Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kom nog ff terug op wat ik eerder zei over de vibe. Er zijn inmiddels óók momenten geweest die echt Dragon Age aanvoelen. Het lijkt een (gezonde) mix te zijn van serieuze vibes veelal zoals uitgevoerd in DAI en meer luchtige vibes alla Fable en dergelijke.
Sipio schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:56:
Is mijn controller aan het doodgaan of lijkt Rook nou gewoon zo langzaam in beweging te komen, om je heen kijken met de rechter stick is lekker smooth maar voordat mijn Rook in beweging komt, lijkt nog trager dan Arthur Morgan :P
Had ik ook, maar ik vond ook het om me heen kijken te traag. Heb je controller speed op 200 gezet. De rest went gelukkig aardig, maar weet niet hoe het voelt als ik weer wat anders ga spelen.
R.G schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:22:
Ik heb het op Xbox, maar Al's ik het op pc koop Kan ik het Dan spelen met een ps5 controller en heb Dan Alle features? Feedback gevoel controller?

Wat biedt dat
Er is full DualSense support op PC, dus alles zou moeten werken out of the box. Maar heb dat zelf niet getest daar ik geen DualSense controller heb.

Met een DS4 controller daar in tegen zit je aan de Steam drivers (of vergelijkbaar third party) vast en krijg je enkel de Xbox knoppen. Een setting om te kiezen zou zo handig zijn, zeker als de knoppen er al in zitten voor de DualSense support. Zelf zet ik altijd de Switch layout op de DS4 in zulke gevallen. Dan is accepteren iig het rondje van oke, en weigeren het kruisje van afkeuren. Voelt echt veel natuurlijker voor mij. Maar dan moet je wel wat keys remappen.
R.G schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:31:
Of moet de controller aan de pc hangen en werkt dat niet via Bluetooth?
Hij heeft de controller met de TV verbonden zei hij. Ik denk dat dat hem is. Rumble aan zich werkt zowel bedraad als via Bluetooth op een PC, wel afhankelijk van de gebruikte drivers of implementatie van native-game support.

[ Voor 17% gewijzigd door Cambionn op 02-11-2024 18:33 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:31
mister_S schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 01:07:

Good job Bioware, en afgaande op reviews wordt het zelfs nog beter des te verder je komt.
Ik vind het steeds beter worden inderdaad hoe verder je komt, eerlijk gezegd vind ik het de beste dragon age die ik tot nu toe gespeeld heb, niks voelt voor mij tot nu toe aan als filler quests aan. Dat had ik bij dragons age inquisitions wel, daar voelde het meer als een herhalend truukje om die fade rifts te sluiten en zo.

Maar in deze game vind ik het lastig om te stoppen, het is allemaal zo goed gedaan, echt geweldig.

Overigens zitten er inderdaad wel wat van die 'belerende gesprekjes en beslissingen' in, dat verhaaltje over leiderschap had wel een heel hoog gehalte daarvan of dat andere gender keuze gesprekje viel eigenlijk ook wel wat buiten het verhaal. Maar goed, dan nog, dat zijn tot nu toe een paar kleine momentjes (paar minuten) en daar kan ik me echt niet druk over maken. Ik focus me liever op al het andere wat ik echt geweldig vind.

Tot nu toe: een mega avontuur, ook mooi opgebouwd met hoe je alles vrij speelt kwa upgrades (of zelf kan upgraden). Dat 'on rails' gevoel wat ik eerder had valt inderdaad later weg, je krijgt steeds meer vrijheid in de game.'

Ik hoop dat de game toewerkt naar net zo'n episch moment als in Dragons age origin (die battle tegen de darkspawn) , dat zou toch wel heel tof zijn.

Ik kan overigens wel bevestigen dat als je in staat zou zijn om bloom uit te zetten dat de hele 'fable look' sfeer verdwenen is en het weer de dragon age inquisition sfeer kwa graphics heeft. Zou ik zeker op pc uitzetten, op de PS5 wil dat helaas niet, maar daar kun je het testen via de photo mode door daar de dynamische bloom (soms is het wel 25 procent) naar 0 te zetten. Ziet er veel beter uit. Maar is helaas geen setting voor voor in de game zelf op de ps5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:32
Ik lees op internet nog steeds zoveel kritiek op de game, zoals in de comments bij IGN. Al zijn ze daar nooit positief. Vind het jammer want de game is echt heel leuk. Onverdiend die kritiek als je het mij vraagt.

User reviews een 3,3 op Metacritic is echt heel overdreven.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 02-11-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:10:
Ik lees op internet nog steeds zoveel kritiek op de game, zoals in de comments bij IGN. Al zijn ze daar nooit positief. Vind het jammer want de game is echt heel leuk. Onverdiend die kritiek als je het mij vraagt.

User reviews een 3,3 op Metacritic is echt heel overdreven.
Allemaal reviews van mensen die de game nooit zullen spelen. Niet te druk om maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrP9IKBmVJ6UwGqOXk1G0XPzBSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dpdVqOmoc1V2I2n9RsoTyFyX.png?f=fotoalbum_large

lovely hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Simpele vraag: wordt er ook dit keer savegames uit voorgaande delen gebruikt om dit nieuwe deel af te stemmen net zoals voorgaand of wordt er blind ingestapt?

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 03-11-2024 05:25 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonicbrood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-08 11:45
SkyStreaker schreef op zondag 3 november 2024 @ 05:25:
Simpele vraag: wordt er ook dit keer savegames uit voorgaande delen gebruikt om dit nieuwe deel af te stemmen net zoals voorgaand of wordt er blind ingestapt?
Nee, dat wordt er niet.
Zonder te veel te spoilen wordt er praktisch niets uit voorgaande delen meegenomen in de world building.
Savegames worden er niet gebruikt, dit gaat aan de hand van vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Demonicbrood op 03-11-2024 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:20:
[...]

Allemaal reviews van mensen die de game nooit zullen spelen. Niet te druk om maken.
Want de game kan alleen maar goed zijn toch. :+

Vrijdag even 2 uurtjes ermee aan de slag gegaan en het pakt me nog niet. Ik wacht tot donderdag (dan komt PS5 pro) en dan ga ik verder. De game ziet er wel heel erg mooi uit, het verhaal (al is het maar 2 uur) boeit me vooralsnog niet echt.

[ Voor 31% gewijzigd door Origins op 03-11-2024 08:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Wat ziet het spel er mooi uit zeg, enorm veel detail soms in de spelwereld en armor bijvoorbeeld. Enige waar ik me grafisch aan stoor zijn de hoofden van personages en de lipsync. Ik begrijp niet hoe dat zo slecht kan zijn, EA heeft duidelijk wel gewoon de tools in huis om lipsync goed te doen afgaande op Jedi Survivor.

Het spel ziet er echt prachtig uit met RT en HDR terwijl het prima draait op 2160p en DLSS quality. Technisch pareltje dit.

Jammer dat ik tegenwoordig lyrisch moet zijn over een PC spel die gewoon goed draait :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Origins schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:10:
[...]
Want de game kan alleen maar goed zijn toch. :+
Dat hoor je me niet zeggen.

Het verbaast me wel wat dat mensen roepen dat het verhaal na twee of drie uur spelen nog niet boeit. Het is een RPG. Dan ben je pas amper de character creation suite uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:08:
[...]

Dat hoor je me niet zeggen.

Het verbaast me wel wat dat mensen roepen dat het verhaal na twee of drie uur spelen nog niet boeit. Het is een RPG. Dan ben je pas amper de character creation suite uit. :P
Dat zeg je wel degelijk. " Allemaal reviews van mensen die de game nooit zullen spelen"

Ik ben van mening dat het verhaal vanaf het begin gelijk moet boeien, het zorgt ervoor dat mensen (bijvoorbeeld op steam) niet gelijk de game refunden. Voor een ander kan het zeker wel boeien, maar voor mij niet. Het kan uiteraard nog komen (en dat hoop ik ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waar wordt dan gezegd dat de game alleen maar goed kan zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Origins schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:18:
[...]

Dat zeg je wel degelijk. " Allemaal reviews van mensen die de game nooit zullen spelen"

Ik ben van mening dat het verhaal vanaf het begin gelijk moet boeien, het zorgt ervoor dat mensen (bijvoorbeeld op steam) niet gelijk de game refunden. Voor een ander kan het zeker wel boeien, maar voor mij niet. Het kan uiteraard nog komen (en dat hoop ik ook)
Daarmee zeg ik niet dat de game alleen maar goed kan zijn. Dat vul je zelf in.

En je snapt wel wat ik bedoel. Het gros van de mensen die een dag na release een game reviewbomben hebben dat spel helemaal niet gespeeld.

En als je games wil spelen met verhalen die vanaf seconde 1 boeien dan zijn rpg's misschien niet helemaal jouw genre. Duurt altijd even voor die goed op gang komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:34
Timothy3000 schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:54:
[...]

Daarmee zeg ik niet dat de game alleen maar goed kan zijn. Dat vul je zelf in.

En je snapt wel wat ik bedoel. Het gros van de mensen die een dag na release een game reviewbomben hebben dat spel helemaal niet gespeeld.

En als je games wil spelen met verhalen die vanaf seconde 1 boeien dan zijn rpg's misschien niet helemaal jouw genre. Duurt altijd even voor die goed op gang komen.
Je zegt letterlijk dat de negatieve reviews onzin zijn (want al die mensen hebben het spel nooit gespeeld) en blijkbaar kan het dus alleen maar goed zijn.

Vervolgens doe je nog een uitspraak die je neerzet als feit wat meer je persoonlijke mening lijkt te zijn. Ben bijv. nu Drova aan het spelen en dat is gewoon van de eerste minuut boeiend, kan dus prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 03-11-2024 14:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Nopheros schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:50:
[...]

Je zegt letterlijk dat de negatieve reviews onzin zijn en blijkbaar kan het dus alleen maar goed zijn.

Vervolgens doe je nog een uitspraak die je neerzet als feit wat meer je persoonlijke mening lijkt te zijn. Ben bijv. nu Drova aan het spelen en dat is gewoon van de eerste minuut boeiend, kan dus prima.
Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Het gros van die slechte user reviews (die, nogmaals, na amper een dag geplaatst zijn) geeft een 1,0. Je kunt niet beweren dat je dat serieus kunt nemen.

Als er nu de komende dagen, nadat de game écht gespeeld is en wordt, negatieve recensies komen met inhoudelijke kritiekpunten dan moet je die absoluut serieus nemen.

Het is niet allemaal zo zwartwit als je hier schetst en jullie schijnen de comment die ik quote voor het gemak even te vergeten. Context. ;)

En mooi dat je een rpg hebt gevonden die vanaf moment één voor jou boeiend is. Ik ben het gewoon niet zo eens met de mening dat games meteen vanaf seconde één moeten knallen omdat ze anders een Steam refund kunnen krijgen. Sommige games bouwen eerst op. (De meeste) RPG's zijn daar een goed voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Misschien hoort "groep verontgelijkte gamers reviewbomben op releasedag userscore" trouwens meer in het recente ontwikkelingen topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:34
Timothy3000 schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:00:
[...]

En mooi dat je een rpg hebt gevonden die vanaf moment één voor jou boeiend is. Ik ben het gewoon niet zo eens met de mening dat games meteen vanaf seconde één moeten knallen omdat ze anders een Steam refund kunnen krijgen. Sommige games bouwen eerst op. (De meeste) RPG's zijn daar een goed voorbeeld van.
Dat kan, dat is dan jouw mening. Niemand heeft er trouwens ook over dat het vanaf seconde 1 moet knallen maar het is wel fijn dat het enigszins interessant is en blijkbaar vinden een aantal mensen dat simpelweg niet van The Veilguard.

Dan hoef je niet meteen persoonlijk te worden tegen iemand en hem/haar te vertellen dat dit genre dan niet voor die persoon is.

Blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde mening als jou, kan toch lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 03-11-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nopheros schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:50:
[...]

Je zegt letterlijk dat de negatieve reviews onzin zijn (want al die mensen hebben het spel nooit gespeeld) en blijkbaar kan het dus alleen maar goed zijn.

Mee eens. Genoeg, goede, RPGs die de speler in de eerste paar uur weten te grijpen in hun verhaal, personages en wereld.

Vanuit Bioware gezien: De originele Dragon Age (de enige in de serie die ik echt heb gespeeld :$) en Mass Effect (incl. Andromeda met al haar problemen op release) wisten mij in het eerste uur vast te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Caayn schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:14:
[...]
Mee eens. Genoeg, goede, RPGs die de speler in de eerste paar uur weten te grijpen in hun verhaal, personages en wereld.

Vanuit Bioware gezien: De originele Dragon Age (de enige in de serie die ik echt heb gespeeld :$) en Mass Effect (incl. Andromeda met al haar problemen op release) wisten mij in het eerste uur vast te pakken.
De eerste Mass Effect was voor mij juist een voorbeeld van hoe het even kan duren voordat een game binnenkomt. Dat begin vond ik vrij traag en stroperig. Wel blij dat ik heb doorgezet want heb er uiteindelijk enorm van genoten.

Mooi hoe meningen zo kunnen verschillen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:03
Ik ben volop aan het genieten van deze game!

Kreeg in het begin volop vast lopers vooral in het begin van de cutscene's.
maar na het terug klokken van mijn geheugen geen enkele vast lopers meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:10

R.G

MaXeRs schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:27:
Ik ben volop aan het genieten van deze game!

Kreeg in het begin volop vast lopers vooral in het begin van de cutscene's.
maar na het terug klokken van mijn geheugen geen enkele vast lopers meer.
I agree, speelt lekker en hou wel van de style en de gameplay.

Voelt als een fable game tbh

[ Voor 4% gewijzigd door R.G op 03-11-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je, ik hoor van verschillende mensen hoe slecht de lipsync zou zijn. Niet enkel hier maar ook elders online (dit is dus ook niet specifiek op iemand gericht). Maar ik zie de problemen dus echt niet. Het is wat cartoony, maar dat is de stijl het hele spel dus dat lijkt me niet het issue? En verder lijkt het te kloppen met de woorden en emoties, binnen die stijl dan.

Mijn vraag dus, oprecht bedoeld: Wat is het probleem precies? Kan iemand dat beter verwoorden dan puur "slechte lipsync/animaties"? Is het toch dat men de cartoony-heid niet appricieert of mis ik iets (wat best kan hoor. Het enige andere echt recente spel dat ik heb gespeeld was HL en die had er blijkbaar ook problemen mee. En ook daar zie ik het niet)?

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Een directe vergelijking is Jedi Survivor, andere studio maar ik neem aan dat studios tools delen. ik speel zelden EA spellen, dus dat is voor nu mijn enige referentie. Vergeleken met dat spel is het gewoon slecht. Daarnaast helpt de enorme clean/smooth look van de karakters ook niet, kijk bijvoorbeeld naar armen enzo als je in de lighthouse bent. Voor mij contrasteert dit heel erg met de enorme grafische detail van al het andere.

Welk spel bedoel je met HL? Ik neem aan dat je niet Half Life bedoelt :)

[ Voor 8% gewijzigd door mister_S op 03-11-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister_S schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:54:
Een directe vergelijking is Jedi Survivor, andere studio maar ik neem aan dat studios tools delen. ik speel zelden EA spellen, dus dat is voor nu mijn enige referentie. Vergeleken met dat spel is het gewoon slecht. Daarnaast helpt de enorme clean/smooth look van de karakters ook niet, kijk bijvoorbeeld naar armen enzo als je in de lighthouse bent. Voor mij contrasteert dit heel erg met de enorme grafische detail van al het andere.

Welk spel bedoel je met HL? Ik neem aan dat je niet Half Life bedoelt :)
Hogwarts Legacy. Ik ben dus echt geen sci-fi fan dus Half Life is niet zo mijn ding nee. Doe mij maar lekker fantasy.

Denk dat het dan wellicht idd komt door dat ik veel oudere spellen speel. Meeste wat ik opstart komt uit grofweg 2000~2015. Daarmee vergeleken is dit 1 van de betere natuurlijk, maar met hoe men klaagt verwachtte ik iets veel ergers of iig meer onmisbaar obvious en ik zie gewoon oprecht weinig storends. Soms een beetje awkward maar dat is het wel, niks schokkends. Ik zal die Jedi eens opzoeken om te vergelijken. En wellicht ook dat ik op low speel, dan contrasteren de graphics minder. Maar wellicht is het dan ook wel beter zo, scheelt weer een ergenis :P .

Gezien de Frostbite engine van andere studios komt, en Bioware met Mass Effect & Inquisition juist de moeite heeft gedaan om RPGs er lekker in te laten werken (deel van het Andromea drama) zullen ze idd tools delen ;) .

[ Voor 19% gewijzigd door Cambionn op 03-11-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ah ja, Hogwarts Legacy. Helaas is dat niet echt een technische hoogvlieger :)
Jedi Survivor neem ik trouwens als voorbeeld omdat het ook van EA is, niet dat dat de standaard is voor lipsync in games. En dat EA studios tools delen is natuurlijk ook maar een aanname.

Character models mochten wat mij betreft meer liefde krijgen, maar met armor aan zie je daar niet veel van :)

[ Voor 17% gewijzigd door mister_S op 03-11-2024 20:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
Als je eenmaal in een stad de freeroam hebt vrijgegespeeld besef je pas hoe belachelijk groot die steden allemaal zijn. Wat een details ook in die steden, echt vet gedaan, daar heb ik zelf nog niets over gelezen, dus kwam voor mij als een verrassing. Dat maakt het exploren naar nieuwe sidequests, 'geheime doorgangen' en afgesloten lokaties die je moet zien te openen behoorlijk leuk om te doen. Die steden leven volop (zelfs die 'hub' als je dat al zo mag noemen aangezien die ook erg groot is, begint helemaal tot leven te komen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik las ergens de kritiek dat het spel te makkelijk zou zijn. Ik speel op de de middelste moeilijkheidsgraad maar had met een boss op lvl 8 toch echt wel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:23:
Als je eenmaal in een stad de freeroam hebt vrijgegespeeld besef je pas hoe belachelijk groot die steden allemaal zijn. Wat een details ook in die steden, echt vet gedaan, daar heb ik zelf nog niets over gelezen, dus kwam voor mij als een verrassing. Dat maakt het exploren naar nieuwe sidequests, 'geheime doorgangen' en afgesloten lokaties die je moet zien te openen behoorlijk leuk om te doen. Die steden leven volop (zelfs die 'hub' als je dat al zo mag noemen aangezien die ook erg groot is, begint helemaal tot leven te komen)
Mee eens. Je kan makkelijk vergeten dat het spel geen open world is, want vaak voelt dat wel zo (op een goede manier).
Piet_Piraat7 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:18:
Ik las ergens de kritiek dat het spel te makkelijk zou zijn. Ik speel op de de middelste moeilijkheidsgraad maar had met een boss op lvl 8 toch echt wel moeite.
Ik speel ook middelmoot moeilijk en heb gister voor het eerst een champion gedaan. Op level 8 was die iets te veel van het goede, maar toen ik terug kwam was ik 22 en toen ging het simpel, en meteen de hele quest afgemaakt met het stuk in de fade. Champion was level 25, eindbaas in de fade 32 maar die vond ik makkelijker dan de champion.

Zo ver vind ik het niet heel moeilijk nee. Ook dit soort enemies zijn makkelijker dan de draken in Inquisition, hoewel de eerste draak wel een stuk lastiger was dan de champions, maar ook dat kan zijn omdat ik toen lager level had dan nu met de champion. En ik ben dus compleet niet tactisch, als je meer nadenkt over combo's enzo wordt het denk ik nog makkelijker. Maar het spel wordt er niet minder vermakelijk om. Dit soort spellen speel ik niet voor de hoge moeilijkheidsgraad, maar voor het verhaal. En het is niet saai makkelijk, je moet wel beetje wat blijven doen anders ga je wel dood, dus juist helemaal goed imho.

Maarja, spellen waar de moeilijkheid in hand-oog coördinatie ligt hebben niet per se mijn voorkeur. Vind het zelf juist altijd zo jammer als je bijv. geen sneaky rogue kan spelen omdat je rl niet precies genoeg bent om dat uit te voeren. Het is een roleplaying game, ik wil niet op mijn rl skills moeten vertrouwen :+ . En ik hoef persoonlijk al helemaal geen soul games. Moeilijkheid in je skillpoints goed zetten vind ik wel prima, maarja dat is vrij zeldzaam tegenwoordig. De tijd dat je kon dodgen omdat je dexterity hoog was ipv omdat je op het juiste moment op een knopje drukt is wel voorbij in moderne games. Wat mij betreft heeft Veilguard juist een fijne moeilijkheidsgraad: het niveau dat iemand als ik dat ook gewoon prima kan zonder er tegen aan te lopen of me dood te ergeren dat dingen niet lukken, maar wel een beetje m'n best voor moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik zou aanraden de enemy agression zeker op high of highest te zetten, dan zijn ze veel actiever. Zo maak je het iets moeilijker zonder HP sponge vijanden.

Die champion in Treviso heeft me wel zwaar ingemaakt op level 15 :)

[ Voor 41% gewijzigd door mister_S op 04-11-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:18:
Hetzelfde hier. Ook op de standaard difficulty en ben 1x doodgegaan op lvl 8 tegen een champion boss in the crossroads. Toen ik de tweede keer won was het na een pittig gevecht met weinig hp over en alle drie mijn health potions gebruikt.

Het was mij nog niet opgevallen dat je het level van een enemy kunt zien :) Ga ik de volgende keer op letten.

Ik vermaak me trouwens enorm met het spel! Ik vind de wereld echt heel mooi en kan me vinden in de grafische stijl die ze gekozen hebben.
De combat met mijn rogue voelt vloeiend en impactvol maar ik moet het blokken (pareren eigenlijk) nog beter onder de knie krijgen.
Tijdens een gevecht ben ik vaak net te vroeg of net te laat daarmee. Maar dat zal een kwestie van wennen zijn denk ik.

Het enige waar ik gisteren tegenaan liep was dat ik een quest in the crossroads (nog) niet kon doen. Ik moet dan 3 dingen vinden en uitschakelen maar ik kan niet op de locaties komen. Waarschijnlijk zal ik wat verder in het verhaal moeten gaan zodat ik die locaties ontgrendel. Of ik let niet goed op haha :o

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mister_S schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:36:
Die champion in Treviso heeft me wel zwaar ingemaakt op level 15 :)
Dat is degene die ik gister heb gedaan idd, level 22 was ik toen :) .
Vortigen schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:42:
Het enige waar ik gisteren tegenaan liep was dat ik een quest in the crossroads (nog) niet kon doen. Ik moet dan 3 dingen vinden en uitschakelen maar ik kan niet op de locaties komen. Waarschijnlijk zal ik wat verder in het verhaal moeten gaan zodat ik die locaties ontgrendel. Of ik let niet goed op haha :o
Weet niet of het spoiler tag waardig is maar just in case. Is gameplay, geen story.

Maar dat zijn
spoiler:
die champions. Als het goed is heb je toen je bij die deur in de buurt kwam een quest gekregen. Er zijn 3 champions in reguliere maps, die elk het slot zijn voor een afgesloten deur in de crossroads met 1 slot, welke weer leiden tot een nieuwe eindbaas, welke weer een sleutel is voor de deur met 3 sloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Cambionn op 04-11-2024 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Fijn dat de meeste in dit forum enthousiast zijn. Ik ben nog maar eens begonnen aan Inquistion. Even weer in het verhaal komen. Hopelijk weet ik het einde te halen, voelt toch wat verouderd aan.... :)

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:08
Ook lovely dat je de eerste bent die met foto's komt, vind het altijd leuk om zulke dingen te zien! :)
Ziet er ook gewoon goed uit, niet ingehouden met bloed of andere dingen! _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Nu online
Dankjewel voor de tips @Cambionn ! Ik had dus niet goed opgelet ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:29

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oke, ik heb wat rust gevonden om het spel iets anders te benaderen :P Zie het niet zozeer als Dragonage opvolger maar als game aanzich speelt het wel lekker weg. Was even opnieuw begonnen en een andere class gekozen en met wat meer rust in mijn achterhoofd dus het spel opnieuw gaan volgen. Zit er nu wat lekkerder in.

De dialogues vind ik nog steeds soms je van het maargoed het had ook slechter kunnen zijn :P De combat speelt redelijk lekker weg en dat vind ik het belangrijkste.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ricmaniac schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:23:
Oke, ik heb wat rust gevonden om het spel iets anders te benaderen :P Zie het niet zozeer als Dragonage opvolger maar als game aanzich speelt het wel lekker weg.
Dus letterlijk dit :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LR5CQPwkdi72678W4OKATk3kRPA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoqIX4GqOHzywDEgSJiYsNb3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Voor mij is deze juist meer DA dan deel 2 en 3, maar die twee vond ik ook maar OKish :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Vortigen schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:42:
[...]

Hetzelfde hier. Ook op de standaard difficulty en ben 1x doodgegaan op lvl 8 tegen een champion boss in the crossroads. Toen ik de tweede keer won was het na een pittig gevecht met weinig hp over en alle drie mijn health potions gebruikt.
die champions zijn inderdaad erg heftig, Ik ben net Desmal tegengekomen, een level 25 champion, echt vaak doodgegaan voordat ik de juiste combi - detornator gevonden had, die was in mijn geval noodzakelijk om te gebruiken.

Wat me ook op viel is dat zodra een stad 'free roam' wordt dat de tegenstanders die je random tegenkomt in de stad ook gelijk een stuk lastiger dood te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Frez schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:08:
Fijn dat de meeste in dit forum enthousiast zijn. Ik ben nog maar eens begonnen aan Inquistion. Even weer in het verhaal komen. Hopelijk weet ik het einde te halen, voelt toch wat verouderd aan.... :)
Daar ben ik dus nooit doorheen gekomen op de Xbox 360, maar ik hou dit topic wel in de gaten om te kijken wat mensen ervan vinden en hopelijk komen er ook snel meer screenshots.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
G_Dragon schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:47:
[...]

Daar ben ik dus nooit doorheen gekomen op de Xbox 360, maar ik hou dit topic wel in de gaten om te kijken wat mensen ervan vinden en hopelijk komen er ook snel meer screenshots.
Ja ik wilde Inqiustion heel graag met DLC uitspelen. Ik weet namelijk dat na de Veilguard ik dat nooit meer ga doen.
En ik denk dat Veilguard nog leuker is met Inquisition vers in het geheugen.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Frez schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:32:
[...]

Ja ik wilde Inqiustion heel graag met DLC uitspelen. Ik weet namelijk dat na de Veilguard ik dat nooit meer ga doen.
En ik denk dat Veilguard nog leuker is met Inquisition vers in het geheugen.
Snap ik heel goed, volgens mij zit Inqiustion ook in Gamepass bij Xbox. Maar heb er nog niet de tijd voor genomen :P

Ik hoop wel dat je cut-scenes kan overslaan in Veilguard, want er zitten een paar tussen die echt niet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:37:
Ik hoop wel dat je cut-scenes kan overslaan in Veilguard, want er zitten een paar tussen die echt niet kunnen.
Dat kan, maar zou ik persoonlijk dus nooit doen in een RPG tenzij je ze al gezien hebt omdat je een save reload ofzo. Gaat wel beetje ten kosten van je storytelling enzo anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Cambionn schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:43:
[...]
Dat kan, maar zou ik persoonlijk dus nooit doen in een RPG tenzij je ze al gezien hebt omdat je een save reload ofzo. Gaat wel beetje ten kosten van je storytelling enzo anders.
Ik doe het normaal gesproken ook niet, maar heb online een scene voorbij zien komen en dat gaat mij persoonlijk veel te ver. Om die reden zou ik die skippen, als er binnenkort een mooie aanbieding is en de mensen hier positief zijn in hun ervaring zal Dragon Age: The Veilguard er misschien nog wel gaan komen :*).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mister_S
Cutscenes zijn juist erg goed gedaan, voelt allemaal heel natuurlijk aan en goed gedirigeerd. Al weet ik natuurlijk niet welke je precies bedoelt :)
Ik moet ook een pluim geven voor VA, ze leveren prima werk.

Mijn berichten beginnen op PR praatjes te lijken, maar ik ben oprecht enorm positief verrast. Ik had een heel ander soort spel verwacht, zeker niet een spel die duidelijk zoveel liefde heeft gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door mister_S op 05-11-2024 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mister_S schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:33:
Cutscenes zijn juist erg goed gedaan, voelt allemaal heel natuurlijk aan en goed gedirigeerd. Al weet ik natuurlijk niet welke je precies bedoelt :)
Ik moet ook een pluim geven voor VA, ze leveren prima werk.

Mijn berichten beginnen op PR praatjes te lijken, maar ik ben oprecht enorm positief verrast. Ik had een heel ander soort spel verwacht, zeker niet een spel die duidelijk zoveel liefde heeft gehad.
Ben het met je eens dat ik het naar me zin heb. de cutscenes starten vloeiend genoeg en zijn redelijk goed gemaakt helemaal mee eens. Maar sommige dialogues vind ik gewoon zo onzin en past niet tussen de algemene story imo. En dat haalt me dan een beetje uit de immersie ofzo omdat ik ze eigenlijk wil skippen.

taash vs haar ouders
spoiler:
Zoals die hele dialogue waar Taash haar ouders probeerd te overtuigen dat ze they them is. Alsof iemand aan de story mee hielp die zijn eigen trauma er in wilde projecteren ofzo.

Zo zijn er meerdere dialogen wat voor mij de story in zijn algemeen echt wat punten aftrek krijgt. Maar nog steeds is het in zijn algemeenheid gewoon leuk en zeker niet slecht.

Wat ik wel ook een minpuntje in de gameplay vind maar is maar klein is dat je soms wat over de grond lijkt te glijden ipv lopen. Gebeurd vooral bij draaien of als er net wat in je pad ligt ofzo. Niet gamebrekend en zit de gameplay niet in de weg ofzo .

Mooie polished game overall en dat is meer dan ik verwacht had. Maar denk niet dat ik er de volle mep voor zou betalen had ik hem zelf moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Nu online
Ik heb toch even wat hulp nodig bij die quest in the crossroads om de drie blight plekken te vernietigen ... ik heb wat extra quests gekregen toen ik bij die rode blight deuren aankwam die volgens mij in andere locaties op de map zijn.
Is het de bedoeling dat ik dus eerst die "side quests" ga doen om de champions aldaar te vechten? Ik ben echt even het spoor bijster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Ricmaniac schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:18:
[...]

Maar denk niet dat ik er de volle mep voor zou betalen had ik hem zelf moeten kopen.
Dit dus. Ik pik de game denk ik ook pas op als ie verkrijgbaar is rond de 35,- Euro. Ik begreep dat we verder ook geen dlc krijgen en tegen de tijd dat de game voordelig verkrijgbaar is, zal ie ook wel uit gepatched zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Vortigen schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:37:
Ik heb toch even wat hulp nodig bij die quest in the crossroads om de drie blight plekken te vernietigen ... ik heb wat extra quests gekregen toen ik bij die rode blight deuren aankwam die volgens mij in andere locaties op de map zijn.
Is het de bedoeling dat ik dus eerst die "side quests" ga doen om de champions aldaar te vechten? Ik ben echt even het spoor bijster :)
hangt een beetje ervan af hoe hoog level je hebt, de laatste deur bijvoorbeeld in dat gebied daarachter zijn alleen maar level 25+ enemies, daar heb je met een level 15 niet veel te zoeken.

Die champions zijn een iets lager level dan de enemies erachter, dus de eerste kun je sowieso wel doen, tenzij je een hoog level al hebt dan kun je ze alle drie wel doen.

via de main missies en de andere side missies level je sowieso wel totdat je sterk genoeg bent om zo'n champion aan te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vortigen
  • Nu online
Gewoon even wat random screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vi6JtkBzlLYcJnJe3-py8tJTfuk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4orh1XRBHXG3TJGfAGb5pw1H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXATc2dpfnPV36N1lgPvnzFroJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bQ6ZB5Z6eIJRt3ZZ4FD4Dq73.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IotnoiL1C0nrDPBV7MTy-bQBEc0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qrpf8SYoOCR6pIb10lo1uKNy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMYTStmltSyZ7MSVbChZ7M6kT1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SWhQSkMUbUsNEWmUlMCT4XoJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4yhLii_4goQrJJswhog8oKyxOk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cD6XuETmpB8CqYMGHvQR2LO8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqgS4lD8rDZZl1iXJ0f9AhPULQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ePPxD3PQ3NTzTZjelapiro4o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Gameplay PS5 Pro

[ Voor 10% gewijzigd door Nol_NL op 06-11-2024 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vortigen schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:37:
Ja. Dat zijn de champions. Die zitten in Treviso, Dock Town en ik dacht Arlatan Forest. Elke champion is dus een sleutel voor zo'n deur met 1 slot die je nu gevonden hebt. Versla die en je kan de bijbehorende deur in de fade openen. Die deur komt uit op een eindbaas welke hoger level is dan de champion die je ervoor moest verslaan (maar ik vond de eindbaas achter de deur van de champion van Treviso, welke level 25 is, dus makkelijker ondanks dat die eindbaas level 32 was. Dus level zegt ook maar zo veel, het hangt ook van je built af). En elke eindbaas in de fade is dus weer een sleutel voor de deur net drie sloten.

Je moet dus alle 3 de quests van deuren met 1 slot afronden om de deur met 3 sloten te kunnen openen.

Het maakt niet uit of je eerst 1 champion verslaat, dan het daarbij behorende pad in de fade met bijbehorende eindbaas, en dan de volgense champion. Of dat je eerst alle champions doet en daarna de paden in de Fade met hun eindbazen. Die 3 quests staan los van elkaar en kun je doen waneer je wil in elke volgorde, tegelijk of niet. Dat maakt niet uit. Het enige is dat je ze alle 3 moet afronden om de deur met 3 sloten te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 08:17

Dit verwoordt eigenlijk wel voor 98% hoe ik voel en dit spel ervaren heb.
Ik zit er nu ~18 uur in en mijn motivatie om verder te spelen is gedaald tot rond het nulpunt.
Het spel heet DA maar het ziet er niet uit als DA, speelt niet als DA en verhaal is niet DA waardig. Voor mij voelt het als een over versimpelt console spel dat probeert mee te liften op de goede naam die DA (had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Iemand enig idee hoe je gear verkoopt? Bij merchants zie ik alleen 'sell valuebles' maar ik heb steeds meer wapens en schilden waar ik niks mee doe in mijn inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:20

Draven

It wasn't me

Je kan gear alleen verkopen bij de 'Faction Merchants'.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
Telin schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:55:
[YouTube: Dragon Age: Veil(GARBAGE)]

Ik zit er nu ~18 uur in en mijn motivatie om verder te spelen is gedaald tot rond het nulpunt.
Het spel heet DA maar het ziet er niet uit als DA, speelt niet als DA en verhaal is niet DA waardig. Voor mij voelt het als een over versimpelt console spel dat probeert mee te liften op de goede naam die DA (had).
Dat men een game als dit "goed" vind op veel of alle fronten vertelt mij dat het publiek dit blijkbaar gedeeltelijk accepteert/voldoende vind (de verkochte units vallen overigens erg tegen). Als deze game tussen 2005-2015 uit zou komen was het een lachertje.

Het is cliché om te zeggen maar er gaat onderhand zoveel geld in om en het is zo mainstream geworden dat politiek, media en agenda's de overhand hebben gekregen m.b.t. de kwaliteit, de "artiesten" die het aantrekt en bijkomstigheden/geldgraaipraktijken (prachtig woord) zoals GAAS, MT's en passes.

Voor mij betekent het simpelweg dat er nog maar een paar AAA games per jaar uitkomen die "voor mij" zijn *Naast een boel indies.

Dit jaar overigens een bedroevend laag aantal titels:

1 Elden ring DLC
2 Stellar blade
3 Tekken 8
4 like a dragon IW

Waar ik nog naar uitkijk:
Planet coaster 2
Like a dragon pirate yakuza
Monster hunter wilds
Deep rock galactic rogue core
HoMM olden era

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:49
Wat vermaak ik mij toch super met deze game zeg. Nu een kleine 18 uur op de teller en hoe verder ik kom, hoe enthousiaster ik word.

Ik draai de game weliswaar slechts op 1080P (2060 super) maar wat ziet het er met tijd en wijlen goed uit zeg.

Ik ben benieuwd of ik deze game ga uitspelen binnen het maandje EA Pro. Uberhaupt jaren geleden dat ik een spel zou uitspelen. Maar dat terzijde. Morgen weer verder, zin in!

Acties:
  • +9 Henk 'm!
jellybrah schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:55:
Dat men een game als dit "goed" vind op veel of alle fronten vertelt mij dat het publiek dit blijkbaar gedeeltelijk accepteert/voldoende vind (de verkochte units vallen overigens erg tegen). Als deze game tussen 2005-2015 uit zou komen was het een lachertje.

Het is cliché om te zeggen maar er gaat onderhand zoveel geld in om en het is zo mainstream geworden dat politiek, media en agenda's de overhand hebben gekregen m.b.t. de kwaliteit, de "artiesten" die het aantrekt en bijkomstigheden/geldgraaipraktijken (prachtig woord) zoals GAAS, MT's en passes.

Voor mij betekent het simpelweg dat er nog maar een paar AAA games per jaar uitkomen die "voor mij" zijn *Naast een boel indies.
I'll take the bait. Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin. Ik speel bijna alleen naar games van 2000 tot 2015 omdat veel moderne spellen absoluut niet mijn ding zijn. En vooral dit genre, westerse fantasy RPGs met action of hack & slash combat. En ik zie juist veel leuke trowbacks naar die tijd, gestoken in een modern jasje. Politiek en agenda's zijn ook geen groot ding in het spel, en zaten in dezelfde mate in de succesvolle voorgangers (welke in het door jou genoemde tijdperk vallen). Zoals vrijwel elk persoon die het daadwerkelijk gespeeld heeft ipv enkel rant videos te kijken die nitpicken daarop ook al aangeeft in dit topic. Geldgaaipraktijken vraag ik me ook af wat je bedoeld. Er is geen DLC, geen microtransacties, en het spel heeft met 60 euro een marktcomforme prijs. Daarbij was geldgraaien in het door jou genoemde tijdperk ook gewoon een ding. Iets met horse armour ;) .

Dat het niet je ding is, helemaal prima. Maar om te reageren alsof dit de afgang is van gaming en zo denigerend te doen over "het publiek"? Nah, dat zegt meer over jou denk ik. Persoonlijk vind ik om heel eerlijk te zijn, dat "het publiek" juist zeurderiger, onredelijker, disrespectvoller, meer entitled en hatelijker is geworden sinds die tijd. Ook de reden dat ik gestopt ben met mods uitgeven paar jaar terug overigens. De lol ging er zo wel vanaf, hield ze dan liever voor mezelf. Ik leef echt mee met devs die continue deze onzin online over zich heen moeten krijgen.

Verder is het compleet off-topic hier welke releases jij wel naar uitkijkt, daar zijn andere topics voor. Daarnaast zie ik je punt niet zo. Heeft weinig met Veilguard te maken, en ook als ik Veilguard met die lijst vergelijk staat het spel voor mij hoger dan die games dus echt een punt maakt het imho niet. Elden Ring vind ik juist niks, te veel focus op hand-oog coördinatie en te weinig op RPG elementen. Planet games zijn tof maar tycoon games zijn niet te vergelijken net RPGs. Like A Dragon is ook tof, maar ben ook daar meer fan van de oude games (de Yakuza's in het westen). De rest is zo ver van mijn smaak dat ik er weinig over te zeggen heb. Waar ik meer naar uit kijk is de Gothic remake, hoewel de Switch ports van de originele ook heel leuk zijn.

Overigens heb ik zelf over het algemeen eens in de paar jaar een AAA release waar ik echt naar uit kijk. Dit was juist een goed jaar voor mij met Hogwarts Legancy en Veilguard. Dat je elk jaar een paar hebt is niet zielig weinig hoor. Das best normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 07-11-2024 10:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
Camb²ionn schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:02:
[...]
I'll take the bait. Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin. Ik speel bijna alleen naar games van 2000 tot 2015 omdat de moderne spellen absoluut niet mijn ding zijn. En vooral dit genre, westerse fantasy RPGs net action of hack & slash combat. En ik zie juist veel leuke trowbacks naar die tijd, gestoken in een modern jasje. Politiek en agenda's zijn ook geen groot ding in het spel, en zaten in dezelfde mate in de succesvolle voorgangers (welke in het door jou genoemde tijdperk vallen). Zoals vrijwel elk persoon die het daadwerkelijk gespeeld heeft ipv enkel rant videos te kijken die nitpicken daarop ook al aangeeft in dit topic. Geldgaaipraktijken vraag ik me ook af wat je bedoeld. Er is geen DLC, geen microtransacties, en het spel heeft met 60 euro een marktcomforme prijs. Daarbij was geldgraaien in het door jou genoemde tijdperk ook gewoon een ding. Iets met horse armour ;) .

Dat het niet je ding is, helemaal prima. Maar om te reageren alsof dit de afgang is van gaming en zo denigerend te doen over "het publiek"? Nah, dat zegt meer over jou denk ik. Persoonlijk vind ik om heel eerlijk te zijn, dat "het publiek" juist zeurderiger, onredelijker, disrespectvoller, meer entitled en hatelijker is geworden sinds die tijd. Ook de reden dat ik gestopt ben met mods uitgeven paar jaar terug overigens. De lol ging er zo wel vanaf, hield ze dan liever voor mezelf. Ik leef echt mee met devs die continue deze onzin online over zich heen moeten krijgen.

Verder is het compleet off-topic hier welke releases jij wel naar uitkijkt, daar zijn andere topics voor. Daarnaast zie ik je punt niet zo. Heeft weinig met Veilguard te maken, en ook als ik Veilguard met die lijst vergelijk staat het spel voor mij hoger dan die games dus echt een punt maakt het imho niet. Elden Ring vind ik juist niks, te veel focus op hand-oog coördinatie en te weinig op RPG elementen. Planet games zijn tof maar tycoon games zijn niet te vergelijken net RPGs. Like A Dragon is ook tof, maar ben ook daar meer fan van de oude games (de Yakuza's in het westen). De rest is zo ver van mijn snaak dat ik er weinig over te zeggen heb. Waar ik meer naar uit kijk is de Gothic remake, hoewel de Switch ports van de originele ook heel leuk zijn.

Overigens heb ik zelf over het algemeen eens in de paar jaar een AAA release waar ik echt naar uit kijk. Dit was juist een goed jaar voor mij met Hogwarts Legancy en Veilguard. Dat je elk jaar een paar hebt is niet zielig weinig hoor. Das best normaal.
Geen bait, dus lees het nog maar eens. Verder: toedeloe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:43
Veel gedoe hier. Ik vind het een leuke game. Mijn partner ook. Sinds lange tijd een game waarbij het verhaal gewoon goed is. Er voldoende diepgang zit in de combat mechanics en de graphics goed zijn.

Ja het is anders dan andere DA games. Ze hebben allemaal sterke en minder sterke punten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
Paar uurtjes gespeeld nu. Speelt heerlijk weg en brengt echt het oude DA gevoel weer terug.

Dan maar cliché: Bioware is terug!!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Timothy3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:33:
Paar uurtjes gespeeld nu. Speelt heerlijk weg en brengt echt het oude DA gevoel weer terug.

Komop man..

Mooi dat je het leuk vindt, maar het is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met de goed geschreven titels van Bioware.

[ Voor 18% gewijzigd door James Pond op 07-11-2024 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

James Pond schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:51:
[...]

Komop man..

Mooi dat je het leuk vindt, maar het is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met de goed geschreven titels van Bioware.
Laat hem zelf beoordelen of die dat vindt. Even nieuwsgierig. Speel je de game zelf of baseer je je mening op clickbait videootjes van 2 minuten?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
uchiha tijntje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:45:
[...]

Laat hem zelf beoordelen of die dat vindt. Even nieuwsgierig. Speel je de game zelf of baseer je je mening op clickbait videootjes van 2 minuten?
Ik heb meerdere reviews bekeken. Vooral die van CohhCarnage sprak boekdelen.

Mooi dat het zijn mening is, maar breng het dan niet als een feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
uchiha tijntje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:45:
[...]

Je kan gewoon zeggen dat dit objectief een stuk slechter is geschreven dan een Kotor, Jade Empire, of Mass Effect.

Meningen daargelaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

James Pond schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:38:
[...]

Je kan gewoon zeggen dat dit objectief een stuk slechter is geschreven dan een Kotor, Jade Empire, of Mass Effect.

Meningen daargelaten.
Als je de game niet gespeeld hebt en selectief video’s van mensen hebt bekeken die weer selectief keuzes maken van wat ze in de video’s stoppen is het hilarisch om van objectiviteit te spreken.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

uchiha tijntje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:41:
[...]

Als je de game niet gespeeld hebt en selectief video’s van mensen hebt bekeken die weer selectief keuzes maken van wat ze in de video’s stoppen is het hilarisch om van objectiviteit te spreken.
Maar datzelfde geld dan toch voor hem :P hij zit al vanaf de release of zelfs eerder de game zwaar te verdedigen terwijl hij het zelf ook niet gespeeld had.

Ik ben het persoonlijk met @James Pond eens. Het is imo een stuk slechter geschreven dan de topgames van Bioware. Desondanks gewoon naar me zin met de game.

Ergens kritiek op geven of negatief vinden staat niet gelijk aan slecht. Het is niet altijd maar ja of nee soms heb je gewoon een middenweg. Tegenwoordig lijkt het alsof je altijd maar alles de hemel in moet prijzen voor iets om leuk te zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• James Pond
uchiha tijntje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:41:
[...]

Niet echt.

Je hoeft een drol niet helemaal op te eten voordat je weet dat hij naar poep smaakt toch?

Elke keer weer die onzin, je kan er niet over oordelen want je hebt het zelf niet gespeeld.

Dat is gewoon pertinent niet waar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
James Pond schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:37:
Mooi dat het zijn mening is, maar breng het dan niet als een feit.
Afgezien dat een paar reviews kijken niet per se heel veel zegt gezien het aantal clickbait haat reviews momenteel: Timothy3000 bracht niks als feiten? Immers, we zijn als volwassen als het goed is ver genoeg in ons begrijpend lezen om subjectiviteit en objectiviteit te kunnen onderscheiden zonder overal "ik vind" voor te hoeven zetten...

Hij zegt enkel dat het dat DA gevoel terug brengt. Tja, voor mij voelt hij juist heel anders dan eerdere DA games (en ik vind de game ondanks dat wel top), maar het kan toch best zijn dat de game dat bij hem wel doet? En verder dat Bioware terug is. Ook dat is niet perse feitelijk onjuist, afhankelijk wat je in Bioware games zocht. Best veel mensen die het spelen zijn blij met dit spel, dus dat in de ogen van die mensen de studio terug is met goede games is ook niet onlogisch om te zeggen. En verder zegt hij helemaal niks over het spel, dus je weet helemaal niet hoe hij verder denkt over de diepte van de verhaallijn.

Ik snap overigens ergens wel waar je op doelt denk ik. In voorgaande games had je zo veel momenten waar je niet wist wie goed of slecht was, waar dingen complexer waren dan jouw character op dat moment kon weten of afhingen van je eigen interpretatie van gebeurtenissen. Dat heb ik idd minder gezien nog in Veilguard. Maar om daarom te zeggen dat anderen er niet net zo veel van kunnen genieten als ze van oude Bioware games deden? Dat vind ik eerder iets dat niet aan jou is, dan dat het niet aan Timothy3000 is om het wel zo te ervaren en te delen.
[b]Ricmaniac schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:53:
Maar datzelfde geld dan toch voor hem :P hij zit al vanaf de release of zelfs eerder de game zwaar te verdedigen terwijl hij het zelf ook niet gespeeld had.

Ik ben het persoonlijk met @James Pond eens. Het is imo een stuk slechter geschreven dan de topgames van Bioware. Desondanks gewoon naar me zin met de game.

Ergens kritiek op geven of negatief vinden staat niet gelijk aan slecht. Het is niet altijd maar ja of nee soms heb je gewoon een middenweg. Tegenwoordig lijkt het alsof je altijd maar alles de hemel in moet prijzen voor iets om leuk te zijn.
Het probleem is ook niet dat James het spel niet goed vind, of dat hij kritiek heeft. Da's prima. Ik kan me ook wel genoeg kritiek van mezelf bedenken op dit spel, en zoals gezegd snap ik ook wel waar James zijn kritiek weg komt. Maar om zo te reageren op iemand die puur zegt dat het spel lekker wegspeelt en meteen DA gevoelens bij hem terug bracht? En het vervolgens op foute feiten gooien? Kom op zeg, hij zei echt niks raars. Dan klinkt het idd al snel als blinde haat, of het afkeuren van het enthousiasme van een ander, en ja daar krijg je reacties op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001

spaceboy

Op grote hoogte

James Pond schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:55:
[...]

Je hoeft een drol niet helemaal op te eten voordat je weet dat hij naar poep smaakt toch?
Waarschijnlijk ben ik afwijkend, maar dat doe ik meestal wel. Bij diarree geldt dat voor mij dan wel weer.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
Timothy3000 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:33:

Fijn om te lezen dat jij er zoveel plezier aan hebt en het oude DA gevoel weer terugkomt!
Kan niet wachten op de mooie screenshots of andere momenten die je beleefd in je speelsessies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@G_Dragon Ik heb maar 1 screenshot wat ik kan delen van toen ik net bezig was. Ik speel met een controller met de PC aan de TV en heb geen toetsenbord erop (en vaak ook geen echte muis, touchscreen van de DS4 werkt als muis en op Linux zijn drivers native dus hoeft Steam of andere software niet eerst op te starten) dus screenshots maken is beetje onhandig (moet ik specifiek toetsenbord voor pakken). Maar dit is dus op low graphics. De cartoony artstyle leent zich goed voor het ook goed laten uitkomen op lage graphics. Ipv dat het er duidelijk gedowngrade ziet wat bij realistischere spellen best vaak gebeurd, lijkt het op een goede game met domweg oudere graphics.

Inmiddels wel ander armour, heb mortalitasie armour gezien ik full necromage ga met dit character maar zo ver was ik nog niet toen ik dit screenshot maakte. Zelfs de Vallaslin match, want dat is die van Falon'Din ;)

Maar wellicht wel leuk om een inkijkje te hebben op low graphics. Wellicht dat ik van de week wat meer screenshots maak hoe dat eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AaBkUS052Xy2HA5odFNViC-Y1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghKvQRCtLCVzPjFEJrtFTm11.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Cambionn op 07-11-2024 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Cambionn schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:17:
@G_Dragon Ik heb maar 1 screenshot wat ik kan delen van toen ik net bezig was. Ik speel met een controller met de PC aan de TV en heb geen toetsenbord erop dus screenshots maken is beetje onhandig (moet ik specifiek toetsenbord voor pakken). Maar dit is dus op low graphics. Inmiddels wel ander armour, heb mortalitasie armour gezien ik full necromage ga met dit character maar zo ver was ik nog niet toen ik dit screenshot maakte. Zelfs de Vallaslin match, want dat is die van Falon'Din ;)

Maar wellicht wel leuk om een inkijkje te hebben op low graphics. Wellicht dat ik van de week wat meer screenshots maak hoe dat eruit ziet.

[Afbeelding]
Ja dat is wel een stukje moeilijker dan wanneer je op de Xbox speelt en met een druk op de knop een screenshot kan maken :9. Het ziet er zeker niet slecht uit voor low graphics, ik heb geen idee hoe hoog ze staan op de Xbox Series X of Playstation 5? Maar mag toch hopen minimaal dat het op medium staat met de hardware die de apparaten hebben :D

Ik vind dat persoonlijk het leukste van deze onderwerpen, dat het mensen samenbrengt en je verschillende ervaringen leest met of zonder beeldmateriaal. Want iedereen ervaart vooral de open wereld spellen toch compleet anders :D (Foto modus is voor mij toch echt wel een must geworden in spellen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:21:
Ik vind dat persoonlijk het leukste van deze onderwerpen, dat het mensen samenbrengt en je verschillende ervaringen leest met of zonder beeldmateriaal. Want iedereen ervaart vooral de open wereld spellen toch compleet anders :D (Foto modus is voor mij toch echt wel een must geworden in spellen).
Mee eens. En ook naast de open wereld, dus soort spellen kun je vaak op zo veel verschillende manieren spelen. Andere soort characters, andere soort speelstijl, maar ook andere dingen waar men belang aan hecht. Er zijn zeker met dit soort spelen zo veel verschillende inzichten. En daarin is ook kritiek is interessant, mits onderbouwd en respectvol zodat er ook echt wat besproken kan worden.

En stiekem vind ik het ook altijd gewoon heel leuk om RPG fans weer ff samen te zien komen. Zo veel worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig, maar grote releases als dit zijn toch weer ff een moment dat er meer mensen over praten dan een paar fanatiekelingen die oude games blijven spelen. Er is inmiddels een hele generatie die veel grote titels van de hoogtijdagen hebben "gemist". En ook die hebben daardoor weer andere (leuke) inzichten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:51:
[...]

Komop man..

Agree to disagree.

Mijn posts bestaan trouwens uit mijn mening, ik ga niet overal "imo" achter plempen. Maar speciaal voor jou:

Voor mij, Timothy3000, is Bioware weer helemaal terug! :D

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 07-11-2024 13:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Laat het ook vooral duidelijk zijn dat men hier niet zo achter zijn pc hoeft te zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rEy2uXBDswVQeez6vr9KnbS-6c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4pbHSHLe0YIr1uUb90WquLrR.png?f=user_large

Mocht je er toch zo emotioneel in zitten als iemand een andere mening heeft, negeer die persoon dan vooral. Dat houdt het topic wel zo gezellig.

Cunning linguist.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De game aan het spelen op de Legion Go (nuja, in de spaarzame uurtjes in de avond of op werkreis die ik voor mezelf heb) en daarop speelt het heerlijk weg. Met FSR op Performance draait het prima op Medium capped op 60fps.

Lang geleden dat ik een RPG heb gespeeld die me dit "gevoel" gaf. doet me terugdenken aan de RPGs uit de Win XP-tijd.

(even teruggezocht, het geeft me een Neverwinter Nights vibe)

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 07-11-2024 14:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
Beetje vreemd dat iemand een andere beschuldigt van een mening als feit te brengen, waarna een eigen mening als objectief waar wordt aangedragen 8)7

Alle Bioware games zijn objectief slechter geschreven dan de echt goed geschreven spellen. Is dit nu een feit of mening? Ik heb wel het woord objectief gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• James Pond
Cambionn schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:03:
[...]
Afgezien dat een paar reviews kijken niet per se heel veel zegt gezien het aantal clickbait haat reviews momenteel: Timothy3000 bracht niks als feiten? Immers, we zijn als volwassen als het goed is ver genoeg in ons begrijpend lezen om subjectiviteit en objectiviteit te kunnen onderscheiden zonder overal "ik vind" voor te hoeven zetten...

Hij zegt enkel dat het dat DA gevoel terug brengt. Tja, voor mij voelt hij juist heel anders dan eerdere DA games (en ik vind de game ondanks dat wel top), maar het kan toch best zijn dat de game dat bij hem wel doet? En verder dat Bioware terug is. Ook dat is niet perse feitelijk onjuist, afhankelijk wat je in Bioware games zocht. Best veel mensen die het spelen zijn blij met dit spel, dus dat in de ogen van die mensen de studio terug is met goede games is ook niet onlogisch om te zeggen. En verder zegt hij helemaal niks over het spel, dus je weet helemaal niet hoe hij verder denkt over de diepte van de verhaallijn.

Ik snap overigens ergens wel waar je op doelt denk ik. In voorgaande games had je zo veel momenten waar je niet wist wie goed of slecht was, waar dingen complexer waren dan jouw character op dat moment kon weten of afhingen van je eigen interpretatie van gebeurtenissen. Dat heb ik idd minder gezien nog in Veilguard. Maar om daarom te zeggen dat anderen er niet net zo veel van kunnen genieten als ze van oude Bioware games deden? Dat vind ik eerder iets dat niet aan jou is, dan dat het niet aan Timothy3000 is om het wel zo te ervaren en te delen.

[...]
Het probleem is ook niet dat James het spel niet goed vind, of dat hij kritiek heeft. Da's prima. Ik kan me ook wel genoeg kritiek van mezelf bedenken op dit spel, en zoals gezegd snap ik ook wel waar James zijn kritiek weg komt. Maar om zo te reageren op iemand die puur zegt dat het spel lekker wegspeelt en meteen DA gevoelens bij hem terug bracht? En het vervolgens op foute feiten gooien? Kom op zeg, hij zei echt niks raars. Dan klinkt het idd al snel als blinde haat, of het afkeuren van het enthousiasme van een ander, en ja daar krijg je reacties op...
Je hebt helemaal gelijk!

Excuus voor mijn ongenuanceerde gezwets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Ik vermaak me er tot nog toe ook goed mee (8+ uur). Mooie graphics, speelt op zich fijn. Enige wat me tot nog toe wat irriteert zijn die 'end of quest' summaries en spoilers van Varric elke keer (ik skip ze nu) Maar goed, dat komt misschien ook gedeeltelijk omdat ik niet zo'n fan van Varric ben maar hij blijft maar terugkomen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Lang verhaal.

Ben al jaren DA (ME - Bioware) fan en verheugde me redelijk op een nieuwe titel. DAO meer dan 12 keer uitgespeeld, DA2 stuk of 5 keer, DAI een stuk of 6 keer. Kan makkelijk meer zijn of halve pogingen.

DAO+expansion+DLC Blijft nog steeds de favoriet (Ook de mods kunnen wat toevoegen). En DA2 viel dan ook erg tegen, het basis spel voelde als copy paste, de DLC was beter. DAI was 'verfrissend' en heb daar dan ook veel plezier aan beleefd.

Maar nu DAV, er was al wat 'controversie' over het Woke gebeuren maar eigenlijk geen previews/reviews gelezen om zo mijn eigen mening meer tot recht te laten komen.

Graphics zijn erg mooi, Ultra settings 3440x1440, behalve de 'ultra ray trace optie heb die niet eens geprobeerd ook)'.
Sporadisch een rare slowdown meegemaakt, 1 keer een crash waar alles stil stond maar kon wel de camera bewegen. En een keer 'DX3D_DEVICE_REMOVED' error?!

(Lichte gameplay spoilers ahead)

Ja ik heb hem uitgespeeld op 1 quest na (Warden cache - zelfs met walkthrough wilde deur niet open misschien een bug?)

Het eerste dat me op viel was de party, maar 3 man ipv 4. Dit was wel jammer, ook het combo systeem viel me wat tegen in het begin.
Als voorbeeld ME-Andromeda waar je dus zelf een combo kan opzetten dmv wapen/skills en dus niet afhankelijk bent van je party members.
Ook jammer dat b.v. Burning niet op Chilled reageert, dus geen automatische combo. Je moet echt je skills die op een cooldown zitten gebruiken. Ja je kan wel zelf de primer zijn voor je party members maar weer cooldowns.

Het springen (parcours) is af en toe echt bagger, zeker bij plateau dingen. Hoe vaak je denkt de sprong te halen je die akelige klauter animatie krijgt omdat je net op het randje zit.

De wereld ziet er mooi uit, wat ik persoonlijk juist zo fijn vond aan DAI dat je echt een hele map had om te exploren, Het is nu ook weer meer DAO stijl, dus van X naar Y over een bepaalde route. Kom je dus verder in de wereld kom je redelijk vaak 'Afgesloten' omdat je een bepaald ding eerst moet doen. En een beetje het idee van de DA2 DLC. Dus niet de main game waar je tussen dag/nacht moet wisselen en zo.

Nu spoilers:
spoiler:
Start - companions en verhaal, probeer alsnog niet teveel te vertellen maar gewoon mijn impressie en kritiek.

Wat me opviel was dat er geen savegame import was... Dus 0.0 keuzes uit eerdere delen komen ter sprake, ondanks dat Varric er sinds DA2 al bij was en Morrigan al helemaal, haar kind etc. Ja er worden hier en daar dingen genoemd maar daar is niet echt verder op in te gaan. Ja je kan wat kiezen voort je Inquisitor maar dat is maar karig.

Je mannetje/vrouwtje maken is wel leuk, genoeg opties en mogelijkheden. Maar geen extreme dingen zijn mogelijk dus geen absolute vrijheid wat dat betreft wat wel jammer is. Toch raar dat ze erg van de standaard 'elf look' afgestapt zijn, Ook de Qunari zijn niet echt super bijzonder, een mens/elf kan bijna even groot zijn. Het hoeft niet op de echte wereld te lijken, het is een fantasie wereld...
En de he/she/it/him/her/they/them/helipkopter/vliegtuig functie.... Had niet gehoeven. Omdat ik er vanuit ging dat als ik een 'vrouw' kies ik gewoon she zou zijn... Maar nee optie gemist en she was ineens he/him... Tijdens bepaalde gesprekken leek daar ook echt de nadruk op gelegd te worden. Wat wel even vergeten was tijdens de aftiteling met commentaar van Varric, toen was het ineens weer her.

Het was leuk om Varric te zien maar dus niemand van eerdere delen is speelbaar en eigenlijk zijn er dus maar 5 die je ziet, Soms word er iemand genoemd maar heel kort. De hele club is nieuw en dat is wennen.

De steden zijn mooi, leuk opgezet, echt een eigen look en feel. De minimap/map zijn soms wat onoverzichtelijk omdat er meerdere lagen zijn, als je dus fast travelt je alsnog een eind om moet lopen omdat de weg afgesloten is/niet open ivm quest/verhaal etc. Soms wat frustrerend, Dock Town kon wel een FT punt gebruiken beneden.Ook kom je soms dingen tegen waar je niets mee kunt omdat je dat een karakter niet vrijgespeeld hebt en dus weer terug moet om iets te halen/openen, later met de dagger kan dat wel. Of diegene waar die TAB-functie bij hoort moet het dan doen. Ook vind ik het jammer dat je de andere leden niet echt tegen komt tijdens het verhaal en bij je aansluiten maar dat die echt moet recruiten. Voelt meer als het gehuurde hulpje.

Het verhaal is wel leuk maar lijkt wat geforceerd, niet alle consequenties zijn duidelijk met keuzes zo ook in gesprekken of voor missies. De dingen die gebeuren lijken niet veel te wegen, behalve als het om Taash aankomt dat gender gedoe moet duidelijk aanwezig zijn. Je maakt honderden dan niet duizenden vijanden af, duizenden gaan dood door van alles en nog wat, in DAO leek het veel meer impact te hebben dan in DAV. Toen Taash haar moeder in beeld kwam kon ik eigenlijk al raden wat er ging gebeuren. De eerdere titels voelde toch donkerder/grim dan DAV, dit ondanks later in het spel de lijken uit de muren steken of aan de muren hangen.

Ook lijkt er geen haast achter het hele probleem oplossen te zitten. Heel Ferelden is een slachtveld maar de ene moet ff picknicken waar je nog geen 10 minuten daarvoor de grootste demoen afgeslacht hebt om de hoek. Dan heeft er iemand een crisis, DAO/DA2/DAI had dat naar mijn idee minder, je had wel companion missies maar die leken meer gerelateerd aan het probleem dat speelde dan hun persoonlijke dingen, uiteraard je LI heeft voorrang en dat mag. Iedereen lijkt je te willen hebben maar het is allemaal 'plat' Niet als Leliana b.v. En die Bellara voelde meer als een reskin van Merrill.

Kortom ondanks alles wat er gebeurt, en ipv het grote doel voorop moet je je kommeren om je companions of ze wel goed in hun vel zitten. En ik kon het niet zo vinden maar het hele Rival systeem is weg? Wel kun je 'Harden' doen in bepaalde situaties dit kon niet in DA2/DAI?
Ik heb zoiets van het is oorlog, eerst die zooi regelen en dan kijken we wel weer. Zie het al voor me dat je bij Total War titels je je hele leger moet helpen zodat ze lekker in hun vel zitten. Ook sprak eigenlijk geen van de companions me echt aan.

Ik dacht dat ik alles en iedereen zover geupgrade had als mogelijk was, compleet vriendelijk en het veilguard icoontje was aanwezig bij de hele club. Ook de tooltips goed gelezen bij bepaalde eind missies maar toch verliezen ondanks dat er iets gezegd werd dat 'met een V achter de naam moet het wel goed komen' Ondanks dat toch 2 dood aan het einde. Voor mijn idee wel een goed einde.

Misschien als er meer bekend is over de verschillende keuzes/einden dat ik het nog eens probeer en kijken of iedereen in leven gehouden kan worden. Beetje zoals ME2 waar je of iedereen of jij alleen of zelfs iedereen dood kan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@prutser001 wat voor cijfer geef je het uiteindelijk? Ik wil de spoiler gedeelte niet lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Hoeveel uur heb je erover gedaan? Vrij vlot om een rpg zo kort na release al te kunnen finishen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo dat heb je snel gedaan @prutser001 ! Ik kon het niet laten en heb het wel gelezen, mooi geschreven, spoilers vallen grotendeels mee of zijn al ter loops in discussies over videos ongespoilerd genoemd wat ik kan waarderen (maar nooit verkeerd voorzichtig te zijn net nieuwe games en de tag te gebruiken. Noem het meer voor andere nieuwschierigen in het topic die overwegen om te lezen of niet).

Ik kan een hoop punten die je noemt idd wel herkennen. Niet allemaal, maar dat is ook deels omdat ik ook nog niet zo ver ben of bepaalde dingen niet zo erg vind. Ik kan je bijdrage waarderen :) .

Omtrent het springen wat je noemt. Ik ben er juist blij mee. Als ik ergens slecht in ben zijn het jumpquests, maar hier klimt hij ook op het randje als je hem net niet haalt. Zorgt dat platformen geen jumpquest gevoel hebben voor mij waar ik tich keer val voordat ik erop kom maar als fijne exploration voelen. Niet dat ik daarmee je punt probeer te ontkrachtigen overigens, meer om de andere kant te laten zien. Het zal afhangen van de persoon of het voordelig uitpakt of niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Cambionn op 07-11-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens. Heb sinds het weekend niet opgestart ivm drukte, maar vandaag eindelijk tijd. Zag dat er een patch klaar stond. Heb de changelog ff bekeken maar weinig dat ik in-game heb gezien. Enkel ff 1 keer gehad dat de skills van een companion bij level up niet te selecteren waren met controller, wel met muis, naar die staat er niet in. En die van de raven snapte ik ook wel, maar dat was niet echt een bug. Verder zo ver een bugvrije experience gelukkig. Hadden jullie de genoemde bugs al wel gemerkt?

Ik had soms wel wat lag in drukke gebieden in Dock Town, zoals de markt. Leek ook geen hardware issue. Dat werd minder nadat ik
spoiler:
de keuze had gemaakt Treviso te redden ipv Dock Town.
Maar dat lijkt sinds de patch nog een stuk minder.

[ Voor 27% gewijzigd door Cambionn op 07-11-2024 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Nu online
Speciaal voor @G_Dragon nog wat screenshots :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3YeiHJWlSL0Vmq72aj2ZFCS5VA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i2sucG3pvsWIqAf3fdMSs65E.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8TrL7Un6figpY-X89GEWLk2pD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f5WMPS8X1zWwljDSuznJs4Ch.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VD9edD_5BndLGw4rQTFOqeq9T0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/poMJgckLV3tqO7TiV83hqbh0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlPtKX8O8Mfle7EKlE7HgyIYUHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JngDNeFxec7DS6hMArIlcWqj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
_/-\o_ Heerlijk die fotomodus! Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik vergeet altijd screenshots te maken tijdens het spelen of de DVR recording op te slaan...
Filmpjes zijn voornamelijk van tussenstukken (dan kan ik blijkbaar wel bedenken dat ik het wil opslaan terwijl ik dat bij een epische battle domweg vergeet in de drukte en de het bijkomen daarna :P )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W461tZb_NjxS-s0n9PbP5hdnAF0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qiP9ab0rIvpXwrduZeDId0FC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ldff_VabajkO6eg6sJJNESO3Asc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sbqiY3BLr0GVU1SwL7pUfwN8.png?f=fotoalbum_tile

DVR "We need experts": https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191423426
DVR "Major" Dragon: https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191423412

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Heb gister ook speciaal voor @G_Dragon m'n toetsenbord erbij gepakt en wat screenshots gemaakt. Ik ben niet zo'n fotomodus persoon, dus gewoon lekker ouderwets in-game met HUD in beeld.

Blijf het echt niks te klagen vinden voor een "low" setting op 9 jaar oude hardware. Het spel is oprecht erg mooi. Ook inderdaad note-worthy dat de meeste spellen duidelijk gemaakt zijn om op high of hoger te draaien, en low graphics er vaak ook echt uit zien alsof de hoge gedowngraded is. Maar dit spel ziet er op low ook uit alsof hij zo bedoeld is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9PFQIdlaEFXUV29nZZV9r3BIlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JrO31EC8MpVqDY1cMcuvK1l0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pMLM6Tp6f6xBJbNMEAmJEuSzuQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/As2KwOPvYfhO2WJFfQG8lbic.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUJ9cTpJgI6zhpvtdrtR5iOjFws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YJhuhdOlGRvx0Fy7ajN3k32D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3oRZptLtGyOocA2fZXAPmkB1Sk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8zsjzptCk7iJmzsL1lsEiZce.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPnswDn_3ijUw1jRR14nXbUf5bo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bDCG3PmDQ8PIFiB4iPngZlBN.png?f=fotoalbum_large

Also, ik had die champion van Treviso dus als eerste gedaan. Kwam ik nu in Dock Town, bleek die wel heel makkelijk in verhouding :> .

[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 08-11-2024 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Cambionn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:33:
Heb gister ook speciaal voor @G_Dragon m'n toetsenbord erbij gepakt en wat screenshots gemaakt. Ik ben niet zo'n fotomodus persoon, dus gewoon lekker ouderwets in-game met HUD in beeld. Blijf het echt niks te klagen vinden voor een "low" setting op 9 jaar oude hardware. Het spel is oprecht erg mooi.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Also, ik had die champion van Treviso dus als eerste gedaan. Kwam ik nu in Dock Town, bleek die wel heel makkelijk in verhouding :> .
Ik moet zeggen dat het er goed uitzien ondanks het er wat cartoony uitziet _/-\o_
Dat jullie allemaal screenshots maken na mijn bericht van gisteren vind ik wel echt super leuk om te zien, natuurlijk wel allemaal veel te gek :D. Maar word zeker gewaardeerd, want het is altijd leuk om elkaars shots te zien en soms is het eindresultaat dat je mensen overhaalt of een andere kijk op een spel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:38:
Ik moet zeggen dat het er goed uitzien ondanks het er wat cartoony uitziet _/-\o_
Ik denk dat ze heel slim expres voor goed cartoony zijn gegaan op low settings. Goed cartoony ziet er over het algemeen beter uit dan slecht realistisch, en goed realistisch is zwaar om te draaien (reden dat het ook goed werkt voor The Sims, wat ivm de doelgroep vaak op huis-tuin-keuken computers moet kunnen draaien). Dat is denk ik ook precies waarom het niet het gevoel geeft gewoon een gedowngraded high te zijn maar meer as-intended voelt, samen met hele slimme keuzes welke grafische aspecten en effecten wel en niet gebruikt worden :Y .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:10

R.G

SunnieNL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:39:
Ik vergeet altijd screenshots te maken tijdens het spelen of de DVR recording op te slaan...
Filmpjes zijn voornamelijk van tussenstukken (dan kan ik blijkbaar wel bedenken dat ik het wil opslaan terwijl ik dat bij een epische battle domweg vergeet in de drukte en de het bijkomen daarna :P )

[Afbeelding][Afbeelding]

DVR "We need experts": https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191423426
DVR "Major" Dragon: https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191423412
Cool,
heb je meer info over dat gamedvr?

Hoe heb je daar je filmpjes opgekregen en kost dat geld?

Je speelt op xbox en upload je fimpjes naar gamedvr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
R.G schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:56:
[...]

Cool,
heb je meer info over dat gamedvr?

Hoe heb je daar je filmpjes opgekregen en kost dat geld?

Je speelt op xbox en upload je fimpjes naar gamedvr?
Lichtjes offtopic.. Xbox laat altijd DVR meelopen. Als je op 'save movie' drukt wordt afhankelijk wat je ingesteld hebt, de laatste 30 seconde tot 1 minuut opgeslagen op disc. Xbox upload dat dan naar het xbox network. Mijn profiel staat open op xbox network, waardoor in principe iedereen bij de filmpjes kan. GameDVR maakt gebruik daarvan en zorgt dat je daar op een makkelijke manier bij kan en kan delen.
Helaas heeft Microsoft besloten de Xbox opslag te gaan integreren met Onedrive, dus dit houdt binnenkort op met werken (je kan bij mijn account zien dat je maar 4 filmpjes ziet, de rest is door MS al overgezet naar Onedrive)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
Nog een paar dan voor @G_Dragon
Dit keer ook een epische battle voor deel opgeslagen :P

Not the answer she liked: https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191434484
My first dragon: https://gamerdvr.com/gamer/sunnie-nl/video/191434486

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2CokgOUm082xRCDWr7bMqfYlf0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CBzOTzYpGhgEke5XEqw1gNmL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmzm1w582Kw5o_Q-W_apjQ_tNQU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ChdSYhzywgGCKF6RIYjjP6Nr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXN0HELBzUALuF4ouYBqwy183d0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8mYJzJ5JqHNLWJsaZqQzI9Rz.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvFbbpYCWES9Xebp4N5wMr0kpiU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/J46rYP3ToaUirfzIRcAacbVZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahUmuYug4yVqiIprWi3lx0Bqmic=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DLiuX93wS3durp5jyb0rMg00.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdPl7ISTSpMhdoEC2SMrYfcK1xo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sgjSNsiag0eKJDEU4rxI1GLc.png?f=fotoalbum_tile

Bij het terugkijken van de recording van het gevecht merk ik pas hoe gaaf de muziek is
(die gaat bij mij een beetje verloren als ik midden in het gevecht zit :P )

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 09-11-2024 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwNAuLvAnnZwlXJpd7pFOXRwqyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BBcmLc6HXmEV8Q7SLP20om9e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnPqMVVhBrvG4Wgn_4j6QM1KENY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TFZdq8UHw96UZr0GankMpiWQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RXxy-L2InNu6EoYEL1oldNwL3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K9Mx6Ar8MU6urLTXf5pp2Iy2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwm5HuK2hBiijV4IaMCil1h6GYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mmMqEVnrWVXsb7LHmLKurmqU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Joslkn-v_HQXQt3DGsL4G7QXXPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sPmqSai59PzbbZ8gRFopdOrK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Forsaken
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 23:19
Timothy3000 schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:00:
[...]

Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Het gros van die slechte user reviews (die, nogmaals, na amper een dag geplaatst zijn) geeft een 1,0. Je kunt niet beweren dat je dat serieus kunt nemen.

Als er nu de komende dagen, nadat de game écht gespeeld is en wordt, negatieve recensies komen met inhoudelijke kritiekpunten dan moet je die absoluut serieus nemen.

Het is niet allemaal zo zwartwit als je hier schetst en jullie schijnen de comment die ik quote voor het gemak even te vergeten. Context. ;)

Net zoals je de tienen en negens ook niet serieus kunt nemen.

Ik had het spel, heb het uren gespeeld, afgezet en verkocht. Nochtans groot RPG liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Forsaken schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:52:
[...]

Net zoals je de tienen en negens ook niet serieus kunt nemen.
Nee, userreviews van negens en tienen een dag na release ook niet. Eigenlijk geen userreview zo kort na release, tenzij er echt technische issues zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Forsaken
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 23:19
Telin schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:55:
[YouTube: Dragon Age: Veil(GARBAGE)]

Nagels met koppen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Timothy3000 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:56:
[...]

Nee, userreviews van negens en tienen een dag na release ook niet. Eigenlijk geen userreview zo kort na release, tenzij er echt technische issues zijn.
User reviews slaan praktisch nooit ergens op. Zeker niet op metacritic.

De enige user reviews die nog wat toevoegen zijn die op steam omdat je:
- spel ik je bezit moet hebben
- ziet hoelang iemand gespeeld heeft
- je echt behoorlijk wat tekst kan typen.

Op die manier kun je dus behoorlijk goed filteren in dit soort reviews en echt wel tot inzichten komen of het goed draait, etc.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zullen we het weer wat minder over reviews van derden hebben, en meer over de game zelf?

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over Dragon Age: The Veilguard. Hou discussies bij de game zelf - gameplay, verhaal, graphics en jullie ervaringen ermee.

Constructieve discussies over reviews of maatschappelijke thema's mogen hier: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld, mits ze op een respectvolle en onderbouwde manier worden gevoerd.