vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé
Withdraw naar je metamask, vanaf daar kan je ze naar coinbase of kucoin sturen om het te verzilveren of om te zetten naar wat anders.Hyena schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:59:
Hoe kan je nou op een makkelijke manier PLU verkopen? Want mijn withdraw knop is altijd grijs geweest. Als ik er op druk gebeurt er precies niets. En bij de sell knop krijg je natuurlijk nog dat de dex is gepauzeerd.
Zoek ook even op rabby in dit topic, schijnt een snellere route te zijn (zelf niet geprobeerd)
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Wanneer de knop grijs is heb je de wallet niet aangesloten via de metamask extensie.Hyena schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:59:
Hoe kan je nou op een makkelijke manier PLU verkopen? Want mijn withdraw knop is altijd grijs geweest. Als ik er op druk gebeurt er precies niets. En bij de sell knop krijg je natuurlijk nog dat de dex is gepauzeerd.
Als je direct naar Kucoin wilt gaan. Scheelt wat transactiecentjes. Soms een keer refresh drukken als wallet connected is. Je hoeft niet de transactie te signen. (kan ook niet kucoin is owner).Hyena schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:59:
https://medium.com/@0xTig...-an-exchange-1536b48b32e5
Het ziet er eerder naar uit dat dit de nieuwe prijs wordt voor 1 PLU...
Beetje optimisme
- Q4 de nieuwe stacking regels -> sell pressure van gebruikers die geen hero meer kunnen bereiken. Of vertrouwen hebben verloren dat niet genoeg nieuwe gebruikers zich willen inkopen in het piramidespel
- Q4 Dex online -> Ook sell pressure van degene die geen metamask (willen) gebruiken en eindelijk na 1 jaar sparen kunnen verkopen
- 1 oktober gaan de stacking limieten 23% omhoog. Je zag 1 aug dat plutus minimaal met dezelfde waarde daalt. Begin 2024 gaan ze 53% omhoog en halverwege 2024 zelfs een verdubbeling van nu.
- Een cryptokaart zonder kaart... (eind augustus misschien google pay), Apple later
- Amerika launch 1.5 jaar vertraagd. Nu eerste testen gepland Q1 2024
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FPGcj9ZCwdoSl29jAm3nf9Qg.jpg?f=user_large)
[ Voor 43% gewijzigd door enermax op 16-08-2023 23:04 ]
Edit: zie nu pas eind augustus.
[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-08-2023 07:51 ]
de "gratis" Curve is je oplossingdutchnltweaker schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 07:50:
Vraagje, klopt het dat je de virtuele kaart nu niet kan koppelen aan Google wallet? Krijg de melding dat het nu niet mogelijk is te betalen in winkels met deze kaart.
Edit: zie nu pas eind augustus.
https://www.rouwette.com/
Ik denk dat we eind 2024 al dicht op de 20 miljoen tokens zitten als die koers lang laag blijft. Dan is het hele spelletje sowieso afgelopen en moeten we met zijn alleen naar de volgende. Dat gaat denk ik niet Hi of Renegade zijn... Of we gaan allemaal terug naar CDCenermax schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:29:
Plutus (en gebruikers) moeten even door de zure appel heen bijten. Ik denk halverwege 2024 dat onderstaande voorbij is en men weer kan stijgen. Echter is dan Hero 625 PLU, als men hetzelfde wilt betalen als je nu voor Hero tier betaald (2100 euro) kom je uit op een PLU prijs van ~3.36 euro.
Beetje optimismeMocht plutus naar 5 euro gaan dan gaat je stake waarde 20% lager zijn mid 2024. Dus flink geld uitgeven om dit bij te houden
[Afbeelding]
- Q4 de nieuwe stacking regels -> sell pressure van gebruikers die geen hero meer kunnen bereiken. Of vertrouwen hebben verloren dat niet genoeg nieuwe gebruikers zich willen inkopen in het piramidespel
- Q4 Dex online -> Ook sell pressure van degene die geen metamask (willen) gebruiken en eindelijk na 1 jaar sparen kunnen verkopen
- 1 oktober gaan de stacking limieten 23% omhoog. Je zag 1 aug dat plutus minimaal met dezelfde waarde daalt. Begin 2024 gaan ze 53% omhoog en halverwege 2024 zelfs een verdubbeling van nu.
- Een cryptokaart zonder kaart... (eind augustus misschien google pay), Apple later
- Amerika launch 1.5 jaar vertraagd. Nu eerste testen gepland Q1 2024
Renegade is nu in opstartfase en gaat binnenkort pas live. Ik heb daar persoonlijk wel een goed gevoel bij. Waarom zou jij niet gebruik willen maken van Renegade?knakworst schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:34:
[...]
Ik denk dat we eind 2024 al dicht op de 20 miljoen tokens zitten als die koers lang laag blijft. Dan is het hele spelletje sowieso afgelopen en moeten we met zijn alleen naar de volgende. Dat gaat denk ik niet Hi of Renegade zijn... Of we gaan allemaal terug naar CDC
Ze hebben een grote club big spenders om zich heen verzameld die staan te popelen om cashback (RNG) te verdienen. Waarom zou er dan ook maar iemand zo gek zijn om RNG te kopen als er permanent cashback op gedumpt wordtbuakaw schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:59:
[...]
Renegade is nu in opstartfase en gaat binnenkort pas live. Ik heb daar persoonlijk wel een goed gevoel bij. Waarom zou jij niet gebruik willen maken van Renegade?
Er komt inderdaad wel weer een nieuwe toko met een vergelijkbare ponzi. Dat Renegade ken ik niet heel goed, maar lees daar alleen maar slechte dingen over, dus die laat ik nog even aan mij voorbij gaan
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Zo is dat ook gegaan met Plutus en CDC. Allemaal ongeveer hetzelfde model en tot nu toe lijkt het niet goed te werken voor de lange termijn. Veel Plutus members die nu GOAT status hebben, hadden tijdens de opstartfase voor een schijntje het kunnen aanschaffen.knakworst schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:20:
[...]
Ze hebben een grote club big spenders om zich heen verzameld die staan te popelen om cashback (RNG) te verdienen. Waarom zou er dan ook maar iemand zo gek zijn om RNG te kopen als er permanent cashback op gedumpt wordt
Maar ik zie niet waarom Renegade minder zou presteren dan Plutus of CDC.
Kun je blijkbaar krijgen als je 25 PLU gestaket hebt.
Waarom niet pas bij bijvoorbeeld 100. Lijkt erop of ze zelf niet meer begrijpen hoe ze deze piramide langer in stand moeten houden.
[ Voor 5% gewijzigd door enermax op 17-08-2023 11:21 ]
Ja, lang niet iedereen heeft Curve. Daarnaast ben ik een voorstander van de plastic kaarten. Ze zijn een stuk lichter dan de metalen en blijft je portemonnee ook op een acceptabel gewicht om bij je te hebben.enermax schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:21:
Je zou verwachten dat je eerst zorgt dat je klanten weer kunnen betalen met plastic kaartje. Voordat je aan metal kaarten begint. Prijs is niet bekent van metal card.
Na vervaldatum of opzeggen zit je met een kaart die je niet door kunt knippen. Nu weet ik nog van de Vivid kaart dat je het plastic deel eraf kan trekken en doorknippen en dan houd je een plat stukje staal over.buakaw schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:24:
[...]
Ja, lang niet iedereen heeft Curve. Daarnaast ben ik een voorstander van de plastic kaarten. Ze zijn een stuk lichter dan de metalen en blijft je portemonnee ook op een acceptabel gewicht om bij je te hebben.
Van mij hoeft het ook allemaal niet.
Haha, ik zie het al voor me. Sta ik daar met mijn decoupeerzaagje mijn kaartje door te zagen in de schuurglatuin schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:43:
[...]
Na vervaldatum of opzeggen zit je met een kaart die je niet door kunt knippen. Nu weet ik nog van de Vivid kaart dat je het plastic deel eraf kan trekken en doorknippen en dan houd je een plat stukje staal over.
Van mij hoeft het ook allemaal niet.
Ze zullen wel een inschatting gemaakt hebben dat ruim 4x zoveel mensen hiervoor 25 PLU willen vasthouden.knakworst schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:14:
Waarom niet pas bij bijvoorbeeld 100. Lijkt erop of ze zelf niet meer begrijpen hoe ze deze piramide langer in stand moeten houden.
Het is natuurlijk maar een gimmick en zeer beperkt voor koopdruk zorgen
knakworst schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:14:
plutus.it/metal
Kun je blijkbaar krijgen als je 25 PLU gestaket hebt.
Wie zit er nou eigenlijk nog op dat soort gimmicky onzin te wachten... Was hetzelfde bij CDC, het lijkt allemaal wat meer 'luxueus' maar de realiteit is voor de meeste mensen dat je die kaart 1 maal in handen hebt en ze verder gewoon thuis in de schuif blijft liggen... Apple Pay/GPay werken overal perfect, je moet die zooi toch allemaal niet meeslepen...
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Nadeel is dat die zware metalen kaarten zo uit je secrid wallet kunnen vallen. Met Curve en CDC had ik dat niet, maar AMEX platinum is een stuk zwaarder die kun je zo uit de wallet schuddenBushalte schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:16:
Welles! Fysieke kaarten FTW. Gewoon omdat het cool is.

Alles is vandaag in 'zwaar weer'. Zowel Crypto als de AEX. Dus niet enkel PLU.knakworst schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:49:
En toen was PLU 6.50 dollar waard...
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Gelukkig zijn de PLU tiers in aantallen PLU en niet in dollar equivalenten. Wordt steeds makkelijker zo om een wat hogere tier te halen voor de nieuwe regels in gaan..knakworst schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:49:
En toen was PLU 6.50 dollar waard...
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
[ Voor 34% gewijzigd door ctrlaltdel op 17-08-2023 22:40 ]
ook de wekelijkse boodschappen bij AH op de planning
nothing stops this train
Voor mij was het juist een voordeel dat je niet moest staken, ik was wel bereid om een abonnement te betalen om cashback en perks te krijgen maar meteen honderden euros locken leek mij riskant. Gezien de huidige koers was dat een juiste beslissing een jaar geleden.
Het is duidelijk dat de huidige gratis abonnementen te vrijgevig waren,logisch gezien dit vooral een manier was om veel mensen te bereiken, anderzijds zijn de premium abonnementen veel minder interessant na aanpassing hetgeen mijn vertrouwen wel aantast.
Misschien voor Explorer gaan wanneer de prijs zich stabiliseert op een lager niveau.
Ik blijf staakvrij. Zelfs met de duurdere abo's zit er nog een goede meerwaarde aan.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik kreeg bij Hi ook steeds meer HiKol Nedra schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:14:
moet vandaag tanken, is toch meer PLU binnenharken nu![]()
ook de wekelijkse boodschappen bij AH op de planning

Tnx dat kende ik al, maar vind ik persoonlijk niet handig.
een betere optie is er volgens mij niet hoor, Curve werkt top!dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:35:
[...]
Tnx dat kende ik al, maar vind ik persoonlijk niet handig.
ik neem aan dat de gratis versie hetzelfde werkt als bijv. Black, mits je gewoon simpelweg betalingen doet.
nothing stops this train
Ja, alleen beperkingen in GBIT en aantal kaarten dat je mag toevoegen. Maar bijvoorbeeld wel de insights en uitgaven in de timeline per categorie. Handig om te zien wat je waaraan hebt uitgegeven in een jaar.Kol Nedra schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:44:
[...]
een betere optie is er volgens mij niet hoor, Curve werkt top!
ik neem aan dat de gratis versie hetzelfde werkt als bijv. Black, mits je gewoon simpelweg betalingen doet.
Beetje non argument. In het verleden heeft de koers van PLU altijd z'n eigen ding gedaan.Freekers schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:50:
[...]
Alles is vandaag in 'zwaar weer'. Zowel Crypto als de AEX. Dus niet enkel PLU.
Dus helaas, ik zal niet voor koopdruk zorgen. Zonder die hele DA had ik dat wel gedaan...
Yup. behoorlijk fubar.knakworst schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:36:
Die difficulty adjustments vs grandfathered levels vernaggelt alles. Ik ben grandfathered Hero en upgraden naar Veteran kost me 380 PLU. Best aantrekkelijk zou je denken aangezien dat 2.000 euro kost. Maar voor een procentje meer, moet je dus 200.000 euro uitgeven. En verkopen om daarna weer naar hero te gaan is niet zinvol. Want dan moet je minimaal 325 hebben. Terwijl ik nu aan 250 genoeg heb.
Dus helaas, ik zal niet voor koopdruk zorgen. Zonder die hele DA had ik dat wel gedaan...
En dan heb jij nog een relatief bijzonder scenario. Ik heb ergens gelezen dat er ongeveer 100k mensen een Plutus kaart hebben. 95% daarvan, oftewel 95k users hebben geen stake. En ook niet een reden om PLU te kopen/hodlen behalve dan na de volgende aanpassing waarmee de kaart zonder stake niet meer de moeite zal zijn. Een Hero kopen was volgens de markt al te duur, en gaat alleen nog maar duurder worden.
In de tussentijd blijven die 95k mensen wel cb harken, en dumpen
[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 18-08-2023 15:47 ]
PLU Levels / PLU Holders: https://grafana.stevens.s...from=1590969600000&to=now
PLU stats:
https://plutus.stevens.se/
De enige die voor koopdruk zorgt zijn ze zelf. Met de abonnements inkomsten kopen ze weer PLU terug, en dat zorgt nog enigzins voor stabiliteit. Maar uiteindelijk ziet 95% van de gebruikers Plutus als een verdienmodel. En die Euro's moeten ergens vandaan komen. Nu gaan er meer Euro's uit, dan erin, dat zorgt dat de prijs zakt. Wellicht komt er straks wat koopdruk wanneer de stake levels betaalbaar zijn. Maar uiteindelijk wilt iedereen er Euro's uit, ook de stakers. Vraag mij serieus af of Plutus in de huidige vorm over een paar maanden nog bestaat. Hoe lager de prijs, hoe sneller ze door de voorraad PLU heen zijn.Gelukszoekr schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:46:
[...]
Yup. behoorlijk fubar.
En dan heb jij nog een relatief bijzonder scenario. Ik heb ergens gelezen dat er ongeveer 100k mensen een Plutus kaart hebben. 95% daarvan, oftewel 95k users hebben geen stake. En ook niet een reden om PLU te kopen/hodlen behalve dan na de volgende aanpassing waarmee de kaart zonder stake niet meer de moeite zal zijn. Een Hero kopen was volgens de markt al te duur, en gaat alleen nog maar duurder worden.
In de tussentijd blijven die 95k mensen wel cb harken, en dumpen
Ze zijn sinterklaas niet. Met die euro's betalen ze zichzelf, de helpdesk, de kaart provider, de bankprovider, AML kosten. De koopdruk komt van de upgraders. Kijk voor de grap eens in de blockchain hoeveel goats er zijn.lucatoni schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:02:
[...]
De enige die voor koopdruk zorgt zijn ze zelf. Met de abonnements inkomsten kopen ze weer PLU terug, en dat zorgt nog enigzins voor stabiliteit.
https://medium.com/plutus...nciliation-4-756d904ee0be
Between Jan 21st, 2023, and June 30th, 2023, customers spent 32,156,614.44 GBP and 114,413,958.44 EUR, and earned exactly 945,897.29 PLU for rewards and perks.
[ Voor 21% gewijzigd door BBKing op 18-08-2023 17:10 ]
Resultaten behaald in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomstGelukszoekr schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:21:
[...]
Beetje non argument. In het verleden heeft de koers van PLU altijd z'n eigen ding gedaan.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Iets zegt me dat dit wel nog even aan zal houden 😅 mag wel, ik heb nog een redelijke gbit klaar staan maar dan ga ik over m'n limiet. Dus tot 1 sept is prima voor mij 😁BBKing schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:10:
Plu koers nog verder onderuit..... nu al richting 5,60 euro voor 1 PLU. Dus flink GBITen vandaag als je kan!
edit ik lees dat je 'available account balance' nu fungeert als kaartbudget, even een proeftransactie doen.
[ Voor 38% gewijzigd door PHPResource op 18-08-2023 19:16 ]
Waarom gaan de tarieven dan zo fors omhoog? Die euro's zijn broodnodig om de prijs niet dermate te laten crashen.knakworst schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:32:
[...]
Ze zijn sinterklaas niet. Met die euro's betalen ze zichzelf, de helpdesk, de kaart provider, de bankprovider, AML kosten. De koopdruk komt van de upgraders. Kijk voor de grap eens in de blockchain hoeveel goats er zijn.
Zelfde probleem vandaag 🙄 ik ga Solaris mailenFroenker schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:38:
Ik heb zojuist een refund gekregen via curve op de oude kaart. Ik las hier onlangs dat ik de oude kaart uit curve moest verwijderen en dat er kans dan groot is dat het als curve cash beschikbaar komt, maar het lijkt toch echt naar de oude kaart gestuurd te zijn. Mensen daar ervaring mee?
Upon considering valid concerns, we have decided to indefinitely pause the Difficulty Adjustment after the upcoming Q4 adjustment.
Op zaterdag en zondag betalen ze geen rewards uit, dus dit weekend zal de koers iets herstellen.maxvdh schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:52:
https://x.com/ddhopn/stat...&t=hqQAWdqKocOZMZyL2q9rUw
Upon considering valid concerns, we have decided to indefinitely pause the Difficulty Adjustment after the upcoming Q4 adjustment.
Explorer: €300 stake+ premium €300 sub => €900 Rewards/CB
Zakt Plu elke maand 33% op rij, dan krijg je geen €75 elke maand maar ~€50 Plu . Verkoop je die elke maand heb je je inleg van 600 terug. Blijft waarde gelijk van Plu dan heb je €600 verdiend.
[ Voor 79% gewijzigd door enermax op 19-08-2023 09:12 ]
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Dat is inmiddels al wat meer waard. 👍knakworst schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:37:
Heb ook een tasje gekocht op 6.27 dollar. 1070 stuks erbij zodat ik eventjes 6 procent cashback heb.
Maandag komt een officieel statement volgens mij, misschien dat andere plebs dan ook weer instappen.knakworst schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:21:
Ik dacht na die tweet het zal wel stijgen. Hoewel die DA van q4 gewoon doorgaat, dus ik vraag me wel af waarom. Maar wel goed gegokt, in het weekend versturen ze geen rewards uit dus wellicht stijgt hij nog wel even door naar de 8 dollar.
... en oranje! :P
Knappe timing.knakworst schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:37:
Heb ook een tasje gekocht op 6.27 dollar. 1070 stuks erbij zodat ik eventjes 6 procent cashback heb.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Zolang je boven de 325 blijft, en niet even Veteran wordt onder de nieuwe levels, blijf je Hero.Flater2013 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:09:
Een vraag: Als ik nu Granfathered Hero ben, blijft ik dit ook na 1 oktober? Of moet ik dan 40O PLU hebben?

En ja, en heb ook meteen zoiets, maar winst pakken? Of wachten tot 30 september
Ook als je met 250 Hero bent geworden, blijf ook na 1 oktober Hero?knakworst schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:25:
[...]
Zolang je boven de 325 blijft, en niet even Veteran wordt onder de nieuwe levels, blijf je Hero.
Correct.Flater2013 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:58:
[...]
Ook als je met 250 Hero bent geworden, blijf ook na 1 oktober Hero?
Wellicht maandag boven de 8, anders wacht ik tot 30 september. Vandaag, morgen, en maandag worden geen rewards uitgedeeld, dus geen verkoopdruk vanuit die kant. Dus ik kijk eventjes aan wat de koers doet.Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:31:
Ja, lekker dit knakworst. Ik heb er ook ruim 800 gekocht rond de 6.20![]()
En ja, en heb ook meteen zoiets, maar winst pakken? Of wachten tot 30 september
Bij de 100 PLU investering ga je uiteraard ook nog steeds wel proberen elke maand de cap van €1100 per maand met de kaart betalen, dat is dan €33 aan cashback. Plus het tientje van de perk maakt €43. Gedeeld door €700 is iets meer dan 16 maanden. Dat is te doen. En mocht dat toch niet lukken dan blijft er vast nog wel een restwaarde over van die 100 PLUcooLopke schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:52:
Ik ga er in ieder geval mijn broek niet aan scheuren. 100PLU voor 1 perk extra. Klinkt allemaal leuk in de oren. Maar om dat terug te verdienen met de huidige prijs moet je 700€ terug verdienen. Als je veel spendeert geraak je er misschien nog aan maar met die ene perk van 10EUR moet je 70 maanden wachten... Ik had gehoopt voor rond de 4-5€ dus 400-500€ dat was misschien nog wel de moeite. Maar helaas heeft de CEO met zijn tweet hier een stokje voor gestoken. Leuk voor de traders hier om goede inschattingen te maken. De prijs gaat volgens mij echt niet meer terug naar 10 dollar gaan, vermits de cut in rewards blijven. Tenzij ze nog iets anders gaan verzinnen natuurlijk.
Je staked een hoeveelheid PLU. Daarmee neem je een risico en dat risico wordt beloond in de vorm van perks en cashback. Ben je klaar met plutus dan verkoop je je PLU en heb je als het goed is winst. Een systeem waarbij je je inleg er met een jaar uithebt én je inleg zelf mag houden is niet houdbaar.
Ik lees heel veel misplaatste verontwaardiging hier die eigenlijk gewoon hebberigheid is.
You can't have your cake and eat it too.
Dat lijkt mij toch het enige belangrijke en is dus het verschil tussen moet ik wel of niet in deze ponzi investerenSefa schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:27:
Waarom is iedereen zo gebrand om de stake helemaal terug te verdienen?

Ik zit er uitsluitend in voor de techSefa schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:27:
Ik lees heel veel misplaatste verontwaardiging hier die eigenlijk gewoon hebberigheid is.
Het is op de lange termijn onhoudbaar. Als de PLU pot leeg is, dan is het klaar met dit feestje. Er komt dan wel weer een nieuwe aanbieder met een vergelijkbaar model. Maar omdat het best wel een fragiel ding is wil niemand als laatste overblijven met een zakje muntjes die niks meer waard zijn. Dus is het imo gewoon verstandig om voor jezelf een soort risk vs reward berekening te maken
Goed punt, ik pas het even aan in 'zo snel mogelijk'. Maar de restwaarde van de PLU wordt zelden meegerekend.knakworst schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:33:
[...]
Dat lijkt mij toch het enige belangrijke en is dus het verschil tussen moet ik wel of niet in deze ponzi investeren![]()
Enige wat je moet doen is elke maand je rewards verkopen. Premium (die heb je) heeft ook nog eens geen swap fee.
[ Voor 23% gewijzigd door ctrlaltdel op 19-08-2023 13:45 ]
Vergelijk het met dividend. Je krijgt periodiek een beloning voor het geld dat je vastzet in een aandeel. Als dat lang goed gaat kan je je initiële investering er uit halen, maar dat is niet het doel van dividend.
Maar als je je vrouw/vriendin een aparte kaart geeft voor bijv boodschappen heb je met 2x100 PLU dezelfde 2000 euro rewards. 50% minder investeren voor dezelfde rewards.
Door zo snel mogelijk die stake terug te verdienen verklein je je financiele risico naar 0. Lijkt me logisch dat het gros dat een prettig idee vind.Sefa schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:27:
Waarom is iedereen zo gebrand om de stake zo snel terug te verdienen? Dat is individueel heel even mooi, maar dat is gratis geld. Gratis geld bestaat niet, niet duurzaam in ieder geval.
En gratis geld bestaat idd niet, dat geld ‘win’ je van andere members door slimmer te handelen/investeren. Dat is waar de hele crypto markt op draait, behoudens wat principiele bitcoin maxi’s.
Een project zoals plutus (cdc, hi) is nooit duurzaam. Er zit altijd een houdbaarheidsdatum op die piramide constructies.
Maar dan wel 3 ipv 4 procent en 2 perks minder. 40 euro per maand minder. Na 3 jaartjes terugverdiendctrlaltdel schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:47:
Zowiezo vreemd dat je 1okt 400 PLU moet betalen voor Hero om 2000 euro rewards te krijgen
Maar als je je vrouw/vriendin een aparte kaart geeft voor bijv boodschappen heb je met 2x100 PLU dezelfde 2000 euro rewards. 50% minder investeren voor dezelfde rewards.
Ik denk zelf de stack 2x Researcher + 2x Premium ideaal is ( of 1 account everyday en een premium)
2x1250 of 1250+750 euro is een acceptabel bedrag om maandelijks uit te geven.
2x 3 perks is ook fijn. Hoef je niet al te gek te doen bij de winkel.
2x 25PLU van de 2 researcher stacks = 300 euro valt ook mee.
600 euro subs is fors maar kom je ook nog overheen.
Je moet elke maand minimaal 75 euro (75x12=900euro) krijgen om geen verlies te lijden.
Je krijgt elke maand (1820/12)=135 euro -> dan moet Plutus elke maand 44% dalen om verlies te lijden. (je verkoopt maandelijks)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vptaC3bqNYHuzUYdaKviwOXv.jpg?f=user_large)
Waar doe je het voor: 2x 510 euro winst per jaar als PLU waarde hetzelfde blijft. Investering was 900 euro. Niet slecht 115% rendement.
[ Voor 33% gewijzigd door ctrlaltdel op 19-08-2023 15:19 ]
https://onedrive.live.com...&authkey=!ADq2xI6ILLVymMk
Hier kun je makkelijk combinaties maken met de hoogste apr. Bijv: spendeer je 1250 euro dan is Researcher+ Premium interessant door hoge APR.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BE58RiMwLXE7U0ocaER6hyPE.jpg?f=user_large)
[ Voor 57% gewijzigd door ctrlaltdel op 19-08-2023 15:49 ]
Denk dat er genoeg mensen zijn die best willen staken, maar niet met zo'n groot gat tussen "weinig extra" en "nu begint het ergens op te lijken". Heb ook dat CRO/CDC feestje van dichtbij meegemaakt, en dan heb je niet zo heel veel zin meer in te veel staken, niet gek tochSefa schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:27:
Waarom is iedereen zo gebrand om de stake zo snel terug te verdienen? Dat is individueel heel even mooi, maar dat is gratis geld. Gratis geld bestaat niet, niet duurzaam in ieder geval.
Je staked een hoeveelheid PLU. Daarmee neem je een risico en dat risico wordt beloond in de vorm van perks en cashback. Ben je klaar met plutus dan verkoop je je PLU en heb je als het goed is winst. Een systeem waarbij je je inleg er met een jaar uithebt én je inleg zelf mag houden is niet houdbaar.
You can't have your cake and eat it too.
Wie het kleine niet eert
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Pffft daar doe ik een half jaar over 😂knakworst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 08:46:
Ik heb nog geen winst gepakt.
Heb wel op vrijdagmiddag ruim 4k gbit gedaan. Op de laagste koers. Plutus heeft die vanochtend verwerkt tegen 6 procent. 47 PLU erbij
[Afbeelding]
Ik ook gemaild, maar nog geen reactie. Jij wel?superiscch schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:33:
[...]
Zelfde probleem vandaag 🙄 ik ga Solaris mailen
Voor diegene met hetzelfde probleem ((re)funds): https://support.plutus.it...rom-Solaris-Physical-Card
[ Voor 27% gewijzigd door Froenker op 20-08-2023 16:15 ]
Nee hier nog niks terugDazzie schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:05:
Heeft er al iemand zijn topup naar de oude fysieke kaart al terug gekregen op zijn rekening? (Current account)
Nee, maar je weet toch wanneer je het krijgt? Woensdag, ergens.Dazzie schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:05:
Heeft er al iemand zijn topup naar de oude fysieke kaart al terug gekregen op zijn rekening? (Current account)
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
:fill(white):strip_exif()/f/image/OrofBZgjtWB1hizDVn70SzWK.png?f=user_large)
kijken wat er over 3 dagen gebeurt dan maar.
Nog de oude kaart gekoppeld?Toerq schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:42:
kreeg net mail dat ze niks kunnen afschrijven terwijl er genoeg op staat.
[Afbeelding]
kijken wat er over 3 dagen gebeurt dan maar.
https://www.rouwette.com/
Ja dat, ik had hetzelfde. Moet je handmatig omzetten.
Via de website (dex.plutus.it - account settings - account manager) kan je de card wijzigen waar je abo geld vanaf gehaald wordt. Staat standaard op je oude legacy kaart, moet je zelf veranderen naar de virtuele.Toerq schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:42:
kreeg net mail dat ze niks kunnen afschrijven terwijl er genoeg op staat.
Soms wel winst pakken hèknakworst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 08:46:
Ik heb nog geen winst gepakt.
Neen. Maar in de melding op de app stond bij mij woensdag als streefdatumDazzie schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:05:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.