[Multi] A Plague Tale: Requiem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

[Multi] A Plague Tale: Requiem Topic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIGr5Qmtxv_P_03vPW9NqHkoua4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GUpIMTLsQkqG8mERORRKlKC9.png?f=user_large
Ontwikkelaar: Asobo Studio
Uitgever: Focus Home Interactive
Platforms: Xbox Series X|S (Day One GamePass), PlayStation 5, Nintendo Switch
Release-datum: 18-10-2022

Ga op een emotionele en adembenemende reis in A Plague Tale: Requiem. Volg Amicia en haar broer Hugo, terwijl ze doen wat nodig is om een wrede wereld te overleven. Nadat ze zijn ontsnapt uit hun verwoeste thuisland, reizen Amicia en Hugo naar het zuiden. Daar beginnen ze een nieuw leven om Hugo's vloek te beheersen. Ontdek wat het kost om je dierbaren te redden in een wanhopige strijd om te overleven. Sla toe vanuit de schaduwen of ontketen de hel. Overwin je vijanden en uitdagingen met verschillende wapens, gereedschappen en bovenmenselijke krachten. Deze game is een vervolg op het bekroonde avontuur A Plague Tale: Innocence

Verhaal

Aan het einde van de laatste game versloegen Amicia en Hugo een gestoorde grootinquisiteur om de rattenplaag te verdrijven die Hugo had kunnen beheersen dankzij een bloedlijnvloek, en hoewel dat het leven weer normaal leek te maken, gebeurt dat niet lijken helemaal opgelost. Uit de informatie die tot nu toe over Requiem is gepubliceerd, lijkt het erop dat de broers en zussen, samen met hun moeder Beatrice, ver naar het zuiden zullen reizen in de hoop een permanente remedie voor Hugo te vinden of gewoon om weg te komen uit een regio die op zijn hoede is voor hem. Of ze hulp zullen vinden of gewoon krachtigere vijanden die hen proberen te manipuleren, is niet zo moeilijk om erachter te komen en uit de trailers die we hebben gezien, lijkt het erop dat het weer behoorlijk hectisch gaat worden voor Amicia.

Characters

Amicia de Rune (Charlotte McBurney)

Het oudste kind van het gezin de Rune, door haar vader opgeleid in de kunst van het jagen, die tijdens het opgroeien weinig contact heeft gehad met haar broer, hoewel Amicia weinig weet van zijn ziekte. Na de inval van de inquisitie in hun huis worden zij en haar broer gedwongen te vluchten door het door oorlog verscheurde, door pest geteisterde en door ratten geteisterde platteland van Frankrijk.

Hugo de Rune (Logan Hannan)

Hij is tien jaar jonger dan Amicia, lijdt aan een aangeboren ziekte en leeft al zijn vijf levensjaren in geelzuchtige afzondering. Hugo heeft weinig kennis van de buitenwereld, maar hij verkiest de gevaren ervan boven zijn vroegere opsluiting. Wanneer het noodlot toeslaat, is het aan zijn zus om een remedie voor zijn "ziekte" te zoeken.

Lucas (Kit Connor)

Leerling van Laurentius, die hem alchemie en geneeskunde leerde. Als zijn zieke mentor bij een ongeluk om het leven komt, wil hij Hugo zelf genezen.

Béatrice de Rune (Lucy Briggs-Owen)
Zij is een alchemist en getrouwde edelvrouw, de vrouw van Robert de Rune en moeder van Amicia en Hugo.

Arnaud (Harry Myers)

Een voormalig ridder en de huidige leider van een groep huurlingen in de Honderdjarige Oorlog.

Sophia (Anna Demetriou)

Een piratenleider, die een uitweg lijkt te zoeken uit het piratenleven.

Victor D'Arles (Alistair Petrie)

Emilie (Ellie Heydon )

Vaudin (Anthony Bryne)

Joseph (Ruben Crow)

Milo (Joplin Siptain)

Edities

Pre-order Bonus: Protector Pack

The Protector Pack for A Plague Tale: Requiem contains the following bonus items:
  • Red Damsel Crossbow Skin
  • Bonus Crafting Material
  • x13 Exclusive Cosmetics for Amicia
A Plague Tale: Requiem Standard Edition
  • Het spel
De Collectors Editie:
  • The game on PlayStation 5 or Xbox Series X|S or a digital code for the PC version
  • An exclusive Focus Entertainment Store box cover
  • An 8.3′ resin statue of Amicia & Hugo
  • 45RPM vinyl featuring two tracks
  • A metal brooch modeled after Hugo’s feather brooch
  • Three lithographs featuring art from the game
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAF3pWi_IxCcdTA6ssf0wJYr3Eg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QGGrnrxu88qGGVNP6CPgdm5l.png?f=fotoalbum_tile

Systeemeisen

Minimum:
  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • Processor: Intel Core i5-4690K (3.5 GHz)/AMD FX-8300 (3.3 GHz)
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: 4 GB, GeForce GTX 970/Radeon RX 590
  • DirectX: Version 12
  • Storage: 55 GB available space
  • Additional Notes: 30 FPS, 1920x1080 in low. DirectX 12 Feature Level 12 and Shader Model 6.0 are needed.
Recommended:
  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • Processor: Intel Core i7-8700K (3.7 GHz) / AMD Ryzen 5 3600 (3.6 GHz)
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: 8 GB, GeForce RTX 3070/Radeon RX 6800 XT
  • DirectX: Version 12
  • Storage: 55 GB available space
  • Additional Notes: 60 FPS, 1920x1080 in ultra. SSD storage is recommended.
Trailers

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghBc9HmxnY5S16lAAsQCFTW4cfc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NNupOayyDKkyweSL3n87vcCu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlbEi01Gb-to9DUjVjrQ2ArkIok=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aeMwy6yp9phgECOrA0rUE6mE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwTd3tw7aPvtOsxdvKxUisGH1Ok=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/svztrvdVk0RMQSImbpQUZcoU.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7EMaNuHzpieJ-9t7r1VFxEtWpw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8hx0cZY98J1COVsybu5JZ3AP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d5lMkhz_OxA1Vdhxp6nTxArHek=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QMVcaPvJHnDAT7XyU9znFInf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzSw26StuWbyT0AgWuAIcDneKas=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VlLzLE3Mh6Xiz0BpmblfikyI.png?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een berichtje..
^ Naar boven ^

[ Voor 54% gewijzigd door G_Dragon op 18-10-2022 11:02 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
:D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 16:49

s0kkie

Cowabunga

Kan niet wachten op het vervolg! Ik heb het eerste deel tweemaal uitgespeeld.
Voor een kleinere studio ziet het er veel beter uit dan sommige AAA games _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfUnPxYVN1fSLbjGJ91FMPDrvVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jyKL4XQv2mpg7PuggawVnuo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 14:31

DarkSide

theres no place like ::1

Vond deel 1 een onverwacht heerlijke game.
Blij dat er een deeltje 2 van komt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nieuwe trailer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Day one op gamepass ja? Cool! Deel 1 moet ik nog steeds spelen. Die staat in de downloadrij van mn PS5 en ga ik komend weekend oppakken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De pre-load is beschikbaar, ongeveer 53GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nog maar 2 weken. Ik heb de game al gepreload. Zo'n zin in. Deel 1 was voor mij echt een onverwacht pareltje. Lekkere storytelling, mooie graphics, leuke puzzels, korte duur. Perfect.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imgHNUrv3OOYTvQchldf1fGQnAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sc4Vj7Ju12SXpNbGi9vCZNwn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

[ Voor 52% gewijzigd door G_Dragon op 11-10-2022 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Lindsey!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUtWeC0VaYRnxE3WbVj54Mv79J0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hI7bfVm5fCy0B9Aln2rR2dPK.png?f=user_large (Credit voor @justifire)

En nog een paar video's:

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 14-10-2022 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 20:23
Deel 1 laatst nog uitgespeeld 1000/1000, super mooie graphics.

Echt veel zin in deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Die gezichten zien er echt wel next gen uit. Benieuwd hoe mn 3080 kaart het trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Is het raadzaam om deel 1 eerst te spelen? En ziet het er dan ook acceptabel uit op een PS5?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Bint schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:27:
Is het raadzaam om deel 1 eerst te spelen? En ziet het er dan ook acceptabel uit op een PS5?
Ja hoor ziet er goed uit op PS5. Had em al gespeeld op pc en dan nog eens toen hij 'gratis' was op PS+.
Kan zeker geen kwaad he om mee te zijn met het verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door SideShow op 15-10-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
Zal het nog een beetje lopen op een 2080 super? Het ziet er nog niet omg goed uit.

[ Voor 27% gewijzigd door jaaoie17 op 15-10-2022 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:02
Ik heb hem ook op de ps5 gespeeld, hij zat gratis bij ps plus ofzo een keer.
Het zag er meer dan prima uit zal het zeker spelen, en wie weet als je klaar ben met 1 is 2 wel iets goedkoper al :).

Ik ga hem zelf echter niet direct halen, wil hem wel graag nog spelen.
Maar ik doe meestal wel een maand of 2 met 1 spel(Speel alleen in weekend effe), en iets meer dan 2 weken later komt god of war ook nog eens uit.
Ik speel dan liever die eerst en pokemon tussendoor iets later op de switch, en dan haal ik deze nog wel eens een keer wat later rond de feestdagen ofzo.

[ Voor 31% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-10-2022 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nee toch? Deze game ook 30FPS? hoop dat dit fakenieuws is :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:34
G_Dragon schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:43:
Nee toch? Deze game ook 30FPS? hoop dat dit fakenieuws is :o
De gameplay overview trailer was in 60fps dus misschien is er nog hoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
AppleFan2007 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:00:
[...]

De gameplay overview trailer was in 60fps dus misschien is er nog hoop.
Toch wel 60FPS *O*

En een bericht naar de community over spoilers :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnvU1mSndaUheIK3UBL-ehpS_lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89MSLZp4ATYg6UmfCt8jk1cC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 14:31

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ga hem denk ik niet direct op release spelen.
Dus ga ik idd topics, reviews, YT etc skippen.
Wil idd niets te weten te komen en hopelijk positief verrast worden over dit vervolg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Ik ben hem momenteel op de PS5 aan het spelen. Grafisch een sterke game, steady 60fps framerate. Heb de game denk ik bijna uit. Leuk klein, vrij simpel, spel met leuke puzzelmechanics. Verhaal is leuk om te volgen. Al met al een leuk spelletje, maar niet echt de parel waar je veel over leest. Althans, zo ervaar ik dat dan.

Mss is het beter om de game in het Frans te spelen. Geen idee of dat kan eigenlijk, maar de Engelse voice acting is echt dramatisch.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
De game komt wel op de switch, maar niet op de PS4 en Xone. Bijzondere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
jaaoie17 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:32:
Zal het nog een beetje lopen op een 2080 super? Het ziet er nog niet omg goed uit.
Dat weet niemand. Die kaart is vergelijkbaar met een XSX/PS5 qua rekenkracht. Die consoles draaien deze game in 60fps. Zal wel 1440p zijn. Dus een 2080 super moet dat ook lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Morgen is het eindelijk zover! Ben best wel hyped voor het 2e deel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
s0kkie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:59:
Morgen is het eindelijk zover! Ben best wel hyped voor het 2e deel 8)
Of je zet je Xbox op New Zealand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

PS5 en ik krijg de disc versie zodat ik het na uitspelen weer kan verkopen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Hulleman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:34:
[...]

Ik ben hem momenteel op de PS5 aan het spelen. Grafisch een sterke game, steady 60fps framerate. Heb de game denk ik bijna uit. Leuk klein, vrij simpel, spel met leuke puzzelmechanics. Verhaal is leuk om te volgen. Al met al een leuk spelletje, maar niet echt de parel waar je veel over leest. Althans, zo ervaar ik dat dan.

Mss is het beter om de game in het Frans te spelen. Geen idee of dat kan eigenlijk, maar de Engelse voice acting is echt dramatisch.
Thanks, dat klinkt goed, leuk klein. Ik haak meestal af bij hele lange spellen ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Bint schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Thanks, dat klinkt goed, leuk klein. Ik haak meestal af bij hele lange spellen ;)
Uurtje of 8-10 heb ik er denk ik inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 11:42
Op de hoes van de ps5 versie van A PLAGUE TALE INNOCENCE staat frans als audio en engels als text, dus franse audio en engelse ondertitels. Zo zou ik het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik hem nog niet spelen op de Xbox Series X met de locatie op New Zealand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben benieuwd naar de reviews. Vorige deel ging ik spelen met weinig verwachtingen, maar die was erg goed. Leuk verhaal, graphics gewoon goed en geinige puzzels. Ook leuk dat zo'n kleine studio met zoiets komt, wat mij betreft mogen er meer van dat soort games komen.

Denk wel dat ik nog even wacht met aanschaffen. Relatief korte single player games zakken meestal vrij snel qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
G_Dragon schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:07:
Ik hem nog niet spelen op de Xbox Series X met de locatie op New Zealand..
Je kunt hem nu spelen.

Nondeju dit is echt een van de mooiste (graphics) game die ik ooit gespeeld heb.

Deel 1 was ook al een pareltje.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramon27 op 17-10-2022 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Daar zijn de reviews:

[ Voor 94% gewijzigd door G_Dragon op 17-10-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
Bint schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Bij de meeste lange spellen. Doe je 100x hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 11:50
Ow, ik zie nu pas dat deze ook op de Xbox Gamepass zit. Mooi, want ik wilde hem al bijna kopen en twijfelde vooral tussen de PC en Xbox. Keuze is nu makkelijker haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Is de framerate een beetje te pruimen? Ik zie in wat vergelijkingsvideos dat de game toch geen 60fps doet op de consoles. 30fps in 60hz mode en 40fps in 120hz mode. In reviews lees ik weer over een 60fps target die best stabiel is.

Het is een UE5 game toch? Kunnen we op consoles vast weer gaan wennen aan 30fps gamen ;w

Edit: ik ben wel benieuwd hoe ze deze game op de switch draaiend hebben weten te krijgen. Fortnite draait ook op UE5, maar dat ziet er toch wat minder knap uit dan deze game.

[ Voor 63% gewijzigd door Hulleman op 17-10-2022 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hulleman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:43:
Is de framerate een beetje te pruimen? Ik zie in wat vergelijkingsvideos dat de game toch geen 60fps doet op de consoles. 30fps in 60hz mode en 40fps in 120hz mode. In reviews lees ik weer over een 60fps target die best stabiel is.

Het is een UE5 game toch? Kunnen we op consoles vast weer gaan wennen aan 30fps gamen ;w

Edit: ik ben wel benieuwd hoe ze deze game op de switch draaiend hebben weten te krijgen. Fortnite draait ook op UE5, maar dat ziet er toch wat minder knap uit dan deze game.
Die 30 fps is een grote teleurstelling want je hebt helaas gelijk als ik deze video bekijk:

Screenshot uit de video:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K25oX3Cj0ij2oW4Xi0ltTjwdbBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgKLk4tV51VRJzYTf7VUaGyj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5QvpLrzYw1nvC4xQEmHxT80FaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bljHW7nOs96R78bZmVWkllhO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 17-10-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Idd jammer van de 30fps maar ik zag gisteren een screenshot op reddit die iemand had gepost en de details waren echt insane.

Ben op het moment ook met RDO bezig waar de 30fps nog wel te doen is voor mij, hopelijk is dat met deze game ook zo dan.

Dat gezegd hebbende, ik keek niet echt uit naar deze game maar ik ben wel erg benieuwd naar de gfx dus ga hem wel ff checken op GP, wat mij dan weer brengt op dat ik misschien toch eerst het eerste deel moet gaan kopen.

Het is een vervolg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Vandaag is de officiële release dag! Hopelijk is er dan nog meer animo voor dit spel :D..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:17:
[...]

Die 30 fps is een grote teleurstelling want je hebt helaas gelijk als ik deze video bekijk:

[YouTube: A Plague Tale: Requiem | PS5 - Xbox Series S/X - PC | Graphics Comparison | Analista De Bits]

Screenshot uit de video:
Ik zag die video inderdaad ook. Mooi kanaal.
Die 40fps mode kan ik niet gebruiken op mn HDMI 2.0 tv......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Sipio schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 06:44:
Dat gezegd hebbende, ik keek niet echt uit naar deze game maar ik ben wel erg benieuwd naar de gfx dus ga hem wel ff checken op GP, wat mij dan weer brengt op dat ik misschien toch eerst het eerste deel moet gaan kopen.

Het is een vervolg toch?
Deel 1 zit in PS+ mocht je, een PlayStation hebben met PS+ en die game hebben geclaimd in het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:46:
[...]

Deel 1 zit in PS+ mocht je, een PlayStation hebben met PS+ en die game hebben geclaimd in het verleden.
Helaas niet gelaimd destijds, zoek wel even naar een 2e hands disc versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Helaas niet gelaimd destijds, zoek wel even naar een 2e hands disc versie.
Hetzelfde hier, niet geclaimd op de PS5 en ik had ook echt geen interesse in het eerste deel toen die op GP stond :z

Ik kijk wel ff wat ik doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:17:
[...]

[YouTube: A Plague Tale: Requiem | PS5 - Xbox Series S/X - PC | Graphics Comparison | Analista De Bits]
Ik zie dat de PS5 zelfs op momenten dik onder de 30fps dipt met al die ratten. De 40fps mode op PS5 is ook verre van stabiel. Zware game en/of de optimalisatie is niet perfect. Op een 3080 draait de game met DLSS niet op 60fps. Zou niet moeten kunnen zou je zeggen. Het blijft natuurlijk een klein ontwikkelteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Kwam deze net tegen, gisteren blijkbaar overheen gekeken.
Mooie cijfers :D
[Twitter: https://twitter.com/Nibellion/status/1582070883132153856?ref_src=twsrc%5Etfw]

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 18-10-2022 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 20:17

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb hem net even geprobeerd op mijn PC (via gamepass). Het draait voor mij als een droom... Maar ik heb blijkbaar dan ook de enige videokaart waar dit spel fatsoenlijk op draait, een RTX4090. :X

Op 3440x1440 110% resolution scaling, Ultra settings, geen DLSS maar wel frame generation loopt hij op 140 tot 160 fps voor mij. Maar het schijnt dat zelf een RTX3090Ti 1440p maar net op z'n tandvlees kan, en een 2080Ti 1080p niet eens trekt...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Blaat schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:29:
Ik heb hem net even geprobeerd op mijn PC (via gamepass). Het draait voor mij als een droom... Maar ik heb blijkbaar dan ook de enige videokaart waar dit spel fatsoenlijk op draait, een RTX4090. :X

Op 3440x1440 110% resolution scaling, Ultra settings, geen DLSS maar wel frame generation loopt hij op 140 tot 160 fps voor mij. Maar het schijnt dat zelf een RTX3090Ti 1440p maar net op z'n tandvlees kan, en een 2080Ti 1080p niet eens trekt...
Hoe draait de game zonder frame generation op een 4090? Dat de game niet goed draait op een 3090Ti zegt wel genoeg over de optimalisatie. Zelfs een 2080Ti zou deze game op 60fps moeten draaien op 1080p.

Of het is een voorbode van hoe zwaar UE5 daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Hoe draait de game zonder frame generation op een 4090? Dat de game niet goed draait op een 3090Ti zegt wel genoeg over de optimalisatie. Zelfs een 2080Ti zou deze game op 60fps moeten draaien op 1080p.

Of het is een voorbode van hoe zwaar UE5 daadwerkelijk is.
Een combinatie van beiden. Zodra de UE5 games echt beginnen uit te rollen is het over met de 60 fps pret op de consoles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
FrankoNL schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Een combinatie van beiden. Zodra de UE5 games echt beginnen uit te rollen is het over met de 60 fps pret op de consoles.
Wat onduidelijkheid over de engine, maar Digital Foundry tweet dat A plague tale net als deel 1 op hun eigen inhouse engine draait. Dus geen UE5. Met dank aan @Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
Hulleman schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:04:
[...]

Wat onduidelijkheid over de engine, maar Digital Foundry tweet dat A plague tale net als deel 1 op hun eigen inhouse engine draait. Dus geen UE5. Met dank aan @Verwijderd
Ahh helder. Toch denk ik dat het straks met UE5 afgelopen is met de 60 fps :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Had 'm gepreload op Windows. Wilde net starten: update nodig. Gaat-ie het hele ding weer opnieuw downloaden. 8)7 |:( Dan maar iets later spelen.

EDIT: 45GB opnieuw gedownload. Game starten. "Oh, hier is een update van 22GB". :+ :o

[ Voor 23% gewijzigd door NLxAROSA op 18-10-2022 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3jMft43.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ben net in chapter 4. Wat een graphics _/-\o_
De game doet precies wat deel 1 zo geweldig maakte maar dan nog even alles een stapje beter en uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-09 16:22
Op de 6900XT haal ik een framerate van 80-100(High, 3860*1600 70%), ziet er uitstekend uit!

De Series X ziet er ook mooi uit, maar 40fps is een beetje wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Dit helpt echt! Motion Blur laat ik uitgeschakeld overigens, maar de camera sensitivity op 2.0 is top.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTD87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-08-2023
Is er nog iemand die zit te vechten met de camera? Vooral bij de lineaire stukken zoals in het brandend graanveld en de markt draait deze ongevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Rivanov schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 06:59:
[...]

Dit helpt echt! Motion Blur laat ik uitgeschakeld overigens, maar de camera sensitivity op 2.0 is top.
De camera was in deel 1 op 60fps al sluggish. Zat een enorme lag op en bewoog niet lekker.
Deel 1 gisteravond uitgespeeld op de PS5. Deel 2 dit weekend op de XSX eens opstarten. Had em liever op de PS5 gespeeld. Al die ratten die je in de DualSense voelt vond ik echt wel een tof effect. Maar hé, via gamepass 'gratis' te spelen en betere performance dan op de PS5 8)

Wordt helaas wel op 30fps... wellicht toch maar eens overwegen om een HDMI 2.1 tv te kopen als die 40fps via de 120hz modus steeds vaker geïmplementeerd wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 19-10-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Net in chapter 6:
spoiler:
het gevecht tegen The Beast, 4 keer ga ik dood door hem of die andere vijanden dat komen, 5e keer gooi ik gelijk dat rook op hem, gaat ie meteen dood binnen 1 seconde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heerlijk spel. maar zware framedrops af en toe op de ps5. tegen de tijd dat er een patch komt heb ik het spel al uit ben ik bang.

maar je kan toch nergens een graphic setting selecteren toch? zoals 40fps? of is die alleen voor de xbox?

[ Voor 76% gewijzigd door Farabi op 20-10-2022 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Farabi schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:06:
heerlijk spel. maar zware framedrops af en toe op de ps5. tegen de tijd dat er een patch komt heb ik het spel al uit ben ik bang.

maar je kan toch nergens een graphic setting selecteren toch? zoals 40fps? of is die alleen voor de xbox?
Nee, je moet de 120hz mode activeren op de PS5 en XSX. Dan gaat de game in 40fps draaien. Op de PS5 is de 40fps modus nog minder stabiel.

Let wel, je moet een HDMI 2.1 tv hiervoor hebben, omdat de console een 120hz 4K signaal uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
knippert het beeld soms ook bij jullie in het zwart? (PS5-LG C9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Nee hier nergens last van op PS5 :)

Ben net in chapter 15 dus bijna uitgespeeld, echt een top game 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FateTrap
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-03 21:11
Robertobananas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:32:
Op de 6900XT haal ik een framerate van 80-100(High, 3860*1600 70%), ziet er uitstekend uit!

De Series X ziet er ook mooi uit, maar 40fps is een beetje wennen.
Ik vermoed dat je nog 20% meer fps gaat kunnen halen op die 6900XT door Linux te gebruiken:
YouTube: Gaming on Linux EP#49: A Plague Tale: Requiem | Steam | Nobara | 370...

Dan kun je de 70% veranderen naar 100% en dan gaat het er een stuk beter uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik kan me niet herinneren dat ik zo vaak op youtube moest kijken bij een spel om iets uit te zoeken. Ik trek de makkelijkste puzzels al niet meer merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Net uitgespeeld. Ik was het melige gedrag tussen amicia en de broertjes echt zat. Vond ze allemaal irritant op een gegeven moment.

De gesprekken continue over het redden van de wereld hielpen ook niet mee. Nee, ik hoop dat dit het laatste deel wordt in de serie. De magie was er echt af voor me. Nergens wordt deel 1 overtroffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 22:36
Ik zit in hoofdstuk 6 en ben het al beetje beu 🥸.

Ma zal het ooit wel eens terug oppikken.
Vandaag begonnen met little nightmares 2 en vanaf morgen/overmorgen Call Of duty…

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• just88just
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:50
Ik zit inmiddels in chapter 9, maar ik snap alle lovende kritieken niet zo. Het ziet er mooi uit maar de gameplay is erg stroperig en eentonig.

Het verhaal is ook niet helemaal fantastisch. Ik had een iets realistischere setting beter gevonden. Nu krijg ik geen enkele sympathie voor de hoofdrolspelers, die steeds hele legers uitmoorden met ratten..

Ik vind de setting wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:07
Zit nu in hoofdstuk 11. Ik ga mij steeds meer aan Amicia irriteren die steeds verder wil, terwijl haar broertje het ontraadt. De game/Amicia weet mij er niet van te overtuigen waarom de speler toch door moet. Herkennen anderen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:34
bazzemans schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:04:
Zit nu in hoofdstuk 11. Ik ga mij steeds meer aan Amicia irriteren die steeds verder wil, terwijl haar broertje het ontraadt. De game/Amicia weet mij er niet van te overtuigen waarom de speler toch door moet. Herkennen anderen dat?
Ik begrijp haar enigszins wel, zij denkt en hoopt dat er iets is dat Hugo kan redden, anders moet ze haar broertje opgeven. Hugo weet dat wel maar ligt een beetje in confrontatie met zichzelf dat hij zoveel mensen vermoord door zijn ziekte en daarbij is hij ook gewoon moe. Hij heeft zo iets van laat het maar over zijn, dan doe ik niemand nog wat kwaad.
Aangezien Amicia de oudste is heeft zij dus de bovenhand en gaan ze nog steeds verder.
Het is wel een feit dat de game niet zo diep ingaat op de gevoelens van beide (bij Hugo net iets meer dan bij Amicia), het zou het standpunt van beide veel duidelijker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
AppleFan2007 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:13:
[...]

Ik begrijp haar enigszins wel, zij denkt en hoopt dat er iets is dat Hugo kan redden, anders moet ze haar broertje opgeven. Hugo weet dat wel maar ligt een beetje in confrontatie met zichzelf dat hij zoveel mensen vermoord door zijn ziekte en daarbij is hij ook gewoon moe. Hij heeft zo iets van laat het maar over zijn, dan doe ik niemand nog wat kwaad.
Aangezien Amicia de oudste is heeft zij dus de bovenhand en gaan ze nog steeds verder.
Het is wel een feit dat de game niet zo diep ingaat op de gevoelens van beide (bij Hugo net iets meer dan bij Amicia), het zou het standpunt van beide veel duidelijker maken.
Ik begrijp het verhaal wel, het overtuigt mij niet ;). Dat zit hem dus inderdaad in het laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bazzemans schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:04:
volg de instructies van Amicia nou maar, des te eerder je af bent van dit spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Het is gelukt hoor, @Farabi. Ik ben van Amicia af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Laatst online: 24-09 13:20
Goedemiddag iedereen, ondertussen een goed stuk verder in het verhaal (Chapter 7) en amai, wat een game toch! :o Het is sowieso beter, intenser, zwaarder en meer actie gericht dan het eerste deel. De karakters zijn heel goed uitgewerkt, met diepgang, met emotie, met meelevingsvermogen en noem maar op...

Ik geniet enorm van de game, af & toe een uurtje savonds en voor ik het weet is het voorbij... Prachtig game, heel benieuwd om het verder te spelen.. Voor wie twijfelt, af & toe staat het in promotie, geef het zeker een kans! Het is voor mij een pareltje dat eens draait om waarden en normen (broer/zus band), het blijven gaan, het vechten voor elkaar,... Prachtig in deze donkere tijden, ik ben fan!

P.S: Ik speel het om een AMD 6900XT en het ziet er ongelofelijk uit, draait super soepel - zelf met de vele vele vele ratjes! :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Vandaag begonnen aan dit spel en inmiddels aangekomen in chapter 6, wat speelt dit spel ontspannen weg en wat ziet het er toch grandioos uit! Complimenten hiervoor aan de ontwikkelaars..

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2utEquARSik6j5TV5XHNXhhnPdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5NYqaIypNOyvdoEFHIzl6JpF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELBZlZaimlgZdQJYluxme48iNnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zjDYukPeILZR1sIojxmNcA2B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh7jpAWgshlo4_iLtCZuBjYxNe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5tp6KtsGObONfC6T31cVCfvE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHqd9n0X966kb6-OBXdydSJZ97g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fZ9LL8YNv8V35EYi7OxF9gCA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCaTT9VugxprgeCHBbdKNDt-JDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/chxbOxQ0nT5bBiudxaJ4F42u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1kmzuz62Xj13mh49fkgq4qfDrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GO665QKI1C5hKuOj0wF0hj15.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jv8g6XT-SG4Cebrplc7wceK8ANY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bxEQlX3VBPCyk6jgut0hzTof.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-09 15:56
just88just schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:11:
Ik zit inmiddels in chapter 9, maar ik snap alle lovende kritieken niet zo. Het ziet er mooi uit maar de gameplay is erg stroperig en eentonig.

Het verhaal is ook niet helemaal fantastisch. Ik had een iets realistischere setting beter gevonden. Nu krijg ik geen enkele sympathie voor de hoofdrolspelers, die steeds hele legers uitmoorden met ratten..

Ik vind de setting wel erg tof.
Hier hetzelfde. Chapter 7 ofzo nu.
spoiler:
Wellicht wordt het later duidelijk maar van het een op het andere moment zit die Arnaud ineens in jouw team. Excuse me, wtf?
Daarnaast vind ik het extreem overdreven hoeveel moeite er gedaan wordt om een meisje met haar broertje te vinden en kennelijk is het nodig om je met een compleet leger heel Frankrijk door te volgen én weten ze je iedere keer te vinden ook.
Nu op die smokkelaarsroute op weg richting de boot en ergens in een afgelegen grot aan de kust zijn ze zelfs naar je op zoek? 8)7
Dit is exact waar ik bij Uncharted op afknapte en dat lijkt hier ook te gebeuren. In the middle of nowhere zijn er ineens hele legers naar jou op zoek, tuurlijk.
Ik vond deel 1 echt fantastisch maar deel 2 doet mij tot nu toe heel erg weinig. Het begon goed maar ik begin er zoetjes aan op af te knappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Vorige week Maandag ben ik begonnen aan dit spel, had hem al sinds release op mijn lijst staan om ooit te gaan spelen en tot mijn grote verbazing was ik afgelopen Zondag al bij de laatste chapter aangekomen. Wat ga je wederom weer een ijzersterk verhaal door met een klapper op het eind...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:22:
Vandaag begonnen aan dit spel en inmiddels aangekomen in chapter 6, wat speelt dit spel ontspannen weg en wat ziet het er toch grandioos uit! Complimenten hiervoor aan de ontwikkelaars..

Die chromatic abberation in de screenshots doet wel echt pijn aan m'n ogen.
Verder met je eens, prachtige game! Helaas heb ik geen HDMI 2.1 tv, dus 30fps is wel ff taai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hulleman schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:55:
[...]

Die chromatic abberation in de screenshots doet wel echt pijn aan m'n ogen.
Verder met je eens, prachtige game! Helaas heb ik geen HDMI 2.1 tv, dus 30fps is wel ff taai.
Ja daar heb je wel een punt, maar verder ziet het er echt prachtig uit! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Wij hebben ons er hier thuis ook doorheen gewerkt. Echt super mooi allemaal in 4K met RT aan. Dankzij FSR draait het hier op 60-90 fps en ziet het er echt indrukwekkend uit. Het is naar mijn idee een mooi vervolg op deel 1 en hopelijk komt er ooit nog een deel 3. Ik zou dat wel zien zitten.
Het blijft echter wel jammer dat gameplay eigenlijk het zwakste punt is van de serie; ook in dit deel ging de moeilijkheidsgraad alle kanten op. Echt geen pijl op te trekken. Het ene hoofdstuk was een peulenschil en het andere hoofdstuk was echt een drama waar ik (net als voor deel 1 soms) allerlei guides voor nodig had.
Desalniettemin genoten. Unieke cinematic games als deze zijn altijd welkom.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 21:22
Wat een heerlijk spel is dit en de soundtrack is echt geweldig. Ik kan mij geen andere game heugen waarin de soundtrack me zo in de game zoog.

Maar... Ik zit nu kneitervast, dus iemand tips? Ik zit in Chapter 3: a burden of blood - exit the city (laatste stukje) waar geen walkthroughs uitkomst bieden.

Het gaat om dit stukje:
https://youtu.be/LsHM2efl514

Bij 8:07 sta ik op dat randje en in elke walkthrough worden de wachters opgevreten door de ratten waarna je er voorbij kan rennen. Maar ik heb de wachters al een stukje eerder omgebracht en de ratten "doen intussen weer hun ding". Daardoor lukt het me niet om de binnenplaats over te steken om de toren te bereiken.

Nou ben ik steeds druk met potjes met fosfor, maar daarvan heb ik er maar 2, waardoor ik de trap tot frustratie toe net niet haal.

Beetje een warrig verhaal, maar iemand andere tips dan het hoofdstuk opnieuw te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Laatst online: 24-09 13:20
KlaasjeNL schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:11:

Beetje een warrig verhaal, maar iemand andere tips dan het hoofdstuk opnieuw te beginnen?
Volgens mij kan je bij "chapter selection" kiezen om enkel dat stuk te herbeginnen i.p.v. héél het hoofdstuk... :)
Begrijp je wat ik bedoel?

Zie deze link wat ik bedoel! :) - "Restarting the entire chapter or selected part".

Succes! Je reis is net begonnen aan een prachtig game, genieten!! 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 21:22
QuZyX schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Volgens mij kan je bij "chapter selection" kiezen om enkel dat stuk te herbeginnen i.p.v. héél het hoofdstuk... :)
Begrijp je wat ik bedoel?

Zie deze link wat ik bedoel! :) - "Restarting the entire chapter or selected part".

Succes! Je reis is net begonnen aan een prachtig game, genieten!! 8) 8)
Ah, top! Ik ging ervan uit dat je het hele hoofdstuk opnieuw moest doen, maar dit valt dan weer mee. Dankjewel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:12
Fantastische game. Heerlijk om weer helemaal in het verhaal te verdwijnen. Was bezorgd om de 30fps maar het valt me erg mee! De game loopt heel soepel, voelt een beetje als RDR2. Zo genieten van dit alles!

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 12:49
Zojuist uitgespeeld; wauw! Misschien niet een game die iedereen kan bekoren, maar ik vond 'm geweldig. Voor extra ambience heb ik 'm gespeeld met de gesproken taal op Frans (wat ook het acteerwerk ten goede komt) en een goede headset. De soundtrack is namelijk van buitengewoon niveau. Ook van de grafische kwaliteiten was ik onder de indruk, op de Series X. Het verhaal en de hoofdkarakters wisten mij wel te raken en zelfs ontroerd achter te laten bij het zien van de aftiteling. Een eventueel derde deel gaat direct op m'n verlanglijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:12
Pilome243 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:45:
Zojuist uitgespeeld; wauw! Misschien niet een game die iedereen kan bekoren, maar ik vond 'm geweldig. Voor extra ambience heb ik 'm gespeeld met de gesproken taal op Frans (wat ook het acteerwerk ten goede komt) en een goede headset. De soundtrack is namelijk van buitengewoon niveau. Ook van de grafische kwaliteiten was ik onder de indruk, op de Series X. Het verhaal en de hoofdkarakters wisten mij wel te raken en zelfs ontroerd achter te laten bij het zien van de aftiteling. Een eventueel derde deel gaat direct op m'n verlanglijstje.
Ben nog aan het bijkomen van de game. Hier ook genoten!

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zojuist uitgespeeld. Mooie game! Ook paar kritiekpuntjes. Grafisch echt top, een paar jaar terug zag je dit soort graphics enkel bij de grote studio’s. Vond dit deel ook wat meer als een avontuur aanvoelen door het verhaal en meer verschillende omgevingen. Nadeel is de gameplay, toch wat eentonig en te simplistisch. En ik was het thema (de ratten en type vijanden) inmiddels helemaal beu. Het is een origineel thema maar na twee games ben ik er klaar mee. Wel benieuwd waar deze gamestudio nog meer mee gaat komen! Dat ze mooie verhalende games kunnen maken hebben ze wel laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 09:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ezb4ZA4_dZ8ahiQjbfsAkVx3bkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcZ49aBdWFVH4VNFcWdjLdEB.jpg?f=fotoalbum_large

Performance Mode is live, with a 60 FPS mode for PS5 and Xbox Series X as well as additional graphic options for PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nice sinds kort het spel binnen, na Jedi survivor maar eens mee aan de slag gaan 👍.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 09:48
Carlos0_0 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:17:
Nice sinds kort het spel binnen, na Jedi survivor maar eens mee aan de slag gaan 👍.
Ik andersom, deze net in bestelling gezet. Zodra hij binnen is spelen tot Jedi Survivor wat patches heeft gehad op de PS5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Net begonnen aan dit avontuur, en gelijk op performance mode gezet

https://www.eurogamer.nl/...tation-5-en-xbox-series-x

Ziet er echt goed uit ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Deel 1 was zeker stukken beter naar mijn mening.
Deel 2 heeft toch heel ander gevoel, grafisch dan wel heel goed gedaan. De game is zeer traag en weinig diepgang, rond chapter 6 had ik ook zo iets van wat doen we. Stoppen of toch uitspelen, inmiddels toch verder gegaan en vind het alleen maar beter worden qua verhaal en spanning.

Zit nu ergens rond chapter 13, dus het einde is in zicht. Maar de game heeft zich goed herpakt zo op het einde.Toch wel een pareltje hoor, maarja je moet er van houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Gisteren dan eindelijk uitgespeeld, jeetje wat een pareltje was dit alsnog.
Petje af voor de ontwikkelaars en hopen dan maar op het volgende deel
Pagina: 1