Ik heb hier een tweedehands weinig gebruikte Elite 2 controller. Eerst dacht ik dat hij niet op wilde laden. Toen het ding open gemaakt en de lipo is netjes 4.3 volt. Er zat een beetje zwart prut op de contactjes, geen idee wat het was. Schoongemaakt en in elkaar gezet en hij werkte weer.
Echter nu het probleem: Na uitzetten gaat hij niet meer aan. Ik moet echt de verbinding met de batterij verbreken en dan gaat ie weer aan.
Als ie eenmaal aan is paired ie ook gewoon en werkt hij prima. Ook bekabeld werkt hij.
Alleen eenmaal uit is ook echt uit tot ik de batterij even loskoppel.
Ook raar: in "defecte toestand" kan ik hem gewoon bekabeld aansluiten en werkt hij. Maar trek ik de kabel eruit dan valt ie meteen uit.
Ik dacht zelf aan een probleem met de batterij, maar waarom werkt hij dan gewoon als ik even de batterij loshaal, en daarna gewoon wireless inschakel?
Iemand enig idee?
Edit: Nou.. Wat er nu toch weer gebeurt.. Ik dacht ik probeer even een andere Lipo cell aan de controller te hangen. Dus provisorisch met 2 draadjes de polen gekoppeld en opeens een vonkje. Oeps. Controller doet niks meer, gaat niet aan, ook niet bekabeld. Dood dus. Dacht ik. Opeens gaat ie wel weer aan. En je raadt het niet, bovenstaande probleem is opeens opgelost. Controller gaat gewoon uit een aan zoals het hoort. Heb ik mijn controller gered met CPR? Is er een electrotechneut die een idee heeft?
[
Voor 22% gewijzigd door
FaceDown op 21-01-2024 21:04
]
Groetjes, FaceDown.