Als voor mezelf spreek heb ik deze zorgen nog steeds, maar dan vooral bij de 2 andere console makers. Bij Sony en Nintendo koop liever fysiek, want vind deze twee partijen onbetrouwbaar op digitale front.Exactor it schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:17:
Toen PC gaming overging van schijfjes op digitale aankopen op Steam las je ook overal berichten over teloorgang van hoesjes en boekjes en dat je zomaar je spellen kwijt kon raken als Steam failliet ging of anderzins stom ging doen. Beetje een ander verhaal omdat uitgevers meer belang hadden bij digital only vanwege piraterij maar het verbaasd mij juist dat het zo lang nog voortduurt dat spellen op schijfjes worden geperst. Is bij films, muziek, series en pc gaming allang 98% digitaal.
Ik heb overigens niet echt een voorkeur. Ik koop schijf of digitaal afhankelijk van wat beter uitkomt. Het lukt me nog net om op te staan om een ander schijfje in mijn xbox te stoppen zonder erbij stil te staan dat dat wel heel veel moeite is.
Dit is geen fanboy reactie om punten te scoren in een Xbox topic. Het is voelt gewoon apart om bij Xbox en Steam een 15+ jaar oude account uit de mottenballen te halen en dat je nog steeds toegang hebt tot je digitale aankopen. Tegelijk moet je op de PS3/Vita vechten tegen error`s (iets met waardeloze store) en bij DS/3DS/Wii/Wii U moet je hopen dat je nog toegang hebt op downloads.