SkyShowtime Nederland

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

eriksl schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:50:
Ok, fair point. Is dat altijd zo geweest? Er staat me bij dat dat bij HBO Max ook niet altijd/eerlijk gemeld werd.
HBOMax is eigenlijk de vernieuwde Max, maar naamgeving kon niet in Nederland. Hoe dat voorheen ging met de andere HBOMax?

Volgens mij was het Prime Video die UHD aangaf bij divers media, maar het in 1080p uiteindelijk aanbood. Maar dat is ook verleden tijd meen ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:43
Nou ja, wat ze dus kennelijk ook doen (weer terug naar mijn oorspronkelijke klacht): de beeldkwaliteit in 1920 is al niet bijzonder, het is al niet bijster scherp, maar zodra je gaan downloaden is het echt droevig. Ik vraag me echt af wat ze daarmee winnen. Als ze zich zorgen maken over de opslagruimte van mijn tablet, dan zou ik die zorg graag van ze overnemen en zelf willen bepalen welke bitrate ik download (gewoon HD, niet eens UHD ofzo, dat zit niet in mijn abonnement en dat is echt geen probleem).

Los hiervan, wat ik merk bij streaming partijen, met name bij "Max" en SST, minder bij Netflix, dat de kwaliteit van het beeld helemaal niet zo goed is, terwijl de bitrate wél hoog is. Toen ik vorig jaar nog bij Max zat was een kwartiertje op GSM data kijken genoeg om m'n maandbundel op te krijgen. Met Netflix had ik dat niet. Hoe krijg je slechte kwaliteit bij een hoge bitrate: hardware encoders. Scheelt heel veel in stroomverbruik en gaat lekker snel. Vergelijk maar eens het resultaat van de hardware encoder op je processor met het resultaat van x264 of x265 op de hoogste stand, een weeeereld van verschil (bij dezelfde bitrate). Een hardware encoder die net zo slim is als een software encoder (die net zoveel context bijhoudt en betrekt in het proces) is onbetaalbaar...

Als ze geen hardware encoders gebruiken, dan zullen ze waarschijnlijk wel één of andere "quick & dirty" profile gebruiken, waarbij alle mogelijke optimalisaties die geheugen of tijd kosten zijn uitgezet.

Echt jammer allemaal. Het hoeft van mij echt geen BD kwaliteit te zijn, dat is wat je krijgt als je ook de meeste optimalisaties uitzet en vervolgens de bitrate 10x zo hoog zet als nodig is. Dat is zonde van je diskruimte. Gewoon even goed encoden graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23
Ik moet toch zeggen dat ik steeds beter mijn weg naar SST begin te vinden. Volg een aantal fijne series zoals de recente Dexters, Day of the Jackal, The Agency, Lioness, Sweetpea, Landman, Lawmen Bass Reeves etc etc. Af en toe wordt er een leuke film toegevoegd.

Ook de beeldkwaliteit van de 1080P streams vindt ik persoonlijk echt dik in orde. Wellicht dat het helpt dat er een goede upscaler zit in mijn LG G4. Dat het "gratis" is via Ziggo is natuurlijk mooi meegenomen.

Al een poosje gebruik ik SST vaker dan Disney en Prime.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 22-02-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Upscaling 😱 Absoluut niet vergelijkbaar met een echte resolutie. Ik zie daar sowieso niet zoveel verschil in, het blijft knollen als citroenen.

Maar ik had het dus downloads. Die zijn echt droevig.

[ Voor 16% gewijzigd door eriksl op 22-02-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wij zijn nu halverwege bij het laatste seizoen van Yellowstone, Maar hoe aflevering 9 begint is heel heftig...

spoiler:
Met de dood van John die in scene is gezet door Jaime, het breken van Beth gaat echt de merg en been en dan het moment dat ze Rip belt en dan daarop zijn reactie..

Wat een krachtige serie! Deze gaat zeker een uitgebreide review krijgen met een hoog cijfer, ben heel benieuwd wat we allemaal nog voorgeschoteld gaan krijgen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 14:13
G_Dragon schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:16:
Wij zijn nu halverwege bij het laatste seizoen van Yellowstone, Maar hoe aflevering 9 begint is heel heftig...

spoiler:
Met de dood van John die in scene is gezet door Jaime, het breken van Beth gaat echt de merg en been en dan het moment dat ze Rip belt en dan daarop zijn reactie..

Wat een krachtige serie! Deze gaat zeker een uitgebreide review krijgen met een hoog cijfer, ben heel benieuwd wat we allemaal nog voorgeschoteld gaan krijgen.
Je weet dat E09 na een "mid season" break van ik meen 2 jaar komt, en waarbij Taylor Sheridan & Kevin Costner wel/niet nogal wat ruzie hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:23:
[...]

Je weet dat E09 na een "mid season" break van ik meen 2 jaar komt, en waarbij Taylor Sheridan & Kevin Costner wel/niet nogal wat ruzie hebben gehad?
Meen je.. 2 jaar wachten op E09 lijkt me echt een ramp te zijn geweest voor de fans! Gelukkig kunnen wij in een keer doorkijken :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
bruce. schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:15:
Iemand al opgevallen dat na de laatste update van de app showtime op de nvidia shield sinds kort het stereo is,en niet meer DD 5.1 wat het wel was.Netflix is wel gewoon DD 5.1.
App er opnieuw opgezet maar dat maakte niets uit. Ook terug fabrieksinstellingen maakte niets uit blijft stereo.Het zijn alle films en series niets meer te vinden in 5.1.
Het is nog steeds geen 5.1 DD alles is in stereo was wel een hele tijd 5.1,heeft er al iemand gekeken of het ook zo is ?Op android en nvidia shield op de apple tv ben ik achter gekomen daar is het wel DD 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:28

Sorcerer8472

Mens sana?

@eriksl wat je zegt over hardware-encoders klopt niet als het gaat om professionele hardware. Die presteert wel degelijk goed qua zowel energie, snelheid als kwaliteit, en die is ook in te stellen. Ook is er hardware die compatibel is met x264, hoewel niet altijd alle flags ondersteund worden: streaming services gebruiken ook niet al die flags, zo is b-frame support en gop size vaak beperkt, bij bluray is er meer ruimte om tot het naadje te gaan omdat je geen rekening hoeft te houden met segment size en gop size veel groter kan zijn.

Het grote probleem dat ik zag: SST gebruikt (last time I checked) nog x264, terwijl nieuwere codecs aanzienlijk beter zijn, zeker voor hogere resoluties.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sorcerer8472 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:01:
@eriksl wat je zegt over hardware-encoders klopt niet als het gaat om professionele hardware. Die presteert wel degelijk goed qua zowel energie, snelheid als kwaliteit, en die is ook in te stellen. Ook is er hardware die compatibel is met x264, hoewel niet altijd alle flags ondersteund worden: streaming services gebruiken ook niet al die flags, zo is b-frame support en gop size vaak beperkt, bij bluray is er meer ruimte om tot het naadje te gaan omdat je geen rekening hoeft te houden met segment size en gop size veel groter kan zijn.

Het grote probleem dat ik zag: SST gebruikt (last time I checked) nog x264, terwijl nieuwere codecs aanzienlijk beter zijn, zeker voor hogere resoluties.
H264 voor HD media, HEVC voor het 4k spul. Just checked 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:46:
[...]

H264 voor HD media, HEVC voor het 4k spul. Just checked 😉
HEVC is ook voor 1080p aan te bevelen, scheelt ook de helft ofzo in bitrate :)

Het is ook goedkoper ivm de lagere datakosten die ze dan hebben dus het is raar dat ze het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sorcerer8472 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:51:
[...]

Het is ook goedkoper ivm de lagere datakosten die ze dan hebben dus het is raar dat ze het niet doen.
Zo te zien zijn er niet erg veel streaming diensten die HEVC inzetten voor hun HD aanbod, als ik er zo eens vlot een stel controlleer? Zou je er eens eentje kunnen noemen die daar gebruik van maakt?

Ik controleer middels Android TV, misschien is het via een ander platform anders, dat kan ik niet zeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:08:
[...]

Zo te zien zijn er niet erg veel streaming diensten die HEVC inzetten voor hun HD aanbod
Zal weer vast er mee te maken hebben met dat HEVC een beetje hand in hand met 4K ging. Dus oudere TVs, die geen 4K doen, zullen vaak ook geen HEVC doen. Dus uiteindelijk zouden ze dan beiden moeten hebben. En dat is weer kostbaar in opslag en voegt complexiteit toe. Kun je net zo makkelijk gewoon alleen AVC gebruiken, dat werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:14:
Zal weer vast er mee te maken hebben met dat HEVC een beetje hand in hand met 4K ging. Dus oudere TVs, die geen 4K doen, zullen vaak ook geen HEVC doen. Dus uiteindelijk zouden ze dan beiden moeten hebben. En dat is weer kostbaar in opslag en voegt complexiteit toe. Kun je net zo makkelijk gewoon alleen AVC gebruiken, dat werkt altijd.
Zoiets had ik ook een beetje in het achterhoofd, maar die streamingdiensten hebben voor verschillende platformen ook verschillende apps, en de ene app is soms wat "slimmer" dan die van een ander. AV1 is ook populair zo te zien maar als de app de ondersteuning daarvoor niet "ziet" zal er wel een andere codec gebruikt worden die wel werkt op dat "verouderde" platform.

Hoe dan ook, SST is erg kieskeurig vwb afspeelapparaten en wat je krijgt voorgeschoteld aan kwaliteiten, veel kieskeuriger dan menig andere service.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Sorcerer8472 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:01:

Het is op zich niet onmogelijk om een hardware encoder te maken die net zo slim is als bijvoorbeeld x264 of x265. Je loopt dan alleen tegen twee problemen aan. Op zich is hardware heel slim en snel in het vinden van motion vectors, veel sneller dan software, vooral bij hogere resoluties, daar zit niet het probleem. Waar wel het probleem zit, is dat voor efficiënte encoding je referenties moet maken naar nogal wat eerdere en latere frames. Dat betekent sowieso een inherente vertraging. Met name op digitale televisie zie je dat goed (als je de doelpunten als eerste wilt zien kun je het best analoge TV kijken...). Voor streaming zal dat minder een issue zijn. Wat wel een issue is, is dat dat veel geheugen kost, héél veel geheugen. In principe vast ook wel te regelen voor een professionele encoder, maar of dat ook echt gedaan word? In ieder geval merk ik dat programma's die ik van televisie opneem, van diverse providers, met x265 (en voorheen x264) makkelijk nog flink uitgedund kunnen worden, bij gelijkblijvende kwaliteit. Denk aan halvering tot een kwart. Ja dan staat je 24 core cpu wel even flink te stampen, je krijgt het niet voor niks natuurlijk.

En op zich moet je je inderdaad wel conformeren aan gehanteerde standaarden (tiers/levels) zodat "alle" apparaten je content kunnen afspelen. Maar mijn ervaring is met gewoon gebruik van "high" (h264) en "main" (voor h265) er nog steeds heel veel te halen valt. Voor h264 is "high" overigens al een redelijke tijd standaard eigenlijk.

TL;DR ik vertrouw de gebruikte encoders niet zo. Maar ik zie graag tegenbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Sorcerer8472 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:51:
[...]

Je mag HEVC/h265 ook best voor SD gebruiken. In Nederland is het niet gebruikelijk, maar in andere landen zie je het wel. Waarom niet... h265 is intussen wel redelijk standaard aanwezig op devices.

Hier nog even een kleine opmerking bij. De content bij de streamingproviders wordt altijd op meerdere manieren encoded, sowieso verschillende bitrates voor hogere en lagere bandbreedte. Daar wordt dynamisch tussen geschakeld. Het lijkt me dan niet zo moeilijk om naast een h264-versie ook een h265 versie erbij te zetten, voor hogere kwaliteit bij dezelfde bitrate, of lagere bitrate bij dezelfde kwaliteit, voor als jouw device dat wél kan. Als ze bitrate kunnen onderhandelen met je browser of app, dan kunnen ze ook de gebruikte codec onderhandelen.

[ Voor 35% gewijzigd door eriksl op 25-02-2025 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

eriksl schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:32:
[...]

Je mag HEVC/h265 ook best voor SD gebruiken. In Nederland is het niet gebruikelijk, maar in andere landen zie je het wel. Waarom niet... h265 is intussen wel redelijk standaard aanwezig op devices.

Hier nog even een kleine opmerking bij. De content bij de streamingproviders wordt altijd op meerdere manieren encoded, sowieso verschillende bitrates voor hogere en lagere bandbreedte. Daar wordt dynamisch tussen geschakeld. Het lijkt me dan niet zo moeilijk om naast een h264-versie ook een h265 versie erbij te zetten, voor hogere kwaliteit bij dezelfde bitrate, of lagere bitrate bij dezelfde kwaliteit, voor als jouw device dat wél kan. Als ze bitrate kunnen onderhandelen met je browser of app, dan kunnen ze ook de gebruikte codec onderhandelen.
Wat je zegt klopt. Partijen als Netflix doen dit zviw. Er is een groot aantal codecs per film/aflevering beschikbaar, afhankelijk van je abonnement en apparaat. Meerdere codecs, versies met en zonder HDR, HDR10+, Dolby Vision, allemaal verschillende versies. Dus heel veel storage voor één titel nodig.

Bij Netflix loont dat door het gigantische aantal kijkers. Bij andere streamers loont het wat minder. En het grootste probleem is ws de complexiteit van het managen van al deze verschillende codecs, en dan ook nog in combinatie met meerdere soorten DRM (afh. van het apparaat Widevine, Fairplay, etc.), en het debuggen van problemen als apparaat X zegt dat hij een codec aankan, maar uiteindelijk keihard crasht als je het alsnog probeert.

En ja, je kunt veel winst behalen met software parameters, maar je kunt daar ook hardware decoders mee over de zeik laten gaan. Denk vooral aan smart TV's hier, daar zitten de meest crappy chips in met de meest crappy drivers. En als het niet werkt kost het je enorm veel kosten aan refunds en customer support.

H264 is dus een veilige keuze, ook al ben je 2x zo veel data traffic aan het betalen omdat de meeste kijkers betere codecs aankunnen. Helaas doet SST dit ook, zelfs op bijv. iPad. Daardoor kost 1 aflevering opslaan 1 GB waar een zelfde aflevering bij Netflix maar 300 MB kost. Ligt trouwens ook aan dat Netflix bitrate aanpast per scène (shot-based encoding), waardoor zij binnen een codec nog een efficiëntieslag maken, bijna niemand anders heeft dit tot nu toe ook ingevoerd.

Het lijkt erop dat de teams binnen SST niet de mogelijkheid hebben om dit breder door te voeren, wellicht door limitaties bij devices, budget, team size, contracten met content owners, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Ik denk (ook) dat het vooral een niet-technische afweging is. Zo ben ik er achter gekomen dat bij een door mij niet nader benoemde partij die TV diensten verkoopt (legaal! Geen IPTV!) eigenlijk helemaal geen technische mensen in dienst zijn. Altijd als er iets "gedaan" moet worden, wordt daarvoor een derde partij ingehuurd. Dat is niet alleen duur, als je zelf niet technisch bent, is het ook heel makkelijk om begripsverwarring te krijgen en last but not least, die derde partij heeft andere belangen dan de opdrachtgever. Die streeft naar maximale winst, niet naar maximale kwaliteit. Dat moet je allemaal héél goed dichttimmeren, maar de ervaring leert dat dat lastig is.

Zou me niks verbazen als er bij SST ook zoiets aan de hand is. Dat ze wel willen, maar vast zitten aan de nukken van een derde partij voor de techniek en dat ze een aantal dingen gewoon niet goed begrijpen.

Qua h264 wil ik wel zeggen: ik heb sinds 2004 aardig wat SoC's voor ontvangers en TV's zien langskomen. Meeste wel van Broadcom, dat zijn geen prutsers. Maar ook wel van HiSilicon, wat meer "budget" zeg maar. Mijn ervaring is dat ze allemaal zonder problemen het "high" profile van h264 afspelen. En er zullen er vast ook wel zijn die dat niet kunnen of buggy zijn, inderdaad, maar moeten we daar alle anderen onder laten lijden? Mijn ervaring is overigens dat hardware decoders behoorlijk tot zeer robuust zijn t.o.v. input die ze niet begrijpen. Ik heb er nog nooit een zien crashen op iets wat ze niet begrijpen, het blijft beperkt tot zwart beeld, of groen, of dat het beeld blijft stilstaan. Moet natuurlijk ook wel, want een stream kan ook (zeker op satelliet of kabel) onverwacht encrypted zijn. Dan krijg je echt gobbledegook binnen. Met een software decoder is het inderdaad maar afwachten. Dat zou je niet in een TV mogen verkopen (maar ja...)

Technisch zou je natuurlijk best twee h264 encodings kunnen doen, eentje "main" (of zelfs "baseline") en eentje "high". En dan een knopje in de app maken "dit werkt niet" en dat-ie dan overschakelt naar de low-end versie ;-) Maar dat is natuurlijk weer niet "gebruikersvriendelijk" :-(

Dat SST minstens twee encodings doet is al min of meer bewezen en precies het punt wat ik hier aankaartte. De versie die je download is van veel lagere kwaliteit dan degene die je streamt... (En dat vind ik nog steeds diep triest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Okay, ipv crash inderdaad ook zwart scherm etc. De meeste devices doen het wel goed, maar zelfs een klein percentage van probleem-devices kan voor mega veel calls zorgen, dus vandaar.

Wat betreft kwaliteit: er worden nu al meerdere bitrates gegenereerd die afh. van je device en connectie worden gekozen. Is je snelheid heel laag, dan schaalt hij omlaag, probeer maar door je browser snelheid te throttlen naar bijv. 500kbps en dan te (blijven) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Dat hoef ik niet te proberen, op de sportschool werkt de wifi soms niet goed en dan moet ik naar GSM data. En dat zie je vrij snel ;-) Ik weet alleen niet of ik dat al eens met SST "geprobeerd" heb, eens even op letten.

Verder wat ik zeg, het is uiteindelijk vaak geen technische kwestie maar een kwestie van geld en wat daar dan uitkomt is dan weer niet altijd helemaal rationeel geredeneerd (vind ik). Dan heeft kennelijk een of andere no-tech manager een knoop doorgehakt.

[ Voor 20% gewijzigd door eriksl op 25-02-2025 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 22:45
Al enige jaren heb ik een abonnement met 50% levenslange korting.
Tot ik vandaag plots een mail kreeeg, uw bank heeft de betaling ingetrokken. Uw abonnement is stopgezet.

Geen mogelijkheid tot enig herstel o.i.d.
Wat een rare praktijken. Mijn bank heeft nog nooit zoiets gedaan. En er stond sowieso genoeg geld op de rekening op dat moment.

Herkent iemand deze manier van eenzijdige contractontbinding? Of gaat het hier om een incident.
Het lijkt er namelijk sterk op, dat ze van de 50% levenslange korting af willen.
Na meerdere mislukte pogingen wordt je abonnement automatisch geannuleerd. Door de annulering zal de levenslange korting van 50% uit je account worden verwijderd, en het is niet mogelijk om deze te herstellen als je ervoor kiest om later je betaalmethode te updaten en je abonnement te hervatten.
Ik zit nu te twijfelen om er werk van te maken, of maar weg te blijven bij deze waardeloze streamingsdienst

[ Voor 41% gewijzigd door Kasper op 04-03-2025 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29
Wat moet de rest nu met je klaagzang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 09:11
Ik heb sinds een paar dagen weer eens een abonnement op SST genomen. Op Netflix de eerste 4 seizoenen van Yellowstone gekeken en ik wilde niet wachten tot zij ooit het 5e seizoen online zetten.

Bij eerdere abonnementen had ik het probleem dat geluid en beeld niet synchroon te krijgen waren via de Apple TV. Omdat ik op een aantal plekken had gelezen dat dit probleem niet zou spelen bij het 4K abonnement, dit maar genomen.

Gelukkig gaat dat nu prima. Maar waar ik me dus aan blijf ergeren is die ondertiteling die steeds net een fractie van een seconde te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
sjors123 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:39:
Ik heb sinds een paar dagen weer eens een abonnement op SST genomen. Op Netflix de eerste 4 seizoenen van Yellowstone gekeken en ik wilde niet wachten tot zij ooit het 5e seizoen online zetten.

Bij eerdere abonnementen had ik het probleem dat geluid en beeld niet synchroon te krijgen waren via de Apple TV. Omdat ik op een aantal plekken had gelezen dat dit probleem niet zou spelen bij het 4K abonnement, dit maar genomen.

Gelukkig gaat dat nu prima. Maar waar ik me dus aan blijf ergeren is die ondertiteling die steeds net een fractie van een seconde te laat is.
Ondertiteling is altijd al een drama geweest bij SkyShowtime. De content die ik direct bij de launch heb gemeld en zijn 'doorgezet naar de juiste afdeling' zijn nog steeds niet opgelost en gaat ook niet meer gebeuren vermoed ik.. en inderdaad soms net te laat en daar blijf je je aan ergeren als je het eenmaal doorhebt. Je zou denken dat het gewoon zo simpel is als de Engelse ondertiteling vertalen naar het Nederlands, maar dan moeten de tijdcodes wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Oh ja, krijg jij zomaar iemand te pakken? Is mij nog niet gelukt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Seizoen 2 van 1923 (een Yellowstone prequel) is begonnen op SkyShowtime. Elke maandag is er een nieuwe aflevering beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 10-03-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TexMex schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:10:
Seizoen 2 van 1923 (een Yellowstone prequel) is begonnen op SkyShowtime. Elke maandag is er een nieuwe aflevering beschikbaar.
Ter referentie: op Paramount+ is E03 al beschikbaar ("uitgezonden" op 8 maart). Volgens IMDB begonnen op 23 januari, maar ik denk dat dat februari moet zijn. Waarmee SST dus 2 weken achter ligt.

Nu is het voor SST nog vrij snel (The Agency bv is pas begonnen nadat die "bij de bron" (weet even niet of dat ook Paramount+ is) al volledig was uitgezonden). Wat ik toch bijzonder blijf vinden. Sure, het is een samenwerking etc etc. Maar HBO Max verloopt ook nog gewoon via HBO Nordic die de content in licentie moeten nemen van WarnerBrosDiscovery. Maar die doen wel gewoon op dezelfde dag releasen als MAX in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heeft wellicht te maken met de ondertiteling?

Late Week Tonight met John Oliver op HBO Max heeft een paar dagen geen NL ondertiteling meestal, die komt later pas (door een mens gedaan, vrij goede kwaliteit ondertiteling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Sorcerer8472 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:25:
Heeft wellicht te maken met de ondertiteling?

Late Week Tonight met John Oliver op HBO Max heeft een paar dagen geen NL ondertiteling meestal, die komt later pas (door een mens gedaan, vrij goede kwaliteit ondertiteling).
Nu ben ik niet van het "dezelfde dag kijken". Maar volgens mij is dat bij Netflix / Disney+ / HBO ook geen issue? Behalve dan wellicht dus de "live" programma's. Nu weet ik niet hoe het bij John Oliver zit, maar bv Lubach deed om 8 uur 's avonds zijn show opnemen die dan rond 10 uur werd uitgezonden. Waarbij er potentieel dus nog tot het laatste moment wijzigingen (/breaking news) kon zijn. Daarbij kan ik me indenken dat ondertiteling dus wat later volgt. Maar bij gewone TV series zal de tekst wel al even bekend zijn. En bij blockbuster films natuurlijk al helemaal, want die zullen in de bios hebben gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij Netflix is het wel een issue. Veel nieuwe series verschijnen niet in je overzicht als je taalinstellingen Nederlands vereisen. Kan maanden duren voordat bepaalde series of nieuwe seizoenen vertaald worden afhankelijk van de populariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:27

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Kan iemand met een SkyShowtime-abonnement voor mij iets nakijken?

Is de serie "The Middle" op SkyShowtime te zien? Tot vorige week stond deze serie op HBO Max, maar die is zonder aankondiging verwijderd. Jammer, want wij waren bij het een-op-laatste seizoen bezig (van de 9 seizoenen...!), dus we balen nu als een stekker.

In de VS staat deze serie op Peacock, vandaar mijn hoop dat de serie nu op SkyShowtime staat...

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:27:

Is de serie "The Middle" op SkyShowtime te zien?
...
Neen, staat er niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jammer.... dankjewel voor het nakijken!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Is de serie "The Middle" op SkyShowtime te zien? Tot vorige week stond deze serie op HBO Max, maar die is zonder aankondiging verwijderd. Jammer, want wij waren bij het een-op-laatste seizoen bezig (van de 9 seizoenen...!), dus we balen nu als een stekker.

In de VS staat deze serie op Peacock, vandaar mijn hoop dat de serie nu op SkyShowtime staat...
Tip voor de volgende keer: https://www.justwatch.com/nl/tv-series/the-middle

offtopic:
Gezien oorspronkelijk op HBO Max. In het topic daarvan kwamen vorige week redelijk wat klachten voorbij van verdwenen content, waaronder ook spul van WarnerBross zelf. En dat exact X jaar na introductie van de dienst. Speculatie daar was dat ze "vergeten" zouden zijn heel wat licenties te verlengen (ook gezien de constructie met HBO Nordics die content in licentie moet nemen van het moeder / zusterbedrijf in de VS voor "distributie" in de EU. I.p.v. dat het moederbedrijf het rechtstreeks regelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online

Ik denk dat je in de war bent met HBO Max. Daar stond The Middle op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Deezers schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:02:
[...]

Ik denk dat je in de war bent met HBO Max. Daar stond The Middle op.
Dat klopt - en dat schrijf ik ook in het stuk dat je quote :)

Wij keken de serie op HBO Max, en daar is hij vorige week zonder aankondiging vanaf gehaald. Omdat de serie in de VS op Peacock staat, en Peacock-content in Nederland doorgaans op SkyShowtime te vinden is, had ik een stille hoop dat de serie hiernaartoe was verhuisd.

Maar soit - het is niet anders. We zullen het zonder de familie Heck moeten doen. Hopelijk duikt de serie ooit nog eens ergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
bruce. schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:15:
Iemand al opgevallen dat na de laatste update van de app showtime op de nvidia shield sinds kort het stereo is,en niet meer DD 5.1 wat het wel was.Netflix is wel gewoon DD 5.1.
App er opnieuw opgezet maar dat maakte niets uit. Ook terug fabrieksinstellingen maakte niets uit blijft stereo.Het zijn alle films en series niets meer te vinden in 5.1.
Bijna 2 maanden later, en nog steeds het geval. Zowel The Agency als 1923 geprobeerd.

Denk dat ik maar naar de work-a-round van @hardware-lover ga kijken. Afspelen met Kodi. Weet alleen nog niet of dat met SST add-on gaat worden of... * arrr *. Stelletje prutsers dat het zijn.

Edit:
Even in de chat geklommen. Eerst lag het aan de content en dat geselecteerde content surround is. Vervolgens maar gevraagd wat dan wel met surround is. En na lang wachten kwam die aanzetten met Jurassic Park (sure, een film uit 1993 is ook het eerste waar je aan denkt). Uiteraard mooi een "Stereo" indicatie op de versterker en teruggekoppeld (ook maar even Jurassic World: Fallen Kingdom uit de aanbevelingen gecheckt en teruggekoppeld dat ook die het niet deed). En toen was het ineens een probleem waar actief aan gewerkt wordt. Verwezen naar berichten op internet van 18 feb. die dit probleem al melden en het dan wel erg lang duurt om iets te laten werken dat voorheen wel werkte. En het bleef een probleem waar ze aan werken en ze gaan er reclame mee maken als het weer werkt. Vervolgens nog aangegeven dat het schijnbaar met een addon voor Kodi wel prima werkt en het antwoord daarop was een gevalletje "garbage in, garbage out" van het vertaalsysteem. (Iets met dat hii mij graag zou helpen maar daarvoor moet hij zichzelf toestemming geven (lol?) en dat kan die niet omdat er al aan gewerkt wordt (uhhu, "gewerkt").

Uiteraard heb ik het wel gewoon netjes gehouden. Alleen dan beetje "uitlokken" richting dat het een bug is (vragen bij welke content het zou moeten werken). En pas bij de ontwijkende / vage antwoorden wat harder in "maar voorheen werkte het wel" + "reclame maken voor het oplossen van probleem met surround geluid?!" en dan aangeven dat het blijkbaar via Kodi prima zou werken.

[ Voor 48% gewijzigd door RobertMe op 01-04-2025 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:57:
Bijna 2 maanden later, en nog steeds het geval. Zowel The Agency als 1923 geprobeerd.

Denk dat ik maar naar de work-a-round van @hardware-lover ga kijken. Afspelen met Kodi. Weet alleen nog niet of dat met SST add-on gaat worden of... * arrr *. Stelletje prutsers dat het zijn.

Edit:
Even in de chat geklommen. Eerst lag het aan de content en dat geselecteerde content surround is. Vervolgens maar gevraagd wat dan wel met surround is. En na lang wachten kwam die aanzetten met Jurassic Park (sure, een film uit 1993 is ook het eerste waar je aan denkt). Uiteraard mooi een "Stereo" indicatie op de versterker en teruggekoppeld (ook maar even Jurassic World: Fallen Kingdom uit de aanbevelingen gecheckt en teruggekoppeld dat ook die het niet deed). En toen was het ineens een probleem waar actief aan gewerkt wordt. Verwezen naar berichten op internet van 18 feb. die dit probleem al melden en het dan wel erg lang duurt om iets te laten werken dat voorheen wel werkte. En het bleef een probleem waar ze aan werken en ze gaan er reclame mee maken als het weer werkt. Vervolgens nog aangegeven dat het schijnbaar met een addon voor Kodi wel prima werkt en het antwoord daarop was een gevalletje "garbage in, garbage out" van het vertaalsysteem. (Iets met dat hii mij graag zou helpen maar daarvoor moet hij zichzelf toestemming geven (lol?) en dat kan die niet omdat er al aan gewerkt wordt (uhhu, "gewerkt").

Uiteraard heb ik het wel gewoon netjes gehouden. Alleen dan beetje "uitlokken" richting dat het een bug is (vragen bij welke content het zou moeten werken). En pas bij de ontwijkende / vage antwoorden wat harder in "maar voorheen werkte het wel" + "reclame maken voor het oplossen van probleem met surround geluid?!" en dan aangeven dat het blijkbaar via Kodi prima zou werken.
Beiden nog maar even gecontroleerd en beiden in 4k met DD+5.1, met Kodi welteverstaan 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:49:
[...]

Beiden nog maar even gecontroleerd en beiden in 4k met DD+5.1, met Kodi welteverstaan 😁
Gezien je eerdere bericht en de crappy "service" van SST en het feit dat het echt nieuwe content is (van dit jaar, 1923 had ik S02E01 gekeken) had ik ook niet anders verwacht.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit:
@hardware-lover kan het kloppen dat Kodi geen 4K indicatie geeft? Ik heb in de addon settings 4K + HDR10 + HDCP aan gezet. En bij Mission Impossible: Fallout geeft de TV wel een HDR indicatie, maar Kodi geeft bij de info H.265 + 1080p aan. (Met 4K uit blijft die volgens mij op H.264 steken, en heb ook na random aanklikken van iets vervolgens 720p gezien (nieuwe "Verschikkelijke ikke", die naar ik aanneem ook 1080p / 4K is maar wellicht door "Adaptive stream" van Kodi nog niet gepimpt was naar hogere reso?)

Edit2:
Zet ik in de "InputStream Adaptive" het "Stream selection type" op "Manual OSD" dan kan ik tijdens playback ook de (playback) setting => video settings => Video stream selecteren. Die stond default op "hevc, 1920x1080, 5824021 bps" (incl "[default]", maar geen idee of die uit SST of Kodi komt). Selecteer ik daar de hoogste, 3840x2160, dan staat bij de "info" (I in playback balk) wel 4K. Gok dus dat die by default niet lekker "opschaalt" (/lees: adaptive dus de joogste bitrate pakt indien internet het toestaat).

Edit3
Bug of niet? https://github.com/Paco8/plugin.video.skyott/issues/62 ticket is in ieder geval gesloten na een "zet maar op manuel" of "fixed", of "ask". Beetje ~ meh ~ dus.

[ Voor 52% gewijzigd door RobertMe op 01-04-2025 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RobertMe, MI Fallout is 4k (HDR).

Het moet dus een setting zijn die je misschien anders hebt staan. Niet voor de SST addon zelf, dat heb ik ook.

Imputstream Adaptive
General;
- Adaptive (default)
- Auto
- Auto
- ✅
- 4000
- 0
- 0
- ✅

Expert;
- All
- de rest niets geselecteerd.

Start bij mij direct in hoogste kwaliteit, zonder iets te forceren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:26:
@RobertMe, MI Fallout is 4k (HDR).

Het moet dus een setting zijn die je misschien anders hebt staan. Niet voor de SST addon zelf, dat heb ik ook.

Imputstream Adaptive
General;
- Adaptive (default)
- Auto
- Auto
- ✅
- 4000
- 0
- 0
- ✅

Expert;
- All
- de rest niets geselecteerd.

Start bij mij direct in hoogste kwaliteit, zonder iets te forceren.
Da's wat allemaal de default is/was. Als ik hem daar weer op zet en film (opnieuw) start dan geeft die weer 1920x1080 aan bij Settings => Video settings => Video stream (alleen dan zonder keuze. Met "Manuel OSD" kan er wel een andere stream gekozen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RobertMe, geen idee waarom het bij jou bij die instellingen naar 1080 gaat, dat gebeurd hier dus niet 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
SkyShowtime heeft nu ook een 'laatste kans om te kijken' categorie, alleen staat er dan geen datum bij wanneer de content daadwerkelijk niet meer te zien is.. de meeste titels zijn volgens mij al 4x van SkyShowtime verdwenen en komen dan over max. 6 maanden weer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 21:39

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zag dat HALO nu ook al op Netflix stond, eigenlijk komt bijna alles wat Skyshotime heeft, wel naar Netflix op een bepaald moment. Heel stom maar ik heb SkyShowtime al 2 maanden niet meer opgezet, maar goed ik betaal ook met die 50% korting niet veel voor de dienst.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Linksquest schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:03:
Ik zag dat HALO nu ook al op Netflix stond, eigenlijk komt bijna alles wat Skyshotime heeft, wel naar Netflix op een bepaald moment. Heel stom maar ik heb SkyShowtime al 2 maanden niet meer opgezet, maar goed ik betaal ook met die 50% korting niet veel voor de dienst.
Op NL Netflix? Zie Halo nergens terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29
DutchOwnage schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:11:
[...]

Op NL Netflix? Zie Halo nergens terugkomen.
Ook JustWatch geeft aan dat Halo alleen op SST te vinden is.

Dit neemt niet weg dat je aardig wat SST content op Netflix ziet verschijnen. De laatste verrassingen was voor mij Oppenheimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Misschien vertraagd, zou vanaf 1 maart naar Netflix komen.

https://www.xboxnederland...e-kans-voor-master-chief/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 19:07

CerandoX.nl

Vides

Er wordt net hier in huis voorbij een melding gedrukt en ik ging voor de zekerheid toch even kijken. Nu zie ik dat mijn abbo niet meer 4,49 is maar 8,99…

Heeft iemand enig idee wat er in deze melding stond?

Heb het idee dat we een keuze kregen…

[ Voor 9% gewijzigd door CerandoX.nl op 09-04-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:58

Gaitman

The Real One

CerandoX.nl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:03:
Er wordt net hier in huis voorbij een melding gedrukt en ik ging voor de zekerheid toch even kijken. Nu zie ik dat mijn abbo niet meer 4,49 is maar 8,99…

Heeft iemand enig idee wat er in deze melding stond?

Heb het idee dat we een keuze kregen…
Bij ons in het account staat ook de normale prijs zonder korting. Maar het bedrag wat afgeschreven wordt is inclusief korting.

Herstel:
In de app staat de normale prijs maar als je via de site inlogd zie je wel de prijs inclusief korting.

[ Voor 10% gewijzigd door Gaitman op 09-04-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 19:07

CerandoX.nl

Vides

Gaitman schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:07:
[...]

Bij ons in het account staat ook de normale prijs zonder korting. Maar het bedrag wat afgeschreven wordt is inclusief korting.

Herstel:
In de app staat de normale prijs maar als je via de site inlogd zie je wel de prijs inclusief korting.
Oké thanks, zal eens kijken. Had idd in de app gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heel apart dit, ik zie op zowel de app als de browser niet meer de korting?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUyQtWIYQfTZBRC9p-NVlBb7TuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/woNUAr2GevjdaxnYh1YewCVH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb even contact opgenomen via de bot, en die bevestigen dat ik gewoon de prijs van €4,49 blijf betalen. Ik blijf het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Alleen seizoen 1-3 van NCIS staan online. Komen de andere 20 seizoenen ook nog ooit een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:11
Belachelijk veel ongevraagde trailers de laatste tijd, is dat bij iedereen zo?

Ik heb het premium abonnement met 50% korting (bij lancering afgesloten, opgezegd en laatst toen de actie er weer was weer genomen) en voorheen kreeg ik af en toe een trailer. Vaak alleen bij de eerste aflevering en als ik dan op back drukte en de aflevering opnieuw startte was deze weg, of kreeg je een korte van 4 seconden in plaats van 20 seconden.

Maar het lijkt dat ik nu elke keer 20 seconden krijg en voor elke aflevering van een serie (oftewel, als ik 3 afleveringen kijk dan krijg ik 3 keer trailers die totaal niet passen bij de vibe van de serie). Daarnaast zijn de trailers nooit interessant (kinderfilms en iets over een voetballer wat me niet interesseert voornamelijk).

Toch het idee dat HBO of Apple het dan netter doen, vaker wat relevants, minder frequent en kan gelijk overslaan. Zit er serieus over na te denken om maar weer op te zeggen want het begint erg storend te worden.

[ Voor 8% gewijzigd door DaitoX op 20-04-2025 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weet iemand of het mogelijk is om je volledige kijkgeschiedenis terug te zien, net zoals dit mogelijk is bij Netflix? Ik doe op dit moment een volledige re-watch van de Star Trek franchise (in timeline volgorde) en ik ben benieuwd wat ik nu precies op welke dag gezien heb.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 15:53
Jorgen schreef op maandag 28 april 2025 @ 01:03:
Weet iemand of het mogelijk is om je volledige kijkgeschiedenis terug te zien, net zoals dit mogelijk is bij Netflix? Ik doe op dit moment een volledige re-watch van de Star Trek franchise (in timeline volgorde) en ik ben benieuwd wat ik nu precies op welke dag gezien heb.
Het is misschien geen directe antwoord op je vraag, maar via Trakt kun je dit makkelijk bijhouden. Ik gebruik het al enige tijd met veel plezier. =]

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Shinobi-vs-Gast schreef op maandag 28 april 2025 @ 01:28:
[...]

Het is misschien geen directe antwoord op je vraag, maar via Trakt kun je dit makkelijk bijhouden. Ik gebruik het al enige tijd met veel plezier. =]
Ik gebruikte dat vroeger met Kodi inderdaad en had geen idee dat je dat ook met streamingdiensten kon combineren. Werkt dat een beetje veilig?
Zou voor het vervolg van mijn Star Trek avonturen zeker leuk zijn. Hopelijk kan ik ook de rest nog terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 15:53
Jorgen schreef op maandag 28 april 2025 @ 01:30:
[...]Werkt dat een beetje veilig?
Er is een Streaming Scrobbler voor VIP's die alles automatisch synchroniseert. Ik heb daar geen ervaring mee, maar in principe zouden er geen wachtwoorden en dergelijke opgeslagen worden. Zelf doe ik het gewoon ouderwets afvinken via de app of website zodra ik een aflevering heb gezien.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien er een gebruiksprofiel wordt opgeslagen (kijk verder; aanbevelingen) is dat te koppelen aan mij als persoon en derhalve een persoonsgegeven. Ik heb SkyShowtime om inzicht gevraagd onder de AVG - maar ze weigeren bij de klantenservice vooralsnog. Daarna vond ik alsnog een link naar een mogelijkheid om die gegevens gewoon bij ze op te vragen, dus dat heb ik nu gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 02-05-2025 01:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Voor mensen met het Premium abonnement: hoe zijn jullie te spreken over de 4K/HDR content, kwalitatief gesproken?

Er loopt weer een actie namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DutchOwnage schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:16:
Voor mensen met het Premium abonnement: hoe zijn jullie te spreken over de 4K/HDR content, kwalitatief gesproken?

De kwaliteit van het beeld en geluid of de kwaliteit van de content die in 4K is? :+

Er speelt in ieder geval nog steeds het issue dat op Android TV de audio doodleuk in stereo is. Maar daar valt omheen te werken door Kodi te gebruiken met een(/de) addon voor SST. Daarin werkt surround geluid wel gewoon (en kun je handmatig de video stream kiezen).
Verder is het beeld, en geluid, gewoon prima. Maar ik ben geen audiofiel (/videofiel). Uiteraard zie ik wel het verschil tussen de oude FHD die ze deden en nu 4K. Maar of 4K goed of slecht is laat ik me niet over uit. Ik (mening) vind het gewoon goed (genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja excuus, had het even beter moeten verwoorden. Ik bedoelde uiteraard de kwaliteit van het beeld tov het gewone FHD beeld. Ik ben ook geen audiofiel, dus kwaliteit van het geluid is minder van belang.

Ik vindt het FHD beeld wat ik nu krijg voorgeschoteld eigelijk gewoon prima. Maar ik vroeg mij af of het verschil met 4K dusdanig is om een upgrade te rechtvaardigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DutchOwnage schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:27:
Ik vindt het FHD beeld wat ik nu krijg voorgeschoteld eigelijk gewoon prima. Maar ik vroeg mij af of het verschil met 4K dusdanig is om een upgrade te rechtvaardigen.
Ah, het gaat je ook nog specifiek om het FHD vs 4K abo :p Daar durf ik geen uitspraken over te doen. Wat ik wel weet is dat het HDR aanbod niet volledig is. Ik heb The Agency op SST gekeken en dat was 4K SDR. Later kwam ik er echter achter dat "alternatieve bronnen" deze ook in 4K HDR hebben.
Maar bv een van de Mission Impossible films was weer wel in HDR.
Of ze verschillende HDR standaarden ondersteunen weet ik niet. Mijn Nvidia Shield doet sowieso alleen HDR10 en geen Dolby Vision of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
DutchOwnage schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:16:

Hier geen klachten, er staat heel duidelijk bij wat 4k/HDR is en wat niet en qua beeldkwaliteit ben ik ook tevreden! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dank jullie wel. Ik kijk nog even omdat ik 't nu " gratis" heb via Ziggo (standaard zonder reclame). Zou dan toch weer 7 euro extra worden voor Premium en ik betaal al zoveel aan streaming :Z

Actie loopt dacht ik tot eind juni.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 14-05-2025 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:22
Zover ik weet is erg geen UHD ondersteuning als je via Ziggo naar hun kijkt via de gratis optie?

Ikzelf heb wel degelijk voor het Premium abo gekozen.
Niet alles is in UHD te zien, verschilt nogal.
Maar kan zeggen dat ik op zich prima met het aanbod in UHD is veelal dan ook wel met HDR ondersteuning, ze gebruiken dacht ik ook wel het dynamische HDR10+.
Inderdaad mist nogal eens de Dolby Atmos originele sound track.
Maar hier zijn wel aantal trucjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
dinandus schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:55:
Zover ik weet is erg geen UHD ondersteuning als je via Ziggo naar hun kijkt via de gratis optie?

Maar kan zeggen dat ik op zich prima met het aanbod in UHD is veelal dan ook wel met HDR ondersteuning, ze gebruiken dacht ik ook wel het dynamische HDR10+.
Nee, geen UHD via gratis Ziggo. Standaard zonder adds.

Maar hebben ze wel Dolby Vision? Ik kijk via de app op m'n LG, en dan heb ik niks aan HDR10+. Dolby Vision zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dinandus schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:55:

Dolby Atmos via SST? De laatste keer dat ik het heb gecontroleerd was het DD+, maar geen Atmos.

Wat zou Atmos kunnen hebben bij SST, kun je eens wat opnoemen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Misschien niet helemaal relevant, maar de kwaliteit op een "gewoon" Android device (in mijn geval een high-end tablet) is zeer matig. Zowel het beeld als het geluid. Het beeld is onscherp en met artifacts. Het geluid is dof en ook met artifacts. Als je "live" kijkt gaat het nog wel, maar van een gedownloade aflevering is het echt treurig. Ik heb het bij geen enkele streamingdienst zó slecht gezien. Ik heb daar al over geklaagd bij ze, maar ze gingen er niet serieus op in. Dit gaat dus geen blijvertje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
eriksl schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:34:
Misschien niet helemaal relevant, maar de kwaliteit op een "gewoon" Android device (in mijn geval een high-end tablet) is zeer matig. Zowel het beeld als het geluid. Het beeld is onscherp en met artifacts. Het geluid is dof en ook met artifacts. Als je "live" kijkt gaat het nog wel, maar van een gedownloade aflevering is het echt treurig. Ik heb het bij geen enkele streamingdienst zó slecht gezien. Ik heb daar al over geklaagd bij ze, maar ze gingen er niet serieus op in. Dit gaat dus geen blijvertje worden.
Welke film of aflevering van welke serie ?
"Happy face" s1, a1: 1,6 GB groot. Ik vind de kwaliteit (ik neem aan full hd) op een 1920x1200 11inch tablet heel behoorlijk.

edit: Skyshowtime inbegrepen bij ziggo tv max

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 16-05-2025 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Goed, ik heb toch even Premium genomen. Puur om te kijken hoe het met dat 4K en HDR zit. En het viel me niet mee. 4K bij The Agency was niet of nauwelijks beter dan wat ik voorheen met FHD gewend was. En HDR is inderdaad alleen HDR10, geen Dolby Vision. Niet indrukwekkend. Bij Gangs of London in ieder geval. En uiteraard ook geen Atmos.

In vergelijking met andere streamers vindt ik het niet best. Dus ik ga na dit maandje weer gauw terug naar m'n "gratis" Ziggo deal.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 15-05-2025 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:36:
Goed, ik heb toch even Premium genomen. Puur om te kijken hoe het met dat 4K en HDR zit. En het viel me niet mee. 4K bij The Agency was niet of nauwelijks beter dan wat ik voorheen met FHD gewend was. En HDR is inderdaad alleen HDR10, geen Dolby Vision. Niet indrukwekkend. Bij Gangs of London in ieder geval. En uiteraard ook geen Atmos.

In vergelijking met andere streamers vindt ik het niet best. Dus ik ga na dit maandje weer gauw terug naar m'n "gratis" Ziggo deal.
Heb het even "gemeten", specifiek The Agency.

Full HD max ~10Mbit
UHD HDR10 SDR max ~20Mbit met uitschieters tot 24Mbit

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 16-05-2025 11:20 . Reden: geen HDR ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
hardware-lover schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:09:
[...]

Heb het even "gemeten", specifiek The Agency.

Full HD non HDR max ~10Mbit
UHD HDR10 max ~20Mbit met uitschieters tot 24Mbit
The Agency is UHD SDR? Geen HDR bij mij iig. En die 20Mbit UHD zie ik er persoonlijk niet van af als ik eerlijk ben.

Full HD vond ik er altijd wel goed uitzien op SST.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 15-05-2025 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eriksl
Ik ben altijd nogal sceptisch over bitrates. Ik sta er van te kijken hoeveel bits je per seconde kunt oproken aan een matig efficiente encoder of conservatieve instellingen. Of alleen al de codec die gebruikt wordt (AVC vs. HEVC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:33:
The Agency is UHD SDR? Geen HDR bij mij iig. En die 20Mbit UHD zie ik er persoonlijk niet van af als ik eerlijk ben.

Full HD vond ik er altijd wel goed uitzien op SST.
Je hebt gelijk, dat was Poker Face die ik daarna ook nog even had gemeten. UHD SDR moet dat dus zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Dat SkyShowtime doorlopend promoties heeft zegt genoeg, het aantal actief betalende abonnees valt tegen. Ze adverteren nu volop met Mobland maar die is dan weer pas vanaf 9 juni te zien in Nederland en dan wekelijks, ook vrij misleidend. Dat is ook kenmerkend voor ze, de releases lopen vaak niet synchroon met andere gebieden waar HBO en Netflix gewoon wereldwijd dezelfde launches heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 16-05-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deezers schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:40:
Dat SkyShowtime doorlopend promoties heeft zegt genoeg, het aantal actief betalende abonnees valt tegen. Ze adverteren nu volop met Mobland maar die is dan weer pas vanaf 9 juni te zien in Nederland en dan wekelijks, ook vrij misleidend. Dat is ook kenmerkend voor ze, de releases lopen vaak niet synchroon met andere gebieden waar HBO en Netflix gewoon wereldwijd dezelfde launches heeft.
Hoewel ik keurig betaal voor diverse diensten wacht ik niet af tot een (steengoede) serie op een van die diensten beschikbaar komt, zoals MobLand dus ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:40:
Wat wellicht nog ergerlijker is dan verlate releases is dat ze ook niet (altijd) de maximale kwaliteit leveren.

The Agency begon hier weken, wellicht wel maanden, nadat die in US al was afgelopen. En dat was in beide gevallen met een wekelijkse release, dus hier begon het misschien wel al een half jaar later dan dat het in US begonnen was. Ik het toch maar netjes via SST kijken en wat later gestart. Was ik uiteindelijk "te vroeg" klaar / bij en was de laatste EP nog niet uit. Dus die dan maar gekeken uit alternatieve bron. Bleek die bron ook nog eens (4K met) HDR te zijn terwijl het op SST (4K met) SDR was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Gladiator 2 schijnt ook in 4K online te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 16:35

Aldmar

Niks...

Deezers schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:49:
Maar wel slechts StereoPCM geluid..! :| |:(

(Of ik doe iets verkeerd via AppleTV..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Aldmar schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:02:
[...]

Maar wel slechts StereoPCM geluid..! :| |:(

(Of ik doe iets verkeerd via AppleTV..?)
Geen idee, sst van ziggo. Wel 5.1 geluid, geen 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deezers schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:49:
Kan in 4k HDR met DD+ 5.1 (Kodi), is in HD met 2.0 PCM via Android TV op hetzelfde apparaat (niet SST goedgekeurd).

Blijft belachelijk dat het zo moet voor de maximale kwaliteit 😬

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Heb de afgelopen maanden eigenlijk niks gekeken op SkyShowtime maar wel Premium betaald. In de praktijk kan je toch maar èèn of twee series tegelijkertijd kijken bij andere streamers en de meeste films kijk ik al in de bioscoop. De meeste nieuwe series bij SkyShowtime zijn wekelijks dus wanneer ik eindelijk wil kijken moet je alsnog een maand wachten tot compleet, waardoor ik ze alweer ben vergeten om te gaan kijken. Ik betaal 50% dus dat compenseert het nog een beetje en je zit eenmaal in een fuik. Ja ik kan opzeggen en af en toe een maandje nemen maar dat doe ik in de praktijk dan niet. Mobland komt ook wekelijks uit.. dus dat is ergens pas in de zomer volledig kijkbaar (legaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:42
Deezers schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:01:
Heb de afgelopen maanden eigenlijk niks gekeken op SkyShowtime maar wel Premium betaald. In de praktijk kan je toch maar èèn of twee series tegelijkertijd kijken bij andere streamers en de meeste films kijk ik al in de bioscoop. De meeste nieuwe series bij SkyShowtime zijn wekelijks dus wanneer ik eindelijk wil kijken moet je alsnog een maand wachten tot compleet, waardoor ik ze alweer ben vergeten om te gaan kijken. Ik betaal 50% dus dat compenseert het nog een beetje en je zit eenmaal in een fuik. Ja ik kan opzeggen en af en toe een maandje nemen maar dat doe ik in de praktijk dan niet. Mobland komt ook wekelijks uit.. dus dat is ergens pas in de zomer volledig kijkbaar (legaal).
1 maand wachten, zeg gerust 2,5/ 3 maanden wachten tot compleet(Ligt aan de afleveringen :) ).
Maar ik moet zeggen heb SKy ook lange tijd niet gebruikt, nu sinds kort om alle Mission Impossible Films te kijken(Laatste maandag in de bios gezien).
Maar verder gebruik ik het nu echt al lang niet, zelfs series kijk ik er amper op. Nu alleen Star Trek New Worlds en Tulsa King staan op de Lijst.
Deze staan er In afwachting van een nieuw seizoen, en dan is het ook eerst nog wachten tot het hele seizoen erop staat(Ik kijk ook niet wekelijks 1 aflevering schiet je niks mee op vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 08:21
Ik herken het wel van een tijde niet kijken en dan weer wel kijken.

Wat ik eigenlijk mis is een app waar je gewoon je streaming abonnementen in instelt en dan alles via die app kunt bekijken.

De app Skyshowtime werkt nog steeds niet fijn. Spontaan dat je uit de app wordt gegooid of dat hij naar het hoofdscherm gaat. Via de website gaat het goed. Via Ipad heb ik het probleem net zoals diverse Android apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Cave_Boy schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:45:

Wat ik eigenlijk mis is een app waar je gewoon je streaming abonnementen in instelt en dan alles via die app kunt bekijken.

De app Skyshowtime werkt nog steeds niet fijn. Spontaan dat je uit de app wordt gegooid of dat hij naar het hoofdscherm gaat. Via de website gaat het goed. Via Ipad heb ik het probleem net zoals diverse Android apparaten.
Ook helpt het niet mee als ze series halverwege cancellen. Als je nog niet begonnen was met kijken is dat niet echt motiverend. De reboot van Frasier bijvoorbeeld wil ik nog kijken maar is nu gecancelled. Waarom zou ik dan nog aan de 2 seizoenen (20 afleveringen totaal) beginnen? Of de Halo serie, ook ineens stopgezet. Het is niet dat ik tijd over heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
https://www.plex.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JustWatch doet dat half. Die start nog steeds de streaming app maar wel direct bij de "geselecteerde" film / aflevering. Kijken doe je dan uiteraard wel nog in de app van de streaming dienst. Waarmee je dus ook niet meer afhankelijk bent van de kijklijsten + "gezien" vinkjes van de streaming app (hallo Netflix die na 1 jaar geen abo gehad te hebben het hele account verwijderd).

En echt als alternatief voor "kijken" zou je Kodi kunnen gebruiken. Die heeft 3th party plugins voor verschillende streaming diensten (o.a. SST). Maar de gebruikers ervaring van Kodi is wel "iets" anders dan de streaming apps. Ik vond het in ieder geval maar onhandig werken. Maar via Kodi had ik wel surround geluid terwijl de officiële app alleen stereo deed.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En is ook te gebruiken zonder Plex Pass, dus met de gratis versie van Plex 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
Android TV doet dat ook. Die heeft alle series die ik kijk op verschillende diensten op het homescreen staan. Ik kan van daaruit direct naar de serie die ik wil kijken, ik hoef niet eerst de app te openen en dan ernaartoe te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011

O nee dat liever niet, ik wil niet alles gecombineerd van verschillende diensten in 1 app.
Maar de app problemen herken ik niet, de app draait prima op mijn LG SmartTv(Ik kijk niet via mijn Ipad of Iphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Kan interessant zijn, om een andere reden: wellicht is hun player wel beter dan die van je afzonderlijke diensten. Die van SST en HBO Max "kunnen wel wat verbetering gebruiken"... Gedownloade items zullen ze wel niet kunnen afspelen, dus dat probleem lossen ze helaas dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
eriksl schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:35:
Kan interessant zijn, om een andere reden: wellicht is hun player wel beter dan die van je afzonderlijke diensten. Die van SST en HBO Max "kunnen wel wat verbetering gebruiken"... Gedownloade items zullen ze wel niet kunnen afspelen, dus dat probleem lossen ze helaas dus niet op.
Huh? De genoemde plex en kodi zijn ooit gemaakt om gedownload en eigen spul af te spelen natuurlijk.
Dat ze nu ook streaming diensten enz kunnen afspelen hoeft voor velen dan ook helemaal niet, dat is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dragon2 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:05:
[...]

Huh? De genoemde plex en kodi zijn ooit gemaakt om gedownload en eigen spul af te spelen natuurlijk.
Dat ze nu ook streaming diensten enz kunnen afspelen hoeft voor velen dan ook helemaal niet, dat is bijzaak.
Ik denk dat @eriksl doelt op offline kijken van de streaming diensten? Zoals de streaming apps zelf dus een optie hebben om van tevoren iets te downloads zodat je het onderweg kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat is nou de beste manier om SST te kijken? Via Apple TV? Via Android TV-via-Prime Video? Via Apple TV-via-Prime Video? :+

Of is het echt zo dat je via het ene apparaat 5.1 krijgt, via het andere 4K, via het andere HDR en het kan nooit allemaal samen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:33:
Wat is nou de beste manier om SST te kijken? Via Apple TV? Via Android TV-via-Prime Video? Via Apple TV-via-Prime Video? :+

Of is het echt zo dat je via het ene apparaat 5.1 krijgt, via het andere 4K, via het andere HDR en het kan nooit allemaal samen? :+
Toevallig heb ik een week of zo geleden even Poker face gestart, en toen had ik weer 5.1 geluid, op Android TV (Nvidia Shield met een Denon AVR). En ik meen dat die ook in HDR was? Maar wel of geen HDR is een content probleem en geen app probleem. (In de zin dat bepaalde series op Paramount+ wel in HDR staan maar niet op SST, gewoon nooit er op is gezet in HDR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:47:
Toevallig heb ik een week of zo geleden even Poker face gestart, en toen had ik weer 5.1 geluid, op Android TV (Nvidia Shield met een Denon AVR). En ik meen dat die ook in HDR was? Maar wel of geen HDR is een content probleem en geen app probleem. (In de zin dat bepaalde series op Paramount+ wel in HDR staan maar niet op SST, gewoon nooit er op is gezet in HDR).
Het is eigenlijk een, "vind SST het een geschikt apparaat" probleem.

De Shield TV staat tussen de apparaten die geschikt worden geacht, maar een legio aan andere door Google gecertificeerde Android/Google TV apparaten die minimaal hetzelfde kunnen wat een Shield TV zou kunnen, worden niet als zodanig door de app beoordeeld. Dat maakt het voor mij een SST en een app probleem, want deze moet tenslotte beoordelen waar het apparaat geschikt voor is.

Android TV: Shield Android TV, BRAVIA 4K VH2, Bravia 4K UR3, Bravia 4K UR2, HAT4KDTV, BRAVIA 8K UR2, MiBOX4, TPM191E, Bravia VH1, Bravia 4K GB ATV3, Bravia 4K GB.

Als je wilt controleren of je Android TV de 4K-technologie ondersteunt, raadpleeg je de handleiding van de fabrikant of de website voor meer informatie. << dit klopt dus niet in de praktijk, want dat is niet voldoende als het apparaat dat probleemloos ondersteund en Widevine1 gecertificeerd is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:39:
[...]

Het is eigenlijk een, "vind SST het een geschikt apparaat" probleem.

De Shield TV staat tussen de apparaten die geschikt worden geacht, maar een legio aan andere door Google gecertificeerde Android/Google TV apparaten die minimaal hetzelfde kunnen wat een Shield TV zou kunnen, worden niet als zodanig door de app beoordeeld. Dat maakt het voor mij een SST en een app probleem, want deze moet tenslotte beoordelen waar het apparaat geschikt voor is.
Ja en nee. Dat ligt aan het "issue" waar je het over hebt. 5.1 audio werkte voor mij een tijd niet met de SST app maar via de Kodi addon wel. Dat is dus een app / certificering probleem.
HDR werkt wel (bv de Mission Impossible films zijn in HDR). Maar een serie als The Agency is online "te vinden" in HDR, maar kan ik op SST niet met HDR kijken, noch via de SST app noch via de Kodi addon. Hence, dat is een content probleem en SST biedt deze serie niet in HDR aan. (Niet) gecertificeerd apparaat is dus uitgesloten, want andere content speelt wel in HDR met dezelfde app op hetzelfde apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
RobertMe schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat @eriksl doelt op offline kijken van de streaming diensten? Zoals de streaming apps zelf dus een optie hebben om van tevoren iets te downloads zodat je het onderweg kunt kijken.
Eh ja, dat dus.

Niet dat je allemaal content "illegaal" gaat "downloaden".

Maar het blijkt elke keer weer dat ik een van de weinigen ben die op een tablet kijkt (dus wel een zodanig groot scherm dat je kwaliteitsverschil echt ziet) en dan ook graag content vooraf download, omdat de wifi op de sportschool dramatisch slecht is.

[ Voor 25% gewijzigd door eriksl op 30-05-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:01:
Ja en nee. Dat ligt aan het "issue" waar je het over hebt. 5.1 audio werkte voor mij een tijd niet met de SST app maar via de Kodi addon wel. Dat is dus een app / certificering probleem.
HDR werkt wel (bv de Mission Impossible films zijn in HDR). Maar een serie als The Agency is online "te vinden" in HDR, maar kan ik op SST niet met HDR kijken, noch via de SST app noch via de Kodi addon. Hence, dat is een content probleem en SST biedt deze serie niet in HDR aan. (Niet) gecertificeerd apparaat is dus uitgesloten, want andere content speelt wel in HDR met dezelfde app op hetzelfde apparaat.
Alles werkt voor mij in de hoogste kwaliteit aangeboden via SST indien ik terugval op de Kodi addon. Als er issues zijn met het SST aanbod dan krijg je dat vanzelfsprekend ook via Kodi. Maar dat ik op hetzelfde apparaat terug moet vallen naar Kodi en de SST addon om 4k/UHD met/zonder HDR en met/zonder 5.1 DD+ af te kunnen spelen is natuurlijk van de zotte.

Geen enkele andere streaming service app doet daarin moeilijk, enkel degene van SST.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC