Ik heb vandaag eens uitgebreid met Cloud streaming gespeeld. Beetje aparte conclusie.
Setups: IPhone 11 en een razer kishi.
WiFi: KPN glas 500/500 met Experia Box v10.
Mobiel: KPN 4G
Games: Forza Horizon 5, Deathloop, Tinykin, Halo Infinite, Lonely Mountain Downhill, Prodeus, Art of rally.
Eerst geprobeerd op WiFi. Dat vond ik een klein beetje tegenvallen. Zowel qua input lag als qua grafische kwaliteit. De input lag was toch wat hoger dan ik prettig vond spelen. Zeker voor spellen zoals Halo en Forza.
Daarna geprobeerd op 4G en dat werkte echt bijzonder soepel. Ik had in geen enkel spel een gevoel van input lag en ook minimaal tot geen merkbare artifacts.
Ik heb in Forza 5 alle nieuwe horizon stories gecomplete op 3 sterren, wat echt lastig is als je door input lag al zwalkend de baan over rijdt

Verder in spellen als Halo werd ik eerder benadeeld door de Razer Kishi dan door enige vorm van input lag. Ook platformers als Tinykin liepen echt enorm soepel en merkte geen verschil met native gameplay.
Conclusies die ik trok zijn:
-Mijn WiFi is vrij beroerd ingericht

Had niet verwacht dat 4g soepel zou zijn maar via WiFi niet.
-De Razer Kishi is niet optimaal. Heeft iemand een goede tip voor een “telefoonhouder” voor de normale xbox controller? Ik heb er eentje gehad maar die brak vrij snel af.
-Cloud streaming is echt een mooie aanvulling op een native console. En ik kan me voorstellen dat het voor sommigen zelfs de manier van gamen wordt.
-Jammer dat het aanbod van games via Xcloud ophoudt bij Gamepass bibliotheek. Het zou toch geweldig zijn als je al je games overal zou kunnen spelen op je telefoon via de cloud.
-Grafische kwaliteit op een telefoon is goed, maar kan me voorstellen dat het op grotere schermen er wat minder uitziet. Ik heb nog niet getest op mijn laptop. Misschien vanavond even kijken als ik deze bekabeld aan sluit.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.