Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-04 15:18
ricknr9 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:02:
@Harbinger misschien goed om aan tegeven wat je belangrijk vind aan de fiets die je zoekt.
Dank voor je reactie.

Op zich ben ik niet heel veeleisend, maar ik wil wel een stevige fiets, waar ik de komende jaren goed mee vooruit kan. Ik voorzie momenteel niet dat ik de fiets dagelijks voor woon-werk verkeer ga gebruiken, maar met name in weekenden langere stukken comfortabel kan fietsen.
Op basis hiervan heb ik als belangrijkste eisen gesteld dat ik fiets met een belt-drive wil kopen en aangezien mijn echtgenote net ook een fiets met middenmotor heeft gekocht, lijkt me dat ook de betere optie.
Ik keek ook naar bv de e-Blau van Cortina, maar die werd strak genegeerd door de verkoper, met het argument dat voor een paar honderd Euro de AGO T een echt superieure fiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-05 13:41
@Harbinger denk dat er een aantal dingen zijn om goed in je achterhoofd te houden.
25km op fiets a kan op fiets b harder of zachter zijn. dus wanneer je samen met je echtgenote fiets kan het vervelend zijn als jij telken 1km harder of achter rijd. als je de fiets gaat testen is het goed om dit samen te doen.

hoe belangrijk zijn versnellingen voor je? dit is vaak een grote kosten post bij het maken van de fiets. als je dit niet belangrijk vind kan je mogenlijk geld besparen.

even over de ago t, ik heb zelf het model niet maar lees hier veer positieve reacties over. voor de afstand zou ik je aanraden gewoon een test rit te maken. hoe zit de fiets voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 23:45
Hebben anderen ook de ervaring bij de CGO600 dat de accu er ineens mee stopt bij ongeveer 25%?
Ik heb de fiets nog niet zo lang, totaal een paar honderd kilometer gereden, en ik denk nog niet eerder zover leeg gereden.
Vanmorgen dus wel, ik weet niet precies hoe ver de accu was toen hij uitviel, maar 5 minuten eerder zat hij nog op 30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Niet met een Tenway fiets maar de accu van mijn Sparta ging op een gegeven moment uit up ongeveer 70 procent. Heeft volgens mij te maken met het doorladen van de accu als die al vol zit...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:07

franssie

Save the albatross

fritske1978 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:19:
Hebben anderen ook de ervaring bij de CGO600 dat de accu er ineens mee stopt bij ongeveer 25%?
Ik heb de fiets nog niet zo lang, totaal een paar honderd kilometer gereden, en ik denk nog niet eerder zover leeg gereden.
Vanmorgen dus wel, ik weet niet precies hoe ver de accu was toen hij uitviel, maar 5 minuten eerder zat hij nog op 30%
Die van mij heen ik denk ik nog niet onder de vijfentwintig procent gehad, maar als je nog garantie hebt, claimen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat met kou de batterij aan de 'onderkant' van de laadcapaciteit niet echt accuraat is. Zo zette ik hem deze week met 18% in de schuur, volgende ochtend 12% met eruit pakken en uiteindelijk zelf het laatste stuk naar m'n werk moeten trappen... Tegelijkertijd na volladen op kantoor sindsdien 28km gefietst en slechts van 100 naar 78% terug gelopen, terwijl temperatuur etc gelijk zijn gebleven. Dus het lijkt er op alsof de batterij minder accuraat is.

Ik heb 1 keer gehad toen ik met forse wind tegen (5 a 6) in standje 3 omhoog reed dat de accu ineens van 18% uitviel. Kwam er later achter dat je in dat soort omstandigheden dus beter niet in standje 3 vol vermogen kan vragen maar juist wat rustiger aan moet doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Vraagje aan degenen die een bedraad achterlicht hebben aangelegd op de CGO600 pro:

Ik zie dat het achterspatbord aan binnenkant langs beide zijden een sleuf heeft. Is dat de plek waardoor je de bedrading heen kunt trekken richten de trapas? En zo ja, is het dan een kwestie van een gaatje boren ter hoogte van het achterlicht?

Of is dat er helemaal niet voor bedoeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:50
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een tenways powerbank. Die van ons mag verkocht worden voor €200. De fiets is verkocht dus de powerbank niet meer nodig. Heeft denk ik nog geen 15 volledige oplaad cycli gehad. Ging altijd mee als backup.

@voorstad veel plezier ermee.

[ Voor 7% gewijzigd door RenaldoN op 09-03-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemjan44
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07-2024
Iemand nog een referral code over? Ik wil de 009 graag gaan bestellen. Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-03 10:11
Ik heb je een DM gestuurd.
willemjan44 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:07:
Iemand nog een referral code over? Ik wil de 009 graag gaan bestellen. Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Iemand die een CGO009 heeft besteld en enige indicatie heeft gekregen wanneer deze geleverd wordt? Bijvoorbeeld als je besteld hebt bij een andere winkel?

Aankomende week ben ik nog thuis, daarna zit ik een paar dagen in het buitenland. Hoop dat ‘ie dus aankomende week geleverd wordt, maar heb alleen maar ‘mid-march’ opgegeven gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05 08:11
70Rocks schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:30:
Iemand die een CGO009 heeft besteld en enige indicatie heeft gekregen wanneer deze geleverd wordt? Bijvoorbeeld als je besteld hebt bij een andere winkel?

Aankomende week ben ik nog thuis, daarna zit ik een paar dagen in het buitenland. Hoop dat ‘ie dus aankomende week geleverd wordt, maar heb alleen maar ‘mid-march’ opgegeven gekregen.
Nee, heb wel kunnen aangeven dat ik hem pas vanaf 1 april bezorgd wilde hebben. Dat hebben ze doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offkors
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03 12:06

Ik vroeg het afgelopen week via Instagram en kreeg deze tekst;
"Hi! Should be shipped out next week, from what I heard. But it might changed due to the situation, once I confirmed I will let you know."

Duimen dus dat 'ie aankomende week binnen is 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahuitema
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05 21:49
Iemand die een CGO009 heeft besteld en enige indicatie heeft gekregen wanneer deze geleverd wordt?
Mij is verteld dat ze 15 maart verzonden worden. Via de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
ahuitema schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Mij is verteld dat ze 15 maart verzonden worden. Via de helpdesk.
Ai. Dat komt precies slecht uit, ik ben vanaf zaterdag een paar dagen niet thuis.

Even contact opnemen misschien om te vragen of die dan wat later verzonden kan worden

Bedankt!

Edit: inmiddels gevraagd of ze de fiets na de 20e kunnen leveren. Dat kan gelukkig. :)

[ Voor 10% gewijzigd door 70Rocks op 11-03-2024 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritske1978
Na contact met de helpdesk krijg ik een nieuwe accu toegestuurd. De oude gaan ze onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-04 18:32
Misschien wat rare vraag maar ik ga morgen kijken naar de 800s. Nu las ik ergens dat het max laadvermogen van de fiets 97 kilo is? Ik weeg zelf nu 100 en ga voor de 90 maar wel handig om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tuur75 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 05:18:
Misschien wat rare vraag maar ik ga morgen kijken naar de 800s. Nu las ik ergens dat het max laadvermogen van de fiets 97 kilo is? Ik weeg zelf nu 100 en ga voor de 90 maar wel handig om te weten.
Het totale draagvermogen van de 800s is 120 kilo zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
Welke maat kettingslot gebruiken jullie? Ik neig naar 85cm, maar ben bang dat dit niet voldoende is om de fiets aan sommige palen etc. vast te maken.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:03
Ik heb er een van 90 cm en een van 120 cm.

Die van 90 is meestal meer dan genoeg om het frame aan een paal of boom vast te maken. Die van 120 heb als extra zekerheid en doe ik ook om mijn voorwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuur75
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-04 18:32
warp schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:54:
[...]

Het totale draagvermogen van de 800s is 120 kilo zover ik weet.
Draagvermogen! Dat was het woord. De site die ik zag trok van die 120 het gewicht van de fiets af, maar denk niet dat het zo werkt eerlijk gezegd. De man van fietswinkel zei ook dat ik er prima op kon. Fietste lekker moet ik zeggen en kan wel wennen aan dat niet hoeven schakelen! Ook nog even op de Ago T gezeten, maar dat is echt teveel alles. De 800s is een mooie balans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tuur75 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:51:
Draagvermogen! Dat was het woord. De site die ik zag trok van die 120 het gewicht van de fiets af, maar denk niet dat het zo werkt eerlijk gezegd. De man van fietswinkel zei ook dat ik er prima op kon. Fietste lekker moet ik zeggen en kan wel wennen aan dat niet hoeven schakelen! Ook nog even op de Ago T gezeten, maar dat is echt teveel alles. De 800s is een mooie balans denk ik.
Dat klopt. 120 kilo is gewoon het gewicht dat de fiets kan hebben, daar hoef je het gewicht van de fiets zelf niet af te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHPhoenix
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-05 15:06
Hi,
Ik heb de CGO009 besteld en lees nu dat er een referral code wellicht ook achteraf toegepast kan worden. Heeft iemand een referral code voor me die ik kan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-05 12:12
FHPhoenix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:58:
Hi,
Ik heb de CGO009 besteld en lees nu dat er een referral code wellicht ook achteraf toegepast kan worden. Heeft iemand een referral code voor me die ik kan toepassen?
Verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahuitema
FHPhoenix schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:58:
[...] lees nu dat er een referral code wellicht ook achteraf toegepast kan worden [...]
In dat geval ben ik ook wel geïnteresseerd in een code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
Ik heb je een DM gestuurd
ahuitema schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb al even het aanbod niet meer gevolgd. Bij het bijlezen in dit topic leer ik dat er een CGO900 is? Niemand die Vanmoof vibes heeft bij het ontwerp? :o Geen kritiek, vind het wel mooi en het maakt me ook niet uit wie eerst met dit soort design kwam (de bovenbuis die zeg maar 'doorloopt' en de verlichting in beide einden integreert). Mooi is mooi, en vanmoof was vast ook niet de eerste (ben ik wel zeker)

Benieuwd naar de ervaringen! Tenways wordt groot en begint echt een mooi volwaardig aanbod aan fietsen te hebben. Nog steeds erg net geprijsd, en zonder weg te stappen van het 'keep it simple' principe. Niet te veel gedoe, opties en andere zaken. Een mooie range 1-speed e-bikes voor de stad, en 2 schakel e-bikes zonder al te veel poespas, en mooi design!

Een merk om te volgen alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Laatst online: 14-05 08:11
[...]

DM gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:31
[...]

verstuurd - Laat maar, zat niet op de laatste pagina te kijken... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door 3ssen op 13-03-2024 11:37 . Reden: 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
[...]

Zie je DM
Edit... ohw.. zat ook op de vorige pagina te kijken..

[ Voor 12% gewijzigd door fritske1978 op 13-03-2024 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 10:25

bosaap22

Doing things I'm good at.

siveiro schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:18:
[...]

Heb hem ook op de CGO800s.
Gaatje boren spatbord en dan dit pinnetje er doorheen trekken.
Het kan nog simpeler. Je kunt 'm aan de binnenkant van het spatbord gewoon met secondenlijm vastzetten. Blijft hier al een aantal maanden prima zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBZHD7sUuOCYNGIiUYe1qsW4GtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xBVfFlmYfGUuzB6PbZz2s51.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbFmPMMraMllT-T94wQPjhvZfz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eO4meuFWC7Vg7hdXDA3AstQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen 1000km verder, 1e onderhoudsbeurt gehad bij #fietsvooruit.
Elke dag weer superblij ermee. Fiets 2a 3x per week woon/werk.
Heen en terug ongeveer 14km in minder dan 32minuten. Dus naar het werk 7km in 16 minuten 🤗👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Laatst online: 16-05 19:55
Hallo

Ik zie regelmatig de vraag voor een code.
Is dit de zg studentendiscount code van €100?

Zo ja graag ook zoiets indien iemand deze code wil vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickmyass
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:28
samuel123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:08:
Hallo

Nee dit is een referral code. Je krijgt 50 euro korting met deze. En de degene die je de code stuurt krijgt 50 euro shop tegoed.

Ik heb je mijn link gestuurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
samuel123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:08:
Hallo

Er zijn twee soorten codes, een referral code (€50 korting) en een studentencode via StudentBeans (€100 korting). De codes zijn niet stapelbaar. Je kunt naast een kortingscode wel 2% cashback krijgen via CashbackXL.

Als je iemand in je omgeving hebt die student is, loont het dus om even te vragen of hij/zij de studentencode wil delen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door crunchytail op 14-03-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
Thx. Heb met studentenorting de 800 s. Besteld.
@kickmy... bedankt voor de moeite .

Nu maar afwachten wanneer het geleverd wordt. Op site staat 2 werkdagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frizz
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-03-2024
Beste tweakers, ik ben in bezit van de 600pro en heb de nieuwe cgo009 al sinds 15 februari. Heb deze fiets van tenways gekregen voor het schrijven van een review en om te testen. Deze review heb ik geplaatst in de Facebook groep van tenways zelf. Misschien interessant voor mensen hier? Mocht iemand vragen hebben hoor ik het graag!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3UxPk7Gw88f4csVKJd3_4v5x6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmHZN45E8SrJABP72A2WROJB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8mQdrPXfePinKo4Y9Xp-cRboKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSvMFhAAwEV6d3jmTlUpWDia.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkxA5EWELe_1aprYxF69DYhS9Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9NWIMQ9m0tFHKGgMt4Y8eIM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7v2QTg4o0mjc0TJLNpAs40iwwk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQkCHi6yMBVaNxpQb03g7qzp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yl2S4djopFhIsxDY2QRSSwuKAZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veGRvyhUpL4ITADPbzR6hVYC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Frizz schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:06:
Beste tweakers, ik ben in bezit van de 600pro en heb de nieuwe cgo009 al sinds 15 februari. Heb deze fiets van tenways gekregen voor het schrijven van een review en om te testen. Deze review heb ik geplaatst in de Facebook groep van tenways zelf. Misschien interessant voor mensen hier? Mocht iemand vragen hebben hoor ik het graag![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Linkje naar je review? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Frizz
  • Laatst online: 17-03-2024
Ook heb ik op mijn 600pro een achterlicht aangesloten op de accu, die uiteraard gelijk aangaat als ik de koplamp aanzet. Ik weet vanuit de Facebookgroep van tenways dat hier veel vraag naar is. En heb echt heel veel berichten gehad van mensen met de vraag of ik dit ook op hun 600pro wilde maken :) ikAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p08s8Fhfeo05VSqR8e1ddriqzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYFoIIwEYmMbbKjdTIPJgUJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GkGU9ai2rgodHNla-ZVPoHEZRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxxvrUO6v6iLVz7AGJB8qz29.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLQwC4xZvQsTBUzAxhvUGHf7mPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwleMbTaL7jDXlP26ns1BIwQ.jpg?f=fotoalbum_large kan iedereen duidelijk uitleggen hoe ik dat gedaan heb, en misschien mensen hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Frizz schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:31:
Ook heb ik op mijn 600pro een achterlicht aangesloten op de accu, die uiteraard gelijk aangaat als ik de koplamp aanzet. Ik weet vanuit de Facebookgroep van tenways dat hier veel vraag naar is. En heb echt heel veel berichten gehad van mensen met de vraag of ik dit ook op hun 600pro wilde maken :) ik [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding] kan iedereen duidelijk uitleggen hoe ik dat gedaan heb, en misschien mensen hier mee helpen?
Heel graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imploo
  • Laatst online: 10-09-2024
Weet iemand hoe lang de aanbieding op de gewone CGO600 duurt?

Ik ben nog met mijn werkgever aan het overleggen over een soort fietsplan constructie, maar als ik daardoor de aanbieding mis loop heeft het ook weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Beste tweakers, ik ben in bezit van de 600pro en heb de nieuwe cgo009 al sinds 15 februari. Heb deze fiets van tenways gekregen voor het schrijven van een review en om te testen. Deze review heb ik geplaatst in de Facebook groep van tenways zelf. Misschien interessant voor mensen hier? Mocht iemand vragen hebben hoor ik het graag![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja, geen facebook hier, dus tenzij je de review hier copy paste zal ik het niet lezen.

Deze fiets heeft hetzelfde 'euvel' als alle andere hippe hipsterfietsjes met dit soort design, namelijk 1 frame maat voor iedereen van 165 tot 200cm. En vaak zit je op de uitersten toch echt op de rand van wat nog comfortabel is. Cowboy bvb in onrijdbaar als je groot bent.

Hier vast hetzelfde 'probleem'? Het fijne van tenways vond ik net dat je ook zo'n hippe stadsfiets kon kopen (600, 800) maar dat je ook kon kiezen uit XL frames

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Beste tweakers, ik ben in bezit van de 600pro en heb de nieuwe cgo009 al sinds 15 februari. Heb deze fiets van tenways gekregen voor het schrijven van een review en om te testen. Deze review heb ik geplaatst in de Facebook groep van tenways zelf. Misschien interessant voor mensen hier? Mocht iemand vragen hebben hoor ik het graag!
Hier ook geen Facebook (of ander Meta spul), dus zal het ook niet lezen.

Fijn, dat "open" internet, behalve bij BigTech. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imploo
  • Laatst online: 10-09-2024
Imploo schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 06:56:
Weet iemand hoe lang de aanbieding op de gewone CGO600 duurt?

Ik ben nog met mijn werkgever aan het overleggen over een soort fietsplan constructie, maar als ik daardoor de aanbieding mis loop heeft het ook weinig zin.
Zelf al gevonden, zag zojuist in de site banner dat de Spring Essentials deals aflopen in 3 dagen.

Dus. wie heeft er een referral code voor mij? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
DM onderweg
Imploo schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:07:
[...]

Zelf al gevonden, zag zojuist in de site banner dat de Spring Essentials deals aflopen in 3 dagen.

Dus. wie heeft er een referral code voor mij? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Laatst online: 22:11
Korte vraag die ik zo gauw niet kan vinden.
Is de Tenways Cargo One al voorzien van een gps tracker?
En voor de kenners, wat zou de meerwaarde van de Cargo One zijn tov bijvoorbeeld Dolly en Urban arrow (de family active variant)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
De cargo van Tenways heeft een grote accu, maar verder verschilt het op onderdelen niet veel met een Urban Arrow. Dit model van Tenways moet zich nog bewijzen. Ik heb al ruim 8 jaar een UA naar alle tevredenheid. Het prijsverschil is ook niet zo groot dat de Tenways direct de betere keus maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Laatst online: 22:11
Respiration schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:42:
De cargo van Tenways heeft een grote accu, maar verder verschilt het op onderdelen niet veel met een Urban Arrow. Dit model van Tenways moet zich nog bewijzen. Ik heb al ruim 8 jaar een UA naar alle tevredenheid. Het prijsverschil is ook niet zo groot dat de Tenways direct de betere keus maakt.
Nouja, mits de Tenways de gps tracker heeft en nu dus ook met de gratis regenhuif scheelt het al gauw 700 euro, daarnaast vind ik zelf het Tenways ontwerp wat mooier, heeft die een geveerde ‘voorvork’ en ik vind de richtingaanwijzers wel iets hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Respiration
De geveerde voorvork zie ik niet als meerwaarde. Het is een relatief goedkoop exemplaar. Het merendeel van het gewicht drukt niet op de vork, waardoor de werking nooit optimaal zal zijn. Daarnaast is het nogal een onderhoudsgevoelig onderdeel, zeker als de fiets veel buiten staat. Het effect van de vork zal niet groot zijn bij dit type fiets . Dit zeg ik met mijn ervaringen in het mountainbiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:04
Sincere1983 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Nouja, mits de Tenways de gps tracker heeft en nu dus ook met de gratis regenhuif scheelt het al gauw 700 euro, daarnaast vind ik zelf het Tenways ontwerp wat mooier, heeft die een geveerde ‘voorvork’ en ik vind de richtingaanwijzers wel iets hebben.
Heeft de Urban Arrow geen Bosch (smart) systeem? De Tenways Cargo One is een Bafang-systeem. Dat vind ik toch een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
neb0 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:38:
[...]

Heeft de Urban Arrow geen Bosch (smart) systeem? De Tenways Cargo One is een Bafang-systeem. Dat vind ik toch een verschil.
De Bafang systemen zijn inmiddels met veel succes al jaren op de markt. Ik vind het verstandig dat ze niet voor een Mivice motor hebben gekozen voor de cargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:04
Respiration schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:47:
[...]

De Bafang systemen zijn inmiddels met veel succes al jaren op de markt. Ik vind het verstandig dat ze niet voor een Mivice motor hebben gekozen voor de cargo.
Klopt. Bafang is verbeterd maar je kunt het nog niet vergelijken met Bosch. Die schaal ik (motoren, accu's, controllers en displays) qua kwaliteit en langdurige beschikbaarheid, hoger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobacon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 19:34
Frizz schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:31:
Ook heb ik op mijn 600pro een achterlicht aangesloten op de accu, die uiteraard gelijk aangaat als ik de koplamp aanzet. Ik weet vanuit de Facebookgroep van tenways dat hier veel vraag naar is. En heb echt heel veel berichten gehad van mensen met de vraag of ik dit ook op hun 600pro wilde maken :) ik[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding] kan iedereen duidelijk uitleggen hoe ik dat gedaan heb, en misschien mensen hier mee helpen?
Yes please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Weet iemand wat de levertijd is van de 800S? Volgens een fietsenwinkel iets van 5-6 weken, maar als ik op de website van tenways kijk zie ik volgens mij 2 dagen staan.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@styx1 dan is het via de fietsenwinkel 5-6 weken en als je zelf bestelt via Tenways 2 dagen ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Dat vind ik dan best vreemd, ze komen toch beide uit dezelfde fabriek :D

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@styx1 ik kan me zo voorstellen dat ze bij de fietsenwinkel in één keer 50 fietsen afleveren met een vrachtwagen. Want elke keer 1 losse fiets bestellen voor een klant, daar valt waarschijnlijk geen winst te behalen qua korting / besparing overhead. En dat ze pas komen als de order compleet is en dus alle gewenste modellen/maten/kleuren voorradig zijn. Wellicht ook dat de fietsenwinkel zelf een bepaalde gewenste leverdatum heeft (voldoende ruimte weer in het magazijn?).

Terwijl jij bij Tenways 1 specifieke fiets koopt waarvan je zeker weet dat hij op voorraad is en die door een bezorgdienst afgeleverd wordt.

Je moet voor jezelf afwegen of je de voordelen van de fietsenwinkel (hij wordt voor je in elkaar gezet, wellicht lagere prijs / meer gratis accessoires?) op vindt wegen tegen pas eind april je fiets hebben i.p.v. overmorgen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Gizz op 18-03-2024 12:29 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:24:
@styx1 ik kan me zo voorstellen dat ze bij de fietsenwinkel in één keer 50 fietsen afleveren met een vrachtwagen. Want elke keer 1 losse fiets bestellen voor een klant, daar valt waarschijnlijk geen winst te behalen qua korting / besparing overhead. En dat ze pas komen als de order compleet is en dus alle gewenste modellen/maten/kleuren voorradig zijn. Wellicht ook dat de fietsenwinkel zelf een bepaalde gewenste leverdatum heeft (voldoende ruimte weer in het magazijn?).

Terwijl jij bij Tenways 1 specifieke fiets koopt waarvan je zeker weet dat hij op voorraad is en die door een bezorgdienst afgeleverd wordt.

Je moet voor jezelf afwegen of je de voordelen van de fietsenwinkel (hij wordt voor je in elkaar gezet, wellicht lagere prijs / meer gratis accessoires?) op vindt wegen tegen pas eind april je fiets hebben i.p.v. overmorgen :)
Fietsenwinkel heeft de fiets ook binnen een paar dagen binnen maar heeft dan een paar weken nodig om hun assemblage te doen. Ik zou persoonlijk gewoon zelf bestellen en in elkaar zetten, is vrij makkelijk en Fietsenwinkel geeft de 50,- referral code korting niet + vraagt een hogere prijs voor accessoires als slot etc tov de prijs die je betaald als je die zelf online besteld. Als je erom de hoek woont kan het nog de moeite zijn, moet je er voor rijden om op te halen (of de 40,- afleverkosten betalen) dan zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgamer145
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:05
Ik ben al een tijdje aan het kijken om een Tenways CGO600 pro te kopen. Ik kan met mn werk een fiets regeling treffen, zodat hij bruto van mijn salaris afgaat.

Nu ben ik bij de fietsenwinkel.nl geweest. Heb wat test ritten gedaan en word ik er steeds enthousiaster van. Nu lees ik hier dat niet iedereen te spreken is over die winkel. En sommige juist aanraden om bij tenways zelf te bestellen?

En ik lees ook dat het monteren zelf goed te doen is? Ben zelf best handig, maar ben altijd wat huiverig met fietsen en andere rijdende vervoersmiddelen.
Ik wil er een Axa ringslot opzetten, de bagage drager, en ook een ander stuur. Eentje die net wat krommer is. Nu heb ik bij die winkel dat kunnen testen en weet ik ook welk type ik zou moeten hebben dan.

Is dit verstandig om gewoon zelf allemaal te doen of toch door de winkel laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@Rgamer145 het is best zelf te doen als je geen twee linker handen hebt. Je kan ook op de site van Tenways kijken voor dealers als je wilt misschien zit er wel een in de buurt help je direct de lokale ondernemer weer mee 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgamer145
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:05
ricknr9 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:56:
@Rgamer145 het is best zelf te doen als je geen twee linker handen hebt. Je kan ook op de site van Tenways kijken voor dealers als je wilt misschien zit er wel een in de buurt help je direct de lokale ondernemer weer mee 👍
Gelukkig heb ik geen twee linker handen. Dus dat zit wel goed. Helaas zit er geen dealer in de buurt. De dichtstbijzijnde is praktisch naast Fietsenwinkel.nl. Dus dat gaat hem helaas niet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@Rgamer145 dan zou ik hem lekker bestellen dan heb je hem lekker vlot in huis. En je kan dan ook gebruik maken van een refferal voor €50 extra korting ik heb er 1 in je dm gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobacon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 19:34
styx1 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:08:
Weet iemand wat de levertijd is van de 800S? Volgens een fietsenwinkel iets van 5-6 weken, maar als ik op de website van tenways kijk zie ik volgens mij 2 dagen staan.
ik heb m zaterdag besteld. Komt aan in week 15. 4 weken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
Net een bevestiging gekregen van de levering bmvan de bestelde cgo 800s

De gratis tas (pannier) lijkt uit duitsland te komen.
Bij de fiets staat DPD (UK) SFC Fulfillment tracking number.
Van beide zijn de tracknummers nog niet toegankelijk.
Kom de fiets dan echt uit de UK ?
Dan gaat t nog wel even duren.
Nog meer die een track en trace vanuit dpd uk kregen na bestelling, en hoeveel tijd zat tussen de melding en aflevering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
Bright heeft zojuist een videoreview van de CGO 009 op YouTube gepost:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 17:14
Inmiddels geïnteresseerd in de CGO 009, iemand voor mij een referral code? :-)

Wat voor frameslot (AXA ART?) adviseren jullie op basis van jullie ervaringen?

(AXA Block XXL lijkt aanbevolen door Tenway in ieder geval op de CGO600, CGO800S, and AGO T)

[ Voor 68% gewijzigd door Ruben121689 op 19-03-2024 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Ruben121689 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:35:
Inmiddels geïnteresseerd in de CGO 009, iemand voor mij een referral code? :-)

Wat voor frameslot (AXA ART?) adviseren jullie op basis van jullie ervaringen? Eventueel icm insteekslot?
Ref. code verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Respiration
Ruben121689 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:35:
Wat voor frameslot (AXA ART?) adviseren jullie op basis van jullie ervaringen?
Ik heb een Abus PRO SHIELD™ XPLUS 5955 gemonteerd. Volgens mij zijn met name de AXA sloten doelwit van de Poolse sleutel methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Respiration schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:12:
[...]

Ik heb een Abus PRO SHIELD™ XPLUS 5955 gemonteerd. Volgens mij zijn met name de AXA sloten doelwit van de Poolse sleutel methode.
Bedankt, goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahuitema
Respiration schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:12:
[...]

Ik heb een Abus PRO SHIELD™ XPLUS 5955 gemonteerd.
Vast een prima slot, maar die past niet op de CGO009. De minimaal vereiste opening van het slot is 60mm (aldus Tenways) die van dit slot is 57mm.

Het Axa slot wat hierop past is de Immenso Large. Abus heeft vast een vergelijkbaar alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
ahuitema schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:10:
[...]

Vast een prima slot, maar die past niet op de CGO009. De minimaal vereiste opening van het slot is 60mm (aldus Tenways) die van dit slot is 57mm.
Ik heb een CGO600 pro, vandaar. Ik moest het slot wel wat kantelen om het erop te krijgen. Misschien is de ruimte bij de 600 ook officieel wel 60mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4lfee
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-05-2024
Iemand de nieuwe CGO009 al binnen :)? Ik kreeg bericht dat deze onderweg is en binnen twee dagen geleverd zal worden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahuitema
r4lfee schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:34:
Iemand de nieuwe CGO009 al binnen :)? Ik kreeg bericht dat deze onderweg is en binnen twee dagen geleverd zal worden *O*
Krijg net bericht dat ie morgen tussen 9 en 18 komt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offkors
ahuitema schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:10:
[...]

Hier ook! Zeer benieuwd. Ik las ook ergens dat de eerste 1000 bestellingen een gratis smartphone houder erbij kregen, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanDM
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-05 23:54
ahuitema schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:10:
[...]

Zelfde hier! Wel een beetje vreemd dat dit zonder track & trace (of iets anders om de zending mee in de gaten te houden) gaat, maar dit zal dan gaan om een eigen bezorger neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarraraGT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-05 07:49
offkors schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Hier ook! Zeer benieuwd. Ik las ook ergens dat de eerste 1000 bestellingen een gratis smartphone houder erbij kregen, we gaan het zien.
Ik zag op de Facebook pagina van Tenways dat iemand al de fiets had ontvangen zonder houder. Ben benieuwd of dat een fout was, of dat ze al zo rap de eerste 1000 hebben verkocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TristanDM
offkors schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Hoorde in de video van Bright dat het hier zou gaan om de sp connect mount. Zou dan wel nog los een hoesje moeten kopen voor je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 70Rocks
TristanDM schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:04:
[...]

Hoorde in de video van Bright dat het hier zou gaan om de sp connect mount. Zou dan wel nog los een hoesje moeten kopen voor je telefoon.
In de Facebook groep is gezegd dat je zowel de mount als een bijpassende klem krijgt voor je telefoon.

Ipv de klem zou je idd zelf een een hoesje kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
ahuitema schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:10:
[...]

Het Axa slot wat hierop past is de Immenso Large. Abus heeft vast een vergelijkbaar alternatief.
AXA Block XL (veiligheidsklasse 12) zou dan dus ook eventueel een optie zijn dat direct op het frame gemonteerd kunnen worden. Op de CGO009 lijken hiervoor twee gaten te zitten t.b.v. montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahuitema
Ruben121689 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:20:
[...]

AXA Block XL (veiligheidsklasse 12) zou dan dus ook eventueel een optie zijn dat direct op het frame gemonteerd kunnen worden. Op de CGO009 lijken hiervoor twee gaten te zitten t.b.v. montage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_8QdEkf4BXjBPHfDdzuLPE4hCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndKIRN0K7bYizsPR0ymcx0nI.jpg?f=fotoalbum_large

Axa block XXL heeft volgens de informatie van Axa ook een te kleine opening. Het smalste stuk moet volgens tenways minimaal 60mm zijn, zoals op onderstaande - door Tenways verstrekte - afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbNkeaGBxORqhOLL68vcKatAaXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVQpiFf05N0wO8HUZJ6c5Dys.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHPhoenix
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-05 15:06
https://www.decathlon.nl/...2/_/R-p-338415?mc=8735625

Ik heb bovenstaande 900 M van de decathlon erop gezet, hiervan is de breedte 61cm dus die past.

Ook heb ik een walfort slot van de action geprobeerd waarvan de breedte klopt, maar waarvan de bovenkant te dik is. Aangezien ik de draai niet kon maken in de beperkte ruimte tussen het wiel en het frame van de CGO009 past deze niet.

Als je niet bang bent voor de poolse sleutel en toch een Axa wilt kun je voor de Imenso gaan, die heb ik hier vaker voorbij zien komen.

Vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06
Ik heb volgens mij ook dat slot voor de cgo600. Heb de band laten leeglopen om hem te kunnen monteren, toen paste het wel 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
Ik hoef niet perse een AXA slot, wel een kwalitatief hoogwaardig slot dat ook goedgekeurd wordt door de verzekering. Bedankt allen, ik zal zodra mijn CGO009 binnen is een klein onderzoekje doen!

Volgens AXA zijn de sloten aangepast en zou de Poolse sleutel niet meer werken, maar ik kan mij voorstellen dat dit een kat en muisspel is en dat de zeer omvangrijke “AXA” markt zeer lucratief kan zijn voor de dievengilde. Daarbij komt natuurlijk dat elk slot te openen is, de vraag is alleen hoe makkelijk en snel gaat dit?

https://www.fietsersbond....ten-en-de-poolse-sleutel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Harbinger schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:51:
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren voor een fiets met een budget van rond de €2500. Ik was afgelopen week bij Fietsenwinkel in Groningen, waar een medewerker mij direct meenam naar de AGO T. Dit ligt qua prijs natuurlijk iets hoger. Ik had al aangegeven dat ik de fiets sowieso niet bij hem zou kopen; aangezien ik daar niet in de buurt woon, dus het lijkt me geen 'upselling' geweest.
Wat zijn de algemene ervaringen hier met de AGO T? Het lijkt mij een erg degelijke fiets voor de prijs.
Ik kom net van dezelfde winkel. De medewerker nam mij ook direct meer naar de Tenways Ago T en kraakte de andere fietsen die ze ook verkopen af (bijv Cowboy en Huyser). Bijzondere strategie altijd, de andere fietsen die je óók verkoopt in de winkel afkraken :+ Hij pushte behoorlijk richting de Ago T en om er een 5 jarig garantiepakket bij aan te schaffen, dat is natuurlijk een leuke bonus voor hem €€€. Het liefst sleepte hij me direct mee naar de computer om te bestellen.

Ik vond de Ago T redelijk fijn fietsen, zeker voor dit bedrag. Gates riem, Bafang M420 en eviolo versnelling. Merkte wel dat de Enviolo een heel laag bereik heeft, ik fietste eigenlijk alleen maar in het zwaarste verzet en zelfs dan mag het nog wel iéts zwaarder naar mijn mening.

Ik zag dat er een Enviolo City naaf in zit en gaf aan dat ik het bereik van het verzet wat matig vond, maar de verkoper keek me wat schaapachtig aan en ging er niet echt op in. Twijfel daardoor of ik deze fiets ga aanschaffen, ik had liever een Trekking naaf gezien en een andere Gates tandwielverhouding. Ik vond het maximale verzet op 25km/h toch wat te veel omwentelingen.

Maar voor het geld krijg je wel aardig veel fiets :) Ik ben wel gecharmeerd van de Bafang M420 omdat hij veel stiller is dan de Bosch CX motoren die ik getest heb (onder andere Gazelle en Stella).

Ben jij uiteindelijk voor de Ago T gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offkors
Ik heb de 009 vanmiddag ontvangen. In de doos zat geen goodiebag of telefoonhouder. Hebben meer mensen dit? Of zou het bijvoorbeeld nog kunnen dat deze apart verstuurd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahuitema
offkors schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:47:
Ik heb de 009 vanmiddag ontvangen. In de doos zat geen goodiebag of telefoonhouder. Hebben meer mensen dit? Of zou het bijvoorbeeld nog kunnen dat deze apart verstuurd worden
Hier ook ontvangen. Inderdaad geen adapter voor de telefoon, en de goodies ook nog niet. Maar het was al aangekondigd dat die los verzonden zouden worden.

Het Axa immenso slot past wel om de band, maar is dan weer te groot om te passen op het schroefgat. Dus zit nu vast met tie wraps... ik zie wel dat die 60mm echt minimaal is.

Verder krijg ik de fiets met geen mogelijkheid connected met mijn telefoon. Krijg voortdurend de foutmelding: "smart-verbindingsafwijking" (een fout in de smart-connectmodule). Dus dingen als gps, snelheid meten, etc gaat niet. Iemand die dit probleem ook had en een oplossing gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 20:17
Ruben121689 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:57:
Ik hoef niet perse een AXA slot, wel een kwalitatief hoogwaardig slot dat ook goedgekeurd wordt door de verzekering. Bedankt allen, ik zal zodra mijn CGO009 binnen is een klein onderzoekje doen!

Volgens AXA zijn de sloten aangepast en zou de Poolse sleutel niet meer werken, maar ik kan mij voorstellen dat dit een kat en muisspel is en dat de zeer omvangrijke “AXA” markt zeer lucratief kan zijn voor de dievengilde. Daarbij komt natuurlijk dat elk slot te openen is, de vraag is alleen hoe makkelijk en snel gaat dit?

https://www.fietsersbond....ten-en-de-poolse-sleutel/
Kijkend naar de maten kwam ik uit bij de Abus Amparo 4650L.
Dat is een ART2 slot dus zou voor de verzekering ook goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
Leveren is buiten tenways om beetje onoverzichtelijk.
Gisteren mail we komen vandaag tussen 09:00 en 18:00. Verder niks.geen trace oid
Gevraagd of het de tas was of de fiets .
Vanmorgen mail terug het is de fiets.
Dus vrij genomen. Even later mail : foutje bij laden wordt donderdag of vrijdag.

Dus vrije dag ingetrokken.
Net voor ik naar werk ging ..... ging de bel.
Fiets werd afgeleverd. Man met bon wist van niks.
Mail dat tas kwam . Maar omdat ik naar werk ging dit inmiddels via track.... verplaats.
Net update was bij de buren afgeleverd.

(Lekker kort verhaal )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
Vannacht mail gehad met niet-werkende tracking dat de fiets verzonden was, maar geen indicatie van wanneer die nou komt. Ook geen aparte mail van een vervoerder.

Enig idee of ik vandaag thuis moet blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offkors
ahuitema schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:36:
[...]

Hier ook ontvangen. Inderdaad geen adapter voor de telefoon, en de goodies ook nog niet. Maar het was al aangekondigd dat die los verzonden zouden worden.

Het Axa immenso slot past wel om de band, maar is dan weer te groot om te passen op het schroefgat. Dus zit nu vast met tie wraps... ik zie wel dat die 60mm echt minimaal is.

Verder krijg ik de fiets met geen mogelijkheid connected met mijn telefoon. Krijg voortdurend de foutmelding: "smart-verbindingsafwijking" (een fout in de smart-connectmodule). Dus dingen als gps, snelheid meten, etc gaat niet. Iemand die dit probleem ook had en een oplossing gevonden heeft?
Hier hetzelfde probleem! Zowel met het Imenso slot als de smart module die niet wil connecten. Had je de vraag over het connecten al bij tenways zelf neergelegd? Betreft het slot ga ik denk ik de optie van de Decathlon eens proberen

[ Voor 3% gewijzigd door offkors op 21-03-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 00:04
70Rocks schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:16:
Vannacht mail gehad met niet-werkende tracking dat de fiets verzonden was, maar geen indicatie van wanneer die nou komt. Ook geen aparte mail van een vervoerder.

Enig idee of ik vandaag thuis moet blijven?
Heb vannacht een vergelijkbare mail gehad, en zojuist is de fiets bij mij afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
DoubleTo schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:41:
[...]

Heb vannacht een vergelijkbare mail gehad, en zojuist is de fiets bij mij afgeleverd.
Nice!!

Had je ook geen aflevertijd gekregen oid? Ik lees namelijk sommigen die het bericht hadden gekregen dat 'ie op een specifieke dag/tijd zou worden afgeleverd. Ik heb vannacht enkel een mail van Tenways gekregen dat hij 'is verzonden'.

In dat geval blijf ik even thuis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 11:53
Morgen komt mijn cgo600 pro aan. Deze zou anti-lek banden hebben.
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@bigbuddha er zit een soort schuimlaag aan de binnekant die helpt tegen kleine prikjes van bijvoorbeeld een keizeltje ofzo. verwacht niet dat je door spijkers heen kan rijden zonder een lekke band te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• offkors
Betreft de niet werkende smart module kreeg ik onderstaande mail van Tenways. Ook vroeg ik hoe het zat met de huidige fietstassen die ze verkopen, en of deze inderdaad niet passen op de 009. Ik kreeg de volgende reactie:

''
Regarding the pannier bag, we will produce a new luggage rack to fix our pannier bag. We will subsequently send improved versions of the shelves to the first batch of customers.

Regarding the smart connection moduel, please try to switch on the power for 10 minutes to see, and then switch it back on again to see if there is a light on the smart module. There will be light flashing when the smart module is switched on, and it will light up for three seconds when it is not networked, and it will flash for three seconds when it is networked to indicate that it is successfully networked.

If the smart connection module is still not available, please kindly follow the guidance to check the cable of the smart connection.

Check the Cable of the Smart Connection Module
Tools needed: Anti-theft Screw Wrench
1. Unscrew the two screws under the bike frame with the anti-theft screw wrench.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mr8DcxxBtPcGqh5FNHSMru5pZcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dC2RLe1vLFC8EqED9pA92uZE.png?f=fotoalbum_large

2. Take out the Smart Connect Module and disconnect the blue cable.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Jy1hhQ9W6m0semfT34LkBGBFH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2lgorevN79kpQfI3FtPeH2Vs.png?f=user_large

3. Please send us a picture of the barcode of the Smart Connect Module, as the S/N information is essential for our further investigation.''
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaLG1LsjLD7qVcsD2FhUinlSHkc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W5L1eAJJtVcIaLstZ7S8Zl1F.png?f=fotoalbum_large

Ps; zojuist geprobeerd, zonder succes. Er branden überhaupt geen lichtjes op de module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70Rocks
Heeft iemand enig idee hoe je die bescherming verwijderd van de voorvork? Zit al een half uur te kutten ermee haha. Er staat 'loosen the nuts on both sides of the front hub', wat bedoelen ze daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TristanDM
70Rocks schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:33:
Heeft iemand enig idee hoe je die bescherming verwijderd van de voorvork? Zit al een half uur te kutten ermee haha. Er staat 'loosen the nuts on both sides of the front hub', wat bedoelen ze daarmee?
Was bij mij een kwestie van naar beneden tikken met een moersleutel. Heb er zelf ook een half uur naar zitten kijken haha. Dus voorzichtig tikken en als het goed is gaat ie steeds een stukje verder naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahuitema
70Rocks schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:33:
"Loosen the nuts" bedoelen ze dat je beide doppen aan het uiteinde van het wiel (op de as) losdraait, om plaats te maken voor de voorvork. Ze moeten best ver open staan om het wiel erin te kunnen schuiven.

Die bescherming trok ik er met de hand gewoon uit. Wel trekken in de richting van de opening (dus waar je het wiel hierna in duwt).

De error met de Smart connect module is overigens opgelost. Ik moest de module eruit halen en een foto maken van de QR code. Mogelijk hebben ze op afstand iets aangepast, of het simpelweg los- en weer aankoppelen was genoeg - maar nu doet ie het!
Pagina: 1 ... 26 ... 41 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.