Acties:
  • +6 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:01
W1tty.com is een gratis Visa kaart die je 3% cashback geeft in euros. Je kunt deze koppelen met Apple Pay of Google en uitgaven doen online of in de winkel en geld terug krijgen in euros. Hebben jullie al ervaring met Witty?
  • W1tty is beschikbaar met Google Pay en Apple Pay
  • Je kunt direct met een debit kaart opwaarderen. Dat is tot 100 euro gratis.
  • Met topup via Bank transfer zijn hogere bedragen gratis. Dit duurt ongeveer 1 tot 2 dagen. Niet swift pakken!
  • 3% rewards krijg je tot 4000 euro uitgaven per maand.
  • Rewards zijn direct zichtbaar maar worden uitbetaald na 45 dagen.
  • Rewards worden niet betaald als je via Curve of Paypay -> Witty kaart betaald. :')
  • Onbemand tanken geeft geen rewards. Zodra je geld terug krijgt, worden de rewards terug gedraaid.
Topup via bijv ABN is gratis. Geld storten naar je eigen rekening. Swift niet pakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QMdvVdoDnfCi9XKprbQ93MRh7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyG2XbTAJya7TDYH471afHFO.jpg?f=fotoalbum_large

Voorbeeld: 5 euro betaling Amazon. 15 cent rewards.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHSV4LQ5A7kpDsFwFeiLNroeeTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yptj8mkFSWd2IZeeJEJG3BNv.jpg?f=user_large

Update: na 45 dagen druk je withdrawal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfZ1caOrUggmv8uPzXEYNbJXGd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRnOZA0sDT8I1ewhYK2Dydra.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door enermax op 25-10-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:57
Bedankt voor de uitleg, en ook scherp dat je deze niet in het crypto subtopic hebt geplaatst ;)

Jammer dat het niet via Curve kan

[ Voor 16% gewijzigd door Gelukszoekr op 30-08-2023 18:50 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:12
Interesting.

Ze maken er wel iets virtueels van, geen zekerheden.
10.2 Subject to paragraphs 10.3, 10.4 and 10.5, we will credit your W1TTY Account with electronic money equivalent in value to the amount we receive from you...

11 Holding amounts in your W1TTY Account
The balance of your W1TTY Account is not used for investment or lending purposes and will not accrue interest. Any amounts held in your W1TTY Account are not covered by any banking protections, such as the UK Financial Services Compensation Scheme or the FDIC Deposit Insurance Scheme.

https://legal.w1tty.com/w1tty-global-ltd/account-terms-v20
En er zijn wel wat kosten:
Per transactie: Borderless - Every1 (Standard)
Card Spending in UK: Free - Free
Card Spending in EEA: Free - 0.50%

Funds Administration [2] = 0,50% per kalendermaand over account saldo, maar niet minder dan 1GBP

https://legal.w1tty.com/w...products-and-services-v20
Maar wellicht lees ik het verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:30
DutX schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:04:
Interesting.

Ze maken er wel iets virtueels van, geen zekerheden.

[...]

En er zijn wel wat kosten:

[...]

Maar wellicht lees ik het verkeerd
Dat laatste. Je keek bij UK. (engelse vlag). Bij global staat dat het free is.

Zie: https://legal.w1tty.com/w...products-and-services-v30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Naast de WITTY Global UAB, Prices, Special Terms & Conditions of Products and Services, Version 3.0 | Valid as of June 9, 2023 genoemd door @glatuin is ook Promotions Terms & Conditions, 3% Cashback Extended till August, 2023 Document updated on March 8, 2023 nuttig:
1.1.8. Program Validity Period – means a period of time during which the Client is entitled to the Cashback. The period begins on 08-04-2022 and expires on 30-08-2023.
[..]
3.1.2. The maximum amount of the Cashback to which the Client is entitled during a month is equal to 120 EUR.
Klinkt als t/m uiterlijk vandaag cashback, als je nog niet op de 120 euro zit. Kans dat het verlengd wordt, hebben ze al eerder gedaan blijkbaar, misschien even afwachten voordat je een kaart aanvraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grachti
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-09 22:39
Even proberen installeren, de camera voor de KYC selfie vond ik zeer onhandig om een foto te nemen (je kan niet zelf ergens op klikken om de foto te nemen..) , zal het later nog eens proberen zeker

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40
Beetje apart, in de nieuwe Prices, Special Terms & Conditions geldig vanaf 25 augustus staat dat je 0,5% per maand moet betalen voor het geld wat je bij W1tty neerzet (en minimaal 1 euro)?
Funds administration fee*
0,5% per calendar month on the amount of funds held and administered by W1TTY but not less than €1 per month.

Provided that the Client does not transfer his funds from his e-money account before the account closure or upon the closure of the account does not instruct the Company to transfer them to an account opened with another financial institution, the Company charge the Client the funds administration fee. The fee is charged monthly and deducted from the Client’s funds held by the Company.
Dus heb je er (bijv) 1000 EUR op staan dan ben je 5 euro per maand kwijt aan "administratie kosten"?
En heb je er 1 euro op staan, dan ben je die kwijt want dat is het minimum bedrag.

Buiten dit ziet dit wel interessant uit. Vooral als je de cashback ook gewoon terugkrijgt in EUR ipv in een of andere token zonder enige vorm van utility.

Alleen wel knudde dat je max 150 EUR per dag contactloos kan uitgeven. Ook als dit via Gpay/Apple pay gaat blijkbaar. Met Curve heb je dat probleem niet, maar dan krijg je hier weer geen rewards dus dat schiet ook niet op..

[ Voor 8% gewijzigd door Sypher op 31-08-2023 08:10 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

knakworst

Get more sats!

Nu het daadwerkelijk gebruikt wordt zal het wel afgelopen zijn sinds gisteren :p

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Sypher schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:05:
Beetje apart, in de nieuwe Prices, Special Terms & Conditions geldig vanaf 25 augustus staat dat je 0,5% per maand moet betalen voor het geld wat je bij W1tty neerzet (en minimaal 1 euro)?
Lijkt mij mee te vallen:
A new fee, the Funds administration fee, is introduced. If the client does not transfer his funds from his e-money account before the account closure or upon the closure of the account does not instruct W1tty to transfer them to an account opened with another financial institution
Definitie van account closure lijkt hier bepalend.
Doet mij meer denken aan een (door jezelf) opgezegd account, maar vervolgens het saldo niet weghalen. Dan heef W1tty alleen de lasten, en die berekenen ze je zo door.. totdat je saldo op is ofzo.

• Sypher
JaDatIsPeter schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:38:
[...]

Lijkt mij mee te vallen:

[...]

Definitie van account closure lijkt hier bepalend.
Doet mij meer denken aan een (door jezelf) opgezegd account, maar vervolgens het saldo niet weghalen. Dan heef W1tty alleen de lasten, en die berekenen ze je zo door.. totdat je saldo op is ofzo.
Ah ja, dat is eigenlijk wel logisch inderdaad 😅

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:11
Is er een max bedrag die je per keer kan betalen? Ik zit met een geblokkeerde Plutus kaart die voor één of andere reden niet gedeblokkeerd kan worden 🤔

Paar grote uitgaves waardoor ik sowieso over Plutus limiet ga dus kan W1tty eens testen

Edit: hm ik lees hierboven €150. Dat zal niet lukken dus

[ Voor 11% gewijzigd door superiscch op 31-08-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45
superiscch schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:56:
Is er een max bedrag die je per keer kan betalen? Ik zit met een geblokkeerde Plutus kaart die voor één of andere reden niet gedeblokkeerd kan worden 🤔

Paar grote uitgaves waardoor ik sowieso over Plutus limiet ga dus kan W1tty eens testen

Edit: hm ik lees hierboven €150. Dat zal niet lukken dus
Het limiet van 150 geldt alleen bij contactloos voor de digitale kaart, waar Google en Apple ook onder vallen. Online betalingen kennen een ander limiet, volgens mij van 2000.

Een fysieke kaart bestellen kan voor 5 euro, waar de limieten hoger schijnen te liggen, maar die heb ik zelf niet dus daar kan ik geen informatie over geven.. Ben wel benieuwd of er nog cashback uitgegeven wordt nu de periode in de terms and conditions is verlopen, kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
jamiev90 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:08:
[...]

Ben wel benieuwd of er nog cashback uitgegeven wordt nu de periode in de terms and conditions is verlopen, kan iemand dit bevestigen?
Heb het vandaag voor het eerst getest bij 2 winkels. Staat dat ik 0,56 cashback krijg. Dus ja, dat lijkt gewoon (nog) te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Ja, werkt nog steeds. Je kunt makkelijk testen door een Amazon gift card te kopen. Die kun je gelijk toevoegen aan je eigen Amazon account. (dus je hoeft niets te bewaren). Het tegoed is 10 jaar geldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ekj2c_nsnyRLbUlgtakono21Um4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wb8U5N70KfOjijVVIdlJCCDz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door enermax op 02-09-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Titelfix.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Vrijdagochtend overgeboekt,nog niets binnen. Dikke bummer. WIlde op @enermax advies mijn Spotify Litouwen omzetten vanaf Plutus, maar dat wordt dan wel echt plannen zo. Is er zicht op InstantSEPA bij W1tty?

BTW ook wel raar dat je de cashback handmatig moet activeren. Staat standaard uit....

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 11-09-2023 08:41 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
@Tomba Je hebt toch 100 euro gratis instant top-up? Kunt ook plutus kaart pakken voor die top-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

enermax schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:42:
@Tomba Je hebt toch 100 euro gratis instant top-up? Kunt ook plutus kaart pakken voor die top-up.
Geen van mijn kaarten (curve, Plutus, ABN) wilde W1TTY accepteren. Intussen geld wel gekregen. Doel mislukt; W1TTY blijkt toch geen kaart uit Litouwen te zijn want Spotify weigert m wegens ‘verkeerd land’ :|

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
@Tomba Vreemd ik heb dit in mijn plutus overzicht staan. Ik heb Spotify via Witty niet kunnen testen, dat heb ik tijdelijk via crypto.com lopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SLRQ3skGZsZi4t07UM6LLZ00fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5aoqaR3gcCgCiQbawNH5EZf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Iemand nog ervaring met de maandelijkse kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
devastator83 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:38:
Iemand nog ervaring met de maandelijkse kosten?
Welke maandelijkse kosten? ;)

Die zijn er niet, buiten de eventuele eenmalige 5EU voor een fysieke kaart. Of je moet dat "Made 2 Measure" abonnement nemen, maar daar zie ik niet echt een meerwaarde voor tenzij je veel in vreemde valuta's betaald (en dan is nog maar de vraag of dat 5,50 ~ 11 euro waard is).

Een overzicht van eventuele kosten zijn te zien op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:04
Je krijgt dus geen cashback als je de w1tty kaart achter curve en of Google pay hangt? Dat is wel erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nonkeljos
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-08 08:14
Wel achter Google pay. Maar dan kun je in een winkel max 150 eur per dag uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
nonkeljos schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:27:
Wel achter Google pay. Maar dan kun je in een winkel max 150 eur per dag uitgeven.
€150 max per dag is wel weer jammer. En het is dus hoger als je de fysieke pas besteld (en die toegevoegd aan google pay?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nonkeljos
Nee ik denk dat het enkel hoger is als je de fysieke kaart in de kaartmachine steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Ik heb nu steeds 30 ct cashback gehad voor curve metal. Ik gebruik w1tty nu alleen daarvoor. Wanneer ik straks niet voor 1 maandje plutus op premium kan zetten zal ik w1tty meer gaan gebruiken indien ik meer besteed dan mogelijk bij hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Rewards zijn beschikbaar in euro na 45 dagen. En worden gelijk toevoegd als je withdrawal klikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfZ1caOrUggmv8uPzXEYNbJXGd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRnOZA0sDT8I1ewhYK2Dydra.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Hier al 3 eur kunnen 'withdrawen' intussen, bedankt voor de tip. Zolang het duurt lijkt het een beter alternatief voor Plutus, met hun gedoe ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 18:23

Qwerty-273

Meukposter

Ik gebruik W1tty nu ongeveer een jaar (woon niet in NL waar het pas sinds kort beschikbaar is). Het is voor mij puur een kaart om cc betalingen mee te doen in EUR (een éénmalige omwisseling van het storten van PLN naar EUR ipv bij elke transactie als ik mijn eigen traditionele bank zou gebruiken bij aankopen in EUR). De cashback is dan een extraatje (en die is sinds het begin 3%). Ze hebben in verschillende landen ook partners die extra cashbacks aanbieden bij online winkelen, echter heb ik daar geen gebruik van gemaakt (niet de winkels waar ik shop).

Geen maandelijkse kosten, al was er behoorlijk wat onduidelijk rond de zomer tijdens de aankondiging van "Funds administration fee". Tot zo ver geen kosten gezien.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:17:
Je krijgt dus geen cashback als je de w1tty kaart achter curve en of Google pay hangt? Dat is wel erg jammer.
Dat van Curve is inderdaad echt heel jammer.

Hoe lang duurt de top-up, is die instant? M.a.w. kan ik dat gelijk bij de kassa doen alvorens te betalen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
anandus schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Dat van Curve is inderdaad echt heel jammer.

Hoe lang duurt de top-up, is die instant? M.a.w. kan ik dat gelijk bij de kassa doen alvorens te betalen?
Nee, bij mij duurde het 4uur, tot 1 dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nonkeljos
Achter Google pay werkt prima met cashback

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Gekke vraag, maar waarom is dit topic / deze kaart niet zo populair als bijv de Plutus card of de Renegade card? Cashback van 3% is vergelijkbaar met die 2 kaarten, na éénmalig bestellen van fysieke kaart geen abonnementskosten zoals bij de andere cards wel, cashback in euros en dus niet in crypto die in waarde kan dalen, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
@BBKing €5 is veel geld voor kaart als 3% ooit wegvalt 😉 Met curve geen rewards. Maar voor cadeaukaart bij Amazon ideaal. Dat tegoed is 5 jaar geldig en 3% in euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Maar je mag tot 4000 eur per maand CB transacties doen. Je weet idd niet wanneer het stopt.

Nog ter info: ik betaalde onbemand tankstation als experiment met W1tty, blijkt dus dat je geen cashback krijgt zodra er een 'refund' is, dus ook op een reservering van 125 die gecorrigeerd wordt achteraf, krijg je geen cashback.

[ Voor 56% gewijzigd door nonkeljos op 24-10-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Hier sinds de nieuwe plutus wijzigingen ook overgestapt naar W1tty. Enige jammere is dat het niet werkt icm Curve ☺️ maar dat went wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Met fysieke kaart? Want via Google of Apple pay beperkt tot 150 eur per dag. Heb er nu eentje besteld maar ze zou 31d kunnen wegblijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
nonkeljos schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:20:
Maar je mag tot 4000 eur per maand CB transacties doen. Je weet idd niet wanneer het stopt.

Nog ter info: ik betaalde onbemand tankstation als experiment met W1tty, blijkt dus dat je geen cashback krijgt zodra er een 'refund' is, dus ook op een reservering van 125 die gecorrigeerd wordt achteraf, krijg je geen cashback.
Bedoel je dat je totaal niks van cashback kreeg? ☺️ Dus tanken met W1tty is niet echt handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Klopt. Heb jij fysieke kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Nee, enkel via Google Pay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Deze kaart besteld om te testen. Via online referal zodat ik als het goed is 10 euro cadeau krijg. Kan ik mooi die 5 euro voor de fysieke kaart mee betalen :-)

Eerste topup is al onderweg via bankoverschrijving naar het W1tty rekeningnr in Groot Brittannië. En virtuele card is al geactiveerd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Referrals werken niet meer, heb nagevraagd bij support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
nonkeljos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:53:
Referrals werken niet meer, heb nagevraagd bij support...
Jammer. Was verse link en het leek allemaal wel te werken. We will see.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
nonkeljos schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:20:
...
Heb dit even aan start post toegevoegd. Bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Eigenlijk is dit soort gedrag vanwege W1tty niks anders dan evilness. Ook parking en tol zijn uitgesloten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
nonkeljos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:02:
Eigenlijk is dit soort gedrag vanwege W1tty niks anders dan evilness. Ook parking en tol zijn uitgesloten trouwens.
Dat is bij meerdere cashback kaarten het geval dus niet heel spannend of evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
BBKing schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:06:
[...]

Dat is bij meerdere cashback kaarten het geval dus niet heel spannend of evil
ik bedoelde: geen cashback als er een (gedeeltelijke) refund was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Ook wel lastig als je vb een deel van je bestelling terugstuurt. Dan verlies je direct alle cashback van de hele bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Dat lijkt me dan wel ja. Maar goed, daar tegenover staat directe cashback in euros zonder risico op waardedaling.

Heb de eerste topup via mijn Rabocard gedaan . Dat lukte. Curve en Plutus gebruiken als topupcard werkte niet.

Eerste betaling gedaan en direct cashback zichtbaar. Nu 45 dagen wachten.

Heb ook fysieke kaart besteld, die 5 euro heb je zo terug met cashback en dan kun je m tenminste ook gebruiken bij bedragen boven de 150 euro.

Iemand al geprobeerd om m aan PayPal te koppelen? Werkt dat wel voor de cashback?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nonkeljos
Nope, curve en paypal zijn uitgesloten. Zie voorwaarden in de app. https://legal.w1tty.com/promo/cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
nonkeljos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:13:
Nope, curve en paypal zijn uitgesloten. Zie voorwaarden in de app. https://legal.w1tty.com/promo/cashback
Ok dank! @enermax ook eentje voor de openingspost.

Verder, ik zie in voorwaarden ook staan dat de 3% cashback actie loopt tot 31 oktober 2023. Hoop toch wel dat dit wederom verlengd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nonkeljos
De cashback actie wordt inderdaad per maand verlengd. Heb ik ook eens gechecked met de support, en daar zeggen ze dat er voorlopig geen eindtermijn is. Maar ik vertrouw ze niet volledig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
nonkeljos schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:32:
De cashback actie wordt inderdaad per maand verlengd. Heb ik ook eens gechecked met de support, en daar zeggen ze dat er voorlopig geen eindtermijn is. Maar ik vertrouw ze niet volledig...
Lijkt me dat het op termijn niet vol te houden is.

Dat Curve en zo zijn uitgesloten snap ik wel. Het kleine beetje geld dat je aan een transactie verdient blijft bij Curve/Paypal plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Hoe doen plutus en co dat dan, als alles blijft plakken bij Curve? Ik denk dat dit eigenlijk sponsor projecten zijn van Mastercard. We kunnen er maar genieten zolang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Plutus verdiend aan PLU. Niet aan mastercard transacties. Daarom houden ze het nog even vol. W1tty heeft geen verdien model zover ik weet. Ik vraag me af hoe zij het vol kunnen houden. Wellicht met buitenlandse transacties etc. die zijn wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Dat overboeken via banktransactie gaat best redelijk snel!

Ervaring tot nu toe, in ochtend overboeken betekent dat het bedrag in de middag al bij Witty is. Let wel, dit is doordeweeks, denk dat dit in het weekend niet zo is (maar nog niet getest).

Verder al aantal betalingen gedaan, zowel online als contactloos via gsm en dat werkt allemaal prima. Cashback is ook telkens netjes toegekend.

Vooralsnog ben ik er eigenlijk wel blij mee! Kunnen Curve black en Plutus premium eruit, scheelt toch weer 25 euro per maand aan abonnementskosten. En ja ik kreeg via Plutus perks daarvoor 30 euro terug maar gezien de PLU koers is dat na 45 dagen een lager bedrag geweest de afgelopen maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
Helaas.. het is uit met de pret. Vanaf 1 november krijg je geen cashback meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Inderdaad, blijkbaar officieel aangekondigd op twitter
https://twitter.com/W1TTYApp/status/1717583211859976314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Kak! Das balen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ik vermoed dat ze dan met hun w1tts aan de slag gaan. De aankondiging uit de mail vandaag:
W1TTY’s Cashback offer has had a long journey since we’ve launched. Your daily essentials, trendy fashion finds & occasional indulgences have been met with some impressive savings.

Things are changing and today, we have some news.

Our 3% cashback offer will be ending on October 31st, 2023*.

This is the start of our next chapter. W1TTY is embarking on a new era.

We’ve been building some amazing experiences. The best is yet to come, and we can’t wait to share it with you.

So, stay tuned.

W1TTY

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:31
Blijkbaar krijgen we nu helemaal geen cashback (ik heb gisteren tenminste niets gekregen I.t.t. sommige berichten op Reddit).
Ik had eigenlijk wel op 1% gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
enermax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:37:
W1tty.com is een gratis Visa kaart die je 3% cashback geeft in euros. Je kunt deze koppelen met Apple Pay of Google en uitgaven doen online of in de winkel en geld terug krijgen in euros. Hebben jullie al ervaring met Witty?
  • W1tty is beschikbaar met Google Pay en Apple Pay
  • Je kunt direct met een debit kaart opwaarderen. Dat is tot 100 euro gratis.
  • Met topup via Bank transfer zijn hogere bedragen gratis. Dit duurt ongeveer 1 tot 2 dagen. Niet swift pakken!
  • 3% rewards krijg je tot 4000 euro uitgaven per maand.
  • Rewards zijn direct zichtbaar maar worden uitbetaald na 45 dagen.
  • Rewards worden niet betaald als je via Curve of Paypay -> Witty kaart betaald. :')
  • Onbemand tanken geeft geen rewards. Zodra je geld terug krijgt, worden de rewards terug gedraaid.
Topup via bijv ABN is gratis. Geld storten naar je eigen rekening. Swift niet pakken.
[Afbeelding]

Voorbeeld: 5 euro betaling Amazon. 15 cent rewards.
[Afbeelding]

Update: na 45 dagen druk je withdrawal.
[Afbeelding]
Misschien best wel de OP aanpassen? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Waarom is het zo stil m.b.t. de toekomst van W1tty? Ik zie nergens in fora of website iets over nieuwe benefits (behalve suggestie van Qwerty-237 hierboven). Dat verbaast me, m.n. vanuit W1tty omdat ze veel klanten met hun geld kwijt dreigen te laten.
Er is nu (voor niet-studenten) geen enkel voordeel van W1tty over een andere gratis bankrekening (terwijl W1tty niet onder een DGS valt); klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ik ben ook benieuwd naar alternatieve cashbackcards (bij voorkeur fiat of evt. crypto) die offline gebruikt kunnen worden (zonder Curve).
Op internet zag ik Naga Pay en Blackcatcard, maar cashback lijkt beperkt en de laatste gebruikt volgens reviews je persoonlijke gegevens voor spamming.
Enige praktische optie die ik ken is Vivid met nu o.a. 0,5% cashback in supermarkten.
(Renegade geeft nog geen cashback als je geen NFT hebt gekocht.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Globalcitizen schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:52:
Waarom is het zo stil m.b.t. de toekomst van W1tty? Ik zie nergens in fora of website iets over nieuwe benefits (behalve suggestie van Qwerty-237 hierboven). Dat verbaast me, m.n. vanuit W1tty omdat ze veel klanten met hun geld kwijt dreigen te laten.
Er is nu (voor niet-studenten) geen enkel voordeel van W1tty over een andere gratis bankrekening (terwijl W1tty niet onder een DGS valt); klopt dat?
Ik had al een hele tijd een W1tty account, voor referrals, daarna nooit meer gebruikt tot deze cashback actie, nu die gestopt is ook weer gestopt met W1tty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Globalcitizen schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:52:
Inderdaad helemaal niks te vinden over de "exciting new proposition" die ze zelf aankondigden bij stopzetten van de 3% deal. Helaas. Weer een slapende card voor de collectie erbij :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paul87
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-12-2023
Ondanks dat de 3% cashback bij W1tty per 1 november 2023 (helaas) is beëindigd, heb ik tóch een aantal maanden leuk cashback kunnen maken tot ruim €1100, maar had ook bijna maandelijks de maximale €120 cashback. Nu dit voorbij is, is W1tty ook gelijk nutteloos geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4U65kqnbj3OrWHj71DMhKYliJaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w57O23Wzs3HnXNWBUKz4F7GE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Paul87 op 02-12-2023 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Ja helaas. Ik had dit eerder moeten ontdekken. Mooi systeem. Nu ligt het kaartje stof te happen.

Twijfel nog of ik de boel helemaal ga opheffen, volgens mij hebben ze geen inactiviteit kosten vermeld staan. Maar wat niet is kan nog komen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ik meende me iets te herinneren, maar kan in de fees (versie augustus 2023) alleen een administration fee vinden die gerekend wordt na closure van je account als er nog wel geld op staat.

Minstens de eerste 12 maanden inactiviteit zou daarom geen problemen moeten opleveren (daarna zouden ze wellicht je account kunnen sluiten en zou de administration fee kunnen starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Vandaag is een, volgens mij, heel interessant alternatief verschenen: gratis Visa bij Trade Republic met 1% "Saveback" op betalingen, terwijl je 4% rente op je tegoed krijgt. Bovendien hebben ze een bankvergunning!
Ook zou er geen wisselkoersopslag zijn.
Er is een welkomstbonus mogelijk.

Niet alle details zijn al beschikbaar, maar de saveback komt in een periodieke belegging naar keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
Ik heb een mail gehad dat ze gaan stoppen met de debet kaarten:

Important Notice: Suspension of W1TTY Debit Card Services

Dear Customer,

We trust this message finds you well. Following our recent communication about the temporary interruption of card services due to ongoing system maintenance, we would like to notify you that, in accordance with clause 15.3 of W1TTY's General Terms and Conditions, W1TTY debit card feature will be discontinued effective 60 days from this notice.

This means that any new card orders and card transactions, including purchases and withdrawals, will no longer be possible after the 60-day period. Rest assured, our team is actively addressing the temporary interruption, and we are diligently working to restore the service promptly.

While the debit card feature will be discontinued after 60 days, please note that other payment methods will remain unaffected, ensuring seamless transactions for your convenience.

Should you have any urgent payments or require assistance during this transitional period, our dedicated support team is here to assist you. We sincerely apologize for any inconvenience this change may cause and greatly appreciate your understanding as we strive to enhance your overall experience with W1TTY.

Thank you for your continued trust as a valued customer.

Best Regards,
W1TTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Ik heb er overigens nog maar 5 ct op staan. Ik denk dat het einde oefening voor deze club is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
glatuin schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:01:
Ik heb er overigens nog maar 5 ct op staan. Ik denk dat het einde oefening voor deze club is.
Dankjewel voor de info! Ik heb die email (nog?) niet gekregen.
Vreemd: na 60 dagen geen card meer, maar nog wel bankservices. En geen aankondiging van iets nieuws (alhoewel: "...as we strive to enhance your overall experience with W1TTY.")
Lijkt inderdaad begin van het einde...jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Ik heb eind december het gehele account opgezegd. Dat zou 1 maand later worden doorgevoerd, dus toen ik de bovenstaande mail kreeg dacht ik dat dit met de opzegging te maken had 😂. Blijkbaar hebben ze problemen (met toezichthouder?) dat de boel tijdelijk dicht wordt gezet. Niet een heel goed teken dus wegwezen daar als je er nog veel geld hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
@glatuin Bedankt voor het berichtje. Zelf de mail niet gehad. Saldo €0,00.
Het blijft lastig voor die fintechs, elk lid kost ze geld, Anti-witwas controle etc kost veel geld.. ze komen en gaan, ondertussen probeer ik als consument er een graantje van mee te pikken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Het is de afgelopen dagen drama. Na een systeem update werden boekingen dubbel of driedubbel afgeschreven. Nu is het hele systeem in onderhoud zonder toezegging wanneer het weer beschikbaar komt en falen alle betalingen (ook als je die eerder hebt ingevoerd bv een crowdfunding die een tijdje loopt). En de aankondiging (zoals eerder in het topic gedeeld) dat ze stoppen over 60 dagen met de huidige kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Zou het beter zijn de account gewoon leeg te laten, of actief opzeggen. Ik denk: gewoon zo laten en wachten tot het gedaan is. Actief opzeggen kan misschien nog gedoe opleveren. Saldo zou ik wel naar 0,0 eur brengen ivm fees ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
nonkeljos schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:56:
Zou het beter zijn de account gewoon leeg te laten, of actief opzeggen. Ik denk: gewoon zo laten en wachten tot het gedaan is. Actief opzeggen kan misschien nog gedoe opleveren. Saldo zou ik wel naar 0,0 eur brengen ivm fees ofzo.
Ik zat hier ook over te denken en het is wat lastig. W1tty kent een inactivity fee na 12 maanden. Als ze helemaal zouden stoppen, is dat waarschijnlijk geen punt, maar ze beweren door te gaan met de bankrekening zonder kaart (vreemd en daarom vroeg me even af of dit juist is om naderhand inactivity fees op te strijken...?!)

Tot voorkort dacht ik ook dat het geen kwaad kon als je saldo 0,00 is, maar een andere fintech (Blackcat) vordert actief hun inactivity fee. (Ze wachten 6 maanden en vorderen dan 90 euro in 1 keer en vervolgens 15euro per maand. Er zijn mensen van wie na zo'n 2 jaar 300 euro geëist werd.)

Het beste lijkt me daarom om W1tty later dit jaar op te zeggen (als ze niet met een positieve verrassing komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Globalcitizen schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:58:
[...]

Ik zat hier ook over te denken en het is wat lastig. W1tty kent een inactivity fee na 12 maanden. Als ze helemaal zouden stoppen, is dat waarschijnlijk geen punt, maar ze beweren door te gaan met de bankrekening zonder kaart (vreemd en daarom vroeg me even af of dit juist is om naderhand inactivity fees op te strijken...?!)

Tot voorkort dacht ik ook dat het geen kwaad kon als je saldo 0,00 is, maar een andere fintech (Blackcat) vordert actief hun inactivity fee. (Ze wachten 6 maanden en vorderen dan 90 euro in 1 keer en vervolgens 15euro per maand. Er zijn mensen van wie na zo'n 2 jaar 300 euro geëist werd.)

Het beste lijkt me daarom om W1tty later dit jaar op te zeggen (als ze niet met een positieve verrassing komen).
Ik heb gekeken in de app, kan niet vinden hoe je moet opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
glatuin schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:42:
[...]

Ik heb gekeken in de app, kan niet vinden hoe je moet opzeggen.
Ik vond dit nog in de helpfunctie van de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wxc-JrK2_23DIPRma26I8M154yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxD4dl48aWllJkirlbX2DIMj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
Inactivity fee bij W1tty was enkel als er nog saldo was toch? Maar goeie redenering wel, misschien toch maar opzeggen. Er komt niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Vaak rekenen die toko's geen kosten als je saldo €0,00 is. Ik ga zelf niet mijn w1tty account opzeggen. Straks maken ze een doorstart ofzo. En vaak kan je geen 2e keer een account aanmaken bij die toko's als je je account gesloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 21:44
Geen idee als ze gehacked zijn of als dit door een ontevreden medewerker geplaatst werd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMTpV9JxqvG_Fd87v7qWbe2QY94=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rJ9ORfaQCKrUqH1vlymN53Ge.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Het lijkt er inderdaad op dat W1tty ten onder gaat. Kaarten verdwijnen stilletjes uit de apps, hun overeenkomst voor het afnemen van de kaarten werd stopgezet, aankondiging dat huidige kaarten ook stoppen, overspoelde support, de gerelateerde WITTY TECH LTD entiteit/holding die hernoemd is naar CAPITAL PRIVÉ GROUP LTD begin dit jaar, directeur (Dina Todorova) van die entiteit werd er daarna uitgezet (of is zelf opgestapt).

Of dat een “scam” is, niet direct, eerder een bedrijf zonder (voldoende) cashflow die in de problemen zit.

--edit
Het "forum" onder de naam W1tty Nation ligt er ook uit. https://nation.w1tty.com/

[ Voor 9% gewijzigd door Qwerty-273 op 06-03-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
(Dit is wel een uitzonderlijke marketing-aankondiging van een "new feature")
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cb-hWcyxq1pypDV7M3mcU7FS54Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iX80jdoyl4jZ72oByEqi4A3I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Zijn er nog redenen om het account niet te sluiten?

(De situatie ziet er sowieso heel somber uit, maar zijn er officieel vanuit W1tty nog aankondigingen/plannen van een vervanging van de cashback?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Globalcitizen schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:51:
(Dit is wel een uitzonderlijke marketing-aankondiging van een "new feature")
[Afbeelding]
Thanks meteen mijn account gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Ok..... begin februari via de toenmalige mail-chat mijn account opgezegd en daar ook per mail bevestiging van ontvangen.

Krijg ik vandaag ineens een nieuwe VISA card van W1tty in de brievenbus :? Dus maar weer een mail naar die prutsers gestuurd.
Pagina: 1