[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 340 Laatste
Acties:
  • 549.017 views

Onderwerpen

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09-2025
zullen we de var maar gewoon eens dood verklaren.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 08:48
toolkist schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Die heb je niet nodig, hij moet altijd afstand houden van de keeper. Keepers mogen wat dat betreft nu eenmaal meer (helaas). Zie ook met knie vooruit springen, bal weg boksen en speler ook raken, etc.
Maar hij hield afstand, Cilessen zocht hem juist op.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:00:
[...]

Verzin je die regel nu ter plekke of leg je hem gewoon te ruim uit? Het is geen doelrap he. Het is buiten de zestien. Een speler hoeft daar helemaal niks.
Nee dat verzin ik niet. je hebt onbewust en bewust hinderen. En beiden mogen voor zover ik weet niet bij een uittrap. Op een meter of 4-5 van de keeper staan blijft het hinderen, hoe onbewust ook, staat ie op een meter of 10 en krijgt Cilessen die bal niet omhoog dan zou het inderdaad gewoon een goal geweest zijn.

Ik ben aan het zoeken naar onderbouwing maar die krijg ik nog niet gevonden op een site die ook als een betrouwbare bron zou kunnen gelden.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32

gws24

Thinking is hard!

milotic schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:03:
zullen we de var maar gewoon eens dood verklaren.
Volgens mij mag de VAR niet eens ingrijpen omdat er al gefloten is voordat er daadwerkelijk gescoord werd. Om dit te voorkomen/terug draaien zou de VAR juist meer bevoegdheden moeten krijgen :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:26

Vos

AFCA

Naar mijn weten mag je bij een uittrap uit de handen niet voor de keeper staan. Wie zoekt het op? Want niemand weet het nu zeker en roept iets ;)

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09-2025
lets call jaap! of zoals luinge zou zeggen wil je een koart dan krijg je een koart

• Vos

Vos

AFCA

Laatste punt wellicht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jA5mk82ybAgx9Vl0eLwJ_BvS-0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKmN3kNpRLrOJOX9q0V7AWs7.jpg?f=fotoalbum_large

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:47
Ik ga zo de samenvattingen eens bekijken, maar op basis van de twitter beeldjes lijkt mij spelbederf een prima reden om hiervoor af te fluiten. Die speler van Feyenoord staat daar puur en alleen om de uittrap te hinderen, terwijl de rest al op een ander deel van het veld staat. Hij is wat aan het zieken. Terecht geel dus.

• toolkist
  • Niet online
Van Gangelen, die namens ESPN bij de wedstrijd aanwezig was en iemand er de spelregels op liet nalezen, kon melden dat die lezing juist was. "Ik krijg nu bericht dat de regel is dat de keeper altijd ongehinderd de bal in het spel moet kunnen brengen vanuit zijn handen. Wel of niet buiten de 'zestien' (de positie van Giménez, red.) maakt niet uit. Het is een duidelijke regel. Ook al staat de speler stil of valt hij de keeper niet aan, dan moet hij daar alsnog weg. Dat klopt dus, de keeper moet de bal ongehinderd in het spel kunnen brengen."
op voetbalzone, maar zal dus op ESPN gezegd zijn.

• mavaros
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:07:
[...]

Nee dat verzin ik niet. je hebt onbewust en bewust hinderen. En beiden mogen voor zover ik weet niet bij een uittrap. Op een meter of 4-5 van de keeper staan blijft het hinderen, hoe onbewust ook, staat ie op een meter of 10 en krijgt Cilessen die bal niet omhoog dan zou het inderdaad gewoon een goal geweest zijn.

Ik ben aan het zoeken naar onderbouwing maar die krijg ik nog niet gevonden op een site die ook als een betrouwbare bron zou kunnen gelden.
Volgens mij geldt de regel dat je op 9,15m afstand moet gaan staan.

Maarja, ik weet het ook niet zeker meer, wanneer de regels elk seizoen veranderen. Voor hetzelfde geld is die afstandsregel geschrapt.

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:15:
[...]

Tja. Maar gimenez stond stil. Wat is daar dan hinderen aan? Cillisen kon de bal ook over hem heen trappen/ wachten totdat gimenez weg zou (moeten) lopen….

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:32
toolkist schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:15:
[...]

Ik zit een beetje te bladeren in de meest recente uitgave van de IFAB, en grappig genoeg staat heel die situatie niet eens benoemd in het de regels van de IFAB. :+

Er staat van alles over hervatten van het spel, bal in of buiten het spel, de goalkick maar niets over de uittrap. Dadelijk komen we tot de conclusie dat de uittrap helemaal niet bestaat. :+

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 02-10-2022 18:24 ]

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:19:
[...]

Tja. Maar gimenez stond stil. Wat is daar dan hinderen aan? Cillisen kon de bal ook over hem heen trappen/ wachten totdat gimenez weg zou (moeten) lopen….
Hij krijgt de bal toch tegen zich aan? Dus hij hindert.. Zo lastig is dat toch niet te begrijpen? Dat iemand de bal ergens langs kan trappen interesseert echt helemaal niks.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:40
Okee dus even hypothetisch: je staat 1-0 voor in de laatste minuut. Je laat 10 spelers terugzakken tot net op de 16. De tegenstander komt daar bij staan om druk te zetten. Je schiet als keeper bewust tegen een tegenstander aan. Vrije trap voor jou en geel voor de tegenstander. Wordt makkelijk tijdrekken zo dan.

• Vos

Vos

AFCA

[...]

Je mag bij een ingooi ook niet op 1 meter stil voor iemand staan.

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:27:
Okee dus even hypothetisch: je staat 1-0 voor in de laatste minuut. Je laat 10 spelers terugzakken tot net op de 16. De tegenstander komt daar bij staan om druk te zetten. Je schiet als keeper bewust tegen een tegenstander aan. Vrije trap voor jou en geel voor de tegenstander. Wordt makkelijk tijdrekken zo dan.
Moet de speler wel in de buurt staan, maar als dat het geval is zou het kunnen ja.

Verwijderd

Hij stond niet stil. Gimenez maakt een beweging naar voren en draait zich om nadat Cillessen de uittrap inzet.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06
Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet over situatie Gimenez. Hij staat gewoon op 1 meter van de keeper stil, maar dat blijft hinderen van de uittrap. Geen goal dus.

• donleone83
Ik ben het met Slot eens: je had de wedstrijd veel eerder moeten beslissen als Feyenoord zijnde. Maar feit blijft wel dat deze beslissing ook prima niet gemaakt had kunnen worden en dan haast geen mens geroepen had dat Gimenez opzichtig gehinderd had en het vooral gegaan was over de blunder van Cillesen. Dan in ogenschouw nemend dat je vorige week verliest door een corner die geen corner is, is wel zuur.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:14
Vos schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:28:
[...]

Je mag bij een ingooi ook niet op 1 meter stil voor iemand staan.
Dat mag volgens mij wel.

• TIGER1125
Ik heb nog eens even druk zitten zoeken de spelregels zeggen namelijk niet heel veel over de situatie waarbij de keeper de bal in de hand heeft.

De richtlijn lijkt de volgende te zijn:
De keeper mag niet gehinderd worden bij het in het spel brengen van het spel, echter worden er geen minimale afstanden gegeven wanneer er sprake is van hinderen. Daarbij spreken ook diverse sites over de situatie waarbij de keeper de bal op de grond legt of stuitert de bal onderschept mag worden zo lang het niet als gevaarlijk spel beschouwd wordt.

Bij een situatie als deze is het dus technisch niet tegen de regels ergens te staan en de bal tegen je aan te krijgen aangezien er geen minimale afstand wordt gegeven, en de keeper de bal normaal in het spel kan brengen. De keeper kon de het spel normaal hervatten en er zelf ook voor kiezen om de bal op een andere manier/plek in het spel te brengen. Zowel Gimenez als Cillissen zoeken het zelf op in deze situatie, dus je bent altijd afhankelijk van de interpretatie van de scheidsrechter in deze.

Saillant detail in 2018 scoorde Benzema overigens in de Champions League finale uit een "soortgelijke situatie":
De keeper vangt een hoge bal en wil de bal wilde uitrollen naar een verdediger. Benzema jaagt door de 16 in en zet zijn voet er tussen zet op het moment dat de keeper de bal rolt. De keeper is nog niet eens klaar met de rol beweging op het moment dat het gebeurd, die goal wordt uiteindelijk ook gewoon goedgekeurd. Daar gaat de speler dus bewust hinderlijk door, onderschept de bal en scoort daardoor. Zoals Bezema zelf verklaard:
"My goal from Kiev, it was not a matter of luck," he is quoted as saying by AS. "I do not believe in luck, it's a matter of work.

"It's an easy goal but you have to be there, in the right place and at the right time, to put it in."
Uiteindelijk ben je alle hulpmiddelen ten spijt gewoon afhankelijk van wat de scheidsrechter beslist op zaken die niet specifiek beschreven staan in de spelregels. Dat zie je natuurlijk ook in de manier van fluiten tussen bijvoorbeeld Nijhuis en iedere andere willekeurige scheidsrechter die laat zaken toe waar scheidsrechter x en y wel weer voor fluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 02-10-2022 19:08 ]

• Vos

Vos

AFCA

D-e-n schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:59:
[...]

Dat mag volgens mij wel.
Twee meter naar mijn weten.

• DeKever
Het verschil met Bezema's doelpunt is er wel, maar doet er eigenlijk niet toe.

Benzema onderschept een pass, al zou je dat zeker ook als hinderen van een spelvoortzetting door de keeper kunnen bestempelen.

Hier is sprake van opzettelijk in de lijn van de uittrap bewegen en gewoon bewust obstructie plegen. Dat is irritant gedrag, en wat mij betreft geel.

Maar goed, het doelpunt van Benzema zegt niks over de spelregels, hooguit dat ze niet consequent worden toegepast.

[ Voor 5% gewijzigd door DeKever op 02-10-2022 19:25 ]

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
krissie100 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:30:
Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet over situatie Gimenez. Hij staat gewoon op 1 meter van de keeper stil, maar dat blijft hinderen van de uittrap. Geen goal dus.
1 meter? Hij staat veel verder! Cillissen loopt naar ‘m toe en schiet de bal tegen ‘m aan. Hij staat er daarvoor minstens 4 meter vandaan. Echt een bizarre beslissing wat mij betreft.

Edit. Vanaf dit moment. Dan lok je het als keeper toch puur uit? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdHkz04nMlKbWs38d0J4Y0doCTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cf23IzLHBOHcjlOsTgHN4bym.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door PrinsPils op 02-10-2022 19:28 ]

• DeKever
PrinsPils schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:25:
[...]

1 meter? Hij staat veel verder! Cillissen loopt naar ‘m toe en schiet de bal tegen ‘m aan. Hij staat er daarvoor minstens 4 meter vandaan. Echt een bizarre beslissing wat mij betreft.

Edit. Vanaf dit moment. Dan lok je het als keeper toch puur uit? [Afbeelding]
Dit is een omkering van wat er gebeurt. Hij loopt precies naar de plaats waar de keeper de bal langs moet krijgen. Bovendien had hij daar helemaal niks te zoeken, de bal was al 10 seconden in de handen van de keeper, alle tijd om weg te lopen in plaats van de baan van de uittrap op te zoeken.

• TIGER1125
DeKever schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:24:
Het verschil met Bezema's doelpunt is er wel, maar doet er eigenlijk niet toe.

Benzema onderschept een pass, al zou je dat zeker ook als hinderen van een spelvoortzetting door de keeper kunnen bestempelen.

Hier is sprake van opzettelijk in de lijn van de uittrap bewegen en gewoon bewust obstructie plegen. Dat is irritant gedrag, en wat mij betreft geel.

Maar goed, het doelpunt van Benzema zegt niks over de spelregels, hooguit dat ze niet consequent worden toegepast.
Qua spelregels is er geen verschil met die situatie anders dan dat de keeper daar gooit/rolt en hier schiet bij zijn spelhervatting. Enige verschil is de situatie, daar heeft de keeper gekozen voor eens snelle spelhervatting, vangen en door. Cillissen neemt de tijd vangen, spelers naar voren en dan het spel hervatten.

De situatie is regeltechnisch precies hetzelfde, een spelhervatting, het enige probleem is dat de spelregels verder niet inhoudelijk ingaan op de spelhervatting door de keeper. In ieder geval niet anders dan het niet mogen hinderen van de keeper. Waarbij hinderen dus afhankelijk is van de interpretatie van de scheidsrechter van dienst.

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 02-10-2022 19:35 ]

• PrinsPils
DeKever schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:34:
[...]

Dit is een omkering van wat er gebeurt. Hij loopt precies naar de plaats waar de keeper de bal langs moet krijgen. Bovendien had hij daar helemaal niks te zoeken, de bal was al 10 seconden in de handen van de keeper, alle tijd om weg te lopen in plaats van de baan van de uittrap op te zoeken.
Al 10 seconden in de handen van de keeper mag überhaupt niet, maar dat is wellicht wat flauw ;-)

Je mag als spits je toch buiten de 16-meter begeven, ook om de tegenstander onder druk te zetten. Als je dan op 5m van de keeper staat lijkt het me de verantwoordelijkheid van de keeper om een goede uittrap te nemen, en als Cillessen dit niet doet kan je dit niet op Gimenez afschuiven vind ik. Anders moet iedereen bij een uittrap op 10 meter buiten de 16 blijven ofzo?

Maar goed, wellicht blijft het een grijs gebied.

• ph4ge
Er is niks grijs aan, Cilissen wordt niet gehinderd maar zoekt zelf Giménez op, de keeper creëert zelf zijn probleem, de regels zijn er om niet tegen gigantische blunders te beschermen zoals de man zo tegen een speler van een tegenstander aan schieten nadat je uitgebreid de tijd en de ruimte hebt genomen. Dat de VAR niet op zn minst even rustig kijkt met het spelregelboekje in z'n handen is ook belachelijk.

Als Bijlow dit zou doen zou dit topic te klein zijn en Van Gaal hem nooit meer oproepen.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 02-10-2022 19:47 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:46:
Er is niks grijs aan, Cilissen wordt niet gehinderd maar zoekt zelf Giménez op, de keeper creëert zelf zijn probleem, de regels zijn er om niet tegen gigantische blunders te beschermen zoals de man zo tegen een speler van een tegenstander aan schieten nadat je uitgebreid de tijd en de ruimte hebt genomen. Dat de VAR niet op zn minst even rustig kijkt met het spelregelboekje in z'n handen is ook belachelijk.

Als Bijlow dit zou doen zou dit topic te klein zijn en Van Gaal hem nooit meer oproepen.
Aanname...

• ph4ge
Feit, die is voor veel minder afgefakkeld.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

Feit, die is voor veel minder afgefakkeld.
Aanname,.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Dus gewoon een overtreding van Cillessen waarvoor Feyenoord een indirecte vrije trap had moeten krijgen?

• PrinsPils
Napo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:57:
[...]

Dus gewoon een overtreding van Cillessen waarvoor Feyenoord een indirecte vrije trap had moeten krijgen?
Voordeelregel -> doelpunt

• DeKever
[...]

Volgens mijn worden we t niet eens.

Mijn punt is dat de aanvaller daar niet moet zijn als iedereen al lang en breed is weggelopen. Dat is spelbederf.

Een beetje dom van Cillessen om op de provocatie in te gaan, dat is wel zo. Maar zeg niet dat de aanvaller er toevallig alleen maar stond en de bal zomaar pardoes tegen hem aan werd geschoten. Hij loopt bewust naar de plek toe waar de uittrap plaats zal vinden.

Verwijderd

ph4ge schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:46:
Dat de VAR niet op zn minst even rustig kijkt met het spelregelboekje in z'n handen is ook belachelijk.
Gözübüyük floot af voordat Giménez wist waar de bal was. Dan ben je als VAR kansloos.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:04

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Die 6 seconden regel (bestaat die nog?) mogen ze wat mij betreft wel weer wat strenger op zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35
Dit is de regel: Indirecte vrije trap als een speler: voorkomt dat de doelverdediger de bal uit zijn handen in het spel kan brengen of de bal trapt of er naar trapt als de doelverdediger bezig is deze in het spel te brengen;

Probleem 1 is dat er niet precies staat op hoeveel meter je wel mag staan, probleem 2 is dat je kunt discussiëren of de speler actief iets doet. Cillessen had alle gelegenheid om 1 meter naar links, rechts of achteren te gaan.

Cillessen heeft regeltechnisch (misschien) gelijk, maar hij neemt een ongelooflijk risico door daar in minuut 90 op te vertrouwen bij een gelijke stand. Te dom voor woorden naar mijn mening.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Napo
  • Niet online
DeKever schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Mijn punt is dat de aanvaller daar niet moet zijn als iedereen al lang en breed is weggelopen. Dat is spelbederf.
Alle spelers hebben recht op hun eigen positie op het speelveld; een tegenstander in de weg staan is niet
hetzelfde als een tegenstander in de weg gaan staan.
Als je als speler ergens wil staan mag je daar - zolang de regels dat niet expliciet verbieden - gewoon staan.

• ph4ge
bregweb schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:28:
Dit is de regel: Indirecte vrije trap als een speler: voorkomt dat de doelverdediger de bal uit zijn handen in het spel kan brengen of de bal trapt of er naar trapt als de doelverdediger bezig is deze in het spel te brengen;

Probleem 1 is dat er niet precies staat op hoeveel meter je wel mag staan, probleem 2 is dat je kunt discussiëren of de speler actief iets doet. Cillessen had alle gelegenheid om 1 meter naar links, rechts of achteren te gaan.

Cillessen heeft regeltechnisch (misschien) gelijk, maar hij neemt een ongelooflijk risico door daar in minuut 90 op te vertrouwen bij een gelijke stand. Te dom voor woorden naar mijn mening.
Maar hij nam hem, je kan dus moeilijk zeggen dat het nemen voorkomen werd. Cilissen had alle tijd en ruimte, hij loopt zelf naar de speler toe. Bovendien deed Gimenez niks, hij stond stil, ook nog eens buiten het keepersgebied.

Verwijderd

ph4ge schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:34:
Bovendien deed Gimenez niks, hij stond stil, ook nog eens buiten het keepersgebied.
Op het moment dat Cillessen begon met stuiteren liep Giménez een meter naar voren.

• DeKever
Napo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

[...]

Als je als speler ergens wil staan mag je daar - zolang de regels dat niet expliciet verbieden - gewoon staan.
Spelbederf is iets wat niet per se een overtreding is van andere regels.

Als ik jouw redenering volg, dan is obstructie ook geen overtreding. Je hebt immers het recht ergens te staan.

• ph4ge
Verwijderd schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Op het moment dat Cillessen begon met stuiteren liep Giménez een meter naar voren.
Oef, laten we iedereen geel geven die dit durft.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:30:
[...]

Deed echt helemaal niets verkeerds inderdaad. Wtf, waar is de VAR?
Keeper loopt recht op de speler af - op de rand van het strafschopgebied, terwijl de speler er buiten staat - en trapt de bal tegen hem aan.

Geel voor de keeper...

Net zo logisch.

Maar goed de scherpte en/of redelijkheid waren wel weer ver te zoeken in de arbitrage.

Waarom kreeg bijv. grasvreter Bassey een vrije trap mee, die aanvaller deed he-le-maal niets verkeerd. gewoon een vrije kans afgefloten om niets.

Waarom kreeg die speler van Fortuna geen rood, die de enkel van die Volendamspeler bijna brak?

Enzovoorts.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Vos

Vos

AFCA

Emmen 'vergeet' wederom te scoren, waren beter dan Heerenveen. Vond Heerenveen erg tam, kreeg niet het gevoel dat ze de drie punten graag wilden hebben.

• mavaros
  • Nu online
Ramzzz schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:12:
[...]

Keeper loopt recht op de speler af - op de rand van het strafschopgebied, terwijl de speler er buiten staat - en trapt de bal tegen hem aan.

Geel voor de keeper...

Net zo logisch.

Maar goed de scherpte en/of redelijkheid waren wel weer ver te zoeken in de arbitrage.

Waarom kreeg bijv. grasvreter Bassey een vrije trap mee, die aanvaller deed he-le-maal niets verkeerd. gewoon een vrije kans afgefloten om niets.

Waarom kreeg die speler van Fortuna geen rood, die de enkel van die Volendamspeler bijna brak?

Enzovoorts.
Dat noemen we voetbal.

Er valt altijd wel wat te zeiken. De ene keer is het de waardeloze scheids, en de volgende keer zijn de goals te klein ofzo.

Als voetballiefhebber moet je ingesteld zijn op de meest vreemde scenario's. Dus er kunnen dinsdagavond in Amsterdam plotseling Aliëns op het veld landen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:42
Hoe dan ook, ik vind het voor een ervaren keeper als Cillessen ontzettend dom. Je zit diep in blessuretijd, waarom schiet je de bal niet gewoon ver uit.

Dit doet hem geen goed met het oog op het WK, ontzettend onnodig was dit. Ik weet niet hoe de spelregels exact zijn, maar NEC zou hierdoor verloren hebben...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Napo
  • Niet online
DeKever schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:47:
[...]

Als ik jouw redenering volg, dan is obstructie ook geen overtreding. Je hebt immers het recht ergens te staan.
Ergens staan is inderdaad prima, ergens gaan staan en daarbij je tegenstander belemmeren dan weer niet. Je hoeft niet aan de kant te gaan (tenzij bijvoorbeeld een vrije trap of ingooi waarbij je een minimale afstand dient te nemen) maar je mag niet actief in de weg gaan staan.
Er is sprake van belemmering, wanneer een speler zich in de loop van een tegenstander plaatst en hem hierdoor hindert, afremt of hem dwingt van richting te veranderen terwijl de bal niet binnen speelbereik is van de betrokken spelers.

Alle spelers hebben recht op hun eigen positie op het speelveld; een tegenstander in de weg staan is niet hetzelfde als een tegenstander in de weg gaan staan.

De bal afschermen is toegestaan. Een speler die zichzelf tussen een tegenstander en de bal plaatst, begaat geen overtreding zolang de bal binnen speelbereik is en de speler de tegenstander niet met zijn armen of lichaam afhoudt. Als de bal binnen speelbereik is, mag de speler op correcte wijze door zijn tegenstander worden aangevallen.

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 13:53
Des Heerenveens om weer zo eens punten te verspelen. Niet dat we ergens recht op hadden tegen Emmen hoor. Die kunnen nog 1000 minuten zo voetballen zonder te scoren bij wijze van.

De ondergrens is bij ons omhoog gegaan, het is mooi dat we weer de 0 houden. Maar Kees het mag wel net iets aanvallender worden allemaal!

• ph4ge
[...]

Cillessen had de bal al 17 seconden vast en was de hele wedstrijd al aan het tijdrekken. Waarom zou je hem gelegenheid geven om de bal op de grond te laten vallen en nog eens 30 seconden tijd te rekken? Het is doodnormaal dat er een spits een beetje in de buurt blijft, dan kan je bij elke bal in de handen van een keeper wel geel trekken. 8)7

Giminez loopt ook niet in de baan van de uittrap. Cillessen heeft een leeg 16 meter gebied (665 vierkante meter) en kan vrij een positie en de baan uitstippelen, maar kiest er zelf voor om hem op Giminez te schieten die op tenminste 4 meter staat van het gebied waaruit Cillessen de bal mag trappen.
TIGER1125 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:34:
De situatie is regeltechnisch precies hetzelfde, een spelhervatting, het enige probleem is dat de spelregels verder niet inhoudelijk ingaan op de spelhervatting door de keeper. In ieder geval niet anders dan het niet mogen hinderen van de keeper. Waarbij hinderen dus afhankelijk is van de interpretatie van de scheidsrechter van dienst.
:?

Dit zeggen de spelregels:
Regel 12 Overtredingen en onbehoorlijk gedrag
2. Indirecte vrije schop

Een indirecte vrije schop wordt toegekend indien een speler:
[...]
- voorkomt dat de doelverdediger de bal uit zijn handen in het spel kan brengen of de bal trapt of er naar
trapt als de doelverdediger bezig is deze in het spel te brengen;
Een keeper die de bal vangt is geen spelhervatting, lol, en er wordt helemaal niet over hinderen gesproken... En er kan natuurlijk nooit van hinderen sprake zijn als de keeper een volledig leeg 16 meter gebied heeft en 17 seconden de tijd krijgt om een plekje uit te kiezen. De trap werd niet voorkomen, de trap werd gewoon genomen. De trap werd slecht genomen en belandde bij een tegenstander, maar er is geen regel die beschermt tegen blunders.

Overigens staat er onder in de spelregels:
Alle spelers hebben recht op hun eigen positie op het speelveld; een tegenstander in de weg staan is niet hetzelfde als een tegenstander in de weg gaan staan.
Voor zover relevant.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 03-10-2022 10:00 ]

• TIGER1125
[b]ph4ge schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:46:
Een keeper die de bal vangt is geen spelhervatting.
Nee klopt, maar dat ging om het vergelijk tussen beide situaties (Giminez gisteren en Benzema in 2018). Bij gebrek aan een beter woord heb ik het op[ dat moment maar even een spelhervatting genoemd. :+

In de formele zin van het woord is het inderdaad geen spelhervatting. :)
en er wordt helemaal niet over hinderen gesproken...
Najah, indirect wordt er toch over hinderen gesproken? Aangezien je de keeper moet hinderen om te voorkomen dat die de bal in het spel kan brengen? :+
En er kan natuurlijk nooit van hinderen sprake zijn als de keeper een volledig leeg 16 meter gebied heeft en 17 seconden de tijd krijgt om een plekje uit te kiezen. De trap werd niet voorkomen, de trap werd gewoon genomen. De trap werd slecht genomen en belandde bij een tegenstander, maar er is geen regel die beschermt tegen blunders.
Dat ben ik helemaal met je eens, want het was gewoon een gigantische blunder van Cillissen, alle tijd en kans gehad om die bal uit te trappen/gooien. Als de scheidsrechter anders besluit verlies je zo'n wedstrijd als NEC gewoon in de dying seconds.

Gelukkig is deze scheidsrechter niet vies van een stukje controverse en verschil in interpretatie dan anderen, en hebben we daardoor allemaal weer iets om over te discussiëren bij de koffieautomaat. :+

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 03-10-2022 11:16 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:13
Gynnad schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 05:36:
Hoe dan ook, ik vind het voor een ervaren keeper als Cillessen ontzettend dom. Je zit diep in blessuretijd, waarom schiet je de bal niet gewoon ver uit.

Dit doet hem geen goed met het oog op het WK, ontzettend onnodig was dit. Ik weet niet hoe de spelregels exact zijn, maar NEC zou hierdoor verloren hebben...
Die gast heeft altijd al rare fratsen gehad, ik was toen ook blij dat hij vertrok bij Ajax.

Die actie met die uittrap in de laatste minuut zegt echt alles over dat hij mentaal de druk niet aankan.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die actie liet wel zien dat hij ontzettend zeker van zijn gelijk was (en daar steun ik hem ook wel in).
Of het een slimme actie was laat ik even in het midden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 03-10-2022 13:46 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:12
DeKever schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:47:
[...]

Spelbederf is iets wat niet per se een overtreding is van andere regels.

Jawel, dat is het actief in de weg gaan staan van de tegenstander. Dwz dat je er actief wat voor moet gaan doen, dus je beweegt je naar de looprichting van de tegenstander. Als jij als een blok beton op een plekje gaat staan en iemand loopt terwijl je daar stil staat tegen je aan, is het géén overtreding.
Dat vond ik hier ook, daarnaast meen ik dat hij de bal liet stuiteren (drop -kick) en als de bal de grond raakt is deze weer in het spel.

Ik vond het ook een bijzonder interview naderhand, een beetje zo'n opgelucht lachje en dan de opmerking 'ik ken de regels en hij (Gimenez) liep met hem mee naar links en rechts '.
Hij heeft gelijk gekregen van de i.m.o. te graag/ snel fluitende (en kaarten trekkende) scheidsrechter, maar het lijkt mij niet dat de regel zo verwerk had moeten worden, en als dat wel zo was had de Var dat wel gecorrigeerd. Dat collega's aangeven dat hij ervoor kon fluiten geeft wel aan dat het een grijs gebied is. Wij zullen daar met zijn allen niet uitkomen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:56:
[...]
Ik vond het ook een bijzonder interview naderhand, een beetje zo'n opgelucht lachje en dan de opmerking 'ik ken de regels en hij (Gimenez) liep met hem mee naar links en rechts '.
Dat was toch ook zo? Als ik Feyenoorder was had ik de uitkomst ook liever anders gezien maar je kunt niet ontkennen dat Gimenez niet (expres) in de pad bleef lopen.

• mavaros
  • Nu online
Ik ben blij dat ik me na het voetbalweekend niet meer druk hoef te maken over beslissingen of verloren partijen.

Morgen is veel belangrijker en voor andere supporters zal het donderdagavond zijn.

Cillesen maakte gewoon een blunder, en daar moet ie maar mee leven.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:12
Superkiwi schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Dat was toch ook zo? Als ik Feyenoorder was had ik de uitkomst ook liever anders gezien maar je kunt niet ontkennen dat Gimenez niet (expres) in de pad bleef lopen.
Waar zie je Cilessen naar links en / of rechts bewegen dan? Hij loopt gewoon recht naar Gimenez toe en kies er heel bewust voor tegen hem aan te schieten:
https://twitter.com/dolle...e-dat-gimenez-dat-deed%2F

Het was gewoon een domme/ naaiactie van Cillessen, die gelukt heeft dat hij zo geholpen werd. Gimenez sprint of loopt er niet actief voor, maar ik denk dat Jasper van v. Gaal heeft gehoord dat hij niet op een plekje hoeft te rekenen, tenzij blessuregevallen. Penalties redt hij het niet op, tegen de andere keepers. Pasveer, Bijlow en ik denk Flekken zullen wel meegaan met het WK en dat hij daarom zo'n rare actie uithaalt. Maargoed, zoals ik al zei, hier gaat men met elkaar nooit uitkomen. Ik ben van mening (daarom haal ik ook het obstructie deel erbij) dat Cillessen hier degene is die de echte fout maakt (en daarmee Gozebuyuk ook, helemaal door geel te geven, zoals hij wel heel graag bij iedere kleine overtreding van Feyenoord deed).

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik vond het typisch weer zo'n blunder van Cillissen en mede daarom heb ik het nooit een top keeper gevonden. Wat mij betreft had die blunder afgestraft mogen worden met dat doelpunt.

Tweakers Discord

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48

Agent47

I always close my contracts.

Ik als Feyenoorder baal ook van die actie van Cillesen, maargoed, Danilo had die bal er in de eerste helft gewoon moeten inkoppen. Dan was de wedstrijd gespeeld geweest. Feyenoord kreeg een doelpunt tegen omdat die rechtsback er met een bloedneus af moest, kan gebeuren.

Door naar donderdag en zondag.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

mavaros schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:06:
Cillesen maakte gewoon een blunder, en daar moet ie maar mee leven.
Daar hoeft hij niet mee te leven omdat het voor NEC geen consequenties heeft ;)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

mavaros schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:06:
Morgen is veel belangrijker en voor andere supporters zal het donderdagavond zijn.
Goed dat je het zegt, ik zal de komende dagen nog wat polletjes de ether in slingeren d:)b

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
bennieeee schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:32:
Maar Kees het mag wel net iets aanvallender worden allemaal!
Na behoudende Bertje hebben we nu conservatieve Kees. Hopelijk wordt hij geen bondscoach!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:37:
[...]

Ergens staan is inderdaad prima, ergens gaan staan en daarbij je tegenstander belemmeren dan weer niet. Je hoeft niet aan de kant te gaan (tenzij bijvoorbeeld een vrije trap of ingooi waarbij je een minimale afstand dient te nemen) maar je mag niet actief in de weg gaan staan.

[...]
Er zijn echt honderden voorbeelden van een speler die gewoon ergens staat of meeloopt, en die dan een vrije trap tegen krijgt als de tegenstander hem opzoekt..Ik durf te stellen dat dit nagenoeg elke wedstrijd wel eens gebeurt.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

OMX2000

By any means necessary...

Agent47 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:13:
Ik als Feyenoorder baal ook van die actie van Cillesen, maargoed, Danilo had die bal er in de eerste helft gewoon moeten inkoppen. Dan was de wedstrijd gespeeld geweest. Feyenoord kreeg een doelpunt tegen omdat die rechtsback er met een bloedneus af moest, kan gebeuren.

Door naar donderdag en zondag.
Cilissen gaat het leuk krijgen bij Feyenoord - NEC. En terecht. Wat een piemel is het. Maar ik zou als spits zijn leven zuur maken, want hij trekt dat heel slecht.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:49
Waar ik (voor de zoveelste keer) moe van wordt, is de media en het commentaar.

Kijk ik naar een wedstrijd van Nec, Cillissen houdt een paar ballen tegen die recht op hem af kwamen.
Meteen krijgt hij een veer in zijn r**t door de commentators.
Hoe goed hij wel niet is en dan dat geouwehoer over Oranje er achter aan.

Het is de media die hier bijzonder over doet om maar weer een sensationele sfeer te creëren.
Want Cillissen... Ok goed bij Nec nu maar ik heb Pasveer moeilijkere reddingen de afgelopen tijd zien maken.

Als Cillissen nu in Oranje eerste keeper was en Pasveer houdt wat ballen tegen, dan krijg je dat de media steeds suggereert dat Pasveer eigenlijk in Oranje hoort.

Komt bij, Cillissen is mi nooit een top keeper geweest en wat vd Vaart zei, over dat hij een akelig mannetje is, helemaal eens. Ook altijd gevonden.
Lijkt de geestelijke ontwikkeling van een kleuter te hebben zoals hij zich uit de tent laat lokken door vragen waarin hij op het paard getild wordt. Hij kopt ze gretig in.

En kom op, waar hebben wij het over eigenlijk? Een keeper.
Ik vind de aanval van Oranje een stuk belangrijker.

Punt.
En wat betreft Ajax, ik vrees een verlies. Dit Ajax is niet het niveau van het Ajax van de afgelopen jaren.
Op zich logisch als je elk jaar flink verkoopt, kan gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 04-10-2022 08:42 ]

• Exocet
  • Niet online
Vanavond is meer de vraag met hoeveel doelpunten verschil ze gaan verliezen, Napoli is dit seizoen echt veel beter dan Ajax.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
Kan je dat zo stellig zeggen ja? Ik verwacht ook geen klinkende overwinning hoor, maar Ajax thuis in de CL is wel anders als Ajax thuis tegen Go Ahead. Spelers vinden ergens in hun linker broekzak nog wat extra motivatie en het publiek idem dito. Om er nou direct van uit te gaan dat ze gaan verliezen, dat druist een beetje in tegen mijn principes. Net zoals die onzin dat "we kunnen beter niet naar 't EK gaan, want we gaan toch niet winnen" :O

Kom op, beetje bluf, beetje bravoure. Vanavond gaan we die Italianen van 't matje spelen. Die zijn alleen maar matige teams gewend in half lege stadions. Die weten niet wat ze overkomt in een volle John Cruijff ArenA waarin ze meteen vanaf de eerste minuut vast worden gezet. 3-0 overwinning Ajax. Komt goed.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-01 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

JanW schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:59:
Kan je dat zo stellig zeggen ja? Ik verwacht ook geen klinkende overwinning hoor, maar Ajax thuis in de CL is wel anders als Ajax thuis tegen Go Ahead. Spelers vinden ergens in hun linker broekzak nog wat extra motivatie en het publiek idem dito. Om er nou direct van uit te gaan dat ze gaan verliezen, dat druist een beetje in tegen mijn principes. Net zoals die onzin dat "we kunnen beter niet naar 't EK gaan, want we gaan toch niet winnen" :O

Kom op, beetje bluf, beetje bravoure. Vanavond gaan we die Italianen van 't matje spelen. Die zijn alleen maar matige teams gewend in half lege stadions. Die weten niet wat ze overkomt in een volle John Cruijff ArenA waarin ze meteen vanaf de eerste minuut vast worden gezet. 3-0 overwinning Ajax. Komt goed.
Op 1 of andere manier krijg ik weer motivatie voor vanavond O+.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik voorspel een 2-5 verlies vanavond. Het is niet anders.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48

Agent47

I always close my contracts.

Ik voorspel ook dat Napoli gaat winnen vanavond. Wat een heerlijke selectie hebben die zeg.
De 1-1 tegen GAE voorspelt ook niet heel veel goeds, maar daarentegen: Misschien is het wel een oppepper.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• donleone83
Agent47 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:13:
Ik voorspel ook dat Napoli gaat winnen vanavond. Wat een heerlijke selectie hebben die zeg.
De 1-1 tegen GAE voorspelt ook niet heel veel goeds, maar daarentegen: Misschien is het wel een oppepper.
Net zoals het verlies tegen Liverpool en AZ een oppepper was?
Harribo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:39:

En wat betreft Ajax, ik vrees een verlies. Dit Ajax is niet het niveau van het Ajax van de afgelopen jaren.
Op zich logisch als je elk jaar flink verkoopt, kan gebeuren.
Niet mee eens. Er zijn maar drie echt onbetwiste basisspelers vertrokken en er is voor megaveel geld teruggekocht. Laten we niet doen alsof Ajax dit jaar in transitie is of met een heel nieuw elftal speelt. Er staan regelmatig 8 of 9 dezelfde spelers aan de aftrap als vorig jaar.

• Exocet
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

[...]

Niet mee eens. Er zijn maar drie echt onbetwiste basisspelers vertrokken en er is voor megaveel geld teruggekocht. Laten we niet doen alsof Ajax dit jaar in transitie is of met een heel nieuw elftal speelt. Er staan regelmatig 8 of 9 dezelfde spelers aan de aftrap als vorig jaar.
Je bedoelt 4: Antony, Lisandro Martínez, Sébastien Haller en Gravenberch
Dus de meest creatieve aanvaller, de topscorer, de beste verdediger.
Nogal logisch dat je nu dus niet meteen het niveau van vorig jaar haalt, dan maakt het aantal miljoenen dat je uitgeeft echt niet uit. De nieuwe spelers kennen het Ajax spel nog niet en er zijn dus weinig automatismen.

• Gynnad
Exocet schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Nogal logisch dat je nu dus niet meteen het niveau van vorig jaar haalt, dan maakt het aantal miljoenen dat je uitgeeft echt niet uit. De nieuwe spelers kennen het Ajax spel nog niet en er zijn dus weinig automatismen.
Je vergeet Mazraoui nog ;)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als neutrale kijker vind ik het lekker dat het zo'n rommeltje is bij zowel Ajax en PSV. Hopelijk wordt dit zo'n jaar waarbij Feyenoord, AZ en Twente tot het laatste moment mee kunnen doen. Wie er dan uiteindelijk wint boeit me niet zo.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• donleone83
Exocet schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Gynnad schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:57:
[...]

Je vergeet Mazraoui nog ;)
Ik rekende Gravenberch niet mee en Mazraoui was ik inderdaad straal vergeten. Dan nog: als je de wedstrijden tegen Liverpool en AZ bekijkt in wat momenteel de sterkste opstelling van Ajax zou moeten zijn, zijn Bergwijn en Bassey de enige twee nieuwe spelers in de basiself. Ik vind dus echt niet dat je kan spreken van het ontbreken van automatismen. Dat Kudus op een andere positie speelt is ook geen excuus, want blijkbaar is hij beter dan levenslange Ajax spits Brobbey die toevallig een half jaar weggeweest is.

[ Voor 38% gewijzigd door donleone83 op 04-10-2022 10:07 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
donleone83 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

[...]

Vijf dus, Gravenberch en Mazraoui, Martinez, Haller en Antony. Alle vijf waren dat onbetwiste basisspelers.

Een overgangsjaar is 't niet, maar het duurt even om bij de nieuwe spelers de automatismen in te slijpen en bij andere spelers om hun vorm terug te vinden. Berghuis is lang uit vorm geweest en begint langzaamaan die weer terug te vinden. Bassey komt van Rangers uit een competitie waarin de weerstand een stuk minder is, bij een team waar er ineens veel meer wordt verwacht. Voetballend ook. Hij begon goed, maar is de afgelopen wedstrijden ook wat terug gevallen.

Het middenveld mist wat creativiteit als Berghuis z'n vorm niet heeft. Klaassen is meer box-to-box en niet iemand van de openingen en het wegsturen van medespelers met een splijtende pass.

Daar komt dan nog een nieuwe coach bij, dus het is allemaal niet zo makkelijk als je wil doen geloven.
Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:06:
Als neutrale kijker vind ik het lekker dat het zo'n rommeltje is bij zowel Ajax en PSV. Hopelijk wordt dit zo'n jaar waarbij Feyenoord, AZ en Twente tot het laatste moment mee kunnen doen. Wie er dan uiteindelijk wint boeit me niet zo.
Definieer rommeltje? Voor mijn gevoel is 't bij Ajax geen rommeltje, alleen loopt 't op het moment even niet zo lekker, zoals in het begin. Voor mijn gevoel is 't in Eindhoven meer een rommeltje, met de bestuurlijke onrust, met Brands die draait en keert om z'n eigen baantje te behouden. De Jong die ineens moest wieberen en wordt afgebrand niet op 't technische beleid, maar op 't feit dat ie één speler niet heeft verkocht. Terwijl juist op 't technische beleid al een paar jaar wat aan te merken is. De onrust is daar groter dan in Amsterdam. Als we al kunnen spreken van onrust bij Ajax...

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 19:52

DirtyBird

Praktiserend denker

Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:06:
Landelijk lijkt me dat ook het leukste. Ik denk alleen dat ajax de enige is die in de cl mee kan komen (moeten ze dit seizoen nog waarmaken natuurlijk) dus uiteindelijk hoop ik dan wel dat zij winnen.
Zou mooi zijn als feijenoord weer wat serieus geld kan binnenharken om de selectie op europees subtopniveau te krijgen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JanW schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:23:
Definieer rommeltje? Voor mijn gevoel is 't bij Ajax geen rommeltje, alleen loopt 't op het moment even niet zo lekker, zoals in het begin.
Rommeltje is wellicht niet het juiste woord. Het loopt nu gewoon niet. Laatste 3 wedstrijden: V-V-G

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• ParaDroid2
  • Laatst online: 18:09
Daar komt bij dat Tadic en Blind echt minder zijn dan voorgaande jaren (of hun tekortkomingen komen meer naar voren). Haller werd vaak verguisd, maar was zo ontzettend belangrijk voor Ajax, die wist altijd te scoren. Van Brobbey ben ik echt niet overtuigd, vind dat eigenlijk maar een matige spits.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:33:
[...]

Rommeltje is wellicht niet het juiste woord. Het loopt nu gewoon niet. Laatste 3 wedstrijden: V-V-G
Maarja, Liverpool uit mag je verliezen, AZ uit kan je verliezen. GAE is gewoon kut, maarja je hebt van die wedstrijden in het jaar.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ParaDroid2 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:53:
Daar komt bij dat Tadic en Blind echt minder zijn dan voorgaande jaren (of hun tekortkomingen komen meer naar voren). Haller werd vaak verguisd, maar was zo ontzettend belangrijk voor Ajax, die wist altijd te scoren. Van Brobbey ben ik echt niet overtuigd, vind dat eigenlijk maar een matige spits.
Brobbey valt door de mand, piepen als meneer Kudus speelt maar zelf tegen GAE niet scoren. Succes op de bank.
Blind was eigenlijk een van de betere spelers afgelopen zaterdag.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dinsdag 04 oktober 21:00u - Champions League

Poll: Ajax vs Napoli
Winst Ajax
Winst Napoli
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404879&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Hup Ajax oOo *O*

Kiwi gaat voor winst Napoli

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 04-10-2022 13:09 ]

• Gynnad
Stilte voor de storm hier.. zo meteen richting Amsterdam, verwacht niet te veel maar hopelijk kunnen ze verrassen. Alleen winst telt wil je doorgaan in de CL, alle andere uitslagen dan speel je in principe voor plek 3 (of Liverpool moet punten laten liggen tegen Rangers)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

We zie het wel.
Ik heb ook een ietwat troebele blik door de resultaten tegen Liverpool, AZ en de Eagles. In mijn achterhoofd weet ik dat er vanavond zomaar een gemotiveerd en goed draaiend Ajax kan staan en een overwinning zeker tot de mogelijkheden behoort.
Ik hou rekening met het slechtste, dan kan het alleen maar meevallen ;)

• Gynnad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ky6zal-8zZ9cKwQakMiwDnjFMfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBtAY9BCXpGQVOFoERHevFWI.jpg?f=fotoalbum_large

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:49

Quad

Doof

Hey allemaal, ik wens jullie vast een mooie wedstrijd. Ik kan helaas niet kijken ivm verplichtingen in de familie.

Iemand anders mag bij gelegenheid de bammetjes van mij overnemen vanavond.
Ik zal de wedstrijd wel volgen via livescore app Sofascore.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:22
Fijne wedstrijd allemaal!

Ik heb er helaas geen goed gevoel over, maar hoop dat ze me positief verrassen..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Maarten_E
  • Laatst online: 18:48
Kan er niks aan doen, maar als ik het logo van de tegenstander zie denk ik telkens dat de wedstrijd Ajax tegen Nieuwsuur is.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• toolkist
  • Niet online
Zet toch es gewoon Brobbey in de spits en Kudus erachter. Berghuis begint alweer met alleen maar balverlies.

Verwijderd

Ajax zit er fel op. Hopelijk een snelle 1-0.

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:07:
Ajax zit er fel op. Hopelijk een snelle 1-0.
Ik wilde het net zeggen. Ze zijn lekker fel. Maar helaas zegt dat nog niks over hoe goed het gaat.

• Typhone
  • Laatst online: 22:46

Typhone

Who Dares Wins

Als ze zaterdag zo waren begonnen stonden ze 4-0 voor nu…

Verwijderd

BAM

• Typhone
  • Laatst online: 22:46

Typhone

Who Dares Wins

Schrijnend om te zien dat Ajax weer niet onder het druk zetten uitkomt. Staan 6 Italianen rond de 16 en ze komen er niet uit….

Tot nu 😂

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

BAM! Rommelig, maar telt wel :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:47
Goh

• Maarten_E
  • Laatst online: 18:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGpIkKxTLHK2dyTYwLQ0KXcK8vo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1HkHPxrosMQ2rCQFEIhrGz2V.png?f=user_large

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:58
met mazzel maar hij telt

• OMX2000

OMX2000

Die supporter heeft zijn kaartje er 1000x uit!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:49
Goed begin is altijd fijn

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Goedgekeurd ook nog, nou mooi begin :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 103 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023