En dat is nog maar één aspect. Bij diverse streamingdiensten is de afspeel-app belachelijk slecht qua keuze in hoe je wilt kijken. SST is daar één van. Mijn grootste wrevel: je kunt wel "inzoomen" (als de aspect ratio niet matcht) maar alleen een héél klein stukje. Het is symbolisch. Ik wil gewoon dat het beeld mijn scherm vult. Maar dat "mag" dus niet. Ik ben ook mijn TV gewend dat de frame rate verhoogd wordt naar 60 fps. Ziet er mooi soepel en natuurgetrouw uit. Mijn tablet kan dat met een afspeel-app ook. Maar van SST mag dat ook niet. Het moet precies zoals zij het bedacht hebben.
Dus wat doe ik dan maar? Netjes lid blijven van de streamingdienst, en ondertussen de afleveringen maar "elders" halen, zodat ik er wel gewoon mee kan doen wat ik wil (los van verder verspreiden natuurlijk).
En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke voorwaarden op predownloaden van afleveringen. Dat je dat sowieso handmatig moet doen (waar Netflix dat automatisch doet, zonder dat je er iets voor hoeft te doen). Maar vervolgens, dat als je een keer aan een aflevering begonnen bent en daar drie dagen later mee verder wilt gaan, je opeens de hele aflevering opnieuw moet downloaden. En dat terwijl de file nog gewoon op je tablet staat! Maar nee, je moet en zal het opnieuw downloaden. Tot zover de voordelen van predownloaden. Lekker als je ergens bent waar je geen of slecht of duur internet hebt.
De arrogantie van de streamingdiensten komt echt m'n neus uit!