Dat lampje wordt bij onze 800's toch echt groen als de accu vol isricknr9 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:40:
@FrenkieN dat lampje blijft altijd rood branden dus er is niks aan de hand met je accu
Bij de 600pro met twee verschillende laders ookwarp schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:26:
[...]
Dat lampje wordt bij onze 800's toch echt groen als de accu vol is
Ik heb helaas na 5 weken fietsen hetzelfde probleem, vanmorgen kreeg ik mijn display niet meer aan terwijl er gister nog nog 30% in de accu zat.Molovhic schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:27:
[...]
Idem hier, ondertussen contact gehad dat de batterij pas rond 5 augustus toekomt, dus bijna 2 weken zonder fiets.. Volgens hun gaat een nieuwe batterij zeker het probleem oplossen.
Ze hebben ook allerlei goodies aangeboden om het te compenseren, maar zou liever een werkende fiets willen uiteraard.
Nu ja ze doen wel moeite en dat wordt geapprecieerd wel.
Toen aan de lader gezet, maar ledje bleef groen branden op de oplader en de indicatie ledjes (rood, groen of blauw) op de lader ging ook niet branden wat normaal wel gebeurd wanneer je de lader aan de accu aansluit.
Ik heb contact gezocht met Tenways en hopen dat ze snel een nieuwe accu sturen.
Was het probleem uiteindelijk bij jou opgelost na het wisselen van de accu?
Ik heb gister direct een mail terug gehad van Tenways, ze sturen een nieuwe lader en een nieuwe accu op.Das Witchen schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:40:
[...]
Ik heb helaas na 5 weken fietsen hetzelfde probleem, vanmorgen kreeg ik mijn display niet meer aan terwijl er gister nog nog 30% in de accu zat.
Toen aan de lader gezet, maar ledje bleef groen branden op de oplader en de indicatie ledjes (rood, groen of blauw) op de lader ging ook niet branden wat normaal wel gebeurd wanneer je de lader aan de accu aansluit.
Ik heb contact gezocht met Tenways en hopen dat ze snel een nieuwe accu sturen.
Was het probleem uiteindelijk bij jou opgelost na het wisselen van de accu?
Ik hoop dat hij snel word geleverd met dit mooie weer!
Mijn eerste 1000 (997) kilometer zitten erop en wil mijn ervaring/mening wel delen.
Tenways CGO800s kant en klaar gekocht bij de rijwielhandel dus geen ervaring met de montage.
Een aantal zaken heb ik in een eerdere posting al gedeeld maar hier een iets vollediger overzicht met wat kengetallen. Aangezien ik beperkte ervaring heb met slechts één andere e-bike kan ik dus ook geen goed vergelijk maken.
Algemeen:
De bel en zadel zijn ruk, de bel is vervangen door de rijwielhandel en ik heb het zadel zelf vervangen voor een Selle Royal Respiro gel. Mijn fiets staat buiten maar wel onder een afdak en ik zie wel wat oppervlakte roest op de koppen van een aantal bouten. Ik ga zorgvuldig met mijn spullen om en heb nog geen lakschade kunnen ontdekken aangezien de kwaliteit van de lak nog wel eens ter discussie staat hier op het forum.
De app heb ik een keer of 3 gebruikt en is eigenlijk overbodig. Het aangeven in welke richting moet gaan met alleen een pijltje is niet handig.
Opgevallen problemen/gebreken:
Ik heb één keer gehad dat de snelheid wel werd aangegeven maar de de ODO meter er geen kilometers bij telde. Na een keer de display uit en weer aanzetten was het probleem verholpen en heb ik het niet meer gezien.
Daarnaast heb ik heel af en toe dat tijdens het trappen het net is alsof er een tandje overgeslagen wordt, niet hinderlijk maar toch melding van gemaakt tijdens de 2 gratis service beurten i.v.m. aanspraak op garantie.
Indien je een zware fietstas er aan hebt hangen dan wordt de fiets instabiel bij het fietsen met losse handen (moet je ook niet doen ...;-)) Voor mij geen probleem maar het zegt wel iets over de stabiliteit in zijn algemeenheid.
Kengetallen:
Mijn dagelijkse woonwerk verkeer is 24 Km (retour) wat ik gemiddeld in 31 minuten (enkel) doe.
Ik ben een luie fietser en trap meestal standje 2, op die 24 Km verbruik ik 31% van mijn accu zonder al te veel tegenwind zoals vandaag. 65%-34% dus wel mooi in het middenbereik van de accu. Gemiddeld heb ik 2-3 stops voor de verkeerslichten en verder een lekkere rechtoe rechtaan doortrap weg. Ook heb ik geen problemen met laden of mijn lader ondervonden. Het laden van 34% naar 64% kostte me precies een uur.
Laden doe ik meestal tot zo'n 70%-75% afhankelijk van de planning voor de volgende dag. Ik ben slechts 1x onder de 10% gekomen maar dat probeer ik wel serieus te vermijden.
Conclusie:
Al met al een fijne fiets, value for money zeggen we dan op zijn Nederlands.
Oh ja, waarom begon ik met 997 Km te vermelden, er zijn meldingen hier op het forum dat de ODO meter na de 1000Km naar 0 zou springen, dat weet ik morgen pas denk ik. ;-)
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, en de enige banden die ik met Tenways heb zijn mijn fietsbanden maar mijn review is geheel onafhankelijk/onbezoldigd.
Edit: Nog wat aanvullingen.
De ODO meter heeft de 1000+ doorstaan zonder problemen.
De richtingaanwijzers in het achterlicht zet ik wel eens per ongeluk aan omdat het dezelfde knop is als voor de verlichting. Verder is dat ook vrij zinloos omdat de voorkant alsnog niet weet welke richting je uitgaat.
De voor verlichting is prima, achter kijk ik niet zo vaak.
De motor hoor ik niet zoemen (zijn ook opmerkingen hier op het forum).
Tenways CGO800s kant en klaar gekocht bij de rijwielhandel dus geen ervaring met de montage.
Een aantal zaken heb ik in een eerdere posting al gedeeld maar hier een iets vollediger overzicht met wat kengetallen. Aangezien ik beperkte ervaring heb met slechts één andere e-bike kan ik dus ook geen goed vergelijk maken.
Algemeen:
De bel en zadel zijn ruk, de bel is vervangen door de rijwielhandel en ik heb het zadel zelf vervangen voor een Selle Royal Respiro gel. Mijn fiets staat buiten maar wel onder een afdak en ik zie wel wat oppervlakte roest op de koppen van een aantal bouten. Ik ga zorgvuldig met mijn spullen om en heb nog geen lakschade kunnen ontdekken aangezien de kwaliteit van de lak nog wel eens ter discussie staat hier op het forum.
De app heb ik een keer of 3 gebruikt en is eigenlijk overbodig. Het aangeven in welke richting moet gaan met alleen een pijltje is niet handig.
Opgevallen problemen/gebreken:
Ik heb één keer gehad dat de snelheid wel werd aangegeven maar de de ODO meter er geen kilometers bij telde. Na een keer de display uit en weer aanzetten was het probleem verholpen en heb ik het niet meer gezien.
Daarnaast heb ik heel af en toe dat tijdens het trappen het net is alsof er een tandje overgeslagen wordt, niet hinderlijk maar toch melding van gemaakt tijdens de 2 gratis service beurten i.v.m. aanspraak op garantie.
Indien je een zware fietstas er aan hebt hangen dan wordt de fiets instabiel bij het fietsen met losse handen (moet je ook niet doen ...;-)) Voor mij geen probleem maar het zegt wel iets over de stabiliteit in zijn algemeenheid.
Kengetallen:
Mijn dagelijkse woonwerk verkeer is 24 Km (retour) wat ik gemiddeld in 31 minuten (enkel) doe.
Ik ben een luie fietser en trap meestal standje 2, op die 24 Km verbruik ik 31% van mijn accu zonder al te veel tegenwind zoals vandaag. 65%-34% dus wel mooi in het middenbereik van de accu. Gemiddeld heb ik 2-3 stops voor de verkeerslichten en verder een lekkere rechtoe rechtaan doortrap weg. Ook heb ik geen problemen met laden of mijn lader ondervonden. Het laden van 34% naar 64% kostte me precies een uur.
Laden doe ik meestal tot zo'n 70%-75% afhankelijk van de planning voor de volgende dag. Ik ben slechts 1x onder de 10% gekomen maar dat probeer ik wel serieus te vermijden.
Conclusie:
Al met al een fijne fiets, value for money zeggen we dan op zijn Nederlands.
Oh ja, waarom begon ik met 997 Km te vermelden, er zijn meldingen hier op het forum dat de ODO meter na de 1000Km naar 0 zou springen, dat weet ik morgen pas denk ik. ;-)
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, en de enige banden die ik met Tenways heb zijn mijn fietsbanden maar mijn review is geheel onafhankelijk/onbezoldigd.
Edit: Nog wat aanvullingen.
De ODO meter heeft de 1000+ doorstaan zonder problemen.
De richtingaanwijzers in het achterlicht zet ik wel eens per ongeluk aan omdat het dezelfde knop is als voor de verlichting. Verder is dat ook vrij zinloos omdat de voorkant alsnog niet weet welke richting je uitgaat.
De voor verlichting is prima, achter kijk ik niet zo vaak.
De motor hoor ik niet zoemen (zijn ook opmerkingen hier op het forum).
[ Voor 7% gewijzigd door xxs op 28-09-2023 19:59 ]
De accu was het probleem.Das Witchen schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:17:
[...]
Ik heb gister direct een mail terug gehad van Tenways, ze sturen een nieuwe lader en een nieuwe accu op.
Ik hoop dat hij snel word geleverd met dit mooie weer!
Nieuwe accu erin en hij doet het weer.
Ik hoop dat andere accu misschien te kunnen repareren…
Past wel hoor... ik dacht dit dus ook maar beetje schuin over spatbord doen en dan past het.... ik moest ook ff kijken hoenivvle schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:24:
[...]
Mag ik vragen hoe je hem om het spatbord gekregen hebt? Ik heb een defender gekocht en er zitten bevestigingspunten op het frame maar het slot past niet om het spatbord heen (lijkt te smal, al is hij prima voor het wiel/de band
Goedemorgen,
Hebben sommige mede tenway 600 pro eigenaren ook wel eens een lichte trilling tijdens het rijden? Wat ik bedoel is dat ik een hele lichte resonantie voel tijdens het trappen in mijn pedalen. De crank zit goed vast trappers ook, ik dacht zelf dat de tandriem wellicht iets te strak staat en dan een beetje trilt. Mijn vraag aan jullie is hoe strak staat jullie tandriem? De mijne kan ik ongeveer 1,5 cm naar beneden duwen vanaf de bovenste kant.
Alvast bedankt!
Hebben sommige mede tenway 600 pro eigenaren ook wel eens een lichte trilling tijdens het rijden? Wat ik bedoel is dat ik een hele lichte resonantie voel tijdens het trappen in mijn pedalen. De crank zit goed vast trappers ook, ik dacht zelf dat de tandriem wellicht iets te strak staat en dan een beetje trilt. Mijn vraag aan jullie is hoe strak staat jullie tandriem? De mijne kan ik ongeveer 1,5 cm naar beneden duwen vanaf de bovenste kant.
Alvast bedankt!
Ook de bezitter van een Tenways 600PRO. Ik merk tijdens het rijden hier niets van, kan zelfs gewoon met losse handen rijden zonder iets te merken van een trilling.Stef1978 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:18:
Goedemorgen,
Alvast bedankt!
@boomsma
Hartstikke fijn, ik kan ook met losse handen fietsen. Maar zocht meer naar een antwoord /oplossing 👍🏻
Hartstikke fijn, ik kan ook met losse handen fietsen. Maar zocht meer naar een antwoord /oplossing 👍🏻
Ik heb volgens mij hetzelfde voor op mijn CGO600… Tijdens het rijden voel ik het zachtjes maar enkel in de pedalen/aandrijflijn. Vreemd gevoel, de pedaalslagen voelen niet helemaal zuiver hierdoor. Heb de belt al strakker en losser gezet maar dat gaf geen verbetering. Ik heb nu een nieuwe set pedalen besteld om te zien of dit het probleem oplost.Stef1978 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:18:
Goedemorgen,
Alvast bedankt!
@Stino G
Kijk super bedankt, ik hoor graag van je of dit gaat helpen bij jou! Alvast bedankt voor de reactie.
Kijk super bedankt, ik hoor graag van je of dit gaat helpen bij jou! Alvast bedankt voor de reactie.
Gisteren de standaard pedalen verwisseld met nieuwe Shimano PD-EF202.
Meteen ook een testritje gemaakt, maar helaas geen verbetering...
Meteen ook een testritje gemaakt, maar helaas geen verbetering...
@Stino G
Bedankt voor de info, dan moet ik verder zoeken.
Bedankt voor de info, dan moet ik verder zoeken.
Mijn 600Pro, direct van Tenways, heeft daarvan geen last.Stef1978 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:18:
Goedemorgen,
Alvast bedankt!
N.a.v. de opmerking van een Tenways dealer dat mijn riem veel te slap staat heb ik daarover contact opgenomen met support van Tenways:
Press the belt located in the middle of the chainwheel and freewheel with two fingers. The suitable status is 1cm up and down around like the picture shows:
/f/image/bVSueyHy8cnq8fFlloGHFggS.png?f=fotoalbum_large)
@wsmaal
Ik heb even naar de spanning gekeken, en deze is zonder druk 15cm en in geknepen 13cm
Dus dat moet volgens mij wel goed zijn?
Ik heb even naar de spanning gekeken, en deze is zonder druk 15cm en in geknepen 13cm
Een van de stelregels is dat ongeveer een inch (2,54 cm) verticale beweging in de riem binnen de aanvaarde limiet is (Bron). Jij zit binnen deze en de door Tenways genoemde marge.Stef1978 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:22:
@wsmaal
Met de Gates UT Eco Tension tester kan je de riem goed afstellen, maar de bovenvermelde methode vind ik (ben geen fietsenmaker) goed genoeg.
Jouw probleem zou ik voorleggen aan Tenways support.
Ik heb nu een kraak in mijn Re trapper, Ik kwam dit meer tegen op het forum. Heb fietsvooruit gecontact, deze adviseerd de krenk wat aan te draaien, dit bleek even te helpen. Na 2 ritten kraakt de trapper weer, verder aandraaien lukt niet. Iemand een oplossing voor het kraken ? , als ik trap maar geen druk zet dan is de kraak weg. Alleen dus in de rechter trapper.
Fietsenwinkel heeft op goed geluk de trapas en Gates tandwiel vervangen… kraak is weg maar is voor mij wel beetje in de categorie schieten met hageltaz10 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:41:
Ik heb nu een kraak in mijn Re trapper, Ik kwam dit meer tegen op het forum. Heb fietsvooruit gecontact, deze adviseerd de krenk wat aan te draaien, dit bleek even te helpen. Na 2 ritten kraakt de trapper weer, verder aandraaien lukt niet. Iemand een oplossing voor het kraken ? , als ik trap maar geen druk zet dan is de kraak weg. Alleen dus in de rechter trapper.
Druppie olie tussen tandwiel en trapas was bij mij voldoende. Niks vervangen. Had namelijk ook het idee dat het van rechter trapper afkomstig was, rechter trapper eraf, druppel olie tussen as en tandwiel, alles weer monteren. Enkel minuutje werk.
Ik heb net ff wat contactspray erop gespoten. Imbus losgedraaid en weer vast en ik hoor nu geen gekraak meer. Ff afwachten maar weerplaspvd schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:28:
Druppie olie tussen tandwiel en trapas was bij mij voldoende. Niks vervangen. Had namelijk ook het idee dat het van rechter trapper afkomstig was, rechter trapper eraf, druppel olie tussen as en tandwiel, alles weer monteren. Enkel minuutje werk.
Knip
[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 02-10-2023 09:56 . Reden: Zie topicwarning mbt opvoeren ]
Goedemiddag allemaal!
Even terugkomen op mijn lichte trilling /resonantie tijdens het trappen. Dit is volledig opgelost door de riem strakker af te stellen. Voor degene die dit probleem ook had, ik geloof stino g. Probeer dit ook eens! Stel hem ook weer niet kneiter strak af, want dan begint je crank te kraken. Groetjes 👍🏻
Even terugkomen op mijn lichte trilling /resonantie tijdens het trappen. Dit is volledig opgelost door de riem strakker af te stellen. Voor degene die dit probleem ook had, ik geloof stino g. Probeer dit ook eens! Stel hem ook weer niet kneiter strak af, want dan begint je crank te kraken. Groetjes 👍🏻
Kraak is hier weer terug dus ik ga ook maar eens de trappers in het vet zetten voor ik fietsenwinkel.nl weer verder laat prutsentaz10 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:10:
[...]
Ik heb net ff wat contactspray erop gespoten. Imbus losgedraaid en weer vast en ik hoor nu geen gekraak meer. Ff afwachten maar weer
Ik twijfel tussen een cg600 pro en nog een paar andere fietsen. Is het nog zinvol om tot black friday te wachten voor eventueel korting/accessoires? Ik las iets vorig jaar over dat je er een tas bij kreeg. Iemand hier nog ervaring mee?
Ik kan best nog even wachten, ga ik nog wat verschillende fietsen bekijken. Maar ik merk dat ik zin heb om wat te bestellen
Ik kan best nog even wachten, ga ik nog wat verschillende fietsen bekijken. Maar ik merk dat ik zin heb om wat te bestellen
Je weet nooit welke acties er komen, en als je kan wachten tot BlackFriday, zou ik dat doen. Er is een kans op voordeel. Maar als je graag een fiets wilt of hem echt nodig hebt, zou ik gewoon kopen. Er is altijd een betere prijs of actie nadat je hem hebt gekocht......het gaat er om of je tevreden met je eigen deal bent....negerdesheils schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:06:
Ik twijfel tussen een cg600 pro en nog een paar andere fietsen. Is het nog zinvol om tot black friday te wachten voor eventueel korting/accessoires? Ik las iets vorig jaar over dat je er een tas bij kreeg. Iemand hier nog ervaring mee?
ik krijg vaak de acties wat eerder door (als affiliate) maar nog niks gezien voor BF.
over het algemeen zijn de actiets die ik het afgelopen jaar heb gezien ergens in de buurt van 100 euro korting en een gratis onderdeel voor je fiets zoals een slot, tas, spatborden,of bagagedrager.
verwacht hierom geen hele gekke dingen voor BF
over het algemeen zijn de actiets die ik het afgelopen jaar heb gezien ergens in de buurt van 100 euro korting en een gratis onderdeel voor je fiets zoals een slot, tas, spatborden,of bagagedrager.
verwacht hierom geen hele gekke dingen voor BF
Voor de mensen van rond de 1,80m lang met een CGO600 (Pro) - voor welke framemaat hebben jullie uiteindelijk gekozen? Volgens de Tenways site kan zowel een maatje M als een L.
Ik ben 1,75m en voor mij was de L echt net te groot. Ik ben voor M gegaan. Ik denk dat voor 1,80 de L wel geschikt is.akumabito schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:23:
Voor de mensen van rond de 1,80m lang met een CGO600 (Pro) - voor welke framemaat hebben jullie uiteindelijk gekozen? Volgens de Tenways site kan zowel een maatje M als een L.
@japie06
Ik ben 180cm en heb maat L voor de 600pro
Ik ben 180cm en heb maat L voor de 600pro
@akumabito Ik ben ook 1,80m en heb een CGO600 in maat L, dat past prima.
@akumabito Ik heb net een proefrit gemaakt op de CGO600 Pro in maat L en de XL. Ik ben 1,83m. Ik dacht dat de L een M was, zo klein voelde die. Uiteindelijk heb ik voor de XL (58) gekozen, die voor mij met het zadel op een lage stand prettiger voelde, met name omdat het stuur dan wat hoger is. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zeker even een testrit maken, want in mijn beleving vallen ze kleiner uit dan je zou verwachten.akumabito schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:23:
akumabito schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:23:
Ben het met max81 eens. Maak testritten om voor jezelf te bepalen welke beter bij je past.max81 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:30:
[...]
@akumabito Ik heb net een proefrit gemaakt op de CGO600 Pro in maat L en de XL. Ik ben 1,83m. Ik dacht dat de L een M was, zo klein voelde die. Uiteindelijk heb ik voor de XL (58) gekozen, die voor mij met het zadel op een lage stand prettiger voelde, met name omdat het stuur dan wat hoger is. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zeker even een testrit maken, want in mijn beleving vallen ze kleiner uit dan je zou verwachten.
Ben zelf 1,85m en zat tussen L en XL in. Heb uiteindelijk voor XL gekozen omdat ik het voor mezelf minder nerveus vond rijden. Maar een L kan ook wendbaarder zijn, als je dat belangrijker vind. En neemt qua lengte iets minder ruimte in beslag, wat handig kan zijn in wat krappere fietsenstallingen.
Oink
Is er enig zicht op nieuwe fietsen van tenways ?
Ik hoop eigenlijk op een iets betere variant van de 600 pro.
Ik hoorde van mijn fietsenmaker dat er dit jaar nog wel een wat meer nostalgische / retro elektrische fiets komt met zo'n grote koplamp en retro kleurstelling.Dalma schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:06:
Is er enig zicht op nieuwe fietsen van tenways ?
Beetje een tegenhanger van de strakke minimalistische 600 variant.
Ok thnx. Ja die miste nog in het assortiment. Jammerbosaap22 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:52:
[...]
Ik hoorde van mijn fietsenmaker dat er dit jaar nog wel een wat meer nostalgische / retro elektrische fiets komt met zo'n grote koplamp en retro kleurstelling.
Beetje een tegenhanger van de strakke minimalistische 600 variant.
zo ver ik gezien heb staat er ook nog een bakfiets op de planning. aangezien de pro nog maar van begin dit jaar is verwacht ik niet dat er voor begin 2024 nog een nieuwe uit komt. daarnaast is het spectrum aan fietsen dat tenways uitbrengt wel een stuk vergroot. de ago modellen hebben de meer premium markt te bedienen terwijl de cgo de budget vriendelijkere markt bediend een meer ''pro'' variant van de pro komt dan waarschijnlijk weer te dicht bij de AGO modellen
Sinds zaterdag in bezit van de CGO800S en ik deel ook jouw mening over de fiets. Ik kom van een 8 jaar oude Cortina Ecomo ebike af (accu gaat heel binnenkort de brui eraan geven, kan net 20 km fietsen) en vind de singlespeed gedachte van de 800S perfect.HenkS schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:55:
- ik vind 25km per uur wat langzaam haha. Maar dat heeft iedere ebike... zou m toch wel graag opvoeren maar dat lijkt niet te kunnen.
De Erasmusbrug en de van Brienenoordbrug (niet mijn favoriete brug, voor het eerst 2 keer op en af geweest
Knip
[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 09-10-2023 20:56 . Reden: Zie TW over opvoeren ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Hallo,
Ik ben opzoek naar degelijke waterdichte fietstassen die op mijn AGO-X passen. Dat valt nog niet mee gezien de buis afmetingen
van de bagagedrager.
Iemand tips?
Ik ben opzoek naar degelijke waterdichte fietstassen die op mijn AGO-X passen. Dat valt nog niet mee gezien de buis afmetingen
van de bagagedrager.
Iemand tips?
CM of MM?Stef1978 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:22:
@wsmaal
Ik heb deze gekocht voor mijn AGO T maar zijn nog niet binnen dus weet niet of ze passen..Trzema schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:02:
Hallo,
van de bagagedrager.
Iemand tips?
https://www.fietsgoedkope...nkele-pakaftas-zwart.html
Ik heb hier gisteren voor mijn AGO T de rugzakvariant van besteld. Postbode heeft alleen weer verzaakt en pakketje gaat morgen naar pakketpunt. Maar volgens mij heeft de AGO X ook bredere bagagedrager buizen. Deze tas kan volgens de specs tot max 1,5 cm buisdiameter. Zie productbeschrijving bij bolblok0158 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:39:
[...]
Ik heb deze gekocht voor mijn AGO T maar zijn nog niet binnen dus weet niet of ze passen..
Ik had deze ook op het oog maar ik wilde persé een die ook als rugzak gedragen kan worden.blok0158 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:39:
[...]
Ik heb deze gekocht voor mijn AGO T maar zijn nog niet binnen dus weet niet of ze passen..
Uiteindelijk deze geworden
Heb hem gisteren ontvangen en vandaag kunnen testen (in de regen).
Heeft rugzakbanden die je kan losmaken en in de tas kan "verstoppen" en een draagband. Bij deze tas krijg je 3 verschillende maten rubbers voor in de klemmen aan de buizen van je bagagedrager, wat voor de dunne buizen van de CGO800S handig is.
Qua liters inhoud op papier kleiner dan de Voltano, maar voor mij voldoende. Alleen even wennen dat het geen rugzak is met meerdere vakken. Ga ik oplossen door met losse etui's te werken waar ik de spullen goed kan verdelen. Hopelijk ook weer makkelijk uit de tas halen
Ik heb jaren gefietst met een krat voorop op een electrische transportfiets, maar op de CGO800S is er geen manier om dit te doen.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Bedoel je zoiets?DoctorV64 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:07:
Ik heb jaren gefietst met een krat voorop op een electrische transportfiets, maar op de CGO800S is er geen manier om dit te doen.
https://www.tenways.com/products/cgo800s-front-carrier
Afgezien van de trendy look voldoet dat niet aan mijn krat gevoel en gemak. Had deze natuurlijk op de website gezien.warp schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:34:
[...]
Bedoel je zoiets?
https://www.tenways.com/products/cgo800s-front-carrier
Hier zou je dan weer met een snelbinder of zoiets moeten werken om ervoor te zorgen dat mijn rugzak er niet af dondert
Dus terug naar een fietstas voor mij.
Ik heb trouwens twee weken geleden de 600 Pro besteld via fietsenwinkel (vanwege het gemak van in elkaar zetten angezien ik ook een slot wil).
Voor de liefhebber die hem ook wil aanschaffen: ga er maar niet vanuit dat de verwachte levertijd zoals vermeld op de website klopt. In mijn geval kan het al snel 4-6 weken gaan duren voor de fiets binnen is. Ik begreep leverproblemen bij Tenways maar ik denk eigenlijk dat ze gewoon een tekort aan personeel hebben om hem te monteren.
Voor de liefhebber die hem ook wil aanschaffen: ga er maar niet vanuit dat de verwachte levertijd zoals vermeld op de website klopt. In mijn geval kan het al snel 4-6 weken gaan duren voor de fiets binnen is. Ik begreep leverproblemen bij Tenways maar ik denk eigenlijk dat ze gewoon een tekort aan personeel hebben om hem te monteren.
Zonder de kleur en maat te weten is het natuurlijk lastig te zeggen: mijn grijze 600 Pro (L) afgelopen woensdag besteld en vrijdag geleverd via Tenways zelf. Op de website stond bij deze maat en kleur niet specifiek dat deze in stock was (bij de twee andere maten in deze kleur wel). Je vermoeden kan dus wel kloppen.Hoiz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:39:
Ik heb trouwens twee weken geleden de 600 Pro besteld via fietsenwinkel (vanwege het gemak van in elkaar zetten angezien ik ook een slot wil).
-- Kan weg
[ Voor 98% gewijzigd door Hoiz op 16-10-2023 17:21 ]
Bij mij zelfde bericht maar fiets was er snel genoeg, 2 weken geloof ik. Overigen verder volledig ontevreden over fietsenwinkel, kreeg de fiets met kromme remschijf en dat is nog niet opgelost en ander euvel (kraak) opgelost maar met schade aan fiets... En de communicatie, tevreden over de Tenways, maar volgende keer schaf ik hem bij een fatsoenlijke dealer aan.Hoiz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:39:
Zojuist een telefoontje van fietswinkel.nl gekregen dat de fiets binnen is. Ging toch iets sneller dan verwacht
Zaterdag ophalen.
Hoi allemaal,
Ik heb een maand geleden een Tenways Ago T aangeschaft. de fiets bleek volledig defect te raken tot en met vandaag.
Eerst begaf de lader en de accu het. En nu weer de 2e accu. De fiets gaat helemaal niet meer aan. Display licht ook niet op.
Correctie vandaag 19-10-23 samen met de winkel erachter gekomen dat er een zogeheten slaapmodes/sleepmode aanwezig is op de accu/fiets waardoor de accu onbruikbaar kan worden gemaakt.
Fiets is weer opgehaald en werkt weer.
Ik heb een maand geleden een Tenways Ago T aangeschaft. de fiets bleek volledig defect te raken tot en met vandaag.
Eerst begaf de lader en de accu het. En nu weer de 2e accu. De fiets gaat helemaal niet meer aan. Display licht ook niet op.
Correctie vandaag 19-10-23 samen met de winkel erachter gekomen dat er een zogeheten slaapmodes/sleepmode aanwezig is op de accu/fiets waardoor de accu onbruikbaar kan worden gemaakt.
Fiets is weer opgehaald en werkt weer.
[ Voor 26% gewijzigd door Nassinho op 19-10-2023 18:22 ]
Ik twijfel nog tussen CGO600 en CGO600 pro.
Hoe lang is de kabel van de oplader voor de batterij van de CGO600? M.a.w. hoe ver mag de fiets maximaal van het stopcontact staan?
Is die 70km range voor de CGO600 een beetje realistisch als je continue stand 1 gebruikt en toch wel wat mee trapt?
Dank voor alle reacties.
Hoe lang is de kabel van de oplader voor de batterij van de CGO600? M.a.w. hoe ver mag de fiets maximaal van het stopcontact staan?
Is die 70km range voor de CGO600 een beetje realistisch als je continue stand 1 gebruikt en toch wel wat mee trapt?
Dank voor alle reacties.
Ik zou de 600PRO nemen, deze heeft een grotere accucapaciteit dan de 600.
Verder is de 70 km range voor de 600 nauwelijks haalbaar. Met de 600PRO is het al moeilijk haalbaar.
Verder is de 70 km range voor de 600 nauwelijks haalbaar. Met de 600PRO is het al moeilijk haalbaar.
Van stekker tot plug is dat ongeveer 2m. Maar als je een verlengsnoer gebruikt speelt dat toch geen rol?b1980r schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:16:
Ik twijfel nog tussen CGO600 en CGO600 pro.
Dank voor alle reacties.
Ik vind de 400 euro meer voor de pro het niet waard. Ik haal 60 km in stand 1 met de cgo600 en heb het stuur verhoogd met een BBB high rise stuurpen van 30 euro. En de koplamp van de cgo600 kun je met de hand verstellen en op de pro niet. Verder kun je op de gewone 600 een bidonhouder monteren met schroefjes, hier is geen voorziening voor op de pro..
Dit onderschrijf ik totaal niet, ik haal met de 600 Pro gemakkelijk 100km op mijn woon werk ritten. Gaat richting de 110km als ik zou doortellen vanaf 10-15% wanneer ik hem meestal oplaad (omdat anders mijn volgende rit krap aan wordt).boomsma schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:26:
Ik zou de 600PRO nemen, deze heeft een grotere accucapaciteit dan de 600.
70km met de normale cgo 600 is haalbaar maar dan moet wel alles mee zitten weinig wind en een warme dag. Dit is mij meerdere keren gelukt in een lange rit. Met de pro is 100km goed haalbaar zowel in 1 lange rit als in meedeed kortere stukjes
Makkelijk 100 km met 85% van een 360 Wh accu? Dat lijkt me wel erg positief of je moet boven de ondersteunde snelheid rijden of zonder ondersteuning.Sander schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Dit onderschrijf ik totaal niet, ik haal met de 600 Pro gemakkelijk 100km op mijn woon werk ritten. Gaat richting de 110km als ik zou doortellen vanaf 10-15% wanneer ik hem meestal oplaad (omdat anders mijn volgende rit krap aan wordt).
Ik heb de pro een kleine maand getest en 70 km (hoogstens eens 75 km, vond ik realistisch maar ook diverse malen 65 km. Alles stand 1, goede bandendruk en weinig wind.
Ik rijd met wind mee vaak 26 of harder inderdaad omdat de fiets vrij licht is en zich daar goed voor leent. Maar goed in de ochtend wind mee is in de avond vaak zat tegen en dan gebruik je de accu we natuurlijk… ik gebruik altijd stand 1 en fiets gewoon lekker door, misschien scheelt het veel dat mijn dagelijkse rit eigenlijk maar 1 echte stop kent en de overige 12km is zonder stoplichten of andere plekken waar voorrang verleend moet worden.neb0 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:39:
[...]
Makkelijk 100 km met 85% van een 360 Wh accu? Dat lijkt me wel erg positief of je moet boven de ondersteunde snelheid rijden of zonder ondersteuning.
Ik heb de pro een kleine maand getest en 70 km (hoogstens eens 75 km, vond ik realistisch maar ook diverse malen 65 km. Alles stand 1, goede bandendruk en weinig wind.
Maar denk dat als je beetje kracht in de benen hebt je al snel boven de snelheid zit van de ondersteuning omdat de fiets vrij licht is. Ondersteuning helpt mooi wanneer het wat minder vlak is of het wat harder waait
[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 21-10-2023 17:56 ]
Zijn er mensen die hun lange termijn ervaringen (paar maanden dus) willen delen ivm de AGO-T . Ik lees hier over scheuren in het frame, laders die niet ok zijn en nog een hoop ...
Bij Tenways twijfel ik over de 600 Pro en de AGO-T te leasen. Als ik het hier zo lees is de 600 Pro betrouwbaarder, of ben ik hier mis in?
Mijn initiele ervaring met de support via mail is ook niet zo top verlopen. Verkeerd adres winkel gekregen en antwoord was dan ook redelijk ondermaats vond ik. Een andere winkel op 4km die deze ook verkoopt hebben ze niet gemeld.
Bij Tenways twijfel ik over de 600 Pro en de AGO-T te leasen. Als ik het hier zo lees is de 600 Pro betrouwbaarder, of ben ik hier mis in?
Mijn initiele ervaring met de support via mail is ook niet zo top verlopen. Verkeerd adres winkel gekregen en antwoord was dan ook redelijk ondermaats vond ik. Een andere winkel op 4km die deze ook verkoopt hebben ze niet gemeld.
Naast het bekende accu en oplader probleem bij aanschaf geen issues met de fiets en ben ik tevreden. Had wel graag gewild dat bij de 25 km de trapcadans is lager zou zijn. Iemand nog tips daarvoor?Luke-san schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:59:
Zijn er mensen die hun lange termijn ervaringen (paar maanden dus) willen delen ivm de AGO-T . Ik lees hier over scheuren in het frame, laders die niet ok zijn en nog een hoop ...
Heb je de 600 Pro of de Ago-T? Vermoed de 600 Pro dan.Fina schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:04:
[...]
Naast het bekende accu en oplader probleem bij aanschaf geen issues met de fiets en ben ik tevreden. Had wel graag gewild dat bij de 25 km de trapcadans is lager zou zijn. Iemand nog tips daarvoor?
Nu heeft de support maar weer eens een lijst doorgestuurd met een foutief adres op. Iets wat ik nu al 2 keer heb gemeld. Moet ik maar de winkel contacteren volgens hen.
Eerlijk gezegd, heb 2 zaken doorgegeven, het foutief adres en op de site staan 2 redelijke stevige taalfouten, waaronder een zin in het Frans (BE-NL website). Als fabrikant zou ik dan denken dat ik dat zo snel mogelijk zou willen aanpassen.
Ik heb de AGO T. Als.ik 25 km fiets dan is de trapfrequentie hoger dan andere e-bikes.Luke-san schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:20:
[...]
Heb je de 600 Pro of de Ago-T? Vermoed de 600 Pro dan.
Nu heeft de support maar weer eens een lijst doorgestuurd met een foutief adres op. Iets wat ik nu al 2 keer heb gemeld. Moet ik maar de winkel contacteren volgens hen.
Eerlijk gezegd, heb 2 zaken doorgegeven, het foutief adres en op de site staan 2 redelijke stevige taalfouten, waaronder een zin in het Frans (BE-NL website). Als fabrikant zou ik dan denken dat ik dat zo snel mogelijk zou willen aanpassen.
Ik haal met mijn cgo800s zo'n 30 kilometer op stand 1 en 2 ik houd het accu percentage dan tussen 80 en 20 procent, is dit een normale range? Volle accu deed ik 60km totaal was op een warme dag met hogere stand.
Hoor graag wat jullie halen, het is prima daar niet van. Maar ik had ietsje meer verwacht
Ik heb de fiets sinds juni, super tevreden over.
Hoor graag wat jullie halen, het is prima daar niet van. Maar ik had ietsje meer verwacht
[ Voor 8% gewijzigd door Royobodzjo op 24-10-2023 11:41 ]
Gisteren proefgereden op de CGO600 (pro). Erg enthousiast over de fiets geworden. Verkoper adviseerde mij persoonlijk af te wegen of het een pro of niet pro moet worden. In alle gevallen zou hij voor mijn gebruik een powerbank aanraden.
Nu zie ik een actie voor de niet-pro lime-green + powerbank een korting van 400 euro. Ik zou 1498 betalen voor de niet-pro, spatborden, standaard en accu. Is dat een goede actie? Het is niet dat ik de prijsontwikkelingen ken.
Een nadeel vind ik de gedwongen keuze voor de lime-green variant. Ik vind het niet onaardig ogen, maar ik vind het wel een nadeel dat je van verre ziet dat je op een tenways rijdt.
Nu zie ik een actie voor de niet-pro lime-green + powerbank een korting van 400 euro. Ik zou 1498 betalen voor de niet-pro, spatborden, standaard en accu. Is dat een goede actie? Het is niet dat ik de prijsontwikkelingen ken.
Een nadeel vind ik de gedwongen keuze voor de lime-green variant. Ik vind het niet onaardig ogen, maar ik vind het wel een nadeel dat je van verre ziet dat je op een tenways rijdt.
60km-80km op een volle accu klinkt normaal. Degene die hier richting de 100km gaan zullen of mee wind hebben of veel mee trappen.Royobodzjo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:39:
Ik haal met mijn cgo800s zo'n 30 kilometer op stand 1 en 2 ik houd het accu percentage dan tussen 80 en 20 procent, is dit een normale range? Volle accu deed ik 60km totaal was op een warme dag met hogere stand.
De korting van 200 euro (1600>1400) lijkt inmiddels behoorlijk permanent. De actie van gratis spatborden en standaard ook.Huubertus schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:45:
Gisteren proefgereden op de CGO600 (pro). Erg enthousiast over de fiets geworden. Verkoper adviseerde mij persoonlijk af te wegen of het een pro of niet pro moet worden. In alle gevallen zou hij voor mijn gebruik een powerbank aanraden.
De actie van gratis powerbank is nog niet eerder voor gekomen. Maar de vorige tijdelijke acties (200 euro korting en spatborden/standaard) bleken achteraf meer permanent dan tijdelijk.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Paar dagen in de regen gereden qua woon-werk verkeer en wel een minpunt van de CGO800S gevonden, de spatborden zijn kort en in combinatie met de brede banden. Gevolg is dat niet alleen de fietstas nat en vies wordt maar dat ook de rug van mijn (regen)jas ook de nodig spetters krijgt.
Op zoek naar spatlappen / spatbordverlengers nu. Zijn er mede-gebruikers die een tip hebben?
Op zoek naar spatlappen / spatbordverlengers nu. Zijn er mede-gebruikers die een tip hebben?
Het grote Tenways E-Bike topicDoctorV64 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:13:
Paar dagen in de regen gereden qua woon-werk verkeer en wel een minpunt van de CGO800S gevonden, de spatborden zijn kort en in combinatie met de brede banden. Gevolg is dat niet alleen de fietstas nat en vies wordt maar dat ook de rug van mijn (regen)jas ook de nodig spetters krijgt.
:strip_exif()/f/image/13sbI15EkOkN19r7kk757s31.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze heb ik van de week ook besteld voor de vrouw, morgen even installeren.

Deze schijnt ook goed te passen.
[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 26-10-2023 16:18 ]
Bedankt, ik loop zo even naar mijn CGO800S, spatborden zijn er kennelijk in verschillende breedtes
6,5 cm dus.
Liefst een oplossing die meteen past.
Liefst een oplossing die meteen past.
[ Voor 4% gewijzigd door DoctorV64 op 26-10-2023 16:24 ]
Hi
Zelf heb ik de tenways 800 en erg tevreden over. Nu voor mijn schoonmoeder
aan het kijken..
De ago t eventueel ivm middenmotor en goede instap . Maar wat is een beetje reëele range met deze fiets ivm de 500wh accu ?
Zelf heb ik de tenways 800 en erg tevreden over. Nu voor mijn schoonmoeder
De ago t eventueel ivm middenmotor en goede instap . Maar wat is een beetje reëele range met deze fiets ivm de 500wh accu ?
Knip
[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 28-10-2023 12:09 . Reden: Zie topicwarning ]
Dat maakt mij wel nieuwsgierig over je gebruik. Ga je regelmatig tochten van 70+ kilometer maken zonder mogelijkheid om op te laden? Dat zijn heel wat uurtjes fietsen.Huubertus schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:45:
Ik denk dat minimaal 99% van de Nederlandse bevolking nog nooit van Tenways gehoord heeft. Laat staan dat ze weten dat ze fietsen in deze kleur groen verkopen.Een nadeel vind ik de gedwongen keuze voor de lime-green variant. Ik vind het niet onaardig ogen, maar ik vind het wel een nadeel dat je van verre ziet dat je op een tenways rijdt.
Bedoel je eigenlijk dat je opvalt tov van andere fietsen? Het maakt het inderdaad wat makkelijker om je fiets terug te vinden in een fietsenstalling, maar dat vind ik zelf juist een voordeel van mijn avocado groene 600 pro in de eenheidsworst zee van zwarte en lichtblauwe Vanmoofs hier in Amsterdam
Overigens kom ik sowieso weinig andere groene Tenways tegen. Ze zijn meestal zwart/grijs, soms blauw.
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 28-10-2023 11:38 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Wellicht, maar in eerste instantie is de aanschaf voor woon-werk gekocht. Een goede 30k per dag. Een powerbank is nu niet nodig, maar mogelijk in de toekomst, na enkele jaren gebruik van de fiets, zonder te moeten laden op het werk. Voor de aanbieding van 99 euro voor de powerbank nu, zal een nieuwe accu voor een CGO 600 (pro) nooit opboxen.Gizz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:36:
Dat maakt mij wel nieuwsgierig over je gebruik. Ga je regelmatig tochten van 70+ kilometer maken zonder mogelijkheid om op te laden? Dat zijn heel wat uurtjes fietsen.
Koop voor een paar tientjes een tweede lader en leg die op je werk, dan kan je zelfs met 15km range nog uit de voeten… zo’n powerbank wordt gebruikt of ongebruikt ook niet beter in die jaren.Huubertus schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:22:
[...]
Wellicht, maar in eerste instantie is de aanschaf voor woon-werk gekocht. Een goede 30k per dag. Een powerbank is nu niet nodig, maar mogelijk in de toekomst, na enkele jaren gebruik van de fiets, zonder te moeten laden op het werk. Voor de aanbieding van 99 euro voor de powerbank nu, zal een nieuwe accu voor een CGO 600 (pro) nooit opboxen.
Overigens fiets ik met kinderen/gezin regelmatig zonder ondersteuning en behalve de wat vreemde cadans bij lage snelheden is dat prima te doen
[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 29-10-2023 09:10 ]
Uit mijn eerder geplaatste review:Royobodzjo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:39:
Kengetallen:
Oeps, ik kom vandaag thuis en ik zie dat het DC-plugje van de (600 Pro) oplader is afgebroken.. Ik wil nu een vervangend plug bestellen om te solderen.
Ik meen met mijn schuifmaat een DC-plug van 5,5x1,7mm te meten. Is er iemand die dat kan bevestigen?
5,5x2,1mm is veel gebruikelijker, vandaar dat ik twijfel. Binnendiameter is lastig te meten.
edit: het is dus wel 5,5x2,1mm mocht iemand ook z'n plug willen vervangen.
Ik meen met mijn schuifmaat een DC-plug van 5,5x1,7mm te meten. Is er iemand die dat kan bevestigen?
5,5x2,1mm is veel gebruikelijker, vandaar dat ik twijfel. Binnendiameter is lastig te meten.
edit: het is dus wel 5,5x2,1mm mocht iemand ook z'n plug willen vervangen.
[ Voor 24% gewijzigd door Gizz op 05-11-2023 10:01 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb de Ago-t al sinds begin augustus en zo'n 600km. Eigenlijk geen merkwaardige issues.Luke-san schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:59:
[..]
Wel merk ik dat motor soms even inhoud bij hele steile hellingen (en je dus niet max 25km/u kan rijden heuvel/brug-op), na paar seconden slaat ie weer aan en dat herhaalt zich soms. Denk dat het heuvel te veel is voor de motor. De brug waar ik normaal over ga is niet zo steil en daar heb geen problemen.
In begin wel paar keer gehad dat ie niet goed opstartte (Tenways logo bleef op scherm hangen), na paar keer opladen bleef dat issue weg en nu al paar weken niet meer gezien.
Enige wat wel beetje stoort is dat ie eigenlijk te zwaar is, is onhandig als je er niet op zit. Ook bij stoplicht weggaan is onhandig omdat ie zo zwaar is, beginnen in lage versnelling helpt iets. Maar goed, als ie eenmaal op d'r gang is gaat het verder prima.
De beltdrive is perfect, had daarvoor een gewone normale fiets met deore groupset, meeste "ketting"onderhoud is nu super simpel met de tuinslang
Bij aanschaf ook de 600pro overwogen, maar uiteindelijk toch gekozen voor de ago-t (was nieuwer, middenmotor, versnellingen, vering, bagagerek, achterverlichting enz)
Naar aanleiding van bovenstaande post heb ik geinformeerd bij Tenways of het vermogen per PAS ook aangepast kan worden op de CGO800. Ik had ook behoefte aan een betere verdeling van het vermogen over de verschillende PAS standen.herman2604 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:49:
[...]
Hoi, na wat zoeken en met de hulp van Ten-Ways zelf ben ik ondertussen geholpen bij CAS Bikes in Eijsden, Nederland, Limburg.
Zeer vriendelijke onthaalt en een Ten-Ways dealer/ specialist dus perfect.
PAS 1 bleek op 45% te staan en van daaruit in stappen hoger tot PAS 5 100%.
We hebben PAS 1 verlaagd naar 15% en de rest verdeelt over de andere stappen.
De fiets reageerde gelijk beter, nu kon je ook lekker schakelen met de Enviolo versnelling, voorheen stond deze plat en PAS in 1 als ik fietste, nu is er veel meer " speel" ruimte.
Foto bijgesloten
[Afbeelding]
Ik kreeg als reactie "..... the adjustable system is currently only available for our AGO series, and it is not supported for the CGO series at the moment." .
Jammer!
Dat aanpassen van het vermogen op een cgo600prro zou ik wel willen, rij alleen in standje 1 en als ik met mijn partner fiets moet ik de ondersteuning vaak helemaal uitzetten. Stand 2 en 3 heeft totaal geen toegevoegde waarde,. Liijkt wel of de pas voor de Amerikaanse is overgenomen maar niet aangepast voor onze 25 kmh max.
[ Voor 31% gewijzigd door Jack_The_Ripper op 31-10-2023 15:54 ]
Grappige is dat de Amerikanen dat weer over ons zeggen omdat die vinden dat de cadans bij snelheden boven de 25 weer onnatuurlijk hoog/snel is… dus ergens blijft het een compromis. Overigens zou voor mij 1 wat minder mogen en 2 en 3 dan mee omlaag.Jack_The_Ripper schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:52:
Dat aanpassen van het vermogen op een cgo600prro zou ik wel willen, rij alleen in standje 1 en als ik met mijn partner fiets moet ik de ondersteuning vaak helemaal uitzetten. Stand 2 en 3 heeft totaal geen toegevoegde waarde,. Liijkt wel of de pas voor de Amerikaanse is overgenomen maar niet aangepast voor onze 25 kmh max.
Is iemand in de Tenways groep die de kadans van zn 600 pro heeft weten te veranderen met andere tandwielen:
/f/image/YmIRwD7cmnYYSH1N2CCsfBC7.png?f=fotoalbum_large)
zeker wel interessant!
/f/image/YmIRwD7cmnYYSH1N2CCsfBC7.png?f=fotoalbum_large)
zeker wel interessant!
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ik vind de cadans bij 25km/u juist ideaal. Ja, als je iapp gebruikt en 32km/u zal de cadans wat minder ideaal zijn, maar daar mogen we het niet over hebben hier natuurlijkLuNaTiC schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:39:
Is iemand in de Tenways groep die de kadans van zn 600 pro heeft weten te veranderen met andere tandwielen:
[Afbeelding]
zeker wel interessant!
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Waarom je het zou willen laat ik in het midden
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ter info, Tenways komt op 8 november met een Black Friday aanbieding. Dit geven ze zelf aan op hun website, zonder details te geven.
Wellicht stelt het niets voor, maar als je toch al wilde bestellen dan loont het wellicht om nog 2 dagen te wachten.
Wellicht stelt het niets voor, maar als je toch al wilde bestellen dan loont het wellicht om nog 2 dagen te wachten.
In de nieuwbrief van vandaag staat o.a. dit:evleerdam schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:17:
Ter info, Tenways komt op 8 november met een Black Friday aanbieding. Dit geven ze zelf aan op hun website, zonder details te geven.
A Once-in-a-lifetime €400 off all CGO600
From November 8, there's a staggering €400 offer on any CGO600 e-bike for the first 200 orders! Add yours to the cart now for a mind-blowing price of just €1,199!
Daarnaast krijg je voor 1 euro een fietstas.
A TENWAYS Pannier Bag for Only €1!
Hold on to your helmets because the excitement continues! For every purchase of CGO600, CGO600 Pro, and CGO800S, you can add a TENWAYS Pannier Bag for a mere €1. Carry more and ride freely with this reliable travel companion!
A TENWAYS Pannier Bag for Only €1!
Hold on to your helmets because the excitement continues! For every purchase of CGO600, CGO600 Pro, and CGO800S, you can add a TENWAYS Pannier Bag for a mere €1. Carry more and ride freely with this reliable travel companion!
Nice! Ik zou eigenlijk vanavond bestellen, maar ik kan best nog 2 daagjes wachtenevleerdam schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:17:
Twijfel twijfel, een CG600 pro, ago X of nu toch de gewone CG600 voor €1199...
Ik nu ook. De fiets wil ik meenemen achter op de camper naar bijvoorbeeld Toscane. Voordeel van de 600 is de lage prijs en het lichte gewicht. Maar geen versnellingen...
Vraag: heeft iemand ervaring met de 600 (pro) in heuvelachtig gebied zoals Zuid Limburg, Zuid Frankrijk, Toscane? Om even brood te halen bij de bakker in het dorp. (Dus geen hooggebergte).
Vraag: heeft iemand ervaring met de 600 (pro) in heuvelachtig gebied zoals Zuid Limburg, Zuid Frankrijk, Toscane? Om even brood te halen bij de bakker in het dorp. (Dus geen hooggebergte).
Het is wel echt een stadsfiets. Je kan er best een heuveltje mee op komen, maar zonder versnellingen moet je hem toch op de hoogste ondersteuningsstand zetten.
in een echt heuvelig gebied zou ik idd niet een Tenways zonder versnellingen nemen. Je kan prima bruggen etc over, maar dan moet je al wel een beetje vaart hebben vind ik. Hoe meer je vanuit stilstand moet werken, hoe meer moeite je wel echt moet doen. Je kan daar ook wel meerdere filmpjes met reviews over vinden op YT, van mensen die in de VS wonen en waar ze echt wel moeten aanpoten.
Heerlijke fiets, maar inderdaad meer voor de stad of plattere gebieden
Heerlijke fiets, maar inderdaad meer voor de stad of plattere gebieden
Twijfel enorm om voor de CGO600 te gaan, maar probeer een beetje te achterhalen of de bagagedrager van max 25kg draagkracht ook een kinderzitje aan kan, heb nu nog een newborn, maar willen straks wel gaan fietsen.
Ik heb hem, nu net een jaar en 2500km gefiets. Tijd voor een review! Ge-wel-dige fiets, beste koop afgelopen jaren ,naast mijn Steam DeckReem0nN schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:53:
Twijfel enorm om voor de CGO600 te gaan, maar probeer een beetje te achterhalen of de bagagedrager van max 25kg draagkracht ook een kinderzitje aan kan, heb nu nog een newborn, maar willen straks wel gaan fietsen.
:strip_exif()/f/image/iFVezFX0bAotLPs4RsDePKRV.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen onderhoud nodig, niet eens schoonmaken, blijft gewoon soepel fietsen. Er is wel wat roest hier en daar maar dat is eigenlijk alleen op de schroeven en remschijven, dus niet echt een probleem. De naaf ziet er zo uit:
:strip_exif()/f/image/RWF7Al2CQ8RsAqW4o75o4D7h.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik fiets actief mee, dus ik haal gemiddeld 100km op de accu. Als ik moe ben of veel tegenwind heb dan merk je wel dat je maar 50-60KM haalt. Voor mij is het prima, en de compacte accu maakt de fiets lekker licht. Doordat de 600 zo sportief zit, rigide is (heel anders dan de 800S want die heeft vering), en licht is, kan je redelijk makkelijk boven de ondersteuningsnelheid fietsen. Ik heb al eens 57KM/u gehaald, een afrit naar beneden
Die Black Friday 1200€ deal voor deze fiets is echt een koopje!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Zojuist contact gelegd met Support. Ik heb gebruikgemaakt van de vorige Sale. 1499 heb ik betaald voor de CGO600 inclusief powerbank (na twijfel toch voor de powerbank gegaan). Met de actie van nu was ik wellicht beter af. Met 1200 euro heb je achteraf altijd nog de mogelijkheid om bv de powerbank te kopen. Plus, nu heb je een tas voor 1 euro. Ze sturen mij nu de tas gratis op
Al met al tevreden zo, en ik ga vanzelf ervaren hoe/wat mijn usecase met de powerbank wordt. Mijn korte ervaring op de CGO600 nu zegt; voor de sportieve fietser is 1200 euro voor de CGO600 een no-brainer. Goede deal.
Voorop zijn speciale beugels voor maar lijkt me niet prettig. Achterop wil prima met bijvoorbeeld een Yepp Maxi met bevestiging aan het frame. Ik heb de beugel matzwart gespoten. Bij montage even opletten dat je eerst de beugel monteert en daarna het ringslot, anders heb je kans dat het niet past.Reem0nN schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:53:
:strip_exif()/f/image/OBtmhjtz2B0KUjLYNlYDg4Gi.jpg?f=fotoalbum_large)
Erg fijne fiets, al zijn de standaard stuurpen en zadel onprettig. Stuurpen vervangen door Satori UP3 verstelbaar Ø31.8mm / 110mm - mat zwart, zadel ben ik nog niet over uit. Als achterlicht een Axa Nyx gemonteerd (op de plek van het beugeltje van het spatbord, door een sleufje te vijlen in de achterlamp).
Ik gebruik de fiets voor woon-werk verkeer, en dan is het erg prettig dat de fiets geen versnellingen heeft. Gaat vlot naar de 25 km/u en heeft dan een prettige cadans. Voor recreatief fietsen (zeker met anderen) zet ik de ondersteuning meestal uit, omdat ik anders te snel ga. Vanaf stilstand wegrijden duurt dan wat langer.
[ Voor 29% gewijzigd door Jorik90 op 08-11-2023 10:54 ]
Kom je wel gemakkelijk de fiets op/af met de bezetting achterop?Jorik90 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:43:
[...]
Voorop zijn speciale beugels voor maar lijkt me niet prettig. Achterop wil prima met bijvoorbeeld een Yepp Maxi met bevestiging aan het frame. Ik heb de beugel matzwart gespoten. Bij montage even opletten dat je eerst de beugel monteert en daarna het ringslot, anders heb je kans dat het niet past.
[Afbeelding]
Erg fijne fiets, al zijn de standaard stuurpen en zadel onprettig. Stuurpen vervangen door Satori UP3 verstelbaar Ø31.8mm / 110mm - mat zwart, zadel ben ik nog niet over uit. Als achterlicht een Axa Nyx gemonteerd (op de plek van het beugeltje van het spatbord, door een sleufje te vijlen in de achterlamp).
Ik gebruik de fiets voor woon-werk verkeer, en dan is het erg prettig dat de fiets geen versnellingen heeft. Gaat vlot naar de 25 km/u en heeft dan een prettige cadans. Voor recreatief fietsen (zeker met anderen) zet ik de ondersteuning meestal uit, omdat ik anders te snel ga. Vanaf stilstand wegrijden duurt dan wat langer.
Ik heb een maat M en kan m'n been over de stang heen zwaaien/tillen. Vergt wel enige flexibiliteit.Huubertus schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:10:
[...]
Kom je wel gemakkelijk de fiets op/af met de bezetting achterop?
Tsjah, de sale viel toch een beetje tegen. ik had mijn zinnen gezet op een 600Pro, en ik had nog de hoop dat daar ook een mooie korting op kwam. Met het prijsverschil was de verleiding toch wel groot om voor de 'gewone' 600 te gaan moet ik zeggen, maar de pro heeft het toch gewonnen. Ach, ik kreeg in elk geval een bijna gratis fietstas erbij...
Ik heb gelijk wat accessoires besteld:
- bagagedrager + achterlicht
- kinderzitje
- handvatten
- extra verlichting
- ringslot + insteekketting
In de toekomst vast ook nog wel een verende zadelpen en een fatsoenlijk zadel, maar voor nu heb ik genoeg geld uitgegeven
- kinderzitje
- handvatten
- extra verlichting
In de toekomst vast ook nog wel een verende zadelpen en een fatsoenlijk zadel, maar voor nu heb ik genoeg geld uitgegeven
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Welke accessoires heb je precies besteld? Ik ben wel benieuwd. De broodnodige ga ik nu bestellen, en de rest komt wel als kerstcadeautje.akumabito schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:14:
Tsjah, de sale viel toch een beetje tegen. ik had mijn zinnen gezet op een 600Pro, en ik had nog de hoop dat daar ook een mooie korting op kwam. Met het prijsverschil was de verleiding toch wel groot om voor de 'gewone' 600 te gaan moet ik zeggen, maar de pro heeft het toch gewonnen. Ach, ik kreeg in elk geval een bijna gratis fietstas erbij...
- kinderzitje
- handvatten
- extra verlichting
Ik had ook mijn zinnen op de 600 pro gezet, maar toch voor de 600 gegaan. Overwoog die fiets niet eens in het begin maar vind het prijsverschil nu te groot. De blauwe was helaas uitverkocht, nu maar een zwarte. Had wel iever een pro gehad, qua kleuren mooier en wel een betere fiets. Maar ik kon eigenlijk niet echt een argument in mijn geval bedenken die het prijsverschil rechtvaardigde. Ik spaar het wel op voor de opvolger van de Tenways, eens kijken hoe lang die het uithoud. Mijn marktplaats barrel valt inmiddels na tien jaar van ellende uit elkaar, dat word dan maar mijn stationsfiets
Tja, ik vind de uitneembare batterij toch wel een groot argument. Als je in een huis woont, met toegang tot de benedenverdieping of een garage/schuur, kan het misschien nog net. Maar de batterij kunnen uitnemen en laden op het werk of op een appartement vind ik toch essentieel voor een bedrijf dat de fiets voornamelijk in de markt zet als stadsfiets (en dus niet steeds helemaal mee naar binnen kan waar je woont of werkt).negerdesheils schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:47:
[...]
Maar ik kon eigenlijk niet echt een argument in mijn geval bedenken die het prijsverschil rechtvaardigde.
Die flexibiliteit alleen al is het verschil waard. Genoeg mensen die niet weten wat de toekomst brengt, zeker op een bepaalde leeftijd. Als starter bijvoorbeeld weet je nooit of je volgende maand niet in een grote stad woont, en niet meer op het platteland.
Toch iets om rekening mee te houden.
"betere fiets" weet ik zo niet. Behalve de uitneembare batterij lijken beide fietsen me toch vrij gelijk te zijn.
Dit is zeker waar, maar ik hoor van andere mensen weer andere voordelen en oplossingen:Amos_x schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:12:
Toch iets om rekening mee te houden.
- Vrienden in steden zoals Amsterdam en Den Haag zeggen dat een interne accu juist veiliger is voor diefstal.
- De meeste plekken waar ik heb gewerkt hebben oplaadpunten of simpelweg stekker dozen in de fietsenstalling.
- Je kan overwegen om een extra externe Tenways accu te nemen, die kan je wel mee naar binnen nemen, en zorgt ook voor extra range.
Beter is lastig ja, vele kiezen toch voor de pro vanwege de flexibiliteit in zit positie."betere fiets" weet ik zo niet. Behalve de uitneembare batterij lijken beide fietsen me toch vrij gelijk te zijn.
Persoonlijk vind ik het minimalisme van de 600 non pro juist wel iets hebben. Ziet er strakker uit, er kan minder kapot gaan, en kost ook nog eens minder.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.