Dan heb jij een speciale mail gekregen... Google Pay volgende week, Apple Pay in Q4dutchnltweaker schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:13:
Mail gekregen dat volgende week plutus virtuele kaart gekoppeld kan worden aan Google pay of Apple pay.
Beetje jammer die laatste zin tussen haakjes:
Google/Apple Pay In Progress
We're excited to reveal that Google Pay will be activated for in-store payments next week. Additionally, we're in the final stages of securing approval for Apple Pay, with integration expected in Q4 (timeline estimates may be subject to change).
Heeft iemand in dit forum ervaring met die verzekeringen? Ben wel benieuwd naar jullie ervaringTh1x4nG schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:00:
[...]
Op Reddit al gelezen dat die verzekering wel absoluut dramatisch slecht is en dat het nagenoeg onmogelijk is om iets betaald te krijgen, zelfs al sta je 200% in je recht.
Idem, dat staat ergens verstopt in de help sectie op de Curve site. Beetje jammer.markisoke schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:30:
[...]
Met de gratis Curve kan je maar 3 GBIT's p/m doen, daar kwam ik ook pas achter nadat ik de kaart had aangevraagd
Verder blij met Curve, anders had Plutus per 15-8 onbruikbaar geweest.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ja mijn perks gaan ook over het maximale heen.Jdome schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:56:
Mijn Shell perk blijft triggeren elke keer als ik tank. Nu al 8 keer deze maand (op verschillende data).
Als dit bij meerdere mensen gebeurt heb ik nu al medelijden met het support team die dit allemaal uit moet gaan zoeken..
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Mocht je 3% willen over je Plutus abo betaling kun je die met de gratis W1tty (virtual) kaart betalen. Krijg je 3% rewards uitbetaald in euros na 45 dagen. Max rewards over 4.000 euro per maand (120 euro cashback).
Nadeel: Betalingen met Curve krijg je geen rewards. Die 3% rewards zal een keer stoppen.
Voordeel: rewards in euros en niet in Plu.
Test betaling gedaan vandaag met Amazon gift card 5 euro, gelijk pending cashback. Heb even met Plutus debit card top-up gedaan naar Witty. Volgens mij tot 100 euro gratis. Maar maandag komt swift top-up hopelijk binnen, dan gebruik ik die voortaan.
Virtual kaart is uitgegeven in Litouwen -> Goedkopere Spotify abonnementen vergeleken met Nederland. Helaas is Plutus kaart niet meer uitgegeven in Litouwen maar Nederland.
Nadeel: Betalingen met Curve krijg je geen rewards. Die 3% rewards zal een keer stoppen.
Test betaling gedaan vandaag met Amazon gift card 5 euro, gelijk pending cashback. Heb even met Plutus debit card top-up gedaan naar Witty. Volgens mij tot 100 euro gratis. Maar maandag komt swift top-up hopelijk binnen, dan gebruik ik die voortaan.
Virtual kaart is uitgegeven in Litouwen -> Goedkopere Spotify abonnementen vergeleken met Nederland. Helaas is Plutus kaart niet meer uitgegeven in Litouwen maar Nederland.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yptj8mkFSWd2IZeeJEJG3BNv.jpg?f=user_large)
[ Voor 59% gewijzigd door enermax op 26-08-2023 14:48 ]
AXA 1 maal een autohuur claim. Wel drie keer achteraan moeten bellen, maar keurig uitbetaald zonder gezeur.Audiojunky schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:13:
[...]
Heeft iemand in dit forum ervaring met die verzekeringen? Ben wel benieuwd naar jullie ervaring
In het curve topic heeft iemand de reparatiekosten voor een telefoon vergoed gekregenAudiojunky schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:13:
[...]
Heeft iemand in dit forum ervaring met die verzekeringen? Ben wel benieuwd naar jullie ervaring
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76279382
Wilde net geld overmaken van de rabo naar plutus. Wat denk je….?
Rekening geblokkeerd!
Even bellen en een heel blablabla verhaal. Transactie weer vrijgegeven.
Beetje kansloos als dit straks vaker gebeurd.
Maand geleden ook al contact gehad met de fraude afdeling van de rabobank omdat ze “vreemde” transacties zagen. Gezegd dat er niks vreemds aan is en dat ze eens moeten googlen voordat ze gaan bellen. Scheelt een hoop gezeik..
:strip_exif()/f/image/MENrzsDFKZoi388XATYZNTTm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/skYibLrgQbwHCw6F6MKxNCCs.jpg?f=fotoalbum_large)
Rekening geblokkeerd!
Even bellen en een heel blablabla verhaal. Transactie weer vrijgegeven.
Beetje kansloos als dit straks vaker gebeurd.
Maand geleden ook al contact gehad met de fraude afdeling van de rabobank omdat ze “vreemde” transacties zagen. Gezegd dat er niks vreemds aan is en dat ze eens moeten googlen voordat ze gaan bellen. Scheelt een hoop gezeik..
:strip_exif()/f/image/MENrzsDFKZoi388XATYZNTTm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/skYibLrgQbwHCw6F6MKxNCCs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TWU4S1UTRcueYTelHWoa1nRq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kwam er bij toeval achter dat bij Curve Abo nog op mijn oude Plutus kaart stond. Ik kreeg een melding toen ik mijn oude Plutus kaart wilde verwijderen bij Curve. Dus voor diegene die dit nog niet gedaan hebben: even omzetten naar je nieuwe Plutus kaart, dan behoud je je Curve abo en heb je recht op je perk vergoeding.
Hier zojuist van een transactie de vraag gekregen van plutus om bonnetje yr overleggen €5k. 10 minuten later bericht dat het oke was en dat de reward is vrijgegegeven. Dit mag wel vaker gebeuren want heb nu de 25plu direct vrijgekregen i.p.v. 45 dagen wachten :-)
Goed om te weten voor als Plutus hun abonnementen aanpast (en hier buiten vliegt 😅)enermax schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:01:
Mocht je 3% willen over je Plutus abo betaling kun je die met de gratis W1tty (virtual) kaart betalen. Krijg je 3% rewards uitbetaald in euros na 45 dagen. Max rewards over 4.000 euro per maand (120 euro cashback).
[Afbeelding]
Plutus vliegt hier niet zo snel buiten in Q4. Heb nog steeds een Curve abonnement dus voor supermarkten amazon en booking.com zal ik Plutus blijven gebruiken voor extra 1%. Of ik moet de Renegade Carbon NFT kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door enermax op 26-08-2023 17:51 ]
Ben aan het klussen in huis en tuin, zo dat gaat hard zeg
Niet 22,5k hard, maar de 4 cijfers zijn alweer overschreden en ik ben er nog niet
Oh well daarna is het weer relatief rustig, komt goed uit
App lijkt trouwens niet meer last te hebben van die "update niet tenzij killen en weer starten" bug. Maar ik hou het nog wel ff in de gaten.

[ Voor 25% gewijzigd door 2Dutch op 26-08-2023 22:36 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Geniet er nog maar even van. Q4 krijg je helaas niet meer over 22,5k 3% maar nog maar tot 1k. De prijs van premium gaat van 15 euro naar 25 euro.2Dutch schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:36:
Ben aan het klussen in huis en tuin, zo dat gaat hard zegNiet 22,5k hard, maar de 4 cijfers zijn alweer overschreden en ik ben er nog niet
![]()
Oh well daarna is het weer relatief rustig, komt goed uit
App lijkt trouwens niet meer last te hebben van die "update niet tenzij killen en weer starten" bug. Maar ik hou het nog wel ff in de gaten.
Wil je meer dan zal je moeten stacken. Er komen wel 3 nieuwe niveaus bij van 25 50 en 100 PLU. Deze geven respectievelijk 250, 500 en 1000 euro extra rewards voor 3% cashback.
Meer info hier https://medium.com/plutus...els-accounts-f51993efc8ed. Was dit al besproken ergens in dit topic? Volgens mij niet echt over gelezen. Het is in ieder geval een enorme verslechtering van de voorwaarden maar wellicht is het positief voor de koers uiteindelijk. We shall see
Ik heb gisteren toch maar weer Hero gekocht @ $6.95. Kon het niet laten.
Ik heb nog wat PLU over, en ga de cashback naar Kucoin halen om op 30 september te verkopen. Je weet dat vanaf 1 oktober de prijs weer een deuk gaat oplopen...
Ik heb nog wat PLU over, en ga de cashback naar Kucoin halen om op 30 september te verkopen. Je weet dat vanaf 1 oktober de prijs weer een deuk gaat oplopen...
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Difficulty adjustment is uitgesteld, nee?Gelukszoekr schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:57:
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Ik heb ook een sell low gedaan (maar voldoende om Hero te behouden), niet verwacht dat de prijs weer verder ging oplopen. Gelukkig wel buy nog lowerGelukszoekr schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:57:
Nu gewoon met mijn fikken eraf blijven en maandelijks die 4 perks en 4 procent opstrijken.
Dus stel je wil het meeste profiteren, dan kan je toch het beste eind augustus Everyday nemen voor 5 euro per maand en deze eind september laten doorlopen (zodat je in Q4 nog kan genieten van Everyday voor 5 euro)?tormentor1985 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:16:
[...]
Geniet er nog maar even van. Q4 krijg je helaas niet meer over 22,5k 3% maar nog maar tot 1k. De prijs van premium gaat van 15 euro naar 25 euro.
Wil je meer dan zal je moeten stacken. Er komen wel 3 nieuwe niveaus bij van 25 50 en 100 PLU. Deze geven respectievelijk 250, 500 en 1000 euro extra rewards voor 3% cashback.
Meer info hier https://medium.com/plutus...els-accounts-f51993efc8ed. Was dit al besproken ergens in dit topic? Volgens mij niet echt over gelezen. Het is in ieder geval een enorme verslechtering van de voorwaarden maar wellicht is het positief voor de koers uiteindelijk. We shall see
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Er is nog niets duidelijk over hoe dat precies gaat lopen, enige wat ze echt hebben aangekondigd is dat we 30 dagen voor er iets met de subscription plans gaat gebeuren definitief bericht krijgen. Het kan in oktober ingaan, maar het kan ook pas in december ingevoerd worden.RobinNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:40:
[...]
Dus stel je wil het meeste profiteren, dan kan je toch het beste eind augustus Everyday nemen voor 5 euro per maand en deze eind september laten doorlopen (zodat je in Q4 nog kan genieten van Everyday voor 5 euro)?
Als alles gaat zoals het zou moeten, ga ik eind januari op mezelf wonen. Dus dan zou het oude abbo nog net wat aantrekkelijker zijn voor mij, voor de aankoop van meubels en andere dingen.Wausser90 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:24:
[...]
Er is nog niets duidelijk over hoe dat precies gaat lopen, enige wat ze echt hebben aangekondigd is dat we 30 dagen voor er iets met de subscription plans gaat gebeuren definitief bericht krijgen. Het kan in oktober ingaan, maar het kan ook pas in december ingevoerd worden.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik zit anders nog steeds te wachten op 2 topups die niet doorgekomen zijn van 8 en 10 augustus... Had wel verwacht dat die inmiddels teruggeboekt zouden zijnSt@m schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:07:
[...]
Nee, maar je weet toch wanneer je het krijgt? Woensdag, ergens.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik ook.Sandyman538 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
Ik zit anders nog steeds te wachten op 2 topups die niet doorgekomen zijn van 8 en 10 augustus... Had wel verwacht dat die inmiddels teruggeboekt zouden zijn
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hier heeft de Rabobank ook zojuist besloten om mijn betaalrekening te blokkeren...Maak regelmatig wat over naar mijn Plutus account, maar zet dan niet zoals bij andere Tweakers met hetzelfde probleem iets van Plutus in de omschrijving.
Zo maar eens contact opnemen met ze.
Zo maar eens contact opnemen met ze.
Ik schrijf over zonder opmerking, enkel mijn naam zoals op de kaart staat.
https://www.rouwette.com/
Ik zet meestal iets van Curve in de omschrijving. Kan mij zomaar voorstellen dat het rekeningnummer van Plutus zelf ergens geregistreerd staat bij de Rabo als zijnde fraudegevoelig.Rouwette schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:57:
Precies dit, nog geen last gehad van de RaboRouwette schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:57:
We hebben toch ieder een andere iban bij plutus.paul-s83 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:07:
[...]
Ik zet meestal iets van Curve in de omschrijving. Kan mij zomaar voorstellen dat het rekeningnummer van Plutus zelf ergens geregistreerd staat bij de Rabo als zijnde fraudegevoelig.
https://www.rouwette.com/
Het is wel genoemd hier maar is alweer tikje weggezakt, maar zaten ook links naar handige excelsheet voor wat meer overzicht in wat voor effecten het nieuwe systeem gaat hebben.tormentor1985 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:16:
Geniet er nog maar even van. Q4 krijg je helaas niet meer over 22,5k 3% maar nog maar tot 1k. De prijs van premium gaat van 15 euro naar 25 euro.
Mijn ding is dat ik nog moet zien zien wat mijn nieuwe uitgavepatroon gaat worden. Momenteel vliegt het geld eruit vanwege aanpassingen aan huis en tuin, maar straks is het weer 'gewoon' boodschappen en funshopping
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Iemand heeft ook een website gemaakt: https://plutus-rewards.cc/2Dutch schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:15:
[...]
Het is wel genoemd hier maar is alweer tikje weggezakt, maar zaten ook links naar handige excelsheet voor wat meer overzicht in wat voor effecten het nieuwe systeem gaat hebben.
Mijn ding is dat ik nog moet zien zien wat mijn nieuwe uitgavepatroon gaat worden. Momenteel vliegt het geld eruit vanwege aanpassingen aan huis en tuin, maar straks is het weer 'gewoon' boodschappen en funshoppingBen geen fan van 'flink' stacken door los bij te kopen, maar ik moet maar zien waar ik op uitkom en of ik nog wat geld er tegenaan wil gooien. Wat dat betreft wel weer jammer dat ik recent dus een bakje PLU via de Rabby-methode heb opgenomen, vind eerlijk gezegd de aankondiging wel relatief dicht op te wijzigingen zitten, maar dat is waarschijnlijk bewust gedaan.
Voor mij ook nog even afwachten, eind juli begonnen met Plutus, nu zo'n 16 Plu bij elkaar gespaard, maar dat komt vooral door grote bedragen voorschieten voor vakantie, terras, restaurant etc. Hopelijk zit ik op 25 voordat de nieuwe levels er bij komen.
Mijn intentie was om de Plutus kaart (via PLU) op te laden met ETH. Ik ben vrij ver gekomen: account is er; externe wallet met PLU gekoppeld; Perks zijn opgehoogd omdat ik Hero level heb vanwege de stakes.
Nu wil ik dus graag de kaart laden volgens de handleiding:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DFkKbc7dHNZYJaJYK0Tv37fL.png?f=user_large)
Kan niet in de UK. Balen voor mensen in de UK, maar daar woon ik niet.
En toch heb ik niet de optie:
/f/image/hhrEMeGQX7FqNLcX3Yl1yR7c.png?f=fotoalbum_large)
Ik lees ook her en der dat DEX eruit ligt tot Q4. Is dat de oorzaak hiervan? Of mis ik iets anders?
Nu wil ik dus graag de kaart laden volgens de handleiding:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DFkKbc7dHNZYJaJYK0Tv37fL.png?f=user_large)
Kan niet in de UK. Balen voor mensen in de UK, maar daar woon ik niet.
En toch heb ik niet de optie:
/f/image/hhrEMeGQX7FqNLcX3Yl1yR7c.png?f=fotoalbum_large)
Ik lees ook her en der dat DEX eruit ligt tot Q4. Is dat de oorzaak hiervan? Of mis ik iets anders?
Nope, is nu al drie weken foetsie.alki schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:20:
Iemand al zn geld terug van de gefreezde topups?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
12 uur later en mijn rekening is weer vrijgegeven door de RabobankRouwette schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:02:
[...]
We hebben toch ieder een andere iban bij plutus.
idd en het meest irritante is je weet niet wanneer je het terugkrijgt.
Ik maak daarom geld over naar Revolut eerst en van daar naar Plutus.paul-s83 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:07:
[...]
Ik zet meestal iets van Curve in de omschrijving. Kan mij zomaar voorstellen dat het rekeningnummer van Plutus zelf ergens geregistreerd staat bij de Rabo als zijnde fraudegevoelig.
Wat is de toegevoegde waarde van Revolut (of N26?) in dit geval?Niann-Tsyr schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:30:
[...]
Ik maak daarom geld over naar Revolut eerst en van daar naar Plutus.
I want to live forever, so far.. so good.
Dat een overboeking naar Revolut mogelijk wat minder sketchy lijkt dan een overboeking naar Modulr(voor Rabo) en blijkbaar Revolut minder kritisch is dan de Rabo.Warbringer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:45:
[...]
Wat is de toegevoegde waarde van Revolut (of N26?) in dit geval?
Tjsa, echt frictieloos kunnen we deze hele markt dan niet noemen.Wausser90 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:50:
[...]
Dat een overboeking naar Revolut mogelijk wat minder sketchy lijkt dan een overboeking naar Modulr(voor Rabo) en blijkbaar Revolut minder kritisch is dan de Rabo.
Heb het liefst zo weinig mogelijk handelingen wanneer ik een transactie moet verrichten. Des te meer hoepels je door moet des te meer kans op failure lijkt mij,
Iemand al iets gehoord van solaris en refunds?
Zeker, vorige week. Funds are SAFU en je funds komen soon..TWFpa2Vs schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:05:
St@m in "Plutus.it - Crypto Visa kaart"
[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 29-08-2023 11:37 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
4TWFpa2Vs schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:05:
Dat is Plutus zelf ik bedoel solaris voor de oude kaart.St@m schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:08:
[...]
Zeker, vorige week. Funds are SAFU en je funds komen soon..
St@m in "Plutus.it - Crypto Visa kaart"
Maakt het geluid?TWFpa2Vs schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:05:
Te vroeg gejuicht met de app, hij ververst de boel nog steeds niet goed. Ben benieuwd hoe die app overhaul eruit gaat zien tzt
Ook de notificaties werken blijkbaar niet lekker, een transactie vandaag kwam niet voorbij. Meer mensen last van?
Ja het piept als een muis :-) Nee zonder gekheid, ik had zelf vorige week gemaild geen reactie vandaag nog maar eens en krijg nu warempel een ticketnummer en iets van een automated reply. Was even benieuwd hoe dit proces bij andere verloopt / is verlopen.
Net een mail ontvangen over de topup van de oude kaart. Blijkbaar krijgen "we" $10 aan PLU als compensatie. Het geld is nog steeds onderweg...
[ Voor 88% gewijzigd door Gelukszoekr op 29-08-2023 19:30 ]
We're writing to inform you about a recent development regarding your Solaris card top-up just before the closure of our Solaris card programme.
Banking Delays
In light of our banking partner transition, your card top-up has been cancelled, and the associated funds are currently being returned to your new Modulr card.
Regrettably, it seems that certain legacy banking procedures are causing delays in processing the return of your funds which can take several days. We understand this may be inconvenient, please know that our team is diligently working to expedite this process as swiftly as possible.
Compensation
As gratitude for your patience, we have added $10 worth of PLU to your account. We appreciate your understanding and cooperation during this transition phase.
Looking ahead, our new virtual card eliminates the need for future top-ups, ensuring a seamless bank-like experience. Your user experience is important to us, and we're dedicated to making this transition as smooth as possible.
If you have any questions, please visit our HelpDesk centre here, or open a support ticket here.
kwam net binnen.
Banking Delays
In light of our banking partner transition, your card top-up has been cancelled, and the associated funds are currently being returned to your new Modulr card.
Regrettably, it seems that certain legacy banking procedures are causing delays in processing the return of your funds which can take several days. We understand this may be inconvenient, please know that our team is diligently working to expedite this process as swiftly as possible.
Compensation
As gratitude for your patience, we have added $10 worth of PLU to your account. We appreciate your understanding and cooperation during this transition phase.
Looking ahead, our new virtual card eliminates the need for future top-ups, ensuring a seamless bank-like experience. Your user experience is important to us, and we're dedicated to making this transition as smooth as possible.
If you have any questions, please visit our HelpDesk centre here, or open a support ticket here.
kwam net binnen.
New slots for the Amsterdam meet-up... 🇳🇱 🤝#PlutusDam23https://t.co/8eMWX10k1x https://t.co/DqhH9LDBzE
— Danial Daychopan (@DDhopn) 29 augustus 2023
[ Voor 84% gewijzigd door Gelukszoekr op 29-08-2023 19:31 ]
Jeej.. nou die 500 euro schrijf ik vast af. Dat geld komt niet meer terug gok ik.Gelukszoekr schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:24:
Net een mail ontvangen over de topup van de oude kaart. Blijkbaar krijgen "we" $10 aan PLU als compensatie. Het geld is nog steeds onderweg...
Interesting, ik $5 ipv $10. Was maar een kleine top-up, wellicht dat het verschil daar vandaan komt?
Geen mail gehad trouwens, alleen een melding in de app.
Hier ook een kleine topup van €10, krijg ook $5 plu.Bananeman schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:53:
Interesting, ik $5 ipv $10. Was maar een kleine top-up, wellicht dat het verschil daar vandaan komt?
Het ging bij mij om €200. Maar die komt nog wel terug, kalmte. Dat tientje is dan gewoon een prima rendament voor een paar wekenSt@m schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:50:
[...]
Jeej.. nou die 500 euro schrijf ik vast af. Dat geld komt niet meer terug gok ik.
Ik hoop het met je meeGelukszoekr schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:01:
[...]
Het ging bij mij om €200. Maar die komt nog wel terug, kalmte. Dat tientje is dan gewoon een prima rendament voor een paar weken
hier gaat het om 750 euro en idd ook 10 dollar compensatie.
Ik heb wel vaker met dit bijltje gehakt. Ik vertrouw dit wel. Niet elke dag druk over maken. Misschien duurt het nog wel 2 weken.St@m schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:05:
[...]
Ik hoop het met je meekalm ben ik wel hoor, kan er verder toch niets aan doen en ben bewust van de risico's.
Zie het zo, dit mailtje is een bevestiging dat ze weten dat er nog geld van jouw in de pijpleiding zit. En aangezien er verschillende bedragen als compensatie gegeven worden weten ze ook om welk bedrag het gaat
-
[ Voor 98% gewijzigd door cingero op 30-08-2023 21:41 ]
Curve werkt bij mij ineens niet meer, dus kan ook niet uitgeven wat op de Plutus kaart staat. Meh.
Er was summer sale bij Polaroid. Tikt lekker aan 6% CB via CashbackXL + 4% via Plutus 🥳
Zit toch wel te denken om naar Hero te gaan straks..
Ik heb zo tegen Q4 weer ongeveer 100 PLU beschikbaar. Stel dat we nog een dropje krijgen richting € 6,- per PLU, dan zou de resterende investering voor 225 PLU zo'n € 1.350,- zijn.
Uitgaande van 4% cashback over € 3.000,- plus 7 perks, kom je dan op € 190,- per maand uit. Minus de Curve en Plutus Premium fee is dat zo'n € 160,- per maand. Het wordt wellicht wel een uitdaging om elke maand die 7 perks op te krijgen. Komen daar eigenlijk op korte termijn nog een paar bij?
Gauw gerekend zou ik die additionele investering voor 225 PLU dan binnen 8,5 maand weer terug hebben verdiend. Huidige opgebouwde cashback van die 100 PLU reken ik dan even niet mee.. Uitgaande dat Plutus niet geheel decimeert, is dat toch best een redelijke business case.
De cashback zal ik dan wel periodiek, en vrij regelmatig, verzilveren. Ik ben echter bang dat veel mensen er net zo in staan, en dat er, ondanks dat er meer stackers zullen zijn, er toch aardig wat verkoopdruk zal komen.
Ik heb zo tegen Q4 weer ongeveer 100 PLU beschikbaar. Stel dat we nog een dropje krijgen richting € 6,- per PLU, dan zou de resterende investering voor 225 PLU zo'n € 1.350,- zijn.
Uitgaande van 4% cashback over € 3.000,- plus 7 perks, kom je dan op € 190,- per maand uit. Minus de Curve en Plutus Premium fee is dat zo'n € 160,- per maand. Het wordt wellicht wel een uitdaging om elke maand die 7 perks op te krijgen. Komen daar eigenlijk op korte termijn nog een paar bij?
Gauw gerekend zou ik die additionele investering voor 225 PLU dan binnen 8,5 maand weer terug hebben verdiend. Huidige opgebouwde cashback van die 100 PLU reken ik dan even niet mee.. Uitgaande dat Plutus niet geheel decimeert, is dat toch best een redelijke business case.
De cashback zal ik dan wel periodiek, en vrij regelmatig, verzilveren. Ik ben echter bang dat veel mensen er net zo in staan, en dat er, ondanks dat er meer stackers zullen zijn, er toch aardig wat verkoopdruk zal komen.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
@NeoflexNL Je krijgt maar over een kleiner deel 4% extra? Met adventurer heb je bijv al 3% over 2k dan heb je 1% winst over de eerste 2k. Maar met 3k uitgaven nog steeds een goede deal 😉
Ik snap je niet helemaal. Hero i.c.m. plutus premium is straks toch 4% over 3k euro?enermax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:08:
@NeoflexNL Je krijgt maar over een kleiner deel 4% extra? Met adventurer heb je bijv al 3% over 2k dan heb je 1% winst over de eerste 2k. Maar met 3k uitgaven nog steeds een goede deal 😉
Met adventurer en premium heb je 3% over 2k en nog 4 perks, dus 100 euro. Minus de fees blijft er 70 euro over, dat is een verschil van 90 euro per maand.
Als je het verschil doorrekent verdient de investering zich minder snel terug inderdaad, als je dat bedoeld.
[ Voor 25% gewijzigd door NeoflexNL op 30-08-2023 15:30 ]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Net een top-up van €550 gedaan nadat ik er eerder al eentje van €400 had gedaan via de Rabobank. Die van €400 ging zonder problemen door maar die van €550 bleef steken en ik kreeg een zgn. "4 ton"-blokkade op mijn rekening.
Ondanks dat ik al voor ruim €800 aan top-ups had gedaan richting Plutus was deze schijnbaar de druppel. Even gebeld met de Rabobank en na 3 minuten met iemand gesproken te hebben was de blokkade weg en stond het geld alsnog op mijn Plutus kaart.
Aan de ene kant is het irritant dat ze ineens je hele rekening blokkeren. Aan de andere kant weten we allemaal dat er aan de lopende band mensen worden opgelicht dus voor die mensen ben je blij dat er iemand meekijkt.
Ondanks dat ik al voor ruim €800 aan top-ups had gedaan richting Plutus was deze schijnbaar de druppel. Even gebeld met de Rabobank en na 3 minuten met iemand gesproken te hebben was de blokkade weg en stond het geld alsnog op mijn Plutus kaart.
Aan de ene kant is het irritant dat ze ineens je hele rekening blokkeren. Aan de andere kant weten we allemaal dat er aan de lopende band mensen worden opgelicht dus voor die mensen ben je blij dat er iemand meekijkt.
I want to live forever, so far.. so good.
Moet zeggen dat W1tty ook prettig werkt als alternatief straks in Q4 als Plutus max rewards omlaag gaan. Topup duurt 1 dag en je krijgt 3% rewards over 4000 euros. Betaald in euros na 45 dagen. Alleen geen rewards via Curve.
Ik kan maar moeilijk wat meer informatie over dat W1tty vinden. De app zegt 1% cashback op alles. Geen reviews op YouTube ofzo.enermax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:59:
Moet zeggen dat W1tty ook prettig werkt als alternatief straks in Q4 als Plutus max rewards omlaag gaan. Topup duurt 1 dag en je krijgt 3% rewards over 4000 euros. Betaald in euros na 45 dagen. Alleen geen rewards via Curve.
Welke perks zijn er, ik kan het op de niet zo duidelijke website niet terugvinden.enermax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:59:
@Gelukszoekr Heb topic voor jou gemaakt: Ervaringen met W1tty.com Gratis Visa kaart 3% cashback
[ Voor 71% gewijzigd door enermax op 30-08-2023 18:45 ]
Ik heb gisterenavond laat een overboeking gedaan naar Plutus.
Normaal is het via SEPA instant, maar ik zie nog steeds niks in mijn Plutus account.
Heb het rekening nummer gecheckt en het MODR Iban adres klopt.
Bij ING staat het bedrag gewoon als overgeboekt.
De vorige overboeking stond met 1 minuut in mijn Plutus account.
Hebben meer mensen dit probleem?
Of ben ik te ongeduldig
Normaal is het via SEPA instant, maar ik zie nog steeds niks in mijn Plutus account.
Of ben ik te ongeduldig
Laatst ook gehad, staat er waarschijnlijk voor 12 uur alsnog op 😊
Bedrag is inderdaad net binnengekomen , thanksTWFpa2Vs schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:02:
Laatst ook gehad, staat er waarschijnlijk voor 12 uur alsnog op 😊
Dat laatste, wist je nog dat we een werkdag moesten wachten bij overboekingen tussen banken?larsF schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:00:
Of ben ik te ongeduldig
Zelf merk ik ook dat SNS veel sneller is dan Knab, ook internationaal.
Ik had dat ook. Heb gisteren drie overboekingen direct achter elkaar gedaan (ik vind het fijn om per aankoop de overboeking los te doen, zodat ik overzicht houd).larsF schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:00:
Of ben ik te ongeduldig
Twee ervan waren instant, een ervan is tot nu toe nog niet verschenen.
Ook ING, trouwens.
Dus even afwachten denk ik? Hopelijk komt het vandaag nog.
Edit: Iets voor drie kwam het binnen.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 31-08-2023 15:29 ]
Als ik vandaag een gbit doe op een perk die volgende maand actief is, dan telt die gewoon mee toch aangezien de transacties 1-2 dagen duren?
Grote kans van wel, maar waarom wacht je niet tot morgen met gbit?zenith schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:03:
Als ik vandaag een gbit doe op een perk die volgende maand actief is, dan telt die gewoon mee toch aangezien de transacties 1-2 dagen duren?
De gbit zijn per maand volgens mij? Dan zou ik vanaf morgen er weer 3 beschikbaar hebben, of klopt deze redenatie niet ? 😀Dacuuu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:04:
[...]
Grote kans van wel, maar waarom wacht je niet tot morgen met gbit?
Hierbij meer informatie over de metal card, ze hebben het over "It's more than just a Metal Card – it's a luxury item enriched with unique benefits.", alleen omschrijven ze niet wat die benefits zijn. 
https://support.plutus.it...-do-I-order-a-metal-card-
https://support.plutus.it...-do-I-order-a-metal-card-
Zijn er mensen die vanavond nog naar de meetup gaan? Ik ga zelf heen, ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Even een vraagje over de cashback rewards. Sinds de overgang naar Modulr zo rond 15 augustus zie ik dat er helemaal geen rewards meer zijn bijgekomen:
:strip_exif()/f/image/LByBgQCjDJhBeUarZMaaNobS.jpg?f=fotoalbum_large)
Terwijl er wel 100+ transacties zijn geweest. In het dashboard hebben deze nu allemaal de status "In Validation", cashback wordt pas toegekend als de validatie afgerond is en de status veranderd in "Pending" lijkt het. Hierdoor wordt bij mij de Netflix perk ook niet getriggered, waarschijnlijk omdat ook die transactie al 2 weken de status "In Validation" heeft.
:strip_exif()/f/image/uDnBDv73xwd10Qd2kfwMM8hx.jpg?f=fotoalbum_large)
Al een ticket aangemaakt bij Plutus, maar daar verwijzen ze enkel naar wat helppagina's waar dit proces verder niet in detail staat beschreven. Follow up vragen duren vaak weer 3 dagen om antwoord te krijgen.
Herkennen jullie dit?
:strip_exif()/f/image/LByBgQCjDJhBeUarZMaaNobS.jpg?f=fotoalbum_large)
Terwijl er wel 100+ transacties zijn geweest. In het dashboard hebben deze nu allemaal de status "In Validation", cashback wordt pas toegekend als de validatie afgerond is en de status veranderd in "Pending" lijkt het. Hierdoor wordt bij mij de Netflix perk ook niet getriggered, waarschijnlijk omdat ook die transactie al 2 weken de status "In Validation" heeft.
:strip_exif()/f/image/uDnBDv73xwd10Qd2kfwMM8hx.jpg?f=fotoalbum_large)
Al een ticket aangemaakt bij Plutus, maar daar verwijzen ze enkel naar wat helppagina's waar dit proces verder niet in detail staat beschreven. Follow up vragen duren vaak weer 3 dagen om antwoord te krijgen.
Herkennen jullie dit?
Gek.. hier gaat alles goed.Jarrovski75 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:31:
Even een vraagje over de cashback rewards. Sinds de overgang naar Modulr zo rond 15 augustus zie ik dat er helemaal geen rewards meer zijn bijgekomen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al een ticket aangemaakt bij Plutus, maar daar verwijzen ze enkel naar wat helppagina's waar dit proces verder niet in detail staat beschreven. Follow up vragen duren vaak weer 3 dagen om antwoord te krijgen.![]()
Herkennen jullie dit?
@Jarrovski75 Heb je geen email gekregen om een bonnetje te laten zien?
Ik heb wel eens validatie zien staan maar van de laatste 25 aankopen sinds 14 augustus staan ze allemaal op pending. En ik ben een van de meest verkopende Plutus rewards klanten.Hero stake verkocht en al 15x withdrawal knop gedrukt dit jaar om Plu te verkopen. Alleen aankopen van vandaag staan er nu 2 op validation en 2 transacties waar ik terecht geen plu op krijg in validation.
Ik heb wel eens validatie zien staan maar van de laatste 25 aankopen sinds 14 augustus staan ze allemaal op pending. En ik ben een van de meest verkopende Plutus rewards klanten.Hero stake verkocht en al 15x withdrawal knop gedrukt dit jaar om Plu te verkopen. Alleen aankopen van vandaag staan er nu 2 op validation en 2 transacties waar ik terecht geen plu op krijg in validation.
[ Voor 49% gewijzigd door enermax op 31-08-2023 14:05 ]
@enermax Het gaat niet over het uitbetalen van PLU maar om het toegekend krijgen van rewards. Dit gaat sinds 14/15 augustus niet goed omdat alle transacties niet gevalideerd worden ("status blijft "In Validation").enermax schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:42:
@Jarrovski75 Ik heb wel eens validatie zien staan maar van de laatste 25 aankopen sinds 14 augustus staan ze allemaal op pending. En ik ben een van de meest verkopende Plutus rewards klanten. Hero stake verkocht en al 15x withdrawal knop gedrukt dit jaar om Plu te verkopen. Alleen aankopen van vandaag staan er nu 2 op validation en 2 transacties waar ik terecht geen plu op krijg in validation.
Heb je geen email gekregen om een bonnetje te laten zien?
:strip_exif()/f/image/U3aAuZBbouy4JryxVUuPOvNu.jpg?f=fotoalbum_large)
"Toevallig" na de overgang naar Modulr, wellicht kijkt het validatieproces waarmee rewards en perks worden toegekend in mijn geval nog naar de Solaris rekening?
Anyhow, er lijkt wat niet goed te gaan aangezien bij jullie transacties wel netjes rewards toegekend krijgen. Ik ga met deze "bewijzen" nog wat harder aan de Plutus-bel trekken.
Thanks voor jullie reacties!
Ik heb zojuist mijn geld wat vastzat tussen topup en afsluiten oude kaart zojuist terug ontvangen.
/f/image/pBHoIXQL9e2TasODqf4kTbei.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door RenaldoN op 31-08-2023 15:05 ]
Fijn, ik heb mijn geld ook terug
Ik heb mijn top up ook terug.
Daarnaast nog wel een ander dingetje.
Heb een refund op een transactie gehad, die is tussen wal en schip beland. Was een gbit die als - geboekt is, dit had een + moeten zijn en ben het dus nu 2 keer kwijt.
Iemand ervaring mee? Is al een transactie van 28-7…..
als ik online inlog staat het goed. In de app niet. Maar mijn totaalbedrag klopt niet. Wat moet ik nu doen?
Daarnaast nog wel een ander dingetje.
Heb een refund op een transactie gehad, die is tussen wal en schip beland. Was een gbit die als - geboekt is, dit had een + moeten zijn en ben het dus nu 2 keer kwijt.
Iemand ervaring mee? Is al een transactie van 28-7…..
als ik online inlog staat het goed. In de app niet. Maar mijn totaalbedrag klopt niet. Wat moet ik nu doen?
Hier ook topup van 8 augustus terug ontvangen. Die van 10 augustus zal nog wel in de pijpleiding zittenRenaldoN schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:04:
Ik heb zojuist mijn geld wat vastzat tussen topup en afsluiten oude kaart zojuist terug ontvangen.
[Afbeelding]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Hier al een week een geblokkeerde kaart omdat de CVC2 te vaak mis ingevoerd is alleen heb ik dat niet gedaan. Plutus kan de kaart voor één of andere reden niet deblokkeren 😥😥
Vraag je toch om een nieuwe vcard? 😀superiscch schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:54:
Hier al een week een geblokkeerde kaart omdat de CVC2 te vaak mis ingevoerd is alleen heb ik dat niet gedaan. Plutus kan de kaart voor één of andere reden niet deblokkeren 😥😥
Ik heb ze gecontacteerd maar ze kunnen er niks aan doen momenteel. Ik ben het probleem al paar keer tegen gekomen.
Zelf kun je de kaarten enkel freezen.
Ze hebben nog een dag voor Google Pay, daar vrees ik ook wel voor 🙈
[ Voor 16% gewijzigd door superiscch op 31-08-2023 21:15 ]
Ik wil mijn plan upgraden van everyday naar premium.
Normaal wordt de 2e maandelijks de kosten geincasseerd.
Als ik nu naar premium ga upgraden, wanneer gaat die nu in?
De 1e van de maand, de 2e van de maand wanneer de kosten normaal worden geincasseerd, of nu direct?
Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Er staat ook:
Updating an ongoing subscription
At the moment, moving Everyday>Premium or Premium>Everyday during an active subscription period is not an available option. Any upgrade/downgrade needs to wait for the current subscription period to end.
De 1e van de maand, de 2e van de maand wanneer de kosten normaal worden geincasseerd, of nu direct?
Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Er staat ook:
At the moment, moving Everyday>Premium or Premium>Everyday during an active subscription period is not an available option. Any upgrade/downgrade needs to wait for the current subscription period to end.
[ Voor 36% gewijzigd door MTT op 31-08-2023 22:35 ]
Als je nu premium kiest dan gaan de kosten en subscription op de 2e van de maand in.MTT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:13:
Ik wil mijn plan upgraden van everyday naar premium.
de 1e van de maand, de 2e van de maand wanneer de kosten normaal worden geincasseerd, of nu direct?
Er staat ook:
En kan je dus vanaf de 2e je derde perk kiezen.zenith schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:35:
[...]
Als je nu premium kiest dan gaan de kosten en subscription op de 2e van de maand in.
Op de 1e van de maand staat bij mij de teller weer op 0 qua Rewards, betekent dit dan dat ik de 1e van oktober nog weer voor 22.500 euro rewards kan krijgen of werkt dat zo niet?
enermax schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:11:
@zenith Heb gisteren avond een gbit gedaan. Laat morgen weten of de perk wordt geaccepteerd voor september.
:strip_exif()/f/image/4tS3DiNrFfMJm3w991xf67Yl.jpg?f=fotoalbum_large)
2 dagen van te voren betalen in plutus zorgt er inderdaad voor dat je op 1e vd maand de perk hebt.
Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.