nothing stops this train
niks gaat automatisch helaasKol Nedra schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:27:
ik heb nog geen actie genomen voor de €30.08 die ik nog terug mag krijgen. zal het niet automatisch gaan?
Bedankt het is gelukt, nu heb ik gister betaald bij de aldi met curve maar ik zie bij plutusapp wel dat er is afgeschreven maar heb geen rewards gehad die staat nog op 0.JaDatIsPeter schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:25:
[...]
Via de website (dex.plutus.it - account settings - account manager) kan je de card wijzigen waar je abo geld vanaf gehaald wordt. Staat standaard op je oude legacy kaart, moet je zelf veranderen naar de virtuele.
Op de website staat wel pending zou dat nog verwerkt moeten worden ?
Algemene vraag nog, ik heb 2 perks aldi en lidl maar nu zie ik ook curve er tussenstaan. stel ik pak iets anders en curve voor volgende maand en ik betaal bij de lidl/aldi met de curve kaart waar de plutus aan gekoppeld is krijg ik dan toch wel die cashback
Verwerken van rewards duurt meestal 1 a 2 dagen. Dat komt wel goedToerq schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
Bedankt het is gelukt, nu heb ik gister betaald bij de aldi met curve maar ik zie bij plutusapp wel dat er is afgeschreven maar heb geen rewards gehad die staat nog op 0.
Op de website staat wel pending zou dat nog verwerkt moeten worden ?
Algemene vraag nog, ik heb 2 perks aldi en lidl maar nu zie ik ook curve er tussenstaan. stel ik pak iets anders en curve voor volgende maand en ik betaal bij de lidl/aldi met de curve kaart waar de plutus aan gekoppeld is krijg ik dan toch wel die cashback
Ja die perk is gewoon om jou bij de eerste 10 euro net zoveel PLU te geven. Daarna gaat het standaard 3% tarief over alle uitgaven. Heb je dus geen perk voor iets ingesteld krijg je dus altijd 3%.
Mooi, stel ik pak als 2e perk burgerking en ik ga daar betalen met de curve app omdat ik de fysieke kaart nog niet heb welke perk pakt die dan, die van curve of burgerking.Wausser90 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:23:
[...]
Verwerken van rewards duurt meestal 1 a 2 dagen. Dat komt wel goed
Ja die perk is gewoon om jou bij de eerste 10 euro net zoveel PLU te geven. Daarna gaat het standaard 3% tarief over alle uitgaven. Heb je dus geen perk voor iets ingesteld krijg je dus altijd 3%.
Burgerking. De omschrijving is nl. daarvan.Toerq schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:29:
[...]
Mooi, stel ik pak als 2e perk burgerking en ik ga daar betalen met de curve app omdat ik de fysieke kaart nog niet heb welke perk pakt die dan, die van curve of burgerking.
Je afschrijving van Curve bevat als het goed is de beschrijving met iets van Curve (neem ik gaan, ik heb geen Curve abo)
Had 3 transacties bij Hofer (2x meer dan 10 EUR, 1x voor 5,22) en heb nu 25,22 EUR in PLU voor Hofer.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Heb nu ook geen betaalde Curve, maar ik denk dat Plutus prima weet hoe de afschrijving van Curve in elkaar zit.DvE schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:32:
[...]
Burgerking. De omschrijving is nl. daarvan.
Je afschrijving van Curve bevat als het goed is de beschrijving met iets van Curve (neem ik gaan, ik heb geen Curve abo)
De Curve perk geldt dus alleen voor betaalde diensten van Curve(dus betaalde abonnementen).
ok dan dus die hoef ik niet te selecteren bij plutus want ik heb alleen die gratis curve kaart, weer wat geleerd dan. dan blijf ik voorlopig bij de aldi en lidl als perks in plutus.Wausser90 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:34:
[...]
Heb nu ook geen betaalde Curve, maar ik denk dat Plutus prima weet hoe de afschrijving van Curve in elkaar zit.
De Curve perk geldt dus alleen voor betaalde diensten van Curve(dus betaalde abonnementen).
Hier ook. Begin vd maand 2 x een GBIT voor een Curve betaling bij Albert Heijn gedaan en bij mijn AH perk staat €20 / €10 in PLUTh1x4nG schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:33:
De dubbele/driedubbele perks voor augustus hebben ze precies nog niet rechtgezet?![]()
Had 3 transacties bij Hofer (2x meer dan 10 EUR, 1x voor 5,22) en heb nu 25,22 EUR in PLU voor Hofer.
Wordt later terug gepakt, bug. Beide kaarten weten niet van elkaar of perk betaald is.Th1x4nG schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:33:
De dubbele/driedubbele perks voor augustus hebben ze precies nog niet rechtgezet?![]()
Nu de officiële aankondiging. Ik vind het positief.
Er komt zelfs merchandise.. kun je mooi met een plutus petje op lopenSefa schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:19:
https://medium.com/plutus...enhancements-b6c120a67ead
Nu de officiële aankondiging. Ik vind het positief.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
I can’t emphasise enough how bad this transfer is. I’ve just been looking at it again. It’s so thick, it feels like you could use it to wrap your car or seal a flat roof! 😆

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Inmiddels de geitenbende verkocht. Gelijke opbrengst maar wel 70 PLU rijker om Hero te behouden. Of het ooit nog wat oplevert in de endgame moet nog blijken.Gelukszoekr schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:44:
[...]
Soms wel winst pakken hè![]()
[...]
Neen. Maar in de melding op de app stond bij mij woensdag als streefdatum
Ook nog in de afgelopen 3 dagen een bescheiden 80 PLU bijelkaar geharkt.
:strip_exif()/f/image/curDNkupk9Pk3eYQIAhUZOzI.jpg?f=fotoalbum_large)
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
dat is ook de bronrekening 😊 hier helaas nog niks ook niet van solaris over eventuele restant saldo’sTh1x4nG schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:55:
Mijn laatste top-up (van 7 augustus) is toegekomen, staat nu op mijn current account bij Plutus. Ik had begrepen dat die terug ging gaan naar de bronrekening? Maar dit is ook prima natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door TWFpa2Vs op 22-08-2023 09:57 ]
O ja, guess that makes sense.
Doe je goed. Lekker aan het verbouwen of een dure vakantie achter de rugknakworst schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:43:
[...]
Inmiddels de geitenbende verkocht. Gelijke opbrengst maar wel 70 PLU rijker om Hero te behouden. Of het ooit nog wat oplevert in de endgame moet nog blijken.
Ook nog in de afgelopen 3 dagen een bescheiden 80 PLU bijelkaar geharkt.
[Afbeelding]
Ik had nog niet gemaild maar ik zie dat er vandaag een refund van €29.99 in m'n overzicht verschenen is 🤷Froenker schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:03:
[...]
Ik ook gemaild, maar nog geen reactie. Jij wel?
Voor diegene met hetzelfde probleem ((re)funds): https://support.plutus.it...rom-Solaris-Physical-Card
Een ticket naar Costa Rica geboektpaul-s83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
Doe je goed. Lekker aan het verbouwen of een dure vakantie achter de rug
:strip_exif()/f/image/2i9mMQ6tODVQvwvyFi6QyUZy.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog wat andere zooi.
je zit op 8% cashback zeker?knakworst schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:20:
[...]
Een ticket naar Costa Rica geboekt
[Afbeelding]
En nog wat andere zooi.
Ik zat op 6 procent. Maar precies vrijdagmiddag gbit op de megadip.
Nu weer 4 procent.
Staat dit los van de 3 nieuwe tiers? Dan ben ik namelijk wel benieuwd wat ze hiermee bedoelen? Lifetime 1 perk kopen ofzo?New PLU Utility
Plutus will be continually adding utility to PLU, including the ability to redeem PLU for perks, metal cards, merchandise, and more. Further details will be unveiled over the coming months.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Jij moest bij Plutus uitleggen waar het geld vandaan kwam dat jij op de Plutus rekening hebt gestort? On wat voor bedrag hebben we het hier? Paar gordijnen lijkt me toch niet meer dan 5k te kosten.Deveon schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:59:
Helaas kon ik onze gordijnen niet met creditcard afrekenen. Na het storten van het bedrag heb ik blijkbaar bij Plutus een alarmbel af laten gaan en mag ik toelichten waar mijn geld vandaan komt.
[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 22-08-2023 17:19 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik heb m'n 90 euro geloof ik nog niet terug.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ja komt ook bij de transacties.NeoflexNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:29:
Komt die topup waarvan je wist dat die niet meer aan ging komen ook zichtbaar in je transction overzicht?
Ik heb m'n 90 euro geloof ik nog niet terug.
Zien jullie ook inactive bij de oude kaart of nog iets van een saldo?
[ Voor 30% gewijzigd door TWFpa2Vs op 23-08-2023 09:28 ]
Staat al een weekje (?) op inactive.TWFpa2Vs schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:54:
Helaas, hier nog geen top-up terug, hopen dat ze het nu toch eens gaan storten 🙈
Ik zie alleen inactive bij de oude kaart. Wacht nog op een fors bedrag dat nog onderweg is naar de Solaris kaart en nu ergens in niemandsland ligt. Ik ga er van uit dat het ergens deze week wel bijgeschreven wordt.TWFpa2Vs schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:54:
Helaas, hier nog geen top-up terug, hopen dat ze het nu toch eens gaan storten 🙈
Hier ook hetzelfde probleem. Redelijk bedrag ook. Wacht geduldig af en anders mail ik ze volgende week welThe Real Gunnar schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:45:
[...]
Ik zie alleen inactive bij de oude kaart. Wacht nog op een fors bedrag dat nog onderweg is naar de Solaris kaart en nu ergens in niemandsland ligt. Ik ga er van uit dat het ergens deze week wel bijgeschreven wordt.
Iemand ervaring mee of het ook daadwerkelijk lukt? Nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
1800 euro met de nieuwe virtuele kaart was geen enkel probleem. Ik had geen Curve er tussen.BBKing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:41:
Heeft iemand hier al een flink bedrag in 1 keer via nieuwe kaart betaald? Ik moet binnenkort vakantie aftikken en wil daarvoor Curve (Black) icm Plutus (Premium) gebruiken. Betreft circa 2600 euro in 1 keer. Moet volgens de limits behorende bij de 2 kaarten kunnen.
Iemand ervaring mee of het ook daadwerkelijk lukt? Nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Factuur standby houden als Plutus erom vraagt.BBKing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:41:
Heeft iemand hier al een flink bedrag in 1 keer via nieuwe kaart betaald? Ik moet binnenkort vakantie aftikken en wil daarvoor Curve (Black) icm Plutus (Premium) gebruiken. Betreft circa 2600 euro in 1 keer. Moet volgens de limits behorende bij de 2 kaarten kunnen.
Dit was geen probleem.BBKing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:41:
:strip_exif()/f/image/2i9mMQ6tODVQvwvyFi6QyUZy.jpg?f=fotoalbum_large)
Standby is misschien wat overdreven, maar zou met zulke uitgaves altijd zorgen dat je een factuur hebt. Enkel contant kan ik begrijp dat je bij dat soort uitgaven geen factuur of bon hebt.Niann-Tsyr schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:56:
[...]
Factuur standby houden als Plutus erom vraagt.
En factuur is ook in de pocket al dus laat die circa 80 euro aan PLU maar komen :-)
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Zoals hierboven gezegd absoluut geen probleem. Ik heb ook recentelijk weer 2 BC-tickets bij Lufthansa betaald (>4k). Voor de PLU-bijschrijving kun je idd wel vragen krijgen. Dat gebeurde bij mij binnen 1 dag.BBKing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:41:
Maar er staat niets bij wat ie kost en hoe lang je je stake moet aanhouden...Wausser90 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:27:
Net een mailtje van Plutus, als je de metal kaart wil moet je iig voor 20 september 25 plu hebben en de wachtlist joinen.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Hier ook gelukt, €4200. Dag erna meteen Plutus in de mail of ik de factuur wilde overleggen en kort erna direct de PLU beschikbaar.BBKing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:41:
EDIT: dit was wel zonder Curve, maar gewoon de direct via de oude fysieke kaart.
[ Voor 6% gewijzigd door Bushalte op 23-08-2023 19:46 ]
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
kost 1 ticket €2500?knakworst schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:20:
[...]
Een ticket naar Costa Rica geboekt
[Afbeelding]
En nog wat andere zooi.
nothing stops this train
Ok 2 tickets, mijn partner mag ook mee
is wel 0.1 BTC heknakworst schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:34:
[...]
Ok 2 tickets, mijn partner mag ook mee
nothing stops this train
Transactie overzicht in-app word maar een keer per dag geupdate dacht ik. Die komt echt wel ergens bovendrijven. Paar dagen later word de reservering omgezet in het daadwerkelijke bedrag.Bucktoros schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:54:
Goedeavond, vandaag voor het eerst getankt met de Virtual Plutus Card i.c.m. Curve bij een onbemand tankstation. Hiervoor was een reservering van €150,- vereist. Echter tot op heden heb ik het gereserveerde bedrag nog niet terug op mijn plutus kaart. Zijn er meerdere met soortgelijke ervaring bij onbemande tankstations?
Komt vanzelf goed, kan inderdaad paar werkdagen duren. Dus in slechtste geval gaat dit net over het weekend heen.Bucktoros schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:54:
Goedeavond, vandaag voor het eerst getankt met de Virtual Plutus Card i.c.m. Curve bij een onbemand tankstation. Hiervoor was een reservering van €150,- vereist. Echter tot op heden heb ik het gereserveerde bedrag nog niet terug op mijn plutus kaart. Zijn er meerdere met soortgelijke ervaring bij onbemande tankstations?
Bij Solaris duurde dat tot een week en de correcties waren altijd een nachtmerrie, altijd als min bedrag of überhaupt niet zichtbaar. Ik ben benieuwd hoe lang het bij jou duurt en wat je in de app te zien krijgt.Bucktoros schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:54:
Hoe is dat afgelopen? Ik heb dat nu ookBjorker schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:05:
[...]
Gewoon net zo als voorheen overboeken naar je modulr IBAN, besteding met je card gaat direct van deze rekening af.
Kijk overigens uit met grotere bedragen overboeken, rabobank heeft nu ook mijn bankrekening geblokkeerd![]()
Zal waarschijnlijk morgen wel een telefoontje krijgen..
Ik heb even gebeld rekening is weer vij gegeven
[ Voor 5% gewijzigd door alki op 24-08-2023 11:16 ]
St@m schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:02:
Uiterlijk woensdag zeiden zenouja, dag is nog niet om..
Soon.... funds are SAFUThank you for reaching out to Plutus Support. I'm Michael , and I'm here to assist you.
Regarding your pending top-up, we're actively working on this and will soon cancel it and move the funds back to your account. Please refer to the communications we've sent via email and in-app for details about the process and updates. Rest assured, your funds are secure and will be credited back to your account. Your trust is important to us, and we're dedicated to addressing this matter promptly.
We value your patience. If you have any further questions or concerns, feel free to reach out.
Ik merk dat het risico wat ik wilde lopen bij deze partij toch kleiner moet zijn dan 500 euro
[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 24-08-2023 15:16 ]
Had je plutus in omschrijving?alki schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:50:
[...]
Hoe is dat afgelopen? Ik heb dat nu ook
Een andere plutus is een scam, dat lijkt alarmbellen te triggeren.
heb al 2x eerder kunnen overmaken zonder problemen maar nu blijft de withdraw button grijs terwijl er wel genoeg beschikbaar is. heb alles al meerdere keren proberen te koppelen maar blijft grijs.
Ben je verbonden met je metamask? Dat was bij mij de reden dat de knop grijs bleef... Desondanks ik naar Kucoin ging sturen en niet naar MMRenaldoN schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:35:
nog meer mensen die problemen hebben via de Rabby methode pluton naar kucoin te krijgen ?
heb al 2x eerder kunnen overmaken zonder problemen maar nu blijft de withdraw button grijs terwijl er wel genoeg beschikbaar is. heb alles al meerdere keren proberen te koppelen maar blijft grijs.
Ik had dit ook met de Rabobank vandaag en inderdaad bellen en uitleggen dat ik dit al maanden zo doe en wat ik ermee doe. Het was daarna ok en heb ook gelijk aangegeven of ze dit gewoon kunnen markeren als normaal gedrag, wat het ook is, en dat zou gedaan worden.alki schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:50:
[...]
Hoe is dat afgelopen? Ik heb dat nu ook
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
[ Voor 89% gewijzigd door Kol Nedra op 24-08-2023 16:28 ]
nothing stops this train
Je moet 3€ op je Plutus rekening hebben om de gas fee te kunnen betalen, stond dit erop?RenaldoN schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:35:
nog meer mensen die problemen hebben via de Rabby methode pluton naar kucoin te krijgen ?
dit ga ik even controleren. denk het eigenlijk niet want hier heb ik ook niks aan veranderd.superiscch schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:38:
[...]
Ben je verbonden met je metamask? Dat was bij mij de reden dat de knop grijs bleef... Desondanks ik naar Kucoin ging sturen en niet naar MM
Nee we hebben geen connectie met Metamask. oh wacht.... ik moet blijkbaar wel de connectie nu hebben. als ik aangeef maak verbinding met Metamask dan verbindt die met mijn Kucoin adres.. dit is anders dan hoe ik het de vorige keer deed (dacht ik). nog even alles 20x controleren voordat ik geld ga oversturen
Ja dat staat erop.Grachti schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:05:
[...]
Je moet 3€ op je Plutus rekening hebben om de gas fee te kunnen betalen, stond dit erop?
[ Voor 20% gewijzigd door RenaldoN op 24-08-2023 18:26 ]
PS: nog meer lotgenoten die nog steeds wachten op hun top-up van 8 augustus 😅
[ Voor 17% gewijzigd door TWFpa2Vs op 25-08-2023 08:07 ]
Was 24 uur later effectief bij mij, de extra perks duren 30 dagen.TWFpa2Vs schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:04:
Vraag aan andere met het hero level hoe lang duurde het voordat 3% cashback 4% werd? Ik zie nog steeds 3% staan bij de nieuwe transacties terwijl de bevestiging van Hero daarvoor binnen was gekomen?
Nee laat de beschrijving altijd leeg. Doe dit al maanden zo geen problemen gehad tot nu.knakworst schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:27:
[...]
Had je plutus in omschrijving?
Een andere plutus is een scam, dat lijkt alarmbellen te triggeren.
Scam fraude komt veel voor zeiden ze, ik snap de alert wel.
Heb dit nog niet eerder meegemaakt, heb een support ticket ingeschoten maar is dit een bekend verschijnsel?
Voor het % 24 uur bij mijTWFpa2Vs schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:04:
Vraag aan andere met het hero level hoe lang duurde het voordat 3% cashback 4% werd? Ik zie nog steeds 3% staan bij de nieuwe transacties terwijl de bevestiging van Hero daarvoor binnen was gekomen?
nothing stops this train
Ik wacht samen met jouTWFpa2Vs schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:04:

Ik gebruik eigenlijk alleen curve, dus ik heb genoeg aan de virtuele.Kol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:07:
gaat er iemand hier voor de metal plu kaartje?
Over beiden is er nog niks bekend, dus ik weet het niet.
-Geen deurwaarder-
Als dit bij meerdere mensen gebeurt heb ik nu al medelijden met het support team die dit allemaal uit moet gaan zoeken..
Fysieke kaarten komen in Q4
Google Pay komt volgende week. Apple Pay in de laatste stappen voor goedkeuring, verwachtte uitrol in Q4
Reclame voor Curve
Zouden die niet uiterlijk afgelopen woensdag terug naar het account moeten gaan?
Moet ik nu contact opnemen met Plutus of Solaris?
Edit:
Ah, ik zie dat ik niet de enige ben
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 25-08-2023 12:08 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik kan maar twee voordelen bedenken. De eerste is dat je wat kunt timen met je aankopen (GBIT'en bij een dip, perk opsparen). Het tweede is dat je wellicht nog wat extra rente trekt doordat je uitgesteld betaalt, maar dat levert misschien allebei wat losse euro's per maand op. Maar wellicht zie ik voordelen over het hoofd.
Met de gratis Curve kan je maar 3 GBIT's p/m doen, daar kwam ik ook pas achter nadat ik de kaart had aangevraagd, dus als je de kaart daarvoor wilt gebruiken heb je het betaalde abbo nodig (tenzij je maar 3 GBIT's p/m doet of gewoon altijd geld hebt staan op je PLU kaart).PlasticPimple schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:26:
Ik ben nu Curve gaan gebruiken, zodat ik via Apple Pay kan betalen met mijn Plutus kaart. Ik heb nu de gratis kaart (alleen dus €4,99 betaald voor aflevering). Is er een business case te maken om up te graden naar een van de betaalde abonnementen van Curve in combinatie met alleen Plutus en een creditcard van de bank (het moet ook geen dagtaak worden om de cashback te maximaliseren)?
Ik kan maar twee voordelen bedenken. De eerste is dat je wat kunt timen met je aankopen (GBIT'en bij een dip, perk opsparen). Het tweede is dat je wellicht nog wat extra rente trekt doordat je uitgesteld betaalt, maar dat levert misschien allebei wat losse euro's per maand op. Maar wellicht zie ik voordelen over het hoofd.
Ik heb deze week metal aangevraagd, ga veel reizen in het komend half jaar, maar denk dat ik ga downgraden na een half jaar.PlasticPimple schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:26:
Ik ben nu Curve gaan gebruiken, zodat ik via Apple Pay kan betalen met mijn Plutus kaart. Ik heb nu de gratis kaart (alleen dus €4,99 betaald voor aflevering). Is er een business case te maken om up te graden naar een van de betaalde abonnementen van Curve in combinatie met alleen Plutus en een creditcard van de bank (het moet ook geen dagtaak worden om de cashback te maximaliseren)?
Qua GBIT's kan het handig zijn, maar met de huidge manier van snel opladen kan je ter plekke bij de kassa nog geld overmaken naar je Plutus rekening.
Het veel gebruikte argument voor de perk die het "gratis" maakt is alleen iets voor te zeggen als je geen andere perks hebt om te gebruiken.
Vergeet ook niet de extra cashback 1% op 6 merchants, de reisverzekering met zelfs vergoeding schade huurauto's, en de mobiele telefoon verzekering. Ik haal het er op die manier uit.Wausser90 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:33:
[...]
Ik heb deze week metal aangevraagd, ga veel reizen in het komend half jaar, maar denk dat ik ga downgraden na een half jaar.
Qua GBIT's kan het handig zijn, maar met de huidge manier van snel opladen kan je ter plekke bij de kassa nog geld overmaken naar je Plutus rekening.
Het veel gebruikte argument voor de perk die het "gratis" maakt is alleen iets voor te zeggen als je geen andere perks hebt om te gebruiken.
Ja, ik geef niet genoeg uit bij die merchants om er meer dan 5 euro per maand uit te halen. Reisverzekering, schade aan huurauto's en telefoon doe ik het vooral voor. En ik ga vast ook nog wel even in zo'n lounge kijken met wat korting(als ik er in mag vanwege drukte).knakworst schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:54:
[...]
Vergeet ook niet de extra cashback 1% op 6 merchants, de reisverzekering met zelfs vergoeding schade huurauto's, en de mobiele telefoon verzekering. Ik haal het er op die manier uit.
Op Reddit al gelezen dat die verzekering wel absoluut dramatisch slecht is en dat het nagenoeg onmogelijk is om iets betaald te krijgen, zelfs al sta je 200% in je recht.Wausser90 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:57:
[...]
Ja, ik geef niet genoeg uit bij die merchants om er meer dan 5 euro per maand uit te halen. Reisverzekering, schade aan huurauto's en telefoon doe ik het vooral voor. En ik ga vast ook nog wel even in zo'n lounge kijken met wat korting(als ik er in mag vanwege drukte).
check je mail, tenminste ik heb die gisteren ontvangen.Deurwaarder schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:53:
Ik neem wel een fysieke Plutus kaart, maar of ik een metalen wil hangt helemaal af van a) wat ie kost en b) wat voor voordelen er aan zitten.
Over beiden is er nog niks bekend, dus ik weet het niet.
je komt in aanmerking met de metal plu kaart als je een externe wallet met >25 PLU laat connecten met je account.
ik bezit wel >25 PLU (gratis met cashback) op mijn PLU account.....dus ik zit erover te denken om dan 25 PLU van dit account over te zetten op een externe wallet.
was hier een fixed prijs in fees toch? je hebt geen ETH nodig om van PLU account naar een externe account?
hoe werkt het eigenlijk met je totale PLU balance? stel ik heb 25 PLU op externe wallet en 25 PLU op de PLU account, zie ik dan in overzicht dan 50 PLU?
nothing stops this train
Je hebt €3 nodig op je account om het over te maken naar een externe account, geen ETH. Let op: Mocht je het vervolgens ergens anders naar over willen maken, dan heb je wel ETH nodig.Kol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:04:
[...]
check je mail, tenminste ik heb die gisteren ontvangen.
je komt in aanmerking met de metal plu kaart als je een externe wallet met >25 PLU laat connecten met je account.
ik bezit wel >25 PLU (gratis met cashback) op mijn PLU account.....dus ik zit erover te denken om dan 25 PLU van dit account over te zetten op een externe wallet.
was hier een fixed prijs in fees toch? je hebt geen ETH nodig om van PLU account naar een externe account?
hoe werkt het eigenlijk met je totale PLU balance? stel ik heb 25 PLU op externe wallet en 25 PLU op de PLU account, zie ik dan in overzicht dan 50 PLU?
Je totale balance in jouw voorbeeld zal idd op 50 PLU staan!
oke das mooi, voor €3 wil ik wel een metal kaartje ontvangenMinasM schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:08:
[...]
Je hebt €3 nodig op je account om het over te maken naar een externe account, geen ETH. Let op: Mocht je het vervolgens ergens anders naar over willen maken, dan heb je wel ETH nodig.
Je totale balance in jouw voorbeeld zal idd op 50 PLU staan!

nothing stops this train
zeker, maar de vraag is wel of het metal kaartje zelf gratis isKol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:12:
[...]
oke das mooi, voor €3 wil ik wel een metal kaartje ontvangen
ik zal vanavond ff in het mailtje lezen hoe het zat stond er volgens mij niks overMinasM schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:13:
[...]
zeker, maar de vraag is wel of het metal kaartje zelf gratis is(lees: dat denk ik niet!)
nothing stops this train
Ja dat klopt, je moet 25 PLU hebben/stacken om in aanmerking te komen.Kol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:04:
[...]
check je mail, tenminste ik heb die gisteren ontvangen.
(Ik weet niet of die 25 dan onderdeel kan zijn van je reward-level stack?)
Maar hoeveel het dan kost om de kaart te krijgen is (volgens mij) nog niet bekend.
En of er ook nog benefits aan zitten (anders dan dat de kaart van metaal is) heb ik ook nog niet kunnen vinden.
Als status-symbool voor GOATS, met een zwarte kaart wellicht. Hoewel het maar de vraag is of het 'status' oplevert als vrijwel niemand de kaart zal herkennen.
-Geen deurwaarder-
klopt, staat niets over. alleen dat je met 25PLU in een externe wallet MAG preorderenKol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:22:
[...]
ik zal vanavond ff in het mailtje lezen hoe het zat stond er volgens mij niks over
misschien beter ook, dan heb je die PLU in eigen beheer ipv op je PLU account..MinasM schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:26:
[...]
klopt, staat niets over. alleen dat je met 25PLU in een externe wallet MAG preorderen
not your keys... you know
nothing stops this train
Zeker. Heb voor deze paar weken dat ik zonder kaart zit een Curve kaart geregeld maar als het me niet al teveel kost dan ga ik voor metal.Kol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:07:
Die 25PLU is onderdeel van je Reward-level stack als de wallet verbonden is met je Plutus accountDeurwaarder schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:23:
[...]
Ja dat klopt, je moet 25 PLU hebben/stacken om in aanmerking te komen.
(Ik weet niet of die 25 dan onderdeel kan zijn van je reward-level stack?)
Maar hoeveel het dan kost om de kaart te krijgen is (volgens mij) nog niet bekend.
En of er ook nog benefits aan zitten (anders dan dat de kaart van metaal is) heb ik ook nog niet kunnen vinden.
Als status-symbool voor GOATS, met een zwarte kaart wellicht. Hoewel het maar de vraag is of het 'status' oplevert als vrijwel niemand de kaart zal herkennen.
Dat is sowieso waar. Als Plutus nu besluit om withdrawals niet meer uit te voeren, kun je er niets mee.Kol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:27:
[...]
misschien beter ook, dan heb je die PLU in eigen beheer ipv op je PLU account..
not your keys... you know
Hier ook nog steeds niet (top-up was 9-Aug)TWFpa2Vs schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:04:
Nope
hier ookBjorker schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:34:
[...]
Hier ook nog steeds niet (top-up was 9-Aug)
nothing stops this train
Ja maar eentje aanvragen denk ik. Heb die 25 plu toch staan. Ben er nog steeds niet over uit hoeveel plu ik ga bijkopen maar 25plu aanhouden lijkt een redelijke nobrainer. Dan ook maar het bijbehorende metalen kaartje toch:)Kol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:07:
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.