Dik rood doek.Schuurman92 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:34:
Morgen heeft mijn vader een gesprek met iemand van de batterij concurrent. Ik schreef hier een tijdje geleden ook al over dit bedrijf. Dit bieden ze aan:
[...]
En het mooiste nog:
[...]
Achter de terugverdiengarantie staat niet eens een * dus ze zijn wel heel zeker van hun zaak![]()
Nu vind ik het interessant om met bij het gesprek te zijn, ik heb mijn vader sowieso al gezegd dat in zijn situatie een accu voor dit bedrag helemaal niet interessant is.
Waar ik wel benieuwd naar ben of een accu enigzins interessant kan zijn. Zijn situatie;Wat ik zou denken; neem sowieso die airco om te verwarmen en eventueel een simpele accu op één fase zodat hij een beetje buffer heeft. En anders wellicht een omvormer die de zonnepanelen ook terug kan schakelen op het moment dat de accu vol zit en je moet bijbetalen.
- Groot vrijstaand huis, alleen de leefkeuken wordt normaal gesproken verwarmd
- 33 zonnepanelen op zuid
- verwarmd op gas
- hij overweegt een airco te laten plaatsen in de woonkeuken
- "kookt"
elektrisch
Verbruik en opwek heb ik niet goed inzichtelijk. wel weet ik dat hij veeeel meer opwek heeft dan gebruik.
Ik weet het, beetje vage summiere info, maar hij kwam gisteren bij me met de vraag over die batterij concurrent en ben toen eens wat gaan nadenken wat in zijn situatie interessant is.
ps. ik denk dat het voor hem ook een beetje is om bezig te zijn. hij is nu 80 jaar en als je met een accu op 10 jaar terugverdienen zit, moet ie nog even mee
Ik denk dat je er beter weg kan blijven. Deze BV zit hier achter en over de eigenaar zijn links en rechts wat vreemde commentaren te vinden. https://drimble.nl/bedrij...059196955/variouz-bv.html
En ik sluit mij aan bij de andere tweakers, met die leeftijd is het niet zo'n goede deal.
Een airco snap ik, dat is lekker behaaglijk.
Deskundoloog allergie | 214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900
/f/image/qJm0U6FGYq8Rf6bpnnh4YZN9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sbfUb6hZ4kJ5t93FCwHuRpdA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HKmhh7Ch2jdppdjP4Ao2tsUf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/G1J6YIZ2ek1wpLcEEy9kShbd.png?f=fotoalbum_large)