Ik mag al langs een servicepoint met de cgo 009. Bij het in elkaar zetten van de fiets en het afstellen van de remmen, verkeerde schroefjes aangedraaid dus zit er nu olie op de remschijven. Handleiding mag iets duidelijker wat dit betreft. Zal waarschijnlijk nieuwe remblokjes worden ivm olie.
Is er nog ergens een versienr. Te vinden en of een firmupdate voor zover dat van toepassing is. Cgo800s
Vandaag dit probleem gehad met de Ago X (1000 km, van dec 2023): Vandaag was de computer ineens spontaan gereset. Beveiliging eraf, alle instellingen en odometer gereset, Bluetooth-verbinding wel behouden en... op 32 km/uur! Nou hou ik van snelheid, maar dat is illegaal en daar zit ik niet op te wachten. Anderen die dit hebben gehad?
Zolang je niet volledig elektrisch fietst, is er niks illegaals aan.xONet schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:38:
Vandaag dit probleem gehad met de Ago X (1000 km, van dec 2023): Vandaag was de computer ineens spontaan gereset. Beveiliging eraf, alle instellingen en odometer gereset, Bluetooth-verbinding wel behouden en... op 32 km/uur! Nou hou ik van snelheid, maar dat is illegaal en daar zit ik niet op te wachten. Anderen die dit hebben gehad?
Geen idee waar je woont, maar in Nederland is het illegaal.Vinny1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:47:
[...]
Zolang je niet volledig elektrisch fietst, is er niks illegaals aan.
Zelfde hier, ze zeggen dat het binnen een maand komt.offkors schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:47:
Ik heb de 009 vanmiddag ontvangen. In de doos zat geen goodiebag of telefoonhouder. Hebben meer mensen dit? Of zou het bijvoorbeeld nog kunnen dat deze apart verstuurd worden
Mijn voorste rem van de 009 maakt een luid slepend geluid als ik rem. M'n achterrem heeft dat niet. Anderen die daar last van hebben/hadden? Hoort dat?
@70Rocks heb je tijdens het instaleren van je voorrem de remschijf wel goed uitgelijnd?
YouTube: WAAROM LOOPT EEN SCHIJFREM AAN EN HOE LOS JE DAT OP?
hier een filmpje hoe je dat kan doen. anders is het misschien een kwenstie van even inremmen.
mocht het dat beide niet zijn heb je kans dat je schijf krom is dan moet je even contact opnemen met de klanten service
YouTube: WAAROM LOOPT EEN SCHIJFREM AAN EN HOE LOS JE DAT OP?
hier een filmpje hoe je dat kan doen. anders is het misschien een kwenstie van even inremmen.
mocht het dat beide niet zijn heb je kans dat je schijf krom is dan moet je even contact opnemen met de klanten service
Had exact hetzelfde probleem! Gelukkig kon ik direct terecht bij een Tenway-dealer.TristanDM schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:22:
Ik mag al langs een servicepoint met de cgo 009. Bij het in elkaar zetten van de fiets en het afstellen van de remmen, verkeerde schroefjes aangedraaid dus zit er nu olie op de remschijven. Handleiding mag iets duidelijker wat dit betreft. Zal waarschijnlijk nieuwe remblokjes worden ivm olie.
Klinkt alsof ie niet goed gecentreerd zit, even losmaken volgens instructies paar keer remmen en vastzetten. Handigst om even samen met iemand te doen of indien alleen met een klein bandje oid om even om de handrem te doen bij het vastzetten70Rocks schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:19:
Mijn voorste rem van de 009 maakt een luid slepend geluid als ik rem. M'n achterrem heeft dat niet. Anderen die daar last van hebben/hadden? Hoort dat?
Ik heb net de AXA Block XXL op de fiets gemonteerd. Deze past prima. Even voorzichtig zijn als je om het spatbord heen gaat (schuin houden) en dan is ie prima te monteren op de twee schroefgaten. Fijn dat Tenways hieraan gedacht heeftahuitema schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:44:
[...]
[Afbeelding]
Axa block XXL heeft volgens de informatie van Axa ook een te kleine opening. Het smalste stuk moet volgens tenways minimaal 60mm zijn, zoals op onderstaande - door Tenways verstrekte - afbeelding:
[Afbeelding]

Verder ging het een beetje vreemd met leveren. Vage mail waarin aangegeven werd morgen tussen 9:00 en 18:00 en er kwam de hele dag geen fiets

Extra achterlicht heb ik eraf gehaald, wordt ie toch mooier van. Er zitten plakkertjes bij die je over de gaatjes kunt plakken. Dat kun je ook bij de voorfork doen, net onder de lamp.
Veel plezier met de fiets voor degenen die hem ook besteld hebben!
:strip_exif()/f/image/YLJqHDMBm6axnvFuFzaLZg7H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5U6svLmeUm6PzkhWtkLZMFje.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien een alternatief voor de Tenways 800s: Huyser Q-bike. Op het eerste oog lijkt de lak wat beter, de bagagedrager robuuster en iets betere afmontage onderdelen.
NL-merk - MIVICE - accu 500 Wh en optie om een 600 Wh te nemen. Dat scheelt aanzienlijk met de 374 Wh van de 800s. - standaard een AXA Solid Plus slot gemonteerd - Selle Royal zadel - 3 maten - 2 kleuren.
:strip_exif()/f/image/xEQ0vuOck1uORIROiUTfBYpX.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer info: https://www.huyserfietsen.nl/q-bike.html
Dealers: https://www.huyserfietsen.nl/dealers-huyser/
NL-merk - MIVICE - accu 500 Wh en optie om een 600 Wh te nemen. Dat scheelt aanzienlijk met de 374 Wh van de 800s. - standaard een AXA Solid Plus slot gemonteerd - Selle Royal zadel - 3 maten - 2 kleuren.
:strip_exif()/f/image/xEQ0vuOck1uORIROiUTfBYpX.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer info: https://www.huyserfietsen.nl/q-bike.html
Dealers: https://www.huyserfietsen.nl/dealers-huyser/
[ Voor 14% gewijzigd door neb0 op 23-03-2024 01:50 ]
Heb dit slot net binnen. Redelijk verbaasd dat de schroeven er niet bij zaten. Nu even langs de bouwmarkt dan maar..r4lfee schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:14:
[...]
Ik heb net de AXA Block XXL op de fiets gemonteerd. Deze past prima. Even voorzichtig zijn als je om het spatbord heen gaat (schuin houden) en dan is ie prima te monteren op de twee schroefgaten. Fijn dat Tenways hieraan gedacht heeft.
Verder ging het een beetje vreemd met leveren. Vage mail waarin aangegeven werd morgen tussen 9:00 en 18:00 en er kwam de hele dag geen fiets. Mail gestuurd en de volgende ochtend een reactie dat de fiets tussen 10:45 en 11:45 zou komen. Dat werd dus 12:15. Een niet Nederlands sprekende kerel die geen idee had wat hij af kwam leveren
. Verder alles prima in orde, erg mooie fiets en nog belangrijker, het fietst heerlijk
. Maar goed, eerst maar eens een poosje mee fietsen voor het echte oordeel
![]()
Extra achterlicht heb ik eraf gehaald, wordt ie toch mooier van. Er zitten plakkertjes bij die je over de gaatjes kunt plakken. Dat kun je ook bij de voorfork doen, net onder de lamp.
Veel plezier met de fiets voor degenen die hem ook besteld hebben!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Moest je het achterspatbord verwijderen om het achterlampje er af te halen?
Bij mij zaten er schroefjes bij de fiets hiervoor!70Rocks schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:17:
[...]
Heb dit slot net binnen. Redelijk verbaasd dat de schroeven er niet bij zaten. Nu even langs de bouwmarkt dan maar..
Goed om te weten dat de Block XXL wel past, ga ik die even halen
Ik sta op het punt om een Ago T te bestellen voor mams... Nu ben ik net even naar een service punt gereden om de zithouding te testen en dit is goed gekeurd en zelfs de hardheid van het zadel werd niet als een probleem gezien.
Het enige dat iets minder is, is de bagagedrager. Het is volgens de shop waarschijnlijk niet mogelijk om een geschikt kinderzitje te vinden voor het smalle frame. Iemand een suggestie voor een oplossing?
Ook nog een check vraag: De AXA Block XXL gaat gewoon passen toch? Ben even het kostenplaatje aan het maken.
(ps: mocht iemand een referral code hebben liggen dan houd ik mezelf aanbevolen
Het enige dat iets minder is, is de bagagedrager. Het is volgens de shop waarschijnlijk niet mogelijk om een geschikt kinderzitje te vinden voor het smalle frame. Iemand een suggestie voor een oplossing?
Ook nog een check vraag: De AXA Block XXL gaat gewoon passen toch? Ben even het kostenplaatje aan het maken.
Verzondengrubby schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:00:
Lol, je hebt gelijk. Te vroeg geklaagd, zat gewoon bij de fiets zelf. Heb inmiddels de Block XXL erop gezet. Heel fijn slot en past precies!ahuitema schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:23:
[...]
Bij mij zaten er schroefjes bij de fiets hiervoor!
Goed om te weten dat de Block XXL wel past, ga ik die even halen
Heb ook de Abus Iven 8210 kettingslot gekocht, van 110cm. 85cm was net te klein om ‘m aan vaste punten te bevestigen. Slot lijkt enorm goede kwaliteit, echt een aanrader!!
Heb ook direct een verzekering van de ANWB afgesloten.
Nee, dat was niet nodig. Ik heb het spatbord iets opzij gedrukt en kon er goed met een sleuteltje 8 bij.70Rocks schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:17:
[...]
Heb dit slot net binnen. Redelijk verbaasd dat de schroeven er niet bij zaten. Nu even langs de bouwmarkt dan maar..
Moest je het achterspatbord verwijderen om het achterlampje er af te halen?
Ik overweeg de cgo600 pro aan te schaffen. Aangezien ik twee kids heb (nu nog 0 en 2,5 jaar oud) is het een must dat er een zitje op de fiets kan. Ik vind het door jouw genoemde rekje mooier dan degene die Tenways zelf verkoopt. Heb jij ervaring met jouw rekje en daarop een (Yepp) kinderzitje?ApOE schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:05:
[...]
Wij hebben een zitje van Urban Iki op de fiets van mijn vrouw.
Op mijn 600 Pro heb ik een "Urban Iki - Frame mounting set" gemonteerd.
Deze mag 25Kg dragen en ziet er in mijn optiek ook nog eens slank en minimalistisch uit![]()
[Afbeelding]
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Vwb sloten op de cgo800s. Idd de Axa block xxl is prima. Echter je hebt tegenwoordig ook een 2e art 2 slot nodig.
Let dan ff op..... de best geteste abus iven 8210 past niet tussen zadelbuis en achterspatbord. Beide kanten zijn te dik.
De Voltano art 2 past wel en ik ook nog ietsje langer .( 120cm) en stuk minder duur.
Let dan ff op..... de best geteste abus iven 8210 past niet tussen zadelbuis en achterspatbord. Beide kanten zijn te dik.
De Voltano art 2 past wel en ik ook nog ietsje langer .( 120cm) en stuk minder duur.
Na paar dagen en 100km erop ben ik mega blij met m’n eerste e-bike, de CGO009.
Echt een prachtige fiets.
M’n vriendin is ook overtuigd. Helaas is de CGO009 wat te groot voor haar, dus we gaan voor haar nu ook de CGO600 pro bestellen :-)
Tenways heeft er 2 nieuwe klanten bij!
Ik begreep overigens uit deze thread dat je voor de 600pro Flex Mounts bij je slot nodig hebt?
Echt een prachtige fiets.
M’n vriendin is ook overtuigd. Helaas is de CGO009 wat te groot voor haar, dus we gaan voor haar nu ook de CGO600 pro bestellen :-)
Tenways heeft er 2 nieuwe klanten bij!
Ik begreep overigens uit deze thread dat je voor de 600pro Flex Mounts bij je slot nodig hebt?
Ik ben ook wel benieuwd hier naar óf uberhaubt geschikte kinderzitjes voor de CGO600 Pro.Jorissie87 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:36:
[...]
Ik overweeg de cgo600 pro aan te schaffen. Aangezien ik twee kids heb (nu nog 0 en 2,5 jaar oud) is het een must dat er een zitje op de fiets kan. Ik vind het door jouw genoemde rekje mooier dan degene die Tenways zelf verkoopt. Heb jij ervaring met jouw rekje en daarop een (Yepp) kinderzitje?
Wil een CGO600 Pro aanschaffen. Onlangs gaan testrijden op een Gazelle E-Bike, maar jeetje dan praat je echt over een ander prijssegment.
Heeft iemand een referral code voor me?
Zeker, verzondenhaagsepracht schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:55:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hier naar óf uberhaubt geschikte kinderzitjes voor de CGO600 Pro.
Wil een CGO600 Pro aanschaffen. Onlangs gaan testrijden op een Gazelle E-Bike, maar jeetje dan praat je echt over een ander prijssegment.
Heeft iemand een referral code voor me?
Vraagje mbt 600 pro vs 009.
Ik heb net beide getest bij de plaatselijke dealer en had het idee dat de banden van de 009 een stuk harder zijn. Is dit een kwestie van harder opgepompt of ook omdat de 009 wat zwaarder is?
Ik vond de 009 er wel een stuk mooier uitzien, maar de 600 pro vliegt echt als een lichtgewicht over de straten. Misschien wel te hard.
Anyway, nog een vraag. Is het mogelijk om de elektrische ondersteuning nog lager te zetten dan 1?
En ten slotte, heeft iemand ervaring mee met je e-bike buiten laten staan terwijl je de batterij thuis oplaadt? De verkopers zeiden uiteraard dat dit geen probleem is, maar de batterij connectoren (of hoe dat ook heet) worden dan nat...?
Ik heb net beide getest bij de plaatselijke dealer en had het idee dat de banden van de 009 een stuk harder zijn. Is dit een kwestie van harder opgepompt of ook omdat de 009 wat zwaarder is?
Ik vond de 009 er wel een stuk mooier uitzien, maar de 600 pro vliegt echt als een lichtgewicht over de straten. Misschien wel te hard.
Anyway, nog een vraag. Is het mogelijk om de elektrische ondersteuning nog lager te zetten dan 1?
En ten slotte, heeft iemand ervaring mee met je e-bike buiten laten staan terwijl je de batterij thuis oplaadt? De verkopers zeiden uiteraard dat dit geen probleem is, maar de batterij connectoren (of hoe dat ook heet) worden dan nat...?
Kwestie van harder opgepompt.Kaguya schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:51:
Vraagje mbt 600 pro vs 009.
Nee, 1 is de laagste stand.Anyway, nog een vraag. Is het mogelijk om de elektrische ondersteuning nog lager te zetten dan 1?
[ Voor 16% gewijzigd door warp op 26-03-2024 16:57 ]
Erg mooi lampje! Welke is dat?Frizz schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:31:
Ook heb ik op mijn 600pro een achterlicht aangesloten op de accu, die uiteraard gelijk aangaat als ik de koplamp aanzet. Ik weet vanuit de Facebookgroep van tenways dat hier veel vraag naar is. En heb echt heel veel berichten gehad van mensen met de vraag of ik dit ook op hun 600pro wilde makenik[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding] kan iedereen duidelijk uitleggen hoe ik dat gedaan heb, en misschien mensen hier mee helpen?
Had zelf moeite met het vinden van een 36v lampje en heb het als volgt opgelost:
https://www.thingiverse.com/thing:6535018
Ook netjes!Rascal schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:41:
[...]
Erg mooi lampje! Welke is dat?
Had zelf moeite met het vinden van een 36v lampje en heb het als volgt opgelost:
https://www.thingiverse.com/thing:6535018
Klopt, e-bikes vind ik ook erg duur geworden en ik verbaas me vaak als mensen achteloos 4K aftikken of meer.haagsepracht schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:55:
[...]
Het betreft misschien een ander prijssegment maar ook een ander kwaliteitsegment. Tenways maakt leuke fietsen. Tegelijk is de afmontage ook naar gelang de prijs. Gazelle maakt bovendien gebruik van Shimano en Bosch systemen , motor, accu, controller etc. Dat is bewezen kwaliteit.
Hoe een Tenways over drie jaar eruitziet, is afwachten. Het merk is jong en het prijsverschil zit 'm dus niet enkel in de naam. Ook de restwaarde is onzeker, al is die in het algemeen al matig bij ebikes.
Ga je elke dag een flink stuk rijden op een fiets of enkel ritjes in het weekend. Dat maakt verschil en moet je vooraf duidelijk hebben. Of de Gazelle (afhankelijk van het prijsverschil en componenten) over 5-6 jaar gerekend echt veel duurder is, is een vraag.
Ik vind dat wel een interessante discussie, hoe een Teneays het doet na 5-6 jaar ten opzichte van andere fietsen.
Iemand die al 10.000 km heeft gereden op een Tenways en ervaringen kan delen?
Hier sta ik op 2.000 km (gekocht vorig jaar september) en de fiets rijdt nog als dag 1.
Hier sta ik op 2.000 km (gekocht vorig jaar september) en de fiets rijdt nog als dag 1.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik ben aan het kijken om eventueel de Ago T te nemen voor woon-werkverkeer. Het enige dat mij wat tegenhoudt is wat schrik voor de trapkadans en eventuele ondersteuning voor proprietary tenways-onderdelen.
Dagelijks neem ik een wel vrij steile en lange helling. Uit commentaren uit dit topic lees ik dat de Enviolo city naaf niet zo'n denderend bereik heeft. Als ik dan de specs ga vergelijken zou de Nexus 8 naaf (die ik momenteel heb) een ratio bereik hebben van 0.527 tot 1.615, de enviolo city van 0.55 tot 1.7. Klopt het dat dit theoretisch gelijkaardig zou moeten aanvoelen? Helaas is een testrit niet evident gezien hier niet meteen een verdeler in de buurt is.
Als ik een gelijkaardig alternatief zoek (gates riem, step-through, bagagedrager, niet-single-speed, midden motor) van andere merken kom ik meestal toch een pak duurder uit, al is het dan wel veelal met Bosch onderdelen dus mogelijks iets meer bewezen dan Bafang.
Ook het display van Tenways zelf baart me wat zorgen, als ze overkop gaan en daar geen onderdelen voor maken ben je ook gezien. De kans dat een Bosch display niet meer beschikbaar is gaat een pak kleiner zijn...
Dagelijks neem ik een wel vrij steile en lange helling. Uit commentaren uit dit topic lees ik dat de Enviolo city naaf niet zo'n denderend bereik heeft. Als ik dan de specs ga vergelijken zou de Nexus 8 naaf (die ik momenteel heb) een ratio bereik hebben van 0.527 tot 1.615, de enviolo city van 0.55 tot 1.7. Klopt het dat dit theoretisch gelijkaardig zou moeten aanvoelen? Helaas is een testrit niet evident gezien hier niet meteen een verdeler in de buurt is.
Als ik een gelijkaardig alternatief zoek (gates riem, step-through, bagagedrager, niet-single-speed, midden motor) van andere merken kom ik meestal toch een pak duurder uit, al is het dan wel veelal met Bosch onderdelen dus mogelijks iets meer bewezen dan Bafang.
Ook het display van Tenways zelf baart me wat zorgen, als ze overkop gaan en daar geen onderdelen voor maken ben je ook gezien. De kans dat een Bosch display niet meer beschikbaar is gaat een pak kleiner zijn...
Er zijn wat mensen op reddit die zover zijn. Maar goed uiteindelijk zal het neerkomen op de batterij en hoe goed die zich houdt, die vervangen (de CGO 800 staat de accu in de shop voor 500,0) is vaak moment om te kiezen of de fiets nog een ronde door gaat of niet. Rest van het onderhoud is vrij minimaal. Dat is uiteindelijk weinig anders dan een accu van een gazelle oid in mijn ogen,evleerdam schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:24:
Ik vind dat wel een interessante discussie, hoe een Teneays het doet na 5-6 jaar ten opzichte van andere fietsen.
Nee, wel de helft; vandaag 5000 km bereikt op mijn CGO600 pro. Sinds 3 maart 2023 in mijn bezit.evleerdam schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:24:
- Accu is prima
- Voorband ziet er vrij nieuw uit
- Achterband vertoont lichte slijtage (kleine ribbeldetails die mijn voorband nog wel heeft zijn glad)
- Remblokjes zijn nog origineel en doen het prima
- Het onderdeel waarmee de trappers bevestigd zitten op de crank zien er verroest uit. Als ik mijn trappers met de hand een slinger geef stoppen ze ook vrij snel met draaien, redelijk wat weerstand
- Ik heb een piep/kraak in mijn crankset die ik er lastig uit krijg. Had ik vanaf het begin al soms, ook afhankelijk van het weer; even de boel iets strakker aandraaien of juist iets losser zetten lostte het geluid op, maar nu lukt het me lastig
- Ik schiet steeds vaker door met trappen nadat ik 'gefreewheeled' heb, bijvoorbeeld bij het wegfietsen bij een stoplicht. Hierover moet ik Tenways nog mailen
- De stickers op mijn stang (Tenways-logo) beginnen eraf te vallen, in stukjes. Als ik eraan denk zal ik later een foto plaatsen
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik had een paar pagina's terug mijn bevindingen geplaatst van een Ago T testrit. De Enviolo City heeft een redelijk bereik, maar ik heb het gevoel dat Tenways een relatief lage Gates tandwiel verhouding gebruikt bij de Ago T. Hierdoor trap je dus relatief snel. Ik snap deze keuze van Tenways niet helemaal omdat ik persoonlijk bij 20 - 25km/h dacht 'het verzet mag echt wel wat zwaarder'. Ik ben gewend om met een Enviolo Automatiq (trekking naaf) op een cadans van 60 te fietsen.arbitter schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:51:
Ik ben aan het kijken om eventueel de Ago T te nemen voor woon-werkverkeer. Het enige dat mij wat tegenhoudt is wat schrik voor de trapkadans en eventuele ondersteuning voor proprietary tenways-onderdelen.
Verder is de Enviolo City naaf tot 55nm 75nm geschikt. De gekozen Bafang M420 heeft een iets hoger koppel, dus Tenways had beter de duurderde Trekking naaf erin kunnen zetten. In plaats daarvan hebben ze waarschijnlijk de power van de motor op de hoogste ondersteuningsstanden wat getempert zodat de naaf niet kaduk gaat. Zet er dan óf een Trekking naaf in óf een Bafang M200.
Ik vond het verder wel een prima fiets. Bafang motoren zijn uit mijn ervaring veel stiller dan de Bosch CX motoren. Ze rijden wel wat minder verfijnd doordat ze erg pittige ondersteuning leveren: ze voelen minder natuurlijk of geleidelijk aan dan een Bosch. Daarnaast merk ik bij Bafang dat er vaak wat meer speling (?) op de cranks / motoras zit. Bij de eerste kwartslag trappen gebeurt er nog weinig.
Ik heb een aantal hippe fietsen gehad en over het algemeen blijven de 'merk' onderdelen wel goed werken. Dus de remschijven, Bafang motor, Bafang display, Enviolo naaf en Bafang accu. Je krijgt vaker geneuzel met custom onderdelen als de banden, tikkende/piepende voorvorken, slechte lagers, goedkope trappers/cranks of matig ontworpen electronica (custom voor- en achterlicht).
Het display van Tenways kan je wel vervangen voor een standaard Bafang 600c (CAN) en mogelijk ook een C18, verkrijgbaar bij Aliexpress. Dat is gewoon plug & play.
Ik zou wel aanraden om even een testrit te doen.. een fiets is zo persoonlijk. Als de fiets een Trekking naaf had en wat zwaardere cadans dan had ik hem gekocht.
Iemand toevallig ook gekeken naar de fietsverzekering van Centraal Beheer? Voor € 7,44 (in mijn geval) verzekerd voor/tegen:
- Diefstal.
- Schade door een aanrijding.
- Schade als uw fiets omvalt of van de weg raakt.
- 24/7 pechhulp in Nederland.
- Accessoires en accu.
- Als u uw fiets uitleent.
En daarbij slechts de vereiste voor één ART2 slot ("Diefstal van uw fiets is alleen verzekerd als uw fiets op slot stond met een ART-goedgekeurd slot met 2 sterren"). Dus eventueel een AXA Block XXL
+ insteek ketting zou voldoende moeten zijn.
- Diefstal.
- Accessoires en accu.
En daarbij slechts de vereiste voor één ART2 slot ("Diefstal van uw fiets is alleen verzekerd als uw fiets op slot stond met een ART-goedgekeurd slot met 2 sterren"). Dus eventueel een AXA Block XXL
Zojuist de CGO 600 Pro besteld voor mijn vriendin. Mijn CGO009 bevalt tot nu toe enorm goed. Kunnen niet wachten om deze zomer op de fiets naar de stad te gaan, ipv. met de auto.
Zin in!!
Zin in!!
Bedankt.warp schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:56:
[...]
Kwestie van harder opgepompt.
[...]
Nee, 1 is de laagste stand.
Heeft iemand ook ervaring met een voordrager op de CGO 600 Pro en/of 009? Ik zag dat iemand een stuur met drager had, maar kan dat niet meer terug vinden.
Tenways biedt dat zelf niet aan. Ik vond overigens de Comate ook prima fietsen en die had wel een voordrager.
Yes, ik stuur je een dm!lorum schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:29:
Heeft iemand nog een referral code toevallig?
Bedankt, duidelijke feedback! Had inderdaad niet op de tandwiel verhouding gelet, wat uiteraard van belang is voor de trapkadans.stin00 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:07:
[...]
Ik had een paar pagina's terug mijn bevindingen geplaatst van een Ago T testrit. De Enviolo City heeft een redelijk bereik, maar ik heb het gevoel dat Tenways een relatief lage Gates tandwiel verhouding gebruikt bij de Ago T. Hierdoor trap je dus relatief snel. Ik snap deze keuze van Tenways niet helemaal omdat ik persoonlijk bij 20 - 25km/h dacht 'het verzet mag echt wel wat zwaarder'. Ik ben gewend om met een Enviolo Automatiq (trekking naaf) op een cadans van 60 te fietsen.
Verder is de Enviolo City naaf tot 55nm geschikt. De gekozen Bafang M420 heeft een veel hoger koppel, dus Tenways had beter de duurderde Trekking naaf erin kunnen zetten. In plaats daarvan hebben ze waarschijnlijk de power van de motor op de hoogste ondersteuningsstanden wat getempert zodat de naaf niet kaduk gaat. Zet er dan óf een Trekking naaf in óf een Bafang M200.
Ik vond het verder wel een prima fiets. Bafang motoren zijn uit mijn ervaring veel stiller dan de Bosch CX motoren. Ze rijden wel wat minder verfijnd doordat ze erg pittige ondersteuning leveren: ze voelen minder natuurlijk of geleidelijk aan dan een Bosch. Daarnaast merk ik bij Bafang dat er vaak wat meer speling (?) op de cranks / motoras zit. Bij de eerste kwartslag trappen gebeurt er nog weinig.
Ik heb een aantal hippe fietsen gehad en over het algemeen blijven de 'merk' onderdelen wel goed werken. Dus de remschijven, Bafang motor, Bafang display, Enviolo naaf en Bafang accu. Je krijgt vaker geneuzel met custom onderdelen als de banden, tikkende/piepende voorvorken, slechte lagers, goedkope trappers/cranks of matig ontworpen electronica (custom voor- en achterlicht).
Het display van Tenways kan je wel vervangen voor een standaard Bafang 600c (CAN) en mogelijk ook een C18, verkrijgbaar bij Aliexpress. Dat is gewoon plug & play.
Ik zou wel aanraden om even een testrit te doen.. een fiets is zo persoonlijk. Als de fiets een Trekking naaf had en wat zwaardere cadans dan had ik hem gekocht.
Op de website van enviolo zelf vind ik wel terug dat de city naaf een maximum koppel heeft van 75 Nm, niet de 55 Nm die je aanhaalt. Misschien toch proberen een testrit te pakken te krijgen ergens, het is inderdaad toch iets persoonlijk dat je nagenoeg dagelijks gaat gebruiken.
offtopic
[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 28-03-2024 06:18 ]
offtopic
[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 28-03-2024 06:18 ]
offtopic
[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 28-03-2024 06:18 ]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ben het eens met @stin00 .arbitter schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:51:
Wat betreft Bosch: de PL CX maakt iets meer geluid maar de motor daaronder, de Performance Line is stiller en krachtig genoeg voor jouw doeleinden.
Met de T doe je geen miskoop (de range valt wel tegen vind ik) en standaard staat de ondersteuning niet verfijnd afgesteld. Echt veel te sterk naar mijn smaak. Toch zou ik zelf ook naar andere opties kijken en niet zelden hebben dealers nu nog een overschot staan. Een dealer dichterbij is erg handig.
Wat is hier de ervaring met de effectieve range van de 800s? Ik haal met de 600 pro eigenlijk altijd wel rond de 70 a 80km van 100% tot 15 a 20%. De CGO 800S van mijn vrouw heeft pas 200km gereden en nu al 5 battery cycles, vandaag 10km gereden en van 100 naar 75% op PAS2. Ik heb het idee dat die accu niet helemaal lekker is?
Zojuist mijn order voor een cgo009 geplaatst. Ik zat al langere tijd naar de cgo006 pro te kijken maar het enige wat mij weerhield van de aankoop was de wat te actieve houding en de minimale mogelijkheden om dit aan te passen.
Na mijn test rit op de cgo009 viel mij de houding die ik er op had direct op. Ik zit een stuk rechter op wat voor mijn rug veel fijner is. Nog even geduld maar dan mag ik mijzelf ook eigenaar van een Tenways noemen.
Na mijn test rit op de cgo009 viel mij de houding die ik er op had direct op. Ik zit een stuk rechter op wat voor mijn rug veel fijner is. Nog even geduld maar dan mag ik mijzelf ook eigenaar van een Tenways noemen.
Eerste kleine nitpick, de banden van de CGO009 zijn nét te dik voor veel fietsenrekken bij de NS stations 😅😅😅
Dat is best wel mijn grootste ergenis; dat alle e-bikes tegenwoordig van die dikke banden moeten hebben. Was met de CGO600 Pro meteen naar de gedeelde fietsenstalling van mijn appartementencomplex gereden om te kijken of het wel in die oude rekken van ons paste. Het kon nét en dat maakte de keuze makkelijker. Maar de stallingen zelf zijn waar de meeste schade aan onze fietsen ontstaan: Te dicht naast elkaar zodat handremmen het lak van de voorwielbuis beschadigen, kabels losgetrokken kunnen worden en nog meer van al dat fijns. Zo'n hekel aan die fietsen met enorm brede fietssturen en bagagedragers aan het stuur.70Rocks schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:34:
Eerste kleine nitpick, de banden van de CGO009 zijn nét te dik voor veel fietsenrekken bij de NS stations 😅😅😅
Gelukkig zijn de kabels van de CGO600 Pro redelijk goed weggewerkt en ik heb mijn stuurstang gelijk vervangen met een smallere, maar het arme lak van het frame en spatborden.
Oink
Vandaag Tenway CGO 009 ontvangen en in elkaar gezet (met enige erfenis..), bagagerek en achterlamp eraf gehaald. Iemand die een oplossing heeft om de gaten weg te werken?
Never mind, ik geloof dat er een 3M stickervel bij zit hiervoor?Ruben121689 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:36:
Vandaag Tenway CGO 009 ontvangen en in elkaar gezet (met enige erfenis..), bagagerek en achterlamp eraf gehaald. Iemand die een oplossing heeft om de gaten weg te werken?
Ik zou graag de groene 'tenways" op mn zwarte cgo pro eraf halen.
Ik dacht eerst dat het een sticker was maar het blijkt een soort over het frame geverfd te zijn.
Weet iemand een manier om deze verf te verwijderen zonder de zwarte frame lak aan te tasten? Heb al geprobeerd te krabben met een pasje en aceton maar dit werkte niet
Ik dacht eerst dat het een sticker was maar het blijkt een soort over het frame geverfd te zijn.
Weet iemand een manier om deze verf te verwijderen zonder de zwarte frame lak aan te tasten? Heb al geprobeerd te krabben met een pasje en aceton maar dit werkte niet
Bij mij dan weer een hele andere ervaring: ik rijd ook veel op de racefiets en daar rijd ik normaal een cadans van 90 RPM wat daar normaal is. Ik kan op de Ago T lekker snel doortrappen, 60 RPM draai ik zelfs op de Eyserbosweg niet.arbitter schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:45:
[...]
Bedankt, duidelijke feedback! Had inderdaad niet op de tandwiel verhouding gelet, wat uiteraard van belang is voor de trapkadans.
Op de website van enviolo zelf vind ik wel terug dat de city naaf een maximum koppel heeft van 75 Nm, niet de 55 Nm die je aanhaalt. Misschien toch proberen een testrit te pakken te krijgen ergens, het is inderdaad toch iets persoonlijk dat je nagenoeg dagelijks gaat gebruiken.
Een proefrit is wellicht een idee.
Dat doen ze met een speciale techniek. Ik zou er een sticker/wrapping in de kleur of passend overheen draaien. Dus dat stukje van het balhoofd tot einde logo (cm of 15?). Scheelt een hoop gedoe. Of je plakt alles af en spuit er met spray.bike over. Dan zie je het logo nog lichtjes omdat het reliëf heeft maar valt niet echt meer op.Rascal schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:30:
Ik zou graag de groene 'tenways" op mn zwarte cgo pro eraf halen.
En eigen risico?Ruben121689 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:38:
Iemand toevallig ook gekeken naar de fietsverzekering van Centraal Beheer? Voor € 7,44 (in mijn geval) verzekerd voor/tegen:
- Diefstal.
- Accessoires en accu.
Kijk ook eens bij Unive. Die had vorig jaar voor mij de beste voorwaarden en laagste prijs
Ik haal met de 800s tussen de 75 en 80 km. Wel altijd standje 1.Sander schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:41:
Wat is hier de ervaring met de effectieve range van de 800s? Ik haal met de 600 pro eigenlijk altijd wel rond de 70 a 80km van 100% tot 15 a 20%. De CGO 800S van mijn vrouw heeft pas 200km gereden en nu al 5 battery cycles, vandaag 10km gereden en van 100 naar 75% op PAS2. Ik heb het idee dat die accu niet helemaal lekker is?
Maar er staat veel wind de afgelopen dagen. Dat kan zwaar van invloed zijn op de accu
Laagste eigen risico gekozen van 25 euro (3 jaar volledige aanschafwaarde), dus dat valt mee. Ik woon overigens wel in een erg veilige wijk (lees veilige postcode). Maar ik zal ook even bij Univé kijken, bedankt! 👍siveiro schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:49:
[...]
En eigen risico?
Kijk ook eens bij Unive. Die had vorig jaar voor mij de beste voorwaarden en laagste prijs
Ik heb proefgereden op de CGO009. Ik was eigenlijk gelijk verliefd. Wat fietst dat lekker en dát zonder versnellingen. Ik heb daarna op diverse andere fietsen proefgereden (o.a. AGOX en T) maar die vielen me enigszins tegen. Ik had verwacht een enorm verschil in kracht te gaan voelen op de AGO modellen t.o.v. de 009 maar dat bleek juist andersom. De 009 voelt veel 'feller'. En dan heb ik de BOOST knop nog niet eens geprobeerd.
Nu ben ik 2 mtr. lang en had niet de indruk dat het frame te klein is of dat de geometrie niet in orde is. Maar het was natuurlijk maar een proefritje. Is er iemand die al een beetje fietservaring heeft en rond de 2 mtr. lang is?
Als ik 'm ga bestellen dan wil ik absoluut dat achterlichtje op het spatbord er niet op hebben. Ik hoef eigenlijk ook de bagagedrager niet. De fietsenwinkel gaf aan dat het lampje alleen gemonteerd wordt als je een drager erbij neemt. Weet iemand of er in het spatbord dan niet standaard een gaatje zit voor de bevestiging van het lampje? En kan de drager evt. later los geleverd worden, mocht ik 'm toch missen?
Nu ben ik 2 mtr. lang en had niet de indruk dat het frame te klein is of dat de geometrie niet in orde is. Maar het was natuurlijk maar een proefritje. Is er iemand die al een beetje fietservaring heeft en rond de 2 mtr. lang is?
Als ik 'm ga bestellen dan wil ik absoluut dat achterlichtje op het spatbord er niet op hebben. Ik hoef eigenlijk ook de bagagedrager niet. De fietsenwinkel gaf aan dat het lampje alleen gemonteerd wordt als je een drager erbij neemt. Weet iemand of er in het spatbord dan niet standaard een gaatje zit voor de bevestiging van het lampje? En kan de drager evt. later los geleverd worden, mocht ik 'm toch missen?
[ Voor 23% gewijzigd door caroden op 29-03-2024 08:46 ]
Ben zelf ook 2.00m en ga een dezer dagen even proefrijden. Deel mijn ervaring wel even hier.caroden schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:37:
Ik heb proefgereden op de CGO009. Ik was eigenlijk gelijk verliefd. Wat fietst dat lekker en dát zonder versnellingen. Ik heb daarna op diverse andere fietsen proefgereden (o.a. AGOX en T) maar die vielen me enigszins tegen. Ik had verwacht een enorm verschil in kracht te gaan voelen op de AGO modellen t.o.v. de 009 maar dat bleek juist andersom. De 009 voelt feel 'feller'. En dan heb ik de BOOST knop nog niet eens geprobeerd.
Thanks! Ik ben benieuwd naar je ervaring!-Muncky- schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:42:
[...]
Ben zelf ook 2.00m en ga een dezer dagen even proefrijden. Deel mijn ervaring wel even hier.
Valt dan tov de 600 Pro wel tegen zeg, maar merk ook dat de batterij van de 800S veel meer verspringt. Met 100% van de lader halen en in de fiets 2 mins later gelijk 97%. In de avond wegzetten en in de ochtend 10% minder. Allemaal mogelijk te verklaren met temperatuur etc, maar de 600Pro die er naast staat heeft er geen last van…siveiro schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:51:
[...]
Ik haal met de 800s tussen de 75 en 80 km. Wel altijd standje 1.
Maar er staat veel wind de afgelopen dagen. Dat kan zwaar van invloed zijn op de accu
[ Voor 31% gewijzigd door Sander op 29-03-2024 09:55 ]
Ik ben 1.96 en heb er tijdens mijn uitgebreide proef rit van zo'n 10 km een goed beeld van gekregen. Na mijn proef rit op de CG0600 pro ben ik erachter gekomen dat die houding mij te actief is. Dat heeft mij doen besluiten om het duurdere model de CGO009 te gaan proberen.caroden schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:37:
En wat een verademing was dat zeg. Op de CGO009 zit ik veel rechter op, hier zijn mijn rug en mijn polsen mij dankbaar voor. Zoals je zelf ook al aangeeft had ik ook niet het idee dat het frame te klein is, ik vond het dus juist erg comfortabel fietsen.
Fijn om te horen! Mijn vrouw zei ook dat het van afstand niet uitzag dat het frame te klein is. Ook niet onbelangrijkQlimaxs schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:33:
[...]
Ik ben 1.96 en heb er tijdens mijn uitgebreide proef rit van zo'n 10 km een goed beeld van gekregen. Na mijn proef rit op de CG0600 pro ben ik erachter gekomen dat die houding mij te actief is. Dat heeft mij doen besluiten om het duurdere model de CGO009 te gaan proberen.
En wat een verademing was dat zeg. Op de CGO009 zit ik veel rechter op, hier zijn mijn rug en mijn polsen mij dankbaar voor. Zoals je zelf ook al aangeeft had ik ook niet het idee dat het frame te klein is, ik vond het dus juist erg comfortabel fietsen.
Ik werd echt blij op de 009. Dat heb ik eigenlijk alleen ook op de Mokumono Polder gehad. Maar die is 600-700 euro duurder. Alle andere fietsen die ik getest heb werd ik niet warm of koud van.
De kans is 99% dat ik voor de 009 ga. Dan het volgende dilemma: welke kleur? Bij 3 winkels heb ik de Olive Green gezien. De Ice Blue en de Midnight Black zou ik ook wel even in het echt willen zien. Ik twijfel vooral tussen Ice Blue en Olive Green.
Ik ben uiteindelijk voor de Olive Green gegaan. Puur om het feit dat ik Midnight Black een beetje te saai vind en Ice Blue mij doet denken aan een VanMoof. Uiteindelijk valt over smaak niet te twisten natuurlijk.caroden schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:22:
[...]
De kans is 99% dat ik voor de 009 ga. Dan het volgende dilemma: welke kleur? Bij 3 winkels heb ik de Olive Green gezien. De Ice Blue en de Midnight Black zou ik ook wel even in het echt willen zien. Ik twijfel vooral tussen Ice Blue en Olive Green.
Ook ik heb zojuist een 009 gekocht. Merken jullie een soort zoevend geluid eens hij op snelheid is? Dit is mijn eerste ebike, dus ik weet niet of dat normaal is.
Ik merk het alleen op stillere routes en alleen als ik trap met de motor aan.
Ja inderdaad. Ice Blue lijkt wel op een VanMoof. Het mooie van een licht kleur vind ik wel dat je dan altijd de lijnen van het design goed ziet. Bij zwart vallen die wel wat weg.Qlimaxs schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:48:
[...]
Ik ben uiteindelijk voor de Olive Green gegaan. Puur om het feit dat ik Midnight Black een beetje te saai vind en Ice Blue mij doet denken aan een VanMoof. Uiteindelijk valt over smaak niet te twisten natuurlijk.
Maar inderdaad, zoals je zet: over smaak valt niet te twisten.
[ Voor 6% gewijzigd door caroden op 29-03-2024 16:33 ]
Bij mijn huidige Ebike mat Bafang middenmotor hoor ik de motor bij volle ondersteuning ook wel wat geluid maken. De fiets van mijn vrouw met voorwielmotor maakt ook wel ietsje geluid. Niet storend en is normaal, volgens mij.Kaguya schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:12:
Ook ik heb zojuist een 009 gekocht. Merken jullie een soort zoevend geluid eens hij op snelheid is? Dit is mijn eerste ebike, dus ik weet niet of dat normaal is.
Op de CGO 600 pro kun je een ander stuur monteren om wat rechtop te zitten. Een 009 wordt het natuurlijk niet maar het scheelt een stuk.Qlimaxs schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:33:
[...]
Ik ben 1.96 en heb er tijdens mijn uitgebreide proef rit van zo'n 10 km een goed beeld van gekregen. Na mijn proef rit op de CG0600 pro ben ik erachter gekomen dat die houding mij te actief is. Dat heeft mij doen besluiten om het duurdere model de CGO009 te gaan proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 29-03-2024 16:36 ]
Ik heb juist voor zwart gekozen.
Zodat ze als ze in de stad tussen andere fietsen staat, niet schreeuwt 'hé kijk mij ik ben een dure elektrische fiets', maar juist niet opvalt.
Zodat ze als ze in de stad tussen andere fietsen staat, niet schreeuwt 'hé kijk mij ik ben een dure elektrische fiets', maar juist niet opvalt.
Ligt eraan bij welke snelheid. Als het in het overgangsgebied van ondersteuning naar geen ondersteuning zit (dus rond de 25 km/u), dan hoort dat niet en is het vaak te wijten aan slecht afgestelde software. De AGO T heeft dat en aangezien de motor van de CGO 009 ook van Bafang is. Kunnen ze in dat geval aanpassen.Kaguya schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:12:
Dat zit ik ook te denken voor als ik de pro koop. Eerst even proberen of ik er aan kan wennen, anders ander stuur proberen. Vind de 600 een prima prijs kwaliteit. De 009 net wat te duur.neb0 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:34:
[...]
Op de CGO 600 pro kun je een ander stuur monteren om wat rechtop te zitten. Een 009 wordt het natuurlijk niet maar het scheelt een stuk.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
CGO 009 beschikt over een eigen in huis ontwikkelde motor (Tenways C9 naafmotor), hiervoor is overigens wel samen met Bafang aan gewerkt.neb0 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:02:
[...]
Ligt eraan bij welke snelheid. Als het in het overgangsgebied van ondersteuning naar geen ondersteuning zit (dus rond de 25 km/u), dan hoort dat niet en is het vaak te wijten aan slecht afgestelde software. De AGO T heeft dat en aangezien de motor van de CGO 009 ook van Bafang is. Kunnen ze in dat geval aanpassen.
Maar ik heb hetzelfde zoemende geluid tot 25 km/h, dat is de motor verwacht ik, daarboven stopt het geluid.
Met de marketing van Tenways is niks mis.Ruben121689 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:20:
[...]
CGO 009 beschikt over een eigen in huis ontwikkelde motor (Tenways C9 naafmotor), hiervoor is overigens wel samen met Bafang aan gewerkt.
Maar ik heb hetzelfde zoemende geluid tot 25 km/h, dat is de motor verwacht ik, daarboven stopt het geluid.
Als je een licht ''zoemend'' geluid hoort gedurende de ondersteuning van 0-25 km/u dan is dat normaal. Treedt er (plots) een luider geluid op rond het stoppen van de ondersteuning (wat je bij een lagere snelheid dus niet hoorde), dus rond de 25 km/h dan ligt dat vaak aan een niet goed afstemde afbouw van de ondersteuning en daarmee zou ik teruggaan naar de dealer en contact opnemen met Tenways.
Je bedoelt mogelijk mijn bijdrage in dit topic van 18-9-2022. Dat stuur heb ik gekocht bij aartjan.nl.Kaguya schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:52:
[...]
Bedankt.
Heeft iemand ook ervaring met een voordrager op de CGO 600 Pro en/of 009? Ik zag dat iemand een stuur met drager had, maar kan dat niet meer terug vinden.
Tenways biedt dat zelf niet aan. Ik vond overigens de Comate ook prima fietsen en die had wel een voordrager.
Ik heb overigens zowel op de voorwiel als achterwiel een lichte slag in mijn wiel. Ik heb het al aangemeld bij Tenways, niet heel fraai voor een fiets van €2399 dus hopelijk kan ik snel langs een servicepunt want de fiets zelf rijdt heerlijk!
Bedankt. Het gaat niet om de overgang van ondersteuning naar geen ondersteuning.neb0 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:02:
[...]
Ligt eraan bij welke snelheid. Als het in het overgangsgebied van ondersteuning naar geen ondersteuning zit (dus rond de 25 km/u), dan hoort dat niet en is het vaak te wijten aan slecht afgestelde software. De AGO T heeft dat en aangezien de motor van de CGO 009 ook van Bafang is. Kunnen ze in dat geval aanpassen.
Als ik begin met trappen met ondersteuning dan hoor ik de motor licht zoomen. Dat is volgens mede-tweakers normaal. Als ik eenmaal op snelheid ben, zeg 20-25km/h en ik blijf trappen met ondersteuning dan hoor ik een “zoef” geluid. Het is niet continu, maar lijkt elke rotatie naar voren te komen.
Overigens weet ik niet of het pas bij de 25kmh gebeurt omdat er geen scherm op zit🥹
[ Voor 36% gewijzigd door Kaguya op 30-03-2024 08:10 ]
Hoi, ik heb ook een CGO009 besteld en vroeg mij af welke SPC+ Connect mount ik zou moeten hebben op dit stuur? Ik heb een 14 Pro Max en wil hem in het midden hebben op m’n stuur. Ik heb helemaal geen ervaring met mounts voor telefoons dus vandaar dat ik het hier maar even vraag. Alvast bedankt!
Groet,
Andras
Groet,
Andras
Als je je telefoon koppelt met Bluetooth aan je fiets kun je dit in de Tenways App wel controleren.Kaguya schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:09:
[...]
Overigens weet ik niet of het pas bij de 25kmh gebeurt omdat er geen scherm op zit🥹
Dit gedaan. Ik merk dat ik het eigenlijk altijd hoor. Net naar een dealer geweest, die zei dat dit normaal is. Ik kijk het nog even aan. Het is ook niet storend, maar 25kmh op een racefiets is toch wat stiller😉.Qlimaxs schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:57:
[...]
Als je je telefoon koppelt met Bluetooth aan je fiets kun je dit in de Tenways App wel controleren.
Overigens leuke anecdote, de dealer zelf rijdt op een Cowboy en gaat ook de nieuwe Cross kopen.
Dit is een prima mount én zou gewoon moeten passen.Solidandras schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:41:
Hoi, ik heb ook een CGO009 besteld en vroeg mij af welke SPC+ Connect mount ik zou moeten hebben op dit stuur? Ik heb een 14 Pro Max en wil hem in het midden hebben op m’n stuur. Ik heb helemaal geen ervaring met mounts voor telefoons dus vandaar dat ik het hier maar even vraag. Alvast bedankt!
Groet,
Andras
https://www.decathlon.nl/...metaal-zwart/_/R-p-325682
Dat hangt af van hoe de motor die op die racefiets zit er dan bij zit 😉 heuveltje op kan dat wel eens meer herrie maken!!Kaguya schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:11:
[...]
Dit gedaan. Ik merk dat ik het eigenlijk altijd hoor. Net naar een dealer geweest, die zei dat dit normaal is. Ik kijk het nog even aan. Het is ook niet storend, maar 25kmh op een racefiets is toch wat stiller😉.
Haha. Ik merk dat ik toch het gevoel heb dat het niet helemaal klopt. Het is een soort schurend geluid, dat niet continue is, maar elk rotatie terug komt. Het maakt ook niet veel uit of ik harder of langzamer ga, zolang de ondersteuning aan staat. Als ik zonder ondersteuning fiets dan is het op hoge of lage snelheden niet aanwezig. Dus het ligt niet aan de rem als ik het goed begrijp.Sander schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:33:
[...]
Dat hangt af van hoe de motor die op die racefiets zit er dan bij zit 😉 heuveltje op kan dat wel eens meer herrie maken!!
Anyway Ik heb het maar naar Tenways support gestuurd.
Even een dag impressie:
Hij fiets prima. Ondersteuning op lv1 is wat zwakker dan op de cgo 600 pro. Dat vind ikzelf fijn. Ik denk dat dat meer te maken heeft met het gewicht van de 009.
Het stuur zit ook wat comfortabeler dan de 600, maar de Comate is toch wel beter hierin.
De App is prima. Je kan veilige gebieden aangeven. Als je fiets dit gebied verlaat krijg je een notificatie. Hetzelfde met als die valt en of iemand er aan zit. Je kan ook instellen dat de fiets alleen unlocked met Bluetooth en je app. Verder is het wel alles of niets met deze functies. Dus ik moet elke keer de app openen op mijn mobiel voordat ik fiets. Daarnaast krijg je dus ook als je je mobiel bij je hebt nog steeds notificaties als je je veilige gebied verlaat/betreed en je fiets beweegt etc. Ik denk dat Tenways dat nog wel bijwerkt.
En ik moet zeggen dat ik initieel de 600 pro wilde kopen. Daarna neigde naar de comate, maar de 009 in ijs blauw is wel echt een eye catcher.
Hi, dank je wel voor je reactie. Ik wil zo min mogelijk ervan zien dus ik was eigenlijk op zoek naar de ervaringen van de SPC+ Mounts van het merk zelf. De klik variant. Ze hebben wel 5-6 uitvoeringen en ik vroeg mij af welke het meeste geschikt zou zijn van die 5-6. Excuses dat ik het niet duidelijker verwoordt heb. 👍🏻haagsepracht schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:27:
[...]
Dit is een prima mount én zou gewoon moeten passen.
https://www.decathlon.nl/...metaal-zwart/_/R-p-325682
Groet,
Bedankt voor je impressie. Leuk om ervaringen te lezen!Kaguya schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:58:
[...]
Haha. Ik merk dat ik toch het gevoel heb dat het niet helemaal klopt. Het is een soort schurend geluid, dat niet continue is, maar elk rotatie terug komt. Het maakt ook niet veel uit of ik harder of langzamer ga, zolang de ondersteuning aan staat. Als ik zonder ondersteuning fiets dan is het op hoge of lage snelheden niet aanwezig. Dus het ligt niet aan de rem als ik het goed begrijp.
Anyway Ik heb het maar naar Tenways support gestuurd.
Even een dag impressie:
Hij fiets prima. Ondersteuning op lv1 is wat zwakker dan op de cgo 600 pro. Dat vind ikzelf fijn. Ik denk dat dat meer te maken heeft met het gewicht van de 009.
Het stuur zit ook wat comfortabeler dan de 600, maar de Comate is toch wel beter hierin.
De App is prima. Je kan veilige gebieden aangeven. Als je fiets dit gebied verlaat krijg je een notificatie. Hetzelfde met als die valt en of iemand er aan zit. Je kan ook instellen dat de fiets alleen unlocked met Bluetooth en je app. Verder is het wel alles of niets met deze functies. Dus ik moet elke keer de app openen op mijn mobiel voordat ik fiets. Daarnaast krijg je dus ook als je je mobiel bij je hebt nog steeds notificaties als je je veilige gebied verlaat/betreed en je fiets beweegt etc. Ik denk dat Tenways dat nog wel bijwerkt.
En ik moet zeggen dat ik initieel de 600 pro wilde kopen. Daarna neigde naar de comate, maar de 009 in ijs blauw is wel echt een eye catcher.. Uiteindelijk dus style over function en de 009 meegenomen.
Graag gedaan. Ik moet ook zeggen dat de helpdesk van Tenways ongekend snel reageerd. Ik krijg binnen een dag een reactie, zelfs met Pasencaroden schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:08:
[...]
Bedankt voor je impressie. Leuk om ervaringen te lezen!
Oh en ik denk dat de banden te dik zijn om hem op de bewaakte fietsenstallingen te stallen op treinstations, maar zal dat een dezer dagen nog eens proberen.
Klopt, ik heb ook de ervaring dat de helpdesk snel reageert. IK wilde graag weten of ze wisten waar er een Ice Blue te bezichtigen is. Helaas konden ze me er niet bij helpen maar 'nee' is ook een antwoord
In Zandvoort kun je rijden op een ICE BLUE… Halte straat bij Wijsman Fietsen. Super service en ze hebben een Tenways assortiment 👍🏻caroden schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:02:
Klopt, ik heb ook de ervaring dat de helpdesk snel reageert. IK wilde graag weten of ze wisten waar er een Ice Blue te bezichtigen is. Helaas konden ze me er niet bij helpen maar 'nee' is ook een antwoord
Ah mooi, dat is 40-50 min rijden. Mooi ritje met de cabrioSolidandras schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:03:
[...]
In Zandvoort kun je rijden op een ICE BLUE… Halte straat bij Wijsman Fietsen. Super service en ze hebben een Tenways assortiment 👍🏻
Dank!
Wil iemand mij een refaral code sturen?
Verstuurdn.buijtels schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:58:
Wil iemand mij een refaral code sturen?
Werkt die Referral code alleen als je rechtstreeks bij Tenways bestelt?
Of ook via de Fietsenwinkel?
Alleen rechtstreeks. Dealers kunnen eigen kortingen of acties doencaroden schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:15:
Werkt die Referral code alleen als je rechtstreeks bij Tenways bestelt?
Unive heeft goede voorwaarden idd, prima prijs (echt veel goedkoper dan bijv ANWB) en ze hebben nog een pech hulp service ook. Helemaal top 👍 thanks voor het attenderen.siveiro schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:49:
[...]
Zien jullie op de app wat jullie bereik is op de cgo 009?
Ik zie alleen twee streepjes - -. De app laat wel zien dat de batterij nog 20% over heeft.
Ik zie alleen twee streepjes - -. De app laat wel zien dat de batterij nog 20% over heeft.
Mijn 009 is verzonden maar heb een ontraceerbaar tracking nummer ontvangen. Hebben meer mensen hier last van gehad?
Ja even morgen afwachten. Het leveren is nogal wazig.
Meerdere hadden dit ook. Wel altijd goed gekomen.
Meerdere hadden dit ook. Wel altijd goed gekomen.
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.