Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:09
Mja. Knap gemaakt, dat wel. Maar onorigineel - dit is best wel geinspireerd door die musical-aflevering van Buffy the Vampire Slayer. En ongeloofwaardig, past m.i. niet in de wetenschappelijke Star Trek wereld.

Verder, tja, musical... het haalt alle snelheid uit het verhaal. Dus dan ga ik tijdens het kijken andere dingen doen, op m'n telefoon kijken enzo.

Vooralsnog vind ik het een leuke serie, leuk tweede seizoen, MAAR, wel minder dan het eerste seizoen. Deze musical vond ik minder, evenals de cross-over met Lower Decks. Ook La'an tijdreisverhaal vond ik maar matig, net als 'Charades'. Ben wel benieuwd naar de seizoensafsluiting - en het volgende seizoen, En wat mij betreft hoeft de nieuwe toevoeging, Pelia, niet terug te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door vanaalten op 03-08-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:33
Ik heb geen hekel aan musicals, integendeel, maar de meeste nummers waren gewoon niet zo pakkend, en de zangtalenten waren niet zo gek dik gezaaid onder de main crew, die volgens mij hier en daar toch met wat auto-tune geholpen moesten worden. :P Uhura (Celia Rose Gooding) was wel de positieve uitzondering. Een luchtig niemandalletje, alleen memorabel om het idee. Buffy is al eerder genoemd, maar "Once More With Feeling" had duidelijk meer in z'n mars dan deze aflevering. Daarvan ken ik sommige liedjes nog, deze ben ik alweer vergeten. :P

[ Voor 6% gewijzigd door MneoreJ op 03-08-2023 21:10 ]

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 18:55
Het was OK, zoals het meeste van dit seizoen. Waar ik me het meest aan stoor is dat de exploratie die het eerste seizoen ingezet leek te worden, dit seizoen grotendeels ontbreekt.
Ik vind de cast geweldig, production values zijn best hoog, maar het schrijfwerk vind ik middelmaat. Jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:48
KADENG, daar viel Enterprise van het voetstuk.
Ik hou vreselijk veel van (naar mijn smaak) goede muziek maar haat musicals.
Nu ze er "The Little Mermaid" van gemaakt hebben blijft mij maar 1 vraag over waarom?????? 7(8)7
Dan ben je toch aan het eind van goede ideeën voor een spannende aflevering gekomen.
Je moet maar durven voor een serieus te nemen SF serie.
Ga nu maar Andor S01E12 kijken, zeker geen "Little Mermaids" daar.

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 03-08-2023 22:29 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 13:05
Ik denk dat ze dit seizoen een aantal alternatieve afleveringen wilden uitproberen. Zingen in Star Trek is ook al eens in TNG voorgekomen, dat hebben ze hier maar eens doorgetrokken. Gelukkig zijn er geen holodecks om een western of WO2 episode uit te puren, maar het tijdreizen biedt die mogelijkheid uiteraard.

Het meeste vond ik goed dit seizoen, ik hoop dat ze het derde seizoen terug de "planeet van de week" gaan doen, dat werkte goed. De afleveringen rond crew members zullen we maar als "verteerd" beschouwen en hopelijk niet meer terugkomend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik vind wel dat ze lef tonen door dit soort afleveringen (en zeker de S02E07 cross-over met Lower Decks). Dat kan ik wel waarderen. En het ook volledig doortrekken in het intro en zo. Een top-aflevering? Nee, dan vond ik S02E08 een stuk beter, misschien wel (tot zover) de beste aflevering in S02. E07 was vooral erg grappig als je de humor in Lower Decks leuk vindt. En de rest waren goed voor character development. Ik hoop dat ze hier in S03 op voortbouwen met weer wat meer "echte" afleveringen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 14:45
MoiZie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:25:
Mijn hoogtepunt was de zingende en dansende Klingon crew. Als ik het Star Trek los laat, mooie zang kunsten, zeker Uhura
Weten we meteen waar K-pop voor staat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 18:55
Wat heeft dit met lef hebben te maken? Dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
mister_S schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:54:
Wat heeft dit met lef hebben te maken? Dat snap ik niet.
Je neemt wel een risico met afwijkende afleveringen, zeker in het hier en nu waar een paar slechter scorende afleveringen zomaar het einde van een serie kunnen betekenen. Dat was "vroegah" toch wat makkelijker, ook omdat er veel meer afleveringen in een seizoen gingen. In plaats van "veilige" afleveringen maken proberen ze toch ook dingen uit. Dat vind ik lef tonen, en dat kan ik (persoonlijk) wel waarderen. Op safe spelen kan iedereen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vanaalten schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:09:
Mja. Knap gemaakt, dat wel. Maar onorigineel - dit is best wel geinspireerd door die musical-aflevering van Buffy the Vampire Slayer.
"it must be bunnies" _O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55
Maar even zonder gekheid. Gaat nurse chapel nu echt uit de serie geschreven worden? Vind dat toch wel jammer. Mbenga en chapel waren een goed team wat mij betreft.

P.s. hopelijk krijgt kapitein Ortega volgend seizoen minder irritante humor

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 12:21
Webgnome schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 06:31:
Maar even zonder gekheid. Gaat nurse chapel nu echt uit de serie geschreven worden? Vind dat toch wel jammer. Mbenga en chapel waren een goed team wat mij betreft.

P.s. hopelijk krijgt kapitein Ortega volgend seizoen minder irritante humor
Waarschijnlijk alleen voor een korte periode, aangezien Chapel wel nog met dokter McCoy dient. Haar achtergrond verhaal met Roger Korby is wel van belang voor toekomstige ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het kan natuurlijk prima een pauze van zeg een seizoen zijn voor privézaken (zoals bijvoorbeeld een zwangerschap), ze is vrij terughoudend over haar privéleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 16:09
Ik ben sowieso benieuwd naar de komende seizoenen of men meer jonge versies van de TOS karakters gaat introduceren. Zou McCoy een rol krijgen? Of Scott, Chekov, Sulu?
En zou de serie eindigen met het ongeluk dat Pike overkomt en Kirk die captain wordt? Zou leuk zijn als SNW naadloos aansluit op TOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
We zullen zien hoe het loopt. Als ze al de seizoenen krijgen dan hebben ze qua in universe jaren in ieder geval de tijd. De eerste aflevering van SNW speelde zich in 2259 af en de tweede aflevering van TOS (eerste met Kirk) in 2266 .

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik vind SNW persoonlijk de beste serie sinds DS9. Tenminste, dat vond ik tot een uur geleden. Net Subspace Rhapsody gekeken. Wat een horror :F Dit kan toch gewoon niet? :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het is maar 1 aflevering.. En er zat een wetenschappelijk sausje aan want het kwam door die subspace communcation dinges.. :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Wim8282 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:03:
Ik vind SNW persoonlijk de beste serie sinds DS9. Tenminste, dat vond ik tot een uur geleden. Net Subspace Rhapsody gekeken. Wat een horror :F Dit kan toch gewoon niet? :/ :X
DS9 you say? Ik zou 100x liever deze aflevering nog een keer moeten kijken dan, zeg, "Profit and Lace", of "Let He Who Is Without Sin..." Iedere serie heeft wel wat. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:01
Dieptepunt in de Star Trek historie is voor mij nog steeds de ‘ Move Along Home’ aflevering van DS9.

[ Voor 26% gewijzigd door PatrickC op 04-08-2023 21:28 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Tja, de haat die "Move Along Home" vergaart snap ik eerlijk gezegd nog steeds niet zo. Ja, het is een flauwe aflevering met flauwe momenten, maar voor mij komt niet eens in de buurt van de voortdurend gekromde tenen die ik heb tijdens "Profit and Lace", of de pure haat die ik voor zo'n beetje ieder karakter op het scherm voel in "Let He Who Is Without Sin". Daar past dan alleen geen makkelijk YT-clipje bij. Uiteraard, smaken verschillen.

...maar misschien past dit beter in een dedicated DS9 draadje. Waar ik veel liever de goede momenten zou bespreken, die er gelukkig ook veel meer waren. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Er is vaker gezongen in Trek.
DS9 met Vic Fontaine en o.a. Sisko.
Data in TNG
En natuurlijk de dokter en Seven in VOY.
Allemaal prima en slechts proportioneel binnen een aflevering en soms een aantal.
Dat was leuk, maar wie dacht dat dit een goed idee was in SNW?
Heb de aflevering niet uitgekeken. Na het 2e liedje zag ik de bui al hangen en was ik er klaar mee. Jammer, hoop dat ik qua story line niet al te veel heb gemist.
Heb niks met musicals, dit had voor mij niet gehoeven.

Die van vorige week was wel geinig, maar cartoons en echte acteurs mixen, no thanks. Hadden ze beter op het holodeck kunnen doen. Oh wacht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 00:07
Haha wat ze in deze aflevering hebben geprobeerd weet ik niet. Niet mijn ding. Zingende dialogen, nee niks voor mij dit.
Maar het is allemaal bij het oude, zoals de series vroeger waren, en dan kunnen ze wel een uitstap maken. This toch maar eenmalig, gelukkig.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-06 00:10
This was to boldly go where no one has gone before!
I WANT MORE OF THIS!!!!!
Wat kan die Uhura zingen zeg :D
Heb zo maar effe 3 crushes gehad in het afgelopen uur
Chapel
La'an
Uhura

Prachtig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Wellicht is "The Little Mermaid" iets voor jou? (LOL)

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
snah001 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 01:07:
Wellicht is "The Little Mermaid" iets voor jou? (LOL)
I absolutely don't care what you think off me :9
40+ getrouwde man die bij elke musical die hij ziet meer zakdoeken nodig heeft dan een heel legioen vrouwen in hun menstruatie cyclus AND FUCKING PROUD OF IT ! :D
HOW COME EVERYWHERE THAT I GO! I AM SOLO !?!
AM I AT MY BEST UNACCOMPANIED?!?
MY WHOLE LIFE HAS BEEN "FIX THIS" AND "SAVE YOU"
I'LL LIGHT THE PATH AND KEEP US CONNECTED
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHH2V0M9dqHpfaunUGVU9yFFqj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LfkwB5pg6AmC1edhlk3XrQJ9.png?f=fotoalbum_large
EVERYWHERE I GO, I'M GOOD WITH SOLO!
AT MY BEST I HAVE EVERYTHING I NEED!
MY WHOLE LIFE HAS BEEN "FIX THIS" AND "SAVE YOU"
THAT'S WHAT I DO! I KEEP US CONNECTED!!!
Hoe briljant is die tekst niet ??? Ik als ICT manager ... Hoe erg leunt die nu niet aan aan wat ik elke dag doe om ervoor te zorgen dat iedereen connected blijft ! :)
Wolfp4ck AKA Wolfp4ck Uhura :D

BRILJANT!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wn3iQytG8XmYBfi-EI9ALyDTa1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcpoPd2nfBvGOgNMr0sLmtuo.jpg?f=fotoalbum_large

https://open.spotify.com/...si=efPj372GTx2JS1Z4uASzKg

[ Voor 8% gewijzigd door Wolfp4ck op 05-08-2023 02:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:28
Ik had al lucht gekregen van zo'n musical-aflevering en dat is dus aflevering 9? Gaan we die lekker overslaan. Ik blijf het jammer vinden dat ze met zo weinig afleveringen in een seizoen, toch deze keuze maken. Net als dat sprookje van vorig seizoen.

Dat eerdere Star Treks het ook deden, vind ik wat anders. Dat waren seizoenen van 24 afleveringen of zo. En dan weet ik niet of het ook al in de eerste seizoenen zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 06:31
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:53:
Heb de aflevering niet uitgekeken. Na het 2e liedje zag ik de bui al hangen en was ik er klaar mee. Jammer, hoop dat ik qua story line niet al te veel heb gemist.
Nou, eigenlijk wel. Er zat bijzonder veel karakter ontwikkeling in deze aflevering. Ik ben ook absoluut geen musical fan en zag de bui al hangen, maar de aflevering viel me helemaal niet tegen.
Ik zou zeggen, stick to it, het wordt beter te pruimen naarmate de aflevering vordert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DappereDodo schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 06:26:
[...]

Nou, eigenlijk wel. Er zat bijzonder veel karakter ontwikkeling in deze aflevering. Ik ben ook absoluut geen musical fan en zag de bui al hangen, maar de aflevering viel me helemaal niet tegen.
Ik zou zeggen, stick to it, het wordt beter te pruimen naarmate de aflevering vordert.
Een samenvatting is welkom, ik ga het echt niet uitzitten. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MneoreJ
Die samenvatting moet dan uiteraard wél in de vorm van een liedje. Vrijwilligers? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:20

Blokker_1999

Full steam ahead

En ineens zie ik veel tegenstand tegen een episodische show :+

Er was al voor het begin van SNW aangekondigd dat we verschillende stijlen en vormen gingen krijgen. Niet alleen dat, maar fans vroegen ook om iets dat meer in de stijl was van de goede, oude shows, zelfs TOS. En ja, dan krijg je dus dit. Deze aflevering past voor mij perfect in de stijl van TOS.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Waarom zoveel tegenstand tegenover een episodische show vraag ik mij dan af?
Of is de vraag beter : Waarom zoveel tegenstand naar een musical aflevering ?
Sommige mensen die niet stevig genoeg in hun mannelijkheid verankert zijn om hun emoties te laten zien ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
Wolfp4ck schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:06:
Sommige mensen die niet stevig genoeg in hun mannelijkheid verankert zijn om hun emoties te laten zien ?
Dat heeft toch niets te maken met mannelijkheid? Het kan je toch gewoon ook niet interesseren?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tegenstand is ook een emotie. :+ O-)

En je oordeelt nu over de mening / voorkeur / smaak van een ander. Dat is echt niet nodig. Leven en laten leven.

Net als jij er van kunt genieten en er lyrisch over bent, mag een ander net zo goed het 3x niks vinden en het uitkotsen. Mooi hoe we van elkaar verschillen. Net als in Star Trek, niemand is hetzelfde.
Agree to disagee en live on.

Nergens voor nodig om het op (het ontbreken) van je mannelijkheid en emotionele connectie met jezelf te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb ook niets met musicals. Mijn eerste bioscoopfilm was echter Grease in 1978 (ik was toen 6 en we gingen met ons hele gezin), wat ook wel gedeeltelijk een musical is natuurlijk. Die film vind ik nog steeds leuk, heb ‘m zelfs op blu-ray. :) Ik ben maar één keer naar een echte musical geweest, Soldaat van Oranje, maar dat is ook niet echt een normale musical, maar meer een belevenis. Ik ben benieuwd hoe ik deze aflevering ga vinden.. zit nu nog in Zwitserland… dus geen SkyShowtime, want dat werkt hier niet.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Je kan zeggen wat je wil maar kwalitatief vond ik het echt goed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
Van dat domme stereotype dat musicals verguisd zouden moeten worden door mannen (of in ieder geval heteroseksuele mannen) mogen we anders ook wel een keer af. Vroeger gingen alle lagen van de bevolking naar de opera, maar toen het musicals werden zou het ineens vrouwenkost zijn geworden? Zegt meer over hoe we als maatschappij tegen mannen aankijken dan de kwaliteiten van musicals. Je zou toch maar, zeg, Les Misérables overslaan omdat het tegen je mannelijkheid in zou gaan, dan mis je toch echt wel wat.

En ja, niet iedereen vind musicals dan leuk als medium, dat is ook prima. Daar zullen dan vast ook genoeg vrouwen bij zitten die dat niet tegen hun vrouwelijkheid in vinden gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Misschien wel eens een leuk onderwerp, want dit heeft niets over "mannelijkheid" als gender te maken maar met mannelijkheid als Imago. Maar dat is voor een andere topic op een ander moment :)
Comments als The Little Mermaid zal ook wel iets voor jou zijn zie ik dan ook wel liever achterwege gehouden worden ;)
@PatrickC Niet elke musical of elke film met muziek is goed hoor :) Maar Grease is nu eenmaal wel WAAW...
Moulin Rouge vind ik ook zo geweldig. Geniet ervan !
@ocdaan Klopt, productiewaarde was hoog, en ook wat een talentvolle group mensen bij elkaar.
We gaan in 4 afleveringen van Horror naar full out Comedy naar Oorlogsdrama naar Musical, denk niet dat dat ooit al eens gedaan is geweest.
@MneoreJ DANK JE !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Misschien moeten we deze discussie voortzetten in een nieuw topic

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 21:20

Blokker_1999

Full steam ahead

Webgnome schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:31:
Misschien moeten we deze discussie voortzetten in een nieuw topic
Misschien is dit soort discussies net waarom men deze aflevering gemaakt heeft. Star Trek heeft altijd een voortrekkersrol willen spelen door het tonen van een betere wereld. Dit kan daar ook gewoon in passen. Al had ik toch graag die konijnenversie gezien :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat een discussie zeg. Ik ga me er niet voor schamen dat ik dit een geweldige aflevering vond. Het is heerlijk Star Trek (en dat hoeft niet altijd consistent te zijn, denk aan het wilde power-niveau van de 1701-D wat elke aflevering weer anders was, maar ook de shuttles van voyager en wat een roundabout wél of niet kon in DS9): het plot is wat telt.

Lower Decks en Strange New Worlds doen het wat dat betreft erg goed: ze proberen een hoop dingen uit, en gaan er vol voor, maar zijn tegelijk tussen alle lach ook wel in staat om een traan of spanning te laten zien. Het enige wat een punt is, is dat een seizoen maar 10 afleveringen heeft, en dat de verhouding daardoor wat scheef is (maar tegelijkertijd zijn er ook wat minder bottle episodes, ik bedoel, we hebben nog geen "Shades of Grey" (van TNG) gezien gelukkig.

Het is trek, en het is een universum, en dat werkt erg goed.

Ook deze aflevering was weer van dat niveau. De nummers waren (op het zwevende nummer van Una & La'an na dan, dat kon mij niet zó bekoren) goed, en sommigen zitten nóg in mijn kop.

Sommige zaken die sommige mensen "cringe" vonden vind ik ook goed uit te leggen, zoals over de Klingons:

spoiler:
Toen bleek dat "geweld" niet werkte en dat de Klingons er aan kwamen had ik zoiets van: "hoe zouden de Klingons beledigd zijn hierdoor?" die houden toch van opera? En ik denk dat we hierbij moeten weten dat we in een tijd zitten dat de Federation en Klingons zeker vóór de Khitomer Accords zitten, waarvan het óók zeker 50 jaar (Enterprise C moest er voor kapot) duurde voordat de relatie écht beter werd. Bovendien zitten we vlak na een oorlog, en daaruit kunnen we afleiden, zeker als we weten hoe die oorlog begon (Disco maakte duidelijk dat "eerst schieten" nog niet echt bekend was), dat ze in deze tijd niet zoveel weten van Klingons. Vandaar dat ik Una's "Ugh, ik heb geen zin in zingende Klingons" erg goed snap. Ze weet niet dat in de toekomst zowel Klingon Opera als Klingon Acid Punk een absurd goede reputatie hebben. De Klingons die binnen komen warpen en die roepen: "we zijn in onze waardigheid aangetast" is dan als kijker "gek" want je denkt: "hey, hier komt de introductie tot Klingon Opera, en dat is niet iets waar de waardigheid een ding van is wat onder twijfel staat". Maar het is erger, zoals we aan het einde zien. Klingon K-Pop. En dat verklaart ook gelijk waarom ze pissig zijn. Dit is zo'n moment in de lijst: "we do not discuss this with outsiders". Dezelfde lijst als Worf z'n gladde kop in Trials & Tribbulations, en natuurlijk de glorious tribble campaigns waar het Klingon Kijzerrijk een lange oorlog met Tribbles heeft uitgevochten, net zoals Australië en Emu's.

Ik vind het geweldig.

En laat ik dan ook gelijk zeggen: het medium zang was hier doorgaans goed uitgevoerd, Christina Chong, Ethan Peck en Jess Bush waren erg goed.

Denk dat de concensus als je de reviews leest ook wel in het érg positieve ligt, en daar beschouw ik mezelf ook wel onder. Een 9,5/10 als je het mij vraagt.

En tsja, de karakters. Ik heb bij SNW nu naar 2 seizoenen het gevoel dat ik echt meeleef en een goede binding met die crew heb. Ik ken hun namen, en weet wat ze tijdens en buiten hun werk doen, en waar ze naar toe willen groeien (vergeet niet dat zeker een karakter als Spock hier al een zeker profiel heeft uit vorig werk waar hij naar toe moet groeien). Ik denk dat een nummer als "I'm the X" zeker een gigantische stap is in hoe Spock zichzelf door de houding van Chapel naar, zoals in de crossover werd duidelijk gemaakt,
spoiler:
De Spock die de toekomst nodig heeft
ontwikkeld.

Daar is zowel in deze aflevering als SNW algemeen veel aandacht voor. En ik ben er 100% OK mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:26
Star Trek - The musical... what's next, Star Trek the Opera? Star Trek on ice?

Leuk zo'n filler aflevering, maar dit is al de 7e dit seizoen. En ST gaat nu nog steeds niet waarover ST imho hoort te gaan: Space exploration.

Alles wat ik hier en op Reddit en enkele podcasts terug hoor over S02 is: karakterontwikkelingen, onderlinge relaties, trauma's die verwerkt worden, liefdesrelaties, vriendschappelijke relaties, leuke en grappige komische scenes. Nagenoeg niets over culturen, andere volkeren, nieuwe technologie, conflicten, filosofische debatten, morele keuzes. Alles waar TNG/DS9/VOY en ENT in de hoofdlijnen wel over gingen.

Dit seizoen is een generieke drama/liefdes serie geworden, die zich toevallig op een spaceship afspeelt. Maar had net zo goed kunnen plaatsvinden op aarde, of een schip (the love boat), in de middeleeuwen, op een strand, in een ziekenhuis, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 14:42
Seizoen 1 vond ik leuk, seizoen 2 helemaal niet. Er zit geen rode lijn in. Toppunt ep9 wat een drama, letterlijk.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Strange New Worlds. Was leuker geweest om daadwerkelijk meer van dat te zien. Deze musical sla ik maar gewoon even over. In het verleden vaker zulke dingen gezien en het is ook niet voor mij. Afgezien van dat vind ik het nog steeds wel een prima serie, maar wat meer exploration was leuk geweest en S1 was zeker beter dan S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:51

defiant

Moderator General Chat
Na eerdere (zware) teleurstellingen in Discovery en Picard, heb ik maar besloten om nieuwe ST series niet direct te kijken, maar eerst af te wachten. Ik had aan het begin persoonlijk al wel twijfels, want ik vond de premisse van deze serie voor mij persoonlijk niet echt aantrekkelijk, onderstaande is imho uiteraard.

D.w.z. weer een prequel in het TOS tijdperk trekt me niet echt, ik ben opgegroeid met TNG/DS9/VOY. En hoewel ik absoluut niets tegen TOS tijdperk heb, vind ik dat persoonlijk toch wel een afsloten tijdperk dat al vaak genoeg is (her)bezocht. Ik ben ik meer iemand die op zoek is naar het continuerende nieuwe verhaal. Het antwoord in Picard was helaas erg teleurstellend.

Ik ben daarnaast ook geen fan van het recasten van acteurs. Een acteur geeft toch altijd een zekere persoonlijkheid, stem en uiterlijk aan een karakter, laat het karakter dan gewoon rusten als de acteur stopt. Dat Michael Dorn de overstap maakte naar DS9 als het zelfde karakter vond ik hierdoor juist wel prima. Daarnaast ben ik van mening dat Star Trek zou moeten draaien om het idee, niet om de karakters zoals in comics van Marvel/DC. Over 20 jaar is er waarschijnlijk nog steeds dezelfde Hulk of Captain America, maar ik hoop dat Star Trek toch vooral verder gaat en er niet nog meer varianten krijgen van bijvoorbeeld Spock. De voorspellingen op AI gebied stellen me dan ook niet gerust.

Maar als ik dit zo lees, dan denk ik niet dat ik dit kan waarderen. Een musical episode of crossover episode vind ik al helemaal niet passen vroeg in een serie die qua reputatie en ontwikkeling nog niet gesetteld is en goodwill heeft gekweekt, imho uiteraard. Bijvoorbeeld, Trials and Tribble-ations en Far beyond the stars vonden respectievelijk pas plaats in S5 en S6 van DS9.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 15:08

Martinspire

Awesomeness

Ik vond het ook wel een aardige afleveringen. Hij was origineel en had nog een leuke twist hier en daar. Ook de nummers vielen me nog mee.

En ja filler. Als je kijkt naar TOS dan zie je daar ook gewoon een seizoen van 30 afleveringen waarvan je 25 toch ook wel filler kunt noemen, want het gaat vaak zat niet over nieuwe ontdekkingen. Ik zit de serie toevallig voor de eerste keer te kijken de afgelopen weken en hoewel het me boeit, is het ook weer niet hoogwaardige inhoud of zo. Vooral het begin vond ik wel vaag, maar ze doen ongeveer hetzelfde als wat SNW doet. En bv de rechtszaak was ook filler, maar valt in lijn met de waarden van Starfleet imo. Je kunt ook maar zoveel nieuwe aliens toevoegen, zeker met een serie als deze waar veel haken en ogen zitten aan nieuwe content waar

Overigens is dit ook gewoon een nieuwe ontdekking, die scheur. Dus je kunt niet echt stellen dat het niet des Star Trek is. En genoeg afleveringen waar de crew ook rare dingen doet op basis van wat er op dat moment gaande is. Wat mij betreft is dit de TNG Darmok aflevering van SNW. Hele aparte aflevering, maar toch ook niet echt saai en je ziet de crew dingen doen die je niet eerder van ze gezien hebt. Het zal ook vast een leuke marketing opleveren in de toekomst met alle tiktoks en dergelijke.

Het gaat er mij vooral om: was het een leuke aflevering met wat sci-fi en nieuwe of originele invalshoek en dat was deze wel degelijk.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
segil schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:38:
Star Trek - The musical... what's next, Star Trek the Opera? Star Trek on ice?

Leuk zo'n filler aflevering, maar dit is al de 7e dit seizoen. En ST gaat nu nog steeds niet waarover ST imho hoort te gaan: Space exploration.

Alles wat ik hier en op Reddit en enkele podcasts terug hoor over S02 is: karakterontwikkelingen, onderlinge relaties, trauma's die verwerkt worden, liefdesrelaties, vriendschappelijke relaties, leuke en grappige komische scenes. Nagenoeg niets over culturen, andere volkeren, nieuwe technologie, conflicten, filosofische debatten, morele keuzes. Alles waar TNG/DS9/VOY en ENT in de hoofdlijnen wel over gingen.

Dit seizoen is een generieke drama/liefdes serie geworden, die zich toevallig op een spaceship afspeelt. Maar had net zo goed kunnen plaatsvinden op aarde, of een schip (the love boat), in de middeleeuwen, op een strand, in een ziekenhuis, etc.
Ik denk dat dit ook komt doordat er tegenwoordig zo weinig afleveringen zijn en misschien zijn er dit jaar wel budgetbeperkingen of zo. 24 afleveringen of 10, dat maakt nogal een verschil in wat je kunt tonen in een seizoen. Karakterontwikkeling is goed imo, maar de balans is nu niet goed. Met 24 afleveringen kun je dezelfde ontwikkeling uitspreiden over 2 á 3 afleveringen en hou je meer tijd over voor sci-fi/exploration/side-stories. Vergeleken met toen, zouden we nu pas 1 seizoen gehad hebben. Wanneer je seizoen 1 en 2 van SNW samenvoegt, had je een prima seizoen gehad denk ik.

Misschien gooien ze alles op de laatste aflevering? Ik hoop het iig, want tot zo ver valt het me nog wat tegen tov het 1e seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 15:08

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het trouwens niet erg dat het er niet 24 zijn. Dat kwam de kwalitait ook niet altijd ten goede (veel scripts hadden ze gewoon over moeten slaan) en ook heb je kans op star trek moeheid door teveel content uit te brengen. Dat is volgens mij waarom het na VOY/DS9/ENT ineens opdroogde.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Laatste aflevering was zeker een goedmakertje voor de vorige.
Én een enorme "cliffhanger"......
Wordt minimaal 1 jaar wachten dus, zeker met de huidige stakingen bij de productie centra aldaar.

[ Voor 33% gewijzigd door snah001 op 10-08-2023 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
Ze maken t bijzonder spannend idd. Sterke aflevering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
ik heb inmiddels eens een snelle recap gedaan van Season 2 en ik moet zeggen dat ik het een heel stevige en sterke reeks afleveringen vond.

de crossover was geweldig, leuk de cast van Lower Deck eens in het echt te zien... je moet het maar doen, een geloofwaardige versie neerzetten van je cartoon personage in live action.
De musical liet mij gewoon zien dat die cast meer talenten heeft dan enkel acteren.
En ik geef hun absoluut gelijk, indien je een Grammy awards winnares (Celia Gooding) in je ranks hebt waarom niet ? In Voyager wisten ze ook dat Robert Picardo een prachtige stem had die ook net zoals Celia op Broadway gestaan heeft. (remember het liedje voor Tuvok?)
Ik denk dat ook veel mensen onderschatten wat dat wil zeggen.
Daarnaast vond ik "Under the Cloak of War" eens van de sterkste afleveringen van het season.

En zoals in de meeste Star Trek series
eindigde het met een heel mooie
spoiler: spoiler
cliffhanger van een feature length episode (al dat ik vond dat Pike wel heel veel tijd nodig heeft om te zeggen, schiet die zooi aan stukken van elkaar...
Janeway zou al gezegd hebben,
spoiler: Janeway
Evasive manouvers, fire fasers at will, launch quantum torpedoes, full spread, engage!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Martinspire schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:08:
Ik vind het trouwens niet erg dat het er niet 24 zijn. Dat kwam de kwalitait ook niet altijd ten goede (veel scripts hadden ze gewoon over moeten slaan) en ook heb je kans op star trek moeheid door teveel content uit te brengen. Dat is volgens mij waarom het na VOY/DS9/ENT ineens opdroogde.
Zoveel sci-fi series zijn er niet, dus moeheid valt wel mee denk ik. Mindere afleveringen heb je altijd, alleen bij een seizoen van 24 afleveringen is dat voor mij minder erg. Het is ook niet alsof de verhalen nu allemaal bijzonder sterk zijn.

Ik denk eigenlijk eerder dat het een budgetoverweging is, waardoor we nu met 10 afleveringen te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Martinspire schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:08:
Groot nadeel is dat er met maar 10 afleveringen zo veel tijd tussen seizoenen zit. Dat maakt voor een serie waar niet echt een doorlopend verhaal in zit niet zo veel uit, maar dat geldt voor de meeste series niet. En ik vond het wel meevallen wat betreft slechte afleveringen in TNG/DS9/VOY/ENT. Met een paar mindere zat je nog steeds op zon’n 20-tal goede afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Wel jammer dat de spanning minder is omdat je weet
spoiler:
dat de hoofdpersonen het toch wel weer overleven
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:59
kraanwagen schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:27:
Wel jammer dat de spanning minder is omdat je weet
spoiler:
dat de hoofdpersonen het toch wel weer overleven
.
Inderdaad ik dacht precies hetzelfde in het geval van Nurse Chapel.
Wel een goede aflevering. De vorige aflevering heb ik in 3 etappes moeten kijken. Dat was bij deze absoluut niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 12:21
Goede seizoensfinale, zoals we die kennen van de Star Trek series van de jaren '90. Daarnaast een introductie van een TOS karakter. Deze was erg goed gecast en leek veel op de TOS acteur. Meer dan de JJ Abrams versie.

Door de staking van de schrijvers en acteurs zal het helaas wel een hele tijd duren voordat we het vervolg gaan zien. Kan zomaar eens 2 jaar duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wolfp4ck schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:21:
(remember het liedje voor Tuvok?)
Die tijdens zijn fantasieën met o.a. de ECH en Seven die zich naakt liet schilderen?

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Raven schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Die tijdens zijn fantasieën met o.a. de ECH en Seven die zich naakt liet schilderen?
yes :) scene ons allen in het geheugen gebeiteld staat !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Eventjes vraagje,

Ivm Scotty, in welke serie was het dat de Stem van Scotty een cameo kreeg?
Ik zou graag eens weten welke acteur dat was en in welke tijdslijn ?

Edit gevonden :)
https://memory-alpha.fand...uality_of_Mercy_(episode)

was toen Pike in de toekomst ging... dus geen continuities error :)

[ Voor 32% gewijzigd door Wolfp4ck op 11-08-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Goede afsluiter van het seizoen. De Gorn is toch wel een ding waar ze een soort van main villian van hebben gemaakt. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken op de lange termijn. Nu hebben we natuurlijk nog zoveel vragen. Natuurlijk hoe dat dit gaat aflopen maar ook hoe het nu met Chapel en Spock gaat uitpakken?

Die reddingsactie van Spock vond ik trouwens wel een beetje over de top. Het gebruik van de saucer section voelde een beetje alsof ze iets nodig hadden, wat maakt niet uit, om Spock naar Chapel te laten zoeken. Daarover gesproken. Het lijkt er op dat de Gorn toch iets slimmer zijn dan dat La'an ons steeds wil doen geloven.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Wat ook opviel dat er wel zwaartekracht was in dat deel van de vernietigde saucer sectie en waar komt de energie vandaan om toch licht etc. daar te hebben (komt wel vaker voor bij DT series). Terwijl alles vernietigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
snah001 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:17:
Wat ook opviel dat er wel zwaartekracht was in dat deel van de vernietigde saucer sectie en waar komt de energie vandaan om toch licht etc. daar te hebben (komt wel vaker voor bij DT series). Terwijl alles vernietigd is.
Details, details. In Scifi kan dat. Ookl een paar kabeltjes rerouten en hopla we hebben weer lucht voor een uur. En dat voor een zuster :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zo zijn er nog wel een paar.
Komen ze een nieuwe species die de hele aarde niet kennen tegen dan hanteren die meteen tijd in 24hrs eenheden, dagen etc., vooral bij het stellen van ultimatums.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DappereDodo
^^^ Das de universal translator, machtig ding :+

Grootste "plothole" vond ik dat Chapel nu net de enige overlevende is in die hele saucer. Had 'r dan van gemaakt dat die Gorn er nog een aantal had aangepakt en dat Chapel zich als enige kon redden.
Verder niets dan lof, geweldige aflevering!

Wel een mooi plaatje trouwens, door dat kleine raampje, aan de andere kant van dat debris field, de Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
defiant schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:44:
Na eerdere (zware) teleurstellingen in Discovery en Picard, heb ik maar besloten om nieuwe ST series niet direct te kijken, maar eerst af te wachten. Ik had aan het begin persoonlijk al wel twijfels, want ik vond de premisse van deze serie voor mij persoonlijk niet echt aantrekkelijk, onderstaande is imho uiteraard.

D.w.z. weer een prequel in het TOS tijdperk trekt me niet echt, ik ben opgegroeid met TNG/DS9/VOY. En hoewel ik absoluut niets tegen TOS tijdperk heb, vind ik dat persoonlijk toch wel een afsloten tijdperk dat al vaak genoeg is (her)bezocht. Ik ben ik meer iemand die op zoek is naar het continuerende nieuwe verhaal. Het antwoord in Picard was helaas erg teleurstellend.

Ik ben daarnaast ook geen fan van het recasten van acteurs. Een acteur geeft toch altijd een zekere persoonlijkheid, stem en uiterlijk aan een karakter, laat het karakter dan gewoon rusten als de acteur stopt. Dat Michael Dorn de overstap maakte naar DS9 als het zelfde karakter vond ik hierdoor juist wel prima. Daarnaast ben ik van mening dat Star Trek zou moeten draaien om het idee, niet om de karakters zoals in comics van Marvel/DC. Over 20 jaar is er waarschijnlijk nog steeds dezelfde Hulk of Captain America, maar ik hoop dat Star Trek toch vooral verder gaat en er niet nog meer varianten krijgen van bijvoorbeeld Spock. De voorspellingen op AI gebied stellen me dan ook niet gerust.

Maar als ik dit zo lees, dan denk ik niet dat ik dit kan waarderen. Een musical episode of crossover episode vind ik al helemaal niet passen vroeg in een serie die qua reputatie en ontwikkeling nog niet gesetteld is en goodwill heeft gekweekt, imho uiteraard. Bijvoorbeeld, Trials and Tribble-ations en Far beyond the stars vonden respectievelijk pas plaats in S5 en S6 van DS9.
Doe jezelf een plezier en begin met kijken, het is echt veel beter dan Picard seizoen 1 en 2 en disco. Ja, er zitten tenenkrommende afleveringen tussen maar die horen bij Star Trek, die vergeet je uiteindelijk en je onthoud de goede.

Ik ben het eens, TOS tijdperk hoefde voor mij niet zo, alleen maar gedoe met continuty maar dat wordt allemaal goed opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Webgnome schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:03:
Die reddingsactie van Spock vond ik trouwens wel een beetje over de top. Het gebruik van de saucer section voelde een beetje alsof ze iets nodig hadden, wat maakt niet uit, om Spock naar Chapel te laten zoeken. Daarover gesproken. Het lijkt er op dat de Gorn toch iets slimmer zijn dan dat La'an ons steeds wil doen geloven.
Dit dus is het hele probleem dat ik heb met dit seizoen. Het gaat alleen maar om onderlinge relaties en liefdes, en vrij weinig over een goed en consistent verhaal, dat steeds moet wijken om maar die relaties te tonen.

Spock en Chapel in E01, E05 en E10
La'an en Kirk in E03 en E09
Pike en Batel in E04 en E10
En in E09 kan iedereen nogmaals hun liefde of vriendschap via een liedje herhalen
Elke resterende aflevering heeft ook weer scenes over onderlinge relaties, met name Spock en Chapel
E02 is een soort van poging tot "The Measures of a Man" uit TNG
En vergeet dan nog niet onze ninja Dokter, die blijkbaar ook in E10 geen enkele moeite heeft om mee te gaan op een missie met de intentie andere wezens te doden. Blijkbaar doen ze ineens niet meer aan de eed van Hippocrates in dit tijdsgedeelte.

Laten we eens kijken naar wat we nu verder meegekregen hebben dit seizoen:

E01: Een rogue groep van ex-ST en Klingon mensen willen een nieuwe oorlog starten. Er is meer Gorn activiteit in de omgeving.
E02: -
E03: -
E04: 1 of andere planeet waar men z'n geheugen verliest. En Erica heeft bevestiging nodig dat ze het schip
bestuurt
E05: -
E06: Aliens die gevangen zitten en via hallucinaties proberen te communiceren. En we schieten een refinery uit de lucht.
E07: -
E08: persoonlijk drama over M'Benga and Chapel en hun ervaringen uit de Klingon oorlog.
E09: -
E10: aanval door de gorn

We hebben 2 actie afleveringen, 1 planeet met geheugenverlies, hallucinaties en een inzicht in de Klingon oorlog.

4-4,5 aflevering die imho ST waardig zijn. En dan laat ik voor het gemak maar even buiten beschouwing alle B/C storylines in deze afleveringen die, wederom, over onderlinge relaties gaan.

Ik mis afleveringen over ontdekkingen van nieuwe races, diplomatieke missies, ontdekkingen van nieuwe werelden, filosofische discussies, geen technologische ontdekkingen, etc. Allemaal verdrongen door de behoefte tot onderlinge relaties en vriendschappen en liefdes. Ik weet het niet, maar zit ik soms naar de loveboat te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@segil wanneer heb je voor het laatst TNG, TOS of DS9 afleveringen zo geanalyseerd? :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Webgnome schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:45:
@segil wanneer heb je voor het laatst TNG, TOS of DS9 afleveringen zo geanalyseerd? :+
Vaak genoeg, ik ben nu bijna aan het einde van TNG... voor de 5e keer :)

Er vallen mij bepaalde patronen op bij SNW en die benoem ik, onderbouwd met meer informatie. Anders word ik beschuldigd dat ik aan het ranten ben zonder inhoud :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MneoreJ
Alle nitpickerij daargelaten, het enige dat ik een beetje slap vond is, wellicht ironisch, de cliffhanger. "Orders, captain?" Alsof het echt nog alle kanten op kan en Pike eventjes een hele Gornvloot met z'n eigen scheepje gaat bestrijden, omdat ze gijzelaars hebben. :+ Die gaan gewoon (tijdelijk!) aftaaien en daarna is er weer een hele aflevering met hoe we de reddingsmissie gaan opzetten. Mochten ze seizoen 3 toch helemaal anders beginnen dan eet ik mijn hoed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
MneoreJ schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:52:
Alle nitpickerij daargelaten, het enige dat ik een beetje slap vond is, wellicht ironisch, de cliffhanger. "Orders, captain?" Alsof het echt nog alle kanten op kan en Pike eventjes een hele Gornvloot met z'n eigen scheepje gaat bestrijden, omdat ze gijzelaars hebben. :+ Die gaan gewoon (tijdelijk!) aftaaien en daarna is er weer een hele aflevering met hoe we de reddingsmissie gaan opzetten. Mochten ze seizoen 3 toch helemaal anders beginnen dan eet ik mijn hoed op.
Seizoen 3 begint met Pike die wakker schiet op zo'n relax-planeet, het bleek een droom te zijn. Precies op dat moment ziet hij nog net hoe een mysterieuze vrouw het hoekje om loopt. Hij rent er achteraan, maar ze is nergens te bekennen. Wie was die vrouw? En waarom hield ze hem in de gaten? :+

Ik hoop wel dat ze het tweede deel al geschreven en gefilmd hebben, want het is nog maar afwachten wat er na de staking gebeurt. Verwachting is sowieso dat het volgende seizoen >1 jaar op zich laat wachten.

Ik vond de laatste scène trouwens wel erg onrealistisch lang duren. Natuurlijk om spanning op te bouwen voor de cliffhanger, maar als je als captain er zo lang over doet om een besluit te maken, terwijl je schip van alle kanten kapotgeschoten wordt en iedere seconde lijkt te tellen, dan mag je je afvragen of je wel geschikt bent voor die functie.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 12-08-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
LA-384 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:19:
Seizoen 3 begint met Pike die wakker schiet op zo'n relax-planeet, het bleek een droom te zijn. Precies op dat moment ziet hij nog net hoe een mysterieuze vrouw het hoekje om loopt. Hij rent er achteraan, maar ze is nergens te bekennen. Wie was die vrouw? En waarom hield ze hem in de gaten? :+
Briljant! Gedurfd! Jou moeten ze een heel eigen Star Trek serie geven om te schrijven, vult het gat na Discovery op! :P
Ik hoop wel dat ze het tweede deel al geschreven en gefilmd hebben, want het is nog maar afwachten wat er na de staking gebeurt. Verwachting is sowieso dat het volgende seizoen >1 jaar op zich laat wachten.
Dit is hoe seizoen 3 dan ook echt begint: we zijn wederom op de brug van de Enterprise, de Gorn vallen aan, we horen "orders, captain"? ...en de camera zoomt uit en alle acteurs zijn vervangen door AI CGI versies. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Webgnome schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:45:
Ik wou echt exact hetzelfde zeggen ;)

Bij deze go ahead ;)
Wikipedia: Star Trek: The Next Generation (season 2)

Heb specifiek dit season genomen omdat het ook s02 is en die measure of a man in deze komt :)

[ Voor 34% gewijzigd door Wolfp4ck op 12-08-2023 11:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MneoreJ
Wolfp4ck schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:51:
Heb specifiek dit season genomen omdat het ook s02 is en die measure of a man in deze komt :)
Where Silence Has Lease (s02e02) was toevallig de eerste aflevering van Star Trek TNG die ik zag. Typisch een beetje een rare seizoen 2 aflevering die meer naar TOS smaakt, waarin nota bene gedreigd wordt met het opblazen van de hele Enterprise omdat een alien een beetje gek doet, maar desondanks interessant genoeg dat ik wel meer wilde zien van dit universum. En nu zijn we hier. :P

S2 van TNG zit nog vol met brol, met Shades of Gray als dieptepunt van misschien heel de serie. Dat is makkelijk te vergeten met afleveringen als The Measure of a Man en natuurlijk Q Who, maar het was ook gewoon een ander tijdperk van televisie (syndication). Als je daar 12 afleveringen eruit smijt om een seizoen van 10 a la SNW over te houden (wat helaas makkelijk kan) zouden mensen waarschijnlijk klagen dat het alwéér over Data gaat, want die heeft behoorlijk wat van de betere afleveringen. Daarvoor kijken we toch niet, we willen "strange new worlds". :P

Wel een grappig feit dat S2 van TNG korter (en slechter) was vanwege... een staking van de schrijvers. Over herhalende geschiedenis gesproken. :P

[ Voor 6% gewijzigd door MneoreJ op 12-08-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wist helemaal niet dat er op Tweakers een series forum was 8)7

Vond de kwaliteit van de afleveringen van seizoen 2 wel minder dan seizoen 1. Vond seizoen 1 erg sterk omdat er een doorlopend verhaal achter alle afleveringen zat en verhalen die in elkaar overliepen, terwijl seizoen 2 eigenlijk allemaal losstaande afleveringen waren (op een personage verhalen na). Dat vond ik erg jammer en hoop dat seizoen 3 weer meer op seizoen 1 gaat lijken.

Eerlijk vond ik aflevering 9 van seizoen 2 nog wel het meest komisch :+ heb er echt op kunnen lachen, al hoorde zo'n aflevering helemaal niet in het seizoen thuis vond ik.

Ben wel heel erg benieuwd naar seizoen 3... vind het ook wel jammer dat er maar 3 seizoenen zijn. Zit verder niet zo diep in de ST materie, maar waarom niet meer seizoenen (als het kan dan).
Wel de "sterkst" geschreven ST van de afgelopen tijd (Discovery was om te huilen en Picard was het net niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Er is toch nog niets bekend over dat er max 3 seizoenen komen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:00:
Er is toch nog niets bekend over dat er max 3 seizoenen komen?
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er maximaal 3 seizoenen kwamen, maar kan het idd niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Volgens mij was vrij snel bekend gemaakt dat er een seizoen 2 en 3 kwamen. Over 4 en verder is nog niks bekend.

Ik meen een interview te hebben gelezen dat er verhaal is voor 7 seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Gezien de Gorn hun gevangenen opeten lijkt dat me niet heel logisch.

Ik vermoed eerder onverwachte bijstand van "insert ras wat tussenbeide kan komen"

Wie weet de Borg die hun assimilatiebron willen veiligstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
ArcticWolf schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:47:
[...]

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er maximaal 3 seizoenen kwamen, maar kan het idd niet terugvinden.
Picard was zowiezo maar 3 seizoenen, en gelukkig :) 3e seizoen was glorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
pagani schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:38:
[...]

Gezien de Gorn hun gevangenen opeten lijkt dat me niet heel logisch.

Ik vermoed eerder onverwachte bijstand van "insert ras wat tussenbeide kan komen"

Wie weet de Borg die hun assimilatiebron willen veiligstellen?
Dat zou kunnen maar lijkt mij echt een heel erg slechte move. Immers als ze naar de Borg terug moeten grijpen dan zijn wat mij betreft de ideeën echt op. Hoewel dat in Ent natuurlijk ook al eens is gedaan, maar laten we niet dat pad op gaan. Ik denk eerlijk gezegd dat er een ander ras komt opdraven. Het zou mij niet verbazen als er bijv toevallig een Vulcan schip in de buurt is om de troep van de mens weer eens op te ruimen :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wolfp4ck schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 01:37:
[...]

Picard was zowiezo maar 3 seizoenen, en gelukkig :) 3e seizoen was glorious
Vond het maar matig eigenlijk en het einde was zo onrealistisch (okay heel ST is fictie :+ ).
DappereDodo schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 06:03:
^^^ Das de universal translator, machtig ding :+

Grootste "plothole" vond ik dat Chapel nu net de enige overlevende is in die hele saucer. Had 'r dan van gemaakt dat die Gorn er nog een aantal had aangepakt en dat Chapel zich als enige kon redden.
Verder niets dan lof, geweldige aflevering!

Wel een mooi plaatje trouwens, door dat kleine raampje, aan de andere kant van dat debris field, de Enterprise.
Als we het toch over plotholes hebben... de Gorn zijn kleine mensetende dino's.. hoe zijn ze zo geavanceerd en hoe bouwen ze hun tech/ships? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Is er geen aanwijzing te vinden in TOS?
Dat er een keer een opmerking is gemaakt over hoe Kirk onder Pike een keertje het schip heeft gered oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
*knip* verkeerd

[ Voor 94% gewijzigd door ArcticWolf op 13-08-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ArcticWolf schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

Als we het toch over plotholes hebben... de Gorn zijn kleine mensetende dino's.. hoe zijn ze zo geavanceerd en hoe bouwen ze hun tech/ships? :+
met tools?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:25:
[...]

Dat zou kunnen maar lijkt mij echt een heel erg slechte move. Immers als ze naar de Borg terug moeten grijpen dan zijn wat mij betreft de ideeën echt op. Hoewel dat in Ent natuurlijk ook al eens is gedaan, maar laten we niet dat pad op gaan. Ik denk eerlijk gezegd dat er een ander ras komt opdraven. Het zou mij niet verbazen als er bijv toevallig een Vulcan schip in de buurt is om de troep van de mens weer eens op te ruimen :+
Was ook meer een voorbeeld. Wie weet zijn het in stijl de Metrons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

Ik vermaak me prima met SNW. Wat me in deze aflevering wel opviel is dat Spock een thruster/raket *in* het wrak aanbracht (op de brug) ipv buiten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:59
Wildfire schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:03:
Ik vermaak me prima met SNW. Wat me in deze aflevering wel opviel is dat Spock een thruster/raket *in* het wrak aanbracht (op de brug) ipv buiten.
Dat vond ik ook vreemd. Was natuurlijk om de confrontatie met die Gorn en Chapel beter in beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
En waren maar twee raketten? Nu heb ik de ballen verstand van rocketscience maar dat is toch te weinig om een dergelijk object te verplaatsen ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
Webgnome schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:03:
En waren maar twee raketten? Nu heb ik de ballen verstand van rocketscience maar dat is toch te weinig om een dergelijk object te verplaatsen ?
Niet echt. Het is de ruimte, zonder weerstand heb je bijna letterlijk aan het kleinste zetje genoeg om een object te bewegen (zie ook: zonnezeilen). De massa van het object beïnvloedt alleen hoe snel je de boel kunt verplaatsen, niet of je het in beweging kunt krijgen. Het doel hier was "alleen maar" om de schotel een stukje dichter bij de planeet te krijgen zodat de zwaartekracht de rest kon doen. Last but not least weten we niet wat de aandrijfkracht is van die sci-fi raketten, kan best veel zijn als er antimaterie in zit (al lijkt me dat niet de veiligste aanpak :P), of dat het gekke dingen doet met subspace.

Enige wat een beetje onrealistisch was was de snelheid waarmee de schotel ineens ging bewegen; dat had ook de Gorn op moeten vallen. Maar goed, dat kunnen we op het conto van visueel drama toeschrijven. Dat het uitgerekend Spock moest zijn die de raketten moest plaatsen (want "geen mens" zou dat voor elkaar kunnen krijgen, uh huh), en dat heel toevallig Chapel en alleen Chapel de complete vernieling van het schip overleefde is dan ook allemaal weer voor het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat is inderdaad slecht schrijfwerk. Want ' geen mens krijgt dit voor elkaar'. Waarom niet dan? Wat deed spock precies wat mensen niet kunnen? Het was niet alsof je hier heel veel kracht voor nodig hebt. Voelde een beetje als Worf de Chief security die bij het minste of geringste omver geduwd word :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21

Spooksel

Spooksel!

Zo, inmiddels ook de tijd genomen om de laatste paar afleveringen te kijken. Dus nu durfde ik ook eigenlijk weer hier in het topic te kijken :D Ik had al verwacht dat met name aflevering 9 aardig wat reacties teweeg zou brengen, maar zoveel en zo uiteenlopend, oef.

Persoonlijk vond ik het wat lastig om door de musical aflevering heen te komen, maar dat is meer omdat ik gewoon niet zoveel heb met zang en dans heb in televisie series. Star Trek heeft altijd wel gespeeld met een nummertje hier en een nummertje daar, maar een complete aflevering, dat is andere koek. Maar goed, als je al een seizoen hebt met meerdere pareltjes erin dan mag een, voor mij persoonlijk, mindere episode ook wel eens. Al heb ik wel even keihard zitten lachen op het einde toen de Klingons in beeld kwamen.

Dat bracht wel een aardig contrast met de finale in 'Hegemony'! Een sterke aflevering, waarbij ik het vooral positief vind dat het allemaal extreem rauw is. Vroeger zou men nooit zo'n aflevering gemaakt hebben waarbij karakters in een omgeving zitten waarbij het bloed in deze mate aan de muren hangt! Dit geeft wel weer hoe het ook gewoon enorm tegen kan vallen in de ruimte en dat niet iedereen die je tegenkomt even vredelievend is.

Wat ik wel een beetje vreemd vind is hoe de Gorn tot twee keer nu een serieuze tegenstander geweest zijn, maar dat het twee keer ook een beetje op het einde van het seizoen komt en dat je er eerder niet echt iets van hoort. Dat hadden ze dan denk ik toch wat meer als rode draad door het hele seizoen heen kunnen verwerken ipv enkel dit op het einde.

Anyway, al met al geen onaardig seizoen wat mij betreft. Het trekt de lijn uit het eerste seizoen goed door en ik kijk uit naar seizoen 3. Wanneer dat ook mag komen ooit, het zal nog wel even duren met die stakingen onder de schrijvers en acteurs in Hollywood.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Spooksel schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:14:
Zo, inmiddels ook te tijd genomen om de laatste paar afleveringen te kijken. Dus nu durfde ik ook eigenlijk weer hier in het topic te kijken :D Ik had al verwacht dat met name aflevering 9 aardig wat reacties teweeg zou brengen, maar zoveel en zo uiteenlopend, oef.

Persoonlijk vond ik het wat lastig om door de musical aflevering heen te komen, maar dat is meer omdat ik gewoon niet zoveel heb met zang en dans heb in televisie series. Star Trek heeft altijd wel gespeeld met een nummertje hier en een nummertje daar, maar een complete aflevering, dat is andere koek. Maar goed, als je al een seizoen hebt met meerdere pareltjes erin dan mag een, voor mij persoonlijk, mindere episode ook wel eens. Al heb ik wel even keihard zitten lachen op het einde toen de Klingons in beeld kwamen.

Dat bracht wel een aardig contrast met de finale in 'Hegemony'! Een sterke aflevering, waarbij ik het vooral positief vind dat het allemaal extreem rauw is. Vroeger zou men nooit zo'n aflevering gemaakt hebben waarbij karakters in een omgeving zitten waarbij het bloed in deze mate aan de muren hangt! Dit geeft wel weer hoe het ook gewoon enorm tegen kan vallen in de ruimte en dat niet iedereen die je tegenkomt even vredelievend is.

*knip*

Anyway, al met al geen onaardig seizoen wat mij betreft. Het trekt de lijn uit het eerste seizoen goed door en ik kijk uit naar seizoen 3. Wanneer dat ook mag komen ooit, het zal nog wel even duren met die stakingen onder de schrijvers en acteurs in Hollywood.
Wat ik wel een beetje vreemd vind is hoe de Gorn tot twee keer nu een serieuze tegenstander geweest zijn, maar dat het twee keer ook een beetje op het einde van het seizoen komt en dat je er eerder niet echt iets van hoort. Dat hadden ze dan denk ik toch wat meer als rode draad door het hele seizoen heen kunnen verwerken ipv enkel dit op het einde.
Dat is ook mijn kritiek op het seizoen. Seizoen 1 had in principe het hele seizoen lang een "rode draad" (Pike's nachtmerries) op de achtergrond lopen met verschillende verhalen tussendoor.
Seizoen 2 zijn allemaal losse verhalen en opeens /bam/ en de ene aflevering was sterk en de ander zwak (vond ik dan) vond dat dus ook wel jammer van het seizoen.

Vond aflevering 9 best leuk, het acteren en zingen was erg sterk. Maar snap dat het niet voor iedereen was.

Hoop dat seizoen 3 meer als seizoen 1 geschreven wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 14-08-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Spooksel schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:14:
Mentalist doet het ook met Red John, 22 afleveringen niets van gehoord, dan 1 aflevering met enorme cliffhanger over de seriemoordenaar, om er dan in het seizoen dat komt niets meer over te zeggen of enkel heel sporadisch.
Dat is het format waar hier voor gekozen is, op zichzelf staande episodes net zoals TOS/TNG/STV/DS9/STE/STLD/...
Bij series waar er continuiteit in zit (zoals Discovery / Picard / Prodigy) is het inmiddels wel al geweten dat dit een enorme moeilijke opdracht is.
Discovery laatste seizoen, Picard afgerond, Prodigy cancelled.

Ik hoop 1 ding, Seven of Nine nog eens terug te zien in een serie als captain :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Nee, Seven of Nine heeft haar screentime nu wel gehad dacht ik zo. Laten we dat gewoon rusten aub? Hopelijk krijgen we volgend seizoen een iets rodere draaid wat betreft de Gorn. Het is een beetje als in Voyager waarbij een aantal valains zo nu en dan de revue passeerde

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:38
Wolfp4ck schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:42:
[...]

Mentalist doet het ook met Red John, 22 afleveringen niets van gehoord, dan 1 aflevering met enorme cliffhanger over de seriemoordenaar, om er dan in het seizoen dat komt niets meer over te zeggen of enkel heel sporadisch.
Dat is het format waar hier voor gekozen is, op zichzelf staande episodes net zoals TOS/TNG/STV/DS9/STE/STLD/...
Bij series waar er continuiteit in zit (zoals Discovery / Picard / Prodigy) is het inmiddels wel al geweten dat dit een enorme moeilijke opdracht is.
Discovery laatste seizoen, Picard afgerond, Prodigy cancelled.

Ik hoop 1 ding, Seven of Nine nog eens terug te zien in een serie als captain :)
Ja dat format was vroeger heel normaal en komt uit de tijd dat opnemen nog niet bestond. Zo kon je prima losse afleveringen door elkaar kijken.

X-files had het ook. Je had de mythology waarbij mulder zijn zus zocht, de aliens, sigaret smoking man enz. Maar het overgrote deel was monster of the week.

En dat format wilde de fans weer voor SNW.

Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van S2, jammer dat het voorbij is. En dat S3 misschien wel 2 jaar op zich kan laten wachten met al die stakingen. :'(

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Webgnome schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:47:
Nee, Seven of Nine heeft haar screentime nu wel gehad dacht ik zo. Laten we dat gewoon rusten aub? Hopelijk krijgen we volgend seizoen een iets rodere draaid wat betreft de Gorn. Het is een beetje als in Voyager waarbij een aantal valains zo nu en dan de revue passeerde
Ik denk dat het overgrote merendeel van de trekkies je mening niet volgen :)
zal een serie zijn dat je zal moeten naast je neerleggen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ach, naar Jeri Ryan kijken is natuurlijk nooit een straf :P Maar ja, wat voor show zou je ervan moeten maken he? Ik zou het denk ik sowieso wel kijken, al ben ik stiekem toch een beetje bang dat de hedendaagse schrijvers gewoon niet goed met het karakter om kunnen gaan. Ze gingen in Picard al redelijk nat wat mij betreft door haar op het eind van S1 ineens bi te maken in een relatie met Raffi 8)7

Dat voelde echt zooooooo geforceerd. Zo van, hmm... we moeten iets woke's doen... Hey I know... Seven is nu bi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Spooksel schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:44:
Ze gingen in Picard al redelijk nat wat mij betreft door haar op het eind van S1 ineens bi te maken in een relatie met Raffi 8)7

Dat voelde echt zooooooo geforceerd. Zo van, hmm... we moeten iets woke's doen... Hey I know... Seven is nu bi!
Ja, echt waardeloos. Dat hadden ze tijdens VOY moeten doen zodat ze een relatie met Janeway had kunnen hebben, zoals het hoorde. In plaats daarvan kregen we Chakotay, over geforceerd gesproken.

...wat? Don't judge me. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Mjah, haha. Maar nu is Voyager natuurlijk gemaakt in een periode waarin al die onzin nog niet aanwezig was in Hollywood en, terecht, ook niet nodig was eerlijk gezegd.

Seven is altijd al een powerhouse geweest en een voorbeeld van een sterk geschreven karakter! Gered van de Borg, helemaal onzeker over haar menselijkheid, maar gaandeweg leert ze weer menselijk te zijn en te accepteren dat ze is wie ze is. Dat was al perfect!

D'r relatie met Chakotay op het einde was inderdaad wat 'clumsy', wat dat betreft ben ik het wel met je eens dat ze d'r beter op dat punt al bi hadden kunnen maken. Maar niet met Janeway, haha. Hou dat ff lekker in je eigen slaapkamergedachten :D

Nah, ik denk dat een relatie met de Doctor wat dat betreft een logischere keus geweest zou zijn. En grappiger bovendien. Een ex-Borg en een hologram die feitelijk van toeten noch blazen weten, maar het samen wel gaan ontdekken dan. Mooi toch, haha. Qua leeftijd maakt het geen kont uit, want beide acteurs (Beltran & Picardo) zijn even oud.

Anyway, dit is een beetje off-topic voor SNW allemaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Spooksel schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:59:
Mjah, haha. Maar nu is Voyager natuurlijk gemaakt in een periode waarin al die onzin nog niet aanwezig was in Hollywood en, terecht, ook niet nodig was eerlijk gezegd.
Nou ja, de een noemt het "onzin", de ander "ontwikkeling". Nu is Seven ineens een vriendin geven nogal gratuit, aangezien men duidelijk geen nood zag in de relatie ook daadwerkelijk uitdiepen, maar ik denk dan bijvoorbeeld aan Bashir en Garak in DS9 -- de acteurs waren voor, en je hoeft niet heel erg scheel te kijken om de chemie te zien, maar in die tijd peinsde men er niet over om in een mainstream serie een homorelatie op te voeren -- 24e eeuw of niet. (Tenzij natuurlijk tijdelijk voor kijkcijfers, en dan wel alleen vrouwen -- mirror universe, anyone?) Was het "nodig" geweest, nee dat niet, die karakters werkten tenslotte ook prima als vrienden. Maar datzelfde geldt natuurlijk voor heel de serie, fictie is nooit "nodig". Waar het fout gaat is als relaties en karakters als punten op een to-do lijstje komen om afgevinkt te worden.

Een relatie tussen Seven en Janeway is maar half grappend bedoeld; ik denk niet dat het gepast zou hebben alleen al vanwege de dynamiek tussen kapitein en ondergeschikte (en een soort van "moeder"/"geadopteerde dochter"), en iets met Janeway die nog gewoon een vriend thuis had enzo (al trok ze zich daar ook weer niet heel erg veel van aan met enige romantische uitstapjes, maar dat terzijde...) Maar qua emotionele band en relatie opbouwen had het in ieder geval gekund. Seven + de Doctor werd ook gewoon aangestipt in de show, al werd het daar als eenzijdig gepresenteerd. De Doctor had wel gewild, Seven niet echt. Tja. :P

Seven en Chakotay, dat is voor mij maar net iets minder flauw dan Seven en Raffi. Beiden komt het uit het niks en zit het er ineens in omdat de schrijvers het nodig vonden, of zo. Ongeveer net zo organisch als een duranium dekplaat. Raffi is dan alleen maar erger omdat je de schrijvers duidelijk een progressief motiefje hadden -- whatever de motivatie voor Chakotay was mag Joost weten, maar in ieder geval niks progressiefs. :P
Anyway, dit is een beetje off-topic voor SNW allemaal :X
Dat klopt, maar zo snel gaan we geen draadje meer opstarten gewijd aan alle oudere series, denk ik, en we moeten waarschijnlijk nog heel lang op S3 wachten, dus boeien. :P

[ Voor 4% gewijzigd door MneoreJ op 14-08-2023 16:36 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste