[Multi] Dragon Age: The Veilguard

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Timothy3000 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:02:
[...]

Ik kan me voorstellen dat de game teleurstelt maar laagschalige bagger is wel wat overdreven. In kern is het imo gewoon een solide rpg - een game met toffe combat, een aardig verhaal en goeie characters. Ik heb vlak voordat ik Veilguard speelde voor de eerste keer Inquisition uitgespeeld en zoveel anders doet het niet.

Hoe werd die game toen hij uitkwam door fans ontvangen? Want dat heb ik toen totaal gemist.

[...]

Dit is overigens wel denigrerend naar de mensen die wel van de game genieten en totaal niet nodig ook. :)
Helemaal niet denigrerend. Je kan er wel genieten en gewoon toegeven dat het niet gemaakt is voor old school rpg fans.

Net zoals dat je naar Transformers kan kijken, er van kan genieten, maar ook kan toegeven dat het geen hogere wiskunde of goed geschreven sci fi is.

Dat toxische positiviteit moet ook gewoon ophouden.

Je claimt ook nog dat het in de kern een goede rpg is. Wat maakt volgens jou dan een goede rpg? De role die je speelt? Of dat je keuzes krijgt? Of dat je kan levelen?

Want volgens mij is het een blamage als rpg zijnde, om met keuzes te komen die nul impact hebben etc. Daarnaast de role die je speelt wordt gewoon voor jou ingevuld, qua verhaal dan.

[ Voor 17% gewijzigd door James Pond op 08-12-2024 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:56
James Pond schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:37:
[...]
Helemaal niet denigrerend. Je kan er wel genieten en gewoon toegeven dat het niet gemaakt is voor old school rpg fans.

Net zoals dat je naar Transformers kan kijken, er van kan genieten, maar ook kan toegeven dat het geen hogere wiskunde of goed geschreven sci fi is.

Dat toxische positiviteit moet ook gewoon ophouden.

Je claimt ook nog dat het in de kern een goede rpg is. Wat maakt volgens jou dan een goede rpg? De role die je speelt? Of dat je keuzes krijgt? Of dat je kan levelen?

Want volgens mij is het een blamage als rpg zijnde, om met keuzes te komen die nul impact hebben etc. Daarnaast de role die je speelt wordt gewoon voor jou ingevuld, qua verhaal dan.
Er zit een verschil tussen zeggen dat het niet gemaakt is voor old school rpg fans en zeggen dat de game gemaakt is voor de lowest common denominator. Dat laatste is gewoon denigrerend en totaal onnodig.

En toxische positiviteit? Hou toch op. Ik vind het oprecht gewoon een goede game. Een spel met fijne combat, interessante quests, een party vol leuke karakters en tot dusver heeft het spel een gevarieerde skilltree. Over de keuzes in dialogen kan ik nog weinig zeggen, ben niet ver genoeg om te ervaren wat het allemaal gaat uithalen. Wel benieuwd waar het verhaal naartoe gaat.

Wellicht dat mijn mening draait als ik hem heb uitgespeeld (al vond ik het einde van de ME trilogie ook slecht en het verhaal en de keuzes in bv Starfield ook wat tegenvallen, maar dat maakte de games zelf niet minder goed), maar vind het tot dusver een fantastisch leuk spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik ben bijna 40 en doe dit al sinds ik een kleine knul was, dit spel was ook voor mij gemaakt als "old-skool rpg fan" :)

Keuzes in Bioware spellen waren trouwens zelden impactvol, daar zijn andere studios stukken beter in. De 'impact' van wat je allemaal hebt gedaan en gekozen aan het einde van dit spel is typisch Bioware, leuk maar beperkt.

[ Voor 21% gewijzigd door mister_S op 08-12-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister_S schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:43:
Ik ben bijna 40 en doe dit al sinds ik een kleine knul was, dit spel was ook voor mij gemaakt als "old-skool rpg fan" :)
Ik las hem als mensen die énkel old-skool leuk vinden. Dan snap ik hem en ben ik het er ook wel mee eens (ware het niet dat dat niet helemaal een nuance is die in zijn eerdere berichten overkwam). Het spel is best modern en zo voelt hij ook. Idd typische oude gameplay is er weinig, veelal vervangen met modernere opties.

Het gemiddelde spel dat ik speel is een 10~20 jaar oude westerse high fantasy RPG. Voor de nieuwere die ik speel, staan er oudere tegenover. Als we zeggen mensen die van old-skool houden zou ik daar ook wel onder vallen :+ . Maar ik kan modern prima waarderen, afhankelijk van het hoe of wat.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:03

Lapras

Ice beam

Ik heb hem gisteravond uitgespeeld. Niet 100%, maar volgens mij wel elke sidequest gedaan. Ik miste nog een paar chests, maar had geen zin om ze allemaal te zoeken. Ook omdat de gear die ik had ruimschoots voldeed.

Een paar observaties:
  • Goede zaken: het ziet er mooi uit als je eenmaal aan de art-style gewend bent. Companions zijn niet de beste uit de serie, maar toch vermakelijk genoeg - al zijn ze wel erg braaf allemaal. Combat is geen God of War, maar toch vond ik het vermakelijk genoeg. Vooral mooi dat je vijanden ook in de afgrond kon gooien, dat maakte het nog net iets tactischer.
  • Tot level 30~40 vond ik het tof om sterker te worden. Je moet wel echt afwegingen maken over hoe je sterker wilt worden en het voelt als een RPG. Als je eenmaal je specialization helemaal hebt, zijn de laatste 10 levels erg suf. Ook omdat ik op level 3x al die level 50 draak om kon leggen.
  • Wellicht was de warrior (champion, nadruk op flaming weapons) sterker dan de rest, maar ik kon op het laatste eigenlijk niet meer dood. Ook niet op Underdog. Maar het suffe was dat ik de moeilijkheidsgraad niet kon verhogen zonder een nieuwe game te starten.
  • De keuzevrijheid valt tegen. DA:O was zo aardig omdat je een aantal gesprekskeuzes voorgeschoteld kreeg en je niet wist wat de good/neutral/evil optie was. Het dwong je tot lezen en luisteren. Hier koos ik telkens voor hetzelfde antwoord.
  • Je zou denken dat als je een warrior bent, dat je dan een rogue en mage in je team moet hebben, maar het meest effectief bleek om minimaal 1 extra warrior te hebben, aangezien zijn/hun buffs mij juist veel sterker maakte. Ik heb de rogues eigenlijk niet gebruikt. Dat hadden ze anders moeten doen.
  • Romance is allemaal erg high school niveau.
  • De progressieve boodschappen kan ik goed mee leven, dus dat vond ik eigenlijk wel een verademing. Het probleem was dat de characters niet erg memorabel zijn.
  • Het einde was okay, maar wel erg Mass Effect 2. Gelukkig geen Mass Effect 3.
  • Ik miste de link met de vorige delen wel. Ja, een paar bekende gezichten, maar Isabela, Morrigan etc kwamen op mij anders over dan in de eerste 3 delen. Ook zij waren allemaal te braaf. Wellicht heb ik de oude spellen te lang niet gespeeld. Ik miste een verwijzing naar Anders en Kirkwall, of de oorspronkelijke Warden en Alistair, 'enchantments', of baby van Morrigan (is dat lore?). Het raakt soms wat aan Inquisition, maar ook daar zie je maar vier gezichten van terug.
Toch heb ik me er wel mee vermaakt. 7/10 uiteindelijk. De eerste helft wel een 8/10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
Hephaestos schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:16:
Gezien alle echte user ervaringen (van mensen die DOA ook hebben gespeeld) slaat de tweakers review helemaal nergens op.

- RPG elementen zijn puddledeep
- Verhaal is mega saai
- Keuzes zijn er wel, maar hebben nul impact
- Conversatie keuzes geven niet weer wat je character uiteindelijk zegt
- Puzzels zijn zo banaal simpel dat je het amper puzzles kan noemen
- Sfeer tussen player en NPCs is totaal krom, de wereld vergaat en de een loopt constant te zaniken over zijn koffie, en meer van dat soort wierd ass shit.
- NPCs lopen constant te harken over hun eigen quest, nul cross-interactie, alsof je bij een non-interactieve standup-meeting sta
- Gebruike van moderne termen (zoals "team", enzo) die je compleet uit de wereld trekken
- Combat is uit GoW/assasins creed, enorm oppervlakkig buttonmashen

-edit-
Enige positieve puntjes die ik zag waren dat de graphics wel ok waren, en dat de wereld er wel cool uit zag (ook al kan je er meestal niet naar toe en is je echte spel wereld veel kleiner).
De aesthetics daarintegen waren... niet mijn ding, iets te marvel/disney tov vorige games.

Al met al, geen dragon age game, wat een klucht... Maar iig confirmatie om niet meer op tweakers (en andere outlets) reviews af te gaan voor een (gekochte?) review, over smaak valt te twisten, maar veel punten uit die reviews zijn gewoon objectief niet waar. Veilguard is helemaal geen "return to form" zoals de Bioware marketing department blijkbaar heeft opgedragen aan de commerciele reviewers.

10 jaar gewacht, en dit is de drek waar ze mee aankomen, meh :(

Ik ga weer lekker terug naar dragon age origins / baldurs gate 3
Dit is vrij simpel uit te leggen. De ontwikkelaars moeten de corpo agenda volgen, zijn zelf geen "gamefan" en zelf verantwoordelijk voor alle mismatches in level, character en gameplay design. Je ziet het bij alle AAA tegenwoordig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Game wordt hoe langer hoe leuker. Nu bij een paar companion quests tegen het einde (denk ik) en die ontrafelen zich echt wel in spannende verhalen en gave fights.

Op het begin van het spel had ik echt zoiets van: is dit het? Maar na een bepaalde quest gaat alles in stroomversnelling en wordt het steeds toffer.

Game doet me nog het meest denken aan Mass Effect. Het draait grotendeels om de verhalen van je companions en speelt zich af in meerdere werelden waar je steeds naar terugkeert. Maakt heel nieuwsgierig naar Mass Effect 4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:58

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:59:

Kanttekening: de woke kritiek die je om de oren vloog heb ik nauwelijks ervaren. Je hebt één companion die zich non binair voelt wat in enkele sidequests naar voren komt, dat was misschien 2% van mijn playtime.
Hoe heb jij de banter ervaren? Ik was erg gecharmeerd van bijvoorbeeld hoe Alistair en Morrigan elkaar in de haren vlogen. Heb je soortgelijk gekissebis ook in Veilguard gezien? Wat ik links en rechts hoorde is dat het allemaal erg vlak en mat is, waarbij iedereen elkaar (te) vriendelijk benaderd.

Dat gezwets over "woke" kan mij gestolen worden, maar vinnige personages en scherpe dialogen is wel iets waar ik erg lekker op ga, in tegenstelling tot teveel zoetsappigheid. Het moet soms schuren.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:40
Klauwhamer schreef op zondag 15 december 2024 @ 01:36:
[...]
Hoe heb jij de banter ervaren? Ik was erg gecharmeerd van bijvoorbeeld hoe Alistair en Morrigan elkaar in de haren vlogen. Heb je soortgelijk gekissebis ook in Veilguard gezien? Wat ik links en rechts hoorde is dat het allemaal erg vlak en mat is, waarbij iedereen elkaar (te) vriendelijk benaderd.
Die was niet de beste in de serie daar kunnen we allemaal wel eerlijk over zijn denk ik. Ik zou zeggen dat de banter oké is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, dat is wel een minpuntje. Ze babbelen grotendeels wat vrolijk met elkaar al ligt het er wel aan welke karakters je meeneemt. Er zijn een paar die elkaar niet mogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam op een videoreview uit die mijn mening het beste weergeeft:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33
Met een PSN cadeau card van 20,- Euro in combinatie met de huidige aanbieding op PSN, heb ik het toch aangedurfd deze game een kans te geven. Vanavond eens een beginnetje maken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Nol_NL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:36:
Met een PSN cadeau card van 20,- Euro in combinatie met de huidige aanbieding op PSN, heb ik het toch aangedurfd deze game een kans te geven. Vanavond eens een beginnetje maken…
Veel plezier, het is een fantastisch leuke game! Geef het wel even want het duurt een paar uur voordat de game echt los gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Zelfs voor maar €30 heb ik moeite om geïnteresseerd te blijven tijdens het spelen. Ben nog niet ver, en ben constant mezelf aan het herinneren "dit is geen Dragon Age, dit is geen Dragon Age" maar poh wat een middelmatigheid tot nu toe. Alleen grafisch ziet het er wel leuk uit (ook al past het 0 bij DA, maar hey, dit is geen DA) en de muziek kan mooi zijn.

En die groene potten voor HP, hou op hoor. Weet niet waarom maar irriteert me mateloos, alsof de spelers idioten zijn en zelf verkennen om HP pots te vinden een heel raar idee is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Met nog één missie te gaan en alle side en companionquests afgerond kan ik nu toch wel zeggen dat deze game in mijn top vijf van 2024 is beland. Aangenaam verrast. Het was even inkomen en halverwege kakte het iets in maar de derde act is ook wel weer erg tof. Erg van genoten. Dikke acht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Timothy3000 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:02:
Game doet me nog het meest denken aan Mass Effect. Het draait grotendeels om de verhalen van je companions en speelt zich af in meerdere werelden waar je steeds naar terugkeert. Maakt heel nieuwsgierig naar Mass Effect 4.
Mass Effect draait om de setting en de rol die je daar als hoofdpersoon in speelt.
ME heeft daarom ook die continuïteit over 3 games heen die DA volledig mist.
ME2 maakt wat teveel gebruik van die kapstok van companion missions omdat het overkoepelende verhaal eigenlijk erg summier is, maar dat is niet erg als het diverse en interessante karakters betreft met goede verhalen.
De redenen waarom je je als hoofdpersoon verantwoordelijk zou moeten voelen voor het hele gebeuren en waarom je companions bereid zijn hun leven in de waagschaal te leggen voor jou of je doel is iets dat ik in DA: The Veilguard ook bijna niet zie.
Het contrast tussen aan de ene kant het normale leven en aan de andere kant de op handen zijnde dreiging en de mensen die er van op de hoogte zijn is in The Veilguard ook raar. Je gaat van het ene op het andere moment van luchtig en laconiek naar ernstig en je moet schijnbaar problemen oplossen die op z'n zachtst gezegd geforceerd over komen.
Er zijn redenen waarom Mass Effect: Andromeda niet in de schaduw kan staan van de originele ME trilogie, maar de puzzles in de Remnant monoliths en vaults waren in ieder geval verhaaltechnisch nog enigszins verantwoord. Terwijl ze in The Veilguard enkel bedoeld lijken om jou als speler bezig te houden.

Ik kan zo nog wel even door gaan, maar de enige gedachte die ik had met betrekking op de 'oude' games van Bioware is hoever ze afgegleden zijn van het niveau dat ze vroeger hadden tot aan de overname door EA.
De oorspronkelijke 3 Mass Effect games zijn echt wel heel anders dan deze Dragon Age: The Veilguard en als Bioware ook maar een beetje snapt wat die games zo goed maakte gaan ze daar naar terug.
Er is echter geen enkele reden om aan te nemen dat dat ook gaat gebeuren.
Sterker nog; er circuleerde een tijdje een meme omdat veel recensies letterlijk een 'return to form' van Bioware vermeldden, wat een blatante leugen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
centr1no schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:25:
[...]
Sterker nog; er circuleerde een tijdje een meme omdat veel recensies letterlijk een 'return to form' van Bioware vermeldden, wat een blatante leugen is.
Wat jij een blatante leugen vindt. Ik ben het er volledig mee eens dat het een return to form is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 23-12-2024 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

centr1no schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:25:
Toch vreemd, want het overgrote deel van de mensen die de game hebben gespeeld, vonden deze heel goed. En dan doel ik ook op mensen die de game serieus gespeeld hebben. Geen 12-jarige kleuters die het leuk vinden om te review-bomben. In mijn eigen kring is men ook lauter enthousiast, en dit zijn allen mensen die al gamen sinds de glorie dagen van BioWare, en ver daarvoor.

De 'return to form' opmerking is meer dan terecht. Zeker als je het afzet tegen alle andere 'triple AAA' meuk die afgelopen jaar is uitgekomen.

Als bijvoorbeeld de uitgebreide tech demo van Black Myth Wukong hier al als GOTY word gezien, in welke categorie moeten we DA dan wel niet plaatsen.

Onder de streep zijn het gewoon meningen, meer niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Wat ook wel bijzonder is is dat ik in mijn hele playthrough geen bug ben tegengekomen. Geen vastlopers, geen missies die bleven hangen. Het is best een tijd geleden dat ik zo'n gepolijst spel gespeeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• centr1no
Timothy3000 schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:32:Wat jij een blatante leugen vindt. Ik ben het er volledig mee eens dat het een return to form is. :)
En je geweldige onderbouwing ondersteunt dat. ;)
Dhrax schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:49:
De 'return to form' opmerking is meer dan terecht.
Ik wil niet vervelend doen, maar ik geef gewoon redenen voor mijn mening.
Domweg zeggen 'het is wel waar' maakt geen indruk.
En natuurlijk mag iedereen er van vinden wat ze vinden, maar dat neemt niet weg dat sommige specifieke meningen gewoon commentaar mogen krijgen.
En dat is waar ik op reageer. De vergelijking met Mass Effect want companions.

Wat deze game vergeleken met andere AAA van nu is vind ik niet zo spannend als het feit dat dit gebracht wordt als een Dragon Age game. Zoals Maas Effect Andromeda gebracht werd als een Mass Effect game.
Maar het zijn hele andere games en de herkenbaarheid is enkel te vinden in de setting en de sporadische verwijzingen naar karakters en plaatsen die men kent uit de vorige delen.
Er is geen 'return to form' maar een nieuwe 'form' die overduidelijk niet door iedereen gewaardeerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
centr1no schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:13:
[...]
En je geweldige onderbouwing ondersteunt dat. ;)
Mijn mening over de game kun je op deze en de vorige pagina's terugvinden. Ik vond je stelling dat het een blatante leugen is gewoon wat te stellig. Dat is ook niet meer dan een mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]
Niet alleen want compagnons, er zijn imo best veel vergelijkingen te maken. De nadruk op de wat meer actiegerichte combat en partycombat, de centrale hub (ship / Lighthouse), de "gesloten open" werelden, de nadruk op de companion missions die ook weer uitwerking hebben op het verhaal.

En ja, zowel Veilguard als Mass Effect draaien grotendeels om de relaties en verhalen van je party. Partymembers komen in karakter overeen. Beide games behandelen de wat emotionelere thema's maar hebben ook beide lichtvoetige quests en humor. In beide games draaien de companion missions grotendeels om persoonlijke verhalen, waarin de karakters zichzelf ontdekken, benieuwd zijn naar hun achtergrond of een persoonlijke reis doormaken.

Hoe ver ben je in de game? Want des te verder je raakt, des te meer het opvalt. Met name in de laatste act.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 23-12-2024 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik wil niet vervelend doen, maar ik geef gewoon redenen voor mijn mening.
Domweg zeggen 'het is wel waar' maakt geen indruk.
En natuurlijk mag iedereen er van vinden wat ze vinden, maar dat neemt niet weg dat sommige specifieke meningen gewoon commentaar mogen krijgen.

Wat deze game vergeleken met andere AAA van nu is vind ik niet zo spannend als het feit dat dit gebracht wordt als een Dragon Age game. Zoals Maas Effect Andromeda gebracht werd als een Mass Effect game.
Maar het zijn hele andere games en de herkenbaarheid is enkel te vinden in de setting en de sporadische verwijzingen naar karakters en plaatsen die men kent uit de vorige delen.
Er is geen 'return to form' maar een nieuwe 'form' die overduidelijk niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Ik moet zeggen dat ik je bericht las en eerst dacht "hey, wat fijn. Eindelijk weer iemand die gewoon beredeneerd waarom hij het niet leuk vind", maar dat die laatste alinea het voor mij ook wel beetje een zure smaak gaf. Een meningen "blatante leugen" noemen, zeker wanneer veel al hebben aangegeven er anders over te denken (en ook hebben aangegeven waarom, zelfs specifiek op waarom ze het wel een "return to form" willen noemen omdat ze het nemen als in "eindelijk weer een goede game" ipv "vergelijkbaar met de oude games" en dergelijke dingen), voelt weer meteen zo onnodig hatelijk. Zeggen dat het voor jou echt geen return to form is, zou dan passelijker zijn.

Maar he, laten we ook vooral ff focussen op mijn eerste stukje. Ik waardeer dat je uitgebreid uitlegt waarom je het spel zo tegen vind vallen, met de vergelijking naar Mass Effect erbij. Kan je mening van dat perspectief wel goed begrijpen. Ik vind niet alle punten die je opnoemt even storend als jij (en daar zal ook het verschil liggen dat ik het spel wel tof vind), maar ik kan me wel vinden in wat je zegt dus in die zin ben ik het op de punten die je aanhaalt niet met je oneens.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:05:
Met nog één missie te gaan en alle side en companionquests afgerond kan ik nu toch wel zeggen dat deze game in mijn top vijf van 2024 is beland. Aangenaam verrast. Het was even inkomen en halverwege kakte het iets in maar de derde act is ook wel weer erg tof. Erg van genoten. Dikke acht.
Ik vind het wel fantastisch dat het contrast zo groot kan zijn, want voor mij is het de slechtste game die ik dit jaar heb gespeeld.
Smaken verschillen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Zo, uitgespeeld.

spoiler:
Everybody died. Maar de wereld is gered haha. Nauwelijks sidequests gedaan, daar vond ik de game niet leuk genoeg voor.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Nu online
Er wordt nu zelfs aangegeven met een icoontje van een kist dat er een kistje met loot in de buurt is..echt..wat is dit. Waar is het zelf ontdekken gebleven?

De dialogen, om te huilen. Maargoed, we gaan door want het zou beter moeten worden.

Hoe zit het met de combat qua moeilijkheid later? Tot nu toe is er geen uitdaging op normale setting, wordt dat later beter of zal ik hem meteen hoger zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• centr1no
Cambionn schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:29:
Ik moet zeggen dat ik je bericht las en eerst dacht "hey, wat fijn. Eindelijk weer iemand die gewoon beredeneerd waarom hij het niet leuk vind", maar dat die laatste alinea het voor mij ook wel beetje een zure smaak gaf. Een meningen "blatante leugen" noemen, zeker wanneer veel al hebben aangegeven er anders over te denken (en ook hebben aangegeven waarom, zelfs specifiek op waarom ze het wel een "return to form" willen noemen omdat ze het nemen als in "eindelijk weer een goede game" ipv "vergelijkbaar met de oude games" en dergelijke dingen), voelt weer meteen zo onnodig hatelijk. Zeggen dat het voor jou echt geen return to form is, zou dan passelijker zijn.
Maar he, laten we ook vooral ff focussen op mijn eerste stukje. Ik waardeer dat je uitgebreid uitlegt waarom je het spel zo tegen vind vallen, met de vergelijking naar Mass Effect erbij. Kan je mening van dat perspectief wel goed begrijpen. Ik vind niet alle punten die je opnoemt even storend als jij (en daar zal ook het verschil liggen dat ik het spel wel tof vind), maar ik kan me wel vinden in wat je zegt dus in die zin ben ik het op de punten die je aanhaalt niet met je oneens.
[/quote]'Return to form' heeft een betekenis/definitie en "eindelijk weer een goede game" dekt dat niet.
De term refereert naar eerder werk van dezelfde makers, wat niet echt mogelijk is omdat die zo'n beetje allemaal vertrokken zijn bij Bioware.
Volgens verreweg de meeste liefhebbers van Dragon Age zou een 'return to form' dan moeten gaan naar naar DA: Origins, omdat iedere game erna minder goed of in ieder geval anders was.
Maar Veilguard is geen Origins. Niet qua speltype, niet qua verhaal en niet qua karakters.
Bovendien werd de term door net wat teveel reviewmedia gebruikt om niet te vermoeden dat het gewoon een promotie-uiting van de studio zelf was die ze klakkeloos hebben overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Return to form als in: ze leveren eindelijk weer eens een topgame. En daar kan ik me in vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
centr1no schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:57:
Return to form' heeft een betekenis/definitie en "eindelijk weer een goede game" dekt dat niet.
De term refereert naar eerder werk van dezelfde makers, wat niet echt mogelijk is omdat die zo'n beetje allemaal vertrokken zijn bij Bioware.
Volgens verreweg de meeste liefhebbers van Dragon Age zou een 'return to form' dan moeten gaan naar naar DA: Origins, omdat iedere game erna minder goed of in ieder geval anders was.
Maar Veilguard is geen Origins. Niet qua speltype, niet qua verhaal en niet qua karakters.
Bovendien werd de term door net wat teveel reviewmedia gebruikt om niet te vermoeden dat het gewoon een promotie-uiting van de studio zelf was die ze klakkeloos hebben overgenomen.
Ik denk eerlijk gezegd dat je nogsteeds te veel venuit je eigen ogen kijkt. Ook dit klopt niet voor iedereen. Ik vond Inquisition bijvoorbeeld heel goed, speel hem zelfs vaker dan Origins, en krijg op sommige stukken van Veilguard Inquisition vibes zelfs al voelt het spel heel anders. Iemand anders hier zei weer juist dat Veilguard echt meteen Dragon Age vibes gaf, wat ik zelf weer niet zo zou zeggen. Het verschilt echt per persoon. Dat het op Origins "moet lijken", of dat dit spel niet Dragon Age genoeg is voor een "return to form" is gewoon subjectief. En eerlijk, hoe goed het spel ook is vind ik Origins ook wel z'n nadelen hebben met punten die later juist beter zijn geworden. En bepaalde andere dingen waar Origins om geprezen wordt hebben me nooit geboeit, zoals bijvoorbeeld het hele tactische gedeelte. Heb het hele spel met de muis ingedrukt gespeelt zonder ooit party members te besturen, en al helemaal geen tactical mode gebruikt. Speel zelfs liever op console omdat die manier van spelen soepeler gaat met de controller. Meningen verschillen nou eenmaal, en daardoor verschilt ook wat mensen goed vonden aan de games en terug willen zien, en wat niet. Daarmee veranderd dus ook de eis voor een "back to form".

De "Origins was het beste daarna ging alles achteruit" is een luide groep, maar ik zou niet per se stellen dat het de meerderheid is. Mensen die de rest konden waarderen zijn er ook meer dan genoeg gezien elke installement ook veel positieve reacties en engagement vanuit de fandom heeft gehad. En ook in dit topic lees je dat men het niet eens is welke delen beter en slechter dan elkaar zijn. Iemand anders vond 2 aardig ondanks de minpunten en zette Inquisition ver onderaan, ik vond 2 veruit het slechtste maar Inquisition al weer top en twijfel zelfs dat hij wellicht Origins inhaalt. Niet in verhaal, maar wel in hoe veel lol ik uit het spelen ervan haal.

Persoonlijk zou ik zelfs durven zeggen zeggen: Dragon Age is altijd enorm veranderd met elk spel. Het is bijna kenmerkend dat ze steeds wat anders proberen. Soms werkt het, soms niet. Maar het zorgt wel dat het niet stagneert.

Daarbij zullen de meesten "Bioware" als de developers nemen. Een "return to form" voor Bioware dus, niet de specifieke mensen die er werkten toen Origins gemaakt werd.

Dat het in reviews raar veel gebruikt wordt, dat is eigenlijk het enige punt waar ik het mee eens ben. Zal vast idd gevraagd worden in de review guide. Maar zoals je aangaf is het daardoor vrijwel een meme geworden. Iedereen die het daarna zegt om aan te geven dat ze het tof vinden, hebben geen review kopie ontvangen. Die gebruiken de meme om aan te geven dat ze het tof vinden, dat wat hun betreft Bioware zichzelf weer goed op de kaart heeft gezet.

Nogmaals, ik waardeer de uitgebreide uitleg waarom je het spel niks vind, en snap je kritiek goed. Het topic hoeft niet enkel lof en liefde te zijn. Het is juist leuk om beide kanten te horen met onderbouwing. Maar het is wel kortzichtig om te roepen dat ze liegen wanneer zo veel mensen het spel wel tof vinden, en het wel als een "return to form" beschouwen. Ook binnen de kaders die jij hier stelt voor de term ("De term refereert naar eerder werk van dezelfde makers"). Dat jij het er niet mee eens bent, zegt niet dat andere meningen invalide zijn.

En ja, ik zeg veel ik omdat ik niet voor iedereen kan spreken. Maar kijk ff in de fandom en communities en je ziet dat mensen echt niet masaal na Origins zijn afgehaakt en dat verre van iedereen het daarna allemaal maar kut vond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Forsaken
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 23:19
Dhrax schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:49:
[...]

Toch vreemd, want het overgrote deel van de mensen die de game hebben gespeeld, vonden deze heel goed. En dan doel ik ook op mensen die de game serieus gespeeld hebben. Geen 12-jarige kleuters die het leuk vinden om te review-bomben. In mijn eigen kring is men ook lauter enthousiast, en dit zijn allen mensen die al gamen sinds de glorie dagen van BioWare, en ver daarvoor.

De 'return to form' opmerking is meer dan terecht. Zeker als je het afzet tegen alle andere 'triple AAA' meuk die afgelopen jaar is uitgekomen.

Als bijvoorbeeld de uitgebreide tech demo van Black Myth Wukong hier al als GOTY word gezien, in welke categorie moeten we DA dan wel niet plaatsen.

Onder de streep zijn het gewoon meningen, meer niet ;)
Ja jongens...

Er zijn, op dit moment van schrijven, +/- 4500 gamers die bezig zijn met DA:TV en +/- 58k gamers die Black Myth aan het spelen zijn en jij kan niets meer zeggen dan dat Black Myth een uitgebreide demo is en dat we DA veel hoger moeten plaatsen??

Ignorance is bliss zullen we maar zeggen zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan een "tech demo" die rustig full price blijft in de Steam sale, waar DA:V al een fikse korting heeft voor een game die relatief jong is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• centr1no
Cambionn schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:29:En ja, ik zeg veel ik omdat ik niet voor iedereen kan spreken. Maar kijk ff in de fandom en communities en je ziet dat mensen echt niet masaal na Origins zijn afgehaakt en dat verre van iedereen het daarna allemaal maar kut vond.
Dat zeg ik ook helemaal niet.
Maar je hebt het wel over de fandom en communities die, net als dit forumtopic vol zitten met mensen die voornamelijk positief zijn.
En natuurlijk kijk ik met mijn eigen ogen, met mijn eigen ervaring. Ik ben genoeg bezig geweest met het gegeven dat veel games, films en series van de afgelopen mij gewoon niet meer kunnen boeien. Ligt het aan nostalgie, heb ik al te veel gezien en gespeeld en ontbreekt het aan originaliteit? Is er bij veel media een verschil in de benadering richting de kijker/speler, in schrijverschap, en behoor ik simpelweg niet meer tot de doelgroep?
Gedeeltelijk is het antwoord hierop ja. Maar dat verklaart niet waarom ik een Cyberpunk 2077, Starfield, Horizon, Balder's Gate 3 kan spelen zonder daar last van te krijgen. En ik heb de Mass Effect trilogie
en Dragon Age Origins en 2 ook meerdere keren gespeeld.
Geen van die games geeft mij het gevoel dat Veilguard geeft, dat die game gewoon niet voor mij gemaakt lijkt te zijn.

Hoewel de game niet zo slecht is (zeker op technisch vlak) als sommige 'recensenten' beweren en er veel mensen positief over zijn is het overigens bekend dat Bioware qua verkopen bij lange na niet de aantallen heeft gehaald die men voor ogen had. Het aantal spelers op Steam is een tiende van de Balder's Gate 3 spelers en zelfs de Mass Effect LE haalt nog dezelfde aantallen.
Het is gewoon geen commercieel succes.
Cambionn schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:29:Ook binnen de kaders die jij hier stelt voor de term ("De term refereert naar eerder werk van dezelfde makers"). Dat jij het er niet mee eens bent, zegt niet dat andere meningen invalide zijn.
Ik vindt het een beetje sneu om het hier weer te gooien op 'jouw mening, mijn mening'.
De term heeft een definitie. Die kaders stel ik niet, die zijn er.
Het zou sowieso niet passend zijn om de term als in 'eindelijk weer eens een goede game' te gebruiken voor de hele gamingindustrie omdat men daarmee letterlijk alle games van alle uitgevers bestempelen als niet 'to form'. Wat, wederom, simpelweg niet van toepassing is.
Daarbovenop zeggen websites letterlijk "a return to form for BioWare".
Er wordt dus gezegd dat Bioware ergens hun 'form' zijn kwijt geraakt en met Veilguard weer voldoen aan een "former state of success or brilliance". Wat volgens heel veel mensen, die niet door Bioware betaald worden om dit te zeggen, niet waar is. Omdat The Veillguard niet van hetzelfde niveau is als de games waar Bioware groot mee is geworden.
Cambionn schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:29:
Een "return to form" voor Bioware dus, niet de specifieke mensen die er werkten toen Origins gemaakt werd.
Maar er is wel degelijk een verschil tussen het Bioware van toen en het Bioware van nu.
De games werden niet ontwikkeld door een entiteit Bioware, maar door individuele schrijvers, designers e.d. die o.a. nu bezig zijn met Exodus, waarvoor de verwachtingen uiteraard uitzonderlijk hoog zijn.

Ik laat het hierbij. Ik reageerde enkel op de vergelijking met Mass Effect omdat die naar mijn idee de plank missloeg. The Veilguard zal nooit de cultstatus bereiken die ME heeft.
Het draait er ook op uit dat ik hier alleen maar negatief over de game ben (en geloof me, ik heb meer) terwijl er ook best goede dingen in zitten. Met name richting het eind.
Desalniettemin komt de game voor mij qua RPG beleving nergens op het niveau van de betere titels van nu of toen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
centr1no schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:16:
Maar dat verklaart niet waarom ik een Cyberpunk 2077, Starfield, Horizon, Balder's Gate 3 kan spelen zonder daar last van te krijgen. En ik heb de Mass Effect trilogie en Dragon Age Origins en 2 ook meerdere keren gespeeld.
Geen van die games geeft mij het gevoel dat Veilguard geeft, dat die game gewoon niet voor mij gemaakt lijkt te zijn.
Ik denk dat laatste vooral. Ik heb weinig met veel recente games, jouw lijstje zijn spellen die mij stuk voor stuk echt helemaal niks doen. Origins speel ik ook nog met regelmaat, Inquisition ook. 2 een stuk minder omdat ik hem gewoon niet zo vind. Ik speel juist vooral oudere westerse high fantasy RPGs. Aan een gebrek van referentie ligt het niet.
Maar je hebt het wel over de fandom en communities die, net als dit forumtopic vol zitten met mensen die voornamelijk positief zijn.
Tja, en als je daar niet naar kijkt is het logisch dat men negatief is, als je de fans gaat uitsluiten :+ . Het ging me niet zo zeer om dat positieve mensen bestaan, maar hoe groot die groep nog altijd is. Blijkbaar toch best wel veel mensen die het wel goede spellen vinden met verschillende entries als favouriet, wat diende als tegenstelling naar dat jij aangaf dat het volgens de massa na Origins alleen maar achteruit zo zijn gegaan en Origins de form zou moeten zijn waar ze op terug moesten komen.
Het is gewoon geen commercieel succes.
Tja, "commercieel succes" en goede games zijn niet per se gelijk aan elkaar. Genoeg goede games, ook cult classics, die commercieel floppen om alerlij redenen. En er zijn ook genoeg commercieel goed lopende games waarvan je denkt "waarom koopt men dit". Tenzij de form waar je terug probeert te komen enkel om geld draait, is dat ook niet relevant voor "back to form".
Ik vindt het een beetje sneu om het hier weer te gooien op 'jouw mening, mijn mening'.
De term heeft een definitie. Die kaders stel ik niet, die zijn er.
[...]
Wat volgens heel veel mensen, die niet door Bioware betaald worden om dit te zeggen, niet waar is. Wat volgens heel veel mensen, die niet door Bioware betaald worden om dit te zeggen, niet waar is.
Maar volgens heel veel andere mensen die ook niet door Bioware betaald zijn dus wel. Ook in het gestelde kader. Dat mensen het ook als meme zijn gaan gebruiken door hoe het in betaalde reviews staat, staat daar naast en niet in de plaats. Maargoed, daar ben ik net op in gegaan en het enige wat je leest is sneu dat je aanhaalt dat mensen verschillende meningen hebben.
Maar er is wel degelijk een verschil tussen het Bioware van toen en het Bioware van nu.
De games werden niet ontwikkeld door een entiteit Bioware, maar door individuele schrijvers, designers e.d. die o.a. nu bezig zijn met Exodus, waarvoor de verwachtingen uiteraard uitzonderlijk hoog zijn.
Ik ontkent niet dat mensen het spel maken, maar doen alsof een studio nooit meer goed kan zijn met nieuwe mensen is ook niet waar. Anders is niet meteen slechter. En nogmaals, elk Dragon Age spel was anders, ook die van dezelfde medewerkers.
Ik laat het hierbij. Ik reageerde enkel op de vergelijking met Mass Effect omdat die naar mijn idee de plank missloeg. The Veilguard zal nooit de cultstatus bereiken die ME heeft.
Het draait er ook op uit dat ik hier alleen maar negatief over de game ben (en geloof me, ik heb meer) terwijl er ook best goede dingen in zitten. Met name richting het eind.
Desalniettemin komt de game voor mij qua RPG beleving nergens op het niveau van de betere titels van nu of toen.
Ik vind het vooral jammer dat iemand die zijn kritiek daadwerkelijk onderbouwd, zoals jij netjes doet en wat verfrissend is tussen mensen die gewoon een rantvideo posten of boos worden aan de hand van wat videos, het nog steeds niet kan accepteren dat mensen het er niet mee eens zijn. Het zou anders een heel leuke discussie kunnen zijn, want kritiek is er in mijn ogen genoeg te geven op dit spel (en dat zegt weinig over het eindoordeel, want er is imho ook genoeg kritiek te geven op classics als Origins).

[ Voor 17% gewijzigd door Cambionn op 24-12-2024 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Timothy3000 schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:00:
Return to form als in: ze leveren eindelijk weer eens een topgame. En daar kan ik me in vinden.
Ah de tekst die iedere media reviewer moest plaatsen. Tsja echte gamers weten wel beter. Je posts beginnen steeds meer op shillen te lijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
jellybrah schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:49:
[...]
Ah de tekst die iedere media reviewer moest plaatsen. Tsja echte gamers weten wel beter. Je posts beginnen steeds meer op shillen te lijken.
Ik heb de game gespeeld en me er goed mee vermaakt. Jij wilt de game niet spelen en komt hier alleen om te zeuren. Ik zou als ik jou was ook gewoon een game gaan spelen die je leuk vindt, dat is een veel betere besteding van je tijd. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daan0s
  • Nu online
Zit er nu ruim 10 uur in maar de moed zakt me steeds verder in de schoenen. Ik gok dat dit het niveau is en blijft van de hele game, en dat is niet best. Zo goed als geen exploration, en wat er is is zo ontzettend voor de hand liggend dat het 0 voldoening geeft.

De dialogen zijn echt om te janken zo slecht, met als toppunt Bellara. Kan echt niet naar haar luisteren zonder een pen in mn oor te willen duwen.

Het lijkt alsof ze een beetje God of War wilden nadoen maar alleen nog wat stagiaires over hadden, en dan krijg je Veilguard.

Het is geen Dragon Age maar het is ook gewoon geen goede game, vind ik dan natuurlijk he. Eens kijken of t lukt om er doorheen te komen en uit te spelen voordat februari van start gaat met alle gekte qua games, maar denk dat ie al eerder op Marktplaats komt want dit is nog erger dan ik had gedacht vooraf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:52
Wat ben ik soms blij met die gratis uren die je krijgt via GamePass, daardoor even twee uurtjes dit spel kunnen spelen en positief verrast door de gameplay en het verhaal. Helaas vind ik het geen €70 waard dus wacht ik nog wel even rustig af..

Wel echt heel tof gedaan allemaal :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9Fp9-P44xFn9KQUJqCAxXfyTVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bxIJ3OyjAu5dhkZz9pY4dYPN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfr9yAJ4aEJBNiibk8Df-8-0Tek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vO1KYThIG0eBdt0f8jQX21ar.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik krijg als de post meezit vandaag dit spel binnen, iemand verkocht hem namelijk voor €25 inclusief verzendkosten. Dus die kon ik niet laten gaan :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:21:
Ik krijg als de post meezit vandaag dit spel binnen, iemand verkocht hem namelijk voor €25 inclusief verzendkosten. Dus die kon ik niet laten gaan :)
Veel plezier ermee. Je hebt hier genoeg gezien en gelezen om beetje een beeld te vormen en niet compleet verrast te zijn denk ik. Dus komt vast goed. Ik vind het een top spel iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Cambionn schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:29:
[...]
Veel plezier ermee. Je hebt hier genoeg gezien en gelezen om beetje een beeld te vormen en niet compleet verrast te zijn denk ik. Dus komt vast goed. Ik vind het een top spel iig.
Nee ik kom niet voor verrassingen te staan want ik heb zelf al 1 uur aan speeluren erin zitten door de proefuren die je kreeg via Gamepass Ultimate, die belachelijke scenes skip ik gewoon of ga gewoon even wat anders doen als ze niet over zijn te slaan :D

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 21-01-2025 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Er zitten geen imo geen belachelijke scenes in, maar als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt is dat allemaal optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:36
Offtopic. Lees de topicwaarschuwing onderaan.

[ Voor 81% gewijzigd door Mog op 21-01-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Het is echt compleet zinloos om de mening van een ander weg te zetten als onzin, gebaseerd op je eigen mening, die je vervolgens tracht meer waarde te geven door te strooien met meningen van anderen. Hopelijk zie je dat zelf ook in. Graag hiermee stoppen. Het topic wordt er absoluut niet leuker door. Laatste waarschuwing.

[ Voor 80% gewijzigd door Bart ® op 27-01-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Een TR maken is voldoende.

[ Voor 80% gewijzigd door Bart ® op 27-01-2025 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Afgelopen week veel bezig met dit spel, heb zojuist mijn eerste gevecht tegen die grote draak gehad. Helaas besluit deze draak om weg te vliegen wanneer je hem hebt verzwakt..

Tot nu toe speelt het echt fijn weg en is het voor die €25 een mooi spel, met een sterk verhaal waarin je zelf belangrijke keuzes moet maken. Ik probeer dat hele woke gebeuren ze negeren en door te klikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

G_Dragon schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:54:

Tot nu toe speelt het echt fijn weg en is het voor die €25 een mooi spel, met een sterk verhaal waarin je zelf belangrijke keuzes moet maken. Ik probeer dat hele woke gebeuren ze negeren en door te klikken.
Want stel je voor dat je een gesprek over gelijkheid zou moeten lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Lapras schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Want stel je voor dat je een gesprek over gelijkheid zou moeten lezen?
We weten al honderden jaren wel hoe het zit dus gewoon zoals we gewend zijn, haar of hem en geen andere onzin :o..

Helaas heeft dit spel zich er wel naar aangepast, jammer maar niks aan te doen! Want verder is de gameplay en alles wel echt super, dan skipp ik liever een paar scenes dan dat ik het hele spel over moet slaan 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

G_Dragon schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:29:
[...]

We weten al honderden jaren wel hoe het zit dus gewoon zoals we gewend zijn, haar of hem en geen andere onzin :o..
Toch bijt ik even. Dat je dat vindt voor de echte wereld slaat al nergens op.

Maar in deze wereld lopen dwergen, elven, qunari, draken etc. rond. Een deel daarvan heeft ook nog eens bovennatuurlijke krachten. Is het dan zo gek dat iemand zich niet lekker in zijn/haar/hun vel voelt zitten? In Dragon Age Origins was ook Connor ook een demon. Hij is toen niet afgeschreven als 'andere onzin omdat hij zich niet als mens identificeert'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Lapras schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:29:
[...]

Toch bijt ik even. Dat je dat vindt voor de echte wereld slaat al nergens op.

Maar in deze wereld lopen dwergen, elven, qunari, draken etc. rond. Een deel daarvan heeft ook nog eens bovennatuurlijke krachten. Is het dan zo gek dat iemand zich niet lekker in zijn/haar/hun vel voelt zitten? In Dragon Age Origins was ook Connor ook een demon. Hij is toen niet afgeschreven als 'andere onzin omdat hij zich niet als mens identificeert'.
offtopic:
Hoezo slaat dat nergens op? Wij vinden persoonlijk dat het eerder nergens op slaat dat mensen denken dat er meer dan mannen en vrouwen zijn? :p Dat is in onze ogen veel meer een rare gedachte die snel uit de wereld geholpen zou moeten worden... maargoed wij zijn er zelf gewoon veel te nuchter voor dit soort dingen, al dat extra hoeft voor ons niet want je hebt gewoon mannen en vrouwen punt.

Iedereen mag er anders over denken, in z'n wereld leven we inmiddels dus laten wij ook die van elkaar respecteren :)

Maargoed dit mag de pret van het spel niet bederven zoals ik al zei, ik vind de gameplay en het verhaal echt super tof! Kan dit wel dagen achter elkaar doorspelen, maar helaas is die tijd er natuurlijk niet :p

Moet alleen nog even wat vaker mooie foto's maken, vergeet dat gewoon te doen haha :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

G_Dragon schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:42:
[...]

offtopic:
Hoezo slaat dat nergens op? Wij vinden persoonlijk dat het eerder nergens op slaat dat mensen denken dat er meer dan mannen en vrouwen zijn? :p Dat is in onze ogen veel meer een rare gedachte die snel uit de wereld geholpen zou moeten worden... maargoed wij zijn er zelf gewoon veel te nuchter voor dit soort dingen, al dat extra hoeft voor ons niet want je hebt gewoon mannen en vrouwen punt.

Iedereen mag er anders over denken, in z'n wereld leven we inmiddels dus laten wij ook die van elkaar respecteren :)
"Laten we ook die van elkaar respecteren". Je ontkent de voorkeur van honderdduizenden mensen alleen al in Nederland, dus ik vermoed dat die oproep vooral op jezelf slaat. Dat jij iets ontkent, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Dat gaat niet over dat je er anders over mag denken. Het is er. Je mag er ook niet anders over denken dat de zon opkomt en ondergaat. Je mag het wel, maar verwacht niet dat je er dan niet op aangesproken wordt.

Meer weten? https://rutgers.nl/nieuws...stratie-via-gemeentehuis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Lapras schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:59:
[...]

"Laten we ook die van elkaar respecteren". Je ontkent de voorkeur van honderdduizenden mensen alleen al in Nederland, dus ik vermoed dat die oproep vooral op jezelf slaat. Dat jij iets ontkent, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Dat gaat niet over dat je er anders over mag denken. Het is er. Je mag er ook niet anders over denken dat de zon opkomt en ondergaat. Je mag het wel, maar verwacht niet dat je er dan niet op aangesproken wordt.

Meer weten? https://rutgers.nl/nieuws...stratie-via-gemeentehuis/
Daarom benoem ik ook duidelijk dat het onze eigen mening is en dat je die mag hebben, je hoeft niet mee te gaan met de grotere groep :D. Ik respecteer dat jij er wel voor bent en anderen er anders in denken, maar dat verwacht ik ook netjes terug :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Respect verwachten voor een mening waarin je letterlijk zelf honderdduizenden mensen totaal niet respecteert. Bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Anyway. Zullen we deze hele discussie maar niet voeren en het gewoon over de game Veilguard hebben? Anders is dit topic straks weer op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Timothy3000 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:18:
Anyway. Zullen we deze hele discussie maar niet voeren en het gewoon over de game Veilguard hebben? Anders is dit topic straks weer op slot.
Zo snel gooien we het niet op slot, maar wilde inderdaad al voorslaan om het gewoon over het spel te gaan hebben, iedereen heeft een mening en dat is ook goed, maar dit topic is niet de plaats voor deze discussie

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Helaas heeft dit spel zich er wel naar aangepast, jammer maar niks aan te doen! Want verder is de gameplay en alles wel echt super, dan skipp ik liever een paar scenes dan dat ik het hele spel over moet slaan 8)
offtopic:
"We" is dan misschien dat jij denkt dat je weet hoe het al honderden jaren zit. Een willekeurige bioloog kan je heel makkelijk uitleggen dat het al veel langer helemaal niet zo zwart/wit is.
Het historisch perspectief van het 'moderne' westen vertekend dat beeld alleen nogal. Los daarvan heb je natuurlijk je eigen mening, niks mis mee. Gewoon niet doen alsof het 'waarheid' is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Modbreak:Hey Gamers,

Let even op, dit is een game topic over het spel Dragon Age: The Veilguard, en hoewel het niet erg is als we een keer even offtopic gaat, merk ik dat het de laatste tijd vaak gebeurd. Daarom deze Modbreak met het verzoek het nu echt bij de game te houden en niet meer over andere gekke dingen.

Thanks en Game On!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33
[...]

Want verder is de gameplay en alles wel echt super, dan skipp ik liever een paar scenes dan dat ik het hele spel over moet slaan 8)
Wel handig dat ze er voor hebben gekozen dat je scenes kan skippen, zo kan je zelf bepalen of je ze wel of niet wil zien en kan je je inderdaad richten op de gameplay. Ook fijn als je de game voor een 2e keer gaat spelen, hoef je de filmpjes niet nog een keer te zien. Bij sommige games kan je filmpjes niet skippen, soms erg hinderlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Nol_NL op 30-01-2025 16:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
Hier een paar screenshots!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbNc0v2-b0u8Ma2233vBAB7hnEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gEK0cMRfpV5xrdb0gXax4mzH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmbmOU7mN-ex1Q8zUqrRW6nzk74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WaakjKndP7AUnZqzrt1liw7O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBYy85fzbPViFqe6mRGT4M-RTjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L1f1LfBTE2tyqomYQMufI1sg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mX6Wt1tmracPr1-5g14H-gBH2gc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6pX6CLOrpVsR0WHOxJxPWnoh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jellybrah
Linksquest schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:21:
[...]

Zo snel gooien we het niet op slot, maar wilde inderdaad al voorslaan om het gewoon over het spel te gaan hebben, iedereen heeft een mening en dat is ook goed, maar dit topic is niet de plaats voor deze discussie
Kritiek op moderatie binnen Spielerij mag hier: 'Feedback op moderatie binnen Spielerij'. We proberen maatschappelijke thema's bewust buiten de specifieke game-topics te houden, omdat deze vaak een veel grotere reikwijdte hebben dan het thema van een game-topic. Daarvoor hebben we: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld. Als je op een respectvolle manier je standpunten verkondigt, kan je prima debatteren. Je mag daarbij gerust 'Dragon Age: The Veilguard' als voorbeeld noemen.

[ Voor 50% gewijzigd door Mog op 02-02-2025 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
haha deze foto is leuk geworden O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No9AdCaaqtIkEs5F2W6lhhkvImw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MqnRG6FiDIYKvQmM6nW5c7PC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 31-01-2025 16:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

jellybrah schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Juist omdat deze game vol met dat specifieke onderwerp belast is, moet die discussie kunnen plaatsvinden. Omdat het door de strot geduwd word, omdat 99% van de doelgroep hier niets mee te maken wil hebben. Als je het over het spel hebt, heb je het over die discussie. Dit soort social engineering hoort NIET in games thuis.

En omdat dit gebeurt wil men (waaronder ik) anderen ervoor "beschermen" zodat er bedrijven overblijven die weer "by gamers for gamers" hanteren zonder sociale agendas te injecteren.
offtopic:
Dat is voor mij een nieuw record aan niet onderbouwde polariserende superlatieven binnen de 'ophef' over deze game.
Bescherm lekker jezelf en speel de game niet. Dat is het beste signaal dat je aan de bedrijven kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:35:
[...]

offtopic:
Dat is voor mij een nieuw record aan niet onderbouwde polariserende superlatieven binnen de 'ophef' over deze game.
Bescherm lekker jezelf en speel de game niet. Dat is het beste signaal dat je aan de bedrijven kunt geven.
Zelfs de marketing mensen begrijpen wat ik omschreef, de slechte sales zijn een keihard feit en bewijs.
Ik doe mijn uiterste best iedereen van dit gezwel dat zich DA durft te noemen weg te houden.
Blijf lekker op je roze(?) wolk zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we even wat zaken uit elkaar trekken. We (daar wil ik jou best bij rekenen) hebben te maken met een luide minderheid die een heel specifiek en relatief klein deel van deze game behoorlijk opblaast.
Jij komt met 99% van een niet gedefinieerde doelgroep die niets met deze game te maken wil hebben, vanwege één karaktontwikkeling met genderdialoog.
Metacritic geeft aan dat ~60% van de gebruikersreviews negatief zijn, maar die gaan daar echt lang niet allemaal over.
Lees rustig even terug wat ik in dit topic heb geschreven. Het is de slechtste game die ik vorig jaar heb gespeeld. Dus ik kan me prima vinden in de mening van een groot deel van die ~60%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

En omdat dit gebeurt wil men (waaronder ik) anderen ervoor "beschermen" zodat er bedrijven overblijven die weer "by gamers for gamers" hanteren zonder sociale agendas te injecteren.
Eh, jij wil anderen beschermen tegen games die domweg slecht gescript en geschreven zijn, naast dat ze er ronduit belabberd uit zien grafisch? Voor je op je stalen rost klimt in je harnas met schild en zwaard om anderen te beschermen, moet je beseffen waar je mee bezig bent. Er is namelijk méér dan genoeg aan te merken op deze game zonder dat je een Groot Probleem hoeft te maken van gender en identiteit in deze game. Ja, de dialogen zijn vreselijk. Ja, er is geen vrijheid. Ja, de game ziet er immersion breaking slecht uit. Eigenlijk is echt álles leeg of hol aan deze game.

De reviews uit de koker van niet-betaalde reviewers logen er niet om, in tegenstelling tot reviews van duurbetaalde publishers. De sales van deze game liegen er evenmin om en drie maanden na de launch is de game al in de aanbieding bij Steam met 40% korting. Dat is niet omdat jij mensen hebt beschermd. Dat is omdat het gewoon een zeer karige game, die de naam Dragon Age niet waardig blijkt te zijn. In datzelfde straatje zijn nog een hele rits aan franchises te bedenken waarbij exact hetzelfde geldt, zonder dat aandacht voor gender(identiteit) er toe doet. En bij DA:O is dat evenmin het geval. Stop met die act van "mensen willen beschermen". Je gedraagt je als een Don Quichotte. Het is een slechte game, maar dat komt niet door waar jij mensen voor wil beschermen.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Klauwhamer schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:03:
[...]

Eh, jij wil anderen beschermen tegen games die domweg slecht gescript en geschreven zijn, naast dat ze er ronduit belabberd uit zien grafisch? Voor je op je stalen rost klimt in je harnas met schild en zwaard om anderen te beschermen, moet je beseffen waar je mee bezig bent. Er is namelijk méér dan genoeg aan te merken op deze game zonder dat je een Groot Probleem hoeft te maken van gender en identiteit in deze game. Ja, de dialogen zijn vreselijk. Ja, er is geen vrijheid. Ja, de game ziet er immersion breaking slecht uit. Eigenlijk is echt álles leeg of hol aan deze game.

De reviews uit de koker van niet-betaalde reviewers logen er niet om, in tegenstelling tot reviews van duurbetaalde publishers. De sales van deze game liegen er evenmin om en drie maanden na de launch is de game al in de aanbieding bij Steam met 40% korting. Dat is niet omdat jij mensen hebt beschermd. Dat is omdat het gewoon een zeer karige game, die de naam Dragon Age niet waardig blijkt te zijn. In datzelfde straatje zijn nog een hele rits aan franchises te bedenken waarbij exact hetzelfde geldt, zonder dat aandacht voor gender(identiteit) er toe doet. En bij DA:O is dat evenmin het geval. Stop met die act van "mensen willen beschermen". Je gedraagt je als een Don Quichotte. Het is een slechte game, maar dat komt niet door waar jij mensen voor wil beschermen.
De tussenhaakjes lezen kan moeilijk zijn! Till we meet again!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

jellybrah schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:57:
[...]

De tussenhaakjes lezen kan moeilijk zijn! Till we meet again!
Als dit je enige reactie is, zal dat niet gebeuren hoor. Wat een armoede.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Juist omdat deze game vol met dat specifieke onderwerp belast is, moet die discussie kunnen plaatsvinden. Omdat het door de strot geduwd word, omdat 99% van de doelgroep hier niets mee te maken wil hebben. Als je het over het spel hebt, heb je het over die discussie. Dit soort social engineering hoort NIET in games thuis.

Ik bijt nog 1 keer: Behalve dat een groot deel van de game daar niet over gaat, de spellen altijd al progressief waren voor hun tijd, en dat pas een probleem was bij dit spel nadat een paar luide mensen online besloten dat het verschrikkelijk was.

Het grootste deel is een westerse high fantasy RPG, en voor veel mensen een enorm goede game, maar blijkbaar mag niemand daar van genieten omdat "progressief in deze tijd" een bepaalde groep te ver gaat. Dus moet een goede game die doet wat de franchise altijd al deed opeens stoppen en moeten mensen "beschermd" worden. En iedereen die dat niet zo ziet zal wel wat mis mee zijn... En enkel bronnen die jouw punt versterken zijn valide, die die anders zeggen onbetrouwbaar...

Ja, dan is het nooit goed nee. En nee, laten we alsjeblieft niet die kant op gaan. Nee, we hoeven dit niet continue "te bediscusseren" (wat in de praktijk neerkomt op klagen, want het oneens zijn mag niet). Het punt is al meerdere keren aangehaald en gediscuseerd, en je blijft terug komen om jezelf te herhalen zodra er een tijdje geen haat gepost is of omdat er positieve reacties komen. Je "beschermd" geen mensen, die overigens prima zelf beslissingen kunnen maken en zelf een mening kunnen vormen en jouw "bescherming" helemaal niet nodig zijn. Je forceert jouw mening op anderen. En daar zijn mensen na een tijdje klaar mee.

Dus laten we aub over de rest van de game praten nu. Ik ben inmiddels helemaal voor om dit onderwerp te bannen in dit topic, want er kan blijkbaar niet normaal gedaan worden. Er zit zoveel meer in het spel dan enkel die "specifieke onderwerpen", en ondanks dat je het compleet lijkt te negeren, ontkennen danwel automatisch als ontbetrouwbaar bestempelt zijn ook genoeg niet-betaalde onpartijdige mensen die enorm van het spel genieten. En zolang je dat doet, is er geen echte discussie te houden, en zoals eerder gezegd, ben je enkel bezig met jouw mening aan anderen op te leggen. En ja, dan zou ik zeggen ga gewoon lekker weg uit het topic als je het niet gezellig kan houden.

En ff voor de duidelijkheid. Kritiek mag prima wat mij betreft. Heb ik ook, en heb ook meermaals positief gereageerd op posts met normaal geschreven kritiek zelfs als men het spel uiteindelijks helemaal niks vind. Ieder z'n ding, en die verschillende meningen maakt het juist een interesant topic. Maar wat je nu doet gaat daar ver aan voorbij. En ik hoef persoonlijk die "specifieke onderwerpen" ook echt niet in mijn game. Maar persoonlijk heb ik er vrij weinig last van omdat het helemaal niet "door je strot wordt geduwt" als je daadwerkelijk speelt, en omdat ik kan leven en laten leven en dus niet steeds onnodig hoef te haten. Kan het je aanraden, wordt het leven een stuk leuker van.

Spel blijft mijn GOTY van 2024. En ben blij dat RPGs weer een comeback lijken maken. HL in 2023, DA:V in 2024, en straks KC:DII in 2025. Goede tijden voor de (westerse) RPG fan (maar ook sad dat 1 zo'n goede game per jaar tegenwoordig "goede tijden" zijn, dan mis je 2000~2015). Oke, er zijn er wel meer maar ik ben toch wel van de hack&slash realtime combat vanuit je character (daarmee bedoel ik 1st person of er net achter, en niet top view ofzo), dus voor mij zijn dit ze :') .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daan0s
  • Nu online
Cambionn schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 03:34:
[...]
Ik bijt nog 1 keer: Behalve dat een groot deel van de game daar niet over gaat, de spellen altijd al progressief waren voor hun tijd, en dat pas een probleem was bij dit spel nadat een paar luide mensen online besloten dat het verschrikkelijk was.

Het grootste deel is een westerse high fantasy RPG, en voor veel mensen een enorm goede game, maar blijkbaar mag niemand daar van genieten omdat "progressief in deze tijd" een bepaalde groep te ver gaat. Dus moet een goede game die doet wat de franchise altijd al deed opeens stoppen en moeten mensen "beschermd" worden. En iedereen die dat niet zo ziet zal wel wat mis mee zijn... En enkel bronnen die jouw punt versterken zijn valide, die die anders zeggen onbetrouwbaar...

Ja, dan is het nooit goed nee. En nee, laten we alsjeblieft niet die kant op gaan. Nee, we hoeven dit niet continue "te bediscusseren" (wat in de praktijk neerkomt op klagen, want het oneens zijn mag niet). Het punt is al meerdere keren aangehaald en gediscuseerd, en je blijft terug komen om jezelf te herhalen zodra er een tijdje geen haat gepost is of omdat er positieve reacties komen. Je "beschermd" geen mensen, die overigens prima zelf beslissingen kunnen maken en zelf een mening kunnen vormen en jouw "bescherming" helemaal niet nodig zijn. Je forceert jouw mening op anderen. En daar zijn mensen na een tijdje klaar mee.

Dus laten we aub over de rest van de game praten nu. Ik ben inmiddels helemaal voor om dit onderwerp te bannen in dit topic, want er kan blijkbaar niet normaal gedaan worden. Er zit zoveel meer in het spel dan enkel die "specifieke onderwerpen", en ondanks dat je het compleet lijkt te negeren, ontkennen danwel automatisch als ontbetrouwbaar bestempelt zijn ook genoeg niet-betaalde onpartijdige mensen die enorm van het spel genieten. En zolang je dat doet, is er geen echte discussie te houden, en zoals eerder gezegd, ben je enkel bezig met jouw mening aan anderen op te leggen. En ja, dan zou ik zeggen ga gewoon lekker weg uit het topic als je het niet gezellig kan houden.

En ff voor de duidelijkheid. Kritiek mag prima wat mij betreft. Heb ik ook, en heb ook meermaals positief gereageerd op posts met normaal geschreven kritiek zelfs als men het spel uiteindelijks helemaal niks vind. Ieder z'n ding, en die verschillende meningen maakt het juist een interesant topic. Maar wat je nu doet gaat daar ver aan voorbij. En ik hoef persoonlijk die "specifieke onderwerpen" ook echt niet in mijn game. Maar persoonlijk heb ik er vrij weinig last van omdat het helemaal niet "door je strot wordt geduwt" als je daadwerkelijk speelt, en omdat ik kan leven en laten leven en dus niet steeds onnodig hoef te haten. Kan het je aanraden, wordt het leven een stuk leuker van.

Spel blijft mijn GOTY van 2024. En ben blij dat RPGs weer een comeback lijken maken. HL in 2023, DA:V in 2024, en straks KC:DII in 2025. Goede tijden voor de (westerse) RPG fan (maar ook sad dat 1 zo'n goede game per jaar tegenwoordig "goede tijden" zijn, dan mis je 2000~2015). Oke, er zijn er wel meer maar ik ben toch wel van de hack&slash realtime combat vanuit je character (daarmee bedoel ik 1st person of er net achter, en niet top view ofzo), dus voor mij zijn dit ze :') .
Ik laat dat hele geneuzel over gender etc achterwege, want het interesseert me niet. Maar sta wel te kijken als mensen dit GOTY noemen en in een rpg rij plaatsen met grote RPGs haha. Als je dit vergelijkt met Baldurs Gate, Kingdome Come en zelfs Witcher 3 van aardig wat jaartjes oud dan ligt het niveau van alles toch mijlenver van deze game vandaan?

De dialogen, het verhaal, de gameplay. Het is allemaal zó generiek en oppervlakkig. Heb alle Dragon Ages kapot gespeeld en ben dus groot fan, maar ik kom niet door deze drek heen. Het is ook niet voor niks dat Veilguard zelfs 50% minder heeft verkocht dan de toch al lage verwachtingen van EA. Ben er ook blij om want dat betekent dat de kans een stuk kleiner is dat Mass Effect dezelfde behandeling krijgt. Volgens mij zijn ook deze week de schrijvers etc van Veilguard ontslagen. Geeft de burger weer een beetje moed.

En het is prima dat het voor jou een goed spel is hoor, maar ik verbaas me gewoon omdat het niveau van de spellen wat je als voorbeeld geeft zoveel hoger is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Daan0s schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 07:29:
Ik laat dat hele geneuzel over gender etc achterwege, want het interesseert me niet. Maar sta wel te kijken als mensen dit GOTY noemen en in een rpg rij plaatsen met grote RPGs haha. Als je dit vergelijkt met Baldurs Gate, Kingdome Come en zelfs Witcher 3 van aardig wat jaartjes oud dan ligt het niveau van alles toch mijlenver van deze game vandaan?

De dialogen, het verhaal, de gameplay. Het is allemaal zó generiek en oppervlakkig. Heb alle Dragon Ages kapot gespeeld en ben dus groot fan, maar ik kom niet door deze drek heen. Het is ook niet voor niks dat Veilguard zelfs 50% minder heeft verkocht dan de toch al lage verwachtingen van EA. Ben er ook blij om want dat betekent dat de kans een stuk kleiner is dat Mass Effect dezelfde behandeling krijgt. Volgens mij zijn ook deze week de schrijvers etc van Veilguard ontslagen. Geeft de burger weer een beetje moed.

En het is prima dat het voor jou een goed spel is hoor, maar ik verbaas me gewoon omdat het niveau van de spellen wat je als voorbeeld geeft zoveel hoger is.
Tja smaken verschillen :) . Zoals eerder gezegd: Baldurs Gate is m'n spel niet kwa gameplay, Witcher games kan ik merken dat ze goed zijn, maar kom er niet lekker in. Maar buiten dat is het wel echt m'n genre. Deze franchise, Elder Scrolls, Divinity (de originele reeks, Original Sin is minder mijn ding), Overlord, Kingdome Come Deliverance, Gothic, Risen, Fable, Kingdoms of Amalur, en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Allemaal games die ik enorm veel heb gespeeld. Denk dat ik de meeste westerse RPGs wel in handen heb gehad. Heb echt wel referentiemateriaal.

Dat de verkopen tegenvallen mag overigens wel wat nuance. Dat het spel niet iedereen ligt speelt natuurlijk zeker mee. Maar de drama ook. Dat het spel een enorme reputatie kreeg als "pushen van dat specifieke onderwerp" en zo veel blinde haat (en dan bedoel ik dus niet het daadwerkelijke kritiek want dat is gewoon valide, maar haatvideos, reviews en posts zonder echte onderbouwing gemaakt voor de kliks door mensen die het niet gespeeld hebben) krijgt zorgt ook dat mensen het bij voorbaat links laten liggen en geen kans geven. Terwijl ze het wellicht zonder dat wel hadden geprobeert en een top spel hadden gevonden. Overigens niet om te zeggen dat het anders sowieso een topseller was geweest, want er zijn idd ook mensen die de inhoud buiten dat onderwerp niet waarderen (en die groep zijn echt niet allemaal blinde haters). Maar het is wel een factor. Verkoopcijfers zeggen niet alles over hoe "goed" een game is (en er zijn ook kutgames die goed verkopen), maar wel iets natuurlijk.

Overigens vind ik jouw bericht hier ook gewoon netjes geschreven, dus dank daarvoor. Zo kunnen we iig dialoog hebben op dit forum ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik had gisteren wel tijdens een gesprek dat ik het ergens niet mee eens was omdat een karakter zich beledigd voelde over iets met een jurk, toen wou ik hem heel graag met beide benen op de grond zetten en aangeven dat hij zich niet zo moest aanstellen. Maar zulke opties heb je niet, dat vind ik persoonlijk wel jammer! Helemaal omdat je met elke karakter een eigen band op bouwt op basis van je keuzes, dan zijn dit soort opties wel van belang. Dit was wel de eerste keer dat ik dacht huh welke optie doe ik nu? Ik mis mijn antwoord? :)

Vind verder de keuzes in het verhaal erg goed en ook de impact die ze hebben op iedereen om je heen, dit laat je wel nadenken voordat je iets aanklikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:09:
Ik had gisteren wel tijdens een gesprek dat ik het ergens niet mee eens was omdat een karakter zich beledigd voelde over iets met een jurk, toen wou ik hem heel graag met beide benen op de grond zetten en aangeven dat hij zich niet zo moest aanstellen. Maar zulke opties heb je niet, dat vind ik persoonlijk wel jammer! Helemaal omdat je met elke karakter een eigen band op bouwt op basis van je keuzes, dan zijn dit soort opties wel van belang. Dit was wel de eerste keer dat ik dacht huh welke optie doe ik nu? Ik mis mijn antwoord? :)

Vind verder de keuzes in het verhaal erg goed en ook de impact die ze hebben op iedereen om je heen, dit laat je wel nadenken voordat je iets aanklikt.
Die snap ik wel. Nog niets eens om "mijn" antwoord per se, maar ook gewoon voor het roleplayen. Soms wil je gewoon een grote bullebak spelen, of een pestkop. Of wellicht een powerhungry persoon die enkel aan zichzelf denkt en de rest als methode voor eigen gewin ziet. Niet omdat je zo bent RL, maar omdat dat de magie is van RPGs. Compleet onbezorgt en voor de lol wat anders kunnen zijn en doen dan je ooit RL zou, en zien wat dat doet. En dat kan dan gewoon allemaal net niet in deze game, terwijl er prima momenten zijn waarop dit zo makkelijk en mooi had gekund. Dat is voor mij wel echt het grootste gemis vergeleken met de eerdere games. "I do it for my own power" met dan dissaproval van iedereen is nog altijd 1 van mijn favoriete momenten in Inquisition. Ja, iedereen haat je ervoor, en nee het is niet de gedachte van dat stuk (idee is dat je aangeeft hoe je de wereld gaat verbeteren). Maar het kan, en soms is dat gewoon heel leuk voor de roleplay.

Hogwarts Legacy had daar overigens ook last van. Je kan niet echt een film1 Draco Malfidus type spelen ofzo, zelfs de "gemene" opties zijn best lief. Hoop dat dat geen trend wordt die door zet in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woops mezelf gequote ipv post geëdit.

[ Voor 130% gewijzigd door Cambionn op 01-02-2025 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Cambionn schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:22:
[...]
Die snap ik wel. Nog niets eens om "mijn" antwoord per se, maar ook gewoon voor het roleplayen. Soms wil je gewoon een grote bullebak spelen, of een pestkop. Of wellicht een powerhungry persoon die enkel aan zichzelf denkt en de rest als methode voor eigen gewin ziet. Niet omdat je zo bent RL, maar omdat dat de magie is van RPGs. Compleet onbezorgt en voor de lol wat anders kunnen zijn en doen dan je ooit RL zou, en zien wat dat doet. En dat kan dan gewoon allemaal net niet in deze game, terwijl er prima momenten zijn waarop dit zo makkelijk en mooi had gekund. Dat is voor mij wel echt het grootste gemis vergeleken met de eerdere games. "I do it for my own power" met dan dissaproval van iedereen is nog altijd 1 van mijn favoriete momenten in Inquisition. Ja, iedereen haat je ervoor, en nee het is niet de gedachte van dat stuk (idee is dat je aangeeft hoe je de wereld gaat verbeteren). Maar het kan, en soms is dat gewoon heel leuk voor de roleplay.

Hogwarts Legacy had daar overigens ook last van. Je kan niet echt een film1 Draco Malfidus type spelen ofzo, zelfs de "gemene" opties zijn best lief. Hoop dat dat geen trend wordt die door zet in games.
Helemaal 100% met je eens, in een roleplay spel waarbij je keuzes moet maken en mensen je mogen of niet mogen op basis van jouw gedrag moet je de optie hebben om ze te kunnen beledigen en dat is hier inderdaad niet een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Die fotomodus is wel echt geweldig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckpMGoERW4_Zhbu0n0mg0MFZ1ks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IczI9Yy90VKMYPd4QE5OvXXW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

G_Dragon schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:09:
Sowieso is het gebrek aan vinnige personages en dialogen (zoals Origins dat had) een enorm gemis als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
[...]

[mbr] Kritiek op moderatie binnen Spielerij mag hier: 'Feedback op moderatie binnen Spielerij'. We proberen maatschappelijke thema's bewust buiten de specifieke game-topics te houden, omdat deze vaak een veel grotere reikwijdte hebben dan het thema van een game-topic. Daarvoor hebben we: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld. Als je op een respectvolle manier je standpunten verkondigt, kan je prima debatteren. Je mag daarbij gerust 'Dragon Age: The Veilguard' als voorbeeld noemen.[/]
Nogmaals, en het lijkt moeilijk voor sommigen hier te begrijpen: dat onderwerp -who shall not be named! want ban, is een integraal deel van het spel. Dat mag hier gewoon besproken worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

jellybrah schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:14:
[...]

Nogmaals, en het lijkt moeilijk voor sommigen hier te begrijpen: dat onderwerp -who shall not be named! want ban, is een integraal deel van het spel. Dat mag hier gewoon besproken worden.
Alleen 'bespreek' jij helemaal niets. Ik zie jou alleen maar holle frasen bezigen tegen een onzichtbare vijand waar -volgens jou- het voortbestaan van gaming door bedreigd wordt en waarvoor jij de barricade op moet om volwassen mensen te beschermen tegen Joost-mag-weten-wat. Volstrekt irrelevante nonsense, net zo hol en leeg als de dialogen en scripting van DA:V. Dat is mijn grootste probleem: jij voert geen gesprek of discussie. Die ironie vind ik dan wel weer vermakelijk maar voor de rest ben je vooral jezelf te kijk aan het zetten en vervelend in het algemeen.

En mocht ik hiermee chagrijn over mezelf afroepen van mods; geen zorgen, ik zal verder niet meer op dit figuur reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
*knip* niet hele topics verzieken aub, Zie zodadelijk de mail/*

[ Voor 81% gewijzigd door F_J_K op 02-02-2025 13:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
Dat gevecht tegen die twee draken was behoorlijk pittig op hard, dacht even rustig op te starten vanmorgen door Dragon Age: The Veilguard te gaan spelen maar toen kreeg ik dit moeilijke gevecht voor de kiezen pfff :p.. but we did it :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUFo7Q6BejmbeRwFzbEncVMtXJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m3F3vHZ0cV5fGiTeGRMxS4ki.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vcOZErF66uAiF7sq8dMGKKblZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VSeGjZPa3YjnbuErK93xkbB7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3oxHG97HyZ01Alh39cdwE3vHPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lqkiplzKJ5HkfD4pz8yaUTOD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6PDi2oddggfm9zNM89_Yc0Ed4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGPFqRaekodBYsu3sMk5rTJs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Uiteindelijk maak je spellen om geld mee te verdienen. In Japan hebben game devs hele korte lijntjes met hun publiek. Ze weten wat de kopers willen. En dat lever je dan.

Er moet flink de bezem door EA en terug naar de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 20:18
Klauwhamer schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:36:
[...]

Alleen 'bespreek' jij helemaal niets. Ik zie jou alleen maar holle frasen bezigen tegen een onzichtbare vijand waar -volgens jou- het voortbestaan van gaming door bedreigd wordt en waarvoor jij de barricade op moet om volwassen mensen te beschermen tegen Joost-mag-weten-wat. Volstrekt irrelevante nonsense, net zo hol en leeg als de dialogen en scripting van DA:V. Dat is mijn grootste probleem: jij voert geen gesprek of discussie. Die ironie vind ik dan wel weer vermakelijk maar voor de rest ben je vooral jezelf te kijk aan het zetten en vervelend in het algemeen.

En mocht ik hiermee chagrijn over mezelf afroepen van mods; geen zorgen, ik zal verder niet meer op dit figuur reageren.
Jammer dat de dialogen zo hol zijn en vol met woke onzin, dit zou mn eerste DA game worden maar ik zou me er teveel aan storen. Verkoop cijfers zijn ook slecht begrijp ik. Hopelijk leren ze ervan en kan al het politieke gedoe buiten games blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Nopheros op 03-02-2025 23:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Nopheros schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:47:
Jammer dat de dialogen zo hol zijn en vol met woke onzin, dit zou mn eerste DA game worden maar ik zou me er teveel aan storen. Verkoop cijfers zijn ook slecht begrijp ik. Hopelijk leren ze ervan en kan al het politieke gedoe buiten games blijven.
Ik begrijp aan je woordkeuze dat je het spel dus niet gespeeld hebt en je mening baseert op online berichten? Want de meeste dialogen zitten er niet vol mee. Zijn de dialogen heel diep? Nee, dat meestal niet. Dat mensen dat tegen valt is kritiek die ik kan begrijpen (hoewel het mij persoonlijk niet zo veel stoort, het voelt licht op dezelfde manier als sommige oude RPGs deden). Dus de "hol" comment, prima. Maar "vol woke onzin"? Nee, dat is echt maar een klein deel van de dialogen. En dat is ook juist een punt dat al meermaals is aangehaald door mensen die het spel daadwerkelijk gespeeld hebben, dus een beetje jammer dat dat terug blijft komen.

Overigens ook al vaker gezegd, maar DA is altijd progressief geweest. En nooit heeft dat in de weg gestaan van het maken van goede spellen die breed gewaardeerd werden tot dit spel. Lijkt me dus sterk dat dat er helemaal uit blijft, ook als nieuwe delen weer anders worden of juist terug gaan naar de roots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Ik geef DA:TVG een kans als het nog goedkoper is. Dat de dialoog kwaliteit "leeg" is, er zijn zat triple-A spellen waar dat ook voorkomt, net als in het echte leven waar een gesprek kan worden gereduceerd tot enkele woorden. Ook ik sta niet helemaal achter de voor mij vreemde visie van "zelf" die sommige mensen hebben, maar erken dat het nu eenmaal voorkomt. Dat, en nu komt het... Negeer ik gewoon en speel gewoon verder.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Nopheros schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:47:
[...]

Als "al het politieke gedoe" buiten games moet blijven, dan schrijf je een heleboel games af. Eventueel blijft Pong over, want zelfs in Pacman zit een asymmetrische strijd tussen twee partijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 07:44
Ik heb het spel zelf nog niet gespeeld dus ik kan geen oordeel geven over de dialogen. Ik heb wel het idee dat het hele anti woke is aangejaagd door social media. Kijk maar eens op Facebook of Youtube, het zit vol trol en nep accounts om bepaalde politieke meningen door te duwen. Het spel wil ik overigens nog wel eens oppakken voor een redelijke prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:42
bRuud83 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:22:
Ik heb het spel zelf nog niet gespeeld dus ik kan geen oordeel geven over de dialogen. Ik heb wel het idee dat het hele anti woke is aangejaagd door social media. Kijk maar eens op Facebook of Youtube, het zit vol trol en nep accounts om bepaalde politieke meningen door te duwen. Het spel wil ik overigens nog wel eens oppakken voor een redelijke prijs.
Laat dat nou net een veelgehoorde krijs/agenda van dergelijke trollen zijn over dit onderwerp: "ze duwen hun woke agenda door je strot!!!" ;) Ondertussen doen ze datgene waar ze over schreeuwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wren op 04-02-2025 09:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 14-09 07:44
Wren schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:30:
[...]

Laat dat nou net een veelgehoorde krijs/agenda van dergelijke trollen zijn over dit onderwerp: "ze duwen hun woke agenda door je strot!!!" ;) Ondertussen doen ze datgene waar ze over schreeuwen.
Daar ben ik het mee eens. Dat is ook het probleem van social media. Het wordt gebruikt om allerlei politieke standpunten door te duwen, daarom gebruik ik ook bijna geen social media meer. Het is gewoon niet leuk meer. Hooguit zoek ik wat walkthroughs op via YouTube of ik kijk Digital Foundry. Maargoed. We dwalen af...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Er zit 1 karakter in de game die, in een aantal optionele sidequests, op zoek gaat naar hun eigen identiteit. Ik vond het prachtig gedaan, ook in combinatie met het verhaal achter hun achtergrond en magie, en een waardevolle toevoeging aan de game.

Maar het is dus een optioneel aantal sidequests, dus van alle mensen die schreeuwen dat ze dingen door de strot worden geduwd is het overduidelijk dat ze de game niet hebben gespeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Oeps :p

En weer wat shots;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anDw_prF3xjAA1cJ7MGfzLMt07A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PaCTx6D2BCHKrq2NCuoa8djW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKG-mqxQvAyIjigy-dvtKtjRBK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dAINaFkQvjiqSRxsEhhdjavL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10blJF3SBKsiQuKx_NUEpIt_KYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KCz3ZyMDHABeprSW5JGciXXK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT5RiEEYxlDmYIFvgYqjqaDzTqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AdK0GyUzIjFGZFutRmLwZ9di.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Timothy3000 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:36:
Er zit 1 karakter in de game die, in een aantal optionele sidequests, op zoek gaat naar hun eigen identiteit. Ik vond het prachtig gedaan, ook in combinatie met het verhaal achter hun achtergrond en magie, en een waardevolle toevoeging aan de game.
En een groot deel van die identiteit gaat niet eens over welke gender, maar meer over welk volk. Zie het als het zoeken naar de identiteit van iemand die turks/nederlands of marokkaans/nederlands is. Waar voel je je dan goed bij. Ook daar zijn mensen tegen bepaalde waarden die ze van een van de roots meekrijgen en zoeken ze naar een weg tussen beiden helften van hun leven en zichzelf.

In principe gaan vrijwel alle sidequest van de karakters over het zoeken naar hun eigen identiteit, over wie ze nu echt zijn en daarmee de kracht in zichzelf te vinden.

Maargoed, fijn te zien dat sommigen zich nog vermaken met de game :) Blij om na het uitspelen nog een glimp van de gameplay van anderen te zien en dingen te herbeleven of juist te zien hoe anders het eruit ziet door gemaakte keuzes :)
Heb me uitstekend vermaakt met de game.. maar aan de andere kant vond ik ook Mass Effect Andromeda een leuke game waar ik mij uitstekend mee vermaakt hebt.

Ben benieuwd hoe je de eind battle gaat vinden @G_Dragon :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
De game altijd al graag willen spelen en nu in PS+ dus een mooie gelegenheid. Echt een lekkere oldskool RPG waar ik veel plezier mee heb! Zit er nu een paar uurtjes in. Begonnen als warrior elf bij de Antivan Crows, want stylish!

Jammer dat de game het financieel zo slecht gedaan heeft

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:24:
De game altijd al graag willen spelen en nu in PS+ dus een mooie gelegenheid. Echt een lekkere oldskool RPG waar ik veel plezier mee heb! Zit er nu een paar uurtjes in. Begonnen als warrior elf bij de Antivan Crows, want stylish!

Jammer dat de game het financieel zo slecht gedaan heeft
Huh op welke manier is dit een oldschool RPG? Daar heb ik toch een heel ander beeld bij haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Daan0s schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Huh op welke manier is dit een oldschool RPG? Daar heb ik toch een heel ander beeld bij haha.
Ja, ik weet niet, zo ervaar ik het :P Ik vind het allemaal vrij overzichtelijk en de werelden zijn niet zó enorm groot. Leveldesign is voorspelbaar, waarbij je loot vindt op de niet gebaande paden. De skilltree is best groot, maar ook wel weer heel logisch, omdat duidelijk is wat voor richting je op gaat. Of dit dat de definitie van oldschool is, wellicht niet, maar ik vind het een lekker toegankelijke RPG zoals ze vroeger ook gemaakt werden.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 13-03-2025 13:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Nou ergere einde kon ik niet hebben, heb alleen ook main story gespeeld. Wilde al eerder stoppen, maar toch doorgegaan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:28
Ook maar eens begonnen naar Gratis op PSN. Ik heb alleen Inquisition gespeeld destijds en 2x uitgespeeld en erg van genoten. Na 3-4 uurtjes kwam het Inquisition gevoel ook terug bij deze game, ik ga dus ook lekker verder ermee.

Tot nu toe nog niet echt geforceerde woke dingen gezien al zitten deze er wel ergens in begreep ik. Het verhaal en de overgangen van scenes zijn ook niet echt helemaal top maar de omgevingen, gameplay, loot etc zijn best ok.

Ik heb character sliders van Anna Taylor Joy op reddit gevonden en dit maakt een goed uitziende Elf Character welke goed klopt met de rest van de companions en ook in cutscenes er prima uitziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ik heb de game afgelopen weekend uitgespeeld (inclusief alle side quests), en ik vind het best heftig om te zien dat deze game flopte op basis van het gedoe rondom 'woke'. Ik heb me ruim 80 uur geweldig vermaakt, genoten van omgevingen, verhaallijnen en de gevechten. Ik speel veel RPG's en het klopt dat deze niet barstte van de diepgang in de verhaallijn of de ontwikkeling van de karakters. Maar het was wel een game die met veel aandacht is gemaakt, met zorg voor detail. Zonde dat ie zo neergesabeld werd, had er graag nog een deel van gespeeld. De kans dat die er komt is erg klein geworden.....

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan0s
  • Nu online
VinnieV schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:03:
Ik heb de game afgelopen weekend uitgespeeld (inclusief alle side quests), en ik vind het best heftig om te zien dat deze game flopte op basis van het gedoe rondom 'woke'. Ik heb me ruim 80 uur geweldig vermaakt, genoten van omgevingen, verhaallijnen en de gevechten. Ik speel veel RPG's en het klopt dat deze niet barstte van de diepgang in de verhaallijn of de ontwikkeling van de karakters. Maar het was wel een game die met veel aandacht is gemaakt, met zorg voor detail. Zonde dat ie zo neergesabeld werd, had er graag nog een deel van gespeeld. De kans dat die er komt is erg klein geworden.....
Hij is niet (alleen) geflopt vanwege woke. Zijn genoeg gamers, net zoals ik, die daar niks om geven maar wel totaal verveeld waren door het domme verhaal, matige combat en werkelijk verschrikkelijke compagnions.

Dit was zo ver van Dragon Age af, had er niks meer mee te maken. Prima dat er mensen wel van hebben genoten maar het falen alleen op woke gooien is simpelweg niet waar.

The Last is us 2 was volgens hetzelfde publiek ook te woke etc etc, maar wel een groot succes omdat het gewoon een erg goed spel is. Dit...niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:05
Ik ben begonnen en vroeg me af, je hebt de mobs en bazen die een groot schild hebben (als in lettelijk een schild) die alle frontale aanvallen blocked.

Hoe ga je daan nuttig mee om zodat niet 90% van mijn attacks geblocked worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hellfighter87 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:44:
Ik ben begonnen en vroeg me af, je hebt de mobs en bazen die een groot schild hebben (als in lettelijk een schild) die alle frontale aanvallen blocked.

Hoe ga je daan nuttig mee om zodat niet 90% van mijn attacks geblocked worden?
Zorgen dat je aanvalt vanuit andere richtingen dan de voorkant. Zorg voor afleiding, indien nodig van een tanky companion als er niks beters is, en laat de rest vanuit andere posities aanvallen. Andere optie is als je agile genoeg bent om steeds omheen te gaan en nooit lang vanuit 1 kant te komen. Die vijanden draaien meestal niet zo snel, dus met bepaalde characters/build is dat een optie. Of aanvallen uitvoeren die AOE zijn danwel met een bochtje gaan.

Er zijn een paar opties afhankelijk van je class/build, de plek en de precieze vijand.

[ Voor 24% gewijzigd door Cambionn op 02-06-2025 18:54 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over Dragon Age: The Veilguard. Hou discussies bij de game zelf - gameplay, verhaal, graphics en jullie ervaringen ermee.

Constructieve discussies over reviews of maatschappelijke thema's mogen hier: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld, mits ze op een respectvolle en onderbouwde manier worden gevoerd.