Het zelf de selle royal on athletic. Destijds 25 euro korting. Op de website van selle kun je kijken wat voor zadel goed bij je past. Maar je moet er niet op besparen, goed zitten is enorm belangrijk.ShivanDragon schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:38:
De nieuwe CGO800S is aangekomen en voorlopig zeer tevreden van de fiets. De fiets rijdt echt voortreffelijk.
2 vragen:
Ik slaag er wel niet in om de pincodebeveiligen te disablen. Als ik naar het relevante keuzemenu ga en ik kies "No" en ik bevestig met enkele seconden "M" blijft hij steeds na herstart naar de pin vragen.
Welke zadelupgrades monteren jullie? Ik ben even op de Brooks website gaan kijken, maar daar heb je alleen al heel wat (behoorlijk prijzige) keuzes.
Ik heb ook de selle Royal ON atletic. Via Duitse webshop vorige maand voor €48Retep2124 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:01:
[...]
Het zelf de selle royal on athletic. Destijds 25 euro korting. Op de website van selle kun je kijken wat voor zadel goed bij je past. Maar je moet er niet op besparen, goed zitten is enorm belangrijk.
Heb je wel bij de 600Pro wel op een XL-frame gezeten?THE_BASE schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:37:
[...]
Zojuist een rondje gemaakt in een fietsenwinkel op een 600 Pro en een 800-serie. Ik ben met 1.88 net even te lang voor die frames en dat is jammer. Ook het lakwerk is niet om over naar huis te schrijven.
Ze fietsten wel lekker en de ondersteuning was heerlijk. Maar of het een Tenways gaat worden, weet ik niet, en dat komt vooral door de framehoogte en niet door de prijs, want die is gewoon prima.
Dat vraag ik mij dan wel af, het was wel een hoge fiets, maar de medewerker had er om 17.30 uur weinig zin meer in. We gaan het weekend nog eens kijken!-Muncky- schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:30:
[...]
Heb je wel bij de 600Pro wel op een XL-frame gezeten?
Toevallig staat er op mijn werk een 600 als leenfiets, dus die zal ik eens meenemen vanavond.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik ben ongeveer 10 centimeter langer dan jij en fiets nu een aantal weken op een 600Pro in de XL-maat. Dat gaat, zeker met de standaard verstelbare stuurpen, prima. Wel heb ik een ander Ergotec stuur laten monteren voor een iets betere zithouding. Zou een grotere framemaat beter zijn? Waarschijnlijk wel, maar het was voor mij ook een prijs- kwaliteitsafweging. Een Gazelle C8 waar ik eerst naar keek kost meer dan het dubbele. Ik doe er geen woon-werk mee, maar vooral kleinere stukken. Daarvoor is de 600Pro prima geschiktTHE_BASE schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:14:
[...]
Dat vraag ik mij dan wel af, het was wel een hoge fiets, maar de medewerker had er om 17.30 uur weinig zin meer in. We gaan het weekend nog eens kijken!
Toevallig staat er op mijn werk een 600 als leenfiets, dus die zal ik eens meenemen vanavond.
Ik kan het zo op de specificaties op de website niet vinden. Wellicht weten jullie dit, heeft de Tenways CGO600 een ingebouwde tracker?
Vorige week een cgo800s besteld in Zoetermeer bij Anyway bikes voor mijn vrouw. Hij is sinds kort officieel Tenways dealer. Proefritje mogen rijden en ideale fiets voor het vlakke woon/werk verkeer wat zij dagelijks gaat doen.
Nee.Sephirus schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:04:
Ik kan het zo op de specificaties op de website niet vinden. Wellicht weten jullie dit, heeft de Tenways CGO600 een ingebouwde tracker?
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een 2e hands CGO800S, overgekocht van mijn zwager. Hij heeft zelf de CGO600Pro gekocht.
Iets jonger dan een jaar, net de 1000km aangetikt. Ben er erg blij mee!
Ik heb alleen wat moeite met 2 zaken:
- Ik krijg de app niet geactiveerd omdat deze nog onder zijn app geactiveerd zou zijn. Hij kan hem echter met geen mogelijkheid wegkrijgen bij zijn account. Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen is?
- Volgens de manual is de garantie overdraagbaar. Ik krijg het echter niet voor mekaar via Tenways Support. Ze lijken mijn vraag niet helemaal te begrijpen. Is er nog een ander kanaal wat ik kan proberen?
Zojuist een stukje gefietst en het fietst verrassend goed. Ik denk wel dat ik zeker een XL-maat nodig heb en een ander zadel wat erg hard is. Maar de houding vind ik minder fijn dan de standaard Nederlandse zithouding en daar ligt toch mijn voorkeur.VeeGee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:43:
[...]
Ik ben ongeveer 10 centimeter langer dan jij en fiets nu een aantal weken op een 600Pro in de XL-maat. Dat gaat, zeker met de standaard verstelbare stuurpen, prima. Wel heb ik een ander Ergotec stuur laten monteren voor een iets betere zithouding. Zou een grotere framemaat beter zijn? Waarschijnlijk wel, maar het was voor mij ook een prijs- kwaliteitsafweging. Een Gazelle C8 waar ik eerst naar keek kost meer dan het dubbele. Ik doe er geen woon-werk mee, maar vooral kleinere stukken. Daarvoor is de 600Pro prima geschikt.
Wat ik overigens ook wel erg 'irritant' vond was de muur die je elke keer tegenkomt, ik fiets wel harder dan 25 km/u met gemak.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik vraag me af, waarom zou deze niet geschikt zijn voor woon-werk verkeer in het vlakke Nederland? Ik lees dit vaker namelijk. Wat zijn de argumenten?VeeGee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:43:
[...]
Ik doe er geen woon-werk mee, maar vooral kleinere stukken. Daarvoor is de 600Pro prima geschikt.
Heeft in mijn geval niet met de fiets te maken maar met de afstand woon-werk enkele reis (60km). De fiets is ook prima geschikt voor ‘normale’ woon-werkafstanden.[rgb] schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:28:
[...]
Ik vraag me af, waarom zou deze niet geschikt zijn voor woon-werk verkeer in het vlakke Nederland? Ik lees dit vaker namelijk. Wat zijn de argumenten?
De CGO600Pro mist bijvoorbeeld het volgende:[rgb] schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:28:
[...]
Ik vraag me af, waarom zou deze niet geschikt zijn voor woon-werk verkeer in het vlakke Nederland? Ik lees dit vaker namelijk. Wat zijn de argumenten?
- Verende zadelpen
- Verende voorvork
- Geen instelbare cadans
- Geen versnellingen
Daardoor wordt hij als oncomfortabel gezien voor langere afstanden. Om snel op te trekken, door de stad te fietsen en dergelijke allemaal prima, maar lange stukken en wat hoger tempo gewoon minder prettig.
Voor langere stukken kom je dus eerder uit bij een Tenways Ago. Of natuurlijk andere (en vaak duurdere) merken of zelfs een Speed Pedelec.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Persoonlijke voorkeur. Hoe doen al die jongeren het dan met afgetrapte 20 jaar oude fietsen, 15km naar school? Of forenzen op koersfietsen die er 's morgens even 30km doorjagen?evleerdam schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:39:
[...]
De CGO600Pro mist bijvoorbeeld het volgende:
- Verende zadelpen
- Verende voorvork
Eens, het grote nadeel van een langer, gevarieerd traject, waar je veel meer last hebt van wind en langere periodes op dezelfde (mogelijk onaangepaste) cadans moeten fietsen. Laat staan als het heuvelachtig wordt.- Geen instelbare cadans
- Geen versnellingen
Ago wil ik zeker ook eens testen. Lijkt me een erg complete fiets aan een zeer scherpe prijs. SP wil je ver van wegblijven. In mijn mening dan. Veel administratie, overhead en verplichtingen (plaatje, helm) voor bijna nul meerwaardeDaardoor wordt hij als oncomfortabel gezien voor langere afstanden. Om snel op te trekken, door de stad te fietsen en dergelijke allemaal prima, maar lange stukken en wat hoger tempo gewoon minder prettig.
Voor langere stukken kom je dus eerder uit bij een Tenways Ago. Of natuurlijk andere (en vaak duurdere) merken of zelfs een Speed Pedelec.
Ja, mee eens dat de cadans en gemis van versnellingen zwaarder wegen dan het zadel of voorvork. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal persoonlijk, sommige hier vinden de cadans juist perfect.Amos_x schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:45:
[...]
Persoonlijke voorkeur. Hoe doen al die jongeren het dan met afgetrapte 20 jaar oude fietsen, 15km naar school? Of forenzen op koersfietsen die er 's morgens even 30km doorjagen?
[...]
Eens, het grote nadeel van een langer, gevarieerd traject, waar je veel meer last hebt van wind en langere periodes op dezelfde (mogelijk onaangepaste) cadans moeten fietsen. Laat staan als het heuvelachtig wordt.
[...]
Ago wil ik zeker ook eens testen. Lijkt me een erg complete fiets aan een zeer scherpe prijs. SP wil je ver van wegblijven. In mijn mening dan. Veel administratie, overhead en verplichtingen (plaatje, helm) voor bijna nul meerwaarde
Over Speed Pedelec ben ik helemaal met je eens, maar natuurlijk ook persoonlijk. Je komt met de Tenways best een muur tegen bij 25km/u. Als je langere stukken fietst, en dat met name over het platteland of tussen de steden, dan voelt 25km/u langzaam. Tot 25km/u haal je met een Tenways heel makkelijk, daarboven weer erg lastig. Dan kan je een vanMoof kopen (ha ha..) waar je al dan niet 32km/u kan, maar de enige echte oplossing is dan toch een Speed Pedelec.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Voor mij dus niet geschikt voor woon/werk verkeer omdat ik regelmatig op open stukken fiets waar ik meestal de wind tegen heb.Amos_x schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:14:
[...]
Maar lange hellingen kan je er niet mee nemen. Het motortje oververhit en zelfs zonder te oververhitten, komt het gewoon ‘power’ te kort. Dan mag je zelf meetrappen, en als dan je snelheid inkakt waardoor je in het moeilijke gedeelte van de single speed komt (zeg maar 10-15km/u) ga je het wel even lastig hebben. Toch iets om bij stil te staan.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Absoluut, daar heb ik hier ook al vaak genoeg tot vervelens toe over gehad. Compleet wereldvreemde betuttelende regelgeving van bureaucraten in Europa die nog nooit een fiets van dichtbij hebben gezien.evleerdam schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:08:
[...]
Als je langere stukken fietst, en dat met name over het platteland of tussen de steden, dan voelt 25km/u langzaam. Tot 25km/u haal je met een Tenways heel makkelijk, daarboven weer erg lastig. Dan kan je een vanMoof kopen (ha ha..) waar je al dan niet 32km/u kan, maar de enige echte oplossing is dan toch een Speed Pedelec.
US heeft het goed. 30-32km/u, perfect. 25km/u is te langzaam, dat kan je gewoon niet ondersteund ook fietsen, zelfs sneller op een goede fiets. En dan hoef je niet eens zo sportief te zijn.
En alle gestapo-bootlickers hier op het forum maar meteen in een kramp schieten als je zou suggereren van je fiets te willen chippen. "Ja maar verzekering, ongevallen, einde van de beschaving, weet-ik-veel..." Enkeltje gevangenis voor zware criminelen.
Het gaat de meeste mensen niet om het opvoeren van een e-bike, meteen tot SP (45km/u). Die 45 vind ik compleet onredelijk en gevaarlijk. Ik rijd met de motor, en no way wil ik aan 45km/u onderuit gaan in een t-shirt en korte broek. En onwillekeurig ga je op een SP er toch steeds het maximum willen uithalen, dus steeds hard willen gaan, en jakkeren. Gewoon niet relax. Op de meeste SP mag je best nog wat meetrappen ook om die 45 te halen zelfs. Een SP is non-product, geen oplossing voor een bestaand probleem, en beperkt inzetbaar voor slechts een fractie van een fractie van de fietsers, die er echt het ideale traject voor hebben. Duur, onhandig, zwaar, verzekering, plaatje en helmplicht, nee laat maar...
Maar wat zou ik het toejuichen als die 'muur' van 25km/u verdwijnt. Al was het maar 28-29km/u. Zelfs dat is gevoelsmatig al een stuk relaxter dan op die bejaarde 25 te zitten. Vooral inderdaad tussen steden, op kaarsrechte, lege fietspaden, of over het platteland. Daar gaat het me om, een klein beetje meer, niet meteen een e-bike boosten naar een scooter of zo..

Urgh... Ik ga er over ophouden, mijn bloeddruk...
Zoals je dat nu stelt is het vrij overdreven. Je kan prima met een CGO800 of CGO600 met tegenwind 25km/u fietsen, ook langere stukken. Het klopt dat de Tenways een Torque sensor heeft, dus je zal mee moeten trappen en des te harder je zelf trapt, des te meer de ondersteuning mee doet. Maar in de praktijk zit je echt zo aan de 25km/u.audiojunk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:11:
[...]
Voor mij dus niet geschikt voor woon/werk verkeer omdat ik regelmatig op open stukken fiets waar ik meestal de wind tegen heb.
De hellingen waar het hier over gaat en waar de Tenways moeite mee heeft, vind je normaliter niet in Nederland. Maar als je in Luxemburg een berg op fietst, dan gaat de Tenways je niet helpen tot 25km/u. Dat wordt gewoon zweten of een Tenways kopen met versnellingen. De hellingen in Nederland (bruggen, heuveltjes) kan de Tenways prima aan. En wat tegenwind ook.
Beste is zelf uit proberen, dan merk je het vanzelf. En dan niet alleen een rondje in de fietsenwinkel, gewoon buiten fietsen.
Als je perse een Tenways wil hebben met versnelling dan moet je eens kijken bij iMove.nl.
Dat is een gelijkende fiets met 2 versnellingen die automatisch schakelt bij 20kmh.
Wel een beetje prijziger maar ook een hele mooie fiets.
Dat is een gelijkende fiets met 2 versnellingen die automatisch schakelt bij 20kmh.
Als je per sé een Tenways met versnellingen wilt, dan kan je beter een Tenways Ago T of Tenways Ago X kopen. Dat zijn beide Tenways fietsen en hebben versnellingen.ewf schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:46:
Als je perse een Tenways wil hebben met versnelling dan moet je eens kijken bij iMove.nl.
De iMove (president) ziet er verder ook mooi uit, maar daar ben ik niet mee bekend.
Ik ben me ook al een tijdje aan het orienteren en voor mij gaat het straks denk ik een keus worden tussen de Tenways 800s PRO (afhankelijk wat deze voor extra verbeteringen gaat brengen) en de Tenways Ago T.
Dit lijken voor mij de meest comfortabele fietsen van Tenways en ben bereid daar iets meer voor te betalen.
Dit lijken voor mij de meest comfortabele fietsen van Tenways en ben bereid daar iets meer voor te betalen.
De Ago's zijn wel leuk maar dan gaat al je vermogen over je ketting, ipv.. achternaafmotor met onderhoudsarme riemaandrijving. Keuzes, keuzes.....evleerdam schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:13:
[...]
Als je per sé een Tenways met versnellingen wilt, dan kan je beter een Tenways Ago T of Tenways Ago X kopen. Dat zijn beide Tenways fietsen en hebben versnellingen.
De iMove (president) ziet er verder ook mooi uit, maar daar ben ik niet mee bekend.
Ik vind de Mello One ook wel een mooie fiets krijg alleen een beetje een VanMoof gevoel bij dit merk.ewf schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:46:
Wel lichter dan de Tenways en de je kunt de elektromotor ontkoppelen.
https://www.lemmofuture.com/
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Afgelopen zaterdag een Ago X Ocean Blue besteld bij Fietsenwinkel.nl. Gisteren te horen gekregen dat ze het bij Tenways nogal druk hebben. Levering als het goed is in week 32.
audiojunk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:09:
Ik vind de Mello One ook wel een mooie fiets krijg alleen een beetje een VanMoof gevoel bij dit merk.
Wel lichter dan de Tenways en de je kunt de elektromotor ontkoppelen.
https://www.lemmofuture.com/

Die lompe accu ziet er toch niet uit? En op de site lees ik bij de specs iets over 'connected'...
Ik vind die accu juist wel wat hebben omdat ik de accu op mijn werk er niet in zou laten, plus het is een 540Wh accu en je kan hem als powerbank gebruiken. Maar inderdaad connected is wat minder.warp schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:03:
[...]
[Afbeelding]
Die lompe accu ziet er toch niet uit? En op de site lees ik bij de specs iets over 'connected'...
[ Voor 3% gewijzigd door audiojunk op 19-07-2023 14:21 ]
De Tenways AGO T heeft een Enviolo City met max 55nm en de Bafang middenmotor 420 heeft 80 nm. Kan dit wel goed samen. Er zou toch eigenlijk de Enviolo trekking op moet zitten?
Hallo alle Tenways geinteresseerden
Een update van een mee-lezer. Ik heb me geregistreerd om jullie een update te geven na het volgen van deze thread, wat resulteerde in de aankopp van een Tenways CGO600 Pro.
Bedankt voor alle info allemaal, het heeft me erg geholpen.
Ik heb de fiets gekocht bij een fietsenwinkel in de buurt (15 km) die Tenways aangaf als dealer. Fantastisch geholpen. Leuk om te zien dat de FM ook erg enthousiast was over Temways, en vooral over de service.
Mijn eerste electrische fiets, en al een aantal proefritten achter de rug eerder dit jaar, ook op de dag van aankoop weer verschillende fietsen en merken getest.
Ik had op zich weinig eisen....Fiets zonder derailleur, snaar of ketting maakte me niet veel uit. Wel een frameaccu en een stoere fiets of apart design, geen telefoon nodig om de fiets te gebruiken.
Ook de 600Pro gefietst op dag van de aankoop, en dat was de eerste keer. Ik was verrast hoe soepel dat fietst. Jammer dat hij stopt bij 25km ondersteuning, hij voelt alsof hij wilt doorgaan !
Hij is redelijk makkelijk door te trappen naar 30. Ook zonder ondersteuning prima te fietsen. Met ondersteuning op 25km trap je wel veel rond, had ik liever nog een tandje zwaarder gehad.
Maar zo was er eigenlijk wel op iedere fiets wat aan te merken die ik heb getest de afgelopen maanden. En grote tours zal ik er niet vaak mee gaan maken.
Maar ik zal het in het Tenways forum bij Tenways houden....De 800S serie voelde iets te klein voor mij (zelfde fietsgevoel als de 600pro, maar dan met 5 standen, mooier display).
Doordat hij ongeveer hetzelfde kost als de 600pro en wel een verende voorvork heeft, meer rechtop zit en al een bagagedrager en een mooi achterlicht heeft...twijfelde ik nog heel even.
De AGO-T viel me een beetje tegen in het echt, daar was ik wel benieuwd naar, vandaar dat ik had gewacht met een fiets kopen, maar de 600pro werd de fiets aan het eind.
Ik ging voor de blauwe kleur op basis van de Tenways website, maar in het echt was het een andere kleur blauw dan ik verwacht had....minder mooi...
Maar ook de grijze was anders dan verwacht, en die was mooier dan ik had gedacht. Onverwachts een grijze gekocht.
Aan de fietsenmaker gevraagd of ze bekend waren met de freewheel problemen (jaja, hier op het forum geleerd!) , en of mijn fiets dat ook zou kunnen hebben.
Ze vertelden me dat ze een doosje goede freewheels hadden staan vanuit Tenways en ze alle freewheels checken en vervangen als het de verkeerde batch is. Dat scheelt dus weer.
Niet helemaal standaard gelaten.....wat is er veranderd aan de fiets ?
(De spatborden en standaard zaten al bij de fiets)
Bij aflevering:
- een bagagedrager er op, niet die van Tenways, maar een mooiere/lichtere (kwestie van smaak uiteraard)
- daar zit ook een ander achterlicht op (wat er standaard op de fiets zit snap ik echt niet, zonde)
- andere handvaten (handen te groot voor die er op zaten)
- stuurverhoger (en stuurkantel, daardoor zit ik iets rechterop, minder MTB achtig)
- ander zadel (dat was best lastig kiezen!)
- axa achterslot (moest van verzekering, een extra beter slot heb ik zelf al)
Wat komt er nog aan / besteld wordt:
- een andere bel, met een apart design als de fiets (tja, als je toch bezig bent :-) )
- stuur extender (de accessoire beugel)
- telefoonhouder (voor op die beugel)
Ik ben er blij mee. Nogmaals bedankt voor alle Tenways tips en info op dit forum.
Het heeft mij in elk geval geholpen een keus te maken.
Maar de juiste fietsenmaker is ook belangrijk. Ik ben daar echt goed geholpen.
Een update van een mee-lezer. Ik heb me geregistreerd om jullie een update te geven na het volgen van deze thread, wat resulteerde in de aankopp van een Tenways CGO600 Pro.
Bedankt voor alle info allemaal, het heeft me erg geholpen.
Ik heb de fiets gekocht bij een fietsenwinkel in de buurt (15 km) die Tenways aangaf als dealer. Fantastisch geholpen. Leuk om te zien dat de FM ook erg enthousiast was over Temways, en vooral over de service.
Mijn eerste electrische fiets, en al een aantal proefritten achter de rug eerder dit jaar, ook op de dag van aankoop weer verschillende fietsen en merken getest.
Ik had op zich weinig eisen....Fiets zonder derailleur, snaar of ketting maakte me niet veel uit. Wel een frameaccu en een stoere fiets of apart design, geen telefoon nodig om de fiets te gebruiken.
Ook de 600Pro gefietst op dag van de aankoop, en dat was de eerste keer. Ik was verrast hoe soepel dat fietst. Jammer dat hij stopt bij 25km ondersteuning, hij voelt alsof hij wilt doorgaan !
Hij is redelijk makkelijk door te trappen naar 30. Ook zonder ondersteuning prima te fietsen. Met ondersteuning op 25km trap je wel veel rond, had ik liever nog een tandje zwaarder gehad.
Maar zo was er eigenlijk wel op iedere fiets wat aan te merken die ik heb getest de afgelopen maanden. En grote tours zal ik er niet vaak mee gaan maken.
Maar ik zal het in het Tenways forum bij Tenways houden....De 800S serie voelde iets te klein voor mij (zelfde fietsgevoel als de 600pro, maar dan met 5 standen, mooier display).
Doordat hij ongeveer hetzelfde kost als de 600pro en wel een verende voorvork heeft, meer rechtop zit en al een bagagedrager en een mooi achterlicht heeft...twijfelde ik nog heel even.
De AGO-T viel me een beetje tegen in het echt, daar was ik wel benieuwd naar, vandaar dat ik had gewacht met een fiets kopen, maar de 600pro werd de fiets aan het eind.
Ik ging voor de blauwe kleur op basis van de Tenways website, maar in het echt was het een andere kleur blauw dan ik verwacht had....minder mooi...
Maar ook de grijze was anders dan verwacht, en die was mooier dan ik had gedacht. Onverwachts een grijze gekocht.
Aan de fietsenmaker gevraagd of ze bekend waren met de freewheel problemen (jaja, hier op het forum geleerd!) , en of mijn fiets dat ook zou kunnen hebben.
Ze vertelden me dat ze een doosje goede freewheels hadden staan vanuit Tenways en ze alle freewheels checken en vervangen als het de verkeerde batch is. Dat scheelt dus weer.
Niet helemaal standaard gelaten.....wat is er veranderd aan de fiets ?
(De spatborden en standaard zaten al bij de fiets)
Bij aflevering:
- een bagagedrager er op, niet die van Tenways, maar een mooiere/lichtere (kwestie van smaak uiteraard)
- daar zit ook een ander achterlicht op (wat er standaard op de fiets zit snap ik echt niet, zonde)
- stuurverhoger (en stuurkantel, daardoor zit ik iets rechterop, minder MTB achtig)
- een andere bel, met een apart design als de fiets (tja, als je toch bezig bent :-) )
Ik ben er blij mee. Nogmaals bedankt voor alle Tenways tips en info op dit forum.
Leuk om te lezen hoe je tot je keus bent gekomen en wat je er allemaal nog aan hebt gewijzigd.FrankVW schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:58:
Ik ben nu wel erg benieuwd naar je fiets.
Kun je niet een foto delen hier in de community? Dat zou zeker meerwaarde hebben!
@FrankVW Leuk! Welke bel heb je? Ik heb al wel de pedalen vervangen in de kleur van de fiets, maar de bel ben ik nog niet uit.
Ik heb een 600 non pro, fietst heerlijk, maar omdat je toch sprotief op de fiets hangt (ondanks een stuurverhoger) merk ik dat acterom kijken lastiger is. Heeft er iemand ervaringen / tips met een spiegel? Onder het stuur lijkt mij het handigst maar dat kan ik fout hebben (sinds mijn 10e geen spiegel meer op een fiets gehad
)
Ik heb een 600 non pro, fietst heerlijk, maar omdat je toch sprotief op de fiets hangt (ondanks een stuurverhoger) merk ik dat acterom kijken lastiger is. Heeft er iemand ervaringen / tips met een spiegel? Onder het stuur lijkt mij het handigst maar dat kan ik fout hebben (sinds mijn 10e geen spiegel meer op een fiets gehad
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb een rockbros bel besteld Een eigenwijs design. weer wat anders dacht ik......
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QzTs7i5Nx1jU33o4o1Jb4YVI.jpg?f=user_large)
[quote]franssie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:23:
@FrankVW Leuk! Welke bel heb je? Ik heb al wel de pedalen vervangen in de kleur van de fiets, maar de bel ben ik nog niet uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QzTs7i5Nx1jU33o4o1Jb4YVI.jpg?f=user_large)
[quote]franssie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:23:
@audiojunk Onvoorstelbaar hoge afwerking voor die prijs. Frame wordt gelijmd. Geen naadje te zien. Accu van 504 Wh. Diverse features. Motor loopt wellicht minder aan dan bij de Tenways als je zonder ondersteuning fietst. Design ook mooier dan Tenways, vind ik en eens wat anders waar straks niet half NL op rijdt.
Enige nadeel is de rotatiesensor, maar een echt goed afgestelde rotatiesensor maakt denk ik weinig uit t.o.v. een krachtsensor en de Tenways is vanwege de achtermotor en erg hoge ondersteuning in stand 1 toch eerder een soort scooter-gevoel i.p.v. fietsen.
De MOUGG Star is ook erg fraai: https://mougg.bike/
Enige nadeel is de rotatiesensor, maar een echt goed afgestelde rotatiesensor maakt denk ik weinig uit t.o.v. een krachtsensor en de Tenways is vanwege de achtermotor en erg hoge ondersteuning in stand 1 toch eerder een soort scooter-gevoel i.p.v. fietsen.
De MOUGG Star is ook erg fraai: https://mougg.bike/
[ Voor 11% gewijzigd door neb0 op 19-07-2023 19:22 ]
Bij deze dan een foto, op uw verzoek !
:strip_exif()/f/image/sPlrnCCG2ikZsuwLfQBDvzqz.jpg?f=fotoalbum_large)
nogmaals:
Bij aflevering:
Hele review een stukje terug......
:strip_exif()/f/image/sPlrnCCG2ikZsuwLfQBDvzqz.jpg?f=fotoalbum_large)
nogmaals:
Bij aflevering:
bosaap22 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:37:
[...]
Leuk om te lezen hoe je tot je keus bent gekomen en wat je er allemaal nog aan hebt gewijzigd.
Ik ben nu wel erg benieuwd naar je fiets.
Kun je niet een foto delen hier in de community? Dat zou zeker meerwaarde hebben!
Kun je vinden, maar ik vind die VanMoof-achtige fietsen dan weer hondslelijk, kinderlijk IKEA design, het ziet er gewoon uit alsof ze snel wat rioolpijpen aan elkaar vastgelast hebbenneb0 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:19:
@audiojunk Design ook mooier dan Tenways, vind ik en eens wat anders waar straks niet half NL op rijdt.
Hoi allen, ik heb de AGO-T in bezit , ben zeer tevreden, maar.. (er is altijd een maar
)
De snelheid is prima, dat hoeft niet sneller, maar de ondersteuning levels kloppen niet, stand 1 is al ruim voldoende voor zelfs flinke heuvels, heel soms stand 2.
Stand 3,4en 5 zijn ongebruikt.
Ik zou graag de ondersteuning in stand 1 willen verlagen, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
De drive is een Bafang M420, de USB programmeer kabel die ik gezien heb heeft een andere vorm van connector, maar buiten dat zou dat werken?
Met een lagere ondersteuning in stand 1 gaat ook mijn accu langer mee denk ik dan.
Grt Herman
De snelheid is prima, dat hoeft niet sneller, maar de ondersteuning levels kloppen niet, stand 1 is al ruim voldoende voor zelfs flinke heuvels, heel soms stand 2.
Ik zou graag de ondersteuning in stand 1 willen verlagen, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
De drive is een Bafang M420, de USB programmeer kabel die ik gezien heb heeft een andere vorm van connector, maar buiten dat zou dat werken?
Met een lagere ondersteuning in stand 1 gaat ook mijn accu langer mee denk ik dan.
Grt Herman
Via dit bericht ook zelf een achterlicht verbonden aan de de controller van mijn nieuwe CGO600 en werkt echt goed!damiii schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:53:
Koplamp gekoppeld achterlicht:
[Afbeelding]
Op advies van @Eärendil gekeken of er een zelfde connector zat onder de zwarte kap onderaan de buis. En die was er. Er lopen 3 kabels door de schuine buis, de achterrem kabel, de connector voor je controle unit, en je koplamp kabel. Met een beetje werk kan je die aan de onderkant eruit krijgen:
[Afbeelding]
Daarna alles, inclusief de splitter weer vast gezet. Was wel krap met alle extra kabels onder de afdek kap. Als ik het opnieuw zou doen zou ik zelf een splitter maken van de losse connectoren. Zeker gezien dat andere mensen splitters hebben ontvangen met brakke connecties.
[Afbeelding]
Achterlicht heb ik nu bevestigd op de meegeleverde reflector. Zit nog te kijken naar een achtereind, dus deze oplossing is tijdelijk.
De kabel loopt nu parallel aan de zadelbuis
[Afbeelding]
Bedankt allemaal voor het meedenken! Hopelijk is deze post informatief genoeg voor anderen die dit ook willen proberen!
Ik heb zelf een lamp gekocht met een kabel erbij en dan met lasklemmen de verloopjes aan elkaar verbonden. Alles "netjes" onder het kapje gepropt en de kabel met tie-wraps aan de kabels van de rem en motor verbonden en zo alles netjes weggewerkt. Niet te zien dat het aftemarket is. Voor mensen die dit ook willen hieronder de linkjes van de producten die ik heb gebruikt.
Achterlicht is de waterproof variant heeft een soortgelijke connector als de Tenways kabel echter is deze groter dan m6 (maat van de Tenways connectoren) en m8 dus ik heb de connector afgeknipt en de draadjes verbonden met een lasdopje.
Connectoren 1 man en 1 vrouw m6, zodat je de originele kabel niet hoeft te knippen en alles weer origineel terug kan maken.
De losse uiteindes van de kabels in een 2 lasklemmetjes met 3 gaten. Rode kabels in 1 klem en de zwarte in een andere klem. Ik heb voor de zekerheid de klemmetjes nog omwikkeld met elektra tape.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan. Klusje van niets was in 1 uurtje af.
Achterlicht:
https://nl.aliexpress.com...Aq84&gatewayAdapt=glo2nld
Connectors:
https://nl.aliexpress.com...Aq84&gatewayAdapt=glo2nld
[ Voor 0% gewijzigd door aabs op 19-07-2023 21:35 . Reden: Typo ]
Ja maar de Lemmo One is toch een totaal ander design dan VanMoof. VM vind ik ook niet echt mooi. De Lemmo en Verloretti Ace Two dan weer wel. Prachtige fietsen.warp schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:05:
[...]
Kun je vinden, maar ik vind die VanMoof-achtige fietsen dan weer hondslelijk, kinderlijk IKEA design, het ziet er gewoon uit alsof ze snel wat rioolpijpen aan elkaar vastgelast hebben
Dat is met die cgo-fietsen ook zo. Miskleun. Begrijp ook niet waarom ze dat niet hebben veranderd als ze nieuwe modellen uitbrengen. Is mede de oorzaak waarom ik na een leenbeurt en vergelijk met andere merken zelf geen Tenways heb gekocht. Teveel scooter-gevoel, van achteren worden geduwd, te weinig fietsgevoel en veel te sterke ondersteuning in mode 1 al. Snap ook niet veel van die reviews die het een natuurlijke fietservaring vinden.herman2604 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:34:
Hoi allen, ik heb de AGO-T in bezit , ben zeer tevreden, maar.. (er is altijd een maar)
[ Voor 7% gewijzigd door neb0 op 20-07-2023 02:01 ]
Dat is bij de ago-x precies hetzelfde. De ondersteuning in 1 is wel aanzienlijk minder en in twee vrijwel constant.herman2604 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:34:
Hoi allen, ik heb de AGO-T in bezit , ben zeer tevreden, maar.. (er is altijd een maar)
Grt Herman
Ik vind 1 wel echt natuurlijk maar meestal rij ik in stand 2. Dan kan ik lekker trappen en constant 25 rijden 😏.
Ik zou wel graag iets harder willen
[ Voor 7% gewijzigd door Braaaii op 20-07-2023 06:41 ]
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
Ik kreeg zojuist bericht, dat de fiets klaarstaat!mayhem schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:59:
Afgelopen zaterdag een Ago X Ocean Blue besteld bij Fietsenwinkel.nl. Gisteren te horen gekregen dat ze het bij Tenways nogal druk hebben. Levering als het goed is in week 32.

Amos, de oplossing is erg simpel.. en beter voor je bloeddruk.Amos_x schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:25:
[...]
Absoluut, daar heb ik hier ook al vaak genoeg tot vervelens toe over gehad. Compleet wereldvreemde betuttelende regelgeving van bureaucraten in Europa die nog nooit een fiets van dichtbij hebben gezien.
US heeft het goed. 30-32km/u, perfect. 25km/u is te langzaam, dat kan je gewoon niet ondersteund ook fietsen, zelfs sneller op een goede fiets. En dan hoef je niet eens zo sportief te zijn.
En alle gestapo-bootlickers hier op het forum maar meteen in een kramp schieten als je zou suggereren van je fiets te willen chippen. "Ja maar verzekering, ongevallen, einde van de beschaving, weet-ik-veel..." Enkeltje gevangenis voor zware criminelen.
Het gaat de meeste mensen niet om het opvoeren van een e-bike, meteen tot SP (45km/u). Die 45 vind ik compleet onredelijk en gevaarlijk. Ik rijd met de motor, en no way wil ik aan 45km/u onderuit gaan in een t-shirt en korte broek. En onwillekeurig ga je op een SP er toch steeds het maximum willen uithalen, dus steeds hard willen gaan, en jakkeren. Gewoon niet relax. Op de meeste SP mag je best nog wat meetrappen ook om die 45 te halen zelfs. Een SP is non-product, geen oplossing voor een bestaand probleem, en beperkt inzetbaar voor slechts een fractie van een fractie van de fietsers, die er echt het ideale traject voor hebben. Duur, onhandig, zwaar, verzekering, plaatje en helmplicht, nee laat maar...
Maar wat zou ik het toejuichen als die 'muur' van 25km/u verdwijnt. Al was het maar 28-29km/u. Zelfs dat is gevoelsmatig al een stuk relaxter dan op die bejaarde 25 te zitten. Vooral inderdaad tussen steden, op kaarsrechte, lege fietspaden, of over het platteland. Daar gaat het me om, een klein beetje meer, niet meteen een e-bike boosten naar een scooter of zo..![]()
Urgh... Ik ga er over ophouden, mijn bloeddruk...
Ik heb een hele lichte stadsfiets (<12 kg), ook met Gates belt etc. Voordeel is dat die geen begrenzing kent. Als ik wind mee heb of het is windstil, haal ik elke Ebike in (niet de speed pedelics). Met wind tegen heb ik uiteraard meer moeite Ebikes bij te houden. Voordeel is dat deze fiets geen motor heeft, lichter is, goedkoper is en niet begrensd is. Mooier kan niet!!!
Die heb ik ook al honderd keer gelezen.flyingdutchboy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:30:
[...]
Amos, de oplossing is erg simpel.. en beter voor je bloeddruk.
Ik heb een hele lichte stadsfiets (<12 kg), ook met Gates belt etc. Voordeel is dat die geen begrenzing kent. Als ik wind mee heb of het is windstil, haal ik elke Ebike in (niet de speed pedelics). Met wind tegen heb ik uiteraard meer moeite Ebikes bij te houden. Voordeel is dat deze fiets geen motor heeft, lichter is, goedkoper is en niet begrensd is. Mooier kan niet!!!
Niet iedereen is steeds, iedere dag en op elk moment in de stemming om vlot en energiek zelf te fietsen.
Dagdagelijkse sleur, vermoeidheid, geen zin, en dat allemaal voor saaie boodschappen in de stad, of saai (en soms gevaarlijk) woon-/werk verkeer. Ook wil je niet zwetend op het werk aankomen, als daar geen voorzieningen zijn om te douchen (wat ook niet altijd zomaar een evidentie is, even de hippe randstadsbedrijven niet beschouwd)
Ik houd het gewone fietsen liefst als hobby/weekend/avond, fijne ritten naar keuze.
In een drukke stad met veel start-/stop en voor het comfort, is elektrisch fietsen gewoon fijn. En luiheid maakt ook deel uit van de menselijke aard
Oprecht benieuwd welke fiets dat is!flyingdutchboy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:30:
[...]
Ik heb een hele lichte stadsfiets (<12 kg), ook met Gates belt etc.
Naam, merk, linkje?
Dank alvast!
Welke stadsfiets als ik vragen mag?flyingdutchboy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:30:
[...]
Verder geheel met @Amos_x eens. Het zou niet zozeer om het motorisch beperken van de fietssnelheid moeten gaan maar om de maximum snelheid op het fietspad/de weg. Nu heb je zoveel snelheden wat ook weer gevaarlijk is. In een bebouwde kom met veel zijstraten of drukke stad is 25 km/u vaak te hard maar op lange stukken met veel ruimte is die snelheid niet al te hoog. Racefietsen rijden met 40-45 soepel voorbij.
Leuk om te lezen. Veel fietsplezier!FrankVW schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:34:
Bij deze dan een foto, op uw verzoek !![]()
[Afbeelding]
nogmaals:
Bij aflevering:
[...]
Welke stuurverhoger heb je er op gezet? Ik heb zelf ook een 600 pro en vind het stuur nét wat te laag.
https://www.cube.eu/nl-nl...e-galactic-n-black/647300robbvdb schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:23:
[...]
Oprecht benieuwd welke fiets dat is!
Naam, merk, linkje?
Dank alvast!
Ik heb de Primax E Ahead stuurpen verlenger als verhoger op de fiets zitten, kost 19,95 bij de FMLunick schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:58:
[...]
Leuk om te lezen. Veel fietsplezier!
Welke stuurverhoger heb je er op gezet? Ik heb zelf ook een 600 pro en vind het stuur nét wat te laag.
Rammelt nogal wat aan deze review met klakkeloos overgenomen specificaties.momenol schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:42:
Wij hebben de CGO600 Pro uitgebreid kunnen testen.
Dus indien er vragen zijn, stel gerust!
https://www.ev-olution.be...etest-tenways-cgo600-pro/
Binnenkort komt de Lidl CRIVIT er ook nog aan.
Onafhankelijke review trouwens, geen ad
30K voor een CDN belt is wat optimistisch (zacht uitgedrukt). De 100 km heb ik niet een keer gehaald tijdens testen (eerder 70-75). De achtermotor is geen 60 Nm maar 35 Nm max. volgens mij en Tenways levert ook aan landen buiten de EU en aan de VS. De fiets weegt ook geen 16 kg volgens mij maar iets van 18 kg.
[ Voor 8% gewijzigd door neb0 op 21-07-2023 01:31 ]
Zou dat niet zo snel doen. Eerder een ander stuur.Lunick schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:58:
[...]
Leuk om te lezen. Veel fietsplezier!
[ Voor 5% gewijzigd door neb0 op 20-07-2023 22:39 ]
Nog meer voordelen: geen range anxiety, geen extra beurten, motor kan niet kapot, accu kan niet slijten of worden gejat, elektrisch systeem kan niet blokkeren, langere levensduur, gezonder, beter voor milieu en klimaat, makkelijker te transporteren.flyingdutchboy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:30:
[...]
Wat ik bij mezelf merk is dat je bij het zoeken naar een geschikte e-bike in een bubble belandt en daar haast niet meer buiten kijkt. Kortom, verfrissende post. Goede fietsen zonder motor zijn gewoon ondergewaardeerd.
Ik moet 12,5 km fietsen en kom graag fris en onbezweet (net gedouchet) aan op kantoor.neb0 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:54:
[...]
Nog meer voordelen: geen range anxiety, geen extra beurten, motor kan niet kapot, accu kan niet slijten of worden gejat, elektrisch systeem kan niet blokkeren, langere levensduur, gezonder, beter voor milieu en klimaat, makkelijker te transporteren.
Wat ik bij mezelf merk is dat je bij het zoeken naar een geschikte e-bike in een bubble belandt en daar haast niet meer buiten kijkt. Kortom, verfrissende post. Goede fietsen zonder motor zijn gewoon ondergewaardeerd.
Met m'n e-bike lukt me dat in 30-32 minuten, ook in de hitte.
Met een gewone fiets lukt dat nooit!
Specs zijn inderdaad opgegeven door de fabrikant. Enkel de range van de fiets zijn eigen geteste bevindingen.neb0 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:35:
[...]
Rammelt nogal wat aan deze review met klakkeloos overgenomen specificaties.
30K voor een CDN belt is wat optimistisch (zacht uitgedrukt). De 100 km heb ik niet een keer gehaald tijdens testen (eerder 70-75). De achtermotor is geen 60 Nm maar 35 Nm max. volgens mij en Tenways levert ook aan landen buiten de EU en aan de VS. De fiets weegt ook geen 16 kg volgens mij maar iets van 18 kg.
Wij kunnen onmogelijk de levensduur van een riem, of de kracht van een motor gaan testen.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019
Ik ben op zoek naar een manier om het stuur van de cgo600 te verhogen. Het was me niet opgevallen dat deze enkel bij de cgo600pro verstelbaar is.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een verstelbare? Is dit bijvoorbeeld een mogelijkheid? https://www.bol.com/nl/nl...m-zwart/9200000103999826/
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een verstelbare? Is dit bijvoorbeeld een mogelijkheid? https://www.bol.com/nl/nl...m-zwart/9200000103999826/
Ongeveer een klein maandje geleden een Tenways Ago X besteld, wat keek ik er naar uit.
Ik volg Tenways nu al een klein jaartje, enorm veel reviews gelezen en was best wel onder de indruk van hun fietsen, ga graag voor de “underdog” zeker als de prijs dan nog meevalt. Toen ik de Ago X zag was ik helemaal verkocht.
Na een klein weekje was em geleverd, diezelfde dag nog in elkaar gestoken, opgeladen en goed nagekeken zodat ik de volgende dag ermee kon gaan werken, top 1ste dag!
En toen kwam dag 2, onderweg naar het werk was de pedaalarm eraf gekomen, de bout was eruit gedraaid, deze kwam al bevestigd aan in de doos en dag ervoor nog gecontroleerd zoals de rest van bouten en schroeven.
Een halve dag verloren met vervoer zoeken, fiets ophalen, naar fietsenhandelaar voor een nieuwe bout van €2, ok no big deal..
3 weken later stopt mijn lader met werken, terug een ticketje aangemaakt om dit te melden, de volgende dag antw gehad voor even een bewijsje toe te voegen (video), na 2 dagen nieuwe lader gekregen, service is zeker ok.
Nieuwe lader toegekomen, blijkt de fiets niet op te laden om god welke reden..
Ik ben absoluut fan van tenways maar zelfs in deze prijs categorie verwacht ik zo geen issues.
Zijn er nog mensen die zulke problemen hadden de eerste weken?
Ik volg Tenways nu al een klein jaartje, enorm veel reviews gelezen en was best wel onder de indruk van hun fietsen, ga graag voor de “underdog” zeker als de prijs dan nog meevalt. Toen ik de Ago X zag was ik helemaal verkocht.
Na een klein weekje was em geleverd, diezelfde dag nog in elkaar gestoken, opgeladen en goed nagekeken zodat ik de volgende dag ermee kon gaan werken, top 1ste dag!
En toen kwam dag 2, onderweg naar het werk was de pedaalarm eraf gekomen, de bout was eruit gedraaid, deze kwam al bevestigd aan in de doos en dag ervoor nog gecontroleerd zoals de rest van bouten en schroeven.
Een halve dag verloren met vervoer zoeken, fiets ophalen, naar fietsenhandelaar voor een nieuwe bout van €2, ok no big deal..
3 weken later stopt mijn lader met werken, terug een ticketje aangemaakt om dit te melden, de volgende dag antw gehad voor even een bewijsje toe te voegen (video), na 2 dagen nieuwe lader gekregen, service is zeker ok.
Ik ben absoluut fan van tenways maar zelfs in deze prijs categorie verwacht ik zo geen issues.
Ok.. maar wat is een is een "'gewone'' fiets?zetje01 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:32:
[...]
Ik moet 12,5 km fietsen en kom graag fris en onbezweet (net gedouchet) aan op kantoor.
Ik vind het te zwart / wit.. een gewone fiets of een Ebike. Het is enkel trap ondersteuning
Op mijn '"gewone"' fiets (de Cube hyde race van <12 KG) reed ik gisteren in de slipstream van een - opgevoerde - Ebike 15 minuten lang 33km / uur (kon het zien op zijn display). Ik zweet misschien minder maar mij lijkt het verschil tussen 25km / uur fietsen op deze fiets of op een Ebike van 25KG niet zo groot. Mijn fiets is niet geschikt om mee naar de supermarkt te gaan en met 2 boodschappen tassen aan het stuur terug naar huis te fietsen.
De reden dat ik dit topic volg is omdat ik interesse heb in de Tenways cgo600 vanwege zijn lage gewicht en kleine actieradius, maar wel voorzien van spatborden zodat ik em met slecht weer kan gebruiken. Een van de redenen dat ik em nog niet heb gekocht is de acceptatie dat ik maar 25km / uur kan...
zou ik een snellere fiets willen? ook dan de keuze tussen een gewone fiets en een Ebike (ofwel: een Carbon Racefiets of een Speed pedelec)
Welk merk en type stuurpen zit er standaard op de cgo600pro?
Ik vind het heel vervelend voor je dat je niet weet wat een gewone fiets is.flyingdutchboy schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:17:
[...]
Ok.. maar wat is een is een "'gewone'' fiets?
Ik vind het te zwart / wit.. een gewone fiets of een Ebike. Het is enkel trap ondersteuning
Op mijn '"gewone"' fiets (de Cube hyde race van <12 KG) reed ik gisteren in de slipstream van een - opgevoerde - Ebike 15 minuten lang 33km / uur (kon het zien op zijn display). Ik zweet misschien minder maar mij lijkt het verschil tussen 25km / uur fietsen op deze fiets of op een Ebike van 25KG niet zo groot. Mijn fiets is niet geschikt om mee naar de supermarkt te gaan en met 2 boodschappen tassen aan het stuur terug naar huis te fietsen.
De reden dat ik dit topic volg is omdat ik interesse heb in de Tenways cgo600 vanwege zijn lage gewicht en kleine actieradius, maar wel voorzien van spatborden zodat ik em met slecht weer kan gebruiken. Een van de redenen dat ik em nog niet heb gekocht is de acceptatie dat ik maar 25km / uur kan...
zou ik een snellere fiets willen? ook dan de keuze tussen een gewone fiets en een Ebike (ofwel: een Carbon Racefiets of een Speed pedelec)
Maar ik ga het niet mijn probleem maken.
Dat ligt toch volledig aan jezelf? De enige die jou maximaal 25km/u laat fietsen ben jij. Er is niemand die zegt dat jij niet 26, 27, 28km/u (etc.) mag fietsen op een CGO600?flyingdutchboy schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:17:
[...]
interesse heb in de Tenways cgo600 vanwege zijn lage gewicht en kleine actieradius, maar wel voorzien van spatborden zodat ik em met slecht weer kan gebruiken. Een van de redenen dat ik em nog niet heb gekocht is de acceptatie dat ik maar 25km / uur kan...
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Wij hebben hier op de reactie ook een AGO X staan (pre productie model).Molovhic schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:07:
Ongeveer een klein maandje geleden een Tenways Ago X besteld, wat keek ik er naar uit.
Vandaag is de ketting er achteraan afgelopen na het schakelen.
Voor de rest best een goede fiets, alleen is dat manueel schakelen nogal sneu op een Ebike.
Benieuwd naar de AGO T van volgende week.
Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019
De CGO600Pro.....
Vraagje over het kabletje van de display op het stuur. Datis een kort kabeltje uit de display en zit met een connector vast aan de kabel die verder de fiets in gaat.
Is diat een standaard connectie ? Ik ben op zoek naar een verlengstukje om er tussen te zetten (mannetje/vrouwtje stukje en klaar)
Is dat een zelfde soort kabletje als aabs (zie zijn post van woensdag 19 juli 2023 21:34 over het achterlicht) heeft gebruikt ?
Ik wilde checken, maar .hoe ontkoppel je die kabel ? draaien/klikken/trekken ? Ik wilde niks forceren.....
alvast bedankt voor jullie hulp
Vraagje over het kabletje van de display op het stuur. Datis een kort kabeltje uit de display en zit met een connector vast aan de kabel die verder de fiets in gaat.
Is diat een standaard connectie ? Ik ben op zoek naar een verlengstukje om er tussen te zetten (mannetje/vrouwtje stukje en klaar)
Is dat een zelfde soort kabletje als aabs (zie zijn post van woensdag 19 juli 2023 21:34 over het achterlicht) heeft gebruikt ?
Ik wilde checken, maar .hoe ontkoppel je die kabel ? draaien/klikken/trekken ? Ik wilde niks forceren.....
Ja maar als je vaker een CDN hebt gereden dan weet je dat deze geen 30K meegaat.momenol schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:24:
[...]
Specs zijn inderdaad opgegeven door de fabrikant. Enkel de range van de fiets zijn eigen geteste bevindingen.
Wij kunnen onmogelijk de levensduur van een riem, of de kracht van een motor gaan testen.
De kracht van de motor staat gewoon op de site van de fabrikant en die is 35 Nm en geen 60.
Ook levert Tenways niet enkel in Europa zoals in het artikel is vermeld en het gewicht van de fiets is te meten met een simpele hang weegschaal. Staat overigens ook onder op de fiets: 18,2 kg. Dus geen 16.
Even duidelijk lezen: "Alle E-Bikes van het merk bestemd voor de Europese markt worden in Europa (Litouwen) geproduceerd."neb0 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:33:
[...]
Ja maar als je vaker een CDN hebt gereden dan weet je dat deze geen 30K meegaat.
De kracht van de motor staat gewoon op de site van de fabrikant en die is 35 Nm en geen 60.
Ook levert Tenways niet enkel in Europa zoals in het artikel is vermeld en het gewicht van de fiets is te meten met een simpele hang weegschaal. Staat overigens ook onder op de fiets: 18,2 kg. Dus geen 16.
60Nm was wat wij doorkregen van Tenways.
Haha, dan fiets je gewoon 10 minuten langer.zetje01 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:32:
[...]
Ik moet 12,5 km fietsen en kom graag fris en onbezweet (net gedouchet) aan op kantoor.
Prima zo'n e-bike, maar de commercie en wijzelf praten er ons ook vaak naartoe. We doen tegenwoordig alsof we niet meer zonder e-bike kunnen, gewend aan onze auto. Voor erg veel gevallen is een goede licht lopende fiets helemaal niet zo verkeerd en ondergewaardeerd en op vele punten beter. Dat was mijn punt.
Geniet verder gerust van je e-bike.
Dan heb ik een probleem. Ik weet inderdaad niet wat een gewone fiets.. ik heb er trouwens meedere.. geen idee welke gewoon zijn, ze zijn allemaal anders. Probleem!zetje01 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:45:
[...]
Ik vind het heel vervelend voor je dat je niet weet wat een gewone fiets is.
Maar ik ga het niet mijn probleem maken.
Met mijn leeftijd EN CONDiTiE wordt hetneb0 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:41:
[...]
Haha, dan fiets je gewoon 10 minuten langer.
Prima zo'n e-bike, maar de commercie en wijzelf praten er ons ook vaak naartoe. We doen tegenwoordig alsof we niet meer zonder e-bike kunnen, gewend aan onze auto. Voor erg veel gevallen is een goede licht lopende fiets helemaal niet zo verkeerd en ondergewaardeerd en op vele punten beter. Dat was mijn punt.
Geniet verder gerust van je e-bike.
- 60 minuten i.p.v. 30
- en niet fris aankomen, op kantoor, niet in een magazijn of zo.
Voor mij is elke lichaamsbeweging meegenomen.
Oh, en ik pak ook de e-bike voor boodschappen, nu.
(tuurlijk, bij (winterse) buien zal ik evengoed nog wel de auto pakken.)
Vandaag de AGO T ontvangen. Fijne fiets alleen bij de 1e keer opladen vd accu is deze gestopt bij 67% en het lampje op de oplader brand niet meer. Kent iemand dit probleem? Heb support alwel gemaild en wacht op antwoord.
Bij mij (800S) brandt het lampje op de oplader altijd (... als hij stroom heeft, natuurlijk).Fina schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:12:
Vandaag de AGO T ontvangen. Fijne fiets alleen bij de 1e keer opladen vd accu is deze gestopt bij 67% en het lampje op de oplader brand niet meer. Kent iemand dit probleem? Heb support alwel gemaild en wacht op antwoord.
Dus het komt op mij over dat je oplader stuk is, of geen stroom krijgt.
Ja daar lijkt het wel op helaas. Bij 1e gebruik al stuk. Jammer.zetje01 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:34:
[...]
Bij mij (800S) brandt het lampje op de oplader altijd (... als hij stroom heeft, natuurlijk).
Beide puntjes zijn na nog een paar keer heen en weer gemail opgelost door Tenways Support, dus dat is fijn.Rossi schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:54:
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een 2e hands CGO800S, overgekocht van mijn zwager. Hij heeft zelf de CGO600Pro gekocht.
[list=1]
• Ik krijg de app niet geactiveerd omdat deze nog onder zijn app geactiveerd zou zijn. Hij kan hem echter met geen mogelijkheid wegkrijgen bij zijn account. Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen is?
• Volgens de manual is de garantie overdraagbaar. Ik krijg het echter niet voor mekaar via Tenways Support. Ze lijken mijn vraag niet helemaal te begrijpen. Is er nog een ander kanaal wat ik kan proberen?
[/list]
Ben benieuwd of jullie nog wat tips of info hebben om deze 2 puntjes op te lossen!
Ik ben ook bij een fietsenmaker geweest voor een waardeinschatting zodat ik de fiets kan verzekeren. De fietsenmaker kwam terug met een waarde van €1200,-
Is dat niet wat aan de lage kant?
Fiets is 11 maanden oud, heeft inmiddels 1080km op de teller, en heeft nog geen enkele beschadiging of wat dan ook.
[ Voor 16% gewijzigd door Rossi op 23-07-2023 14:34 ]
Idem op mijne Ago X na 3 weken.. eerst nieuwe lader gekregen na contact support, batterij laadt nog steeds niet, ze sturen deze week nieuwe batterij op, benieuwd of het probleem opgelost is dan.Fina schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 19:12:
Connector kan inderdaad gewoon uit elkaar door te trekken. Tenways gebruikt net iets kleinere connectors dan veel andere e-bikes. Zo uit mijn hoofd moet je een m6 connector hebben.FrankVW schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:11:
De CGO600Pro.....
Ik had hiervoor een fiets met CDN en het achtertandwiel gaat inderdaad niet heel lang mee (ongeveer 10k km, daarna vervangen voor CDX tandwiel) maar de tandriem zelf was bij mij na 20k km nog lang niet versleten, en ik fiets door weer en wind het hele jaar door.neb0 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:33:
[...]
Ja maar als je vaker een CDN hebt gereden dan weet je dat deze geen 30K meegaat.
De fiets is nu in bezig van mijn zwager en die rijdt nog steeds met de originele riem (CDN) en origineel voorblad (CDN). tussen de 25 en 30k voor alleen de riem is gewoon realistisch als je hem goed uitgelijnd hebt, heb af en toe even schoonspoelt (zand eruit) en de tandwielen op tijd vervangt want die verknallen uiteindelijk je riem. Als de tandwielen slijten worden de tandjes steeds scherper tot bijna messen aan toe.
Ik heb zelf een CGO600 en theoretisch heb je gelijk maar in de praktijk is het met deze fiets lastig om richting de 30km/u te fietsen vanwege het gebrek aan versnellingen. De cadans wordt zelfs voor iemand die altijd met een hoge cadans trapt (ikGizz schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:56:
[...]
Dat ligt toch volledig aan jezelf? De enige die jou maximaal 25km/u laat fietsen ben jij. Er is niemand die zegt dat jij niet 26, 27, 28km/u (etc.) mag fietsen op een CGO600?
Een uur over 12,5 km? Oef! Hard tijd om wat aan je conditie te gaan doenzetje01 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:34:
[...]
Met mijn leeftijd EN CONDiTiE wordt het
- 60 minuten i.p.v. 30
- en niet fris aankomen, op kantoor, niet in een magazijn of zo.
Voor mij is elke lichaamsbeweging meegenomen.
Oh, en ik pak ook de e-bike voor boodschappen, nu.
(tuurlijk, bij (winterse) buien zal ik evengoed nog wel de auto pakken.)
Daarover gesproken
Hebben meer cgo600 gebruikers last van slapende handen? Ik heb al diverse handvatten geprobeerd, de zithouding al tig keer versteld maar blijf er last van houden. Heb nu een vlinderstuur erop gezet, ga morgen naar de zaak fietsen en hoop dat het hiermee beter gaat. Ook vind ik de fiets nog steeds erg stug, elke voeg tussen de stoeptegels komt duidelijk door ondanks dat ik de bandenspanning al maar op 2,5 bar heb staan.
Ik had hiervoor ook een fiets zonder vering maar die was véél comfortabeler over slecht wegdek dus ik denk toch dat het frame van de tenways gewoon heel erg stijf gemaakt is want ten koste is gegaan van het comfort.
Qua ebike deel is het echt een top fiets maar als fiets vind ik het niet meer dan middelmatig.
[ Voor 30% gewijzigd door Metro2002 op 24-07-2023 14:13 ]
Goedemorgen. Ik heb wel andere handvatten op mijn 600Pro gezet, omdat mijn handen te groot waren voor degene die er opzaten. De FM wees me daar op, en dacht eerst dat het een verkooptrucje was, maar nadat ze me de verschillen hadden laten ervaren, snapte ik dat het toch wel een dingetje was om de juiste op je fiets te hebben, er is echt verschil. Ik heb niet lang genoeg gefietst om slapende handen te krijgen, dus daar kan ik niets over zeggen, maar de stuurverhoger die daarmeee de zit veranderde (en dus mijn houding) was voor mij de verbetering die ik nodig had. En de rechterop zit gaf weer meer opties voor een ander zadelMetro2002 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:57:
Hebben meer cgo600 gebruikers last van slapende handen? Ik heb al diverse handvatten geprobeerd, de zithouding al tig keer versteld maar blijf er last van houden. Heb nu een vlinderstuur erop gezet, ga morgen naar de zaak fietsen en hoop dat het hiermee beter gaat. Ook vind ik de fiets nog steeds erg stug, elke voeg tussen de stoeptegels komt duidelijk door ondanks dat ik de bandenspanning al maar op 2,5 bar heb staan.
Ik had hiervoor ook een fiets zonder vering maar die was véél comfortabeler over slecht wegdek dus ik denk toch dat het frame van de tenways gewoon heel erg stijf gemaakt is want ten koste is gegaan van het comfort.
Qua ebike deel is het echt een top fiets maar als fiets vind ik het niet meer dan middelmatig.
Succes met het testen van je andere stuur. Misschien dat een andere zithouding de slapende handen wat wegneemt.....
Dit is wat me ook tot nadenken stemt en er toch voor zorgt dat ik de fiets waarschijnlijk toch niet zou kopen. Ik ben absoluut fan van het minimalistische van een single speed en riem. Heerlijk, robuust, simpel, onderhoudsvrij...Metro2002 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:57:
Ik heb zelf een CGO600 en theoretisch heb je gelijk maar in de praktijk is het met deze fiets lastig om richting de 30km/u te fietsen vanwege het gebrek aan versnellingen. De cadans wordt zelfs voor iemand die altijd met een hoge cadans trapt (ik) dan wel erg hoog. Ook merk je onder de 25km/u dat de motor je gewoon tegenwerkt en speelt wederom het gebrek aan versnellingen je parten als je bv een heuveltje op moet, dat is gewoon eigenlijk niet te doen zonder ondersteuning.
Maar de 'operating window' wordt er wel door verkleind. In een grote stad, relatief plat, kan en mag dit geen probleem zijn. Neem je de fiets even mee naar het platteland met wat hellingen, sta je volgens mij al snel stil bij een kleine bergop. En dat kleine motortje/conservenblikje op de as achteraan kan volgens mij nooit genoeg zijn om je voorbij dat punt te 'slepen'. Ik weet dat je uit fysieke grootte niet veel kan of mag afleiden, en ik heb niet genoeg verstand van elektrische motoren aan trage omwentelingen om te weten wat het doet met koppel maar niet voor niets zie je bij veel e-bikes met achterwielmotor toch motoren met formaatje kleine koekenpan, ipv formaatje 3-speed naafversnelling
Maar dat gezegd zijnde, ik ben ook meer fan van dat gevoel van een achterwielmotor dan een middenmotor. Het voelt meer als een 'smooth' duwtje in de rug, dan een middenmotor. Beetje 'scooterend' ook al is dat hier vloeken in de kerk.
Ik heb wel eens iets gezien dat een versnelling op de trapas heeft, zelfs met riem. (dus 'in de as/assembly' daar). Vast wel duur. Maar dat zou dus 2 versnellingen kunnen voorzien. Ben de naam kwijt.
@Amos_x alle verhalen over dat het niet hebben van versnellingen in combinatie met de kleine motor tot problemen zou leiden zodra je ook maar iets moet klimmen herken ik zelf echt totaal niet.
Natuurlijk, het hangt van de klim af. Maar een gemiddelde wat langere brug hier in Amsterdam (zoals de Amsterdamsebrug en Schellingwouderbrug) fiets ik met gemak op terwijl ik ook nog eens mijn vriendin op haar normale fiets laat aanhaken. Tempo is prima, motortje doet het gewoon zonder oververhitten en zo.
De Vaalserberg op zal een ander verhaal zijn, maar laten we elkaar niet aanpraten dat je met onze fietsen een probleem hebt als je een keer een brug op moet fietsen of zo
Natuurlijk, het hangt van de klim af. Maar een gemiddelde wat langere brug hier in Amsterdam (zoals de Amsterdamsebrug en Schellingwouderbrug) fiets ik met gemak op terwijl ik ook nog eens mijn vriendin op haar normale fiets laat aanhaken. Tempo is prima, motortje doet het gewoon zonder oververhitten en zo.
De Vaalserberg op zal een ander verhaal zijn, maar laten we elkaar niet aanpraten dat je met onze fietsen een probleem hebt als je een keer een brug op moet fietsen of zo
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ook waar, je hebt gelijk natuurlijk. Maar het ziet er zo 'iel' en ondermaats uit allemaal. Puur gevoel natuurlijk. Ik ben old school, geef me maar wat visuele 'grunt'Gizz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:36:
[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 25-07-2023 13:59 ]
Heb je er al eens op gefietst ?Amos_x schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:58:
[...]
Ook waar, je hebt gelijk natuurlijk. Maar het ziet er zo 'iel' en ondermaats uit allemaal. Puur gevoel natuurlijk. Ik ben old school, geef me maar wat visuele 'grunt'
Hij is niet zo 'iel' ,maar dat is persoonlijk, dus misschien voor jou wel....
Ik was erg sceptisch maar na alle goede recensies en de tips van dit forum een proefrit gepland (en ik had er al veel gemaakt op verschillende merken) gelijk eentje gekocht.
Ja, ik denk ook dat de heuvels een issue kunnen zijn, echter geen heuvels in de buurt dus ook geen ervaring..... maar de bruggen tot nu toe geen probleem.
Sinds vorige week de AGO T ontvangen. De bijgeleverde oplader hield er na 67% mee op. Het indicator lampje was uit. Nu een nieuwe oplader ontvangen. Het indicatorlampje geeft alleen een groen licht. Accu laad weer niet op. Iemand bekend met dit probleem?
Hier hetzelfde laadprobleem. Ik heb de AGO T. Accu opgeladen tot 67%. Daarna was het klaar. Oplader gaf geen indicatielichtje meer. Nieuwe lader gekregen. Deze gaf meteen een groen indicatielampje wat eigenlijk rood moet zijn. Accu laad weer niet op. Zag even op het display dat het percentage 34% was en sprong daarna weer terug naar het oorspronkelijke percentage van 28%. Erg vaag. Ondertussen maar weer een ticket aangemaakt. Zal het misschien aan de Accu liggen??Molovhic schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:07:
Nieuwe lader ontvangen. Deze geeft alleen een groen indicatie lampje. Accu laad weer niet op.zetje01 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:34:
[...]
Bij mij (800S) brandt het lampje op de oplader altijd (... als hij stroom heeft, natuurlijk).
Nieuw lader ontvangen. Weer laad de accu niet op. Lampje op oplader brand groen wat ook rood moet zijn.Molovhic schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:17:
[...]
Idem op mijne Ago X na 3 weken.. eerst nieuwe lader gekregen na contact support, batterij laadt nog steeds niet, ze sturen deze week nieuwe batterij op, benieuwd of het probleem opgelost is dan.
:strip_exif()/f/image/iZi07oCSk2vdeThXvnwUcmkB.jpg?f=fotoalbum_large)
Met dank aan dit topic een CGO600 aangeschaft. Gisteren aangekomen en meteen besloten er een Ergotec Moon Cruiser stuur op te zetten. De zithouding is anders toch wel heel erg voorover. De standaard stuurpen zit er nog in en dat gaat voorlopig prima. Verder nog een Axa defender slot erop met het bevestigingssetje van de Decathlon. Dat maakt de fiets ineens toch een stukje zwaarder, maarja je kunt moeilijk zonder….
Tot nu toe 35 km gefietst en dat gaat lekker! Ik heb flink wat hoge bruggen gehad waar je in standje 1 echt eenvoudig op komt. Ook flink steile gaan zonder al teveel inspanning en in stand 3 is het helemaal eenvoudig.
Ik heb het niet exact gemeten maar ik vermoed dat je bij 25 kmh een cadans van rond de 70 hebt wat ik prima vind.
Nb, als je de Cauberg opfietst (1.500m, 60m hoog) met 18 km/h (in 5 minuten) heb je ongeveer 250 watt nodig (fiets+rijder 100 kg). Dat gaat dus makkelijk met die 250 watt motor. Cadans dan ongeveer 50. Dat is natuurlijk een gemiddelde maar zelfs 10% met 15 km/h is zo'n 470 watt. 220 watt even kort bijtrappen haalt iedereen wel denk ik.
Nb ik heb het wattage berekend met een calculator van een Duitse website waar ook spullen worden verkocht. De calculator heeft wel een aparte pagina maar ik weet niet of ik daarnaar mag linken. Maar er zijn er vast meer op t net te vinden.
Idem hier, ondertussen contact gehad dat de batterij pas rond 5 augustus toekomt, dus bijna 2 weken zonder fiets.. Volgens hun gaat een nieuwe batterij zeker het probleem oplossen.Fina schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:23:
[...]
Nieuw lader ontvangen. Weer laad de accu niet op. Lampje op oplader brand groen wat ook rood moet zijn.
Ze hebben ook allerlei goodies aangeboden om het te compenseren, maar zou liever een werkende fiets willen uiteraard.
Nu ja ze doen wel moeite en dat wordt geapprecieerd wel.
Jawel, bij twee verschillende dealers. Natuurlijk niet al te ver omgereden, paar blokjes rond, en allemaal vrij vlak in de buurt. Dus niet echt kunnen testen. Ik had m'n (overwegend positieve!) bevindingen eerder in dit topic al neergezet.FrankVW schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:48:
[...]
Heb je er al eens op gefietst ?
Hij is niet zo 'iel' ,maar dat is persoonlijk, dus misschien voor jou wel....
Ik was erg sceptisch maar na alle goede recensies en de tips van dit forum een proefrit gepland (en ik had er al veel gemaakt op verschillende merken) gelijk eentje gekocht.
Ja, ik denk ook dat de heuvels een issue kunnen zijn, echter geen heuvels in de buurt dus ook geen ervaring..... maar de bruggen tot nu toe geen probleem.
Waar ik de fiets wil inzetten is het iets heuvelachtiger dan de Nederlands polders. Vandaar stemt het tot nadenken.
Mijn ervaring met dit soort motortjes, en single speed, is dat ze erg 'inzakken' bij trage snelheden, of trage RPM. Je moet inderdaad die snelheid aanhouden (boven >18km/u). Want bij tragere omwentelingen lijk je niet meer die 200 Watt uit het motortje te krijgen, en tussen 0 en 12-13km/u voelt het dan ook alsof je helemaal geen ondersteuning hebt. Daarom heeft een middenmotor daar ook minder last van, omdat die extern de versnellingen van de fiets kan gebruiken, en intern zal ook nog wel wat geschakeld worden om de motor snel en optimaal te laten draaien.Jarninho schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:58:
[Afbeelding]
Nb, als je de Cauberg opfietst (1.500m, 60m hoog) met 18 km/h (in 5 minuten) heb je ongeveer 250 watt nodig (fiets+rijder 100 kg). Dat gaat dus makkelijk met die 250 watt motor. Cadans dan ongeveer 50. Dat is natuurlijk een gemiddelde maar zelfs 10% met 15 km/h is zo'n 470 watt. 220 watt even kort bijtrappen haalt iedereen wel denk ik.
Nb ik heb het wattage berekend met een calculator van een Duitse website waar ook spullen worden verkocht. De calculator heeft wel een aparte pagina maar ik weet niet of ik daarnaar mag linken. Maar er zijn er vast meer op t net te vinden.
Ik ben geen kenner van elektrische motoren, maar het lijkt erop dat je toch wat omwentelingen moet doen om er kracht uit te halen. Bij lage RPM lijkt zo'n motor zich van spoel naar spoel te trekken, met duidelijk meer moeite en oververhitting.
Dus je moet inderdaad met een goede vaart onderaan beginnen, en de snelheid niet laten zakken. En niet willen traag rijden, of veel vanuit stilstand vertrekken op een helling.
Ik kan het mis hebben uiteraard wegens beperkte ervaring met dit soort setups, en te korte testritjes.
Op het vlakke speelt dit totaal niet trouwens. Erg onder de indruk van het ondersteunen bij vertrekken tijdens de testrit. Maar heb dus geen (langere) hellingen kunnen proberen en oordelen of de fiets er toch wat moeite heeft of niet
[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 26-07-2023 17:25 ]
Hi allen, ik heb een vraagje. Ik ben wel gecharmeerd van de Tenways CGO 6000 pro. Ik vraag me alleen af of het met die fiets, stel je accu is leeg, een beetje te doen is om gewoon door te trappen. Ik hoor het graag!
Ja is goed te doen voor niet al te lange ritten. Ondersteuning doe ik regelmatig uit als ik met mensen zonder e-bike fiets.Thomas schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:56:
Hi allen, ik heb een vraagje. Ik ben wel gecharmeerd van de Tenways CGO 6000 pro. Ik vraag me alleen af of het met die fiets, stel je accu is leeg, een beetje te doen is om gewoon door te trappen. Ik hoor het graag!
Verder na 4 maanden en gemiddeld 70 km per week nog erg tevreden over dit type fiets. Wel ergo handvaten erop gezet.
Niet vervelend bedoeld, ik lees/schrijf een paar maanden mee in dit topic, echter deze vraag is al tig keer gesteld en over gediscussieerd. Dus neem even de moeite om terug te lezen in dit topic.Thomas schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:56:
En ja, zonder ondersteuning kan je gewoon erop fietsen. Gewoon even een proefrit maken bij een fietsenwinkel zou ik zeggen en je ervaart het zelf
Balen. Ik hoop toch echt eerder de accu te ontvangen. Zag al meerdere berichten op Facebook met hetzelfde accu probleem.Molovhic schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:27:
[...]
Idem hier, ondertussen contact gehad dat de batterij pas rond 5 augustus toekomt, dus bijna 2 weken zonder fiets.. Volgens hun gaat een nieuwe batterij zeker het probleem oplossen.
Ze hebben ook allerlei goodies aangeboden om het te compenseren, maar zou liever een werkende fiets willen uiteraard.
Nu ja ze doen wel moeite en dat wordt geapprecieerd wel.
Ik krijg vandaag de accu geleverd. Gelukkig lekker snel.Fina schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 00:21:
[...]
Balen. Ik hoop toch echt eerder de accu te ontvangen. Zag al meerdere berichten op Facebook met hetzelfde accu probleem.
1200 is toch geen gek bedrag voor een tweedehands fiets? Nieuw zijn ze rond de 1500. Ik vind 80% van de nieuw waarde een hele degelijke dagwaarde na een jaar. Ze staan toch ook ongeveer voor die prijs op marktplaats?Rossi schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:31:
[...]
Beide puntjes zijn na nog een paar keer heen en weer gemail opgelost door Tenways Support, dus dat is fijn.
Ik ben ook bij een fietsenmaker geweest voor een waardeinschatting zodat ik de fiets kan verzekeren. De fietsenmaker kwam terug met een waarde van €1200,-
Is dat niet wat aan de lage kant?
Fiets is 11 maanden oud, heeft inmiddels 1080km op de teller, en heeft nog geen enkele beschadiging of wat dan ook.
Thx voor je reactie. Ik zat een beetje te kijken op marktplaats en zag ze daar rond de €1300/€1400, en nieuw is deze nog steeds €1899,-damiii schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:13:
[...]
1200 is toch geen gek bedrag voor een tweedehands fiets? Nieuw zijn ze rond de 1500. Ik vind 80% van de nieuw waarde een hele degelijke dagwaarde na een jaar. Ze staan toch ook ongeveer voor die prijs op marktplaats?
https://www.tenways.com/products/cgo800s
Vandaar dat ik dacht dat het een beetje aan de lage kant was. Maar misschien verwacht ik teveel hoor.
[ Voor 0% gewijzigd door Rossi op 27-07-2023 10:27 . Reden: Verkeerde nieuwprijs ]
Ik heb deze fiets ook aangeschaft om niet percé met ondersteuning te fietsen.Thomas schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:56:
Hiervoor had ik een reguliere stadfiets met versnellingen, voorvering, zonder ondersteuning.
Deze fiets fietst lichter dat mijn vorige stadsfiets. Ik fiets per definitie sneller zonder ondersteuning dan mijn vorige fiets. Ook al heeft deze geen versnellingen.
My 2 cents.
Overweeg een CGO 800s aan te schaffen maar als er een pro aankomt gaat deze hoogstwaarschijnlijk én in prijs omlaag én de pro kan interessanter zijn. Echter 15 juni is al een tijdje geleden (of ging dat alleen over de echt nieuwe modellen zoals de Ago T die er inmiddels is?) en ik kan nergens iets vinden over het al dan niet komen van een pro. Is iemand hier al meer over te weten gekomen?ctch22 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:44:
Nieuwe fietsen van Tenways lijken eraan te komen. De eerste twee volgende maand. Officiële presentatie +/- 15 juni.
Later dit jaar wordt de 800s vervangen en een ligfiets staat in de planning.
1. AGO T (lage instap, voorvering, achterdrager tot 27 kg, Bafang 420 80 Nm, 504 Wh, Enviolo versnellingsnaaf handmatig, cdx, Shimano hydraulische schijfremmen, kleuren in groen, wit, zwart, 30 kg, eur 2699,-)
2. CARGO One (bakfiets, zelfde specs als AGO X maar andere transmissie en belt, rond de eur 5000,-)
3. CGO 800s Pro (de 800s wordt vervangen, heeft mankement o.a. maar 5 kg lading toegestaan)
4. Ligfiets
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wil eigenlijk op korte termijn op pad kunnen. Maar als op zeer korte termijn de fiets verbeterd wordt is dat ook zonde. Als dat lang gaat duren is het wachten juist weer zonde.
[ Voor 3% gewijzigd door Poumelie op 27-07-2023 22:39 ]
Na de canceling van mijn bestelling heeft Tenways verzekerd dat het freewheel probleem een bad batch betreft. Voorts heeft Tenways een compensatie voorgesteld. Omdat ik geen alternatief kon vinden voor de minimalistische 600Pro ben ik akkoord gegaan de canceling van de order alsnog ongedaan te maken.
Sinds de 600Pro vorige week (21 Juli) is geleverd (freewheel AA4722) heb ik 85 km, zonder problemen, gereden, waarvan 40 km aaneengesloten. Batterij nog 47%, ondersteuning Pas1, soms Pas0 (geen ondersteuning is geen enkel probleem). Gemiddelde snelheid ruim 16 Km/u omdat ik de kilometers heb gemaakt samen met mijn vrouw (eBike) die 18-19 Km/u hard genoeg vindt.
Solo rijd ik, zonder ondersteuning, op mijn tourfiets, racefiets of mountainbike en gebruik de 600Pro uitsluitend om niet te zweten in burgerkleding. Tot heden ben ik tevreden met de 600Pro.
Sinds de 600Pro vorige week (21 Juli) is geleverd (freewheel AA4722) heb ik 85 km, zonder problemen, gereden, waarvan 40 km aaneengesloten. Batterij nog 47%, ondersteuning Pas1, soms Pas0 (geen ondersteuning is geen enkel probleem). Gemiddelde snelheid ruim 16 Km/u omdat ik de kilometers heb gemaakt samen met mijn vrouw (eBike) die 18-19 Km/u hard genoeg vindt.
Solo rijd ik, zonder ondersteuning, op mijn tourfiets, racefiets of mountainbike en gebruik de 600Pro uitsluitend om niet te zweten in burgerkleding. Tot heden ben ik tevreden met de 600Pro.
Weet iemand wat van electronica?
Op mijn CGO600 pro heb ik het adertje van mijn voorlicht snel gevonden en met een simpele Aliexpress splitter kan je hem aftappen en met weinig moeite past alles nog netjes weggewerkt in het frame.
Maar nu komt het:
Het voorlicht werkt op 27.5 - 42 volt en de meeste achterlichten werken op 6 - 12 volt.
Ben zelf al zo dom geweest om een mooie van 6volt te komen die ik per se wil gebruiken (design, achterlicht geïntegreerd in het achterspatbord).
Bestaan er inline convertors die een voltage van ong. 33volt naar 6 volt kunnen omzetten? Of is het mogelijk om een (klein) 27.5 - 42 volt Led bordje in te bouwen in het al bestaande achterlicht?
Op mijn CGO600 pro heb ik het adertje van mijn voorlicht snel gevonden en met een simpele Aliexpress splitter kan je hem aftappen en met weinig moeite past alles nog netjes weggewerkt in het frame.
Maar nu komt het:
Het voorlicht werkt op 27.5 - 42 volt en de meeste achterlichten werken op 6 - 12 volt.
Ben zelf al zo dom geweest om een mooie van 6volt te komen die ik per se wil gebruiken (design, achterlicht geïntegreerd in het achterspatbord).
Bestaan er inline convertors die een voltage van ong. 33volt naar 6 volt kunnen omzetten? Of is het mogelijk om een (klein) 27.5 - 42 volt Led bordje in te bouwen in het al bestaande achterlicht?
Je moet zoeken op "Step down converter"randje schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:46:
Weet iemand wat van electronica?
Maar nu komt het:
https://www.123-3d.nl/123...-DC-2-A-i3869-t13128.html
https://www.amazon.nl/Yiz...waartmodule/dp/B0823P6PW6
Had ik moeten vermelden in mijn post. Ik had dergelijke al gevonden, maar wil het liefst zo weatherproof mogelijk want fiets/Nederland.lasharor schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:50:
[...]
Je moet zoeken op "Step down converter"
https://www.123-3d.nl/123...-DC-2-A-i3869-t13128.html
https://www.amazon.nl/Yiz...waartmodule/dp/B0823P6PW6
Heb wel dit gevonden: https://www.e-bikelimburg.nl/product/dc-omvormer-36-6-volt/
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt maar deze bordjes zijn bijzonder klein. Met een beetje creatief soldeerwerk en eventueel wat conformal coating heb je binnen no time een net uitziende oplossing.randje schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:54:
[...]
Had ik moeten vermelden in mijn post. Ik had dergelijke al gevonden, maar wil het liefst zo weatherproof mogelijk want fiets/Nederland.
Heb wel dit gevonden: https://www.e-bikelimburg.nl/product/dc-omvormer-36-6-volt/
Mits je ruimte hebt natuurlijk.
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.