LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik snap je frustraties helemaal, ik heb de strijd opgegeven na 3 tot 4 keer de V2 op te sturen onder garantie naar Microsoft. Ondanks ik de controller wel mis, zal ik er niet snel weer aan beginnen door de aanhoudende klachtendevilsnight schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:55:
Dit bedenk je gewoon echt niet...
5 oktober, deze maand dus bracht ik mijn twee maand oude Elite V2 terug vanwege sticky X knop. Vanavond begin deze nieuwe exact hetzelfde te doen. De X knop blijft vast zitten, soms langdurig en ineens popt ie er weer uit. Iemand hier had gezegd dat ik een beetje alcohol in dat gaatje moet doen, en misschien moet ik dat inderdaad maar eens proberen want hoe vaak moet ik nog terug naar de MM gaan?
Kans is ook aanwezig dat het niet een sticky issue is, maar dat de knop achter het gaatje blijft hangen ofzo. Maar vanavond zat ie een paar keer echt goed vast.
Ik heb easily nu zo'n 5 V2's gehad die allemaal issues begonnen te vertonen. De V1 daar begon de grips van los te laten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verwijderd
Hier hetzelfde. Heb een Xbox vanwege Gamepass (en ook een beetje vanwege nostalgie, heb de OG Xbox en 360 gehad), maar heb in principe (nu nog) een lichte voorkeur voor de PS library. Maar met het gemak van Gamepass en alle studios die nu aan het werk zijn voor Xbox is de keuze makkelijk gemaakt. Daarnaast vind ik de S voor minder dan 300 euro briljant qua value.Hulleman schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:06:
[...]
Dat slaat aan, dat is ook de enige reden waarom PS nu PS+ Extra en Premium heeft. Dus voor de consument werpt het wel wat vruchten af. Gamepass is ook de voornaamste reden waarom ik een Xbox heb gekocht.
Ben benieuwd waar die activision deal nu uiteindelijk op uitkomt. CoD boeit me niet zo. De SP vind ik altijd wel tof om door te lopen, dus zou mooi zijn als dat in gamepass terecht komt en de MP als separate betaalde DLC.
Precies op tijd voor The Last Hero of Nostalgia.
Is de afgelopen maanden echt wel ontzettend dik genieten voor de Souls-fan
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wel echt kut. Echt heel veel blijft er niet over aan ABK games die ze meteen op Game Pass kunnen gooien dan. Ik keek er naar uit om alle campaigns van de Cods te spelen die ik allemaal gemist had. Afwachten maar I guess.uchiha tijntje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:42:
[...]
Afspraken zijn afspraken. Dus als er afspraken zijn gemaakt heb je er aan te houden. Maarja. Het laat inderdaad zien dat ze hun traditionele verdienmodel niet los willen laten, wat anno 2022 behoorlijk achterhaald is.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit is dus een oude deal zo te zien. Lijkt mij sterk dat Microsoft zich hier aan gaat houden hoor. Dit is prototype consument onvriendelijk. Afspraken om producten niet op andermans dienst te krijgen. Dus zo een deal kan je wel verscheuren als nieuwe eigenaar. Met Deathloop en Ghostwire Tokyo, had Sony een jaar exclusiviteit bedongen. Dat werd dan wel gehonoreerd. En dat snap ik wel, je betaalt (extra?) om een spel eerder op je eigen service/platform te krijgen. Maar betalen om een product ergens jarenlang niet op te laten verschijnen. Dat is nog wel een stap extra. Dit lekt nu ook om aan te tonen dat Sony zelf juist competitie hindert.devilsnight schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:16:
[Afbeelding]
Als de deal doorgaat mag ik toch hopen dat MS hier niet mee akkoord gaat. De eerste paar jaar mogen ze geen CoD games op Game Pass gooien. Bitch please.
Ik heb graag cod op game pass. Ik heb geen zin al die spellen te kopen. Maar ff lekker een tijd door die campaigns knallen, yes kom maar op.
Ik heb hier wel moeite mee. Als games goed zijn is het toch ook helemaal niet erg om deze te kopen? Geld uitgeven om games te spelen lijkt wel iets vies geworden te zijn.devilsnight schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
Wel echt kut. Echt heel veel blijft er niet over aan ABK games die ze meteen op Game Pass kunnen gooien dan. Ik keek er naar uit om alle campaigns van de Cods te spelen die ik allemaal gemist had. Afwachten maar I guess.
Dat is ook het andere uiterste. Voor mij is het vooral het zijn een behoorlijk aantal games, als ik die allemaal via een abonnement kan spelen dan doe ik dat natuurlijk liever dan dat ik ze stuk voor stuk (soms best duur) koop.Kenny_026 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Ik heb hier wel moeite mee. Als games goed zijn is het toch ook helemaal niet erg om deze te kopen? Geld uitgeven om games te spelen lijkt wel iets vies geworden te zijn.
Is een early build van TES uitgesloten?G_Dragon schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:34:
Deze screenshot gaat viral op Twitter, iedereen denkt aan Avowed. Hoop echt dat we snel meer van deze game gaan zien.
[Afbeelding]
CoD BO is de laatste CoD die ik op 360 kocht. Toen met Xbox One AW gehaald en daarna alle andere delen niet, omdat het het gewoon echt niet waard was voor alleen de campaigns. Want MP deed me gewoon helemaal niets meer.Kenny_026 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Ik heb hier wel moeite mee. Als games goed zijn is het toch ook helemaal niet erg om deze te kopen? Geld uitgeven om games te spelen lijkt wel iets vies geworden te zijn.
Dus ja, ik kijk er naar uit om de campaigns die ik gemist heb alsnog te kunnen spelen via Game Pass. Een service waar ik gewoon voor betaal overigens. Echt helemaal niet mis mee vind ik zelf.
[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 19-10-2022 18:35 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Een andere invalshoek is dat het wel lijkt alsof een game in een abbodienst iets vies is en per definitie inferieur.Kenny_026 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Sterker nog, er wordt steeds de indruk gewekt dat Gamepass gratis is, laatste keer dat ik keek, zaten er toch echt kosten aan vast en zoals ik laatst al postte komt er behoorlijk wat geld binnen, dus de devs die op het platform zitten krijgen hun deel wel.uchiha tijntje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:32:
[...]
Een andere invalshoek is dat het wel lijkt alsof een game in een abbodienst iets vies is en per definitie inferieur.
En weer een andere invalshoek is dat je kunt betalen voor dingen die je het waard vindt en niet betalen voor dingen die je het niet waard vindt. Voor bonuspunten kun je het boos worden op de grote enge Sony, omdat ze zo oneerlijk en gemeen doen tegen je favoriete bedrijf, achterwege laten. Niet tegen jou bedoeld hoor maar meer die verongelijkte posts op de afgelopen pagina's.uchiha tijntje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:32:
[...]
Een andere invalshoek is dat het wel lijkt alsof een game in een abbodienst iets vies is en per definitie inferieur.
Op steam nu de beta te downloaden,
Steam Beta Test Schedule
- PDT(UTC-7) 2022.10.20 00:00 ~ 2022.10.26 23:59
Activion Blizzard heeft net zo goed deze deal getekend, waarom zie ik niemand dat benoemen ?Zorroberner schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:47:
[...]
Dit is dus een oude deal zo te zien. Lijkt mij sterk dat Microsoft zich hier aan gaat houden hoor. Dit is prototype consument onvriendelijk. Afspraken om producten niet op andermans dienst te krijgen. Dus zo een deal kan je wel verscheuren als nieuwe eigenaar. Met Deathloop en Ghostwire Tokyo, had Sony een jaar exclusiviteit bedongen. Dat werd dan wel gehonoreerd. En dat snap ik wel, je betaalt (extra?) om een spel eerder op je eigen service/platform te krijgen. Maar betalen om een product ergens jarenlang niet op te laten verschijnen. Dat is nog wel een stap extra. Dit lekt nu ook om aan te tonen dat Sony zelf juist competitie hindert.
Ik heb graag cod op game pass. Ik heb geen zin al die spellen te kopen. Maar ff lekker een tijd door die campaigns knallen, yes kom maar op.
Ik zie dat ook heel vaak. "The game is free with Game Pass." nou nee, echt niet gratis.Xgar schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:54:
[...]
Sterker nog, er wordt steeds de indruk gewekt dat Gamepass gratis is, laatste keer dat ik keek, zaten er toch echt kosten aan vast en zoals ik laatst al postte komt er behoorlijk wat geld binnen, dus de devs die op het platform zitten krijgen hun deel wel.
Ik ben ook erg blij dat we steeds meer AAA (al is Plague Tale schijnbaar AA) games vanaf dag 1 om de service zien. Al die indie games zijn hardstikke tof, maar een goede balans tussen de small, medium en large sized games zeg maar, is ideaal. Dus ik verwelkom het absoluut.
Ik vindt dan ook dat Kenny behoorlijk conclusies uit het niets trekt. Als ik al die jaren echt CoD had willen spelen, had ik ze elk jaar gekocht. Maar dat was alles behalve het geval. Echter wanneer nu de houder van Game Pass straks (mogelijk) CoD games erop zal zetten dan zal ik die campaigns absoluut gaan uitspelen. Ik zie dat als leuke (maar ook oude) toevoegingen.
Toegegeven, ik heb al een hele tijd geen grote game meer gekocht full price. Backlog, Game Pass, maar als ik straks in december bijvoorbeeld Callisto Protocol zou willen hebben dan koop ik die gerust.
[ Voor 27% gewijzigd door devilsnight op 19-10-2022 20:57 ]
Xbox is finally enhancing the Xbox DVR experience.
— Klobrille (@klobrille) 19 oktober 2022
A new playback and editing app called Captures is available today for Alpha users (in Guide + My games & apps). Updated UI, improved performance, new option to copy your captures to an external drive.https://t.co/qCLaYuOEMT pic.twitter.com/hvP6Itt9mo
A Discord server & voice channel browser is coming today to Alpha Skip Ahead. When clicking the Discord button in the Guide under Parties & chats, account-linked users can join a voice channel directly from their Xbox console.https://t.co/et148Nm0mr pic.twitter.com/dHN7r9eYD9
— Klobrille (@klobrille) 19 oktober 2022
Ook nieuwe Twitch feature:
Live Streaming via Twitch
When streaming to Twitch from the Guide, you can now do so using your Lightstream or Streamlabs subscription, if you have one linked to your Twitch account. To do so, change the “Destination” drop-down on the “Live streaming options” page.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hopelijk klopt hier niks van, gewoon alle cods op gamepass, ook al heb ik een voorkeur voor sony. Ze moeten een keer stoppen met janken, alleen ze zien dat xsx beter verkoopt dan vorige x one en dus minder inkomsten voor Sonydevilsnight schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:16:
[Afbeelding]
Als de deal doorgaat mag ik toch hopen dat MS hier niet mee akkoord gaat. De eerste paar jaar mogen ze geen CoD games op Game Pass gooien. Bitch please.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Af en toe je handen wassen helpt wss het best 😜😉devilsnight schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:55:
Dit bedenk je gewoon echt niet...
5 oktober, deze maand dus bracht ik mijn twee maand oude Elite V2 terug vanwege sticky X knop. Vanavond begin deze nieuwe exact hetzelfde te doen. De X knop blijft vast zitten, soms langdurig en ineens popt ie er weer uit. Iemand hier had gezegd dat ik een beetje alcohol in dat gaatje moet doen, en misschien moet ik dat inderdaad maar eens proberen want hoe vaak moet ik nog terug naar de MM gaan?
Kans is ook aanwezig dat het niet een sticky issue is, maar dat de knop achter het gaatje blijft hangen ofzo. Maar vanavond zat ie een paar keer echt goed vast.
Ik heb easily nu zo'n 5 V2's gehad die allemaal issues begonnen te vertonen. De V1 daar begon de grips van los te laten.
Terechte opmerking vandaar de like. Bedrijven kiezen ook ervoor om hier aan mee te werken.Palindrome schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:40:
[...]
Activion Blizzard heeft net zo goed deze deal getekend, waarom zie ik niemand dat benoemen ?
:strip_exif()/f/image/et3RtxivXAEX8xHroErR6pnh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Heren @Verwijderd en @uchiha tijntje dit moet een unicum en teken van vrede zijn. Verzoening is nabij!
Exactor it schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:46:
[Afbeelding]
Heren @Verwijderd en @uchiha tijntje dit moet een unicum en teken van vrede zijn. Verzoening is nabij!
Het is bizar om te zien hoe de CMA meegaat met Sony in veel dingen, zo erg dat het geen slecht idee zou zijn als een wat minder biased partij ernaar zou kijken. Eentje die boven de CMA staat, maar of dat er is.....Amaze86 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:04:
[...]
Hopelijk klopt hier niks van, gewoon alle cods op gamepass, ook al heb ik een voorkeur voor sony. Ze moeten een keer stoppen met janken, alleen ze zien dat xsx beter verkoopt dan vorige x one en dus minder inkomsten voor Sony
Men kan zeggen wat ze willen, maar het is een feit dat een ABK goed zit bij MS. MS biedt vele opties als men geen Xbox console in huis wil halen. De Samsung (en ongetwijfeld later andere merken) Xbox app, de stick die eraan komt en nog zo'n kastje dacht ik. Dan heb je nog PC als andere optie, Apple vandaag de dag supporten ze ook toch? Daarnaast heeft Xbox de Game Pass zelfs aan Sony en Nintendo aangeboden. Van alle grote jongens die ABK zou kunnen kopen is MS absoluut de "lesser evil" om het maar zo te zeggen.
We zullen zien waar dit schip zal stranden.
[ Voor 39% gewijzigd door devilsnight op 19-10-2022 22:17 ]
Kunnen we in dit topic dit soort discussies laten gaan?devilsnight schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
Het is bizar om te zien hoe de CMA meegaat met Sony in veel dingen, zo erg dat het geen slecht idee zou zijn als een wat minder biased partij ernaar zou kijken. Eentje die boven de CMA staat, maar of dat er is.....
Maar precies wat jij zegt, ze janken, ze zijn mega hypocriet bezig. Jaren lang maken ze dingen volledig of timed exclusive, FF7R bijvoorbeeld, jaarlijks CoD content waar Xbox mensen een jaar op moeten wachten. Ze doen het allebei hoor, al is MS er beduidend minder irritant in geworden.
[Afbeelding]
Pauper bedrijf, sorry, not sorry.
Helemaal mee eens, een discussie wordt het toch niet, alleen maar een herhaling van standpunten.uchiha tijntje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:12:
[...]
Kunnen we in dit topic dit soort discussies laten gaan?Zorgt niet voor een verbetering van de sfeer in dit topic, en het zal wel topic reports gaan regenen en daar doen we de mods ook geen plezier mee.
Ik begrijp je. Aangepast.uchiha tijntje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:12:
[...]
Kunnen we in dit topic dit soort discussies laten gaan?Zorgt niet voor een verbetering van de sfeer in dit topic, en het zal wel topic reports gaan regenen en daar doen we de mods ook geen plezier mee.
https://news.xbox.com/en-...r-update-rolls-out-today/
Nee dat staat los van wat ik bedoel. Maar het lijkt echt een trend te worden “ik wacht wel tot de game in….” En dat is ook niet alleen bij Xbox het geval.uchiha tijntje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:32:
[...]
Geprobeerd?
Heh jammer, nog niet de VRR update voor ons non preview/inside members?justifire schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:18:
Oktober dashboard update rolt uit, inclusief controller update :
In mijn optiek zijn dat vaak dezelfde mensen die vroeger aangaven:Kenny_026 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:18:
[...]
Nee dat staat los van wat ik bedoel. Maar het lijkt echt een trend te worden “ik wacht wel tot de game in….” En dat is ook niet alleen bij Xbox het geval.
“Ik wacht wel tot die game in de budgetbak bij de FRS ligt.”
Er is altijd een prijsdrempel geweest voor sommigen om te wachten met het kopen van een nieuwe game.
Dat is een keuze die ze maken met hun portemonnee. En zeker met het grote aanbod aan games waardoor een backlog erg makkelijk te creëren is, is dat ook niet zo gek.
Of ze wachten of die game uiteindelijk in de budget bak ligt of in een abbo dienst komt is in mijn optiek dan ook niet heel verschillend.
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-10-2022 22:30 ]
Nog niet. Misschien dit weekend even voor gaan zitten.giantgiantus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:20:
@uchiha tijntje xbox streaming van eigen Xbox nog
Geprobeerd?
Ohhhh een boomstronk ! Ja daar kan ik echt niet overheen hoor! Ik kan ook niet meer dan 1 takje meenemen om als fakkel te gebruiken, staat wel een hele boss takken in die hoek daar ….
Dat eerste kan ik altijd wel mee leven omdat het vaak onderdeel is van de map/natuurlijke afscheiding van waar je mag komen is. Dat tweede vind ik echt rete irritant. Net als dat er takken liggen die je niet op kunt rapen omdat ze bij de map design horen. Maar vooral het ontwerp dat je meermaals op enn neer mag lopen zonder reden is zo kneiterstom.Vildhjarta schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:38:
Plague tale is erg leuk, maar sommige dingen ….
Ohhhh een boomstronk ! Ja daar kan ik echt niet overheen hoor! Ik kan ook niet meer dan 1 takje meenemen om als fakkel te gebruiken, staat wel een hele boss takken in die hoek daar ….
[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 19-10-2022 23:01 ]
Ik vind dit soort discussies wel mooi. De PS4 Pro was mijn laatste "next gen" console (als je de Switch niet meerekent) en daarvoor heb ik door de jaren heen vrijwel alle consoles van o.a. Nintendo, Sega, Sony en Microsoft versleten. Tot ik 3 jaar geleden overstapte naar Stadia (Dadia).uchiha tijntje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:12:
[...]
Nu de stekker er bij Stadia uit gaat, heb ik onlangs 3 jaar GPU genomen en staat een XSX op zolder te wachten om met kerst uitgepakt te mogen worden.
Tot die tijd lees ik regelmatig mee in dit topic om te kijken wat ik de afgelopen jaren heb gemist, wat er nu speelt en wat er aan zit te komen. En dan is het wel lekker om te zien dat het console-war-sentiment nog steeds wel speelt.
Even inhoudelijk op de overname van Activision-Blizzard door MS m.b.t. COD dat al dan niet een exclusive wordt: Ik begrijp niet zo goed waar Sony zich zo druk om maakt. Ja, COD is een grote IP, maar is COD dat ook niet vooral omdat het breed beschikbaar is? Ik bedoel, zodra COD exclusief naar de Xbox komt, verwacht ik niet dat PS-gamers massaal naar de Xbox overstappen. Het gros zal wel een alternatief vinden op de PS (of PC) en COD zal vermoedelijk gewoon een stuk minder verkocht/gespeeld worden. Er zal waarschijnlijk geen PlayStation minder om verkocht worden of het verschil zal marginaal zijn.
G_Dragon schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:34:
Deze screenshot gaat viral op Twitter, iedereen denkt aan Avowed. Hoop echt dat we snel meer van deze game gaan zien.
[Afbeelding]
The Avowed image going around was not shared by me, it was posted on a discord server over the summer I believe. It is real though, but it's from an old build (year+++).
— Jez (@JezCorden) 19 oktober 2022
Wel tof om eindelijk iets te zien. Anything!
Waarom gaat het allemaal zo stroef en ingewikkeld met Discord op de Xbox, is daar nog een goeie reden voor?Rivanov schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:55:
Nieuwe Discord features en DVR verbeteringen in de Alpha en Alpha Skip Ahead Insiders.
[Twitter]
[Twitter]
Ook nieuwe Twitch feature:
[...]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nah ik kan mij hier niet in vinden, COD is heel groot onder de mainstream.KlaasjeNL schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:06:
Even inhoudelijk op de overname van Activision-Blizzard door MS m.b.t. COD dat al dan niet een exclusive wordt: Ik begrijp niet zo goed waar Sony zich zo druk om maakt. Ja, COD is een grote IP, maar is COD dat ook niet vooral omdat het breed beschikbaar is? Ik bedoel, zodra COD exclusief naar de Xbox komt, verwacht ik niet dat PS-gamers massaal naar de Xbox overstappen. Het gros zal wel een alternatief vinden op de PS (of PC) en COD zal vermoedelijk gewoon een stuk minder verkocht/gespeeld worden. Er zal waarschijnlijk geen PlayStation minder om verkocht worden of het verschil zal marginaal zijn.
Die stappen mijns inziens veel eerder over van platform dan van IP en bij (onwaarschijnlijke) exclusiviteit ga je dat absoluut in de verkoop van de console zien. Al is het alleen maar omdat je dan de “waar spelen mijn klasgenootjes” sneeuwbal krijgt.
Ik denk alleen niet dat Sony zich terecht zorgen maakt, het is voor de aankoop veel logischer als Microsoft COD gewoon multiplatform laat, de losse verkopen kunnen dan de development betalen en zo komt de game “gratis” op GamePass.
Dat laatste gaat voor de Netflix en Spotify generatie heel belangrijk zijn omdat ze niet meer gewend zijn te betalen voor individuele content.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 19-10-2022 23:54 ]
Nu niet meer.Donstil schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:37:
[...]
Waarom gaat het allemaal zo stroef en ingewikkeld met Discord op de Xbox, is daar nog een goeie reden voor?
Discord on Xbox is getting way better. You won't need to use your phone soon, so you can connect to calls in Discord servers directly from the Xbox dashboard 🙏 details here: https://t.co/VXaBj2zD1l pic.twitter.com/nerSy1zX80
— Tom Warren (@tomwarren) 19 oktober 2022
[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 20-10-2022 06:03 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Aah das wel beter, app had een hoop gedoe gescheeld maar goed we zijn er bijna.
Making a console your home Xbox gives friends and family accessjustifire schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:18:
Kijk, dat is beter.
Gewoon melden dat het met vrienden mag.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Nou je zet er wel gekscherend een smiley bij, maar ik zie op diverse sites foto's van zowel controllers als consoles voorbij komen waarvan ik denk: Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar.giantgiantus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:05:
[...]
Af en toe je handen wassen helpt wss het best 😜😉
Controllers die zowat uit elkaar vallen van ellende en niet omdat ze middels een ragequit kennis hebben gemaakt met één van de muren van het huis. Controllers die gewoon er compleet smerig uit zien omdat de gebruiker idd dagelijks met smerige handen dat ding vasthoud.
Consoles waarin kakkerlakken zitten en ander ongedierte, vol met stof en vettig van binnen.
Nou ben ik misschien bevoorrecht dat ik in een normale, schone, goed onderhouden woning in een vinex wijk in een kleine stad woon en dat niet iedereen in zo'n situatie zit, maar kom op, af een toe een microvezel doek over de consoles, de stofzuiger erbij of een vochtig doekje is toch niet zo'n probleem ? Sterker nog, ik kan van die 10 minuten genieten om al mn controllers af te nemen, de microvezel doek over de tv, xsx en ps5 te halen. Alles op vrijdagmiddag even op de opladers leggen inclusief headset, zodat ik voor de vrijdagavond weer alles schoon en vol heb voor een lekkere avond gamen.
@Exactor it Met betrekking over je opmerking over grote boze Sony: Exculsiviteit kopen is één, betalen om iets bij een dienst van een concurrent na die exclusiviteit weg te houden....tja, daar mag best wel wat van gezegd worden, helemaal als je de argumenten van Sony mbt de Activision Blizzard overname. Iets met pot en ketel en zwart zien.
[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 20-10-2022 08:19 ]
XBL: MRE Inc
Zet er dan even bij wat er in de controller update zit.justifire schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:18:
Scheelt een hoop haastig naar ab zoeken bij 's avonds aanzetten van de console. Dat opstartgeluid is altijd zo luid met veel bas dat de buren mee kunnen genieten.
Verhaal volgt in grote lijnen de comics, misschien nog wel het leukste onderdeel. Al vraag ik mij af hoe goed het overkomt als je de achtergrond niet kent, maar OK.
Mocht je hem ooit in de sale kunnen oppikken en ouderwetse shooters leuk vinden, zeker meenemen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Vroeger had je de THX intro waarbij de gehele buurt direct wist dat je een film ging kijken. Tegenwoordig heb je de Xbox introPowder Toastman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:28:
Één van de beste nieuwe functies wat mij betreft van de dashboard update is het kunnen uitschakelen van de opstart geluiden.
Scheelt een hoop haastig naar ab zoeken bij 's avonds aanzetten van de console. Dat opstartgeluid is altijd zo luid met veel bas dat de buren mee kunnen genieten.
Gelijk het geluid uitgezet, irriteer mij er sinds dag één al aan.
Ah, dat kan nu? Het opstartgeluid is echt insane..... wát een lawaai. Lijkt wel 15db gepusht te worden t.o.v. het normale volume in games. Wie dat bedacht heeft.Powder Toastman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:28:
Één van de beste nieuwe functies wat mij betreft van de dashboard update is het kunnen uitschakelen van de opstart geluiden.
Ik had een paar weken terug de optie gevonden om dat uit te zetten. Alleen dat piepje ging uit, maar het opstartgeluid niet
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2022 10:50 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Sommige mensen zijn gewoon zwijnen, kan het niet anders zeggen. Kijk ik ga niet beweren dat ik nooit iets eet terwijl ik game, maar ik probeer het zo minimaal mogelijk te houden. Zeker met chips en dat soort zaken.MRE-Inc schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:15:
[...]
Nou je zet er wel gekscherend een smiley bij, maar ik zie op diverse sites foto's van zowel controllers als consoles voorbij komen waarvan ik denk: Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar.
Controllers die zowat uit elkaar vallen van ellende en niet omdat ze middels een ragequit kennis hebben gemaakt met één van de muren van het huis. Controllers die gewoon er compleet smerig uit zien omdat de gebruiker idd dagelijks met smerige handen dat ding vasthoud.
Consoles waarin kakkerlakken zitten en ander ongedierte, vol met stof en vettig van binnen.
Nou ben ik misschien bevoorrecht dat ik in een normale, schone, goed onderhouden woning in een vinex wijk in een kleine stad woon en dat niet iedereen in zo'n situatie zit, maar kom op, af een toe een microvezel doek over de consoles, de stofzuiger erbij of een vochtig doekje is toch niet zo'n probleem ? Sterker nog, ik kan van die 10 minuten genieten om al mn controllers af te nemen, de microvezel doek over de tv, xsx en ps5 te halen. Alles op vrijdagmiddag even op de opladers leggen inclusief headset, zodat ik voor de vrijdagavond weer alles schoon en vol heb voor een lekkere avond gamen.
@Exactor it Met betrekking over je opmerking over grote boze Sony: Exculsiviteit kopen is één, betalen om iets bij een dienst van een concurrent na die exclusiviteit weg te houden....tja, daar mag best wel wat van gezegd worden, helemaal als je de argumenten van Sony mbt de Activision Blizzard overname. Iets met pot en ketel en zwart zien.
Gisteravond is ook de A knop begonnen met plakken/steken. Dit is mijn cue om toch maar gewoon weer terug te gaan naar MM. Op een dag zal ik een foutloze krijgen. (of niet, zucht)
Eigenlijk was de V1 die ik had behoorlijk lang foutloos, totdat de rubber grips echt los gingen laten. Nooit issues gehad met vastzittende knoppen of die niet goed registreerden.
Verwijderd
Zeker. De Xbox start snel genoeg op met de SSD in mijn perceptie. Heb afgelopen weekend even een meting gedaan en het verbruik in slaapstand was ongeveer 10w versus 0,5w in energiebesparingsmodus. Dat vind ik het wel waard voor een apparaat dat 24 uur per dag en 365 dagen per jaar is aangesloten.Linksquest schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:52:
Zetten jullie de console dan helemaal uit? Mijne staat altijd in slaapstand en krijg daarom nooit het opstartgeluid
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2022 11:00 ]
Ik zet hem uit door de xbox knop lang in te drukken en dan 'console uitschakelen'. Dan is er volgens mij wel een soort standby actief. Ik heb voor de eco modus gekozen. Quick resume werkt dan nog wel. Diep in de instellingen is ook nog een optie 'volledig uitschakelen'. Niet helemaal duidelijk wat nu het verschil is met de standby eco modus.Linksquest schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:52:
Zetten jullie de console dan helemaal uit? Mijne staat altijd in slaapstand en krijg daarom nooit het opstartgeluid
Ik ga er even vanuit dat die eco modus maar 0,4watt oid gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2022 11:14 ]
Als je hem dus een jaar lang in stand-by laat staan en een jaar lang in energiebesparingsmodus scheelt dat €2,50 per maand, €0,64 per week?Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:00:
[...]
Zeker. De Xbox start snel genoeg op met de SSD in mijn perceptie. Heb afgelopen weekend even een meting gedaan en het verbruik in slaapstand was ongeveer 10w versus 0,5w in energiebesparingsmodus. Dat vind ik het wel waard voor een apparaat dat 24 uur per dag en 365 dagen per jaar is aangesloten.
Of reken ik verkeerd?
Ligt er aan met welke tarieven je rekent. Volgens mij is dit de rekensom met € 0,50 per kwh (denk wel een normaal tarief tegenwoordig):Famous schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:15:
[...]
Als je hem dus een jaar lang in stand-by laat staan en een jaar lang in energiebesparingsmodus scheelt dat €2,50 per maand, €0,04 per week?
Of reken ik verkeerd?
- Standby instant-on: 10w per uur voor een jaar = 10*24*365 = 87,6kwh per jaar = € 43,80 per jaar
- Standby eco: 0,4w per uur voor een jaar = 0,4*24*365 = 3,5kwh per jaar = € 1,75 per jaar
Scheelt € 3,50 per maand. Niet veel maar als je met veel apparaten zo omgaat zit je snel aan tientjes per maand. Snel bespaart lijkt me.
[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2022 11:22 ]
Volledig koude boot duurt nog geen 10 seconden. Dat is een erg gemakkelijke 50 euro per jaar uitgespaard.Linksquest schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:52:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hoe zet jij de console helemaal uit? Xbox knop lang indrukken 'console uitzetten' of Selecteer Profiel en systeem > Instellingen > Algemeen > Energiemodus en opstarten > Volledig uitschakelen.BM schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:28:
Ik ben recent ook geswitched van standby naar 'helemaal uit'. Meende me te herinneren dat in het begin een cold-boot niet heel snel was, maar het is nu echt meer dan snel genoeg om me er niet meer aan te storen
Dat laatst vind ik nogal een gedoe en ben benieuwd af of dit anders is dan 'console uitzetten' door de xbox knop lang in te drukken. Als dat zo is, dan vind ik het een kansloze keuze van MS om die optie 'volledig uitschakelen' praktisch te verstoppen.
[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2022 11:32 ]
Verwijderd
Ik plof op de bank. Pak de controller van de salontafel. Druk het Xbox logo in en de hele set-up start op. Schuif een beetje heen en weer tot ik comfortabel zit, even een kussentje in de rug.
Ik heb de laatste tijd (wel in stand-by) dat die al even moet doen over verbinden met Wi-Fi.BM schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:28:
Ik ben recent ook geswitched van standby naar 'helemaal uit'. Meende me te herinneren dat in het begin een cold-boot niet heel snel was, maar het is nu echt meer dan snel genoeg om me er niet meer aan te storen
Heb dus inmiddels ingebouwd dat ik hem eerst aanzet en dan nog even wat anders doe.
Kan hem net zo goed helemaal laten uitschakelen dan
Klopt, maar dan download hij wel geen updates en kun je niet via de App op afstand al games installeren.Krimglas schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:24:
[...]
Volledig koude boot duurt nog geen 10 seconden. Dat is een erg gemakkelijke 50 euro per jaar uitgespaard.
Verwijderd
Dat klopt inderdaad. Als ik echt meerdere games wil installeren dan zet ik hem weleens voor een nachtje om, zodat ik de volgende dag gelijk kan gamen.Linksquest schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:39:
[...]
Klopt, maar dan download hij wel geen updates en kun je niet via de App op afstand al games installeren.
Als je echt regelmatig games download en veel verschillende games speelt dan kan ik mij voorstellen dat de standby modus de voorkeur heeft. Zeker ook als je geen snel internetabo hebt.
Helemaal uit was misschien niet de goeie verwoording. Ik heb in de settings de energy mode aangepast naar de meest zuinige modus. Dat is volgens mij niet helemaal uit (zoals via settings -> volledig uitschakelen), maar wel vele malen zuiniger dan standby.Hulleman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:30:
[...]
Hoe zet jij de console helemaal uit? Xbox knop lang indrukken 'console uitzetten' of Selecteer Profiel en systeem > Instellingen > Algemeen > Energiemodus en opstarten > Volledig uitschakelen.
Dat laatst vind ik nogal een gedoe en ben benieuwd af of dit anders is dan 'console uitzetten' door de xbox knop lang in te drukken. Als dat zo is, dan vind ik het een kansloze keuze van MS om die optie 'volledig uitschakelen' praktisch te verstoppen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Is inderdaad een stevige prijs, voor die prijs heb je een Series S met extra controllerG_Dragon schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:47:
Voor wie nog een Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S 2TB zoekt, hij is bij Amazon nu met 13% korting maar alsnog betaal je €383,99. Blijven toch echt gekke prijzen voor 2TB, hoop er ooit eentje voor een stuk minder aan te schaffen.
Ik pas voor die prijs. Zelf speel ik toch maar 1 of 2 games per keer en dan knal ik de betreffende game er wel af.G_Dragon schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:47:
Voor wie nog een Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S 2TB zoekt, hij is bij Amazon nu met 13% korting maar alsnog betaal je €383,99. Blijven toch echt gekke prijzen voor 2TB, hoop er ooit eentje voor een stuk minder aan te schaffen.
Maar je kan hem er wel heel makkelijk insteken....G_Dragon schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:47:
Qua dat heeft PS5 het beter voor elkaar. Bij de Gameforce beurs zagen we een SSD voor nog geen 100 euro en schijnbaar was die compatible met PS5. Ik heb zelf geen PS5, maar ik neem aan dat het niet super lastig is om een SSD erin te douwen?
[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 20-10-2022 12:32 ]
Beide consoles laten op meerdere vlakken steken vallen...devilsnight schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:31:
Dat blijft toch wel een nadeel aan de XSX. Die bizarre prijzen voor zo'n SSD kaartje, nog altijd maar één merk ook. Er zouden meerdere merken gaan verschijnen waardoor de prijzen omlaag zouden gaan, maar als dit het is....nope thank you.
Qua dat heeft PS5 het beter voor elkaar. Bij de Gameforce beurs zagen we een SSD voor nog geen 100 euro en schijnbaar was die compatible met PS5. Ik heb zelf geen PS5, maar ik neem aan dat het niet super lastig is om een SSD erin te douwen?
Duidelijk, die optie gebruik ik ook. Snel opgestart en quick resume blijft werken.BM schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:49:
[...]
Helemaal uit was misschien niet de goeie verwoording. Ik heb in de settings de energy mode aangepast naar de meest zuinige modus. Dat is volgens mij niet helemaal uit (zoals via settings -> volledig uitschakelen), maar wel vele malen zuiniger dan standby.
Klopt, zolang het een pci-e 4.0 variant is die qua afmetingen (met heatsink) past. Dat zijn er best veel. Met een mooie aanbieding koop je een 1TB met heatsink voor om en nabij de € 100. Onlangs nog een Samsung 980pro met heatsink tijdens de amazon prime dagen voor € 100 en de 2TB voor € 200. Het was natuurlijk te verwachten dat de SSD's bij Xbox veel te duur blijven, door dat specifieke xbox ontwerp.devilsnight schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:31:
Ik heb zelf geen PS5, maar ik neem aan dat het niet super lastig is om een SSD erin te douwen?
Dat vind ik eigenlijk ook het probleem met de Series S. Met z'n 500gb eigenlijk te krap en 512gb extra kost € 150. Dan is de Series S bijna net zo duur als een Series X.
[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2022 12:45 ]
Hulleman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:43:
[...]
Klopt, zolang het een pci-e 4.0 variant is die qua afmetingen (met heatsink) past. Dat zijn er best veel. Met een mooie aanbieding koop je een 1TB met heatsink voor om en nabij de € 100. Onlangs nog een Samsung 980pro met heatsink tijdens de amazon prime dagen voor € 100 en de 2TB voor € 200. Het was natuurlijk te verwachten dat de SSD's bij Xbox veel te duur blijven, door dat specifieke xbox ontwerp.
Dat vind ik eigenlijk ook het probleem met de Series S. Met z'n 500gb eigenlijk te krap en 512gb extra kost € 150. Dan is de Series S bijna net zo duur als een Series X.
Zeker. Niets is perfect.Kenny_026 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:33:
[...]
Beide consoles laten op meerdere vlakken steken vallen...
Nou moet ik zeggen dat ik over het algemeen me prima red met de XSX qua ruimte voor games. Echter zijn sommige games zo groot dat een beetje extra erbij wel fijn geweest zou zijn. Als er een mid gen refresh komt misschien moet Xbox ook maar die opties gaan bieden.
Leuk dat speciale ontwerp, maar wij als consument hebben er weinig aan.
https://xboxera.com/2022/10/20/review-gotham-knights/Gotham Knights is a ridiculously fun game with some major flaws. Gotham has never been so big, tall, and beautiful. The story ends up being a disappointment, and the voice acting can be grating as all heck. In the end though, either solo and especially in co-op, it’s an easy recommendation for me. All four heroes play fantastically and are quite different from one another. It also looks great on a Series X. I hope that Gotham Knights becomes a series because this is one hell of a first entry.
Idd, sommigen zijn echt zwijnen. Ik eet af en toe ook wel iets tijdens het gamen, maar maak mijn handen altijd wel schoon. Heb nog het geluk dat ik een kleine heb rondlopen die gebruik maakt van snoetenpoetsdoekjes. Nee, mijn controllers zien er helemaal spik en span uit.devilsnight schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:58:
[...]
Sommige mensen zijn gewoon zwijnen, kan het niet anders zeggen. Kijk ik ga niet beweren dat ik nooit iets eet terwijl ik game, maar ik probeer het zo minimaal mogelijk te houden. Zeker met chips en dat soort zaken.
Gisteravond is ook de A knop begonnen met plakken/steken. Dit is mijn cue om toch maar gewoon weer terug te gaan naar MM. Op een dag zal ik een foutloze krijgen. (of niet, zucht)
Eigenlijk was de V1 die ik had behoorlijk lang foutloos, totdat de rubber grips echt los gingen laten. Nooit issues gehad met vastzittende knoppen of die niet goed registreerden.
Merkte wel dat mijn DualSense controller wat donkerder werd op de plekken waar je die vasthoudt. Dat komt natuurlijk omdat je altijd wel wat vettige handen hebt ookal zijn ze "schoon". En ja ik kan er dan van genieten om de controller met een doekje en wat schoonmaak middel weer helemaal schoon te krijgen. Daar ga ik echt even een kwartiertje voor zitten dan.
Voor diegenen die de standby mode anders hebben ingesteld en het hebben over dat Quick Resume wel of niet werkt. QR staat los van de powermode van je console. Het is niet meer een soort van freeze van je game die je na het starten weer ontdooit en direct verder gaat waar je gebleven was. Dat werkt gewoon in alle powermodi.
Gamepass of budgetbak it is.devilsnight schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:08:
XboxEra conclusie van Gotham Knights
[...]
https://xboxera.com/2022/10/20/review-gotham-knights/
Skillup zegt ook dat het geen aanrader is. ACG zegt dat combat repetitief is en dat alles hetzelfde speelt. Geeft een wait. Teveel grind en saaie loot. Zonde zeg.
[ Voor 67% gewijzigd door Timothy3000 op 20-10-2022 14:04 ]
Zonde hoor. Te vroeg uit de oven zo te horen. Toch interessant hoe de dude van XboxEra de game wel echt aanraad verder. Het klonk een stuk minder negatief dan ik had verwacht. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niet perse de bevindingen van iemand anders te zijn.Timothy3000 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:01:
5 van IGN. Veel bugs en framedrops. En dat op 30fps.
Skillup zegt ook dat het geen aanrader is.
[ Voor 18% gewijzigd door Timothy3000 op 20-10-2022 14:06 ]
Ik heb wel eens bij mensen gezeten, waarbij ik toch wel kriebels van de controller kreeg en me daarop afvroeg of mijn voorganger niet flink aan zijn reet heeft liggen te kratsen om vervolgens lekker te gaan gamenMRE-Inc schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:14:
[...]
Idd, sommigen zijn echt zwijnen. Ik eet af en toe ook wel iets tijdens het gamen, maar maak mijn handen altijd wel schoon. Heb nog het geluk dat ik een kleine heb rondlopen die gebruik maakt van snoetenpoetsdoekjes. Nee, mijn controllers zien er helemaal spik en span uit.
Merkte wel dat mijn DualSense controller wat donkerder werd op de plekken waar je die vasthoudt. Dat komt natuurlijk omdat je altijd wel wat vettige handen hebt ookal zijn ze "schoon". En ja ik kan er dan van genieten om de controller met een doekje en wat schoonmaak middel weer helemaal schoon te krijgen. Daar ga ik echt even een kwartiertje voor zitten dan.
Voor diegenen die de standby mode anders hebben ingesteld en het hebben over dat Quick Resume wel of niet werkt. QR staat los van de powermode van je console. Het is niet meer een soort van freeze van je game die je na het starten weer ontdooit en direct verder gaat waar je gebleven was. Dat werkt gewoon in alle powermodi.
Dat het technisch een ramp is, was al wel de verwachting. De game zou eerst ook op last-gen verschijnen. Waarschijnlijk werd dat een cyberpunkje, dus last minute is die versie geschrapt. Toen kwam naar buiten dat currentgen op 30fps gaat draaien. Dat voor een UE4 game. Zei al wel genoeg over de technische staat.Timothy3000 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:01:
5 van IGN. Veel bugs en framedrops. En dat op 30fps.
Skillup zegt ook dat het geen aanrader is. ACG zegt dat combat repetitief is en dat alles hetzelfde speelt. Geeft een wait. Teveel grind en saaie loot. Zonde zeg.
Ik heb een nieuw account aangemaakt zodat ik een maand gratis live heb, maar als ik nu Hell Let Loose op beide consoles opstart staat er dat ik al een spel aant spelen ben op de Series S. Is er geen mogelijkheid om samen met een maat allebei op een Xbox bij mij thuis een spel online samen te spelen? Vroeger was dat allemaal zo lekker makkelijk, ik mis die tijden dat je lekker samen naast elkaar zit om een potje te gamen.
Ik heb de Series S met mijn account ingesteld als home Xbox. De Series X heb ik met zijn account ingesteld als home Xbox, nu zou ik volgens verschillende video's op YT samen kunnen spelen. Maar als ik nu HLL opstart op beide consoles, krijg ik alsnog te zien dat ik al een spel aant spelen ben op een andere console. Vraag me af waarom dit zo ingewikkeld moet zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door GluonC op 20-10-2022 17:10 ]
IGN is wat blijer."Spiritual successor" New Tales From The Borderlands is an unfunny mess of a narrative adventure, proving that Gearbox cannot be trusted with their own IP.
YouTube: New Tales from the Borderlands Review
Tja. Echt verrast ben ik niet als het niet echt grappig is. De eerste vond ik zelf een hidden gem, Ik had niet verwacht hem zo tof te vinden. Geweldige characters, super grappig, mooi verhaal etc. Niets daarvan zag ik in de trailers van de nieuwe.
Telltale mist echt en dat zie je terug in die trailers.
Bijzonder dat deze game dan überhaupt nog positieve reviews ontvangt.
[ Voor 27% gewijzigd door Hulleman op 20-10-2022 17:18 ]
Dit moet normaal wel lukken. Waar ik tegenaan loop bij samen met zonen op twee xboxen spelen is dat mijn account nog ingelogd is op de Xbox waar mijn zonen spelen. Dat geeft bij sommige spellen problemen. In andere woorden, log jezelf uit op de series s als je maat langskomt.GluonC schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:52:
Ik heb sinds een paar dagen een Series X, ik zit nu dus met 2 consoles even. Ik wou dit weekend samen met een maat samen Hell Let Loose gaan spelen bij mij thuis, hij op de oude Series S, en ik op de Series X.
Ik heb een nieuw account aangemaakt zodat ik een maand gratis live heb, maar als ik nu Hell Let Loose op beide consoles opstart staat er dat ik al een spel aant spelen ben op de Series S. Is er geen mogelijkheid om samen met een maat allebei op een Xbox bij mij thuis een spel online samen te spelen? Vroeger was dat allemaal zo lekker makkelijk, ik mis die tijden dat je lekker samen naast elkaar zit om een potje te gamen.
Ik heb de Series S met mijn account ingesteld als home Xbox. De Series X heb ik met zijn account ingesteld als home Xbox, nu zou ik volgens verschillende video's op YT samen kunnen spelen. Maar als ik nu HLL opstart op beide consoles, krijg ik alsnog te zien dat ik al een spel aant spelen ben op een andere console. Vraag me af waarom dit zo ingewikkeld moet zijn.
Kan zijn dat er spellen zijn die het niet toestaan dat je zo samen speelt. Ik ben ze nog niet tegengekomen. Heb HLL niet gespeeld maar het werkt prima met Halo Infinite, Fall Guys en Sea of Thieves zonder dat ik die spellen ooit aan het account van mijn zonen heb gekoppeld.
Ik heb smakelijk moeten lachen om de reacties over 30fps en dat deze huidige consoles maar “Middelmatige PC’s zijn”. Het lijkt gewoon op pure luiheid van de ontwikkelaar, maar eigenlijk geloof ik niet eens dat een game ontwikkelaar dit als klaar bestempeld. Volgens mij zijn ze onder druk gezet vanuit hogere hand..Hulleman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:10:
Digital Foundry heeft een techreview van Gotham Knights. De game ziet er eigenlijk minder goed uit dan Arkham Knight (7 jaar oud) en draait op de XSX op momenten op 20fps. Volgens DF technisch een onacceptabele game. Oh boy…..
Bijzonder dat deze game dan überhaupt nog positieve reviews ontvangt.
Dit kun je gewoon niet verkopen.
Wat ik merk bij de Elite V2 is dat er heel snel vingervkekken op verschijnen. Voornamelijk de gebieden waar de rubber grips niet zitten. Hoe maak jij de controllers schoon? Gebruik je speciaal spul en een brildoekje bijvoorbeeld?MRE-Inc schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:14:
[...]
Idd, sommigen zijn echt zwijnen. Ik eet af en toe ook wel iets tijdens het gamen, maar maak mijn handen altijd wel schoon. Heb nog het geluk dat ik een kleine heb rondlopen die gebruik maakt van snoetenpoetsdoekjes. Nee, mijn controllers zien er helemaal spik en span uit.
Toen ik de V1 net had probeerde ik mezelf aan te wennen de controller na het spelen elke keer terug in de pouch te doen, mooi beschermd. Is me even gelukt maar al vrij gauw liet ik de controller toch vaker gewoon op de bank of tafel liggen.
[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 20-10-2022 19:55 ]
Een RTX3080 draait deze game ook amper op 30fps. Dus het is inderdaad een technisch probleem dan dat het aan de capaciteiten ligt van de consoles.Mosin schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:01:
[...]
Ik heb smakelijk moeten lachen om de reacties over 30fps en dat deze huidige consoles maar “Middelmatige PC’s zijn”. Het lijkt gewoon op pure luiheid van de ontwikkelaar, maar eigenlijk geloof ik niet eens dat een game ontwikkelaar dit als klaar bestempeld. Volgens mij zijn ze onder druk gezet vanuit hogere hand..
Dit kun je gewoon niet verkopen.
En F1 22 en Rogue Lords.
Mwoah ik zie genoeg PC video's die wel gewoon prima draaien, al kun je daar veel makkelijker resolutie droppen, raytracing uitzetten en details wat lager. Ik vind het jammer dat de consoles niet een performance mode hebben om in ieder geval wat meer FPS te krijgen ten koste van wat detail. Mij maakt raytracing nog steeds weinig uit. Ik zit na de reviews wel te twijfelen of ik hem wel op console moet gaan spelen en niet gewoon beter op mijn pc die hem wel gewoon met 60fps kan draaien met fatsoenlijke kwaliteit verder.Hulleman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:46:
[...]
Een RTX3080 draait deze game ook amper op 30fps. Dus het is inderdaad een technisch probleem dan dat het aan de capaciteiten ligt van de consoles.
Ik zie trouwens dat er geen Gotham Knights topic is, maar ik denk dat we het hier vooral over de console versie moeten hebben. Punt blijft in ieder geval dat het qua performance wel mee lijkt te vallen, maar er vooral rare design-keuzes zijn waarom de game niet beter draait en met de huidige uitstel daar al niet veel verandering in is gekomen.
Vandaag voor eerst Persona getest. Heerlijke game tot nu toe.
Blijft me verbazen wat die gamepass allemaal aanbied.
Gisteren lego Brick Tales ook gekocht via een omweg.
Valt nog goed te doen met controller, leuk tussen doortje.
Natuurlijk. Ik ben momenteel bezig met Ratchett&Clank op de PS5, en op XsX ook Elden Ring uitgespeeld tijdje terug. Beide fantastisch mooie games, beide op 60fps en met gfx die een pak mooier zijn dan die Batman game. Is gewoon rommel, meer is het niet. De nieuwe consoles kunnen echt fantastische dingen, maar dan moet je wel deftige engine+talent hebben.Hulleman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:46:
[...]
Een RTX3080 draait deze game ook amper op 30fps. Dus het is inderdaad een technisch probleem dan dat het aan de capaciteiten ligt van de consoles.
De speediest op de console zelf heeft prima resultaten.
Dat is bij mij altijd al traag geweest, tis wel iets beter geworden, maar veel te traag voor wat er moet gebeuren.Donstil schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:47:
Is het uploaden van screenshots bij jullie nou ook zo traag? Ik heb misschien niet de snelste upload op ziggo 600/50 maar hij doet nu al een minuut over een foto.
De speediest op de console zelf heeft prima resultaten.
Heb het maar geaccepteerd
Xbox
Ja dat laatste doe ik nu ook maar alleen wil nu wat screenshots van COD Amsterdam met iemand delen en dan zit je met 20 foto’s een half uur te wachtenBM schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:50:
[...]
Dat is bij mij altijd al traag geweest, tis wel iets beter geworden, maar veel te traag voor wat er moet gebeuren.
Heb het maar geaccepteerd
Het halpt in ieder geval wat om alle draaiende games en apps te sluiten tijdens uploads.Donstil schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:53:
[...]
Ja dat laatste doe ik nu ook maar alleen wil nu wat screenshots van COD Amsterdam met iemand delen en dan zit je met 20 foto’s een half uur te wachten
https://xbox-store-checke...re/DEATHLOOP/9p5z4530318l
Dit topic is gesloten.
![]()
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |