iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)
Paramount Global heeft ons vandaag laten weten dat SkyShowtime in september 2022 live zal gaan in Nederland. Opvallend is dat het lijkt alsof de releasemaand per ongeluk is gelekt door Paramount. Navraag van de redactie van Streamwijzer bij SkyShowtime (losse entiteit vanwege de joint venture met Comcast Corporation) leidt namelijk tot bevestiging noch ontkenning: ze zullen “later dit jaar lanceren”.
Naar alle waarschijnlijkheid was het dus nog niet het plan van SkyShowtime om meer duidelijkheid te verschaffen over de Nederlandse releasemaand, maar is dit via Paramount alsnog gebeurd.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Nomen nescio
Nee nooit genoeg.Bra-Jo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:17:
Nee. Tis genoeg. Na Netflix, Amazon, Disney+, Discovery+ en HBO Max ben ik er klaar mee. Hoe goed hun aanbod potentieel ook is, deze gaat er niet komen. Ik doe het met wat ik heb, en de rest komt van de high seas.
Kan ik eindelijk star trek kijken.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
En uiteindelijk kan je je paar ogen maar voor één serie of film tegelijkertijd inzetten, laat staan streamingsdienstBra-Jo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:17:
Nee. Tis genoeg. Na Netflix, Amazon, Disney+, Discovery+ en HBO Max ben ik er klaar mee. Hoe goed hun aanbod potentieel ook is, deze gaat er niet komen. Ik doe het met wat ik heb, en de rest komt van de high seas.

Al gaan ze met de nieuwe Minions, Jurassic World en Top gun natuurlijk groots lanceren. Ik ben voornamelijk benieuwd naar de Originals, de oude content, films en series heb ik vast al eens gezien.
[Voor 18% gewijzigd door Deezers op 12-08-2022 19:43]
Want je moet ze permanent of helemaal niet hebben?Bra-Jo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:17:
Toen ik in maart HBO heb afgesloten heb ik Netflix opgezegd. Daarbij werd ook aangegeven dat het account 6 maanden bewaard wordt. Dus een dezer dagen maar weer eens afsluiten. Dan kan ik kijken wat nieuw is (Ozark, Stranger Things, Peaky Blinders, ...) en dan wordt het mooi weer opgezegd. €16 voor 4K vind ik persoonlijk te veel voor permanent aan te houden. Zeker nu ik veel oud spul op HBO aan het kijken ben. En met de 50% levenslange korting ook niet interessant om even op te zeggen.
Disney+ doet accounts wellicht wel nooit verwijderen? Die heb ik in de (gratis?) beta aangemaakt, vervolgens opgezegd, en februari dit jaar een maandje afgenomen, en mijn account bestond nog inclusief "voortgang".
In any case, ik ben wel benieuwd naar SkyShowtime. Met Paramount en DreamWorks zullen er ook voldoende blockbuster films bij zitten. En daarnaast zal er ook een goed arsenaal aan series zijn. En afhankelijk van prijs en aanbod komt die er dan ook wellicht permanent. Naast HBO Max, want levenslange korting dan, en Amazon Prime, want nog goedkoper dan HBO en dan de andere Amazon voordelen.
[Voor 35% gewijzigd door Frank op 13-08-2022 09:24]
Alles valt of staat met de aangeboden content. Veel is nog afgegeven in licentie aan Netflix, Prime of Nederlandse tv zenders. Kijk naar HBO Max, dat duurt ook even en ook niet te volgen qua rechtenkwesties...ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:17:
Als ik het goed heb hebben we straks ongeveer alle echt grote maatschappijen in Nederland. Dat we daardoor veel meer Amerikaanse series gewoon binnen 1 of 2 dagen na release in de VS ook hier te zien krijgen.
De prijs en datum voor Italie zijn bekend. Daar gaan ze op 15 september van start. Maandprijs 7.99, jaarprijs 79.90. (Gaat wel om paramount+ daar ( https://www.teamworld.it/...tv/paramount-plus-italia/ ) geen idee of dat nog echt verschillend is.) In het Italiaanse artikel zeggen je op 4 apparaten tegelijk kunt kijken.
Hopelijk gaan we er snel achter komen via een officieel nieuwsbericht.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Discovery+ en HBO Max gaan fuseren, dus dan klopt het weer tochBra-Jo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:17:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles boven de 5 euro per maand per persoon per dienst al te veel vind de laatste tijd, sowieso omdat je maar één ding tegelijk kan kijken en meeste aanbod gewoon niet nieuw is. Dus met delen van andere abonnementen en personen is 5 euro de max per streamingsdienst. En omdat ik al best veel in de bioscoop zie ligt voor mij de focus op series.Frank schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:41:
Nederland is wel een vrij conservatief land qua premium TV en streaming wat de prijs drukt. Het is geen toeval dat zo'n beetje alle premium tv/streaming pakketten rond de €15 blijven hangen terwijl die met vergelijkbaar aanbod in andere landen een stuk duurder zijn, Netflix kost in Ierland €21 bijvoorbeeld. Ik reken wel op €9,99 voor SkyShowtime maar hopelijk valt het lager uit.
Het ziet naar uit dat ik ook streamingdiensten om en om ga nemen. Er zijn te veel en ze zijn te duur. HBO Max had een brilliante zet met 50% life korting. Als na fusie zij daar vanaf stappen, zullen, denk ik, veel mensen opzeggen. Discovery + mag van mij gestolen worden. Ik daar echt niet voor betalen. Maar behoud van 50% life korting zou nog wel aan het denken zetten
Trouwens, wellicht begint Paramount + met €8,- Ik verwacht alsnog dat prijsverhoging snel aankomt.
Aangezien je maar één ding tegelijk kunt kijken kun je natuurlijk ook de streaming diensten afwisselen.Deezers schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:37:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles boven de 5 euro per maand per persoon per dienst al te veel vind de laatste tijd, sowieso omdat je maar één ding tegelijk kan kijken en meeste aanbod gewoon niet nieuw is. Dus met delen van andere abonnementen en personen is 5 euro de max per streamingsdienst. En omdat ik al best veel in de bioscoop zie ligt voor mij de focus op series.
Zoals ik al veel vaker hier op Tweakers geschreven heb. Bij mij was het HBO in, Netflix out. Netflix zal ik periodiek nog afnemen voor de zaken die ik daarop wil zien, maar dan dus wel even opsparen. Binnenkort weer een abo afsluiten voor het kijken van de laatste/nieuwste seizoenen van Ozark, Stranger Thinge, Ozark en nog wat dingen, en daarna zeg ik het weer op. En Disney zal ik ook waarschijnlijk periodiek zo erbij gaan nemen. HBO houd ik permanent aan want heb de 50% lifetime korting die vervalt bij opzeggen, en €4 p/m is natuurlijk niet veel. Daarnaast nog Amazon Prime voor €3, waarbij ik dan ook zo nu en dan bestel met Prime voordelen dus die houd ik ook daarom permanent aan. Maar ook andere streaming diensten zal ik waarschijnlijk steeds tijdelijk afnemen en zaken om te kijken opsparen.
Ergo: i.p.v. 5 diensten voor €5 per maand het hele jaar door kun je ook leuk afwisselen tussen verschillende diensten, en zelfs als ze €10 per maand kosten kun je er dan steeds twee tegelijkertijd aanhouden en ben je nog goedkoper uit. En zoals je zelf dus zegt: je kunt maar één ding tegelijk kijken. Dus heb je echt twee abonnementen tegelijker nodig? Zeker gezien je ze kunt afnemen wanneer je wilt. Dan heb je alleen nog maximaal een maand een tweede ernaast. En met een beetje plannen kun je ook zorgen dat je "klaar bent met kijken" tegen het einde van de (contract) maand, en als dat nog een week of drie is bv nog een andere serie kijken en nog wachten met die andere dienst weer afnemen.
Niet in september maar "later dit jaar" door "interne miscommunicatie"
Ik noem dat gewoon "gepruts"

Zowiezo de naam "SkyShowtime". Er nu een zender Paramount+ (wie kijkt daar naar ?). Paramount Global en Comcast (CBS/Universal) zijn aparte bedrijven. Beetje "Vleesch noch vis" gevoel.ArthurMorgan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:36:
Zo blijven we bezig: https://www.streamwijzer....time-niet-september-live/
Niet in september maar "later dit jaar" door "interne miscommunicatie"
Ik noem dat gewoon "gepruts"
In de US werkt Comcast aan een eigen streaming service.
Noem het dan gewoon Paramount+, maar zal komen omdat in de landen waar Sky (= Comcast) actief is er ook een Sky streaming service is.
iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)
Ze waren recentelijk ook nog bezig met de exec posities in te vullen dus het zou me niet verbazen als er vooralsnog geen interne lanceerdatum isArthurMorgan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:07:
Ik snap het ook niet echt. Ik mag toch aannemen dat die datum gewoon al vastligt en alleen in een bijzonder geval nog zou kunnen wijzigen. Waarom dan altijd die geheimzinnigheid?
[Voor 5% gewijzigd door Frank op 15-08-2022 15:20]
daarnaast nog een acountplaatje met wat andere links naar "plans", "help" en "aanmelden"
Niks werkt nog, maar het laat wel zien dat er in elk geval een 'vorm van' progress is

Dit is wat ik tot nu toe kan vinden. Onder groot voorbehoud natuurlijk; er komen vast nog dingen bij en er gaan vast nog dingen weg, en misschien staat niet alles (direct) "aan" voor NL:
Zelf hoop ik nog dat er titels van NBCUniversal bij komen uit het tijdperk van Syfy en 13th Street. Daar kwamen soms leuke series en films op die verder nooit zijn uitgebracht.
En hoe zal de ondertiteling worden? Nu zelfs het ooit premium HBO niet meer aan kwaliteit hecht, heb ik er een hard hoofd in. Zal ook wel weer allemaal sjabloonrommel en machinevertalingen worden. Behalve hier en daar wat dingen die op tv zijn uitgezonden, daar hebben ze nog wel enigszins kwaliteitsstandaarden.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de belachelijk slechte ondertiteling op dvd's van Universal- en Showtime-series zoals Mr. Robot, Billions en Dexter. Ondertiteling moet je niet aan de Amerikanen overlaten.
Gelukkig waren die drie series voor de Nederlandse tv-uitzending wel voorzien van professionele ondertiteling. Maar die vertalingen staan dan weer niet op de streamingdiensten...
Bij de series wel wat interessants, maar niets om een abonnement te rechtvaardigen.
Hoop voor mn kleinste alleen dat paw patrol op Netflix beschikbaar blijft..
Knowledge reigns supreme over nearly anything

Erg weinig Star Trek series, ik hoop dat dit met uitstaande licenties te maken heeft, en dat de rest binnen afzienbare tijd volgt.
Weinig oudere series. Magnum P.I. zal de nieuwe zijn, ik kijk juist graag nog eens de oudere Magnum.
Wel interessant wellicht voor sommigen: de serie Deadwood komt dus naar deze dienst toe, waardoor het wellicht niet meer naar HBO Max zal gaan, zoals sommigen hoopten.
Ik geef deze streamingdienst wel een kans, zodra het er is. Zojuist toch al Disney+ opgezegd...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Volgens de email dus 3 gelijktijdige streams, maximaal 5 profielen en Full HD

[Voor 6% gewijzigd door Frank op 01-09-2022 10:31]
https://variety.com/2022/...-date-markets-1235360316/
The new platform — a joint venture between Comcast and Paramount Global that was first unveiled in August 2021 — will officially launch on Sept. 20 in the Nordic countries of Denmark, Finland, Norway and Sweden, before expanding into the Netherlands later this year in Q4. (The service received regulatory approval in Europe back in February.)
Als dit bericht klopt dan zouden de prijzen dus echt heel scherp ingezet worden (in het begin).SkyShowtime’s monthly price will be €6.99 in Finland, SEK 79 in Sweden, NOK 79 in Norway, and DKK 69 in Denmark.
[Voor 37% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-09-2022 16:09]
Powered by the Peacock platform, SkyShowtime was created specifically for Europe, and will launch across more than 20 countries. Its apps and content will be available in 18 different languages.
Ze hebben natuurlijk een potje gemaakt van de rechten van Startrek films en series. Picard zit nog bij Amazon Prime. Discovery zat bij Netflix, die zou ik wel terug verwachten. Strange New Worlds is hier in Europa nooit gereleased. Next-generation etc. zat bij Netflix, maar is (dacht ik) ook weg. Die ontbreken consequent in het lijstje.The service will feature the TV premieres of first-run theatrical films from Paramount Pictures and Universal Pictures. Movies from the studios will also land on the platform following their theatrical and home entertainment release. These titles include “Top Gun: Maverick,” “Jurassic World Dominion,” “Minions: The Rise of Gru,” “The Northman,” “Sing 2,” “Sonic the Hedgehog 2,” “The Lost City” and “Downton Abbey: A New Era.”
....
Programs that will be available upon launch in the Nordics include Showtime drama “American Gigolo,” Sky originals “The Rising” and “The Fear Index” and Season 5 of “Yellowstone,” as well as “Pitch Perfect: Bumper in Berlin” and Season 2 of Showtime’s “Yellowjackets.”
Yellowjackets is goeie serie trouwens.
[Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 05-09-2022 10:38]
Dit is wel een stukje om even op te letten. Er worden dus geen TV apps genoemd (en ook geen google tv)The service will be available direct-to-consumer via the SkyShowtime app across Apple iOS, tvOS, Android devices, and through the website: www.skyshowtime.com.
Google TV is een licht aangepaste versie van Android TV. Ik zou er dus vanuit gaan dat dat onder Android devices valt. Ze benoemen dan wel iOS en tvOS apart. Maar daar ontbreekt iPadOS dan weer? Dus lijkt mij brakke vermelding aan beide kanten.ArthurMorgan schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:09:
https://corporate.skyshow...-date-and-content-line-up
[...]
Dit is wel een stukje om even op te letten. Er worden dus geen TV apps genoemd (en ook geen google tv)
Ik heb even snel gezocht bij Netflix. Ze hebben nu:loekf2 schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:37:
Ze hebben natuurlijk een potje gemaakt van de rechten van Startrek films en series. Picard zit nog bij Amazon Prime. Discovery zat bij Netflix, die zou ik wel terug verwachten. Strange New Worlds is hier in Europa nooit gereleased. Next-generation etc. zat bij Netflix, maar is (dacht ik) ook weg. Die ontbreken consequent in het lijstje.
* Star Trek (3 seizoenen)
* Star Trek animated (2 seizoenen)
* TNG (7 seizoenen)
* Voyager (7 seizoenen)
* DS9 (7 seizoenen)
* Enterprise (4 seizoenen)
Bij geen van deze series zag ik een "te kijken tot" melding.
Voor ST films moet je niet bij Netflix zijn, die hebben alleen Beyond.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs
Het meeste kijk ik eigenlijk naar Prime voor 2,99 per maand.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.
Ye ik hoop dat dr ook een ps5 app komt, maarja zal wel nie pf.ArthurMorgan schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:09:
https://corporate.skyshow...-date-and-content-line-up
[...]
Dit is wel een stukje om even op te letten. Er worden dus geen TV apps genoemd (en ook geen google tv)

50% discount voor de duur van je abonnement
lijst met ondersteunde apparaten:
Overigens krijg ik sinds gisteren een foutmelding als ik naar de website van skyshowtime ga.
Om 10:30 gaat SkyShowtime van start in het noorden, dus daarna kunnen we echt meer informatie verwachten.
[Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-09-2022 09:09]

SkyShowtime will launch in the Netherlands and in Portugal on Oct. 25 https://t.co/pmfSmD5fEB
— The Hollywood Reporter (@THR) 20 september 2022
[Voor 82% gewijzigd door Frank op 20-09-2022 10:24]
Hoop dat ik het op m'n LG ook kan gaan gebruiken. Vooralsnog niet dus.ArthurMorgan schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:02:
wat nieuws uit finland
50% discount voor de duur van je abonnement
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens krijg ik sinds gisteren een foutmelding als ik naar de website van skyshowtime ga.
Om 10:30 gaat SkyShowtime van start in het noorden, dus daarna kunnen we echt meer informatie verwachten.
En voor die 50% korting stap ik ook wel in.
Lees nu op Twitter dat er (nog) geen app beschikbaar is voor de Nvidia Shield. Mogelijk dus dat ze vooralsnog Android streaming boxes buiten sluiten om onduidelijke redenen. Zie je wel vaker bij streaming diensten...ben benieuwd. Zit sowieso goed met Apple TV iig.ArthurMorgan schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:02:
[Afbeelding]
Dat zou wel zuigen. Mijn 2016 model LG TV is dan al geen optie (gold ook al voor HBO Max). Maar heb wel al jaren een Shield, en die zou in dit geval dus ook niet werken. Terwijl je volgens mij juist eerder andersom ziet. F1TV ondersteund wel streaming boxes maar geen TVs (met Android TV dan).Frank schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:58:
[...]
Lees nu op Twitter dat er (nog) geen app beschikbaar is voor de Nvidia Shield. Mogelijk dus dat ze vooralsnog Android streaming boxes buiten sluiten om onduidelijke redenen. Zie je wel vaker bij streaming diensten...ben benieuwd. Zit sowieso goed met Apple TV iig.
Hopelijk dat in ieder geval sideloaden dan werkt. Anders kan ik het echt helemaal niet gebruiken (behalve vanaf telefoon casten, maar video streaming van op telefoon heb ik echt nog nooit gedaan en ben ik ook niet van plan).
Kreeg ik gisteren ook, zojuist nog eens gekeken, en nu zie je in het webadres 'https://www.skyshowtime.com/nl/streaming-soon' staan. Ze zijn er nu in elk geval wel al mee bezig op de achtergrondArthurMorgan schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:02:

In het slechtste scenario kan je altijd nog sideloaden toch?RobertMe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:32:
[...]
Dat zou wel zuigen. Mijn 2016 model LG TV is dan al geen optie (gold ook al voor HBO Max). Maar heb wel al jaren een Shield, en die zou in dit geval dus ook niet werken. Terwijl je volgens mij juist eerder andersom ziet. F1TV ondersteund wel streaming boxes maar geen TVs (met Android TV dan).
Hopelijk dat in ieder geval sideloaden dan werkt. Anders kan ik het echt helemaal niet gebruiken (behalve vanaf telefoon casten, maar video streaming van op telefoon heb ik echt nog nooit gedaan en ben ik ook niet van plan).

Ik twijfel nog, wat er nu bekend is qua aanbod is voor mij niet interessant. En samen met Netflix, Disney+, HBO Max, Videoland is Skyshowtime nummer 5 terwijl je maar naar 1 dienst tegelijk kan kijken..dan is 3,49 euro per maand misschien alsnog te veel. Ik ben vooral benieuwd naar de Originals, niet de classics of bioscoopreleases, die zie ik sowieso wel in de bios.DutchOwnage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:14:
[...]
Hoop dat ik het op m'n LG ook kan gaan gebruiken. Vooralsnog niet dus.
En voor die 50% korting stap ik ook wel in.
Deze prijzen, van SkyShowtime & HBO Max, met de 50% korting zijn dan wel nog te overzien vind ikzelf. Zou dan €7,50 zijn samen. Daarnaast heb ik nog Amazon Prime, ook voor de webshop. Dus dan 3 diensten voor €10,50. Netflix heb ik in maart na jarenlang een abo gehad te hebben opgezegd, maar nu weer tijdelijk voor een maandje. Disney+ begin dit jaar een maand gehad, maar heb ik minder behoefte aan om die regelmatiger af te nemen. Videoland nooit gehad en heb ook niet het idee dat ik wat mis.Deezers schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:04:
[...]
Ik twijfel nog, wat er nu bekend is qua aanbod is voor mij niet interessant. En samen met Netflix, Disney+, HBO Max, Videoland is Skyshowtime nummer 5 terwijl je maar naar 1 dienst tegelijk kan kijken..dan is 3,49 euro per maand misschien alsnog te veel. Ik ben vooral benieuwd naar de Originals, niet de classics of bioscoopreleases, die zie ik sowieso wel in de bios.
En ja, HBO & SkyShowtime pakken het dan wel slim aan met die korting "waardoor je niet kunt opzeggen". Maar met ee drie genoemde diensten samen ben ik nog steeds goedkoper uit dan alleen Netflix (hell, D+ zou er nog bij kunnen voor een kleine meerprijs ten opzichte van Netflix).

[Voor 4% gewijzigd door Frank op 20-09-2022 13:46]
Prijs staat hier nu op 9,99 (4,99 met korting), maar ik neem aan dat ze die nog gaan aanpassen? Lijkt me dat Nederland geen duurder land is dan Finland.
Prijzen valt denk ik geen pijl op te trekken? Ik meen zelfs eens opgevangen te hebben dat Nederland juist een van de goedkopere landen is, ook ten opzichte van Zuid Europa dat minder welvarend is? Maar lijkt mij uiteindelijk voor al die diensten een berekening / schatting op basis van afname bij welke prijs en wat het meeste aantal abonnees oplevert en kostendekkend is (of in ieder geval in de strategie past, die dus ook kan zijn om zoveel mogelijk abonnees te trekken ook al betekent dat de eerste jaren een verlies).Flitskikker schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:38:
Heb de APK even op m'n telefoon gezet. Account maken kan dan al, maar het abonnement is nog niet actief in Google Pay.
Prijs staat hier nu op 9,99 (4,99 met korting), maar ik neem aan dat ze die nog gaan aanpassen? Lijkt me dat Nederland geen duurder land is dan Finland.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://i.redd.it/fz5mpup563p91.jpg
/edit: iemand die werkt (of zegt te werken) voor SkyShowtime zegt dat en Samsung en LG ondersteunt worden:
https://old.reddit.com/r/...port_skyshowtime/ip71pbi/
fbritoferreira SkyShowtime Staff 2 punten 15 uur geleden*
There is LG and Samsung support not sure why is not on that list
[Voor 66% gewijzigd door ArthurMorgan op 21-09-2022 07:28]

Het loopt inderdaad de spuigaten uit met alle streamingdiensten waar je overal maar een beperkt aantal films/series wil zien. Dan kunnen mensen wel zo mooi zeggen dat je niet overal tegelijk een abonnement hoeft te pakken en in theorie klopt dat ook wel.Vegazz schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:12:
Ik ben toch benieuwd wanneer de grens is bereikt aan de wildgroei van streaming diensten. Of massaal account sharing is en blijft mogelijk, want anders verwacht ik dat toch de nationale spelers het onderspit mogen delven.. (*Kuch* Videoland en hun "v2" app *kuch*)
Echter de praktijk wijst heel anders uit, in ieder geval voor mij. Als ik ga kijken naar de series die ik de afgelopen 30 dagen heb gekeken, dan waren dat series op Disney+, Netflix, Amazon en HBO. Oftewel, vier streaming services in één maand tijd, dat zou mij 8,99 + 11,99 + 2,99 + 5.99 = bijna 30 euro hebben gekost.
Ik wil geen hele planning maken per maand.
September - Netflix
Oktober - Disney+
November - HBO
Etc.
Een nieuwe serie op Disney+, sorry die is pas april volgend jaar weer aan de beurt. Heb ik een serie op Netflix afgekeken op 4 september? Dan ga ik die maar aanvullen met series die ik eigenlijk helemaal niet wil kijken? Dat zou het doel echt helemaal voorbij schieten wat mij betreft, series kijken is voor mij namelijk entertainment. En ik wil dan een serie kijken waar ik op dat moment naar wil kijken, dat is ook de achterliggende gedachte van streamingdiensten.
En dan is dat met "Original" series gelukkig wel zo dat de series voor langere tijd beschikbaar blijven. Maar als je series hebt die extern aangekocht zijn, zijn die vaak maar voor een beperkte tijd beschikbaar. Dit zie je bij Netflix heel goed, veel films en series die na een jaar verdwijnen van hun platform.Audiowaste schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:40:
[...]
Het loopt inderdaad de spuigaten uit met alle streamingdiensten waar je overal maar een beperkt aantal films/series wil zien. Dan kunnen mensen wel zo mooi zeggen dat je niet overal tegelijk een abonnement hoeft te pakken en in theorie klopt dat ook wel.
Echter de praktijk wijst heel anders uit, in ieder geval voor mij. Als ik ga kijken naar de series die ik de afgelopen 30 dagen heb gekeken, dan waren dat series op Disney+, Netflix, Amazon en HBO. Oftewel, vier streaming services in één maand tijd, dat zou mij 8,99 + 11,99 + 2,99 + 5.99 = bijna 30 euro hebben gekost.
Ik wil geen hele planning maken per maand.
September - Netflix
Oktober - Disney+
November - HBO
Etc.
Een nieuwe serie op Disney+, sorry die is pas april volgend jaar weer aan de beurt. Heb ik een serie op Netflix afgekeken op 4 september? Dan ga ik die maar aanvullen met series die ik eigenlijk helemaal niet wil kijken? Dat zou het doel echt helemaal voorbij schieten wat mij betreft, series kijken is voor mij namelijk entertainment. En ik wil dan een serie kijken waar ik op dat moment naar wil kijken, dat is ook de achterliggende gedachte van streamingdiensten.
Dat zou natuurlijk ook een probleem moeten zijn dat alleen Netflix heeft. Dat is immers de enige dienst die (heel) veel content van anderen bevat(te). Disney, HBO / Warner, SkyShowtime zijn natuurlijk grote producenten/uitgevers met een enorme catalogus aan eigen content die ze theoretisch nooit er af hoeven te halen (en evt. alsnog tijdelijk in licentie geven aan bv een Netflix, alleen dan niet een exclusieve licentie). Amazon is dan een beetje 50/50 en tegenwoordig meer in het voordeel van eigen content, in ieder geval ten opzichte van Netflix, na de overname van MGN. Maar Netflix produceert natuurlijk ook enorm veel rommel als original.Vegazz schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:57:
[...]
En dan is dat met "Original" series gelukkig wel zo dat de series voor langere tijd beschikbaar blijven. Maar als je series hebt die extern aangekocht zijn, zijn die vaak maar voor een beperkte tijd beschikbaar. Dit zie je bij Netflix heel goed, veel films en series die na een jaar verdwijnen van hun platform.
AMC is zo'n beetje de enige relatief grote speler die nog geen vaste contentdeal heeft met een streamer.Olga2000 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:18:
Waar valt AMC onder? Ik ben benieuwd naar nieuwe Interview with Vampier serie.
Klopt: Wikipedia: AMC Networks InternationalFrank schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:38:
[...]
AMC is zo'n beetje de enige relatief grote speler die nog geen vaste contentdeal heeft met een streamer.

Shikata ga nai.
de reviews zijn vooralsnog niet mals. Op reddit las ik ook dat de ondertiteling op dit moment in het midden van het beeld geprojecteerd wordt

Het al uiteindelijk wel goedkomen denk ik, daarom blijf ik ook wel gebruik maken van die aanbieding. Maar ik ga er wel vanuit dat het dus echt behoorlijk wat tijd nodig gaat hebben voor het een beetje echt acceptabel wordt. Maar dat men dit soort dingen in 2022 nog steeds niet gewoon direct goed kan krijgen verbaasd me echt.
Dat is toch wel een prestatie, nog slechter dan de Videoland V2 "ervaring" (mijn grootste ergernis, de ondertitels zijn te groot en kunnen niet uit, want iets met rechthebbenden).ArthurMorgan schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:00:
https://uk.trustpilot.com...howtime.com?languages=all
de reviews zijn vooralsnog niet mals. Op reddit las ik ook dat de ondertiteling op dit moment in het midden van het beeld geprojecteerd wordt
Het al uiteindelijk wel goedkomen denk ik, daarom blijf ik ook wel gebruik maken van die aanbieding. Maar ik ga er wel vanuit dat het dus echt behoorlijk wat tijd nodig gaat hebben voor het een beetje echt acceptabel wordt. Maar dat men dit soort dingen in 2022 nog steeds niet gewoon direct goed kan krijgen verbaasd me echt.
[Voor 14% gewijzigd door Frank op 28-09-2022 10:15]
Er staat nu onder andere:
En je kunt een email adres achterlaten:SkyShowtime is een nieuwe streamingservice die nu beschikbaar is in Denemarken, Finland, Noorwegen en Zweden, en vanaf 25 oktober 2022 ook in Nederland en Portugal. In de komende maanden en het eerste kwartaal van 2023 rollen we verder uit naar Spanje, Andorra en Midden- en Oost-Europa. Een unieke catalogus boordevol spannende en meeslepende content zoals nieuwe en exclusieve tv-series en films, entertainment voor kinderen en het hele gezin, waargebeurde verhalen, documentaires en echte klassiekers.
Blijf op de hoogte van startdata, content en aanbiedingen.
A life lived in fear is a life half lived
En dan heb je 2 stukjes tekst op de website, en beiden behandelen hetzelfde onderwerp.
Dit is het amateurisme wat je verwacht van de eerste streamingdienst die ergens live gaat, niet van een van de laatste.
"Al je favorieten, briljant samengesteld" - Eh wat?
Bedankt voor je interesse, we houden je op de hoogte hierArthurMorgan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:10:
Dan voer je je mail in, en dan krijg je noch een melding op de website dat je dat gedaan hebt, noch een mailtje dat je je aangemeld hebt.

Als ze net zoals HBO Max hier, en SkyShowtime in Finland etc gedaan heeft, met een introductie komen waarbij je levenslang 50% korting krijgt wordt dat natuurlijk een ander verhaal. 6 maanden de kat uit de boom kijken im daarna jarenlang een abo aan de normale prijs te hebben is dan veel duurder dan vanaf het begin met 50% korting kijken, jarenlang.jasper2603 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:22:
zo te lezen beter even de kat uit de boom kijken met deze tot ze de zaakjes op orde hebben
Overigens denk ik zelf dat ik afwacht tot tegen het aflopen van de korting

Ik denk steeds meer dat hun comedy selectie echt super moet zijn

Nu inmiddels nog 2,5 week te gaan, en het is nog oorverdovend stil...

Net zoals bij elke nieuwe streamingdienst, verwacht ik ook bij SkyShowtime kinderziektes danwel opstartproblemen in de eerste dagen/weken. Zolang het maar netjes en tijdig opgelost wordt.
Dat van die ondertiteling (in het midden van het beeld) vind ikzelf echt wel een dingetje. Hopelijk weten ze dit voor de Nederlandse launch op te lossen.
Is het trouwens niet zo dat de app gebaseerd is op die van Paramount+ ? (die schijnt best oke te zijn).
Sowieso heb ik het idee dat Nederlandse abonnees een stuk mondiger zijn dan abonnees in andere EU landen, zodra we hier ook maar iets 'scheef' bemerken, wordt er moord en brand geschreeuwd, met name via social media

1. heb al aantal mega HBO toppers op blu-ray en enkele anderen wil ik ook op blu-ray zien en niet streamen en 2. denk dat hier wat meer comedy/sci-fi series op zouden kunnen komen. Ligt er ook weer aan hoeveel (oude) content ze er (gelijk) opzetten.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
En nu ook een bevestigingsmail binnen van de aanmelding om op de hoogte gehouden te worden van afgelopen weekend.
01
Onbeperkt streamen en downloaden
02
Altijd streamen op drie apparaten tegelijk
03
Tot wel 5 profielen
04
Altijd genieten in Full HD
"Genieten in Full HD". Does not compute. Genieten is 4K met HDR / Dolby Vision.matthijst schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:11:
Mail:
01
Onbeperkt streamen en downloaden
02
Altijd streamen op drie apparaten tegelijk
03
Tot wel 5 profielen
04
Altijd genieten in Full HD
[Voor 21% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-10-2022 22:14]
Zelfde hier. Voor dat geld hebben ze de rechten van een hoop series/films niet eens, omdat die nog bij anderen zitten.matthijst schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:51:
6,99 is het me niet waard. 50% kortingsactie zou ik het wel nemen.
HBO Max was bij de start ook niet perfect, maar heeft de zaken nu aardig voor elkaar, zoiets verwacht ik oop gewoon van SkyShowtime.
Geen Strange New Worlds? Nou net 1 van de redenen om het wel te nemen voor mij.Flitskikker schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:05:
Nieuwe uitdraaien:
*lijst met series*
Allemaal onder voorbehoud natuurlijk...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
En de eerste Nederlandse trailer:
Volgens mij krijgen wij die korting wel gewoon, deze prijs komt voort uit een winactie van een jaar lang SkyShowTime waarbij de prijs in euro's moet worden uitgedrukt. Daar neem je eventuele lanceringskorting niet in mee, maar de normale prijs van wat de dienst zou kosten voor een jaar.ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:07:
Als wij de kortingsactie niet gaan krijgen dan zou ik wel zo af en toe eens een maandje doen waarschijnlijk. Ik ben op Prime tot seizoen 2 van de Magicians gekomen en zou dan de paar seizoenen die SkyShowtime heef bekijken bijvoorbeeld. Maar zelfs dan zou ik eerst afwachten tot ze de technische problemen hebben opgelost. Maar met korting neem ik hem er wel gewoon bij, beetje als investering in de toekomst. Want op zich denk ik dat een groot bedrijf als zij dat gewoon voor elkaar moeten krijgen. Ook qua content wat inderdaad best matig te noemen is. Ik wil dan overigens wel binnen een half jaar echt progressie zien qua inhoud en techniek.
HBO Max was bij de start ook niet perfect, maar heeft de zaken nu aardig voor elkaar, zoiets verwacht ik oop gewoon van SkyShowtime.
En met die 50% korting zit je voor 3,50 per maand precies op de 'sweet spot' waarbij je wel een abonnement afsluit en het niet opzegt omdat je daarna de volle prijs zou moeten betalen.
De manier voor klantenbinding met als maar meer streamingdiensten.
Het nieuwsbericht op de frontpage verwijst naar een officieel persbericht waar ook €6,99 in staat. Dus niet alleen de afgeleide prijs van die winactie is €6,99, maar het is nu ook officieel.dutchgio schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:37:
[...]
Volgens mij krijgen wij die korting wel gewoon, deze prijs komt voort uit een winactie van een jaar lang SkyShowTime waarbij de prijs in euro's moet worden uitgedrukt. Daar neem je eventuele lanceringskorting niet in mee, maar de normale prijs van wat de dienst zou kosten voor een jaar.
En met die 50% korting zit je voor 3,50 per maand precies op de 'sweet spot' waarbij je wel een abonnement afsluit en het niet opzegt omdat je daarna de volle prijs zou moeten betalen.
Alles is ook nog steeds stereo audio.

https://www.trustpilot.com/review/skyshowtime.com
Dus wij zullen ook vast opstart problemen gaan krijgen.
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Ik weet zeker dat ik die ergens in een lijst zag.Willybubba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:26:
[...]
Geen Strange New Worlds? Nou net 1 van de redenen om het wel te nemen voor mij.
Zeker wel: https://corporate.skyshow...nds-and-portugal-launchesWillybubba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:26:
[...]
Geen Strange New Worlds? Nou net 1 van de redenen om het wel te nemen voor mij.
En over een tijdje gaat het gewoon naar 9,99 / 4,99 en daarna 11,99 / 5,99dutchgio schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:37:
[...]
Volgens mij krijgen wij die korting wel gewoon, deze prijs komt voort uit een winactie van een jaar lang SkyShowTime waarbij de prijs in euro's moet worden uitgedrukt. Daar neem je eventuele lanceringskorting niet in mee, maar de normale prijs van wat de dienst zou kosten voor een jaar.

- Geen HD sound
- Geen 4K
- Geen korting (lijkt het)
Succes?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Nee, fail voor mij althans. De nieuwe Startrek series (Discovery, Strange New Worlds, Picard) zijn gewoon in de US (en Picard hier op Amazon Prime) in 4K UHD te zien. Beetje krenterig als je voor HD gaat. Zeker voor 7-8 euro/mnd.B-Bandit schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 01:31:
Het wordt wel steeds belabberder met die nieuwe streamdiensten. De launch van HBO Max was ook al rommelig en SkyShowtime gaat nog ff voor die extra mile.
- Geen HD sound
- Geen 4K
- Geen korting (lijkt het)
Succes?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik las al dat er (voorlopig) geen Samsung tv app is, dan haak ik al af. Geen zin in chromecast. Alleen om de korting te activeren dan en hopelijk later tv toevoeging.The Chosen One schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:01:
Laat het eerst maar komen, dan hopen dat je gewoon de app door kunt bladeren zonder gelijk een (actieve) account te moeten hebben en dan indien er korting is op een van de laatste dagen lid worden tot we zien wel wanneer.
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC