Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:00
HBO88 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:26:
Wat is de laatste status van de navigatie optie op de 800s? Ik kan er enkel wat oude berichten vinden dat het niet helemaal lekker werkt.
Ik ben benieuwd hoe dat nu is.
Andere vraag, ik zie op meerdere sites dat de fiets een remlicht heeft, maar dat klopt niet toch?
Nee, hij heeft geen remlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:17
Hoe lang duurt het opladen? En hoeveel procent laad hij op in bijvoorbeeld een half uur, als je ergens op een terras zit en de fiets even wilt bijladen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@HBO88 de oplader van de CGO600 Pro doet zo'n 130~150W (hangt een beetje van de tussenstekker af die ik gebruik om te meten en hoe vol de accu al is): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rZYzhlecXiZlNV9u7SdJurhUd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lIOwdgpDisfq6uzPY4YDf8oE.png?f=user_large

De accu is 360Wh, dus reken maar uit (zou 90% als laadefficiëntie nemen). Vanaf zo'n 85% wordt trager geladen, dat punt gebruik ik om het laden te stoppen: Gizz in "Het grote Tenways E-Bike topic"

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

@HBO88 Dan heb je waarschijnlijk mijn https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75670584 reactie niet gelezen, incl foto's om te laten zien dat bij mij de app op een iPhone 8 plus prima werkt.

EDIT: Nee, geen remlicht, wel knipperlicht links en rechts aan de achterzijde.

[ Voor 34% gewijzigd door xxs op 28-06-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 10:57
Kan hier nog eens iemand linken wat jullie gebruiken in plaats van de quick release voor het zadel?
Ik zou niet willen dat mijn zadel gestolen kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 17:57

Sturmovik177

Vroem

daflux schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:09:
Kan hier nog eens iemand linken wat jullie gebruiken in plaats van de quick release voor het zadel?
Ik zou niet willen dat mijn zadel gestolen kan worden
Aangezien je niet hebt benoemd welke fiets je bedoelt kan ik alleen maar voor de CGO600 beantwoorden. Of je kan bovenaan op 'zadelklem' gaan zoeken in dit topic.

Voor de CGO600 Pro past deze zadelklem:
https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000049792943/?s2a=

Om de quick release van de voorwiel ook te vervangen, is deze geschikt:
https://www.amazon.nl/dp/...list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-04 20:33
Ik heb m’n CGO600 van de week binnen gekregen en heb wat moeite om de voorrem af te stellen.

Wat ik ook probeer (rem ingedrukt houden en aandraaien of op het oog afstellen), als ik een keer hard de rem in knijp dan loopt hij aan.

Direct na het afstellen lijkt hij soms goed. Het gaat mis bij het remmen.

Het wiel draait prima maar ik hoor en zie dat het remblok tegen de schijf zit.

Wat zou ik kunnen proberen om het langdurig op te lossen? Alvast bedankt!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Critical
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-10-2024
Tenways 600 Pro Wood & Leather Edition.....

Nu alleen nog een mooie vintage, leren zijtas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcFQolVXpxU-lq0N_Liu2IRSVoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PtnMFujHgHOEfOEebIhVWoK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1BTvUGW0CBQocZdPMHldAljD4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWmPqEY6yv338NKD2qfIcOtk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In een week of twee heb ik nu zo'n 230km gefietst op de 600 Pro. Sinds gisteren had ik het idee dat als ik de trapondersteuning uit zet tijdens het fietsen, de motor "aanloopt" en het een stuk zwaarder trapt dan vorige week zonder ondersteuning. Alsof je een beetje door de rem aan het heen trappen bent (of als je vriendje op school vroeger voor de gein de rem wat inkeep).

Ik heb hem bij een fietsenmaker gekocht, dus ik ging ermee terug. Die zei dat ik echt absoluut niet mag doen wat ik deed, en hoopte dat ik toch niks kapot had gemaakt in de motor. Je mag de trapondersteuning er niet afhalen als je al aan het fietsen bent. Je begint óf zonder trapondersteuning, óf met, maar dat moet je niet wisselen *tijdens* het fietsen. Je kan wel tussen standje 1, 2 of 3 wisselen. Hij heeft dat er overigens nooit bij gezegd toen ik de fiets ophaalde, en Tenways vermeld het (volgens mij) ook nergens. Bovendien: als dat zo verschrikkelijk slecht is, waarom is het dan überhaupt mogelijk dat te doen.

Ik had moeite om te volgen wat hij nou precies bedoelde, maar iets over dat als je begint met trapondersteuning en het er dan afhaalt, er altijd nog wel wat spanning op staat.

Anyway, hij moest sowieso voor de eerste controle dus dat gaan ze nu doen. Ook het freewheel dat er nu inzit is degene met potentiële issues, dus die gaat-ie vervangen. Wie weet dat het daarin zit. Hij merkte wel iets toen-ie het wiel ronddraaide.

Maar ik ben een beetje verbaast door de opmerking over de trapondersteuning die je er niet af mag halen als je al aan het fietsen bent en vond het een vreemd verhaal. Heeft iemand weleens iets vergelijkbaars gehoord met deze of een andere e-bike? Heb ik een stuk e-bike 101 gemist? Of kan iemand iets verzinnen waarom dat slecht zou zijn voor de soort motor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Critical
Mafkees schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:53:
In een week of twee heb ik nu zo'n 230km gefietst op de 600 Pro. Sinds gisteren had ik het idee dat als ik de trapondersteuning uit zet tijdens het fietsen, de motor "aanloopt" en het een stuk zwaarder trapt dan vorige week zonder ondersteuning. Alsof je een beetje door de rem aan het heen trappen bent (of als je vriendje op school vroeger voor de gein de rem wat inkeep).

Ik heb hem bij een fietsenmaker gekocht, dus ik ging ermee terug. Die zei dat ik echt absoluut niet mag doen wat ik deed, en hoopte dat ik toch niks kapot had gemaakt in de motor. Je mag de trapondersteuning er niet afhalen als je al aan het fietsen bent. Je begint óf zonder trapondersteuning, óf met, maar dat moet je niet wisselen *tijdens* het fietsen. Je kan wel tussen standje 1, 2 of 3 wisselen. Hij heeft dat er overigens nooit bij gezegd toen ik de fiets ophaalde, en Tenways vermeld het (volgens mij) ook nergens. Bovendien: als dat zo verschrikkelijk slecht is, waarom is het dan überhaupt mogelijk dat te doen.

Ik had moeite om te volgen wat hij nou precies bedoelde, maar iets over dat als je begint met trapondersteuning en het er dan afhaalt, er altijd nog wel wat spanning op staat.

Anyway, hij moest sowieso voor de eerste controle dus dat gaan ze nu doen. Ook het freewheel dat er nu inzit is degene met potentiële issues, dus die gaat-ie vervangen. Wie weet dat het daarin zit. Hij merkte wel iets toen-ie het wiel ronddraaide.

Maar ik ben een beetje verbaast door de opmerking over de trapondersteuning die je er niet af mag halen als je al aan het fietsen bent en vond het een vreemd verhaal. Heeft iemand weleens iets vergelijkbaars gehoord met deze of een andere e-bike? Heb ik een stuk e-bike 101 gemist? Of kan iemand iets verzinnen waarom dat slecht zou zijn voor de soort motor?
Ik zou de volgende keer ook vragen hoe dit dan werkt als je boven de 25km/h komt en de ondersteuning stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Critical schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:18:
Ik zou de volgende keer ook vragen hoe dit dan werkt als je boven de 25km/h komt en de ondersteuning stopt...
En hoe het zit als je even niet trapt, dan stopt de ondersteuning ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxs
  • Niet online

xxs

Voor de meeste fietsenmakers gaat hun electronica kennis ook niet verder dan een voor- en achterlicht. 8)7

Ik kan niks verzinnen waarom het slecht zou zijn, als het echt zo schadelijk zou zijn dan zou Tenways a) voorkomen dat je de ondersteuning uit kan schakelen tijdens het fietsen en b) Dit nadrukkelijk vermelden in de documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 00:33
Hambuerger schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:50:
[...]

Nog hetzelfde wat mij betreft. App is echt waardeloos
Ik heb zelf de cgo600 pro maar neem aan dat het precies dezelfde app is. En die werkt bij mij erg goed. Ritten worden uitstekend geregistreerd en het koppelen van de app aan de fiets heeft me 1 minuut gekost. Bovendien ziet de app er echt goed uit. Echt een goede aanvulling op de fiets dus. Ik heb een iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Willo19 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Ik heb zelf de cgo600 pro maar neem aan dat het precies dezelfde app is. En die werkt bij mij erg goed. Ritten worden uitstekend geregistreerd en het koppelen van de app aan de fiets heeft me 1 minuut gekost. Bovendien ziet de app er echt goed uit. Echt een goede aanvulling op de fiets dus. Ik heb een iphone.
Hij reageerde op mijn vraag hoe de navigatie werkt op de 800. en hij gaf aan dat de app dus waardeloos is, maar bedoelt daarmee de navigatie koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omriooo
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-04 15:37
Thanks to everyone on this topic for all the great knowledge.

25 km/h is disappointing when the VanMoof and Cowboy bikes pass you by otherwise very good bike. Maybe I can change that when I return to Chicago 8) I don't know how to do it but anyway...

I'm 6' 3'' (190cm) and I'm really at the limit. I wish the handlebar can go one or two finger up for the CGO800s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA78
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-06-2023
Vandaag mijn cgo 800s opgehaald. Nu wil ik de fiets connecten met de app, maar krijg ik de melding: ‘fiets geregistreerd bij ander apparaat’. Iemand dit ook gehad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32

XanderDrake

Build the future!

omriooo schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:58:
Thanks to everyone on this topic for all the great knowledge.

25 km/h is disappointing when the VanMoof and Cowboy bikes pass you by otherwise very good bike. Maybe I can change that when I return to Chicago 8)
You mean, when you can use USA settings?
You can go 32km on a 600 when you put some effort into the paddling 8)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omriooo
  • Laatst online: 23-04 15:37
XanderDrake schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:34:
[...]

No, no I know it is illegal in NL. When I go back to USA, I'll ask to Tenways support how to change it.

I saw 30km/h with my 800s but it was not easy O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:34:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/eWwvkGljn2dk16Ok0fSbWpMM.jpg
Earlier today, on my cgo800, but you have to paddle like crazy. I think I can get it upto 40 under better circumstances, but it was quite windy today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
HBO88 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:26:
Wat is de laatste status van de navigatie optie op de 800s? Ik kan er enkel wat oude berichten vinden dat het niet helemaal lekker werkt.
Ik ben benieuwd hoe dat nu is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/naMFYNflKtCaMNJf2O2wWeEo.jpg
Er is net een update uit met wat fixes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32
Ago T vanaf 10 juli beschikbaar:

ago-t-coming-soon

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoLoot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik heb nu 2 maanden de Tenways 800.
Fietst echt lekker tot vorige week.

https://youtube.com/shorts/wPyr7w7VN4U?feature=share

Hij rijd uit zichzelf als ik hem aanzet.
Van support heb ik een nieuwe freewheel gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtnEYWP5UwaIaMRRqLsXwmcl420=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZkXCWZhJZ7iT8aBzcGAoj2G.jpg?f=fotoalbum_large

Ben langs 2 fietsenmakers geweest en allebij geven ze aan niet over de juiste tools te beschikken.
Tenways gebruikt ander gereedschap dan de meeste ebikes krijg ik te horen.
Weet 1 van jullie hoe ik aan de juiste freewheel remover kom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
RemcoLoot schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:41:

[Afbeelding]

Ben langs 2 fietsenmakers geweest en allebij geven ze aan niet over de juiste tools te beschikken.

Alvast bedankt.
Kan je niet naar de FM die Tenways in zijn assortiment heeft?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical
RemcoLoot schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:41:

[Afbeelding]

Alvast bedankt.
https://hollandbikeshop.c...r-4-nokken-zilver-568947/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoLoot
Bravertal schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:43:
[...]

Kan je niet naar de FM die Tenways in zijn assortiment heeft?
FM sorry wat bedoel je daarmee? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoLoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
RemcoLoot schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:56:
FM is fietsenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoLoot
Ah oke haha
Ik ga morgen maar verder bellen.
Wou bijna zelf beginnen maar zonder goeie sleutel zal het wel niet lukken.

Morgen zijn der meerdere FM open hier in de buurt. Hopen dat er 1 de goeie sleutel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 19:13
Ik zoek een winkel / FM in regio Zuid-Holland waar ik de CGO 800s kan proefrijden en ook de fiets direct kan kopen als die bevalt. Bestaat zo’n winkel nog anno 2023? Ik krijg ze niet gevonden. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
RemcoLoot schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:51:
[...]

Ah oke haha
Ik ga morgen maar verder bellen.
Wou bijna zelf beginnen maar zonder goeie sleutel zal het wel niet lukken.

Morgen zijn der meerdere FM open hier in de buurt. Hopen dat er 1 de goeie sleutel heeft.
Er is een post hierover geweest met welke sleutel je nodig hebt
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75591092

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Djarune schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:27:
Ik zoek een winkel / FM in regio Zuid-Holland waar ik de CGO 800s kan proefrijden en ook de fiets direct kan kopen als die bevalt. Bestaat zo’n winkel nog anno 2023? Ik krijg ze niet gevonden. Iemand een tip?
No offense, maar dan iets beter zoeken. :) je kunt ze kopen bij fietsenwinkel.nl
Die hebben 10 vestigingen, waaronder in Rotterdam. Je kunt zo via site een proefrit plannen.
Ook een megastore in Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
HBO88 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:53:
[...]

No offense, maar dan iets beter zoeken. :) je kunt ze kopen bij fietsenwinkel.nl
Die hebben 10 vestigingen, waaronder in Rotterdam. Je kunt zo via site een proefrit plannen.
Ook een megastore in Utrecht
Die winkel had ik al gevonden, maar ze hebben geen voorraad. 1 tot 3 weken wachten. Dus kan er momenteel enkel heen voor een proefrit. Hetzelfde geldt voor Superfietsen in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26

franssie

Save the albatross

Djarune schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:27:
https://www.welectric.nl/proefrit-maken/ zit ook in Den Haag.

Gelijk meenemen is denk ik sowieso lastig in heel NL. Fietsmannetje in Noordwijk schijnt nog wel eens voorraad te hebben, maar dan moet het wel je maat zijn en als je ook nog een voorkeur voor een kleur hebt, koop dan een auto, kan je ook 6 maanden wachten ;-)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
RemcoLoot schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:56:
[...]

De FM die Tenways verkoopt zal ook het juiste gereedschap hebben om onderhoudswerkzaamheden te verrichten, denk ik.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
franssie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:53:
[...]

Gelijk meenemen is denk ik sowieso lastig in heel NL. Fietsmannetje in Noordwijk schijnt nog wel eens voorraad te hebben, maar dan moet het wel je maat zijn en als je ook nog een voorkeur voor een kleur hebt, koop dan een auto, kan je ook 6 maanden wachten ;-)
Dank voor de reactie. Wat ik mis op de Tenways site is een dealer locator of store locator. Nu vind ik winkels alleen m.b.v. Google en dat zijn bijna allemaal webwinkels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:25

Wiebbe

<none />

franssie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:53:
[...]

Ik heb hier een voorraad model direct uit de showroom meegenomen. Althans, stond 1km op, verder in prima staat. Was ook niet het demo model, dat was een andere in de showroom met een hoop meer kilometers.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herman74470
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 21:42
Djarune schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:38:
[...]

Dank voor de reactie. Wat ik mis op de Tenways site is een dealer locator of store locator. Nu vind ik winkels alleen m.b.v. Google en dat zijn bijna allemaal webwinkels.
Je kan een mail sturen naar support@tenways.com met deze vraag; dat had ik ook gedaan en ik had binnen een uur reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• man_rot
herman74470 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:33:
[...]

Je kan een mail sturen naar support@tenways.com met deze vraag; dat had ik ook gedaan en ik had binnen een uur reactie.
gistern hun hetzelfde gevraagd ivm AGO T die binnenkort uitkomt hier hun antwoord
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J56mfewy79a29AmRIL-UOLca9h0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BEa8rA663xtFSIOuOGmX5VfG.png?f=fotoalbum_large

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09:01
Deze lijst is zeker niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
Tammo Tenways schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:35:
Deze lijst is zeker niet compleet.
hmm door Tenways support naar mij gemailed dagen geleden

heb je meer adresssen?

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShivanDragon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

ShivanDragon

Ola Pola

asimonse schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:56:
Is er al iets meer bekend over de CGO800S PRO? Wat zijn de verschillen in specs en prijs met de standaard CGO800S? En wanneer zal die geleverd worden?

Naar alle waarschijnlijkheid komt deze ongeveer over een maand uit. De vraag is of het waard is om te wachten of niet.
Ik heb er net eentje op offerte gekregen voor een fiets lease en daar staat "CGO800Pro" op als omschrijving; zou het waar zijn? :9~

Feel the rhythm, live the music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09:01
[b]
hmm door Tenways support naar mij gemailed dagen geleden

heb je meer adresssen?
Ik mis bijvoorbeeld Jan Kooij in Nijmegen en Fiets vooruit in Leek. En dat zijn er 2 die ik toevallig ken, dus er zullen meer missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Just8_KB8 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:01:
[...]

Vandaag even enkele fietsen wezen testen. Watt Brooklyn, Tenways CGO 600 Pro en een Bird bike A frame. Gewoon om even wat gevoel erbij te krijgen. En het verschilt nogal, zo blijkt.

Die Watt was echt niet fijn. Voelde heel zwaar aan en ik had het gevoel dat bij wegrijden de ondersteuning pas heel laat ding bijspringen. Het ingebouwde display is dan wel weer mooi.

Over de Bird bike was ik ook minder te spreken. Deze had versnellingen, maar voor een stadsfiets voelt dat overbodig. Voor de kracht heb je het niet nodig en je stelt dus eigenlijk alleen maar de cadans ermee af. Verder vind ik hem ook log aanvoelen. En overall gewoon minder netjes afgewerkt.

En dan de Tenways. Wat een verschil. Veel fijnere en beter gedoseerde ondersteuning. Maar ook heel licht en prettig sturen. Strak afgewerkt ook. Ik snap in één keer de populariteit van deze fiets.

Echter twijfel ik nog steeds tussen deze en die Duitse Mougg, omdat ik die laatste mooier vind vanwege de retro elementen, maar ze wel exact dezelfde fijne aandrijving gebruiken en ook nagenoeg hetzelfde wegen. Ik heb inmiddels contact gehad met hen, en ze geven aan dat ik ook gewoon recht heb 30 dagen try-before-you-buy en garantie ook geen probleem is. Mag zelfs lokaal de fiets laten repareren bij issues, en zij betalen de rekening. Meeste onderdelen zijn dezelfde als bij andere merken, dus zou geen probleem moeten zijn. Behalve bij de accu hooguit, omdat die op maat en kleur is gemaakt voor de fiets. En ze planten ook voor elke verkochte fiets nog een boom om de ecologische voetafdruk te compenseren.

Als ik de videos van het merk bekijk ziet het er allemaal ook netjes uit. Zoals bijv. deze unboxing waarin je ook ziet dat de fiets al voor 95% afgemonteerd wordt geleverd:
[YouTube: MOUGG City E-Bike: Auspacken und Montage]

Wat is jullie mening over de fiets, puur vanuit technisch oogpunt?
Dezelfde afweging. Mougg levert aan NL, maar zoals elders vermeld: het is een risiko. Fiets ondersteuning heb ik niet nodig maar als ik een recreative rit van hooguit 40 km maak met mijn vrouw op haar ebike dan wil ik mij niet in het zweet fietsen (zweten doe ik al een paar maal per week hardlopend, racefiets of mountainbike).

De Tenways CGO600 Pro lijkt een goede optie gezien de testen, reviews en support in NL. Maugg One lijkt beter dan de Tenways 600 Pro idd, maar vooralsnog heb ik geen relevante tests en reviews kunnen vinden, alsmede van de CRIVIT Urban E-Bike van Lidl. Nog even zoeken dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
wsmaal schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:25:
Dezelfde afweging. Mougg levert aan NL, maar zoals elders vermeld: het is een risiko. Fiets ondersteuning heb ik niet nodig maar als ik een recreative rit van hooguit 40 km maak met mijn vrouw op haar ebike dan wil ik mij niet in het zweet fietsen (zweten doe ik al een paar maal per week hardlopend, racefiets of mountainbike).

De Tenways CGO600 Pro lijkt een goede optie gezien de testen, reviews en support in NL. Maugg One lijkt beter dan de Tenways 600 Pro idd, maar vooralsnog heb ik geen relevante tests en reviews kunnen vinden, alsmede van de CRIVIT Urban E-Bike van Lidl. Nog even zoeken dus..
In dit topic staat een beknopte Lidl fiets review.
Bravertal schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:15:
Ik ben 1,93 meter en ik heb voor deze fiets gekozen op basis van uiterlijk en ik zag wat componenten die ook door Tenways gebruikt worden.

De Lidl fiets is niet echt te vergelijken. Ik vind deze ook prima zitten en fietsen. Je hebt alleen een andere houding (sportiever) en is een stuk kaler.

Bij de Lidl fiets staat de verlichting continu aan, heeft voor de rest geen beeldscherm. Ik kan alleen aan de hand van 5 streepjes zien (schatten) hoeveel procent de accu is. De Tenways zie je dit op het schermpje als percentage. Ook wordt bij Tenways de snelheid aangegeven en hoeveel km je gefietst hebt.

Op de Lidl fiets heb ik 72km gefietst en toen moest er geladen worden (ik weeg 93kg). De Tenways hebben we ook na 72km in de oplader gezet, er was toen nog 8% over (mijn vrouw weegt 78kg).

Kortom, ze fietsen beiden fijn maar de Lidl fiets is een kale fiets t.o.v. de Tenways CFO800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
warp schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:10:
[...]

In dit topic staat een beknopte Lidl fiets review.

[...]
Thx, ik heb de Tenways CGO600 Pro besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Heeft er iemand ook ergens een echter handleiding voor de Tenways CGO800S gevonden?
Dus niet de montage handleiding, maar een service handleiding ?

Ik wil ’n stuurhoogte adapter monteren, bijv. de Satori Heads Up 4.
Ik heb ergens ‘n 800S gezien die dat had.
Echter de 800S heeft een geïntegreerde display in het stuur zitten, dus ik wil weten hoe ik het stuur kan demonteren.

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cabrioot
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik ben de gelukkige eigenaar van een CGO600

Het viel me op dat er een bug zit in de firmware van het display, de totale km-stand wordt na 1000 km automatisch gereset naar 0, en daarnaast is de bluetooth verbinding ronduit slecht te noemen.

Ik neem aan dat dit met een firmware update te verhelpen is, maar zag nergens de optie in de App van Tenways.

Met enig google-werk is wel te vinden hoe de SW102 display ( die ook veel voor Bafang motoren wordt gebruikt ) is te voorzien van andere firmware, en ook een wat oudere firmware versie heb ik wel kunnen vinden, maar liever krijg ik een officiele van Tenways zelf ivm garantie etc.

Een korte mail wisselling met de ( uitstekende ) support zorgde ervoor dat ik keurig een nieuwe Firmware versie en handleiding voor het flashen toegestuurd kreeg.

Nu vroeg ik me een paar dingen af :

1- heeft iemand al eens de US firmware versie geflashed ( om zodoende de speedlimit naar 32 te krijgen ?
2- heeft iemand uberhaupt de VS firmware ?
3- heeft iemand de firmware al eens geprobeerd te herschrijven ?
4- heeft iemand al eens open source firmware geflashed ( zoals die ruimschoots beschikbaar is voor de Bafang etc )
5- is er iemand die een ongelimiteerde SW102 display van Ali-express of iets dergelijks heeft gekocht en deze zonder flashen ( dus met ongelimiteerde firmware ) werkend heeft gekregen ?

mijn originele gegevens van de display en fiets :

Fiets is van Sept 2022
Display : sw102/2 eu
HW version : 220230
FW version : 220805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

cabrioot schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:43:
Ik ben de gelukkige eigenaar van een CGO600

Het viel me op dat er een bug zit in de firmware van het display, de totale km-stand wordt na 1000 km automatisch gereset naar 0, en daarnaast is de bluetooth verbinding ronduit slecht te noemen.

Ik neem aan dat dit met een firmware update te verhelpen is, maar zag nergens de optie in de App van Tenways.

Met enig google-werk is wel te vinden hoe de SW102 display ( die ook veel voor Bafang motoren wordt gebruikt ) is te voorzien van andere firmware, en ook een wat oudere firmware versie heb ik wel kunnen vinden, maar liever krijg ik een officiele van Tenways zelf ivm garantie etc.

Een korte mail wisselling met de ( uitstekende ) support zorgde ervoor dat ik keurig een nieuwe Firmware versie en handleiding voor het flashen toegestuurd kreeg.

Nu vroeg ik me een paar dingen af :

1- heeft iemand al eens de US firmware versie geflashed ( om zodoende de speedlimit naar 32 te krijgen ?
2- heeft iemand uberhaupt de VS firmware ?
3- heeft iemand de firmware al eens geprobeerd te herschrijven ?
4- heeft iemand al eens open source firmware geflashed ( zoals die ruimschoots beschikbaar is voor de Bafang etc )
5- is er iemand die een ongelimiteerde SW102 display van Ali-express of iets dergelijks heeft gekocht en deze zonder flashen ( dus met ongelimiteerde firmware ) werkend heeft gekregen ?

mijn originele gegevens van de display en fiets :

Fiets is van Sept 2022
Display : sw102/2 eu
HW version : 220230
FW version : 220805
Kan je misschien de info delen hoe je de firmware update ? , ik ben dan wel heeeeeel erg geinteresseerd in die firmware waarmee je dan 30+ haalt met ondersteuning :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet iemand wat de leertijden zijn van de Tenways 600 pro?
In de winkel hoorde ik eind augustus begin september, maar als ik via de website wil bestellen geeft hij aan dat het twee dagen is.
Ik bestel liever in een winkel dan rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
  • Laatst online: 30-04 20:52
taz10 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:33:
[...]

Kan je misschien de info delen hoe je de firmware update ? , ik ben dan wel heeeeeel erg geinteresseerd in die firmware waarmee je dan 30+ haalt met ondersteuning :o
Staat al in deze topic
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75525894

[ Voor 63% gewijzigd door Jack_The_Ripper op 06-07-2023 16:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cabrioot
@Taz10 ,

Ik ga het morgen proberen te flashen, en als het lukt zal ik de officiele handleiding hier delen ( en evt de firmware )

Ondertussen ook een github draadje gevonden van iemand die reeds de communicatie tussen display en de "computer" heeft ontcijfert, en daarin is duidelijk te zien dat ie op 32 en 40 km/h kan :

https://github.com/remmie..._Activator_V05_Beetle.ino

In theorie kun je er dus een Arduino aanhangen en die code manipuleren, maar meer details heb ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
boomsma schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:11:
Weet iemand wat de leertijden zijn van de Tenways 600 pro?
In de winkel hoorde ik eind augustus begin september, maar als ik via de website wil bestellen geeft hij aan dat het twee dagen is.
Ik bestel liever in een winkel dan rechtstreeks.
Deze winkel 1-3 wkn
Vanmorgen via website 600 pro besteld, verzonden binnen 2 werkdagen vanuit NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 21:19
wsmaal schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:25:
[...]
Vanmorgen via website 600 pro besteld, verzonden binnen 2 werkdagen vanuit NL
Hou je ons op de hoogte of deze levertijd daadwerkelijk gehaald wordt? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 13:13

Osxy

Holy crap on a cracker

Titanium schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:57:
Heeft er iemand ook ergens een echter handleiding voor de Tenways CGO800S gevonden?
Dus niet de montage handleiding, maar een service handleiding ?

Ik wil ’n stuurhoogte adapter monteren, bijv. de Satori Heads Up 4.
Ik heb ergens ‘n 800S gezien die dat had.
Echter de 800S heeft een geïntegreerde display in het stuur zitten, dus ik wil weten hoe ik het stuur kan demonteren.
Heb ergens 1 post gezien van iemand die dit was gelukt met een stuurhoogte adapter welke ook voor van Moof wordt gebruikt omdat deze er omheen klemt. Stuur eruit halen schijnt niet te kunnen (nadruk op schijnt)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
[rgb] schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Hou je ons op de hoogte of deze levertijd daadwerkelijk gehaald wordt? Bij voorbaat dank.
Donderdag (7 juli) besteld (Pro 600), vrijdag in de loop van de dag was pakket bij DHL, maandag (10 juli) levering. Gaat dus snel. Maar...

Helaas heeft Tenways een verkeerd huisnummer bij mijn adres vermeld dat niet meer gecorrigeerd kan worden door DHL (fraude protocol). Ook Tenways kan dat niet meer wijzigen (volgens DHL). Nadat ik van DHL donderdagavond de gegevens ontving heb ik direct Tenways geinformeerd (zending was fysiek nog niet bij DHL) dat bij mijn adres een verkeerd huisnummer vermeld is (staat wel correct in My Tenways). Reactie (7 juli) was: We are working on this matter. Please be patient and wait 1-2 days for any updates we contact you. Resultaat nu is dat de zending op een onjuist adres wordt afgeleverd en weer retour afzender gaat (Tenways).

Vooralsnog, bepaald geen positieve ervaring.

Update: De 600 Pro is idd weer terug naar Tenways. Vandaag (10 juli) toch verkeerd adres afgeleverd, ondanks uitdrukkelijke bewering van Tenways dat het juiste huisnummer aan DHL doorgegeven is (not). Tenways heeft het triviale flut probleem onderschat en gebagatelliseerd ;-( Nadat ik (gisteren) in de comments van een UK 600 Pro review las over de freewheel problemen heb ik mijn order vanmiddag geannuleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door wsmaal op 10-07-2023 19:53 . Reden: Update ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Vandaag heb ik dan toch eens een kort rondje getest op een tenways met naafmotor. (nu hebben ze ook middenmotor fietsen in het aanbod)

En ik was erg onder de indruk van deze fiets. d:)b Vooral in combinatie met de prijs. Je krijgt een erg hippe, mooie fiets (type cowboy/VanMoof) voor de prijzen waarmee deze twee marketing merken jaren geleden in de markt zijn gezet (<2000 euro)

Wat mij betreft, is tenways de betere fiets. Ten eerste komt 'ie in verschillende groottes, daar waar bvb cowboy voor lange rijders zeer erg verkrampt fiets, en eigenlijk veel en veel te klein is.

Ik heb niet meteen een fiets nodig, maar ik weet nu wel dat als ik ooit op korte termijn een e-bike nodig heb in een andere situatie (woon/werk/...), het bijna zeker tenways zal zijn.

Het enige wat me, puur op specs, verontrustte was de single speed. Inderdaad, vertrekken zonder ondersteuning is vrij zwaar. (0-10km/u zeg maar). Elektrische ondersteuning is hierbij de brute force oplossing, die je voorbij dat punt helpt. Daarna erg comfortabel. Cadans is ongeveer 76 rpm op 26km/u. Dat mocht iets hoger, wellicht voelt het dan bij stilstand ook iets beter. Ik vraag me af of je de tandwielen kan aanpassen.

En het andere wat me opviel, is dat deze fiets tussen 16-25km/u perfect te rijden is met nul ondersteuning. Groot verschil met andere e-bikes die als een blok beton aanvoelen zonder hulp van de motor. Deze fiets kan je gemakkelijk nog thuis krijgen als je ooit zonder batterij komt te zitten.

Op alle vlakken duidelijk een stadsfietsje. Maar daar is niets mis mee als je weet in welke omgeving je het vaakst zal rijden, de stad dus.

Ik vraag me enkel af hoe de ondersteuning het doet bij hellingen. Dat trommeltje/motortje leek me zo armtierig klein. :X Dat gevoel is op niets gebaseerd natuurlijk. Maar 'groter' lijkt 'sterker', ook al hoeft dat zo niet te zijn. Het motortje is niet groter dan een 7 speed naafversnelling die je vaak ziet. :D

Hopelijk niet iets wat aan 2000 km compleet doorbrandt wegens te hard belast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Laatst online: 16:09
Amos_x schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:40:
Vandaag heb ik dan toch eens een kort rondje getest op een tenways met naafmotor. (nu hebben ze ook middenmotor fietsen in het aanbod)

En ik was erg onder de indruk van deze fiets. d:)b Vooral in combinatie met de prijs. Je krijgt een erg hippe, mooie fiets (type cowboy/VanMoof) voor de prijzen waarmee deze twee marketing merken jaren geleden in de markt zijn gezet (<2000 euro)

Wat mij betreft, is tenways de betere fiets. Ten eerste komt 'ie in verschillende groottes, daar waar bvb cowboy voor lange rijders zeer erg verkrampt fiets, en eigenlijk veel en veel te klein is.

Ik heb niet meteen een fiets nodig, maar ik weet nu wel dat als ik ooit op korte termijn een e-bike nodig heb in een andere situatie (woon/werk/...), het bijna zeker tenways zal zijn.

Het enige wat me, puur op specs, verontrustte was de single speed. Inderdaad, vertrekken zonder ondersteuning is vrij zwaar. (0-10km/u zeg maar). Elektrische ondersteuning is hierbij de brute force oplossing, die je voorbij dat punt helpt. Daarna erg comfortabel. Cadans is ongeveer 76 rpm op 26km/u. Dat mocht iets hoger, wellicht voelt het dan bij stilstand ook iets beter. Ik vraag me af of je de tandwielen kan aanpassen.

En het andere wat me opviel, is dat deze fiets tussen 16-25km/u perfect te rijden is met nul ondersteuning. Groot verschil met andere e-bikes die als een blok beton aanvoelen zonder hulp van de motor. Deze fiets kan je gemakkelijk nog thuis krijgen als je ooit zonder batterij komt te zitten.

Op alle vlakken duidelijk een stadsfietsje. Maar daar is niets mis mee als je weet in welke omgeving je het vaakst zal rijden, de stad dus.

Ik vraag me enkel af hoe de ondersteuning het doet bij hellingen. Dat trommeltje/motortje leek me zo armtierig klein. :X Dat gevoel is op niets gebaseerd natuurlijk. Maar 'groter' lijkt 'sterker', ook al hoeft dat zo niet te zijn. Het motortje is niet groter dan een 7 speed naafversnelling die je vaak ziet. :D

Hopelijk niet iets wat aan 2000 km compleet doorbrandt wegens te hard belast.
Had voor een deel dezelfde rijervaring maar grotendeels niet.

Vind toch dat je Cowboy en VanMoof niet helemaal kunt vergelijken met Tenways. Die hebben appondersteuning met de nodige toeters en bellen en Cowboy heeft sensoren in de fiets die de ondersteuning beinvloeden terwijl je rijdt.
Er is ook een nieuwe Cowboy met hoger stuur en schuinere stuurbuis. De Cruiser.
De Tenways app is schandalig slecht. Heb die geprobeerd toen ik de fiets een paar weken heb geleend van iemand. VM heeft versnellingen en het design van beide bikes vind ik iconisch. Genoeg aan te merken op die fietsen maar het design van die pro vind ik niet zo fraai met te dunne framebuizen en zo'n hoge dunne stuurpen erop. Doet goedkoop aan.
Het voorlicht is niet zo sterk (in het echte donker zelfs gevaarlijk vind ik omdat het veel te dichtbij op de weg schijnt) en draait niet mee in bochten. Volgens mij was het niet te verstellen.

Je gaat als een raket van start en je kunt nauwelijks rustig fietsen. Je hebt er altijd haast op. Soms leuk, vaak niet, zeker op lange stukken ging me dat tegenstaan en ook het gegeven dat je de cadans niet kunt wijzigen omdat het een singlespeed is. De elektrische ondersteuning vind ik slecht afgesteld, zelfs kun je niets instellen, stand 1 is vaak al teveel op langere stukken en de fiets voelde voor mij een beetje buggy aan. Dan weer ondersteuning die te lang aanbleef en zonder ondersteuning soms extra weerstand, lastig uit te leggen en dat lag niet aan het grote verzet.
Tijdens mijn testritten gingen kleine hellingen goed maar bij lange hellingen of heuvels moet zo'n singlespeed naafmotor haast wel oververhitten.
Ik heb twijfels over de levensduur van de motor en andere componenten, lak, wielen, display en tel gerust een paar honderd euro bij voor add-ons zoals bagagedrager, stuur, zadel, achterlicht, handgrepen. Dat is bij een ''duurdere'' fiets vaak beter in orde. Vraag me af hoe deze fiets het drie jaar laat staan vijf jaar of meer uithoudt en of goedkoop niet duurkoop is (nou ja zo goedkoop is ie niet :)).

Geen verkeerde fiets en ik zou het zeker geen miskoop willen noemen, maar ik vond hem ook niet super natuurlijk rijden. Voor in de stad en korte ritten naar werk is hij wellicht goed geschikt, maar ik snap de hype echt niet. Er zit zo te zien een groot Chinees bedrijf achter met enorm veel marketing en het doel om zoveel mogelijk omzet te creëren. Het merk doet me denken aan die internetmatrassen Matt en Emma. Je wordt doodgegooid met zogenaamde reviews, wat gewoon verkapte reclame is. 5% fiets, 95% marketing.
De originele 600 die had de prijs enorm mee en was vernieuwend. Daar snapte ik de hype wel en daar borduren ze op voort maar met andere producten.
Normaals, beetje dubbel, het is geen slechte fiets maar vind er toch genoeg kanttekeningen bij te plaatsen die door de marketinggolf vaak worden weggespoeld.

Voor mij sowieso versnellingen omdat ik de cadans aan wil kunnen passen en liever een fiets van Europese makelij met een betrouwbare Bosch. Dan weet je dat je over een paar jaar nog steeds onderdelen kunt bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door neb0 op 10-07-2023 00:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 17:22
Amos_x schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:40:

Het is zeker mogelijk om de overbrenging aan te passen. Heb het zelf ook gedaan (staat in dit topic). Je kan voor naar 55 of 50 tanden gaan. 50 tanden + 120 tanden riem werkt prima.

Hier kun je de verschillende verhouding uitrekenen: https://www.gatessanitycheck.com/
Hier kun je ook de center distance uitrekenen. Die moet voor de nieuwe opstelling zo dicht mogelijk bij de originele situatie zitten anders krijg je riem niet geïnstalleerd of goed gespannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yougotbugs
  • Laatst online: 31-10-2023
Op zoek naar feedback over iemand die een XL-model heeft? Proberen om inventaris in het VK te vinden van een dealer op fietsschema is bijna onmogelijk. Wacht nu al 2 maanden en kreeg net een telefoontje van een dealer dat ze een XL frame op voorraad hebben. Ik ben 6'1 ", maar met de fiets met een verstelbare stuurpen, denk ik dat het voor mij zou kunnen werken.

- Excuses voor het schrijven - met behulp van google translate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-04 13:45
Tenways komt met een nieuw model: knip
Ik heb hier ook de CGO600 Pro staan waar we binnenkort een review van online plaatsen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 16-08-2023 11:17 ]

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:17
momenol schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:51:
Tenways komt met een nieuw model: https://www.ev-olution.be...s-een-stevige-stadsfiets/

Ik heb hier ook de CGO600 Pro staan waar we binnenkort een review van online plaatsen :)
Ja die was al een tijdje bekend:

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
neb0 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 01:21:
[...]

Had voor een deel dezelfde rijervaring maar grotendeels niet.
Bedankt dat je de tijd nam om uitvoerig deze nuancerende of tegengestelde punten neer te schrijven. Dat is ook waardevol, omdat je op een korte testrit misschien wel overweldigd kan worden door een eerste indruk.

Ter referentie, mijn eerdere ervaring is voornamelijk een e-bike met instap shimano systeempje (E4100)
Vind toch dat je Cowboy en VanMoof niet helemaal kunt vergelijken met Tenways. Die hebben appondersteuning met de nodige toeters en bellen en Cowboy heeft sensoren in de fiets die de ondersteuning beinvloeden terwijl je rijdt.
App ondersteuning is voor mij compleet onbelangrijk. Ik zou niet weten wat ik er aan heb om in een app te pielen om settings in te stellen van een fiets. Meerwaarde is nul, voor mij persoonlijk. Ik heb eerder zelfs een grafhekel aan alle app afhankelijkheid waar elke fabrikant nu mee komt. Vooral een fiets dient gewoon opzichzelfstaand te zijn. Opstappen, ondersteuning kiezen en klaar.

Tracking, logging, gps, ... is voor mij allemaal onbelangrijk. Ik rijd een polestar en de bijhorende app heb ik na een paar weken eraf geflikkerd, want werkte voor geen meter.

Als ik ooit sta te wachten op een bluetooth verbinding tussen een fiets en een telefoon, ga ik liever te voet. Of fiets het kanaal in. (overdreven gesteld)
Er is ook een nieuwe Cowboy met hoger stuur en schuinere stuurbuis. De Cruiser.
Dat is wel een punt. De testrit was op het model met doorstapframe. Dat had een vrij normale stadshouding. Ik verkies ook eerder comfortabel. De cowboy is zo overdreven klein, kort en sportief dat ik meteen pijnlijke schouders en nek had. Dit was voordat de Cruiser werd aangeboden (goede aanvulling voor cowboy trouwens). Hopelijk kan een 600 pro inderdaad met een stuurverhoger uitgerust worden.
De Tenways app is schandalig slecht. Heb die geprobeerd toen ik de fiets een paar weken heb geleend van iemand. VM heeft versnellingen en het design van beide bikes vind ik iconisch.
Niet van belang.
Genoeg aan te merken op die fietsen maar het design van die pro vind ik niet zo fraai met te dunne framebuizen en zo'n hoge dunne stuurpen erop. Doet goedkoop aan.
Wat ik dun VIND, en wat dun IS, laat ik over aan de ingenieurs en materiaaldeskundigen bij tenways. Tegenwoordig is de materiaalkunde zo goed, zelfs bij instapmerken, dat je dat niet meer 'op gevoel' kan beoordelen. Ik denk dat in 2023 elk frame voldoet, of vaak dubbel zo robuust is dan nodig. Ik ga er dan ook gewoon vanuit dat het plaatje klopt.

Vind ik verder dus geen punt. Opnieuw, ik moet misschien eerst eens de 600 pro testrijden om te beoordelen of het frame 'slap' is, maar dat valt volgens mij wel mee. Slank en fijn kan ik dan wel weer appreciëren als ontwerp, op voorwaarde dat het sterk genoeg is.
Het voorlicht is niet zo sterk (in het echte donker zelfs gevaarlijk vind ik omdat het veel te dichtbij op de weg schijnt) en draait niet mee in bochten. Volgens mij was het niet te verstellen.
Goed punt, overdag getest, hier heb ik dus geen ervaring mee. Dat je niet kan richten is misschien wel jammer, maar worst case hang ik er wel een goede koplamp aan. Dat alles dan minder geïntegreerd of gestroomlijnd is, hecht ik weinig belang aan. Het is een fiets, geen auto van 150k.
Je gaat als een raket van start en je kunt nauwelijks rustig fietsen. Je hebt er altijd haast op. Soms leuk, vaak niet, zeker op lange stukken ging me dat tegenstaan en ook het gegeven dat je de cadans niet kunt wijzigen omdat het een singlespeed is. De elektrische ondersteuning vind ik slecht afgesteld, zelfs kun je niets instellen, stand 1 is vaak al teveel op langere stukken en de fiets voelde voor mij een beetje buggy aan. Dan weer ondersteuning die te lang aanbleef en zonder ondersteuning soms extra weerstand, lastig uit te leggen en dat lag niet aan het grote verzet.
Ik heb niet echt dezelfde ervaring gehad als jij, maar ik heb een afspraak om 'm nog eens te testen, met een tweede persoon. En ik zal er extra aandachtig voor zijn.

Ik ben, als ik elektrisch fiets, vooral een luie fietser. Ik vond stand 1 niet te veel, integendeel. Stand 1/2 is nodig om met 'brute kracht' de te hoge trapverhouding werkbaar te maken, bij het vertrekken vanaf stilstand. Eenmaal op snelheid maakt stand 1/2/3 me minder uit, en zou ik meetal gewoon op 5 zetten. Ik kan mezelf ook goed 'aanpassen' aan de ondersteuning en 'met de fiets' meefietsen, ipv andersom.

Zonder ondersteuning was er inderdaad extra weerstand, maar vooral dan bij het traag fietsen, 0 tot pakweg 13-14km/u. Dat viel me ook op. Maar dat is vooral gelinkt aan de single speed, en 'grote' verhouding die gekozen is. Dat, en een naafmotor traag ronddraaien lijkt me tot meer weerstand te leiden, dan snel. Bij sneller fietsen zal de inertie groter zijn dan de weerstand om de motor voorbij de magneetjes te "slepen".

Te verwachten dus. Maar, en dit is wel belangrijk, nog steeds een heeeeeel stuk positiever dan een middenmotor fiets zonder ondersteuning willen fietsen. Met middenmotor hangt het er maar zeer vanaf hoe je zonder ondersteuning kan fietsen. Kwaliteit van het merk, gewicht van de fiets en merk van de aandrijving. Maar in de regel is het bij bijna elke middenmotor fiets erg onaangenaam om zonder ondersteuning te fietsen. Echte 'tanks' zijn het. Dit gevoel had ik helemaal niet op de tenways.

Sowieso heb ik ook vaak gereden op elektrische deelfietsen/stadsfietsen. En dat zijn ook vaak naafmotor fietsen met cadans sensors. Dus datzelfde gedrag dat jij beschrijft, en dat je dus ook op de tenways hebt. Sommigen zijn hier erg gevoelig aan, en zweren bij middenmotor en krachtsensor. Ik zal vast een van de weinigen zijn, maar heb geen echte moeite met het soort 'scooterende' gedrag van een naafmotor fiets. Integendeel, ik vind het persoonlijk wel een fijne sensatie. Middenmotor ook hoor, maar daar betaal je aanmerkelijk meer voor. Een goede middenmotorfiets start aan 2500 euro, minimum.
Tijdens mijn testritten gingen kleine hellingen goed maar bij lange hellingen of heuvels moet zo'n singlespeed naafmotor haast wel oververhitten.
Dat is vooral m'n grootste twijfel. Lange hellingen wil ik er niet mee doen (dus niet 10km bergop in de Pyreneeën), maar in een heuvelige stad wil ik wel vermijden dat de power op zo'n helling volledig instort, en je dan met die zware versnelling zelf moet stampen en duwen om boven te raken.

En dat zal je pas kunnen ondervinden als je de fiets langdurig rijdt, en dan is het te laat om nog af te zien van je aankoop, of moet je 'm tweedehands verkopen.
Ik heb twijfels over de levensduur van de motor en andere componenten, lak, wielen, display en tel gerust een paar honderd euro bij voor add-ons zoals bagagedrager, stuur, zadel, achterlicht, handgrepen. Dat is bij een ''duurdere'' fiets vaak beter in orde. Vraag me af hoe deze fiets het drie jaar laat staan vijf jaar of meer uithoudt en of goedkoop niet duurkoop is (nou ja zo goedkoop is ie niet :)).
Ik vind 'm wel goedkoop. De markt is gewoon wat 'ie is. Een instap e-bike kost 2500 euro. Dan is 1600-1700 gewoon goedkoop te noemen. Dat niet alles dan gebouwd is als een Riese&Muller snap ik best. Je moet ergens een compromis aanvaarden. Tenways is nauwelijks duurder dan een decathlon fietsje, en dan weet ik het wel! De tenways voelt en ziet er een veelvoud beter uit dan die decathlon fietsen.

Bagagedrager krijg je er bij (foutje), en de andere punten (lichtjes, zadel) heb je bij elke andere fiets ook wel bij te kopen. Dat is typisch het eerste wat je zelf naar je zin aanpast, zelfs bij duurdere fietsen. Daar leg ik een budget voor apart van 100-200 euro... Zadels genoeg hier ;)
Geen verkeerde fiets en ik zou het zeker geen miskoop willen noemen, maar ik vond hem ook niet super natuurlijk rijden. Voor in de stad en korte ritten naar werk is hij wellicht goed geschikt, maar ik snap de hype echt niet. Er zit zo te zien een groot Chinees bedrijf achter met enorm veel marketing en het doel om zoveel mogelijk omzet te creëren.
Zoals elk bedrijf dus. Ik begrijp dat dit in het calvinistische Nederland een doodzonde is, maar van "zoveel mogelijk omzet" wordt in jouw bedrijf ook je salaris betaald. Ik snap de weerstand niet zo. En het speelt verder geen rol of is ook mijn probleem niet. Dingen moeten niet steeds aan kostprijs + overleving marge verkocht worden zoals bij de bakker.

Het mag dan wel Chinees zijn, ze zijn wel goed zichtbaar aanwezig in Nederland, met een lokale vertegenwoordiging en hoofdzetel, en de feedback schijnt wel positief te zijn.
Het merk doet me denken aan die internetmatrassen Matt en Emma. Je wordt doodgegooid met zogenaamde reviews, wat gewoon verkapte reclame is. 5% fiets, 95% marketing.
De originele 600 die had de prijs enorm mee en was vernieuwend. Daar snapte ik de hype wel en daar borduren ze op voort maar met andere producten.
Normaals, beetje dubbel, het is geen slechte fiets maar vind er toch genoeg kanttekeningen bij te plaatsen die door de marketinggolf vaak worden weggespoeld.

Voor mij sowieso versnellingen omdat ik de cadans aan wil kunnen passen en liever een fiets van Europese makelij met een betrouwbare Bosch. Dan weet je dat je over een paar jaar nog steeds onderdelen kunt bestellen.
Tja, bosch. Ik heb weleens een raming gezien om zo'n unit te vervangen. 900 euro. Weet niet of de FM kosten inbegrepen waren. Dat ding gaan ze echt niet openhalen bij de lokale FM zoals de amateur mecanicien dat doet bij de lokale old timer garage. Bosch eruit, opgestuurd naar bosch, en nieuwe erin. Het is een illusie om te denken dat je bij die motor een tandwieltje of lager kan laten vervangen, en dat tegen een normale prijs.

Het voordeel van die naafmotor is dat je gewoon gemakkelijk een goedkope nieuwe opgestuurd kan krijgen van tenways. En indien tenways failliet gaat kan je het hele boeltje wellicht gemakkelijk ombouwen naar 1 van de honderd andere Ali Express/ebay naafmotor setjes die er zijn. Wellicht kan dat nu al, op de bestaande fiets, aangezien je in simpele termen gewoon stroom moet doorgeven van de batterij naar een simpele naafmotor.

Persoonlijk ben ik voorstander van naafmotoren (achterwiel), maar inderdaad, dat zit dan vaak in de weg van een aantal versnellingen. Moeilijke afweging. Naafmotor met versnellingen kan wel als je een ketting en derailleur gebruikt, zoals op de trek FX+...

[ Voor 100% gewijzigd door Amos_x op 11-07-2023 09:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neb0
@Amos_x Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik heb het niet zozeer bekeken vanuit jouw voorkeuren, want daar kan ik natuurlijk niets over zeggen. :)
Maar algemeen gesproken.

Ze adverteren wel met app-ondersteuning. Dan moeten ze ook een fatsoenlijke app leveren en dat is als ik de berichten lees al vanaf het begin twijfelachtig. Dus het gaat me meer om wat ze zeggen dat ze zijn i.p.v. de praktijk.
Qua 'slimme' fiets kun je een Tenways wat mij betreft niet vergelijken met een VM (wel een probleemfiets om andere redenen) of Cowboy.
Dat jij geen app-ondersteuning wenst is prima. :)

De Cowboy is inderdaad een 1-fits-all en qua zit-mogelijkheden biedt een Tenways Pro meer. Stuk flexibelere maar ook ergonomisch geen wonder omdat de grotere maten volgens mij niet in stack toenemen.

Wat betreft de dunne framebuizen: daar bedoelde ik het product design mee, de verhoudingen. De looks (dat bedoelde ik met goedkoop). Dat is uiteraard ook persoonlijk maar omdat ik zelf uit die hoek kom, viel me dat meteen op.
De fiets is overigens stabiel genoeg vond ik wel niet zo stijf.

Afwerking weer minder (achterlicht, lak, accuklep die opengaat tijdens het rijden) en bijvoorbeeld de velgen/wielen en voorvork vond ik mwah... kreeg niet het idee dat een goede klap door een onverwachte kuil gezond zou zijn maar kan best goed genoeg zijn.

Koplamp is geen probleem als je extra licht inzet maar mijn punt was dat je dat als koper van deze fiets niet zou hoeven te doen. :) Ze hadden dus beter een verstelbare koplamp gemaakt. Hier heeft design voorrang gekregen op functionaliteit. Fietsen van EUR 1000,- hebben dat en ook de originele CGO 600 heeft het.

Qua trapondersteuning is het uiteraard persoonlijk maar ik vond die echt te sterk. Zou het prima hebben gevonden als ze gewoon een standje bij hadden gevoegd met lagere ondersteuning. Volgens mij heeft de Comate dat wel. Overigens had ik dat na de eerste paar ritten niet, maar naarmate ik meer ging fietsen, miste ik echt een lagere ondersteuning. Maar je hebt zeker een punt, het is ook persoonlijk.

Een middenmotor heeft het voordeel van versnellingen ook als je zonder ondersteuning fietst. Dan rij je in zijn 4 of 5 en fiets je nog redelijk licht al hangt dat veel af van het merk.

Klopt dat de Tenways met zo'n 18 kg lekker sportief rijdt en anders aanvoelt dan de vele SUV-achtige fietsen die je op de markt ziet.

Met wat extra's (stuur, pedalen, handgrepen, achterlicht, bagagedrager etc.) komt de Tenways al aardig rond de 2000,-
Wist niet dat je er een bagagedrager bijkreeg. Ik dacht dat dit 59,- was maar kan me vergissen.
Dan is de stap naar een middenmotor ook weer wat kleiner qua prijs maar duurder zeker. Toch vermoed ik dat een Bosch langer meegaat dan deze Mivice en ook een grotere beschikbaarheid heeft.
Ik heb toch echt wel mooie fietsen 2022 modellen in de 2000-2500,- range. Zowel naaf- als middenmotor. Daarom vind ik 1800,- zeker geen koopje meer.

Wat hellingen betreft denk ik dat je het gewoon moest testen. Ik vond het prima gaan maar heb geen echte langere hellingen gereden. Eigenlijk alleen viaducten. Dus in een hete zomer en langere stukken zonder versnellingen omhoog, dat weet ik niet. Alles komt dan op dat motortje aan. Zal dus erg van je gebruik afhangen.

Wat betreft het bedrijf: zelf koop ik liever Europees ook al zijn die deels afhankelijk van China. Maar Tenways is 100% Chinees en kannibaliseert net als vergelijkbare merken de e-bike markt. Tencent zit erachter en ik houd gewoon niet van bedrijven die groei en winst als doel hebben. De meeste mensen zitten er idd niet mee en dat mag maar ik wel en daarom kijk ik liever naar lokaal of Europees en om tal van andere redenen. Lage kosten gaan ergens toch ten koste van. Dat kan niet anders. Die hele Ali-express vind ik ook een slechte ontwikkeling.
Dat mensen voor hun portemonnee kiezen, begrijp ik ook weer. Maar goed, te veel off-topic. :)

Kortom, geen slechte fiets, en deels de rijervaring van mijn leenfiets (mooie blauwe kleur, dat zeker) (na ca. 500 km) gedeeltelijk. Tegelijk vind het merk wel veel lucht bevatten en zelf heb ik meer met een Europees product. Iedereen moet de afweging zelf maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
neb0 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:15:

Wist niet dat je er een bagagedrager bijkreeg. Ik dacht dat dit 59,- was maar kan me vergissen.
Dan is de stap naar een middenmotor ook weer wat kleiner qua prijs maar duurder zeker. Toch vermoed ik dat een Bosch langer meegaat dan deze Mivice en ook een grotere beschikbaarheid heeft.
Ik heb toch echt wel mooie fietsen 2022 modellen in de 2000-2500,- range. Zowel naaf- als middenmotor. Daarom vind ik 1800,- zeker geen koopje meer.
Klopt, ik was fout, de spatborden krijg je er bij. Ik heb het gecorrigeerd in mijn post.

Bedankt opnieuw voor de overige opmerkingen. Ik ga er zeker bij een volgende testrit mee aan de slag, om alles nog eens rustig af te lopen (ik was inderdaad iets te gehaast). Ik geef in elk geval geen +- 2000 euro meer uit, zonder een uitvoerige testrit.

Ik heb me ooit door een haastige fietsenmaker die niet echt in z'n klant geïnteresseerd was een Trek laten aansmeren die eigenlijk iets te klein is. Waarschijnlijk had hij dat model op voorraad, en wou hij er van af, ipv een nieuwe te bestellen. Het grotere model was comfortabeler geweest. En daar sta je dan... Ook een dure fiets trouwens, wel mechanisch.... Lokaal gekocht, niet online. Tweedehands is zo'n ding meteen veel waarde kwijt, en terugbrengen na een paar honderd kilometer zat er ook niet in.

Het lijkt er inderdaad op dat de wielbasis voor tenways bij elke maat gelijk blijft (afstand tussen assen) dus je krijgt een nerveuzer sturende fiets. De stack lijkt me wel te vergroten bij grotere maten, aangezien de afmeting 'H' hieronder ook toeneemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZTna7YR7lF4qR-gAkQYr0rUPPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTs0mnxVlE7WbTx30gREjuXa.jpg?f=fotoalbum_large
Wat betreft het bedrijf: zelf koop ik liever Europees ook al zijn die deels afhankelijk van China. Maar Tenways is 100% Chinees en kannibaliseert net als vergelijkbare merken de e-bike markt. Tencent zit erachter en ik houd gewoon niet van bedrijven die groei en winst als doel hebben. De meeste mensen zitten er idd niet mee en dat mag maar ik wel en daarom kijk ik liever naar lokaal of Europees en om tal van andere redenen. Lage kosten gaan ergens toch ten koste van. Dat kan niet anders. Die hele Ali-express vind ik ook een slechte ontwikkeling.
Dat mensen voor hun portemonnee kiezen, begrijp ik ook weer. Maar goed, te veel off-topic. :)
Offtopic natuurlijk, maar alsof Europese bedrijven geen winst willen of mogen maken? IEDER bedrijf heeft als doel groei en winst, zo werkt het gewoon. De tijd dat je ambachtelijk gewoon je ding deed, aan kosten plus een aalmoes er bij om niet om te komen van de honger (schoenmaker bvb) is gewoon voorbij. En zeker grote bedrijven zijn het VERPLICHT om winst en groei na te streven. Dat heeft ons ook al heel veel voordelen gebracht.

Die vibe die jij aanhangt hier ligt heel dik over Tweakers en GoT, vooral aan Nederlands zijde. Winst is vies... Als jij morgen veel meer kan verdienen ergens anders, da ga je toch ook over? Winst voor jezelf? Of voel je je ook elke maand schuldig als je je salaris int van je werkgever (of van jezelf als je zelfstandige bent), omdat dit ten koste gaat van het bedrijf? :?

Dat Chinese merken, voor e-bikes dan, (of amerikaans, RadBike?) Europese merken kannibaliseert vind ik geen probleem. Integendeel, prima eigenlijk, doe maar! Europese fietsen die veel te duur zijn, van arrogante bedrijven, die uiteindelijk ook in China gemaakt worden, hoef ik ook niet. Dat imago dat ze graag ophangen, alsof een gazelle en batavus ambachtelijk in een Hollandse schuur tussen de tulpenvelden in elkaar wordt gevezen, gaat nergens over.

En bij de producenten zelf levert lokaal produceren geen economische meerwaarde, dit creëert lokaal geen hoogwaardige jobs. Er is enkel werk voor lokale fietsenmakers die het onderhoud moeten doen. Geen enkele Europese arbeider is nog bereid om voor 1200 euro/maand in een productiehal fietsframes in elkaar te lassen. En met de kosten in Europa wil geen enkele fabrikant een gerobotiseerde productielijn opzetten om hier fietsen te maken. Tja, dan maak je het gewoon onmogelijk om lokaal te werken. Of dan kom je op een riese&muller of Flyer uit die 5000+ euro durft te rekenen voor een simpele 25km/u e-bike :')

Ik ben vooral hard gekant tegen de astronomische prijzen voor e-bikes, die van e-bikes een luxe product maken voor de geprivilegieerde klasse. Ik hou van het democratische concept fiets, en een fiets moet toegankelijk zijn voor de gewone man. Stoppen graag met allemaal luxe features en apps en storingsgevoelige gadgets die fietsen onnodig duur maken. We hebben nood aan een robuuste simpele goedkope e-bike.

Ik zeg niet dat tenways dat is, maar veel keuze is er niet, dus juich ik toe dat er toch iemand de onderkant van de markt bedient met een fiets die net iets beter en mooier is dan een decathlon rommelfiets.
Kortom, geen slechte fiets, en deels de rijervaring van mijn leenfiets (mooie blauwe kleur, dat zeker) (na ca. 500 km) gedeeltelijk. Tegelijk vind het merk wel veel lucht bevatten en zelf heb ik meer met een Europees product. Iedereen moet de afweging zelf maken.
Europese merken bevatten net zoveel lucht. Ga maar eens op hun websites kijken... Het hele 'elitaire' sfeertje dat rond europese merken hangt, waar fietsenmakers doen alsof ze goud verkopen en je met de neus aankijken, staat me ook wat tegen. Ik ga in elk geval drie keer nadenken voor ik ooit aan dat soort "Europese kwaliteitsmerken" mijn geld spendeer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-04 23:32
Is het flashen gelukt?

Ik bezit de 800s. Erg tevreden, maar zo zou nu en dan 30km/uur willen gaan.
cabrioot schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:39:
@Taz10 ,

Ik ga het morgen proberen te flashen, en als het lukt zal ik de officiele handleiding hier delen ( en evt de firmware )

Ondertussen ook een github draadje gevonden van iemand die reeds de communicatie tussen display en de "computer" heeft ontcijfert, en daarin is duidelijk te zien dat ie op 32 en 40 km/h kan :

https://github.com/remmie..._Activator_V05_Beetle.ino

In theorie kun je er dus een Arduino aanhangen en die code manipuleren, maar meer details heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[rgb] schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Al wat meer bekend?
Was de levertijd inderdaad zo snel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Mag ik eenieder die hier vraagt naar firmware updates om de (wettelijke) begrenzing van 25 km/u te overschrijden, er op attenderen dat dit niet gewenst is hier en het ook niet de bedoeling is het er uberhaubt over te hebben?

Dit valt gewoon onder opvoeren, wat illegaal is en zodoende niet toegestaan is op dit forum. De eerst volgende die hier bewust weer over begint na dit bericht, kan zijn of haar bericht terugvinden in de prullenbak met wellicht de nodige consequenties.

Als je graag harder wil kunnen fietsen (met ondersteuning) dan die 25 km/u, raad ik je aan om voor een Speed Pedelec te gaan (of een sportschool en 'legday' niet te vergeten, zodat je die ondersteuning niet nodig hebt ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 12-07-2023 10:32 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
boomsma schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:47:
[...]

Al wat meer bekend?
Was de levertijd inderdaad zo snel ?
Via de website wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
siveiro schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:43:
Ik bezit de 800s. Erg tevreden, maar zo zou nu en dan 30km/uur willen gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8QBeSFGAluAnciu6FtvK5cco.jpg

Dat lukt zo ook wel, alleen moet je wel heel erg hard trappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@xxs kun je beter hier bespreken, want dit heeft verder niet met Tenways specifiek te maken: Mobiliteit feedback

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 12-07-2023 17:41 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gizz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:41:
@xxs kun je beter hier bespreken, want dit heeft verder niet met Tenways specifiek te maken: Mobiliteit feedback
En daar staat het ook, waarvan een melding is gegeven als pushbericht :Y

Notna in "Mobiliteit feedback"

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-04 13:45
Wij hebben de CGO600 Pro uitgebreid kunnen testen.
Dus indien er vragen zijn, stel gerust!
knip

Binnenkort komt de Lidl CRIVIT er ook nog aan.

Onafhankelijke review trouwens, geen ad :)

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 18-08-2023 15:07 ]

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Is iemand anders al eens zijn afdek kapje van de oplaad poort kwijtgeraakt? Kwam gisteren aan op werk en toen was hij verdwenen. Heb al een mail naar Tenways gestuurd met de vraag of ik een nieuwe kan kopen, maar vroeg me af of dit bij meer mensen is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@damiii ik ga ervan uit dat je gewoon een nieuw kapje krijgt. Al zijn er ook al modellen te vinden online waarmee je ze zelf kunt printen, bijvoorbeeld deze voor de CGO600.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cabrioot
@taz10

Ik heb de firmware van de CGO600 kunnen flashen via een Iphone ( android gaf een 0x85 GATT error ).

Oude versie : 220805
Nieuwe versie : 320824

Gedeelte wat niet is toegestaan, verwijderd. Zie ook de TW onderaan de pagina en deze post: Notna in "Het grote Tenways E-Bike topic"

[ Voor 76% gewijzigd door Notna op 13-07-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr123
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 11:16
Random vraag: zou het de stuurpen incl stuur en display van de CGO800s passen op de CGO600 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankl54
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-09-2023
Sinds gisteren in het gelukkige bezit van een 800S. Het lukt mij alleen niet om een password te installeren. De summiere handleiding is daar ook niet duidelijk over. Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
momenol schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:42:
<knip>

Ook in de markt voor een e-bike en benieuwd naar de Lidl CRIVIT.

Wat ik me afvraag wat betreft Tenways: als ik ondersteuning wil bij het wegfietsen, ik lees dat een GCO600 daar geen optie voor is. Welke hebben dat wel. Ik kan het op de website niet vinden.

Wat ik belangrijk vindt is ondersteuning bij hoge bruggen, ondersteuning tijdens het wegfietsen en dat ik er met mijn 1.88 meter fatsoenlijk op pas en het geen racefiets model is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 18-08-2023 15:08 . Reden: Quote aangepast ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

momenol schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:42:
<knip>

Nou. Die ga ik eens lezen.

Ik kan mij in ieder geval niet vinden in de uitgebreide review hierboven.
Voor mij is het gewoon woon-werkverkeer fietsen. Stuk rechttoe-rechtaan en een stuk door de stad.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dri9WNTnhBycO-Ebr9AJvT5mSyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHH8wS2rEoIKQVzKdhHW0aCS.jpg?f=fotoalbum_large
Totaal ongeveer 7 km enkele reis.
Lekker gas geven. Gemiddeld elke rit incl stoppen enzo 26 km/u

Na 50 km lag ineens de trapper eraf. Even een telefoontje naar Fietsvooruit in Leek en savonds had ik een nieuwe crank erop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X89fwP6o0snrYB76RbYJ8YCB8po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4p2qz1hXkCRJZ3jp3fsZ7jK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6HXAdNsfN0s6werJHO2Vhh4BnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBPfyZBHSi6EZ5tB8rRY7jIh.jpg?f=fotoalbum_large
Hoe het kan?, de beste man sloot niet uit dat hij hem misschien niet recht erop had gedraaid.
In ieder geval nu de 100km gepasseerd en nog steeds meer dan tevreden

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 18-08-2023 15:08 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxs
  • Niet online

xxs

Frankl54 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:29:
Sinds gisteren in het gelukkige bezit van een 800S. Het lukt mij alleen niet om een password te installeren. De summiere handleiding is daar ook niet duidelijk over. Graag advies.
@Frankl54
Zet de computer aan.
Dan op de M knop drukken om naar het menu te gaan.
2x pijl naar beneden en je komt in het "Password modify" menu.
Nogmaals op de M knop.
Met de pijltjes toetsen kan je een 5 cijferige code selecteren (je ziet echter maar 4 invoer veldjes), je moet alleen opletten dat je bij het laatste cijfer de M knop lang ingedrukt houdt.
Als het goed is kom je weer terug in het menu.

Dan kies je weer een keer het pijltje naar beneden en kom je in "Password Enable"
Druk weer op de M en je kunt met de pijltjes toetsen "Yes/No" selecteren.
Bevestigen met de M toets.

Succes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lrVJJ6fqBgoZW1sEOM-g18Oh2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuxnYHpA3AkcnBPpMe7P9wQj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCOytGfEvsohULD3qoRgf1v01Eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjB7uBEnmZRsNHZfNHxtzF0F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door xxs op 14-07-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Daarnet heb ik nog eens de website van Tenways open gehad. Ook de beide AGO modellen lijken me erg mooie, competitief geprijsde modellen! 2399 en 2499 uit het hoofd. Waar de 2499 het doorstap frame is, met enviolo. Beide met bafang middenmotor en een ruime batterij.

Daar betaal je bij andere merken toch flink meer voor.

Ik vind het jammer dat de doorstapper niet in een groter frame te krijgen is. Als man heb ik geen enkel probleem om met zo'n fiets te rijden, lekker comfortabel. Fietsen zijn tegenwoordig meer dan stijf genoeg voor normaal gebruik, ook in die vorm. En dan heb je de enviolo.

Omgekeerd is het dan jammer (als je een grotere fiets wil) dat de AGO X niet met een enviolo is uitgerust, maar met een klassieke derailleur en ketting.

Daartussen mist ergens iets, een XL mannenfiets met riem en enviolo.

Maar toch weer twee indrukwekkend geprijsde mooie fietsen. Wil ik binnenkort ook eens testrijden. Tenways lijkt me positief bezig te zijn.

Allemaal standaard onderdelen behalve de elektronica. En normale fietsenmakers kunnen aan de slag met je fiets. Ze hebben ook verkooppunten en servicepunten bij normale FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
Gizz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:59:
@damiii ik ga ervan uit dat je gewoon een nieuw kapje krijgt. Al zijn er ook al modellen te vinden online waarmee je ze zelf kunt printen, bijvoorbeeld deze voor de CGO600.
Na mailcontact kreeg ik zowel de optie om zelf een stl te printen, als de optie om er een toegestuurd te krijgen. Moest toch nog wat dingen bestellen (extra oplader, achterrek) dus die ook maar meteen bijbesteld. :)

Dus ik krijg hem inderdaad gewoon gratis geleverd _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovdb
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-08-2023
Ik heb bij mijn 800s soms een lichte fluit/pieptoon. Dit is zowel met ondersteuning als zonder. Meestal vanaf 15 km per uur.
De FM kon het in 1e instantie niet vinden
Over 250 km heb ik mijn 500 km 1e onderhoudsbeurt staan
Ik zou het zelf omschrijven als dat de rem aanloopt wat niet het geval is. Of dat het het effect van de wind is.
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 20:26

mayhem

Ik sta op het punt een AGO X te gaan kopen.
Wat ik nergens kan vinden is of deze fietsen connected zijn. Als in, kan de fabrikant op afstand de status fiets/motor uitlezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
mayhem schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:23:
Ik sta op het punt een AGO X te gaan kopen.
Wat ik nergens kan vinden is of deze fietsen connected zijn. Als in, kan de fabrikant op afstand de status fiets/motor uitlezen?
De 600 (pro) en 800 zijn i.i.g. niet afhankelijk van de Tenways app. Ik neem aan dat dit bij de Ago X ook zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
warp schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:51:
[...]

De 600 (pro) en 800 zijn i.i.g. niet afhankelijk van de Tenways app. Ik neem aan dat dit bij de Ago X ook zo is.
Nope, ik heb de app een paar keer gebruikt. Nu fiets ik nooit meer met die app.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Braaaii schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:42:
Nope, ik heb de app een paar keer gebruikt. Nu fiets ik nooit meer met die app.
Was voor mij een dealbreaker geweest als Tenways je had verplicht om 'connected' te zijn.

Zie ook het VanMoof fiasco...
https://www.iculture.nl/nieuws/cowboy-vanmoof-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Amos_x schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:56:

Daartussen mist ergens iets, een XL mannenfiets met riem en enviolo.

Maar toch weer twee indrukwekkend geprijsde mooie fietsen. Wil ik binnenkort ook eens testrijden. Tenways lijkt me positief bezig te zijn.
Zojuist een rondje gemaakt in een fietsenwinkel op een 600 Pro en een 800-serie. Ik ben met 1.88 net even te lang voor die frames en dat is jammer. Ook het lakwerk is niet om over naar huis te schrijven.

Ze fietsten wel lekker en de ondersteuning was heerlijk. Maar of het een Tenways gaat worden, weet ik niet, en dat komt vooral door de framehoogte en niet door de prijs, want die is gewoon prima.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
warp schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Was voor mij een dealbreaker geweest als Tenways je had verplicht om 'connected' te zijn.

Zie ook het VanMoof fiasco...
https://www.iculture.nl/nieuws/cowboy-vanmoof-app/
De toegevoegde waarde van de app is M.I. Echt nul.

De odometer op de fiets houdt het totaal bij maar de app synchroniseert dit bv al niet. Je moet dus of altijd koppelen of niet. Ik doe het niet want op dit moment is het puur een tweede display. Onnodig want het ago x scherm is goed leesbaar en om het dubbel (+groter) te zien vind ik wat zonde van mijn batterij (telefoon).

Hopelijk verandert dit in de nabije toekomst als het merk meer volwassen wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Braaaii op 14-07-2023 21:03 ]

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:00
xxs schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:08:
[...]

@Frankl54
Zet de computer aan.
Dan op de M knop drukken om naar het menu te gaan.
2x pijl naar beneden en je komt in het "Password modify" menu.
Nogmaals op de M knop.
Met de pijltjes toetsen kan je een 5 cijferige code selecteren (je ziet echter maar 4 invoer veldjes), je moet alleen opletten dat je bij het laatste cijfer de M knop lang ingedrukt houdt.
Als het goed is kom je weer terug in het menu.

Dan kies je weer een keer het pijltje naar beneden en kom je in "Password Enable"
Druk weer op de M en je kunt met de pijltjes toetsen "Yes/No" selecteren.
Bevestigen met de M toets.

Succes.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn 800S heeft een 4 cijferige code.
wel een vijfde keer op M drukken om de code te bevestigen.

Oh, als ik mijn fiets aan zet (wat klinkt dat raar) is mijn code dan ook MMM⬇️MM

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 15-07-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 21:19
ricknr9 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:26:
@dplr56 ik ben wel echt tevreden over de pro koplamp. het geintergreerde heeft misschien wel het nadeel dat stellen wat minder is maar voor de rest geeft hij een bak licht
Kun je iets delen over je ervaring van het fietsen in het (pikken)donker met de 600 pro? Hoe zichtbaar is de weg voor je? Groot verschil met reguliere koplampen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hij voldoet aan de eisen van de Duitse wetgeving qua lichtopbrengst wat (naar ik gelezen/begrepen heb) de strengste is in Europa.

Ik rijd er hier wel eens mee door een groot park waar grote delen onverlicht zijn in het pikkedonker en dan is de weg wel een paar meter voor je uit heel goed verlicht.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Vandaag een proefrit gereden op de CGO800s. Het rijdt inderdaad heerlijk. Standje 1 is al heel sterk en ik had graag een standje 0.5 zoals in de review van Bright al is genoemd.

Na wat youtube filmpjes gekeken te hebben kwam ik op de Amerikaanse versie. Grotere accu en 20mph snelheid. De vooroordelen over Amerikanen op de fiets zijn weer eens waar:
YouTube: This Commuter Ebike Isn't Cheap or Fast... So Why Does It Exist? Ten...

Een klacht over "no throttle" (fietsen zonder te hoeven trappen). Dit is een fiets voor een workout... Ook kan de reviewer zich niet voorstellen dat iemand minder dan standje 5 gebruikt :D. Ook mooi om te zien dat voor Amerikanen de CGO800S vrij duur en langzaam is.

Amerikanen hebben liever zoiets: YouTube: This 35 MPH eBike is Perfect? - Philodo H8 Full Review. Nooit te hoeven trappen en dan wel 35 mph = 56 km/u gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
[rgb] schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:40:
[...]

Kun je iets delen over je ervaring van het fietsen in het (pikken)donker met de 600 pro? Hoe zichtbaar is de weg voor je? Groot verschil met reguliere koplampen?
Wat ik me herinner tijdens testritten is dat het licht niet ver op de weg schijnt waardoor je in het pikkedonker te weinig ziet en het stuurt niet mee in de bochten. Zo te zien hebben alle nieuwe Tenways fietsen dit euvel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-05 17:10
[rgb] schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:40:
[...]

Ben er zelf erg tevreden mee de lamp schijnt vrij breed waardoor het hele pat goed word verlicht. De lamp komt niet enorm ver als ik moet gokken een meter of 15 a 20 maar is wel erg fel. Ik fiets regelmatig door donkere polder weggetjes en daar is het prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

damiii schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Na mailcontact kreeg ik zowel de optie om zelf een stl te printen, als de optie om er een toegestuurd te krijgen. Moest toch nog wat dingen bestellen (extra oplader, achterrek) dus die ook maar meteen bijbesteld. :)

Dus ik krijg hem inderdaad gewoon gratis geleverd _/-\o_ .
hoeveel kost een extra oplader bij tenways?

en hoe gaat het met je achterlicht so far? Geen last van brakke connector enz. neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
THE_BASE schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:37:
[...]

Zojuist een rondje gemaakt in een fietsenwinkel op een 600 Pro en een 800-serie. Ik ben met 1.88 net even te lang voor die frames en dat is jammer. Ook het lakwerk is niet om over naar huis te schrijven.

Ze fietsten wel lekker en de ondersteuning was heerlijk. Maar of het een Tenways gaat worden, weet ik niet, en dat komt vooral door de framehoogte en niet door de prijs, want die is gewoon prima.
Ik heb in het weekend nog eens gefietst op een 800. Ik ben groter, en vond de 800 prima rijden. Niet meteen oncomfortabel. Misschien heb ik er minder last van, of heb ik te vaak/meestal op de te kleine fietsen gereden.

Voor wat zo’n fiets moet doen. Korte ritjes door de stad (zeg max. 30 minuten) is het eigenlijk prima. De afstand zadel/stuur is wellicht wat kort, maar daar wen je ook aan. Geen idee of je met het stuur kan spelen.

De 600 pro hebben ze hier nergens als demo fiets staan, dus die heb ik nog niet kunnen proberen. Heb je daar de XL van getest? Die is er in verschillende maten, dus je hoeft wellicht de fiets nog niet meteen helemaal af te schrijven.

Ik ben wel aangenaam verrast door het merk tenways. Mooi aanbod. Niet te breed, voor elk wat wils. Goedkoop, zonder al te goedkoop te voelen (ja het is geen R&M maar de prijs is er ook naar!)

Ik wil wellicht nog wel eens die bafang modellen uitproberen (AGO serie)

De FM wist me te zeggen dat het merendeel van de mensen erg positief is. Maar lange hellingen kan je er niet mee nemen. Het motortje oververhit en zelfs zonder te oververhitten, komt het gewoon ‘power’ te kort. Dan mag je zelf meetrappen, en als dan je snelheid inkakt waardoor je in het moeilijke gedeelte van de single speed komt (zeg maar 10-15km/u) ga je het wel even lastig hebben. Toch iets om bij stil te staan.

Een middenmoter fiets die z’n power ook door de versnellingen jaagt, lijkt dan beter. Helaas zijn al die fietsen die ik al heb getest, echte tanks. Ik vind het fijn als een e-bike nog min of meer als een fiets voelt. En daar zijn naafmotoren echt superieur! Middenmoter voelt alsof je een handrem opheft (zonder ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
randje schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:39:
[...]

hoeveel kost een extra oplader bij tenways?

en hoe gaat het met je achterlicht so far? Geen last van brakke connector enz. neem ik aan?
Een oplader kost 34 euro incl shipping (dus 22 excl ;) ), Support gaf me de volgende specs, en zeiden dat ik zelf ook een alternatieve kon zoeken: 36V / 42V, 3A, AC100-240V, DC2.1Plug. Was er binnen 2 dagen na aankoop.

Achterlicht werkt nogsteeds top, alleen is mijn dubbelzijdigtape op de refector techniek toch een beetje te wankel... Zag op Reddit iemand die exact hetzelfde achterlicht vast had gemaakt aan de boutjes van de achterbrug. Wellicht de beste optie als je geen achterrekje hebt. Als het goed is ontvang ik deze week ook mijn achterdrager, dan kan mijn achterlicht mooi daarop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

damiii schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Een oplader kost 34 euro incl shipping (dus 22 excl ;) ), Support gaf me de volgende specs, en zeiden dat ik zelf ook een alternatieve kon zoeken: 36V / 42V, 3A, AC100-240V, DC2.1Plug. Was er binnen 2 dagen na aankoop.

Achterlicht werkt nogsteeds top, alleen is mijn dubbelzijdigtape op de refector techniek toch een beetje te wankel... Zag op Reddit iemand die exact hetzelfde achterlicht vast had gemaakt aan de boutjes van de achterbrug. Wellicht de beste optie als je geen achterrekje hebt. Als het goed is ontvang ik deze week ook mijn achterdrager, dan kan mijn achterlicht mooi daarop!
Nette prijs. Ook wel grappig dat ze aangeven dat je een alternatief kan zoeken terwijl er ergens (website/handleiding?) echt wordt benadrukt dat je geen andere lader mag gebruiken.
Maargoed, hier op tweakers weten wij ook wel beter en dat Tenways ook een OEM-product als lader gebruikt.

Ben overstag gegaan en heb ook maar een achterdrager besteld. Gewoon die van Tenways omdat je met die rider points (review/aanmelden nieuwsbrief/post op social media/etc) flink wat korting bij elkaar kan schrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShivanDragon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

ShivanDragon

Ola Pola

De nieuwe CGO800S is aangekomen en voorlopig zeer tevreden van de fiets. De fiets rijdt echt voortreffelijk.

2 vragen:

Ik slaag er wel niet in om de pincodebeveiligen te disablen. Als ik naar het relevante keuzemenu ga en ik kies "No" en ik bevestig met enkele seconden "M" blijft hij steeds na herstart naar de pin vragen.

Welke zadelupgrades monteren jullie? Ik ben even op de Brooks website gaan kijken, maar daar heb je alleen al heel wat (behoorlijk prijzige) keuzes.

Feel the rhythm, live the music

Pagina: 1 ... 16 ... 41 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.