Ik heb hem gisteravond uitgespeeld. Niet 100%, maar volgens mij wel elke sidequest gedaan. Ik miste nog een paar chests, maar had geen zin om ze allemaal te zoeken. Ook omdat de gear die ik had ruimschoots voldeed.
Een paar observaties:
Een paar observaties:
- Goede zaken: het ziet er mooi uit als je eenmaal aan de art-style gewend bent. Companions zijn niet de beste uit de serie, maar toch vermakelijk genoeg - al zijn ze wel erg braaf allemaal. Combat is geen God of War, maar toch vond ik het vermakelijk genoeg. Vooral mooi dat je vijanden ook in de afgrond kon gooien, dat maakte het nog net iets tactischer.
- Tot level 30~40 vond ik het tof om sterker te worden. Je moet wel echt afwegingen maken over hoe je sterker wilt worden en het voelt als een RPG. Als je eenmaal je specialization helemaal hebt, zijn de laatste 10 levels erg suf. Ook omdat ik op level 3x al die level 50 draak om kon leggen.
- Wellicht was de warrior (champion, nadruk op flaming weapons) sterker dan de rest, maar ik kon op het laatste eigenlijk niet meer dood. Ook niet op Underdog. Maar het suffe was dat ik de moeilijkheidsgraad niet kon verhogen zonder een nieuwe game te starten.
- De keuzevrijheid valt tegen. DA:O was zo aardig omdat je een aantal gesprekskeuzes voorgeschoteld kreeg en je niet wist wat de good/neutral/evil optie was. Het dwong je tot lezen en luisteren. Hier koos ik telkens voor hetzelfde antwoord.
- Je zou denken dat als je een warrior bent, dat je dan een rogue en mage in je team moet hebben, maar het meest effectief bleek om minimaal 1 extra warrior te hebben, aangezien zijn/hun buffs mij juist veel sterker maakte. Ik heb de rogues eigenlijk niet gebruikt. Dat hadden ze anders moeten doen.
- Romance is allemaal erg high school niveau.
- De progressieve boodschappen kan ik goed mee leven, dus dat vond ik eigenlijk wel een verademing. Het probleem was dat de characters niet erg memorabel zijn.
- Het einde was okay, maar wel erg Mass Effect 2. Gelukkig geen Mass Effect 3.
- Ik miste de link met de vorige delen wel. Ja, een paar bekende gezichten, maar Isabela, Morrigan etc kwamen op mij anders over dan in de eerste 3 delen. Ook zij waren allemaal te braaf. Wellicht heb ik de oude spellen te lang niet gespeeld. Ik miste een verwijzing naar Anders en Kirkwall, of de oorspronkelijke Warden en Alistair, 'enchantments', of baby van Morrigan (is dat lore?). Het raakt soms wat aan Inquisition, maar ook daar zie je maar vier gezichten van terug.
/f/image/bxIJ3OyjAu5dhkZz9pY4dYPN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vO1KYThIG0eBdt0f8jQX21ar.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gEK0cMRfpV5xrdb0gXax4mzH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WaakjKndP7AUnZqzrt1liw7O.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/L1f1LfBTE2tyqomYQMufI1sg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6pX6CLOrpVsR0WHOxJxPWnoh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MqnRG6FiDIYKvQmM6nW5c7PC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IczI9Yy90VKMYPd4QE5OvXXW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/m3F3vHZ0cV5fGiTeGRMxS4ki.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VSeGjZPa3YjnbuErK93xkbB7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lqkiplzKJ5HkfD4pz8yaUTOD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DGPFqRaekodBYsu3sMk5rTJs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PaCTx6D2BCHKrq2NCuoa8djW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dAINaFkQvjiqSRxsEhhdjavL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KCz3ZyMDHABeprSW5JGciXXK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AdK0GyUzIjFGZFutRmLwZ9di.png?f=fotoalbum_large)