Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantjuh
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-01 15:11
Niet aan gedacht. Zou het kunnen zijn dat de pasta het grijpen verslechterd? Aangezien de zadelklem aders is dan bij een gewone zadelpen? De “tanden” van de klem zijn echt vrij scherp namelijk. Wellicht vult de pasta de ruimte in die de zadelklem nodig heeft?
Respiration schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:16:
[...]

Als het goed is, is dit geen vet maar montagepasta. Dat is tenminste het spulletje dat je op de zadelpen of in de buis hóórt te smeren. Montagepaste verhoogt de weerstand onder gelijk aandraaimoment, waardoor de zadelpen juist niet zou moeten zakken. Mocht het niet goed werken kan je het helemaal wegvegen, ontvetten en nieuw montagevet aanbrengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 20:21
Deantjuh schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:08:
Niet aan gedacht. Zou het kunnen zijn dat de pasta het grijpen verslechterd? Aangezien de zadelklem aders is dan bij een gewone zadelpen? De “tanden” van de klem zijn echt vrij scherp namelijk. Wellicht vult de pasta de ruimte in die de zadelklem nodig heeft?

[...]
offtopic:
Tipje: als je reageert op een bericht zet je reactie dan ónder de quote. Vergroot de leesbaarheid van het topic. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 70Rocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn zadelpen is gemaakt bij de fietsenmaker. Het schroefgat was helemaal doorgedraaid, het zadel zit vgm nu weer goed vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nivvle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 15:42
Hallo allemaal!

Mijn vriendin heeft een CGO 800S en die bevalt super goed. Het enige nadeel is dat de trapondersteuning zo goed als niet in te stellen is. Er zitten 5 niveaus op maar niveau 1 is al het level ‘je hoeft zelf niets meer te doen om 25 te gaan’. Op mijn VanMoof (A5) kan ik bij lagere standen nog het idee hebben dat ik zelf ook moet trappen om sneller te gaan maar de tenways is op de laagste stand al bijna een scooter. Is dit af te stellen zodat je daadwerkelijk iets aan de ‘versnellingen’ hebt? Het zou fijn zijn om een (veel) groter verschil in ondersteuning te merken van 1 heel licht naar 5 full power. Hoe ervaren jullie dat en zijn jullie ermee omgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 22:00

Sturmovik177

Vroem

nivvle schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:41:
Hallo allemaal!

Mijn vriendin heeft een CGO 800S en die bevalt super goed. Het enige nadeel is dat de trapondersteuning zo goed als niet in te stellen is. Er zitten 5 niveaus op maar niveau 1 is al het level ‘je hoeft zelf niets meer te doen om 25 te gaan’. Op mijn VanMoof (A5) kan ik bij lagere standen nog het idee hebben dat ik zelf ook moet trappen om sneller te gaan maar de tenways is op de laagste stand al bijna een scooter. Is dit af te stellen zodat je daadwerkelijk iets aan de ‘versnellingen’ hebt? Het zou fijn zijn om een (veel) groter verschil in ondersteuning te merken van 1 heel licht naar 5 full power. Hoe ervaren jullie dat en zijn jullie ermee omgegaan?
Dat is een single speed eigenschap waar je niets aan kunt veranderen. Ook ik zou willen dat er nog 1 standje lager bestond op de CGO 600 Pro. Of nog liever: Versnellingen. Maar dan moet het ontwerp van de fiets aangepast worden met een ander type motor en hub met behoud van een riem. En dan zit je al gauw in de prijsklasse van de AGO-T dat volgens mij tegen de €2700 kost.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 08:26
Deantjuh schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:08:

[...]
Het zou vreemd zijn als de pasta het grijpen juist verslechterd. Het is namelijk juist de bedoeling van de pasta om de frictie te vergroten. Kan het zijn dat er water tussen de vertanding doorloopt de buis in? Was de zadelpen bijvoorbeeld vochtig? Dat is namelijk niet bevorderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 23:06

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Heeft iemand suggesties/ervaring mbt een kinderzitje die je monteert voor op de middenbuis en op/tegen het stuur op de CGO600 Pro?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 19:21
Sturmovik177 schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:29:
[...]

Dat is een single speed eigenschap waar je niets aan kunt veranderen. Ook ik zou willen dat er nog 1 standje lager bestond op de CGO 600 Pro. Of nog liever: Versnellingen. Maar dan moet het ontwerp van de fiets aangepast worden met een ander type motor en hub met behoud van een riem. En dan zit je al gauw in de prijsklasse van de AGO-T dat volgens mij tegen de €2700 kost.
Heeft niks met single speed te maken. Cowboy is ook een single speed en die kan je instellen tot op de procent. Tenways kan met een update de mate van ondersteuning heel makkelijk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
Vinny1 schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:46:
[...]

Heeft niks met single speed te maken. Cowboy is ook een single speed en die kan je instellen tot op de procent. Tenways kan met een update de mate van ondersteuning heel makkelijk aanpassen.
Het verschil tussen standje 1 bij de 600pro van m’n vriendin is ook enorm met het standje 1 van mijn 009.

Bij de 600pro schiet je bij standje 1 al echt vooruit. Bij de 009 is standje 1 maar ietsje lichter dan op een ‘normale’ fiets. Met wind tegen/heuvels moet je bij de 009 nog wel echt je best doen met trappen op standje 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-06 18:20
70Rocks schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:34:
[...]

Het verschil tussen standje 1 bij de 600pro van m’n vriendin is ook enorm met het standje 1 van mijn 009.

Bij de 600pro schiet je bij standje 1 al echt vooruit. Bij de 009 is standje 1 maar ietsje lichter dan op een ‘normale’ fiets. Met wind tegen/heuvels moet je bij de 009 nog wel echt je best doen met trappen op standje 1.
Mooi. De 009 is dus in stand 1 minder krachtig dan de 600. Kun je nagaan hoezeer men de ondersteuning in stand 1 omlaag heeft geschroefd bij de 009 aangezien die motor sterker is. Goed dat ze dat zo hebben ingesteld want een economische modus is op een ebike zeer welkom.
Ik heb vorig jaar een kleine maand op de CGO 600 pro gefietst (te leen van bekende) en een van de nadelen vond ik de ondersteuning in de laagste stand. Inderdaad veel te sterk afgesteld. Mede daarom de fiets links laten liggen als koopoptie. Zo te horen is dat nog steeds zo. Echt een miskleun van development en aftersales. Je zou verwachten dat ze klanten een firmware upgrade aanbieden net als andere merken doen want dat display lijkt zo te updaten via bluetooth. Vind ik een zwak punt van dit merk.

[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 15-04-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
neb0 schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:19:
[...]

Mooi. De 009 is dus in stand 1 minder krachtig dan de 600. Kun je nagaan hoezeer men de ondersteuning in stand 1 omlaag heeft geschroefd bij de 009 aangezien die motor sterker is. Goed dat ze dat zo hebben ingesteld want een economische modus is op een ebike zeer welkom.
Ik heb een kleine maand op de CGO 600 pro gefietst (te leen van bekende) en een van de nadelen vond ik de ondersteuning in de laagste stand. Inderdaad veel te sterk afgesteld. Mede daarom de fiets links laten liggen als koopoptie. Zo te horen is dat nog steeds zo. Echt een miskleun van development en aftersales. Je zou verwachten dat ze klanten een firmware upgrade aanbieden net als andere merken doen want dat display lijkt zo te updaten via bluetooth. Vind ik een zwak punt van dit merk.
Ik vind ook bij de 009 stand 1 nog te veel ondersteuning bieden. Zoals je zegt is het met een firmware update heel makkelijk aan te passen. Helemaal mooi zou zijn als de gebruikers zelf de mogelijkheid hebben om de ondersteuning per stand aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Vinny1 schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:23:
[...]

Ik vind ook bij de 009 stand 1 nog te veel ondersteuning bieden. Zoals je zegt is het met een firmware update heel makkelijk aan te passen. Helemaal mooi zou zijn als de gebruikers zelf de mogelijkheid hebben om de ondersteuning per stand aan te passen.
Ja dat laatste is inderdaad nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dymi0011
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06 08:49
neb0 schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:19:
[...]

...Je zou verwachten dat ze klanten een firmware upgrade aanbieden net als andere merken doen want dat display lijkt zo te updaten via bluetooth.
Net daarom heb ik vorige week support van Tenways gemailed. Ik kreeg de volgende reactie:

"Thanks for reaching out to us!
We received some feedback before that the first level of PAS 1 is weak, so there is a version of the program that has been improved.
But sorry to inform that there is currently no a PAS 0,5 in a future firmware update.
We would convey your request to our related department, and they will make corresponding assessments."

Ze suggereren daarmee dat sommige gebruikers de PAS in standje 1 te zwak vinden en daarom geen stand "0,5" wordt toevoegt. Dit strookt niet met ervaringen in verschillende fora, waaronder hier op Tweakers.

Desondanks blijft het een hele fijne fiets. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door dymi0011 op 15-04-2024 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
dymi0011 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:03:
[...]

Net daarom heb ik vorige week support van Tenways gemailed. Ik kreeg de volgende reactie:

"Thanks for reaching out to us!
We received some feedback before that the first level of PAS 1 is weak, so there is a version of the program that has been improved.
But sorry to inform that there is currently no a PAS 0,5 in a future firmware update.
We would convey your request to our related department, and they will make corresponding assessments."

Ze suggereren daarmee dat sommige gebruikers de PAS in standje 1 te zwak vinden en daarom geen stand "0,5" wordt toevoegt. Dit strookt niet met ervaringen in verschillende fora, waaronder hier op Tweakers.

Grote kans dat dit in heuvelachtige gebieden of bijv US waar de fiets 32 mag wel het geval is. De wereld is (echt waar!) groter dan NL en op bijna al die plekken ook een stuk minder vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-10-2024
lasharor schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:41:
[...]

Ik kon niets anders in dit topic vinden; hoe zet je die ring vast? Ik kan het aandraaien en dan blijft het eventjes goed zitten maar na 10KM komt die dan weer los bij mij. verder geen andere problemen met de fiets.
Sorry, had je bericht even gemist. Even zoeken op freewheel sleutel of freewheel afnemer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinny1
Sander schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:15:
[...]

Grote kans dat dit in heuvelachtige gebieden of bijv US waar de fiets 32 mag wel het geval is. De wereld is (echt waar!) groter dan NL en op bijna al die plekken ook een stuk minder vlak.
Zou je heel makkelijk kunnen oplossen door gebruikers iets meer instelmogelijkheden te geven zodat de fiets zich daarop aan kan passen. Bij Cowboy heeft een handig iemand een app ontwikkelt waarmee je dus zelf de ondersteuning op de procent kan aanpassen door je fiets te flashen. Als iemand zo iets ontwikkelt, besef je pas hoe eenvoudig de oplossing is.

Maar blijkt dus dat Tenways wel naar hun klanten luistert. Oftewel, stuur vooral een mail als je de ondersteuning te veel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
dymi0011 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:03:
[...]

Beetje raar antwoord van support.
Dat strookt inderdaad niet met veel berichten die al spelen sinds dat eerste model.

Misschien helpt het als velen een mail sturen. Uit zichzelf doen ze niets.
Volgens mij staat er zelfs in dit topic een firmware-update van het display vanwege de teller die een reset geeft of zo? Het is dus mogelijk om het te flashen.

[ Voor 12% gewijzigd door neb0 op 16-04-2024 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Vinny1 schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:18:
[...]

Zou je heel makkelijk kunnen oplossen door gebruikers iets meer instelmogelijkheden te geven zodat de fiets zich daarop aan kan passen. Bij Cowboy heeft een handig iemand een app ontwikkelt waarmee je dus zelf de ondersteuning op de procent kan aanpassen door je fiets te flashen. Als iemand zo iets ontwikkelt, besef je pas hoe eenvoudig de oplossing is.

Maar blijkt dus dat Tenways wel naar hun klanten luistert. Oftewel, stuur vooral een mail als je de ondersteuning te veel vindt.
Absoluut, ik denk persoonlijk dat Tenways dit soort tools niet zelf kan/mag leveren omdat dit uiteindelijk ook door hun ingekocht wordt bij Mivice. Ik heb ze eens gemaild om te vragen in hoeverre de BT connectie (of app) gebruikt kan worden als sensor binnen Garmin/Strava voor tracking van rides etc (voor declaratie), daar gaven ze ook aan dat ze dat niet zomaar konden toevoegen.

Sowieso vind ik het jammer dat er niet een betere mogelijkheid is om firmware te updaten voor een gebruiker, uiteindelijk zal ik niet snel met mijn fiets bij een dealer terecht komen en vraag me ook af of die dat standaard wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offkors
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-05 12:56
Ik heb vandaag de SP connect telefoonhouder ontvangen van Tenways! (Na aankoop van de 009 een paar weken geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
offkors schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:42:
Ik heb vandaag de SP connect telefoonhouder ontvangen van Tenways! (Na aankoop van de 009 een paar weken geleden)
Is het wat? Of nog niet gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darter Arie
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-09-2024
Iemand ervaring met error code 12? Het gaat om de CGO600.

[ Voor 25% gewijzigd door Darter Arie op 17-04-2024 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Darter Arie schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:09:
Iemand ervaring met error code 12? Het gaat om de CGO600.
Even contact opnemen met je fietsenmaker of Tenways support.
The reason for Error 12 is abnormal current data in the system. Please contact your dealer - or in cases of online purchased bikes, the manufacturer.
https://mivice.com/service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanDM
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-05 23:54
offkors schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:42:
Heb je hier nog iets voor moeten aanvragen?

Ik heb die van mij meteen gekocht toen hij uitkwam, maar hier stond niks bij over een telefoon mount. Nu heb ik al een paar keer hier voorbij zien komen dat de eerste x aantal orders deze zouden ontvangen. Dit werd later ook verteld door Bright.

De klantenservice leek hier echter niet van op de hoogte te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 19:05
Vorige week hier aangegeven : voorrem cgo 800s maakt herrie en remt niet goed.
Tenways reageerde snel en een dealer in de buurt gezocht waar ik naar toe kon gaan.
Kwam uit bij Roadrider in Alphen a/d Rijn.
Daar afspraak geregeld en vandaag dus daar langs.
Buitenkant van Roadriders heeft geen fancy etalage. Maar binnen nette professionele zaak.
Echt een Tenways dealer. Met ook nog Cowboy en het nieuwe Comate
Ben daar zeer goed geholpen.
Kon erbij blijven .
Geen gepruts met de rem om lekkage na te kijken. Maar gelijk compleet nieuwe set erop.
Tevens is mijn fiets nagelopen en is de riem goed op spanning gezet.
Ze gaven ook aan dat bij thuis in elkaar gezette ( geleverde) fietsen dit nog wel eens vergeten wordt.
Koffie gekregen en na 40min. Weer met goed afgestelde fiets naar huis.

Tevreden dus over de service van Tenways en Roadrider!

[ Voor 0% gewijzigd door samuel123 op 17-04-2024 19:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
Is er iemand die al een voorbeeld (foto) heeft van de 009 met een kinderzitje (voor en/of achterop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:42
samuel123 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:55:
Vorige week hier aangegeven : voorrem cgo 800s maakt herrie en remt niet goed.
Tenways reageerde snel en een dealer in de buurt gezocht waar ik naar toe kon gaan.
Kwam uit bij Roadrider in Alphen a/d Rijn.
Daar afspraak geregeld en vandaag dus daar langs.
Buitenkant van Roadriders heeft geen fancy etalage. Maar binnen nette professionele zaak.
Echt een Tenways dealer. Met ook nog Cowboy en het nieuwe Comate
Ben daar zeer goed geholpen.
Kon erbij blijven .
Geen gepruts met de rem om lekkage na te kijken. Maar gelijk compleet nieuwe set erop.
Tevens is mijn fiets nagelopen en is de riem goed op spanning gezet.
Ze gaven ook aan dat bij thuis in elkaar gezette ( geleverde) fietsen dit nog wel eens vergeten wordt.
Koffie gekregen en na 40min. Weer met goed afgestelde fiets naar huis.

Tevreden dus over de service van Tenways en Roadrider!
Dankjewel voor het delen van je ervaring bij deze dealer. Zal hem onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 11:13
Ik weet niet of het hier mag, maar ik ga toch om wat advies/tips/ervaringen vragen.

Sinds een paar maanden werk ik voor het eerst 10km van m'n werk vandaan (altijd 90+ minuten autorijden vroeger) dus nu wil ik graag een fiets gaan nemen en ben ik hier dus al weken aan het induiken.

Na lang wikken en wegen ben ik als gadget/tweaker geek op de tenways uitgekomen. Ik heb nog nooit een elektrische fiets gehad en al jaren geen normale fiets meer (wel al jaren een mountainbike)

Na wat research neig ik vanuit m'n portemonnee op de 600Pro en mijn hart zegt de O009 want die ziet er klassiek uit, Nu al een week of 2 tussen deze 2 aan het wegen en neig ik toch naar de 600 pro, deze doet eigenlijk alles wat ik van een fiets nodig heeft, is lekker licht ook.

Nu wil ik alleen wel iets hebben waardoor m'n laptop niet in de rugzak moet, ik zie een bagage drager voor de 600pro maar niet iets van een fiets tas? Is dit handig en realistisch of zal ik gewoon met een rugzak moeten gaan?

Ook vind ik het jammer dat de 600 Pro een heel raar achterlampje heeft die volgens mij los op batterijen werkt? Is dit nog aan te passen ? Ik vindt de geïntegreerde voorlamp echt super en in mijn ogen jammer dat de 600Pro dit niet heeft en de 009 bijvoorbeeld wel. Ziet er 1.000 maal mooier uit in mijn ogen.

Even wat info over mijn gepland gebruik:

- woon werk verkeer
- +-10 km enkele reis dus 20 per dag, kan ook laden op het werk.
- Vooral platteland, woon in Friesland en moet van een klein dorp tussen de weilanden / dorpjes door 2 dorpen verderop (allemaal fietspaden en vlak)
- Zal de fiets niet pakken met slecht weer denk ik, of jullie moeten een advies hebben hoe ik droog op m'n kantoorbaan aankom (20 jaar geleden met een regenpak naar school fietsen was je alsnog nat is mijn ervaring)
- Heb een rugtas een slag groter dan een Eastpak rug met laptop en wat overige kabels / rotzooi ( voor de liefhebbers een XD Design Bobby Hero Regular rugtas)
- Thuis in de garage opgeslagen, op het werk ook in de kelder dus overdekt en droog.
- Ben 179cm lang, dus twijfel tussen maat M of L ? M is tot ~180, L is vanaf ~180cm dusja wat is dan Ongeveer in hun maatgeving?

Mochten jullie tips of adviezen hebben in dingen die ik wellicht over het hoofd zie in mijn keuze of beredenering dan neem ik ze graag ten harte. En ik zie dat deze fiets overal rond de 1700/1800 euro gaat, zijn er nog korting acties of iets om wat geld te besparen bij de aankoop?

[ Voor 23% gewijzigd door thetakman op 18-04-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
thetakman schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:29:
Ik weet niet of het hier mag, maar ik ga toch om wat advies/tips/ervaringen vragen.

Sinds een paar maanden werk ik voor het eerst 10km van m'n werk vandaan (altijd 90+ minuten autorijden vroeger) dus nu wil ik graag een fiets gaan nemen en ben ik hier dus al weken aan het induiken.

Na lang wikken en wegen ben ik als gadget/tweaker geek op de tenways uitgekomen. Ik heb nog nooit een elektrische fiets gehad en al jaren geen normale fiets meer (wel al jaren een mountainbike)

Na wat research neig ik vanuit m'n portemonnee op de 600Pro en mijn hart zegt de O009 want die ziet er klassiek uit, Nu al een week of 2 tussen deze 2 aan het wegen en neig ik toch naar de 600 pro, deze doet eigenlijk alles wat ik van een fiets nodig heeft, is lekker licht ook.

Nu wil ik alleen wel iets hebben waardoor m'n laptop niet in de rugzak moet, ik zie een bagage drager voor de 600pro maar niet iets van een fiets tas? Is dit handig en realistisch of zal ik gewoon met een rugzak moeten gaan?

Ook vind ik het jammer dat de 600 Pro een heel raar achterlampje heeft die volgens mij los op batterijen werkt? Is dit nog aan te passen ? Ik vindt de geïntegreerde voorlamp echt super en in mijn ogen jammer dat de 600Pro dit niet heeft en de 009 bijvoorbeeld wel. Ziet er 1.000 maal mooier uit in mijn ogen.

- woon werk verkeer
- Vooral platteland, woon in Friesland en moet van een klein dorp tussen de weilanden / dorpjes door 2 dorpen verderop (allemaal fietspaden en vlak)
- Zal de fiets niet pakken met slecht weer denk ik, of jullie moeten een advies hebben hoe ik droog op m'n kantoorbaan aankom (20 jaar geleden met een regenpak naar school fietsen was je alsnog nat is mijn ervaring)
- Heb een rugtas een slag groter dan een Eastpak rug met laptop en wat overige kabels / rotzooi ( voor de liefhebbers een XD Design Bobby Hero Regular rugtas)
- Thuis in de garage opgeslagen, op het werk ook in de kelder dus overdekt en droog.
- Ben 179cm lang, dus twijfel tussen maat M of L ? M is tot ~180, L is vanaf ~180cm dusja wat is dan Ongeveer in hun maatgeving?

Mochten jullie tips of adviezen hebben in dingen die ik wellicht over het hoofd zie in mijn keuze of beredenering dan neem ik ze graag ten harte. En ik zie dat deze fiets overal rond de 1700/1800 euro gaat, zijn er nog korting acties of iets om wat geld te besparen bij de aankoop?
Dat is een lang verhaal en best wat vragen. Paar opmerkingen hierbij:

- Fietstass voor de CGO600 Pro is officieel deze:https://www.tenways.com/products/pannier-bag

- Achterlicht bij de CGO009 is niet goed zichtbaar als je een bagegedrager+fietstas gebruikt. Daarom heeft de 009 2 achterlichten waarbij de achterste alsnog op batterijen werkt

- Proefrijden helpt om een beslissing te maken. Groot verschil is toch wel de sportiviteit tussen de fietsen. Alhoewel ik zelf nooit op de 009 heb gereden, is de 600 toch behoorlijk sportief.

- Verder zitten er best wat verschillen zoals prijs (voordeel naar 600 PRO), tweaker gehalte (voordeel naar 009), looks (persoonlijk maar voordeel naar 009). Wat mij betreft wel echt een afknapper is bij de 009 is dat je in de toekomst moet gaan betalen voor de smart functies.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgamer145
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:09

- woon werk verkeer

Ik ben een tijdje geleden ook begonnen met fietsen naar werk. Het is echt heerlijk om te doen, al pak ik wel de auto als het regent :9

Ik heb zelf op alle types tenways mogen test rijden in de winkel. Want ik zat ook te twijfelen tussen de 600 en 009. Maar uiteindelijk ben ik toch voor de 600 pro gegaan, omdat ik de 009 te bulky vond en de zit minder lekker.
Nu heb ik wel een ander stuur op de 600 pro gezet, omdat ik het te veel naar voren vond staan. Dit was eigenlijk een makkelijke oplossing.
Verder kan je prima bagagetassen vinden om op de bagage dragen te monteren, naar mijn idee.
Ik ben zelf 180 en heb een L model, wat helemaal prima zit.

Ik ben zelf nog aan het kijken naar een aanpassing voor het achterlicht. Waarmee je de stroom splitst vanaf het voorlicht, naar een achterlicht. Die je op de bagagedrager monteert

Maar eigenlijk gewoon testritten maken, om te kijken wat het lekkerste voor jou zit.
Succes met de keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:37

[...]

Ik heb zelf deze bagagedrager er op gezet. (Naar een tip van iemand anders in dit topic).

Hij heeft dezelfde kleur mat-zwart als de zwarte Tenways CGO 600 Pro. Ik heb hier zelf een gewone fietstas opgezet (ooit bij de AH gekocht) waar mijn werktas in past.

Het liefst zeul ik zelf met zo min mogelijk spullen naar mijn werk, dus in die werktas zit alles wat ik nodig heb. Laptop, wat kabels, boterhammetjes en een waterfles. Dan heb ik geen rugtas nodig. Dat fiets wel iets fijner aangezien deze fiets een iets actievere houding heeft dan een normale stadsfiets. (Dat is echter ook weer te eenvoudig aan te passen met ander stuur en zadel. Ook genoeg voorbeelden in dit topic te vinden).

Zelf heb ik de rest standaard gehouden. De stuurpen helemaal rechtop gezet zodat ik niet te veel gebogen hoef te fietsen. Het zadel vond ik op het begin niet fijn en was deze van plan om te vervangen. Echter na bijna een jaar fietsen (en uitstel) ben ik er inmiddels wel aangewend geraakt. Voorlopig blijf ik bij het standaard zadel.

Voor het achterlicht heb ik iets eenvoudigs (op batterijen) bij de Hema gekocht. Met de bagagedrager kan je bijna elk achterlicht er op zetten met schroefjes. Niet perfect geïntegreerd, maar het is echt niet heel veel moeite om een extra knopje in te drukken als het donker wordt.

Voor 10 KM is het denk ik een goede fiets voor woon-werk. Een tip die ik je wel wil meegeven: koop het liefst bij een fietsenmaker. Het is veel fijner als je ergens naar toe kan met problemen. De support van Tenways is goed (en coulant imo) maar sleutelen het liefst door een prof laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 08:30

ewf

Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 19-04-2024 07:09 . Reden: Op deze manier komt het nogal over als reclame maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aibot
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-06 16:48
Vandaag dan de Gift box ter waarde van 129 Euro ontvangen die mij was toegezegd als Earlybird koper van de 009. Wat zit er in ? Een thermos mok, een doekje en een tasje. Had gerekend op een telefoonhouder waar iedereen het over heeft. Als dit het is , begrijp ik niet zo goed waar dat bedrag op is gebaseerd en ben ik eigenlijk best teleurgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 17:56
aibot schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:03:
Vandaag dan de Gift box ter waarde van 129 Euro ontvangen die mij was toegezegd als Earlybird koper van de 009. Wat zit er in ? Een thermos mok, een doekje en een tasje. Had gerekend op een telefoonhouder waar iedereen het over heeft. Als dit het is , begrijp ik niet zo goed waar dat bedrag op is gebaseerd en ben ik eigenlijk best teleurgesteld.
Een doekje voor het bloeden of om uit te huilen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb je een foto van deze prachtige collectie Tenways goodies? Ben wel benieuwd.

Bij m'n eerste Cowboy ebike kreeg ik ooit een regenjas die best prima was. Bij m'n 3e referral een hippe tas die nieuw daadwerkelijk meer dan €100 kostte :+ Die gebruik ik nu jaren later nog steeds naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Deze fietstas past op de bagagedrager van de 600 Pro.

Edit: oeps, was al genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door crunchytail op 18-04-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
@thetakman Ik zou de fietsen zeker gaan testrijden. Dan pas weet je meer. Als het om een werkfiets gaat sowieso een fiets bij een (goede) dealer kopen, wat het merk ook is.

Tip: voor de algemene vragen zou je ook kunnen kijken in Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aibot
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-06 16:48
stin00 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:53:
[...]

Heb je een foto van deze prachtige collectie Tenways goodies? Ben wel benieuwd.

Bij m'n eerste Cowboy ebike kreeg ik ooit een regenjas die best prima was. Bij m'n 3e referral een hippe tas die nieuw daadwerkelijk meer dan €100 kostte :+ Die gebruik ik nu jaren later nog steeds naar volle tevredenheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AalLV2pyvSn7w-OySc15ekrb03A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBzOi43vmLFitkIzsERMxUs9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
€29 giftbox oké
€129 giftbox niet oké :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:33

Pinjataaa

Hit me!

Ik snap dat je teleurgesteld bent ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 70Rocks
Ik heb inmiddels van Tenways los de SP Connect mount ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TristanDM
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-05 23:54
70Rocks schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:18:
[...]

Ik heb inmiddels van Tenways los de SP Connect mount ontvangen.
Heb je dit los aangevraagd bij Tenways? Ik heb hier namelijk ook naar gevraagd bij de klantenservice en die geven niet echt een antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 70Rocks
TristanDM schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:21:
[...]

Heb je dit los aangevraagd bij Tenways? Ik heb hier namelijk ook naar gevraagd bij de klantenservice en die geven niet echt een antwoord.
Nee, ik kreeg deze ineens onaangekondigd opgestuurd…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaT6X-1YUjwLXSv0IOmsgLmKNvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOJCmT3gkKW7uCB3y4Dr9C7N.jpg?f=fotoalbum_large

600 Pro met de Urban Iki achterstoel met frame bevestiging.
Met de Ergotech Lvl 5 stuur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xz2hMYFY1lZr-ejElFp0FjK3Twk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgCr88ykJnGJGZDNtIMDQx5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Overschat de geintegreerde voorlamp niet, die zit op het vaste deel van het frame en draait dus niet mee de bochten in met je stuur. Ik merkte afgelopen winter op de echt donkere dagen dat hij prima is voor binnen bebouwde kom met voldoende licht van lantaarnpalen etc, maar zeker niet in buitengebied. Daar uiteindelijk toch een 2e lamp erop gezet.

Achterlicht is idd jammer dat het niet op de accu is, vooral in de winter en met regenachtig weer zoals nu is het eigenlijk fijn dat hij gewoon altijd automatisch aan is, ipv alleen als je eraan denkt. Ook even snel aandoen tijdens fietsen is minder handig dan wanneer het vanaf het stuur kan.

- woon werk verkeer
Ik doe 25km per dag en dat gaat prima met deze fiets, zomer en winter effectief 1x per 3 dagen laden. Ik heb ook een 2e lader erbij gekocht bij aanschaf voor op kantoor, scheelt meenemen en vooral ook handig als je toch keer vergeten bent te laden of verkeerd ingeschat.

Ik zou even proefrijden voor de maat, ik heb met 193 een L en dat is prima, mijn vrouw met 180 kon er ook op uit de voeten met zadel stuk lager, en heeft inmiddels zelf een 800S (die er maar in 1 maat is).

Ik vind zelf een fietstas ideaal, deels vanwege sportieve zit, maar ook vanwege zweterige rug in de zomer, gemak om ook wat meer gewicht en rommel zonder gedoe mee te nemen, echt goed waterdicht ook.

Persoonlijk is juist de ebike (met goede regenkleding) een prima setup om ook bij slecht weer gewoon te gaan fietsen, de accu helpt je perfect bij welke wind dan ook. met de vorige (sportieve) fiets switchte ik toch wel erg vaak naar het OV bij het weer van de afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
ken schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:16:
[Afbeelding]

600 Pro met de Urban Iki achterstoel met frame bevestiging.
Met de Ergotech Lvl 5 stuur
[Afbeelding]
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:39

siemenz

Koetje

Waar ik eerst overtuigd was voor een tenways cgo009 te gaan zie ik nu dat er voor rond dat bedrag ook 1 jaar oude cowboys en velo’s en dat soort duurdere merken te koop staan.

Wie van jullie heeft overwogen een iets duurder merk “met het kopje eraf “ te kopen ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
siemenz schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:07:
Waar ik eerst overtuigd was voor een tenways cgo009 te gaan zie ik nu dat er voor rond dat bedrag ook 1 jaar oude cowboys en velo’s en dat soort duurdere merken te koop staan.

Wie van jullie heeft overwogen een iets duurder merk “met het kopje eraf “ te kopen ?
Houdt er wel rekening mee dat Cowboys stukje kleiner zijn. Ik ben zelf 1.84m en vind mijn cowboy te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Vinny1 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:22:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat Cowboys stukje kleiner zijn. Ik ben zelf 1.84m en vind mijn cowboy te klein.
Ik ben 178 dus denk dat beide opties okay zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55
@siemenz ik niet, maar ik zou gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.

Ik wilde een nieuwe fiets met een nieuwe batterij en motor. Ik heb een Tenways CGO600 Pro in bestelling staan bij mijn lokale fietsenwinkel, waar mijn vrouw haar CGO800S vorige week had gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:28
@siemenz gaat het dan over een oud model of een tweedehands fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@ricknr9 omdat @siemenz schrijft ‘met het kopje eraf’ gaat het om jong gebruikte exemplaren.

Maar wat en hoe jong is jong? Een jaar oud met nog geen 200km of inmiddels al met enkele duizenden kilometers? Elke gebruiker gebruikt een apparaat, of het nu om een auto of een fiets gaat, op een bepaalde manier met dus een bepaald slijtage patroon. Als dit patroon opeens doorbroken wordt met een ander patroon bestaat de kans op snelle reparaties.

[ Voor 63% gewijzigd door RicoK op 21-04-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
mmm ja dan vind ik het lastig bij mij komt dan toch snel de vraag op waarom stuurt iemand die fiets terug? kan natuurlijk zijn omdat de houding niet bevalt bijvoorbeeld, al zou ik zelf bang zijn dat je de problemen van een ander koopt. lastige keuzen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@ricknr9 wie heeft het over terug sturen van een fiets?

Een jong gebruikte (auto) is in de regel een auto van 1 of 2 jaar oud waar de ‘kop’ vanaf is, dus net ingereden. Maar ja, een fiets van een jaar oud, kan wel intensief gebruikt zijn, waarbij alle onderdelen, zoals tandwielen, motor, remmen zo ingesleten zijn op het gebruik van de eerste eigenaar, waarbij dan de eerste eigenaar er probleemloos gebruik van kan maken, maar waar dan een tweede eigenaar problemen krijgt, omdat hij/zij er net even anders mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@RicoK dat was inderdaad een aanname van mij punt blijft natuurlijk wel hoe is de staat van de fiets zoals jij ook al aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ja het risico van een jonge tweedehands fiets (ik heb het dan over <1 jaar) is idd dat hij wat eerder mankementen vertoond. Aan de andere kant. Een beetje fiets moet natuurlijk wel 5+ jaar mee gaan op z’n minst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiets947
  • Laatst online: 26-05-2024
Hallo allemaal, ik heb een paar vragen over mijn aanstaande aankoop van de CGO600 Pro en ik zou graag wat hulp krijgen als dat mogelijk is! Voor de context: ik ben een expat in Amsterdam - om deze reden heb ik mijn bericht vertaald naar het Nederlands, excuses voor eventuele inconsistenties hier.

1. Wat betreft de aankoopmethode, ik heb een 10% code voor fietwinkels.nl die de prijs van de fiets naar €1620 brengt. Ik ben geneigd om hun platform te gebruiken, maar wordt het nog steeds aangeraden om bij mijn lokale dealer (Le fiets Amsterdam) of rechtstreeks bij Tenways te kopen? Ik hoor veel slechte recensies over de nazorg voor fietsaankopen bij fietsenwinkel.

Daarom ben ik geneigd om bij een lokale dealer te kopen, aangezien Tenways enige tijd nodig kan hebben om te leveren (op de website staat 2 werkdagen - is het redelijk om hieraan te twijfelen?) Kopen via Tenways zou me echter €1660 kosten (studentenkorting en cashbackXL) tegenover €1800 bij mijn lokale fietsdealer.

2. Ik heb gemerkt dat de fiets snelsluitingen heeft voor zowel het zadel als het voorwiel. Denkt u dat deze oplossing zal passen/nodig is voor gebruik op de fiets? (https://www.decathlon.nl/...em-en-wielen/_/R-p-170559).

3. Wat betreft de opslag: zijn er problemen met het stallen van de fiets (met verwijderde accu) in een ondergrondse fietsenstalling? Ik heb ook problemen gelezen over de duurzaamheid van de accu en connectoren op de lange termijn als ze langere tijd in de regen staan.

4. Wat de verzekering betreft, neig ik naar Centraal Beheer omdat zij een goede prijs bieden en slechts één ART2-slot nodig hebben. Zijn hier problemen mee?

Bedankt voor jullie hulp bij de aanschaf van mijn eerste ebike!

Om op te merken: afhankelijk van het advies over waar ik mijn fiets kan kopen, deel ik graag mijn fietswinkel kortingscode als iemand het risico (indien aanwezig) wil nemen en bij hen wil kopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@fiets947
ik kan niet al je vragen beantwoorden maar zal er een paar proberen.
1. ik lees al een tijdje mee op dit forum en de andere e-bike forums hier en zie toch veel ontevredenheid over fietsenwinkel.nl. een lokale dealer is altijd makkelijk wanneer er iets is of voor onderhoud. via tenways zelf is ook een goede optie, klantenservice word hier als erg goed ervaren en kan er zelf ook alleen maar positief over zijn. de levertijd halen ze over het algemeen in nederland wel. je kan altijd even de klanteservice chatten met de vraag of het model dat je wilt op voorraad is.
2. ik kom zelf niet uit de grote stad dus misschien een vraag voor iemand anders om te beantwoorden.
3. het word niet aangeraden de fiets zonder accu buiten te laten staan. echter een overkapte stalling moet voldoende zijn.
4. zelf heb ik geen verzekering voor mijn fiets maar ik hoor ook veel goede verhalen over anwb.nl

aangezien je een expat ben geef ik je de tip mee om te vragen of je werkgever een fietsenplan heeft. dit is een veelvoorkomende regeling bij Nederlandse bedrijven en hiermee kan je vaak een flink belasting voordeel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiets947
  • Laatst online: 26-05-2024
@ricknr9

Ik waardeer het advies echt! Ik zal contact opnemen met Tenways om hun leveringsdata te controleren.

Ik heb helaas nog geen fulltime baan, dus ik houd het voorlopig bij de studentenkorting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 19:05
Ben gegaan voor unive verzekering. Is minder duur dan anwb en geen 2 sloten art2 nodig.
Echter Amsterdam misschien andere voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dummiedoosje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 10:54
Mijn CGO009 is komende week ook klaar voor aflevering. Iemand hier die de Quadlock telefoon mount gebruikt? Ben benieuwd of deze standaard op het korte gedeelte van het stuur past:

https://www.quadlockcase....ount?variant=262854443024

Of dat ik ook de flat bar adapter nodig heb:
https://www.quadlockcase....or?variant=39741002612818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:27
Dit weekend nieuwe stuurpen en zadel geïnstalleerd op CGO600. Heb twee linkerhanden maar het is me warempel gelukt met wat fijne YouTube filmpjes.

Helaas hierbij de lak op één plek in de buurt van het zadel een klein beetje gechipt. Weet iemand waar je verf kan regelen? Heb de grijze. Het is echter een klein plekje dus als het verder geen kwaad kan laat ik het misschien zo (weet iemand dat ook toevallig)? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

fiets947 schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:49:
2. Ik heb gemerkt dat de fiets snelsluitingen heeft voor zowel het zadel als het voorwiel. Denkt u dat deze oplossing zal passen/nodig is voor gebruik op de fiets? (https://www.decathlon.nl/...em-en-wielen/_/R-p-170559).
De spanner voor het voorwiel werkt prima. Die voor het zadel wordt een beetje krom omdat de rechte uiteindes van de spanner niet recht aansluiten op de delen van de klem die onder een hoek staan. Zie ook Gizz in "Het grote Tenways E-Bike topic"

Maar na een jaar zit mijn zadel nog steeds stevig vast :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@Snaak123 even de klanteservice lastigvallen die kunnen je wel een potje sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Snaak123 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:06:
Dit weekend nieuwe stuurpen en zadel geïnstalleerd op CGO600. Heb twee linkerhanden maar het is me warempel gelukt met wat fijne YouTube filmpjes.

Helaas hierbij de lak op één plek in de buurt van het zadel een klein beetje gechipt. Weet iemand waar je verf kan regelen? Heb de grijze. Het is echter een klein plekje dus als het verder geen kwaad kan laat ik het misschien zo (weet iemand dat ook toevallig)? Thanks!
ricknr9 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:04:
@Snaak123 even de klanteservice lastigvallen die kunnen je wel een potje sturen
Laat even horen of je hier success mee hebt! Ik heb een chipje bij de batterij en als ze dat bereid zijn te sturen dan zou ik dat ook wel even willen bijwerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thetakman
Nou de kogel is door de kerk.
Vorige weekend een Tenways CGO600 Pro in het groen besteld bij de fietsenmaker in Dokkum.
Fijn contact en service en op 20 km van huis dus goed te doen.

Hij wordt a.s. donderdag/vrijdag verwacht en dan moeten ze hem nog monteren uiteraard.

Ben niet snel erg ongeduldig maar ik kan echt niet wachten om de fiets te kunnen gebruiken, als ik dan nu naar buiten kijk en de zon zie wordt het er niet beter van. Leuker dan met de auto naar het werk!

Eind middag maar eens kijken voor wat opties kwa fiets tassen voor de laptop die aan de bagagedrager kunnen en ondertussen duimen dat er een magisch gelukje optreed en de fiets er nog sneller is. Maar dat zal wel niet dus we "proberen geduldig" te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
thetakman schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:36:

Ben niet snel erg ongeduldig maar ik kan echt niet wachten om de fiets te kunnen gebruiken, als ik dan nu naar buiten kijk en de zon zie wordt het er niet beter van. Leuker dan met de auto naar het werk!

Eind middag maar eens kijken voor wat opties kwa fiets tassen voor de laptop die aan de bagagedrager kunnen en ondertussen duimen dat er een magisch gelukje optreed en de fiets er nog sneller is. Maar dat zal wel niet dus we "proberen geduldig" te wachten.
Veel plezier ermee, maaruh hoewel het er buiten lekker uit ziet was het toch echt HEEL erg koud de afgelopen ochtenden, e-bike of niet :-) Maar goed, die beleving van het weer en lekker buiten zijn ook wat waard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Sander schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:53:
[...]

Veel plezier ermee, maaruh hoewel het er buiten lekker uit ziet was het toch echt HEEL erg koud de afgelopen ochtenden, e-bike of niet :-) Maar goed, die beleving van het weer en lekker buiten zijn ook wat waard :-)
Hahaha ja maar dat is ook wat waard.
Nu zit ik ook in een andere positie denk ik, ik heb na 6-7 jaar in de lease auto door het land rijden nu een baan dat ik kan fietsen, dus WIL ik ook fietsen ook. Zelfs als het koud is, doe het met een glimlach i.p.v. de 50-60.000 per jaar autorijden.

Ben nog wel aan het kijken of het handig is om er Schwalbe banden of iets onder te leggen, ik heb deze altijd onder m'n mountainbike en ze maken ook een redelijke band voor Asfalt maar met wat meer grip. Aangezien ik soms ook natte ondergronden maar ook als het kouder is wat meer grip in sneeuw / ijs zou willen.

Misschien een Schwalbe G One Allround als dat zou passen.
Hoe zijn de orginele Tenways banden en zijn er mensen die hier andere hebben ondergelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
thetakman schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:08:
[...]

Hahaha ja maar dat is ook wat waard.
Nu zit ik ook in een andere positie denk ik, ik heb na 6-7 jaar in de lease auto door het land rijden nu een baan dat ik kan fietsen, dus WIL ik ook fietsen ook. Zelfs als het koud is, doe het met een glimlach i.p.v. de 50-60.000 per jaar autorijden.

Ben nog wel aan het kijken of het handig is om er Schwalbe banden of iets onder te leggen, ik heb deze altijd onder m'n mountainbike en ze maken ook een redelijke band voor Asfalt maar met wat meer grip. Aangezien ik soms ook natte ondergronden maar ook als het kouder is wat meer grip in sneeuw / ijs zou willen.

Misschien een Schwalbe G One Allround als dat zou passen.
Hoe zijn de orginele Tenways banden en zijn er mensen die hier andere hebben ondergelegd?
Ik was initieel van plan ze te wisselen voor iets als de G one die ik eerder ook op m'n andere woon-werk fiets had (Cube SL Road) maar tot op heden niet gedaan, ik merk dat zeker met de electrische aandrijving dat ik het echt rustiger aan doe in bochten bij nat weer/winter dan met de oude fiets. Vooral omdat het gevoel toch anders blijft. Deze winter (en eerste 2k km tot op heden) prima doorgekomen op de originele banden en ga ze wel vervangen als ze tzt versleten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

thetakman schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:08:
Hoe zijn de orginele Tenways banden
Ik heb niet veel direct vergelijkingsmateriaal, maar ik zou zeggen: prima. Ik fiets op mijn 600 Pro sinds maart 2023 en heb niet echt een moment gehad dat ik dacht 'deze banden hebben weinig grip, ik wil andere!'.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:27
Sander schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:50:
[...]

[...]

Laat even horen of je hier success mee hebt! Ik heb een chipje bij de batterij en als ze dat bereid zijn te sturen dan zou ik dat ook wel even willen bijwerken.
Krijg inderdaad verf opgestuurd als het goed is, super service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Banden voor zowel droge, natte als zanderige omstandigheden die ook nog eens licht rollen, zijn er haast niet. Ik zou dus een keuze maken in welke omstandigheden ik het meeste zou rijden.
Profiel doet er niet toe op glad wegdek (betere grip zonder, ook met regen), wel als er rommel op dat wegdek ligt of op zandpaden. Ook die G-one van Schwalbe kunnen dichtlopen (zand tussen het profiel) en dan wordt de grip dus een stuk minder. Het zijn ook geen banden voor natte omstandigheden. Eerder een soort gravelbanden. Prima als dat het doel is.

Op mijn stadsfiets (geen e-bike) heb ik Continental Contact Urban. Volgens mij liggen op de CGO 600 Pro CST banden. Althans dat was zo toen ik die te leen had. Stuggere band was dat en profiel. De Continentals rollen een stuk beter denk ik, halve kg lager gewicht voor twee banden en de fiets wordt er iets meer wendbaar van. Zijn inschattingen op basis van mijn banden op de gewone fiets, want ik heb geen Tenways maar dus wel uitvoerig uitgeprobeerd. De uitdaging zal zijn om een geschikte maat te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door neb0 op 23-04-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
neb0 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 23:23:
Banden voor zowel droge, natte als zanderige omstandigheden die ook nog eens licht rollen, zijn er haast niet. Ik zou dus een keuze maken in welke omstandigheden ik het meeste zou rijden.
Profiel doet er niet toe op glad wegdek (betere grip zonder, ook met regen), wel als er rommel op dat wegdek ligt of op zandpaden. Ook die G-one van Schwalbe kunnen dichtlopen (zand tussen het profiel) en dan wordt de grip dus een stuk minder. Het zijn ook geen banden voor natte omstandigheden. Eerder een soort gravelbanden. Prima als dat het doel is.

Op mijn stadsfiets (geen e-bike) heb ik Continental Contact Urban. Volgens mij liggen op de CGO 600 Pro CST banden. Althans dat was zo toen ik die te leen had. Stuggere band was dat en profiel. De Continentals rollen een stuk beter denk ik, halve kg lager gewicht voor twee banden en de fiets wordt er iets meer wendbaar van. Zijn inschattingen op basis van mijn banden op de gewone fiets, want ik heb geen Tenways maar dus wel uitvoerig uitgeprobeerd. De uitdaging zal zijn om een geschikte maat te vinden.
Ben het niet met je eens, een totaal gladde weg is een utopisch beeld. Juist iets meer 'gravel'-achtige banden helpen in de herfst ,winter en lente heel goed met bladeren, modder, zand etc op de weg. En die lopen echt niet instant vol op een klein stukje weg en geven daarmee zeker meer grip. De trade-of met rolweerstand is er altijd natuurlijk, maar goed dat is met een e-bike minder relevant.

Zelf merk ik met name dat de single-speed + ondersteuning onrustiger rijdt als je in natte omstandigheden door een bocht vol blad gaat. Daar kan een gravel-band echt wel helpen, tegelijkertijd is iets rustiger rijden in dat soort omstandigheden misschien wel de makkelijkere oplossing :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 16:14

Metro2002

Memento mori

Gizz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:07:
[...]

Ik heb niet veel direct vergelijkingsmateriaal, maar ik zou zeggen: prima. Ik fiets op mijn 600 Pro sinds maart 2023 en heb niet echt een moment gehad dat ik dacht 'deze banden hebben weinig grip, ik wil andere!'.
Jep, ik rij zelf op een cg600 en ze zijn wel behoorlijk stug maar qua grip zijn ze prima, ik fiets door weer en wind en ook in de regen en bij kou geen problemen gehad.
Als ze versleten zijn komen er wel wat bredere banden op want qua comfort houdt het niet over.

Tevens update: intussen de 5000km aangetikt en behalve 1 keer de riem spannen bij 1500km en een set nieuwe remblokjes (omdat de originele enorm piepen bij nat weer) heb ik er niks aan gehad en ik ben echt geen mooi weer rijder, fiets het hele jaar door.

Af en toe even de modder eraf spoelen (zeker van de riem en tandwielen) en gaan. Ook nog geen merkbare accudegradatie. Alleen de lak raakt wel snel beschadigd helaas, heb al een paar kleine plekjes ondanks voorzichtig aan doen. Bijgewerkt met een lakstift.

Al met al vind ik het een prima fiets tot nu toe. In elk geval betrouwbaar en dat vind ik erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@Metro2002 mooi om te zien dat je al zo veel kilometer hebt gefiets zonder problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
Metro2002 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:18:
[...]

Jep, ik rij zelf op een cg600 en ze zijn wel behoorlijk stug maar qua grip zijn ze prima, ik fiets door weer en wind en ook in de regen en bij kou geen problemen gehad.
Als ze versleten zijn komen er wel wat bredere banden op want qua comfort houdt het niet over.

Tevens update: intussen de 5000km aangetikt en behalve 1 keer de riem spannen bij 1500km en een set nieuwe remblokjes (omdat de originele enorm piepen bij nat weer) heb ik er niks aan gehad en ik ben echt geen mooi weer rijder, fiets het hele jaar door.

Af en toe even de modder eraf spoelen (zeker van de riem en tandwielen) en gaan. Ook nog geen merkbare accudegradatie. Alleen de lak raakt wel snel beschadigd helaas, heb al een paar kleine plekjes ondanks voorzichtig aan doen. Bijgewerkt met een lakstift.

Al met al vind ik het een prima fiets tot nu toe. In elk geval betrouwbaar en dat vind ik erg belangrijk.
Gekke vraag wellicht..
Ik wil dus ook het hele jaar door rijden, hoe is het m.b.t. water van de banden?
(ik verzamel nogal exclusieve nike air max 1's en wil niet dat ze vies worden) Nu zal ik deze niet aantrekken in de zeikende regen, maar stel het is droog en het wegdek is nog licht vochtig, heb je dan echt een spray en dus mudflaps nodig of gaat het met de standaard fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
thetakman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:52:
[...]

Gekke vraag wellicht..
Ik wil dus ook het hele jaar door rijden, hoe is het m.b.t. water van de banden?
(ik verzamel nogal exclusieve nike air max 1's en wil niet dat ze vies worden) Nu zal ik deze niet aantrekken in de zeikende regen, maar stel het is droog en het wegdek is nog licht vochtig, heb je dan echt een spray en dus mudflaps nodig of gaat het met de standaard fiets?
Valt mee, maar er zijn hier in het topic wel eerder wat 'flaps' gepost die je aan het voorspatbord kunt maken om de spray nog verder te verminderen. Ikzelf heb er weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 16:14

Metro2002

Memento mori

thetakman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:52:
[...]

Gekke vraag wellicht..
Geen last van eigenlijk, heb zelf ook 9 vd 10 keer sneakers aan met witte zolen en die blijven gewoon schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Sander schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:50:
[...]

Ben het niet met je eens, een totaal gladde weg is een utopisch beeld. Juist iets meer 'gravel'-achtige banden helpen in de herfst ,winter en lente heel goed met bladeren, modder, zand etc op de weg. En die lopen echt niet instant vol op een klein stukje weg en geven daarmee zeker meer grip. De trade-of met rolweerstand is er altijd natuurlijk, maar goed dat is met een e-bike minder relevant.

Zelf merk ik met name dat de single-speed + ondersteuning onrustiger rijdt als je in natte omstandigheden door een bocht vol blad gaat. Daar kan een gravel-band echt wel helpen, tegelijkertijd is iets rustiger rijden in dat soort omstandigheden misschien wel de makkelijkere oplossing :-)
Ok iets minder zwart-wit. Ik wil niet zeggen dat ze instant vollopen en ze geven met 'troep' ook meer grip. Tegelijk is mijn ervaring dat je ook met die banden uit moet kijken en er wel degelijk spul tussen blijft zitten wat ze in gevallen linker maakt. Ook heeft de G-one geen heel goede wet grip op zeer glad wegdek Dat is er hier in de regio wel degelijk, al zijn er ook genoeg klotewegen bij :)).

[ Voor 3% gewijzigd door neb0 op 24-04-2024 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToineZ
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-06 22:42
Na ca 3500 km gefietst te hebben op mijn CGO800, ben ik nog steeds tevreden.
Wel vind ik pas1 level teveel support geven. Is er ondertussen iemand die dit niveau aan kan passen?
Mijn fietswinkel geeft aan dat ze het niet kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door ToineZ op 25-04-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 08:30

ewf

Het zou moeten kunnen maar dat moet Tenways doen of hun toeleverancier. Comate heeft dezelfde motor en heeft Pas 1 aangepast, nu moet je dan echt fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Tja, het is blijven vragen denk ik vanuit NL en dan hopen dat er een keer geluisterd wordt door Tenways. Die zullen dit uiteindelijk aan hun dealers moeten aanbieden of direct in de app (unlikely).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToineZ
ewf schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:05:
Het zou moeten kunnen maar dat moet Tenways doen of hun toeleverancier. Comate heeft dezelfde motor en heeft Pas 1 aangepast, nu moet je dan echt fietsen.
Ik heb ook een Comate en die bevalt echt heel erg, vandaar dat ik het ook bij de Tenways wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 20:36
ToineZ schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:11:
Na ca 3500 km gefietst te hebben, ben ik nog steeds tevreden.
Wel vind ik pas1 level teveel support geven. Is er ondertussen iemand die dit niveau aan kan passen?
Mijn fietswinkel geeft aan dat ze het niet kunnen.
Eerder in dit topic heeft iemand de ondersteuning laten aanpassen via een tenways dealer

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToineZ
Megapaul schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:39:
[...]

Eerder in dit topic heeft iemand de ondersteuning laten aanpassen via een tenways dealer
Thanks, maar mijn vraag gaat over het aanpassen van een CGO800. En dat had ik niet helder aangegeven 8)7, dus de post even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Megapaul schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:39:
[...]

Dat is een fiets met Bafang motor, das heel andere leverancier (en ook een stuk breder gebruikt spul!) dan Mivice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:14
Net wezen proefrijden met een 600 pro, was vooral benieuwd of de dijken hier te doen zijn zonder versnellingen. Nou dat gaat prima dus meteen gekocht en wel bij een fietsenmaker een paar dorpen verderop. En ik kon hem direct meenemen.

Enige nadeel is dat ik geen 50 euro korting heb nu maar daar staat eventuele service en het niet zelf monteren tegenover.

Voor nu alleen een simpel kabelslot gekocht. Ga het stuur iets omhoog zetten en kijken hoe dat bevalt, indien nodig zet ik er een ander stuur op.

Verende zadelpen trekt me wel dus mogelijk ga ik die nog aanschaffen. Qua slot nog even zoeken want handig is.

Edit: ooit hier gelezen dat het mogelijk is om het achterlicht ook op de accu aan te sluiten maar kan het niet meer vinden. Iemand een link naar dat stappenplan?

[ Voor 12% gewijzigd door Freezhost op 30-04-2024 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
Freezhost schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:28:
Net wezen proefrijden met een 600 pro, was vooral benieuwd of de dijken hier te doen zijn zonder versnellingen. Nou dat gaat prima dus meteen gekocht en wel bij een fietsenmaker een paar dorpen verderop. En ik kon hem direct meenemen.

Enige nadeel is dat ik geen 50 euro korting heb nu maar daar staat eventuele service en het niet zelf monteren tegenover.

Voor nu alleen een simpel kabelslot gekocht. Ga het stuur iets omhoog zetten en kijken hoe dat bevalt, indien nodig zet ik er een ander stuur op.

Verende zadelpen trekt me wel dus mogelijk ga ik die nog aanschaffen. Qua slot nog even zoeken want handig is.

Edit: ooit hier gelezen dat het mogelijk is om het achterlicht ook op de accu aan te sluiten maar kan het niet meer vinden. Iemand een link naar dat stappenplan?
Mijne heb ik gekocht hier bovenin Friesland (Dokkum) bij een lokale fietsenwinkel die ze ook verkoopt.
ik wacht momenteel op de levering, maar had bij bestellen ook gemeld dat ik het jammer vindt dat het achterlicht niet geïntegreerd is. De fietswinkel zei dat hun dat ook kunnen doen, kost wel een uurtje arbeid of iets. Aangezien ik voor een bagage drager ga met achterlamp op accu erin heb ik het nu even laten varen maar ansich wil ik het wel en dan met een mooi LED balk in de bagagedrager ofzo.

Mocht je dus iets vinden dan verneem ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:04
In onderstaand bericht staan wat foto's van een achterlicht gekoppeld aan de accu:
damiii schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:53:
Koplamp gekoppeld achterlicht...
Splitter met M6 connectors krijg je hier:
https://www.aliexpress.com/item/1005004905804961.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Achterlicht doet het overigens nog steeds als een zonnetje! Vergeet af en toe dat dit inderdaad niet standaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Heeft iemand misschien al een rugfijne tas gevonden die je aan de bagagedrager van de 009 kan bevestigen? Voor werk, dus laptop en broodtrommeltje :-) ik ga vandaag die van Decathlon proberen.

En heeft iemand al ervaring met de extra battery pack? Hij lijkt mij zo onpraktisch omdat je die juist wil laten bijladen als je niet fietst, dus in de fietsenstalling, maar dat ding trek je er zo weer af volgens mij..

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 02-05-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
qroy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:42:
In onderstaand bericht staan wat foto's van een achterlicht gekoppeld aan de accu:

[...]

Splitter krijg je hier:
https://www.aliexpress.com/item/1005004905804961.html
Welke variant heb ik nodig, de M6 of M8?

Volgens de handleiding zou de fiets standaard op PAS 1 moeten staan als je hem aan zet. Bij mij staat hij altijd op 0, kan ik dit instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:04
Freezhost schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:29:
[...]
Welke variant heb ik nodig, de M6 of M8?
Ik dacht dat ik rechtstreeks naar de M6 variant gelinkt had, maar blijkbaar niet. De M6 dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Pinjataaa schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:49:
Heeft iemand misschien al een rugfijne tas gevonden die je aan de bagagedrager van de 009 kan bevestigen? Voor werk, dus laptop en broodtrommeltje :-) ik ga vandaag die van Decathlon proberen.

En heeft iemand al ervaring met de extra battery pack? Hij lijkt mij zo onpraktisch omdat je die juist wil laten bijladen als je niet fietst, dus in de fietsenstalling, maar dat ding trek je er zo weer af volgens mij..
Zo'n range extender lijkt me niet de bedoeling om op je fiets te laten zitten maar iets om binnen op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
- knip -

[ Voor 97% gewijzigd door crunchytail op 02-05-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

neb0 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:20:
[...]

Zo'n range extender lijkt me niet de bedoeling om op je fiets te laten zitten maar iets om binnen op te laden.
Ja precies mijn gedachte, dan is het ook niet een range extender te noemen. Op internet lees ik wel dat hij tijdens het fietsen gaat bijladen.
Maar stel je komt aan op je werk, dan moet je dat ding meeslepen en kan je hem niet tussentijd laten opladen. Het is echt alleen voor tijdens het fietsen dan.

Afbeeldingslocatie: https://www.tenways.com/cdn/shop/files/pc-2_1500x.webp?v=1693214628

Ik moet daarentegen wel zeggen dat de accu het goed volhoudt! Ik trap wel lekker door op de fiets en geen hinder van de tegenwerkende motor zoals op mn vorige Batavus fonk e-go.

[ Voor 16% gewijzigd door Pinjataaa op 02-05-2024 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
Denk dat je dan een USB-lader mee moet nemen en inderdaad ergens binnen opladen want dit trek je zo van de fiets af. Vermoed ook dat je gelijk hebt wat betreft het bijladen. Het wordt geen 540 Wh accu (zoals bij Specialized) maar de 180 Wh laadt de originele op als de spanning lager wordt. Zoiets zal het werken, vermoed ik. Vaak moet je 'm dan wel op tijd inschakelen (misschien op de helft of zo) want als je verbruik tijdens het fietsen groter is dan wat de pack kan leveren, dan kan deze het niet bijhouden en heb je alsnog een te lege accu en moet je wachten totdat de pack de fietsaccu heeft bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Schijnbaar is het probleem met het wegzakken van het zadel een bekend probleem en komt Tenways met een klemmetje om het op te lossen. Ik denk dat het om het zadelpen geklemd wordt, hopelijk niet in het zicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Nou! Sinds vorige week m'n Tenways CGO600 Pro opgehaald in Dokkum! Vrouw heeft me afgezet en ik ben terug naar huis gefietst (kleine 25 km ofzo)

Bevalt echt SUPER! Vandaag direct naar het werk (10 km ongeveer).
Echter!! ik heb een klein dingetje, De rechter trappen als hij bovenin in is tikt 1 keer per slag.
Het voelt een beetje alsof je de kracht los laat op de trapper en dan weer begint met trappen, die tik maar dan iets zachter. En alleen bij rechts?!

Kan het zijn dat ik de trapper gewoon even moet aandraaien of moet ik toch terug naar de verkoper voor onderzoek? Als het een stom boutje is lukt dat zelf nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickmyass
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 18:44
thetakman schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:07:
Echter!! ik heb een klein dingetje, De rechter trappen als hij bovenin in is tikt 1 keer per slag.
Het voelt een beetje alsof je de kracht los laat op de trapper en dan weer begint met trappen, die tik maar dan iets zachter. En alleen bij rechts?!

Kan het zijn dat ik de trapper gewoon even moet aandraaien of moet ik toch terug naar de verkoper voor onderzoek? Als het een stom boutje is lukt dat zelf nog wel.
Gek genoeg heb ik daar sinds deze week ook last van. Gister hoorde ik het toevallig niet meer. de eerste 150km had ik daar helemaal geen last van. Laat me weten als je een update hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Volgens de handleiding hoort de 600 Pro op stand 1 te staan bij inschakelen maar bij mij staat hij op stand 0. Is dit bij jullie ook het geval en kan ik dit aanpassen?
Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.