- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Hahaha geniaaljustifire schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:13:
[...]
Dit is ongeveer hoe ik 99% van mijn spellen speel:
[Afbeelding]
Hier dus net zo!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wat @giantgiantus zegt over verhalen in spellen in het algemeen kan ik bij aansluiten.Timothy3000 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:10:
[...]
Het verhaal werd in recensies geroemd. Wat vind je er niet leuk aan?
Maar specifiek bij Prince of Persia, het is een verhaal over een ontvoerde prins dat in te veel cutscenes en te veel verplichte klik steeds op a voor de volgende zin interacties wordt verteld. Na drie cutscenes bedacht ik me dat ik over een week niet meer weet wat het verhaal was en wat al die mensen gezegd hebben. Dat scheelt best wat tijd.
Hahahajustifire schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:13:
[...]
[Afbeelding]
Bij kleine games van een paar uur die juist hun kracht halen uit het verhaal kan ik het nog wel opbrengen, maar bij langere games moet het wel een heel bijzondere ervaring bieden om teksten en cutscenes niet te skippen dan wel niet afgeleid te raken door even op mijn telefoon te kijken. De tijd dat een game me door het verhaal emotioneel heeft geraakt is (met uitzondering van Venba op een of andere rare manier) erg lang geleden.
Gamertag: VAS taijyn
Was hier nog een beetje over na aan het denken... Puur op verhaal geef ik je denk ik wel gelijk (even los van dat het jouw ervaring is die sowieso niet 'fout' kan zijn natuurlijk, ik bedoel dat ik het met je eens kan zijn). Wat het verschil voor mij maakt is dat ik bij een game veel meer onderdeel ben van het verhaal. Ik hou van boeken, maar ik ben toch altijd de toeschouwer. Bij een game als mass effect, ík was degene die met Sovereign vocht (bv). Ik weet dat sommige mensen dat van boeken ook kunnen hebben maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik op de afgrond in mount Doom stond te worstelen met Gollum. Voor mij was dat Frodo en ik was een vormeloze entiteit die niks anders kon dan waarnemen zonder enige invloed op de uitkomst van zaken.giantgiantus schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:07:
[...]
Dat zijn dan wel een beetje de uitzonderingen. Maar al deze verhalen zijn al vele malen verteld en vaak boeiender bijvoorbeeld in boeken.
Overigens moet vooral iedereen genieten van waar hij of zij van geniet. Ik geef alleen dat ik de verhalen in games, enkele uitzonderingen daargelaten, vaak een slap aftreksel vind.
Dat verschil maakt games met een echt goed verhaal wel anders voor mij. Het maakt echter ook dat ik niet altijd even goed kan tegen games die me te weinig keuze geven in hoe ik dingen doe want dan gaat die hele ervaring weer de deur uit.
Gamertag: FinrazielNL
Cutscenes zijn dan wel makkelijk
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Kom nou net thuis en zie ik dat ze er doorgekomen zijn.Sowieso bedankt voot de tips.Linksquest schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:51:
@jori040
Heb je deze tip al geprobeerd?
https://support.xbox.com/...s%20that,Select%20Restart.
Graag gedaan en Game On!!!!jori040 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:50:
[...]
Kom nou net thuis en zie ik dat ze er doorgekomen zijn.Sowieso bedankt voot de tips.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik denk dat ik dat recent alleen met last of us 1 en 2 heb gehad.uchiha tijntje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:13:
[...]
HahahaDit heb ik ook vaak met games.
Bij kleine games van een paar uur die juist hun kracht halen uit het verhaal kan ik het nog wel opbrengen, maar bij langere games moet het wel een heel bijzondere ervaring bieden om teksten en cutscenes niet te skippen dan wel niet afgeleid te raken door even op mijn telefoon te kijken. De tijd dat een game me door het verhaal emotioneel heeft geraakt is (met uitzondering van Venba op een of andere rare manier) erg lang geleden.
Ik vond RE7 Biohazard wel tof qua verhaal. Vanwege de personages van de evil familie waar je bij 'woont'. Wat er verder gebeurde snapte ik niet maar de evil mensen waren erg cool gedaan.giantgiantus schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:51:
[...]
Ik denk dat ik dat recent alleen met last of us 1 en 2 heb gehad.
Hades vond ik ook goed qua hoe het verhaal verteld werd. Elke keer een stukje meer naarmate je met meer dingen interactie had.
It takes two was ook erg goed. Het verhaal zat in cutscenes maar vooral in wat je allemaal zag en hoorde tijdens de levels. En the book of love is een baas.
Het is vaak hoe het getoond of verteld wordt dat maakt dat ik het wel of niet boeiend vind. Lange cutscenes waarin stoere mensen stoere dingen zeggen heb ik minder mee dan een verhaal dat verteld wordt terwijl je speelt.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja die waren zeker heel mooi!Hulleman schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:38:
Over toffe verhaalvertelling gesproken (en goed verhaal). Ik vond de verhalen van Max Payne 1 en 2 op een toffe manier verteld worden. Enorm toffe strips werden daarvoor gebruikt, met een passende narrator. Later begreep ik dat dit eigenlijk uit pure armoede was ontstaan. Men kreeg het of technisch of qua budget (wellicht beiden) niet voor elkaar om de cutscenes realtime te renderen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik had dit vooral met Baldurs Gate 3. Je hebt daar gewoon echt een grote invloed op verhaallijnen en het verloop van quests en of je partymembers je nog wel leuk vinden of dat je ze gewoon halverwege kwijt raakt, waardoor je er toch meer ingezogen wordt.Finraziel schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:18:
[...]
Was hier nog een beetje over na aan het denken... Puur op verhaal geef ik je denk ik wel gelijk (even los van dat het jouw ervaring is die sowieso niet 'fout' kan zijn natuurlijk, ik bedoel dat ik het met je eens kan zijn). Wat het verschil voor mij maakt is dat ik bij een game veel meer onderdeel ben van het verhaal. Ik hou van boeken, maar ik ben toch altijd de toeschouwer. Bij een game als mass effect, ík was degene die met Sovereign vocht (bv). Ik weet dat sommige mensen dat van boeken ook kunnen hebben maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik op de afgrond in mount Doom stond te worstelen met Gollum. Voor mij was dat Frodo en ik was een vormeloze entiteit die niks anders kon dan waarnemen zonder enige invloed op de uitkomst van zaken.
Dat verschil maakt games met een echt goed verhaal wel anders voor mij. Het maakt echter ook dat ik niet altijd even goed kan tegen games die me te weinig keuze geven in hoe ik dingen doe want dan gaat die hele ervaring weer de deur uit.
Een situatie als A Plague Tale of bijv. een Last of Us heb ik niet heel veel mee. Ik kan er al niet goed tegen in series of films als mensen debiele keuzes maken, laat staan in games waar ik de consequenties van die debiele keuzes maar “actief” moet ondergaan
Het slot van de laatste A Plague Tale was echt zo treffend in dit geval.
100% ga ik er in mee wat ze over Indy te melden hebben.
Dan gaat Hellbladede 2 & Indy een goed keuze straks zijn voor op de Xbox.Timothy3000 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:12:
Het merendeel van games speel ik juist om het verhaal haha. Indiegames, RPGs als Yakuza, visual novels als Somnium Files maar ook spellen alshttps://www.youtube.com/watch?v=whELEhBDeqk&pp=ygUKZGYgd2Vla2x5IA%3D%3D Ik kan me de laatste keer dat ik een cutscene wegklikte niet herinneren.
De laatste God of War vond ik qua dialogen tergend.Playstation gaat met hun exclusieve games alle even een richting in die ik niet goed trek.
Avowed's appearance in Developer_Direct was our most in-depth look at the game yet - but @Obsidian just shared a lot more about the game in an exclusive interviewhttps://t.co/KhyB4bNRYV
— Xbox Wire (@XboxWire) 22 januari 2024
[ Voor 50% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-01-2024 23:09 ]
Je had toch zon Metal Gear Solid met een cutscenes van 45 minuten? Of herinner ik mij dat verkeerd?Timothy3000 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:12:
Het merendeel van games speel ik juist om het verhaal haha. Indiegames, RPGs als Yakuza, visual novels als Somnium Files maar ook spellen als God of War. Ik kan me de laatste keer dat ik een cutscene wegklikte niet herinneren.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik was een groot fan van de MGS trilogie (met name 1 en 3). Dus vol goede hoop ging ik MGS 4 spelen, maar wat was dat toch een tegenvaller, mede door de achterlijk lange cutscenes en verhaal wat niet meer normaal te doorgronden wasWom schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:12:
[...]
Je had toch zon Metal Gear Solid met een cutscenes van 45 minuten? Of herinner ik mij dat verkeerd?
De epiloog slaat helemaal alles.
Metal Gear Solid 4 holds the Guinness World Record for Longest Cutscene in a Video Game, with a whopping 71 minutes of uninterrupted cutscenes. The series of cutscenes in question is titled "Epilogue" and explains the events after the game's conclusion, which takes over an hour because Metal Gear Solid has one of the most complex timelines in gaming.
Heb hem alvast op de wishlist staan, ben benieuwd
Ik vind dat dus juist geniaal aan de MGS gamesuchiha tijntje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:06:
[...]
Ik was een groot fan van de MGS trilogie (met name 1 en 3). Dus vol goede hoop ging ik MGS 4 spelen, maar wat was dat toch een tegenvaller, mede door de achterlijk lange cutscenes en verhaal wat niet meer normaal te doorgronden was
De epiloog slaat helemaal alles.
Metal Gear Solid 4 holds the Guinness World Record for Longest Cutscene in a Video Game, with a whopping 71 minutes of uninterrupted cutscenes. The series of cutscenes in question is titled "Epilogue" and explains the events after the game's conclusion, which takes over an hour because Metal Gear Solid has one of the most complex timelines in gaming.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Daarom. Zoveel mensen zoveel wensenRossi46 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:26:
[...]
Ik vind dat dus juist geniaal aan de MGS games
Zou mooi zijn als men dat meer door gaat krijgen in discussies over GOTY, platform exclusives, etc.
————
Hier nog mensen die uitkijken naar Suïcide Squad? Ik ben bang dat dit zo ontzettend snel dood bloed waarna Rocksteady geen Rocksteady meer zal zijn… Zelf totaal geen interesse om hem te proberen.
[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-01-2024 23:57 ]
Ik kan het ook allemaal niet meer volgen man.. merk dat het me steeds minder boeit tegenwoordigjustifire schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:13:
[...]
[Afbeelding]
Vrees er ook voor. Talent zit er wel in de studio, maar weer zon live service game, ik weet het niet.uchiha tijntje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:37:
[...]
Daarom. Zoveel mensen zoveel wensen.
Zou mooi zijn als men dat meer door gaat krijgen in discussies over GOTY, platform exclusives, etc.
————
Hier nog mensen die uitkijken naar Suïcide Squad? Ik ben bang dat dit zo ontzettend snel dood bloed waarna Rocksteady geen Rocksteady meer zal zijn… Zelf totaal geen interesse om hem te proberen.
[Video: Suicide Squad: Kill the Justice League - Suicide Squad Insider Episode 3 “Introducing Elseworlds”]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Game is al sinds de eerste trailer geflopt en zal een flop blijven.Wom schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 00:32:
[...]
Vrees er ook voor. Talent zit er wel in de studio, maar weer zon live service game, ik weet het niet.
Niemand zit op dit type game van Rocksteady te wachten... die gaan zig een hele harde buil vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door NightShadow22 op 23-01-2024 00:34 ]
Heh? Waren Alan Wake en FF16 (beide games met een puik verhaal) niet je GOTY's?NightShadow22 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 00:29:
[...]
Ik kan het ook allemaal niet meer volgen man.. merk dat het me steeds minder boeit tegenwoordig
Ja zeker maar daar noem je er ook 2 haha😎Timothy3000 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:02:
[...]
Heh? Waren Alan Wake en FF16 (beide games met een puik verhaal) niet je GOTY's?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die game is ook ontploft. Misschien toch eens een keer proberen.
Benieuwd of ze het aantal spelers een beetje kunnen blijven handhaven.
Is mijns inziens verder wel een beetje tekenend voor de huidige situatie waarbij de zoektocht naar steeds duurder wordende games met meer A-tjes om te ontwikkelen een lastige gaat worden.
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition includes:
- Grand Theft Auto: San Andreas – The Definitive Edition
- Grand Theft Auto III – The Definitive Edition
- Grand Theft Auto: Vice City – The Definitive Edition
[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 23-01-2024 08:27 ]
Er is hier een topic te vinden met vol meningen en ervaringen, als je nog twijfelt zou ik aanraden die even door te lezen.uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:25:
Zit er in Palworld eigenlijk een goed verhaal![]()
Is mijns inziens verder wel een beetje tekenend voor de huidige situatie waarbij de zoektocht naar steeds duurder wordende games met meer A-tjes om te ontwikkelen een lastige gaat worden.
Maar om je vraag te beantwoorden, kan ik alleen maar zeggen dat ik het nog niet zeker weet.
Want je word wakker op een strand en vrij gelaten in de open wereld om een basis te bouwen en om pals te vangen, je moet voor het verhaal 4 grote torens verslaan waarin eindbazen zitten. Ik heb de eerste (level 15 boss) net neer en las gisteren op internet dat de laatste onmogelijk is om solo te doen en dat je level 50 moet zijn (ik ben level 34). Ik ben echt helemaal verslaafd aan Palworld en ben nu zelfs gestopt met het spelen van Avatar: Frontiers Of Pandora
Ik snap de hype niet zo. Twee uurtjes geprobeerd maar kon niet boeien.uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:25:
Zit er in Palworld eigenlijk een goed verhaal![]()
De hype komt denk ik door ‘Pokemon met AK’s’Timothy3000 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:59:
[...]
Ik snap de hype niet zo. Twee uurtjes geprobeerd maar kon niet boeien.
Vond er zelf ook niks aan, zou dan liever Dragon Quest Builders of zo spelen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Deze collectie is redelijk vaak 50% afgeprijsd volgens mij. Wel leuke collectie, heb ze zelf ook gespeeld. Van SA echt genoten in 2022 op game pass, heerlijk 60 fps en blijft een goed spel.G_Dragon schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:26:
Ik weet dat niet iedereen grote fan is van Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, maar ik vind dit geen slechte deal met 50% korting (via Eneba vast goedkoper te krijgen met VPN):
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition includes:Heb mij er persoonlijk echt heel goed mee vermaakt en het was een leuke ervaring om Grand Theft Auto 3 en Vice City weer opnieuw te spelen op onze Oled
- Grand Theft Auto: San Andreas – The Definitive Edition
- Grand Theft Auto III – The Definitive Edition
- Grand Theft Auto: Vice City – The Definitive Edition
Ik ben altijd huiverig met deze kopen vanwege de slechte reviews, maar dat is niet jullie ervaring merk ik?Zorroberner schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:32:
[...]
Deze collectie is redelijk vaak 50% afgeprijsd volgens mij. Wel leuke collectie, heb ze zelf ook gespeeld. Van SA echt genoten in 2022 op game pass, heerlijk 60 fps en blijft een goed spel.
[ Voor 59% gewijzigd door Ht87 op 23-01-2024 11:34 ]
Nee ik heb geen bugs of andere dingen ervaren toen ik de spellen speelde, was juist heel fijn om die nostalgie weer te voelen want ik heb ze het laatst op de computer gespeeld als kind toen het net uit was gekomen (met uitzondering van Grand Theft Auto San Andres). Grand Theft Auto 3 had ik in een maand 100% gespeeld en Grand Theft Auto Vice City had ik minder dan een maand later uitgespeeld.Ht87 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:34:
[...]
Ik ben altijd huiverig met deze kopen vanwege de slechte reviews, maar dat is niet jullie ervaring merk ik?
Inmiddels zijn er sinds mijn laatste ervaringen alweer flink wat nieuwe updates uitgekomen dus ik denk dat het alleen maar beter is geworden, wat ik natuurlijk niet 100% zeker weer omdat ik ze sinds het uitspelen niet meer heb aangeraakt.
🚨BREAKING #XBOX OS NEWS🚨 @AvowedtheGame’s Social Media/Community Manager has just confirmed a Dynamic Background for the game is in the works and will come to the platform “Eventually 😉”.
— GPT: Game Pass Tracker (@GPTGamingNews) 23 januari 2024
We’d be remiss if we didn’t think it was coming in an animated form of the famous key… pic.twitter.com/CkNc3ba85B
Nee vind het prima spellen. Originele versie vond ik het beste, maar goede spellen en is zeker wel 30 euro waard. 60 zou ik er niet aan uitgeven.Ht87 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:34:
[...]
Ik ben altijd huiverig met deze kopen vanwege de slechte reviews, maar dat is niet jullie ervaring merk ik?
Ja idd. Check deze HUD van Suicide Squad eens voor de grap, dit ziet er toch niet uit:Wom schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 00:32:
[...]
Vrees er ook voor. Talent zit er wel in de studio, maar weer zon live service game, ik weet het niet.
:strip_exif()/f/image/NMJVH7jsViLr20GiNXYG6ISt.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonde, het is voor mij te kiddy te geworden met die kleurtjes en zogenaamd grappige uitspraken tussendoor. Ik wil weer een Dark Knight game, denk dat ik dat een van de beste gamereeksen ooit vond
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Inderdaad. De Arkham games waren awesome. Goede verhalen ook!JDL15 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:41:
[...]
Ja idd. Check deze HUD van Suicide Squad eens voor de grap, dit ziet er toch niet uit:
[Afbeelding]
Zonde, het is voor mij te kiddy te geworden met die kleurtjes en zogenaamd grappige uitspraken tussendoor. Ik wil weer een Dark Knight game, denk dat ik dat een van de beste gamereeksen ooit vond
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SdH5dcbuOhlXo2PkKxuCw14w.jpg?f=user_large)
Erg fijne fighter en goed dat de serie ook weer terug beschikbaar is voor kamp groen.
Mooi gebalanceerd voor de amateur tot de pro dmv de verschillende rankings en controls.
Rollback netcode werkt echt uitstekend, geen moment echt last van lag tijdens online matches.
Completion was wel behoorlijk pittig, vooral de tournament en world tour achievements zijn om de tanden op stuk te bijten.
Vechtersbazen gaat dat spelen!
Nog wat kekke plaatjes bij de mooie praatjes :
/f/image/pmXeYG7SuGsH5NWFJRhrQas2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VF10b0xbx5b5ycpl8OGpTEJG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CklffUeMHZt14HKqsqClBLUG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jfCj9HGeJkJvFvl0IqwSvSw7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ACehQJXoX926LF83hlwK0rdg.png?f=fotoalbum_large)
Maar goed ik ben dan ook meer retrogamer en heb de oudere 2d versies draaien op mn arcadekast.
Die spreken me meer aan.
Alpha was wel leuk moet ik zeggen, alleen de online ervaring laat nogal te wensen over met rubberbanding, gare connecties ect, Reviews eerst afwachten.uchiha tijntje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:37:
[...]
Daarom. Zoveel mensen zoveel wensen.
————
[Video: Suicide Squad: Kill the Justice League - Suicide Squad Insider Episode 3 “Introducing Elseworlds”]
[ Voor 97% gewijzigd door Palindrome op 24-01-2024 00:22 ]
Dat liet The Verge-journalist Tom Warren weten in een bericht aan de Xbox Era-podcast. Hoewel hij in juni een showcase met nieuwe Xbox-games verwacht, vermoedt hij dat de controller al in mei wordt onthuld. "Dat stond in het uitgelekte FCC-document, en ik geloof niet dat dit is veranderd."
(FYI) Tom Warren says the “new Xbox Controller is supposed to be announced in May, ahead of June showcase.” 🎮
— Alan Feely (@IdleSloth84_) 21 januari 2024
“that was in the FCC doc leak, and I don't believe that's changed.” pic.twitter.com/oultHUblQN
hmm.. net een nieuwe Xbox Elite Series 2 controller binnen, nu begin ik toch te twijfelen om deze terug te sturen en het geld opzij te zetten voor de opvolger ervan als de berichten uitkomen.Linksquest schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:59:
Nieuwe Xbox-controller zou aankomende mei onthuld worden
Dat liet The Verge-journalist Tom Warren weten in een bericht aan de Xbox Era-podcast. Hoewel hij in juni een showcase met nieuwe Xbox-games verwacht, vermoedt hij dat de controller al in mei wordt onthuld. "Dat stond in het uitgelekte FCC-document, en ik geloof niet dat dit is veranderd."
[Twitter]
Die refresh console zou ook ergens juni tijdens showcase aangekondigd worden. Het ding zou bluetooth ondersteunen (bekend vanwege FTC lek) en wellicht daarmee ook andere bluetooth controllers en/of audio sets?Linksquest schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:59:
[Twitter]
Dan kan je het beter in de Hongaarse store aanschaffen voor 5,67 euro, of met Turkse gift cards (of Turkse credit card) voor 72 cent in de Turkse storeLinksquest schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:58:
Voor de mensen met Game Pass hebben en GTA4 nog willen, hij is digitaal nu voor €8,69 in de Xbox Store te koop.
https://xbox-store-checke...heft-Auto-IV/brq2sczctxf2
Ik heb daarom die Turtle Beach Ultimate overgeslagen omdat ik benieuwd ben naar deze.G_Dragon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:06:
[...]
hmm.. net een nieuwe Xbox Elite Series 2 controller binnen, nu begin ik toch te twijfelen om deze terug te sturen en het geld opzij te zetten voor de opvolger ervan als de berichten uitkomen.
Ja die overweeg ik inderdaad ook als 2de console erbij, echter de baas (vrouw) wilt er niet in meedrakiesoft schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:26:
[...]
Die refresh console zou ook ergens juni tijdens showcase aangekondigd worden. Het ding zou bluetooth ondersteunen (bekend vanwege FTC lek) en wellicht daarmee ook andere bluetooth controllers en/of audio sets?
Maar zonder discdrive, toch?drakiesoft schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:26:
[...]
Die refresh console zou ook ergens juni tijdens showcase aangekondigd worden. Het ding zou bluetooth ondersteunen (bekend vanwege FTC lek) en wellicht daarmee ook andere bluetooth controllers en/of audio sets?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Klopt, wat ik begrepen heb ook via de Discord groep van Xbox Ambassadors gaan er straks 3 moddelen zijn, De S en X zoals we die nu kennen, en een X zonder disk drive, die waarschijn Xbox Series Y gaat heten.
Toffe game en zeker een aanrader als je Vampire Survivors leuk vond!justifire schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:40:
Volgende week in Game Pass
[YouTube: Brotato - Full Release Trailer]
B.Net Sebase#2714
Ik vind het idee van een los te verkopen discdrive wel interessant, net zoals bij de buren van Sony gaat komen. Dat zou een leuke optionele upgrade van de S kunnen zijn.Linksquest schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:46:
[...]
Klopt, wat ik begrepen heb ook via de Discord groep van Xbox Ambassadors gaan er straks 3 moddelen zijn, De S en X zoals we die nu kennen, en een X zonder disk drive, die waarschijn Xbox Series Y gaat heten.
Maar het lijkt er niet op, en geen idee of dit een succes wordt bij Sony.
[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 25-01-2024 11:49 ]
Het is inderdaad afwachten wat ze gaan doen en hoe de verkoop cijfers bij Sony gaan zijn.Ht87 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:48:
[...]
Ik vind het idee van een los te verkopen discdrive wel interessant, net zoals bij de buren van Sony gaat komen. Dat zou een leuke optionele upgrade van de S kunnen zijn.
Maar het lijkt er niet op, en geen idee of dit een succes wordt bij Sony.
https://www.theverge.com/...tivision-blizzard-layoffs
Ik blijf wel ff een paar dagen weg van de socials, want het zal wel weer kommer en kwel zijn
Niet heel vreemd na zo'n grote overname, zullen een hoop dubbele posities zijn die wegvallen.NukaWorldNL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:38:
Damn Microsoft heeft bijna 2000 mensen uit de gamedivisie ontslagen en Mike Ybarra gaat ook weg.
https://www.theverge.com/...tivision-blizzard-layoffs
Qua interne communicatie schijnt het alleen een behoorlijk drama te zijn.
These Xbox layoffs are such a mess that staff across Activision Blizzard are texting *me* to try to find out if they might be impacted. Nearly 2,000 job cuts and people now just have to wait around to see if they're part of the bloodbath
— Jason Schreier (@jasonschreier) 25 januari 2024
Raem schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:49:
[...]
Niet heel vreemd na zo'n grote overname, zullen een hoop dubbele posities zijn die wegvallen.
[Twitter]
Of ze lezen gewoon even de memoThose who are impacted are being informed in meetings starting today. Given the challenging day ahead, anyone who is set up to work from home and would prefer to, can work remotely today. Due to time zones and local holidays, some impacted employees in APAC and EMEA will be informed later this evening and into early next week. After the notifications are complete, leaders will bring their teams together. Please be mindful of this process in your conversations and outreach during these next few days.
Ben benieuwd welke kant het opgaat: standaard 'ohnee, gaat slecht met xbox' en de 'tijd om die toxic omgeving bij Blizzard op te ruimen'. Zeker vanuit de 2 'mondige' groepen (Warcraft/Diablo) zullen de reacties wel behoorlijk uiteenlopen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jason Schreier die ook wat developers denkt te kennen, kan altijd heel dramatisch doen. Hij lekt alles wat los en vast zit en is vooral vol van zichzelf.Raem schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:49:
[...]
Niet heel vreemd na zo'n grote overname, zullen een hoop dubbele posities zijn die wegvallen.
[Twitter]
[ Voor 1% gewijzigd door Sagat op 26-01-2024 14:09 . Reden: Geen naamsverbasteringen. ]
Denkt te kennen? Hij zit dieper in het developer wereldje dan jij en ik.drakiesoft schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:57:
[...]
Jason Schreier die ook wat developers denkt te kennen, kan altijd heel dramatisch doen. Hij lekt alles wat los en vast zit en is vooral vol van zichzelf.
[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 26-01-2024 14:10 ]
Wat niet weet wat niet deert.Palindrome schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:35:
er is ook een game die in development was gecanceld. Genaamd Odyssey
Er gaat hier tenminste geen belletje rinkelen, afgezien van Assassins Creed dan
Zou een Fable achtige ARK survival game worden met magie/alchemie. Everwild achtige graphics. Jezz cordon heeft in 2022 al een build mogen zien van de game.justifire schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:51:
[...]
Wat niet weet wat niet deert.
Er gaat hier tenminste geen belletje rinkelen, afgezien van Assassins Creed dan
Microsoft has also shut down departments dedicated to bringing Xbox games to physical retail ... which if you've seen the digital-only Xbox console leaks ... well, you can get an idea of where Microsoft is going here.
— Jez (@JezCorden) 25 januari 2024
Ik snap Microsoft echt niet. Ze zijn al nergens te bekennen in media stores in Europa, en dan nog minder aandacht hiervoor. Het is echt bizar, meerdere Media Markten die ik heb bezocht vroeg ik mij af of ze überhaupt iets voor Xbox verkochten. En dan maar afvragen waarom ze geen voet aan de grond krijgen in EU.
Het is bijna alsof ze een strategie bedacht hebben en die uitvoeren.HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:05:
[Twitter]
Ik snap Microsoft echt niet. Ze zijn al nergens te bekennen in media stores in Europa, en dan nog minder aandacht hiervoor. Het is echt bizar, meerdere Media Markten die ik heb bezocht vroeg ik mij af of ze überhaupt iets voor Xbox verkochten. En dan maar afvragen waarom ze geen voet aan de grond krijgen in EU.
Iedereen gaat helaas wel die kant wel op, ruimt wel lekker op, maarja liever op disc, digitale games wordt lastig verkopen.HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:05:
[Twitter]
Note: reducing retail teams doesn't confirm Microsoft is quitting physical retail for Xbox games yet, they can outsource, and might be consolidating here. So, don't run with "Xbox is quitting physical" based on this.
— Jez (@JezCorden) 25 januari 2024
But, it does seem to be the industry trajectory. Writing is on…
Het gebeurt toch onder hun toezicht? of kan blizzard dit zelf volledig bepalen?Finraziel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:05:
Het is niet alsof het de eerste keer is dat Blizzard iets cancelt, zou er niet meteen te hard een link met de MS overname achter zoeken eigenlijk...
Maar er worden inderdaad genoeg projecten gecanceled, zeker bij blizzard al voordat MS het overnam, Dit project was nog 1 van de weinige niet gecancelde projecten maar blijkbaar wel een project vast in dev hel.
Ik heb niet zoveel met survival games dus het is ook niets iets waar ik naar uit zat te kijken. Echter door games als Grounded en Palworld is wel duidelijk het genre populair.
[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 25-01-2024 22:31 ]
Ik bedoel, het zou me ook niks verbazen als dit iets is wat van Kotick moest want 'live service survival games zijn hot en verdienen goed' of zoiets... Geen idee of dat zo is, maar mijn punt is dus meer dat ik er niet vanuit zou gaan dat er nu een stel devs depressief zijn omdat Microsoft hun kindje vermoord heeft. Kan net zo goed zijn dat ze feest vieren omdat ze bevrijd zijn en dat gedrocht niet meer hoeven maken.Palindrome schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:29:
[...]
Het gebeurt toch onder hun toezicht? of kan blizzard dit zelf volledig bepalen?
Maar er worden inderdaad genoeg projecten gecanceled, zeker bij blizzard al voordat MS het overnam, Dit project was nog 1 van de weinige niet gecancelde projecten.
Ik heb niet zoveel met survival games dus het is ook niets iets waar ik naar uit zat te kijken. Echter door games als Grounded en Palworld is wel duidelijk het genre populair.
Het is ook niet vaak goed. Bij Redfall werd MS verweten dat ze de game niet hadden geannuleerd en nu bij project Odyssey (waarvan we de reden niet weten en waarvan überhaupt het overgrote deel van de gamers vandaag voor het eerst van het bestaan hebben gehoord) wordt MS verweten dat ze maar gewoonweg games cancelen.Finraziel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:32:
[...]
Ik bedoel, het zou me ook niks verbazen als dit iets is wat van Kotick moest want 'live service survival games zijn hot en verdienen goed' of zoiets... Geen idee of dat zo is, maar mijn punt is dus meer dat ik er niet vanuit zou gaan dat er nu een stel devs depressief zijn omdat Microsoft hun kindje vermoord heeft. Kan net zo goed zijn dat ze feest vieren omdat ze bevrijd zijn en dat gedrocht niet meer hoeven maken.
Ik snap hem wel, alleen niet best voor exposure op straat/winkel.HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:05:
[Twitter]
Its all about gamepass, dus digital only. En daarmee de noodzaak om fysieke games te kopen neemt daarmee af (behalve wat fanatieke verzamelaars) en daarmee ook de ruimte in die mediamarkt. Consoles worden al met verlies verkocht, daar zit dus weinig marge op. Mediamarkt heeft dus weinig reden om behalve controllers Xbox zaken in de winkel te hebben liggen. Om dezelfde reden is de cd/audio apparatuur hoek ook kleiner geworden of zijn die er nog wel? Laatst in digital Foundry uitzending over developer direct gooide mannetje fysieke verzamelaar de handdoek al in de ring, dat bepaalde nieuwe game al niet meer fysiek uitkwam. Het boeit de jonge generatie ook niet echt, die is helemaal niet met fysiek bezig zoals wij oudjes dat nog kennen en mee zijn opgegroeid. Het is de Netflix, Spotify generatie. Wij oudjes zijn nog van de videobanden, dvd/blu-ray's en platen en cd's. Exposure doe je nu op sociale media, influence rs etc. Het is niet anders...
Dat zeg ik, zegt mij niets.Palindrome schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:59:
[...]
Zou een Fable achtige ARK survival game worden met magie/alchemie. Everwild achtige graphics. Jezz cordon heeft in 2022 al een build mogen zien van de game.
Maar als ik het zo lees gaan we daar niets aan missen
Jammer om te lezen dat Xbox veel van deze afdeling ontslaat..
[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 26-01-2024 08:02 ]
De game zou al vanaf 2017 in ontwikkeling zijn en zou op zijn vroegst een release kennen in 2026. Intern behoorlijk wat technisch gedoe geweest ivm keuze voor engine. Als ze op de populariteit van dit soort type games zouden willen meeliften zijn ze rijkelijk laat.justifire schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:57:
[...]
Dat zeg ik, zegt mij niets.
Maar als ik het zo lees gaan we daar niets aan missen
Maar digitale spellen zijn in het buitenland goedkoper en je deelt met je bonusvader. Dus as is verbrande turf.G_Dragon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:02:
Als digitale spellen via het buitenland niet goedkoper waren geweest en ik niet met mijn bonusvader spellen zou delen, had ik ook nog 100% fysieke spellen gekocht. Ik koop nu alleen nog mooie collectors edities, als die er al zijn!
Jammer om te lezen dat Xbox veel van deze afdeling ontslaat..
Ik denk dat het gros van de gamers nog steeds games fysiek koopt eigenlijk.drakiesoft schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:18:
[...]
En daarmee de noodzaak om fysieke games te kopen neemt daarmee af (behalve wat fanatieke verzamelaars) en daarmee ook de ruimte in die mediamarkt.
Win winuchiha tijntje schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:43:
[...]
Maar digitale spellen zijn in het buitenland goedkoper en je deelt met je bonusvader. Dus as is verbrande turf.
Je gebruikt wel lekker van die oude termen, moest eerlijk gezegd even Googelen wat het betekende
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 26-01-2024 08:47 ]
Volgens mij is het eerder 80% digitaal, 20% fysiek. Zijn heel veel bronnen met verschillende percentages. Maar allemaal heel duidelijk dat het gros digitaal is tegenwoordig.Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:44:
[...]
Ik denk dat het gros van de gamers nog steeds games fysiek koopt eigenlijk.
Deel eens zo'n bron, ben wel benieuwd. En geldt dat dan voor zowel Xbox als PS5?giantgiantus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:49:
[...]
Volgens mij is het eerder 80% digitaal, 20% fysiek. Zijn heel veel bronnen met verschillende percentages. Maar allemaal heel duidelijk dat het gros digitaal is tegenwoordig.
https://www.bbc.com/news/technology-64187547.ampTimothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:51:
[...]
Deel eens zo'n bron, ben wel benieuwd. En geldt dat dan voor zowel Xbox als PS5?
Ben dan wel benieuwd wat ze gaan uitbrengen. Een Elite V3 met dedicated share button en wat verbeterde hardware, zit ik niet op te wachten zolang je zelf niet kan bepalen of die nieuwe hardware wel de problemen oplost die de huidige v2 heeft.Linksquest schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:59:
[Twitter]
Als het de kant op gaat van de Series X|S controller, dus kleiner en zogenaamd ergonomischer, dan snappen ze het ook niet helemaal.
Ik hoop dus echt wel op een controller met haptic feedback en dat soort dingen die nu in de DualSense zitten. Niet dat ik veel op mijn PS5 speel omdat die controller groter en meer features heeft, maar gewoon om on par te zijn met de DualSense. En iedereen die bv Astro's Playroom heeft gespeeld, weet wel dat die nieuwe features zoals in die game geimplementeerd, best wel tof zijn. In games als Fifa 2x FC, merk ik er overigens nauwelijks wat van.
XBL: MRE Inc
https://arstechnica.com/g...eeing-a-physical-release/Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:51:
[...]
Deel eens zo'n bron, ben wel benieuwd. En geldt dat dan voor zowel Xbox als PS5?
Deze is nog leuker. Laat ook verschillen per platform zien.
Bij xbox/switch kan ik me goed voorstellen dat het niet die 90% is zoals in het artikel hierboven, maar als je dus die phone/steam-spelletjes erbij neemt, dan krikt dat het percentage wel op
have even die andere link gemist per platform, maar bij xbox/PS dus ook al zo'n 90% blijkbaar
[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 26-01-2024 09:18 ]
Dit is een trend die jaren geleden (bij de Xbox One en PS4) is ingezet, juist voor player retention.Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:11:
Bizar. Niet verwacht. Helemaal bij de Switch niet. Jammer ook wel. Hoop dat we nooit compleet op digitaal overgaan.
Nintendo is altijd een vreemde eend in de bijt. Zowel MS als Sony zouden het liefst volledig digitaal willen gaan en die richting zijn ze al geruime tijd aan het inzetten.
En logisch vanuit hun optiek, want een gebruiker die een mooie digitale bibliotheek heeft opgebouwd wisselt niet heel snel van platform.
Zelf ben ik al vanaf de Xbox one volledig digitaal. Wellicht financieel niet altijd even verstandig, maar het gebruiksgemak vind ik het belangrijkste.
Volgens mij komen er wederom geen HALL effect sticks in de nieuwe controllersMRE-Inc schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:55:
[...]
Ben dan wel benieuwd wat ze gaan uitbrengen. Een Elite V3 met dedicated share button en wat verbeterde hardware, zit ik niet op te wachten zolang je zelf niet kan bepalen of die nieuwe hardware wel de problemen oplost die de huidige v2 heeft.
Als het de kant op gaat van de Series X|S controller, dus kleiner en zogenaamd ergonomischer, dan snappen ze het ook niet helemaal.
Ik hoop dus echt wel op een controller met haptic feedback en dat soort dingen die nu in de DualSense zitten. Niet dat ik veel op mijn PS5 speel omdat die controller groter en meer features heeft, maar gewoon om on par te zijn met de DualSense. En iedereen die bv Astro's Playroom heeft gespeeld, weet wel dat die nieuwe features zoals in die game geimplementeerd, best wel tof zijn. In games als Fifa 2x FC, merk ik er overigens nauwelijks wat van.
Bij Xbox is het financieel niet eens zo gek omdat je via andere sites keys kan halen. Maar waarom je digital fullprice zou betalen voor Sony of Nintendo games...uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:17:
[...]
Dit is een trend die jaren geleden (bij de Xbox One en PS4) is ingezet, juist voor player retention.
Nintendo is altijd een vreemde eend in de bijt. Zowel MS als Sony zouden het liefst volledig digitaal willen gaan en die richting zijn ze al geruime tijd aan het inzetten.
En logisch vanuit hun optiek, want een gebruiker die een mooie digitale bibliotheek heeft opgebouwd wisselt niet heel snel van platform.
Zelf ben ik al vanaf de Xbox one volledig digitaal. Wellicht financieel niet altijd even verstandig, maar het gebruiksgemak vind ik het belangrijkste.
Ik vind discs irritant en het wisselen van die cartridges in de switch nog veel vervelender. Nu heb ik van de switch het meest wel fysiek omdat ik niet geloof in het online systeem van Nintendo.Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:31:
[...]
Bij Xbox is het financieel niet eens zo gek omdat je via andere sites keys kan halen. Maar waarom je digital fullprice zou betalen voor Sony of Nintendo games...
Het zou dacht ik gaan om deze controller, is gewijzigde standaard controller zover ik weet.MRE-Inc schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:55:
[...]
Ben dan wel benieuwd wat ze gaan uitbrengen. Een Elite V3 met dedicated share button en wat verbeterde hardware, zit ik niet op te wachten zolang je zelf niet kan bepalen of die nieuwe hardware wel de problemen oplost die de huidige v2 heeft.
/f/image/jnGwVPl6WGeqotrk5T0CMOs0.png?f=fotoalbum_large)
Ah, ja deze heb ik idd eens voorbij zien komen. Zie echter alleen Precision Haptic feedback staan. Ben benieuwd of dat overeenkomt met dezelfde feature van de DualSense. Verder mis ik de adaptive triggers zoals de DualSense dat heeft. Ik vond dat toch wel goed uitgewerkt in Astro's Playroom (level met die klimmende aap) Dat je echt even flink door moet drukken.Powder Toastman schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:53:
[...]
Het zou dacht ik gaan om deze controller, is gewijzigde standaard controller zover ik weet.
[Afbeelding]
XBL: MRE Inc
Ik heb overigens niet echt een voorkeur. Ik koop schijf of digitaal afhankelijk van wat beter uitkomt. Het lukt me nog net om op te staan om een ander schijfje in mijn xbox te stoppen zonder erbij stil te staan dat dat wel heel veel moeite is.
[ Voor 20% gewijzigd door Exactor it op 26-01-2024 10:18 ]
Dit topic is gesloten.
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |