FrankVW schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:58:
Hallo alle Tenways geinteresseerden
Een update van een mee-lezer. Ik heb me geregistreerd om jullie een update te geven na het volgen van deze thread, wat resulteerde in de aankopp van een Tenways CGO600 Pro.
Bedankt voor alle info allemaal, het heeft me erg geholpen.
Ik heb de fiets gekocht bij een fietsenwinkel in de buurt (15 km) die Tenways aangaf als dealer. Fantastisch geholpen. Leuk om te zien dat de FM ook erg enthousiast was over Temways, en vooral over de service.
Mijn eerste electrische fiets, en al een aantal proefritten achter de rug eerder dit jaar, ook op de dag van aankoop weer verschillende fietsen en merken getest.
Ik had op zich weinig eisen....Fiets zonder derailleur, snaar of ketting maakte me niet veel uit. Wel een frameaccu en een stoere fiets of apart design, geen telefoon nodig om de fiets te gebruiken.
Ook de 600Pro gefietst op dag van de aankoop, en dat was de eerste keer. Ik was verrast hoe soepel dat fietst. Jammer dat hij stopt bij 25km ondersteuning, hij voelt alsof hij wilt doorgaan !
Hij is redelijk makkelijk door te trappen naar 30. Ook zonder ondersteuning prima te fietsen. Met ondersteuning op 25km trap je wel veel rond, had ik liever nog een tandje zwaarder gehad.
Maar zo was er eigenlijk wel op iedere fiets wat aan te merken die ik heb getest de afgelopen maanden. En grote tours zal ik er niet vaak mee gaan maken.
Maar ik zal het in het Tenways forum bij Tenways houden....De 800S serie voelde iets te klein voor mij (zelfde fietsgevoel als de 600pro, maar dan met 5 standen, mooier display).
Doordat hij ongeveer hetzelfde kost als de 600pro en wel een verende voorvork heeft, meer rechtop zit en al een bagagedrager en een mooi achterlicht heeft...twijfelde ik nog heel even.
De AGO-T viel me een beetje tegen in het echt, daar was ik wel benieuwd naar, vandaar dat ik had gewacht met een fiets kopen, maar de 600pro werd de fiets aan het eind.
Ik ging voor de blauwe kleur op basis van de Tenways website, maar in het echt was het een andere kleur blauw dan ik verwacht had....minder mooi...
Maar ook de grijze was anders dan verwacht, en die was mooier dan ik had gedacht. Onverwachts een grijze gekocht.
Aan de fietsenmaker gevraagd of ze bekend waren met de freewheel problemen (jaja, hier op het forum geleerd!) , en of mijn fiets dat ook zou kunnen hebben.
Ze vertelden me dat ze een doosje goede freewheels hadden staan vanuit Tenways en ze alle freewheels checken en vervangen als het de verkeerde batch is. Dat scheelt dus weer.
Niet helemaal standaard gelaten.....wat is er veranderd aan de fiets ?
(De spatborden en standaard zaten al bij de fiets)
Bij aflevering:
- een bagagedrager er op, niet die van Tenways, maar een mooiere/lichtere (kwestie van smaak uiteraard)
- daar zit ook een ander achterlicht op (wat er standaard op de fiets zit snap ik echt niet, zonde)
- andere handvaten (handen te groot voor die er op zaten)
- stuurverhoger (en stuurkantel, daardoor zit ik iets rechterop, minder MTB achtig)
- ander zadel (dat was best lastig kiezen!)
- axa achterslot (moest van verzekering, een extra beter slot heb ik zelf al)
Wat komt er nog aan / besteld wordt:
- een andere bel, met een apart design als de fiets (tja, als je toch bezig bent :-) )
- stuur extender (de accessoire beugel)
- telefoonhouder (voor op die beugel)
Ik ben er blij mee. Nogmaals bedankt voor alle Tenways tips en info op dit forum.
Het heeft mij in elk geval geholpen een keus te maken.
Maar de juiste fietsenmaker is ook belangrijk. Ik ben daar echt goed geholpen.