Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Niet vergeten dat er nog 1 nieuwe Star Trek serie op komst is met een zeer sterke hoofdrolspeelster dus wie weet komt Seven daar nog terug: Section 31

IMDB: Star Trek: Section 31 (2024)

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 14-08-2023 16:54 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:30

Spooksel

Spooksel!

Tenzij ze door de tijd reist dan toch? Het karakter Philippa Georgiou is van de Disco/SNW era (al een middle aged vrouw rond 2250 dus), Seven komt pas 125 jaar later om de hoek kijken in Voyager :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
Spooksel schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:06:
Tenzij ze door de tijd reist dan toch? Het karakter Philippa Georgiou is van de Disco/SNW era (al een middle aged vrouw rond 2250 dus), Seven komt pas 125 jaar later om de hoek kijken in Voyager :P
Nou ja, het is niet alsof Seven niet al gewend is aan een potje tijdreizen in de naam van Starfleet (Relativity). :P Maar gekunsteld zou het wel zijn. Then again, gekunsteldheid is deze generatie schrijvers niet vreemd...

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Spooksel schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:06:
Section 31 leden konden door de tijd reizen dus dat zou geen probleem moeten vormen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:18

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ArcticWolf schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:26:
Vond aflevering 9 best leuk, het acteren en zingen was erg sterk. Maar snap dat het niet voor iedereen was.
Ik heb totaal niks met musicals en had serieus mijn bedenkingen toen ik hoorde over deze aflevering. Maar het is gewoon verdomd goed gedaan. Echt ijzersterk geacteerd en fantastisch gezongen. Van Nyota kreeg ik in het laatste deel bijna tranen in mijn ogen. Fenomenaal.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:07
Ben ik nu de enige die zich, los van het feit dat Musicals niet mijn ding zijn, de kwaliteit van de zang slecht vond?

Of is het normaal dat zingen compleet zuiver getuned moet worden? Ik had persoonlijk liever gehad dat het wat rouwer (lees zonder gladstrijken) zou zijn geweest.

Maar goed, de laatste aflevering was in ieder geval iets meer mijn ding. Wel blijf ik het leuker vinden wanneer er wat meer een rode draad is. Dat gezegd hebbende vond ik de cross-over episode wel erg goed :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
Thalaron schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:22:
Ben ik nu de enige die zich, los van het feit dat Musicals niet mijn ding zijn, de kwaliteit van de zang slecht vond?

Of is het normaal dat zingen compleet zuiver getuned moet worden? Ik had persoonlijk liever gehad dat het wat rouwer (lees zonder gladstrijken) zou zijn geweest.
Dat is, behalve in het zeldzame geval waarin de hele cast inderdaad ook professioneel kan zingen, altijd een beetje het probleem met zulke dingen. Celia Rose Gooding (Uhura) is een Broadwayster die een Grammy in de kast heeft staan, dus dat was makkelijk scoren, maar de rest had er duidelijk wat meer moeite mee. Wat doe je dan, laat je de rest gewoon lekker authentiek zijn maar met een heel groot contrast of poets je de boel toch maar even op? Voor beide is wat te zeggen, en op beide zullen mensen kritiek hebben.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MneoreJ schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:39:
of poets je de boel toch maar even op?
Autotune a la South Park? :+ YouTube: Making Lorde's New Music - SOUTH PARK

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26
Ik snap al dat gezeur over episodes 8 en 9 niet (stiekem wel hoor, social media and whatnot). TOS had de tribbles aflevering die out of the box was en waar men het nu nog over heeft. Op dezelfde manier vind ik het idee van een crossover met een cartoon heel bijzonder (en goed uitgevoerd), en de musical aflevering was nog een niveautje hoger. Ok als je niet van musicals houdt, maar een SF serie waarin de musical op een redelijk "natuurlijke" wijze (in SF termen dan) verklaard wordt door het verhaal, plus een cast die bijna allemaal kunnen zingen, ik vind het bijzonder (krijg sowieso die nummers niet uit mijn kop). Dit zijn de afleveringen waar net als de TOS tribbles over jaren nog wordt gepraat. Dat kun je van een discovery niet zeggen, die wordt hooguit alleen nog gebruikt als anekdote hoe wokedom creativiteit de nek om draaide in de 20s.

[ Voor 4% gewijzigd door CopyCatz op 17-08-2023 10:26 ]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
CopyCatz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:25:
Ik snap al dat gezeur over episodes 8 en 9 niet (stiekem wel hoor, social media and whatnot). TOS had de tribbles aflevering die out of the box was en waar men het nu nog over heeft.
Dat was de 44e aflevering van die serie in een seizoen wat 26 afleveringen kende, het eerste seizoen had er 29.

SNW heeft seizoenen van 10 afleveringen en heeft al 2 van die onzin-afleveringen* gehad (die crossover tel ik niet mee, die was wel prima). Ik heb TOS verder nooit gezien, dus geen idee of de rest van de afleveringen wel serieus was, maar als dat de eerste "onzin-aflevering" was, lijkt mij dat een acceptabele timing. De karakters hebben al genoeg tijd gehad om zich te ontwikkelen, het idee van de serie is duidelijk, het publiek is er aan gewend en voor de cast is het wellicht routine geworden. Na twee jaar en 43 afleveringen een keer een ontspannen, goofy aflevering kan dan een leuke en welkome afwisseling zijn, maar niet al aflevering 8 van het eerste seizoen èn aflevering 9 (19 van de serie) van het tweede seizoen. De cast en het publiek weet dan nog amper de namen van de karakters.

Dat is iig waar het voor mij wringt. Ik vind het zonde van de beperkte zendtijd en te vroeg in de serie.

* mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CopyCatz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:25:
Ik snap al dat gezeur over episodes 8 en 9 niet (stiekem wel hoor, social media and whatnot). TOS had de tribbles aflevering die out of the box was en waar men het nu nog over heeft. Op dezelfde manier vind ik het idee van een crossover met een cartoon heel bijzonder (en goed uitgevoerd), en de musical aflevering was nog een niveautje hoger. Ok als je niet van musicals houdt, maar een SF serie waarin de musical op een redelijk "natuurlijke" wijze (in SF termen dan) verklaard wordt door het verhaal, plus een cast die bijna allemaal kunnen zingen, ik vind het bijzonder (krijg sowieso die nummers niet uit mijn kop). Dit zijn de afleveringen waar net als de TOS tribbles over jaren nog wordt gepraat. Dat kun je van een discovery niet zeggen, die wordt hooguit alleen nog gebruikt als anekdote hoe wokedom creativiteit de nek om draaide in de 20s.
Discovery had sowieso geen Star Trek mogen heten :+ dan was de serie misschien op z'n plaatst geweest, maar je laatste zin slaat wel de spijker op de kop. Daar heeft SNW (gelukkig) weinig last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:53
Inmiddels S2E8 en het valt mij niet tegen.
Wat mij betreft kom het bij lange na niet in de buurt van The Next Generation wat mijn favoriete Star Trek is maar het is goed te kijken.

Maar waarom moet er tegenwoordig in veel series fluisterend gesproken worden, gewoon verschrikkelijk irritant die stem van de dokter M"Benga.
En ik ben bang dat ik S2E9 helemaal snel door ben, een musical.... :X 8)7 |:(

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Tja, ik kon het nog net weerstaan om snel door afl. 9 heen te zappen.... tis wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
snah001 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:50:
Tja, ik kon het nog net weerstaan om snel door afl. 9 heen te zappen.... tis wat het is.
Ach, ik hang nog steeds op aflevering 5 omdat het mij nogal een stomme aflevering lijkt en er ook een boel andere dingen te kijken zijn. Seizoen 1 vond ik ook heel erg hit en miss en voor een seizoen van 10 afleveringen vind ik dat vrij matig. Ik vond ook dat er zat minder boeiende TNG- afleveringen zijn, maar dat was maar een deel van 26 afleveringen per seizoen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ad de Jong schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:42:
Maar waarom moet er tegenwoordig in veel series fluisterend gesproken worden, gewoon verschrikkelijk irritant die stem van de dokter M"Benga.
Ik dacht eerst dat die acteur iets aan z'n stembanden had, maar het is daadwerkelijk geacteerd en dus een keuze. Het waarom snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
Ik hoor hem ook slecht. Maar is dat dan niet om zijn afkomst meer te duiden? Die klank in zijn stem is diep afrikaans, als in de zin van een dialect van zijn dorp

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik vond het juist wel toepasselijk bij hem, moest er wel aan wennen ja, maar sinds aflevering s02e01 snap ik meer de gedachte achter z'n stem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik heb aflevering 9 van seizoen 2 van star trek new worlds op sst zonet bekeken, de meest onkijkbare aflevering tot nu toe. Ik heb die liedjes op een gegeven moment maar doorgespoeld, als ik gezang wil horen mep ik spotify wel aan. Geen idee hoe de schrijvers van deze serie dit soort onzin in hun hoofd hebben weten te halen. Veel andere afleveringen vind ik ook maar net aan.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Net toevallig ook e9 gekeken en tot mijn eigen verbazing vermaak ik me wel, ook al is het kneitermaf. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik ben met mijn vriendin op een Star Trek binge tocht, we hebben VOY, DS9, TNG, DIS en SNW al gezien tot nu toe.
We zijn begonnen aan TOS want die heb ik zelf ook nog nooit gezien, maar na 2 afleveringen zijn we afgehaakt, dat pakken we nog wel een andere keer op als we echt niks anders te kijken hebben :9

Vandaag hebben we wel alvast Star Trek 1 gekeken en iedereen hier die commentaar heeft op SNW, zou voor straf (ja, straf!) die film moeten kijken en als je dan nog wil om te leven overgehouden hebt en dan nog commentaar weet te uiten op SNW, hoor je m.i. uit dit topic verbannen te worden :P

SNW is een super vermakelijke serie en die puntjes die hier (wellicht terecht) genoemd worden, zouden het niet moeten verpesten zoals sommige hier vermelden... elke serie heeft wel wat ditjes en datjes.
Nogmaals, kijk The Motion Picture en dan kom je wel terug op je commentaar hier hahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 23:44

Wildfire

Joy to the world!

metallicattim schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:11:

[..]

We zijn begonnen aan TOS want die heb ik zelf ook nog nooit gezien, maar na 2 afleveringen zijn we afgehaakt, dat pakken we nog wel een andere keer op als we echt niks anders te kijken hebben :9
Welke versie van TOS? De originele of de moderne re-release met moderne CGI?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Vandaag hebben we wel alvast Star Trek 1 gekeken en iedereen hier die commentaar heeft op SNW, zou voor straf (ja, straf!) die film moeten kijken en als je dan nog wil om te leven overgehouden hebt en dan nog commentaar weet te uiten op SNW, hoor je m.i. uit dit topic verbannen te worden :P

Nogmaals, kijk The Motion Picture en dan kom je wel terug op je commentaar hier hahahah
Blijkbaar weet je nog niet heel veel van Star Trek aangezien dit je eerste film pas is. Succes met de latere delen ;)
Maar ik zie liever een 65jarige Spock in een badjas in een grote vissenkom (deel IV - die is nog veel slechter dan deel 1) dan SNW.

Ik gebruik de oude series om in slaap op te vallen. Dat is het enige dat ik kan luisteren en precies weet wat er gebeurd zonder toch te moeten kijken.
Dat is voor mij ook de charme van de oude series: het gaat om het verhaal en de dialogen tussen de personages. In de nieuwe series zie ik veel te veel glimmende SFX. Daar gaat het wmb niet om.

Ik heb het geprobeerd, maar ik kan er niet op slapen, dus het is geen Startrek voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Laatst online: 12:35
Ah leuk, zie opeens dat er een topic over is.

Wat mij betreft toch wel 1 van de leukere star trek series. Super vermakelijk en beter dan de andere twee moderne series van dit moment. (Picard + Discovery).

Zin in het volgende seizoen, ze zijn schijnbaar net weer aan het filmen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
fm77 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:54:
[...]

Maar ik zie liever een 65jarige Spock in een badjas in een grote vissenkom (deel IV - die is nog veel slechter dan deel 1) dan SNW.
Deel IV is leuk :P
Nuclear wessels, where are the nuclear wessels?

@metallicattim er bestaat een lijst van beste TOS afleveringen, waar ook aan gerefereerd wordt in latere series. Misschien die eens kijken en daarna wellicht de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Oh, maar ik heb alles al gezien (het meeste meermaals, ben al 25jaar fan), op TOS na.
Ik ben ze samen met de vriendin opnieuw het kijken, voor haar is het helemaal nieuw en voor mij is veel al lang geleden.

Qua films hebben we eerst de TNG en daarna de Kelvin films gekeken, nu zijn dan toch 1 t/m 6 aan de beurt.
De TOS films heb ik voor het laatst in mijn tiener tijd gezien, dus ik denk dat ik deel 1 goed verdrongen heb, want kon me weinig herinneren ervan :9 De andere 5 delen kan ik me ook maar nog vaag herinneren, dus ik houd mijn hart vast hehe.
Ik heb de vriendin 4x moeten overtuigen om de film wel af te kijken...
Al het andere Star Trek konden we geen genoeg van krijgen!

@DappereDodo ja dat is een goeie! Gaan we doen, en daarna ook nog ENT en dan hebben we alles wel gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:54
Ik ben met mijn vriendin op een Star Trek binge tocht, we hebben VOY, DS9, TNG, DIS en SNW al gezien tot nu toe.

SNW is een super vermakelijke serie en die puntjes die hier (wellicht terecht) genoemd worden, zouden het niet moeten verpesten zoals sommige hier vermelden... elke serie heeft wel wat ditjes en datjes.
Toedels dan, want ik heb me prima vermaakt met Star Trek 1. Passend Star Trek, omdat het gaat om oude en nieuwe technologie, het ontdekken van een nieuwe levenssoort, filosofie, etc. Alles waar ST imho voor staat.
Het kreeg wel kritiek, o.a. vanwege de overdreven aandacht voor cgi. Met name toen de NCC-1701 getoond werd in spacedock. Die scene had best korter gemogen :p

En die film had gelukkig veel minder die contante focus op onderlinge relaties, vriendschappen, en liefdesverklaringen wat nu SNW is geworden. Soms heb ik het idee dat ik gewoon naar een moderne versie van The Love Boat aan het kijken ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voor TOS gewoon de Roddenbary Vault kijken. Heb je al de goede eps meteen te pakken. Rest lekker skippen.
https://www.blu-ray.com/m...rry-Vault-Blu-ray/169247/

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• snah001
Zojuist is bekend gemaakt dat er ook een seizoen 4 gaat komen.
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

snah001 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:40:
Zojuist is bekend gemaakt dat er ook een seizoen 4 gaat komen.
Top!
super fijn!
Wel jammer dat het bericht dat de stekker uit Lower Decks gaat de sfeer bij mij wat verpeste

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Mad-Matt schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:26:
[...]
Wel jammer dat het bericht dat de stekker uit Lower Decks gaat de sfeer bij mij wat verpeste
Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat ze het niet helemaal uitmelken. Het laatste seizoen van LD was al een stuk minder (maar nog steeds zeer vermakelijk) en zo'n format heeft ook een beperkte levensduur.

Hadden ze bij DIS maar na 2 afleveringen de stekker eruit getrokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Vreemd eigenlijk ik heb van Star-Trak genre geen ene animatie of game animatie leuk gevonden. Alleen alles wat de movies en tv series betreft.
Misschien hebben dat heelveel mensen wel en stoppen ze daarom met animatie. Geen idee hoeveel gebruik die opleveren. Maar deze serie is dus wel de moeite voor mij, en de andere tv series Picard enz ook.

Ik vind ze ook geweldige goed de emotionele kant van wat ik vroeger had, van en bij de tv uitzendingen, neer te zetten, met de 3.of is het al 4 nieuwe story lijnen,
Dus blij ben ik er heel veel meer mee blij, dan dat ze het anders om hadden gedaan, en de animatie gehouden.

Alles tot nu toe is zeer zeker wel Klasse gewoon wat ze de laatste jaren bij mij oproepen: helden die maker acteurs en schrijvers. En het luisteren naar onze feedback (ook interessant)

_/-\o_

Wanneer begint het?

[ Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 20-04-2024 01:26 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:58

Het lijkt zo een beetje cheesy en Lower Decks-ish, maar ik kijk er wel naar uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ErikT738 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:37:
[YouTube: Star Trek: Strange New Worlds | First Look | Paramount+]
Het lijkt zo een beetje cheesy en Lower Decks-ish, maar ik kijk er wel naar uit!
Ik hou er wel van als er zo nu en dan wat te lachen valt. Het hoeft uiteraard geen sci-fi comedy te worden, maar een beetje (flauwe) humor heeft altijd wel in Star Trek gezeten. Ik kijk er in elk geval ook naar uit; nog een 4-5 maanden wachten?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:40
FooLsKi schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:59:
[...]

Ik hou er wel van als er zo nu en dan wat te lachen valt. Het hoeft uiteraard geen sci-fi comedy te worden, maar een beetje (flauwe) humor heeft altijd wel in Star Trek gezeten. Ik kijk er in elk geval ook naar uit; nog een 4-5 maanden wachten?
Haha wat dacht je van op ze minst 6 maanden maanden, en dan misschien nog langer want de uitzend datum is nog niet bekend :+ (Ergens in 2025).

Ik ging stuk tijdens de trailer ziet er echt grappig uit. een beetje humor inderdaad mag inderdaad best wel.
Op zich doet Star trek strange new worlds het best goed, ze zijn niet zo serieus als Discovery. het is weer wat luchtiger kijken.
Ik heb sowieso wel weer zin om deze serie te kijken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ik kan niet wachten, dit is wel een fav opvolger van mij in wat star trek betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:55:
[...]

Haha wat dacht je van op ze minst 6 maanden maanden, en dan misschien nog langer want de uitzend datum is nog niet bekend :+ (Ergens in 2025).
28 juli 2025, volgens https://www.thetvdb.com/series/star-trek-strange-new-worlds

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Minder dan een jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mel33 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:46:
Ik kan niet wachten, dit is wel een fav opvolger van mij in wat star trek betreft
Vergeleken met Discovery seizoen 5 helemaal ja :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
FooLsKi schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:59:
[...]

Een beetje luchtig en humor mag van mij zeker. Ik hou ook wel van flauwe humor, zoals Family guy of South Park. Ik kan vreemd genoeg ook Star Trek Lower decks ook waarderen voor wat het is.

Maar deze clip van SNW vind ik gewoon kinderachtig stom. Te geforceerd, te flauw, veel te niet-serieus voor een relatief serieuze serie wat mij betreft. Als ik dit zie hou ik mijn hart weer vast. Ik vind van Star Trek SNW dat de afleveringen voor mij nogal hit or miss zijn. De helft vind ik erg goed en interessant, de andere helft veel te goofy of ronduit dom met als absolute dieptepunt de aflevering die praktisch een musical was.

Op zich niet erg, het voordeel van losse afleveringen is dat je elke aflevering wat anders kan doen. Alleen vroeger had je 26 afleveringen per seizoen waarbij het niet erg is als er wat mindere tussen zitten, maar als je er maar 10 hebt is het toch een beetje jammer.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:54
Luuk1983 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

Een beetje luchtig en humor mag van mij zeker. Ik hou ook wel van flauwe humor, zoals Family guy of South Park. Ik kan vreemd genoeg ook Star Trek Lower decks ook waarderen voor wat het is.

Maar deze clip van SNW vind ik gewoon kinderachtig stom. Te geforceerd, te flauw, veel te niet-serieus voor een relatief serieuze serie wat mij betreft. Als ik dit zie hou ik mijn hart weer vast. Ik vind van Star Trek SNW dat de afleveringen voor mij nogal hit or miss zijn. De helft vind ik erg goed en interessant, de andere helft veel te goofy of ronduit dom met als absolute dieptepunt de aflevering die praktisch een musical was.

Op zich niet erg, het voordeel van losse afleveringen is dat je elke aflevering wat anders kan doen. Alleen vroeger had je 26 afleveringen per seizoen waarbij het niet erg is als er wat mindere tussen zitten, maar als je er maar 10 hebt is het toch een beetje jammer.
Ik ben het roerend met je eens. Ik denk dat de doelgroep is veranderd en de originele sci-fi fan niet meer de belangrijkste groep is. Ik vermoed dat ze een zeer divers publiek willen kunnen aanspreken, zelfs kijkers die niets geven om sci-fi en tech. ik hoorde tijdens een aflevering van een star trek podcast dat dit duidelijk werd gemaakt in 1 v/d eerste afleveringen van S01, toen Spock iets technisch wilde uitleggen en Ortegas vroeg of het ook in normaal Engels kon. Daarmee werd de toon gezet dat techno babble weinig plaats meer heeft in het nieuwe ST genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
segil schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Ik ben het roerend met je eens. Ik denk dat de doelgroep is veranderd en de originele sci-fi fan niet meer de belangrijkste groep is. Ik vermoed dat ze een zeer divers publiek willen kunnen aanspreken, zelfs kijkers die niets geven om sci-fi en tech. ik hoorde tijdens een aflevering van een star trek podcast dat dit duidelijk werd gemaakt in 1 v/d eerste afleveringen van S01, toen Spock iets technisch wilde uitleggen en Ortegas vroeg of het ook in normaal Engels kon. Daarmee werd de toon gezet dat techno babble weinig plaats meer heeft in het nieuwe ST genre.
SNG is wel een verademing vergeleken met Discovery, maar je hebt wel gelijk dat het wat "moderner" is geworden. Gelukkig niet zo erg als The Acolyte :+
Ik denk dat er wel wat studios hebben geleerd van de kritiek op Discovery en recentelijk bij The Acolyte. Verder is het ook niet vreemd dat het genre wat veranderd in de tijd, maar "diverser" hoeft van mij nu eigenlijk ook weer niet (Star Trek was ansich al behoorlijk divers).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
Zo, heb de tweede (of was het de derde?) rerun van deze serie gezien en toch is het gewoon echt Star Trek zoals TNG / TOS maar dan met een moderner jasje. Zelfs de musical aflevering paste wel in het straatje. Immers er was een 'wetenschappelijke' reden waarom dat dit gebeurde gegeven. (en het was ergens gewoon komisch ).

Ben benieuwd naar seizoen 3 want de cliffhanger aan het einde van S2 is gewoon een heel grote. Ik ben overigens ook benieuwd wat de huidige situatie in de VS precies gaat doen voor deze serie. Je ziet wel eens dat hoe dat de vlag in een bepaald deel van de wereld hangt terug is te zien in media die uit dat deel komen. Zou het dan een donkerder seizoen worden?

spoiler:
En ik blijf het jammer vinden dat ze Hemmer uit de serie hebben geschreven. Dit character had zoveel potentie wat mij betreft

Heb overigens nu ook de very short treks gezien. Dat is in hetzelfde 'universum' als ST:SNW echter dan een ode an de, zeer slechte, Star Trek The animated series. Je moet het echt met een korrel zou nemen. Het is alles behalve serieus en het neemt de originele animated series goed op de korrel. Immers dat was ook dramatisch slecht. Ze hebben zelfs bij het intro muziekje van de very short tracks extra hun best gedaan om het slecht te laten zijn. Was een leuke toevoeging wat mij betreft en verzacht het wachten tot s3 van ST:SNW.

[ Voor 33% gewijzigd door Webgnome op 22-04-2025 08:56 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Kennelijk wordt dit in de VS al uitgezonden maar moeten we hier tot Augustus wachten voordat seizoen 3 beschikbaar komt?! Ik heb Skyshowtime aangehouden voor SNW, maar ik had het dus beter op kunnen zeggen. Nou ja beter laat dan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je wilt kun je die op een andere manier kijken.
Maar voor een tweaker is dat toch geen probleem om te weten hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ErikT738 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:04:
Kennelijk wordt dit in de VS al uitgezonden maar moeten we hier tot Augustus wachten voordat seizoen 3 beschikbaar komt?! Ik heb Skyshowtime aangehouden voor SNW, maar ik had het dus beter op kunnen zeggen. Nou ja beter laat dan nooit.
Vreemd? Waarom zou Skyshowtime zo'n gap tussen de VS en de EU aanhouden... beetje jammer ik heb ook Skyshowtime maar gebruik het bijna nooit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
snah001 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:08:
Als je wilt kun je die op een andere manier kijken.
Maar voor een tweaker is dat toch geen probleem om te weten hoe!
Ik wil best voor Star Trek betalen (graag zelfs, ik heb er maanden SST voor aangehouden), maar als het zo moet doen we het maar op de Orion manier.

Echt, de streamers schieten zichzelf in eigen voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
ErikT738 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:22:
[...]

Ik wil best voor Star Trek betalen (graag zelfs, ik heb er maanden SST voor aangehouden), maar als het zo moet doen we het maar op de Orion manier.

Maar hoezo je kan toch wachten, waarom moet je het nu al direct zien ?.
Ik wacht gewoon met alle series tot er een seizoen op staat, ook met Star Trek.

Nu ook met The Sandman 5 afleveringen ofzo, en straks weer 5 afleveringen. en de Finale over 12 dagen.
Ik wacht wel lekker tot alles erop staat, kijk wel wat anders in de tussentijd.
Wees blij dat het er tenminste komt op, als het nou nergens ooit te zien is snap ik het

Zoals The Walking Dead Dead City & Walking Dead Daryl Dixons, van 1 begint seizoen 3 over enige tijd, en de andere seizoen 2 net geweest.
Maar waar kunnen wij dat legaal in Nederland zien, al die seizoenen van die 2 series. helemaal nergens. Dat je het dan elders gaat opzoeken sta ik.
Nu is het gewoon 1 weekje wachten ofzo, en dan kan je beginnen met kijken als je per aflevering wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik vond de eerste aflevering van seizoen 3 (en het slot op de laatste aflevering van seizoen 2) maar matigjes. Er worden diverse (grote) problemen gecreëerd die wel heel makkelijk opgelost worden, zonder al teveel uitleg of inspanning. Dat beloofd niet veel goeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Carlos0_0 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:41:
[...]

Maar hoezo je kan toch wachten, waarom moet je het nu al direct zien ?.
Ik wacht gewoon met alle series tot er een seizoen op staat, ook met Star Trek.

Nu ook met The Sandman 5 afleveringen ofzo, en straks weer 5 afleveringen. en de Finale over 12 dagen.
Ik wacht wel lekker tot alles erop staat, kijk wel wat anders in de tussentijd.
Wees blij dat het er tenminste komt op, als het nou nergens ooit te zien is snap ik het

Zoals The Walking Dead Dead City & Walking Dead Daryl Dixons, van 1 begint seizoen 3 over enige tijd, en de andere seizoen 2 net geweest.
Maar waar kunnen wij dat legaal in Nederland zien, al die seizoenen van die 2 series. helemaal nergens. Dat je het dan elders gaat opzoeken sta ik.
Nu is het gewoon 1 weekje wachten ofzo, en dan kan je beginnen met kijken als je per aflevering wil kijken.
Ik wil het nu zien omdat ik mee wil kunnen doen aan de online discussie en geen spoilers wil zien. Daarnaast is het ook een principe kwestie dat ik niet een arbitraire periode wil wachten omdat ik toevallig in Nederland woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
LA-384 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:42:
Ik vond de eerste aflevering van seizoen 3 (en het slot op de laatste aflevering van seizoen 2) maar matigjes. Er worden diverse (grote) problemen gecreëerd die wel heel makkelijk opgelost worden, zonder al teveel uitleg of inspanning. Dat beloofd niet veel goeds.
Ja helemaal mee eens, maar toch vind ik de afleveringen met de Gorn wel gaaf. Voor mij is SNW extreem hit & miss met als absolute dieptepunt de musical aflevering. Ik ga seizoen 3 uiteindelijk wel kijken en ik verwacht dat ik de maximaal de helft van de afleveringen gaaf vind en de andere helft te dom voor woorden. Ik hou me vast aan die goede afleveringen zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Luuk1983 @LA-384 ik vond ook dat ze zich er iets te makkelijk van af maakten, maar heb wel genoten van het Gorn schip. Het deed me een beetje denken aan de schepen van de Wraith uit Stargate Atlantis. Jammer dat het away team geen C-4 mee had, daar kan je ook elk probleem mee oplossen.

Op Reddit zie ik veel haat voor de moderne Trek series, maar ik heb het idee dat ze zich daar alleen de beste afleveringen van TNG, VOY en DS9 herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Nu aflevering 2 aan het kijken en ben er alweer klaar mee. Gewoon weer een filler aflevering met romantische boventoon. Ik snap niet waarom ze dat blijven doen. In een seizoen van 20+ afleveringen is zoiets halverwege een keer nog wel prima, maar kom op, we hebben maar 10 afleveringen en dan krijg je dit soort onzin. Ik wacht wel tot alles beschikbaar is en kies de interessante afleveringen er dan wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ErikT738 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:01:
@Luuk1983 @LA-384
Op Reddit zie ik veel haat voor de moderne Trek series, maar ik heb het idee dat ze zich daar alleen de beste afleveringen van TNG, VOY en DS9 herinneren.
Als je 26 afleveringen in een seizoen hebt kan je experimenteren. Heb je een mindere aflevering, Naja jammer dan, volgende week beter. Maar als je maar 10 afleveringen hebt waar je lang op moet wachten, dan is het toch wel erg jammer als er meerdere afleveringen zijn die ik echt oprecht dom vind. En in die 26 afleveringen kan je ook veel meer aan character development doen. In Ds9 vond ik de ferengi afleveringen ook niks, maar het zorgde er wel voor dat Quark oprecht een heel uitgewerkt en compleet personage werd.

Ik ben vooral gevoelig voor 'dom' schrijfwerk. Onlogische keuzes, keuzes zonder enige consequentie, het gemak waarmee zware beslissingen genomen worden. SNW is extreem veel beter dan Discovery, maar maakt zich er ook schuldig aan.

Overigens had met name TNG in het begin teveel deus ex machina, dat kan ik ook niet waarderen :9

Uiteindelijk gaat her erom dat er interessante personages zijn met interessante verhalen die consistent zijn met de wereld van de serie en de motivaties van de personages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

LA-384 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:03:
Nu aflevering 2 aan het kijken en ben er alweer klaar mee. Gewoon weer een filler aflevering met romantische boventoon. Ik snap niet waarom ze dat blijven doen. In een seizoen van 20+ afleveringen is zoiets halverwege een keer nog wel prima, maar kom op, we hebben maar 10 afleveringen en dan krijg je dit soort onzin. Ik wacht wel tot alles beschikbaar is en kies de interessante afleveringen er dan wel uit.
Ja, ik had ook liever wat meer verhaallijn gehad dan een filler.
spoiler:
Het zal wel een stukje fan-service zijn geweest om de zoon van Q te introduceren. Wel jammer dat het niet Keegan de Lancie was, die de zoon van Q speelde in Voyager (Q2). Ze hadden ook de stem van John de Lancie aan het eind... Deze leek meer op degene die Quinn speelde (de Q die dood wilde)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Luuk1983 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:49:
[...]

Ja helemaal mee eens, maar toch vind ik de afleveringen met de Gorn wel gaaf. Voor mij is SNW extreem hit & miss met als absolute dieptepunt de musical aflevering. Ik ga seizoen 3 uiteindelijk wel kijken en ik verwacht dat ik de maximaal de helft van de afleveringen gaaf vind en de andere helft te dom voor woorden. Ik hou me vast aan die goede afleveringen zullen we maar zeggen.
Eerlijk: ik vond de musical aflevering wel erg leuk. In het begin niet, maar uiteindelijk wel.

Verder heb je wel gelijk met een hit & miss met deze serie, maar alles beter dan Discovery en tis een heel stuk minder woke. Aan de cast ligt het niet gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Luuk1983 mee eens dat tien afleveringen veel te weinig is, al kan het nog veel erger. Genoeg series hebben maar 5 of 6 afleveringen tegenwoordig.

Ik begrijp ook niet echt waarom het telkens zo lang moet duren voordat er een nieuw seizoen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
ArcticWolf schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:17:
[...]

Eerlijk: ik vond de musical aflevering wel erg leuk. In het begin niet, maar uiteindelijk wel.

Verder heb je wel gelijk met een hit & miss met deze serie, maar alles beter dan Discovery en tis een heel stuk minder woke. Aan de cast ligt het niet gelukkig.
De cast is goed, behalve die trut, de piloot, Ortegas. Kijk ik vind een starship besturen serious business. Natuurlijk mag het luchtig zij, maar uiteindelijk moet er wel bepaalde discipline zijn. Bij Discovery was het één kleuterklas met mental issues en bij SNW is het een stuk beter, maar vind ik Ortegas uit de toon vallen. Maar ik word er wel moe van als ze teveel moeite doen om grappig te zijn. De aflevering uit de trailer waarbij de meeste crewleden vulcan worden, daarvan weet ik nu al dat ik die cringe ga vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
ArcticWolf schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:17:
[...]

Ja vond de musical ook wel leuk, was wel klaar met zulk soort afleveringen eigenlijk .
Maar hierbij vond ik het wel leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik vind Strange New Worlds maar een matige serie met niet al te boeiende verhalen, Picard vind ik dan veel beter. Discovery is imo prullenbakmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
FooLsKi schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:08:
[...]

spoiler:
Het zal wel een stukje fan-service zijn geweest om de zoon van Q te introduceren. Wel jammer dat het niet Keegan de Lancie was, die de zoon van Q speelde in Voyager (Q2). Ze hadden ook de stem van John de Lancie aan het eind... Deze leek meer op degene die Quinn speelde (de Q die dood wilde)
Ik heb je spoiler wel gelezen, maar heb het afgezet toen het over een bruiloft begon te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het deed me een beetje denken aan de schepen van de Wraith uit Stargate Atlantis. Jammer dat het away team geen C-4 mee had, daar kan je ook elk probleem mee oplossen.
offtopic:
Zoals het vangen van eten in SG1? YouTube: Fishing with C4 _O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

LA-384 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 08:28:
[...]

Ik heb je spoiler wel gelezen, maar heb het afgezet toen het over een bruiloft begon te gaan.
De titel "Wedding Bells Blues" was daarvoor geen hint? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
ErikT738 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:22:
[...]

Doen ze sowieso door de prijsverhogingen, het zich niet houden aan wat aan klanten is beloofd (sharing=caring statement van Netflix), het introduceren van reclame en het gewoon stopzetten van echt goede series met goede recensies zonder goede reden.
Daarom neemt het gebruik van Usenet en torrents weer toe want als je een beetje onderlegd bent haal je de series ook zo wel naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
FooLsKi schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:17:
[...]

De titel "Wedding Bells Blues" was daarvoor geen hint? :+
Ik lees die titels eigenlijk nooit, ik laat me graag verrassen, ook al is de verrassing negatief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Salvatron schreef op zondag 20 juli 2025 @ 06:35:
Ik vind Strange New Worlds maar een matige serie met niet al te boeiende verhalen, Picard vind ik dan veel beter. Discovery is imo prullenbakmateriaal.
Vond Picard dan weer erg slecht }:O meer plotgaten dan gaten in een gatenkaas 8)7 ja het was enigszins nostalgisch en aan de cast lag het ook niet, maar het verhaal en de uitvoering ervan... wat slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
FooLsKi schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:08:
[...]

spoiler:
Ik heb de aflevering net gezien en vond 'm wel vermakelijk. Het zou zo in een oudere Star Trek serie passen. Ja, met tien afleveringen voelt dit misschien zonde van de tijd, maar het was geen slechte aflevering ofzo.

Uhura's kapsel is zo veel beter dan de vorige seizoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ErikT738 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:52:
[...]

Ik heb de aflevering net gezien en vond 'm wel vermakelijk. Het zou zo in een oudere Star Trek serie passen. Ja, met tien afleveringen voelt dit misschien zonde van de tijd, maar het was geen slechte aflevering ofzo.

Uhura's kapsel is zo veel beter dan de vorige seizoenen.
Oh, ik vond het ook een amusante aflevering, al vond ik de antagonist wel wat voorspelbaar qua wie 'ie was. En ik vond het een gemiste kans dat ze niet de acteur hadden die het origineel speelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Salvatron schreef op zondag 20 juli 2025 @ 06:35:
Ik moet zeggen dat ik het wel waardeer. Zoals vroeger weer gewoon lekker losse afleveringen, allemaal niet te moeilijk maar wel gewoon vermakelijk en ben toch elke keer wel weer geboeid.
Discovery is inderdaad prullenbakmateriaal, het enige goede van Dis is SNW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ArcticWolf schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:10:
[...]

Vond Picard dan weer erg slecht }:O meer plotgaten dan gaten in een gatenkaas 8)7 ja het was enigszins nostalgisch en aan de cast lag het ook niet, maar het verhaal en de uitvoering ervan... wat slecht.
Laatste seizoen van picard was de beste Trek sinds het laatste seizoen van star trek Enterprise IMO.

SNW is ook van hetzelfde goede niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

daffie82 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Laatste seizoen van picard was de beste Trek sinds het laatste seizoen van star trek Enterprise IMO.

SNW is ook van hetzelfde goede niveau.
En het eerste seizoen was ultiem middelmatig. (imo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mad-Matt schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:36:
[...]

En het eerste seizoen was ultiem middelmatig. (imo)
Voor mij was het tweede seizoen het minste.

S3 >>>> S1 > S2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mad-Matt schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:41:
wat betekent SNW in deze zin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 12-09 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Salvatron schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:18:
[...]

De naam van de serie in de topictitel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Patriot schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:26:
[...]

De naam van de serie in de topictitel :+
@Salvatron dit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ok, ik lees die zin dan als "het enige goede van discovery is strange new worlds", daarom begreep ik die zin niet, ervanuit gaande dat dis staat voor discovery

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 12-09 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Salvatron schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:31:
[...]

ok, ik lees die zin dan als "het enige goede van discovery is strange new worlds", daarom begreep ik die zin niet, ervanuit gaande dat dis staat voor discovery
SNW is een spin-off van Discovery. Dus het goede wat Discovery ons heeft gebracht (aldus @Mad-Matt) is het feit dat het de springplank is geweest voor SNW (ik vind ze eigenlijk beiden leuk, ondanks dat ik weet dat Discovery leuk vinden niet de algemene mening is :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Salvatron schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:18:
[...]

Ja moest ik ook effe over na denken, al die afkortingen wordt je niet goed van soms.
Schrijf het gewoon voluit, het is dus de naam van de titel of te wel de serie :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Mad-Matt schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:41:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het wel waardeer. Zoals vroeger weer gewoon lekker losse afleveringen, allemaal niet te moeilijk maar wel gewoon vermakelijk en ben toch elke keer wel weer geboeid.
Ik moet ook zeggen dat ik het wel leuk vind, niet altijd even te moeilijk.
Discovery vond ik aan het begin best een goeie serie, maar ergens richting seizoen 3 werd het minder.

En het duurde vrij lang voor het weer een beetje leuk/spannend werd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ga gewoon niet zo lekker op series die 1 seizoen over 1 ding gaan, ik ben meer van de losse afleveringen met een rode draad door het seizoen, zoals alle vroegere series die ik keek (Buffy, Star Trek, Supernatural, StarGate etc.)

SNW het laatste seizoen weer aan het kijken als "voorbereiding" naar het nieuwe seizoen en ik geniet toch wel weer. Heb 1 aflevering overgeslagen (die met het geheugenverlies op de planeet). En gisteren de aflevering van Human-Spock gekeken. Humor, beetje serieus, leuk geacteerd. Ja, ik vind het een goede serie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

@Luuk1983 @LA-384 ik vond ook dat ze zich er iets te makkelijk van af maakten, maar heb wel genoten van het Gorn schip. Het deed me een beetje denken aan de schepen van de Wraith uit Stargate Atlantis. Jammer dat het away team geen C-4 mee had, daar kan je ook elk probleem mee oplossen.

Ik had hele erge flashbacks naar Space: Above and Beyond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0X6QGRP5oo4Wy9diYf8hPCMPqxo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4QFvpHZxVhSxUly6XmyUAqYj.jpg?f=user_large

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
GeeBee schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Ik had hele erge flashbacks naar Space: Above and Beyond.

[Afbeelding]
Dat zegt mij dan weer niks, ga het eens opzoeken wat dit is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik vind seizoen 3 best een matige start hebben. Aflevering 2 was vermakelijk maar voorspelbaar,
spoiler:
aflevering 3 vond ik maar een beetje een zwak verhaal. Onsterfelijk mos wat in menselijk en Klingon DNA komt door een enzym van een bloesem, die toevallig nodig is om Pike's liefje te redden? Wat dan zombies ("Don't call 'em that! They used to be Klingons and human scientists!") van iedereen maakt? Beetje idee spore drive; veel fiction en weinig science.
En met de straf die Ortegas voor haar actie kreeg kan je er donder op zeggen dat de/een volgende aflevering over haar trauma door de Gorn gaat en de confrontatie met captain Batel, die dan Gorn-human hybrid is, want uiteraard lukt dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Alle Star Trek laatste hoop one-in-a-million nooit eerder geprobeerde oplossingen werken altijd :P

Persoonlijk vind ik de aflevering wel prima, al had ik iets meer technobabble om de boel te verklaren wel kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ErikT738 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:19:
[...]

Alle Star Trek laatste hoop one-in-a-million nooit eerder geprobeerde oplossingen werken altijd :P

Persoonlijk vind ik de aflevering wel prima, al had ik iets meer technobabble om de boel te verklaren wel kunnen waarderen.
Wel prima is goed verwoord. Wellicht dat mijn standaarden te hoog zijn, maar
spoiler:
bijvoorbeeld, hoe die niet-zombies :+ neergeknald werden en de FX daarbij; dat was alsof ik naar een zombie-shooter game zat te kijken.

Ik blijf echter optimistisch, wellicht worden de overige afleveringen wel knallers. Op 1 na (zie spoiler in mijn vorige reactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
FooLsKi schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:26:
[...]

Wel prima is goed verwoord. Wellicht dat mijn standaarden te hoog zijn, maar
spoiler:
bijvoorbeeld, hoe die niet-zombies :+ neergeknald werden en de FX daarbij; dat was alsof ik naar een zombie-shooter game zat te kijken.

Ik blijf echter optimistisch, wellicht worden de overige afleveringen wel knallers. Op 1 na (zie spoiler in mijn vorige reactie).
Is dat niet hoe een disruptor hoort te werken? Misschien was het effect wat krachtiger dan wat we normaal zien, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de Klingons ook een "set phasers to kill" hebben, maar dan een tandje erger.

En tegenwoordig teken ik voor "wel prima", aangezien we maar weinig nieuwe scifi krijgen en dit niveau vaak niet eens wordt gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:31
Voor de liefhebbers van cross-overs, deze komt eraan in seizoen 4:

Ivm cross-overs verwachtte ik tijdens de meest recente aflevering dat Pedro Pascal wel zou opduiken op een gegeven moment om de een of andere reden :P

[ Voor 33% gewijzigd door Kapoen op 27-07-2025 20:54 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Kapoen schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:42:

[YouTube: Star Trek: Strange New Worlds Season 4 Comic-Con Teaser]

Ivm cross-overs verwachtte ik tijdens de meest recente aflevering dat Pedro Pascal wel zou opduiken op een gegeven moment om de een of andere reden :P
Zou me niet verbazen. Die gast is overal tegenwoordig. Ik durf zelfs de koelkast niet meer open te doen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Kapoen schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:42:

[YouTube: Star Trek: Strange New Worlds Season 4 Comic-Con Teaser]

Als het net zo vermakelijk wordt als de Muppet aflevering van Angel dan wordt het nog wat :P

Ik ben ook al benieuwd naar alle zure reacties op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:31
Telt de afgelopen aflevering ook als een soort van cross-over?

Ik wil wel eens de echte bloopers zien van deze episode, ik denk dat de regiseur (Jonathan Frakes) en de acteurs zich kostelijk vermaakt hebben :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ErikT738 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:20:
[...]

Als het net zo vermakelijk wordt als de Muppet aflevering van Angel dan wordt het nog wat :P

Ik ben ook al benieuwd naar alle zure reacties op Reddit.
YouTube: Angel the Muppet vs Spike | Full Version _O-

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Carlos0_0 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:49:
[...]

Dat zegt mij dan weer niks, ga het eens opzoeken wat dit is :P .
Zeker een aanrader als je iets voorbij de mid 90's CGI kunt kijken.
Oorspronkelijk 5 seizoenen, maar na 1 al afgeknipt. Dus bereid je voor op een open einde ;)
Niet zo goed als Firefly, maar goed voor een weekendje bingen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ik vind het allemaal heerlijke series en nieuwe scenario’s.
Section 31 viel wat tegen. Maar ik vindt het heerlijk dat Star Trek nog leeft.

Enige waar ik altijd mee zit in de hele franchise, is dat ze met een Tricorder nooit hebben kunnen communiceren vreemd genoeg haha

Maar verder, i like it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Gisteren begonnen aan S3. Eerst natuurlijk de seizoenfinale van S2 gekeken en ik dacht. Nou mooie clifhanger dat kan nog wel wat leuks opleveren. SE301 is wat voor mij er eentje in de categorie 'net niet'. Zoals anderen ook al opmerkte. Men maakte zich er veel te makkelijk vanaf. Er zat in deze aflevering genoeg voer voor nog een extra aflevering. Dan had men het goed kunnen afronden denk ik. Neemt niet weg dat ik er toch wel van genoten heb en benieuwd ben naar de volgende. We shall see.

p.s. @ErikT738 ik snap je rant niet naar skyshowtime. Dat je een abbo hebt op een dienst betekent niet dat je de garantie hebt dat het ook gelijktijdig te zien is in Europa. Volgens mij is dat nog nooit geweest ( zelfs Game of thrones was een paar uur later als ik het mij goed herinner.) Als je wil betalen voor SNW dan kun je het beste de discs kopen als ze beschikbaar zijn lijkt mij ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Webgnome schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:46:
Gisteren begonnen aan S3. Eerst natuurlijk de seizoenfinale van S2 gekeken en ik dacht. Nou mooie clifhanger dat kan nog wel wat leuks opleveren. SE301 is wat voor mij er eentje in de categorie 'net niet'. Zoals anderen ook al opmerkte. Men maakte zich er veel te makkelijk vanaf. Er zat in deze aflevering genoeg voer voor nog een extra aflevering. Dan had men het goed kunnen afronden denk ik. Neemt niet weg dat ik er toch wel van genoten heb en benieuwd ben naar de volgende. We shall see.

p.s. @ErikT738 ik snap je rant niet naar skyshowtime. Dat je een abbo hebt op een dienst betekent niet dat je de garantie hebt dat het ook gelijktijdig te zien is in Europa. Volgens mij is dat nog nooit geweest ( zelfs Game of thrones was een paar uur later als ik het mij goed herinner. Als je wil betalen voor SNW dan kun je het beste de discs kopen als ze beschikbaar zijn lijkt mij ;)
Je hebt een paar uur later en je hebt een maand later. Vandaag is S3E5 uitgezonden in Amerika als ik het goed heb. Ik kan ook geen zinvolle reden bedenken waarom het zo lang moet duren.

Maar goed, ik was sowieso niet erg tevreden over de dienst. Veel staat er niet op (Lower Decks), er is geen native Xbox app (wat voor mij een enorme plus zou zijn) en de Chromecast subs werken niet tot matig. Als ze dan ook nog de belangrijkste reden om de dienst al die maanden aan te houden nog een maand uit gaan stellen dan is dat voor mij de druppel.

Zoals Gabe Newell ooit heeft gezegd; "Piracy is not a pricing problem. It is a service problem."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@ErikT738 ik ben zelf ook geen fan van de dienst hoor. Ik heb een lifetime abbo genomen ( via via 5 euro per maand ) met juist het idee dat ik alle star trek kon kijken op 1 dienst. Blijkbaar heeft Netflix het alleenrecht op TNG etc dus schiet ik er nog niks mee op. Dus ik snap de rant alleen op dat ene punt is niet niet nodig.

offtopic:
En het is de enige vod dienst die ik gebruik die NIET overweg kan met Linux..

vanavond S03e02 kijken. Eens even zien wat die gaat doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Webgnome schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:06:
@ErikT738 ik ben zelf ook geen fan van de dienst hoor. Ik heb een lifetime abbo genomen ( via via 5 euro per maand ) met juist het idee dat ik alle star trek kon kijken op 1 dienst. Blijkbaar heeft Netflix het alleenrecht op TNG etc dus schiet ik er nog niks mee op. Dus ik snap de rant alleen op dat ene punt is niet niet nodig.

offtopic:
En het is de enige vod dienst die ik gebruik die NIET overweg kan met Linux..

vanavond S03e02 kijken. Eens even zien wat die gaat doen.
Er zit genoeg op skyshowtime en ze komen vast wel weer terug als netfix de licentie moet verlengen. Ik denk dat tzt paramount de hele franchise gaat streamen. Maar skyshowtime ben ik heel tevreden mee voor 5€ en een prime erbij voor 5€ ben ik nog steeds beter af dan bij netfix. Ik hou mooi mijn lifetime 50%vd prijs aan bij skyshowtime. Er zit meer bij dat mij interesseert iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
S03e02 net gezien en ik moet zeggen, erg leuke aflevering toch weer. Het is er eentje in een serie aan vergelijkbare verhaallijnen dat mag de pret niet drukken wat mij betreft. Het was vanaf het begin vrij duidelijk hoe de vork in de steel zat. Ik ben benieuwd wanneer de volgende afleveringen op Skyshowtime komen te staan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
S3 ep 1-4 gekeken, en wat een leuke serie blijft het!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Zonet aflevering 5 gezien. Tot nu toe van de laatste jaren zijn deze en lower deck prima series.

Zelf wel benieuwd naar aflevering 8 de teaser 4.5 vulcans.

Ironisch heb ik nog steeds wel hbo, skyshowtime en amazon, ondanks dat ik tegenwoordig het liefst via ugreen nas icm jellyseer, *arrs en jellyfin als media service kijk. Het had ooit zo mooi gekund met 1 dienst, zoals spotify en dan alle videocontent.

[ Voor 8% gewijzigd door Dagarkin op 07-08-2025 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Aflevering 5 is weer heel wat anders. Het voelt meer aan als Stargate dan Star Trek, maar op een goede manier. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat.

Eigenlijk wil ik ook gewoon nieuwe Stargate, of gewoon nieuwe sci-fi in het algemeen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste