Gisteren S04E06 gekeken, vond het allemaal veels te gehaast, visueel allemaal heel mooi maar te veel gehaast om het maar af te maken daar had Star Trek Discovery ook last van, weinig uitleg veel actie en visueel spectakel.
Ik kan er niet bij dat die aflevering een 8.1 score krijgt op IMDB.
spoiler:- Hoe heeft Spock het nou overleeft? we moeten maar gokken dat die zo'n enorme blast in die kleine kruipruimte op tijd heeft overleeft, want hoe wist die dat uberhaupt communicatie was weg, beetje nutteloze plottwist?
- Hoe heeft La'an Spock aan zo'n lullig koordje weer mee teruggekregen, terwijl er zoveel G krachten op je worden uitgedrukt en ze er al met veel moeite kwamen.
- Hoe is het nou uiteindelijk met die Dr Joseph afgelopen, ik neem aan goed, want daar wordt op het einde helemaal niks meer echt over uitgelegd behalve dat die op het bedje ligt, die magische super ions hebben hun werk blijkbaar gedaan?
Dat lijkt me toch ook een enorme ontdekking wat gedeeld moet worden met HQ en de rest van de federatie, wat van theorie naar praktijk is gegaan, kan zowel voor fuel zorgen in luttele minuten en voor regeneratie van missende lichaamsdelen zorgen, en wellicht nog wel meer als het zo'n alleskunner is, beetje wat vibranium voor Wakanda is.
Ik vind dit hele laatste seizoen iets teveel fan pleasing en er zit weinig coherentie in, ze steken 1:1 oude concepten nu in een nieuw jasje doen, zelfde wat Star Wars/Disney heeft gedaan pak oude formule en steek het in een nieuw jasje.
Ik ga gokken wat de volgende aflevering is, iets met een transporter malfunction waardoor die van 4 persoonlijkheden 1 maakt en ze moeten leren samenwerken.
[
Voor 8% gewijzigd door
Turismo op 28-08-2026 11:57
]