I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die zijn waanzinnige blij dat die Schreuder weg is daar. Super knap van Brugge wel.gambieter schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:39:
Intussen is Club Brugge ondanks een rode kaart de nul aan het houden tegen Atletico Madrid, en is door.
Bravo!!!
Ajax had dus beter Schreuder daar kunnen laten en de coach die ze daar nu hebben kunnen nemengambieter schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:39:
Intussen is Club Brugge ondanks een rode kaart de nul aan het houden tegen Atletico Madrid, en is door.
Bravo!!!
Martinez wordt gemist. Bassey is het niet.
En Blind komt verdedigend tekort voor een Cv.
Toen Martinez er nog was, kon Blind als linksback voetballen, minder risico.
Daar zit een probleem.
Verder niet heel slecht.
En die Georgier van Napoli, die is ook gewoon belachelijk goed
[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 12-10-2022 20:41 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dan maar Ziggo Switch kijken.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
JanW in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023"Harribo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:37:
Conceicao is een Portugees he? Kan ook geweldig mooi vallen, dat zie je meteen
Die ging wel met veel Mediterraanse overtuiging naar de grond ja.
tuurlijk joh, vooral zo blijven denken...
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik denk dat je je daar ernstig op verkijkt. Na zo'n snelle 2-0 vond Napoli het wel primaSnowdog schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:54:
Gifbeker enzo... Dit is wel een teleurstellend resultaat en imo verdiende Ajax meer op basis van de wedstrijd. Misschien niet direct een overwinning ofzo, maar het valt zo wel allemaal net de verkeerde kant op. Gelijkspel was niet onverdiend geweest. Vind het ook een beetje flauw om dit op Schreuder af te schuiven. Eigenlijk klopte het vrij ok imo. Niet qua dominant spel (kan dat met deze ploeg?) maar er zat gewoon meer in. Denk niet dat je dit de coach te zwaar kan aanrekenen.
Schreuder bepaalt de opstelling en wissels. En daar maakt hij fikse fouten.Snowdog schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:54:
Gifbeker enzo... Dit is wel een teleurstellend resultaat en imo verdiende Ajax meer op basis van de wedstrijd. Misschien niet direct een overwinning ofzo, maar het valt zo wel allemaal net de verkeerde kant op. Gelijkspel was niet onverdiend geweest. Vind het ook een beetje flauw om dit op Schreuder af te schuiven. Eigenlijk klopte het vrij ok imo. Niet qua dominant spel (kan dat met deze ploeg?) maar er zat gewoon meer in. Denk niet dat je dit de coach te zwaar kan aanrekenen.
Ik ben voor iemand de tijd geven, maar de serie puntverliezen stapelt lekker op zo. En het is pas oktober.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 12-10-2022 20:57 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik heb niet het idee dat Napoli zozeer verzwakte, maar dat het toch ook wel de kracht van Ajax was. Na de 2-1 van Ajax wist Napoli ook niet zoveel te doen totdat ze iemand hebben die op de arm van een Ajacied schiet. Nouja, ik weet het niet. Ik heb het idee dat het verschil vanavond niet zo enorm was.toolkist schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:56:
[...]
Ik denk dat je je daar ernstig op verkijkt. Na zo'n snelle 2-0 vond Napoli het wel prima
Dat leren ze op de training in Zuid Europa, zie ook Simons.ParaDroid2 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:38:
[...]
Dit viel me ook al op ja. Kleine overtreding en meteen theater
Zoekt weer de sensatie op door Klaassen te confronteren waarom hij er soms niet in staat.
Ik zit niet te wachten op dit soort interviews waarin wordt geprobeerd spelers onderuit te halen.
Prima pot gespeeld! Lekker Schreuder
[ Voor 40% gewijzigd door Vos op 12-10-2022 21:01 ]
Vent is echt de weg kwijtVos schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:00:
Schreuder heeft met 4-3 verloren?
Prima pot gespeeld! Lekker Schreuder
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Inderdaad, 4x vragen naar hetzelfde. Kansloos.Harribo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:00:
Weer zo'n zuigende interviewer tegenover Klaassen.
Zoekt weer de sensatie op door Klaassen te confronteren waarom hij er soms niet in staat.
Ik zit niet te wachten op dit soort interviews waarin wordt geprobeerd spelers onderuit te halen.
Voor Dankerlui... Mag altijd.FirePuma142 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:51:
Blind moet lekker gaan afbouwen, terug naar Groningen en lekker op het middenveld gaan ballen volgend jaar. Het gaat echt niet meer.
Ik vind Blind uitzonderlijke kwaliteiten hebben en een geweldig inzicht.
Alleen je moet hem niet als een echte verdediger beschouwen.
[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 12-10-2022 21:02 ]
"Goed gespeeld, 4-3 verloren, kleine foutjes die zijn afgestraft."PolarBear schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:00:
Sorry wat zegt Schreuder nu allemaal?
Er zat vast iets in zijn thee
Kan Schreuder nog wat van leren
Ik denk dat je eigenlijk nog geluk hebt, dat je switch kan kijken bij Ziggo.Superkiwi schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:45:
De commerciële zenders hebben alleen de rechten van de NLe clubs? Ik had gehoopt Barça-Inter te kunnen kijken op deze zender, maar helaas.
Dan maar Ziggo Switch kijken.
Alle sport verdwijnt toch op de duur achter een betaalmuur.
"Vroeger was alles beter"
Dat het spel geweldig was en helemaal niet slecht.PolarBear schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:00:
Sorry wat zegt Schreuder nu allemaal?
Geen idee waarom hij mij het bloed onder de nagels wilt uithalen.
Het was een stuk minder hopeloos dan de vorige keer, als je voorbij de doelpunten kijkt. Helaas wegen die doelpunten zo zwaar voor de wedstrijdscore..Typhone schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
Dat het spel geweldig was en helemaal niet slecht.
Geen idee waarom hij mij het bloed onder de nagels wilt uithalen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
567,6(euro’s)ephymerous schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:06:
Gefeliciteerd @Typhone , wat levert dit je op?
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 12-10-2022 23:24 ]
Ja volgens mij moet Ajax nu niet alleen winnen van Liverpool om door te gaan in de CL, maar ook met minimaal 3 doelpunten verschil? Onderling resultaat?Maarten_E schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:50:
Sodeknetter Liverpool is ook even bezig.
En dan nog de Rangers verslaan.
Oh ja en Napoli, die al door zijn, moeten dan Liverpool verslaan.
Kortom, ik ga er vanuit dat Ajax Europa League speelt na het overwinteren.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 12-10-2022 23:38 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Rangers mag echt geen probleem zijn, maar zelfs als Ajax wint van Liverpool met 2 doelpunten verschil, dan zie ik Liverpool thuis alsnog wel minimaal een gelijkspel eruit halen tegen Napoli... Vrees dat EL gewoon het hoogst haalbare is nu. CL zou een klein wonder zijn.Gonadan schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 00:00:
@Harribo twee doelpunten verschil is genoeg, vorige keer was 2-1. Napoli zie ik nog wel een keer winnen, al weet je het nooit zeker. Maar als alles goed gaat zal Ajax het vast zelf alsnog vergooien tegen Rangers ben ik bang.
Wat zei Brobbey?snmght schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:57:
Prima analyse over de argumenten voor Brobbey. Hoop dat Schreuder dat stukje ook ff terug kijkt.
En hij zegt het gewoon nog een keer: Interview Ajax mediaVos schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:00:
Schreuder heeft met 4-3 verloren?
Serieus, wat snuift die gast? Dat hij meerendeel van de wedstrijd zit te schrijven/vergaderen was al bekend, maar dat Schreuder dan zo een wedstrijd 'beleefd', ongelovelijk, wat een gast."Op het laatst hebben we nog mogelijkheden gehad om de 3-3 te maken, toen viel de 4-2. maar zie je dat ze het daarna nog steeds blijven proberen en die valt dan nog ook"
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zelfbehoud. Hij voelt aan dat er aan z'n poten wordt gezaagd en ziet dingen die er niet meer zijn.Han schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:34:
[...]
Serieus, wat snuift die gast? Dat hij meerendeel van de wedstrijd zit te schrijven/vergaderen was al bekend, maar dat Schreuder dan zo een wedstrijd 'beleefd', ongelovelijk, wat een gast.
Hij had geluk dat Napoli het nog relatief rustig aan deed. Na elke voorsprong namelijk ze telkens duidelijk gas terug om krachten te sparen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Deze was ook wel grappig:
[ Voor 31% gewijzigd door Typhone op 13-10-2022 08:36 ]
En zelfs dat is dit Ajax niet waardig.Harribo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:26:
[...]
Kortom, ik ga er vanuit dat Ajax Europa League speelt na het overwinteren.
Met dit spel heb je daar ook niks te zoeken.DoeEensGek schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:38:
[...]
En zelfs dat is dit Ajax niet waardig.
Verwijderd
Dit Ajax liep recent nog over de verliezend EL finalist van vorig seizoen heen. Er liggen voor de Nederlandse clubs best kansen in de EL van dit seizoen. Alleen niet met die overdreven negativiteit.Exocet schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:49:
Met dit spel heb je daar ook niks te zoeken.
Verwijderd
Is het niet gewoon vertrouwen, hoe zou jij je voelen als met 6-1 van het veld word geruimd en de coach besluit om dezelfde tegenstander een week later op dezelfde manier te bestrijden?Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:11:
Toch oogt het wel dramatischer en gelatener dan ik in jaren bij Ajax heb gezien. De spelers staren voor zich uit op het veld, ogen neerslachtig en niet energiek. Ik heb het idee dat je dat toch echt wel bij Schreuder mag neerleggen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Ja klopt. Maar dat ligt dan toch bij Alfred?Bossie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:15:
[...]
Is het niet gewoon vertrouwen, hoe zou jij je voelen als met 6-1 van het veld word geruimd en de coach besluit om dezelfde tegenstander een week later op dezelfde manier te bestrijden?
Het is vervelend maar je ziet aan alles dat spelers er geen zin meer in hebben. Je mag Napoli nog wel bedanken dat ze het prima vonden na de 2-0 (en dat is misschien nog wel het meest vernederende).
Feyenoord speelt dit keer thuis, zou het helpen om de Denen deze keer wél te verslaan?
AZ won thuis nipt met 3-2, hoe doen de Alkmaarders het op Cypriotische bodem?
Walst PSV wederom over de Zwitsers heen?
Europa League 21:00u
Poll: PSV - FC Zürich• Winst PSV
• Winst FC Zürich
• Gelijkspel
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Europa League 18:45u
Poll: Feyenoord - FC Midtjylland• Winst Feyenoord
• Winst FC Midtjylland
• Gelijkspel
Tussenstand:
Conference League 18:45u
Poll: Apollon Limassol - AZ• Winst Apollon Limassol
• Winst AZ
• Gelijkspel
Tussenstand:
Hup teams!
Hallo Alfred!Superkiwi schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:30:
Na een meer dan prima pot van Ajax die nipt met 4-3 verloren ging
Verwacht dat de 3 teams vanavond wel een resultaat weten te boeken.
Och dit vond ik nog het ergste. Echte vernedering.alexbl69 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:52:
[...]
Hij had geluk dat Napoli het nog relatief rustig aan deed. Na elke voorsprong namelijk ze telkens duidelijk gas terug om krachten te sparen.
is ook gewoon een goede ploeg he Napoli ja klote dat ze verloren hebben maar geen schande in mijn ogen als je kijkt naar de tegenstanderDwight84 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:20:
Dit speelt al ver voor Napoli. Het oogt eigenlijk vanaf het begin stroef met dit Ajax. Er moest gewoon een beul komen ala Napoli die de pijnpunten blootlegt.
Het is vervelend maar je ziet aan alles dat spelers er geen zin meer in hebben. Je mag Napoli nog wel bedanken dat ze het prima vonden na de 2-0 (en dat is misschien nog wel het meest vernederende).
die kunnen zo maar de beker pakken
Rangers wist niet dat druk zetten tegen Ajax zorgde voor een totale ontregeling van het spel.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:00:
[...]
Dit Ajax liep recent nog over de verliezend EL finalist van vorig seizoen heen. Er liggen voor de Nederlandse clubs best kansen in de EL van dit seizoen. Alleen niet met die overdreven negativiteit.
De huidige coach ziet niet in dat er in de basis heel wat veranderen moet om dat tegen te gaan.
Dus wel of géén negativiteit doet niet ter zake vrees ik. Elke tegenstander die druk op de linkerkant van Ajax zet krijgt Ajax plat.
Je hebt een gigantische plaat voor je kop als je 3 wedstrijden op rij dezelfde spelers laat spelen en in drie wedstrijden (waaronder de nummer laatst van NL) in totaal 12 goals om je oren krijgt. Is dat 'overdreven' negativiteit of realisme?
Dan ging ik hard tegen de coach in of zou weigeren te spelen.Bossie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:15:
[...]
Is het niet gewoon vertrouwen, hoe zou jij je voelen als met 6-1 van het veld word geruimd en de coach besluit om dezelfde tegenstander een week later op dezelfde manier te bestrijden?
Lijkt een beetje op de mentale wrijving die ik voel wanneer ik in de nacht op een overzichtelijk kruispunt door een rood stoplicht gedwongen word om te stoppen en waarbij ik 1min45 stil moet blijven staan puur omdat een ambtenaar besloot dat er geen sensoren in het wegdek moesten zitten.
Precies hetzelfde doen tegen een tegenstander zonder ook maar één verandering en dan je kop laten hangen en denken dat je een basisplaats hebt dus het komt wel goed? Die spelers horen niet in Amsterdam.
[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 13-10-2022 09:51 ]
Qua spelerskwaliteit zou de El inderdaad een prima podium kunnen zijn, ware het niet dat het tactisch gewoon niet klopt. Tel daar een trainer bij op die werkelijk geen benul heeft wat hij aan het doen is en je hebt grote kans dat het een fiaco wordt. Zoals gisteren ook al in de nabeschouwing werd aangehaald; waarom telkens dei Naas brengen? Schreuder had alle kans om Wijndal fit te laten worden bij Jong Ajax, en dan nog, hij zat op de bank, had prima in kunnen vallen ipv die Baas. En het spatisch vast blijven houden aan Kudus als spits, echt serieus. En weer Blind die gewoon mag starten terwijl Napoli rappe spelers heeft. Stuk voor stuk tactische blunders. En dan zwijg ik nog over zijn wisselbeleid, vaak het gebrek aan die en als er dan gewisseld wordt dan kan je die vooraf al intekenen. Schreuder lijkt de wedstrijden totaal niet te lezen, continue druk met andere zaken. Nee, die moet echt zo snel mogelijk weg, vandaag nog. Eigenlijk hadden ze hem in de rust al moeten ontslaan; geen wissels? Aflfred, momentje, neem maar alsvast plaats in de bus, of nog beter, hier heb je een tientje voor een taxi, wegwezen.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:00:
Dit Ajax liep recent nog over de verliezend EL finalist van vorig seizoen heen. Er liggen voor de Nederlandse clubs best kansen in de EL van dit seizoen. Alleen niet met die overdreven negativiteit.
Absoluut. Ik zie Napoli ook wel ver komen, geen finale, maar zeker kwartfinale. Die gaan er tegen een geslepen ploeg die vanuit de defensie speelt gewoon uit, mark my words.bie100 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:45:
is ook gewoon een goede ploeg he Napoli ja klote dat ze verloren hebben maar geen schande in mijn ogen als je kijkt naar de tegenstander
die kunnen zo maar de beker pakken
Maar verliezen is ook niet de issue, het is CL, daar kan je verliezen. Het gaat er om hoe en waarom je verliest. En dat laatste is nu net de crux. Dit is 100% de trainer aan te rekenen, de ploeg speelt zonder vertrouwen, spelers uit vorm blijven staan en de huidige tactiek is gewoon pure zelfmoord. Het verval binnen enkele maanden is dramatisch hoog. Ja, er zijn spelers vertrokken, maar ook voor een vermogen weer spelers aangetrokken. Dat het in het begin minder zou gaan is begrijpelijk, wat nu gebeurt is onbegrijpelijk.
Uiteraard, maar dat heeft natuurlijk ook invloed op de mentaliteit/motivatie van de spelers.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:16:
[...]
Ja klopt. Maar dat ligt dan toch bij Alfred?
What is the definition of insanity?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Die zijn nog beter dan Daley Blind zeggen dat ie niet vond die ie "ongelukkig" speelde...Stoffa schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:12:
Dat Schreuder nu met teksten als "Klinkt misschien gek maar ik heb prima dingen gezien. We hebben goed gespeeld, maar ik ben uiteraard niet tevreden met het resultaat" geeft me pas echt Frank de Boer flashbacks.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=409607
Ja zelfde straatje. Het wordt pas echt kritiek als je totaal vernederd wordt en vindt dat het allemaal wel meeviel.Terranova schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:31:
[...]
Die zijn nog beter dan Daley Blind zeggen dat ie niet vond die ie "ongelukkig" speelde...
Frank de Boer kon in ieder geval wel serieus boos kijken langs de zijlijn. En ook echt kritisch zijn op de ploeg. Dat zie ik Schreuder niet doen, heeft hij niet in zich.Stoffa schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:12:
Dat Schreuder nu met teksten als "Klinkt misschien gek maar ik heb prima dingen gezien. We hebben goed gespeeld, maar ik ben uiteraard niet tevreden met het resultaat" geeft me pas echt Frank de Boer flashbacks.
Op Europees niveau komt ie gewoon tekort, waar het in de Eredivisie nog wel bij te benen is.
[ Voor 36% gewijzigd door RodeStabilo op 13-10-2022 11:08 ]
In de Eredivisie is het ook niet best. Daarentegen kan ik er met mijn hoofd niet bij dat je Blind in Europees verband opstelt. Die beste man is zo traag als dikke stront door een trechter. Hij gaf Salah een meter of 15 voorsprong bij LiverpoolRodeStabilo schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:08:
De klachten over Blind zijn natuurlijk ouder dan de twee wedstrijden tegen Napoli.
Op Europees niveau komt ie gewoon tekort, waar het in de Eredivisie nog wel bij te benen is.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
[ Voor 98% gewijzigd door nrt op 13-10-2022 11:17 ]
Je hebt gelijk: Schreuder is nog erger.PolarBear schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:06:
[...]
Frank de Boer kon in ieder geval wel serieus boos kijken langs de zijlijn. En ook echt kritisch zijn op de ploeg. Dat zie ik Schreuder niet doen, heeft hij niet in zich.
Hoe hij die 4-2 zelf inleidde, dat was echt het moment dat je als coach moet denken: banken vriend!Terranova schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:31:
[...]
Die zijn nog beter dan Daley Blind zeggen dat ie niet vond die ie "ongelukkig" speelde...
En ook niet meer opstellen.
Pas desnoods jeugd in... alles is beter dan dit.
Jeugd leert tenminste nog wat, wanneer het fout gaat.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tsja, dat afbreukrisico is natuurlijk wel groot tegen dit Napoli. Sta je daar als jeugspeler, schiet jouw mannetje er 3 in. Dan maar Blind opstellen waarvoor het niet meer uitmaakt. Winnen ging je hier sowieso niet.Ramzzz schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:45:
[...]
Pas desnoods jeugd in... alles is beter dan dit.
Het erge is nog dat wanneer je dergelijke dingen gewoon feitelijk benoemt je dan te horen krijgt dat Ten Hag ook kritiek kreeg, het een Tukker is geweest en bla bla bla.Stoffa schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:12:
Waar mensen echter over heen stappen is dat er bij Ajax geen pannenkoeken rondlopen en ook geen clowns zijn aangekocht. Een Bassey kan echt wel verdedigen. Een Blind kan echt wel verdedigen. Een Tadic kan echt wel voetballen. Alleen op dit moment staan ze allemaal zonder uitzondering in hun zwakte te spelen. Een falende spits in het huidige spel, een kwetsbare CV/LCV/LB, Tadic op RB waar ie nooit gerendeerd heeft en een middenveld wat constant op lijn staat met de aanval waardoor er een gat op het middenveld ontstaat en Ajax eenvoudig onder druk te zetten is.
Dat zien wij allemaal, de coach ook aangezien ik hem nog niet met een stok + bril heb zien lopen. Maar tóch zet diezelfde coach de poppen exact hetzelfde neer (los van welke vorm dan ook) en denkt dan dat het wel even goedkomt. Holy shitballs dat doet het ZEKER niet. In de CL binnen 15 minuten 2 goals om je oren krijgen met precies dezelfde zwaktes als eerst is gewoon een brevet van onvermogen eerste klas. Dan heb je geen bord, geen plaat maar een planeet van steen voor je kop. En ben je een faler.
En dat is niet 1x maar nu al enkele keren sinds Liverpool. En de teksten die erna komen (terwijl hij ooit zelfkritisch was na Fortuna) slaan helemaal nergens op. Dat roepen wij niet als supporter maar dat roepen de andere analisten ook. Dus als je goede spelers op een slechte manier blijft inpassen omdat je halsstarrig aan een vreemd systeem blijft vasthouden (wat je niet meer hebt!) dan ga je alles te grabbel gooien. CL is voorbij, EL gaat hetzelfde verhaal worden maar nu gaat hij het risico ook nemen in de competitie. Dan kom je nog weg tegen een Volendam maar zodra er een linkerrijtje club langs komt ga je de boot in 'des Ajax'.
Dan krijg je weer zo'n enorme zaadpot waarin Lucca en VD Hoorn (bij wijze van) in de spits gaan lopen en Ajax opeens allemaal lange ballen gaat geven vanaf de 70e minuut. Verschrikkelijk.
@Ramzzz
Jeugd maakt een fout (Gorter) en die zien we de rest van de tijd nooit meer terug. Dat is een beetje het nadeel nu. Blind maakt een fout (x10 en die wordt week in week uit beloond.
Als je kijkt welke statistieken er allemaal tégen de keuzes van Schreuder spreken dan zijn ze niet mals (ogen dicht als je Ajax een warm hart toedraagt):
- De vier Napolitaanse doelpunten betekenden dat Ajax in de maand oktober al dertien tegentreffers incasseerde. Dat is het hoogste aantal voor de Amsterdammers sinds april 1999 (veertien). Algemeen directeur Edwin van der Sar stond destijds onder de lat bij Ajax.
- Na de 4-2 in Napels en de 1-6 van vorige week in Amsterdam is Napoli de eerste tegenstander die Ajax tien tegendoelpunten toebrengt in één seizoen. De laatste ploeg die minstens zoveel scoorde tegen Ajax was PSV in het seizoen 1984/'85 met elf treffers in vier duels.
- In de laatste drie duels moest Remko Pasveer liefst twaalf keer de bal uit het net vissen. Tien keer tegen Napoli en twee keer tegen FC Volendam (2-4). Dat is het meeste aantal tegentreffers in drie wedstrijden achter elkaar sinds november 1964 (toen ook twaalf).
- Napoli schoot uit de startblokken in het Stadio Diego Armando Maradona. Binnen zestien minuten keek Ajax woensdag al tegen een 2-0 achterstand aan. Een record: nooit eerder moest de landskampioen zo snel twee doelpunten slikken in de Champions League.
- Na de twee nederlagen tegen Napoli en de eerdere verliespartij tegen Liverpool (2-1) is het voor het eerst sinds het seizoen 2004/'05 dat Ajax drie van de vier groepswedstrijden in de Champions League verloor.
- Voor het eerst sinds 2013/'14 heeft Ajax nu drie Champions League-duels op rij verloren. Op 26 oktober, thuis tegen Liverpool, heeft Ajax de kans met die trend te breken en een hoop andere negatieve records uit de weg te gaan.
Kun je gaan ouwehoeren wat je wil maar na de 1-6 in Amsterdam BINNEN 15 MINUTEN 2-0 ACHTERSTAAN in de volgende wedstrijd, dan heb je er geen ***** van begrepen!
[ Voor 28% gewijzigd door Typhone op 13-10-2022 12:11 ]
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Dat is niet gek , dat is het meest waarschijnlijke scenario.Quad schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:46:
We doen eens gek, vanavond 9 punten naar NL ploegen.
Het is wel de fans eigen, zeker bij Ajax, om de trainer de schuld te geven en niet de spelers. De aankopen zijn (nog) niet van het niveau als de spelers die vertrokken kunnen we wel stellen, echte toptalenten uit de jeugd staan niet klaar behalve Taylor die gelijk (noodgedwongen) te belangrijk is gemaakt en de spelers die zijn gebleven zoals Pasveer, Berghuis, Tadic en Blind zijn aan slijtage onderworpen. Tel daar bij op dat jongere spelers als Timber en Rensch ook de voor jeugdspelers gebruikelijke dip na hun doorbraak hebben, en misschien is de selectie ook gewoon niet zo goed als gedacht.Typhone schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:05:
Waar mensen echter over heen stappen is dat er bij Ajax geen pannenkoeken rondlopen en ook geen clowns zijn aangekocht. Een Bassey kan echt wel verdedigen. Een Blind kan echt wel verdedigen. Een Tadic kan echt wel voetballen. Alleen op dit moment staan ze allemaal zonder uitzondering in hun zwakte te spelen. Een falende spits in het huidige spel, een kwetsbare CV/LCV/LB, Tadic op RB waar ie nooit gerendeerd heeft en een middenveld wat constant op lijn staat met de aanval waardoor er een gat op het middenveld ontstaat en Ajax eenvoudig onder druk te zetten is.
Dat valt allemaal extra op omdat dit Napoli een stuk beter is dan de naam doet vermoeden en ook nog eens on-Italiaans speelt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Die actie is ook bijna niet te verdedigen..ElPaco schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:24:
Ik zie iedereen (terecht) klagen over die laatste goal van Blind, maar die 1e waarbij Bassey na 10 meter besloot dat Lozano echt niet meer gevolgd hoefde te worden lees ik amper wat over. Die gast stopt gewoon met rennen waardoor Lozano alle vrijheid krijgt, wtf.
Dat Napoli speelt echt goed voetbal. Kunnen best eens ver komen.
Er is een verschil tussen amper te verdedigen (zoals hun 2e goal) en gewoon stoppen met meelopen.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:13:
[...]
Die actie is ook bijna niet te verdedigen..
Dat Napoli speelt echt goed voetbal. Kunnen best eens ver komen.
Verwijderd
Maar je had het over de 1e goal.ElPaco schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:15:
[...]
Er is een verschil tussen amper te verdedigen (zoals hun 2e goal) en gewoon stoppen met meelopen.
AZ, 18:45u, ESPN (open net)
Feyenoord, 18:45u, Veronica
PSV, 21:00u, Veronica
Ja daarbij liep Bassey eerst met Lozano mee. Na 10 meter was hij er klaar mee en stopte hij gewoon met rennen waarna Lozano vrijuit kon scoren.
Verwijderd
Nogmaals, dat is (bijna) niet te verdedigen. Perfect uitgevoerde 1-2 en dito afronding.ElPaco schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
Ja daarbij liep Bassey eerst met Lozano mee. Na 10 meter was hij er klaar mee en stopte hij gewoon met rennen waarna Lozano vrijuit kon scoren.
Wel kinderlijk hoe Lopez die bal mist.
[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 13-10-2022 18:57 ]
Verwijderd
Die aanval er aan vooraf van Fey mocht ook wel iets beter uitgespeeld worden..ph4ge schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:57:
Bijlow weer met een zeer belangrijke en knappe redding, zoals we dat tegenwoordig elke wedstrijd zien.
Wel kinderlijk hoe Lopez die bal mist.
Feyenoord speelt totaal niet mee…
[ Voor 43% gewijzigd door OMX2000 op 13-10-2022 19:03 ]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ja dat was gewoon geel, snap wel dat z'n tegenstander pissed was.OMX2000 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:59:
Lopez… doe normaal joh
[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 13-10-2022 19:04 ]
Verwijderd
Dat beloofd niet veel goeds.
Hoe vaak kan hij de paal raken?
[ Voor 11% gewijzigd door Rubman op 13-10-2022 19:06 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Geertruida is gewoon geen verdedigende middenvelder.ph4ge schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:03:
Wat een gestuntel bij Feyenoord, en wat een pegel. Ik snap die slordigheden niet van de laatste weken.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023