Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 ... 16 ... 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 16:44
Kol Nedra schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:48:
zo, de 4de ticket is aangemaakt en staat dus nu 4 open, waarvan er 3 nog niet op geantwoord is......
slechte service, zeer traag en die kaart komt vast nooit aan ;(
Eerlijk, zo hoe je het hele probleem een beetje in stand..

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:24
Jero_B schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:46:
[...]

Eerlijk, zo hoe je het hele probleem een beetje in stand..
wat moet ik dan doen? elke maand opnieuw proberen met ''lost the card'' functie?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Froenker schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:39:
[...]

Heb jij rechtstreeks betaald, via curve of naderhand via GBIT?
Zowel via 2x Curve (zonder GBIT, puur omdat ik dan wel Apple Pay heb) als met de Plutus kaart betaald. Alle 3 de keren niet geregistreerd als Lidl…

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Tomba

Tomba

Timmy schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:48:
[...]

Of de perk wordt geactiveerd ligt geheel aan de omschrijving van de betaling, die omschrijving is afhankelijk van de betaalterminal en dus winkelier. Als Plutus in de omschrijving niet "Lidl" kan herkennen dan wordt de perk niet automatisch toegekend. Daar is ook weinig aan te doen anders dan de servicedesk vragen de perk alsnog toe te kennen maar ook dan moet er in de omschrijving in ieder geval een verwijzing naar Lidl zijn...

Support heeft het erg druk. Er is een flinke achterstand dus je zal wat geduld moeten opbrengen ;)
Er komt inderdaad geen Lidl terug in het overzicht, met mijn Vivid card werkt het wel gewoon bij deze vestiging. (Daar zie ik gewoon Lidl in het overzicht staan)
Ik wacht rustig af ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 17-11-2022 13:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:46
Ik zag dat men moeite heeft met Spotify en Plutus. Probeer dit eens: Inloggen Spotify -> account -> edit profile -> Country region Lituania. Dan kun je direct met Plutus kaart betalen en als bonus korting. Je kunt gewoon je Nederlands adres behouden in spotify. Ik heb net geupgrade van duo naar family (11euro). En mijn 2e account heb ik Nederlands adres gebruikt als family verificatie.

De support issues gaan omlaag, geduld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkbVMAV1SvCbEqPIItsKRscu3n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MeE65ddDSdmwoNa05aFPOIP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door enermax op 17-11-2022 16:16 ]

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 18:12
PLU kopen via Coinbase Pro, Kucoin of Bitfinex?

https://withdrawalfees.com/coins/pluton

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:40
Begin van de avond geld overgezet van current account naar kaart (dus binnen Plutus) maar het staat er nog niet op. Gebeurt dit vaker dat het zo lang duurt. Ik zou verwachten dat binnen het platform dit instant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

CHRlS schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:25:
Begin van de avond geld overgezet van current account naar kaart (dus binnen Plutus) maar het staat er nog niet op. Gebeurt dit vaker dat het zo lang duurt. Ik zou verwachten dat binnen het platform dit instant is.
Ja, dit topic staat er vol mee :)

Ik heb zelf wat tests gedeeld:

Tomba in "Plutus.it - Crypto Visa kaart"

[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 18-11-2022 06:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:19
Kol Nedra schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:57:
[...]

wat moet ik dan doen? elke maand opnieuw proberen met ''lost the card'' functie?
Als ik iemand die kaart gun ben jij het wel kerel. Stay strong

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-06 17:30
Of via Plutus app zelf, dat kan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zazabez1
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-02 09:15
Maak me wel zorgen om die support bij Plutus, lijkt gewoon niet te bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:41
Ik kreeg na 12 dagen reactie op mijn ticket, maar ik moet wel zeggen dat het probleem toen wel meteen werd opgepakt en opgelost. In mijn geval was er sprake van een verkeerde limiet (komt vaker voor, meerdere keren gemeld in dit topic), dat was snel opgelost. Ik had alleen nog een aantal service fees in m'n overzicht staan vanwege de geweigerde transacties, dus daarover nog geantwoord in het ticket. Dat was binnen een paar uur ook opgepakt, kreeg 0,5 PLU als compensatie voor 90 cent aan onterechte fees.

Dus ja, het duurt lang voordat ze reageren en dat moet echt beter, maar in mijn geval ben ik wel blij met de snelheid nadat het ticket is opgepakt, en ook tevreden met de oplossing.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Cb71J4J/326t21326.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

@enermax is that you? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 18-11-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
@Tomba Dat plaatje heb ik van discord gehaald ;) Ik werk niet voor Plutus. Heb geen staked Plu, Wel sinds kort 2 kaarten+abo en verkoop alle Plu. Tikken de 70 aan, gestart in mei. O-)

Deze maand start hi.com met de kaarten. Dan heb ik samen 9 perks |:(

[ Voor 50% gewijzigd door enermax op 18-11-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

enermax schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:50:
@Tomba Dat plaatje heb ik van discord gehaald ;) Ik werk niet voor Plutus. Heb geen staked Plu, Wel sinds kort 2 kaarten+abo en verkoop alle Plu. Tikken de 70 aan, gestart in mei. O-)

Deze maand start hi.com met de kaarten. Dan heb ik samen 9 perks |:(
Hehehe snapte ik al ;)

Dat hi ben ik wel benieuwd naar je ervaringen. Jammer dat dat topic dicht moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
@Tomba Offtopic: Ja dat is wel jammer dat het topic dicht moest. Misschien in de toekomst als het Invite systeem weg is, dat het weer open mag. Ik zie op telegram dat ze de fysieke kaarten testen en geruchten over Curve partnership. Afwachten, gelukkig werkt Plutus ook goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
@Skrunsies Ik ben dus heel benieuwd hoe jij je vaste lasten betaald met Plutus :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
HAHAHA, hallo Roellie :w

Ik betaal dus ' alles' met mijn ING card.

In de week tank ik voor een €150 per week ( €650 p/m)
Boodschappen met Jumbo thuisbezorgd €150 per week ( €650 p/m)
Bij de Vattenfall heb ik mijn maandbedrag aan de hoge kant gezet ( €550 p/m )

Mijn dochter heeft een rekening bij de Rabobank en heb voor het gemak om die reden een extra rekening daar geopend omdat wij haar geld beheren. Bijkomend voordeel van de Rabobank is dat geld overmaken naar Plutus instant is. Wanneer je dan in de ochtend het geld top upt bij Plutus en je doet dit zo rond 10hr dan staat het veelal direct op de card of meestal in de avond.

Heb er een beetje een sport van gemaakt om zoveel mogelijk met de ING cc te betalen en dan 1x in de week GBIT te doen, denk hierbij dus aan de vaste lasten en voorschieten op dingen.

Ik wil niet meer zo als bij CDC 'extra' eigen geld in een card steken voor staking ( vreemde zin :) ), dan wil ik in de volgende bull run kijken wat ik bij elkaar verzameld heb en dan met mijn dochters 'gratis' op vakantie, of om zetten naar BTC.

Er kunnen duizenden euros weglekken en dat boeit me niks.. Maar als ik een paar euro cashback misloop baal ik als een stekker. _O-

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Skrunsies schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:53:

Mijn dochter heeft een rekening bij de Rabobank en heb voor het gemak om die reden een extra rekening daar geopend omdat wij haar geld beheren. Bijkomend voordeel van de Rabobank is dat geld overmaken naar Plutus instant is. Wanneer je dan in de ochtend het geld top upt bij Plutus en je doet dit zo rond 10hr dan staat het veelal direct op de card of meestal in de avond.

Heb er een beetje een sport van gemaakt om zoveel mogelijk met de ING cc te betalen en dan 1x in de week GBIT te doen, denk hierbij dus aan de vaste lasten en voorschieten op dingen.

Ik wil niet meer zo als bij CDC 'extra' eigen geld in een card steken voor staking ( vreemde zin :) ), dan wil ik in de volgende bull run kijken wat ik bij elkaar verzameld heb en dan met mijn dochters 'gratis' op vakantie, of om zetten naar BTC.

Er kunnen duizenden euros weglekken en dat boeit me niks.. Maar als ik een paar euro cashback misloop baal ik als een stekker. _O-
Maar hoe betaal je Vattenval dan met je creditcard? Buiten de Jumbo, Aldi en Lidl (en Curve ;) ) heb ik niets ‘vaste lasten’ wat ik met creditcard kan betalen helaas… (en dan denk ik aan Verzekeringen, hypotheek, energie, telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Skrunsies schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:53:

Ja, ik sta er net zo in :)

Mijn ding was meer dat de meeste vaste lasten je bijna verplichten om via een automatisch incasso te betalen. Ik heb, waar het kan dit omgezet naar betaling per factuur. En dan via Billhop betaal ik de factuur.
Maar jij betaald Vattenval dus met je cc. En je hebt meer vaste lasten die je op deze manier betaald?

Ik betaal Unive per factuur. en dus indirect met Plutus. Ik zit bij BudgetEnergie, en die brengen extra kosten in rekening als je wilt betalen per factuur. Dus dat levert niks op. Dan zitten wij bij Vodafone, en daar kan je niet zomaar per factuur betalen helaas. Het is dus per contract even uitzoeken wat er wel en niet mogelijk is.

Zodoende werd ik getriggered dat jij je vaste lasten betaalde met de de gratis 3% kaart. Mogelijk maak jij gebruik van andere bedrijven die je wel toestaan per factuur, of nog beter direct met cc je rekening te betalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:01:
[...]

Maar hoe betaal je Vattenval dan met je creditcard?
Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:04:
[...]

Ja, ik sta er net zo in :)

Mijn ding was meer dat de meeste vaste lasten je bijna verplichten om via een automatisch incasso te betalen. Ik heb, waar het kan dit omgezet naar betaling per factuur. En dan via Billhop betaal ik de factuur.
Maar jij betaald Vattenval dus met je cc. En je hebt meer vaste lasten die je op deze manier betaald?

Ik betaal Unive per factuur. en dus indirect met Plutus. Ik zit bij BudgetEnergie, en die brengen extra kosten in rekening als je wilt betalen per factuur. Dus dat levert niks op. Dan zitten wij bij Vodafone, en daar kan je niet zomaar per factuur betalen helaas. Het is dus per contract even uitzoeken wat er wel en niet mogelijk is.

Zodoende werd ik getriggered dat jij je vaste lasten betaalde met de de gratis 3% kaart. Mogelijk maak jij gebruik van andere bedrijven die je wel toestaan per factuur, of nog beter direct met cc je rekening te betalen :)
De Vattenfall heb ik op acceptgiro laten zetten, heb daar even achteraan gebeld. Vervolgens krijg je dan maandelijks een factuur die je met de CC kan betalen. Je betaald dan wel iets meer, paar euro. Maar met de energieprijzen van nu is dat peanuts.

Voor de rest hebben wij bepaalde rekeningen die we betalen moeten voor mijn dochter ( zorg ), deze worden niet vergoedt, is k*t natuurlijk, maar voordeel is dat ik een betaalregeling heb getroffen ( niet dat ik het niet betalen kan, maar zo kan ik het betalen middels een factuur, die ik vervolgens weer met CC kan betalen )

Dan is er nog mijn auto, zodra ik een beurt oid heb gehad, heb ik afgesproken met de dealer dat ik deze niet overmaak, maar betaal bij hun in de garage. Met natuurlijk de CC.. ( Best wel erg als ik het allemaal zo terug lees hahah )

Kwa verdere vaste lasten is het best lastig idd, maar wanneer Visa/Mastercard 'straks' overal wordt geaccepteerd, zal het misschien ook makkelijker gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Dat Billhop, zal ik mij ook eens in verdiepen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Skrunsies schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:23:
[...]

[...]

De Vattenfall heb ik op acceptgiro laten zetten, heb daar even achteraan gebeld. Vervolgens krijg je dan maandelijks een factuur die je met de CC kan betalen. Je betaald dan wel iets meer, paar euro. Maar met de energieprijzen van nu is dat peanuts.

Voor de rest hebben wij bepaalde rekeningen die we betalen moeten voor mijn dochter ( zorg ), deze worden niet vergoedt, is k*t natuurlijk, maar voordeel is dat ik een betaalregeling heb getroffen ( niet dat ik het niet betalen kan, maar zo kan ik het betalen middels een factuur, die ik vervolgens weer met CC kan betalen )

Dan is er nog mijn auto, zodra ik een beurt oid heb gehad, heb ik afgesproken met de dealer dat ik deze niet overmaak, maar betaal bij hun in de garage. Met natuurlijk de CC.. ( Best wel erg als ik het allemaal zo terug lees hahah )

Kwa verdere vaste lasten is het best lastig idd, maar wanneer Visa/Mastercard 'straks' overal wordt geaccepteerd, zal het misschien ook makkelijker gaan. :)
Niks ergs aan. Hoe meer je kan betalen met de kaart hoe beter.

Maar hoe betaal jij een factuur met je cc? Billhop is een manier om een factuur met je cc te betalen, maar die brengen 3% kosten in rekening per factuur, dus dat is voor jou niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:30:
[...]

Niks ergs aan. Hoe meer je kan betalen met de kaart hoe beter.

Maar hoe betaal jij een factuur met je cc? Billhop is een manier om een factuur met je cc te betalen, maar die brengen 3% kosten in rekening per factuur, dus dat is voor jou niet interessant
Oh dat scheelt mij dan weer lezen hahahha..

Bij Eneco weet ik het niet, maar heb toenertijd Vattenfall speciaal om die reden genomen :) Wanneer ik dus een factuur van hun krijg zit daar een link bij.. Dan kan ik kiezen voor Ideal of CC. Datzelfde geldt ook voor die zorgrekening. Dus niet mijn standaard zorg ( Friesland in mijn geval ), maar de extra kosten die wij voor onze dochter maken. Aangezien we daar een soort van regeling hebben, krijg ik daar dus ook een link met een optie voor Ideal of CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Dus kwa facturen heb ik dan als vaste lasten alleen de Vattenfall en die zorg van mijn dochter, plus zo af en toe een rekening voor de auto. Meer heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Skrunsies schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:34:
[...]

Oh dat scheelt mij dan weer lezen hahahha..

Bij Eneco weet ik het niet, maar heb toenertijd Vattenfall speciaal om die reden genomen :) Wanneer ik dus een factuur van hun krijg zit daar een link bij.. Dan kan ik kiezen voor Ideal of CC. Datzelfde geldt ook voor die zorgrekening. Dus niet mijn standaard zorg ( Friesland in mijn geval ), maar de extra kosten die wij voor onze dochter maken. Aangezien we daar een soort van regeling hebben, krijg ik daar dus ook een link met een optie voor Ideal of CC.
Oke, top. Dat was m'n vraag :P. Je krijgt via de site een link en de mogelijkheid voor betalen met cc.

Mijn leveranciers geven die mogelijkheid helaas niet. Dus gebruik ik Billhop. Zo betaal ik eerst 3% extra, en daarna gaat er 8% vanaf. Dus netto alsnog 5% cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:56
enermax schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:44:
@Tomba Offtopic: Ja dat is wel jammer dat het topic dicht moest. Misschien in de toekomst als het Invite systeem weg is, dat het weer open mag. Ik zie op telegram dat ze de fysieke kaarten testen en geruchten over Curve partnership. Afwachten, gelukkig werkt Plutus ook goed.
In de App staat nu een algemene code.... Zou dat een reden kunnen zijn om het topic weer te kunnen openen?

If you don't have a hi Web3 Neo-Bank account yet, please sign up for free at https://hi.com/ using referral code '****'

Niet mijn referral, staat in Hi app bij de actie 'Hi world cup 2022'

Zo kan iedereen kaart aanvragen zonder persoonlijke referral...

Als dat ook niet de bedoeling is kan dit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:36:
[...]

Oke, top. Dat was m'n vraag :P. Je krijgt via de site een link en de mogelijkheid voor betalen met cc.

Mijn leveranciers geven die mogelijkheid helaas niet. Dus gebruik ik Billhop. Zo betaal ik eerst 3% extra, en daarna gaat er 8% vanaf. Dus netto alsnog 5% cashback.
Heb jij voor 20.000€ aan Plutus in staking staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Tomba schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:01:
[...]

Heb jij voor 20.000€ aan Plutus in staking staan dan?
Het is niet helemaal €20k nu. Maar ja, 2000 PLU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:04:
[...]

Het is niet helemaal €20k nu. Maar ja, 2000 PLU
Kanonnen, dan snap ik dat je zoveel PLU binnen trekt :p Voor mij gaat de prijs van 250 PLU al veel te ver hahaha. Zie dat Pluton nu op €8,50 staat dus met 8% moet je dus 212.500€ uitgeven via je Plutus kaart voor je het er uit haalt, pfoe.
Dan is Hi toch wel stukkie goedkoper ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 19-11-2022 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Tomba schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:11:
[...]

Kanonnen, dan snap ik dat je zoveel PLU binnen trekt :p Voor mij gaat de prijs van 250 PLU al veel te ver hahaha
Wat je kan doen, is voor Premium gaan zonder staking. Wat Skrunk ook doet.

Dan gebruik je bijvoorbeeld je 3 perks voor Netflix, Spotify en Prime. Dan betaal je per maand €15 meer dan wat je nu kwijt bent. En daar krijg je voor €30 aan PLU terug.

En dan ga je alles met die kaart betalen. €1000 per maand gemiddeld moet lukken als je een beetje je best doet. Dat geeft je dan nog €30 per maand aan PLU.

Bij elkaar dus €60 aan PLU. Stel dat PLU op €9 blijft staan dan heb je na 37 maanden 250 PU gespaard en ga je naar 4%.

Zelf heb ik die 2000 PLU goedkoop vanwege een dikke trade. Mijn gemiddelde inkoopprijs per PLU zit rond de €2.70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Tomba schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:11:
[...]
Dan is Hi toch wel stukkie goedkoper ;)
Hi is een stuk goedkoper. Ik ga bij HI voor de lol denk ik ook nog wel een silver of gold kaart aanvragen. Maar ik vertrouw die gasten eigenlijk niet. Ze leunen teveel op invites, ze vertellen onwaarheden op de site en pushen gewoon erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:20:
[...]

Wat je kan doen, is voor Premium gaan zonder staking. Wat Skrunk ook doet.

Dan gebruik je bijvoorbeeld je 3 perks voor Netflix, Spotify en Prime. Dan betaal je per maand €15 meer dan wat je nu kwijt bent. En daar krijg je voor €30 aan PLU terug.

En dan ga je alles met die kaart betalen. €1000 per maand gemiddeld moet lukken als je een beetje je best doet. Dat geeft je dan nog €30 per maand aan PLU.

Bij elkaar dus €60 aan PLU. Stel dat PLU op €9 blijft staan dan heb je na 37 maanden 250 PU gespaard en ga je naar 4%.

Zelf heb ik die 2000 PLU goedkoop vanwege een dikke trade. Mijn gemiddelde inkoopprijs per PLU zit rond de €2.70
Als Premium een hogere cashback zou geven zou t wellicht de moeite zijn maar 10€ extra uitgeven voor 1 extra perk zodat je 10€ extra aan PLU kan scoren klinkt mij onlogisch in de oren. Tot nog toe in 3 weken 2.75 PLU gesprokkeld (zou meer moeten zijn maar Curve heeft geïncasseerd van de verkeerde creditcard dus die PLU gaan al aan me voorbij en de Lidl perk lijkt voor mij niet te werken, 4x bij Lidl geshopt, alleen de 3% cashback) dus met die snelheid zit ik na zo’n 250 weken (4.8 jaar) ook op 250 PLU

BTW waar kopen jullie überhaupt PLU? Coinbase staat me kopen niet toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8ug96FhO8PIXQzpD9J5iEzOBYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZfV0py650cmrLbDHb4vIME8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 19-11-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Tomba schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:28:
[...]

Als Premium een hogere cashback zou geven zou t wellicht de moeite zijn maar 10€ extra uitgeven voor 1 extra perk zodat je 10€ extra aan PLU kan scoren klinkt mij onlogisch in de oren. Tot nog toe in 3 weken 2.75 PLU gesprokkeld (zou meer moeten zijn maar Curve heeft geïncasseerd van de verkeerde creditcard dus die PLU gaan al aan me voorbij en de Lidl perk lijkt voor mij niet te werken, 4x bij Lidl geshopt, alleen de 3% cashback) dus met die snelheid zit ik na zo’n 250 weken (4.8 jaar) ook op 250 PLU :D
Je kan met je Curve kaart "Go back in time" gebruiken om die transacties alsnog via Plutus te laten gaan.
Als een perk niet afgaat, even een ticket aanmaken, dan krijg je deze alsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:30:
[...]

Je kan met je Curve kaart "Go back in time" gebruiken om die transacties alsnog via Plutus te laten gaan.
[…]
Dat kan niet met de Curve kosten zelf helaas. Heb daarvoor ticket ook geopend bij Curve maar ja die helpdesk daar reageert gewoon helemaal niet ;)
Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:30:
[...]

Als een perk niet afgaat, even een ticket aanmaken, dan krijg je deze alsnog
Even een ticket aanmaken done, reactie tot op heden niets :p
Maar goed ze zijn de achterstand aan t weg werken dus dat zal wel goed komen. Alleen wel kl.ten dat t er op lijkt dat ik voor de Lidl perk dan maandelijks een ticket aan moet maken want geen van de 4 bezoeken geeft de Perk. Niet raar op zich overigens want de afschrijving bevat nergens het woord Lidl…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Tomba schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:33:
[...]
Even een ticket aanmaken done, reactie tot op heden niets :p
Maar goed ze zijn de achterstand aan t weg werken dus dat zal wel goed komen. Alleen wel kl.ten dat t er op lijkt dat ik voor de Lidl perk dan maandelijks een ticket aan moet maken want geen van de 4 bezoeken geeft de Perk. Niet raar op zich overigens want de afschrijving bevat nergens het woord Lidl…
Wel herkenbaar, ik had dat inderdaad ook bij de LIDL. Eenmaal, want een andere stond de naam wel in de transactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
@Tomba Ik kocht ze op Kucoin.

Ik ben het trouwens wel met je redenering eens dat je eigenlijk snel wilt proberen je inleg terug te verdienen met cashback. Een hogere tier nemen, qua staking is in principe niet rendabel. Voor mij is dit ook een investering in het product zelf. Ik gok, op basis van mijn beperkte kennis dat PLU meer waard zal worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Skrunsies schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:23:
[...]

offtopic:
Dus als ik het goed begrijp: Vattenfall bellen om te vragen of het met factuur kan ipv automatische incasso. En de factuur die je krijg kan je ook gewoon met CC betalen (is geen acceptgiro?). Heb ik dat goed zo?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 11:45
lubbertkramer schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:50:
Eindelijk is mijn Plutus kaart sinds afgelopen week onderweg na ruim een halfjaar wachten.
Het is echt jammer dat het zolang heeft geduurd voor mijn kaart binnenkwam, maar dat zullen velen gok ik met mij delen. Nu langzaam BF op gang komt zullen de uitgaven via de Plutus/Curve combinatie alleen maar meer worden naast de gewone dagelijkse uitgaven.

Na een maandje (normale) uitgaven een 18 PLU verdiend op allerlei diverse aankopen. Van 20 euro in de snackbar tot X euro bij Ikea tot kaarten voor Aida de musical....daarboven bij de meeste aankopen ook nog cashback via de gewone wegen CashbackXL/Shopbuddies of extra 1% cashback van Curve. Hier is bij ons beiden nu de Curve kaart het standaardbetaalmiddel en alleen bij weigering switchen we naar de betaalpas van de bank. We zien het echt als een extraatje zoals we ook opsparen bij de eerder benoemde cashbacksites op uitgaven die je normaal ook doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMGxiGkYW_KEj2Wxb15fIwAQOL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EAPKjgdzXBhLZ229AGUrvIZO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 19-11-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorbie
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
En doen jullie dan ook allemaal KYC op Plutus ?

Als je zo enkele kaarten hebt, strooi je je credentials toch wel erg rond op het www

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:28:
BTW waar kopen jullie überhaupt PLU? Coinbase staat me kopen niet toe
Via Plutus (web-app) zelf. Je moet dan geld op je account hebben, niet alleen op je card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:34

knakworst

Get more sats!

dorbie schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:19:
En doen jullie dan ook allemaal KYC op Plutus ?

Als je zo enkele kaarten hebt, strooi je je credentials toch wel erg rond op het www
Goed punt. Maar een kaart waar je 75k per jaar mee kan spenderen, dan is KYC verplicht.
Ze hebben minimaal een rijbewijs nodig.

https://support.plutus.it...n-KYC-on-account-creation
https://plutus.it/privacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-06 00:36
Meer mensen die hun kaart na een halfjaar nog steeds niet binnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:53:
[...]
offtopic:
Dus als ik het goed begrijp: Vattenfall bellen om te vragen of het met factuur kan ipv automatische incasso. En de factuur die je krijg kan je ook gewoon met CC betalen (is geen acceptgiro?). Heb ik dat goed zo?
Yep klopt als een bus :)

Je vraagt inderdaad om het handmatig te mogen betalen. Dus dat ze automatische incasso stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-06 17:47
Patroo schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:36:
Meer mensen die hun kaart na een halfjaar nog steeds niet binnen hebben?
Nope, mei aangevraagd en 4 weken geleden gerapporteerd als lost. Wanneer ik eind december nog steeds geen kaart heb geef ik het op. Ik ga van de week contact met support zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-06 17:30
Skrunsies schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:48:
[...]

Yep klopt als een bus :)

Je vraagt inderdaad om het handmatig te mogen betalen. Dus dat ze automatische incasso stopzetten.
Bij Zilveren Kruis (jaren geleden) was het of automatisch betalen, of een acceptgiro. Zou mooi zijn wanneer in de toekomst meer vaste lasten betaald kunnen worden met een credit card (tv/internet, huur/hypotheek, verzekeringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-06 01:32

Rouwette

Rouwette.com

Ik had de kaart binnen 2 weken binnen. September aangevraagd en nu al een tijdje in gebruik

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 07:01
Ik heb nu al vanalles en nog wat geprobeerd maar ik slaag er dus niet in geld naar Plutus over te maken. Ook niet met een Revolut rekening die op mijn naam staat. Nog iemand een idee? Ik gebruik mijn naam als bestemmeling, in de opmerking zet ik ook mijn naam. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:21

St@m

@ Your Service

CK3v1N schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:21:
Ik heb nu al vanalles en nog wat geprobeerd maar ik slaag er dus niet in geld naar Plutus over te maken. Ook niet met een Revolut rekening die op mijn naam staat. Nog iemand een idee? Ik gebruik mijn naam als bestemmeling, in de opmerking zet ik ook mijn naam. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen?
In de opmerking niet je naam zetten?
Gewoon doen zoals aangegeven. Dus versturen naar <je naam die je bij Plutus hebt opgegeven> met het rekeningnummer wat in de app staat.

En anders toch even contact opnemen met support.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 21-11-2022 07:42 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

lubbertkramer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:26:
[...]

Na een maandje (normale) uitgaven een 18 PLU verdiend op allerlei diverse aankopen. Van 20 euro in de snackbar tot X euro bij Ikea tot kaarten voor Aida de musical....daarboven bij de meeste aankopen ook nog cashback via de gewone wegen CashbackXL/Shopbuddies of extra 1% cashback van Curve. Hier is bij ons beiden nu de Curve kaart het standaardbetaalmiddel en alleen bij weigering switchen we naar de betaalpas van de bank. We zien het echt als een extraatje zoals we ook opsparen bij de eerder benoemde cashbacksites op uitgaven die je normaal ook doet.

[Afbeelding]
Das best knap in een maandje.. welke kaart heb je dan? Ik zit na bijna anderhalve maand op 11.6 PLU en kan tot op 2000 euro aan uitgaven per maand PLU krijgen (5 euro kaart), en ik zit dicht tegen de 3.5k aan qua betalingen met de kaart.
Maar sowieso, je PLU wordt toch pas na 45 dagen vrijgegeven? Dus lijkt me dat je de kaart al langer dan een maandje gebruikt. Maar ik laat me graag leren hoe ik meer PLU kan vergaren :p

Nouja, nog een dik half jaar en dan wordt het mooi, dan kan ik ook bij de AH betalen, en bij de Bruna (werd de cc ook geweigerd zaterdag).

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 21-11-2022 11:04 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
St@m schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:54:
[...]

Das best knap in een maandje.. welke kaart heb je dan? Ik zit na bijna anderhalve maand op 11.6 PLU en kan tot op 2000 euro aan uitgaven per maand PLU krijgen (5 euro kaart), en ik zit dicht tegen de 3.5k aan qua betalingen met de kaart.
Maar sowieso, je PLU wordt toch pas na 45 dagen vrijgegeven? Dus lijkt me dat je de kaart al langer dan een maandje gebruikt. Maar ik laat me graag leren hoe ik meer PLU kan vergaren :p

Nouja, nog een dik half jaar en dan wordt het mooi, dan kan ik ook bij de AH betalen, en bij de Bruna (werd de cc ook geweigerd zaterdag).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Am3qtiUHlWikYCWfoYUzHgi4DAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a0E5KKX9Jk7O1FvCB3gZi6zd.png?f=fotoalbum_large

Mijn eerste betaling was op 21 oktober voor een (gratis) Curve kaart nog niet beseffende dat het goedkoper was om gelijk naar Curve Black te gaan |:(

Wel benieuwd waarom je het knap vind? De strekking is nu gewoon alles kopen via Plutus/Curve van het kraslot van twee euro tot het peuterzwemmen tot de starbucks tot het shoppen bij Ikea tot alle abonnementen als HBO, Disney+, Skyshowtime tot zelfs mijn Tweakers abo tot alle online aankopen. En tip is om voor iedereen alles te willen kopen, wij gaan bijvoorbeeld met de hele familie naar Aida de musical (kostenplaatje 850 euro) maar wij hebben de kaarten voor iedereen gekocht via Curve -> Plutus en daardoor dus 3+ PLU over de aankoop. Curve is de standaard betaalkaart op onze iPhone's en pas bij weigering switchen we naar onze Rabo betaalpas in Apple Pay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbYT2B7khfv9uPtmGl8UjIrQN_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xbdbwnng8v5UBUO2zqe7asn7.png?f=fotoalbum_large

Ik heb gewoon de kaart van Plutus (geen idee of er meerdere zijn) en van Curve heb ik de Curve Black variant. Vanwege aankopen voor het nieuwe huis haal ik Curve eruit op dit moment en vanwege de verwachting dat januari uiterlijk februari Mastercard werkt via de AH app bij bezorging gaat dan ook AH via Curve lopen ( De digitale betaalpas -> https://nieuws.ah.nl/albe...rt-de-digitale-betaalpas/). Ik maak echt veel gebruik van de GBIT functie bij Curve omdat het geld op Plutus zetten niet altijd instant is dus heb binnen Curve daarvoor nog mijn Rabo Creditcard gekoppeld. Van het weekend bijvoorbeeld voor 1000 euro aan spullen in de aanbieding gekocht bij Praxis (online) en vanmorgen geld op Plutus gezet en via GBIT omgezet naar Plutus i.p.v. Rabobank creditcard.

Toevallig was afgelopen zaterdag de 19e november mijn gratis maand premium bij Plutus verlopen dus heb weer premium verlengd omdat ik al boven de 2000 euro zat op dat moment voor deze maand. Ik verwacht tot en met maart in ieder geval Plutus Premium te gebruiken vanwege de nieuwe woning en mocht AH dan om zijn dan blijft het denk ik Premium (daar gaat alleen al maandelijks 1000 euro heen) anders tijdelijk terug naar Everyday
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FTLxYrZ-lUH5lcoub15wKuoTLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d9xWhdfALd9ayhhtVAvGMDNG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 21-11-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Duidelijk, je hebt dus plutus premium :p
Dan kun je tot 22.500 rewards krijgen. Dat verklaart het.

Zodra ik bij de AH kan shoppen met CC ga ik denk ik ook over naar premium.

Maar wel apart dat je dan al available PLU hebt, maar wellicht is dat ook anders met een premium kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
St@m schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:04:
Duidelijk, je hebt dus plutus premium :p
Dan kun je tot 22.500 rewards krijgen. Dat verklaart het.

Zodra ik bij de AH kan shoppen met CC ga ik denk ik ook over naar premium.

Maar wel apart dat je dan al available PLU hebt, maar wellicht is dat ook anders met een premium kaart.
De beschikbare PLU kreeg ik bij de kaart, was volgens mij een cadeautje vanwege het lange wachten net als de maand gratis premium. De 20 euro heb ik zelf betaald bij aanvragen kaart, soort garantie leek dat toen voor Plutus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VuTiW-Qq4RfXZ2nHhl07rnoh74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hINqkX81xhIgF6OOJrFxdX8z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

lubbertkramer schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:26:
[...]

De beschikbare PLU kreeg ik bij de kaart, was volgens mij een cadeautje vanwege het lange wachten net als de maand gratis premium. De 20 euro heb ik zelf betaald bij aanvragen kaart, soort garantie leek dat toen voor Plutus.

[Afbeelding]
Check, helemaal duidelijk! Tnx voor de toelichting. Verder doe ik hetzelfde als jij. Alles met Curve en via GBIT naar Plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-06 00:36
glatuin schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:54:
[...]

Nope, mei aangevraagd en 4 weken geleden gerapporteerd als lost. Wanneer ik eind december nog steeds geen kaart heb geef ik het op. Ik ga van de week contact met support zoeken.
Heb de mijne ergens in de zomer al als lost gerapporteerd. Mijn eerste kaart werd verstuurd zonder huisnummer, nog steeds vaag hoe dat kan. Begin oktober mail gekregen dat ze weer begonnen waren met kaarten versturen, maar het is bijna december en nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
St@m schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:38:
[...]

In de opmerking niet je naam zetten?
Gewoon doen zoals aangegeven. Dus versturen naar <je naam die je bij Plutus hebt opgegeven> met het rekeningnummer wat in de app staat.

En anders toch even contact opnemen met support.
Blijft terugkomen, wat ik ook probeer. Is er een mogelijkheid om mijn 'payee' naam te veranderen in Plutus? Dat zijn nu mijn initialen om 1 of andere manier...

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CK3v1N schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:09:
[...]

Blijft terugkomen, wat ik ook probeer. Is er een mogelijkheid om mijn 'payee' naam te veranderen in Plutus? Dat zijn nu mijn initialen om 1 of andere manier...
Payee name moet je naam zijn. Als je die niet kunt aanpassen lijkt het het me dat je bij Plutus aan de bel moet trekken. Of je vult je initialen in, weet niet of je dat al hebt geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 21-11-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ja initialen ook geprobeerd. Echt alle mogelijke combo's, blijft terugkomen. Vorige week ook een ticket geopend bij Plutus maar geen reactie op gekregen. Einde verhaal voor het begonnen is vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 07:31
Denk een spuit11 vraag, maar de webshop van de Lidl valt ook onder de €10/100% cashback?

Edit: Ja dus. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 22-11-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:48:
[...]

Nu net nog een poging
10.41 SEPA overboeking
10.44 binnen
10.48 top up gedaan
10.48u top up direct binnen

Weekdagen 9.48 en 10.48 lijken dus vooralsnog goede momenten voor de top up ;)
Vandaag stipt 9.48 weer top up gedaan en helaas deze keer niet instant. Het blijft dus toch random (3x goed gegaan hiervoor)

Correctie, near instant, duurde iets meer dan een kwartier dus snel zat :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 22-11-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igi0n
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 19:42
Tomba schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:51:
[...]

Vandaag stipt 9.48 weer top up gedaan en helaas deze keer niet instant. Het blijft dus toch random (3x goed gegaan hiervoor)

Correctie, near instant, duurde iets meer dan een kwartier dus snel zat :)
Blijft toch bijzonder. Ik heb gisteravond (rond 20:00) een top-up gedaan maar nog niet verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

igi0n schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:13:
[...]

Blijft toch bijzonder. Ik heb gisteravond (rond 20:00) een top-up gedaan maar nog niet verwerkt.
Mijn advies: doe t 9.48 of 10.48 dan gaat t bij mij tot op heden (near :P) instant. Geen idee waarom overigens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enermax
Je moet er ~7 weken op wachten maar dan heb je wel over €150 plutus ipv je tankbedrag. Normaal tanken geeft je ~€2 terug en onbemand tanken ~€4.50. Het duurt Curve 1 dag en daarna Plutus 7 dagen om je 150 euro reservering van tankstation te verwerken. Dan pas start de 6 weken voor je cashback.

Het werkt ook bij Shell en dan kun je het combineren met de €10 perk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZEh1INnk3oJa70EyMtevYBHQ5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o9eXNtDnWVehgO3WeVpCYN5f.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door enermax op 22-11-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
enermax schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:16:
Je moet er ~7 weken op wachten maar dan heb je wel over €150 plutus ipv je tankbedrag. Normaal tanken geeft je ~€2 terug en onbemand tanken ~€4.50. Het duurt Curve 1 dag en daarna Plutus 7 dagen om je 150 euro reservering van tankstation te verwerken. Dan pas start de 6 weken voor je cashback.

Het werkt ook bij Shell en dan kun je het combineren met de €10 perk.
[Afbeelding]
6 weken cashback? Het is toch 40 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Dacuuu schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:37:
[...]
6 weken cashback? Het is toch 40 dagen?
45 dagen ~6.5weken om precies te zijn ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksWY3iaQPyYqbI--9WjU-iCfmGs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H0VfmkFregA7byiAyKP11QPk.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door enermax op 22-11-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Hoe is jullie ervaring met tanken?

Vanochtend bij de onbemande esso werd helaas mijn kaart niet geaccepteerd. Ik tank vrij regelmatig dus zou lekker zijn als ik ergens kan tanken met die kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-06 19:56
Ik tank altijd via de curve kaart, maar rechtstreeks is het ook wel eens gelukt. Was bij een Tango.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
Jelmer93 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:05:

Vanochtend bij de onbemande esso werd helaas mijn kaart niet geaccepteerd. Ik tank vrij regelmatig dus zou lekker zijn als ik ergens kan tanken met die kaart
@Jelmer93 Ik probeer meestal Plutus, maar bovenstaand plaatje geeft beide Curve aan. Dus waarschijnlijk Plutus geweigerd.

Misschien Curve black kaart pakken samen met de plutus Curve perk. Je moet dan 500 euro uitgeven om geen verlies te lijden. Je kunt 3 winkels kiezen voor 1% teruggave. Als je dan Amazon/Shell/Lidl(ook online)/Jumbo/Ikea pakt dan moet dat wel lukken. Lijst retailers: https://www.curve.com/legal/curve-rewards-and-cash/ Opmerking dat bij mij sommige Jumbos niet lukken helaas.
En als je geen 500 euro uitgeeft maar 400, ook geen ramp. Go back in time functie is belangrijk voro plutus omdat top ups een drama is. Dan betaal je even met de echte credit kaart en later zet je het om naar plutus. Daarbovenop is de gratis reisverzekering leuk meegenomen. Ik heb zelf de Curve kaart via telefoon NFC en vriendin dezelfde kaart ook via NFC. Zo kan zij overal voor betalen zonder mijn aanwezigheid.

[ Voor 50% gewijzigd door enermax op 22-11-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 20:16

Ypho

Allround Nerd

Jelmer93 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:05:

Onbemand werkt bij mij ook niet, enorm irritant. Volgens mij las ik laatst ergens in de FAQ van ze dat dit klopt. Met curve lukt dit wel. Het nadeel is alleen dat Curve met een dag de reservering heeft omgezet naar het daadwerkelijke bedrag, en Plutus hier soms lang over kan doen. Mijn laatste keer was 11e tanken, 12e Curve definitief, 21e Plutus definitief. Ben totaal 10 dagen ruim 130 euro "kwijt" geweest. Overigens staat bij Plutus nog steeds de reservering op 200 euro, en nergens de daadwerkelijke afboeking. Het is puur toeval dat het verschil tussen 2 screenshots van het saldo precies de 200 euro minus het tank-bedrag was.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
enermax schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:09:
[...]

@Jelmer93 Ik probeer meestal Plutus, maar bovenstaand plaatje geeft beide Curve aan. Dus waarschijnlijk Plutus geweigerd.

Misschien Curve black kaart pakken samen met de plutus Curve perk. Je moet dan 500 euro uitgeven om geen verlies te lijden. Je kunt 3 winkels kiezen voor 1% teruggave. Als je dan Amazon/Shell/Lidl(ook online)/Jumbo/Ikea pakt dan moet dat wel lukken. Lijst retailers: https://www.curve.com/legal/curve-rewards-and-cash/ Opmerking dat bij mij sommige Jumbos niet lukken helaas.
En als je geen 500 euro uitgeeft maar 400, ook geen ramp. Go back in time functie is belangrijk voro plutus omdat top ups een drama is. Dan betaal je even met de echte credit kaart en later zet je het om naar plutus. Daarbovenop is de gratis reisverzekering leuk meegenomen. Ik heb zelf de Curve kaart via telefoon NFC en vriendin dezelfde kaart ook via NFC. Zo kan zij overal voor betalen zonder mijn aanwezigheid.
Dat van verlies begrijp ik niet helemaal de black kaart is immers gratis bij een curve perk. dus dat kost feitelijk niks. Ik zit er wel aan te denken als ik meer curve/plutus ga gebruiken om bij curve een subscription van 3Eu te nemen zodat ik over meer betalingen een cashback krijg. Top ups gaan inmiddels door de week instant icm Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jelmer93 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:51:
[...]

Dat van verlies begrijp ik niet helemaal de black kaart is immers gratis bij een curve perk. dus dat kost feitelijk niks. Ik zit er wel aan te denken als ik meer curve/plutus ga gebruiken om bij curve een subscription van 3Eu te nemen zodat ik over meer betalingen een cashback krijg. Top ups gaan inmiddels door de week instant icm Rabobank.
Welke subscription van 3€ bedoel je?
https://www.curve.com/plans/
Ik denk dat het er vooral in zit dat er als je onder de 2000€ per maand blijft je net zo goed Curve X kan nemen wat 'maar' 5€ per maand is. Als je 500€ uit geef bij de locaties waar je 1% cashback krijgt heb je die 5€ er dus uit. Anders is het interessanter om een andere perk te nemen die meer oplevert en de 5€ Curve X variant te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 22-11-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
Jelmer93 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:51:
[...]
Standaard krijg je 10 euro terug van Spotify/Netflix/Lidl/Shell. Als je dan Curve erbij neemt kost dat 5 euro (perk) + 10 euro black. Je krijgt 10 euro PLU terug dus moet je nog 5 euro verdienen met de 3 shops 1% van Curve-> 1% van 500 euro = 5 euro.

Ik zelf heb 2 kaarten en 2 subscriptions (4perks). Voorbeeld met 650 euro uitgaven. Dan verdien je 22.50pmaand + "gratis netflix en Spotify".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYS1N7oYmUuZTjJo27CVglmPXCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxTr2nKWD6YRGfd2jvE3Od5Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door enermax op 22-11-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Tomba schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:31:
[...]

Welke subscription van 3€ bedoel je?
https://www.curve.com/plans/
Ik denk dat het er vooral in zit dat er als je onder de 2000€ per maand blijft je net zo goed Curve X kan nemen wat 'maar' 5€ per maand is. Als je 500€ uit geef bij de locaties waar je 1% cashback krijgt heb je die 5€ er dus uit. Anders is het interessanter om een andere perk te nemen die meer oplevert en de 5€ Curve X variant te nemen.
Ik heb al Curve black met een cashback Perk bij Plutus van 10.
Echter moet je dacht ik 3eu betalen om boven de 300 euro nog cashback te krijgen bij plutus.
Bij het ophogen bij Plutus naar 2500 dacht ik krijg je 2 extra perks. Daar zou ik inderdaad Shell/Lidl kunnen gebruiken.

Edit: die perk is inderdaad 5, maar aan de andere kant die verdien je terug door 1 extra perk

[ Voor 5% gewijzigd door Jelmer93 op 22-11-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jelmer93 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:04:
[...]

Ik heb al Curve black met een cashback Perk bij Plutus van 10.
Echter moet je dacht ik 3eu betalen om boven de 300 euro nog cashback te krijgen bij plutus.
Bij het ophogen bij Plutus naar 2500 dacht ik krijg je 2 extra perks. Daar zou ik inderdaad Shell/Lidl kunnen gebruiken.

Edit: die perk is inderdaad 5, maar aan de andere kant die verdien je terug door 1 extra perk
De grens is 250€ en niet 300€ en ook Plutus heeft geen abo van 3€ per maand. Er is tevens geen Plutus abo waarmee je naar 2500 gaat, wel Everyday a 4,99 voor 2 perks en 2000€ per maand en Premium a 14,99 voor 3 perks en 22500 per maand:
https://plutus.it/accounts

@enermax heb jij 2 Plutus cards aan je Curve hangen?

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 22-11-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMess
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06 21:43
Die top ups blijft wel een dingetje. Vanochtend 150 euro naar Plutus, om 10:17 2 maal card top up van 75 gedaan en deze waren instant. Vanmiddag 16:01 weer 2 maal 75 top up en deze niet instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Tja, het duurt soms een dagje inderdaad. Ik heb inmiddels al een aantal top ups gedaan, komt iedere keer aan. Ik maak me er niet druk over. Betaal gewoon alles via Curve en dan eens in de zoveel tijd een top-up bij Plutus en via gbit met Plutus betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:40
MadMess schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:32:
Die top ups blijft wel een dingetje. Vanochtend 150 euro naar Plutus, om 10:17 2 maal card top up van 75 gedaan en deze waren instant. Vanmiddag 16:01 weer 2 maal 75 top up en deze niet instant.
Top up : 24h, Depostit from clear junction : nog eens 24h.

Wel topups vanaf €500 want anders ben je meer met dit beter dan met wat anders.
Gewoon avondje gbit swipen op je curve en je bent er dan wel snel klaar mee.

Toch, die funds op je kaart krijgen, moet toch sneller kunnen mijn inziens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
Tomba schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:13:
[...]
@enermax heb jij 2 Plutus cards aan je Curve hangen?
Heb ik wel maar eigenlijk niet nodig. De 2e kaart is alleen voor Netflix en Spotify. En als ik meer dan 2500 euro uitgeef op kaart 1 zou ik de 2e kaart kunnen gebruiken. Ik heb echter die maand erop shell eenmalig erbij genomen (3e perk) en dan kun je GoBackInTime tot 22.500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik vind die topups geen probleem, gewoon een dotje geld op de kaart zetten.. of maken jullie elke keer 50 euro over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:34
Ik loop weer eens te klooien met afschrijving van een abonnement, in dit geval DisneyPlus. Als ik dat via Paypal doe, moet ik dan ook de Plutus kaart als voorkeur zetten in mijn PayPal?
Ik wil dat alleen mijn DisneyPlus van de kaart wordt afgeschreven.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 02:53
Bushalte schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:05:
Ik loop weer eens te klooien met afschrijving van een abonnement, in dit geval DisneyPlus. Als ik dat via Paypal doe, moet ik dan ook de Plutus kaart als voorkeur zetten in mijn PayPal?
Ik wil dat alleen mijn DisneyPlus van de kaart wordt afgeschreven.
Je kan bij automatische betalingen kiezen bij Disney waar het eerst van wordt afgeschreven, Paypal saldo of van welke kaart. Standaard staat Paypal saldo aan, dat kan je met tabje erachter uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:34
Niann-Tsyr schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:38:
[...]

Je kan bij automatische betalingen kiezen bij Disney waar het eerst van wordt afgeschreven, Paypal saldo of van welke kaart. Standaard staat Paypal saldo aan, dat kan je met tabje erachter uitzetten.
Duidelijk. Ik zie nu inderdaad staan dat die voorkeur iets aangeeft voor online betalingen. Dank ;)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Niann-Tsyr schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:38:
[...]

Ik zie die optie niet kan je een screenshotje delen ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Tomsworld schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:54:
[...]

Ik zie die optie niet kan je een screenshotje delen ?
Ik heb het geprobeerd, maar krijg een zwart scherm als ik screenshot neem van de app. Ben nu niet thuis om het op de laptop te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Als je je perks niet wilt wisselen voor de volgende maand hoef je dan niets te doen? Bij next month staat nu niets ingevuld vandaar de twijfel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RufC2HBnhKvYnRrqZR9alO6MGJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8YuJ4KVU9leqEfXa1q0vmja.jpg?f=fotoalbum_large
Wanneer is trouwens de rollover? Is dat gewoon per de eerste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:26
Tomba schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:58:
Als je je perks niet wilt wisselen voor de volgende maand hoef je dan niets te doen? Bij next month staat nu niets ingevuld vandaar de twijfel:
[Afbeelding]
Klopt. Dan hoef je niets te doen.
De roll-over is op de eerste van de maand (UK tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:38
Tomba schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:58:
[Afbeelding]
Je moet iedere maand opnieuw je perks kiezen, anders heb je niks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 17:09

Rannasha

Does not compute.

iSchel schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:26:
[...]

Nee hoor. Als je niets doet, gaan de perks van de huidige maand gewoon door naar de volgende. Gaat bij mij al maanden goed.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

iSchel schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:26:
[...]

Heb inmiddels de help pagina gevonden;

https://support.plutus.it...029-How-Plutus-Perks-work
If you have not selected anything in your "Next month" section, it will automatically lock in the "Current month" again and the perks selected there.
Dus je reactie klopt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMess
Zijn er mensen die wel eens langer dan 24 uur op een top up hebben gewacht? Ik weet dat de ene instant is en andere rustig een paar uur kunnen duren. Heb er nu 1 die er inmiddels 27 uur over doet en nog niet is verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
MadMess schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:39:
Zijn er mensen die wel eens langer dan 24 uur op een top up hebben gewacht? Ik weet dat de ene instant is en andere rustig een paar uur kunnen duren. Heb er nu 1 die er inmiddels 27 uur over doet en nog niet is verschenen.
Hetzelfde hier. Helaas is het gewoon wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:48

Coldcat

HODL

Waarom steeds die vragen over de top-ups? We weten allemaal dat het soms instant is en soms wat langer duurt. Geef het een paar dagen de tijd en het komt vanzelf. Of stuur een groter bedrag zodat je er minder omkijken naar hebt. Lijkt me een simpele oplossing.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Coldcat schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:09:
Waarom steeds die vragen over de top-ups? We weten allemaal dat het soms instant is en soms wat langer duurt. Geef het een paar dagen de tijd en het komt vanzelf. Of stuur een groter bedrag zodat je er minder omkijken naar hebt. Lijkt me een simpele oplossing.
Persoonlijk heb ik niet zo graag veel geld daar lang staan gewoon een gevoel zal wel beteren als ze wat langer bestaan.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Zijn er mensen die wel eens langer dan 24 uur op een top up hebben gewacht?
Sowieso in het weekend en andere momenten buiten kantoortijden.
En een keer een avond+dag, dan duurt het langer dan 24u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
nvm, dat is de card topup... 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door Jelmer93 op 23-11-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMess
In die zin wachten we het wel af, ga het gewoon 1 keer in de maand doen en dan maar via Curve alles via gbit omzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MadMess schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:09:
In die zin wachten we het wel af, ga het gewoon 1 keer in de maand doen en dan maar via Curve alles via gbit omzetten
Als je t een beetje uitmikt (prijs laag, PLU schommelt tussen de 7.50 en 10€) pak je dan ook wat extra Pluton mee.

Anoniem: 710428

en ja hoor, weer exact op de 49e minuut een topup gedaan en stond er instantly op, top ups voor mij zijn dus op 19e en 49e minuut. Heeft met een update schedule te maken tussen deze minuten 19 en 49e minuut komt het in een wachtrij en dan wordt pas rond de 49e of 19e minuut de wachtrij weer leeggemaakt en verzonden.

Anoniem: 710428

Ja ik heb ook weleens 30+ uur moeten wachten door de weeks,
Pagina: 1 ... 16 ... 95 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.