Ik weet niet of het hier mag, maar ik ga toch om wat advies/tips/ervaringen vragen.
Sinds een paar maanden werk ik voor het eerst 10km van m'n werk vandaan (altijd 90+ minuten autorijden vroeger) dus nu wil ik graag een fiets gaan nemen en ben ik hier dus al weken aan het induiken.
Na lang wikken en wegen ben ik als gadget/tweaker geek op de tenways uitgekomen. Ik heb nog nooit een elektrische fiets gehad en al jaren geen normale fiets meer (wel al jaren een mountainbike)
Na wat research neig ik vanuit m'n portemonnee op de 600Pro en mijn hart zegt de O009 want die ziet er klassiek uit, Nu al een week of 2 tussen deze 2 aan het wegen en neig ik toch naar de 600 pro, deze doet eigenlijk alles wat ik van een fiets nodig heeft, is lekker licht ook.
Nu wil ik alleen wel iets hebben waardoor m'n laptop niet in de rugzak moet, ik zie een bagage drager voor de 600pro maar niet iets van een fiets tas? Is dit handig en realistisch of zal ik gewoon met een rugzak moeten gaan?
Ook vind ik het jammer dat de 600 Pro een heel raar achterlampje heeft die volgens mij los op batterijen werkt? Is dit nog aan te passen ? Ik vindt de geïntegreerde voorlamp echt super en in mijn ogen jammer dat de 600Pro dit niet heeft en de 009 bijvoorbeeld wel. Ziet er 1.000 maal mooier uit in mijn ogen.
Even wat info over mijn gepland gebruik:
- woon werk verkeer
- +-10 km enkele reis dus 20 per dag, kan ook laden op het werk.
- Vooral platteland, woon in Friesland en moet van een klein dorp tussen de weilanden / dorpjes door 2 dorpen verderop (allemaal fietspaden en vlak)
- Zal de fiets niet pakken met slecht weer denk ik, of jullie moeten een advies hebben hoe ik droog op m'n kantoorbaan aankom (20 jaar geleden met een regenpak naar school fietsen was je alsnog nat is mijn ervaring)
- Heb een rugtas een slag groter dan een Eastpak rug met laptop en wat overige kabels / rotzooi ( voor de liefhebbers een XD Design Bobby Hero Regular rugtas)
- Thuis in de garage opgeslagen, op het werk ook in de kelder dus overdekt en droog.
- Ben 179cm lang, dus twijfel tussen maat M of L ? M is tot ~180, L is vanaf ~180cm dusja wat is dan Ongeveer in hun maatgeving?
Mochten jullie tips of adviezen hebben in dingen die ik wellicht over het hoofd zie in mijn keuze of beredenering dan neem ik ze graag ten harte. En ik zie dat deze fiets overal rond de 1700/1800 euro gaat, zijn er nog korting acties of iets om wat geld te besparen bij de aankoop?
[
Voor 23% gewijzigd door
thetakman op 18-04-2024 10:44
]