Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38
Lifeisokay schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:48:
Hallo, Ik zoek wat advies om de keuze te maken tussen de Tenways CGO600pro en de CGO800S. Heeft iemand ervaring met beide? Of kan iemand toelichten waarom de één beter is dan de andere. De recensies online zijn voor beide zo positief dat het de vergelijking lastig maakt. Misschien goed om te weten, is dat ik dagelijks 2 viaducten over moet richting mijn werk maar dat lijkt mij niet steil genoeg om een probleem te vormen voor de motor, toch?
Ik hoop mij spoedig aan te kunnen sluiten bij de nederlandse tenwayers :).
Ik sta voor dezelfde keuze nu. Heb er allebei op gezeten en de 800S zat meer comfortabel maar de 600pro reed wat leuker. Looks boeien me echt niet. Qua lengte (1,81) kan ik op beide goed terecht.

Wat mij wel op viel is dat het frame niet echt wiebelde bij de 800S met losse handen. Dit zag ik wel in de Bright review op youtube. Wellicht dat Tenways iets heeft aangepast sinds vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38
Poumelie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:13:
[...]

Overweeg een CGO 800s aan te schaffen maar als er een pro aankomt gaat deze hoogstwaarschijnlijk én in prijs omlaag én de pro kan interessanter zijn. Echter 15 juni is al een tijdje geleden (of ging dat alleen over de echt nieuwe modellen zoals de Ago T die er inmiddels is?) en ik kan nergens iets vinden over het al dan niet komen van een pro. Is iemand hier al meer over te weten gekomen?

Ik wil eigenlijk op korte termijn op pad kunnen. Maar als op zeer korte termijn de fiets verbeterd wordt is dat ook zonde. Als dat lang gaat duren is het wachten juist weer zonde.
Hoe komen jullie er bij dat er (binnenkort) een Pro komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:46
outlandos schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:37:
[...]

Hoe komen jullie er bij dat er (binnenkort) een Pro komt?
Dat vertelde iemand hier in een post.. als je zoekt op pro kom je hem wel tegen. Inmiddels denk ik dat het idd niet klopt of nog lang duurt. Ik heb een andere fiets gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
ApOE schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:44:
Heeft Tenways ook vertegenwoordiging in Almere? Wil de 600Pro ook graag eerst zien dan kopen :)
Vandaag naar Amsterdam gereden (le Fiets) en een 600pro ingeladen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das Witchen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-02 21:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GugY9VC_O3-02UBF-AOx2LbyZRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98vvyKs3toSY2NjcyMIreviQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1k5Uk2siWMLeC0f8Ou4tYaT95c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISUGKDiMmutRWpYbTTXF6sxN.jpg?f=fotoalbum_large

Beste Tenways leden,

Ik was vandaag met de fiets (Ago X) naar de kapper en ik heb alleen niet zoals gewoonlijk m’n schermpje uitgezet, dit staat ingesteld om na 10 minuten vanzelf uit te schakelen.

Toen ik terug kwam van de kapper en mijn schermpje aan zette, hoefde ik opeens geen beveiligingscode meer in te voeren.
Ten tweede waren al mijn gegevens gewist inclusief de ODO gegevens wat volgens mij niet mogelijk moet zijn.
En ten derde staat het max km/h ineens op 32km/h (helaas rijd hij niet 32km/h haha)

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sander schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Haha, naja het geeft een indicatie, maar meer beetje een idee krijgen van hoe robuust eaa is over de tijd heen. Dat de accu dat redt is natuurlijk fijn, maar ook benieuwd naar levensduur van de motor etc.
Dan is mijn ervaring ook niet zo heel spannend; alles werkt zoals op dag 1.

Heb alleen af en toe een tik in mijn linker krank (dat heb ik ook al vrij snel sinds het begin voor het eerst gekregen). Dan draai ik de boel even aan met een inbussleutel en dan is het weer weg. Soms gaat het ook vanzelf weg, heeft een beetje met de temperatuur te maken geloof ik.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 18:30

Sturmovik177

Vroem

Gizz schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:02:
[...]

Dan is mijn ervaring ook niet zo heel spannend; alles werkt zoals op dag 1.

Heb alleen af en toe een tik in mijn linker krank (dat heb ik ook al vrij snel sinds het begin voor het eerst gekregen). Dan draai ik de boel even aan met een inbussleutel en dan is het weer weg. Soms gaat het ook vanzelf weg, heeft een beetje met de temperatuur te maken geloof ik.
Heb denk ik dezelfde tik in de linker krank/pedaal. Al drie keer moeten aandraaien, waarvan twee bij de fietsverkoper zelf. Deze gebruikte laatst ook nog een soort van reinigingsspray toen het wel erg begon te kraken. Heeft iets geholpen, maar de tik wat ik meer voel komt gewoon af en toe naar boven. Laatst nog met nat weer.

Oink

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Das Witchen
Das Witchen schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beste Tenways leden,

Ik was vandaag met de fiets (Ago X) naar de kapper en ik heb alleen niet zoals gewoonlijk m’n schermpje uitgezet, dit staat ingesteld om na 10 minuten vanzelf uit te schakelen.

Toen ik terug kwam van de kapper en mijn schermpje aan zette, hoefde ik opeens geen beveiligingscode meer in te voeren.
Ten tweede waren al mijn gegevens gewist inclusief de ODO gegevens wat volgens mij niet mogelijk moet zijn.
En ten derde staat het max km/h ineens op 32km/h (helaas rijd hij niet 32km/h haha)

Weet iemand hoe dit kan?
Ik heb vandaag contact gezocht met Tenways en mijn probleem voorgelegd, binnen 2 uur heb ik direct een bericht terug gehad dat ze een nieuw display opsturen.

Ze gaan ook aan de hand van het nummer van het huidige display een onderzoek instellen naar de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lo_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 21:26

Lo_

Bij mijn AGO X is nu ook de accu kapot vanwege de slechte lader.

Als ik de berichten hier lees snap ik eigenlijk niet dat Tenways dit gewoon laat gebeuren. Ik heb nooit iets vernomen over slechte opladers tot hij kapot ging. Het zou kunnen dat het maar in een percentage van de gevallen gebeurt, maar mijn gevoel zegt dat alle laders van die batch op een gegeven moment gewoon kamikaze gaan. Je zou denken dat proactief een nieuwe lader dan goedkoper is dan allemaal nieuwe accu's of revisies.

Helaas zit bij mij fietsenwinkel.nl er nog tussen, hopelijk kost dat niet te veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel LoRG
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:12
Ik heb vorige week mijn CGO600 Pro binnengekregen, bij de allereerste keer laden vond ik de status LED al onduidelijk. Het bleek dat de accu niet verder wilde laden dan 85%. Klein stukje met de fiets gereden (ontladen tot 83%), daarna opnieuw aan de lader gehangen. Je raadt het al, niet verder geladen.

Tenways heeft mijn nu redelijk snel een nieuwe lader gestuurd, maar ik ben inderdaad wel benieuwd wat hier aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:09
Mijn vrouw heeft een CGO 800 maar nu is al 2x haar (wijde) broek tussen de riem gekomen.

Hoe kan dit voorkomen worden, een beschermingskast is er niet, heeft iemand een tip?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

charrel

Cortisol4life..

Bravertal schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:27:
Mijn vrouw heeft een CGO 800 maar nu is al 2x haar (wijde) broek tussen de riem gekomen.

Hoe kan dit voorkomen worden, een beschermingskast is er niet, heeft iemand een tip?
Zoiets?

https://www.decathlon.nl/...-100-opklikbaar/_/R-p-629

De vrouw hier heeft soms hetzelfde probleem, dus nu deze in haar fietstas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Bedankt voor de tips over het dealernetwerk, ik zal eens wat extra info opvragen bij Tenways. Anders ga ik gewoon naar de reeds genoemde dealers in de buurt.

Hoe ervaren de mensen die reeds een CGO600 Pro hebben en eigenlijk Tenways in het algemeen. Ben zelf erg huiverig op dit moment door het Vanmoof fiasco.
Je kunt wel de reviews op internet controleren, maar die neem ik ook met een korrel zout (denk aan Bright).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Zojuist m'n CGO 600 Pro bezorgd gekregen (vrijdag 25 augustus besteld bij Tenways, dinsdag 29 augustus in huis - snel zeg! _/-\o_ ) en in elkaar gezet. Ziet er allemaal prima uit, handleiding is ook opmerkelijk duidelijk.

Enige wat lijkt te ontbreken is info over de leds op de accu: nu zijn er 3 groen en 1 rood, terwijl de display 100% aangeeft. Lader zelf geeft nog een rood lampje (dus is nog wel aan het laden?).

Kan ik al gaan rijden? :9

[ Voor 11% gewijzigd door Victorio op 29-08-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:43
@Victorio dan is hij vol dus je kan gewoon gaan rijden. het is inderdaad raar dat het rode lampje niet uit gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
ricknr9 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:33:
@Victorio dan is hij vol dus je kan gewoon gaan rijden. het is inderdaad raar dat het rode lampje niet uit gaat
Het zou niet raar zijn als in de handleiding zou staan dat het zo hoort. ;) Verbaast me een beetje dat alles goed beschreven staat behalve de ledjes tijdens het laden. Even later was de led op de lader overigens groen, dus accu vol.

Eerste rondje gereden en het rijdt als een speer. :*) Snelheid op display komt ook netjes overeen met GPS. Echt fijn hoe je, zonder te merken dat de ondersteuning stop bij 25, toch al snel steady 26 a 27 fietst.

Ook onder de indruk van de bouw/afwerking; werkelijk niets rammelt, kraakt of piept tijdens het rijden. Alleen de standaard rammelt een beetje als ik over klinkerwegen/drempels fiets. Nog even kijken of die strakker af te stellen is...?

Verder helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 21:23
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 29-08-2023 15:02 . Reden: Post mbt omzeilen snelheidslimiet zijn niet toegestaan op GoT ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:16
Barryz schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:17:
Bedankt voor de tips over het dealernetwerk, ik zal eens wat extra info opvragen bij Tenways. Anders ga ik gewoon naar de reeds genoemde dealers in de buurt.

Hoe ervaren de mensen die reeds een CGO600 Pro hebben en eigenlijk Tenways in het algemeen. Ben zelf erg huiverig op dit moment door het Vanmoof fiasco.
Je kunt wel de reviews op internet controleren, maar die neem ik ook met een korrel zout (denk aan Bright).
Tenways heeft in ieder geval geen app of servers waar je afhankelijk van bent. Als je de fiets bij een fietsenmaker koopt, kan hij gewoon het onderhoud doen. Verder is het een jong bedrijf dus je loopt wel een beetje een risico. Maar als je echt zekerheid wil zou je naar Gazelle kunnen gaan, maar dan betaal je ook veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Weet iemand wat de huidige levertijd is van Tenways zelf? Ik wil graag de CGO 600 Pro bestellen maar na volgende week ben ik een week weg dus het zou fijn zijn om te weten dat het pakket dan niet binnenkomt. Iemand die hier zicht op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Hoiz schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:40:
Weet iemand wat de huidige levertijd is van Tenways zelf? Ik wil graag de CGO 600 Pro bestellen maar na volgende week ben ik een week weg dus het zou fijn zijn om te weten dat het pakket dan niet binnenkomt. Iemand die hier zicht op heeft?
Vrijdag 25 augustus besteld bij Tenways, en had vandaag dinsdag 29 augustus m'n XL 600Pro (blauw) in huis. Als er 1-3 working days staat klopt dat dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat zijn jullie overwegingen om 600 Pro te bestellen bij Tenways zelf ipv fietsenwinkel.nl oid? Prijs is gelijk en bij fietsenwinkel krijgen studenten en scholieren 100€ korting (dus verwacht dat je die als normale klant er ook wel af kan kletsen?).

Voor garantie en onderhoud lijkt me dit handiger en betrouwbaarder dan Tenways zelf?

[ Voor 15% gewijzigd door Sander op 29-08-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:16
Sander schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:52:
Wat zijn jullie overwegingen om 600 Pro te bestellen bij Tenways zelf ipv fietsenwinkel.nl oid? Prijs is gelijk en bij fietsenwinkel krijgen studenten en scholieren 100€ korting (dus verwacht dat je die als normale klant er ook wel af kan kletsen?).

Voor garantie en onderhoud lijkt me dit handiger en betrouwbaarder dan Tenways zelf?
Ik zou altijd bij een fietsenmaker kopen als je dat kan. Hij kan hem beter voor je in elkaar zetten en ook het onderhoud doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:02
Hoiz schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:40:
Levertijd staat op de website aangegeven. Verschilt per maat en kleur.

Staat hier: https://www.tenways.com/products/cgo600-pro

[ Voor 32% gewijzigd door evleerdam op 29-08-2023 20:49 ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20

Eigenlijk voornamelijk de levertijd. Dat studenten korting kregen was mij niet bekend, in dat geval ga ik daar eens een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Hoiz schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 00:28:
[...]

Eigenlijk voornamelijk de levertijd. Dat studenten korting kregen was mij niet bekend, in dat geval ga ik daar eens een poging doen.
jep ik ga ook eens kijken of er 100e aan gratis spul op de fiets kan, of idd de 100e korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:35
Weet iemand of het mogelijk is om een heavy duty bagagedrager te monteren op een TENWAYS CGO800S?

Ik wil graag een kinderzitje achterop maar vindt de standaard bagagedrager daarvoor veel te licht. Die van de Ago X en Ago T zien er al veel steviger uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApOE
saabfanatic schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:32:
Weet iemand of het mogelijk is om een heavy duty bagagedrager te monteren op een TENWAYS CGO800S?

Ik wil graag een kinderzitje achterop maar vindt de standaard bagagedrager daarvoor veel te licht. Die van de Ago X en Ago T zien er al veel steviger uit.
Wij hebben een zitje van Urban Iki op de fiets van mijn vrouw.
Op mijn 600 Pro heb ik een "Urban Iki - Frame mounting set" gemonteerd.
Deze mag 25Kg dragen en ziet er in mijn optiek ook nog eens slank en minimalistisch uit :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HQKefRziQk8ECY910x6Mw0lNvs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4CAuRkWgbV1zhgB20zxYgl05.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
reden bij tenways zelf is denk ik vooral de levertijd bij veel retailers moet je toch al snel een aantal weken wachten. bij tenways zelf heb je hem binnen een week. de acties die tenways doet gaan soms ook door naar fietsemakers maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisQH
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-07-2024

Bij Tenways zelf krijgen studenten ook €100 korting https://www.tenways.com/p...o&utm_campaign=usa2europe, dus daarvoor hoef je niet perse bij fietsenwinkel.nl te zijn. Ik wist hier zelf ook niet van totdat ik het toevallig tegenkwam op een reddit post waar iemand prijzen vergeleek. Waar zie je bij fietsenwinkel.nl die korting genoemd dan? Kan het zelf niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisQH
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-07-2024
Die had ik even gemist dan, had de veronderstelling dat het een algemene aanbieding was voor alle fietsen op fietsenwinkel.nl. Maar lijkt er dus op dat ze één van de weinige winkels zijn die de korting bij Tenways zelf ook aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rienzilla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 11:52
Ik heb vorige week ook maar eens de stap gezet en een Tenways CGO600 gekocht, direct bij Tenways voor 1399 incl. spatborden en standaard. Inmiddels de eerste 200km erop zitten. Mijn observaties tot zover:

- Heel veel e-fiets voor je geld! Ziet er goed uit, prima materialen, en zeer acceptabel afwerkingsniveau (niet perfect. Ik vond een kapotgedraaide schroefkop).
- Razendsnelle levering (2 dagen);
- Simpele montage, goede handleiding, alle benodigde tools zijn bijgeleverd;
- Fietst lekker:
* Single speed is prima. Verzet is wat zwaar voor wegfietsen, maar de ondersteuning compenseert dat ruimschoots. Cadans is voor mij prima tot 25 km/h, en tot 30 hoog maar acceptabel. Als je ver boven de 30 wilt trappen mis je wel echt een hogere versnelling.
* Ondersteuning gaat soft-uit bij 25. D.w.z. als je 25 rijdt kun je langzaam steeds meer kracht zetten en dan blijf je 25-26 rijden tot het moment dat je hard genoeg trapt om op eigen kracht > 26 te gaan. (ik begrijp de feedback dat ie boven 25 "remt" niet; dat "remmen" is hoe zwaar 26 fietsen zonder ondersteuning is)
* Mijn woon-werkverkeer (30km/dag) gaat zeer easy op een acculading. Ik heb bereik van ruim 60km gehaald maar daar ook harder dan 25 gefietst dus hoefde de accu deels niets te doen. De geadverteerde 70 red je niet (althans niet op standje max); Hij valt overigens uit bij 10-15% accu remaining.
* Ook zonder ondersteuning is deze fiets prima vooruit te krijgen.

Paar nadelen, maar allemaal ondergeschikt of makkelijk oplosbaar:
- Het zadel is kut; meteen vervangen; idem voor de handvatten;
- Klepje voor oplader zit op een stomme plek en het is wachten tot je die er per ongeluk af trapt
- Suf dat het achterlicht apart is en niet aan de accu hangt. Daar ga ik zelf nog een kabeltje voor maken.
- De kabelbundel van de accu naar de display en rem schavielt tegen het frame. Dat skwiekt zachtjes en is irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Rienzilla schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:25:
Ik heb vorige week ook maar eens de stap gezet en een Tenways CGO600 gekocht, direct bij Tenways voor 1399 incl. spatborden en standaard. Inmiddels de eerste 200km erop zitten.
Klinkt goed! Wat was de overweging voor de 600 tov de600pro? Puur prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienzilla
Sander schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:59:
[...]

Klinkt goed! Wat was de overweging voor de 600 tov de600pro? Puur prijs?
Ja ben heel tevreden. Overweging was idd prijs: met die sale op de "gewone" 600 was het prijsverschil 400 piek op 1400. En voor die 400 kreeg ik geen enkele feature extra die ik echt graag wil voor de 30km per dag commute waar ik de fiets voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Rienzilla schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:06:
[...]

Ja ben heel tevreden. Overweging was idd prijs: met die sale op de "gewone" 600 was het prijsverschil 400 piek op 1400. En voor die 400 kreeg ik geen enkele feature extra die ik echt graag wil voor de 30km per dag commute waar ik de fiets voor nodig heb.
Met die 30km moet je dan dagelijks laden of gaat dat dan wel paar dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Das Witchen schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:21:

Weet iemand hoe dit kan?
Hee! Dat heb ik ook op mijn AGO-X, opeens 32km/h ingeschakeld en niet meer te wijzigen. Je kan nu ook als het scherm uit staat de volgende knoppencombinatie gebruiken: AAN en - knop tegelijk ingedrukt houden tijdens het opstarten en voila een advanced menu waarin je wielomtrek kan wijzigen etc.

Overigens gaat de fiets gewoon braaf 25km/h.

[ Voor 3% gewijzigd door S1W op 31-08-2023 11:25 ]

• Rienzilla
Sander schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:58:
[...]

Met die 30km moet je dan dagelijks laden of gaat dat dan wel paar dagen?
2 dagen lukt met mijn fietsgedrag. Maar er zit een stopcontact naast mn stalplek bij de baas dus ik kan dagelijks laden.

Rien

• Victorio
Ik heb ook een AXA Defender met Flex Mount setje kunnen monteren op m'n CGO600Pro. Wel even een klusje maar het zit goed vast.

Ook even zitten kijken naar verzekeringen, en het op te geven framenummer/Bike-ID. Heb eerst maar eens via support@tenways.com een invoice opgevraagd om te checken welk nummer daar op vermeld staat. Dat nummer zal de verzekeraar immers willen weten indien er ooit iets uitgekeerd moet worden.

[ Voor 54% gewijzigd door Victorio op 31-08-2023 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-07 12:37
S1W schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:24:
[...]

<snip> en voila een advanced menu waarin je wielomtrek kan wijzigen etc.

Overigens gaat de fiets gewoon braaf 25km/h.
Ik ben wel even benieuwd of de fiets sneller gaat dan 25km/uur als je hier een kleinere wielomtrek opgeeft })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 01-09-2023 20:14 . Reden: Zie TW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hambuerger
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-08 17:06
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 01-09-2023 20:14 . Reden: Zie TW ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trzema
Gister een proefrit op zowel de Ago-t als Ago-x gemaakt.

2 zaken die me direct opvielen.
Zonder ondersteuning fiets de X beduidend lichter. De hogere weerstand van een Eviolo naaf is dus goed voelbaar.

Maar belangrijker, zachter fietsen dan 25 km/h is op de T niet prettig. Het lijkt of de M420 motor een vrij hoog minimaal vermogen heeft. Bij een constante snelheid in standje 1 gaat de motor steeds aan-uit-aan. Onregelmatig af en toe een assist krijgen is niet prettig. Op de X had ik hier helemaal geen last van, die blijft heel rustig constant ondersteunen (een Bosch CX doet dit naar mijn mening nog net iets beter).

Samen met het mooie onopvallende display ga ik voor de X. Iets meer onderhoud aan de ketting neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Inmiddels een CGO 600 Pro besteld bij Fietsenwinkel.nl. Gelijk een extra lader meebesteld, kostte slechts 49,95 en voor mij daarmee een no-brainer voor op kantoor. Gelijk af van evt gedoe bij keertje vergeten te laden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08 18:28
FrankVW schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Ik heb zojuist Tenways Support even gemaild en gevraagd of mijn lader (fiets en lader paar weken terug ontvangen) misschien ook een issue heeft, en of ik op een of andere manier kan checken of mijn lader ook uit een verkeerde batch is. wordt vervolgd !
@FrankVW Heb je hierop dan een antwoord ontvangen?

Zijn er nog lader problemen met de fietsen die nu uitgeleverd worden?
Heb een 600pro en 800S in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speurvarkentjes
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik heb de fiets (CGO600 Pro, frame L, grijs) 2 weken geleden besteld bij fietsenwinkel.nl. Kort na bestelling in winkel mail gehad dat levertijd langer is dan 1-3 weken. Fiets wordt nu pas verwacht over 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Speurvarkentjes schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:12:
Ik heb de fiets (CGO600 Pro, frame L, grijs) 2 weken geleden besteld bij fietsenwinkel.nl. Kort na bestelling in winkel mail gehad dat levertijd langer is dan 1-3 weken. Fiets wordt nu pas verwacht over 4 weken.
Ik kreeg een mail met week 38 na bestellen eind vorige week. Is dat bij jou later geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speurvarkentjes
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Bijzonder. Ik kreeg bericht dat het week 39 wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-11-2023
KRLA schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:49:
[...]

@FrankVW Heb je hierop dan een antwoord ontvangen?
Ja, ik moest het aankoopbewijs en foto met de barcode van de lader mailen, ze konden daar blijkbaar aan zien of het een bekende slechte batch zou zijn.Of er inderdaad een slechte batch is weet ik niet, daar was ik vanuit gegaan nadat ik verschillende mensen zag posten dat ze de meegeleverde lader niet moesten gebruiken.Daarom had ik het laten checken.
Ik begreep wel dat ik het ook via de fietsenmaker had kunnen laten checken (ze zijn tenways dealer en had mijn Tenways 600Pro daar gekocht)
Ook begreep ik dat ze de barcode willen hebben, zodat ze weten welke lader ik had, er schijnen verschillende soorten te zijn voor dezelfde fiets..... Ik lees ook dat er mensen zijn met drie lampjes, ik heb er maar een (1) bijvoorbeeld.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
FrankVW schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:40:
[...]

Ja, ik moest het aankoopbewijs en foto met de barcode van de lader mailen, ze konden daar blijkbaar aan zien of het een bekende slechte batch zou zijn.Of er inderdaad een slechte batch is weet ik niet, daar was ik vanuit gegaan nadat ik verschillende mensen zag posten dat ze de meegeleverde lader niet moesten gebruiken.Daarom had ik het laten checken.
Ik begreep wel dat ik het ook via de fietsenmaker had kunnen laten checken (ze zijn tenways dealer en had mijn Tenways 600Pro daar gekocht)
Ook begreep ik dat ze de barcode willen hebben, zodat ze weten welke lader ik had, er schijnen verschillende soorten te zijn voor dezelfde fiets..... Ik lees ook dat er mensen zijn met drie lampjes, ik heb er maar een (1) bijvoorbeeld.....
En was het nou een slechte of niet dan? Want dat lees ik niet (expliciet) in je verhaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbrouwer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Sander schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:28:
Inmiddels een CGO 600 Pro besteld bij Fietsenwinkel.nl. Gelijk een extra lader meebesteld, kostte slechts 49,95 en voor mij daarmee een no-brainer voor op kantoor. Gelijk af van evt gedoe bij keertje vergeten te laden oid.
Was het nog gelukt om die 100 euro korting te krijgen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
rickbrouwer schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:56:
[...]

Was het nog gelukt om die 100 euro korting te krijgen? :)
Nope is vanuit Tenways zelf dus dat moet echt aangeleverd worden aan hun volgens verkoper dus dat leek hem niet te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVW
  • Laatst online: 13-11-2023
Sander schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:43:
[...]

En was het nou een slechte of niet dan? Want dat lees ik niet (expliciet) in je verhaal :-)
de lader die ik nu heb kan ik gebruiken. Blijkbaar zijn er verschillende soorten/types laders, verschillende merken en verschillende uitvoeringen, dus ik heb geen idee welke er nu niet OK zouden zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenkieN
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik heb sinds een aantal dagen een CGO 600 pro. De fiets (avocado green) rond 20 juli besteld bij fietsenwinkel .nl 1 Sept bericht gekregen dat het nog min 4-6 weken zou duren ivm enorm aantal aanvragen. Mogelijk heeft dit ook met de kleur te maken. Kreeg dezelfde fiets in het zwart aangeboden omdat deze op voorraad was. Volgende dag op kunnen halen dus goede service. Geen seconde spijt van. Zal nog even een foto delen later ivm de aanpssingen die ik gedaan heb (zelf massload drager, axa defender, andere handvaten en achterlicht gemonteerd)

Mijn vraag: bij het opladen (accu stond op 77%) brandde er een rood lampje op de oplader. Na 2 uren nog steeds roord. Accu geplaatst en was 100% volgens display. Wordt het rode lampje groen als de accu vol is? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@FrenkieN dat lampje blijft altijd rood branden dus er is niks aan de hand met je accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das Witchen
FrenkieN schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:46:
Ik heb sinds een aantal dagen een CGO 600 pro. De fiets (avocado green) rond 20 juli besteld bij fietsenwinkel .nl 1 Sept bericht gekregen dat het nog min 4-6 weken zou duren ivm enorm aantal aanvragen. Mogelijk heeft dit ook met de kleur te maken. Kreeg dezelfde fiets in het zwart aangeboden omdat deze op voorraad was. Volgende dag op kunnen halen dus goede service. Geen seconde spijt van. Zal nog even een foto delen later ivm de aanpssingen die ik gedaan heb (zelf massload drager, axa defender, andere handvaten en achterlicht gemonteerd)

Mijn vraag: bij het opladen (accu stond op 77%) brandde er een rood lampje op de oplader. Na 2 uren nog steeds roord. Accu geplaatst en was 100% volgens display. Wordt het rode lampje groen als de accu vol is? Iemand ervaring?
Het lampje dient inderdaad groen te worden als de accu 100% is opgeladen (van mijn Ago X).
Ik weet niet of het bij de andere modellen ook het geval dient te zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Das Witchen op 05-09-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkieN
ricknr9 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:40:
@FrenkieN dat lampje blijft altijd rood branden dus er is niks aan de hand met je accu ;)
De servicedesk geeft aan dat het lampje groen moet worden. Toen ik ging twijfelen heb ik de accu in de fiets geplaatst en deze gaf 100% aan. Wellicht was ik net te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yougotbugs
  • Laatst online: 31-10-2023
FrenkieN schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:46:

My light on the charger shows green when charged to 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Had ik ook. Gewoon nog een uurtje wachten dan wordt hij vanzelf groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vraag wie heeft er ervaring met het zelf in elkaar zetten van de Tenways 600 PRO ?
Ik overweeg er één te kopen (XL - avocado green), maar zie bij de winkels dat de levertijd minimaal 6 - 8 weken is.
Via direct contact (Messenger) met Tenways hoor ik dat de levertijd ca. 2 - 3 dagen is bij direct bestellen.

Ik twijfel dus of ik direct zal bestellen of toch via een winkel.

p.s. heb wel enige ervaring met het sleutelen aan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@boomsma het is vrij simpel als je een beetje handig bent. de handleiding is goed en staps gewijs.
je hoeft enkel de wielen en het stuur te monteren dus geen kabels trekken of iets heel lastig.
ervaring met sleutelen aan fietsen is geen vereisten in mij opzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
boomsma schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:24:
Vraag wie heeft er ervaring met het zelf in elkaar zetten van de Tenways 600 PRO ?
Ik overweeg er één te kopen (XL - avocado green), maar zie bij de winkels dat de levertijd minimaal 6 - 8 weken is.
Via direct contact (Messenger) met Tenways hoor ik dat de levertijd ca. 2 - 3 dagen is bij direct bestellen.

Het in elkaar zetten zag er simpel genoeg uit, toch heb ik besteld via Fietsenwinkel.nl om een NL aanspreekpunt te hebben voor garantie of als het merk er niet meer is. Zeg maar voorkomen van een VanMoof achtige situatie door een fysieke winkel te hebben in NL die in dat geval ook een vorm van coulance of andere oplossing zal moeten bieden. Tenways blijft toch een jong merk met veel ambitie, lage prijzen en (zoals het lijkt) goede tractie tot nu toe, maar of dat zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Blijft inderdaad altijd lastig.
Zitten natuurlijk wel wat verschillen tussen een vanmoof en een Tenways vooral het feit dat alle onderdelen van derde partijen komen hierdoor kan in principe elke fietsenmaker je fiets repareren. Het gaat dus naar mijn mening vooral over het stuk service en garantie.
Minnaar mijn ervaring en alles wat ik tot nu toe heb gelezen is de service erg goed en worden problemen snel opgepakt.

Mocht Tenways op de fles gaan dan heb je wel een probleem met je garantie als je het via een fietsenmaker koopt lijkt mij dat dit de verantwoordelijkheid is van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ricknr9 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:55:
Blijft inderdaad altijd lastig.
Zitten natuurlijk wel wat verschillen tussen een vanmoof en een Tenways vooral het feit dat alle onderdelen van derde partijen komen hierdoor kan in principe elke fietsenmaker je fiets repareren. Het gaat dus naar mijn mening vooral over het stuk service en garantie.
Minnaar mijn ervaring en alles wat ik tot nu toe heb gelezen is de service erg goed en worden problemen snel opgepakt.

Mocht Tenways op de fles gaan dan heb je wel een probleem met je garantie als je het via een fietsenmaker koopt lijkt mij dat dit de verantwoordelijkheid is van de verkoper.
Yep dat laatste is dus een overweging, of als Tenways (gedwongen of ongedwongen) hun service niveau verlaagt dan kun je ook bij de verkoper terecht. Maar goed, ik hoop dat niet nodig te hebben en tegelijkertijd vond ik na een proefrit ook wel zo fair om (tegen dezelfde prijs) bij een winkel te kopen ipv dan online te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
boomsma schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:24:

Via Tenways had ik mijn 600 Pro ook binnen enkele dagen thuis. Alles goed ingepakt in een grote doos. Het meeste werk is het verpakkingsmateriaal verwijderen. ;) In elkaar zetten: stuur, voorwiel en zadel monteren is zo gepiept.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Sturmovik177 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:30:
[...]

Heb denk ik dezelfde tik in de linker krank/pedaal. Al drie keer moeten aandraaien, waarvan twee bij de fietsverkoper zelf. Deze gebruikte laatst ook nog een soort van reinigingsspray toen het wel erg begon te kraken. Heeft iets geholpen, maar de tik wat ik meer voel komt gewoon af en toe naar boven. Laatst nog met nat weer.
Na een rit in de regen vorige week is het gekraak weer teruggekomen en gebleven.

Vandaag weer terug naar de fietsenwinkel met een opname van het gekraak en ze hebben de trapper vervangen. Het gekraak is nu weg en het fietst weer een stuk geruststellender. :)

Het lag dus echt aan dat pedaal.

Oink

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrenkieN
Ik wilde graag de actieradius met jullie delen na 4 dagen gebruik. CGO 600 pro

Omgeving: Stad (woonwerk)
Ondersteuning: stand 1
Snelheid: vrijwel continu 25 km per uur (enkele keer afremmen, stoppen voor 2 a 3 stoplichten)
Weer: zomers en weinig wind

In totaal heb ik nu 70 km gefietst (deze week zomerweer en weinig wind) en heb 70% accu verbruikt. Oftewel 1 % accu per km. In theorie zou ik dus 100 km kunnen halen, maar weet niet wat het gedrag is van de accu beneden de 10%. Advies van de winkel was om de eerste 9 a 10 x opladen, dit te doen vanaf 10% naar 100%.

[ Voor 0% gewijzigd door FrenkieN op 07-09-2023 13:38 . Reden: Toevoeging type fiets ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Sinds vorige week ben ik ook eigenaar van een 600 Pro.
Deze had ik besteld bij de Groningse vestiging van Fietsenwinkel.nl.
De verwachte levertijd was 3 tot 4 weken ook vanwege de vakanties, tot mijn verbazing kreeg ik binnen 2 weken al bericht dat ik deze kon ophalen.
Als opties heb ik een bagagedrager en een slot laten monteren.

Waarom heb ik gekozen voor deze fiets?
  • De voorwiel moet eenvoudig te verwijderen zijn zodat ik de fiets in mijn auto (stationwagen) kan vervoeren. Dat doe ik ook met mijn 29er MTB
  • Niet te zwaar
  • Niet al te duur
  • Onderhoudsvriendelijk
Hierdoor vielen de stevige en robuste fietsen van bijvoorbeeld Gazelle en Koga af.
Uiteindelijk sprak de 600 Pro mij wel aan.

Inmiddels al bijna 200km (woon/werk + recreatief) gefietst door het prachtige Groninger platte land.
Het waait hier altijd vrij stevig en dan is het duwtje in de rug wel heel fijn..
En ook zonder ondersteuning valt de fiets mij ook niet tegen, ook het feit dat hij verder geen versnellingen heeft is geen manco.
Ik kan nog niet veel zeggen over het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolex_78
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 07:44
wanneerniet schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 06:55:
Ik heb m’n CGO600 van de week binnen gekregen en heb wat moeite om de voorrem af te stellen.

Wat ik ook probeer (rem ingedrukt houden en aandraaien of op het oog afstellen), als ik een keer hard de rem in knijp dan loopt hij aan.

Direct na het afstellen lijkt hij soms goed. Het gaat mis bij het remmen.

Het wiel draait prima maar ik hoor en zie dat het remblok tegen de schijf zit.

Wat zou ik kunnen proberen om het langdurig op te lossen? Alvast bedankt!
Ik heb precies hetzelfde, ben jij er nog uitgekomen of weet iemand anders iets. Dus in het begin staat het goed, na 1 rondje of na 1x flink remmen loopt ie weer aan. Daarnaast lijkt het wel alsof er een slag in me voorwiel zit. Dit zal niet meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 20:03

Rocco

nightlife

Rolex_78 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:52:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, ben jij er nog uitgekomen of weet iemand anders iets. Dus in het begin staat het goed, na 1 rondje of na 1x flink remmen loopt ie weer aan. Daarnaast lijkt het wel alsof er een slag in me voorwiel zit. Dit zal niet meehelpen.
Waarschijnlijk blijft een van de remcilinders hangen. Wat siliconenspray op de cilinder spuiten en voorzichtig met een scroevendraaier terug induwen, dat heeft het probleem bij mij opgelost (cgo600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomblad5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-01 19:36
Hallo allemaal,

Ik ben mijn fiets in elkaar aan het zetten, maar het lijkt alsof de linker remkabel niet goed zit. Hierdoor kan ik mijn stuur bijna niet naar rechts bewegen. Heeft iemand een tip om dit makkelijk te fixen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5opWBaVWc4cnyi1NzwwaElz_W4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFn8I5H3OsJyCcjfMGWwRUlN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Boomblad5 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:36:
Hallo allemaal,

Ik ben mijn fiets in elkaar aan het zetten, maar het lijkt alsof de linker remkabel niet goed zit. Hierdoor kan ik mijn stuur bijna niet naar rechts bewegen. Heeft iemand een tip om dit makkelijk te fixen? [Afbeelding]
Stuur al eens rond 360 graden gedraaid? Anders de handrem loshalen van het stuur en even om frame halen en terug erop op de goede manier

[ Voor 67% gewijzigd door Sander op 08-09-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:51
Sander schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:52:
[...]

Stuur al eens rond 360 graden gedraaid? Anders de handrem loshalen van het stuur en even om frame halen en terug erop op de goede manier
Maar wat is de goede manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 10:57
Waar kan ik deze fiets stuur verhoger kopen? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Boomblad5 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:36:
Hallo allemaal,

Ik ben mijn fiets in elkaar aan het zetten, maar het lijkt alsof de linker remkabel niet goed zit. Hierdoor kan ik mijn stuur bijna niet naar rechts bewegen. Heeft iemand een tip om dit makkelijk te fixen? [Afbeelding]
Dat linker remkabel zit niet goed. In de handleiding zie je duidelijk dat de linker remkabel langs de linkerkant loopt en niet, zoals op je foto, aan de rechterkant.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 10:57
Waar kan ik deze stuur extender kopen? 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abu
  • Laatst online: 28-08 20:31

Abu

Abu!

Nou, ik heb mijn cgo600 pro binnen. Bij het in elkaar zetten bleek dat ik een beschadigde voorvork had waardoor het wiel niet paste.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrJgPJ4gRZXBtlXtJHh7SPKyIxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7qzTuBt5w9DWdoo10HlcKHq.jpg?f=fotoalbum_large

Kan gebeuren. 2 dagen later had ik een nieuwe in huis. Maar zonder "star nut". En zonder enige uitleg, maar goed, ik ben best handig. Maar de oude star nut verwijderen en opnieuw installeren zonder speciaal gereedschap is vrij onmogelijk. Zie onderstaand filmpje.

https://youtu.be/yfawEIJ6cuc?si=4iALG5SSGK78OYR6

Blijkbaar wordt van mij verwacht dat ik dit zelf doe, maar dat ik, bij het verwijderen, de moer intact houd? Dus klantenservice maar weer gemaild.

Verder had ik her en der wat lakschade. Potje verf gehad. Klantenservice is vlot en goed. Maar hoopte al een paar dagen geleden te kunnen fietsen...

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 06:43
Rolex_78 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:52:
[...]

Nadat ik m’n voorwiel had losgedraaid en nog eens opnieuw vastgezet ging het beter.

Nu na een paar weken heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

charrel

Cortisol4life..

maestrotweaker schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:58:
[...]

Waar kan ik deze fiets stuur verhoger kopen? 😀
Onder andere op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

De geïntegreerde koplamp bij de 600 Pro is leuk en handig om gezien te worden.

Maar zaterdagnacht fietste ik terug naar huis over een smal (1m) kronkelend fietspad, dan is een koplamp in het frame echt niet handig. Deze schijnt ik de richting waar je heen ging en niet waar je heen wilt, dat is wel spannend met een fietspad naast het water. Gelukkig ken ik het fietspad goed.

De volgende keer wanneer ik in het donker moet fietsen, dan gaat er een losse koplamp voor aan het stuur mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
maestrotweaker schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:19:
[...]

Waar kan ik deze stuur extender kopen? 😀
Hier kun je hem kopen:
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58
Zouden jullie een 800S aanraden als schoolfiets?
200km per week met een tas met boeken achterop...

De oudste 2 hebben een Amslod (al 4 jaar) en een Batavus (3 jaar) en die zien er uit alsof ze het veel minder lang volhouden dan mijn oude normale Gazelle die het na 6 jaar heen en weer naar school nog 16 jaar heeft volgehouden.

Volgend jaar moet de jongste er namelijk ook aan geloven en ik was al eens aan het kijken naar de mogelijkheden. Simpelere onderdelen en aangedreven door een riem i.p.v. ketting leken mij wel handig, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen als er flink wat meer km's gemaakt worden (8000 per jaar of zo).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• herman2604
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 24-12-2023
herman2604 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:34:
Hoi allen, ik heb de AGO-T in bezit , ben zeer tevreden, maar.. (er is altijd een maar ;) )
De snelheid is prima, dat hoeft niet sneller, maar de ondersteuning levels kloppen niet, stand 1 is al ruim voldoende voor zelfs flinke heuvels, heel soms stand 2.
Stand 3,4en 5 zijn ongebruikt.
Ik zou graag de ondersteuning in stand 1 willen verlagen, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
De drive is een Bafang M420, de USB programmeer kabel die ik gezien heb heeft een andere vorm van connector, maar buiten dat zou dat werken?
Met een lagere ondersteuning in stand 1 gaat ook mijn accu langer mee denk ik dan.

Grt Herman
Hoi, na wat zoeken en met de hulp van Ten-Ways zelf ben ik ondertussen geholpen bij CAS Bikes in Eijsden, Nederland, Limburg.
Zeer vriendelijke onthaalt en een Ten-Ways dealer/ specialist dus perfect.
PAS 1 bleek op 45% te staan en van daaruit in stappen hoger tot PAS 5 100%.
We hebben PAS 1 verlaagd naar 15% en de rest verdeelt over de andere stappen.
De fiets reageerde gelijk beter, nu kon je ook lekker schakelen met de Enviolo versnelling, voorheen stond deze plat en PAS in 1 als ik fietste, nu is er veel meer " speel" ruimte.
Foto bijgesloten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_MLJAay_hE82kaenwd-9RNCy0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSdSsN9Mm20SsoC1spVw5gJI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Zou dit ook mogelijk zijn voor de Tanways 600 PRO ?
Ik vind de ondersteuning in de 1e stap te sterk.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
boomsma schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:05:
Zou dit ook mogelijk zijn voor de Tanways 600 PRO ?
Ik vind de ondersteuning in de 1e stap te sterk.
Volgens mij is de Besst software alleen voor Bafeng motoren en helaas niet voor Mivice motoren ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 22:44

HenkS

Da_king alias HenkS

Zooo
Na heel wat uitzoeken en reviews kijken voor de CGO800S gekozen.
Ik had een cowboy v3, top fiets maar ik vind hem niet comfortabel genoeg. De houding is voor mij niet fijn genoeg (mijn rug is niet best), en je leunt toch meer op je polsen door je houding.
Prima om bv lekker wat rond te fietsen. Maar bv 20-30km per dag vond ik de fiets niet fijn voor en ook wat hard zonder vering.
Door de cowboy wel fan geworden van het belt driven fietsen en in 2 jaar geen onderhoud nodig gehad omdat er ook geen schakelsysteem op zit.

Nog even getwijfeld tussen de 600pro. Die vind ik wel mooier, maar ik dacht toch maar verstandig doen en voor een fiets gaan met wat meer rechtop houding.

Proefrit gaan maken op de 800 en ik was meteen overtuigd. Lichte fiets, veel standen , en ziet er ook mooi uit. Mooier dan ik dacht.

Fiets vorige week zondag besteld en afgelopen woensdag ontvangen. Dus dat was heel snel (3 dagen).

Ik heb ook meteen de fietstas van tenways besteld. De grote versie. En echt een aanrader. Waterdicht. Past een laptop perfect in en het systeem klik je zo aan je bagagedrager en hangt er stevig aan.

Meteen van delft naar Rotterdam gefietst. 16km heen en 16km terug. Standje 2 is meer dan genoeg. Soms bij een brug over of met tegenwind standje 3 maar is meer uit luiheid dan echt nodig. Je zit met standje 2 ook al zo op 25 km en harder ondersteunt de fiets niet meer.
Positief:
- mooi
- fietst enorm soepel
- goede verlichting
- batterij op te laden als die in de fiets zit of eruit gehaald is
- voorvering is fijn. Haalt net het harde gestuiter eruit
- bagage drager is top om tenways tas aan te hangen zodat ik geen rugzak omhoef.

Overigens na 32 km fietsen (heen en terug naar mijn werk) heb ik ongeveer 45% accu over. Dus in standje 2. Kun je ongeveer 60km en voor mij helemaal prima.

Nadelen: (groot woord )
- zadel is wat hard. Niet storend maar ga er denk ik toch zachtere op zetten .
- ik vind 25km per uur wat langzaam haha. Maar dat heeft iedere ebike... zou m toch wel graag opvoeren maar dat lijkt niet te kunnen.

En geen nadeel maar het schroefje waar ik mijn spatbord mee vast maak aan de fiets (voorspatbord) zijn 2 schroefjes. 1 schroefje draait door. En krijg ik niet helemaal vast. Zat ook geen ringetje bij aan 1 kant. Is dat de reden ? Iemand een idee ? Want is wel vervelend.

• robertmet1b
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Is iemand hier al in het bezit van de TENWAYS AGO T? Zo ja hoe is de rij ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_coo
  • Laatst online: 28-02-2024
Knip

[ Voor 100% gewijzigd door Notna op 18-09-2023 13:22 . Reden: Zie topicwarning mbt opvoeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trzema
robertmet1b schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:42:
Is iemand hier al in het bezit van de TENWAYS AGO T? Zo ja hoe is de rij ervaring?
Ik heb de AGO X. De enige manier is zelf een proefrit maken. Mij viel het op dat ik niet rustig kon fietsen op een snelheid lager dan 25 km/h. De motor sloeg steeds aan:uit:aan:uit:etc. Dat had de X niet.

However, your milage may vary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

HenkS schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:55:

En geen nadeel maar het schroefje waar ik mijn spatbord mee vast maak aan de fiets (voorspatbord) zijn 2 schroefjes. 1 schroefje draait door. En krijg ik niet helemaal vast. Zat ook geen ringetje bij aan 1 kant. Is dat de reden ? Iemand een idee ? Want is wel vervelend.
Bij mij ook, boutje was dol. Mail gestuurd met foto naar Tenway support en ze hebben mij gelijk 'n nieuwe schroefje gestuurd (y)

Samsung S23 Ultra

• Stef1978
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-12-2023
Hoi allemaal,
Ik heb een prachtige 600 pro ontvangen, alles dik in orde, zelf in elkaar gezet zonder problemen. Mijn vraag aan andere G600 pro gebruikers, horen jullie ook je motor zoemen tijdens het fietsen, of is hij echt helemaal fluister stil? Het is bij mij het geval in alle 3 de standen hoor. Niet heel erg storend, maar wil gewoon even weten of jullie dit ook hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Stef1978 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:33:
Hoi allemaal,
Ik heb een prachtige 600 pro ontvangen, alles dik in orde, zelf in elkaar gezet zonder problemen. Mijn vraag aan andere G600 pro gebruikers, horen jullie ook je motor zoemen tijdens het fietsen, of is hij echt helemaal fluister stil? Het is bij mij het geval in alle 3 de standen hoor. Niet heel erg storend, maar wil gewoon even weten of jullie dit ook hebben.
Ik gebruik em in stand 1, de andere zijn voor mij niet echt nodig. Ik hoor wel een heel lichte zoem bij weinig omgevingsgeluid, wanneer ik wegrij. Maar eenmaal de wind om de oren en stadsverkeer om me heen, merk ik van het gezoem niets van, alleen als ik me er heel op focus. Wanneer ik het hoor, is het niet luid of irritant te noemen. Het kan misschien nog verschillen bij omgevingstemperatuur, maar daarvoor heb ik nog te weinig ervaring mee.

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stef1978 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:33:
Hoi allemaal,
Met name bij lagere snelheden (<20 km/u, Pas 1) hoor ik de motor van de 600 Pro wel degelijk, meer dan 20 km/h minder. Wind en omgevingslawaai (stads verkeer) valt het motorgeluid minder/niet op. Fluisterstil is mijn 600 Pro niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef1978
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-12-2023
Nog een vraagje, hadden de andere 600 pro bezitters ook een langwerpige doorzichtige sticker op het frame waar de zadelpen in gaat?
Is dit alleen voor transport bedoeld, of hoort dat echt bij de fiets zelf?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-VPBRy33rmYwQrnDH-K1L0uw1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cijygsJexLCoWKH3mD3BDOyr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Stef1978 op 22-09-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@Stef1978 die zat er bij mij niet op lijkt mij alleen voor transport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Stef1978 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:21:
Nog een vraagje, hadden de andere 600 pro bezitters ook een langwerpige doorzichtige sticker op het frame waar de zadelpen in gaat?
Is dit alleen voor transport bedoeld, of hoort dat echt bij de fiets zelf?[Afbeelding]
Bij mij zit die sticker er ook op, ik laat hem er gewoon op zitten. Als bescherming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nivvle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 21:21
warp schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:17:
[...]

Zowel mijn vriendin als ik hebben een axa defender op onze 800's, dus die passen gewoon.
Mag ik vragen hoe je hem om het spatbord gekregen hebt? Ik heb een defender gekocht en er zitten bevestigingspunten op het frame maar het slot past niet om het spatbord heen (lijkt te smal, al is hij prima voor het wiel/de band

• Sander
  • Niet online
150km gereden op de CGO600 Pro en bevalt goed, na 100km met 10% over maar eens opgeladen, dat valt niet tegen! Fiets is ook lekker licht. Door het slanke design en de achter motor zien velen niet eens dat het een ebike is.

Wel de bekende ergon handgrepen erop gezet voor comfort. Ik gebruik eigenlijk alleen PAS1 en merk dat bij wind mee ik comfortabel richting 28km/u trap en bij forse wind tegen toch altijd de 25 als ondergrens zonder veel moeite. Veel bang for Buck en een top fiets voor mijn gebruik.

Dan de mindere dingen:
  • denk dat er ook een ander zadel op gaat, is wel echt hard
  • de ondersteuning, hoewel die top is voor woon werk merk ik dat ik binnen de stad eigenlijk ook altijd op 25 zit en door gebrek aan versnellingen of een lagere pas1 stand, de ondersteuning daar halveren zou voor mij prima zijn
  • QC van de fiets (zie onder)
maar de QC is niet top… fiets afgeleverd met duidelijke kromme remachijf voor, maar kon ivm weekend niet gelijk opgelost bij fietsenwinkel. Daarna gigantische kraak na 30km rond de trapas/crank. Teruggebracht en na een weekje fiets terug met nieuw Gates tandwiel, trapas en dezelfde kromme remschijf en schade op de bottom bracket omdat de monteur volgens mij een waterpomp tang gebruikt heeft.

Wat een pruts zaak is dat fietsenwinkel… nu maar een klacht indienen, dan kan in de fiets tenminste gebruiken en blijf ik niet heen en weer gaan naar die winkel. van fatsoenlijke service hebben ze ook nooit gehoord, je kan aan de telefoon alles drie keer uitleggen want de klantenservice is blijkbaar niet in staat hun aandacht bij het gesprek te houden. Ook de werkplaats is gigantisch overwerkt en wil graag helpen maar heeft geen tijd (los van de rommel waarin ze daar werken…).

TLDR: blij met de fiets en bang for buck, gefrustreerd met fietsenwinkel.nl

• danbo055
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-02 20:49
Ik wilde hier ook nog even mijn uitstekende ervaringen met de Tenways klantenservice delen. Afgelopen zondag kwam ik tot de ontdekking dat de oplader er de brui aan had gegeven halverwege een laadsessie. Er brandde geen lampje en de lader deed niets meer. Vanwege wat mindere ervaringen met Fietsenwinkel.nl waar ik m'n fiets had gekocht, net als @Sander hierboven, heb ik rechtstreeks via de mail contact opgenomen met Tenway. Daar werd me verzekerd dat dat geen probleem was en ze het voor me op zouden lossen. Op woensdag ontving ik weer een nieuw exemplaar, probleem opgelost! Overigens een ander model oplader ontvangen, voorheen was de lader niet als 'Tenways' gelabeld, nu wel.

• Rem_coo
  • Laatst online: 28-02-2024
danbo055 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:10:
Ik wilde hier ook nog even mijn uitstekende ervaringen met de Tenways klantenservice delen. Afgelopen zondag kwam ik tot de ontdekking dat de oplader er de brui aan had gegeven halverwege een laadsessie. Er brandde geen lampje en de lader deed niets meer. Vanwege wat mindere ervaringen met Fietsenwinkel.nl waar ik m'n fiets had gekocht, net als @Sander hierboven, heb ik rechtstreeks via de mail contact opgenomen met Tenway. Daar werd me verzekerd dat dat geen probleem was en ze het voor me op zouden lossen. Op woensdag ontving ik weer een nieuw exemplaar, probleem opgelost! Overigens een ander model oplader ontvangen, voorheen was de lader niet als 'Tenways' gelabeld, nu wel.
Volgensmij is er ook iets met de opladers aan de hand. Ik heb vorige week mijn fiets besteld en gekregen(direct via Tenways), en kreeg dezelfde dag als de fiets via PostNL een nieuwe lader met een mailtje dat ik diegene die bij de fiets wordt geleverd niet moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nivvle schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:24:
Mag ik vragen hoe je hem om het spatbord gekregen hebt? Ik heb een defender gekocht en er zitten bevestigingspunten op het frame maar het slot past niet om het spatbord heen (lijkt te smal, al is hij prima voor het wiel/de band
Geen idee eigenlijk, ik kreeg de fietsen volledig afgemonteerd geleverd door de FM.
Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.