Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:30
Goed idee @Bart ® :)

Ik ben inmiddels 22 uur verder, Act 1 is nog niet klaar (neem ik aan want ik heb nog niets gezien over "Act 2"), ik vind het nog steeds een geweldig spel. Er kunnen dingen beter, maar ik zal mijn kritiek geven aan het einde wanneer ik het spel heb afgerond.
Grootste kritiek die ik nu heb en waar ik veel over lees, de hosanna sfeer tussen de MC en de companions onderling is wel errug aanwezig. Ik begrijp waar ze voor willen gaan, een beetje positiviteit in een wereld waar alles naar de shit gaat, maar dit is wel erg extreem. De constante glimlach die iedereen lijkt te hebben helpt ook niet mee. Ik heb het trouwens niet over dat je niet evil kan gaan in het spel. Even de echt oude spellen van Bioware niet meegenomen, is de evil path in Bioware spellen toch altijd een lachertje.
Grootste lofzang, naast de technische topstaat, is de liefde die ze in dit spel hebben gestopt. Nog geen moment gehad waarbij ik dacht "dit hebben ze afgeraffeld". Verwacht geen diepgaande quests en enorme grijze gebieden zoals CDPR dat doet, maar wanneer heeft Bioware dat ooit voor elkaar gekregen?
Ik heb geen hoge pet op van EA, ze hebben behoorlijk wat prachtige studios de nek omgedraaid en de meeste spellen die ze uitgeven heb ik geen enkele interesse in, maar na DA:V en de beide Jedi games ben ik wel optimistisch voor een ME spel :)

Tip voor een veel leukere combat, als je meer uitdaging wilt, zet enemy agression op highest en enemy damage op high.

[ Voor 4% gewijzigd door mister_S op 10-11-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00
Weet niet of er echt een act 2 is. Mogelijk kun je het gevecht tegen de eerste archdemon het einde van een act noemen. Volgens de achievements heb ik gisteren part 8 gehaald. Ik zit nu op 48 uur (mogelijk al meer, weet niet of trueachievements de juiste tijd weergeeft)
De draak in de grot achter de 3 champions is wel een lastige merk ik. Die wisselt op een gegeven moment van type aanval en heeft van die dark momenten. Die krijg ik op 1/3 maar dan is het beetje over voor me.
Mogelijk ben ik toch nog iets te laag niveau :)

[ Voor 16% gewijzigd door SunnieNL op 10-11-2024 20:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Ook ik heb mijn eerste uren in de game zitten. Om eerlijk te zijn valt het me zwaar tegen.
Laat ik positief beginnen, de game is fantastisch geoptimaliseerd en draait ook fantastisch op PC. Altijd 60+ FPS met alles op Ultra in 1440p met DLSS op Quality, zonder microstutters. Ik kan mij eigenlijk geen grote PC game meer herinneren die zo flawless en goed liep kort na release.

Daarnaast, de game ziet er ook geweldig uit. Dat mag echt gezegd worden. Duidelijk dat in deze onderdelen veel tijd en liefde is gestoken.

Wanneer je voorbij dit prachtige omhulsel kijkt blijft er helaas (naar mijn mening uiteraard) weinig positiefs over. Ik heb vorig jaar nog opnieuw DA: Origins en deel 2 gespeeld en recent Inquistion een 2e keer doorlopen. De games zijn eigenlijk niet eens meer vergelijkbaar met Veilguard.

Ik vind het prima als games vernieuwen en door ontwikkelen, maar dit speelt gewoon als een (slechte) kopie van God of War. De verouderde tactische combat en RPG mechanics uit eerdere delen zijn helemaal eruit gesloopt in plaats van doorontwikkeld tot een modernere versie. Het is een full-on action game geworden met precies dezelfde gameplay loop en combat als GoW (light attack+heavy attack).

Even ter illustratie een aantal opvallende gelijkenissen tussen GoW en Dragon Age:

- De lineaire opzet (waar in principe niks mis mee is!) is precies hetzelfde als GoW....Ieder level weer nieuwe omgevingspuzzels met draaiende stambeelden en het "mikken van laserstralen op kristallen" en vervolgens een aantal enemies. En als je het al iritant vond dat Atreus alles verklapte.... Wacht maar tot je je party in Veilguard ontmoet; zelf nadenken is niet nodig in elk geval.
- In plaats van op immersieve wijze loot verzamelen zijn er nu overal "schatkistjes" verstopt, (die er allemaal hetzelfde uitzien). Wanneer je die opent krijg je een kleine dopamine triggerende animatie te zien waarna je een ogenschijnlijk willekeurig item loot. Wanneer je dit item vervolgens equipped veranderd er niks aan je uiterlijk. Je speelt namelijk "cosmetics" vrij die je uiterlijk bepalen.
- Overal staan dezelfde groene vaasjes waaruit je een groen bolletje loot om te kunnen genezen.
- Het rune systeem is een kopie van de GoW talismans
- De monsters lijken daarnaast erg op de monsters uit GoW en niet meer op de oude DA monsters

Dat de game meer voelt als een God of War game dan een dragon age vind ik persoonlijk jammer. Maar wat pas echt jammer is, dat is het schrijfwerk. Ik vind het verhaal tot nu toe verschrikkelijk slecht geschreven en door verschillende niet nader te noemen dialogen (spoilers) word ik volledig uit de Dragon Age immersie gehaald. Ik vraag mij nog steeds af wie Rook is en waarom alle helden die zoveel geschiedenis hebben uit eerdere games je ineens als de grote held zien en je zonder enige twijfel vertrouwen.
Waarom gedragen diezelfde helden zich ineens allemaal als onzekere/softe tieners in mijn party?
Waarom kan ik als Rook alleen als een softe padvinder roleplayen :p?

Dit zijn slechts mijn bevindingen tot nu toe. Ik ga nog een aantal uur door, het verhaal van Inquisition had ook tijd nodig om zich te ontvouwen. Maar ondanks dat ik begrijp dat de God of War aanpak voor sommige werkt, voelt het voor mij (als Dragon Age fan) tot zover als een teleurstelling. Met goed schrijfwerk had deze game zo goed kunnen zijn....... Hadden ze hier ook maar even inspiratie genomen uit God of War!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Frez op 10-11-2024 21:15 ]

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
Hoeveel uur heb je er nu inzitten?
Want er zijn ook best open gebieden, maar die speel je niet vrij in de eerste uren.
Ook je uiterlijk veranderd echt wel mee. Het lijkt erop dat je de cosmetics aan hebt staan, die heb ik uit staan. Zelfs van je party veranderd het uiterlijk mee als je ze iets anders aan doet. Op de foto’s die ik heb geplaatst zie je ook dat ik van harnas ben veranderd toen ik een bepaalde versie kreeg.

Ik denk dat het ontwerpteam gewoon met de tijd meegaat en meegaat in wat de rest goed vind. Tussen dao, da2 en dai zaten ook mega verschillen. Wat dat betreft doet hij me veel meer aan da2 lijken nu. Loot systeem zou ook uit de ACs kunnen komen die op dezelfde manier werken, of Diablo. Volgens mij zelfs wat ME achting. Eigenlijk elke rpg wel. Dus ik snap niet helemaal waarom je de vergelijking maar blijft maken met GoW. Die heb ik echt pas geleden eens gespeeld en vond die juist lijken op heel veel andere games die ik al had gespeeld. Zat me toen echt af te vragen wat de hype nou precies was en daar was de storytelling veel meer rechtlijnig dan in veilguard.

Heb ook genoeg puzzles gehad waar ik niet werd geholpen waar bepaalde zaken waren of hoe ze werkten.

Schrijfwerk vind ik ook wel ok. Het is geen super verhaal, maar ook weer niet heel slecht. Je leert naar verloop van tijd steeds meer. Kan hier verder niet te veel over schrijven, want dat is niet leuk voor de rest van de spelers. Maar het verhaal wat Dai bij de dlc had ingezet wordt steeds verder ontsponnen.

Ik had door mijn tochten door de open gebieden en het killen van de champions zelfs op een gegeven moment al meer vrijgespeeld dan de bedoeling was, maar dat werd pas bij part 7 duidelijk toen ik alles ineens door kon zetten. En ook al een paar keer gehad dat ik ineens midden in een gevecht zat met een demon wat blijkbaar een missie was die niet eens op de kaart stond tot ik er ineens midden in zat (soms is het gewoon beter niet af te dwalen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:19

Grozno

acts without consequence!

Ik kan me vinden in de vergelijking met GoW. Daar zit dan ook wel een stuk Mass Effect Andromeda bij in gemengd. Kort geschreven vind ik het zeker een vermakelijke game, maar het is geen core RPG in de vorm zoals ik ze ken. Open doorgangen die kunstmatig afgesloten zijn met een barrier met een rood slot-icoon zijn wel echte immersion killers voor mij...
Het verhaal is wel okay denk ik. Dat vond ik bij BG3 trouwens ook niet het sterkste onderdeel bijvoorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Grozno op 11-11-2024 07:31 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
@SunnieNL wat super leuk om te zien dat je zoveel plezier aan het spel beleefd en dat je nu ook telkens nieuwe screens met ons deelt :P

Zelfde geldt voor @Vortigen, ik krijg hierdoor een heel ander beeld bij het spel dan dat ik eerst door de trailer had. Want het ziet er ergens best wel interessant uit :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Weisshaupt was erg goed gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:28
Nog wat screenshots van mijn laatste speelsessie :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luDCtIc0FcRpuXKzhci36XiPkcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cViqKQ2F0DCrCyiIICx67mUo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YAPjY-PlQdiCoFSS5B8W3S2GE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tLNVOumeWw8a4klD3MlZphGQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQtww4pR6_Xqysh62kUnquvYO_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bAsbuZsHQuIPPTfU0XnEykjB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_I0ngf92hyAem1JTtVt8R3jrJc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ibtp5lEQ8uDQk3U7ovE0x40g.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcAHSK7i4aT6JQ58ECIkmcX0OMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vZtoOCwJqDjquWlyDDdP9k5M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBqOpkD33iq0b4zRDCyqjjyipZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pDCahJxeaOX0xHMpD7tCt57U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGWyQGl4aSNGaePkiuPYYBN1RMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wCBSIdDPE3KQ0zuuLhlCsPzz.png?f=fotoalbum_large

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had niet moeten zeggen dat ik nog niet echt bugs gemerkt had, want opeens ziet Rook er nu zo uit in mijn character menu _O- .
In-game is ze nog normaal overigens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJTrzzRNJF7MOLm8LJf0LQ6dgXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQJwjJdc0yI9TNluSeNpdF5p.jpg?f=fotoalbum_large
Negeer ff hoe lelijk de foto is. Voor het gemak ff snel photo met mobiel van de TV gemaakt ipv toetsenbord te pakken.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• Vortigen
Cambionn schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:03:
Ik had niet moeten zeggen dat ik nog niet echt bugs gemerkt had, want opeens ziet Rook er nu zo uit in mijn character menu _O- .
In-game is ze nog normaal overigens.
[Afbeelding]
Negeer ff hoe lelijk de foto is. Voor het gemak ff snel photo met mobiel van de TV gemaakt ipv toetsenbord te pakken.
Dat is nogal een verschil ja met jouw Rook die ik op je screenshots heb gezien :)
Is het blijvend of lost een herstart het op?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Herstart nog niet geprobeerd, wel de mirror (denkende dan moet hij vast alles updaten met de changes). Maar die slaat veranderingen niet meer op 8)7 .

Blijft beetje gokken natuurlijk, maar vermoed dat de bug is ontstaan doordat mijn partner van de week een eigen save is gestart. Als ik de patchnotes op Steam lees linkt het alsof dit in PC Patch 2 is opgelost, maar die kwam uit nadat mijn partner het spel begon. Geen idee nog of ik het gefixt ga krijgen. Maar gelukkig ben ik in-game nog mezelf. Enkel in menu's niet. En gelukkig kan ik er wel om lachen dat ik opeens een kale vent ben daar. Moet toch een béétje positief blijven :P .

Maar is wel een serieuze bug. Kan me indenken dat mensen hier flink pissig om worden, zeker als het niet te fixen is en de hele save zo blijft.

Ff los van die bug, mijn Inquisitor is ook niet de Inquisitor die ik gemaakt had. Die lijkt ook naar default te zijn gezet. Geen idee of dat daardoor komt of een andere bug is. In de patchnotes van PC Patch 1 stond daar wat over, maar dat was enkel voor de laatste cutscene en ik had net de eerste ontmoeting (en dat lijkt me niet de laatste).

[ Voor 18% gewijzigd door Cambionn op 15-11-2024 10:43 . Reden: typo's ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:56
Nou, vandaag ‘Veilguard’ alsnog een kans gegeven. Heb vooral mijn verwachtingen bijgesteld en ben het spel gaan spelen met ‘Fable’ in het achterhoofd - daar heb ik destijds namelijk héél veel plezier aan beleefd! :)

Het resultaat? Het is best een leuk spel! (y) Daarnaast speel ik nu als mage, wat de combat een stuk dynamischer maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNOHZx2Vb43ScsTQPpY86LASmEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PlCKTUKAQWtVKJuswYvly7Iu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-bQi0PedWh_36A8rM0TiHNiOrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jCwfssUaoSSNT9Xkw6MyHqfb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nifwK92AxGtbC8YBK1r11Hfe2iA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lq1IoJzNqW0WhvDjhqoPVCbT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7A73oVPtW4HOF8CuEq6oY0oPDAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XpeqllSdQUcXTpaWV1JYuQoi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1w4xWhfV56Rw4dx1g8gfw6u_rDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oC4KjeygdlmeEjozwQJLfZ6e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:56
Yonix schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:09:
Nou, vandaag ‘Veilguard’ alsnog een kans gegeven. Heb vooral mijn verwachtingen bijgesteld en ben het spel gaan spelen met ‘Fable’ in het achterhoofd - daar heb ik destijds namelijk héél veel plezier aan beleefd! :)

Het resultaat? Het is best een leuk spel! (y) Daarnaast speel ik nu als mage, wat de combat een stuk dynamischer maakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En gisteravond, na ruwweg 12 uur, toch maar weer verwijderd. :/

Ik heb het spel een échte (tweede) kans gegeven en ik heb geprobeerd om voorbij de imperfectie te kijken, maar uiteindelijk kon het spel mij toch niet grijpen.

Het spel zit audiovisueel erg goed in elkaar, dat viel mij de eerste keer ook al op, en ik merk dat sommige companions uiteindelijk prima te tolereren zijn (behalve Neve :X ), maar voor mij was de grootste domper het verhaal i.c.m. het slechte quest design; ik voelde mij een passagier die constant aan de hand werd meegenomen. Er is weinig ruimte voor immersion en diepgang, naar mijn mening.

Stiekem had ik de hoop dat het per quest beter zou worden, maar na 12 uur zat ik nog steeds met hetzelfde gevoel achter de laptop - en dan is het tijd om te stoppen en door te gaan naar iets anders.

Nee, Veilguard is niet(s) voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik krijg wel steeds meer jeuk door het zien van al die mooie beelden, het ziet er echt niet slecht uit! _/-\o_ :o
Alleen tijd is wel een probleem, want heb nog zoveel te spelen en er komt deze week alweer een nieuwe game uit die ik heel graag wil spelen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:47
Inmiddels lvl 34 en ik vermaak mij nog steeds enorm goed. Sommige kritiekpunten snap ik echt wel maar voor mij is het echt een leuke game. Probeerde een lvl 40 draak te verslaan en dat lukt nog absoluut niet :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
Ik vind de companions juist erg goed gedaan en het verhaal is vermakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mister_S schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:34:
Vermakelijk vind ik een mooie bewoording. Vind de verhaallijn namelijk niet diep of onverwachts ofzo, maar heb er wel zeker lol in. Companions wordt ik ook blij van, zitten echt wat leuke tussen en vind niemand echt vervelend (waar dat ik voorgaande spellen wel voor minstens 1 companion zo was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
mister_S schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:34:
De meeste wel. Ik speel met Neve en Emmerich, die zijn leuk. Taash blijf ik ver weg van, vreselijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
"Vermakelijk" vind ik van vrijwel alle Bioware verhalen trouwens. Ik heb de studio nooit geweldig gevonden in verhalen, wel in hoe ze het neerzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Een verhaal hoeft niet per sé helemaal fantastisch te zijn om een spel leuk te vinden vind ik zelf. Baldur's Gate 3 vond ik geweldig, maar de 3e act was qua verhaal voor mij echt niks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SunnieNL
Ik zit nu op 71 uur in het spel. De keuzes die ik eerder heb gemaakt komen nu terug in de verhaallijnen. De game meldt dit alijd even in het beeld dat bepaalde keuzes beperkt zijn of een bepaalde richting in zijn gegaan door een eerder gemaakte keuze, zoals bij de burgemeester (of dit ook echt zo is kan ik alleen in een 2de playthrough zien, en dat staat echt nog niet op de planning :P )

Ondertussen zijn alle 6 de high dragon's verslagen en heb ik het grootste deel van het land wel in kaart (staan er een paar op 95% procent). Grappig om te zien dat nu ik een romantische relatie ben aangegaan de rest van de companions ineens interesse in elkaar hebben (ook deels door keuzes die ik eerder heb gemaakt)

Ben benieuwd of mijn keuze voor Emmerich nog een effect hebben in de finale van het spel, waar ik zo langzaamaan wel naar toe aan het werken ben. Maar ik ga pas verder met de hoofdmissie nadat alle side quests zijn weggewerkt.

Nog wat foto's en filmpjes van de afgelopen dagen (let op: filmpjes kunnen spoilers bevatten):
- 9.999 kill scores: https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191611359
- Emmerich tussenscene: https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191611385
- First First Talon First Warden: https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191611410
- Bye bye dragon 2: https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191611432 (heeft me ook veel te lang geduurd voor ik door had hoe je de draken het beste kan verslaan :P)
- Bye bye dragon 1: https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191434486

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bvPly0xPhgpIw7PUO1yUVorN0A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tipRBFakp69bDRD1v5EDYY7d.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmgnE00vaqZO8tAv2yKDE-rpqcA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rIgbDlEaebJHtvK0K7enowl1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dyfou-LCRvB4PBkshq6K49o8Xak=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/L3N4dau5zgUobBBoQzWV16Qa.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zc9-4lxDb-hypkZz7J7qrZ0SV1Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R3zsztQqOu2UOheHo5WbNzKm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RI3o4x4xY-j_k3MfGterpURl_vg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hhXJdFXb6BriVmVdsiQb2j4L.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RpCFPl3rfFSxrYMoMXeEC_Q8bM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dmTAy2vmAVwfwDr4RwzxnFfP.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrV2QLvZd0sb5Gv-Op24eZkND9c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1saRpYXBKO5n5GIw1ALqtocc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiIR_TkmK1evyWy5pX2ZdQsLmEk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/W9pYSKJyw8AHIT5lZB3njWOQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWYAu23ovMgeQLY2ff80tNmw808=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MGNzxBcSarhYVb2OKQkTLGYB.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsupp-Tl6kuNNwL4cxIGfVsSgok=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ji3ajRiyl3uuUS9PDWIDbVrL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zIXxIIb5aHTr2lBoqFU4XZaykg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AiiIuIrnkfdj7Gwgs9lmbHls.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqAgHlvmIVsonnLaHsRw0uUUSGw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CwKxneV9YDwgz3M7lLKJ5VTw.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwAV3qSVHSgpXnTzK93xJlpw_Bs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mwLZ7AVC1ybtY9auzQZXpo4J.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dxyowc9un7i9QLC-oVdJH-o0oCQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yVhyrRIPlYUtV8LrmCqDiIhR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gddRpxo10M6WWyMktDYReLBGN7M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VbNZXAtQGkeLwkcGKmC79KEw.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEUdW0NZ1icMRsQREAEgQ1CldtE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CHPWcb7MQDiKGEFzG4dviHKo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUd4lIVSClD6C_ASoHLw-b0-m-U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Q2jjKp54pclTITbVrRiS65Ao.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@SunnieNL welk lvl ben je ongeveer als je hem uitspeelt? Dan kan ik peilen hoe ver ik ongeveer ben :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
Piet_Piraat7 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:51:
@SunnieNL welk lvl ben je ongeveer als je hem uitspeelt? Dan kan ik peilen hoe ver ik ongeveer ben :)
Level 50 nu en moet nog minimaal stuk of 4 chapters van de hoofdmissie doen en op dit moment nog 4 side missies (denk dat dat er nog wat meer worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:06
Mooie deal voor Xbox nu op Bol.com: 49,99.

@G_Dragon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Close ups van mijn Rook en zijn companions plus Assan en Manfred en natuurlijk good old Varric :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I49yfkVmRgVFiIq01R5jf5kLYtA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/llHbIjOSsGoWSkEElFg3CQlT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOf--PlB25wrjw1fqU4ja9Ts2Mk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RMl01HH6Vg85d3i5FFKqQ67S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10wzoJO9Qxx-G57FzPj7-j-_7Gk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fd0zTbcqInpyS2gpKyLBE9R7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiIxON66eg2MO83jaHhhvtaay_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5tVfmlztwjwy4hdIvuppkFvY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yn5Aw-7QttNxb28nU_cUxJ7BjGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UL5Albu107EUZW5csgzQHQMD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MflqxIHbc2JvxDz4ahAiBRkSK1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yshc1ODbCf5gLPbzYDCpyEsN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzKyj5Zog5gv94gz0NkA9QrtSF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LDdXb5KYeuCYSoqgb2e9zcnL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WqR5VHj40Q2LvQv1B6QWdzo7FI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zaRcQQLzL3adFrLPQ5GQp5oe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtkMzzVt5ido3QWYD0TvMIwhaB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7hCsk4ComRN95zdxacDgzOWW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jxDH7wTl0OAZRYXNvhLfNOQR0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VHaDG2VNcE0YZpXeuSrehT0U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBJNUHpnQWR3v6e2vXFPYXAwaJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RfWmVy4Ivpy9vmhsYPgaPbo5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:31
Timothy3000 schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:30:
Mooie deal voor Xbox nu op Bol.com: 49,99.

@G_Dragon
Krijg je dan een key of is het de disk?
Nvm gekeken lijkt de disk te zijn want voor de x.

[ Voor 10% gewijzigd door HugoStiglitz op 18-11-2024 18:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 00:30
SunnieNL schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:16:
[...]

Level 50 nu en moet nog minimaal stuk of 4 chapters van de hoofdmissie doen en op dit moment nog 4 side missies (denk dat dat er nog wat meer worden)
top dan heb ik nog even te gaan, ik zit nu op level 30 en rond de 30 uur speeltijd (volgens de saves).

Ik vind deze game fantastisch, het spreekt mij veel meer aan dan de vorige dragon age delen, alhoewel ik wel kan snappen dat anderen daar anders over denken, Het is wel een iets andere game kwa opzet. Maar als je dat los laat dan is het de ene mooie lokatie na de andere, op de ps5 pro in performance mode spat het van je scherm af, en de ene lokatie is nog mooier dan de andere. Deze game staat voor mij in mijn top 5.

wat betreft favoriete lokaties, ik vind dock town onvoorstelbaar mooi, met name beneden in de docks bij dat water en al die paleizen op de achtergrond, bizar mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:36
Ik moet zeggen dat ik het wel bijzonder vind dat deze game geen een keer is genomineerd bij de Game Awards 2024, terwijl de reviews best wel aardig waren. De dlc van Elden Ring is dan wel weer meerdere malen genomineerd, wat volgens mij geen complete game betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nol_NL schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:28:
Ik moet zeggen dat ik het wel bijzonder vind dat deze game geen een keer is genomineerd bij de Game Awards 2024, terwijl de reviews best wel aardig waren. De dlc van Elden Ring is dan wel weer meerdere malen genomineerd, wat volgens mij geen complete game betreft.
Hij is 1 keer genomineerd. Ik vind het wel terecht. De catogorieën waar die tussen zou passen hebben gewoon in mijn ogen betere spellen die dan dus ook genomineerd zijn.

Dat Elden Ring 2 keer genomineerd is vind ik inderdaad ook BS. Er zou een aparte catogorie voor DLC moeten zijn ofzo. Hoewel deze uitbreiding wel heel goed is en zeker sommige volledige games van de baan veegt blijft het idd een DLC die niet genomineerd moet worden in dezelfde catogory als volledige titels nee.

Ik denk dat Dragonage wel hier en daar nog een nominatie had kunnen krijgen maar ik ben aan de andere kant juist niet verbaasd hier over.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ben ook al een paar uur met het spel bezig. Vind het wel leuk, maar anders dan ik verwachtte. Ik vond DA: Inquisition helemaal geweldig en dit is wel echt een andere game. Ik ging er een beetje blind in met de gedachte een mooie opvolger te hebben. Grafisch overigens wel een knap staaltje, al vind ik niet alle gebieden even geslaagd. De steden waar ik tot nu toe geweest ben vind ik bijvoorbeeld niet erg indrukwekkend. Verder blij met frame generation want anders had ik lang geen fijne framerate kunnen halen :+.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SunnieNL
Wow... na 77,5 uur valt het doek.

ik kwam om 20:45u op het point of no return. Dacht dat ik het wel zou halen in 2 uur, maar dat bleek tegen te vallen. Rond 2315u zat ik op een rustpunt, maar toen zat de adrenaline al zo hoog dat ik niet meer kon stoppen en hem af moest maken.

Deze laatste 4 uur waren top. The scenematics waren overweldigend (terwijl je daar ook nog keuze in hebt). Dan ben je toch ook weer blij dat je alle side quests hebt gedaan (al vraag ik mij af wat er was gebeurd als ik dat niet had gedaan).
Traantje weg moeten pinken (had ik dat kunnen voorkomen?). Een vermoeden bevestigd.

Heel veel fimpjes gemaakt die ik hier niet ga delen ivm spoilers. Degene die ze wilt zien weten ze wel te vinden.

Level 50 is overigens de maximum score. Hoger kun je niet, hoeveel XP je er ook nog bij krijgt (en je krijgt een hoop XP op het einde). Ik had blijkbaar alles zo goed voor elkaar dat ik zo goed als onverslaanbaar was. Denk niet dat ik mijn levenslijn onder de 90% heb gezien in de finale.

Helaas niet de 1000 gamerscore gehaald. Blijven steken op 875 (6 gemiste achievements)

Blijft over een paar beelden, die ik hier wel kan delen zonder te veel te verraden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9MRkqwGZN5nLOepHQnLGIJFOaY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rdPc9NFUsrL32pyN9kifZK1C.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zge9iIjsBc4-c5RYI46QeDNVE5g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iDI5oh7V6Saht7zzyaBk5AD7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYPIS0fBRCvAINT7poANJqnmtYI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GUn15y7XwzuJmp22buTrZ8Q3.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 48% gewijzigd door SunnieNL op 19-11-2024 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:53
Hoewel ik bang ben dat ik totaal teleurgesteld ga worden hou ik toch de tweedehands verkopen in de gaten. Hij gaat nu al rap richting de €40 zie ik, als ie rond de 30 is (of mooie BF deal) dan ga ik hem ook maar eens halen.

Misschien dat ik als hele grote Origins fan tóch nog er plezier mee kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:00:
Ik ging er een beetje blind in met de gedachte een mooie opvolger te hebben.
Ik denk dat stom genoeg dit zo'n beetje de slechtste verwachting is die je kan hebben. Idd omdat het spel zo anders is. Het moment dat je er in gaat als "een opvolger van de vorige games" valt hij niet zo lekker denk ik. Als je er in gaat als "een nieuwe RPG" is hij erg leuk.

Maarja, gezien het wel een opvolger is, snap ik het ook wel. De fout ligt daarin echt bij Bioware, dat ik het aangeef is eerder kritiek naar hun en advies/waarschuwing voor een nieuwe spelers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
10 jaar geleden dat DA:I uitkwam.

Bijna alle 'opvolgers' waar zo'n lange tijd tussen zat zijn totaal anders dan de versies ervoor.
Hoe mensen spelen is veranderd, technieken voor de games zijn veranderd, technieken van de devices waarop je speelt is veranderd. Andere games zijn gekomen en hebben andere gameplay geintroduceerd.

De verwachting dat het hetzelfde is als 10 jaar geleden is gewoon nooit correct. Dat kun je niet verwachten (misschien alleen van Rockstar, maar die zijn in de tussentijd ook gewoon bezig met de online omgeving).

Nieuwe generatie gamers zouden het nooit accepteren als de game hetzelfde werkt als die van 10 jaar geleden. En zeg nou zelf, jullie waren toch ook blij dat ME2 en ME3 niet zo speelden als ME1.
Volgens mij was ook het commentaar op DA:2 in de tijd niet mals. Ook die week al te veel af van DA voor velen.

Sowieso is in 10 jaar tijd ook aardig vertroebeld hoe het spel toen speelde. In je hoofd zijn oude games altijd beter, tot je ze weer op start.

[ Voor 5% gewijzigd door SunnieNL op 19-11-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan zich mee eens, en ik heb eerder ook al aangegeven dat de Dragon Age games idd altijd veranderden ;) .
Maar zoals ik ook al aangaf, voelden die nog wel als een echt vervolg ondanks hun verschillen. Er zit echter wel echt een verschil tussen een franchise dat mee veranderd met de tijden en af en toe wat nieuws probeert, en een spel dat voelt als een compleet andere franchise die de lore geforked heeft om er daarna zelf wat mee te doen. DA:V voelt als dat laatste.
SunnieNL schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:38:
Sowieso is in 10 jaar tijd ook aardig vertroebeld hoe het spel toen speelde. In je hoofd zijn oude games altijd beter, tot je ze weer op start.
Dan is het maar goed dat ik ze nog met regelmaat speel, wat ik vorige maand heb gedaan is nog niet zo vertroebelt. Overigens heb ik nooit gezegd dat de oude games beter waren, enkel heel erg anders ;) .

Het was ook geen klacht over de kwaliteit van de game, ik vind de game juist top. Meer over de verwachting die geschept wordt doordat het een vervolg is binnen een franchise. Ik hoop juist dat men er met die kennis iets opener in gaat, zodat ze er echt van kunnen genieten ipv teleurgesteld te zijn door de veranderingen. Vind het ook leuk om te lezen dat sommige hier dat gedaan hebben, zelfs al blijft het niet iedereens soort game (en dat mag) O+ .

[ Voor 52% gewijzigd door Cambionn op 19-11-2024 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
Cambionn schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:00:

Dan is het maar goed dat ik ze nog met regelmaat speel, wat ik vorige maand heb gedaan is nog niet zo vertroebelt. Overigens heb ik nooit gezegd dat de oude games beter waren, enkel heel erg anders ;) .
Dat commentaar was ook niet direct tegen jouw :) Maar ik merk dat veel mensen denken nog te weten hoe de oude games waren, terwijl dat vaak helemaal niet zo in elkaar zat als men dacht. Er zit wat bias overheen. Tussen de eerste 3 delen zat 2 en 3 jaar en daarna 10 jaar.

Overigens vond ik het, als speler van het eerste uur en lezer van de boeken, erg tof om in deze game heel veel verhaallijnen bij elkaar te zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Geen enkele DA spel na Origins heeft als een DA spel gevoeld voor mij, dus daarom stoor ik me waarschijnlijk niet aan de verandringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:31

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Cambionn schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:00:
Aan zich mee eens, en ik heb eerder ook al aangegeven dat de Dragon Age games idd altijd veranderden ;) .
Maar zoals ik ook al aangaf, voelden die nog wel als een echt vervolg ondanks hun verschillen. Er zit echter wel echt een verschil tussen een franchise dat mee veranderd met de tijden en af en toe wat nieuws probeert, en een spel dat voelt als een compleet andere franchise die de lore geforked heeft om er daarna zelf wat mee te doen. DA:V voelt als dat laatste.
Ik snap dat dus niet. Veilguard verschilt net zo veel van DAI als dat DAI compleet anders speelt dan DA2 en die was op zijn beurt weer heel anders dan Origins. Wat dat betreft is het juist Veilguard die op bepaalde manieren weer terug grijpt naar zijn roots.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 22:00
Ik heb zelf deze spel ook uitgespeeld. Ik ging er niet met hoge verwachtingen in maar het had met snel in de greep en tegen het eind miste ik nog twee achievements en had ik alle maps op 100% completion. Ik snap de kritiek van het spel maar ik denk dat het van mensen komt die een crpg verwachten. Dit is een arpg en is kwa structuur meer met GoW te vergelijken.

Ik had toevallig DA:O nog twee jaar geleden gespeeld en daar waren twee dingen die mij heel erg stoorden die beter gedaan zijn in Veilguard. Eerst was het aantal fetch quests: veel quests in DA:O haalde je uit mission boards en een deel ervan waren fetch quests. Tweede was dat tegen het eind je te veel combat encounters kreeg en met de combat system van toen duurde het zo ontzettend lang dat het gewoon niet meer leuk was. Ik moest me toen echt ertoe zetten om het spel uit te spelen.
Met Veilguard had ik precies de omgekeerde. Na de point of no-return speelde ik het in een sessie uit en was het ineens na midden nacht. Ik zat er zo in dat ik de tijd helemaal vergeten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:05:
Ik snap dat dus niet. Veilguard verschilt net zo veel van DAI als dat DAI compleet anders speelt dan DA2 en die was op zijn beurt weer heel anders dan Origins. Wat dat betreft is het juist Veilguard die op bepaalde manieren weer terug grijpt naar zijn roots.
Ben ik het persoonlijk dus niet mee eens. De gameplay is wel steeds veranderd, maar een spel bestaat uit meer dan de gameplay. De algemene atmosphere en vibe, hoe dialogen zijn geschreven, hoe de lore werd uitgewerkt. Dat voelde voorheen echt als continue voortborduring op, zelfs met het aantal redcons tussen DA:O en DAII. En dat gevoel heb ik bij DA:V niet.

Opeens zitten we in een wereld met reusachtige schatkisten voor loot en cutey skeletons voor undead. Met, zeker in het begin, veel lichtere dialogen (zoals eerder al aangegeven komen er later meer momenten met een Inquisition-ish vibe). Elven-artifacts lijken opeens op dwemer-machinations, en je kan vrijwel enkel spelen als een goodie-twoshoes, echt evil of egocentrische opties zijn er niet. Een deel complexiteit is eruit gehaald, waar bijv. Tevinter zo'n mooie opbouw had met Dorian's dialogen is het grotendeels terug gezet naar simpel "evil mages rule and have slaves". Dat zijn maar een paar voorbeelden, maar er is een hoop meer dat de overal vibe bepaald. En dat wordt dan samen gevoegd met andere gameplay, welke niet enkel action-based is ipv tactic, maar ook inspiratie lijkt te halen van action-adventure games uit PS2/PS3 era met hun puzzeltjes en hoe de maps opgebouwd zijn (wat ik enorm waardeer overigens). Je kan best aardig wat veranderen en toch in dezelfde lijn zitten, maar als je te veel veranderd gaat het anders voelen.

Nou klinkt dat allemaal misschien negatief, maar nogmaals ik ben echt niet negatief over het spel. Het is juist mijn GOTY dit jaar terwijl ik de oude spellen ook dood speel. Maar het heeft gewoon een heel andere vibe dan de vorige 3 delen, welke ondanks hun verschillen wel echt als vervolgen voelden. En dat hoor je ook in de community van alle kanten, veel meer mensen praten hierover dus het zal niet enkel aan mij liggen gok ik. Anders is echter niet meteen slecht, het heeft hier imho heel goed uit gepakt. Maar als je het niet verwacht wel iets dat het verkeerd kan laten vallen.

Niet elke verandering komt door de tijd. Soms is er ook gewoon een keuze gemaakt voor verandering. Dat is hier ook gebeurd, het is niet enkel de 10 jaar ontwikkeling dat dit spel zo anders maakt, maar ook gewoon andere keuzes. En dat is prima. Maar als je die niet verwacht, is het imho niet zo gek dat men daar op reageert zelfs al zijn de veranderingen zelf niet slecht. Ik hoop vooral dat de mensen die daar "last" van hebben dat naast zich neer kunnen leggen, en het spel op zichzelf kunnen zien ipv in hun initiële reactie op de verandering te blijven hangen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik geef het op. De eerste paar uur beloofden wel wat, maar nu na pak ‘m beet 12 uur is het voor mij afgelopen. Ik vind het echt een zielloos spel. De maps voelen doods aan, het verhaal grijpt me niet. Wat main en sidequests gedaan en het is een voortdurende herhaling van zetten met dezelfde puzzels en vijanden, en dat met core gameplay die nou niet je van het is. Zonde, maar niks voor mij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mister_S
Ik denk dat ze met de laatste patch iets aan de graphics hebben veranderd, die rare vaseline effect is weg en alles ziet er een stuk scherper uit :)

Ik tik bijna de 50 uur aan en geniet nog steeds. Amper filler content, de companions zijn erg goed (vooral de VA) en de quest structuur kan ik waarderen. Ik word persoonlijk ook helemaal moe van zielloze open werelden waar je doelloos in ronddwaalt, dus de hub structuur vind ik ook best goed. Na al die jaren gamen kom ik zeker niet tot tien als ik spellen moet opnoemen die open wereld ECHT goed hebben gedaan.

Tot nu toe geef ik het een dikke 9 en ik denk niet dat dat ook zal veranderen. Net als elke spel, en vooral RPG, neemt de interesse natuurlijk na al die uren wat af, maar het is nog steeds een erg geslaagd spel voor mij. Als we puur naar de technische kant kijken, is het een hele sterke spel, zeker een topper van de laatste 10 jaar. Wat deze engine neerzet met deze performance is geweldig. Op een OLED scherm met HDR en RT is het prachtig, en dat haar hebben ze erg goed gedaan (nooit gedacht dat ik ook haar zou noemen in zulk context). De character modellen zijn wel middelmatig (als ze geen armor dragen), dat is wel een vreemde.

PS. wat mij betreft past deze stijl wel een stuk beter bij Mass Effect. Na het ervaren van dit spel moeten ze gewoon een geweldige Mass Effect laten zien ;)
PPS. Het schrijfwerk is inderdaad niet erg sterk, eerder een leuke boek van Dan Brown dan een complexe wereld van Tolkien, maar ik heb het schrijfwerk van Bioware nog nooit sterk gevonden. Daar stoor ik me dus niet aan. Net als elke Bioware spel, een goede opzet met een aantal zeer sterke ideeën en scenes, maar over het algemeen gewoon vermakelijk. In Veilguard is de hosanna sfeer wel erg overheersend, maar dat vond ik persoonlijk geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door mister_S op 23-11-2024 16:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Cambionn schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:41:
Zo dat heb je snel gedaan @prutser001 ! Ik kon het niet laten en heb het wel gelezen, mooi geschreven, spoilers vallen grotendeels mee of zijn al ter loops in discussies over videos ongespoilerd genoemd wat ik kan waarderen (maar nooit verkeerd voorzichtig te zijn net nieuwe games en de tag te gebruiken. Noem het meer voor andere nieuwschierigen in het topic die overwegen om te lezen of niet).

Ik kan een hoop punten die je noemt idd wel herkennen. Niet allemaal, maar dat is ook deels omdat ik ook nog niet zo ver ben of bepaalde dingen niet zo erg vind. Ik kan je bijdrage waarderen :) .

Omtrent het springen wat je noemt. Ik ben er juist blij mee. Als ik ergens slecht in ben zijn het jumpquests, maar hier klimt hij ook op het randje als je hem net niet haalt. Zorgt dat platformen geen jumpquest gevoel hebben voor mij waar ik tich keer val voordat ik erop kom maar als fijne exploration voelen. Niet dat ik daarmee je punt probeer te ontkrachtigen overigens, meer om de andere kant te laten zien. Het zal afhangen van de persoon of het voordelig uitpakt of niet.
Ja beetje late reactie, zit nu zelfs al aan einde 2de playthrough, point of no return... Wilde even zien wat de andere keuzes nou precies inhouden. Nou ja 1 keuze en andere class (eerst mage/GW nu rogue/Crow).

Keuze spoiler - welke stad te redden

spoiler:
Het verschil is wel enorm of je nou de ene of de andere stad red, Minrathos heeft voor mijn gevoel een veel mindere impact dan de complete blighted andere stad. De blight komt veel dreigender over dan die paar soldaatjes die op de hoek staan, heb het gevoel dat je als speler gewoon de stad weer zou kunnen terugwinnen.

Ander 'groot' verschil vind ik de gear die ik op mijn mage vond en nu op mijn rogue vind. Loop nu volledig in rode gear rond en ben zwaar overpowered, Op de mage ook wel maar liep niet in volledige rode gear rond. Kan nu bijna een 2de karakter voorzien van een set.

Wat me wel zwaar tegenvalt is dat je gewoon niet 'gemeen' kan zijn, echt een domper. Als er mensen dood gaan heb je daar eigenlijk niets over te zeggen of kun je er niets aan doen. (Ja die mayor in het begin en die envici ofzo) Maar je keuzes hebben gewoon 0.0 impact buiten welke stad je kiest dan. Als je in DAO nog gewoon letterlijk mensen kon afzeiken, bedonderen, afmaken... Dit is echt helemaal weg, ik snap wel waarom hoor, ik verwacht dat weinig mensen Taash willen...

Ook dat je alleen op uitnodiging met je companions kan praten is gewoon ruk. Erg minimaal en oppervlakkig. Om over de shit romances nog maar te zwijgen. En party banter is ook ruk.

En de 'afgesloten zones' (will be unlocked later bla bla) of wat er ook staat had beter gekund. Alleen al dat slotje erop voelt goedkoop.. Nu ook gehad dat ik een stap te ver zette bij een missie en zo een paar kisten miste omdat er ineens blight groeide. Auto save was tever terug...

Als je DAO/Awakening, DA2 en DAI of/en ME1/2/3 (Andromeda) gespeeld hebt merk je dat het verhaal steeds meer bergafwaards gaat ten opzichte van de eerste titels.

Ik zie her en der mensen schrijven dat het een mooi verhaal is etc.. Maar niemand kan me vertellen dat DAV beter dan DAO/Awakening DA2 of zelfs DAI is. Totaal geen diepgang tov eerdere titels in deze serie.

Waar je in DAO _ECHT_ je origin story kon spelen krijg je nu gewoon de keuze met een slap verhaaltje eraan vast.. Je bent ineens een Gray Warden/Crow (de andere keuzes boeien me niet echt) Waar in DAO je echt het gevoel had een episch verhaal te starten. Ik denk dat als ze dat toegevoegd hadden het al iets beter had geweest.

Ook is de 'haast' weg, niets voelt of laat zien dat de wereld eindigd, Even picnicje hier, steentje gooien daar, vogeltjes voeren. En dan de persoonlijke dramas voelen geforceerd, in DAO had je ook wel wat dingen maar die kwam je gewoon tegen en voelde niet geforceerd. Alleen als je de 'missives' leest van de Inquisitor dat heel ferelden van de kaart geveegd is/wordt maar waar je niets van ziet. Terwijl zij wel naar jou toe kan maar jij niet daar kan helpen.

Het is jammer, ik hoop dat nu die woke/dei dinges op zijn gat valt er weer betere verhalen van Bioware komen.

Ik ben echt beniewd wat het oorspronkelijke verhaal was, welke richting ze op wilde.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik heb echt iets over het hoofd gezien :') slechts één van mijn companion had haar ultimate unlocked, geen idee ook waarom / hoe. Vervolgens wil ik verder gaan met het verhaal, krijg ik de melding 'let op, je gaat nu het laatste gedeelte in van de game! Maar: meerdere van je companions hebben nog onafgeronde zaken'.

Ik zag nergens meer uitroeptekens dus ik dacht echt dat alle quests klaar waren, blijkt dat ik gesprekken met ze moet voeren en de volgende keer dat de Lighthouse wordt geladen waren er opeens meerdere quests beschikbaar.

Vond sommige verhaallijnen al zo abrupt ophouden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-06 14:39
Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:41:
Ik heb echt iets over het hoofd gezien :') slechts één van mijn companion had haar ultimate unlocked, geen idee ook waarom / hoe. Vervolgens wil ik verder gaan met het verhaal, krijg ik de melding 'let op, je gaat nu het laatste gedeelte in van de game! Maar: meerdere van je companions hebben nog onafgeronde zaken'.

Ik zag nergens meer uitroeptekens dus ik dacht echt dat alle quests klaar waren, blijkt dat ik gesprekken met ze moet voeren en de volgende keer dat de Lighthouse wordt geladen waren er opeens meerdere quests beschikbaar.

Vond sommige verhaallijnen al zo abrupt ophouden :')
Na elke story missie doe ik een rondje companions om dat juist te voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@prutser001 hoe heeft 'woke' het verhaal slechter gemaakt? Dat snap ik niet. Had het spel zonder 'woke' een beter verhaal gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

mister_S schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:22:
@prutser001 hoe heeft 'woke' het verhaal slechter gemaakt? Dat snap ik niet. Had het spel zonder 'woke' een beter verhaal gehad?
Het was al niet best vergeleken met eerdere titels, maar het geforceerde en irritant geschreven karakter 'Traash' maakt het niet beter. Dit was gewoon de 'schrijfster' die haar frustraties aan de wereld moest mededelen. Dorian was goed geschreven.

Kritiek op een spel is prima, maar houd de discussie respectvol zonder denigrerende opmerkingen over representatie van minderheidsgroepen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mog op 26-11-2024 07:51 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ik vind het vooral storend tokenism. En niet alleen voor Taash, maar voor alle karakters.
Ik ben groot voorstander van diversiteit en vrijheid, maar alleen maar partymembers die bijna volledig gedefinieerd worden door hun trauma's wordt me wel wat gortig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Grozno schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:56:
Ik vind het vooral storend tokenism. En niet alleen voor Taash maar, voor alle karakters.
Ik ben groot voorstander van diversiteit en vrijheid, maar alleen maar partymembers die bijna volledig gedefinieerd worden door hun trauma's wordt me wel wat gortig...
Ja ik kan mij hier wel wat in vinden. Met twee goden die de wereld willen vernietigen voelen sommige character verhaallijnen wel erg overbodig en klein.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Soms is het verhaal inderdaad letterlijk: "Voordat we verder kunnen met het redden van de wereld, moeten we eerst onze persoonlijke problemen oplossen."
Dan gaat bij mij alle gevoel van urgentie verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Grozno schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:26:
Soms is het verhaal inderdaad letterlijk: "Voordat we verder kunnen met het redden van de wereld, moeten we eerst onze persoonlijke problemen oplossen."
Dat is in veel rpg's zo. In Cyberpunk zit er letterlijk een tikkende tijdbom in je maar ga je nog straatracen. Vind dat ook altijd wat afleidend en maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Dit is niet de plek voor feedback op moderatie. Daar is Feedback op moderatie binnen Spielerij voor.

[ Voor 81% gewijzigd door Bart ® op 26-11-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grozno schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:26:
Aan de ene kant snap ik hem. Aan de andere kant vind ik het altijd fijn dat ik tijdens "urgente" tijden mijn tijd kan nemen om eerst alle sidequests te gaan doen. Wanneer er echt tijdsdruk op zich voel ik me opgejaagd terwijl ik juist overal graag de tijd voor neem in zulke spellen.

En als ik dan al en half uur met customisation van mijn home-base bezig kan zijn (om maar iets te noemen), en de tijd kan nemen om kleine random mensen te helpen in side-quests, dan is dat niet veel vreemder dan een persoonlijke side-quest gaan doen van mijn in-game vrienden. Dat is dan nog altijd nuttiger eigenlijk, als die beter in hun vel zitten kunnen ze waarschijnlijk beter hun werk doen. Dus ik kan hier niet echt mee zitten.

Wel eens dat de personages niet zo veel diepgang hebben als bijv. een Dorian (maar dat gold ook voor sommige karakters uit eerdere games, Dorian was echt een positieve uitschieter), maar we waren het er denk ik al aardig over eens dat het spel niet super diep is kwa verhaal. Daar zijn de characters gewoon extensie van imho. Jammer, maar geen dealbreaker voor mij. Spel zelf blijf vermakelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Cambionn op 26-11-2024 17:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:27

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:36:
[...]

Ja ik kan mij hier wel wat in vinden. Met twee goden die de wereld willen vernietigen voelen sommige character verhaallijnen wel erg overbodig en klein.
Dat is toch niet anders dan in Mass Effect, Horizon Zero Dawn, alle Elder Scrolls, de Witchergames, et cetera? En zeg nou zelf, hoe veel character development kun je in een game verwachten waar je altijd alleen maar met de main quest bezig bent? Juist de side quests maken de parels een parel.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bart ® schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:59:
Dat is toch niet anders dan in Mass Effect, Horizon Zero Dawn, alle Elder Scrolls, de Witchergames, et cetera? En zeg nou zelf, hoe veel character development kun je in een game verwachten waar je altijd alleen maar met de main quest bezig bent? Juist de side quests maken de parels een parel.
Het enige waar nog wel wat verschil in zit, is de manier waarop. Veel spellen zijn de "nutteloze" side-quests van boer Piet die zich vooral druk maakt om z'n gewassen (bij wijze van, of Iron Bull's bakker voor wie zich dat gesprek uit Inquisition nog herinnerd) en niet het team wiens hele bestaansreden het redden van de wereld is. Dat zorgt dat het toch wel uit een andere hoek komt.

Maar zoals gezegd kan ik er ook niet echt mee zitten. Het had iets soepeler in het spel gezet kunnen worden wellicht, vooral door de characters wat extra diepgang te geven en natuurlijker bij de groep te voegen ipv expliciet te rekruteren waardoor het ook natuurlijker voelt dat ze meer aan hun hoofd hebben dan "de wereld redden". Maar zulke side-quests aan zich zijn heel normaal zorgen wel voor een fijne afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:27

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cambionn schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:05:
[...]
Het enige waar nog wel wat verschil in zit, is de manier waarop. Veel spellen zijn de "nutteloze" side-quests van boer Piet die zich vooral druk maakt om z'n gewassen (bij wijze van, of Iron Bull's bakker voor wie zich dat gesprek uit Inquisition nog herinnerd) en niet het team wiens hele bestaansreden het redden van de wereld is. Dat zorgt dat het toch wel uit een andere hoek komt.
Ja uiteraard maakt dat uit. Een suffe side quest is niet leuk. Maar een suffe main quest ook niet :P. Voor mijn gevoel maakt het niet veel uit of een side quest belangrijk is voor de main quest, als het maar gewoon leuk is om te doen. "I'm Commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel", voor de ME-fans :P.
Maar zoals gezegd kan ik er ook niet echt mee zitten. Het had iets soepeler in het spel gezet kunnen worden wellicht, vooral door de characters wat extra diepgang te geven en natuurlijker bij de groep te voegen ipv expliciet te rekruteren waardoor het ook natuurlijker voelt dat ze meer aan hun hoofd hebben dan "de wereld redden". Maar zulke side-quests aan zich zijn heel normaal zorgen wel voor een fijne afwisseling.
Zeker :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik zie dat de combat en cutscenes aardig smooth lijken. En de setting ziet er magisch uit.
Maar hoe zit het met de keuzes die je kan nemen? Hebben deze impact zoals BG3 of the Witcher?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bart ® schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:15:
Ja uiteraard maakt dat uit. Een suffe side quest is niet leuk. Maar een suffe main quest ook niet :P. Voor mijn gevoel maakt het niet veel uit of een side quest belangrijk is voor de main quest, als het maar gewoon leuk is om te doen. "I'm Commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel", voor de ME-fans :P.
Heel stom misschien, maar ik vind zelfs suffe side-quests vaak leuk. Het geeft enorme worldbuilding voor mij. Want Jan Modaal is, zeker in een settings zoals de meeste westerse fantasy spellen, helemaal niet bezig met de grote werelddreiging.

In Inquisition klaagden mensen ook vaak over The Hinterlands, dat het saai was en veel stomme quests. Dat je vooral voor een goede spel ervaring daar snel uit door moest en naar de latere maps. Maar ik vond in The Hinterlands juist leuk omdat je zo veel quests kreeg van Jan Modaal die zich druk maakte om simpele dingen, en een inkijkje in hun problemen en zorgen met de mage-templar oorlog en hoe die daar mee om gaan. Is nog altijd 1 van mijn favouriete maps in Inquisition. Ik miste dat een beetje in de latere maps.

Dus laat mij maar lekker tussendoor vogeltjes voeren meet Taash. Heb daar zelfs nog een save moeten reloaden want ik liep iets te snel er op af en toen jaagde in de vogels weg en kreeg ik een dissaproval. Dat kan niet hoor :P .

Maar wel eens, de quest moet wel beetje leuk gebracht worden. Ik neem suf nu als de content van de quest, maar ik vermoed stiekem dat jij bedoeld eentje die gewoon niet leuk is om te spelen. Dat is natuurlijk niet goed. Maar daar heb ik nog weinig last van gehad in Veilguard. En dingen als die champions komen daar voor mij dichterbij in de buurt. Dat voelt voor mij echt daar als gameplay dingetje dat in het verhaal gepuzzeld is ipv echt verhaal of world building ding dat je speelt, wat in een RPG naar mijn idee veel ergerlijker is dan een side-quest met een verhaal wat wellicht niet logisch is in de zware tijden.

[ Voor 0% gewijzigd door Cambionn op 26-11-2024 17:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pakkiwakki schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:20:
Ik zie dat de combat en cutscenes aardig smooth lijken. En de setting ziet er magisch uit.
Maar hoe zit het met de keuzes die je kan nemen? Hebben deze impact zoals BG3 of the Witcher?
Op de vorige pagina noemt Prutser001 iig 1 keuze die groot verschil maakt (in de spoiler, al heb ik zelf niet verder gelezen dan de eerste zin dat het een groot verschil is). Tevens heb ik ook mee gekregen dat er best wat gevolgen zijn in of je de side-quests van je companions wel of niet doet. Dus iig wat van je keuzes maken uit. Zelf merk ik dat kleine dingetjes als opmerkingen die je maakt soms ook worden meegenomen. Niet impactvol, wel leuke details.

BG3 en Witcher hebben mij nooit gelegen, dus vergelijking daarmee heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Cambionn schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:31:
[...]
Heel stom misschien, maar ik vind zelfs suffe side-quests vaak leuk. Het geeft enorme worldbuilding voor mij. Want Jan Modaal is, zeker in een settings zoals de meeste westerse fantasy spellen, helemaal niet bezig met de grote werelddreiging.

In Inquisition klaagden mensen ook vaak over The Hinterlands, dat het saai was en veel stomme quests. Dat je vooral voor een goede spel ervaring daar snel uit door moest en naar de latere maps. Maar ik vond in The Hinterlands juist leuk omdat je zo veel quests kreeg van Jan Modaal die zich druk maakte om simpele dingen, en een inkijkje in hun problemen en zorgen met de mage-templar oorlog en hoe die daar mee om gaan. Is nog altijd 1 van mijn favouriete maps in Inquisition. Ik miste dat een beetje in de latere maps.

Dus laat mij maar lekker tussendoor vogeltjes voeren meet Taash. Heb daar zelfs nog een save moeten reloaden want ik liep iets te snel er op af en toen jaagde in de vogels weg en kreeg ik een dissaproval. Dat kan niet hoor :P .

Maar wel eens, de quest moet wel beetje leuk gebracht worden. Ik neem suf nu als de content van de quest, maar ik vermoed stiekem dat jij bedoeld eentje die gewoon niet leuk is om te spelen. Dat is natuurlijk niet goed. Maar daar heb ik nog weinig last van gehad in Veilguard. En dingen als die champions komen daar voor mij dichterbij in de buurt. Dat voelt voor mij echt daar als gameplay dingetje dat in het verhaal gepuzzeld is ipv echt verhaal of world building ding dat je speelt, wat in een RPG naar mijn idee veel ergerlijker is dan een side-quest met een verhaal wat wellicht niet logisch is in de zware tijden.
Spoilers...

spoiler:
Het contrast tussen de 'verhaal/side quests' en 'tijdsdruk' zijn niet aanwezig als je dan ineens op het 'point of no return' terecht komt. Dan is het ineens een rollercoaster, maar nog steeds her en der kistjes verbergen welke met een redelijke omweg pas te bereiken zijn.

Gisteren 2de playthrough afgerond, en geen idee hoe het komt of waarom maar in mijn eerste playthrough als je de 'bonenstaak' gaat beklimmen dan moet je iemand achterlaten die verdedigd, eerste keer had ik Neve gekozen (had veilguard icoontje/ultimate) en die ging daar dood...? Nu Traash gekozen omdat ja, je snapt me wel, ik er dus vanuit ging dat die dan daar dood zou gaan... Nee die overleeft het...?

Wel iets ander einde gekozen, en Solas bedonderd en gebonden aan 'the veil', wat wel apart is dat je Inquisitor/Morrigan dan niet even komen kijken.

Ook lijk je geen goede uitkomst te kunnen krijgen voor het 'Ghil'anaen' ? (vrouwelijke tentacle boss).
Davrin is leider 2de groep en die gaat dood, Eigenlijk vergeten om daar Harding te kiezen om te kijken of er wat anders gebeurt.

Had voor de 2de playthrough de moeilijkheidsgraad terug gezet, maar halverwege was ik zo verschrikkelijk overpowered dat ik met een paar simpele melee aanvallen gewoon de grotere vijanden inclusiel armor in 2 slagen dood had, damage ging richting 5000 per hit/heavy attack en die ging dat dubbel? Als rogue, de mage voelde minder sterk. Met een 'rood item' welke me 90% ranged damage gaf kreeg ik soms 9,999 damage hoger lijkt het niet te gaan.

De latere draken gevechten gingen soms al neer voor ze weg vlogen.

Heb nu wel weer even genoeg van DAV en ga maar weer eens DOA spelen voor een goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Cambionn schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:18:
[...]
Op de vorige pagina noemt Prutser001 iig 1 keuze die groot verschil maakt (in de spoiler, al heb ik zelf niet verder gelezen dan de eerste zin dat het een groot verschil is). Tevens heb ik ook mee gekregen dat er best wat gevolgen zijn in of je de side-quests van je companions wel of niet doet. Dus iig wat van je keuzes maken uit. Zelf merk ik dat kleine dingetjes als opmerkingen die je maakt soms ook worden meegenomen. Niet impactvol, wel leuke details.

Klopt, maar dat is eigenlijk meer visueel, het grote verschil tussen de 2 keuzes is dat je de vendor kwijt bent van 'shadow dragons'. En Neve is pissed (doet geen heals meer/hardened) Andere skills doen iets meer damage. En andersom is dat met Lucius.

Als je alle companion quests doet (niet gewone side quests) dan krijg je aan het einde een popup die wat uitleg geeft, er komt dan ook een stip in het midden van de skill tree tevoorschijn. En ze krijgen een oranje/geel item chest piece. En in het companion scherm een veilguard icoontje. Dit zou effect hebben op het einde van het spel. Kans van overleven als ze gekozen worden voor bepaalde rollen. Hier ben ik nog niet helemaal uit, of ik nou een verkeerde keuze gemaakt heb of dat het een bugje was, quest gemist misschien. Maar iedereen had dat icoontje+ultimate+max chest item. Als je alleen de mainquest doet is de kans dat ze overleven aan het einde schijnbaar zeer klein, ook de reputatie met de betreffende groepen zou daar effect op moeten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Spoilers! Tag ze even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@prutser001Wou net hetzelfde zeggen. Maar nu ff tag zodat je notificatie krijgt ongeacht of je de thread volgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ook eens pielen met de photo modus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDT3LRPRxPGLuYeKsBkuT84VnH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1gn0xyBGTqsxiUMaEvLwAHo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQ3W0AFTDsfHG6linfFmtypfdRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VX97TzQ5ugcVo6UmiaXueLt7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 27-11-2024 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pakkiwakki
  • Nu online
Cambionn schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:18:
[...]

Ik heb de game even uitgetest en persoonlijk voel ik geen vrijheid.
En de dialogen zullen mij nog lang bij blijven, maar niet in de positieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh zo lijkt het wel heel erg op Haven in Inquisition, tijdens het eerste level waarin je Solas en Varric ontmoet, zeker als je de mountainpath optie neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
pakkiwakki schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:04:
[...]

Ik heb de game even uitgetest en persoonlijk voel ik geen vrijheid.
En de dialogen zullen mij nog lang bij blijven, maar niet in de positieve zin.
Is "even" een uur of 15 uur?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-06 21:46

Als zelfs Angryjoe het helemaal niks vind.. dan moet het toch wel echt verrekte slecht zijn.

Dat daargelaten, puur afgaande op de video's en gameplay kun je dit toch niet objectief "goed" vinden, manmanman

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mister_S
Ik dacht dat je de vorige keer de topic voorgoed had verlaten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mister_S op 27-11-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-06 21:46
mister_S schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:24:
Ik dacht dat je de vorige keer de topic voorgoed had verlaten ;)
Ik probeer mensen te waarschuwen waar ik kan ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat is niet nodig hoor. Helemaal niet met AngryJoe video's - vrij weinig mensen die hem serieus nemen. :P

Snap ook niet helemaal waarom je lang in een topic blijft hangen van een game die je niet leuk vindt. Zat mensen die de game goed vinden.

Ik zou mijn tijd lekker gaan besteden aan games die je wél leuk vindt. ;)

[ Voor 115% gewijzigd door Timothy3000 op 28-11-2024 08:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Tering.. ik ben nu lvl 46 en vind een rood zwaard (Meredith's Legacy) die zich volledig op necrotic damage richt en lifesteal doet per hit. Ik denk: laat ik eens wat anders proberen dan Slayer en Champion en gaan voor de Reaper specialization.

Absurd hoeveel damage ik doe, door de lifesteal ga ik ook vrijwel niet meer dood. Een draak die mij eerder versloeg heb ik nu niet 1 potion voor gebruikt.

• Grozno

Grozno

@jellybrah Bij deze game "objectief goed" als startpunt nemen voor je kritiek is nogal... Kortzichtig. Deze game zou ik objectief erg goed noemen, maar ik vind het geen goede game. ;)

• pakkiwakki
  • Nu online
mister_S schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:28:
[...]

Is "even" een uur of 15 uur?
Een uur of 2 heb ik het volgehouden. Wel niet van het begin, dus veel lore had ik niet om op af te gaan.
Maar voor mij slagen ze de bal mis. Het ziet er allemaal mooi uit, maar daar blijft het bij.
De combat zit wel goed in elkaar, maar alleen daarvoor ga ik het niet spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
pakkiwakki schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:50:
[...]

Een uur of 2 heb ik het volgehouden. Wel niet van het begin, dus veel lore had ik niet om op af te gaan.
Maar voor mij slagen ze de bal mis. Het ziet er allemaal mooi uit, maar daar blijft het bij.
De combat zit wel goed in elkaar, maar alleen daarvoor ga ik het niet spelen.
Ik weet niet of je het allemaal heel erg slecht vond, maar je zit eigenlijk nog in een soort tutorial area/missie. Wordt later een stuk beter.

• Timothy3000
pakkiwakki schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:50:
[...]

Heh? Dus je bent ergens midden in de game begonnen oid?

• pakkiwakki
  • Nu online
mister_S schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:57:
[...]

Ik weet niet of je het allemaal heel erg slecht vond, maar je zit eigenlijk nog in een soort tutorial area/missie. Wordt later een stuk beter.
Wie weet dat ik het ooit in afslag koop, maar er is iets wat mij doet afhaken.
Misschien de geloofwaaridgheid van alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 16:31

On_E

Housemusic

De eerste 8 uur vond ik het hooguit okay. Pas sinds de ‘Weisshaupt’ quest vind ik het echt leuk worden, toevallig tegelijk met het specialiseren van mijn karakter. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

De gevechten zijn op zich wel leuk gedaan, maar (over het gehele spel) gezien zeer repetitief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

pakkiwakki schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:36:
[...]

Wie weet dat ik het ooit in afslag koop, maar er is iets wat mij doet afhaken.
Misschien de geloofwaaridgheid van alles.
Als je door de verouderde graphics heen kan kijken probeer DAO eerst eens, en dan Veilguard. Dan pas zie je hoe ze echt de bal mis slaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik heb Inquisition een paar maanden geleden voor het eerst echt uitgespeeld. Nu halverwege Veilguard en het is echt genieten geblazen.

Een fantastische cast, een boeiend verhaal, weinig tot geen fetchquests en heerlijke combat. Ik ben dol op RPG's die grotendeels om de cast draaien en dat is hier fantastisch.

Inquisition was heel tof maar ik vind Veilguard ook meer dan geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFJCTW033
  • Laatst online: 09:20
Timothy3000 schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:46:
Ik heb Inquisition een paar maanden geleden voor het eerst echt uitgespeeld. Nu halverwege Veilguard en het is echt genieten geblazen.

Een fantastische cast, een boeiend verhaal, weinig tot geen fetchquests en heerlijke combat. Ik ben dol op RPG's die grotendeels om de cast draaien en dat is hier fantastisch.

Inquisition was heel tof maar ik vind Veilguard ook meer dan geslaagd.
Is het nog steeds waard om nu nog Inquisition te spelen? Nog nooit Dragon Age gespeeld, maar wil het wel eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
DFJCTW033 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:13:
[...]

Is het nog steeds waard om nu nog Inquisition te spelen? Nog nooit Dragon Age gespeeld, maar wil het wel eens proberen.
Ja, absoluut!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind van wel. Inquisition is gameplay-wise nog steeds mijn favoriet en speel ik daardoor het meest. Het spel is grafisch ook best mooi op sommige momenten. Maar mocht je iemand zijn die enkel spellen kan waarderen die aan moderne standaarden voldoen wellicht minder zo. Zeker zonder mods zijn sommige dingen wel wat verouderd die wenkbrauwtexturen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Inmiddels eindelijk uitgespeeld :) ik vond het een erg gave ervaring. Heel veel uurtjes in gestoken. Mijn korte review:

+ snelle en strakke combat
+ prachtige omgevingen
+ veel te doen
+ leuk verhaal

- opties in dialogen zijn vaak verschillende varianten van dezelfde mening
- ik had niet het idee dat mijn keuzes enorme impact hadden
- het laatste stuk kan je overal zo door rennen
- er hadden meer puzzels in mogen zitten

8 / 10

Kanttekening: de woke kritiek die je om de oren vloog heb ik nauwelijks ervaren. Je hebt één companion die zich non binair voelt wat in enkele sidequests naar voren komt, dat was misschien 2% van mijn playtime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

[...]

Begin dan bij het begin, pak DAO+Awakening, DA2+DLC, DAI+DLC en DAV. Kijk dan hoe de graphics misschien wat beter worden maar verhaal/gameplay minder worden. Al was DAI niet slecht.

Mijn favoriet blijft DAO.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hephaestos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 03:23
Gezien alle echte user ervaringen (van mensen die DOA ook hebben gespeeld) slaat de tweakers review helemaal nergens op.

- RPG elementen zijn puddledeep
- Verhaal is mega saai
- Keuzes zijn er wel, maar hebben nul impact
- Conversatie keuzes geven niet weer wat je character uiteindelijk zegt
- Puzzels zijn zo banaal simpel dat je het amper puzzles kan noemen
- Sfeer tussen player en NPCs is totaal krom, de wereld vergaat en de een loopt constant te zaniken over zijn koffie, en meer van dat soort wierd ass shit.
- NPCs lopen constant te harken over hun eigen quest, nul cross-interactie, alsof je bij een non-interactieve standup-meeting sta
- Gebruike van moderne termen (zoals "team", enzo) die je compleet uit de wereld trekken
- Combat is uit GoW/assasins creed, enorm oppervlakkig buttonmashen

-edit-
Enige positieve puntjes die ik zag waren dat de graphics wel ok waren, en dat de wereld er wel cool uit zag (ook al kan je er meestal niet naar toe en is je echte spel wereld veel kleiner).
De aesthetics daarintegen waren... niet mijn ding, iets te marvel/disney tov vorige games.

Al met al, geen dragon age game, wat een klucht... Maar iig confirmatie om niet meer op tweakers (en andere outlets) reviews af te gaan voor een (gekochte?) review, over smaak valt te twisten, maar veel punten uit die reviews zijn gewoon objectief niet waar. Veilguard is helemaal geen "return to form" zoals de Bioware marketing department blijkbaar heeft opgedragen aan de commerciele reviewers.

10 jaar gewacht, en dit is de drek waar ze mee aankomen, meh :(

Ik ga weer lekker terug naar dragon age origins / baldurs gate 3

[ Voor 11% gewijzigd door Hephaestos op 07-12-2024 14:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat is niet meer dan jou mening hé. Dat jij dat vindt betekent niet automatisch dat de review(s)ernaast zat/zitten. "Objectief" niet waar is objectief niet waar. ;)

Ik ben het met het merendeel van de dingen die je noemt niet eens. Ben nu net iets verder dan het gevecht met de eerste boss en geniet met volle teugen. De combat is ook echt zo oppervlakkig als je het zelf maakt.

Wel jammer dat hij voor veel mensen tegenvalt. Het duurde bij mij ook wel even voordat het klikte (vond de start erg tof maar daarna kakte het toch best een paar uur goed in) maar ik zit er nu toch vol in.

[ Voor 28% gewijzigd door Timothy3000 op 07-12-2024 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:53
Komt vandaag binnen, voor €30 maar gekocht. Ga erin alsof het geen Dragon Age is maar gewoon een prima action rpg, en dan zien we wel :p en anders is ie zo weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestos
[...]

Geef ook Origins een kans als je die nog niet gespeeld heb. graphics zijn natuurlijk wat dated, maar de gameplay, verhaal en rpg elementen zijn (imo) nog steeds de beste uit de serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
Eindelijk afgerond, het was een erg goed spel. Ik ga niet zeggen dat het een klassieker is, dat is het gewoon niet, maar ik heb me geen minuut verveeld. Ik was van plan om een review te schrijven, maar ik denk dat iedereen al vastzit in zijn mening over dit spel. Twee dingen zijn wel noemenswaardig, technisch erg sterk en in al die uren amper iets dat voelt als filler.

9/10

PS. Ik denk wel dat deze stijl een stuk beter gaat passen bij een toekomstige Mass Effect.

[ Voor 11% gewijzigd door mister_S op 07-12-2024 15:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:44
mister_S schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:57:

PS. Ik denk wel dat deze stijl een stuk beter gaat passen bij een toekomstige Mass Effect.
Why? Please nee.. Dit is precies wat ook Mass Effect niet is. Totale cartoony disneyfication vol onnatuurlijke dialoog in therapie stijl, voor Mass Effect?
Ondanks Andromeda blijf ik hoop houden op een weer echt goede game in die serie.

Waarom bekende populaire ip's zo verbouwen tot iets anders? Waarom dan niet gewoon iets nieuws maken met deze stijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
mister_S schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:57:
Ja, eens! Ik kijk dan ook echt enorm uit naar die game.

En bijzonder inderdaad hoe weinig filler deze game heeft! Elke mission en side mission doet iets noemenwaardigs of vertelt een verhaal. Geen fetch crap. Heel erg tof.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Mutatie schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:37:
[...]

Why? Please nee.. Dit is precies wat ook Mass Effect niet is. Totale cartoony disneyfication vol onnatuurlijke dialoog in therapie stijl, voor Mass Effect?
Ondanks Andromeda blijf ik hoop houden op een weer echt goede game in die serie.

Waarom bekende populaire ip's zo verbouwen tot iets anders? Waarom dan niet gewoon iets nieuws maken met deze stijl?
Ik hoop ook zeker dat een nieuwe Mass Effect volwassener omgaat met de thema's die erin zitten dan DA:V doet.
Ik heb het hele spel impact gemist, waar ik dat vooral in ME1 het sterkste element vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Timothy3000 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:55:
Dat is niet nodig hoor. Helemaal niet met AngryJoe video's - vrij weinig mensen die hem serieus nemen. :P

Snap ook niet helemaal waarom je lang in een topic blijft hangen van een game die je niet leuk vindt. Zat mensen die de game goed vinden.

Ik zou mijn tijd lekker gaan besteden aan games die je wél leuk vindt. ;)
Denk dat het meer teleurstelling is, tenminste voor mij wel. Met bioware is het de ene na de andere teleurstelling, DA2 recycle wereld, verhaal was wel ok, DAI vind ik niet slecht. ME3 en Andromeda, Anthem... En nu DAV.

Ben maar DAO gaan spelen. Verse start op EA. Heb hem ook op GOG en Steam maar die neemt dingen over van je eerdere playthroughs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik ga die ook maar weer eens opstarten als ik Veilguard uit heb! Ideale Steam Deck game ook wel lijkt me.

Verder andere aanraders mbt rpg's? Want die zijn ook altijd welkom. Ook de al wat oudere titels. Blijft mijn favo genre. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Timothy3000 op 07-12-2024 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hephaestos
prutser001 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:38:
[...]

Denk dat het meer teleurstelling is, tenminste voor mij wel. Met bioware is het de ene na de andere teleurstelling, DA2 recycle wereld, verhaal was wel ok, DAI vind ik niet slecht. ME3 en Andromeda, Anthem... En nu DAV.

Ben maar DAO gaan spelen. Verse start op EA. Heb hem ook op GOG en Steam maar die neemt dingen over van je eerdere playthroughs.
Same hier, met veel plezier DA:O gespeeld, en tot op zekere hoogte DO:I, en vervolgens 10 jaar zitten wachten op een fatsoenlijke sequel. En dan komen ze met deze laag schallige bagger :(.
Niet lang nadat ze de Homeworld 3 story, een game waar ik ook al heul lang zat te wachten, de nek om hebben gedraaid met een slecht verhaal.

Denk dat het een beetje die 5-stages of grief is, om "onze" franchises zo afgeslacht zien te worden is gewoon triest :/ de simplificatie voor de lowest-common-denominator blijft doorgaan blijkbaar en het staat mij niet aan, maar mijn 'acceptance' phase zal zijn dat ik die games dan gewoon links laat liggen, so be it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Hephaestos schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:55:
[...]
Same hier, met veel plezier DA:O gespeeld, en tot op zekere hoogte DO:I, en vervolgens 10 jaar zitten wachten op een fatsoenlijke sequel. En dan komen ze met deze laag schallige bagger :(.
Ik kan me voorstellen dat de game teleurstelt maar laagschalige bagger is wel wat overdreven. In kern is het imo gewoon een solide rpg - een game met toffe combat, een aardig verhaal en goeie characters. Ik heb vlak voordat ik Veilguard speelde voor de eerste keer Inquisition uitgespeeld en zoveel anders doet het niet.

Hoe werd die game toen hij uitkwam door fans ontvangen? Want dat heb ik toen totaal gemist.
de simplificatie voor de lowest-common-denominator
Dit is overigens wel denigrerend naar de mensen die wel van de game genieten en totaal niet nodig ook. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 07-12-2024 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Timothy3000 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:02:
[...]

Ik kan me voorstellen dat de game teleurstelt maar laagschalige bagger is wel wat overdreven. In kern is het imo gewoon een solide rpg - een game met toffe combat, een aardig verhaal en goeie characters. Ik heb vlak voordat ik Veilguard speelde voor de eerste keer Inquisition uitgespeeld en zoveel anders doet het niet.

Hoe werd die game toen hij uitkwam door fans ontvangen? Want dat heb ik toen totaal gemist.

[...]

Dit is overigens wel denigrerend naar de mensen die wel van de game genieten en totaal niet nodig ook. :)
Als je DAO/Awakening tegenover DAV zet... Zelfs DA2 is sterker als je naar het verhaal kijkt.

Waar het ook om gaat is dat eigenlijk je hele rijs in DAO/DA2/DAI 'voor niets' was. Dat je in DA2 al niet met je Grey Warden kon spelen/zien was al een minpunt en ja een aantal keuzes uit DAO kon je zien in DA2.
Dat je DA2 karakter in DAI wel tevoorschijn kwam was leuk. Maar de 'Hero of Ferelden' is foetsie. In DAO wordt er ook gezegd dat Grey Wardens niet oud worden, er liepen halve bejaarde rond in DAV. Grey Wardens zijn ineens niet meer nodig om archdemons af te maken. Om nog maar te zwijgen over Morrigan/Hero of Ferelden's kind, in DAI aanwezig, nu nergens te bekennen?

Het is zoals eerder gezegd gewoon een luie reset, je hele vertrouwde wereld is weggevaagd off-screen.

Dingen welke eerst heel erg waren, blood magic, the fade (als je bepaalde members meeneemt in de fade zeggen ze er wat van in DA2/DAI). De lore is gewoon afgeslacht. In DAO kon je nog blood mage worden, in DA2 ook, in DAI kon het niet meer omdat het technisch niet werkte ivm nieuwe combat systeem en verhaal technisch was het ook lastig. Nu is het helemaal niet meer mogelijk

En de combat is wel flashy in DAV, maar als ik moest kiezen zou ik gaan voor DAO/DAI combat. Ook dat je je gear niet echt meer kon samenstellen na DAO was ook jammer. Een beetje dingen proberen was wel fun en ook wisselen tussen melee/ranged gaf extra diepte.

Als ik eerlijk ben vind ik dat je DAV pas echt mag vergelijken met eerdere titels als je DAO ook gespeeld hebt, dan pas zie je hoe enorm het verschil is qua schrijven, interactie, wereld etc. Graphics kun je niet echt vergelijken gezien de tijd tussen de titels, maar voor die tijd was het bovengemiddeld.

En de fans vonden dat elke Dragon Age die na DAO kwam een stap achteruit. De stap lijkt misschien minder als je DAI en DAV vergelijkt maar zelfs in DAI kon je gewoon met je team leden praten wanneer jij wilde. En de Qunari zagen er in DA2/DAI het best uit. Alles is gelijk getrokken, de elven zagen er beter uit in DAO/2/I het klopt gewoon niet echt in DAV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
prutser001 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:50:
Als ik eerlijk ben vind ik dat je DAV pas echt mag vergelijken met eerdere titels als je DAO ook gespeeld hebt, dan pas zie je hoe enorm het verschil is qua schrijven, interactie, wereld etc. Graphics kun je niet echt vergelijken gezien de tijd tussen de titels, maar voor die tijd was het bovengemiddeld.

En de fans vonden dat elke Dragon Age die na DAO kwam een stap achteruit. De stap lijkt misschien minder als je DAI en DAV vergelijkt maar zelfs in DAI kon je gewoon met je team leden praten wanneer jij wilde. En de Qunari zagen er in DA2/DAI het best uit. Alles is gelijk getrokken, de elven zagen er beter uit in DAO/2/I het klopt gewoon niet echt in DAV.
Ik heb DAO gespeeld. Echt kapot gespeeld ook, en de laatste keer was een week voor de release van DAV. En toch, ben ik het niet met je eens. En sterk ook. Ja het zijn heel andere games, maar dat vind ik niet per se een slecht iets. Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk te accepteren is dat meningen gewoon verschillen, en dat dat lang niet altijd ligt aan dat ze "de betere" niet hebben gespeeld of andere excuses.

Dat jij het spel niks vind is prima. Maar je komt echt een beetje over alsof iedereen het met je eens móét zijn en blijft er op hammeren alsof jouw mening een objectief feit is, en alsof iedereen die anders denkt wat moet hebben spelen waardoor ze het gewoon niet snappen ofzo. Dat is gewoon onzin. Als je het echt zo slecht kan hebben dat er mensen zijn die het spel wel waarderen dat je die mensen niet gewoon kan laten zijn, denk ik idd ook ga dan weg uit het topic. Steeds terugkomen met hetzelfde is gewoon niet constructief en je lijkt idd op momenten echt te blijven hangen puur om te vertellen hoe slecht het is en iedereen die anders denkt te ontkrachten. Heeft echt niemand wat aan, dat is gewoon sfeer verpesten. Je mening is duidelijk, en dat je die post aan zich is prima, maar laat de rest ook hun mening hebben.

Ik heb geen zin om op alles in te gaan, ik heb al genoeg uitgebreide comments geplaats met mijn (voornamelijk positieve) mening over het spel. Maar ff een paar dingen die je aanhaalt:

Graphics van DAO en DAII waren echt niet bovengemiddels voor hun tijd. DAO was normaal, DAII zou ik persoonlijk eerder iets verouderd noemen dan bovengemiddeld. DAI was wel erg mooi mits de settings hoog stonden, maar op lage settings liep die wel weer achter.

De elven zagen er trouwens uit als korte normale mensen met mini puntjes aan de oren in DAO. Dat typische elven uiterlijk kwam pas in DAII, toen een hoop designs (en andere dingen) werden geretcont (iets wat overigens wel vol goede keuzes zat naar mijn mening). Die in DAV zien er naar mijn mening nog altijd veel beter uit dan die in DAO.

[ Voor 32% gewijzigd door Cambionn op 08-12-2024 00:27 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over Dragon Age: The Veilguard. Hou discussies bij de game zelf - gameplay, verhaal, graphics en jullie ervaringen ermee.

Constructieve discussies over reviews of maatschappelijke thema's mogen hier: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld, mits ze op een respectvolle en onderbouwde manier worden gevoerd.