Bij mij staat de (reguliere) 600 ook altijd op stand 0.Freezhost schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:03:
Volgens de handleiding hoort de 600 Pro op stand 1 te staan bij inschakelen maar bij mij staat hij op stand 0. Is dit bij jullie ook het geval en kan ik dit aanpassen?
@Freezhost Ik heb nu sinds een week (ook) de 600 Pro en maak daar dagelijks gebruik van. Ook die van mij start in stand 0.
Ik heb daar geen ‘hinder’ van en weet niet beter. Maar als deze behoort te starten in PAS1, waar staat dat?, dan moet dit wellicht ergens in te stellen zijn. Of anders de support gaan vragen.
Edit: zojuist in de community deze vraag voorgelegd. De volgende reacties kwamen al.
Ik heb daar geen ‘hinder’ van en weet niet beter. Maar als deze behoort te starten in PAS1, waar staat dat?, dan moet dit wellicht ergens in te stellen zijn. Of anders de support gaan vragen.
Edit: zojuist in de community deze vraag voorgelegd. De volgende reacties kwamen al.
:strip_exif()/f/image/wvALb8qjgY2ewdDNj1MEqFx1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door RicoK op 07-05-2024 13:41 ]
Ik had in het begin met mijn CGO600 Pro aan de linker trapper er ook last van, al na een tiental kilometers.kickmyass schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:04:
[...]
Gek genoeg heb ik daar sinds deze week ook last van. Gister hoorde ik het toevallig niet meer. de eerste 150km had ik daar helemaal geen last van. Laat me weten als je een update hebt.
Meerdere malen geprobeerd vaster aan te draaien, wat leek te werken, maar ook weer niet. Met nat weer was het prominenter aanwezig. Alsof de lagers aan het knarsen waren.
Drie maal bij de fietswinkel waar ik het had gekocht langs geweest die de trapper en crankstel na had gekeken. Uiteindelijk bij de derde keer hebben ze de hele trapper vervangen en sindsdien er geen last meer van gehad.
@Freezhost Bij mij start ie ook op met stand '0'. Ik weet niet beter dan dat het normaal is?
[ Voor 5% gewijzigd door Sturmovik177 op 07-05-2024 13:33 ]
Oink
Heb je nog een geschikte tas gevonden voor de 009? De bagagedrager is wel erg smal om een tas te bevestigen.Pinjataaa schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:49:
Heeft iemand misschien al een rugfijne tas gevonden die je aan de bagagedrager van de 009 kan bevestigen? Voor werk, dus laptop en broodtrommeltje :-) ik ga vandaag die van Decathlon proberen.
En heeft iemand al ervaring met de extra battery pack? Hij lijkt mij zo onpraktisch omdat je die juist wil laten bijladen als je niet fietst, dus in de fietsenstalling, maar dat ding trek je er zo weer af volgens mij..
Vreemd zal inderdaad wel een foutje in de handleiding zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/0vRbodPGn1rzsRFIlz13CK8J.png?f=user_large)
Mijn 600 Pro start ook altijd in PAS 0. Weet niet of het by design zo is maar als het aan te passen is hoor ik dat ook graag.Freezhost schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:03:
Volgens de handleiding hoort de 600 Pro op stand 1 te staan bij inschakelen maar bij mij staat hij op stand 0. Is dit bij jullie ook het geval en kan ik dit aanpassen?
Nog niet gekocht maar ik neig naar die van de Decathlon! Die kan je goed afstellenMrRobers schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:59:
[...]
Heb je nog een geschikte tas gevonden voor de 009? De bagagedrager is wel erg smal om een tas te bevestigen.
Ik neig naar deze maar wil hem graag eerst proberen
https://www.decathlon.nl/...01-44cc-84f4-ae5b08d8390d
[ Voor 21% gewijzigd door Pinjataaa op 07-05-2024 18:48 ]
Nadeel van deze vind ik dat ie er erg lelijk uitziet op je fiets want de schouder banden zitten dan over je tas en het “mesh” van de banden vol in de regen. Dus vraag me af hoe dat dan daarna draagtPinjataaa schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:36:
[...]
Nog niet gekocht maar ik neig naar die van de Decathlon! Die kan je goed afstellen
Ik neig naar deze maar wil hem graag eerst proberen
https://www.decathlon.nl/...01-44cc-84f4-ae5b08d8390d
Mede naar aanleiding van dit topic een testrit gemaakt op de CGO600. Perfecte fiets voor in de stad. Ik ga voor de zwarte of lime green versie. Met 195CM lijkt mij de XL versie essentieel. Hopelijk past deze goed en heb ik niet een aangepast stuur(pen) nodig.
Heeft er iemand nog een code die ik kan gebruiken voor een online bestelling?
Lijkt opgelost te zijn.kickmyass schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:04:
[...]
Gek genoeg heb ik daar sinds deze week ook last van. Gister hoorde ik het toevallig niet meer. de eerste 150km had ik daar helemaal geen last van. Laat me weten als je een update hebt.
Stond gister avond even bij de fiets, en pakte een inbus. Ik gaf 1 duw op de inbus in de trapper (met flinke kracht) en hij ging van 100% weerstand naar 0 en zat los. Alsof hij nooit goed in het schroefdraad zat.
Even aangedraaid en vanochtend naar het werk gefietst en geen enkele tik gehad. (pas 12 km dus geen grote afstand maar toch, er is hoop)
Ik ben ongeveer even groot en heb wel een andere stuurpen genomen. Een héle fijne verbetering. De lokale Tenways dealer heeft de verstelbare stuurpen van de 600 Pro besteld en deze op mijn reguliere 600 geplaatst.Gordijnbehang schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:14:
Mede naar aanleiding van dit topic een testrit gemaakt op de CGO600. Perfecte fiets voor in de stad. Ik ga voor de zwarte of lime green versie. Met 195CM lijkt mij de XL versie essentieel. Hopelijk past deze goed en heb ik niet een aangepast stuur(pen) nodig.
Daar heb je een goed punt, dan is dit enige van DecathlonSander schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:50:
[...]
Nadeel van deze vind ik dat ie er erg lelijk uitziet op je fiets want de schouder banden zitten dan over je tas en het “mesh” van de banden vol in de regen. Dus vraag me af hoe dat dan daarna draagt
https://www.decathlon.nl/...tas-1-x-25-l/_/R-p-329243
Maar die vind ik niet zo mooi.. misschien is een rugtas wel helemaal geen optie dan en moet ik meer voor zoiets gaan:
https://www.decathlon.nl/...r/_/R-p-338362?mc=8735252
Zo ver is het niet van de fietsenstalling naar de werkplek.
[ Voor 20% gewijzigd door Pinjataaa op 08-05-2024 11:27 ]
Ik heb zoiets en heb de banden voor de rugzak eenmalig in het vakje gestopt daarvoor en niet meer uit gehad, pak altijd de schouderband voor het korte stukje werkplek naar fiets. Op dagen dat ik met de auto ga gebruik ik dezelfde tas, alleen bij OV of andere locaties wissel ik even naar een simpele rugzak.Pinjataaa schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:23:
[...]
Daar heb je een goed punt, dan is dit enige van Decathlon
https://www.decathlon.nl/...tas-1-x-25-l/_/R-p-329243
Maar die vind ik niet zo mooi.. misschien is een rugtas wel helemaal geen optie dan en moet ik meer voor zoiets gaan:
https://www.decathlon.nl/...r/_/R-p-338362?mc=8735252
Zo ver is het niet van de fietsenstalling naar de werkplek.
Bedankt voor het delen, dat lijkt mij ook wel wat!Sander schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:57:
[...]
Ik heb zoiets en heb de banden voor de rugzak eenmalig in het vakje gestopt daarvoor en niet meer uit gehad, pak altijd de schouderband voor het korte stukje werkplek naar fiets. Op dagen dat ik met de auto ga gebruik ik dezelfde tas, alleen bij OV of andere locaties wissel ik even naar een simpele rugzak.
Edit: gekocht! Prima tasje voor werk met dit warme weer.
Als schoudertas niet comfortabel, maar het is maar een klein stukje.
[ Voor 9% gewijzigd door Pinjataaa op 13-05-2024 19:17 ]
Heb je een foto van die stuurpen? Ik heb een verhoger op mijn 600, maar verstelbaar klinkt wel fijn.crunchytail schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:21:
[...]
Ik ben ongeveer even groot en heb wel een andere stuurpen genomen. Een héle fijne verbetering. De lokale Tenways dealer heeft de verstelbare stuurpen van de 600 Pro besteld en deze op mijn reguliere 600 geplaatst.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
franssie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:23:
[...]
Heb je een foto van die stuurpen? Ik heb een verhoger op mijn 600, maar verstelbaar klinkt wel fijn.
:strip_exif()/f/image/zMyWZ6EeweY7BUHa6g7JHCyZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Alstu
Even een vraagje
Ik heb nu sinds 3 dagen de cgo800s en ben er heel blij mee maar toen ik de navigatie probeerde te gebruiken viel me op dat dit voor geen meter werkt. Iemand anders hier ervaring mee? Ik vraag me af of het aan mijn mobiel licht of de app gewoon niet goed is. De routes die hij aanmaakt kloppen wel alleen de navigatie tijdens het fietsen zelf werkt niet goed. Op een begeven moment stopte ik met fietsen en pakte ik mijn mobiel en zag ik op de kaart mijzelf doorrijden en de bocht nemen en pas na iets van 5 seconden realiseerde de app pas dat ik stil stond. Misschien werkt dit als je een fiets tocht maakt wat voor namelijk rechte wegen zijn maar dit is voor in een stad met veel bochten onbruikbaar.
Ik heb nu sinds 3 dagen de cgo800s en ben er heel blij mee maar toen ik de navigatie probeerde te gebruiken viel me op dat dit voor geen meter werkt. Iemand anders hier ervaring mee? Ik vraag me af of het aan mijn mobiel licht of de app gewoon niet goed is. De routes die hij aanmaakt kloppen wel alleen de navigatie tijdens het fietsen zelf werkt niet goed. Op een begeven moment stopte ik met fietsen en pakte ik mijn mobiel en zag ik op de kaart mijzelf doorrijden en de bocht nemen en pas na iets van 5 seconden realiseerde de app pas dat ik stil stond. Misschien werkt dit als je een fiets tocht maakt wat voor namelijk rechte wegen zijn maar dit is voor in een stad met veel bochten onbruikbaar.
Mijn ega heeft haar oog laten vallen op (jawel), de roze variant van de Tenways CGO800S (Light Rosé LE).
Via shopbuddies 2% korting, dan een cashback van €100 studentenkorting van mijn dochter die nog te combineren is met een referral korting van €50 van een mede tweaker?
Of i
emand nog andere aankoop suggesties?
Via shopbuddies 2% korting, dan een cashback van €100 studentenkorting van mijn dochter die nog te combineren is met een referral korting van €50 van een mede tweaker?
Of i
:strip_exif()/f/image/urbgJoYIb1fIjPBUq7BcyPrT.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie fiets. Heb hem ook (niet in roze).knotski schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:09:
Mijn ega heeft haar oog laten vallen op (jawel), de roze variant van de Tenways CGO800S (Light Rosé LE).
Of i[Afbeelding]emand nog andere aankoop suggesties?
Ik denk dat je met deze 3 kortingen al zeer tevreden mag zijn.
Je kunt die studentenkorting niet combineren met de referral korting. (Ze gaan allebei via een kortingscode en je kunt er maar één invoeren).knotski schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:09:
Of i[Afbeelding]emand nog andere aankoop suggesties?
Dus 2% cashback pakken (Shopbuddies of CashbackXL) + €100,- studentenkorting.
[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 10-05-2024 22:51 ]
Iemand nog een referral code voor mij?
Bl44t
Iemand nog goede suggesties qua sloten voor een 600 Pro?
Ik verwacht hem volgende week. Zal wel fijn zijn als ik hem ook nog ergens kan achterlaten met een gerust gevoel
Ik verwacht hem volgende week. Zal wel fijn zijn als ik hem ook nog ergens kan achterlaten met een gerust gevoel
Bl44t
Ik heb er een 'Abus ringslot Amparo 4650S ART 2' opzitten (met behulp van 'Abus montageset ringslot universeel').OcGuru schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:01:
Iemand nog goede suggesties qua sloten voor een 600 Pro?
Ik verwacht hem volgende week. Zal wel fijn zijn als ik hem ook nog ergens kan achterlaten met een gerust gevoel![]()
Daarnaast gebruik ik nog een 'Abus Iven 8210' kettingslot om de fiets ergens aan vast te kunnen zetten.
@OcGuru Ik heb nu sinds 2 weken mijn CGO600 Pro en ik maak gebruik van een Tex-lock Eyelet 120cm U/X-lock. Dit Art2 slot is ongelooflijk soepel en verhoudingsgewijs erg licht. De mogelijk zijn eindeloos om altijd wel ergens je voorwiel met je frame ergens aan vast te zetten.
Tex-lock bestaat nog maar enkele jaren en dit is de 2e versie. De eerste was alleen een nylon ‘kabel’, maar nu zit er ook een ketting in.
Tex-lock bestaat nog maar enkele jaren en dit is de 2e versie. De eerste was alleen een nylon ‘kabel’, maar nu zit er ook een ketting in.
[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 12-05-2024 20:09 ]
Heb sinds vorige week deze tas voor mijn fiets (600 Pro) binnen: https://www.basil.com/nl/...pack-nordlicht-zwart.html
Moet zeggen hij bevalt juist voor mijn kantoor baan echt SUPER!
Het is gewoon een laptop rugtas zoals ik hiervoor had met alle vakjes en plekjes en ritsen maar dan met optie om hem aan de bagage drager te klikken als een fiets tas.
Perfect dus! De geïntegreerde rode achterlamp zal in de donkere maanden als 2e extra achterlicht zeker helpen op de weiland wegen die ik fiets.
Moet zeggen hij bevalt juist voor mijn kantoor baan echt SUPER!
Het is gewoon een laptop rugtas zoals ik hiervoor had met alle vakjes en plekjes en ritsen maar dan met optie om hem aan de bagage drager te klikken als een fiets tas.
Perfect dus! De geïntegreerde rode achterlamp zal in de donkere maanden als 2e extra achterlicht zeker helpen op de weiland wegen die ik fiets.
Ik heb nu sinds december mijn Ago X. Wat plussen en minnen en een experiment:
+ heerlijke trapondersteuning
+ ligt superstabiel op de weg (ook bij ijs)
+ zeer stevig
+ goed licht
+ schakelt fijn, mits goed afgesteld
- loodzwaar
- bereik valt tegen (daarover later meer)
- zadel te hard (vervangen)
- matige ketting (roest razendsnel)
- stuur te laag voor mij (verstelbare stuurpen gemonteerd)
- gammele bevestiging spatborden (snel dol, bij mij al vervangen)
- na afmontage ruimte in balhoofdlager (snel verholpen) en niet gesmeerd (idem)
- usb-poort (ja, die zit erop!) moeilijk te vinden
- (binnen garantie) zijn de accu al vervangen & de centrale unit (2x automatische reset)
Volgende keer (whenever) neem ik de kleinere framemaat, ondanks m'n 1,88 meter.
Al met al een 'mixed bag', maar ben blij met de fiets.
Nu het experiment: Ik vind het bereik matig. Met mijn gewicht (80 kg), standje 1, wel altijd 25 p/u rij ik de accu in plm 65 km leeg. Dat vind ik te weinig. Een reserve-accu kost bijna € 600,- (bloody hell). Nu dacht ik: Ik zet een 1 kWh powerstation (€ 367) met brackets op de bagagedrager en laad de accu daarmee op tijdens het rijden. Hij kan ermee laden, zoveel is duidelijk en op internet lees ik wisselende verhalen over de (on)mogelijkheid van laden tijdens het rijden. Niemand die het doet, zo lijkt het, maar het vergroot m'n bereik naar zo'n 200 km als het werkt. Ik hou jullie op de hoogte en ik hoor het graag als iemand er ideeën over heeft.
+ zeer stevig
+ goed licht
- loodzwaar
- (binnen garantie) zijn de accu al vervangen & de centrale unit (2x automatische reset)
Nu het experiment: Ik vind het bereik matig. Met mijn gewicht (80 kg), standje 1, wel altijd 25 p/u rij ik de accu in plm 65 km leeg. Dat vind ik te weinig. Een reserve-accu kost bijna € 600,- (bloody hell). Nu dacht ik: Ik zet een 1 kWh powerstation (€ 367) met brackets op de bagagedrager en laad de accu daarmee op tijdens het rijden. Hij kan ermee laden, zoveel is duidelijk en op internet lees ik wisselende verhalen over de (on)mogelijkheid van laden tijdens het rijden. Niemand die het doet, zo lijkt het, maar het vergroot m'n bereik naar zo'n 200 km als het werkt. Ik hou jullie op de hoogte en ik hoor het graag als iemand er ideeën over heeft.
Toevallig al gekeken naar de Tenways Power Bank?xONet schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:26:
+ zeer stevig
+ goed licht
- loodzwaar
Iemand een referral code voor mij?
Dan ga ik de CGO009 bestellen

@ridesmoothway
verstuurd
eindje89 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:24:
Iemand een referral code voor mij?Dan ga ik de CGO009 bestellen
Jazeker: 180 Wh voor €299. Da's nog veel duurder dan €600 voor 504 Wh. Dat wordt hem niet voor mij.crunchytail schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:38:
[...]
Toevallig al gekeken naar de Tenways Power Bank?
Wat is de beste manier om een CGO009 te kopen?
-Via Tenways zelf. Welke korting s mogelijkheden zijn er nu, en wel/niet stapelbaar?
-Via een dealer. Krijg je daar dezelfde prijs?
Pluspunt hier is de montage.
-Via Tenways zelf. Welke korting s mogelijkheden zijn er nu, en wel/niet stapelbaar?
-Via een dealer. Krijg je daar dezelfde prijs?
Pluspunt hier is de montage.
@-Muncky- de kortingen zijn niet stapelbaar dus max 100 euro korting doormiddel van studenten korting of 50 doormiddel van een refferal. bij een dealer zou je de zelfde prijs moeten kunnen krijgen. houd er rekening mee dat lokale dealers soms langere leveritjden hanteren ivm het rijklaar maken van de fiets
+ nog 2% cashbackricknr9 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:40:
@-Muncky- de kortingen zijn niet stapelbaar dus max 100 euro korting doormiddel van studenten korting of 50 doormiddel van een refferal.
@-Muncky- Ik overwoog ook mijn 600 Pro online te bestellen, maar heb toch besloten deze bij mijn lokale dealer, die ook nog eens redelijk op de route ligt naar mijn werk, te bestellen.
Ik moest een goede week wachten en heb deze nu 2 weken. De prijzen zijn overal hetzelfde. Hooguit wordt een goedkoop ringslot toegevoegd. Ik ben op zich niet onhandig, maar ben wel blij dat ik mijn fiets gewoon afgemonteerd kon gaan afhalen. En vorige week even langs gereden om een speling in het stuurhuis te laten herstellen.
Ik moest een goede week wachten en heb deze nu 2 weken. De prijzen zijn overal hetzelfde. Hooguit wordt een goedkoop ringslot toegevoegd. Ik ben op zich niet onhandig, maar ben wel blij dat ik mijn fiets gewoon afgemonteerd kon gaan afhalen. En vorige week even langs gereden om een speling in het stuurhuis te laten herstellen.
Wat is een gangbare zaak qua verzending bij Tenways? Kreeg namelijk twee keer een track&trace code. De eerste begon met TW en de volgende begint met MXXT. Beide worden gelinkt naar 17track.net waar die uiteraard geen zending kan vinden
Bl44t
Tenways verkoopt zelf ook een powerbank voor 300 euroxONet schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:26:
+ zeer stevig
+ goed licht
- loodzwaar
Mij viel op dat track&trace niet werkte. Ga er van uit 2 werkdagen levertijd max.OcGuru schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:54:
Wat is een gangbare zaak qua verzending bij Tenways? Kreeg namelijk twee keer een track&trace code. De eerste begon met TW en de volgende begint met MXXT. Beide worden gelinkt naar 17track.net waar die uiteraard geen zending kan vinden
Is die studentenkorting gemakkelijk te verkrijgen? En nee, ik ben geen student (meer)ricknr9 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:40:
@-Muncky- de kortingen zijn niet stapelbaar dus max 100 euro korting doormiddel van studenten korting of 50 doormiddel van een refferal. bij een dealer zou je de zelfde prijs moeten kunnen krijgen. houd er rekening mee dat lokale dealers soms langere leveritjden hanteren ivm het rijklaar maken van de fiets
@-Muncky- geen idee ik ook niet maar ik neem aan dat je iets van een bewijs moet hebben dus misschien een studerend neefje of nichtje ofzo kan helpen
Verificatie verloopt via Studentbeans middels het e-mailadres van een voltijds onderwijsinstelling (mbo/hbo/universiteit - minimum leeftijd 16 jaar). Een bewijs van inschrijving uploaden is ook een mogelijkheid.-Muncky- schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:54:
[...]
Is die studentenkorting gemakkelijk te verkrijgen? En nee, ik ben geen student (meer)
Als je zelf niet studeert is het wellicht handig om in je familie/vriendenkring iemand te vragen die hieraan voldoet. Of een studerende Tweaker lief aankijken natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door crunchytail op 15-05-2024 12:01 ]
Inmiddels de 600pro ontvangen. En de eerste 15km afgelegd, op standje turbo uiteraard
Fiets super.
Kreeg gisteravond een smsje van een koeriersdienst ergens uit Nijmegen. Keurig binnen het tijdslot geleverd. Scheelt weer een hele dag vrij nemen.
Maar het zadel is inderdaad zoals overal te lezen is niet te doen. Kreeg al pijn voordat ik de straat uit was volgens mij
Nu ff rustig op zoek naar een fatsoenlijk zadel.
Kreeg gisteravond een smsje van een koeriersdienst ergens uit Nijmegen. Keurig binnen het tijdslot geleverd. Scheelt weer een hele dag vrij nemen.
Maar het zadel is inderdaad zoals overal te lezen is niet te doen. Kreeg al pijn voordat ik de straat uit was volgens mij
Bl44t
Zelfde ervaring als jouw, ook een 600 Pro hier sinds een week of 2OcGuru schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:17:
Inmiddels de 600pro ontvangen. En de eerste 15km afgelegd, op standje turbo uiteraardFiets super.
Kreeg gisteravond een smsje van een koeriersdienst ergens uit Nijmegen. Keurig binnen het tijdslot geleverd. Scheelt weer een hele dag vrij nemen.![]()
Maar het zadel is inderdaad zoals overal te lezen is niet te doen. Kreeg al pijn voordat ik de straat uit was volgens mij![]()
![]()
Was ook opzoek naar een beter zadel, maar moet zeggen ik fiets al de volle 2 weken naar het werk, en heb iets meer dan 140km afgelegd al. Het doet aanzienlijk minder zeer dan in het begin.
Het is hetzelfde zadel als op m'n mountainbike toen der tijd en ook dat ging uiteindelijk.
Wel twijfel ik nog, ik heb toen der tijd een gel zadel voor de vrouw gescoord in dezelfde vorm als de MTB zadel (en dus de Tenways 600 pro zadel) en misschien is dat een mooie tussenweg. Zelfde vorm / sportief/ en toch iets meer comfort.
Het zadel is inderdaad even wennen.
Ik heb mijn 600 Pro bijna een jaar en ben er inmiddels gewoon aan gewend.
Een zacht zadel is fijn in het begin, maar voor iets langere ritten kan je beter een iets harder zadel hebben.
Ik heb mijn 600 Pro bijna een jaar en ben er inmiddels gewoon aan gewend.
Een zacht zadel is fijn in het begin, maar voor iets langere ritten kan je beter een iets harder zadel hebben.
Ik heb het zadel vervangen door een Selle Royal Respiro Moderate, is ook even wennen maar bevalt beter dan het originele zadel. Handvatten heb ik trouwens ook vervangen door Ergon GP4
Fiets bevalt hier prima, helaas wat weinig gebruikt de afgelopen week. Wat mij wel opvalt is dat ik soms een trilling voel in de pedalen/crank. Iemand die dat herkent?
Fiets bevalt hier prima, helaas wat weinig gebruikt de afgelopen week. Wat mij wel opvalt is dat ik soms een trilling voel in de pedalen/crank. Iemand die dat herkent?
[ Voor 31% gewijzigd door Freezhost op 17-05-2024 08:49 ]
Trilling klinkt herkenbaar, ervaar ze ook op m'n 600 Pro. Binnenkort eerste servicebeurt bij de fietsenmaker, zal dan eens vragen wat dit veroorzaakt.Freezhost schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:48:
Ik heb het zadel vervangen door een Selle Royal Respiro Moderate, is ook even wennen maar bevalt beter dan het originele zadel. Handvatten heb ik trouwens ook vervangen door Ergon GP4
Inmiddels 600km gefietst op mijn 009. Hij bevalt uitermate goed met een heikelpunt: de zadel zit niet 100% vast. Na een week of twee merk ik dat die een stukje inzakt. De constructie is ook wat vreemd. De zadelpen zit dmv een zijstukje vast, hier is wat mij betreft niet echt over nagedacht, behalve dat het er mooier uitziet.
Ik had eerder in dit topic ook problemen gelezen over de zadel, heeft iemand dit al opgelost?
Verder heb ik een Peak Design universal telefoonhouder (die andere versie past er niet op) erop, deze wiebelt een heel klein beetje, maar PD is echt een knap staaltje ontwerp. Zo’n soepele telefoonhouder heb ik nog nooit gehad.
Mijn collega heeft een SP en toevallig stond er een fiets met een quadlock naast die van mij. Persoonlijk vind ik de PD mooier en hij klikt zowiezo beter dan de SP. PD is overigens wel een stuk prijziger.
Ik had eerder in dit topic ook problemen gelezen over de zadel, heeft iemand dit al opgelost?
Verder heb ik een Peak Design universal telefoonhouder (die andere versie past er niet op) erop, deze wiebelt een heel klein beetje, maar PD is echt een knap staaltje ontwerp. Zo’n soepele telefoonhouder heb ik nog nooit gehad.
Mijn collega heeft een SP en toevallig stond er een fiets met een quadlock naast die van mij. Persoonlijk vind ik de PD mooier en hij klikt zowiezo beter dan de SP. PD is overigens wel een stuk prijziger.
Yes dit probleem wordt erkend door Tenways en zodra ze de fix klaar hebben (een beugeltje) kan ik deze ophalen in de winkel. Hopelijk is het een fix dat geen afbreuk doet op de looks van de fiets.Kaguya schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:10:
Inmiddels 600km gefietst op mijn 009. Hij bevalt uitermate goed met een heikelpunt: de zadel zit niet 100% vast. Na een week of twee merk ik dat die een stukje inzakt. De constructie is ook wat vreemd. De zadelpen zit dmv een zijstukje vast, hier is wat mij betreft niet echt over nagedacht, behalve dat het er mooier uitziet.
Ik had eigenlijk al een keer bericht verwacht aangezien ik het snel had aangekaart
[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 17-05-2024 20:15 ]
Ik heb via Tenways een nieuwe klem opgestuurd gekregen. Die was een dag later binnen.Kaguya schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:10:
Inmiddels 600km gefietst op mijn 009. Hij bevalt uitermate goed met een heikelpunt: de zadel zit niet 100% vast.
Het is volgens mij precies dezelfde als die standaard bij de fiets kwam, alleen zijn de zijkanten van het klemdeel weggeslepen, waardoor de zadelpen meer in de holling valt (of that makes sense). Werkt vooralsnog top. Maar als je zelf een vijl hebt kun je dit denk ik zelf ook voor elkaar krijgen.
Mijn zoon heeft net de tenways
Cgo009 gekocht en is heel blij ermee enige dingetje is dat hij vanmorgen dus niet aan wilde. Batterij voldoende opgeladen, deze even eruit en erin geklikt, en kabeltje die vast zit aan unit waar je je stand kiest even aangeduwd en toen deed hij het weer. Hij ging dus gewoon niet aan wat erg vreemd is.
Iemand ervaring mee?
Cgo009 gekocht en is heel blij ermee enige dingetje is dat hij vanmorgen dus niet aan wilde. Batterij voldoende opgeladen, deze even eruit en erin geklikt, en kabeltje die vast zit aan unit waar je je stand kiest even aangeduwd en toen deed hij het weer. Hij ging dus gewoon niet aan wat erg vreemd is.
Iemand ervaring mee?
Ik heb ook wel eens gehad dat het kabeltje gewoon wat los zat. Een keer goed aanduwen en daarna nooit meer last van gehad.
Afgelopen week heeft mijn vriendin een cgo800s gekocht. Nu klikt de accu niet vast in het frame. Het lijkt of deze niet diep genoeg gaat. Iemand ideeen ervaring hiermee buiten om contact op nemen met support?
Dag medetweakers,
Ik heb dit topic wat doorgelezen en heb zelf een een paar dagen geleden de cgo600 gekocht met een xl frame.
Nu wil ik graag het stuur wat hoger/hoger&verstelbaar hebben maar ik kom er niet echt uit wat ik het beste kan doen en welke ik dan moet kopen (maten en diameters).
Kan iemand mij wat advies geven?
Ik heb dit topic wat doorgelezen en heb zelf een een paar dagen geleden de cgo600 gekocht met een xl frame.
Nu wil ik graag het stuur wat hoger/hoger&verstelbaar hebben maar ik kom er niet echt uit wat ik het beste kan doen en welke ik dan moet kopen (maten en diameters).
Ik heb hetzelfde frame en heb bij een Tenways dealer de verstelbare stuurpen van de 600 Pro besteld en deze op mijn reguliere 600 geplaatst. Aanrader.knarf schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:04:
Dag medetweakers,
:strip_exif()/f/image/zMyWZ6EeweY7BUHa6g7JHCyZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg binnenkort mijn 600 pro binnen. Omdat ik de strakke looks mooi vind heb ik er in eerste instantie geen bagagedrager bijbesteld. Nu zag ik een op het oog prachtige oplossing voor mijn woon-werk verkeer ritjes: https://www.ortlieb.com/nl_nl/quick-rack en https://www.ortlieb.com/nl_nl/quick-rack-light
Kon geen ervaringen vinden met TENWAYS maar ik denk dat ik het ga proberen…
Kon geen ervaringen vinden met TENWAYS maar ik denk dat ik het ga proberen…
ziet er vrij universeel uit dus dat moet wel goedkomen verwacht ik
@[rgb] ik vraag me wel af hoe vaak je in de praktijk die bagagedrager nog gaat verwijderen als je hem toch voor elk ritje woon-werkverkeer weer moet bevestigen. Voor mezelf kan ik die vraag wel beantwoorden: nooit.
En als je hem dan toch laat zitten, dan heeft zo'n quickrelease vooral voordelen voor derden die het prettig vinden om aan andermans zaken te zitten. Voor jezelf dus een nadeel
En als je hem dan toch laat zitten, dan heeft zo'n quickrelease vooral voordelen voor derden die het prettig vinden om aan andermans zaken te zitten. Voor jezelf dus een nadeel
[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 21-05-2024 11:56 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dat is een heel goed punt waar ik over na heb gedacht. Kans is zeker aanwezig dat het bij mij ook nooit is. Maarja. YOLO. Als ik vaste bagagedrager neem dan weet ik zeker dat ik ‘m er nooit afhaal.Gizz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:54:
@[rgb] ik vraag me wel af hoe vaak je in de praktijk die bagagedrager nog gaat verwijderen als je hem toch voor elk ritje woon-werkverkeer weer moet bevestigen. Voor mezelf kan ik die vraag wel beantwoorden: nooit.
verstuurdBasN schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:21:
Ook ik ben van plan een CGO600 pro te bestellen, iemand nog een code voor mij?
Sinds een maand trotse bezitter van een cgo009, fijne fiets! Merk wel dat mijn voor spatbord wel erg dicht op mijn voorwiel zit, bij een beetje trilling loop het al iets aan, stevig aangedraaid en maar even aankijken hoe het gaat.
Ook heb ik mijn zadel wel heel erg strak vast moeten draaien voordat hij bleef zitten. Zoals hier te lezen is Tenways bezig met een oplossing dus dat houd ik in de gaten.
Ook heb ik mijn zadel wel heel erg strak vast moeten draaien voordat hij bleef zitten. Zoals hier te lezen is Tenways bezig met een oplossing dus dat houd ik in de gaten.
Bij de 800S van mijn wederhelft zat het spatbord standaard ook wat te strak, maar dat is kwestie van even de afstandshouders bij de as losdraaien met inbusje (dus de 'stokjes' die in de houders steken) en dan het schroefje waarmee hij aan de voorvork vast zit een klein tikje los, even stellen en klaar.Qlimaxs schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:06:
Sinds een maand trotse bezitter van een cgo009, fijne fiets! Merk wel dat mijn voor spatbord wel erg dicht op mijn voorwiel zit, bij een beetje trilling loop het al iets aan, stevig aangedraaid en maar even aankijken hoe het gaat.
ik ben voornemens een Tenways te gaan aanschaffen, iemand nog een code voor mij? Wordt zeer gewaardeerd!
Heeft iemand nog een referal code voor me?
Ondanks dat de fiets al onderweg kan ik het met terugwerkende kracht nog indienen. Top service!.
Bij voorbaat dank 👌
Ondanks dat de fiets al onderweg kan ik het met terugwerkende kracht nog indienen. Top service!.
Bij voorbaat dank 👌
Na de diefstal van mijn Ampler Axel, waarbij de GPS tracking het ook nog eens liet afweten toch maar besloten een Tenways CGO09 aan te schaffen.
Iemand met een referral code voor mij?
Je hebt een DM[rgb] schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:42:
Heeft iemand nog een referal code voor me?
Bij voorbaat dank 👌
And you get a DM.zsiebe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:52:
Na de diefstal van mijn Ampler Axel, waarbij de GPS tracking het ook nog eens liet afweten toch maar besloten een Tenways CGO09 aan te schaffen.
Mijn nieuwe 800S wordt nu bij de Tenways dealer bij mij in de buurt in elkaar gezet.
Met €50 korting zonder een refferal code, plus 2 AXA sloten er gratis bij. Erg fijne service.
Mag 'm zo al ophalen. Daadwerkelijke levertijd vanaf bestellen zo'n 60 minuten.
Excited!
Met €50 korting zonder een refferal code, plus 2 AXA sloten er gratis bij. Erg fijne service.
Excited!
[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 22-05-2024 14:48 ]
Veel plezier ervan_Bailey_ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:47:
Mijn nieuwe 800S wordt nu bij de Tenways dealer bij mij in de buurt in elkaar gezet.
Excited!
En ze heeft de accu wel op slot gedraaid?ricknr9 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:10:
Afgelopen week heeft mijn vriendin een cgo800s gekocht. Nu klikt de accu niet vast in het frame. Het lijkt of deze niet diep genoeg gaat. Iemand ideeen ervaring hiermee buiten om contact op nemen met support?
Aangezien bij nat wegdek / regen de spatborden niet heel veel doen, voor €5 per stuk spatlapje voor en achter op gezet, je kan evt gaatjes boren in het spatbord , maar heb 't muurvast aan het spatbord geplakt met Bison seconde lijm.
Op de foto oogt het spatlapje wellicht wat groot, maar valt enorm mee in de praktijk
:strip_exif()/f/image/V1la4ilYXFd2C2HUbA0Cyebh.jpg?f=fotoalbum_large)
en heb een AirTag bracket besteld welke je onder het zadel kan monteren middels 2 schroefjes, €5,10 incl verzendkosten :
https://nl.aliexpress.com...6SMr&gatewayAdapt=glo2nld
Op de foto oogt het spatlapje wellicht wat groot, maar valt enorm mee in de praktijk
:strip_exif()/f/image/V1la4ilYXFd2C2HUbA0Cyebh.jpg?f=fotoalbum_large)
en heb een AirTag bracket besteld welke je onder het zadel kan monteren middels 2 schroefjes, €5,10 incl verzendkosten :
[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 24-05-2024 09:08 ]
@siveiro het slot werkt dus niet het haakje lijkt niet te grijpen in de accu. Inmiddels heeft Tenways een nieuw slot opgestuurd
Bedankt. Ik heb via Tenways ook een nieuwe zadelklem gekregen. Deze is echter iets groter dan de vorige en past er niet echt lekker in met de zadel pen. Moest jij ook een beetje manoeuvreren om hem goed te krijgen of viel die er echt “zo in”?
ahuitema schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:56:
[...]
Ik heb via Tenways een nieuwe klem opgestuurd gekregen. Die was een dag later binnen.
Het is volgens mij precies dezelfde als die standaard bij de fiets kwam, alleen zijn de zijkanten van het klemdeel weggeslepen, waardoor de zadelpen meer in de holling valt (of that makes sense). Werkt vooralsnog top. Maar als je zelf een vijl hebt kun je dit denk ik zelf ook voor elkaar krijgen.
leuk, de navigatie (via de app) en dan op het display op de fiets (800s dus) via bluetooth, maar merk toch wel behoorlijke vertraging. Niet handig met de juiste afslagen vaak.
Het concept erachter is wel goed bedacht
Het concept erachter is wel goed bedacht
Bespaar jezelf de 5€ en doe hem onder het zwarte kapje onderop de fiets, schuift er zo in bij de kabels daar en zit dan mooi klem_Bailey_ schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:23:
Aangezien bij nat wegdek / regen de spatborden niet heel veel doen, voor €5 per stuk spatlapje voor en achter op gezet, je kan evt gaatjes boren in het spatbord , maar heb 't muurvast aan het spatbord geplakt met Bison seconde lijm.
Op de foto oogt het spatlapje wellicht wat groot, maar valt enorm mee in de praktijk![]()
[Afbeelding]
Mooie tip! Kapje eerst helemaal eraf of beetje losdraaien en dan de Airtag tussen schuiven en schroefje(s) weer aandraaien?Sander schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:46:
[...]
Bespaar jezelf de 5€ en doe hem onder het zwarte kapje onderop de fiets, schuift er zo in bij de kabels daar en zit dan mooi klem
Ik haalde het er even af, dan kun je het er mooi tussen doen. Overigens jij ook bedankt, voor de nieuwe kinderfietsen was ik nog wel op zoek naar een manier om ze te mounten en daar komt jouw tip weer van pas!_Bailey_ schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:50:
[...]
Mooie tip! Kapje eerst helemaal eraf of beetje losdraaien en dan de Airtag tussen schuiven en schroefje(s) weer aandraaien?
Weet iemand waar de drie lampjes op het middenframe voor dienen bij de GCO009? Bij mij zijn ze alleen aangegaan toen ik de fiets voor het eerst aanzette. Tenways komt zelf met een heel onduidelijk antwoord.
Ook maakt de oplader een zacht maar gek geluid zodra ik de stekker erin steek. Hebben andere hier ook last van? Geen idee of dit normaal is voor een oplader.
Ook maakt de oplader een zacht maar gek geluid zodra ik de stekker erin steek. Hebben andere hier ook last van? Geen idee of dit normaal is voor een oplader.
Geen idee voor wat betreft de lampjes. Maar over de oplader, is het een soort licht zoemend geluid? Dat heb ik namelijk ook. Denk dat het een soort coil whine is.Vinny1 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:43:
Weet iemand waar de drie lampjes op het middenframe voor dienen bij de GCO009? Bij mij zijn ze alleen aangegaan toen ik de fiets voor het eerst aanzette. Tenways komt zelf met een heel onduidelijk antwoord.
Zoals ik het gegrepen heb:Vinny1 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:43:
Die kan je aanzetten, soort waarschuwingslampje dat je fiets gps heeft. Je kan instellen dat als je je fiets uitzet, deze aan gaan of gaat knipperen
/f/image/t2nmYt8D71yd0UVQyy58It68.png?f=fotoalbum_large)
Een adapter maakt toch altijd wel geluid, vooral als je hem belast
[ Voor 25% gewijzigd door Pinjataaa op 24-05-2024 19:26 ]
Inderdaad licht zoemend.dymi0011 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:14:
[...]
Geen idee voor wat betreft de lampjes. Maar over de oplader, is het een soort licht zoemend geluid? Dat heb ik namelijk ook. Denk dat het een soort coil whine is.
Apart, ik zou als potentiële fietsendief dan juist het idee krijgen dat iemand zijn fiets nog geunlocked heeft.Pinjataaa schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:18:
[...]
Zoals ik het gegrepen heb:
Die kan je aanzetten, soort waarschuwingslampje dat je fiets gps heeft. Je kan instellen dat als je je fiets uitzet, deze aan gaan of gaat knipperen
[Afbeelding]
Een adapter maakt toch altijd wel geluid, vooral als je hem belast
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:23:
Op de foto oogt het spatlapje wellicht wat groot, maar valt enorm mee in de praktijk![]()
[Afbeelding]
@_Bailey_ Mag ik vragen waar jij die spatlappen hebt gekocht, mijn vrouw heeft ook de cgo800s en wil graag spatlappen op haar fiets. En deze zien er mooi uit.👍.
@_Bailey_ Bedankt voor de informatie , welke fietsenzaak is dat. Dan kan ik hun evt benaderen. Heb al eens een spatlap gekocht bij onze fietenzaak maar dat was niet mooi en zat ook niet goed vast😊._Bailey_ schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:17:
@gbbosma , bij de Tenways dealer en tevens erg fijne FM laten doen nadat mijn fiets klaarstond na bestelling en montage. Hij vroeg €5 per lapje incl montage met Bisonlijm.
Je kan ze ook gewoon online bestellen en zelf doen.
Ik overweeg ook om een Tenway cgopro 600 aan te schaffen. Heeft er nog iemand een mooie code voor mij.
verstuurdPascall_1 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:18:
Ik overweeg ook om een Tenway cgopro 600 aan te schaffen. Heeft er nog iemand een mooie code voor mij.
dat is Le Fiets (fietsenmaker en tevens dus Tenways dealer) aan de Raadhuisstraat in Amsterdam.gbbosma schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:25:
[...]
@_Bailey_ Bedankt voor de informatie , welke fietsenzaak is dat. Dan kan ik hun evt benaderen. Heb al eens een spatlap gekocht bij onze fietenzaak maar dat was niet mooi en zat ook niet goed vast😊.
Afgelopen donderdag bleek dat de accu zich niet meer oplaadde. Lader was ok dus met 8% naar het werk.
:strip_exif()/f/image/FWyIrEzGip8AxkHXviyEl8VR.jpg?f=fotoalbum_large)
Leeg aangekomen en smiddags toch na 1 km de fiets weer proberen aan te zetten. En warempel. Alleen al met de in de zon staan was de accu opeens 50% 🫣🤣😉.
Dus maar even app contact met www.fietsvooruit.nl in Leek.
En dan ben ik blij dat ik de fiets toch bij een dealer zoals Danny heb gekocht.
Vrijdag morgen accu + voor de zekerheid ook de lader omgeruild 👌. Kan ik morgen weer vrolijk naar mijn werk
:strip_exif()/f/image/kxrW5yryVHxppoPUyUZJlZl4.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit noem ik nu echte service 🥳👌
:strip_exif()/f/image/FWyIrEzGip8AxkHXviyEl8VR.jpg?f=fotoalbum_large)
Leeg aangekomen en smiddags toch na 1 km de fiets weer proberen aan te zetten. En warempel. Alleen al met de in de zon staan was de accu opeens 50% 🫣🤣😉.
:strip_exif()/f/image/wQjxfu9nGOmWPNbWjGuRdfjg.jpg?f=fotoalbum_large)
Vrijdag morgen accu + voor de zekerheid ook de lader omgeruild 👌. Kan ik morgen weer vrolijk naar mijn werk
:strip_exif()/f/image/kxrW5yryVHxppoPUyUZJlZl4.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag weer vrolijk op de fietstaz10 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:39:
Afgelopen donderdag bleek dat de accu zich niet meer oplaadde. Lader was ok dus met 8% naar het werk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]Dus maar even app contact met www.fietsvooruit.nl in Leek.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/tqcuzZgquiPC2ZfUfcbDia5r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uXeAofx5AfXXaOyGoJAovJsI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S9IYVx0JbnRxq1BE6Ln6gJfF.jpg?f=fotoalbum_large)
Beter! Blij dat ik die keuze ook heb gemaakttaz10 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:20:
[...]
Vandaag weer vrolijk op de fiets [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel jammer dat de cgo 009 geen display zoals de 600 heeft, want de tenways app is echt bagger. Heeft iemand een leuk alternatief om te gebruiken zodat je leuke rit informatie te zien krijgt?
De tenways app onderbreekt ook telkens mn Spotify, terwijl ik geen navigatie of iets dergelijks gebruik.
Tot nu toe het enige minpuntje, want het versnellingsloze fietsen is echt geweldig!
Ik overweeg de CGO600 pro. Wat ik echter belangrijk vind is dat ik iig één van mijn kinderen (leeftijd 3-7) erop mee kan nemen dmv. een klein/subtiel kinderzitje. De optionele bagagedrager gaat maar tot 25KG en is dan denk ik niet geschikt. Waar ik wel aan zat te denken is een zadeltje op de bovenbuis. Je komt dan wel een beetje in de knel met de uitneembare accu voor de voetsteunen. Ik heb nog een zitje liggen (de 'Kids ride shotgun', deze versie: https://www.12gobiking.nl/kids-ride-mtb-kinderzitje). Iemand een idee of dat erop past? (desnoods dat de accu dan niet meer makkelijk eruit wil, want dat hoeft ws. toch niet). Of iets anders qua zadeltje op de stang waarbij je ook voetsteunen hebt?
Een alternatief is een achterzitje die je op de zadelpenbuis op het frame monteert, maar dat wil ik liever niet (te lomp).
Een alternatief is een achterzitje die je op de zadelpenbuis op het frame monteert, maar dat wil ik liever niet (te lomp).
@Palomar tot hoe breed gaat de bevestiging aan de onderbuis van het zitje?
dat zel de voornaamste belemering zijn vernoed ik
thanks, goeie. Dat kan ik natuurlijk gewoon opmeten.ricknr9 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:21:
@Palomar tot hoe breed gaat de bevestiging aan de onderbuis van het zitje?
@Palomar de maten van de buizen staan ook op de product pagina van tenways dus dan kan je meteen controleren of het past
Ik neem de kids van 5 t/m 7 gewoon achterop mee met een Qibbel Junior zitje (https://qibbel.com/nl/6-junior) dat je er ook zo weer afpakt en 2 voetsteunen. Werkt prima en qua gewicht misschien op het randje maar zit allemaal nog prima vast na een half jaar met een paar keer per week die setup.Palomar schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:14:
Ik overweeg de CGO600 pro. Wat ik echter belangrijk vind is dat ik iig één van mijn kinderen (leeftijd 3-7) erop mee kan nemen dmv. een klein/subtiel kinderzitje. De optionele bagagedrager gaat maar tot 25KG en is dan denk ik niet geschikt. Waar ik wel aan zat te denken is een zadeltje op de bovenbuis. Je komt dan wel een beetje in de knel met de uitneembare accu voor de voetsteunen. Ik heb nog een zitje liggen (de 'Kids ride shotgun', deze versie: https://www.12gobiking.nl/kids-ride-mtb-kinderzitje). Iemand een idee of dat erop past? (desnoods dat de accu dan niet meer makkelijk eruit wil, want dat hoeft ws. toch niet). Of iets anders qua zadeltje op de stang waarbij je ook voetsteunen hebt?
hmz ok, ik was een beetje getriggerd omdat op mijn huidige fiets een sticker staat met max. 25 kg, no child seats. Als er dan toch wat gebeurt dan kun je niet zeggen dat je het niet wist.... Maar aan de andere kant zijn mijn kinderen nog geen 25kg. En als je een beetje oppast met van stoeprandjes af knallen e.d. zou het ook wel prima moeten houden natuurlijk. Ik ga me er eens even verder in verdiepenSander schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:05:
[...]
Ik neem de kids van 5 t/m 7 gewoon achterop mee met een Qibbel Junior zitje (https://qibbel.com/nl/6-junior) dat je er ook zo weer afpakt en 2 voetsteunen. Werkt prima en qua gewicht misschien op het randje maar zit allemaal nog prima vast na een half jaar met een paar keer per week die setup.
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.