Rofl. Jaja..Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:47:
[...]
Blind en Tadic zijn met afstand de besten van het veld, als je die wilt laten banken begrijp je er, met alle respect, inderdaad echt niets van.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:11
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Blind is kwetsbaar bij omschakelingen, hij kan dat niet meer belopen. In opbouw is hij wel belangrijk net als Tadic, dat is toch de reden dat die 2 blijven staan.
Is het ideaal dat je je als team zo afhankelijk maakt van die 2? Zeer zeker niet. Je krijgt ook eigenlijk iedere wedstrijd hetzelfde spel wat op den duur minder effectief wordt. Vandaag is weer zo'n wedstrijd waar dat niet lekker uit de verf komt.
Is het ideaal dat je je als team zo afhankelijk maakt van die 2? Zeer zeker niet. Je krijgt ook eigenlijk iedere wedstrijd hetzelfde spel wat op den duur minder effectief wordt. Vandaag is weer zo'n wedstrijd waar dat niet lekker uit de verf komt.
Tsja, het is hier natuurlijk wel helemaal hip om op Blind te haten. Zowel Schröder, Van Gaal als Ten Hag stellen hem standaard op, maar ja, dat zijn natuurlijk alle drie fluttrainers die dat gewoon niet zien
Lucca.., dat is toch wel echt armoede bij Ajax… wat moeten ze daar toch mee?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ruud van Nistelrooij zou hem niet opstellen hoor, dus... o wacht.....Krukar schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:52:
Tsja, het is hier natuurlijk wel helemaal hip om op Blind te haten. Zowel Schröder, Van Gaal als Ten Hag stellen hem standaard op, maar ja, dat zijn natuurlijk alle drie fluttrainers die dat gewoon niet zien
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik blijf het lastig vinden om een verdediger die verdedigend zo zwak is op te stellen vanwege "opbouwende kwaliteiten" die ook niet meer zijn dan een middenvelder aanspelen. Er zijn genoeg spelers die wel kunnen verdedigen die dat ook kunnen zou je denken.tweakduke schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:51:
Blind is kwetsbaar bij omschakelingen, hij kan dat niet meer belopen. In opbouw is hij wel belangrijk net als Tadic, dat is toch de reden dat die 2 blijven staan.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Over Tadic en wasrom die altijd wordt opgesteld: Velen zien Tadic liever 'op het bankie', maar cijfers ondersteunen basisplaats - https://nos.nl/l/2446642
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
AZ dus de nieuwe koploper na dit weekend.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Blind heeft andere verantwoordelijkheden en Tadic levert dit seizoen minder ballen in dan vorig jaar. Puur onderbuikgezever dit.ephymerous schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:48:
Blind staat bij die tegengoal op 5 meter, daar begrijp ik inderdaad niets van. Dat is niet de eerste keer. En Tadic is dit seizoen koning ballen inleveren.
Als Brobbey, Taylor, Ocampos en Rench wat scherper waren was de marge al veel groter geweest, maar nee, het ligt uiteraard aan Blind.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
GA Eagles verdiende geen grote afstraffing, maar een punt ook zeker niet. Doen ze toch weer goed en dat is volledig aan onszelf te wijten.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
De tegenstanders van Ajax zijn altijd dodelijk effectief op de counter. Je zou toch verwachten dat ze dat patroon eens analyseren en maatregelen nemen.Superkiwi schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:56:
GA Eagles verdiende geen grote afstraffing, maar een punt ook zeker niet. Doen ze toch weer goed en dat is volledig aan onszelf te wijten.
Het enige positieve wat ik kan noemen is dat Ajax toch maar weer een puntje is uitgelopen op PSV vanavond, maar wat een armoede bij beide…
Niemand in de Eredivisie kan dat zo goed als Blind, wat hij ziet en hoe hij denkt is ongeëvenaard. Helaas zit er inderdaad wel een flinke keerzijde aan en dat moet de rest wel opvangen. Want dat is ook vrij slap allemaal.ph4ge schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:54:
[...]
Ik blijf het lastig vinden om een verdediger die verdedigend zo zwak is op te stellen vanwege "opbouwende kwaliteiten" die ook niet meer zijn dan een middenvelder aanspelen. Er zijn genoeg spelers die wel kunnen verdedigen die dat ook kunnen zou je denken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Even een bedankje vanuit mijn kant aan Ajax en PSV dat AZ bovenaan staat... Twee blamages van niveau.
Verwijderd
Sorry hoor, maar Blind en Tadic met afstand de beste noemen. Ja ze hebben enorm veel kwaliteiten, maar zijn beide op hun retour. Tadic op rechts komt niet uit de verf.
Verder heb je verdedigend niet veel aan Blind. Ik hoop daarom dat we op het WK met Malacia gaan spelen, of in ieder geval bij voorsprong.
Verder heb je verdedigend niet veel aan Blind. Ik hoop daarom dat we op het WK met Malacia gaan spelen, of in ieder geval bij voorsprong.
Die Schmidt was zo gek nog niet over Go Ahead
Een wanprestatie van jewelste. Hoe kan je nou verliezen van AZ en nu gelijkspelen tegen zo’n pover GAE.
Kijk je de wedstrijden wel live? Dan zie je toch ook dat Tadic dit seizoen veel inlevert en Blind staat al maanden ter discussie. Verdedigend zo zwak en hij staat toch echt in de verdediging. Een schande dat Malacia niet in Oranje speelt.
Tjah staar je maar blind op statistieken
[ Voor 18% gewijzigd door ephymerous op 01-10-2022 22:02 ]
XXXVI
Ik vind het knap dat jij kan inschatten wat hij ziet en denkt, want hij laat dat wat mij betreft gewoon niet zien. Een middenvelder inspelen kan iedereen. Als je dan ook nog eens verdedigend zo zwak bent... Ik hoop dat hij nog lang mag blijven staan.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:57:
[...]
Niemand in de Eredivisie kan dat zo goed als Blind, wat hij ziet en hoe hij denkt is ongeëvenaard. Helaas zit er inderdaad wel een flinke keerzijde aan en dat moet de rest wel opvangen. Want dat is ook vrij slap allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 01-10-2022 22:01 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Ik denk niet dat Ajax en PSV hier meelezenkrissie100 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:57:
Even een bedankje vanuit mijn kant aan Ajax en PSV dat AZ bovenaan staat... Twee blamages van niveau.
Je hebt de wedstrijd dus niet met aandacht gekeken, dat kan niet anders.Verwijderd schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:57:
Sorry hoor, maar Blind en Tadic met afstand de beste noemen. Ja ze hebben enorm veel kwaliteiten, maar zijn beide op hun retour. Tadic op rechts komt niet uit de verf.
Valt me sowieso wel op, alsof hij velen de wedstrijd op de achtergrond aan staat en daarom kijkt men met name naar de fouten bij een tegendoelpunt maar heeft alle goede acties gemist want dan is de aandacht ergens anders.
Ze waren deze wedstrijd met afstand de beste, ik kan niet anders concluderen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toch apart dat Blind nu weer de schuld krijgt maar de hoofdschuldige is imo Timber die de voorzet er niet uithaalt. Hij laat die GA speler compleet ongemoeid.
Voor de rest verzand de aanval weer eens in oeverloze combinaties in de 16 door het midden. Dat is lekker makkelijk verdedigen voor GA. Ajax heeft het vandaag aanvallend laten liggen.
Voor de rest verzand de aanval weer eens in oeverloze combinaties in de 16 door het midden. Dat is lekker makkelijk verdedigen voor GA. Ajax heeft het vandaag aanvallend laten liggen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat vraag ik me van jou juist af, als je Blind vandaag slecht wilt noemen heb je simpelweg niet op zitten letten.ephymerous schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:59:
Tjah staar je maar blind op statistiekenKijk je de wedstrijden wel live? Dan zie je toch ook dat Tadic dit seizoen veel inlevert en Blind staat al maanden ter discussie. Verdedigend zo zwak en hij staat toch echt in de verdediging. Een schande dat Malacia niet in Oranje speelt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verdedigende spelers worden nou eenmaal afgerekend op beslissende verdedigende fouten.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:03:
Dat vraag ik me van jou juist af, als je Blind vandaag slecht wilt noemen heb je simpelweg niet op zitten letten.
In balbezit uitstekend maar verdedigend weer onthutsend zwak. Gemakzuchtig op 5 meter verdedigen. En dit is niet de eerste keer en als hij mag blijven staan ook niet de laatste keer. Ik snap dat in het moderne voetbal van de backs ook voetbal wordt verwacht. Maar je mag ook verwachten dat ze een beetje kunnen verdedigen.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:03:
[...]
Dat vraag ik me van jou juist af, als je Blind vandaag slecht wilt noemen heb je simpelweg niet op zitten letten.
Zo is dat.ph4ge schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:05:
[...]
Verdedigende spelers worden nou eenmaal afgerekend op beslissende verdedigende fouten.
[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 01-10-2022 22:06 ]
XXXVI
Daar ga je al nat, Blind wordt niet opgesteld vanwege zijn verdedigende kwaliteiten. Tegen een Kowet moeten anderen dat opvangen.ph4ge schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:05:
Verdedigende spelers worden nou eenmaal afgerekend op beslissende verdedigende fouten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij staat toch echt in de buurt van degene die scoort. Hij heeft overduidelijk een verdedigende taak. Wil je m echt in z’n kracht zetten dat moet je met vijf verdedigers en een verdedigend sterke linkshalf spelen.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Daar ga je al nat, Blind wordt niet opgesteld vanwege zijn verdedigende kwaliteiten. Tegen een Kowet moeten anderen dat opvangen.
XXXVI
Ik raad je aan je een beetje te verdiepen in de achterliggende tactiek, zijn leuke podcasts over bijvoorbeeld. Blind heeft andere opdrachten, zo ook tegen Liverpool. Die doet hij heel goed, maar het publiek verzint zijn eigen opdracht en rekent hem daarop af.ephymerous schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:05:
In balbezit uitstekend maar verdedigend weer onthutsend zwak. Gemakzuchtig op 5 meter verdedigen. En dit is niet de eerste keer en als hij mag blijven staan ook niet de laatste keer. Ik snap dat in het moderne voetbal van de backs ook voetbal wordt verwacht. Maar je mag ook verwachten dat ze een beetje kunnen verdedigen.
Klassiek, helaas.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
OK, dus 1 punt gewonnen dankzij Blind? Maakte hij aanvallend het verschil?Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Daar ga je al nat, Blind wordt niet opgesteld vanwege zijn verdedigende kwaliteiten. Tegen een Kowet moeten anderen dat opvangen.
"Operatie geslaagd patiënt overleden". Prachtig dat hij z'n opdracht goed uitvoert, dan is het dus de schuld van Schreuder dat Blind niet de opdracht gaf om het zn man een beetje moeilijk te maken?
[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 01-10-2022 22:12 ]
Tegen een club als Kowet? We kunnen het toch eens zijn als die hele club luie tadders gewoon twee standjes hoger tempo had gespeeld het met rust al 3-0 was geweest? Het is ronduit belachelijk dat de schuld van het puntverlies überhaupt bij het tegendoelpunt wordt gezocht.ephymerous schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
Hij staat toch echt in de buurt van degene die scoort. Hij heeft overduidelijk een verdedigende taak. Wil je m echt in z’n kracht zetten dat moet je met vijf verdedigers en een verdedigend sterke linkshalf spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb je gekeken?ph4ge schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:10:
[...]
OK, dus 1 punt gewonnen dankzij Blind? Maakte hij aanvallend het verschil?
"Operatie geslaagd patiënt overleden". Prachtig dat hij z'n opdracht goed uitvoert, dan is het dus de schuld van Schreuder dat Blind niet de opdracht heeft om het zn man een beetje moeilijk te maken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het stond op, haha. De momenten dat ik m'n aandacht er niet bij kon houden zijn ook niet de momenten die wedstrijden beslissen dus waar je een speler op kan beoordelen.
Ik kan je hetzelfde aanraden. Het bla bla verhaal om Blind te blijven opstellen heb ik inmiddels vaak genoeg gehoord. Ik ga af op wat ik zie en Blind komt iedere wedstrijd meerdere malen in situaties dat hij moet verdedigen. En zelfs tegen GAE faalt hij.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:09:
[...]
Ik raad je aan je een beetje te verdiepen in de achterliggende tactiek, zijn leuke podcasts over bijvoorbeeld. Blind heeft andere opdrachten, zo ook tegen Liverpool. Die doet hij heel goed, maar het publiek verzint zijn eigen opdracht en rekent hem daarop af.
Klassiek, helaas.
Daar zijn we het over eens. Mijn kritiek op Blind heeft niet alleen betrekking op vanavond maar op zijn laatste jaar, misschien langer.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:11:
[...]
Tegen een club als Kowet? We kunnen het toch eens zijn als die hele club luie tadders gewoon twee standjes hoger tempo had gespeeld het met rust al 3-0 was geweest? Het is ronduit belachelijk dat de schuld van het puntverlies überhaupt bij het tegendoelpunt wordt gezocht.
[ Voor 34% gewijzigd door ephymerous op 01-10-2022 22:17 ]
XXXVI
Dat bedoelde ik eerder inderdaad, dan vallen alleen fouten op. Aanvallend waren hij en Tadic de enigen die echt goed voor dreiging en passes zorgden, de rest zakte door het ijs.ph4ge schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:13:
[...]
Het stond op, haha. De momenten dat ik m'n aandacht er niet bij kon houden zijn ook niet de momenten die wedstrijden beslissen dus waar je een speler op kan beoordelen.
Het is niet dat ik niet vind dat er verdedigd moet worden hoor, maar Schreuder kiest er met Blind voor om met een verdediger minder te spelen omdat hij zoveel andere kwaliteiten heeft. Hij heeft dan ook meestal de opdracht juist naar voren te gaan en de rest moet dat gat opvullen. Zeker tegen een Kowet moet dat gewoon kunnen. Het is beschamend dat er niet gewoon een paar ballen extra in liggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee joh, dan spelen we weer op standje CL. Napoli wil ik niet op voorhand al als kansloos beschouwen.Exocet schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:03:
Gewoon totale armoede, dit wordt kansloos tegen Napoli.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Van Tadic kan je inderdaad zeggen dat hij beslissend is ook al hij niet goed speelt. Blind is beslissend als hij (kennelijk, ik vond het ook los van die goal niet veel) wel goed speelt, alleen in negatieve zin.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
Dat bedoelde ik eerder inderdaad, dan vallen alleen fouten op. Aanvallend waren hij en Tadic de enigen die echt goed voor dreiging en passes zorgden, de rest zakte door het ijs.
Het is niet dat ik niet vind dat er verdedigd moet worden hoor, maar Schreuder kiest er met Blind voor om met een verdediger minder te spelen omdat hij zoveel andere kwaliteiten heeft. Hij heeft dan ook meestal de opdracht juist naar voren te gaan en de rest moet dat gat opvullen. Zeker tegen een Kowet moet dat gewoon kunnen. Het is beschamend dat er niet gewoon een paar ballen extra in liggen.
Ik spreek nu zuiver over de wedstrijd van vandaag daarin was hij gewoon goed en daar ben ik niet vanaf te brengen.ephymerous schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:13:
Daar zijn we het over eens. Mijn kritiek op Blind heeft niet alleen betrekking op vanavond maar op zijn laatste jaar, misschien langer.
Kijk ik breder dan heb ik ook genoeg kritiek gehad en vraag ik mij af hoelang het houdbaar is.
Persoonlijk zie ik Blind heel graag spelen. Ontzettend veel inzicht, denkt sneller dan anderen, is vaak een stap vooruit, ontregelt daardoor heel veel, maar bij een snelle tegenaanval mis je gewoon een man.
Daardoor past bij niet echt in de verdediging, maar op de middenveld posities lopen ook veel spelers die bepaalde dingen heel goed kunnen. Misschien vindt Schreuder nog een manier om hem goed in te passen, maar ik vrees van niet. Schreuder heeft mij nog niet helemaal overtuigd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij strooide met prachtige openingen maar daar werd geen kloot mee gedaan. Ik heb mij veel meer geërgerd aan de voorhoede.ph4ge schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:24:
Van Tadic kan je inderdaad zeggen dat hij beslissend is ook al hij niet goed speelt. Blind is beslissend als hij (kennelijk, ik vond het ook los van die goal niet veel) wel goed speelt, alleen in negatieve zin.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iedereen hier loopt te roepen dat Ajax brandhout is, maar aankomende week speelt Ajax gewoon Napels van de mat. Dat weet iedereen, maar nu hebben ze even hun lolletje.Superkiwi schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:22:
[...]
Nee joh, dan spelen we weer op standje CL. Napoli wil ik niet op voorhand al als kansloos beschouwen.
Ik denk er daarom ook serieus over om maandag in het geel-blauw te verschijnen en in het Fries iedereen aan te spreken in mijn stad. (Dat verstaan ze hier toch niet, dus je kan ook in het Swahili gaan lopen brallen.
Ajax was niet best, maar PSV bakte er helemaal niks van.
Hup Cambuur!
héhé Misidjan.. Twente moet eens vaker op die kist jutten i.p.v. telkens tikkie terug en tikkie breed. Dat gebrei voor die goal word je zo langzamerhand ook moe van.
Overigens een erg slecht Vitesse, krijgen het nog lastig dit seizoen.
Overigens een erg slecht Vitesse, krijgen het nog lastig dit seizoen.
Twente komt eraan!
Dat kan zomaar weer eens weergaloos worden, meestal heeft Ajax zo'n periode na de winterstop. Nu is het wat eerder.Exocet schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:03:
Gewoon totale armoede, dit wordt kansloos tegen Napoli.
Eens. Er kwam geen fatsoenlijke poging vanuit de voorhoede, wat een drama was dat zeg. Ocampos de hele wedstrijd onzichtbaar, dan had ik liever Conceicao. Taylor vond ik echt wel goed spelen, dat is mijn topper dit seizoen.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:28:
[...]
Hij strooide met prachtige openingen maar daar werd geen kloot mee gedaan. Ik heb mij veel meer geërgerd aan de voorhoede.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Die Ocampos…wat was het rapport van die speler om hem aan te trekken?
Als je dan Cerny ziet spelen bij Twente
Als je dan Cerny ziet spelen bij Twente
Float like a butterfly, sting like a bee.
Conceicao is alleen geblesseerd.Outerspace schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:24:
[...]
Eens. Er kwam geen fatsoenlijke poging vanuit de voorhoede, wat een drama was dat zeg. Ocampos de hele wedstrijd onzichtbaar, dan had ik liever Conceicao. Taylor vond ik echt wel goed spelen, dat is mijn topper dit seizoen.
'zoveel andere kwaliteiten'... Welke dan, behalve inzicht? Want z'n passes zijn tegenwoordig ook vaker triest dan goed. Lopen kan ie niet, man dekken kan ie niet, en z'n inzicht verdedigend gebruiken ook niet want dan stond ie wel beter bij bv de tegengoal.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
Dat bedoelde ik eerder inderdaad, dan vallen alleen fouten op. Aanvallend waren hij en Tadic de enigen die echt goed voor dreiging en passes zorgden, de rest zakte door het ijs.
En het is nou niet dat we geen alternatief op de bank hebben zitten.
Uit verliezen in Leeuwarden kan gebeuren, thuis gelijk tegen Go Ahead is echt vele malen slechter.mavaros schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:30:
[...]
Iedereen hier loopt te roepen dat Ajax brandhout is, maar aankomende week speelt Ajax gewoon Napels van de mat. Dat weet iedereen, maar nu hebben ze even hun lolletje.
Ik denk er daarom ook serieus over om maandag in het geel-blauw te verschijnen en in het Fries iedereen aan te spreken in mijn stad. (Dat verstaan ze hier toch niet, dus je kan ook in het Swahili gaan lopen brallen.
Ajax was niet best, maar PSV bakte er helemaal niks van.
Hup Cambuur!
Maart gelukkig zou Schreuder het allemaal een volgende keer precies weer zo doen
Verwijderd
Ik heb de 2e helft volledig gezien. Nergens zeg ik dat ze slecht speelden, maar ze waren niet met afstand de beste. Zeker Tadic vond ik niet bijzonder spelen. Een aanvaller wordt uiteindelijk afgerekend op assists en goals, niet op een paar mooie openingen.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:01:
[...]
Je hebt de wedstrijd dus niet met aandacht gekeken, dat kan niet anders.
Valt me sowieso wel op, alsof hij velen de wedstrijd op de achtergrond aan staat en daarom kijkt men met name naar de fouten bij een tegendoelpunt maar heeft alle goede acties gemist want dan is de aandacht ergens anders.
Ze waren deze wedstrijd met afstand de beste, ik kan niet anders concluderen.
Blind is gewoon op klaar. als hij niet in het veld staat voor zijn verdedigende kwaliteiten (Wat dus gewoon wel zijn primaire taak is als verdediger) Dan moet je hem op het middenveld zetten of aan de kant.
Blind laat al eigenlijk een jaar zien dat hij het kwijt is, leuk dat hij inzicht heeft en een splijtende pass maar als je als verdediger het iedere wedstrijd constant laat afweten dan heb je niets meer te zoeken in dit elftal.
Wat mij betreft is Blind klaar bij Ajax en het is jammer dat hij niet naar Antwerpen is gegaan. Bedankt voor de bewezen diensten maar liever kwijt dan rijk.
Flop voetballer op dit moment.
Blind laat al eigenlijk een jaar zien dat hij het kwijt is, leuk dat hij inzicht heeft en een splijtende pass maar als je als verdediger het iedere wedstrijd constant laat afweten dan heb je niets meer te zoeken in dit elftal.
Wat mij betreft is Blind klaar bij Ajax en het is jammer dat hij niet naar Antwerpen is gegaan. Bedankt voor de bewezen diensten maar liever kwijt dan rijk.
Flop voetballer op dit moment.
Fout 1 begin al bij Schreuder met de “spelers rust gunnen” en je halve elftal wijzigen, flauwekul altijd met rust gunnen.
Gewoon sterkste 11 dan kun je na een 3-0 ook je halve elftal wisselen en niet nu bij 1-1 met nog 10 minuten alsnog je basisspelers gaan inbrengen.
Gewoon sterkste 11 dan kun je na een 3-0 ook je halve elftal wisselen en niet nu bij 1-1 met nog 10 minuten alsnog je basisspelers gaan inbrengen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vanavond winnen bij Emmen en volgende week de ongeslagen reeks tegen PSV verlengen. Dan sta je gewoon naast ze in punten. Wat klinkt dat toch heerlijk makkelijk zo
Over welke ploeg gaat dit nu, of reageer je op iemand boven je? Ik volg even niet.bennieeee schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:49:
Vanavond winnen bij Emmen en volgende week de ongeslagen reeks tegen PSV verlengen. Dan sta je gewoon naast ze in punten. Wat klinkt dat toch heerlijk makkelijk zo
Trouwens aan de Ajacieden, geef Blind maar aan PSV dan!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Beste kerel die Wormuth maar laat hem een keer echt goed Nederlands leren.
Begrijp soms nauwelijks wat die man zegt.
Begrijp soms nauwelijks wat die man zegt.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 02-10-2022 10:12 ]
De mooiste club van Nederland: sc Heerenveen.carpebios schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:06:
[...]
Over welke ploeg gaat dit nu, of reageer je op iemand boven je? Ik volg even niet.
Trouwens aan de Ajacieden, geef Blind maar aan PSV dan!
Te makkelijk om weer Blind te gaan lopen roepen na een teleurstellen resultaat tegen Go Ahead. Is het ook te moeilijk om die naam (Kowet) goed te spellen?
Zat gisteren in het stadion en heb dus de hele wedstrijd goed gekeken. Verdedigend GAE en Ajax dat niets wist te doen met ~75% balbezit. Als er een aanvallende pass werd gegeven was dat van Blind. Ik kan 6 namen opnoemen die ik aanvallend niets heb zien doen.
Bij de tegengoal verspeelt Brobbey de bal knullig rand 16 van GAE, vervolgens mogen 2 aanvallers het hele veld over steken tegen 4 verdedigers die niet ingrijpen. Ook bij de voorzet word slap verdedigd.
Ajax speelde slecht, niet Blind, was mijn man van de wedstrijd, als dat kan na dit resultaat.
Zat gisteren in het stadion en heb dus de hele wedstrijd goed gekeken. Verdedigend GAE en Ajax dat niets wist te doen met ~75% balbezit. Als er een aanvallende pass werd gegeven was dat van Blind. Ik kan 6 namen opnoemen die ik aanvallend niets heb zien doen.
Bij de tegengoal verspeelt Brobbey de bal knullig rand 16 van GAE, vervolgens mogen 2 aanvallers het hele veld over steken tegen 4 verdedigers die niet ingrijpen. Ook bij de voorzet word slap verdedigd.
Ajax speelde slecht, niet Blind, was mijn man van de wedstrijd, als dat kan na dit resultaat.
Hattrick: Thorgal Eagles
Zo noemen ze zichzelf ook?bregweb schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:25:
Is het ook te moeilijk om die naam (Kowet) goed te spellen?
per aspera ad astra
Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.LAD93 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:28:
[...]Zo noemen ze zichzelf ook?
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Probeerde hieraan te refereren. Als het waar is dat ze zichzelf ook zo noemen heb ik niets gezegd.
Hattrick: Thorgal Eagles
Het uitshirt van Go Ahead kan in deze wat meer duiding geven (hadden ze gister ook aan)bregweb schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:32:
[...]
Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
Probeerde hieraan te refereren. Als het waar is dat ze zichzelf ook zo noemen heb ik niets gezegd.
Die shirtjes van GAE zijn lelijk, maar ook goedkoop qua prijs. Hier zit je al tegen de 100 Euro aan voor een eenvoudig shirtje van de plaatselijke topclub.wann0wfhc schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:42:
[...]
Het uitshirt van Go Ahead kan in deze wat meer duiding geven (hadden ze gister ook aan)
[Afbeelding]
De assist was van Tadic.Verwijderd schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 07:23:
[...]
Ik heb de 2e helft volledig gezien. Nergens zeg ik dat ze slecht speelden, maar ze waren niet met afstand de beste. Zeker Tadic vond ik niet bijzonder spelen. Een aanvaller wordt uiteindelijk afgerekend op assists en goals, niet op een paar mooie openingen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kowet is hoe ze zichzelf noemen, staat zelfs op het shirt. Ik denk ze een eer te bewijzen door die naam te hanteren.bregweb schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:25:
Te makkelijk om weer Blind te gaan lopen roepen na een teleurstellen resultaat tegen Go Ahead. Is het ook te moeilijk om die naam (Kowet) goed te spellen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn mening is wel terug te lezen en met het kijken van de wedstrijd te onderbouwen. Ik ga het niet allemaal nog een keer schrijven, dat voegt niets toe aan het topic.toolkist schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 06:50:
'zoveel andere kwaliteiten'... Welke dan, behalve inzicht? Want z'n passes zijn tegenwoordig ook vaker triest dan goed. Lopen kan ie niet, man dekken kan ie niet, en z'n inzicht verdedigend gebruiken ook niet want dan stond ie wel beter bij bv de tegengoal.
En het is nou niet dat we geen alternatief op de bank hebben zitten.
Is Wijndal alweer fit en in vorm? Echt een concurrent vind ik het niet maar misschien gaat hij nog flink groeien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat was een 100% rode kaart zojuist voor Volendam, gelukkig ook gegeven door Higler. Kansloos inkomen met het doel je tegenstander ernstig te blesseren, hopelijk nog een flinke schorsing voor die idioot.
[ Voor 5% gewijzigd door dr.lowtune op 02-10-2022 13:00 ]
Deel je twijfels omtrent Schreuder. Ben bang dat dit Ajax teveel spelers heeft van ongeveer hetzelfde niveau, zonder iemand die er echt (wekelijks) boven uitspringt/het verschil maakt. Snap best dat Schreuder wat wil gaan rouleren en achteraf is makkelijk praten, maar je zag dat je rechterkant gisteren volledig lam lag. Nu was dat sowieso al niet je sterkste zijde dit seizoen, maar tegen Go Ahead praktisch niets creëren is meer dan een teken aan de wand.Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:27:
[...]
Ik spreek nu zuiver over de wedstrijd van vandaag daarin was hij gewoon goed en daar ben ik niet vanaf te brengen.
Kijk ik breder dan heb ik ook genoeg kritiek gehad en vraag ik mij af hoelang het houdbaar is.
Persoonlijk zie ik Blind heel graag spelen. Ontzettend veel inzicht, denkt sneller dan anderen, is vaak een stap vooruit, ontregelt daardoor heel veel, maar bij een snelle tegenaanval mis je gewoon een man.
Daardoor past bij niet echt in de verdediging, maar op de middenveld posities lopen ook veel spelers die bepaalde dingen heel goed kunnen. Misschien vindt Schreuder nog een manier om hem goed in te passen, maar ik vrees van niet. Schreuder heeft mij nog niet helemaal overtuigd.
Misschien is dit Ajax wel meer geschikt voor het 'Van Gaal'-systeem. Beetje gekscherend natuurlijk, maar wel met kern van waarheid. Een systeem met drie echte verdedigers geeft Blind (in dezelfde rol als bij Oranje) meer ruimte om te doen waar hij goed in is. Bovendien zit je dan niet met continu iemand op rechtsbuiten die dat eigenlijk niet kan. Hoewel Ocampos nu al afrekenen wel wat opportuun is natuurlijk.
Probleem is alleen dat Ajax (op papier) juist voorin de meeste kwaliteit heeft lopen en je dan wel gek bent als je er daarvan maar twee gebruikt. En wie als derde centrale verdediger moet is ook een lastige, hoewel Sanchez daar wellicht prima zou passen.
Voetbal is een dagvers product zo zegt men (vooral Kenneth Perez dacht ik) en dat is soms maar goed ook. Dinsdag winnen is weer hosanna. Anderzijds betekent ten onder gaan nu al dat de positie van Schreuder serieus onder druk komt te staan. Geen idee vooralsnog welke kant het opgaat.
Wat ik wel oprecht denk, is dat we deze competitie weleens heel lang een top vier kunnen hebben. Misschien zelfs met Twente als nummer vijf erbij. Kan me in elk geval niet voorstellen dat Ajax of psv stabiel genoeg wordt om weg te lopen van Feyenoord of AZ. En die twee ploegen zijn juist in de breedte weer niet sterk genoeg om continu te presteren, vermoed ik. Kan zomaar eens een ouderwets open titelstrijd worden. Wat overigens, met de investeringen die Ajax en psv hebben gedaan, nooit had gemogen.
@mefjoew tegen een Kowet had ik graag spelers als Hansen of Rasmussen eens gezien. Maar nee, er loopt een Argentijnse mafklapper waar zijn oude club graag vanaf wilde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap wat je zegt en goede analyse. Alleen heeft Ajax vol ingekocht op in balbezit met 4-3-3 een tegenstander kapot kunnen spelen en daar takkeveel geld voor uit gegeven. Ik heb al meermaals in dit topic verkondigd (en zeker niet als enige) dat ik vind dat er soms onverantwoorde risico’s genomen zijn en er veel en veel te veel betaald is voor alle aankopen - vooralsnog klopt dat redelijk. Brobbey blijkt nog geen vaste basisspits te zijn, Bergwijn is vooral goed met ruimte voor zich wat hij in de ED weinig krijgt tegen ploegen die zich ingraven, Bassey is snel en kan verdedigen maar moet je niet in balbezit op rekenen nog en Wijndal zou indien fit wat mij betreft altijd moeten spelen maar doet dat nog veel te weinig.mefjoew schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:12:
[...]
Deel je twijfels omtrent Schreuder. Ben bang dat dit Ajax teveel spelers heeft van ongeveer hetzelfde niveau, zonder iemand die er echt (wekelijks) boven uitspringt/het verschil maakt. Snap best dat Schreuder wat wil gaan rouleren en achteraf is makkelijk praten, maar je zag dat je rechterkant gisteren volledig lam lag. Nu was dat sowieso al niet je sterkste zijde dit seizoen, maar tegen Go Ahead praktisch niets creëren is meer dan een teken aan de wand.
Misschien is dit Ajax wel meer geschikt voor het 'Van Gaal'-systeem. Beetje gekscherend natuurlijk, maar wel met kern van waarheid. Een systeem met drie echte verdedigers geeft Blind (in dezelfde rol als bij Oranje) meer ruimte om te doen waar hij goed in is. Bovendien zit je dan niet met continu iemand op rechtsbuiten die dat eigenlijk niet kan. Hoewel Ocampos nu al afrekenen wel wat opportuun is natuurlijk.
Probleem is alleen dat Ajax (op papier) juist voorin de meeste kwaliteit heeft lopen en je dan wel gek bent als je er daarvan maar twee gebruikt. En wie als derde centrale verdediger moet is ook een lastige, hoewel Sanchez daar wellicht prima zou passen.
Voetbal is een dagvers product zo zegt men (vooral Kenneth Perez dacht ik) en dat is soms maar goed ook. Dinsdag winnen is weer hosanna. Anderzijds betekent ten onder gaan nu al dat de positie van Schreuder serieus onder druk komt te staan. Geen idee vooralsnog welke kant het opgaat.
Wat ik wel oprecht denk, is dat we deze competitie weleens heel lang een top vier kunnen hebben. Misschien zelfs met Twente als nummer vijf erbij. Kan me in elk geval niet voorstellen dat Ajax of psv stabiel genoeg wordt om weg te lopen van Feyenoord of AZ. En die twee ploegen zijn juist in de breedte weer niet sterk genoeg om continu te presteren, vermoed ik. Kan zomaar eens een ouderwets open titelstrijd worden. Wat overigens, met de investeringen die Ajax en psv hebben gedaan, nooit had gemogen.
Het is koffiedik kijken en vroeg in het seizoen, maar dit Ajax voelt enigszins uit balans (ook doordat Tadic en Blind minder worden) en er is nu niet bepaald ingekocht op een tussenjaar. Kampioen worden moet, gezien de breedte en kwaliteit van de selectie en de financiële huishouding. Overwintering CL eigenlijk ook - in ieder geval voor de restwaarde van de spelers die voor veel geld aangekocht zijn. Twee matige seizoenen en Brobbey, Bergwijn en Bassey zijn opeens allemaal nog maar de helft waard.
Als Feyenoord supporter hoop ik dat Ajax verzaakt en de hegemonie waar ze naar op weg leken doorbroken wordt; tegelijkertijd zie ik niet wie ze van een titel af zou moeten houden. Spannend kan het inderdaad nog wel eens lang blijven. Goed voor de competitie, maar als Ajax supporter zou ik hoogst ontevreden zijn met het feit dat er als een malle geïnvesteerd is en het voetbal eigenlijk gewoon vrij ruk is.
Zoals iemand hier ook al zei zou ik dankbaar zijn met de RvC. Nu heeft hij “maar” 5 miljoen gekost voor een jaartje in plaats van 20 miljoen.Gonadan schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:35:
@mefjoew tegen een Kowet had ik graag spelers als Hansen of Rasmussen eens gezien. Maar nee, er loopt een Argentijnse mafklapper waar zijn oude club graag vanaf wilde.
[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 02-10-2022 13:54 ]
Ajax is inderdaad niet in balans. Dat zeg ik dus als Ajaxsupporter.
In de competitie klopt er niks van, en in de CL stralen ze niet de bravoure uit, zoals voorgaande jaren. Al vind ik ze in de CL nog best aardig spelen.
Verder blijf ik fan van Blind, maar zie ook dat zijn tijd bij Ajax er toch wel op zit. Die Bassie vult zijn plek vaak op, als Blind over het veld zwerft, maar daardoor mist Ajax een speler. (Het is moeilijk om goed uit te leggen.)
Ajax had Martinez nooit moeten verkopen. Dat was een stevig kereltje, die een minimale verdediging op orde hield. Pasveer keept namelijk goed genoeg om maar met twee verdedigers te spelen. Eigenlijk ben ik heel tevreden over Pasveer.
En ook als Ajacied hoop ik dat de andere clubs kunnen meestrijden voor de prijzen. Dat is soms zuur, maar maakt het geheel wel spannender.
Zo had ik in de voetbalpoule een 2-2 van Ajaz-GAE ingevuld. Met pijn in het hart gedaan, want normaal gok ik op 5,6,7-1 ofzo, maar het werd uiteindelijk 1-1. Dat leverde me 8 punten op. Dat voelt goed, maar ergens heb ik mijn club verloochend, en dat wil ik de volgende keer liever niet meer doen.
Dus Ajax moet zichzelf herpakken en Napoli aankomende week helemaal van de mat voetballen.
Hup FC Eindhoven en Ajax
In de competitie klopt er niks van, en in de CL stralen ze niet de bravoure uit, zoals voorgaande jaren. Al vind ik ze in de CL nog best aardig spelen.
Verder blijf ik fan van Blind, maar zie ook dat zijn tijd bij Ajax er toch wel op zit. Die Bassie vult zijn plek vaak op, als Blind over het veld zwerft, maar daardoor mist Ajax een speler. (Het is moeilijk om goed uit te leggen.)
Ajax had Martinez nooit moeten verkopen. Dat was een stevig kereltje, die een minimale verdediging op orde hield. Pasveer keept namelijk goed genoeg om maar met twee verdedigers te spelen. Eigenlijk ben ik heel tevreden over Pasveer.
En ook als Ajacied hoop ik dat de andere clubs kunnen meestrijden voor de prijzen. Dat is soms zuur, maar maakt het geheel wel spannender.
Zo had ik in de voetbalpoule een 2-2 van Ajaz-GAE ingevuld. Met pijn in het hart gedaan, want normaal gok ik op 5,6,7-1 ofzo, maar het werd uiteindelijk 1-1. Dat leverde me 8 punten op. Dat voelt goed, maar ergens heb ik mijn club verloochend, en dat wil ik de volgende keer liever niet meer doen.
Dus Ajax moet zichzelf herpakken en Napoli aankomende week helemaal van de mat voetballen.
Hup FC Eindhoven en Ajax
Kansloze commentator bij NEC-FEY. “Dat is wel vroeg in de wedstrijd voor geel”…..ja, lul, als die vent zo’n overtreding maakt is dat gewoon geel en dat zou niet van de klok af moeten hangen.
Lekker goaltje van Timber.
Kan mij voorstellen dat dat eerder bedoeld was naar de speler als "Wat doe je nou?!" dan naar de scheids.dr.lowtune schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:43:
Kansloze commentator bij NEC-FEY. “Dat is wel vroeg in de wedstrijd voor geel”…..ja, lul, als die vent zo’n overtreding maakt is dat gewoon geel en dat zou niet van de klok af moeten hangen.
En ohja, ik ben er nu pas, zit nog van de kater te bekomen van gisteravond. Goed gedaan Cambuur, heb het al vaker gezegd, die noordelijke clubs beginnen echt een angstgegner te worden voor PSV.
[ Voor 19% gewijzigd door Maarten_E op 02-10-2022 14:59 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Pedersen langs de kant en meteen de 1-1…tja. Dan moet het in de 2e helft maar.
Ongelukkig momentje, waar gelijk van geprofiteerd wordt. Dat is wel een beetje het verhaal van dit seizoen.dr.lowtune schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:11:
Ik snap best dat je met bloed langs de kant moet gaan, maar je wordt zo natuurlijk wel benadeeld doordat je met 20 moet voetballen terwijl je eigenlijk niets fout doet.dr.lowtune schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:11:
Dan moet het de 2e helft maar, of wordt dit het weekend dat alle 3 verliezen.
Zou ook wel des Feyenoord zijn, om als de concurrentie verliest zelf daarin mee te doen.
Dat zijn helaas de regels, is pech die je kan hebben. Onhandig dat er niemand z'n plek overneemt voor een minuutje. Echt onnodig, Feyenoord heeft 45 minuten lang volledige controle, alleen het afmaken moest beter.jbdeiman schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:14:
[...]
Ik snap best dat je met bloed langs de kant moet gaan, maar je wordt zo natuurlijk wel benadeeld doordat je met 20 moet voetballen terwijl je eigenlijk niets fout doet.
Dan moet het de 2e helft maar, of wordt dit het weekend dat alle 3 verliezen.
Zou ook wel des Feyenoord zijn, om als de concurrentie verliest zelf daarin mee te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 02-10-2022 15:20 ]
Kokcu en Idrissi spelen slecht. Kokcu gaat de drukte in waardoor trauner geel moet pakken. Kokcu is een goede voetballer Maar wilt teveel.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Beetje wat Vilhena ook jarenlang had. Zonde.Agent47 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 15:33:
Kokcu en Idrissi spelen slecht. Kokcu gaat de drukte in waardoor trauner geel moet pakken. Kokcu is een goede voetballer Maar wilt teveel.
Feyenoord lijkt op 60% te spelen. Weinig overtuigend, weinig druk op de bal, halfbakken pressie en te weinig beweging. Hopen op een individuele opvlieging.
Wat een theater van die Cilissen. Ongelooflijk hoe makkelijk Feyenoord kaarten krijgt en hij niet.
Wat een kut tweede helft.
Wtf Cillessen schiet die bal gewoon slecht tegen Gimenez aan en Gimenez scoort en dan krijgt hij geel. Die Turk heeft half Feyenoord geel gegeven.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Niet om aan te gluren.ph4ge schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:28:
Wat een theater van die Cilissen. Ongelooflijk hoe makkelijk Feyenoord kaarten krijgt en hij niet.
Dit was toch gewoon een doelpunt van Gimenez? Hij staat stil en Cillessen schiet hem (al dan niet expres) tegen hem aan? Hij beweegt niet eens
per aspera ad astra
Deed echt helemaal niets verkeerds inderdaad. Wtf, waar is de VAR?Agent47 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:28:
Wtf Cillessen schiet die bal gewoon slecht tegen Gimenez aan en Gimenez scoort en dan krijgt hij geel. Die Turk heeft half Feyenoord geel gegeven.
AZ op P1, mooi voor de Alkmaarders.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Jeetje hele top 3 verspeeld punten. Daar had niemand rekening mee gehouden. Az en Twente vooralsnog de winnaars van het weekend.
Zou wel des Heerenveens zijn dat ze vanavond verliezen als ze kans hebben een beetje aan te sluiten.
Zou wel des Heerenveens zijn dat ze vanavond verliezen als ze kans hebben een beetje aan te sluiten.
We hebben een nieuwe top 3 in NL
Tomorrow is not today!
Dit weekend kan mij wel bekoren
.
Alle topclubs glijden uit tegen het rechterrijtje.
Alle topclubs glijden uit tegen het rechterrijtje.
Verwijderd
Guzubuyuk is echt een clown eerste klas. Gimenez staat stil, cillisen trapt de bal tegen hem aan, en die clown geeft geel aan gimenez. Wat een grap
Ja, want het was natuurlijk Feyenoord dat al de hele wedstrijd aan het tijdrekken was en een snelle spelhervatting wilde voorkomen.Verwijderd schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:42:
Guzubuyuk is echt een clown eerste klas. Gimenez staat stil, cillisen trapt de bal tegen hem aan, en die clown geeft geel aan gimenez. Wat een grap
RKC rolt dat Rotterdamse vriendenteam vakkundig op.
RKC kan namelijk serieus voetballen. Het is maar een klein clubje met een rijke suikeroom, maar dan nog. RKC is nog steeds niet dood en begraven, en dat gaat voorlopig niet gebeuren.
Hup RKC
RKC kan namelijk serieus voetballen. Het is maar een klein clubje met een rijke suikeroom, maar dan nog. RKC is nog steeds niet dood en begraven, en dat gaat voorlopig niet gebeuren.
Hup RKC
Die heb je niet nodig, hij moet altijd afstand houden van de keeper. Keepers mogen wat dat betreft nu eenmaal meer (helaas). Zie ook met knie vooruit springen, bal weg boksen en speler ook raken, etc.ph4ge schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
Deed echt helemaal niets verkeerds inderdaad. Wtf, waar is de VAR?
Hoop het! Emmen moet eigenlijk winnen of iig punt pakken. Maar zie dat niet snel gebeuren.bennieeee schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:34:
Jeetje hele top 3 verspeeld punten. Daar had niemand rekening mee gehouden. Az en Twente vooralsnog de winnaars van het weekend.
Wat een onzin, als de keeper met z'n knie vooruit de tegenstander z'n tanden uit z'n mond springt is hij ook gewoon aan de beurt wanneer hij opzichtig voor de man gaat en niet voor de bal.toolkist schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:08:
[...]
Die heb je niet nodig, hij moet altijd afstand houden van de keeper. Keepers mogen wat dat betreft nu eenmaal meer (helaas). Zie ook met knie vooruit springen, bal weg boksen en speler ook raken, etc.
De keeper is alleen "beschermd", en dan met name in z'n 5 meter box. Mag niet meer of minder dan een ander op het veld dan benoemd in het spelregelboekje. Je hoeft namelijk helemaal niet uit de buurt van de keeper blijven, je mag hem alleen niet onredelijk hinderen en Gimenez stond gewoon in het veld, staat nergens in de regels dat je niet op de rand van de 16 mag gaan staan. Volgens jou redenatie zou je dan ook uit de buurt moeten blijven wanneer de keeper de bal aan de voet heeft. Volgens mij hebben we ook een moment met Bijlow gezien namelijk dat jou standpunt weerlegt.
Dit was dus gewoon een reglementair doelpunt, tegenstander stond gewoon stil, Cillissen had ook achteruit/opzij kunnen stappen of samen met de verdedigers anders uit kunnen spelen. Dan heb je nog een punt als Gimenez hinderlijk meeloopt, nu schiet je de bal gewoon tegen een stilstaande tegenstander aan.
Je komt hier als NEC gewoon goed weg dat de scheidsrechter hier in je voordeel fluit, want anders verlies je gewoon diep in de blessuretijd door een gigantische blunder.
[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 02-10-2022 17:36 ]
Dit is echt onzin hoor. Ik zie het nu terug en hij staat stil buiten de zestien. Dat is ver buiten het doelgebied waar een doelman bescherming heeft.toolkist schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:08:
[...]
Die heb je niet nodig, hij moet altijd afstand houden van de keeper. Keepers mogen wat dat betreft nu eenmaal meer (helaas). Zie ook met knie vooruit springen, bal weg boksen en speler ook raken, etc.
Dit is een 1000% goal. Gimenez doet niks. Feyenoord is hier gewoon genaaid.
D-e-n schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:37:
[...]
Dit is echt onzin hoor. Ik zie het nu terug en hij staat stil buiten de zestien. Dat is ver buiten het doelgebied waar een doelman bescherming heeft.
Nee, een keeper mag z'n doeltrap voor zover ik weet altijd "vrij" uittrappen als ie em in z'n handen heeft.. Bewust blokkeren of niet, voor zover ik weet maakt dan alleen de afstand uit tussen keeper en speler. En dan is dit gewoon te dichtbij.TIGER1125 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:30:
[...]
Wat een onzin, als de keeper met z'n knie vooruit de tegenstander z'n tanden uit z'n mond springt is hij ook gewoon aan de beurt wanneer hij opzichtig voor de man gaat en niet voor de bal.
De keeper is alleen "beschermd", en dan met name in z'n 5 meter box. Mag niet meer of minder dan een ander op het veld dan benoemd in het spelregelboekje. Je hoeft namelijk helemaal niet uit de buurt van de keeper blijven, je mag hem alleen niet onredelijk hinderen en Gimenez stond gewoon in het veld, staat nergens in de regels dat je niet op de rand van de 16 mag gaan staan. Volgens jou redenatie zou je dan ook uit de buurt moeten blijven wanneer de keeper de bal aan de voet heeft. Volgens mij hebben we ook een moment met Bijlow gezien namelijk dat jou standpunt weerlegt.

Ik zeg verder helemaal niet dat ik het ermee eens ben ofzo, maar alleen dat de regels volgens mij zo zijn.
Jawel dus.D-e-n schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:56:
@toolkist
Gimenez staat stil! Hij hoeft toch niet opzij?
Wat verwacht je ook van Gozubudinges. Je moet er als team gewoon altijd vanuit gaan dat je vanuit de KNVB een incapabele blinde dorpsgek krijgt toegewezen als scheids en dan gewoon op 100% gaan zodat het niet van dit soort momenten af hangt. Was in die fijne wedstrijd met Lindhout ook zo.D-e-n schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:37:
[...]
Dit is echt onzin hoor. Ik zie het nu terug en hij staat stil buiten de zestien. Dat is ver buiten het doelgebied waar een doelman bescherming heeft.
Verzin je die regel nu ter plekke of leg je hem gewoon te ruim uit? Het is geen doelrap he. Het is buiten de zestien. Een speler hoeft daar helemaal niks.
Maar dat betekend dus ook als een speler net buiten de hoek van de 16 staat een keeper daar rustig kan heen lopen en de bal uit trapt tegen die speler. Dan staat de speler in de weg..toolkist schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:55:
[...]
[...]
Nee, een keeper mag z'n doeltrap voor zover ik weet altijd "vrij" uittrappen als ie em in z'n handen heeft.. Bewust blokkeren of niet, voor zover ik weet maakt dan alleen de afstand uit tussen keeper en speler. En dan is dit gewoon te dichtbij.
[Afbeelding]
Ik zeg verder helemaal niet dat ik het ermee eens ben ofzo, maar alleen dat de regels volgens mij zo zijn.
Even los van wat we van de beslissing vinden, volgens mij geldt dat echt alleen maar voor de doeltrap en niet voor de uittrap uit de hand. Dat zou namelijk regeltechnisch de snelle uittrap als spelhervatting ook niet meer mogelijk maken.toolkist schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:55:
[...]
[...]
Nee, een keeper mag z'n doeltrap voor zover ik weet altijd "vrij" uittrappen als ie em in z'n handen heeft.. Bewust blokkeren of niet, voor zover ik weet maakt dan alleen de afstand uit tussen keeper en speler. En dan is dit gewoon te dichtbij.
[Afbeelding]
In al mijn jaren voetbal heb ik het in ieder geval nog nooit gezien of gehoord, tenzij de tegenstander opzichtig probeerde de keeper te hinderen.
In dit geval stond de speler zelf gewoon buiten de 16, wanneer hij in de 16 had gestaan en/of bewogen om de keeper te hinderen had het misschien nog als opzichtig hinderen gezien kunnen worden en daarmee als onsportief spel.
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 02-10-2022 18:04 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023