Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 21:36
Ik had destijds een (ali) telefoon houder voor de ds4 controller om vanaf ps4 te streamen. Wat mij vooral irriteerde was dat het zwaartepunt van de telefoon dan nogal hoog ligt en de controller daar te zwaar door word/naar achter wordt getrokken. Leuk voor even maar niet voor langere tijd.

Daarom lijkt mij het juist wel fijn een controller te hebben waar je de telefoon tussenschuift zoals de razer kishi, gamesir x2 of de backbone zoals hier boven genoemt, dan ligt het zwaartepunt tussen je handen en "trekt" het niet. Zijn er nog meer varianten dan boven genoemde die niet onder doen voor een xbox of een ds controller?

Wat zijn jullie ervaringen met deze controllers, hoe staan ze in verhouding met een xbox of ps controller?

Ik gebruik nu de ds4 met xbox cloud gaming op laptop of iPad en dat werkt prima.

Ik zou eventueel de ingewanden van mijn ds4 als donor kunnen gebruiken en zelf een case printen waar de telefoon inligt maar dan ben ik ook mijn favo retropie controller kwijt.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:23
G_Dragon schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:39:
Ik zie op Twitter alleen maar berichten dat mensen hun pre-order van Arkham Knight hebben geannuleerd na het teleurstellend bericht over de 30FPS, gaat het nog wel goedkomen met de game op consoles? :D
Dat 30fps nieuwtje had ik even gemist. Wat een blamage!

Nou snap ui dat pre-orderen sowieso niet zo, maar het uitblijven van een 60fps modus zou voor mij ook reden zijn om deze game links te laten liggen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:07
uchiha tijntje schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:34:

-Jammer dat het aanbod van games via Xcloud ophoudt bij Gamepass bibliotheek. Het zou toch geweldig zijn als je al je games overal zou kunnen spelen op je telefoon via de cloud.
https://www.ign.com/artic...am-games-not-in-game-pass

Ze zijn er wel mee bezig. Alleen denk ik niet dat ze later dit jaar halen.. en in weet ik ook niet hoeveel games dat er zijn. En of ze later worden ingetrokken.
@Wom Ik lees soms dat je op zoek bent naar co-op games. Mocht je nog een uitdagende co-op game willen spelen dan kan ik je Unravel Two echt aanraden. Een hele mooie game met strakke platform gameplay. Denk dat je daar wel veel plezier aan kan beleven. Had het toevallig net even opgestart om via cloud te testen dus moest er even aan denken.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 22:26

FeaR

In GoT we trust

Weird... Ik hoorde mijn Xbox, wanneer uit, wel eens de disc opspinnen. Altijd gedacht dat het de functie was om de console up to date te houden waardoor mijn Xbox aan gaat en het spinnen van de disc een automatische actie is. Dit weekend al meerdere malen gehad dat de console echt aan gaat. Ik hoor het start up geluid, knop op de console brandt en ik heb beeld. Dat is toch wel te veel van het goede. Ik naar de settings om console en games up to date te houden, die staan al uit!?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:04
Nu een tijdje bezig geweest met scorn en ik vindt het een geweldige game ,
Het loopt erg soepel op de series s .
Die puzzels erg goed gedaan en de graphics zijn top.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:45
FeaR schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:37:
Weird... Ik hoorde mijn Xbox, wanneer uit, wel eens de disc opspinnen. Altijd gedacht dat het de functie was om de console up to date te houden waardoor mijn Xbox aan gaat en het spinnen van de disc een automatische actie is. Dit weekend al meerdere malen gehad dat de console echt aan gaat. Ik hoor het start up geluid, knop op de console brandt en ik heb beeld. Dat is toch wel te veel van het goede. Ik naar de settings om console en games up to date te houden, die staan al uit!?
Dit gaat raar klinken maar als de koeling van mijn beer fridge uit gaat, gaat mijn Xbox dan vaak aan. Op Reddit en dergelijke staan meerdere users die zulk vergelijkbare verhalen hebben met hun Xbox.

Tijdje de Xbox op een aan uit schakelaar gezet waardoor dit niet meer gebeurd maar als meevaller van het stroom besparen wat ik doe met de huidige stroomprijzen is de beer fridge permanent uit en de Xbox gewoon altijd op stroom. Sindsdien geen klachten meegemaakt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 22:26

FeaR

In GoT we trust

polopolo150 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:13:
[...]
Dit gaat raar klinken maar als de koeling van mijn beer fridge uit gaat, gaat mijn Xbox dan vaak aan. Op Reddit en dergelijke staan meerdere users die zulk vergelijkbare verhalen hebben met hun Xbox.

Tijdje de Xbox op een aan uit schakelaar gezet waardoor dit niet meer gebeurd maar als meevaller van het stroom besparen wat ik doe met de huidige stroomprijzen is de beer fridge permanent uit en de Xbox gewoon altijd op stroom. Sindsdien geen klachten meegemaakt.
Andere apparatuur is uitgesloten. HDMI CEC staat bijvoorbeeld uit. Maar ook als andere apparatuur uit staat toont de Xbox dit gedrag. Op de electra groep zit verder niets aangesloten van apparatuur, is een losse groep voor de audio/video.

Edit:
Enige wat ik kan bedenken is dat ik in de Alpha Ring zit met updates en er in de versie die ik draai een bug zit. Eigenlijk zou dat een redelijk logische verklaring zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 16-10-2022 13:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

De nieuwe games voor deze week zijn weer hier te vinden:

https://www.trueachieveme...ames-october-17th-to-23rd

Voor mij worden het:

-A plague tale requiem.
-Phantom Abyss.

En heel misschien Persona 5 om te kijken waarom deze serie zo vaak genoemd wordt in positieve zin.

Wat vinden jullie van deze fanmade dashboard voor Xbox? Vind hem persoonlijk niet eens slecht, juist best snel en overzichtelijk.

[Streamable: https://streamable.com/pcodxi]

[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 16-10-2022 15:38 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Scorn uitgespeeld :)
Bizarre game !
Vage puzzels, maar met enig denkwerk zeker goed te doen.
De wapens hadden ze er van mij uit mogen laten en in plaats daar van wat meer schuilplekken creëren, had liever meer stealth gezien dan de clunky gunplay.
De omgevingen zijn fantastisch en geven echt continue een beklemmende sfeer, heerlijk.
Was een feest om te spelen :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

uchiha tijntje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:50:

Voor mij worden het:

-A plague tale requiem.
-Phantom Abyss.

En heel misschien Persona 5 om te kijken waarom deze serie zo vaak genoemd wordt in positieve zin.
The Last Hero of Nostalgia staat hier geïnstalleerd naast Plague Tale Requiem, dat wordt lachen !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

The Last Hero of Nostalgia staat hier geïnstalleerd naast Plague Tale Requiem, dat wordt lachen !!
Haha ja die trailer zag ik ook… vage game wordt dat zeg :P hoor graag je bevindingen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die Chinese dopjes mogen ze houden maar een goeie BT module ben ik toevallig nog wel naar op zoek. Gaan ze die los verkopen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

Die Chinese dopjes mogen ze houden maar een goeie BT module ben ik toevallig nog wel naar op zoek. Gaan ze die los verkopen?
Zoals ik het lees is de USB-C dongle voor Razer's eigen 2.4Ghz connectie niet voor Bluetooth.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Caayn schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:08:
[...]
Zoals ik het lees is de USB-C dongle voor Razer's eigen 2.4Ghz connectie niet voor Bluetooth.
Aah oke, dan valt ook dat af :P

Liefst koppel ik mijn AirPods Max er aan voor die ene keer dat ik een koptelefoon nodig heb maar dat lijkt allemaal niet zo makkelijk te gaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:38
Sinds kort opnieuw gestart met HALO infinite single player. Ooit wel gestart, maar nooit ver gekomen doordat andere games mijn aandacht trokken.

Maak nu wel gebruik van muis en keyboard en dat werkt echt top in deze game.

Ben nog helemaal niet ver in het spel (net pas twee FOB’s overgenomen), dus geen spoilers qua verhaal graag :p

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:13
PdeBie schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:31:
Sinds kort opnieuw gestart met HALO infinite single player. Ooit wel gestart, maar nooit ver gekomen doordat andere games mijn aandacht trokken.

Maak nu wel gebruik van muis en keyboard en dat werkt echt top in deze game.

Ben nog helemaal niet ver in het spel (net pas twee FOB’s overgenomen), dus geen spoilers qua verhaal graag :p
Zelfs na 575 uur Halo Infinite zou ik je niet eens één spoiler kunnen geven. (ik heb één FOB overgenomen.) :+
Exactor it schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:04:
[...]

Zelfs na 575 uur Halo Infinite zou ik je niet eens één spoiler kunnen geven. (ik heb één FOB overgenomen.) :+
Na 500 uur vraag ik me af wat een FOB is :X

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 11:01
G_Dragon schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:37:
Wat vinden jullie van deze fanmade dashboard voor Xbox? Vind hem persoonlijk niet eens slecht, juist best snel en overzichtelijk.

[Twitter]
[Streamable]
Hij is natuurlijk alleen snel omdat het een rendered filmpje is.
Maar als dashboard vind ik het behoorlijk onoverzichtelijk. Het is een beetje ps5 gemixed met xbox360 cards, alleen dan zonder een idee waar je heen gaat en hoe je er komt.

Ik zou het irritant vinden omdat ik mijn pins netjes geordend heb en zo snel naar games kan springen. Waarom die 5 pins onderin? Wat zijn dat? Games in instant play? 5 favorieten? 5 laatst gestart?

Edit: ah wacht, net dashboard is gehangen aan de cross button…
Blijft niet echt overzichtelijk voor mij. Zou er te weinig in kunnen krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 16-10-2022 23:35 ]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 11:01
uchiha tijntje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:14:
[...]

Forward Operating Base

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:48

ilm

Grappig, terug even verslaafd aan flight simulator. Normaal heb ik liever iets met een duidelijk einde, maar bijleren is ook leuk. Op men volgende vlucht zal ik veel geruster zijn, als er iets is met de piloot dan zet ik die 747 wel even veilig aan de grond*. :) ILS, FLC, Barometric, Vr, VOR, ... Het heeft allemaal geen geheimen meer.

Het verwondert mij dat MS geen 'echte' game maakt op basis van flight sim. Niets te realistisch, maar wel genoeg complexiteit (en het gevaar) in het vliegen. Zoals de post rondbrengen in een klein gebied ergens in Noord Canada, met upgrades van je vliegtuig, thuishaven, etc.

* niet verantwoordelijk voor de claims in deze post

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 22:58

L0g0ff

omg

uchiha tijntje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:14:
[...]

Forward Operating Bases

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• PdeBie
@Exactor it en @uchiha tijntje zijn van de multiplayer zo te lezen? :P

FOB = Forward Operating Base. Beetje het idee van een basis zoals ook in de Far Cry reeks.
Neem zo'n FOB over en je krijgt toegang tot nieuwe items en je onthult meer informatie op de tactical map.

[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 17-10-2022 08:43 ]

uchiha tijntje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:06:
@Wom Ik lees soms dat je op zoek bent naar co-op games. Mocht je nog een uitdagende co-op game willen spelen dan kan ik je Unravel Two echt aanraden. Een hele mooie game met strakke platform gameplay. Denk dat je daar wel veel plezier aan kan beleven. Had het toevallig net even opgestart om via cloud te testen dus moest er even aan denken.
Vooral couch co-op inderdaad. Zal deze titel zeker eens bekijken.

Ergens jammer dat Halo Infinite geen co-op meer krijgt, want Gears laat toch duidelijk zien dat het een dikke meerwaarde is. Afgelopen weekend nog flink wat uurtjes co-op Gears 5 gedaan, en op hogere moeilijkheidsgraden is dat wel echt een uitdaging. Speelde met iemand die Gears 5 nog niet gespeeld had, was grappig om te zien dat die bij dezelfde momenten wel even met zijn mond open zat (de schaal van die rakethanger bijv, die is echt massive).

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Wom schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:11:
[...]

Vooral couch co-op inderdaad. Zal deze titel zeker eens bekijken.

Ergens jammer dat Halo Infinite geen co-op meer krijgt, want Gears laat toch duidelijk zien dat het een dikke meerwaarde is. Afgelopen weekend nog flink wat uurtjes co-op Gears 5 gedaan, en op hogere moeilijkheidsgraden is dat wel echt een uitdaging. Speelde met iemand die Gears 5 nog niet gespeeld had, was grappig om te zien dat die bij dezelfde momenten wel even met zijn mond open zat (de schaam van die rakethanger bijv, die is echt massive).
Unravel 2 is dus ook volledig via couch coop te spelen. Volgens mij ook de enige manier voor coop :)

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Persona 5 vanilla was m'n eerste Persona, soms wat langdradig met tussenstukjes maar zo goed.
Moet wel zeggen dat m'n brein wat te simpel was voor de finale 15 uur, maar sowieso een aanrader.

• PdeBie
Gisteren Scorn een poosje gespeeld, maar ook weer verwijderd. Niet mijn game.
Niet vanwege de ranzigheid ofzo, maar puur het puzzelaspect waar ik gewoon niet van hou in de game. Het doet mij gewoon niets.
Woensdag een Silent Hill stream. Komt er eindelijk een eind aan de geruchten over meerdere nieuwe SH games die in de maak zouden zijn, waarvan minimaal eentje PS exclusive, waarvan eentje door Bloober Team gemaakt en ga zo maar door.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 21:02

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Exactor it
PdeBie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:58:
Niet vanwege de ranzigheid ofzo, maar puur het puzzelaspect waar ik gewoon niet van hou in de game. Het doet mij gewoon niets.
Ik heb gisteren een half uur gespeeld. Ik werd een beetje moe van de gangen die enorm op elkaar leken. Helemaal blij dat ik een schuifpuzzel opgelost had, kon ik de weg terug niet vinden. Hopelijk vanavond even verder met puzzelen. Het spel heeft me nog niet te pakken, ook door de clunky controls, dus vanavond even doorspelen om te zien of ik verder wil.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 23:59
PdeBie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:58:
Zelfde hier. Ik ben enorm fan van de kunst van H.R. Giger en ze hebben qua artwork etc wel een liefdesbrief aan hem geschreven met deze game. Ik vond de puzzles echter totaal niet leuk of prikkelend op een interessante manier. Heb hem ook maar uninstalled.
Het kan best dat dit waar is. Maar het zal denk ik niet eerder dan 2024 worden. We hebben de max van XSX nog lang niet gezien, laten we dat eerst maar eens te zien krijgen.

Misschien zou de grootste reden om een "upgrade" console te halen zijn dat we dan wel echt 4K/60fps games kunnen hebben met raytracing erin? Nu we naar current gen only titles gaan zal het echt interessant worden om te zien of we nog steeds 60fps modes gaan krijgen. Gotham Knights is al eentje die het niet heeft, Plague Tale Requiem is afwachten maar betrouwbare bronnen zeggen 30fps en Starfield is ook maar echt afwachten.
Voor mijn gevoel is de huidige generatie nog niet eens goed onderweg, laat staan dat je al zit te wachten op een mid-gen refresh. Nu pas zie je de eerste titels die echt enkel op de huidige generatie te spelen gaan zijn, dus vraag mij af wanneer je het voordeel van een pro-versie gaat zien.

Wat niet wegneemt dat het omzettechnisch vaak geen slecht idee is voor de fabrikant, maar dan moet wel de vraag al wat afgenomen zijn. Iets wat momenteel niet het geval is, met een Sony die zelfs de prijzen van zijn hardware zelfs wat heeft opgehoogd. Pas al prijzen zakken en omzet/vraag terugloopt mag je zoiets verwachten.

Maar regeren is vooruitzien, dus wie weet wat Sony/Microsoft weten wat wij niet zien :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
devilsnight schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:14:
[...]
Misschien zou de grootste reden om een "upgrade" console te halen zijn dat we dan wel echt 4K/60fps games kunnen hebben met raytracing erin?
De vraag is alleen: voor hoe lang.
Volgens mij heb ik mijn idee hierover al eerder beschreven, maar ik denk dat er genoeg developers zijn die als ze de keuze krijgen tussen 60fps, en 'betere graphics' (de invulling daarvan mag je zelf doen) ze vaak voor de laatste optie kiezen. We zijn de afgelopen paar jaar 'verwend' dat we een keuze hadden tussen performance en graphics, maar ik moet nog maar zien dat we die keuze blijven houden. Die 1e tekenen zie je nu al verschijnen (oa Gotham Knights).

Bij een mogelijke mid-gen upgrade zullen we vast weer terug gaan naar 60fps, tot ze de rekenkracht weer voor andere dingen nodig hebben. Ik vrees dat dat jojo-effect nog wel een tijdje blijft doorgaan.

Qua release van die upgrades, ik verwacht eigenlijk ook dat dat nog wel een jaar of 2 duurt. Microsoft heeft volgens mij de supply chain nu re-de-lijk op orde, maar het houd allemaal nog niet over. Nu met een nieuwe versie komen waarna dit hele feestje weer opnieuw begint zou... raar voelen imho :)
De One X kwam 4 jaar na de One, de PS4 pro 3 jaar na de PS4, met die spacing zou eind 2023 kunnen, maar ik zou het niet heel logisch vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 17-10-2022 18:57 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Exactor it
BM schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:53:
[...]

Qua release van die upgrades, ik verwacht eigenlijk ook dat dat nog wel een jaar of 2 duurt. Microsoft heeft volgens mij de supply chain nu re-de-lijk op orde, maar het houd allemaal nog niet over. Nu met een nieuwe versie komen waarna dit hele feestje weer opnieuw begint zou... raar voelen imho :)
De One X kwam 4 jaar na de One, de PS4 pro 3 jaar na de PS4, met die spacing zou eind 2023 kunnen, maar ik zou het niet heel logisch vinden.
Ik denk dat dat te vroeg is. De One rammelde al enorm qua performance vanaf het begin. Daar was de X echt nodig om mee te kunnen met goedkope videokaarten (en de PS Pro natuurlijk). Volgens mij liggen de Series X en PS5 nog steeds prima ten opzichte van betaalbare pc combinaties. Het zou me echt verbazen als we zo snel een upgrade zien. Ik zou eerder verwachten dat ze cloud gamen verder gaan ontwikkelen en ons allemaal 20 piek per maand gaan vragen voor Ultimate 4k cloud streaming via een series console.
Sodeknetter wat ziet Plague Tale Requiem er belachelijk goed uit :9~
Lijkt wel of je in een film speelt, tegen foto-realisme aan.
Eindelijk eens natuurlijk bewegende vegetatie en alles supergedetailleerd.
En dan het geluid, echt zoveel te horen met pinpoint precisie _/-\o_
Laat ze de oude generatie consoles maar lekker allemaal in de ban doen, dit is wat ik wil zien op de Series X !

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:55

Voor mij worden het:

-A plague tale requiem.
-Phantom Abyss.

Persona 5 is 1 van de beste JRPG's die ik ooit heb gespeeld. Fantastisch verhaal, hele toffe personages, top vechtsysteem en een echt geweldige soundtrack. Geef het even als je ermee begint en voor je het weet ben je hooked. ;) :D
justifire schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:27:
Sodeknetter wat ziet Plague Tale Requiem er belachelijk goed uit :9~
Lijkt wel of je in een film speelt, tegen foto-realisme aan.
Eindelijk eens natuurlijk bewegende vegetatie en alles supergedetailleerd.
En dan het geluid, echt zoveel te horen met pinpoint precisie _/-\o_
Laat ze de oude generatie consoles maar lekker allemaal in de ban doen, dit is wat ik wil zien op de Series X !
De XboxEra review waarschuwt voor een onnodige uitdagende normal mode, waar je echt flink frustrerende situaties door kan krijgen en vaak dood zal gaan. Zij raden narrative mode aan. :)
devilsnight schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

De XboxEra review waarschuwt voor een onnodige uitdagende normal mode, waar je echt flink frustrerende situaties door kan krijgen en vaak dood zal gaan. Zij raden narrative mode aan. :)
Zojuist chapter 2 uitgespeeld op normal, nog niets frustrerends tegen gekomen.
Vraag mij af of er ook een achievement is voor uitspelen op hardest difficulty ?
Collectibles zijn in ieder geval lekker overzichtelijk in de chapter select :)

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Vanmiddag nog even een recap van deel1 gekeken maar ik zit er al helemaal weer in. Nu chapter 2. Was helemaal vergeten dat je regio kon aanpassen om het vroeger te spelen. En wat een mooi spel zeg. Wel aan te raden om chromaric aberration uit te zetten.

Wel grappig dat je straks waarschijnlijk niets hoort over 30fps only op consoles uitzondering schermen met 120hz.

[ Voor 18% gewijzigd door MissMe NL op 17-10-2022 23:22 ]

Bij mij staat de game klaar om te spelen, vrouw wil meekijken, dat is natuurlijk al gezellig. Heb gisteren The Quarry uitgespeeld, ook een aanrader.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Nice :*)

Gisteren geen tijd gehad om naar Nieuw-Zeeland te vliegen voor A Plagues Tale. Moest naar Berlijn vliegen. :+

Zojuist begonnen aan de game. Holy damn het ziet er schitterend uit!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Timothy3000
Is er ook een performance mode of is de game nu alleen in 40fps te spelen? En zo niet, komt die later dan nog? Want dan wacht ik nog even. Zo niet dan start ik ook gewoon deze week. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Timothy3000 op 18-10-2022 07:56 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:54:
Is er ook een performance mode? En zo niet, komt die later dan nog?
Wat ik begreep is dat hij draait op 40fps op een 120Hz TV. Heb het nog niet getest, maar mijn ervaringen van 40fps zijn op zich best ok. Het is niet supervloeiend, maar de problemen die ik met 30 fps heb heb ik op 40 al niet meer.

/edit, ah gezien je edit had je die al door :)

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-10-2022 07:57 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Is er ook een performance mode of is de game nu alleen in 40fps te spelen? En zo niet, komt die later dan nog? Want dan wacht ik nog even. Zo niet dan start ik ook gewoon deze week. :)
Vast wel met de Pro consoles later deze generatie :P

• Timothy3000
ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:56:
[...]
Heb het nog niet getest, maar mijn ervaringen van 40fps zijn op zich best ok. Het is niet supervloeiend, maar de problemen die ik met 30 fps heb heb ik op 40 al niet meer.
Top, dan ga ik het ook gewoon even testen deze week!
A Plague Tale Requiem loopt echt top in de 120Hz mode (40fps)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• hifigamefreak
  • Laatst online: 13:56

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Zie alle berichten rondom A Plague Tale Requiem maar ben helaas nog niet toegekomen aan het eerste deel.

Mijn vraag is dan ook wat nu slimmer is; deel 1 alsnog kopen gezien hij niet meer op GamePass staat of toch beginnen met deel 2?

Speel op een series X btw dus helaas wel blur op deel 1 zoals eerder gemeld.

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-11 14:30
hifigamefreak schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:52:
Zie alle berichten rondom A Plague Tale Requiem maar ben helaas nog niet toegekomen aan het eerste deel.

Mijn vraag is dan ook wat nu slimmer is; deel 1 alsnog kopen gezien hij niet meer op GamePass staat of toch beginnen met deel 2?

Speel op een series X btw dus helaas wel blur op deel 1 zoals eerder gemeld.
Het is een spel dat je speelt voor het verhaal (gameplay naar mijn mening niet wauw) dus deel 1 overslaan lijkt me geen goed idee.

• PdeBie
Vandaag komt mijn nieuwe PC binnen (5800X3D, RTX 3080, 32GB), dus denk dat mijn Xbox het komende tijd wat rustiger gaat krijgen.

Eens kijken hoe goed de library van Game Pass op PC gevuld is :)

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:58

Vagax

Hehe

PdeBie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:38:
Vandaag komt mijn nieuwe PC binnen (5800X3D, RTX 3080, 32GB), dus denk dat mijn Xbox het komende tijd wat rustiger gaat krijgen.

Ik heb toevallig ook een nieuwe PC gemaakt, (7700X, RX 580 ( komende maanden vervangen :+ ) ) en ik ben totaal verslaafd aan Total War Warhammer 3, vorig weekend mee begonnen en ik heb voor het eerst sinds maanden bijna een all-nighter gehad tot een uurtje of 4-5 op vrijdag en zaterdag. :P

Nouja om het toch even te corrigeren, ik begon met Warhammer 3 en na ongeveer 4 uurtjes met Warhammer 3 heb ik Warhammer 1 gekocht op Steam (10 euro) om gewoon lekker bij het begin te beginnen, Warhammer 3 heeft wel een veel betere tutorial dan TW:W1

[ Voor 17% gewijzigd door Vagax op 18-10-2022 11:47 ]

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vagax schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Ik heb toevallig ook een nieuwe PC gemaakt, (7700X, RX 580 ( komende maanden vervangen :+ ) ) en ik ben totaal verslaafd aan Total War Warhammer 3, vorig weekend mee begonnen en ik heb voor het eerst sinds maanden bijna een all-nighter gehad tot een uurtje of 4-5 op vrijdag en zaterdag. :P

Nouja om het toch even te corrigeren, ik begon met Warhammer 3 en na ongeveer 4 uurtjes met Warhammer 3 heb ik Warhammer 1 gekocht op Steam (10 euro) om gewoon lekker bij het begin te beginnen, Warhammer 3 heeft wel een veel betere tutorial dan TW:W1
Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om de warhammer3 campaign te kunnen spelen zonder die 4 'realms' te moeten overwinnen; ik ben altijd te traag waardoor een enemy er met de winst vandoor gaat; hierdoor is het gelijk game over :'(

Doe me dan maar TWWH1, daar heb je dat niet en kan je lekker turtelen 8)

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:04
Was dit weekend bij familie en die hadden voor +/- 150 euro een refurbished Series S gekocht voor de kids.
Er stond een wat ouder TV met wat ik vermoed HDMI 2.0 dus dat gaat lekker samen.
Kinderen waren Overwatch 2 aan het spelen die net uit is (f2p zelfs nu) maar het viel me op hoe slick het bij ze liep.
Even erin gedoken net en op de S hebben ze het voor elkaar gekregen de game in 1440p/60fps te draaien en zelfs 1080p/120fps, m.a.w. de max throughput van HDMI 2.0 !
Echt gaaf om die game zo te zien draaien op dat goedkope kastje!
Tuurlijk, diezelfde game op mijn X ivm een LG Oled draait op dynamic 4k/120hz maar dat valt even niet te vergelijken met elkaar gezien die Series S in dit geval een derde was van de prijs van mijn X.
Knap werk van Blizzard.

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

PepieNL schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:19:
Was dit weekend bij familie en die hadden voor +/- 150 euro een refurbished Series S gekocht voor de kids.
Er stond een wat ouder TV met wat ik vermoed HDMI 2.0 dus dat gaat lekker samen.
Kinderen waren Overwatch 2 aan het spelen die net uit is (f2p zelfs nu) maar het viel me op hoe slick het bij ze liep.
Even erin gedoken net en op de S hebben ze het voor elkaar gekregen de game in 1440p/60fps te draaien en zelfs 1080p/120fps, m.a.w. de max throughput van HDMI 2.0 !
Echt gaaf om die game zo te zien draaien op dat goedkope kastje!
Tuurlijk, diezelfde game op mijn X ivm een LG Oled draait op dynamic 4k/120hz maar dat valt even niet te vergelijken met elkaar gezien die Series S in dit geval een derde was van de prijs van mijn X.
Knap werk van Blizzard.
De series s is echt een prima apparaatje! Helemaal voor de centen! Heb m nu vanaf release en speelt echt goed. ja mag het niet vergelijken met mijn game pc of series x
Maar de tv is ook een erg grote factor van beeldkwaliteit! Zelfs de series s op een oled is prachtig. Ben zelf in bezig van een lg oled 77 inch en daar wel eens de series s op gezet. Prachtig beeld! Zit zelf altijd in de gameroom op een philips 7601 65 inch fald display te gamen.

• Hulleman
Ga er maar niet van uit dat er een 60fps mode komt. De consoles zijn er niet krachtig genoeg voor. Een RTX3080 doet 60fps @1440p ultra.

40fps is overigens alleen bruikbaar als je een HDMI 2.1 tv hebt, omdat de 120hz mode wordt gebruikt en de console een 4K signaal uitzendt. In theorie zou je 1440p output kunnen gebruiken, maar lang niet alle tv's accepteren die resolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 18-10-2022 13:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Coldbullet schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:47:
[...]
Maar de tv is ook een erg grote factor van beeldkwaliteit! Zelfs de series s op een oled is prachtig. Ben zelf in bezig van een lg oled 77 inch en daar wel eens de series s op gezet. Prachtig beeld! Zit zelf altijd in de gameroom op een philips 7601 65 inch fald display te gamen.
De series s speelt best nog wel wat games op 900-1080p. Dat is toch niet om aan te gluren op een 77" tv?

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

De series s speelt best nog wel wat games op 900-1080p. Dat is toch niet om aan te gluren op een 77" tv?
Ligt puur aan de kijk afstand. Ikzit er ook 4m vanaf.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 21:45
Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Ga er maar niet van uit dat er een 60fps mode komt. De consoles zijn er niet krachtig genoeg voor. Een RTX3080 doet 60fps @1440p ultra.

40fps is overigens alleen bruikbaar als je een HDMI 2.1 tv hebt, omdat de 120hz mode wordt gebruikt en de console een 4K signaal uitzendt. In theorie zou je 1440p output kunnen gebruiken, maar lang niet alle tv's accepteren die resolutie.
Net even getest op mijn 55C1 op de slaapkamer, 120hz televisie. Het ziet er mooi uit maar voelt idd heel 'sluggish' aan. Jammer.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Rivanov schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:06:
Ik hoop dat een game als Starfield dit kan gaan doen, want ik zie deze echt absoluut niet 60fps doen met de graphics die wij zagen bij E3.

• lapino
Rivanov schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:06:
en hoe forceer je dat? ik heb nergens een setting gezien, als ik naar de 'game mode' kijk op mijn C1, dan zie ik wel 120fps. VRR en freesync staan aan.
justifire schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:26:
[...]

Zojuist chapter 2 uitgespeeld op normal, nog niets frustrerends tegen gekomen.
Vraag mij af of er ook een achievement is voor uitspelen op hardest difficulty ?
Collectibles zijn in ieder geval lekker overzichtelijk in de chapter select :)
Ik kan er pas donderdag of in het weekend mee beginnen, maar misschien dat ik wel narrative doe. Dit is wat de XboxEra reviewer erover zegt. Wellicht is dit in latere chapters. Of kan je de difficulty ten alle tijden veranderen?
The game is driven by an interesting narrative and delivers quality stealth, horror and adventure gameplay but there are issues with the experience. The ‘Normal’ difficulty setting is far harder than it needs to be and can lead to player frustration when certain moments have to be played over and over again to get through them. The sheer number of enemies that can gang up on you can make things overly difficult. One example of this is that there is no fun to be had in dying twenty times while attempting to sneak through an enemy camp in darkness with no clear destination visible. This becomes even more enraging when you discover that you have worked your way around in a circle to where you started. ‘Narrative’ difficulty delivers a far more enjoyable experience but is still reasonably challenging without turning specific sections into a grind.
lapino schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:44:
[...]

en hoe forceer je dat? ik heb nergens een setting gezien, als ik naar de 'game mode' kijk op mijn C1, dan zie ik wel 120fps. VRR en freesync staan aan.
Als je Xbox op 4K 120Hz staat en VRR is enabled, dan loopt de game automatisch op 40fps.

Horror fans komen echt aan hun trekken deze maand. Plague Tale Requiem is ook deels horror te noemen. Maar SOMA en Amnesia Collection is een verassing!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiBrP8080wkJi0uSWDmt04YLmjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxa623QPX7UeFSZaisx7rlFw.jpg?f=fotoalbum_large

• hifigamefreak
  • Laatst online: 13:56

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Rivanov schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

Als je Xbox op 4K 120Hz staat en VRR is enabled, dan loopt de game automatisch op 40fps.
En geen flickering issues met 120hz? Met de LG C9 had ik dat in het dashboard en in sommige games ook.
Net ook in het NFS Unbound topic gepost:

En jullie weten dat er een A Plague Tale: Requiem topic is? :o

[ Voor 43% gewijzigd door G_Dragon op 18-10-2022 17:20 ]

PdeBie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:38:

Om eerlijk te zijn is mijn Xbox al maanden werkloos sinds ik een goede game hoek in mijn huiskamer gemaakt heb voor de pc. Was zelfs aan het denken of ik de xsx misschien niet beter op v&a zou kunnen zetten. Mocht ik later weer een console kick krijgen dan komt die pro versie misschien ondertussen uit :+
Gamepass is op de pc in ieder geval ook zeer goed gevuld en mijn ervaring er mee is tot nu toe positief nu. Alleen soms jammer dat het lastiger te modden is dan een game op Steam.
En ja, ik zit nog steeds veel in dit topic ook al speel ik niet meer echt op de Xbox, maar draag het ecosysteem en de community nog wel een warm hart toe :+

Gamertag: FinrazielNL

Fuck… ik denk dat ik hem dit weekend ga bestellen… ondanks dat ik net de core heb gekocht… maar die ga ik dan maar gebruiken voor cloud streaming :P

devilsnight schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:04:
[...]

En geen flickering issues met 120hz? Met de LG C9 had ik dat in het dashboard en in sommige games ook.
Nope. Geen last van op m’n CX.
Heb m’n Xbox permanent op 4K 120Hz staan.

Prijzen:

Kale controller: €140
Graveren tekst: €10
Paddles: €25
Extra duimsticks/dpad €28
Lader, kabel, tas: €37
Vorige 3 samen: €60 (€30 korting)

Normale Elite Core: €130

Ik verwacht dat de meesten in ieder geval 174 of anders 208 kwijt zullen zijn. Behoorlijke hap nog, al is het wel mooi dat de base een stuk goedkoper is dan verwacht. Ik had minimaal 30 euro meer verwacht. Wel jammer dat de paddles er niet standaard bij zitten trouwens. Maar goed. Nu nog wel wat meer opties qua kleuren, ik vind vooral de base van de controller weinig opties hebben...

Oh en ik wil nog wat meer verhalen over betrouwbaarheid :P

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 18-10-2022 20:18 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Hopelijk komt DVR weer terug op t niveau van de originele Xbox One. Dat was tof om te doen.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 17:25
Martinspire schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Prijzen:

Passen de oude paddles sticks en dpad ook, want dan is de kale controller voldoende.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:31:
[Embed]

Hopelijk komt DVR weer terug op t niveau van de originele Xbox One. Dat was tof om te doen.
Dit is voor veel mensen goed nieuws. Nu kan ik tijdens het 'iets te drinken pakken' mijn geweldige momenten veel meer focus meegeven voordat ik ze deel.
Exactor it schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:01:
[...]

Dit is voor veel mensen goed nieuws. Nu kan ik tijdens het 'iets te drinken pakken' mijn geweldige momenten veel meer focus meegeven voordat ik ze deel.
Hoeven we eerst die 2 deaths niet te zien voordat we bij je coole ninja aankomen!

• lapino
Ondertussen toch al uurtje of drie in Scorn rondgelopen. Die gfx zijn echt fenomenaal, als Alien-fan is dit gewoon genieten zelfs al is de gameplay maar beperkt tot nu toe.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nu Stadia stopt heb ik een xcloud abonnement afgesloten via de bekende xbox live / VPN truuk. Voor de Argentijnse xbox live kaarten heb ik gewoon mijn telefoon gebruikt, cookies gewist en een VPN gestart, daarna via redeem.microsoft.com de codes geclaimed. Dit ging allemaal goed.

Nu zie ik dat je op dezelfde site ook nieuwe spellen uit andere regios kunt kopen met flinke korting. Kun je deze truuk zonder problemen blijven herhalen? Of loop je het risico je account te verliezen/locken?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-11 13:35

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

Fuck… ik denk dat ik hem dit weekend ga bestellen… ondanks dat ik net de core heb gekocht… maar die ga ik dan maar gebruiken voor cloud streaming :P
Nou ik wacht de reviews wel af en kijk over een half jaartje wel voordat ik een rood/gele elite v2 samenstel.

Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat er niet een nieuwe controller komt met haptic feedback zoals de Dualsense. Volgens mij gingen er tijdens de release van de Series X al documenten rond van zulke techniek in de Xbox controllers.

Hoe langer er je er mee wacht, hoe meer je achter gaat lopen met games die het ondersteunen. Je kan het een gimmick vinden, maar het is wel een leuke gimmick itt de touch pad.

XBL: MRE Inc

Martinspire schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Prijzen:

Ik verwacht dat de meesten in ieder geval 174 of anders 208 kwijt zullen zijn. Behoorlijke hap nog, al is het wel mooi dat de base een stuk goedkoper is dan verwacht. Ik had minimaal 30 euro meer verwacht. Wel jammer dat de paddles er niet standaard bij zitten trouwens. Maar goed. Nu nog wel wat meer opties qua kleuren, ik vind vooral de base van de controller weinig opties hebben...

Oh en ik wil nog wat meer verhalen over betrouwbaarheid :P
Jammer dat er geen optie is voor cherry switches onder de knoppen.
Al is dat ding pimpelpaars met een gouden randje, als de A knop nog steeds hapert blijft het een prul.

MRE-Inc schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:07:
[...]

Nou ik wacht de reviews wel af en kijk over een half jaartje wel voordat ik een rood/gele elite v2 samenstel.

Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat er niet een nieuwe controller komt met haptic feedback zoals de Dualsense. Volgens mij gingen er tijdens de release van de Series X al documenten rond van zulke techniek in de Xbox controllers.

Hoe langer er je er mee wacht, hoe meer je achter gaat lopen met games die het ondersteunen. Je kan het een gimmick vinden, maar het is wel een leuke gimmick itt de touch pad.
Ik verwacht geen controller met haptic feedback deze generatie. Ik zie zelf persoonlijk het nut ook niet zo. Ook al is het wellicht een leuke gimmick. Ik heb een half uur diverse games gespeeld die er gebruik van maken en vond het niet bijzonder. Ook de triggers vond ik eerder irritant dan wat toevoegen. Heb GT7 gespeeld en daar had ik juist wat bijzonders van verwacht maar dat viel me dus alleszins tegen. Verder wil ik soepele gameplay en geen fysieke belemmeringen in een controller door extra kracht te hoeven zetten. Daarnaast zie ik wel of ik op grind of zand loop en hoef dat niet te voelen in mijn handen. Hoe je immersion ervaart is denk ik erg subjectief :)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-11 13:35

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:26:
[...]

Ik verwacht geen controller met haptic feedback deze generatie. Ik zie zelf persoonlijk het nut ook niet zo. Ook al is het wellicht een leuke gimmick. Ik heb een half uur diverse games gespeeld die er gebruik van maken en vond het niet bijzonder. Ook de triggers vond ik eerder irritant dan wat toevoegen. Heb GT7 gespeeld en daar had ik juist wat bijzonders van verwacht maar dat viel me dus alleszins tegen. Verder wil ik soepele gameplay en geen fysieke belemmeringen in een controller door extra kracht te hoeven zetten. Daarnaast zie ik wel of ik op grind of zand loop en hoef dat niet te voelen in mijn handen. Hoe je immersion ervaart is denk ik erg subjectief :)
Het nut zit hem meer in de marketing. Jij weet ook dat de verkoper bij elektronica zaak X tegen de standaard ouders zegt: Ja echt meneer/mevrouw je voelt echt alles met die controller en dat de reactie dan is: Ja dat is wel gaaf ja, helemaal in combinatie met een demo.

Ja ik vind het ook gimmick achtig en in shooters eerder irritant dan nuttig, maar er zijn ook veel andere games waarin het wel goed toe te passen is.

Mis ik het in de huidige controller, niet echt, maar meer keuze is altijd beter, net zoals de Xbox controller batterijen kan gebruiken alsmede een accupack.

XBL: MRE Inc

MRE-Inc schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:35:
[...]

Het nut zit hem meer in de marketing. Jij weet ook dat de verkoper bij elektronica zaak X tegen de standaard ouders zegt: Ja echt meneer/mevrouw je voelt echt alles met die controller en dat de reactie dan is: Ja dat is wel gaaf ja, helemaal in combinatie met een demo.

Ja ik vind het ook gimmick achtig en in shooters eerder irritant dan nuttig, maar er zijn ook veel andere games waarin het wel goed toe te passen is.

Mis ik het in de huidige controller, niet echt, maar meer keuze is altijd beter, net zoals de Xbox controller batterijen kan gebruiken alsmede een accupack.
Oh ja meer opties is op zich prima als er een goede core balans blijft. Maar hopelijk is marketing niet leidend in het toevoegen van functies in een controller. Dan krijg je inderdaad van die gedrochten als een touchpad op een controller. :)

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:58
Ik zie dat vrr nu een optie heeft always on, off or game mode only. Geeft vrr dan problemen als je een film kijkt of iets dergelijks? Dat is me even ontschoten...

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:26:
[...]

Het voegt niet in elke game iets toe maar een game als Returnal laat echt de waarde van haptic feedback zien. Dat versterkte op alle manieren de immersion en gameplay. 1 van de enige games die ik tot dusver heb gespeeld die echt nextgen voelde. Een gimmick, mits de game er goed gebruik van maakt, is haptic feedback zeker niet.

Ik hoop dat Xbox ooit ook met zulke controllers komt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 18-10-2022 23:24 ]

Dit bedenk je gewoon echt niet...

5 oktober, deze maand dus bracht ik mijn twee maand oude Elite V2 terug vanwege sticky X knop. Vanavond begin deze nieuwe exact hetzelfde te doen. De X knop blijft vast zitten, soms langdurig en ineens popt ie er weer uit. Iemand hier had gezegd dat ik een beetje alcohol in dat gaatje moet doen, en misschien moet ik dat inderdaad maar eens proberen want hoe vaak moet ik nog terug naar de MM gaan?

Kans is ook aanwezig dat het niet een sticky issue is, maar dat de knop achter het gaatje blijft hangen ofzo. Maar vanavond zat ie een paar keer echt goed vast.

Ik heb easily nu zo'n 5 V2's gehad die allemaal issues begonnen te vertonen. De V1 daar begon de grips van los te laten.

[ Voor 24% gewijzigd door devilsnight op 19-10-2022 00:15 ]

JDL15 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:06:
Ik zie dat vrr nu een optie heeft always on, off or game mode only. Geeft vrr dan problemen als je een film kijkt of iets dergelijks? Dat is me even ontschoten...
Is dit insider only?

Dit is echt een nice feature namelijk. Yes, VRR kan voor issues zorgen met video content, zoals flickering bijvoorbeeld. Echt super handig dat het voor games gewoon aan kan blijven en uit voor apps waar je er sowieso niets aan hebt.
devilsnight schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:55:
Dit bedenk je gewoon echt niet...

5 oktober, deze maand dus bracht ik mijn twee maand oude Elite V2 terug vanwege sticky X knop. Vanavond begin deze nieuwe exact hetzelfde te doen. De X knop blijft vast zitten, soms langdurig en ineens popt ie er weer uit. Iemand hier had gezegd dat ik een beetje alcohol in dat gaatje moet doen, en misschien moet ik dat inderdaad maar eens proberen want hoe vaak moet ik nog terug naar de MM gaan?

Kans is ook aanwezig dat het niet een sticky issue is, maar dat de knop achter het gaatje blijft hangen ofzo. Maar vanavond zat ie een paar keer echt goed vast.

Ik heb easily nu zo'n 5 V2's gehad die allemaal issues begonnen te vertonen. De V1 daar begon de grips van los te laten.
Het ligt waarschijnlijk aan de manier / richting hoe je de knop indrukt.
Heb twee maanden terug mijn Elite v2 ingeleverd bij de MM en een nieuwe meegekregen.
Ding werkte perfect, nu twee maanden later heb ik weer een haperende A knop en een RB die zijn eigen leven leidt …
Komt waarschijnlijk doordat je in games vaak twee knoppen tegelijk in moet drukken, zit regelmatig met A & B onder één duim.
Dan druk je dus twee knoppen een beetje schuin naar beneden en daar kan de v2 dus blijkbaar niet zo goed tegen.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb mijn v2 nu al een best tijdje en wel eens gehad ook van die sticky knoppen maar opgelost met een beetje contact spray en het werd wel weer soepel.

Maar om die reden gebruik ik doorgaans wel de linker paddle als shift toets zodat ik een andere knop kan gebruiken, bijv bij RDR waar je veel de A gebruikt voor het paardrijden, of bij Chivalry 2 voor de battle cries, dan wissel ik via de shift paddle gewoon tussen de knoppen, scheelt toch weer iets.

De rechter paddle stick click, rennen met de beide paddles voelt zoveel fijne imo.

[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 19-10-2022 09:08 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:23

Stimulate14

⭐⭐⭐

wian schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:06:
Nu Stadia stopt heb ik een xcloud abonnement afgesloten via de bekende xbox live / VPN truuk. Voor de Argentijnse xbox live kaarten heb ik gewoon mijn telefoon gebruikt, cookies gewist en een VPN gestart, daarna via redeem.microsoft.com de codes geclaimed. Dit ging allemaal goed.

Nu zie ik dat je op dezelfde site ook nieuwe spellen uit andere regios kunt kopen met flinke korting. Kun je deze truuk zonder problemen blijven herhalen? Of loop je het risico je account te verliezen/locken?
Ik gok dat het voor Microsoft meer geld kost om dit soort accounts op te sporen als dat het geld oplevert. Je hebt inmiddels ook 'betaald'. Ik zou me niet zo druk maken. Daarnaast hangt op de meeste accounts ook een 365 abbo op en daar willen ze ook geen gedonder mee hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Stimulate14 op 19-10-2022 09:26 ]

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 23:59
devilsnight schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Ik heb gisteren act 1 en 2 doorgespeeld op normal mode en ik vond dat echt reuze meevallen, leuke game tot dusver. Wel een paar mild frustrerende camera dingetjes nu en dan. Grootste oorzaak dat ik faal is dat ik bijna iedereen probeer om te brengen boven stealth :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0X1fDYV0F8c0OQWDAVxLOGsuD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAuqomAmBxjSCs1C25HTrV4q.jpg?f=fotoalbum_large

Als de deal doorgaat mag ik toch hopen dat MS hier niet mee akkoord gaat. De eerste paar jaar mogen ze geen CoD games op Game Pass gooien. Bitch please.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:58
devilsnight schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:11:
[...]

Is dit insider only?

Dit is echt een nice feature namelijk. Yes, VRR kan voor issues zorgen met video content, zoals flickering bijvoorbeeld. Echt super handig dat het voor games gewoon aan kan blijven en uit voor apps waar je er sowieso niets aan hebt.
Thanks, weer wat geleerd (y)

Yes, ik ben wel een insider, zag het toevallig gisteravond toen ik wilde checken of ik VRR aan had staan en 120hZ ook (voor a plague tale, want ik vond het niet helemaal soepeltjes lopen)...

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:58

Vagax

Hehe

devilsnight schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:16:
[Afbeelding]

Als de deal doorgaat mag ik toch hopen dat MS hier niet mee akkoord gaat. De eerste paar jaar mogen ze geen CoD games op Game Pass gooien. Bitch please.
Dacht dat het meer ging om de exclusiviteit van CoD dan dat het op Game Pass kwam? Gekkigheid dit

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:11
Blijkbaar is men toch een beetje bang dat Gamepass flink aanslaat. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Xgar op 19-10-2022 12:22 ]

devilsnight schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:16:
[Afbeelding]

Afspraken zijn afspraken. Dus als er afspraken zijn gemaakt heb je er aan te houden. Maarja. Het laat inderdaad zien dat ze hun traditionele verdienmodel niet los willen laten, wat anno 2022 behoorlijk achterhaald is.

Pagina: 1 ... 44 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord