijk het eens van de andere kant, PSV heeft een echte wedstrijd kunnen spelen ipv de oefenpotjes waar niemand op 100% speelt. Lijkt mij toch een stuk beter voor de flow.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nouja, dat krijg je nu alsnog, deze wedstrijd komt eigenlijk gewoon veel te vroeg in het seizoen en daarbij heeft PSV een enorm nadeel met de wedstrijden tegen Monaco op het oog. Dit wordt ook gewoon voor de halve wedstrijd jong PSV tegen Ajax.toolkist schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:27:
[...]
2 weken voor begin competitie zou echt nergens op slaan. Dan krijg je jong Ajax wat opgesteld wordt.
Gisteravond had op zich best gekunnen alleen had PSV dat verzoek dan heel veel eerder moeten doen, snap niet dat ze wachtten tot de loting gedaan was.
Ajax heeft hoogstwaarschijnlijk de gewenste tweede spits binnen, een echte targetman van 2 meter lang; de 21 jarige Lorenzo Lucca
https://twitter.com/fabri...&t=mLAwSuEYU7HjhruPm3J9Zw
Wordt voor een jaar gehuurd van Pisa en kan daarna definitief worden overgenomen voor 11 miljoen euro
Wordt voor een jaar gehuurd van Pisa en kan daarna definitief worden overgenomen voor 11 miljoen euro
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
JC schaal is altijd de start van het seizoen, dus te vroeg kan niet echt.Snowdog schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:31:
[...]
Nouja, dat krijg je nu alsnog, deze wedstrijd komt eigenlijk gewoon veel te vroeg in het seizoen en daarbij heeft PSV een enorm nadeel met de wedstrijden tegen Monaco op het oog. Dit wordt ook gewoon voor de halve wedstrijd jong PSV tegen Ajax.
En je kunt het ook omdraaien, PSV heeft een week meer voorbereiding omdat ze klaar moeten zijn voor Monaco dus dat is er een voordeel.
Maar goed, het blijft maar de JC schaal dus al met al boeiend.
Of het wat is...?Han schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:37:
Ajax heeft hoogstwaarschijnlijk de gewenste tweede spits binnen, een echte targetman van 2 meter lang; de 21 jarige Lorenzo Lucca
Maar goede deal, weinig risico.
En anders nog altijd handig voor plafond witten
Straks ff neuzen bij de fc Groningen tegen osasuna.
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 30-07-2022 14:13 ]
Ook al is het 'maar' de JC schaal, geen van beiden wil van de ander verliezen. Dat zal zwaarder meewegen dan het eigenaarschap van het nummer 14 dienblad.
Vannochtend padellen, F1 training en kwalificatie, Liverpool Chelsea en dan zo Ajax PSV
Wat een sport dagje
Wat een sport dagje
Brobbey weer gepasseerd.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het is Arnesen weer zodra hij wat centen te besteden heeft, ik hoop anders maar vrees voor Feyenoord.Bombvis schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:20:
Gisteravond (vannacht) zei ik nog wat over Rasmussen, vanochtend is hij gepresenteerd. 4 dagen, 4 spelers erbij, zijn tijden dat het wat rustiger was
.Quad schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:11:
Brobbey weer gepasseerd
De heraankoop van Brobbey is de grootste klucht ooit. Dit gaat Ajax voelen later, het schept namelijk een precedent dat spelers als tegenwicht kunnen gebruiken tijdens onderhandelingen.
[ Voor 30% gewijzigd door Tristan Wins op 30-07-2022 19:17 ]
Geen Xavi, geen Madueke… Ben benieuwd wat nou onze start basis gaat worden eigenlijk dit seizoenElPaco schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:05:
[Afbeelding]
PSV begint dus met Bakayoko op de plek van Madueke. Hopelijk kan hij mooie dingen laten zien!
Madueke start dit jaar sowieso niet meer, die is geblesseerd.dglavimans schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:15:
[...]
Geen Xavi, geen Madueke… Ben benieuwd wat nou onze start basis gaat worden eigenlijk dit seizoen
Als Klaassen bankzitter wordt heeft van Gaal straks nog een middenvelder met ritme minder. Hopen dat Gravenberch, vd Beek en Wijnaldum nog ergens speeltijd en vorm gaan vinden.
JC is geen echte prijs, maar ik zal wel balen als die naar Eindhoven gaat
Mag van mij afgeschaft worden, heeft geen nut en tegenwoordig zitten juist de ploegen die om de JC schaal spelen in de voorrondes van Europa, wat veel belangrijker is.
Lees dat de beker ook geen prijs is, maar dat gaat mij te ver. Ga dat verhaal eens vertellen in Utrecht, Zwolle of Arnhem!

Mag van mij afgeschaft worden, heeft geen nut en tegenwoordig zitten juist de ploegen die om de JC schaal spelen in de voorrondes van Europa, wat veel belangrijker is.
Lees dat de beker ook geen prijs is, maar dat gaat mij te ver. Ga dat verhaal eens vertellen in Utrecht, Zwolle of Arnhem!
Hattrick: Thorgal Eagles
Die is pas net bij de ploeg, weet niet hoe ver ie in de voorbereiding bij Leipzig was, maar vast nog niet zo verQuad schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:11:
Brobbey weer gepasseerd.
Huh, wanneer heb ik dat gemistElPaco schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:19:
[...]
Madueke start dit jaar sowieso niet meer, die is geblesseerd.
Gister. Enkelblessure. Minimaal tot november er uit (en dan is het WK, vandaar dat ik zei dat hij er dit jaar uit ligt).dglavimans schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:33:
[...]
Huh, wanneer heb ik dat gemistbrainfart (brainport?)
Jeetje, flinke domper ook voor hem tweede keer in een vrij korte tijdElPaco schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:43:
[...]
Gister. Enkelblessure. Minimaal tot november er uit (en dan is het WK, vandaar dat ik zei dat hij er dit jaar uit ligt).
Wtf, Guus Til bij PSV? Ziek man. Gefeliciteerd PSV-ers, dit is gespeeld.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Gorter foutloos tot dusver!
Misschien een beetje vroeg maar: Gorter in Oranje?
Misschien een beetje vroeg maar: Gorter in Oranje?
[ Voor 49% gewijzigd door OPSLAGHOND op 30-07-2022 20:04 ]
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:02:
Gorter foutloos tot dusver!

Ja en gewoon Nederlander hoor. Al verwacht je dat niet met de naamHollowGamer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:06:
Waar komt die Taylor vandaan? Eigen jeugd?
Gewoon zijn plek, op basis waarvan zou hij aanspraak mogen maken op een basisplaats? muv Jong Ajax nog nooit basisspeler in betaald voetbal. Hij mag aansluiten achter de gevestigde namen en zich de basis knokken.Quad schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:11:
Brobbey weer gepasseerd.
Je vraagt je af waarom ze hem hebben teruggehaald.Sempy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:07:
[...]
Gewoon zijn plek, op basis waarvan zou hij aanspraak mogen maken op een basisplaats? muv Jong Ajax nog nooit basisspeler in betaald voetbal. Hij mag aansluiten achter de gevestigde namen en zich de basis knokken.
En tweebenig.Terranova schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:06:
[...]
Ja en gewoon Nederlander hoor. Al verwacht je dat niet met de naam
Ik denk dat Gravenberch 'gewoon' bij Bayern in de basis gaat spelen.D-e-n schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:21:
Als Klaassen bankzitter wordt heeft van Gaal straks nog een middenvelder met ritme minder. Hopen dat Gravenberch, vd Beek en Wijnaldum nog ergens speeltijd en vorm gaan vinden.
omdat ze verwachten dat hij een goede spits gaat worden, maar dat is te weinig om Tadic of Bergwijn met hun staat van dienst buiten de basis te houden.HollowGamer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:07:
[...]
Je vraagt je af waarom ze hem hebben teruggehaald.
Stomme vraag; maar waarom is het in de Arena? Is dat traditie wegens Johan Cruyff?
Had namelijk eerder op neutraal veld verwacht.
Nee is veranderd naar stadion van de kampioen. Dus nu de ArenA.HollowGamer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:13:
Stomme vraag; maar waarom is het in de Arena? Is dat traditie wegens Johan Cruyff?
Kampioen heeft ook de meeste plaatsen dan nu dacht ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Terranova op 30-07-2022 20:14 ]
Maar psv is de winnaar van de schaal toch?Terranova schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:14:
[...]
Nee is veranderd naar stadion van de kampioen. Dus nu de ArenA.
Kampioen heeft ook de meeste plaatsen dan nu dacht ik.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hoever, topper. Weten we meteen waarom hij in Engeland niet aan de bak kwam,
Huh? Waarom in de Amsterdams arena? Dit is dan toch gewoon een thuiswedstrijd voor Ajax?
1-0
1-0
BAM! Bergwijn! Prachtige treffer
Wat een miskoop die Haller ... oh verkeerd seizoen.
[ Voor 25% gewijzigd door OPSLAGHOND op 30-07-2022 20:17 ]
Pfoe die gaat wel ballen dit seizoen hoor
Ajax jeugdopleiding iddExocet schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:17:
Goede opleiding gehad
NmHarribo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:16:
Huh? Waarom in de Amsterdams arena? Dit is dan toch gewoon een thuiswedstrijd voor Ajax?
1-0
[ Voor 8% gewijzigd door jaapstobbe op 30-07-2022 20:19 ]
Dat is ook de nieuwe regel. Kampioen speelt thuis in de supercup, sinds Feyenoord kampioen is dacht ik? Want ook in de Kuip geweestHarribo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:16:
1-0
of fox open kanaal opzetten;)Aghanim schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:18:
Note to self: livescore notificaties uitzetten als je via ziggo kijkt
Xzibit is heeft het wel z'n missie gemaakt om Ajacieden te raken.
Daar leek het zeker opDeadsy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:18:
was dat niet een elleboog?
Hoever, Bakayako, Teze.... Het houdt nog niet over bij PSV..
Veel passen en voorzetten komen niet aan..gewoon eigenlijk heel matig
Arme van Nistelrooy...
Jammer had liever wat een meer gelijkwaardige partij gezien.
Misschien...
Arme van Nistelrooy...
Misschien...
In de herhaling vind ik wel dat ze verdedigend zeer slecht staan bij PSV. Laten gewoon de man in de rug weg lopen
Nah, die zit niet direct aan je schouder vast, daar zit nog een stuk bovenarm tussen.Deadsy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:18:
was dat niet een elleboog?
Lekker Higler, door laten spelen als iemand een schouder tegen z'n kin krijgt.
En ook heel sportief van Hoever...
En ook heel sportief van Hoever...
Ze hebben nog 2 dagen om vernieuwd en scherp te zijnHarribo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:19:
Hoever, Bakayako, Teze.... Het houdt nog niet over bij PSV..
Arme van Nistelrooy...
Misschien...
Live staat het ook gewoon slecht hoorDeadsy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:19:
In de herhaling vind ik wel dat ze verdedigend zeer slecht staan bij PSV. Laten gewoon de man in de rug weg lopen
Keepertje stond ook lekker in z'n goal, die maakte die hoek wel heel groot en leegElPaco schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:22:
[...]
Live staat het ook gewoon slecht hoormaar waarom zou je ook een degelijke verdediger halen als je pas 4 jaar weet dat je daar een groot probleem hebt?
En... Til de juffrouw... . Obispo..Aghanim schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:20:
[...]
Ze hebben nog 2 dagen om vernieuwd en scherp te zijn
Man man.. En dat moet dan dinsdag Monaco verslaan.?
Enige pluspunt is de Jong
is het echt pas 4 jaar? Dacht dat het al langer was.ElPaco schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:22:
[...]
Live staat het ook gewoon slecht hoormaar waarom zou je ook een degelijke verdediger halen als je pas 4 jaar weet dat je daar een groot probleem hebt?
Mwene en Ramalho ga je echt niet verkocht krijgen. Lekker gedaan van Schmidt.
Kunnen we Til stiekem nog teruggeven aan Feyenoord? Zie het als een cadeautje, enige wat we verwachten is 2x winst op Ajax in de competitie.
En de Jong is te traag om met Gakpo mee te lopen.Harribo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:22:
[...]
En... Til de juffrouw... . Obispo..
Man man.. En dat moet dan dinsdag Monaco verslaan.?
Enige pluspunt is de Jong
Je weet dat de snelle aanval via Gakpo gaat dus die dek je dan.
Ze moeten echt een vervanger voor Madueke gaan halen.
Ajax de betere, je hebt niet veel aan de Jong in dit systeem volgens mij. Hij lijkt me meer een target spits, dan iemand die zwerft op het veld.
Ik weet niet precies hoe lang, te lang voor een top ploeg in ieder geval.Deadsy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:23:
[...]
is het echt pas 4 jaar? Dacht dat het al langer was.
Mwene en Ramalho ga je echt niet verkocht krijgen. Lekker gedaan van Schmidt.
Denk dat Ruud nu ook begrijpt waarom hij eerst nee heeft gezegd toen hij de baan kreeg aangeboden.ElPaco schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:27:
[...]
Ik weet niet precies hoe lang, te lang voor een top ploeg in ieder geval.
De sokken van Bergwijn zijn te kort?
Wil je em nou kwijt of niet met zulke bizarre eisen?ElPaco schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:24:
Kunnen we Til stiekem nog teruggeven aan Feyenoord? Zie het als een cadeautje, enige wat we verwachten is 2x winst op Ajax in de competitie.
Hou maar… 😋ElPaco schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:24:
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Met Bergwijn heeft Ajax in elk geval ook meer gerichte vuurkracht op goal erbij. Dat gaat zeker wat goals opleveren.
Met Hoever in je team zit je gewoon met 10 man te spelen.
Nul druk, nul inzet
Nul druk, nul inzet
Ik hoop dat er ook geen mug tegen z'n scheenbeen aan vliegt, want de scheenbeschermers die hij gebruikt zij natuurlijk van zijn kleine neefje.OPSLAGHOND schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:28:
De sokken van Bergwijn zijn te kort?
Zo bizar zo veel geld en dan toestaan dat iemand zonder gebruikelijke protectie voetbalt..
Hele redelijke eis, niet iedereen is zo slecht als PSV nutoolkist schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:28:
[...]
Wil je em nou kwijt of niet met zulke bizarre eisen?
Ze hadden inderdaad beter een nieuwe speler kunnen halen voor die positie. Oh wachtDeadsy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:29:
Nul druk, nul inzet

Hij wil wel, hij kan het gewoon niet.Deadsy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:29:
Nul druk, nul inzet
Er is dan ook een groot verschil tussen waard zijn en vraagprijs. Dit is gewoon een signaal dat ze hem niet willen verkopen, tenzij voor een belachelijk bedrag.groggy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:28:
Bergwijn laat in mijn ogen wel zien dat Anthony geen 80 mio waard is.
2 jaar huur toch? Dus zit je er 2 jaar aan vast.Aghanim schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:30:
[...]
Ze hadden inderdaad beter een nieuwe speler kunnen halen voor die positie. Oh wacht
En als Ruud om een nieuwe back vraagt zal de Jong zeggen "ja, maar wel pas wanneer Hoever weg is'
Hij wil wel, maar het valt tegen Hoever hij komt.
Leuke wedstrijd. Ajax is sterker. En die Bergwijn… pfff. Ze vinden elkaar wel heel erg makkelijk.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Anthony mist duidelijk nog ritme. Later ingestroomd en dat zie je er goed vanaf.
Tomorrow is not today!
die kan er idd niks van en dan roepen ik bent een talent ik ga naar liverpoolDeadsy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:29:
Nul druk, nul inzet

Als man utd uiteindelijk toch 80mio wil betalen is Anthony dat blijkbaar waard.... En deze wedstrijd toont aan hoeveel geld man utd dan over de balk pleurt.toolkist schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:31:
[...]
Er is dan ook een groot verschil tussen waard zijn en vraagprijs. Dit is gewoon een signaal dat ze hem niet willen verkopen, tenzij voor een belachelijk bedrag.
Vast wel nuElPaco schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:24:
Op de PlayStation jamilotic schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:33:
[...]
die kan er idd niks van en dan roepen ik bent een talent ik ga naar liverpool![]()
![]()
![]()
iedereen dacht dat hij als toerist gingmilotic schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:33:
[...]
die kan er idd niks van en dan roepen ik bent een talent ik ga naar liverpool![]()
![]()
![]()
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023