Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

in het frame onder de accu van een CGO600 pro zit nog best veel ruimte (airtag met gemak en er kunnen nog wat wat kabels bij).
Ik denk inderdaad dat ik de grootte van die boardjes overschat.
Naja project achterspatbord met geïntegreerd achterlicht stond vandaag op het programma, maar is nu naar voren geschoven.

Even wat rondkijken en voor een convertor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Ben erg benieuwd naar ervaringen met de Ago T. Ik lees hierboven in ieder geval problemen met de accu, dat is al minder prettig.

Ik heb niet kunnen vinden wat een nieuwe accu voor de Ago T (buiten garantie) zou kosten, iemand dat kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:17
Heeft er iemand nog wat vernomen van de Tenways bakfiets / Cargo One? Is er een releasedatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkieN
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-04-2024
FrankVW schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:58:
Hallo alle Tenways geinteresseerden
Een update van een mee-lezer. Ik heb me geregistreerd om jullie een update te geven na het volgen van deze thread, wat resulteerde in de aankopp van een Tenways CGO600 Pro.
Bedankt voor alle info allemaal, het heeft me erg geholpen.
Ik heb de fiets gekocht bij een fietsenwinkel in de buurt (15 km) die Tenways aangaf als dealer. Fantastisch geholpen. Leuk om te zien dat de FM ook erg enthousiast was over Temways, en vooral over de service.
Mijn eerste electrische fiets, en al een aantal proefritten achter de rug eerder dit jaar, ook op de dag van aankoop weer verschillende fietsen en merken getest.
Ik had op zich weinig eisen....Fiets zonder derailleur, snaar of ketting maakte me niet veel uit. Wel een frameaccu en een stoere fiets of apart design, geen telefoon nodig om de fiets te gebruiken.

Ook de 600Pro gefietst op dag van de aankoop, en dat was de eerste keer. Ik was verrast hoe soepel dat fietst. Jammer dat hij stopt bij 25km ondersteuning, hij voelt alsof hij wilt doorgaan !
Hij is redelijk makkelijk door te trappen naar 30. Ook zonder ondersteuning prima te fietsen. Met ondersteuning op 25km trap je wel veel rond, had ik liever nog een tandje zwaarder gehad.
Maar zo was er eigenlijk wel op iedere fiets wat aan te merken die ik heb getest de afgelopen maanden. En grote tours zal ik er niet vaak mee gaan maken.

Maar ik zal het in het Tenways forum bij Tenways houden....De 800S serie voelde iets te klein voor mij (zelfde fietsgevoel als de 600pro, maar dan met 5 standen, mooier display).
Doordat hij ongeveer hetzelfde kost als de 600pro en wel een verende voorvork heeft, meer rechtop zit en al een bagagedrager en een mooi achterlicht heeft...twijfelde ik nog heel even.
De AGO-T viel me een beetje tegen in het echt, daar was ik wel benieuwd naar, vandaar dat ik had gewacht met een fiets kopen, maar de 600pro werd de fiets aan het eind.

Ik ging voor de blauwe kleur op basis van de Tenways website, maar in het echt was het een andere kleur blauw dan ik verwacht had....minder mooi...
Maar ook de grijze was anders dan verwacht, en die was mooier dan ik had gedacht. Onverwachts een grijze gekocht.
Aan de fietsenmaker gevraagd of ze bekend waren met de freewheel problemen (jaja, hier op het forum geleerd!) , en of mijn fiets dat ook zou kunnen hebben.
Ze vertelden me dat ze een doosje goede freewheels hadden staan vanuit Tenways en ze alle freewheels checken en vervangen als het de verkeerde batch is. Dat scheelt dus weer.

Niet helemaal standaard gelaten.....wat is er veranderd aan de fiets ?
(De spatborden en standaard zaten al bij de fiets)

Bij aflevering:
- een bagagedrager er op, niet die van Tenways, maar een mooiere/lichtere (kwestie van smaak uiteraard)
- daar zit ook een ander achterlicht op (wat er standaard op de fiets zit snap ik echt niet, zonde)
- andere handvaten (handen te groot voor die er op zaten)
- stuurverhoger (en stuurkantel, daardoor zit ik iets rechterop, minder MTB achtig)
- ander zadel (dat was best lastig kiezen!)
- axa achterslot (moest van verzekering, een extra beter slot heb ik zelf al)

Wat komt er nog aan / besteld wordt:
- een andere bel, met een apart design als de fiets (tja, als je toch bezig bent :-) )
- stuur extender (de accessoire beugel)
- telefoonhouder (voor op die beugel)

Ik ben er blij mee. Nogmaals bedankt voor alle Tenways tips en info op dit forum.
Het heeft mij in elk geval geholpen een keus te maken.
Maar de juiste fietsenmaker is ook belangrijk. Ik ben daar echt goed geholpen.
Beste FrankVW, mag ik vragen voor welke bagadrager jij hebt gekozen? Met vr gr frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkieN
Beste Tenways fietsers, binnenkort ontvang ik mijn CG0 600 pro. Ik heb deze besteld bij Fietsenwinkel.nl Ik heb veel gelezen op dit forum maar nog niets over servicepakketten. Klopt dat? De fiets is zeer onderhoudsvriendelijk dus ik twijfel over het nut van een pakket. Voor 200 euro krijg ik 3 beurten en een jaar extra garantie bovenop de standaard 2 jaar. Als ik kijk naar de losse prijzen voor onderhoudsbeurten incl klantenkorting dan komen 3 beurten op hetzelfde bedrag neer. Je hebt dan in feite 1 jaar extra garantie bij een servicepakket van 200 euro. Ik gebruik de fiets voor woon-werk van ongeveer 8 km. Wat zijn jullie gedachten hierover? Weten jullie toevallig ook wat een losse accu kost van een 600 pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-11-2023
FrenkieN schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:18:
[...]

Beste FrankVW, mag ik vragen voor welke bagadrager jij hebt gekozen? Met vr gr frank
Zeker, op de factuur staat
rear carrier TBD C-A-190 700c
Hij is erg lichtgewicht, daar ga je je over verbazen als je hem vast hebt.
En kan 25kg draag aan, en dat was bij andere opties een stuk minder.
Er kan een ander achterlicht op gemonteerd worden, wat beter is dan dat losse lampje wat je bij je nieuwe Tenways fiets krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vraag: heeft iemand ervaring met het fietsen van de 600pro in bergachtig gebied?
Gaat dit goed?
- geen warm lopen van de motor?
- geen groot vermogen verlies?
- goede ondersteuning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-05 06:34
@FrenkieN

de fietsen zijn erg onderhouds vriendelijk maar het licht er ook aan wat je zelf kan doen natuurlijk.
dingen als remblokjes vervangen riem schoonmaken etc, zal je alsnog moeten doen.
als je dat niet zelf kan/wil kan je het laten doen door hen.
onderdelen die kapot gaan kan je op koasten van tenways laten repareren dus daarvoor hoef je het niet te doen.

@boomsma ik heb geen directe ervaring met bergachtig gebied maar wel met het rijden in de duinen.
wanneer je de wat stijlere paden oprijd merk je dat de fiets er niet voor gemaakt is en dat je vermogen mist.
als je veel in de bergen rijd zou ik je de ago x aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben pas gecrasht met mn cgo600 pro. Ik dacht ik breng hem naar Kwik fit Utrecht omdat ik daar binnen een week terecht kon. Uiteindelijk staat mij fiets al meer dan een week daar. Kwik fit zei eerst dat ze het onderdeel (rechter crank) nergens konden vinden. Nadat ze mij hadden gebeld en ik vroeg of ze het bij Tenways zelf hadden geprobeerd leek het alsof dat nog niet hadden gedaan(vreemd) Een paar dagen later belde ik ze zelf en ze vertelde dat Tenways moeilijk deed om de onderdelen op te sturen, omdat ze geen dealer zouden zijn volgens Kwik fit. Vreemd toch als dit zo is, want dan laat Tenways een klant onnodig lang wachten.
Afin ik heb Tenways zelf gemailt en kreeg binnen een dag een reply met de vraag of ik de factuur en mijn adres kom geven. Ze zouden mij dan de onderdelen opsturen. Ik heb gereageerd en wacht nu nog af wat ze gaan doen. Gaan ze het me opsturen en wat worden de kosten?
Anyway ik vind het maar raar allemaal. Zijn er mensen die hun Tenways hebben laten repareren en waar? Hoe verliep het proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp1995l
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 08:59
Hallo ik heb een Tenways power bank gekocht. Het blijkt dat je daarvoor een aparte snellader voor moet aanschaffen om de powerbank op te laden. Heeft iemand hier ervaring mee, ik zou graag willen weten waar ik zo’n lader kan aanschaffen. Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkieN
FrankVW schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

Zeker, op de factuur staat
rear carrier TBD C-A-190 700c
Hij is erg lichtgewicht, daar ga je je over verbazen als je hem vast hebt.
En kan 25kg draag aan, en dat was bij andere opties een stuk minder.
Er kan een ander achterlicht op gemonteerd worden, wat beter is dan dat losse lampje wat je bij je nieuwe Tenways fiets krijgt
FrankVW, ik vind vrijwel niets op internet met deze gegevens. TBD zal Tenways bagagedrager betekenen. Op de code vind ik ook niets. Heb je evt een foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVW
FrenkieN schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:54:
[...]

FrankVW, ik vind vrijwel niets op internet met deze gegevens. TBD zal Tenways bagagedrager betekenen. Op de code vind ik ook niets. Heb je evt een foto?
Ja, in mijn post over mijn fiets staat een foto inclusief de bagagedrager. Iets terugbladeren in het topic en je komt hem tegen. Helpt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkieN
Dag FrankVW, helder. Die had ik al op mijn lijst staan. Is, zoals ik snel heb kunnen zien, de massload bagagedrager. Stuk degelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FrankVW schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

Mijn bagagedrager (Tenways) voor de 600Pro is onderweg vanuit China. Dat kan nog even duren. Kan daarop een standaard achterlicht (80 mm boutafstand) gemonteerd worden?

Update (8 augustus 23): van Tenways support een constructietekening van de rear carrier ontvangen. Daaruit blijkt dat achterlichten met boutafstand van 80- en 50mm gemonteerd kunnen worden op de bagagedrager. Bestelling achterlicht kan nu toegevoegd worden aan mijn lijst.

[ Voor 30% gewijzigd door wsmaal op 08-08-2023 15:20 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39
Mede Tenways'ers, ik heb sinds mei 2022 een CGO600 (900km op de teller nu), in het begin had ik altijd batterij ondersteuning tot 4% accu. De fiets in september 2022 aan de kant gezet en niet meer gebruikt tot enkele weken geleden. Wel netjes op 35% accu weggezet, en hij stond bij eerste keer gebruik nog netjes boven de 30% accu.

Ik ben toen rondje gaan fietsen tot de ondersteuning uitviel, dit was echter al bij 15% accu. Ik heb vervolgens de accu helemaal opgeladen een nacht, en de dag er na een lange trip gemaakt, weer stopte de ondersteuning bij 15%. Ik heb nog een paar volledige laad cycli geprobeerd echter zonder soelaas.

Is er wellicht een manier om de batterij opnieuw te kalibreren? Iemand eerder dit fenomeen al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:43
Ik wil een accessoire bestellen op de Tenways website en daar mijn Rider Points (2000x) voor inzetten. Ik krijg echter geen optie om deze in te ruilen bij het afrekenen? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 11:27
Retep2124 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:51:
Heeft er iemand nog wat vernomen van de Tenways bakfiets / Cargo One? Is er een releasedatum?
Hij komt er sowieso. Ik verwacht zelfs dit jaar nog.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-05 09:47
Ik heb zelf een 800s naar volle tevredenheid. Ik las dat er nu een power bank beschikbaar is van Tenways die in het frame gemonteerd wordt. https://www.tenways.com/products/tenways-power-bank

De power bank is 180Wh en lijkt 36 volt te leveren als ik de handleiding goed lees. Het nadeel van de power bank vind ik dat je moet opladen via USB wat een behoorlijke tijd duurt. Daarnaast is hij ook relatief duur.

Anyway… Wat ik mij realiseerde is dat de power bank gewoon direct in de batterij gestoken wordt en als het ware dus de batterij oplaadt welke dan weer de fiets aandrijft. Nou ben ik een fervent gebruiker van Makita gereedschap en heb hier een hoop accu’s voor. Deze accu’s zijn 18 volt en 5.0Ah. Dus hebben een vermogen van 90Wh. Twee van deze batterijen in serie leveren dus 36 volt met 180Wh capaciteit. Precies hetzelfde als de power bank! Als ik nou iets in elkaar knutsel met behulp van onderstaande adapter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ki9w58qyfD9r2VDmTEl2Q8LogwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCfVO37sc6zbjtRKN7omNM4Z.jpg?f=fotoalbum_large

…dan zet ik twee accu’s in serie en heb ik hetzelfde effect toch? Dan heb ik dus voor ongeveer 20 euro ook een power bank waarbij ik de accu’s makkelijk kan vervangen en deze ook binnen 30 minuten volledig op kan laden. Dat klinkt toch ideaal? Wat mis ik hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 10:07
Heeft er iemand een roddel/scoop/bericht meegekregen of er ook een Ago X gaat komen met enviolo en belt drive? Vind dat model veel mooier dan een T maar wil graag een Enviolo en belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:45
-Muncky- schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:38:
Ik wil een accessoire bestellen op de Tenways website en daar mijn Rider Points (2000x) voor inzetten. Ik krijg echter geen optie om deze in te ruilen bij het afrekenen? Iemand ervaring mee?
Ik had hetzelfde op mobiel, op desktop ging dit wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 12:29
Mijn batterij knippert rood en laadt niet meer op. Heb van tenways een nieuwe lader opgestuurd gekregen maar heb hetzelfde probleem. Is m'n accu nu dood? :/ stond slechts 380 km op de teller van m'n 600 pro

• Poetje
  • Laatst online: 23-08-2023
Goede dag,

Ik ben sinds kort in het bezit van type 800 van Tenways en heb vandaag voor het eerst (na alle stormen en regenbuien) een ritje gemaakt. ik ben zeer tevreden over deze fiets. Had een exemplaar van een familielid al eerder even mogen testen.
Ik zag wat discussie over het te plaatsen ringslot. Ik heb gekozen voor een AXA Block XXL. Dit slot is wat breder en pas keurig over de band/spatbord. Vastgeschroefd in de twee daarvoor bestemde gaten in het frame na de twee kleine boutjes daar verwijderd te hebben.
Vraag: er is een leuk fietspompje meegeleverd, maar nergens staat aangegeven of/waar je het ding kunt bevestigen aan de fiets.
Helaas ben ik nog geen bevestigingsmogelijkheid tegengekomen voor mijn bidonhouder.
Wie o wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lifeisokay
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-05 14:26
Hallo, Ik zoek wat advies om de keuze te maken tussen de Tenways CGO600pro en de CGO800S. Heeft iemand ervaring met beide? Of kan iemand toelichten waarom de één beter is dan de andere. De recensies online zijn voor beide zo positief dat het de vergelijking lastig maakt. Misschien goed om te weten, is dat ik dagelijks 2 viaducten over moet richting mijn werk maar dat lijkt mij niet steil genoeg om een probleem te vormen voor de motor, toch?
Ik hoop mij spoedig aan te kunnen sluiten bij de nederlandse tenwayers :).

[ Voor 20% gewijzigd door Lifeisokay op 10-08-2023 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVW
Lifeisokay schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:48:
Hallo, Ik zoek wat advies om de keuze te maken tussen de Tenways CGO600pro en de CGO800S. Heeft iemand ervaring met beide? Of kan iemand toelichten waarom de één beter is dan de andere. De recensies online zijn voor beide zo positief dat het de vergelijking lastig maakt. Misschien goed om te weten, is dat ik dagelijks 2 viaducten over moet richting mijn werk maar dat lijkt mij niet steil genoeg om een probleem te vormen voor de motor, toch?
hier had ik dezelfde twijfel. 800 had een verende voorvork en een mooier display en alvast een bagagedrager met licht. Maar....hij was er alleen in damesmodel en in 1 maat. Ik ging voor een maatje groter 600Pro uiteindelijk, bagagedrager los gekocht.
Ik had op de 800 meer een tourfiets gevoel, iets saaier, de 600pro was wat stoerder vond ik.
Maar ja....dat is alleemaal erg persoonlijk...aan de techniek (op de voorvork na) hetzelfde, dus succes !

• FrankVW
Thomasvt schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:46:
[...]

Ik had hetzelfde op mobiel, op desktop ging dit wel
en anders even chatten met de Tenways servicedesk, ik heb al verschillende vragen daar voorgelegd en werd prima geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Lifeisokay schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:48:
Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik wilde in eerste instantie gaan vor de CGO800S, vooral vanwege de zithouding die net wat minder sportief is dan de CGO600pro. Ik houd van wat meer rechtop zitten, hoe meer ik voorover gebogen zit, hoe meer last van mij rug.

Uiteindelijk getest maar het werd me zelfs met evt modificaties afgeraden met mijn lengte (1.92m).

Toch maar op het advies afgegaan en voor de grootste maat van de 600 pro gegaan en geen spijt van. Stuur wat aangepast (het stuur van de 800s erop gemonteerd, en zoveel mogelijk 'rechtop' waardoor ik voor mij een prima zithouding heb.

Over de 800 kan ik niet oordelen maar moet iig naar mijn werk een pittige viaduct over en dat gaat zonder problemen. Moet je overigens wel al op snelheid zijn als je er aan begint want uit stilstand een helling op gaat toch nog wel met wat eigen spierkracht gepaard ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 10:57
Hoe doet de 600 het op kasseien zo zonder verende voorvork?
Dat vond ik op de cowboy echt lastig aan mijn handen en armen.

• ricknr9
@daflux ik kan het zeker niet aanraden als je daar veel over rijd is de ago x misschien wat meer voor je.

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05 13:33
Iemand goede ervaringen met de Tenways cgo800S?

Sta op het punt om er 1 te kopen voor mijn vrouw, ze heeft nu een RAP 8 Axis met 90Nm Bosch middenmoter en 8 versnellingen, met accu achterop uit 2017. 29kg.

Ze wil iets lichters en wendbaarder. De Tenways wel proefrondjes gereden binnen bij fietsenwinkel nl, maar dat is slechts vlak en geen tegenwind.

Vraag me af of ze de versnellingen gaat missen voor een helling, brug op, rondje utrechtse heuvelrug. Kan de motor dat goed aan? ANWB gaf aan in hun test dat dit minpunt is van de achterwielmotor.

https://www.anwb.nl/fiets...test-2023/tenways-cgo800s

Iemand ervaringen met de fiets op dit gebied?

Hoor graag,
grt skywalker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@sky_walker hoewel ik geen cgo880s heb maar een cgo 600 pro is de aandrijving het zelfde dus ik kan er wel wat over zeggen. Versnellingen is echt persoonlijk zelf mis ik ze niet en ik fiets (helaas) vaak genoeg met tegen wind. Naar mijn mening ga je ze pas missen als je juist wat harder rijd (boven de 30km). De cgo modellen zijn gemaakt als stads fiets. Je kan er prima ook op touren dit doe ik ook. Heuvels kan wel wat lastiger worden maar niet onmogelijk. Denk dat de vraag daar zit of je het erg vind dan geen 25km/h te kunnen halen ☺️

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05 13:33
ricknr9 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:05:
@sky_walker hoewel ik geen cgo880s heb maar een cgo 600 pro is de aandrijving het zelfde dus ik kan er wel wat over zeggen. Versnellingen is echt persoonlijk zelf mis ik ze niet en ik fiets (helaas) vaak genoeg met tegen wind. Naar mijn mening ga je ze pas missen als je juist wat harder rijd (boven de 30km). De cgo modellen zijn gemaakt als stads fiets. Je kan er prima ook op touren dit doe ik ook. Heuvels kan wel wat lastiger worden maar niet onmogelijk. Denk dat de vraag daar zit of je het erg vind dan geen 25km/h te kunnen halen ☺️
We gaan er niet mee de alpen in, meer een heuvel hier en daar, een brug, etc. Ze gaat zowieso geen 25 km/uur fietsen de hele tijd. Ze vond de trapondersteuning wel heel prettig bij testrit binnen en miste de versnellingen niet. Dat was wel vlak natuurlijk.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat ik me afvraag; wat is het koppel van de 600 pro?
Ik lees 35 nm, 40 nm en 60 nm .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXyTz_rO8tTnidkCDTydqBx_am0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U6obUdo59fX6ArwQj4jKInnp.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xta428H6To7-uVUV6Y2XvhESk50=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YUuFpg1aL4hgPb3onj7fgCUU.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpKElS-nMi2E9_PXUXE5Ch3kZNI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GPLklHNtsC8hsPS6CR7P0hJM.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJXKnD0lqJtfdNn19e4a2Vkj5sE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ql0S5TF6edw3t5lF9bBSuooo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door boomsma op 10-08-2023 21:37 . Reden: Printscreens toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@sky_walker dan zal ik niet zo bang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39
Razer schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:41:
Mede Tenways'ers, ik heb sinds mei 2022 een CGO600 (900km op de teller nu), in het begin had ik altijd batterij ondersteuning tot 4% accu. De fiets in september 2022 aan de kant gezet en niet meer gebruikt tot enkele weken geleden. Wel netjes op 35% accu weggezet, en hij stond bij eerste keer gebruik nog netjes boven de 30% accu.

Ik ben toen rondje gaan fietsen tot de ondersteuning uitviel, dit was echter al bij 15% accu. Ik heb vervolgens de accu helemaal opgeladen een nacht, en de dag er na een lange trip gemaakt, weer stopte de ondersteuning bij 15%. Ik heb nog een paar volledige laad cycli geprobeerd echter zonder soelaas.

Is er wellicht een manier om de batterij opnieuw te kalibreren? Iemand eerder dit fenomeen al eens meegemaakt?
Nobody? Er moet toch wel een manier zijn om de batterij te herkalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 11:27
Valyx_ schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:40:
Heeft er iemand een roddel/scoop/bericht meegekregen of er ook een Ago X gaat komen met enviolo en belt drive? Vind dat model veel mooier dan een T maar wil graag een Enviolo en belt.
Helaas zit dit niet in de pipeline.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:33
Gister de cgo800s opgehaald. Mijn vrouw naar huis gefietst en was zeer te spreken, stand 1 meer dan voldoende ondersteuning naar de 25 km/h op vlakke wegen (Zoetermeer). Thuis gekomen aan de lader gehangen en in een paar uurtjes opgeladen. Vanmiddag gaan we een langer stukje fietsen bij beter weer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:44:
Statistiek

Ik heb nu 1050km gefietst op mijn CGO 600 Pro en nog genoeg lading om (makkelijk) de 1100km te halen. Volgens het display heeft mijn accu nu 16 cycles gehad, waarmee ik uitkom op 1100km/16= 68,75km per lading.
Ik zit nu op 2020km, nog voldoende lading om richting de ~2090km te gaan en 30 cycles. Dus 2090km/30=69,7km per lading. Vrij constant dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 12-08-2023 10:35 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 10:07
momenol schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:02:
[...]

Helaas zit dit niet in de pipeline.
Jammer. Ben ondertussen wel klaar met ketting poetsen en smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-11-2023
kaandorp schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:04:
Ik heb zelf een 800s naar volle tevredenheid. Ik las dat er nu een power bank beschikbaar is van Tenways die in het frame gemonteerd wordt. https://www.tenways.com/products/tenways-power-bank

De power bank is 180Wh en lijkt 36 volt te leveren als ik de handleiding goed lees. Het nadeel van de power bank vind ik dat je moet opladen via USB wat een behoorlijke tijd duurt. Daarnaast is hij ook relatief duur.

Anyway… Wat ik mij realiseerde is dat de power bank gewoon direct in de batterij gestoken wordt en als het ware dus de batterij oplaadt welke dan weer de fiets aandrijft. Nou ben ik een fervent gebruiker van Makita gereedschap en heb hier een hoop accu’s voor. Deze accu’s zijn 18 volt en 5.0Ah. Dus hebben een vermogen van 90Wh. Twee van deze batterijen in serie leveren dus 36 volt met 180Wh capaciteit. Precies hetzelfde als de power bank! Als ik nou iets in elkaar knutsel met behulp van onderstaande adapter:
[Afbeelding]

…dan zet ik twee accu’s in serie en heb ik hetzelfde effect toch? Dan heb ik dus voor ongeveer 20 euro ook een power bank waarbij ik de accu’s makkelijk kan vervangen en deze ook binnen 30 minuten volledig op kan laden. Dat klinkt toch ideaal? Wat mis ik hier? :)
Ben heel benieuwd of dat gaat werken.
Wat kost een reserve accu eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eeltje69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-11-2023
danny1909 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:38:
Gister de cgo800s opgehaald. Mijn vrouw naar huis gefietst en was zeer te spreken, stand 1 meer dan voldoende ondersteuning naar de 25 km/h op vlakke wegen (Zoetermeer). Thuis gekomen aan de lader gehangen en in een paar uurtjes opgeladen. Vanmiddag gaan we een langer stukje fietsen bij beter weer.....
Echt een fantastische fiets.
Op vakantie een e-bike gehuurd maar blij dat thuis een Tenways staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 20:48
kaandorp schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:04:

[Afbeelding]

Ik denk dat een constructie met 2 accu's in serie en een tenways aansluiting best gaat werken. Je hebt alleen een foutje in de berekening, als je de accu's in serie zet verdubbeld het voltage maar niet het vermogen dus je krijgt 36v en 90wh. De tenways powerbank is natuurlijk een wat nettere oplossing maar als je de accu's hebt liggen waarom niet proberen.
Persoonlijk zou ik een extra accu voor de tenways 800s kopen (399,-) die 374wh levert. Dan heb je altijd een volle accu liggen en als je echt een lange rit maakt neem je die extra accu mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
sky_walker schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:31:

Ze wil iets lichters en wendbaarder. De Tenways wel proefrondjes gereden binnen bij fietsenwinkel nl, maar dat is slechts vlak en geen tegenwind.
Sowieso steeds buiten testen. Heb ik ook gedaan. Nog steeds niet ideaal want echt ver kan je niet, maar veel beter dan een niet representatief stukje op een gepolijste beton vloer binnen ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:44

XanderDrake

Build the future!

boomsma schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:41:
Wat ik me afvraag; wat is het koppel van de 600 pro?
Ik lees 35 nm, 40 nm en 60 nm .

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De fabrikant zal het toch wel het beste weten?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-05 09:47
anjaniki schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:41:
[...]
...Je hebt alleen een foutje in de berekening, als je de accu's in serie zet verdubbeld het voltage maar niet het vermogen dus je krijgt 36v en 90wh...
Je hebt helemaal gelijk P = U x I natuurlijk :). Nou ik heb er ook wel 4 liggen, dus twee in serie en die parallel dan maar :)

Ik ga het eens proberen. Voor een paar euro zijn de onderdelen bij AliExpress te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVW
kaandorp schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Je hebt helemaal gelijk P = U x I natuurlijk :). Nou ik heb er ook wel 4 liggen, dus twee in serie en die parallel dan maar :)

Ik ga het eens proberen. Voor een paar euro zijn de onderdelen bij AliExpress te bestellen.
Lijkt me interessant om te zien wat je gaat bouwen en hoe het werkt. Niet dat ik het ook wil, maar ik vind het leuk om creatieve, vernieuwende ideeën te zien, en als die worden toegepast op iets wat ik ook heb is dat des te leuker ! Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:30
anjaniki schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:41:
[...]
Ik denk dat een constructie met 2 accu's in serie en een tenways aansluiting best gaat werken. Je hebt alleen een foutje in de berekening, als je de accu's in serie zet verdubbeld het voltage maar niet het vermogen dus je krijgt 36v en 90wh.
Wh is een eenheid voor energie, niet voor vermogen (dat is W).
De verdubbeling is dus wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 13:42
Na lang wikken en wegen, toch besloten een Tenways CGO600 pro te bestellen. Erg benieuwd hoe de ervaring is, aangezien ik van een VanMoof S3 kom, maar ik denk zelf dat het een upgrade is tov de S3. Wel vraag ik me af hoe de levering is, aangezien ik gister heb besteld. wanneer kan ik deze eventueel verwachten? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
fredpret schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:48:
Na lang wikken en wegen, toch besloten een Tenways CGO600 pro te bestellen. Erg benieuwd hoe de ervaring is, aangezien ik van een VanMoof S3 kom, maar ik denk zelf dat het een upgrade is tov de S3. Wel vraag ik me af hoe de levering is, aangezien ik gister heb besteld. wanneer kan ik deze eventueel verwachten? Iemand daar ervaring mee?
Heb je bij Tenways zelf besteld? dan gaat dat meestal vrij vlot. Binnen een week of 2 heb je hem wel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ben trouwens heel benieuwd naar je ervaring tov de S3!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
damiii schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Heb je bij Tenways zelf besteld? dan gaat dat meestal vrij vlot. Binnen een week of 2 heb je hem wel in huis.
Zeker, heb zelfs net een email gekregen dat de fiets binnen 2 dagen verzonden zal worden. Als dat vanuit Nederland gebeurt, verwacht ik hem eigenlijk vrijdag of van het weekend.

Ben zelf ook erg benieuwd naar de verschillen, wellicht ga ik de versnellingen wel missen die ik op de S3 heb, maar ben eigenlijk altijd wel liefhebber geweest van singlespeed fietsen. Icm belt drive denk ik dat dit wel een erg fijn verschil zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-10-2024
fredpret schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

Zeker, heb zelfs net een email gekregen dat de fiets binnen 2 dagen verzonden zal worden. Als dat vanuit Nederland gebeurt, verwacht ik hem eigenlijk vrijdag of van het weekend.

Ben zelf ook erg benieuwd naar de verschillen, wellicht ga ik de versnellingen wel missen die ik op de S3 heb, maar ben eigenlijk altijd wel liefhebber geweest van singlespeed fietsen. Icm belt drive denk ik dat dit wel een erg fijn verschil zal zijn.
Zelf ook een S3 gehad, de versnellingen mis ik niet. Ik vond wel de boostknop op de VanMoof erg leuk.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 16:35
fredpret schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:48:
Gisteren proefrit gemaakt op 600 pro en heb nu ook een VanMoof S3. Voelde zeer zeker niet als een upgrade.

Voelde me minder stevig op de weg liggen en fiets oogt fragiel. Handvatten voelde niet zo prettig een ook wat ielig waardoor ik na 6 km al pijn aan handen had. Bediening op stuur is net niet logisch want ik moet om ondersteuning te wisselen mij hand loshalen van stuur terwijl het me logischer lijkt om dit te kunnen met beide handen aan stuur. Heuvel (Zuid-Limburg) op merk je dat motor tekort komt en je zelf meer aan de bak moet om op eigen kracht boven te komen.

Op zich werkt de ondersteuning prettig en fiets hij niet verkeerd. Ook nog kort rondje gemaakt op de Ago T en dat voelde wel al wat robuuster qua fiets.

Voor mij is Tenways het nu (nog) niet.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 08:58

S1W

Ik heb een AGO X, maar wil er graag een verstelbare stuurpen op gaan zetten. Heeft iemand een linkje ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjB2fF6YA9MsBoOgvci0EHTNgzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJUB1PN9mV1I4NNpRWoKzJOK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door S1W op 17-08-2023 18:23 . Reden: Maat gevonden ]

• fredpret
Delirius schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:38:
[...]

Voelde me minder stevig op de weg liggen en fiets oogt fragiel. Handvatten voelde niet zo prettig een ook wat ielig waardoor ik na 6 km al pijn aan handen had. Bediening op stuur is net niet logisch want ik moet om ondersteuning te wisselen mij hand loshalen van stuur terwijl het me logischer lijkt om dit te kunnen met beide handen aan stuur. Heuvel (Zuid-Limburg) op merk je dat motor tekort komt en je zelf meer aan de bak moet om op eigen kracht boven te komen.

Op zich werkt de ondersteuning prettig en fiets hij niet verkeerd. Ook nog kort rondje gemaakt op de Ago T en dat voelde wel al wat robuuster qua fiets.

Voor mij is Tenways het nu (nog) niet.
Qua stevigheid geloof ik je best, de Tenways is ook een stuk lichter ten opzichte van de S3. Handvatten ga ik vervangen evenals de pedalen, dat zou wel een groot verschil moeten maken. Woon zelf in Amsterdam en de enige heuvels die ik moet pakken zijn bruggen, dat lijkt me zelf wel te overzien. De ondersteuning en fietspositie ligt mij erg, maar ik heb ook nog geen testrit gemaakt. Ik denk dat het een kwestie van wennen zal zijn, al ben ik wel erg enthousiast om de fiets te ontvangen. Gister DHL mailtje gekregen, dus morgen wel binnen lijkt me .

• Lifeisokay
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-05 14:26
Heeft iemand toevallig een aanrader voor een goed (ketting)slot voor de CGO800S?
Voor de verzekering zoek ik er een van ART-2 of ART-3 maar ik weet niet welke lengte het beste is in de praktijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Delirius schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:38:
[...]

Bediening op stuur is net niet logisch want ik moet om ondersteuning te wisselen mij hand loshalen van stuur terwijl het me logischer lijkt om dit te kunnen met beide handen aan stuur.
Dat is makkelijk te verhelpen; het bedieningspaneel kun je plaatsen waar je wilt. Je kunt 'm bijvoorbeeld strak tegen je handvat plaatsen waardoor je met je duim van ondersteuning kunt wisselen zonder je handvat los te laten :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVW
Gizz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:27:
[...]

Dat is makkelijk te verhelpen; het bedieningspaneel kun je plaatsen waar je wilt. Je kunt 'm bijvoorbeeld strak tegen je handvat plaatsen waardoor je met je duim van ondersteuning kunt wisselen zonder je handvat los te laten :)
Daar zat hij al bij mij vanaf het begin, ik hoef mijn handen zeker niet van het stuur af te halen. PS ik heb inderdaad meteen de handvatten vervangen, goed idee !

• fredpret
Net mail gekregen van support dat de levering van de fiets er aan komt, maar ik niet de oplader mag gebruiken vanwege een mankement. Ik krijg een extra nagestuurd. Iemand dat ook ervaren? En zo ja, heb je dan stiekem toch de originele oplader gebruikt? Ik wil wel dit weekend gaan fietsen, maar dat gaat lastig als je de fiets niet mag opladen met de huidige lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomOo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-12-2023

Sta op het punt om er 1 te kopen voor mijn vrouw, ze heeft nu een RAP 8 Axis met 90Nm Bosch middenmoter en 8 versnellingen, met accu achterop uit 2017. 29kg.

Vraag me af of ze de versnellingen gaat missen voor een helling, brug op, rondje utrechtse heuvelrug. Kan de motor dat goed aan? ANWB gaf aan in hun test dat dit minpunt is van de achterwielmotor.

Hoor graag,
grt skywalker.
=> Wij hebben sinds vorige week 2 x een CGO800S en ze bevallen uitstekend!

Aangezien jouw vrouw juist ook "iets lichters en wendbaarders wil" het volgende:

Op deze CGO800S voelt mijn vrouw zich nu veel zekerder, wendbaarder en veiliger dan op haar vorige Leopard eBike. Dit komt o.a. door het lagere gewicht, maar ook het formaat en zeker het niet meer hoeven schakelen. Alle aandacht bij het verkeer en niet hoe je je aandrijving moet regelen ;-)

Wij rijden regelmatig een fietsbrug op en dan ipv in standje 1 soms in standje 2.
Stand 1 is ook voldoende om omhoog te komen, maar dan gaat de snelheid wel iets omlaag.
Standje 2 (of hooguit 3) geeft dan net iets meer ondersteuning en dan blijft de snelheid mooi boven de 20-22 km/u (als je dat wilt ;--)

Wij waren eerst ook wat bevreest voor het heuvel/brug werk, maar nog geen minpunt op dat vlak mee hoeven maken.
Uiteraard is de ondersteuning van een 40Nm motor in het achterwiel wel (behoorlijk) wat minder dan een 90 Nm middenmotor, maar voor ons voldoet dit prima. Ik zou zeggen, zoek een dealer op en maak een proefrit met wat bruggen of tunnels (met fietspad onder de weg door) om zelf te ervaren hoe een helling wordt overwonnen.

Suc6 met kiezen, Tom

[ Voor 8% gewijzigd door TomOo op 17-08-2023 14:03 . Reden: Extra alinea over verschil 40 Nm / 90 Nm motor. ]

• TomOo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Lifeisokay schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:13:
Heeft iemand toevallig een aanrader voor een goed (ketting)slot voor de CGO800S?
Voor de verzekering zoek ik er een van ART-2 of ART-3 maar ik weet niet welke lengte het beste is in de praktijk.
Wij hebben zelf de AXA Block XXL gemonteerd (met ketting erbij). Past perfect!
Ook zijn de AXA Defender en AXA Imenso Large al regelmatig genoemd in dit topic als zijnde (wel degelijk) te passen op de CGO800S. Maar let iid wel op de iets dikkere banden tov standaard fietsen.

Zoek maar eens op "AXA" hierboven.

[ Voor 7% gewijzigd door TomOo op 17-08-2023 14:17 . Reden: AXA Imenso Large toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das Witchen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-02 21:08
fredpret schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:45:
Net mail gekregen van support dat de levering van de fiets er aan komt, maar ik niet de oplader mag gebruiken vanwege een mankement. Ik krijg een extra nagestuurd. Iemand dat ook ervaren? En zo ja, heb je dan stiekem toch de originele oplader gebruikt? Ik wil wel dit weekend gaan fietsen, maar dat gaat lastig als je de fiets niet mag opladen met de huidige lader.
Ik heb inderdaad hetzelfde bericht gekregen van Tenways.
Vanmorgen heb ik de mail gekregen van de koerier dat mijn Ago X vandaag tussen 08:00 en 11:00 geleverd word, ook word de oplader vandaag bezorgd tussen 12:30 en 15:30 door Post NL.

Ik hoop dat ook jou extra lader op tijd word geleverd.
Ik zou het zelf niet aandurven de meegeleverde lader te gebruiken, ze geven duidelijk aan de meegeleverde lader niet te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankVW
Das Witchen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:01:
[...]

Vanmorgen heb ik de mail gekregen van de koerier dat mijn Ago X vandaag tussen 08:00 en 11:00 geleverd word, ook word de oplader vandaag bezorgd tussen 12:30 en 15:30 door Post NL.

Ik zou het zelf niet aandurven de meegeleverde lader te gebruiken, ze geven duidelijk aan de meegeleverde lader niet te gebruiken.
Ik heb zojuist Tenways Support even gemaild en gevraagd of mijn lader (fiets en lader paar weken terug ontvangen) misschien ook een issue heeft, en of ik op een of andere manier kan checken of mijn lader ook uit een verkeerde batch is. wordt vervolgd !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
Das Witchen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:01:
[...]

Dan ben ik niet de enige, heb gisteravond een PostNL mail gekregen voor de lader. Daarnaast ook vernomen dat de spatborden en standaard geleverd worden met de fiets, dus dat is ook fijn om te weten.

Ziet er naar uit dat ik een complete fiets vandaag kan verwachten en moet wel zeggen dat qua service ik aardig onder de indruk ben. Proactief en goeie communicatie, dat is een verademing. Vandaag dus lekker bouwen en hopelijk vanavond even de weg op. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
fredpret schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:51:
[...]

Dan ben ik niet de enige, heb gisteravond een PostNL mail gekregen voor de lader.
Je bent wel de eerste waarvan ik lees dat je de lader van de 600Pro niet moet gebruiken.
fredpret schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
wsmaal schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:27:
[...]

Je bent wel de eerste waarvan ik lees dat je de lader van de 600Pro niet moet gebruiken.

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OosXCyWayOMEOmJKzCUtOsnPQnA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XD8MRtX4YhQ11Ce9Tgg7SmNm.png?f=user_large
Zie hier de bijgaande tekst. Heb de fiets in de tussentijd in elkaar kunnen zetten, ging een stuk makkelijker dan ik dacht. Fiets gaat alleen niet aan, dus het is wachten op de lader. Ben erg benieuwd in ieder geval. Zal later wel mijn fiets ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
@fredpret Komt de fiets dan aan met een volledig lege accu?

Dat is eigenlijk best jammer; voor de accu ook helemaal niet fijn om compleet leeg uitgeleverd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
robbvdb schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:59:

Dat is eigenlijk best jammer; voor de accu ook helemaal niet fijn om compleet leeg uitgeleverd te worden.
Dat durf ik niet te zeggen, de fiets gaat niet aan en ik wil hem ook niet aan de lader stoppen aangezien de nieuwe nog niet geleverd is, dat kan elk moment gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matjans
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9ZY6VEXS4aqWJ7cpgEeQxycJVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmN5I7SIjVaKI4sQsf0gcP14.jpg?f=fotoalbum_large

Blij!

Wat er tijdens het nemen van de foto niet op zat en nu wel,
- een AXA XXL art 2 slot, zitten montage gaatjes (met schroefdraad) in het frame, 2 korte rvs boutjes en een drupje locktite blauw, vast.
- Standaard geenideewelkmerk pannier tas.
- houder voor telefoon die ik nog had maar vervangen dient te worden, zit nu scheef (en dat is geen gezicht).

Als je hem zelf in elkaar zet wel even *ALLE* boutjes en moertjes en schroefjes nalopen, er zaten er bij mij wat los (zo viel mijn trapper met het zwengelstuk er halverwege tweede rit af, gelukkig had ik gereedschap bij me).

Ik heb geen eerdere ebike ervaring en kan dus weinig vergelijken, maar ik vind m lekker fietsen. Wel een paar opmerkingen.

- Vering in de zadelpin is prut (te vervangen door parallellogram ding)
- Zoals als gezegd, goed *alles, alles* nalopen met een inbusje, er zit eea niet zo vast als het zou moeten zitten
- Persoonlijk vind ik de handgrepen op het stuur wat onprettig (plastic rubber), vervangen door iets beters.
- Verlichting voor is "leuk om gezien te worden" maar om in het donker in het bos wat te kunnen zien is het absoluut onvoldoende.
- Cadans in hoogste versnelling is nog vrij snel bij 25km, zeker als ik vergelijk met standaard Shimano naaf van mn (hele) oude Gazelle.

Verder voelt hij redelijk degelijk aan.

[ Voor 62% gewijzigd door matjans op 18-08-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matjans
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
robbvdb schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:59:
De accu van mijn AGO T zat rond 60% toen hij aankwam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fredpret
De eerste 10 kilometer zitten erop. Het is wel een tikkeltje anders dan de S3, maar zeker geen downgrade. Ondersteuning voelt natuurlijk, zelfs boven de 25 km/u vond ik het erg fijn fietsen. Dat was bij de S3 wel anders, aangezien je daar echt voelde dat de ondersteuning stopte. De houding van het fietsen wel iets te veel voorover gebogen, denk dat ik het stuur anders moet zetten, er zat iets te veel druk op de polsen. Voor de rest ben ik er erg over te spreken, simpele fiets om van A naar B te rijden, maar ik ben tot dusver wel tevreden met de aankoop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Das Witchen
Vanmiddag dat ik thuis kwam ben ik direct begonnen met de fiets in elkaar te zetten, een fluitje van een cent!
Ik had net de fiets klaar en toen kwam de 2de acculader aan via de post, precies op tijd dus!
Even de eerste keer tot 100% opgeladen zoals aanbevolen, daarna een heerlijk stuk gefietst.

Ik heb toegevoegd aan de fiets:
- AXA Ringslot Imenso Large 75mm Zwart ART-2 keurmerk
- ABUS Ivy Chain 9210 kettingslot ART-3 (110cm)
- Knog Scout Fietsalarm en Locator
- Urban Iki Junior Fietszitje Bincho Black

Tijdens de testrit in de winkel vond ik het stuur erg breed en nu na wat kilometers gefietst te hebben ben ik er zeker over uit om een ander stuur te monteren.
Het word waarschijnlijk de:
- Ergotec Stuurbocht Climber Ø25.4mm 60cm 39° Staal Zwart

Eerste indruk: een heerlijke fiets, hij fiets erg vloeiend en houd totaal niet in boven de 25km/h, met gemak trapte ik 30 / 32km/h. Ook met het display uit, dus zonder ondersteuning trap je erg licht en gemakkelijk!
Als ik wat meer kilometers heb gemaakt zal ik nog eens mijn ervaringen delen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Slb4bM93RnRrMNdKkwk-EJrkx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12LP97yNtr5eku0UUcW2zvVF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Das Witchen op 18-08-2023 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 08:58

S1W

Das Witchen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:00:

Tijdens de testrit in de winkel vond ik het stuur erg breed en nu na wat kilometers gefietst te hebben ben ik er zeker over uit om een ander stuur te monteren.
Ik heb gisteren mijn stuur aan beide kanten 5cm ingekort en er een verstelbare stuurpen op gezet, werkt ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

mayhem

De AGO X hier inmiddels een paar weken in bezit. Helemaal blij mee, behalve met de afmetingen (dikte) van de bagagedrager, daar past geen Vaude, Ortlieb tas op met hun systeem. Wie heeft er tips voor een goed makkelijk afneembaar zijtassen mechanisme voor deze fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is er ergens een roadmap oid van tenways voor evt nieuwe modellen? Ik denk dat een CGO800 of ago X best passen bij mijn gebruik maar die vallen af door of beperking van alleen dames model (vind ik er persoonlijk echt niet uit zien voor een man) of derailleur en bijbehorend onderhoud… een CGO800 in mannen model zou dan de mooie middenweg zijn als commuter (deels stad deels buitengebied)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03:29

Hoor graag,
grt skywalker.
Goed gaan testen want toen ik langere tijd op een Tenways singlespeed fietste ging ik wel degelijk de versnellingen missen. Bij hellingen maar vooral op langere rechte stukken. Dan heb je geen keuze in cadans en ook bij hogere snelheden dan 25 km/u ben je overgeleverd aan de standaardoverbrenging. Verre van ideaal, vind ik.
De achtermotor geeft geen problemen bij korte hellingen maar steilere en lange dat kan problematisch worden, zeker als de temperaturen hoog liggen. Dan ligt oververhitting op de loer en houdt het ding ermee op. Ook op een helling stoppen en dan weer gangmaken is niet altijd makkelijk. Het is echt een stadsfiets waar je niet makkelijk rustig op kunt fietsen omdat je altijd in zijn 'zes' rijdt en er geen lagere ondersteuningsmodus is, ik vond het een groot nadeel. De fietsen hebben geen eco-modus en je kunt niets zelf aanpassen.

Mensen die overigens een AGO X op het oog hebben: kijk dan ook eens naar Cube of vergelijkbaar merk, desnoods een 2022 model. Best wat dealers hebben nog voorraden/aanbiedingen. Voor hetzelfde geld of iets meer heb je dan een A-merk fiets met Bosch Performance Line (eventueel smart), regelmatig een grotere accu van 625 Wh, betere afwerking en componenten en wellicht een meer Europees product. Zelfde geldt voor de AGO T. Voor beide zijn er mogelijk alternatieven, de actieradius is niet denderend voor de 500 Wh accu die erin zit en de motor stopt al vroeg.
Momenteel vind ik Tenways fietsen vaak niet meer zo'n goede deal.

[ Voor 3% gewijzigd door neb0 op 20-08-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Ik vraag me af of de carbon riem van de 600 Pro de juiste spanning heeft. Ik kan de riem ongeveer 1,5 cm indrukken, maar als ik harder druk tot 2 cm (inmiddels 250 km gereden).

Met de carbon drive app lopen de metingen sterk uiteen. Het gemiddelde is 62 Hz, maar er zijn meetreeksen die veel lager zijn (klopt beter met de ruim 1.5 cm speling). Volgens de plaatselijke Tenways-dealer is de carbon riem in de fabriek veel te slap afgesteld.

Heeft iemand de spanning van de carbon riem op de CGO 600Pro aangepast (moeten aanpassen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:33
Hallo beste medefietsers,
Ik zit enorm te dubben om een tenways te kopen, maar twijfel aan cgo600 of de cgo600pro en dan weer aan 2de hands of nieuw, een 2de hands kost 1000 euro een nieuwe 1500 tegen de tijd dat je klaar bent met extra dingen zoals handvaten slot+ketting en achterlicht. Maar dan zou je ook al richting de 600pro kunnen voor dat geld.
Ik fiets niet gek veel en het is voornamelijk om naar me ouders te gaan ~ 15km verderop. En mis voor rond het dorp dingen te halen. Zou ik gewoon dan voor 2de hands gaan gezien de prijs of toch meer investeren voor lange termijn? Hoor graag wat jullie mening hier over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 24-05 15:13
Ben zelf voor een cgo600pro gegaan, bijna blind besteld, toch maar eerst gaan testen bij een fietsenmaker.

Wat een voordeel is voor de pro is de uitneembare accu, je hoeft deze niet in de fiets op te laden. Voor mij een dingetje. Kwalitatief is de lak iets beter en je krijgt metalen spatborden. Maar wel tegen een meerprijs waarvan je moet bepalen of het het je waard is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

mayhem

mayhem schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:07:
De AGO X hier inmiddels een paar weken in bezit. Helemaal blij mee, behalve met de afmetingen (dikte) van de bagagedrager, daar past geen Vaude, Ortlieb tas op met hun systeem. Wie heeft er tips voor een goed makkelijk afneembaar zijtassen mechanisme voor deze fiets?
Inmiddels van Tenways te horen gekregen dat ze een nieuwe bagagedrager aan het ontwerpen zijn, en zodra deze beschikbaar is zal ik deze bezorgd krijgen. Fijn dat ze luisteren naar de feedback van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:38
Das Witchen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:00:
Vanmiddag dat ik thuis kwam ben ik direct begonnen met de fiets in elkaar te zetten, een fluitje van een cent!
Ik had net de fiets klaar en toen kwam de 2de acculader aan via de post, precies op tijd dus!
Even de eerste keer tot 100% opgeladen zoals aanbevolen, daarna een heerlijk stuk gefietst.

Ik heb toegevoegd aan de fiets:
- AXA Ringslot Imenso Large 75mm Zwart ART-2 keurmerk
- ABUS Ivy Chain 9210 kettingslot ART-3 (110cm)
- Knog Scout Fietsalarm en Locator
- Urban Iki Junior Fietszitje Bincho Black

Eerste indruk: een heerlijke fiets, hij fiets erg vloeiend en houd totaal niet in boven de 25km/h, met gemak trapte ik 30 / 32km/h. Ook met het display uit, dus zonder ondersteuning trap je erg licht en gemakkelijk!
Als ik wat meer kilometers heb gemaakt zal ik nog eens mijn ervaringen delen.[Afbeelding]
Ik heb vorige week ook de AGO X besteld, maar ik dacht dat er geen ringslot op paste. Bij jou is dat zo te zien wel gelukt. Moet je nog ergens rekening mee houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Das Witchen
Lixis schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Ik heb vorige week ook de AGO X besteld, maar ik dacht dat er geen ringslot op paste. Bij jou is dat zo te zien wel gelukt. Moet je nog ergens rekening mee houden?
Het AXA Ringslot Imenso Large past er echt net aan op, het slot zit wel omgekeerd gemonteerd omdat je aan de achterzijde van het frame het slot plaatst.
Maar je hoeft verder nergens rekening mee te houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speurvarkentjes
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Met grote belangstelling dit topic over Tenways gevolgd. Fijn zoveel vragen en antwoorden bij elkaar. Ik heb interesse in de CGO600 Pro maar ben nog huiverig over de hellingen/bruggen die mogelijk teveel gaan vragen voor deze fiets. Ik woon in Nijmegen en moet voor mijn werk dagelijks de fietsbrug over de Waal nemen. Deze heeft een zeer lange helling van beide zijden. Iemand al ervaring opgedaan op deze brug met een Tenways met Mivice achtermotor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Weet iemand hoe ik de verende voorvork van de CGO800S correct kan instellen op mijn lichaamsgewicht?
Het is 'n SR Suntour NEX e25 voorvork met zowel links als recht 'n mechanische veer. De preload kun je aan beide zijden instellen. (uiteraard kapjes verwijderen)

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVW
Speurvarkentjes schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:06:
Met grote belangstelling dit topic over Tenways gevolgd. Fijn zoveel vragen en antwoorden bij elkaar. Ik heb interesse in de CGO600 Pro maar ben nog huiverig over de hellingen/bruggen die mogelijk teveel gaan vragen voor deze fiets. Ik woon in Nijmegen en moet voor mijn werk dagelijks de fietsbrug over de Waal nemen. Deze heeft een zeer lange helling van beide zijden. Iemand al ervaring opgedaan op deze brug met een Tenways met Mivice achtermotor?
Ik heb zelf geen ervaring met die brug, tot nu toe geen issues met bruggen maar die zijn wellicht anders dan jouw situatie.
Is er geen fietsenmaker in de buurt die Tenways voert en je een proefrit kan maken ? Dan kan je dat zelf proberen ter plaatse....dan weet je het !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan57
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:50
Laatst rondje Nijmegen gedaan (CGO600 Pro) en daar bij moeiteloos deze fietsbrug genomen in standje 1. Weet natuurlijk niet hoe dat is op langere termijn, maar menige tocht gemaakt en even zo vele bruggen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speurvarkentjes
  • Niet online
Zeker, maar mogelijk bespaar ik mijzelf zo de moeite 8)
FrankVW schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met die brug, tot nu toe geen issues met bruggen maar die zijn wellicht anders dan jouw situatie.
Is er geen fietsenmaker in de buurt die Tenways voert en je een proefrit kan maken ? Dan kan je dat zelf proberen ter plaatse....dan weet je het !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speurvarkentjes
  • Niet online
Dank voor je snelle reactie. Precies de informatie die ik zocht en natuurlijk graag wilde horen ;)
Arjan57 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

Laatst rondje Nijmegen gedaan (CGO600 Pro) en daar bij moeiteloos deze fietsbrug genomen in standje 1. Weet natuurlijk niet hoe dat is op langere termijn, maar menige tocht gemaakt en even zo vele bruggen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-05 10:29
Ik zou graag eens een testrit willen maken met de Tenways CG600pro, maar ik kan op de Tenways site geen dealeroverzicht vinden.
Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven, en kan alleen Fietsenwinkel.nl vinden die dealer is. Maar wil eens kijken of er meerdere zijn in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVW
Barryz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:21:
Ik zou graag eens een testrit willen maken met de Tenways CG600pro, maar ik kan op de Tenways site geen dealeroverzicht vinden.
Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven, en kan alleen Fietsenwinkel.nl vinden die dealer is. Maar wil eens kijken of er meerdere zijn in de buurt.
even mailen met de Tenways Servicedesk en je krijgt een lijstje met dealers in je buurt...tenminste...zo ging dat bij mij. Uiteindelijk mijn fiets ook bij de dealer gekocht die zij aangaven, na de proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
Je kan ook bij MOEVS een testrit maken. Zit op een zijstraat van de Hoogstraat. Ik heb daar mijn CGO600 Pro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
https://www.fietsensportvdberg.nl/ in Son

Super geholpen daar, hij kan ook meteen de fiets aanpassen naar wens. Zelf 600 pro besteld met verende voorvork+zadel en het stuur van de 800 met fijnere handgrepen en een ringslot en bagagedrager met achterlicht.

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

Franssen in Aalst-Waalre. Ook prima geholpen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-05 18:43
De Waalbrug is geen enkel probleem. Zelfs De Zevenheuvelenweg is goed te doen.

• Sander
  • Niet online
Zijn er al mensen hier die een significante km-stand op de klok hebben van hun Tenways fietsen? Zeg > 3k en zo ja, wat zijn dan de ervaringen met batterij etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Sander ik ben de 2k gepasseerd, weet niet of je dat significant genoeg acht :)

Gizz in "Het grote Tenways E-Bike topic"

• Sander
  • Niet online
Gizz schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:50:
@Sander ik ben de 2k gepasseerd, weet niet of je dat significant genoeg acht :)

Gizz in "Het grote Tenways E-Bike topic"
Haha, naja het geeft een indicatie, maar meer beetje een idee krijgen van hoe robuust eaa is over de tijd heen. Dat de accu dat redt is natuurlijk fijn, maar ook benieuwd naar levensduur van de motor etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@Sander om mijn originele 600 heb ik zo’n 5k gefietst. Weinig problemen gehad. De motor heb ik wel moeten vervangen na zo’n 4K maar bij de originele 600 zat daar een bekend probleem in alles is door Tenways super snel gerepareerd. Accu gaat nog steeds prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 21:22
Heeft Tenways ook vertegenwoordiging in Almere? Wil de 600Pro ook graag eerst zien dan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52

The Chosen One

Zie signature!

Zelfde vraag voor de Achterhoek. En dan voor de Ago T. ;p

En was beetje aan het rondkijken en al die 'hippe' namen kwamen langs (naast de standaard Gazelle etc). Bos bomen geval. Was Tenways nu wel 1 van de merken met betere/standaard onderdelen waar je bij 'elke' fietsenmaker terecht kunt?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Das Witchen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N24BnrJPwf--kU8XAzx2otm6DGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mosdXpraAnEltIdQOxHFzmYP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Ago X sinds vorige week vrijdag, de eerste 100km zit er bijna op.
Elke dag heerlijk naar mijn werk gefietst.
Na 100% opgeladen te hebben en 98,4km te hebben gefietst heb ik nog 26% over van mijn accu.
Ik heb alles in stand 1 gefietst en ik moet wel zeggen dat ik wel een stevige doortrapper ben waarbij de accu dus niet constant hoeft bij te springen.

Tot nu toe bevalt de Ago X echt heel goed, hij fiets soepel, hij schakelt lekker, remt goed (al zet ik er wel shimano blokken op als deze op zijn) en na 25km/h heb ik niet het gevoel tegen gehouden te worden door de motor waardoor je makkelijk lekker door kan trappen als er geen wind staat, wind mee hebt of je een helling af gaat.

Ik heb nog niet het stuur vervangen maar ben dit wel van plan te doen, deze is voor mij te recht en te breed.
Pagina: 1 ... 18 ... 42 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.