Kan er misschien ook aan liggen dat hij al aangemeld is bij dhl maar nog niet is opgehaald door hen. Zou morgen ochtend even kijken of je een update hebt
Zit er nog verschil in het bestellen bij een dealer of via Tenways zelf? (Accessoires, korting etc?)
@-Muncky- de aanbeidingen die tenways op de site doet worden vaak ook overgenomen door dealers.
als je direct op de site besteld kan je eventueel nog gebruik maken van een refferal of studenten korting.
hiermee kan je 50 euro korting krijgen of 100 als je student bent.
voor die 50 euro moet je hem dan natuurlijk nog wel zelf in elkaar zetten en controleren als je het via de dealer doet word dat voor je gedaan.
als je direct op de site besteld kan je eventueel nog gebruik maken van een refferal of studenten korting.
voor die 50 euro moet je hem dan natuurlijk nog wel zelf in elkaar zetten en controleren als je het via de dealer doet word dat voor je gedaan.
Ik zou bij dealers vooral bedenken dat als je ze dichtbij huis hebt en dus ook als je lokale bikeshop kan gebruiken als er wat is dan is het leuk. Ik heb bij Fietsenwinkel gekocht omdat ik ook dacht dat het wat toevoegde, maar kon vervolgens een aantal keer met fiets op de drager op de auto weer terug op en neer naar utrecht voor garantie dingen.ricknr9 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:49:
@-Muncky- de aanbeidingen die tenways op de site doet worden vaak ook overgenomen door dealers.
Uiteindelijk was dat in elkaar zetten waardeloos gedaan (bagagedrager hing ineens achter de fiets na 2 weken) en waren ook juist dingen als even een rondje rijden op een nieuwe fiets om te kijken of alles OK is niet gedaan waardoor ik daar zelf keer op keer voor terug kon.
Ik snap precies wat je bedoelt, ik heb dit ook. Ondanks dat het waarschijnlijk zo hoort, klinkt het alsof er iets aanloopt in de motorKaguya schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:58:
[...]
Haha. Ik merk dat ik toch het gevoel heb dat het niet helemaal klopt. Het is een soort schurend geluid, dat niet continue is, maar elk rotatie terug komt. Het maakt ook niet veel uit of ik harder of langzamer ga, zolang de ondersteuning aan staat. Als ik zonder ondersteuning fiets dan is het op hoge of lage snelheden niet aanwezig. Dus het ligt niet aan de rem als ik het goed begrijp.
Anyway Ik heb het maar naar Tenways support gestuurd.
Verder vind ik het echt een topfiets. Ik zou wel graag zien dat de fiets gaat onthouden wat de laatste ondersteuningsstand was, want elke rit opnieuw instellen is niet heel handig.
Yup, tracking nummer is niet bruikbaar, en ontving een amateuristische mail. Vervolgens kwamen ze niet opdagen om de volgende dag een uur voor levering een mail te krijgen met levertijd (waar ze overigens ook een half uur later kwamen). De niet Nederlands sprekende jongeman die kwam bezorgen had geen idee wat hij kwam bezorgenVinny1 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:01:
Mijn 009 is verzonden maar heb een ontraceerbaar tracking nummer ontvangen. Hebben meer mensen hier last van gehad?
Micodo heet het transport bedrijf welke bij mij bezorgde.
Maar het komt goed
Ik zie veel ritten die ik heb gemaakt op de 009 niet terug in de Tenways app. Ik heb het idee dat hij deze alleen opneemt als ik eerst de app open voor ik ga fietsen. Hebben meer mensen hier problemen mee? Het lijkt mij toch dat je telefoon gewoon automatisch al verbind als je de fiets aanzet.
Ik heb hetzelfde. Na het aanzetten van het automatisch opnemen van ritten, houdt de app wel afstand/min/max snelheid bij, maar telt het totaal als 1 rit. Desalniettemin mis ik ook een paar ritten in het totaal.offkors schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:41:
Ik zie veel ritten die ik heb gemaakt op de 009 niet terug in de Tenways app. Ik heb het idee dat hij deze alleen opneemt als ik eerst de app open voor ik ga fietsen. Hebben meer mensen hier problemen mee? Het lijkt mij toch dat je telefoon gewoon automatisch al verbind als je de fiets aanzet.
De app is een gimmick iig bij de 600 Pro en wat ik zie in reviews en filmpjes van de 009 voegt de gps module weinig toe in die zin. Je zou verwachten dat de ritten daarmee ook zonder telefoon makkelijk vastgelegd zouden kunnen worden
Eens, al werkt het activeren van de gps op afstand via de app wel goed. Maar hoe vaak gebruik je dat nou echt.
Ik denk wel dat als je de telefoon in een houder zet en de app opent om de stats te bekijken (als fiets scherm), de rit beter wordt bijgehouden.
Ik denk wel dat als je de telefoon in een houder zet en de app opent om de stats te bekijken (als fiets scherm), de rit beter wordt bijgehouden.
Helaas wel een probleem met de 009 nu. Het zadel blijft niet vast en blijft maar naar beneden zakken.
De schroef om het zadel vast te draaien blijft
maar door draaien…
Wordt contact opnemen met Tenways, waarschijnlijk lossen ze het prima op maar baal er toch van. De zadelpen zit door het zakken van het zadel echt al helemaal onder de krassen.
Iemand anders een idee hoe dit op te lossen? Of anderen met dit probleem?
maar door draaien…
Wordt contact opnemen met Tenways, waarschijnlijk lossen ze het prima op maar baal er toch van. De zadelpen zit door het zakken van het zadel echt al helemaal onder de krassen.
Zelfde probleem hier. Heb hem nu zo ver aangedraaid dat de sleutel bijna brak, en kon voor het eerst een woon-werk ritje afronden zonder tussendoor te stoppen. Maar hij zakt wel nog steeds.70Rocks schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:05:
Helaas wel een probleem met de 009 nu. Het zadel blijft niet vast en blijft maar naar beneden zakken.
maar door draaien…
Lijk ook een probleem te hebben de remschijf voor, die loopt op een deel van de schijf aan. En mijn achterband loopt langzaam leeg, vrij snel voor een band die pas 100km gedaan heeft 😅.
Mag de fiets van tenways naar een aangewezen hersteller brengen, maar die zijn niet echt dichtbij helaas...
Is dit ook ergens te koop?Rascal schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:41:
[...]
Erg mooi lampje! Welke is dat?
Had zelf moeite met het vinden van een 36v lampje en heb het als volgt opgelost:
https://www.thingiverse.com/thing:6535018
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Kan je mij ook de instructies geven?Frizz schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:31:
Ook heb ik op mijn 600pro een achterlicht aangesloten op de accu, die uiteraard gelijk aangaat als ik de koplamp aanzet. Ik weet vanuit de Facebookgroep van tenways dat hier veel vraag naar is. En heb echt heel veel berichten gehad van mensen met de vraag of ik dit ook op hun 600pro wilde makenik[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding] kan iedereen duidelijk uitleggen hoe ik dat gedaan heb, en misschien mensen hier mee helpen?
Ik heb tenways bericht, die gaan er naar kijken.r4lfee schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:49:
[...]
Ik snap precies wat je bedoelt, ik heb dit ook. Ondanks dat het waarschijnlijk zo hoort, klinkt het alsof er iets aanloopt in de motor. Als je stopt met trappen of boven de ondersteuning gaat fietsen, is het weg. Ik ben toch wel benieuwd of meerderen dit ook zo ondervinden. Ik ben wel benieuwd wat Tenways hier nog over zegt.
Verder vind ik het echt een topfiets. Ik zou wel graag zien dat de fiets gaat onthouden wat de laatste ondersteuningsstand was, want elke rit opnieuw instellen is niet heel handig.
Heeft iemand al een telefoonhouder erop gezet? Ik kijk naar Peak Design, ik weet echter niet of die outfront mount er goed op past.
Ik vind PD wat mooier en lijkt gemakkelijker in gebruik dan Quadlock/SP connect.
Oude post maar ik ben benieuwd wat je voor het stuur heb moeten betalen?LuNaTiC schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:34:
Heb het oude rechte stuur nog wel meegekregen dus ik zou nog kunnen switchen als ik wil
Kregen de eerste zoveel bestellingen er niet een gratis houder bij?Kaguya schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:36:
[...]
Ik heb tenways bericht, die gaan er naar kijken.
Heeft iemand al een telefoonhouder erop gezet? Ik kijk naar Peak Design, ik weet echter niet of die outfront mount er goed op past.
Ik vind PD wat mooier en lijkt gemakkelijker in gebruik dan Quadlock/SP connect.
Volgens mij gratis, als service.ken schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:38:
[...]
Oude post maar ik ben benieuwd wat je voor het stuur heb moeten betalen?
Maar zou normaal 49 euro kosten volgens de factuur.
[ Voor 10% gewijzigd door LuNaTiC op 05-04-2024 06:14 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Heel matig. Het probleem met m’n zadel is nu erger geworden en we zijn op het punt gekomen dat ik niet meer kan fietsen op mijn 009.ahuitema schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:53:
[...]
Zelfde probleem hier. Heb hem nu zo ver aangedraaid dat de sleutel bijna brak, en kon voor het eerst een woon-werk ritje afronden zonder tussendoor te stoppen. Maar hij zakt wel nog steeds.
Lijk ook een probleem te hebben de remschijf voor, die loopt op een deel van de schijf aan. En mijn achterband loopt langzaam leeg, vrij snel voor een band die pas 100km gedaan heeft 😅.
Mag de fiets van tenways naar een aangewezen hersteller brengen, maar die zijn niet echt dichtbij helaas...
Het zadel gaat telkens naar links en rechts, het piept, en zakt continu naar beneden. De zadelpen zit onder de krassen.
Ben benieuwd met wat voor oplossing Tenways komt. Ik vraag me af of dit probleem verholpen kan worden bij een Servicepunt.
Dit heb ik ook gehad met de 600 pro en bleek uiteindelijk een ongelijke schijf te zijn die vervangen werd en daarna was het probleem weg. Maar voordat je het op die tour zoekt: weet je 100% zeker dat het wiel er kaarsrecht in zit? Even de snelsluiter losmaken en vastzetten doet soms ook wonderen als het net een klein haartje scheef zit.ahuitema schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:53:
[...]
Wat is de ervaring van ex vanmoof rijders met tenway?
Was erg blij met mn S5 maar deze heeft het begeven. De Velorett Ace2 gehad, maar deze teruggestuurd. Te zwaar en ook niet te spreken over de kwaliteit (scherm ging kapot binnen 2 weken en na 2.5 week deed de fiets helemaal niks meer. Vond vooral de zwaarte van de veloretti een probleem in vergelijking met de S5.
Benieuwd hoe men dat ervaart met de tenway.
Was erg blij met mn S5 maar deze heeft het begeven. De Velorett Ace2 gehad, maar deze teruggestuurd. Te zwaar en ook niet te spreken over de kwaliteit (scherm ging kapot binnen 2 weken en na 2.5 week deed de fiets helemaal niks meer. Vond vooral de zwaarte van de veloretti een probleem in vergelijking met de S5.
Benieuwd hoe men dat ervaart met de tenway.
Heeft iemand al een fietstas gevonden die past op de Ago X? alvast bedankt.
Volgens de TENWAYS site is deze alleen geschikt voor de CGO600 (pro) / 800s en AGO T.
De X en 900 staan er niet bij en in dit forum heb ik al gezien dat anderen nog geen geschikte optie hadden gevonden.
https://www.tenways.com/nl/products/pannier-bag
Nu kost het 90 incl. montage…LuNaTiC schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 06:13:
[...]
Volgens mij gratis, als service.
Maar zou normaal 49 euro kosten volgens de factuur.
@S1rJ0hn je zou support even kunnen vragen of hij pas volgens mij hebben de ago de zelfde bagage drager
Zo, nu na enkele dagen klaar met doorlezen van dit inspirerende topic! Bedankt allen voor de input!
Ja, ik ben er (bijna) helemaal uit, maar (nog) niet qua kleur, waarschijnlijk grijs en ook een beetje niet qua maat, alhoewel ik wel voor een L zal gaan, maar morgen ga ik met mijn vrouw naar een fietsenwinkel, niet dé vanwege de toch wel negatieve recensies en ervaringen, om te kijken naar en test te rijden op een CGO600 Pro voor mij en een CGO800s voor mijn vrouw. Ik zal mijn e-bike voornamelijk gaan gebruiken voor woon-werk verkeer a ca 7,5-8 km enkele reis over voornamelijk vlakke fietspaden, met een enkele fietsbrug.
In eerste instantie wilde ik al dan niet met een referral-code direct bestellen bij Tenways mede vanwege hun uitstekende support, maar met het oog op eventuele garantiekwesties kies ik vooralsnog toch voor een fysieke winkel.
Wat betreft verzekering ben ik er al uit en zal/zullen kiezen voor een AXA of ABUS fietsketting in een zadeltasje 😊.
@ricknr9 Wat jammer dat ik al jouw foto’s bij je berichten niet meer kan zien. Denk je dat je dit kunt herstellen?
Ja, ik ben er (bijna) helemaal uit, maar (nog) niet qua kleur, waarschijnlijk grijs en ook een beetje niet qua maat, alhoewel ik wel voor een L zal gaan, maar morgen ga ik met mijn vrouw naar een fietsenwinkel, niet dé vanwege de toch wel negatieve recensies en ervaringen, om te kijken naar en test te rijden op een CGO600 Pro voor mij en een CGO800s voor mijn vrouw. Ik zal mijn e-bike voornamelijk gaan gebruiken voor woon-werk verkeer a ca 7,5-8 km enkele reis over voornamelijk vlakke fietspaden, met een enkele fietsbrug.
In eerste instantie wilde ik al dan niet met een referral-code direct bestellen bij Tenways mede vanwege hun uitstekende support, maar met het oog op eventuele garantiekwesties kies ik vooralsnog toch voor een fysieke winkel.
Wat betreft verzekering ben ik er al uit en zal/zullen kiezen voor een AXA of ABUS fietsketting in een zadeltasje 😊.
@ricknr9 Wat jammer dat ik al jouw foto’s bij je berichten niet meer kan zien. Denk je dat je dit kunt herstellen?
[ Voor 5% gewijzigd door RicoK op 05-04-2024 21:45 ]
Aannemende dat je reageert op mijn post hierboven, 1.81m.ken schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 01:25:
Hoe lang ben je?
Bedankt.ricknr9 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:45:
[Afbeelding]
@RicoK o wat jammer dat de foto niet meer werkt is dit de foto die je bedoelt?
Ik weet niet of dit de foto is die ik niet kon zien. Ik kon de foto niet zien he 😉😊. Maar jij hebt vaak gereageerd in je topic, waarvan veel met foto’s. Ik kan helaas geen enkele foto van jou bekijken.
Edit: ik zie dan:
:strip_exif()/f/image/wzlYpZokJ98hAwDx3gtNQFTY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door RicoK op 06-04-2024 09:15 ]
@RicoK zal eens kijken volgens mij heb ik een keer per ongeluk wat foto’s weggehaald zal er binnenkort eens tijd voor maken om het te fixen
@ricknr9 Bedankt alvast.
Wt betreft jouw CGO600 Pro, zijn de handvatten op de foto de standaard handvatten? En welk zadeltasje zie ik bij jou?
Wt betreft jouw CGO600 Pro, zijn de handvatten op de foto de standaard handvatten? En welk zadeltasje zie ik bij jou?
KloptRicoK schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:24:
[...]
Aannemende dat je reageert op mijn post hierboven, 1.81m.
Ik vind de maat van TENWAYS wel een beetje vreemd. Frame 58 is >1.95m terwijl Google bij maat 58: 1.76-1.94 aangeeft. Ik ben wel benieuwd naar je proefrit
@ken Ja, daar was ik ook al achter gekomen, Tenways lijkt anders om te gaan met de ‘reguliere’ maatvoering. Mijn huidige (niet elektrisch) fiets heeft een framemaat van 58 😊. Een proefrit gaat uitkomst bieden.
Terug van de proefrit! Wow! Wat een ervaring. Hij fietst precies, zoals ik hoopte/verwachtte. Die krachtoverbrenging, continue aanwezig. Voordat ik het wist, fietste ik 28 km/u. De ondersteuning die er op dat moment niet meer was, miste ik nauwelijks. Echt heerlijk, zoevend zacht, maar zo snel.
Order geplaatst voor een pebble grijze CGO600 Pro maat L voor mij en een zwarte CGO800s voor mijn vrouw.
Order geplaatst voor een pebble grijze CGO600 Pro maat L voor mij en een zwarte CGO800s voor mijn vrouw.
Ik heb die peakdesign houder op mijn 600pro met standaard stuur, zit prima, de houder zorgt ervoor dat de telefoon mooi in het midden van het stuur zit.Kaguya schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:36:
[...]
AGO X heeft veel dikkere buizen dan de T.ricknr9 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:48:
@S1rJ0hn je zou support even kunnen vragen of hij pas volgens mij hebben de ago de zelfde bagage drager
Ik heb de vraag op op de Facebook groep van TENWAYS gesteld. Maar nog geen antwoord.
Bedankt. Ik heb de Peakdesign Outfront besteld. Helaas past deze niet op de cgo 009 door het gebogen stuur. Dus helaas 80e uitgegeven voor niets. Ik ga nog even kijken naar de universal adapter.jelknab schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:55:
[...]
Ik heb die peakdesign houder op mijn 600pro met standaard stuur, zit prima, de houder zorgt ervoor dat de telefoon mooi in het midden van het stuur zit.
Ps: mocht iemand een outfront mount willen en in de buurt van Amsterdam wonen, je kan hem gratis afhalen.
Bedelen om kortingocdes zijn niet toegestaan
[ Voor 74% gewijzigd door Outerspace op 12-04-2024 11:49 ]
ik heb er eentje verstuurdDeantjuh schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:56:
Iemand nog een kortingscode? Ik twijfel nog erg tussen de cgo600 pro en de cgo009. Maar alvast een code zou fijn zijn!
De reactie van Tenways:S1rJ0hn schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:58:
Heeft iemand al een fietstas gevonden die past op de Ago X? alvast bedankt.
We are sorry to tell you that we don't have the carrier bag for Ago X, we are still working on it currently. We will let you know if there is an update. We apologize for the inconvenience. But one of our customers shared us with a third party brand called "Valkental".
He said: "Those bags use the same mounting set.
Pro 3in1 (Bike-Bag, shoulder-bag and backpack). We have two of them, yes they are quite expensive but they are great. good quality, the backpack-function is great etc.
https://valkental.com/products/valkpro-3in1-fahrradtasche
ValkOcean (recycle material)
https://valkental.com/pro...che-aus-recyceltem-pastik
ValkBasic
https://valkental.com/pro...dichte-gepacktragertasche
all of those bags use the same system. but you have to change the clip to the 22 mm style because the AGO X carrier is quite thick. included in this 9,99 € kit is a spacer. we use the smallest one and that fits great. changing the mounting system is easy. only one screw and you are done.
https://valkental.com/pro...angen-bis-22m-durchmesser
so you have to buy the bag and the 22m mounting kit. we also put some patches on the carrier so the paint does not come off.
all of those bags can also be bought at AMAZON."
You can take his advice, but TENWAYS is not tested at this time, and we can not guarantee that it will work.
Ik had op mijn Ago T af en toe een hangend display met opstarten. Hij ging dan niet verder dan het bootscreen, en na een tijdje kon ik dan de pincode invoeren. Irritant, maar niet dermate vervelend dat het onwerkbaar werd. Ook heeft de software zichzelf een keer of 3 compleet gereset in 2,5 maand. Heb toch een bericht naar support gestuurd en met een filmpje van het hangende bootscreen en een firmware check hebben ze me een nieuw display opgestuurd. Het is een beetje gepriegel om de kabel van het display door het stuur te geleiden (je vervangt de bedieningsknopjes ook) maar het lijkt het probleem wel te fixen. De fiets lijkt bovendien natuurlijker te reageren. Ik vond de motor van de Ago T vrij agressief, en hij trok best wel ook bij lage ondersteuning maar de bijgewerkte firmware lijkt dit anders aan te sturen. Heb meer het gevoel dat je wind mee hebt en de motor trekt niet meer.
Weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar het is een poging waard contact te zoeken met Tenways.
Weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar het is een poging waard contact te zoeken met Tenways.
Hier ook herkenbaar. Niet heel lawaaierig maar ook zeker niet fluisterstil.r4lfee schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:49:
[...]
Ik snap precies wat je bedoelt, ik heb dit ook. Ondanks dat het waarschijnlijk zo hoort, klinkt het alsof er iets aanloopt in de motor. Als je stopt met trappen of boven de ondersteuning gaat fietsen, is het weg. Ik ben toch wel benieuwd of meerderen dit ook zo ondervinden. Ik ben wel benieuwd wat Tenways hier nog over zegt.
Verdacht eerst mijn schijfrem maar zie lopen niet aan.
Ik heb vandaag de Tenways 009 gemonteerd. Valt me of dat de fiets mooi afgewerkt is maar niet op detailniveau zoals mijn Cowboy. Mis gewoon die final touch. Zo zijn de spaken niet volledig zwart en nog wat dingetjes die het design net niet mooi af maken. Hij fiets overigens heel lekker, met name ook vanwege de dikke banden. Standje 1 had van mij nog wel wat minder ondersteuning mogen bieden.
De app integratie vind ik trouwens wel beroerd. Als de fiets uitstaat, kan die de locatie van de fiets niet achterhalen. Ook kan je verder de fiets niet configureren met de app of handmatig unlocken. Hoop dat dit nog gaat verbeteren.
Ik begrijp trouwens niet waar die drie lampjes op het frame voor dienen bij de gps antenne. Ze staan standaard uit bij mij en batterijniveau zie je op het stuur..
De app integratie vind ik trouwens wel beroerd. Als de fiets uitstaat, kan die de locatie van de fiets niet achterhalen. Ook kan je verder de fiets niet configureren met de app of handmatig unlocken. Hoop dat dit nog gaat verbeteren.
Ik begrijp trouwens niet waar die drie lampjes op het frame voor dienen bij de gps antenne. Ze staan standaard uit bij mij en batterijniveau zie je op het stuur..
Hmm, ik kan wel de GPS locatie van de fiets zien als die uit staat. Dat is toch ook het hele idee van zo’n GPS?Vinny1 schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:13:
Ik heb vandaag de Tenways 009 gemonteerd. Valt me of dat de fiets mooi afgewerkt is maar niet op detailniveau zoals mijn Cowboy. Mis gewoon die final touch. Zo zijn de spaken niet volledig zwart en nog wat dingetjes die het design net niet mooi af maken. Hij fiets overigens heel lekker, met name ook vanwege de dikke banden. Standje 1 had van mij nog wel wat minder ondersteuning mogen bieden.
Ja eens, wellicht omdat die van mij binnen staat en het gps signaal te zwak is. App registreert trouwens ook niet alle ritjes.70Rocks schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:27:
[...]
Hmm, ik kan wel de GPS locatie van de fiets zien als die uit staat. Dat is toch ook het hele idee van zo’n GPS?
Net bericht gekregen dat het "early bird" pakket is verzonden wat je bij de CGO009 kreeg. Iemand toevallig al eentje binnen?
Ja ik heb em al binnenjaspermaster schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:28:
Net bericht gekregen dat het "early bird" pakket is verzonden wat je bij de CGO009 kreeg. Iemand toevallig al eentje binnen?
Zat er ook de beloofde telefoonhouder bij?
Mag ik er ook eentje ??
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Ik heb afgelopen zondag mijn Cgo009 (Black) besteld. Heb deze vanmiddag 09-04-24 ontvangen. Gelukkig heb ik een cameradeurbel en slot welk ik van een afstand kan openen. Anders had ik het niet aan kunnen nemen omdat ik niet thuis was. Maaaar, wel snel bezorgd!
Track & Trace is wel een beetje waardeloos.. Ga er maar van uit dat als je verzendbevestiging hebt gehad dat het de volgende werkdag in huis is. (Gelukkig belt de bezorger als hij er al is)
Ik heb hem net in elkaar gezet. Ik ben 1.84m lang. Als ik sta (met platte voet, zonder schoenen) dan komt de ballenbuis, bij mijn edele delen. Dus, de kleinere mensen is het misschien wat lastig.
Enkele dingen die mij tot nu toe opvielen:
- Ik las dat iemand verkeerde bouten had gebruikt. Bij mij was dit nietmogelijk. Alles was al v.t.v. op de juiste plek met de hand aangedraaid.
- Ik snap de opmerking over "de spaken zijn niet geheel zwart". Daar heb ik zelf niet zoveel moeite mee.
Wat ik wel jammer vind is dat de buis voor het stuur niet zwart is. Hierdoor zie je aan de voorzijde van de fiets de zilver alu doorschemeren. (Hier moet ik nog iets voor vinden)
- In elkaar zetten heeft mij dik een uur geduurd. Gebruiksaanwijzing is wat door elkaar met de plaatjes. Maar als je er goed voor zit en dus ook goed leest kan je bijna geen fout maken. (Behalve dat je er op het laatst achter komt dat je de voorvork verkeerd om hebt vastgedraaid en niet de bout liet zitten waar die zat. Ook dat was zo opgelost.)
- Achterlicht op het spatbord is met een kleinere moersleutel los te draaien. (Gebruik een stuk van de tape om je spatbord af te plakken, krijg je ook geen krassen erop).
- Ik heb geen last van remschijven die schuren of krom zijn etc.
- Tip van flip, laat zoveel mogelijk bescherming zitten tot je helemaal klaar bent. Scheelt een hoop gescheld als je klaar bent.
Ik ga hem nu in ieder geval aan de lader hangen.
Mocht iemand anders nog een code nodig hebben. Denk er aan om mij te vragen, dan kan ik de kleinste tas bestellen..
Track & Trace is wel een beetje waardeloos.. Ga er maar van uit dat als je verzendbevestiging hebt gehad dat het de volgende werkdag in huis is. (Gelukkig belt de bezorger als hij er al is)
Ik heb hem net in elkaar gezet. Ik ben 1.84m lang. Als ik sta (met platte voet, zonder schoenen) dan komt de ballenbuis, bij mijn edele delen. Dus, de kleinere mensen is het misschien wat lastig.
- Ik las dat iemand verkeerde bouten had gebruikt. Bij mij was dit nietmogelijk. Alles was al v.t.v. op de juiste plek met de hand aangedraaid.
- Ik snap de opmerking over "de spaken zijn niet geheel zwart". Daar heb ik zelf niet zoveel moeite mee.
Wat ik wel jammer vind is dat de buis voor het stuur niet zwart is. Hierdoor zie je aan de voorzijde van de fiets de zilver alu doorschemeren. (Hier moet ik nog iets voor vinden)
- In elkaar zetten heeft mij dik een uur geduurd. Gebruiksaanwijzing is wat door elkaar met de plaatjes. Maar als je er goed voor zit en dus ook goed leest kan je bijna geen fout maken. (Behalve dat je er op het laatst achter komt dat je de voorvork verkeerd om hebt vastgedraaid en niet de bout liet zitten waar die zat. Ook dat was zo opgelost.)
- Achterlicht op het spatbord is met een kleinere moersleutel los te draaien. (Gebruik een stuk van de tape om je spatbord af te plakken, krijg je ook geen krassen erop).
- Tip van flip, laat zoveel mogelijk bescherming zitten tot je helemaal klaar bent. Scheelt een hoop gescheld als je klaar bent.
Mocht iemand anders nog een code nodig hebben. Denk er aan om mij te vragen, dan kan ik de kleinste tas bestellen..
Ik hoorde dat de huidige Tenways tassen niet passen op de 009 en dat ze momenteel bezig zijn met accessoires hiervoor.Deantjuh schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:55:
Ik heb afgelopen zondag mijn Cgo009 (Black) besteld. Heb deze vanmiddag 09-04-24 ontvangen. Gelukkig heb ik een cameradeurbel en slot welk ik van een afstand kan openen. Anders had ik het niet aan kunnen nemen omdat ik niet thuis was. Maaaar, wel snel bezorgd!
Tenways heeft inmiddels een nieuw achterwiel naar mijn dealer gestuurd. Deze is gister vervangen en ik heb geen last meer van rare geluiden.Kaguya schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:36:
[...]
Volgens de dealer past overigens op dit moment geen enkele voordrager op de 009. Het stuur is niet te vervangen. Ze denken wel dat Tenways met meer accessoires komen, ook omdat er op dit moment een montage punt op de voorkant niet wordt benut.
Tevens is de telefoonhouder die Tenways aan de eerste kopers van de 009 gaf van SP connect. Ik denk dat ik dus ook maar eentje koop van hen.
Ik volg het topic al een tijdje en heb nu zelf de 800 en 009 binnen.
800 incl voor en achterzitje. Hieronder wat foto’s.
Nog toe te voegen zijn
- Een riembeschermer voor beide fietsen, of beter een broek beschermer. De riem is wel droog maar niet helemaal vrij van viezigheid / smeersel. En bij een wijdere broek geeft dat problemen.
- Een mogelijkheid om op de 009 een zitje achterop te plaatsen zonder een extra bagage rek.
- Een voorrek van Tenways zelf voor de 008.
Tot nu toe zeer tevreden!
Nog toe te voegen zijn
- Een riembeschermer voor beide fietsen, of beter een broek beschermer. De riem is wel droog maar niet helemaal vrij van viezigheid / smeersel. En bij een wijdere broek geeft dat problemen.
- Een mogelijkheid om op de 009 een zitje achterop te plaatsen zonder een extra bagage rek.
![]() | ![]() | ![]() |
Ik wil ook graag nog een kinderzitje monteren op mijn bagagedrager van mijn 009. Vroeg me ook af of een zitje aan de voorkant mogelijk is zoals jij bij de 008 hebt. Denk je dat dat kan?wilc0o schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:58:
Nog toe te voegen zijn
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ja kan prima! Ring er tussenuit, of stuur hoger zetten zodat blokje van zitje er tussen kan. Zelfde als bij 800 idd.Vinny1 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:18:
[...]
Ik wil ook graag nog een kinderzitje monteren op mijn bagagedrager van mijn 009. Vroeg me ook af of een zitje aan de voorkant mogelijk is zoals jij bij de 008 hebt. Denk je dat dat kan?
Heb je een andere bagagedrager op de laten zetten ivm kinderstoeltje? In de winkel gaven ze aan dat de originele max 5kg mag dragen en voor een kinderzitje een andere drager erop moest.wilc0o schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:58:
Nog toe te voegen zijn
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Op de bagagedrager die er al op gemonteerd was bij levering, staat max 25kg.pipo01 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:25:
[...]
Heb je een andere bagagedrager op de laten zetten ivm kinderstoeltje? In de winkel gaven ze aan dat de originele max 5kg mag dragen en voor een kinderzitje een andere drager erop moest.
Precies zoals hierboven staat, gewoon 25kg. Het rekje er boven is puur voor montage. De drager is wat smal van zichzelf en hierop zit hij simpelweg wat steviger.pipo01 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:25:
[...]
Heb je een andere bagagedrager op de laten zetten ivm kinderstoeltje? In de winkel gaven ze aan dat de originele max 5kg mag dragen en voor een kinderzitje een andere drager erop moest.
Ze gaven aan dat het prima moest kunnen qua gewicht.
Ik kon niets anders in dit topic vinden; hoe zet je die ring vast? Ik kan het aandraaien en dan blijft het eventjes goed zitten maar na 10KM komt die dan weer los bij mij. verder geen andere problemen met de fiets.Critical schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:20:
[...]
Je ziet hier ook dat de schijf/ring aan de voorkant los zit, achterkant lag ook uit elkaar, maar dat zag ik pas na het verwijderen...
Ik had nog even de hoop dat het vastdraaien van de ring het probleem zou verhelpen, maar dit hielp niet en hierna was ook de freewheel klik verdwenen die je hoort als je stopt met trappen of terug trapt.
[Vimeo: 20230601_165322]
Het freewheel wordt trouwens geproduceerd en geleverd door Gates, Tenways vroeg mij om het productienummer en het oude freewheel terug te sturen voor verder onderzoek naar fabricage fouten. Ze waren ook heel vlot met het toesturen van een nieuwe, over service van Tenways tot nu toe echt niets te klagen !
Cgo 800 voorrem maakt giga herrie en remt slecht. Heb totaal pas 50km gefietst ermee.
Mail gestuurd en afwachten wat er hieraan gedaan kan worden.
Gelukkig achterrem prima.
Heb je zowel de voor- als achterrem op dezelfde manier ingeremd tijdens de eerste rit?samuel123 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:46:
Cgo 800 voorrem maakt giga herrie en remt slecht. Heb totaal pas 50km gefietst ermee.
Tja waarschijnlijk wel. Paar keer goed hard remmen om verglazen tegen te gaan. Wiel wel paar keer gecentreerd vanwegen niet lekker draaien als je m optilt.
Verder niks bijzonders. Wel alle inbussen nagelopen of deze goed vastzaten.
Verder niks bijzonders. Wel alle inbussen nagelopen of deze goed vastzaten.
Wat hebben bezitters van de cgo600 pro gemiddeld aan bereik?
Ik haal zo'n 60km, laatste lading zelfs maar 58,met alleen maar strandje 1 en vrijwel vlak.
Ik haal zo'n 60km, laatste lading zelfs maar 58,met alleen maar strandje 1 en vrijwel vlak.
Mijn eerste ervaringen, hij is voorgemonteerd door fietsenwinkel.nl (of hun partner?).
Bij mij beweegt het zadel van de CGO009 ook van links naar rechts tijdens het fietsen, heeft iemand al een oplossing hiervoor? Het lijkt niet te zakken, maar vast zit het niet!
Heb de fiets net opgehaald en strakker aandraaien lukt niet.
Hopelijk is het iets dat ik zelf kan fixen..
Daarnaast deed het voorlicht het niet, deze bleek niet aangesloten te zijn. (Moest je dit zelf doen?)
Ik vind het een raar systeem, de connector zijn bij de bewegende stuurpen, het stekkertje zat helemaal achter deze pen, kon er nog net bij met een tangetje.
Bij mij beweegt het zadel van de CGO009 ook van links naar rechts tijdens het fietsen, heeft iemand al een oplossing hiervoor? Het lijkt niet te zakken, maar vast zit het niet!
Daarnaast deed het voorlicht het niet, deze bleek niet aangesloten te zijn. (Moest je dit zelf doen?)
Ik vind het een raar systeem, de connector zijn bij de bewegende stuurpen, het stekkertje zat helemaal achter deze pen, kon er nog net bij met een tangetje.
[ Voor 52% gewijzigd door Pinjataaa op 11-04-2024 20:01 . Reden: Type fiets ]
Welk model had je?Pinjataaa schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:06:
Bij mij beweegt het zadel ook van links naar rechts tijdens het fietsen, heeft iemand al een oplossing hiervoor? Het lijkt niet te zakken, maar vast zit het niet!
Net gepost dat voorrem niet naar behoren werkt.
Zeer snel antwoord van Tenways en afspraak met servicecenter om dit te laten oplossen .
Dus prima contact !
Zeer snel antwoord van Tenways en afspraak met servicecenter om dit te laten oplossen .
Dus prima contact !
Heb je een foto van je zadelpen in de fiets?
Ik hoop dat je een foto als dit bedoelt.Deantjuh schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:38:
[...]
Heb je een foto van je zadelpen in de fiets?
:strip_exif()/f/image/IZaVCYLBxrcrLMYdM0mOSMBm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0WG8SyDyUW20FfqE3yuSvh4A.jpg?f=fotoalbum_large)
Tussen de 40km en 80km. 40km met volop wind tegen en in de winter. Vandaag zonder al teveel wind en met normale temperatuur lijk ik 80 te halen.fistix schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:18:
Alles op standje 1.
Ik rij wel zo'n 30 km/u..
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Met forse wind zoals deze week 80 a 90. Bij beter weer vorige zomer rond de 1% per km dus 100fistix schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:18:
Verstuurd!Gum schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 00:20:
Hey hallo, heeft iemand een code voor mij?
Gemiddeld zo'n 50 km. 2% per km.fistix schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:18:
Maar ben ook rond de 100 kg. en heb 2 fietstassen.
Zit ook iets meer recht op, stuurverhoger geplaatst.
Mijn eerste ritje met de CGO009 naar m'n werk gehad, erg relaxed. Meerdere stijle bruggen, je vliegt er overheen en als je de boost knop inhoudt hoef je helemaal niks te doen.
De rem loopt nog wel een beetje aan, die hoor ik soms kort slepen. Hopelijk moet dit nog inwerken.
Het zadel blijft loszitten, net met een hobbel zakte het naar beneden, niet fijn voor mn edele delen.
Na 12km fietsen nog 4 streepjes en een beetje aan batterij over, valt mij niet tegen als ik het vergelijk met mijn Batavus fonk e-go met 500wh accu die ik hiervoor had!
Al met al een heel fijne fiets, erg comfortabel en leuk om mee te fietsen. Baal wel dat de winkel de fiets niet even naloopt voordat ze het uitleveren.. even de lampen aanzetten.
De rem loopt nog wel een beetje aan, die hoor ik soms kort slepen. Hopelijk moet dit nog inwerken.
Het zadel blijft loszitten, net met een hobbel zakte het naar beneden, niet fijn voor mn edele delen.
Na 12km fietsen nog 4 streepjes en een beetje aan batterij over, valt mij niet tegen als ik het vergelijk met mijn Batavus fonk e-go met 500wh accu die ik hiervoor had!
Al met al een heel fijne fiets, erg comfortabel en leuk om mee te fietsen. Baal wel dat de winkel de fiets niet even naloopt voordat ze het uitleveren.. even de lampen aanzetten.
Voordat een rem stopt met aanlopen ben je waarschijnlijk 500km verderPinjataaa schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:12:
Mijn eerste ritje met de CGO009 naar m'n werk gehad, erg relaxed. Meerdere stijle bruggen, je vliegt er overheen en als je de boost knop inhoudt hoef je helemaal niks te doen.
Loopt het blokje bij elke omwenteling aan? Je kan even de remklauw uitlijnen. Dan draai je beide bouten van de remklauw iets los, knijp in je remhendel en houdt deze ingeknepen, draai ondertussen de remklauw bouten vast en laat daarna de remhendel los.
Dat lost alleen een slecht uitgelijnde remklauw op. Bij een remschijf met slag erin moet je terug naar Tenways voor een fix.
Goedemorgen,
Hoe zijn de ervaringen met dit merk na langer gebruik of vele kilometers?
Dit lijkt mij wel een stoere simpele fiets voor mijn kinderen om naar de middelbare school te gaan.
Hoop alleen niet dat de constructie/ onderdelen net zo exclusief zijn als met vanmoof. Dan is de fiets namelijk lastig(er) zelf te onderhouden.
Welk met motor wordt er in deze fietsen gebruikt?
Alvast dank.
Dit lijkt mij wel een stoere simpele fiets voor mijn kinderen om naar de middelbare school te gaan.
Hoop alleen niet dat de constructie/ onderdelen net zo exclusief zijn als met vanmoof. Dan is de fiets namelijk lastig(er) zelf te onderhouden.
Alvast dank.
Het lijkt er inderdaad wel op dat die goed erin zit. Ik heb geen last van draaiende zadel.
Het lijkt wel of je klem wellicht niet helemaal goed klemt dan. Bij het loshalen van mijn zadelpen bleef de klem er gewoon in vast bijten. Zo grof was die aan de binnenzijde.
Hoe gemakkelijk kreeg je jou zadelpen erin?
Anders even een mailtje naar TENWAYS of zij mogelijk een nieuwe klem kunnen opsturen.
Het lijkt wel of je klem wellicht niet helemaal goed klemt dan. Bij het loshalen van mijn zadelpen bleef de klem er gewoon in vast bijten. Zo grof was die aan de binnenzijde.
Anders even een mailtje naar TENWAYS of zij mogelijk een nieuwe klem kunnen opsturen.
Pinjataaa schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:43:
[...]
Ik hoop dat je een foto als dit bedoelt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de mijne maar net. Het ligt er aan welke fiets dat je kiest van TENWAYS. Maar in principe zijn, zo ver ik weet, de meeste onderdelen vrijwel overal te vervangen. TENWAYS heeft wel sommige fietsenmakers aangewezen als zijnde reparatiepunt. In de cgo009 is het vermoedelijk (aan de krukas te zien) een bafang motor.
Dirk8155 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:54:
Goedemorgen,
Alvast dank.
Ik overweeg ook een 009, maar lees wat verontrustende berichten over die zadelpen die naar beneden schiet. Is dat bij iedereen zo?
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Ik heb zelf sinds kort de CGO600 Pro, heb er pas 300km opzitten dus kan je nog niks zeggen over de levensduur op lange termijn. Tot nu toe bevalt de fiets primaDirk8155 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:54:
Goedemorgen,
Alvast dank.
Voor wat betreft de motortjes: de CGO600 (pro) gebruikt een Mivice achtermotor. De CGO009 gebruikt een in-house ontwikkelde motor, wellicht in samenwerking met Bafang.
Mijn fiets staat inmiddels bij het servicepunt voor de zadelpen…
Lijkt me wel een probleem als ik ook anderen hier hoor.
Lijkt me wel een probleem als ik ook anderen hier hoor.
Het is een beetje het geluid alsof je spatbord soms langs je band gaat, heel kort. Maar komt toch echt bij mn voorste remschijf weg.stin00 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:18:
[...]
Voordat een rem stopt met aanlopen ben je waarschijnlijk 500km verderEn dan is je remblokje scheef ingesleten.
Loopt het blokje bij elke omwenteling aan? Je kan even de remklauw uitlijnen. Dan draai je beide bouten van de remklauw iets los, knijp in je remhendel en houdt deze ingeknepen, draai ondertussen de remklauw bouten vast en laat daarna de remhendel los.
Dat lost alleen een slecht uitgelijnde remklauw op. Bij een remschijf met slag erin moet je terug naar Tenways voor een fix.
Ik ga jouw advies opvolgen! Ik dacht ik vaak een voorgemonteerde want ik ben hier niet goed in, krijg ik als of deze ongein hehe
Ik heb het niet zelf gemonteerd, maar zal het eens verwijderen en opnieuw plaatsen.Deantjuh schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:44:
Het lijkt er inderdaad wel op dat die goed erin zit. Ik heb geen last van draaiende zadel.
[...]
:strip_exif()/f/image/tTN3yTgwcpMWIfV5OHhwjJqm.jpg?f=fotoalbum_large)
Zit wel een shit load aan vet in
Update;
Heb het vet een beetje verminderd en nu zit hij drukker beter vast.
[ Voor 39% gewijzigd door Pinjataaa op 12-04-2024 14:54 ]
YouTube: Lopen je schijfremmen aan? Dit is de manier om het te repareren!Pinjataaa schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:40:
[...]
Het is een beetje het geluid alsof je spatbord soms langs je band gaat, heel kort. Maar komt toch echt bij mn voorste remschijf weg.
Ik ga jouw advies opvolgen! Ik dacht ik vaak een voorgemonteerde want ik ben hier niet goed in, krijg ik als of deze ongein hehe
[...]
Ik heb het niet zelf gemonteerd, maar zal het eens verwijderen en opnieuw plaatsen
Het is relatief eenvoudig zelf te doen, ook voor een fietsen leek
(Fiets fixen is op eigen risico, ik ben niet aansprakelijk voor een nog slechter uitgelijnde rem
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 12-04-2024 14:53 ]
Haha daar ben ik niet bang voor, heb ook geen zin om telkens terug te moeten naar de winkel.stin00 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:45:
[...]
YouTube: Lopen je schijfremmen aan? Dit is de manier om het te repareren!
Het is relatief eenvoudig zelf te doen, ook voor een fietsen leekEn het kan het probleem verhelpen. Het tweede gedeelte van het filmpje over finetunen zou ik overslaan. Als het met losdraaien en centreren niet werkt gewoon terug gaan naar de verkoper voor een oplossing.
(Fiets fixen is op eigen risico, ik ben niet aansprakelijk voor een nog slechter uitgelijnde rem)
Edit; nou dat was 5 min werk en het is gefixed. Bedankt voor je hulp, weer wat geleerd
[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 12-04-2024 15:02 ]
Wellicht is dat het probleem. Dan ga ik er vanuit dat de fietsenmaker net zoveel moeite had als mij om de zadelpen erin te krijgen zonder vet. Want hij (de zadeklem) grijpt anders echt super hard alleen al bij de zadelpen inschuiven.
Ik zou de rest ook aanraden om te kijken of de fietsenmaker gebruik heeft gemaakt van vet of smeersel om de zadelpen er in te krijgen. Mijn zadelpen schuift echt nergens naar toe. (Ik heb zelf een heeeeel klein beetje wasmiddel gebruikt om t iets makkelijker te maken, maar echt geen vet!)
Ik zou de rest ook aanraden om te kijken of de fietsenmaker gebruik heeft gemaakt van vet of smeersel om de zadelpen er in te krijgen. Mijn zadelpen schuift echt nergens naar toe. (Ik heb zelf een heeeeel klein beetje wasmiddel gebruikt om t iets makkelijker te maken, maar echt geen vet!)
Pinjataaa schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:40:
[...]
Het is een beetje het geluid alsof je spatbord soms langs je band gaat, heel kort. Maar komt toch echt bij mn voorste remschijf weg.
[...]
Ik heb het niet zelf gemonteerd, maar zal het eens verwijderen en opnieuw plaatsen.
[Afbeelding]
Update;
Ter info ik heb de eerst 60km achter de rug en heb nog 46%. (Voornamelijk stand 1) Ik ga er vanuit gezien mijn gemiddelde snelheid dat ik minder accu gebruik, dan wellicht iemand anders die niet tegen de 25km/u fietst, met doorfietsen omdat de ondersteuning er niet meer is. Ik ervaar dit nog niet als vervelend omdat ik wel houd van een beetje weerstand met doortrappen.
Ben wel met de opmerking eens dan de app op dit moment waardeloos is als je je telefoon in je broekzak laat. Elk andere app kan op de achtergrond verbinden en registreren (rit registratie) maar die van TENWAYS nog niet blijkt. Verder houdt die de gehele tripafstand wel goed bij. Maar ik ga ervan uit dat dat wordt bijgehouden in de fiets zelf.
——————————-
Tip van flip: lees vooral ook de handleiding van de fiets. (Niet de plaatjes te veel studeren want die staan soms door elkaar) Hier staat het ook in vermeld.
Wel fijn dat het je zelf is gelukt.
Ben wel met de opmerking eens dan de app op dit moment waardeloos is als je je telefoon in je broekzak laat. Elk andere app kan op de achtergrond verbinden en registreren (rit registratie) maar die van TENWAYS nog niet blijkt. Verder houdt die de gehele tripafstand wel goed bij. Maar ik ga ervan uit dat dat wordt bijgehouden in de fiets zelf.
——————————-
Tip van flip: lees vooral ook de handleiding van de fiets. (Niet de plaatjes te veel studeren want die staan soms door elkaar) Hier staat het ook in vermeld.
Wel fijn dat het je zelf is gelukt.
Pinjataaa schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:55:
[...]
Haha daar ben ik niet bang voor, heb ook geen zin om telkens terug te moeten naar de winkel.
Edit; nou dat was 5 min werk en het is gefixed. Bedankt voor je hulp, weer wat geleerd
Als het goed is, is dit geen vet maar montagepasta. Dat is tenminste het spulletje dat je op de zadelpen of in de buis hóórt te smeren. Montagepaste verhoogt de weerstand onder gelijk aandraaimoment, waardoor de zadelpen juist niet zou moeten zakken. Mocht het niet goed werken kan je het helemaal wegvegen, ontvetten en nieuw montagevet aanbrengen.Pinjataaa schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:40:
[...]
Update;
Ik lees hier regelmatig over ‘codes’ die bij Tenways kunnen worden ingewisseld voor een korting op de aankoop van een fiets bij hen rechtstreeks. Maar hoe werkt dit nu? Hoeveel bedraagt deze korting? Is deze korting voor elk model hetzelfde en ook op elk model toepasbaar? Geldt deze korting per fiets of per bestelling?
Ik had vorige week zaterdag samen met mijn vrouw na een testrit bij een fietsenzaak in Kampen bij hen een CGO600 Pro en een CGO800S besteld. Deze zouden zij op voorraad hebben en de montagetijd zou enkele dagen duren. Je raadt het al, een telefoontje van mijn kant eind van deze middag leverde niets op. Ik ga morgen voor/om 12:00 uur worden gebeld met een update. Hierdoor heb ik er al geen zin meer in en ga ik morgen áls ik word terug gebeld de bestelling annuleren. Deze bestelling was ook snel met de hand geschreven op een offerte blaadje, waarbij ik zelf mijn gegevens moest invullen. Dit ging al bijzonder, want sowieso geen ordernummer, maar de ‘vibe’ was verder wel ok.
Dus nu ben ik voornemens om deze 800S en 600 Pro bij Tenways online te bestellen. Ik ben wel redelijk handig en heb vaker een fiets afgemonteerd.
Ik had vorige week zaterdag samen met mijn vrouw na een testrit bij een fietsenzaak in Kampen bij hen een CGO600 Pro en een CGO800S besteld. Deze zouden zij op voorraad hebben en de montagetijd zou enkele dagen duren. Je raadt het al, een telefoontje van mijn kant eind van deze middag leverde niets op. Ik ga morgen voor/om 12:00 uur worden gebeld met een update. Hierdoor heb ik er al geen zin meer in en ga ik morgen áls ik word terug gebeld de bestelling annuleren. Deze bestelling was ook snel met de hand geschreven op een offerte blaadje, waarbij ik zelf mijn gegevens moest invullen. Dit ging al bijzonder, want sowieso geen ordernummer, maar de ‘vibe’ was verder wel ok.
Dus nu ben ik voornemens om deze 800S en 600 Pro bij Tenways online te bestellen. Ik ben wel redelijk handig en heb vaker een fiets afgemonteerd.
De korting bedraagt 50 euro en als je student bent 100 euro. Bij sommige modellen lopen er soms nog aanvullend acties met onder meer gratis opties.RicoK schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:41:
Ik lees hier regelmatig over ‘codes’ die bij Tenways kunnen worden ingewisseld voor een korting op de aankoop van een fiets bij hen rechtstreeks. Maar hoe werkt dit nu? Hoeveel bedraagt deze korting? Is deze korting voor elk model hetzelfde en ook op elk model toepasbaar? Geldt deze korting per fiets of per bestelling?
Overigens hoef je voor het monteren van de fiets uit de fabriek, zeker niet handig te zijn. Het is a la ikea.
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.