Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Tomorrow is not today!
Sowieso valt Brobbey ook lekker in, balvast en overzichtQuad schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:45:
Mooie goal Kudus!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Brobbeast hè.Terranova schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:46:
Ligt het aan mij of lijkt Brobbey nog breder
⏩ PVOutput☀️
Klopt, zal zomaar kunnen dat hij zelf niet direct veel scoort maar anderen gaat laten scoren.Han schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:47:
[...]
Sowieso valt Brobbey ook lekker in, balvast en overzicht
⏩ PVOutput☀️
Enfin goed voor de oefening.
2e helft welHarribo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:51:
Shaktar schijnt met een soort b elftal te spelen?
Enfin goed voor de oefening.
Ben benieuwd of het nieuwe beleid (spelers halen die bij Ajax hebben gespeeld hebben) gaat werken. Zeker interessant.mefjoew schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:43:
Feyenoord doet goede zaken: Timber en Idrissi binnengehaald. Over beiden zullen de meningen wel verschillen, maar ik denk dat ze allebei goed passen bij het Feyenoord van Slot. Had Timber ook wel bij Ajax willen zien (schijnt potentieel goede rechtsback te zijn en die kunnen we wel gebruiken), maar snap dat hij voor de club kiest waar het voor hem ooit begon (qua profvoetbal dan). Voor Idrissi hoop ik dat zijn hereniging met Slot beter verloopt dan die van Jahanbakhsh tot dusverre. Anderzijds; als die allebei weer richting hun oude niveau gaan, heeft Feyenoord een heel interessante aanval staan. Zou leuk zijn als ze zich kunnen mengen in de titelstrijd (niet te veel; ik blijf Ajacied) en uiteindelijk plek 2 pakken bijvoorbeeld. Hoewel ik 'bang' ben dat dit het seizoen van psv wordt (en dan Ajax liever op 2 zie natuurlijk).
Vind ik wat kort door de bocht. Denk dat je het beter kunt omschrijven als een variant op de 'bord op schoot'-scouting van Van Geel eerder, waarbij men nu kiest voor spelers die hebben laten zien dat ze boven de middenmoot ook kunnen presteren (Idrissi/Jahanbakhsh in het verleden bij AZ; Timber bij Jong Ajax/Utrecht; Danilo bij Jong Ajax/Twente).Exocet schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:53:
[...]
Ben benieuwd of het nieuwe beleid (spelers halen die bij Ajax hebben gespeeld hebben) gaat werken. Zeker interessant.
Die zit diep he?Stimulate14 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:05:
Er zal straks nog wel een bal over de lijn gaan die eigenlijk uit was
XXXVI
Wat een onzin. Het voetballeven draait niet om Ajax. Feyenoord zoekt met het nieuwe beleid vooral naar spelers die ook nog waarde op het veld vertegenwoordigen. Want dat is uiteindelijk de manier om vooruit te komen. Dat die spelers dan toevallig ook een verleden bij Ajax hebben doet niet ter zake. Net zo goed heeft Ajax er ook schijt aan dat spelers bij Feyenoord of PSV hebben gespeeld.Exocet schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:53:
[...]
Ben benieuwd of het nieuwe beleid (spelers halen die bij Ajax hebben gespeeld hebben) gaat werken. Zeker interessant.
Dilrosun en Idrissi zijn de vervangers van Sinistera en Nelson en die mogen het met Walemark en Jahanbaks uit gaan zoeken aan de zijkant. Maar ik vraag me wel af wat de gedachte achter Timber is: broodnodige concurrentie of voorsorteren op vertrek van Kokcu of Aursnes?mefjoew schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:43:
Feyenoord doet goede zaken: Timber en Idrissi binnengehaald. Over beiden zullen de meningen wel verschillen, maar ik denk dat ze allebei goed passen bij het Feyenoord van Slot. Had Timber ook wel bij Ajax willen zien (schijnt potentieel goede rechtsback te zijn en die kunnen we wel gebruiken), maar snap dat hij voor de club kiest waar het voor hem ooit begon (qua profvoetbal dan). Voor Idrissi hoop ik dat zijn hereniging met Slot beter verloopt dan die van Jahanbakhsh tot dusverre. Anderzijds; als die allebei weer richting hun oude niveau gaan, heeft Feyenoord een heel interessante aanval staan. Zou leuk zijn als ze zich kunnen mengen in de titelstrijd (niet te veel; ik blijf Ajacied) en uiteindelijk plek 2 pakken bijvoorbeeld. Hoewel ik 'bang' ben dat dit het seizoen van psv wordt (en dan Ajax liever op 2 zie natuurlijk).
Sowieso dat laatste, maar ook om ten opzichte van Hendrix een kwalitatief beter alternatief voor die twee te hebben lijkt me.D-e-n schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:52:
[...]
Dilrosun en Idrissi zijn de vervangers van Sinistera en Nelson en die mogen het met Walemark en Jahanbaks uit gaan zoeken aan de zijkant. Maar ik vraag me wel af wat de gedachte achter Timber is: broodnodige concurrentie of voorsorteren op vertrek van Kokcu of Aursnes?
Onze Noorse vriend schijnt al naar Benfica onderweg te zijn. En gezien de transfersom voor Timber rekenen ze op dat geld.mefjoew schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:55:
[...]
Sowieso dat laatste, maar ook om ten opzichte van Hendrix een kwalitatief beter alternatief voor die twee te hebben lijkt me.
Dat zou het inderdaad wel verklaren ja, vond het al raar dat die Mexicaanse spits in 2 etappes gehaald zou gaan worden en er nu ineens wel 8.5m voor Timber klaarligt.D-e-n schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:57:
[...]
Onze Noorse vriend schijnt al naar Benfica onderweg te zijn. En gezien de transfersom voor Timber rekenen ze op dat geld.
Nee maar ik zie liever geen feestende PVS'ers zo rond een uurtje of 22:00 in de Arena. Kan allemaal wel een kleine prijs zijn en zo, maar:Stimulate14 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:05:
De pot van zaterdag (JCS) gaat echt helemaal niets zeggen. Er komen blessures aan, even een WKtje tussen door etc. Er zal straks nog wel een bal over de lijn gaan die eigenlijk uit was en zo kan ik nog wel even door typen.
zoals Ajax zelf de voetbalfilosofie heeft gedefinieerd.Door altijd voor de winst te gaan, met aanvallend en creatief voetbal, vermaken we onze fans en inspireren we jonge voetballers
Was gisteren bij de wedstrijd en ook daar kan je uiteindelijk weinig conclusies aan verbinding (jammer ook dat Bassey nog geen werkvergunning heeft) maar heb wel vertrouwen in dit seizoen. Met in achtneming van de vorm van het moment en dat de transfermarkt niet gesloten is maar Antony kwam fijn terug van zijn blessure, Kudus lijkt wel weer echt te kunnen voetballen, Bergwijn en Wijndal lijken goed te landen. Alleen Rensch en daar mee rechtsback lijkt echt een zwak punt maar vind de oplossing die Schreuder met Kian Fitz-Jim probeerde helemaal zo gek nog niet.
De IND lijkt sowieso wat traag. Ook nog een stel PSV'ers die wachten op een werkvergunning (Jarrad Branthwaite en Sávio). Hopelijk kunnen ze tegen Monaco wel mee doen.PolarBear schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:25:
[...]
.. (jammer ook dat Bassey nog geen werkvergunning heeft) ..
Bij Emmen geregeld rond de maand moeten wachten op vergunningen.ElPaco schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:30:
[...]
De IND lijkt sowieso wat traag. Ook nog een stel PSV'ers die wachten op een werkvergunning (Jarrad Branthwaite en Sávio). Hopelijk kunnen ze tegen Monaco wel mee doen.
Zoals Quinten Timber eerst bij de Feyenoord jeugd zat voordat hij naar Ajax ging ;-)D-e-n schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:49:
[...]
Wat een onzin. Het voetballeven draait niet om Ajax. Feyenoord zoekt met het nieuwe beleid vooral naar spelers die ook nog waarde op het veld vertegenwoordigen. Want dat is uiteindelijk de manier om vooruit te komen. Dat die spelers dan toevallig ook een verleden bij Ajax hebben doet niet ter zake. Net zo goed heeft Ajax er ook schijt aan dat spelers bij Feyenoord of PSV hebben gespeeld.
Nee, je vergist je. Dat was Quinten Madurorikoos schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:36:
[...]
Zoals Quinten Timber eerst bij de Feyenoord jeugd zat voordat hij naar Ajax ging ;-)
hahahaha okay dat heb je een puntTerranova schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:22:
[...]
Nee, je vergist je. Dat was Quinten MaduroPas in de Ajax jeugd hebben ze hun naam veranderd naar Timber
Gratis de deur uit en nu de duurste aankoop.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Nog een aanvaller lijkt me sterk. Je hebt daar nu alles dubbel.Bombvis schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:11:
Gimenez heeft op televisie z'n transfer naar Feyenoord bevestigd, dus dan is er alleen nog behoefte aan een linksback (wordt iemand van Roma genoemd) en een lcv (wellicht Hancko). Daarnaast nemen de Gnonto-geruchten weer toe nu ze uitgeschakeld zijn in de voorronde CL. Interessante transferperiode in ieder geval
Zo gek is dat niet want alle doelpunten van afgelopen jaar zijn de deur uit en echt grote kwaliteit is er nog niet gekomen.D-e-n schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:40:
[...]
Nog een aanvaller lijkt me sterk. Je hebt daar nu alles dubbel.
Dan is Danilo weer 3e keuzerikoos schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:52:
[...]
Zo gek is dat niet want alle doelpunten van afgelopen jaar zijn de deur uit en echt grote kwaliteit is er nog niet gekomen.
Ik verwacht dat Jahanbaksh tegen elk aannemelijk bod weg mag, Walemark wellicht verhuren zodat hij veel aan spelen toe komt. Maar het zijn geruchten, vind het vooral leuk / interessant om te delen omdat het over Feyenoord gaat.D-e-n schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:40:
[...]
Nog een aanvaller lijkt me sterk. Je hebt daar nu alles dubbel.
Ik heb een Ajax bril op hoor, maar omdat je vroeg op de transfermarkt actief bent en, met alle respect, een onbewezen trainer op dit niveau aanstelt ben je favoriet voor de titel? Met weer mijn Ajax bril op, ik wens PSV veel succes om de strijd voor plek 2 met Feyenoord, die nu toch ook lekker aan de weg aan het timmeren zijn.De favorietenrol van PSV lijkt vooral gebaseerd op de vroege daadkracht van de club op de transfermarkt deze zomer en de aanstelling van Ruud van Nistelrooij als hoofdtrainer. Over het mislukte project met Roger Schmidt heeft niemand het nog.
Van Nistelrooij laat een frisse wind over De Herdgang waaien en draagt de belofte met zich mee van een talentvolle trainer die weet wat hij wil en hoe dat te bereiken
Tja,die vroege activiteit op de transfermarkt moest ook wel, omdat ze klaar willen zijn voor de voorronde CL die ze moeten spelen, dus dat was bittere noodzaak.PolarBear schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:18:
https://www.vi.nl/pro/psv-is-de-media-favoriet
[...]
Ik heb een Ajax bril op hoor, maar omdat je vroeg op de transfermarkt actief bent en, met alle respect, een onbewezen trainer op dit niveau aanstelt ben je favoriet voor de titel? Met weer mijn Ajax bril op, ik wens PSV veel succes om de strijd voor plek 2 met Feyenoord, die nu toch ook lekker aan de weg aan het timmeren zijn.
Wel zie je vind ik in de voorbereiding wat meer terug van een idee in het spel dan onder Schmidt, waar ik er weinig echte lijn in zag zitten. Dus dat RvN een veelbelovende trainer is lijkt mij (ook gezien wat hij met jong PSV deed) wel een goed punt.
Verder vind ik ook dat PSV wel goed ingekocht heeft, ten tenminste zo lijkt het vooraf, het is natuurlijk koffiedik kijken of het ook goed uitpakt.
Ajax heeft ook goed (en vooral duur) ingekocht, weer allemaal haantjes erbij, ben benieuwd hoe dat gaat als het even niet zo lekker gaat.
Feyenoord heeft lang geduurd, maar lijkt het ook goed te doen op de markt. Eindelijk is er ook weer goed verkocht en krijgt de club weer wat meer kleur na heel veel magere jaren.
Wel de enige van de 3 met dezelfde trainer die zich wel al bewezen heeft, ben erg benieuwd naar dit seizoen.
Ga ook niet voorbij aan de rol van Rutten als assistent-trainer. In mijn ogen doet hij vooralsnog niet onder voor Schreuder. Daarbij is het simpelweg een voordeel als je selectie al vroeg op orde is en had Ajax op moment van voorspellen nog veel minder slagvaardigheid op de transfermarkt getoond. Kan die voorspellingen dus prima plaatsen.PolarBear schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:18:
[...]
Ik heb een Ajax bril op hoor, maar omdat je vroeg op de transfermarkt actief bent en, met alle respect, een onbewezen trainer op dit niveau aanstelt ben je favoriet voor de titel? Met weer mijn Ajax bril op, ik wens PSV veel succes om de strijd voor plek 2 met Feyenoord, die nu toch ook lekker aan de weg aan het timmeren zijn.
Mijn eigen gevoel zegt overigens ook dat psv op dit moment favoriet is. Natuurlijk ook te maken met nieuwelingen en een andere trainer, maar de 'omslag' lijkt kleiner dan die bij Ajax. Denk dat Ajax het betere materiaal heeft, maar of die individuen als team ook beter zijn moet nog maar blijken. Anderzijds hoop ik dat Schreuder de 'Slot' van Ajax blijkt. Toen AZ het goed deed en Slot daar nog assistent was, werd hij immers vaak genoemd als het grote genie achter het succes. Iets soortgelijks speelde zich af met Schreuder toen hij naast Ten Hag stond.
Juist bij Ajax is het spel, op accenten na, nu al jaren hetzelfde en Schreuder zet die lijn gewoon door.mefjoew schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:48:
[...]
Natuurlijk ook te maken met nieuwelingen en een andere trainer, maar de 'omslag' lijkt kleiner dan die bij Ajax.
Datzelfde geldt natuurlijk 1-op-1 voor PSV ook. En ook voor de trainer, als Van Nistelrooij verliest in de Champions League en het weekend daarom gelijk speelt tegen een laagvlieger. Dan is het opeens weer een onervaren trainer.Denk dat Ajax het betere materiaal heeft, maar of die individuen als team ook beter zijn moet nog maar blijken.
Ik denk dat we inmiddels toch wel kunnen stellen dat Ten Hag het prima zonder Schreuder kan. En dat Schreuder het op eigen kracht toch ook best aardig heeft gedaan bij Brugge.Anderzijds hoop ik dat Schreuder de 'Slot' van Ajax blijkt. Toen AZ het goed deed en Slot daar nog assistent was, werd hij immers vaak genoemd als het grote genie achter het succes. Iets soortgelijks speelde zich af met Schreuder toen hij naast Ten Hag stond.
Bij psv is de kern gebleven en is met bijvoorbeeld De Jong ook iemand gehaald die perfect in het plaatje past(e). Wat betreft Ten Hag natuurlijk eens, maar dat gold ook voor Van den Brom (hoofdtrainer ten tijde van Slot).PolarBear schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:52:
[...]
Juist bij Ajax is het spel, op accenten na, nu al jaren hetzelfde en Schreuder zet die lijn gewoon door.
[...]
Datzelfde geldt natuurlijk 1-op-1 voor PSV ook. En ook voor de trainer, als Van Nistelrooij verliest in de Champions League en het weekend daarom gelijk speelt tegen een laagvlieger. Dan is het opeens weer een onervaren trainer.
[...]
Ik denk dat we inmiddels toch wel kunnen stellen dat Ten Hag het prima zonder Schreuder kan. En dat Schreuder het op eigen kracht toch ook best aardig heeft gedaan bij Brugge.
Het ligt er vooral aan wanneer ze die balans hebben opgemaakt.PolarBear schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:18:
[...]
Als je het een paar weken terug zou vragen zou je inderdaad PSV meer kans geven, maar inmiddels heeft Ajax wel een inhaalslag gemaakt.
Tja, Bergwijn past ook prima bij Ajax, Brobbey ook, Wijndal ook. Zijn geen onbekende spelers waar een gokje gedaan werd. En bij Francisco Conceição lijkt het (maar dat is heel erg op basis van 1 wedstrijd) het ook meer dan op orde. Je kan het bij Ajax ook door selecteren noemen.mefjoew schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Bij psv is de kern gebleven en is met bijvoorbeeld De Jong ook iemand gehaald die perfect in het plaatje past(e).
Ik blijf het gewoon een beetje en makkelijk en vooral slecht beargumenteerde voorspelling vinden. Zeg dan gewoon ik heb een beter gevoel bij PSV en ik weet niet zo goed waarom.
Omdat jij het oneens bent met iemand, betekent dat natuurlijk niet dat de argumenten slecht zijn of dat diegene niet weet waar zijn gevoel vandaan komt. Bergwijn zal zichzelf nog moeten bewijzen bij Ajax, Brobbey heeft nog niet structureel een hoog niveau gehaald en Wijndal kan zomaar de 'tigste' AZ-mislukking blijken. Kan, in die zin, jouw argumentatie net zo goed onderuithalen. Overigens ben ik ook Ajacied, dus is mijn hoop gevestigd op 'gewoon' weer een Ajax-titel natuurlijkPolarBear schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:07:
[...]
Tja, Bergwijn past ook prima bij Ajax, Brobbey ook, Wijndal ook. Zijn geen onbekende spelers waar een gokje gedaan werd. En bij Francisco Conceição lijkt het (maar dat is heel erg op basis van 1 wedstrijd) het ook meer dan op orde. Je kan het bij Ajax ook door selecteren noemen.
Ik blijf het gewoon een beetje en makkelijk en vooral slecht beargumenteerde voorspelling vinden. Zeg dan gewoon ik heb een beter gevoel bij PSV en ik weet niet zo goed waarom.

Bergwijn en Brobbey kunnen prima ballen, maar hebben het vooral laten zien in enkele minuten/ wedstrijden, want ze hebben beiden niet alles gespeeld. Ben benieuwd naar de fitheid als ze langdurig weekenden en midweeks moeten spelen, dat zijn ze beiden niet gewend, en vooral als het hele wedstrijden zijn.mefjoew schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:18:
[...]
Omdat jij het oneens bent met iemand, betekent dat natuurlijk niet dat de argumenten slecht zijn of dat diegene niet weet waar zijn gevoel vandaan komt. Bergwijn zal zichzelf nog moeten bewijzen bij Ajax, Brobbey heeft nog niet structureel een hoog niveau gehaald en Wijndal kan zomaar de 'tigste' AZ-mislukking blijken. Kan, in die zin, jouw argumentatie net zo goed onderuithalen. Overigens ben ik ook Ajacied, dus is mijn hoop gevestigd op 'gewoon' weer een Ajax-titel natuurlijk
Wijndal vond ik 2 jaar terug (of net voor Corona?) Heel erg goed, maar daarna niet bijzonder, wel een stabiele factor meestal, en een betere back dan Blind. Ben benieuwd of die goed kan aanhaken en zijn hoogst behaalde niveau kan evenaren of overtreffen. Ik dichtte Wijndal toen ook een betere toekomst toe dan Malacia, maar die laatste is de afgelopen jaren meer gegroeid en Wijndal voorbij gestreefd.
Maargoed, zit ik toch weer te filosoferen over iets wat zich niet laat voorspellen. Heb wel zin in het seizoen weer, juist omdat bij de top3 veel veranderingen gaande zijn en het alle kanten op kan hoe het allemaal uitpakt.
Wat ik bij PSV niet snap is dat ze maar middenvelders zijn blijven halen terwijl de uitdaging duidelijk achterin ligt. 42 tegentreffers vorig seizoen, bijna evenveel als Sparta (48) en Heracles (49).jbdeiman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:42:
[...]
Tja,die vroege activiteit op de transfermarkt moest ook wel, omdat ze klaar willen zijn voor de voorronde CL die ze moeten spelen, dus dat was bittere noodzaak.
Wel zie je vind ik in de voorbereiding wat meer terug van een idee in het spel dan onder Schmidt, waar ik er weinig echte lijn in zag zitten. Dus dat RvN een veelbelovende trainer is lijkt mij (ook gezien wat hij met jong PSV deed) wel een goed punt.
Verder vind ik ook dat PSV wel goed ingekocht heeft, ten tenminste zo lijkt het vooraf, het is natuurlijk koffiedik kijken of het ook goed uitpakt.
Van wat ik gezien heb qua oefenwedstrijden lijkt er in ieder geval al wel een 'klik' te zijn tussen Bergwijn en Wijndal. Dus over de linkerkant maak ik me weinig zorgen.jbdeiman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:48:
[...]
Wijndal vond ik 2 jaar terug (of net voor Corona?) Heel erg goed, maar daarna niet bijzonder, wel een stabiele factor meestal, en een betere back dan Blind. Ben benieuwd of die goed kan aanhaken en zijn hoogst behaalde niveau kan evenaren of overtreffen.
Op rechts met Rensch daarentegen, die lijkt noch met de bal noch met z'n medespelers een klik te hebben.
Fitz Jim zie ik ook echt niet als een (toekomstig) waardige vervanger (Schreuder wil het blijkbaar wel proberen), iig dit seizoen niet. Die lijkt een beetje over het veld te 'fladderen/huppelen'.
Fitz Jim is gewoon totaal geen back. Hij is vele malen beter op het middenveld alleen mist hij daar nog wat fysieke kracht voor. Jaartje in Jong Ajax zou prima zijn, laat hem daar maar een bepalende speler worden eerst.toolkist schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:31:
[...]
Van wat ik gezien heb qua oefenwedstrijden lijkt er in ieder geval al wel een 'klik' te zijn tussen Bergwijn en Wijndal. Dus over de linkerkant maak ik me weinig zorgen.
Op rechts met Rensch daarentegen, die lijkt noch met de bal noch met z'n medespelers een klik te hebben.
Fitz Jim zie ik ook echt niet als een (toekomstig) waardige vervanger (Schreuder wil het blijkbaar wel proberen), iig dit seizoen niet. Die lijkt een beetje over het veld te 'fladderen/huppelen'.
Rensch heeft op zich alle kwaliteiten om een goede back te worden, maar het wil allemaal nog niet samen komen. Is eigenlijk van nature ook meer een centrale verdediger. Om die reden zou ik ook liever een back gehaald zien worden zodat hij wat in de luwte kan blijven.
PSV moet Vertessen missen: streep door duels met Ajax en Monaco
Een middenvelder kan toch ook verdedigen?toolkist schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:23:
[...]
Wat ik bij PSV niet snap is dat ze maar middenvelders zijn blijven halen terwijl de uitdaging duidelijk achterin ligt. 42 tegentreffers vorig seizoen, bijna evenveel als Sparta (48) en Heracles (49).
Helemaal met je eens hoor, haal eens een echte stopper, dan hoef je zelf ook niet minimaal 3x te scoren per wedstrijd.
Ja acute blindedarmontsteking zuigt. Wel met succes geopereerd en thuis aan het herstellen. Overigens vind ik Vertessen de afgelopen jaren beter geworden en geeft een mooi alternatief kwa tactiek dan spelen met De Jong in de spits.toolkist schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:11:
PSV is er ook weer wat sterker op geworden![]()
[...]
Ik weet niet of je wel eens Jong Ajax kijkt maar Fitz Jim is wat mij betreft wel een beetje uitgespeeld in Jong. Zou hem wel wat wedstrijden willen zien spelen op rechts-back, slechter dan Rensch op dit moment speelt wordt het niet (Gakpo vs Rensch op dit moment wordt geen feestje). Hij oogt wat Scheuder ook zegt als een intelligente voetballer, technisch begaafd, heeft ook best wat snelheid en is ondanks zijn bouw niet bang voor het duel.JP_Frost schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:47:
[...]
Fitz Jim is gewoon totaal geen back. Hij is vele malen beter op het middenveld alleen mist hij daar nog wat fysieke kracht voor. Jaartje in Jong Ajax zou prima zijn, laat hem daar maar een bepalende speler worden eerst.
Mazraoui was ook geen back (was ook middenvelder), Dest was een aanvaller, Rensch wel verdediger (maar vaak ook centraal). Dus ja wat is een back?
Sangaré is een iets groter risico, die schijnt in zijn contract een afkoopsom van 37 miljoen ofzo te hebben. Gakpo heb ik wat dat betreft meer vertrouwen in dat hij blijft, nog een lang contract en voor zover bekend geen afkoopsom. Als je PSV bent kun je dan dus ook gewoon 100M roepen. Krijg je dat wel, tja, dan kan je ook eigenlijk geen nee zeggen natuurlijkautje schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:52:
De vraag bij PSV is of het Gakpo en/of Sangaré kan behouden. Als je er daar één van verliest (laat staan twee) dan scheelt dat wel een slok op een borrel. Natuurlijk bestaat die kans bij Ajax ook m.b.t. Antony, maar daar schijnt inmiddels een prijskaartje van 100M aan te hangen (zeg dan gewoon "Hij mag niet weg"), dus d kans dat die vertrekt is kleiner.
Ik geloof dat ze nu wel bezig zijn om het contract van Sangaré op te waarderen zodat die afkoopsom er uit gaat.
Ik heb hem weleens zien spelen bij Jong Ajax en op die momenten vond ik hem nog niet er helemaal bovenuit steken. Wel heel veel potentie.PolarBear schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:25:
[...]
Ik weet niet of je wel eens Jong Ajax kijkt maar Fitz Jim is wat mij betreft wel een beetje uitgespeeld in Jong. Zou hem wel wat wedstrijden willen zien spelen op rechts-back, slechter dan Rensch op dit moment speelt wordt het niet (Gakpo vs Rensch op dit moment wordt geen feestje). Hij oogt wat Scheuder ook zegt als een intelligente voetballer, technisch begaafd, heeft ook best wat snelheid en is ondanks zijn bouw niet bang voor het duel.
Mazraoui was ook geen back (was ook middenvelder), Dest was een aanvaller, Rensch wel verdediger (maar vaak ook centraal). Dus ja wat is een back?
Eerlijk gezegd zou ik het zonde vinden om hem als rechtsback te gebruiken. Tevens vraag ik mij af of hij de verdedigende kwaliteiten heeft daarvoor. Volgens mij ga je er dan niet op vooruit ten opzichte van Rensch. Als Jong voor hem te weinig uitdaging biedt dan is verhuur misschien een betere optie.
Stiekem zijn dat mooie goede voetballers met potentie, alleen Europees hebben ze nog niet zoveel laten zien. Dus dan kan je de vraagprijs wel hoog zetten maar dat ga je er natuurlijk niet voor krijgen.ElPaco schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:57:
[...]
Sangaré is een iets groter risico, die schijnt in zijn contract een afkoopsom van 37 miljoen ofzo te hebben. Gakpo heb ik wat dat betreft meer vertrouwen in dat hij blijft, nog een lang contract en voor zover bekend geen afkoopsom. Als je PSV bent kun je dan dus ook gewoon 100M roepen. Krijg je dat wel, tja, dan kan je ook eigenlijk geen nee zeggen natuurlijk
Ik geloof dat ze nu wel bezig zijn om het contract van Sangaré op te waarderen zodat die afkoopsom er uit gaat.
Ik geloof dat dat dit seizoen ook de bedoeling isStimulate14 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:52:
[...]
Stiekem zijn dat mooie goede voetballers met potentie, alleen Europees hebben ze nog niet zoveel laten zien. Dus dan kan je de vraagprijs wel hoog zetten maar dat ga je er natuurlijk niet voor krijgen.
Vorig jaar toch ook?ElPaco schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:55:
[...]
Ik geloof dat dat dit seizoen ook de bedoeling is
Neuh? Je koopt spelers niet direct om ze zo snel mogelijk met zoveel mogelijk winst te verkopen. Dan kun je de hele Eredivisie wel opheffen als het echt helemaal die kant opgaat.
Ik doel op het jezelf bewijzen in EU.Snowdog schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:02:
[...]
Neuh? Je koopt spelers niet direct om ze zo snel mogelijk met zoveel mogelijk winst te verkopen. Dan kun je de hele Eredivisie wel opheffen als het echt helemaal die kant opgaat.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Daar is de eerste. Zal nu wel ruimte komen en een walkover worden. Goed bezig AZ!Agent47 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:15:
Dat AZ moet hier gewoon 0-4 van winnen joh. Die lui kunnen er niks van.
Het gaat mij vooral om de coëfficiënten punten die we weer kunnen pakken tegen zulke tegenstanders. Is voor heel nl voetbal goed.ElPaco schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:20:
[...]
Daar is de eerste. Zal nu wel ruimte komen en een walkover worden. Goed bezig AZ!
Het artikel kan ik niet lezen maar ik denk dat je het anders uitlegt dan het bedoeld wordt. Doordat PSV logischerwijs eerder daadkrachtig was hebben ze eerder de selectie op orde en kunnen alvast aan de slag. Dat geeft de media en veel voetbalfans het gevoel dat PSV het beter voor elkaar heeft.PolarBear schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:18:
[...]
Voor de fruitschaal en de competitiestart kan dat nog best het geval zijn, maar voor de rest van het seizoen kan je dat nog niet zeggen.
Ik denk dat ze bedoelen dat een goede start de perceptie geeft van favoriet zijn, maar dat je daarmee niet per se de grootste kanshebber bent.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nog 4 wedstrijden.. Volgende ronde tegen Dundee United, daarna playoffs.ElPaco schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:07:
Dit is wel klaar. Prima AZ, zonder groots te spelen gewonnen. Ronde verder (of hebben ze de groepsfase nu al gehaald?) en sowieso weer Europese punten
⏩ PVOutput☀️
Coëfficiënten-paradijs:
— Michel Abbink (@sportzeloot) 28 juli 2022
✅️ Ongeslagen dit seizoen
✅️ 0 tegengoals
✅️ Winstpercentage van 100
✅️ Vóór op absurd schema 2021/22
✅️ Al 0,4 punt binnen
✅️ Druk op 🇫🇷 opgevoerd
✅️ Marge op 🇵🇹 groeit
✅️ Zeer stevig in top 10
✅️ Boer Zoekt Vrouw heeft nog zomerstop pic.twitter.com/3HebDNDtkU
Laatste puntje is natuurlijk ook belangrijk!
De werkvergunningen van de PSVers zijn inmiddels binnenPolarBear schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:25: jammer ook dat Bassey nog geen werkvergunning heeft
Boer zoekt nieuwe baan kan ook wel eens trending worden binnenkort.ElPaco schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:09:
[Embed]
Laatste puntje is natuurlijk ook belangrijk!
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Die van Bassey is inmiddels ook binnen en zou tegen PSV kunnen spelen.ElPaco schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:13:
[...]
De werkvergunningen van de PSVers zijn inmiddels binnen
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Boer zoekt snelweg voor nieuwe blokkadeOPSLAGHOND schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:14:
[...]
Boer zoekt nieuwe baan kan ook wel eens trending worden binnenkort.
Boer zoekt adres van bewindspersoon
Keuze zat.
Iedereen heeft het weken over Bassey, straks blijkt dat hij er geen ene kloot van kan...Gynnad schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 06:57:
[...]
Die van Bassey is inmiddels ook binnen en zou tegen PSV kunnen spelen.

Ben sowieso benieuwd hoe alle nieuwe spelers het gaan doen bij de grote clubs.
Lorenzo Lucca will join Ajax, done deal confirmed and here we go. Full agreement in place with Pisa for €1m loan fee, €10m buy option. ⚪️🔴🇮🇹 #Ajax @SkySport
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) 29 juli 2022
Lucca will travel to Amsterdam next week to undergo medical tests - and will become Ajax’ first Italian player ever. pic.twitter.com/zjmaLLSdpX
Extra spits lijkt binnen. Mooie constructie met jaar huur en optie tot koop. Lorenzo is 2,01m dus hopelijk zijn we nu van de korte corners af.
Daarnaast zou er ook gewerkt worden aan een broodnodige rechtsback Jorge Sánchez, Mexicaans international die 5 miljoen moet kosten.
[ Voor 9% gewijzigd door Sempy op 29-07-2022 18:15 ]
Onder het motto 'iets is meer dan niets' hier de ratings die ie bij Football Manager heeft.Sempy schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:09:
[Twitter]
Extra spits lijkt binnen. Mooie constructie met jaar huur en optie tot koop. Lorenzo is 2,01m dus hopelijk zijn we nu van de korte corners af.
Daarnaast zou er ook gewerkt worden aan een broodnodige rechtsback Jorge Sánchez, Mexicaans international die 5 miljoen moet kosten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/mnEK227GRgjr130bZv6NRP3B.png?f=user_large)
Zo te zien hoeven we geen lange sprints of technische hoogstandjes te verwachten, maar echt een type Luuk de Jong.
Hij is de cheat code voor FM.toolkist schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:23:
[...]
Onder het motto 'iets is meer dan niets' hier de ratings die ie bij Football Manager heeft.
[Afbeelding]
Zo te zien hoeven we geen lange sprints of technische hoogstandjes te verwachten, maar echt een type Luuk de Jong.
Heb hem verkocht voor veel geld en een paar jaar later terug gekocht
Btw Madueke is weer geblesseerd.
Dat zal denk ik de reden zijn waarom hij nooit voor een ziekelijk bedrag verkocht gaat worden.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Bah, zo'n speler wil je niet continu geblesseerd zien, echt sneu voor hem.ElPaco schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:40:
Vervelend van Madueke, tijd om onze reserve Madueke in te zetten: Bakayoko. Wel echt balen zeg
De Tweakers Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Het zal sommige wel opgevallen zijn we op Tweakers een super leuke Eredivisie voetbalpoule organiseren!
Over een week start de competitie dus hoog tijd om even een kijkje te nemen in dit leuke topic!
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
We mochten vandaag een plaatsje op de frontpage met dit leuke initiatief.
geek: Nog een week om je in te schrijven voor de Tweakers FC Eredivisie Voetb...
Je kan gratis meespelen en wat leuke prijzen winnen. Gewoon voor de gezelligheid! We hopen nog een deel van de harde kern hier welkom te heten. Op het moment van schrijven hebben we 99 Tweakers die deelnemen aan de poule.
Verder iedereen goed weekend! En een mooie wedstrijd morgen om de eerste prijs van het seizoen. De JC schaal
Vooruit, ik zal een keer een poging doen om het een seizoen lang vol te houdenLekkerboeie86 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:51:De Tweakers Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Het zal sommige wel opgevallen zijn we op Tweakers een super leuke Eredivisie voetbalpoule organiseren!
Over een week start de competitie dus hoog tijd om even een kijkje te nemen in dit leuke topic!
We mochten vandaag een plaatsje op de frontpage met dit leuke initiatief.
geek: Nog een week om je in te schrijven voor de Tweakers FC Eredivisie Voetb...
Je kan gratis meespelen en wat leuke prijzen winnen. Gewoon voor de gezelligheid! We hopen nog een deel van de harde kern hier welkom te heten. Op het moment van schrijven hebben we 99 Tweakers die deelnemen aan de poule.
Verder iedereen goed weekend! En een mooie wedstrijd morgen om de eerste prijs van het seizoen. De JC schaal
ik reserveer de 100ste plek in de lijst!toolkist schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:58:
[...]
Vooruit, ik zal een keer een poging doen om het een seizoen lang vol te houden
Is er een overzicht van hoeveel maanden hij gespeeld heeft en hoeveel maanden geblesseerd?carpebios schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:28:
Madueke inderdaad voor langere tijd geblesseerd is het vermoeden… daar gaan we weer.
Of valt het wel mee?
Er is vast een Arjen Robben index voor hem, maar ik heb hem nietExocet schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:13:
[...]
Is er een overzicht van hoeveel maanden hij gespeeld heeft en hoeveel maanden geblesseerd?
Of valt het wel mee?

Hij is het soort speler die het kijken naar voetbal leuk maakt.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Geloof dat hij toch wel 10 of 15 wedstrijden per seizoen mist.Exocet schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:13:
[...]
Is er een overzicht van hoeveel maanden hij gespeeld heeft en hoeveel maanden geblesseerd?
Of valt het wel mee?
En dan heb je nog Gakpo, die is niet zo blessure gevoelig maar mist toch ook wat wedstrijden elk seizoen.
Puur kijkend naar vorig seizoen, wedstrijden eredivisie : 19x in de selectie en 15x geblesseerd. Dus bijna net zoveel geblesseerd als fit.Exocet schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:13:
[...]
Of valt het wel mee?
https://www.transfermarkt...503987/saison/2021/plus/1
Hier kan je het mooi zien, per competitie staan onderaan de totalen.
Edit: overigens is het nu een enkelblessure en geen spierblessure, dus in dat opzicht is dit wel anders dan wat hij 'normaal' heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door ElPaco op 29-07-2022 22:16 ]
Mooi meegenomen voor de concurrentie maar dit gun je geen enkele voetballer.ElPaco schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:40:
Vervelend van Madueke, tijd om onze reserve Madueke in te zetten: Bakayoko. Wel echt balen zeg
Ik ga gelijk m'n grootste strik opzoeken.toolkist schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:19:
Hmm, als Schuurs nou al 10 tot 15m op schijnt te gaan leveren...
⏩ PVOutput☀️
Het is wie er het meest zin in heeft, die zal hem wel winnen denk ik altijd.
Mee eens. Heb wel veel zin in de wedstrijd zelf, maar meer om te zien hoe de 2 teams spelen en er voor staan nu. PSV is eerder begonnen met de voorbereiding, dus die zouden er op papier beter voor moeten staan. Echter wel een tegenvaller dat Madueke weer geblesseerd is en daar komt veel dreiging vandaan.Harribo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:07:
Die JC schaal... Wat mij betreft de flauwekul wedstrijd van het jaar.
Het is wie er het meest zin in heeft, die zal hem wel winnen denk ik altijd.
Sowieso een leuke voetbaldag vandaag!
Tomorrow is not today!
Ik zie hem liever blijven, voor zover ik kan overzien de beste vervanger voor Timber bij blessures etc. Of zie ik een enorm talent uit jong over het hoofd? Leuk om een financieel extraatje te pakken, maar niet als Magallan de backup is.
Als er een vervanger voor 'm gehaald kan worden mag hij zeker weg.Sempy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Ik zie hem liever blijven, voor zover ik kan overzien de beste vervanger voor Timber bij blessures etc. Of zie ik een enorm talent uit jong over het hoofd? Leuk om een financieel extraatje te pakken, maar niet als Magallan de backup is.
Vanavond de JC schaal, ik heb er zin in. Wat mij betreft een prima prijs om voor te spelen, al ben ik de enige die daar zo over denkt, denk ik.
⏩ PVOutput☀️
Nah niet de enige, ik ben het ermee eens, de timing is echter niet helemaal geweldig. Ik snap niet dat ze het niet een week eerder hadden kunnen doen. Het is duidelijk dat beide teams nog niet op volle kracht zijn, dat was vorige week niet anders geweest. Gok dat Ajax gewoon te veel kwaliteit heeft though.Quad schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:01:
[...]
Vanavond de JC schaal, ik heb er zin in. Wat mij betreft een prima prijs om voor te spelen, al ben ik de enige die daar zo over denkt, denk ik.
Het zijn in ieder geval niet veel mensen die de JC schaal belangrijk vinden. Voor mij heeft de prijs net als de beker geen waarde. Uiteraard wil ik wel van PSV winnenQuad schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:01:
[...]
Als er een vervanger voor 'm gehaald kan worden mag hij zeker weg.
Heeft zijn dienstverband toch nog iets nuttigs opgeleverd.toolkist schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:19:
Hmm, als Schuurs nou al 10 tot 15m op schijnt te gaan leveren...
[ Voor 22% gewijzigd door ephymerous op 30-07-2022 12:05 ]
XXXVI
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken