Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04 17:57
Exactor it schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:17:
Toen PC gaming overging van schijfjes op digitale aankopen op Steam las je ook overal berichten over teloorgang van hoesjes en boekjes en dat je zomaar je spellen kwijt kon raken als Steam failliet ging of anderzins stom ging doen. Beetje een ander verhaal omdat uitgevers meer belang hadden bij digital only vanwege piraterij maar het verbaasd mij juist dat het zo lang nog voortduurt dat spellen op schijfjes worden geperst. Is bij films, muziek, series en pc gaming allang 98% digitaal.

Ik heb overigens niet echt een voorkeur. Ik koop schijf of digitaal afhankelijk van wat beter uitkomt. Het lukt me nog net om op te staan om een ander schijfje in mijn xbox te stoppen zonder erbij stil te staan dat dat wel heel veel moeite is. :+
Als voor mezelf spreek heb ik deze zorgen nog steeds, maar dan vooral bij de 2 andere console makers. Bij Sony en Nintendo koop liever fysiek, want vind deze twee partijen onbetrouwbaar op digitale front.

Dit is geen fanboy reactie om punten te scoren in een Xbox topic. Het is voelt gewoon apart om bij Xbox en Steam een 15+ jaar oude account uit de mottenballen te halen en dat je nog steeds toegang hebt tot je digitale aankopen. Tegelijk moet je op de PS3/Vita vechten tegen error`s (iets met waardeloze store) en bij DS/3DS/Wii/Wii U moet je hopen dat je nog toegang hebt op downloads.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:26

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Gamivo verkoopt de Prince of Persia deluxe EU editie momenteel voor 19,43 euro. Geen gedoe met VPN. Let er wel op dat je alle extra kosten meerdere malen uitvinkt. Kortingscode AKS14, zojuist geredeemt en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elias2020 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:17:
Gamivo verkoopt de Prince of Persia deluxe EU editie momenteel voor 19,43 euro. Geen gedoe met VPN. Let er wel op dat je alle extra kosten meerdere malen uitvinkt. Kortingscode AK14, zojuist geredeemt en werkt.
Linkje?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

https://www.gamivo.com/pr...u&utm_campaign=allkeyshop

Mogelijk moet je de page wel benaderen via allkeyshop.com om de kortingscode werkend te krijgen. Zoeken op prince of persia deluxe eu, versie van 17 euro en dan Gamivo aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elias2020 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:42:
[...]

https://www.gamivo.com/pr...u&utm_campaign=allkeyshop

Mogelijk moet je de page wel benaderen via allkeyshop.com om de kortingscode werkend te krijgen. Zoeken op prince of persia deluxe eu, versie van 17 euro en dan Gamivo aanklikken
Via DZgamestore dan ? Is de prijs waarschijnlijk ondertussen al weer verhoogd.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

justifire schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:09:
[...]

Ja die, prijs is nog hetzelfde bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe duur is de deluxe editie van Prince of Persia via Eneba dan? Want die is in mijn ervaring toch vaak wel het goedkoopste, als ik nu kon kijken had ik het zeker even voor jullie gedaan.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

G_Dragon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:14:
Hoe duur is de deluxe editie van Prince of Persia via Eneba dan? Want die is in mijn ervaring toch vaak wel het goedkoopste, als ik nu kon kijken had ik het zeker even voor jullie gedaan.
36,95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

justifire schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:18:
[...]

Kortingscode werkt niet meer dus daar zit het verschil denk ik.
Werkt bij mij als je via allkeyshop bij gamivo binnenkomt. Iets met cookies. Kortingscode RISKIN werkt altijd, 5%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elias2020 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:19:
[...]

Werkt bij mij als je via allkeyshop bij gamivo binnenkomt. Iets met cookies. Kortingscode RISKIN werkt altijd, 5%.
Gelukt! :)
Kortingscode is AKS14 en geen AK14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

justifire schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:31:
[...]

Gelukt! :)
Kortingscode is AKS14 en geen AK14
Oeps! Sorry.

Net op tijd, deluxe versie nu twee keer zo duur. De normale versie staat nog wel op 19 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Elias2020 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Oeps! Sorry.

Net op tijd, deluxe versie nu twee keer zo duur. De normale versie staat nog wel op 19 euro.
Valt mee hoor net gelukt met de Deluxe Edition voor €19,43 inclusief kortingscode die hierboven stond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:09

HollovVpo1nt

I like gadgets

drakiesoft schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:18:
[...]

Ik snap hem wel, alleen niet best voor exposure op straat/winkel.

Its all about gamepass, dus digital only. En daarmee de noodzaak om fysieke games te kopen neemt daarmee af (behalve wat fanatieke verzamelaars) en daarmee ook de ruimte in die mediamarkt. Consoles worden al met verlies verkocht, daar zit dus weinig marge op. Mediamarkt heeft dus weinig reden om behalve controllers Xbox zaken in de winkel te hebben liggen. Om dezelfde reden is de cd/audio apparatuur hoek ook kleiner geworden of zijn die er nog wel? Laatst in digital Foundry uitzending over developer direct gooide mannetje fysieke verzamelaar de handdoek al in de ring, dat bepaalde nieuwe game al niet meer fysiek uitkwam. Het boeit de jonge generatie ook niet echt, die is helemaal niet met fysiek bezig zoals wij oudjes dat nog kennen en mee zijn opgegroeid. Het is de Netflix, Spotify generatie. Wij oudjes zijn nog van de videobanden, dvd/blu-ray's en platen en cd's. Exposure doe je nu op sociale media, influence rs etc. Het is niet anders...
Ik ben het volledig met je eens dat de noodzaak om fysieke games te verkopen steeds minder zal worden. Maar je hebt als platform wel exposure nodig want je hebt consumenten nodig die je abonnementen afsluiten. Het grootste probleem van Xbox m.i. is dat ze als platform nergens te bekennen zijn. Dus hoe kun je van de consument verwachten dat ze weten wat je te bieden hebt. Zie het als gebrek aan marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:09:
[...]

DZGamestore toont bij mij 16,19.
Ik had niet direct drang deze game te spelen maar hiervoor neem ik hem wel even mee :)

Edit: Ooh nee dat is met een of ander abonnement, het is 21,- als de fees erbij komen en je bovenstaande code AKS14 pakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 26-01-2024 14:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elias2020 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Oeps! Sorry.

Ben jij mal met je sorry! Juist bedankt voor de tip!! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:30:
[...]

DZGamestore toont bij mij 16,19.
Ik had niet direct drang deze game te spelen maar hiervoor neem ik hem wel even mee :)
Hier hetzelfde, behoorlijk mixed feelings na het spelen van de ietwat tegenvallende demo.
Maar voor twee tientjes is het naar mijn idee best aardig tijdverdrijf.
Kijken of ik een beetje in het verhaal kan komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:14
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:21:
[...]

Ik ben het volledig met je eens dat de noodzaak om fysieke games te verkopen steeds minder zal worden. Maar je hebt als platform wel exposure nodig want je hebt consumenten nodig die je abonnementen afsluiten. Het grootste probleem van Xbox m.i. is dat ze als platform nergens te bekennen zijn. Dus hoe kun je van de consument verwachten dat ze weten wat je te bieden hebt. Zie het als gebrek aan marketing.
Eens, je kan op veel manieren exposure tonen, maar het straatbeeld in Nederlands gaan ze echt niet volhangen. Gameshops zullen uit het straatbeeld verdwijnen helaas op een paar retroshops na ben ik bang.

Ik vermoed dat ze de cod gaan misbruiken om reclame te maken. XBox logo + linkje naar gamepass is daar gauw gedaan natuurlijk. Dat gaan ze ook doen met die mobiele (King) games, let maar op daar zit de groeipotentie en voornamelijk in Azië.

Maar anderzijds, laat de games maar hun werk doen. Dan praat iedereen er over. Palworld anyone?

[ Voor 4% gewijzigd door drakiesoft op 26-01-2024 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ga dit weekend beginnen aan Prince of Persia. Ben benieuwd. Ik was na BG3 even in een zwart gat gevallen ten aanzien van games :P Ook al heb ik hem drie keer uitgespeeld en ik eigenlijk alles wel gezien heb wat die game te bieden heeft blijft die me bezig houden.

———

Verder krijg ik maandag eindelijk mijn elite core binnen van de Mediamarkt. Heeft een maand geduurd…

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-01-2024 17:47 ]

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21
drakiesoft schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:43:
[...]
Maar anderzijds, laat de games maar hun werk doen. Dan praat iedereen er over. Palworld anyone?
Ik snap nog steeds die hype niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:07:
[...]

Ik snap nog steeds die hype niet. :P
Zou je de hype snappen als het door Nintendo / Game Freak gemaakt zou zijn? :P
Zelf heb ik het niet geprobeerd maar ik snap de aantrekkingskracht best wel als ik zie wat voor games tegenwoordig populair zijn. Nintendo / Game Freak heeft een van de meest waardevolle IP’s in handen en doen er eigenlijk geen klote mee. Snap wel dat mensen op deze game springen.

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-01-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:47:
[...]
Zou je de hype snappen als het door Nintendo / Game Freak gemaakt zou zijn? :P
Ik heb het een uurtje of twee geprobeerd en vond het niet bijster boeiend haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:53
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:50:
[...]

Ik heb het een uurtje of twee geprobeerd en vond het niet bijster boeiend haha.
Item hier. Maar ben sowieso niet echt fan van base building/survival games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook niet zoveel met het genre, met uitzondering van Grounded. Maar dat komt veel meer door de hele Honey I shrunk the kids setting en de hele sfeer erom heen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Heb veel te veel uren in DQ Builders zitten haha. Maar dit is het net niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De nieuwe this week on Xbox is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 19:11
Ze moeten de gehele Xbox marketingorganisatie reorganiseren en opnieuw bemensen met retail marketeers. Ik ben er van overtuigd dat er bij Zenimax en ActivisionBlizzard betere marketeers rondlopen dan bij Xbox op het hoofdkantoor. Microsoft is toch voornamelijk een B2B-bedrijf en dat zie je 1 op 1 terug binnen Xbox.
Ze maken vrijwel geen reclame voor Xbox, behalve in een paar landen w.o. de VS, en die reclames zijn stuk voor stuk niets zeggend en inspiratieloos.

[ Voor 19% gewijzigd door ariekanari op 26-01-2024 19:27 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drakiesoft
ariekanari schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:24:
.
Ze maken vrijwel geen reclame voor Xbox, behalve in een paar landen w.o. de VS, en die reclames zijn stuk voor stuk niets zeggend en inspiratieloos.
Is dat zo 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou ik snap @Exactor it wel mbt Prince of Persia.
Ik heb vooralsnog meer op B (skip cutscene) gedrukt dan op X (attack)….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
justifire schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:18:
Nou ik snap @Exactor it wel mbt Prince of Persia.
Ik heb vooralsnog meer op B (skip cutscene) gedrukt dan op X (attack)….
Gelukkig maakt de (vrij pittige) gameplay het goed.

Ik lees op het web dat de campaign tien uur duurt. Die spelen denk ik op easy met een walk through ernaast. Ik zit op tien uur en ben met een typische midgame missie bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag voor nog €12,47 via Eneba de Season Pass gekocht voor Dead Island 2, binnenkort ook maar even tijd in gaan steken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:21:
[...]

Helemaal mee eens. Het lijkt wel alsof ze het platform bewust 'uit laten branden'. Er is niet/nauwelijks sprake van enige marketing activiteit. Terwijl het platform dat juist heel hard nodig heeft. In de mainstream winkels liggen de games ook al niet meer. Hoe gaan ze dan aan nieuwe aanwas komen? Playstation heeft allang een Game Pass alternatief, dus dat maakt het verschil ook niet meer.

Om mij heen krijgen veel kids van vrienden inmiddels de leeftijd dat ze zelf mogen beginnen met gamen. Het gaat dan altijd om een Switch of een Playstation. Nooit een Xbox.

Op deze manier gaat er een tijd komen dat ook developers Xbox links laten liggen. Ze hebben uitgaves op dat platform straks gewoon niet meer nodig. Zoals dat in Japan (logischerwijs) al heel lang gebeurt.

Ik zie het oprecht somber in.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De nieuwe games van deze week:

https://www.trueachieveme...new-xbox-games-january-29

Misschien mijn eerste Persona ooit maar eens proberen. :) Net begonnen aan Prince or Persia, maar moet wel ff wennen aan de UI.. zelfs iemand met -9 kan de tekst nog lezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:06:
[...]

Helemaal mee eens. Het lijkt wel alsof ze het platform bewust 'uit laten branden'. Er is niet/nauwelijks sprake van enige marketing activiteit. Terwijl het platform dat juist heel hard nodig heeft. In de mainstream winkels liggen de games ook al niet meer. Hoe gaan ze dan aan nieuwe aanwas komen? Playstation heeft allang een Game Pass alternatief, dus dat maakt het verschil ook niet meer.

Om mij heen krijgen veel kids van vrienden inmiddels de leeftijd dat ze zelf mogen beginnen met gamen. Het gaat dan altijd om een Switch of een Playstation. Nooit een Xbox.

Op deze manier gaat er een tijd komen dat ook developers Xbox links laten liggen. Ze hebben uitgaves op dat platform straks gewoon niet meer nodig. Zoals dat in Japan (logischerwijs) al heel lang gebeurt.

Ze laten de boel klappen, kopen vervolgens steam op en rommelen rustig verder op het pc platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:02
Rossi46 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:06:
[...]

Omdat Microsoft van platformhouder naar gigantische uitgever gaat. Kortom: “Xbox” games spelen op alle mogelijke schermen. Xbox consoles, pc (steam / epic / windows store), Cloud, Switch 2 en zodra Sony het toelaat ook op de PlayStation.

Het hele idee van Sony PlayStation VS Xbox is achterhaald. MS wil gewoon al hun IP’s op alle platformen hebben. Xbox wordt gewoon een uitgever, niet zozeer meer een platform.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankoNL op 28-01-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Nu online
FrankoNL schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:16:
[...]

Omdat Microsoft van platformhouder naar gigantische uitgever gaat. Kortom: “Xbox” games spelen op alle mogelijke schermen. Xbox consoles, pc (steam / epic / windows store), Cloud, Switch 2 en zodra Sony het toelaat ook op de PlayStation.

Het hele idee van Sony PlayStation VS Xbox is achterhaald. MS wil gewoon al hun IP’s op alle platformen hebben. Xbox wordt gewoon een uitgever, niet zozeer meer een platform.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets zoveel meer rendabel is. Hoewel het ontwikkelen van een goede console natuurlijk flink wat voeten in de aarde heeft (en wellicht achterhaald wordt in de toekomst, lees: streaming) kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat het in bezit hebben van een succesvol platform voor een behoorlijke steady inkomstenstroom zorgt. Dat loslaten, ten faveure van het volledig richten op het uitgeven van games, ik weet het niet...

Zeker niet als je kijkt naar wat MS momenteel heeft aan IP's. De bekende namen zijn al 10x uitgemolken (Halo, Gears of War, Forza misschien toch ook wel). Er zitten een paar hele mooie titels tussen maar dat betreft gerommel in de marge (Psychonauts, Hellblade) en de rest vind ik eigenlijk niet enorm de moeite waard. Ik denk dat eigenlijk vooral Minecraft nog steeds voor behoorlijk wat knaken zorgt.

Dan hebben ze natuurlijk laatst Activision Blizzard gekocht, maar ook die bekende IP's lopen al wat jaartjes mee. Ik weet niet hoe succesvol de verkopen van de laatste CoD zijn, maar de reviews waren tegenvallend. Diablo 4 doet het volgens mij wel aardig. Starfield werd met enorm veel bombarie gepresenteerd en kreeg eigenlijk ook hele hoge review cijfers, maar wordt dat ook nog een beetje veel gespeeld? Als ik in mijn vriendelijkst (100+ man) kijk dan zie ik het zelden of nooit meer terug.

Misschien ben ik te negatief hoor - of zie ik het gewoon nog niet goed - maar zonder Xbox platform vind ik het allemaal wat los zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:02
Rossi46 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets zoveel meer rendabel is. Hoewel het ontwikkelen van een goede console natuurlijk flink wat voeten in de aarde heeft (en wellicht achterhaald wordt in de toekomst, lees: streaming) kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat het in bezit hebben van een succesvol platform voor een behoorlijke steady inkomstenstroom zorgt. Dat loslaten, ten faveure van het volledig richten op het uitgeven van games, ik weet het niet...

Zeker niet als je kijkt naar wat MS momenteel heeft aan IP's. De bekende namen zijn al 10x uitgemolken (Halo, Gears of War, Forza misschien toch ook wel). Er zitten een paar hele mooie titels tussen maar dat betreft gerommel in de marge (Psychonauts, Hellblade) en de rest vind ik eigenlijk niet enorm de moeite waard. Ik denk dat eigenlijk vooral Minecraft nog steeds voor behoorlijk wat knaken zorgt.

Dan hebben ze natuurlijk laatst Activision Blizzard gekocht, maar ook die bekende IP's lopen al wat jaartjes mee. Ik weet niet hoe succesvol de verkopen van de laatste CoD zijn, maar de reviews waren tegenvallend. Diablo 3 doet het volgens mij wel aardig. Starfield werd met enorm veel bombarie gepresenteerd en kreeg eigenlijk ook hele hoge review cijfers, maar wordt dat ook nog een beetje veel gespeeld? Als ik in mijn vriendelijkst (100+ man) kijk dan zie ik het zelden of nooit meer terug.

Misschien ben ik te negatief hoor - of zie ik het gewoon nog niet goed - maar zonder Xbox platform vind ik het allemaal wat los zand.
Xbox zal wel een doos blijven maken, maar ze zijn heel duidelijk geweest: De "console war" hebben ze verloren. Dat heeft Phil Spencer zelf gezegd. De strategie is nu om zoveel mogelijk xbox / ms games op zo veel mogelijk apparaten te krijgen (waaronder mobile).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sinds 2014 wordt al verkondigd dat Xbox gedoemd is. 10 jaar later zijn ze in mijn optiek beter in staat dan ooit om het hoofd te bieden aan de zeer lastige en grillige gaming markt en dan met name de console markt. De console markt is al sinds de Xbox360 / PS3 generatie een markt zonder noemenswaardige groei qua aantal consoles. Als je echt wilt groeien, doe je dat op software gebied en niet op hardware gebied. Precies wat je nu ziet bij MS en waar Sony zich ook op gaat richten. De enige vreemde eend in de bijt blijft Nintendo, want Nintendo.

Dat MS voor een deel van hun games multiplatform gaat zie ik wel gebeuren en is wat mij betreft ook prima. Als dat ervoor zorgt dat ze met nieuwe IP’s komen en meer risico’s willen nemen in plaats van de vele template games die de laatste jaren de AAA-space domineren ben ik een groot voorstander. Exclusives zijn vooral voer voor console wars en spelen in het grote plaatje maar een beperkte rol. Als je nu al gaat kijken is MS met CoD en Minecraft eigenaar van 2 games in de top 5 van meest gespeelde games op het concurrerend platform.

Zolang ze hardware nodig hebben om hun visie voor de toekomst te kunnen realiseren zullen ze dat doen. En mijn inschatting is dat generatie 10 gewoon nog een mooie xbox wordt onder de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:36:
Xbox platform en Xbox console hardware zijn twee verschillende dingen. Dus zou Microsoft stoppen met een console dan betekent dat niet dat het Xbox Platform stopt. Het is nu al een tijdje mogelijk om Xbox games te spelen zonder een Xbox console.

En waarom zou het uitgeven van games die gespeeld kunnen worden door een grotere doelgroep minder succesvol zijn dan via een enkele console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:01:
Zolang ze hardware nodig hebben om hun visie voor de toekomst te kunnen realiseren zullen ze dat doen. En mijn inschatting is dat generatie 10 gewoon nog een mooie xbox wordt onder de tv.
Ik zie ook geen reden waarom de Xbox onder de tv zou verdwijnen. Alleen de verschillen in PC hardware en consoles wordt elke generatie kleiner. En meer mogelijkheden om dezelfde games te spelen. Maar lijkt me dat er gewoon vraag blijft naar een Xbox onder de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Nu online
L23 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:11:
[...]

Xbox platform en Xbox console hardware zijn twee verschillende dingen. Dus zou Microsoft stoppen met een console dan betekent dat niet dat het Xbox Platform stopt. Het is nu al een tijdje mogelijk om Xbox games te spelen zonder een Xbox console.
In het Xbox platform zonder console geloof ik niet. Althans, niet het Xbox gebeuren op de PC. Daarvoor is het speelveld op de PC al veel te veel bepaald, inclusief bijbehorende libraries vol met games.

Dan houd je streaming over. Tsja, hoe dat zich gaat ontvouwen is natuurlijk nog onduidelijk. Mijn ervaringen daarmee zijn niet geweldig, ze hadden beter Google Stadia kunnen overnemen (voor de techniek), maar het staat natuurlijk allemaal nog in de kinderschoenen.
L23 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:11:
[...]

En waarom zou het uitgeven van games die gespeeld kunnen worden door een grotere doelgroep minder succesvol zijn dan via een enkele console?
Het platform levert een steady stroom aan inkomsten op. Namelijk een share van iedere verkochte game op het onlineplatform (Xbox store) en de abonnementskosten om online te kunnen gamen (Xbox Live Gold). Dat laatste is tegenwoordig natuurlijk wel achterhaald omdat bijna iedereen Gamepass Ultimate heeft aangeschaft voor een prikkie (wat volgens mij nog behoorlijk verlieslatend is?), maar als die kosten gaandeweg omhoog zullen gaan (en dat gaan ze al) dan zal een gedeelte van de spelers weer terugvallen op Live Gold, denk ik (ik wel in ieder geval).

Dat soort inkomsten zijn voor een commerciële organisatie heerlijk. Veel fijner dan de pieken en dalen bij het uitgeven van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
Opzich is MS ook wel ervaren in miljarden verdienen aan software zonder hardware te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:40:
[...]

In het Xbox platform zonder console geloof ik niet. Althans, niet het Xbox gebeuren op de PC. Daarvoor is het speelveld op de PC al veel te veel bepaald, inclusief bijbehorende libraries vol met games.

Dan houd je streaming over. Tsja, hoe dat zich gaat ontvouwen is natuurlijk nog onduidelijk. Mijn ervaringen daarmee zijn niet geweldig, ze hadden beter Google Stadia kunnen overnemen (voor de techniek), maar het staat natuurlijk allemaal nog in de kinderschoenen.

[...]

Het platform levert een steady stroom aan inkomsten op. Namelijk een share van iedere verkochte game op het onlineplatform (Xbox store) en de abonnementskosten om online te kunnen gamen (Xbox Live Gold). Dat laatste is tegenwoordig natuurlijk wel achterhaald omdat bijna iedereen Gamepass Ultimate heeft aangeschaft voor een prikkie (wat volgens mij nog behoorlijk verlieslatend is?), maar als die kosten gaandeweg omhoog zullen gaan (en dat gaan ze al) dan zal een gedeelte van de spelers weer terugvallen op Live Gold, denk ik (ik wel in ieder geval).

Dat soort inkomsten zijn voor een commerciële organisatie heerlijk. Veel fijner dan de pieken en dalen bij het uitgeven van games.
"In het Xbox platform zonder console geloof ik niet." Dan wordt het wat mij betreft moeilijk discussiëren. Natuurlijk mag je daar zelf niet in geloven. Maar dat iets een platform is wordt simpel weg niet bepaald door wel of geen console. Ik begrijp ook niet waarom je denkt dat diensten/abonnement van het Xbox platform afhankelijk zijn van die console? Waarom kan het Xbox platform geen groter geheel zijn?

Hoe kijk jij tegen iets als Ubisoft Connect aan? Is dat ook geen platform?

Ben het er ook niet over eens dat er alleen streaming over blijft. We hebben momenteel naast PC de Nintendo Switch, Playstation 5, en smartphone/tablet etc. Streaming staat inderdaad nog in de kinderschoenen. In mijn geval vind ik het al aardig goed werken. Ik verwacht dat streaming de komende jaren nog de nodige verbeteringen gaat doormaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 09:58
Ik game nu al 22 jaar op Xbox en sinds Halo 2 (2004) op xbox live. Ik denk dat het belang van hardware, waar MS zelf controle over heeft, vooir MS ook best belangrijk zal blijven. Ik weet niet of ik zo blij word van het feit dat ik een Playstation zou moeten gaan kopen omdat MS geen console meer levert voor onder de tv. Als een Apple tv zo krachtig wordt dat dit dezelfde performance geeft als mijn Series X nu, met controllers van MS die los verkrijgbaar blijven, dan prima.
Blijft koffiedik kijken waarbij MS zich iig niet geremd voelt om Gamepass uit te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-04 12:34
Sinds Phil Spencer aan het roer is heb ik er wel meer vertrouwen in. Maar dat is nu al jaren. Op vlak van hardware hebben ze het roer prima omgegooid. Maar toch ontbreekt het ergens aan inspiratie en kwaliteit op vlak van nieuwe games naar mijn mening.

Xbox fan sinds 2001, maar alles is wat 'lauw' tegenwoordig als ik eerlijk moet zijn. Intussen een PS5 erbij gekocht, en het is leuk om een hele andere cataloog te kunnen aanspreken van games.

Ik vrees dat massa's geld ertegen gooien en studio's opkopen niet de zaligmakende eindoplossing is. Al denk ik dat de globale gaming sector last heeft van uitgemolken zijn.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-04 22:28
austin_77 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:39:
Ik game nu al 22 jaar op Xbox en sinds Halo 2 (2004) op xbox live. Ik denk dat het belang van hardware, waar MS zelf controle over heeft, vooir MS ook best belangrijk zal blijven. Ik weet niet of ik zo blij word van het feit dat ik een Playstation zou moeten gaan kopen omdat MS geen console meer levert voor onder de tv. Als een Apple tv zo krachtig wordt dat dit dezelfde performance geeft als mijn Series X nu, met controllers van MS die los verkrijgbaar blijven, dan prima.
Blijft koffiedik kijken waarbij MS zich iig niet geremd voelt om Gamepass uit te bouwen.
Wat maakt het nu uit of het kastje gemaakt wordt door Apple of Sony of whoever? Als de games maar goed zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha mijn vriendin helemaal gelukkig gemaakt met Plague Inc: Evolved voor nog geen 3 euro via Eneba.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEm3-xYDKbQb-gfXXToo36qRbGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdHldjNIHqFpT4ywBdv8KqJh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWMTH10qElShjuVZB7hdY11I5Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mIS1iHfJjWMYVyAsUiMftYG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 22:14
giantgiantus schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:46:
[...]

Wat maakt het nu uit of het kastje gemaakt wordt door Apple of Sony of whoever? Als de games maar goed zijn?
Helemaal eens. Als er geen xdoos komt koop ik gewoon een PlayStation. Die heb ik nu ook ernaast.

Ik vind daarnaast de console wars tegenwoordig wel van een schandalig niveau. Ongelooflijk hoe mensen bedrijven onvoorwaardelijk verdedigen. Alsof men zelf niet kan denken of een mening kan hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door mobygo76 op 28-01-2024 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
Darks schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:45:
Sinds Phil Spencer aan het roer is heb ik er wel meer vertrouwen in. Maar dat is nu al jaren. Op vlak van hardware hebben ze het roer prima omgegooid. Maar toch ontbreekt het ergens aan inspiratie en kwaliteit op vlak van nieuwe games naar mijn mening.

Xbox fan sinds 2001, maar alles is wat 'lauw' tegenwoordig als ik eerlijk moet zijn. Intussen een PS5 erbij gekocht, en het is leuk om een hele andere cataloog te kunnen aanspreken van games.

Ik vrees dat massa's geld ertegen gooien en studio's opkopen niet de zaligmakende eindoplossing is. Al denk ik dat de globale gaming sector last heeft van uitgemolken zijn.
Ach ja het is maar hoe je het wilt zien. Intussen heeft Xbox een games roadmap voor 2024 bekend gemaakt en daar zit abk en/of mobile gaming nog niet eens bij. Bij Sony moeten we nog maar afwachten of er überhaupt nog wat komt dit jaar. Intussen steelt Xbox backed en pc/Xbox exclusive Palworld de show dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 09:58
giantgiantus schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:46:
[...]

Voor mij 😇 maakt het uit. Heb gewoonweg meer met het merk dan met PlayStation. Hele aanpak (dashboard bv) voelt als thuiskomen.
Daarnaast ben ik nooit een Pc gamer geweest en is de eenvoud van knop op controller indrukken en binnen 4 seconden in een game voor mij een must.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
drakiesoft schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:47:
[...]
Ach ja het is maar hoe je het wilt zien. Intussen heeft Xbox een games roadmap voor 2024 bekend gemaakt en daar zit abk en/of mobile gaming nog niet eens bij. Bij Sony moeten we nog maar afwachten of er überhaupt nog wat komt dit jaar. Intussen steelt Xbox backed en pc/Xbox exclusive Palworld de show dit jaar.
Sony heeft FF Rebirth komende maand. Wat vermoedelijk gewoon de GOTY gaat worden. :)
En Palworld verschijnt later ook gewoon op PS5.

Beide consoles hebben weer prachtige games in opkomst. Ik snap dat verdedigen van een groot bedrijf ook nooit echt. Dat consolewars verhaal was jaren geleden al kinderachtig. Jammer dat dat niet gewoon ophoudt. Laten we gewoon blij wezen met al die prachtige games die uitkomen. Voor ieder wat wils.

[ Voor 40% gewijzigd door Timothy3000 op 28-01-2024 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 11:45

Kalkie

NLMP

uchiha tijntje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:26:
De nieuwe games van deze week:

https://www.trueachieveme...new-xbox-games-january-29

Misschien mijn eerste Persona ooit maar eens proberen. :) Net begonnen aan Prince or Persia, maar moet wel ff wennen aan de UI.. zelfs iemand met -9 kan de tekst nog lezen…
Cool, dan kan ik zonder bril spelen :). Wat vind je ervan?
Personal 5 is cool, 4 ook gespeeld. Tis wel een acquired taste, benieuwd hoe dat je bevalt.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
G_Dragon schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:14:
Haha mijn vriendin helemaal gelukkig gemaakt met Plague Inc: Evolved voor nog geen 3 euro via Eneba.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die heb ik op mijn iPhone helemaal grijs gespeeld tijdens corona. Leuke game. Wel pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien niet iedereen nog het [XB|PC] S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl topic post ik het hier ook nog even!

[ Voor 37% gewijzigd door G_Dragon op 28-01-2024 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:39:
[...]

Die heb ik op mijn iPhone helemaal grijs gespeeld tijdens corona. Leuke game. Wel pittig.
Ik heb mijn verloofde het een paar keer zien spelen, zelf begreep ik er nooit zoveel van. Maar vanavond toch even samen voor gaan zitten en een hoop geleerd van haar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalkie schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:09:
[...]

Cool, dan kan ik zonder bril spelen :). Wat vind je ervan?
Personal 5 is cool, 4 ook gespeeld. Tis wel een acquired taste, benieuwd hoe dat je bevalt.
Ik zit een beetje in dubio. Het speelt wel lekker weg, maar het gaat me een beetje te snel. En dan bedoel ik niet zozeer de gameplay maar het ontdekken van de wereld. Een metroidvania is leuk om echt elk hoekje te verkennen, zoals in Hollow Knight. Misschien ook een oneerlijke vergelijking aangezien die game echt zo ontzettend goed is. Dat heb ik in deze game veel minder. Vond de game zelfs eigenlijk te makkelijk en te hack and slash totdat ik Kiana tegen kwam. :) @justifire en @Exactor it zullen wel weten wie ik bedoel. Dat was wel een leuk pittig gevecht. :) Het verhaal is verder ook niet boeiend. Dus daar hoef je het niet voor te spelen. 50 euro is dus relatief veel in verhouding met de meeste metroidvanias.

@Timothy3000 je kunt wel weer zien welk genre je voorkeur geniet :P Al begonnen aan BG3? Kan hem niet genoeg aanraden.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-01-2024 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog 10 minuten tot we meer gaan zien van het nieuwste Dragon Ball spel, die hopelijk weer zo goed gaat zijn als vroeger zoals de Budokai Tenkaichi spellen of zoals de Xenoverse reeks. Ik mis de Raging Blast spellen wel heel erg op de huidige consoles, jammer dat die nooit backwards compatible zijn geworden.

Laat dan dit nieuwe spel weer een topper gaan worden, want we hebben sinds Dragon Ball Z Kakarot geen goed DragonBall spel meer gehad.

Edit:

Wauw wauw en nog eens wauw! Dat ziet er erg goed uit en heb er nu al zin in, wat gaat dit spel veel personages krijgen om uit te kiezen zeg pff...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJNfa-d7bLAuNDAg6-gR4GodbUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5hPqZR3rqvksWWrK4dBiV0e.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk slaan ze SSJ4 niet over, want die sloegen ze in de trailer wel over :p

[ Voor 34% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2024 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
drakiesoft schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:43:
[...]

Mijn zoon, die normaal niet van zijn PS5 af te slaan is, speelt nu opeens dagelijks Palworld op de Xbox :)

Exclusives werken dus blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:24:
[...]

Ik zit een beetje in dubio. Het speelt wel lekker weg, maar het gaat me een beetje te snel. En dan bedoel ik niet zozeer de gameplay maar het ontdekken van de wereld. Een metroidvania is leuk om echt elk hoekje te verkennen, zoals in Hollow Knight. Misschien ook een oneerlijke vergelijking aangezien die game echt zo ontzettend goed is. Dat heb ik in deze game veel minder. Vond de game zelfs eigenlijk te makkelijk en te hack and slash totdat ik Kiana tegen kwam. :) @justifire en @Exactor it zullen wel weten wie ik bedoel. Dat was wel een leuk pittig gevecht. :) Het verhaal is verder ook niet boeiend. Dus daar hoef je het niet voor te spelen. 50 euro is dus relatief veel in verhouding met de meeste metroidvanias.
Na het spelen van Afterimage valt iedere metroidvania eigenlijk wel een beetje tegen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

@Timothy3000 je kunt wel weer zien welk genre je voorkeur geniet :P Al begonnen aan BG3? Kan hem niet genoeg aanraden.
Net Yakuza binnen, die gaat even voor!

Ik zou als ik jou was trouwens niet perse met Persona 3 beginnen. Hij is Reloaded maar previews vertellen dat de dungeons nog aardig verouderd zijn. Dan kun je beter bij 5 instappen (die is fenomenaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Schweino schreef op maandag 29 januari 2024 @ 00:32:
[...]

Mijn zoon, die normaal niet van zijn PS5 af te slaan is, speelt nu opeens dagelijks Palworld op de Xbox :)

Exclusives werken dus blijkbaar wel.
Palworld is een tijdelijke exclusive. Sony doet niet aan early access games. Zodra hij uit EA is is hij ook op PS5 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:21:
[...]

Palworld is een tijdelijke exclusive. Sony doet niet aan early access games. Zodra hij uit EA is is hij ook op PS5 spelen.
Is dat zo? Want dat wist ik namelijk nog niet, als dit echt waar is dan kan ik vanavond iemand heel blij gaan maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:21:
[...]

Dan kunnen ze lang wachten, want volgens mij zijn al hun games nooit uit early acces gekomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@G_Dragon met een character roster waar ik nu al 4x Vegeta zie gaat het hard ja :p

Vegeta, SS Vegeta, Ascended Vegeta, Majin Vegeta, SS4 Vegeta, SS blue Vegeta en dan die roze vorm nog van hem.
Niet dat ik die allemaal in dit plaatje zie, maar zo lijkt het roster wel gevuld te gaan worden.

Nou, tel daar de tig vormen van Goku, Gohan en Trunks bij op. Picollo met zijn groene en oranje vorm. Ow en vergeet de fusion varianten niet!
Zo kan ik ook een roster groot maken :p

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 29-01-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:24:
[...]

Is dat zo? Want dat wist ik namelijk nog niet, als dit echt waar is dan kan ik vanavond iemand heel blij gaan maken O-)
De site die ik voor het weekend las was iets te voorbarig (of clickbait), dit is het huidige nieuws:

https://gamer.nl/nieuws/p...voor-palworld-wel-zitten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:44:
[...]

De site die ik voor het weekend las was iets te voorbarig (of clickbait), dit is het huidige nieuws:

https://gamer.nl/nieuws/p...voor-palworld-wel-zitten/
Ah oke! Dit had ik inderdaad ook gelezen afgelopen weekend dat ze het wel zien zitten, maar ik denk dat het geluk niet opgaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:42:
@G_Dragon met een character roster waar ik nu al 4x Vegeta zie gaat het hard ja :p

Vegeta, SS Vegeta, Ascended Vegeta, Majin Vegeta, SS4 Vegeta, SS blue Vegeta en dan die roze vorm nog van hem.
Niet dat ik die allemaal in dit plaatje zie, maar zo lijkt het roster wel gevuld te gaan worden.

Nou, tel daar de tig vormen van Goku, Gohan en Trunks bij op. Picollo met zijn groene en oranje vorm. Ow en vergeet de fusion varianten niet!
Zo kan ik ook een roster groot maken :p
Ja dat was voor mij ook de enigste teleurstelling, ik had gehoopt dat ze base Vegeta zouden neerzetten en daarachter alle transformaties maar helaas..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Ah oke! Dit had ik inderdaad ook gelezen afgelopen weekend dat ze het wel zien zitten, maar ik denk dat het geluk niet opgaat :D
Denk dat Sony het graag wil en het er wel van gaat komen. Al is het natuurlijk de vraag of dan de hype nog speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:51:
[...]

Denk dat Sony het graag wil en het er wel van gaat komen. Al is het natuurlijk de vraag of dan de hype nog speelt.
Ja ik denk dat ze met dit spel geen goud in handen hebben maar zelfs meer! Want het is echt geweldig en speelt zo ontzettend ontspannen weg, als de final release nog beter en groter gaat worden, kan ik mij niet voorstellen dat mensen die nu spelen er snel mee gaan stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Nu online
[...]

De boss gevechten vind ik best pittig in PoP the lost crown. Die jij noemt valt alleszins mee bij de waanzin dat je later tegenkomt. Het is wel een beetje mechanische moeilijkheid. Je moet weten wat je moet doen bij elke move en dat precies goed uitvoeren (bijvoorbeeld rode move a = teleport, spring, dodge links, block bij landing terwijl rode move b dodge rechts, teleport, dodge spring is). Er is niet veel ruimte om het anders op te lossen dan de manier waarop de developer het wil zeg maar. Of ik ben gewoon slecht in hack and slash. :o

Maar ondanks matig verhaal, simpele exploration, te weinig keuze tijdens combat en onbegrijpelijke missiedoelen vermaak ik me prima met het spelletje. Vanavond maar eens
spoiler:
een koning die dingen met vuur, ijs en iets paars doet neermeppen
. Volgens de achievements heb ik nog drie bazen en nog flink wat verzamelwerk te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:09:
[...]

De boss gevechten vind ik best pittig in PoP the lost crown. Die jij noemt valt alleszins mee bij de waanzin dat je later tegenkomt. Het is wel een beetje mechanische moeilijkheid. Je moet weten wat je moet doen bij elke move en dat precies goed uitvoeren (bijvoorbeeld rode move a = teleport, spring, dodge links, block bij landing terwijl rode move b dodge rechts, teleport, dodge spring is). Er is niet veel ruimte om het anders op te lossen dan de manier waarop de developer het wil zeg maar. Of ik ben gewoon slecht in hack and slash. :o

Maar ondanks matig verhaal, simpele exploration, te weinig keuze tijdens combat en onbegrijpelijke missiedoelen vermaak ik me prima met het spelletje. Vanavond maar eens
spoiler:
een koning die dingen met vuur, ijs en iets paars doet neermeppen
. Volgens de achievements heb ik nog drie bazen en nog flink wat verzamelwerk te gaan.
De boss die ik gisteren had verslagen was uiteindelijk vrij easy zodra je de patronen door had, zoals in elke game. :) Maar wat je zegt over de "mechanische moeilijkheid" begrijp ik ook wel. Ben nu op 40% ofzo volgens mijn save game. Dus voor mijn gevoel ging ik er wel redelijk snel doorheen. Verder inderdaad prima vermakelijk, maar zal me niet lang bijblijven nadat ik de credits heb gezien gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-03 01:14
Welke handheld is eigenlijk het beste voor Xbox streaming op te doen?

Als iemand anders tv aan het kijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Bieren89 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:01:

Ik zou de tv beelden lekker streamen naar een tablet en dan gamen op de tv. Minder gedoe :+

Helaas geen serieus antwoord voor je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
PdeBie schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:05:
[...]

Ik zou de tv beelden lekker streamen naar een tablet en dan gamen op de tv. Minder gedoe :+

Helaas geen serieus antwoord voor je :p
Haha als de 1 kind op tv aant kijken is en de andere op de tablet zit gaat dat moeilijk 8)7

Of gewoon ne nieuwere gsm kopen en voor die paar keer naar daar streamen om te spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bieren89 op 29-01-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:59

Het beste is lastig om te zeggen als je niet alles hebt geprobeerd, maar zelf erg tevreden over het streamen vanaf de Xbox en Xcloud op de Steamdeck. Bijkomend voordeel is dat je ook cheap games voor Steam zelf kan scoren. Goedkope tablet of oude laptop zijn waarschijnlijk ook afdoende als het enkel om streamen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20
Ik speel vaker op mijn laptop als mijn vriendin tv kijkt en ik toch op de bank ernaast wil zitten. Dat is gewoon met de officiele xbox app voor Windows. Voor android phones/tablets kun je ook de officiele app gebruiken.

Die xbox app voor Android is helaas niet geschikt voor Android TV, en is ook maar 720p geloof ik.
Voor mijn andere tv's, waar ik nvidia shield of een google chromecast with google tv op aangesloten heb, gebruik ik een third party programma genaamd xbxplay (https://play.google.com/s...om.grill.xbxplay&hl=en_US), die was eenmalig 7,50. Die is gemaakt voor google tv en rendert in 1080p en werkt eigenlijk perfect (voor mij).

edit:
Oh wacht, had een beetje over 'handheld' gelezen. Maar voor google phones/tablets kun je het dus direct uitproberen met de officiele xbox app :)

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 29-01-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Beakzz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:30:
[...]

Het beste is lastig om te zeggen als je niet alles hebt geprobeerd, maar zelf erg tevreden over het streamen vanaf de Xbox en Xcloud op de Steamdeck. Bijkomen voordeel is dat je ook cheap games voor Steam zelf kan scoren. Goedkope tablet of oude laptop zijn waarschijnlijk ook afdoende als het enkel om streamen gaat.
Ik heb het reeds geprobeerd op onze laptop maar het beeld bleef constant vast hangen.

Men gsm is momenteel ook geen optie omdat die opslag volstaat met de besturingssoftware en al zen updates en Miui laat het niet toe om apps op een sd-card te installeren of toch niet dat ik zelf vond of online vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Bieren89 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:35:
[...]

Ik heb het reeds geprobeerd op onze laptop maar het beeld bleef constant vast hangen.

Men gsm is momenteel ook geen optie omdat die opslag volstaat met de besturingssoftware en al zen updates en Miui laat het niet toe om apps op een sd-card te installeren of toch niet dat ik zelf vond of online vond.
Een vriend van mij zet gewoon een kleine USB-C monitor op de salontafel met een langere HDMI > USB-C kabel i.c.m met een HDMI switch. Maar dat ligt helemaal aan je situatie of je het langs de kant kan leggen of de kinderen en eventuele huisdieren niet over de kabel struikelen :o Ben je voor 150 euro wel klaar.

https://www.arzopa.com/pr...hd-144hz-portable-monitor (60hz is goedkoper)

Heb er zelf een kabel voor door de kruipkelder gelegd, maar toen tot de conclusie gekomen dat ik het nooit zal gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Beakzz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Een vriend van mij zet gewoon een kleine USB-C monitor op de salontafel met een langere HDMI > USB-C kabel i.c.m met een HDMI switch. Maar dat ligt helemaal aan je situatie of je het langs de kant kan leggen of de kinderen en eventuele huisdieren niet over de kabel struikelen :o Ben je voor 150 euro wel klaar.

https://www.arzopa.com/pr...hd-144hz-portable-monitor (60hz is goedkoper)

Heb er zelf een kabel voor door de kruipkelder gelegd, maar toen tot de conclusie gekomen dat ik het nooit zal gebruiken :+
O dat is nog een idee en qua prijs 110 voor 144hz valt nog heel goed mee.

Dit is misschien nog de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste weet ik ook niet, maar ik heb ook een steam deck en gisteren toevallig xbplay gekocht. Is net geen €7 in steam en neemt alle configuratie zorgen uit handen. Heb er gisteren een paar uur starfield mee zitten spelen en dat ging prima. Het is natuurlijk niet de meest kritische game voor inputlag, maar het voelde erg responsive. Grafisch zag het ook prima uit. Als streamen je hoofddoel is dan kun je prima toe met een 64 GB model die heel goedkoop te krijgen zijn.

Nadeel van de steam deck is natuurlijk wel de lage resolutie van 1280x800. Zelf heb ik daar niet zo'n last van, het ziet er nog steeds prima uit, alleen kleine tekst kan soms wat korrelig worden. Er zijn concurrenten die bv fhd bieden maar die zijn in ieder geval voor de Windows handhelds ook een stuk duurder. Ik weet zo niet of er goedkopere handhelds zijn met bv Android waar Xbox remote play ook goed op werkt. Een tablet werkt natuurlijk ook goed qua beeld, maar dan moet je een losse controller gebruiken en het ding staat verder weg. Ik vind het fijner om het scherm tussen mijn handen te hebben en een geïntegreerde handheld werkt dan een stuk fijner dan van die halfbakken oplossingen om een controller en tablet aan elkaar te koppelen. Telefoons zijn te klein om console games op te spelen imho (vergeet niet dat ze langwerpiger zijn dan 16:9 van je tv waardoor het effectieve formaat van de stream kleiner is dan de diagonaal van het scherm vanwege zwarte balken aan de zijkanten).

Ik had eerder ook al cloud streaming naar de deck geprobeerd middels edge geconfigureerd volgens de handleiding die Microsoft daar zelf ergens voor gepubliceerd heeft, maar dat vind ik toch een stuk minder. Eenmaal aan het spelen is het best goed te doen en valt de lag nog steeds best mee, maar het duurt altijd even voor je aan het spelen bent want er moet een server voor je vrijgemaakt worden en de game moet er op staan en gestart en dan moet jouw profiel er op gezet worden... Dit is in ieder geval waarom ik denk dat het wat langer duurt dan gewoon de game op je eigen Xbox starten. En als je stopt of wat te lang pauzeert, dan is de sessie gestopt en moet je weer opnieuw wachten. Dus van mijn lokale Xbox streamen bevalt toch beter.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Bieren89 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:56:
[...]

O dat is nog een idee en qua prijs 110 voor 144hz valt nog heel goed mee.

Dit is misschien nog de beste oplossing.
Vergeet de coupon niet die er bij staat :P

Oh zie net dat de gelinkte monitor zelfs een mini hdmi heeft dus daar zit per monitor nog verschil in (dacht dat ze allemaal USB-C waren)

[ Voor 19% gewijzigd door Beakzz op 29-01-2024 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 00:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Finraziel schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:58:
[...]

Beste weet ik ook niet, maar ik heb ook een steam deck en gisteren toevallig xbplay gekocht. Is net geen €7 in steam en neemt alle configuratie zorgen uit handen. Heb er gisteren een paar uur starfield mee zitten spelen en dat ging prima. Het is natuurlijk niet de meest kritische game voor inputlag, maar het voelde erg responsive. Grafisch zag het ook prima uit. Als streamen je hoofddoel is dan kun je prima toe met een 64 GB model die heel goedkoop te krijgen zijn.

Nadeel van de steam deck is natuurlijk wel de lage resolutie van 1280x800. Zelf heb ik daar niet zo'n last van, het ziet er nog steeds prima uit, alleen kleine tekst kan soms wat korrelig worden. Er zijn concurrenten die bv fhd bieden maar die zijn in ieder geval voor de Windows handhelds ook een stuk duurder. Ik weet zo niet of er goedkopere handhelds zijn met bv Android waar Xbox remote play ook goed op werkt. Een tablet werkt natuurlijk ook goed qua beeld, maar dan moet je een losse controller gebruiken en het ding staat verder weg. Ik vind het fijner om het scherm tussen mijn handen te hebben en een geïntegreerde handheld werkt dan een stuk fijner dan van die halfbakken oplossingen om een controller en tablet aan elkaar te koppelen. Telefoons zijn te klein om console games op te spelen imho (vergeet niet dat ze langwerpiger zijn dan 16:9 van je tv waardoor het effectieve formaat van de stream kleiner is dan de diagonaal van het scherm vanwege zwarte balken aan de zijkanten).

Ik had eerder ook al cloud streaming naar de deck geprobeerd middels edge geconfigureerd volgens de handleiding die Microsoft daar zelf ergens voor gepubliceerd heeft, maar dat vind ik toch een stuk minder. Eenmaal aan het spelen is het best goed te doen en valt de lag nog steeds best mee, maar het duurt altijd even voor je aan het spelen bent want er moet een server voor je vrijgemaakt worden en de game moet er op staan en gestart en dan moet jouw profiel er op gezet worden... Dit is in ieder geval waarom ik denk dat het wat langer duurt dan gewoon de game op je eigen Xbox starten. En als je stopt of wat te lang pauzeert, dan is de sessie gestopt en moet je weer opnieuw wachten. Dus van mijn lokale Xbox streamen bevalt toch beter.
Ik ben blijkbaar echt een dommerik. Ik wist helemaal niet dat je vanuit je lokale xbox kunt streamen. Kan dat ook naar een pc (waaraan ik een controller hang), via de xbox app dan?. Neem aan dat dit alleen inhouse werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Beakzz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:02:
[...]

Vergeet de coupon niet die er bij staat :P

Oh zie net dat de gelinkte monitor zelfs een mini hdmi heeft dus daar zit per monitor nog verschil in (dacht dat ze allemaal USB-C waren)
De link die je stuurde verzenden niet naar België. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:46
Bieren89 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:07:
[...]

Haha als de 1 kind op tv aant kijken is en de andere op de tablet zit gaat dat moeilijk 8)7

Of gewoon ne nieuwere gsm kopen en voor die paar keer naar daar streamen om te spelen.
Nog een goedkope tablet aanschaffen zodat beide kinderen op tablet tv kijken / spelen en heb je zelf de tv tot je beschikking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Bieren89 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:26:
[...]

De link die je stuurde verzenden niet naar België. |:(
Haha ja ik zie niet dat jij Belg bent op Tweakers, maar ik zal je wat verklappen. Dit zijn allemaal rebranded monitors van Aliexpress dus er zijn andere opties en Amazon heeft ze ook volgens mij.

https://www.amazon.com.be....1%2Caps%2C57&sr=8-4&th=1

Prijs is wel hoger, maar zie ze vaak genoeg in de aanbieding dus als je geen haast hebt

[ Voor 33% gewijzigd door Beakzz op 29-01-2024 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chrosser schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:14:
[...]

Ik ben blijkbaar echt een dommerik. Ik wist helemaal niet dat je vanuit je lokale xbox kunt streamen. Kan dat ook naar een pc (waaraan ik een controller hang), via de xbox app dan?. Neem aan dat dit alleen inhouse werkt?
Ik meen van wel, maar heb dat al jaren niet gedaan op de pc... Vroeger kon dat inderdaad in de Xbox app.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Beakzz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Haha ja ik zie niet dat jij Belg bent op Tweakers, maar ik zal je wat verklappen. Dit zijn allemaal rebranded monitors van Aliexpress dus er zijn andere opties en Amazon heeft ze ook volgens mij.

https://www.amazon.com.be....1%2Caps%2C57&sr=8-4&th=1

Prijs is wel hoger, maar zie ze vaak genoeg in de aanbieding dus als je geen haast hebt
Weet niet waarom maar nu kan ik het dus wel bestellen en verzenden ze het wel naar België 8)7

Raad je ook zo een sleeve aan of zit er een bescherming bij standaard?

Enige dat ik nog nodig zou hebben dan is een hdmi naar mini hdmi kabel

[ Voor 4% gewijzigd door Bieren89 op 29-01-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Bieren89 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Weet niet waarom maar nu kan ik het dus wel bestellen en verzenden ze het wel naar België 8)7

Raad je ook zo een sleeve aan of zit er een bescherming bij standaard?
Durf het niet te zeggen. Zoals ik al zei heeft een vriend van mij die monitor (iig dat merk) en ik heb er geen toepassing voor. Als je even een review checkt op YT dan zie je wat er standaard bij zit.

Zou ook een schakelbare splitter nemen als je niet heel de tijd de kabel wilt wisselen, maar dat is optioneel (en die moet ook minstens 120hz ondersteunen)

[ Voor 13% gewijzigd door Beakzz op 29-01-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
Beakzz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Durf het niet te zeggen. Zoals ik al zei heeft een vriend van mij die monitor (iig dat merk) en ik heb er geen toepassing voor. Als je even een review checkt op YT dan zie je wat er standaard bij zit.
1 x ARZOPA 16.1" Portable Monitor
1 x USB-C to USB-C Cable (Full-functioned)
1 x Mini HDMI to HDMI Cable (Data transfer only)
1 x User Guide

Moest blijkbaar hellemaal tot onder scrollen.

Enige dat ik gok is dat de hdmi kabel niet lang genoeg gaat zijn.

Maar alvast ne dikke merci ik ga gesetteld zijn voor een 130 _/-\o_

en je kan ook u gsm daar aan linken, handig voor op vakantie s'avonds.

[ Voor 5% gewijzigd door Bieren89 op 29-01-2024 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-04 09:35
Chrosser schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:14:
[...]

Dit kan inderdaad. Mijn kids doen dit geregeld, streamen naar een ipad of laptop terwijl de controller gewoon met de Xbox verbonden is. Ook wel eens met een ipad en controller naar opa & oma en dan remote play via de eigen Xbox (dan wel de controller met de ipad verbonden uiteraard). In dat geval niet vergeten om het deurtje van de kast open te zetten, anders loopt de xbox vast door de warmte.

[ Voor 8% gewijzigd door kleinelievewolff op 29-01-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:46
uchiha tijntje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:17:
Open Roads, een game die volgende maand uit zou komen en vanwege de combinatie What remains of Edith Finch en Life is Strange een middelmatige game is, met een maand uitgesteld naar 28 maart:

https://www.trueachieveme...e-pass-open-roads-delayed
Snap de conclusie alleen niet helemaal dat de game vanwege de combinatie van What Remains of Edith Finch en Life is Strange een middelmatige game zou zijn? Of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Powder Toastman schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:47:
[...]

Snap de conclusie alleen niet helemaal dat de game vanwege de combinatie van What Remains of Edith Finch en Life is Strange een middelmatige game zou zijn? Of mis ik iets?
Oh was een grapje. Even op eerste linkje klikken en dan die post en de post erboven even lezen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
kleinelievewolff schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:38:
[...]
Dit kan inderdaad. Mijn kids doen dit geregeld, streamen naar een ipad of laptop terwijl de controller gewoon met de Xbox verbonden is. Ook wel eens met een ipad en controller naar opa & oma en dan remote play via de eigen Xbox (dan wel de controller met de ipad verbonden uiteraard). In dat geval niet vergeten om het deurtje van de kast open te zetten, anders loopt de xbox vast door de warmte.
Ik doe dit ook regelmatig, bijvoorbeeld als vrouwlief bijv. de TV graag wilt gebruiken.

Alleen in het geval dat de controller rechtstreeks met de Xbox is verbonden dan wil de Xbox app nog wel eens zeuren, wanneer je bijvoorbeeld ed Guide opent, dat er geen controller verbonden is. Blijkbaar houdt de Xbox app er geen rekening mee dat de controller rechtstreeks verbonden kan zijn met de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:24
Caayn schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:37:
[...]
Ik doe dit ook regelmatig, bijvoorbeeld als vrouwlief bijv. de TV graag wilt gebruiken.

Alleen in het geval dat de controller rechtstreeks met de Xbox is verbonden dan wil de Xbox app nog wel eens zeuren, wanneer je bijvoorbeeld ed Guide opent, dat er geen controller verbonden is. Blijkbaar houdt de Xbox app er geen rekening mee dat de controller rechtstreeks verbonden kan zijn met de console.
Ik verbind controller dan juist met de laptop of iPad als ik stream vanaf de Xbox.
Sinds een week stream ik dan ook naar een Steam Deck..werkt echt top.
Tenminste niet meer dat gehannes van een iPad op schoot en controller in je handen en uitkijken met bewegen.
Ik wist niet eens dat dat kon, de controller met de xbox verbonden laten zijn terwijl je streamt naar een ander apparaat. Ik ging er gewoon van uit dat je de controller moet verbinden met het apparaat waar je naar toe streamt. Weer wat geleerd. 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
sas_andrea schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:23:
[...]

Ik verbind controller dan juist met de laptop of iPad als ik stream vanaf de Xbox.
Tenminste niet meer dat gehannes van een iPad op schoot en controller in je handen en uitkijken met bewegen.
Ik wist niet eens dat dat kon, de controller met de xbox verbonden laten zijn terwijl je streamt naar een ander apparaat. Ik ging er gewoon van uit dat je de controller moet verbinden met het apparaat waar je naar toe streamt. Weer wat geleerd. 🤭
Het werkt gewoon :) Voor mijn gevoel is de input response net wat lager/snappier dan wanneer je de controller met je tablet/telefoon/etc. verbindt. Plus ik hoef de controller niet opnieuw te verbinden, of een tweede controller te gebruiken, wanneer ik van de TV wissel naar een andere scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 13:08
sas_andrea schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:23:
[...]

Voor mij gelukkig geen probleem meer. Mijn pc met gaming monitor staat ook in de woonkamer, ik heb deze tussen de X-doos en de tv/monitor geplaatst: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o07_s00?ie=UTF8&psc=1

Met een druk op de knop switch ik van TV naar monitor en hoef ik dus niet eens te streamen.want Xbox is direct aan de monitor verbonden via HDMI. Misschien ook een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In overleg met @Bart ® gaan we verder in [XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 3 oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:39

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 194 195 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord