[Serie] Star Trek: Strange New Worlds

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:29
ErikT738 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:34:
Aflevering 5 is weer heel wat anders. Het voelt meer aan als Stargate dan Star Trek, maar op een goede manier. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat.

Eigenlijk wil ik ook gewoon nieuwe Stargate, of gewoon nieuwe sci-fi in het algemeen.
Ja ik zou ook wel een nieuwe stargate willen, of een nieuwe sci fi achtige serie idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:53
ErikT738 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:34:
Aflevering 5 is weer heel wat anders. Het voelt meer aan als Stargate dan Star Trek, maar op een goede manier. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat.

Eigenlijk wil ik ook gewoon nieuwe Stargate, of gewoon nieuwe sci-fi in het algemeen.
De mede maker is er van overtuigt, dat er wel uiteindelijk een nieuwe komt. Hopelijk doet amazon er wat mee. Het is nu iets van 14 jaar geleden ivm laatste serie. Stargate universe, zwakke start, maar uiteindelijk de latere seizoenen prima vermaak en dan wordt de stekker eruit getrokken. :-(

Uiteindelijk hopen, aangezien deze Star Trek nu eindigd na 5 seizoenen.

Heb je toevallig ook travellers gezien op netflix is ook van brad wright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dagarkin schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:48:
[...]

De mede maker is er van overtuigt, dat er wel uiteindelijk een nieuwe komt. Hopelijk doet amazon er wat mee. Het is nu iets van 14 jaar geleden ivm laatste serie. Stargate universe, zwakke start, maar uiteindelijk de latere seizoenen prima vermaak en dan wordt de stekker eruit getrokken. :-(

Uiteindelijk hopen, aangezien deze Star Trek nu eindigd na 5 seizoenen.

Heb je toevallig ook travellers gezien op netflix is ook van brad wright
Ja Universe vond ik ook wel vermakelijk, trage start. Maar het werd steeds leuker.
Jammer dat de stekker daar uitgetrokken is, ah dat seizoen 5 van New Worlds laatste is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Carlos0_0 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Ja Universe vond ik ook wel vermakelijk, trage start. Maar het werd steeds leuker.
Jammer dat de stekker daar uitgetrokken is, ah dat seizoen 5 van New Worlds laatste is wel jammer.
Ja helaas idd.

Ook ander minpuntje Strang New Worlds, dat het laatste seizoen 6 aflevering heeft. Dus totaal hebben we dan 46 afleveringen.

Lower decks heeft ook 5 seizoen met 50 afleveringen.

Ook de deal met Alex Kurtzman is in 2026 afgelopen. Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor Star trek. Positief gezien kunnen de productiekosten, aanzienelijk dalen, aangezien het niet met in samenwerking moet met secret hideout(productie bedrijf (Alex Kurtzman).
Denk wellicht de oorzaak ook wel. Dat ze vroegtijdig stoppen, aangezien meer seizoenen, door bovenstaande factoren aanzienlijke de productiekosten stijgen.

Maar goed denk dat de meesten we blij zijn, dat hij ophoudt. https://www.reddit.com/r/...man_has_been_good_or_bad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:10
Je snapt neem ik aan zelf ook wel dat een dergelijke Reddit post haters aantrekt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dagarkin schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:28:
[...]

Ja helaas idd.

Ook ander minpuntje Strang New Worlds, dat het laatste seizoen 6 aflevering heeft. Dus totaal hebben we dan 46 afleveringen.

Lower decks heeft ook 5 seizoen met 50 afleveringen.

Ook de deal met Alex Kurtzman is in 2026 afgelopen. Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor Star trek. Positief gezien kunnen de productiekosten, aanzienelijk dalen, aangezien het niet met in samenwerking moet met secret hideout(productie bedrijf (Alex Kurtzman).
Denk wellicht de oorzaak ook wel. Dat ze vroegtijdig stoppen, aangezien meer seizoenen, door bovenstaande factoren aanzienlijke de productiekosten stijgen.

Maar goed denk dat de meesten we blij zijn, dat hij ophoudt. https://www.reddit.com/r/...man_has_been_good_or_bad/
Ik heb Lower decks nooit echt gevolgd, maar moet ook zeggen het in die style mij ook helemaal niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Heb gisteren aflevering 2 gekeken.
Mwah, slecht te volgen en ook niet goed uitgevoerd zoals we dit in de andere ST series wel hebben gezien.
Kan er niet meer dan een 6je voor geven.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
slecht te volgen? Wat was er precies slecht te volgen? Het was toch vrij simpel hoe dat het allemaal in elkaar zat.

spoiler:
. De referentie naar Q was gewoon niet te missen

[ Voor 44% gewijzigd door Webgnome op 08-08-2025 14:37 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:57
Carlos0_0 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Ik heb Lower decks nooit echt gevolgd, maar moet ook zeggen het in die style mij ook helemaal niet trekt.
Ik zou het toch een keer proberen als Star Trek fan. Naast alle referenties staan de meeste afleveringen ook zelfstandig als "Trek" verhaal.
Carlos0_0 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Ik keek Universe als jonge tiener en heb het recent nogmaals gekeken, en ik begrijp het wel. Het is gewoon overladen met dingen waar de meeste sci-fi fans niet op zitten te wachten, zoals veel onnodig drama en die verschrikkelijke seks-stenen. In seizoen twee ging het wel beter, maar de meeste fans waren op dat moment al afgehaakt (tiener-Erik in ieder geval wel).

@Dagarkin Travellers kan ik iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
ErikT738 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:08:
[...]

Ik zou het toch een keer proberen als Star Trek fan. Naast alle referenties staan de meeste afleveringen ook zelfstandig als "Trek" verhaal.
[...]

Ik keek Universe als jonge tiener en heb het recent nogmaals gekeken, en ik begrijp het wel. Het is gewoon overladen met dingen waar de meeste sci-fi fans niet op zitten te wachten, zoals veel onnodig drama en die verschrikkelijke seks-stenen. In seizoen twee ging het wel beter, maar de meeste fans waren op dat moment al afgehaakt (tiener-Erik in ieder geval wel).

@Dagarkin Travellers kan ik iedereen aanraden.
Ik zal het nog eens proberen, en Travelers ook :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dagarkin schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:48:
Het is nu iets van 14 jaar geleden ivm laatste serie. Stargate universe,

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:34
Ik zie nog maar 2 afl staan, wanneer komt nr3?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Mel33 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:38:
Ik zie nog maar 2 afl staan, wanneer komt nr3?
Maandag.

Als je op de website kijkt van sky krijg je wel te zien, maar via de app ontbreekt deze info.

@Raven nog niet, maar zou je deze wel aanraden ook ivm laag cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
De app, op de lg tv iig, geeft netjes aan op maandag nieuwe aflevering. En ik denk alleen maar. WAAROM. Ach ja wachten we wel geduldig

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb gisteren tot en met ep5 gekeken en zal niet spoilen maar kreeg bij ep 2 weer een gemengd gevoel over dit seizoen, wat ik ook al met seizoen 2 kreeg. Maar goed, de serie zal 5 seizoenen krijgen dus maar even uitzitten ;) net als ik bij Discovery heb gedaan. Weet ook niet zo goed wat ik van het acteerwerk vind, het voelt niet echt als een samenhangende dialoog, alsof ze allemaal langs elkaar praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ben nu s03e03 aan het kijken en kan mij er niet in vinden eerlijk gezegd. Deze aflevering is er weer volgens t boekje.

spoiler:
Moet wel eerlijk bekenen dat ik mij heel erg afvraag waarom dat die zombie's nou nodig waren. Daar had ook een andere oplossing voor gevonden kunnen worden. Ook vond ik het eind gevecht waarbij de Klingon vrouw zichzelf opofferde maar een beetje lafjes? Ach zelf vond ik het dus wel een leuke aflevering om te kijken. Het bevatte de nodige technobabble en ja, er is meer emotie, maar is dat erg? Nee in dit geval vind ik dat zeer zeker niet. Als ik iets wil zien zonder emotie kijk ik wel Expandables 1t/m4

[ Voor 68% gewijzigd door Webgnome op 11-08-2025 19:00 ]

Strava | AP | IP | AW

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:25
De serie heeft zijn problemen, maar de cast is bijna perfect.

• Webgnome
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb gisteren de murder mystery aflevering gekeken en ik heb er toch wel van genoten. Al viel het mij wel op dat Anson Mount een one-trick pony lijkt te zijn?

spoiler:
De referentie naar Gene Roddenberry lag er wel HEEL dik bovenop trouwens..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 12-09 06:55
Wauw. De docu stijl van aflevering 7 kan mij echt bekoren. En ook het donkere "7000 consequenties deel" van de aflevering ervoor incl goed geponeerde emoties van eenieder. Prachtige serie. Nog 2 seizoenen om naar uit te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Aflevering 7....

spoiler:
Die space alien, kom op zeg dat was gewoon Mothra zeg... :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Webgnome schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:56:
Al viel het mij wel op dat Anson Mount een one-trick pony lijkt te zijn?
Acting range heeft hij amper, hij speelt eigenlijk dezelfde karakter in alles waar hij in te zien is. Past wel perfect als captain Pike, dus prima voor deze serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
MoiZie schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:38:
Wauw. De docu stijl van aflevering 7 kan mij echt bekoren. En ook het donkere "7000 consequenties deel" van de aflevering ervoor incl goed geponeerde emoties van eenieder. Prachtige serie. Nog 2 seizoenen om naar uit te kijken!
Mij totaal niet. Ik vond er geen moer aan. Snel maar weer een normale aflevering.
SNW is wel de betere Star Trek serie op het moment. Niet zo zweverig.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Aankomende aflevering wel benieuwd.

Dan de aflevering met 4 en een halve vulcans. Volgens mij zat een voorstukje in de eerste teaser van dit huidige seizoen. Onderstande video.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Zo, gisteren via SkyShitShow S3.E5 gekeken en deze was toch wel weer erg leuk om te kijken moet ik eerlijk bekennen. Het plot was niet heel dik zoals we gewend zijn van dit soort series en toch entertaining genoeg om mij te laten kijken.

spoiler:
Als ik dan toch moet zeuren. De 'bril' die gebruikt werd voor het regenereren van de ogen was wel erg cheap althans zo leek het. Verder was het vrij helder dat naar buiten lopen geen optie was en toch doet de alien dat en ZAP weg was de alien.

Buiten dat, erg leuke aflevering

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-09 15:16
seizoen 3 voelt voor mij persoonlijk nogal lauw aan.
vooral episode 4 was magertjes en
episode 2 zou ook net zo magertjes geweest zijn moest het niet zijn voor de massive spoiler / easteregg op het einde.
Episode 7 deed me nogal hard denken aan de eerste episode van TNG... ik weet het wel, de meeste dingen zijn al eens gedaan en het is moeilijk telkens nieuwe dingen te verzinnen.
Maar uit het oog van een journalist dingen documenteren has also been done before and better ...
Ik kijk een beetje uit naar de muppet aflevering.

Zo vond ik vorig seizoen de musical aflevering ook enorm mooi :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dagarkin schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:10:
Aankomende aflevering wel benieuwd.

Dan de aflevering met 4 en een halve vulcans. Volgens mij zat een voorstukje in de eerste teaser van dit huidige seizoen. Onderstande video.

[YouTube: First Look | Star Trek: Strange New Worlds - Season 3 | StarTrek.com]
^ was _O- , overigens, niet stoppen met kijken wanneer de end credits beginnen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Webgnome
Ik heb de aflvering nog niet gezien, echter als ik af ga op de trailer dan snap ik iets niet. Dit 'serum' zorgt er dus voor dat je Vulcan word. Echter het onderdrukken van emoties etc etc is toch niet iets dat van geboorte af aan al werkt? dat vergt toch ERG veel training/meditatie etc etc? Dat gat moeten de schrijvers toch wel gezien hebben?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Webgnome schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:11:
Ik heb de aflvering nog niet gezien, echter als ik af ga op de trailer dan snap ik iets niet. Dit 'serum' zorgt er dus voor dat je Vulcan word. Echter het onderdrukken van emoties etc etc is toch niet iets dat van geboorte af aan al werkt? dat vergt toch ERG veel training/meditatie etc etc? Dat gat moeten de schrijvers toch wel gezien hebben?
Als je moet aannemen dat een serum kan zorgen dat je in een Vulcan transformeert dan is het niet zo vergezocht dat de Vulcan-fysiek gecombineerd met jouw 'ziel' resulteert in een wezen dat al voor een groot deel de juiste gereedschappen heeft om emoties te onderdrukken. Vulcans hebben voor zover ik weet van nature een nogal heftige emotionele kant, dus het idee dat ze evolutionair gezien ook lichamelijk al goed zijn uitgerust om emoties te onderdrukken en dat dat sterkere uitwerkingen heeft op een wezen dat wordt getransformeerd in een Vulcan ligt voor de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Patriot schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:27:
[...]

Als je moet aannemen dat een serum kan zorgen dat je in een Vulcan transformeert dan is het niet zo vergezocht dat de Vulcan-fysiek gecombineerd met jouw 'ziel' resulteert in een wezen dat al voor een groot deel de juiste gereedschappen heeft om emoties te onderdrukken. Vulcans hebben voor zover ik weet van nature een nogal heftige emotionele kant, dus het idee dat ze evolutionair gezien ook lichamelijk al goed zijn uitgerust om emoties te onderdrukken en dat dat sterkere uitwerkingen heeft op een wezen dat wordt getransformeerd in een Vulcan ligt voor de hand.
Ik keur deze technobabble Star Trek waardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

ErikT738 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:38:
[...]

Ik keur deze technobabble Star Trek waardig.
Haha, ja het blijft fictie en dus uit de duim gezogen. Hoe aannemelijk je het laat klinken is meestal belangrijker dan hoe realistisch het is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Voor mij was aflevering 8 een misser, ik vond het niet echt grappig (ik neem aan dat ze daarvoor gingen) of interessant. Ik heb wel veel meer bewondering gekregen voor Ethan Peck als Spock. Interactie tussen Doug en Spock was wel geweldig :)

Ik hoop dat deze cast, na het aflopen van de serie, een big budget film krijgt. Zal nooit gebeuren, maar ik blijf hopen.

[ Voor 20% gewijzigd door mister_S op 28-08-2025 21:20 ]

• rimave
O, deze aflevering 8 was weer… logical… hilarisch.
Dat is ook wat Strange New Worlds leuk maakt. De samenstelling van de crew en de soms absurde afleveringen. Vooral ook even blijven kijken na de complete aftiteling. Komt nog een leuk stukje na. _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Raven schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:04:
[...]

^ was _O- , overigens, niet stoppen met kijken wanneer de end credits beginnen.
Is not of isn’t? 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:40
In het begin van aflevering 8 ook gewoon de sattelietfoto van Antwerpen op het scherm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Afrit13 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:07:
In het begin van aflevering 8 ook gewoon de sattelietfoto van Antwerpen op het scherm.
goed opgemerkt!
Gegeven ons politiek systeem kan ik me best inbeelden dat de schrijvers zoiets hebben van 'complicated enough to be alien, show it!' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hoe kunnen jullie nu al afl 8 zien?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
Mel33 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:15:
We hebben connecties met de Orions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mel33 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:15:
Op een manier die niet op GoT besproken mag worden, laten we het maar op "via via" en VPN houden ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
Raven schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:32:
[...]

Op een manier die niet op GoT besproken mag worden, laten we het maar op "via via" en VPN houden ;)
Ironisch is er een hele topic over https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1634487
Sowieso zou je op dit forum wel verwachten dat bovenstaande wel vrij algemene kennis is van een tweaker.

Bovenstaande topic mag uiteraard en geeft indirect toch de mogelijkheid om het geen te doen wat we hier natuurlijk niet mogen bespreken

[ Voor 13% gewijzigd door Dagarkin op 30-08-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat begrijp ik niet, het mag of mag niet toch of zie ik dat verkeerd?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
snah001 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:25:
Dat begrijp ik niet, het mag of mag niet toch of zie ik dat verkeerd?
Geen bronnen, maar het hoe qua software is geen enkel probleem, vandaar de opmerking ironisch en een link naar dat topic, aangezien het bovenstaande topic je via deductie alsnog wel de bronnen kan achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oke vpn, ik dacht jullie hebben een andere streaming-dienst.

Welke vpn werkt voor jullie het best dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Gisteren aflevering S3.E6 gekeken en dat was toch wel een dijk van een aflevering hoor.
spoiler:
Voor het eerst, volgens mij, de TOS crew samen gezien?
Het had alles in zich volgens mij wat Star Trek maakt wat Star Trek moet zijn. Vooral het einde was gewoon goed wat mij betreft.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:04:
Gisteren aflevering S3.E6 gekeken en dat was toch wel een dijk van een aflevering hoor.
spoiler:
Voor het eerst, volgens mij, de TOS crew samen gezien?
Het had alles in zich volgens mij wat Star Trek maakt wat Star Trek moet zijn. Vooral het einde was gewoon goed wat mij betreft.
S03E06 was wel erg gaaf ja

spoiler:
maar 07 en 08? meh...

Wat ik mis aan deze ST series is een doel/doorlopend verhaal. Bij Voyager was het de reis van D kwadrant naar huis, DS9 was het verhaal van DS9 en de exploratie verder dan het station (kickstart vanaf de Dominion Wars).
Zelfs Discovery had een doorlopende of achterliggende verhaallijn, SNG heeft dat niet. Merk dat ik daar zelf ook niet zo goed mee kan dealen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
ArcticWolf schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:26:
[...]

S03E06 was wel erg gaaf ja

spoiler:
maar 07 en 08? meh...

Wat ik mis aan deze ST series is een doel/doorlopend verhaal. Bij Voyager was het de reis van D kwadrant naar huis, DS9 was het verhaal van DS9 en de exploratie verder dan het station (kickstart vanaf de Dominion Wars).
Zelfs Discovery had een doorlopende of achterliggende verhaallijn, SNG heeft dat niet. Merk dat ik daar zelf ook niet zo goed mee kan dealen.
spoiler:
Captain Pike's vriendin wiens naam me even ontschoten is blijft deels Gorn, en ze hebben nog een ongenode gast in het schip zitten.

Uiteraard zit het niet in elke aflevering, maar bij Voyager of DS9 speelde de rode draad ook vaak genoeg geen rol. In STD deden ze het echter te veel naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:34:
[...]

spoiler:
Captain Pike's vriendin wiens naam me even ontschoten is blijft deels Gorn, en ze hebben nog een ongenode gast in het schip zitten.

Uiteraard zit het niet in elke aflevering, maar bij Voyager of DS9 speelde de rode draad ook vaak genoeg geen rol. In STD deden ze het echter te veel naar mijn idee.
spoiler:
Captain Batel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
ArcticWolf schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:26:
Dat was toch de bedoeling met deze serie. Weer terug naar het Mission of the Week model zoals met the original series.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ErikT738 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:34:
[...]

spoiler:

spoiler:
Welke gast is dat ook alweer 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Webgnome schreef op woensdag 3 september 2025 @ 07:54:
[...]
spoiler:
Welke gast is dat ook alweer 8)7
spoiler:
De body-snatch alien uit de Stargate-achtige aflevering die er o.a. voor zorgde dat Captain Batel full-Gorn ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
De rode draad is toch dat ze vreemde nieuwe werelden ontdekken. Zit hem in de naam ook haha. En dan in de breedste zin vh woord ‘werelden’ met een beetje van tos en tng. Iig de reden waarom starfleet lidmaatschap zo divers is.
Het zit voor TOS aan en na Enterprise.

Maar er zit ook een andere rode draad in. En dat is met de kennis van TOS een vaste waarde. Ik vond de afl met je jonge Khan bijv, en dan met name de ‘Kirk’ rol, ook goed neergezet met de juiste trekjes van Kirk.

En een rode draad die niet op de serie of in de serie er toe doet, is dat we de personages individueel leren kennen.

• snah001
Heb zonet aflevering 5 gekeken en dit is echt gelukkig weer een Star Trek aflevering van de oude stempel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:01
snah001 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:46:
Heb zonet aflevering 5 gekeken en dit is echt gelukkig weer een Star Trek aflevering van de oude stempel.
Net als een andere tweaker hier (*edit* @ErikT738 dus _/-\o_ ) eerder voelde ik bij deze aflevering ook Stargate vibes. Ik zou het niet raar gevonden hebben moesten ze over chappa'ai gesproken hebben :9

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 05-09-2025 08:37 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Deze aflevering was ook weer tof.
spoiler:
Achteraf heb ik ook het idee dat Erica's plan nooit ging werken, en dat de enige reden dat ze het heeft overleefd een interventie van de Metrons was. Tijdens de explosie was er een blauw licht wat door geen enkel karakter werd benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
ErikT738 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:20:
Deze aflevering was ook weer tof.
spoiler:
Achteraf heb ik ook het idee dat Erica's plan nooit ging werken, en dat de enige reden dat ze het heeft overleefd een interventie van de Metrons was. Tijdens de explosie was er een blauw licht wat door geen enkel karakter werd benoemd.
spoiler:
Hmm, ik was niet zo onder de indruk van deze aflevering (in een verder sterk seizoen). Dit is al zooooo vaak gedaan. Dat Erica wat closure tegenover de Gorn heeft, prima voor de karakterontwikkeling, maar verder erg generiek. Ook dat deel met de Metrons was niet nodig geweest imho. Niet alles hoeft uitgelegd te worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45
DappereDodo schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:12:
[...]
spoiler:
Hmm, ik was niet zo onder de indruk van deze aflevering (in een verder sterk seizoen). Dit is al zooooo vaak gedaan. Dat Erica wat closure tegenover de Gorn heeft, prima voor de karakterontwikkeling, maar verder erg generiek. Ook dat deel met de Metrons was niet nodig geweest imho. Niet alles hoeft uitgelegd te worden...
spoiler:
Die metro-metron zei "we may have to alter your perception of the Gorn". Waarschijnlijk bedoeld om de boel weer canon te trekken met TOS waar ze er nog nooit van gehoord hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
MoiZie schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:38:
Hier sluit ik mij bij aan. Zojuist via SkyShowTime s03e07 gekeken en, ja dit soort dingen zijn al eens gedaan, en ja er zijn betere varianten van en nee ik vind dat geen probleem. Dit was gewoon een erg mooie aflevering in dit universum. Je kon vanaf de introductie van de missie al aanvoelen waar dit heen zou gaan, is dat erg? Nee, het ging er namelijk niet om het wat echter wel om het hoe.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CopyCatz schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:15:
[...]
spoiler:
Die metro-metron zei "we may have to alter your perception of the Gorn". Waarschijnlijk bedoeld om de boel weer canon te trekken met TOS waar ze er nog nooit van gehoord hadden.
spoiler:
vond de Gorn ook al erg verdacht :X in geen enkele andere ST van gehoord en nu opeens een sterke "vijand", hoop dat je gelijk hebt. Overigens ook nooit van een Metron gehoord :P
Kijk verder wel uit naar de volgende seizoenen maar hoop dat ze iets meer werken aan een verhaallijn ook al was dat niet het doel van deze serie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
ArcticWolf schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:42:
spoiler:
vond de Gorn ook al erg verdacht :X in geen enkele andere ST van gehoord en nu opeens een sterke "vijand", hoop dat je gelijk hebt. Overigens ook nooit van een Metron gehoord :P
Ze zaten ook al in die beruchte aflevering " Arena"

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Centauriprime schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:46:
[...]

Ze zaten ook al in die beruchte aflevering " Arena"
oof zover ga ik niet terug hoor haha, 1967 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ArcticWolf schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:42:
[...]
spoiler:
Kijk verder wel uit naar de volgende seizoenen maar hoop dat ze iets meer werken aan een verhaallijn ook al was dat niet het doel van deze serie 8)7
Nog nooit van de Gorn gehoord? Wat ben je dan voor Trekkie 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:35:
[...]

Nog nooit van de Gorn gehoord? Wat ben je dan voor Trekkie 8)7
Oh shit.. ze zaten ook in Enterprise haha, helemaal vergeten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:38:
[...]

Oh shit.. ze zaten ook in Enterprise haha, helemaal vergeten 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uY8dCx28iWjh4Bok6FltrnEKiKs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Dt36IYhYyek0uDf6kj7SkZGO.jpg?f=user_large

Ken je klassiekers :D

Dat de Gorn een grote rol spelen, verbaast me niet echt. Kirsten Beyer schrijft ook voor SNW. En zij heeft ook ST boeken geschreven en daar komen de gorn ook regelmatig in voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
Raymond schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:31:
[...]

[Afbeelding]

Ken je klassiekers :D

Dat de Gorn een grote rol spelen, verbaast me niet echt. Kirsten Beyer schrijft ook voor SNW. En zij heeft ook ST boeken geschreven en daar komen de gorn ook regelmatig in voor.
Tja, kan je echt verwachten dat mensen TOS nog hebben gezien? In TNG, DS9 en VOY zitten ze geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
ErikT738 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:45:
[...]

Tja, kan je echt verwachten dat mensen TOS nog hebben gezien? In TNG, DS9 en VOY zitten ze geloof ik niet.
Nee, dat klopt. De gorn worden alleen ff aangehaald, in de aflevering waar Picard op een planeet met die dude zit die alleen in "allusions" praat. Gek genoeg had ik die aflevering in m'n hoofd en ik dacht dat dat een Gorn was. Maar dat heb ik me verkeerd herinnerd. Dus geen Gorn in TNG.

Betere uitleg:
https://www.slashfilm.com...n-3-tng-gorn-reinvention/

• Mel33
Of topic maar ik wilde dit jullie niet onthouden hahah
Beam me up bubba. Leuke ai song
YouTube: Redneck Star Trek – Beam Me Up, Bubba | AI Country Star Trek Parody

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Nu is seizoen 3 helemaal uit - en ik ben er nog niet eens aan begonnen, maar wel benieuwd: er zou volgens geruchten een muppet-crossover aflevering in komen. Is dat uiteindelijk gebeurd? Welke aflevering en was het een beetje geslaagd?

Edit: even wat met google gezocht, maar de Muppet cross-over lijkt pas in seizoen 4 te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door vanaalten op 11-09-2025 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
Ik vond de laatste aflevering een mooie. Geen cliffhanger op t einde. Hoop dat 't nieuwe seizoen snel komt. En daarna met Kirk verder.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Centauriprime schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:34:
Ik vond de laatste aflevering een mooie. Geen cliffhanger op t einde. Hoop dat 't nieuwe seizoen snel komt. En daarna met Kirk verder.
Snel uit komt, heb je IMDB al gezien daar staat het jaartal :+, lijkt elke keer rond mei/ juni ongeveer te beginnen.
Dus zal volgend jaar juni ongeveer zijn.

• Mel33
33minuten is mij wel te kort eigenlijk voor een aflevering. Dat was afl7 wel een leuke, en weer even de kern van starfleet helder maken voor de nieuwe kijker.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste