[Serie] Star Trek: Strange New Worlds

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 12:16
Oh waw, episode 3 is heerlijk. Het is duidelijk een filler episode, alhoewel.. er zijn eigenlijk weinig overarching episodes in SNW.

Na de vorige donkere episode, is dit wel een aangename afwisseling. Enige waar ik me wat aan stoor is de donkere verhaallijnen die La'An krijgt.. die zijn wel heel stereotiep aan het worden.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:31
Ik ben groot fan van Lower Decks, maar toch kon ik deze "Hangover in space" niet echt waarderen. Sommige grapjes waren wel leuk, maar het schrijfwerk voelde gewoon niet strak genoeg voor een "Hangover" plot.

Total Eclipse of the Heart in het originele Klingon was wel tof om te horen. Ik ben benieuwd of ze het hele lied hebben gedaan en of het ooit online komt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Dude, where's my shuttle pod. Ik heb er van genoten. Heerlijk. Spock die spock is, Una... Wil ik op Spotify (zoveel details in die scene), en Anson Mount is gewoon een geweldige acteur. Ortegas/Scotty is een gouden combo. Ik houd van deze crew

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:06
Hmm op sky showtime wel vermelding in de info 4k hdr, maar niet tijdens afspelen meer mensen hier last van?

Zelf gebruik ik amper nog sky, maar goed anderen maken hier dan gebruik van, maar anders wel opgezegd.

Zometeen maar weer ff via de nas alles weer aanzetten, zodat ik deze serie wel met hdr kan kijken.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 12:16
ErikT738 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 22:56:
Total Eclipse of the Heart in het originele Klingon was wel tof om te horen. Ik ben benieuwd of ze het hele lied hebben gedaan en of het ooit online komt.
Tijdens die scene kan je ook andere powerballads terugvinden, mooie kwinkslag naar de eerdere musical-episode.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:40
Gisteravond zelf s04e02 gekeken - matig op z'n best. Mysterieuze situatie, mogelijk vreemde wezens aan boord, veel doden - en met z'n drieën besluit je op te splitsen en individueel verder te gaan? Verder vooral veel onduidelijkheid over wat er nou echt aan de hand is.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 17:39
vanaalten schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:41:
Gisteravond zelf s04e02 gekeken - matig op z'n best. Mysterieuze situatie, mogelijk vreemde wezens aan boord, veel doden - en met z'n drieën besluit je op te splitsen en individueel verder te gaan? Verder vooral veel onduidelijkheid over wat er nou echt aan de hand is.
Dit soort episodes zijn er al eerder geweest in vorige Star Trek series, niks nieuws dus maar altijd iets anders.
Eigenlijk niet verkeerd.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.305.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 19:04
Hahaha Scotty zijn duim 🫣 En dat Kirk er echt was hahah geweldig.

Maar dat de scènes zo abrupt van de ene naar de andere gaan is wel storend

Ohja en wat ik echt top en oldscool TOS vind, is dat toeval en dat bad ending script toch totaal verassende een goede uitkomst heeft, en soms een vriendschap opent tussen volken en bemanning etc. Dat is echt TOS af en toe ook. Nicely done iig.

[ Voor 61% gewijzigd door Mel33 op 07-08-2026 21:35 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

E03 is ook wel weer vaag, wel mooi de timing nu de verhalen over de staat van de US vloot naar buiten komt (o.a. de USS Abraham Lincoln e.d.)

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:32
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lvuf9uhypTMSiTUAB9pR-NhsJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHXVhAdj2XVhK38ll7wec8DH.jpg?f=fotoalbum_large
Dit vat mijn oordeel over het “level 5 transporter accident” prima samen.

scintillating

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tc99m schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:15:
spoiler:
Dit vat mijn oordeel over het “level 5 transporter accident” prima samen.
Zodra ik het resultaat zag, moest ik aan een uitspraak van Spike (uit Buffy spin-off Angel) denken _O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Laten we zeggen dat het een bijzondere aflevering is. Qua gimmick best okay, maar wat mij betreft op deze manier niet voor herhaling vatbaar. Ik vond de acteerprestaties en dialogen ook maar matig. Blijkbaar is de tekst van een pop inspreken toch iets anders dan echte live-action.

• Tc99m
Parody schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:00:
Laten we zeggen dat het een bijzondere aflevering is. Qua gimmick best okay, maar wat mij betreft op deze manier niet voor herhaling vatbaar. Ik vond de acteerprestaties en dialogen ook maar matig. Blijkbaar is de tekst van een pop inspreken toch iets anders dan echte live-action.
Aan de ene kant ben ik blij dat het
spoiler:
”all just a dream”
bleek te zijn, want het was écht té absurd, maar die truc gebruiken is tegelijkertijd wel een enorm cliché en in mijn ogen creatieve armoede.

Als je het hele poppengebeuren wegdenkt blijft er maar een heel dun verhaaltje over. Daarnaast werkte het visueel gewoon niet. Je zag in sommige scènes gewoon dat de acteurs stilstonden omdat ze moesten wachten tot een pop in beweging kwam, de bewegingen waren super traag, en er zat inderdaad totaal geen energie in de intonatie van de stemmen. Blijkt maar weer dat stemacteren toch echt een vak is.

scintillating

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 15:56

fv

-------------------> hiero

Kan de muppets* wel waarderen (ook best goed gedaan) en de andere gekkigheden in andere eerdere afleveringen.
SNW neemt zichzelf niet zo overdreven serieus en het houdt de boel een beetje fris.

*: Niet perse origineel, want de komische serie "Community" (2009-2015, aanrader!) heeft dit ook meerdere keren gedaan met de acteurs als 8-bit game, anime, muppets & clay figures :+ .

Elektronica/videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:02
Ik vond het ergens best geinig, maar ergens ook totaal niks, Star Trek onwaardig.
Het begint helaas steeds meer te lijken op 'welke gimmick kunnen we deze week gebruiken', ipv 'welk goed verhaal kunnen we deze week vertellen'.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

fv schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:13:
*: Niet perse origineel, want de komische serie "Community" (2009-2015, aanrader!) heeft dit ook meerdere keren gedaan met de acteurs als 8-bit game, anime, muppets & clay figures :+ .
Ik dacht aan "you're a bloody puppet!", waarna puppet-Angel tekeer gaat tegen Spike _O-

Are you okay?
I'm made of felt. And my nose comes off.
En dan haalt ie zijn neus eraf :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 19:47

GeeBee

Oddball

vanaalten schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:41:
Ik heb idd het laatste deel nog een keer gekeken of ik nou een uitleg gemist had.

Best een leuke aflevering, qua opzet.

E03 Human Best Friend is wel één van de slechtste ooit. Flinterdun verhaal, sloeg nergens op.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 23-08-2026 00:49 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 11:47
Ik merk dat het me allemaal gewoon helemaal niks meer kan schelen. Strange New Worlds was voor mij altijd al een beetje hit en miss en met maar 10 afleveringen in een seizoen moet het niet teveel miss zijn. En naar mijn idee werd dat 'miss' steeds meer en meer. Ik heb nog niks van het laatste seizoen gezien en ik merk dat ik er ook eigenlijk geen zin heb. Ik krijg net genoeg mee om mee te krijgen dat er inderdaad veel teveel gimmicks en rare afleveringen in zitten. Die musical aflevering van vorig seizoen was al extreem dom, maar muppets.....???

Ik ga het waarschijnlijk uiteindelijk wel kijken omdat de personages van SNW nog enigszins te pruimen zijn in tegenstelling tot bijvoorbeeld Discovery.

En ja, 'oude' Star Trek had genoeg goofy, rare afleveringen, maar dat waren er een paar op 26 afleveringen, dus dan was het: ach, volgende keer beter. Als het een paar afleveringen op de 10 zijn, waarbij je vaak ook nog langer dan een jaar moet wachten op het volgende seizoen...dan is het too much.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

E01 en E02 gingen nog wel maar E03 heb ik niet eens afgekeken.
Van E04 zie ik dat het in zwart/wit is? Dat trekt me ook nog niet echt.

Voortaan kijk ik eerste even bij de IMDB Ratings voor een algemeen beeld.

Jammer, want t/m seizoen 3 vond ik het best okay.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• snah001
Wat meningen kunnen verschillen.
Ik heb vorige week afl. 4 van seizoen 4 gekeken en seizoen 4 doet mij het meest denken aan de oudere Star Trek series.
Vertrouwd format doet toch veel goeds.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.305.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:54
Luuk1983 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:14:
Ik merk dat het me allemaal gewoon helemaal niks meer kan schelen. Strange New Worlds was voor mij altijd al een beetje hit en miss en met maar 10 afleveringen in een seizoen moet het niet teveel miss zijn. En naar mijn idee werd dat 'miss' steeds meer en meer. Ik heb nog niks van het laatste seizoen gezien en ik merk dat ik er ook eigenlijk geen zin heb. Ik krijg net genoeg mee om mee te krijgen dat er inderdaad veel teveel gimmicks en rare afleveringen in zitten. Die musical aflevering van vorig seizoen was al extreem dom, maar muppets.....???

Ik ga het waarschijnlijk uiteindelijk wel kijken omdat de personages van SNW nog enigszins te pruimen zijn in tegenstelling tot bijvoorbeeld Discovery.

En ja, 'oude' Star Trek had genoeg goofy, rare afleveringen, maar dat waren er een paar op 26 afleveringen, dus dan was het: ach, volgende keer beter. Als het een paar afleveringen op de 10 zijn, waarbij je vaak ook nog langer dan een jaar moet wachten op het volgende seizoen...dan is het too much.
Ik heb er ook niet echt zin in, maar dat heb ik eigenlijk met alle series wel.
Er zit overal te veel tijd tussen, dat je overal uit raakt. En het meeste wel weer vergeet.

Ik ga hem sowieso wel kijken, als eens het seizoen volledig online is.
En ik ook niks anders aan het kijken ben.

• Truus01
Carlos0_0 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:46:
[...]

Ik heb er ook niet echt zin in, maar dat heb ik eigenlijk met alle series wel.
Er zit overal te veel tijd tussen, dat je overal uit raakt. En het meeste wel weer vergeet.

Ik ga hem sowieso wel kijken, als eens het seizoen volledig online is.
En ik ook niks anders aan het kijken ben.
Als ik dat zou doen, wachten tot het volledige seizoen online is, en niks anders zou kijken, zou ik het waarschijnlijk niet meer kijken.
Bij mij hebben wekelijkse series meer kans om (volledig) bekeken te worden...

• Carlos0_0
Truus01 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:49:
[...]

Als ik dat zou doen, wachten tot het volledige seizoen online is, en niks anders zou kijken, zou ik het waarschijnlijk niet meer kijken.
Bij mij hebben wekelijkse series meer kans om (volledig) bekeken te worden...
Ik kijk gewoon in de tussentijd wat anders, soms een seizoen van een andere serie.
En soms heb ik hele series nog achter de hand(En anders sporadisch zoek ik eens iets), waardoor ik altijd wel wat te kijken heb eigenlijk.

Het is niet dat ik 1 serie kijk ofzo totaal, en dat ik verder maar een beetje rtl of sbs kijk ofzo.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:32
Het laatste 4e seizoen is werkelijk belabberd slecht.
Tenenkrommend.

• Truus01
Carlos0_0 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:30:
[...]

Ik kijk gewoon in de tussentijd wat anders, soms een seizoen van een andere serie.
En soms heb ik hele series nog achter de hand(En anders sporadisch zoek ik eens iets), waardoor ik altijd wel wat te kijken heb eigenlijk.

Het is niet dat ik 1 serie kijk ofzo totaal, en dat ik verder maar een beetje rtl of sbs kijk ofzo.
Daarom juist. Dan zou het er bij mij dus niet meer van komen, dan streep ik dit soort series die op een 5,5 zitten weg. Nu heb ik iedere week wel tijd om toch even die nieuwe aflevering te kijken. Is dus wel tijd die ik niet meer kan spenderen aan een series/seizoenen die ik nog achter de hand heb.

Ik heb meer moeite om te stoppen met een wekelijkse serie, dan een die ik 'op voorraad heb' en achter mekaar zou kunnen kijken.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00
Gisteren S04E06 gekeken, vond het allemaal veels te gehaast, visueel allemaal heel mooi maar te veel gehaast om het maar af te maken daar had Star Trek Discovery ook last van, weinig uitleg veel actie en visueel spectakel.
Ik kan er niet bij dat die aflevering een 8.1 score krijgt op IMDB.
spoiler:
- Hoe heeft Spock het nou overleeft? we moeten maar gokken dat die zo'n enorme blast in die kleine kruipruimte op tijd heeft overleeft, want hoe wist die dat uberhaupt communicatie was weg, beetje nutteloze plottwist?
- Hoe heeft La'an Spock aan zo'n lullig koordje weer mee teruggekregen, terwijl er zoveel G krachten op je worden uitgedrukt en ze er al met veel moeite kwamen.
- Hoe is het nou uiteindelijk met die Dr Joseph afgelopen, ik neem aan goed, want daar wordt op het einde helemaal niks meer echt over uitgelegd behalve dat die op het bedje ligt, die magische super ions hebben hun werk blijkbaar gedaan?
Dat lijkt me toch ook een enorme ontdekking wat gedeeld moet worden met HQ en de rest van de federatie, wat van theorie naar praktijk is gegaan, kan zowel voor fuel zorgen in luttele minuten en voor regeneratie van missende lichaamsdelen zorgen, en wellicht nog wel meer als het zo'n alleskunner is, beetje wat vibranium voor Wakanda is.
Ik vind dit hele laatste seizoen iets teveel fan pleasing en er zit weinig coherentie in, ze steken 1:1 oude concepten nu in een nieuw jasje doen, zelfde wat Star Wars/Disney heeft gedaan pak oude formule en steek het in een nieuw jasje.
Ik ga gokken wat de volgende aflevering is, iets met een transporter malfunction waardoor die van 4 persoonlijkheden 1 maakt en ze moeten leren samenwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 28-08-2026 11:57 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Tc99m
Ik vond de aflevering van gisteren prima. Het is de klassieke disaster aflevering: schud de boel op, verspreid de crew over verschillende locaties, laat ze ieder een eigen probleem oplossen terwijl ze ook moeten samenwerken. Niet bijster origineel maar het werkte wel. Ik geef het een 6.
spoiler:
Ik stoorde me er wel heel erg aan dat de technobabble oplossing om uit de warp-wormhole situatie te komen, heel toevallig óók gebruikt kon worden om M'Benga te genezen, en dat Chapel opeens de skills heeft om dat in elkaar te MacGyveren. Voor mij zou het verhaal honderd keer sterker zijn geweest als Chapel M'Benga op creatieve wijze in leven had weten te houden, tot de Enterprise uit de warp-wormhole kwam, en er goede medische hulp kon worden geboden.
De ruzie die zij vooraf met M'Benga kwam heel erg uit de lucht vallen, duidelijk bedoeld om een conflict tussen twee personen te creëren net voordat ze in een situatie komen waar de een de ander moet redden. Cliché plotelement en lazy storytelling.
De antagonistische relatie tussen Chapel en Boyce vond ik ook heel erg geforceerd. Zijn onsympathieke houding stoorde me ook erg, dat leek in mijn ogen niks op de Boyce die we in de originele pilot (The Cage) zagen. Als je perse aan fanwank wilt doen door oude personages terug te brengen, doe het dan goed en maak ze geen klootzakken als ze dat eerder niet waren.

scintillating

• Tc99m
Turismo schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:36:
Ik kan er niet bij dat die aflevering een 8.1 score krijgt op IMDB.
Er worden heel veel 1 óf 10-scores gegeven op IMDb, de trend is tegenwoordig gewoon dat je een 10 geeft als je het goed vond (in ieder geval bij recente afleveringen en films - bij oudere series en films is de scoring veel genuanceerder). Je ziet ook in de recencies dat mensen opgelucht zijn dat het niet zo'n enorme tegenvaller is als vorige week - dat is volgens mij de laagst scorende aflevering van Star Trek op IMDb ooit.
spoiler:
- Hoe heeft Spock het nou overleeft? we moeten maar gokken dat die zo'n enorme blast in die kleine kruipruimte op tijd heeft overleeft, want hoe wist die dat uberhaupt communicatie was weg, beetje nutteloze plottwist?
- Hoe heeft La'an Spock aan zo'n lullig koordje weer mee teruggekregen, terwijl er zoveel G krachten op je worden uitgedrukt en ze er al met veel moeite kwamen.
spoiler:
Ze hebben Spock meerdere waarschuwingen gegeven dat ze de Ion Pod gingen lanceren (o.a. via de com en daarna door een Red Alert af te geven, waaruit Spock kon afleiden dat hij weg moest wezen - dat is natuurlijk een verwijzing naar de TOS aflevering Court Martial, waarin het een plot point is dat je altijd EERST een Red Alert moet afkondigen voordat je de Ion Pod lanceert). Dus de spanning was niet zozeer hoe hij het zou overleven, maar of hij op tijd uit de pod was gekomen.

La'an heeft recessieve Augment genen die sinds haar transformatie naar een Vulcan (zucht...) in het vorige seizoen meer tot uiting komen, daardoor is ze sterker dan baseline humans. Dus an sich vond ik dat wel geloofwaardig.
Ik vind dit hele laatste seizoen iets teveel fan pleasing en er zit weinig coherentie in, ze steken 1:1 oude concepten nu in een nieuw jasje doen, zelfde wat Star Wars/Disney heeft gedaan pak oude formule en steek het in een nieuw jasje.
Ik ga gokken wat de volgende aflevering is, iets met een transporter malfunction waardoor die van 4 persoonlijkheden 1 maakt en ze moeten leren samenwerken.
Tja, het hele idee van Disco en SNW is natuurlijk dat ze "boldy go where other shows have already gone before". Die fanwank zit er continu in - het zou in mijn ogen veel beter zijn als ze met nieuwe, originele personages komen.

De omschrijving voor de volgende aflevering is...
A temporal anomaly traps the crew inside a soap-opera reality while Pike confronts a life he lost.
Tja. We zullen het zien.

scintillating

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oh nee dat trekt me totaal niet.

Geef me gewone Trek aub. In E01 en E02 konden jullie het wel.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:46

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Tc99m schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:03:
Ik vond de aflevering van gisteren prima. Het is de klassieke disaster aflevering: schud de boel op, verspreid de crew over verschillende locaties, laat ze ieder een eigen probleem oplossen terwijl ze ook moeten samenwerken. Niet bijster origineel maar het werkte wel. Ik geef het een 6.
spoiler:
Ik stoorde me er wel heel erg aan dat de technobabble oplossing om uit de warp-wormhole situatie te komen, heel toevallig óók gebruikt kon worden om M'Benga te genezen, en dat Chapel opeens de skills heeft om dat in elkaar te MacGyveren.
spoiler:
De theorie van "superneutrinos" en het weefselherstellende effect was werk wat M'Benga had gedaan tijdens zijn zoektocht naar een manier om zijn dochter te genezen. Die superneutrinos waren toen puur hypothetisch omdat er geen machine krachtig genoeg bestond om die te kunnen maken. Het "slipstream wormhole" waar ze in zaten zou volgens Chapel's vermoeden wel krachtig genoeg zijn om superneutrinos te maken. Die info heeft ze naar Scotty gestuurd. Hij beredeneerde dat diezelfde superneutrinos tevens deuterium kunnen vormen, wat als brandstof gebruikt kon worden. Pelia complimenteerde hem daarmee: "That's turning lemons into lemonade!"
Dat is wat ik ervan begreep, in elk geval.

[ Voor 3% gewijzigd door FooLsKi op 28-08-2026 12:35 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Tc99m
FooLsKi schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:27:
[...]
spoiler:
De theorie van "superneutrinos" en het weefselherstellende effect was werk wat M'Benga had gedaan tijdens zijn zoektocht naar een manier om zijn dochter te genezen. Die superneutrinos waren toen puur hypothetisch omdat er geen machine krachtig genoeg bestond om die te kunnen maken. Het "slipstream wormhole" waar ze in zaten zou volgens Chapel's vermoeden wel krachtig genoeg zijn om superneutrinos te maken. Die info heeft ze naar Scotty gestuurd. Hij beredeneerde dat diezelfde superneutrinos tevens deuterium kunnen vormen, wat als brandstof gebruikt kon worden. Pelia complimenteerde hem daarmee: "That's turning lemons into lemonade!"
Dat is wat ik ervan begreep, in elk geval.
Ja, ik weet waar het in de aflevering vanaf kwam, maar het stoorde me dat de technobabble oplossing zowel
spoiler:
het warp-probleem als het medische probleem
kon oplossen.

Goede scifi houdt het (binnen de regels van het universum) geloofwaardig, dus niet te veel "magische oplossingen". Dit was gewoon een makkelijke manier om de reset-knop aan het einde van de aflevering in te kunnen drukken. Ze hadden er een sterker verhaal van kunnen maken in mijn ogen.

scintillating

• FooLsKi
  • Laatst online: 11:46

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Tc99m schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:52:
[...]
Ze hadden er een sterker verhaal van kunnen maken in mijn ogen.
Dat sowieso. Er zijn iets teveel 'filler episodes' dit seizoen, naar mijn mening. Ze zijn wel vermakelijk maar ook wat te 'simpel' geschreven. Er zit m.i. geen echte rode draad in dit seizoen, tenzij je "Er gebeurt altijd iets raars op de Enterprise" een rode draad kunt noemen. Voorgaande seizoenen hadden nog wel iets van een basisverhaal. Seizoen 4 komt op mij over als een bij elkaar geraapt zooitje.
Niet dat ik daardoor niet elke week benieuwd ben naar de nieuwe aflevering, trouwens.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• snah001
Was optimistisch over seizoen 4 maar afl. 5 was een kleine domper op de vreugde, helaas.

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:26
Aflevering 5 kon ik niet uitzien, volgens mij hadden ze de muppets anders moeten inzetten, het was zo dwaas dat het me wegdreef. Aflevering 6 was nog ok maar heb ook gelijkaardige kritieken zoals Tc99m.

Ik hoop dat er nog een traditionele "planet of the week" episode komt, zou meer Star Trek gevoel geven.

• Truus01
Ik vond aflevering 6 eindelijk wel weer eens goed.

• Mel33
Luuk1983 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:14:

Ik kan wel zeggen(vooral om de pupet aflevering en om de aflevering erna nml) dat er iemand vd schrijvers graag iets doormidden wil zien hahah

@de rest
spoiler:
En over Spock’s overlevings situatie
Kan misschien zelfs een hele aflevering aan gewijd worden.
spoiler:
Ik noem maar een voorbeeld, dat nutrinos een bijzonder geval van een Vulcan maken. Ik zie mogelijkheden iig.

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 30-08-2026 21:05 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• ArcticWolf
  • Niet online
Grootste kritiek op SNG (vind ik) zijn de onrealistische oplossingen voor zaken die plaatsvinden. Tuurlijk het is allemaal sci-fi, maar:
spoiler:
(super) Nutrino's om M'benga te helen???
spoiler:
Spock buitenlangs laten lopen in een simpel pak die geraakt wordt door debris? maar er verder geen last van heeft behalve de radiation??
spoiler:
die muppet aflevering... pfff
etc.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• GeeBee

GeeBee

Oddball

S04E5 krijgt veel kritiek, maar ik vond de Muppet-aflevering geniaal gedaan.
Het was niet alleen een "random accident episode", maar zowel de voor- en nadelen van het pop-zijn werden gebruikt. En sowieso waren de Muppets treffend gemaakt, vooral Pike en Pelia. Alleen nurse Chapel vond ik minder herkenbaar geslaagd.
Ook de chaos-scene met de rondrennende Muppets was een mooie Muppet-show referentie :D
En natuurlijk de "The needs of the one".
spoiler:
Jammer van het einde "And it had all been a dream".
Daarna met S04E06 een hardere SF-aflevering die ook best om aan te zien was, hoewel de uiteindelijke oplossing als een soort Haarlemmer olie wel een beetje vergezocht was.

SNW verkent andere fomats, neemt zichzelf als SF niet altijd serieus met cross-over referenties en de afleveringen van S04 doen me een beetje denken aan de Short stories van bv Asimov waarin een idee van alle kanten wordt bekeken. De doorlopende verhaallijnen zijn wel een beetje zoek, ik hoop nog wel op een paar Gorn-afleveringen.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Tc99m
GeeBee schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:21:
SNW verkent andere fomats, neemt zichzelf als SF niet altijd serieus met cross-over referenties en de afleveringen van S04 doen me een beetje denken aan de Short stories van bv Asimov waarin een idee van alle kanten wordt bekeken. De doorlopende verhaallijnen zijn wel een beetje zoek, ik hoop nog wel op een paar Gorn-afleveringen.
Star Trek heeft altijd andere formats verkend en sciencefictionconcepten uit verhalen van o.a. Asimov (die overigens goed bevriend was met Gene Roddenberry en ook nog consultant is geweest bij de eerste Star Trek film in '79), Heinlein, Arthur C. Clarke etc. etc. toegepast. De TOS/TNG-era zit er vol mee.

Het is niet dat SNW iets anders doet dan eerdere series (om maar iets willekeurigs te noemen: Voyager nam zich met Bride of Chaotica! ook niet serieus). Ze doen het alleen (volgens velen) minder goed. Dat neemt niet weg dat er kijkers zijn die het wél leuk vinden, dat mag natuurlijk.

De Gorn komen denk ik niet meer terug, die verhaallijn is in Terrarium (waar de Metrons ook verschijnen) redelijk afgerond, met de implicatie dat de resetbutton wordt ingedrukt om te verklaren waarom Kirk en Spock in TOS: Arena niet bekend lijken te zijn met de Gorn.

scintillating

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@Tc99m en ze doen het veel sneller achter elkaar. Dat is wel het grote verschil volgens mij. En daarbij maakt het natuurlijkhet bingen van een serie dat ook wat anders. Vroeger moest je een week wachten je kon niet anders. En als je ze gemist had, had je pech

Strava | AP | IP | AW | SM

• Mel33
Ik vindt het allemaal precies passen bij de naam vd serie

Rare nieuwe werelden.

Je ziet toch bij elke wereld de wetenschap spelen met de theorie en het absurdisme. Maar altijd verklarend en jouw proberen terug op aard zettend.

Puppet afl, hahah ik vond het pure humor en sarcasme en het totaal naar het overduidelijke absurdisme wijzend.

Het doet wel iets out of the box in je brein iig.

Ik vond het einde met de woorden van Pelia heelijk neerzetten voor mij.

En over die nutrinos. Het zijn toch wel de deeltjes die ervoor zorgen dat een zon zijn materie de ruimte in slingert en verspreid (zegmaar ze zorgen voor bestuiving van de bouwmaterialen voor het maken van een nieuwe materie… dacht ik.

Dus ze begeleiden bouwstenen van het universum. die het lichaam nodig heeft voor regeneratie. (Nutrinos gaan ook overal doorheen)

Dus enigszins plausibel, het was ook die theorie van hemzelf als ik mij niet vergis.

• TTLCrazy
  • Laatst online: 15:52

TTLCrazy

Listen to Frankie

Eerst de Muppet Show en nu the Bold and the Beautiful. Beetje jammer de kant waar het nu heen gaat. Als ik een soap wil zien kijk wel ergens anders naar.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• absrnd
  • Laatst online: 15:21
Star Trek soap opera, prachtig :)
vergeet vooral niet tot eind van de credits te wachten, die eigenlijk als opening had gemoeten.

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:28
TTLCrazy schreef op donderdag 3 september 2026 @ 20:23:
Eerst de Muppet Show en nu the Bold and the Beautiful. Beetje jammer de kant waar het nu heen gaat. Als ik een soap wil zien kijk wel ergens anders naar.
De inspiratie was zeer duidelijk "Days of our lives". Dr Chivers, de therapeut, word gespeeld door Deidre Hall. Die speelt in Days of our lives al meer dan 50 jaar een therapeut.

De Q, Trelane, parodieert ook de intro van de soap: " Like sands through the hourglass, so are the Days of our Lives " met de volgende tekst : " Like chronitrons through the hourglass, so are the days of the Enterprise."

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:31
Van alle moderne Star Treks vind ik dit bij verre de beste. De Gorn afleveringen vond ik zelfs ronduit goed zelfs vergeleken met de oudere series. Ook de typische Star Trek vraagstukken over hoe ze met technologie en andere rassen moeten omgaan vind ik prachtig, de afleveringen welke je aan het denken zetten.

Helaas zijn er ook afleveringen die ik echt slecht vind, die musical episode heb ik niet eens afgekeken. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel musicals, vooral die waar het zingen op zwaar onlogische momenten begint...

Jammer dat het zo hit & mis is. Krijg echt het gevoel dat ze af en toe compleet de verkeerde mensen een aflevering laten schrijven. Sommige afleveringen zijn echt als vanouds genieten en anderen zijn jammer van de tijd.

In ieder geval beter dan Picard waar ze de Borg echt flink verpest hebben mijn inziens.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Tc99m
Beetje gek om te zeggen, maar ik vond het niet soapy genoeg. Commit er dan ook aan, en maak het een grote melodramatische bende. Nu hing het er allemaal een beetje omheen, ik had het idee dat sommige acteurs er ook niet echt vol overtuiging inzaten.
spoiler:
Los daarvan vond ik het concept van Pike die zijn echte herinneringen aan zijn niet bestaande dochter moet verwerken wel mooi (net als Picard in TNG: The Inner Light), alleen werd dit door de recap al direct "verklapt" en was het al vrij snel duidelijk dat dit het onderliggende probleem wat hij moest confronteren. Goed idee, matig uitgewerkt, in een aflevering die verder niet heel erg veel bijzonders is. Het was wel snel duidelijk dat het wederom allemaal een soort droom-achtige situatie was en dat bijv. Spocks leven niet écht op het spel stond.

Verder storend dat ze Trelane en de Q weer terugbrengen, terwijl in TOS Trelane de Enterprise voor het eerst lijkt te ontmoeten en ook de crew van de Enterprise hem niet kent. Dat Spock een (half)broer heeft die Sybok heet weet in de film ook niemand, terwijl dit hier een prominent onderdeel is van zijn soap-fantasie, ze achteraf uitgebreid napraten, en in ieder geval Uhura dit zou moeten weten.
Ik geef 't een 4.

scintillating

• GeeBee

GeeBee

Oddball

TTLCrazy schreef op donderdag 3 september 2026 @ 20:23:
Zeker geen BatB, maar Days of the Enterprise. Aftiteling niet afgekeken? ;)

• ArcticWolf
  • Niet online
Xthemes.us schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 00:52:
Van alle moderne Star Treks vind ik dit bij verre de beste.

*knip*
Dat is ook niet zo moeilijk vergeleken met Discovery en Picard... :P

Discovery had eigenlijk geen ST genoemd mogen worden, verder wel vermakelijk behalve de focus op woke en drama. Picard, tja... nostalgisch maar zeker seizoen 3 een flop ;(
SNG seizoen 1, 2 en 3 waren wel goed, dit seizoen vind ik echt jammerlijk slecht.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Picard vond ik uitstekend, effe wennen maar het is goed geacteerd, heeft goede karakters met een goede cast, en de verhalen zijn ok.

het gaat niet goed met de wereld

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:57
Salvatron schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:05:
Picard vond ik uitstekend, effe wennen maar het is goed geacteerd, heeft goede karakters met een goede cast, en de verhalen zijn ok.
Ik vond Picard ook leuk om te kijken.

• Carlos0_0
Salvatron schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:05:
Ik vond Picard ook erg goed, zeer goed mee vermaakt 👍.

• Truus01
Ik vond Picard niet goed, ben het ook gestopt met volgen op een bepaald moment, terwijl ik Discovery juist erg leuk vond.

Maar dit... Het is iedere keer hopen op een goede aflevering, en zo'n domper als dat niet is.

Ach ja, smaken verschillen.

• Carlos0_0
Truus01 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 19:14:
Ik vond Picard niet goed, ben het ook gestopt met volgen op een bepaald moment, terwijl ik Discovery juist erg leuk vond.

Maar dit... Het is iedere keer hopen op een goede aflevering, en zo'n domper als dat niet is.

Ach ja, smaken verschillen.
Discovery vond ik ook wel leuk, het had effe ergens een wat minder seizoen.
Dit was ergens voor mij in seizoen 3 of 4, dus al moment dat ze in de toekomst waren.
Maar daarna werd het wel weer leuk.

Maar vind Strange New World ook erg leuk, deze heeft wat meer weg denk ik van de oude Star Trek (Next generation etc).
Beetje planeten verkennen etc, niet al te veel druk geweld de hele tijd.

Het nieuwe seizoen nog niet gezien, maar daar begin ik nog aan als alle afleveringen online staan.

The Orville vond ik ook best vermakelijk, hier komt schijnbaar ook nog een nieuw seizoen van :).

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 05-09-2026 19:53 ]

• Truus01
Aflevering 8 was ook wel weer normaal. Goed.

• snah001
Gisteren aflevering 7 gekeken.
I.d.d. een kwasi soap met een Q sausje erover heen.
Laat ik nu altijd aan afleveringen met Q in het verleden een enorme grote hekel hebben gehad (Is mijn dingetje..) dus nu na 5 min doorgespoeld naar de laatste 5 min.
Blijkbaar niks gemist dus volgende week naar afl. 8 kijken, wellicht is dat weer het aanzien waard.

• PilatuS
  • Niet online
Niets mis met aflevering 8 inderdaad. Hoop dat de laatste 2 ook zo zijn.

• sigio
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja, 8 was wat meer in de ouderwetse TNG stijl... Maar 7 was onuitstaanbaar idd, en de muppet-episode was ook al een stinker, en dan was er nog een musical aflevering... Soms vraag ik me af waarom ik ze nog kijk.

• Mel33
Was er ooit niet sprake van geweest om van star trek een soap te maken?

Vond de aftiteling wel grappig

Days of the enterprice haha

Ik krijg het idee dat ze in deze SNW serie de kans krijgen om wat oude scripts te proberen, die voor die tijd toen wel opties waren, maar misschien te gedurfd of totaal verwoestend voor de franchise destijds.

Strange new worlds is wel de uitgelezen kans ervoor zo te zien. En ach in elke aflevering zit echt wel geniale Star Trek in. Misschien moet je de seizoenen afleveringen 2 keer kijken om het te zien. (Is sowieso wel een goede tip om dat te doen bij elke film. (Je mist zoveel als je het bij 1 keer laat.))

[ Voor 66% gewijzigd door Mel33 op 12-09-2026 02:21 ]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:07
Mel33 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 01:38:
Ik krijg het idee dat ze in deze SNW serie de kans krijgen om wat oude scripts te proberen, die voor die tijd toen wel opties waren, maar misschien te gedurfd of totaal verwoestend voor de franchise destijds.
Dat is nu niet anders, enige verschil is dat de franchise al lang om zeep is, dus is het in absolute zin minder destructief.

• Webgnome
  • Nu online
Als de franchise om zeep is waarom kijken we er dan naar? :+

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 10:42

Meller

Much to learn, you still have

PilatuS schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 01:19:
Precies dit. Al die zogenaamde leuke afleveringen zijn niet de reden dat ik StarTrek kijk, laatste 2 afl. na 10 min uit gezet. Gelukkig was EP 8 weer zoals verwacht.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:44
Ik heb iets vreemds met aflevering 8. Op 22 min 36 is er een scene overgang met een iets langere pauze met zwart beeld (volgens mij de plek waar in de VS een commercial break zit). Hierna loopt audio en video niet meer synchroon. Beeld loopt voor op de audio. Als ik een andere audio taal kies (b.v. Spaans) loopt het beeld en geluid wel synchroon. Ik kijk via een LG C2 TV met de SkyShowtime app.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 14-09-2026 16:16 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39
PatrickC schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:10:
Ik heb iets vreemds met aflevering 8. Op 22 min 36 is er een scene overgang met een iets langere pauze met zwart beeld (volgens mij de plek waar in de VS een commercial break zit). Hierna loopt audio en video niet meer synchroon. Beeld loopt voor op de audio. Als ik een andere audio taal kies (b.v. Spaans) loopt het beeld en geluid wel synchroon. Ik kijk via een LG C2 TV met de SkyShowtime app.
Precies hetzelfde probleem met Skyshowtime op een AppleTV. Na 22 minuten niet meer aan te gluren en na 4 dagen is Skyshowtime te dom om te fixen. Dan maar de seven seas.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 17 Pro 256GB | iPad Pro M5 11" 256GB 5G | AW Series 12 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• PatrickC
loekf2 schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:12:
[...]

Precies hetzelfde probleem met Skyshowtime op een AppleTV. Na 22 minuten niet meer aan te gluren en na 4 dagen is Skyshowtime te dom om te fixen. Dan maar de seven seas.
Ok, dus zelfs op verschillende platforms. Zojuist ook even op mijn iPad geprobeerd, maar daar inderdaad ook hetzelfde probleem. Raar dat niemand anders hier het gemeld heeft, want zo te lezen zijn er wel een paar die de aflevering ook gekeken hebben. Waarschijnlijk dan via een andere ‘route’. :+

Ik kan dan ook echt niet verder kijken bij zo’n lipsync probleem, omdat ik er dan steeds op zit te letten.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ArcticWolf
  • Niet online
De applicaties van Skyshowtime zijn sowieso bagger... hangt vaak en ook vaak genoeg dat de subtitles out of sync raken en je kan de achtergrond kleur en de grootte van de subs niet aanpassen. Valt nog genoeg te verbeteren...

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:07
Webgnome schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:26:
Als de franchise om zeep is waarom kijken we er dan naar? :+
Ik ben gestopt tijdens de eerste 5 minuten van de bruiloft/droom aflevering. STD ook tijdens 1e seizoen, STA niet eens aan begonnen na het zien van trailers en plaatjes en picard begin seizoen 2 gestopt, s3 wel nog eens bekeken, na vele positieve berichten.

Ik kijk soms in dit topic om te achterhalen of snw weer star trek is, maar helaas. Vond S1 wel prima.

• Mel33
LA-384 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 06:10:
[...]

Ik ben gestopt tijdens de eerste 5 minuten van de bruiloft/droom aflevering. STD ook tijdens 1e seizoen, STA niet eens aan begonnen na het zien van trailers en plaatjes en picard begin seizoen 2 gestopt, s3 wel nog eens bekeken, na vele positieve berichten.

Ik kijk soms in dit topic om te achterhalen of snw weer star trek is, maar helaas. Vond S1 wel prima.
Je hebt helemaal gelijk. Het is niets waard om te kijken. Kijk vooral niet, en kijk voorall slecht. Luister naar meningen van zuur. En je zit perfect on track.

Keep you in the dark pls.

Nee maar wat zegt dit nu over Star Trek als er vier zijn die een bepaalde aflevering niet kunnen behappen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LA-384 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 06:10:
Same here. Aflevering zeven ook vrij snel afgezet. Ging nergens over voor mijn gevoel.
Acht maar weer eens proberen.

• Webgnome
  • Nu online
Dan zou ik gewoon stoppen met kijken als ik jullie was. 8 was uiteindelijk ook niet verrassend en heel erg voorspelbaar. Zelf blijf ik gewoon kijken aangezien ik het wel kan hebben en weet dat dit de route is waar de makers op zijn gegaan. Men moet langzaam gaan toewerken naar het einde van de serie waarbij Mbenga weg is en anderen ook. Benieuwd hoe men dat gaat doen.

Want er komen toch maar 5 seizoenen?

• Tc99m
Webgnome schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:11:
Dan zou ik gewoon stoppen met kijken als ik jullie was. 8 was uiteindelijk ook niet verrassend en heel erg voorspelbaar. Zelf blijf ik gewoon kijken aangezien ik het wel kan hebben en weet dat dit de route is waar de makers op zijn gegaan. Men moet langzaam gaan toewerken naar het einde van de serie waarbij Mbenga weg is en anderen ook. Benieuwd hoe men dat gaat doen.

Want er komen toch maar 5 seizoenen?
Maar M'Benga gaat niet weg, hij blijft op de Enterprise, alleen niet meer als Chief Medical Officer. Of ze moeten het zo gaan schrijven dat hij eerst weg gaat, wordt vervangen door Piper en McCoy als CMO, en dan later weer terug komt als gewone arts.

De enigen die echt weg moeten zijn, zijn Pike, Una, La'an en Ortegas - als ze tenminste nog steeds willen uitkomen waar TOS begon. Al zou je in het geval van La'an en Ortegas misschien nog kunnen zeggen dat ze er nog steeds zijn, maar bij het begin van TOS gewoon niet in beeld waren ofzo.

scintillating

• Webgnome
  • Nu online
Ah ik wist niet dat M'Benga tot de originele crew behoorde. Nu ik het heb opgezocht herriner ik het weer. We gaan zien waar het heen gaat. Vind het overigens wel grappig dat mensen zitten te piepen over deze 'slechte' afleveringen. Je kunt ook eens kijken naar TOS, wat maar 3 seizoen had, naar de afleveringen daar. Daar zaten ook pareltjes tussen.

En ja, deze serie heeft maar 10 afleveringen per seizoen. So what..

[ Voor 50% gewijzigd door Webgnome op 15-09-2026 17:02 ]

• Truus01
Het voordeel is dat er wekelijks een aflevering is. En dat ik dan toch wel weer benieuwd ben of het een gewone, goede, aflevering wordt, ja of nee. Had ik dit moeten/kunnen bingen, had ik het waarschijnlijk afgezet en niet meer gekeken.
(Maar waarschijnlijk vorig seizoen dan al, met die musicalaflevering.)

• PatrickC
N.a.v. het lipsync probleem bij aflevering 8 vanmorgen contact opgenomen met SkyShowtime.
Zojuist deze reactie ontvangen.
Onze excuses voor het synchronisatieprobleem in de content van Star Trek Strange New Worlds. Uw kijkervaring is belangrijk voor ons en we willen natuurlijk niet dat een technisch probleem ervoor zorgt dat u de aankoop misloopt.

We willen u laten weten dat het probleem al bekend is en dat ons team eraan werkt. We stellen uw geduld op prijs, aangezien ons team met prioriteit aan de oplossing van het probleem werkt.

Zodra het probleem is opgelost, zullen we u hiervan per e-mail op de hoogte stellen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt om het op te lossen. Zo lastig zou dat toch niet moeten zijn…

• snah001
PatrickC schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:59:
N.a.v. het lipsync probleem bij aflevering 8 vanmorgen contact opgenomen met SkyShowtime.
[...]
Ben benieuwd hoe lang het duurt om het op te lossen. Zo lastig zou dat toch niet moeten zijn…
Of op een "andere" manier de serie kijken in 4K.
Een beetje Tweaker weet wel hoe.

• Webgnome
  • Nu online
Dat er nog mensen zijn die SkyShowtime gebruiken.. Het is echt de slechtste implementatie van een streamingdienst die ik kan bedenken. Zelfs videoland weet hoe dingen wel moeten :+

• Carlos0_0
Webgnome schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:27:
Dat er nog mensen zijn die SkyShowtime gebruiken.. Het is echt de slechtste implementatie van een streamingdienst die ik kan bedenken. Zelfs videoland weet hoe dingen wel moeten :+
App werkt meer dan prima op mijn LG tv, hebben ze veel leuke content nee.
Maar ja de Star Trek serie zo nu en dan eens, Tulsa King. Nou ja sommige zijn weg van Yellow stone enzo.

Ze hebben er echt wel pareltjes tussen zitten, en heb echt nooit problemen met de content afspelen/ app etc.

• PatrickC
Webgnome schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:27:
Ik heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met de app van SST. En de content is ook prima voor het bedrag dat ik er per maand voor betaal. En de Videoland app als voorbeeld gebruiken? Dat is pas een waardeloze app en streamingdienst.

• Carlos0_0
PatrickC schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:47:
[...]

Ik heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met de app van SST. En de content is ook prima voor het bedrag dat ik er per maand voor betaal. En de Videoland app als voorbeeld gebruiken? Dat is pas een waardeloze app en streamingdienst.
Ook Videoland app totaal geen problemen mee, werkt prima op mijn LG tv ?(Zelfde als Skyshowtime).

• Tc99m
Kunnen de discussies over SkyShowtime en Videoland misschien in hun respectievelijke topics? ;)

SkyShowtime Nederland
Het Videoland Topic

scintillating

• PilatuS
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 01:19:
Nope....

• vanaalten
  • Laatst online: 15:40
Mja, de IMDb scores geven het ook wel mooi aan:
  • Aflevering S04E05 (muppets): 4.7
  • Aflevering S04E07 (soap opera): 4.4
  • Aflevering S04E09 (fantasy/fairy tale): 4.2
Tegelijkertijd:
  • Aflevering S04E01 (dinosaurusen): 8.2
  • Aflevering S04E06 (warp slipstream): 8.0
  • Aflevering S04E08 (alien pursuit): 8.4
De andere afleveringen zitten er tussenin, cijfers tussen een 5 en 7.

Ofwel, er zit geen lijn in de verhaalkwaliteit: het gaat alle kanten op, van ouderwets goed naar creatieve mislukking. Gezien de omschrijving van de aankomende seizoensafsluiter gok ik er op dat dat wel ouderwets goed gaat zijn.

Disclaimer: ik loop achter, heb maar tot S04E06 gekeken, dus baseer mij verder op IMDb scores in plaats van eigen mening.

• snah001
Gisteren afl. 8 bekeken en die was weer te pruimen.

• Truus01
Ik heb nog hoop voor aflevering 10...

• utbone
  • Laatst online: 15:17
Aflevering 9 na 10 minuten uitgezet. Voor het eerst. Bij Discovey was dit nog erger.

Nummer 8 was gewoon zoals het hoort. Actie, ruimte en spanning.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Webgnome
  • Nu online
@utbone zoals het hoort.. je bedoelt. Zoals jij denkt dat het hoort..

• PilatuS
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 18:18:
@utbone zoals het hoort.. je bedoelt. Zoals jij denkt dat het hoort..
De meeste mensen kijken Star Trek omdat ze science fiction willen zien. Deze aflevering is meer een rare fantasy serie op deze manier. Ik denk dat de meeste mensen het wel met zijn mening eens zijn. Dus ja, zoals hij denkt dat het hoort, en daar zal de meerderheid het wel mee eens zijn.

Die IMDB cijfers zeggen ook genoeg. De meeste mensen zitten er niet op de wachten.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:57
PatrickC schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:59:

[...]

Nog steeds niet opgelost.

• andyvie1979
  • Laatst online: 21-09 18:41
En de ondertiteling van aflevering 9 lijkt wel met AI vertaald vanuit de Engelse ondertiteling voor doven en slechthorenden (dus inclusief beschrijvingen van geluiden en acties) zonder controle door een mens. Die ondertiteling is gewoon slecht. Ik ben geswitcht naar de Engelse.

On topic: aflevering 9 voelt niet als Star Trek. Ik kijk voor SF, niet voor fantasy, daar kijk ik andere series voor. De kwaliteit van de afleveringen schommelt enorm dit seizoen en dat neigt steeds meer naar negatief.

• absrnd
  • Laatst online: 15:21
andyvie1979 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:59:
[...]
On topic: aflevering 9 voelt niet als Star Trek. Ik kijk voor SF, niet voor fantasy.
Ter info, heb jij de Originele Star Trek wel eens gezien ?

Afbeeldingslocatie: https://www.missionlogpodcast.com/wp-content/uploads/2015/03/031.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door absrnd op 19-09-2026 17:21 ]

• utbone
  • Laatst online: 15:17
Niet de jij waar je naar verwees, maar ik heb ook de originele gezien. De afwisseling was veel, veel natuurlijker. De verhaallijnen sloten langere tijd op elkaar aan. En tuurlijk waren er ook afleveringen waarvan ik dacht, moet dit nu. Maar op een of andere manier straf ik SNW harder af.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• andyvie1979
  • Laatst online: 21-09 18:41
utbone schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 17:24:
Niet de jij waar je naar verwees, maar ik heb ook de originele gezien. De afwisseling was veel, veel natuurlijker. De verhaallijnen sloten langere tijd op elkaar aan. En tuurlijk waren er ook afleveringen waarvan ik dacht, moet dit nu. Maar op een of andere manier straf ik SNW harder af.
Dat heb ik dus ook. Bij de originele klopt het, maar bij SNW vind ik dat het niet klopt. Misschien heeft dat te maken met eerdere seizoenen. Het voelt alsof ze eerst linksaf gingen en nu ineens rechtsaf zijn gegaan.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
andyvie1979 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:59:
[...]

En de ondertiteling van aflevering 9 lijkt wel met AI vertaald vanuit de Engelse ondertiteling voor doven en slechthorenden (dus inclusief beschrijvingen van geluiden en acties) zonder controle door een mens.
Ik heb even gekeken, maar valt toch wel mee? Zeker geen machinevertaling. Heb je een tijdcode? Vertalen op basis van de Engelse ondertiteling is trouwens zeer gebruikelijk.
On topic: aflevering 9 voelt niet als Star Trek. Ik kijk voor SF, niet voor fantasy, daar kijk ik andere series voor.
Dan vind je TNG Qpid (S04E20) waarschijnlijk ook geen Star Trek?

• Webgnome
  • Nu online
Ben ik dan een van de weinige die S09 wel leuk en entertaining vond? Vond deze aflevering eigenlijk best sterk. Ja het gaat over de gevoelens van La'an. Ja, het gaat over de sprookjeswereld. Echter dat heeft TNG ook gedaan in het verleden ( en Tos waarschijnlijk ook enkele keren ).

Wat ik echter leuk vond was hoe het gecombineerd werd met de origin story van M'Benga ( eerste aflevering met sprookjesfiguren ) en dat het dus niet een losstaand verhaal was als zodanig. Daarnaast vond ik het grappig hoe men, zij het subtiel, de flat earthers even in de maling nam door een planeet te hebben die precies dat is. Een platte aarde.

En begin niet over die draak in space want dan moet ik even wijzen op een aflevering waarin men het heeft over een soort van walvissen in space ( weet ff niet welke van de ST series )

[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 20-09-2026 19:23 ]

• Wildfire
  • Laatst online: 14:51

Wildfire

Joy to the world!

Ik moet zeggen, tot nu toe heb ik alle Star Treks prima gevonden. Wel met af en toe wat minpuntjes (zoals de nieuwe Klingons van Discovery) maar ik bleef me er altijd goed mee vermaken. Veel kritiekpunten die door anderen werden/worden genoemd (voor elke serie) kon ik me eigenlijk nooit in vinden of maar een erg klein beetje. In ieder geval nooit genoeg om me het kijkplezier te ontnemen.

Maar de aflevering van deze week... paar keer op het punt gestaan deze af te zetten. Gaan we nog een keer "Star Trekken" i.p.v. weer een fantasy-aflevering? Ik vind fantasy prima als ik een fantasyfilm of -serie kijk, maar Strange New Worlds begint me iets te vaak "alternatief" te zijn. Anders om het anders zijn. Daar gaat de lol vrij snel vanaf...

Maar goed... seizoen praktisch over en nog een paar afleveringen in het 5e seizoen, ik ga er vanuit dat we het gaan afronden met een echt Star Trek gevoel.

Oh ja... en dan Starfleet Academy. Vind ik nog steeds goed te pruimen, maar ze moeten nu echt eens meer gaan "Star Trekken". Ze zitten merendeels van de tijd op Aarde terwijl de Academy een ruimteschip is. Ga er op uit! :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• snah001
Wellicht waren die walvissen in space geen walvissen maar een species dat een versie van de Xindi waren in Startrek Enterprise.
Die serie heb ik nu 2x bekeken en is toch wel top en de titelmuziek die velen haten vind ik nog niet zo verkeerd.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Truus01 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:12:
[...]

Ik heb nog hoop voor aflevering 10...
Gezien de titel verwacht ik een timeline aflevering.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 21-09-2026 07:04 ]

• Tc99m
Webgnome schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:09:
En begin niet over die draak in space want dan moet ik even wijzen op een aflevering waarin men het heeft over een soort van walvissen in space ( weet ff niet welke van de ST series )
Walvissen in space zijn er niet (als in: zonder dat ze in een ruimteschip zitten, zoals in Star Trek IV). Er zijn wel meerdere afleveringen met space dwelling lifeforms, TNG heeft er een paar (Encounter at Farpoint, Tin Man, Galaxy's Child), Voyager ook een (in Elogium).

Ohja, de Gormagander in Discovery wordt wel specifiek omschreven als een Space Whale (maar die zit er niet echt uit als een walvis vind ik). Dat wordt dacht ik in de aflevering ook wel benoemd (maar toch blijven ze het een space whale noemen :? ).

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 21-09-2026 09:50 ]

scintillating

• Tc99m
GeeBee schreef op maandag 21 september 2026 @ 07:00:
[...]

Gezien de titel verwacht ik een timeline aflevering.
De synopsis omschrijft het ook specifiek als een timeline aflevering.
spoiler:
A temporal crisis brings Pike's Enterprise face to face with the future Kirk will one day inherit.
Volgens Memory Alpha:
This episode technically represents the 1,000th individual work (episode or film) in the Star Trek franchise, if you count Star Trek: very Short Treks and Star Trek: Scouts but exclude Star Trek: Khan.

scintillating

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03
Webgnome schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:09:
Daarnaast vond ik het grappig hoe men, zij het subtiel, de flat earthers even in de maling nam door een planeet te hebben die precies dat is. Een platte aarde.
Daar vond ik dat ze weer net niet 'goofy' genoeg waren, ik verwachtte op z'n minst ook nog enkele olifanten en een grote schildpad :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Kapoen schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:25:
[...]

Daar vond ik dat ze weer net niet 'goofy' genoeg waren, ik verwachtte op z'n minst ook nog enkele olifanten en een grote schildpad :P
4 Stuks met ergens ondergronds het vet van een 5e?

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste