Thanks voor de tip, ik ga het ook zo proberen! Ik zal alvast die kabeltjes bestellen, kost maar een tientje en dan is die in ieder geval onderwegdamiii schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:54:
[...]
Ik heb bovengenomde aftapper/vast achterlicht gemaakt, Er zijn op de niet pro 2 punten waar je kunt aftappen, naast het balhoofd (die vervalt op de pro), en onder het afdek kapje bij de trapas. Er loopt een soort kabelgoot aan de onderkant van de fiets waar alle kabels doorheen lopen, het lijkt me sterk dat ze dit helemaal hebben herontworpen voor de pro, dus met een klein beetje moeite kun je onder dat kapje gewoon aftappen en meeschakelen met je koplamp, wel zo elegant!
Kijk even terug naar 18-9-2022. Paar foto’s van dat stuur op een 600. Voor mij een uitkomst. Ook ten opzichte van het volledig rechte standaard stuur wordtTweakTweet schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:11:
Iemand ervaring met deze steercarrier op de 600 Pro? Ik ben vooral benieuwd of dat goed te doen is als het stuur nagenoeg rechtop staat en of het nog invloed heeft op rij eigenschappen oid.
de afstand met de steercarrier naar je handen iets korter.
Vandaag bij het voorwiel de Shimano M05 remblokken gemonteerd. Die passen prima. Voor het voorwiel 5min werk. Remt prima, na goed inremmen. Denk wel dat deze iets sneller zullen slijten dan de originele Trekto blokken omdat ze zachter zijn.flyboarder schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:10:
[...]
Bedankt voor de foto. Dan zouden Shimano M05 blokjes moeten passen.
En opgehaald. Wat een heerlijke fiets. Ook naar de 30 km fietsen is prima te doen.
:strip_exif()/f/image/Y9UqL13g2iQbTvoFQmkfdGIO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 15-06-2023 21:23 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Heb je een geïntegreerd achterlicht op je 600pro?
Bedoel je mijn foto? Is een gewone 600 met achterlicht standaard op de bagagedrager. Die gaat op batterijRoyobodzjo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:27:
Heb je een geïntegreerd achterlicht op je 600pro?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Bij Tenways vanwege de korting een cgo600 besteld. Dit is mijn eerste elektrische fiets maar wat een fijn ding zeg, je hoeft alleen maar met ondersteuning 1 te fietsen en als je een keer een heuvel op moet dan kan je hem wat verhogen.
Voor mij is de range van +/- 60 km helemaal prima vandaar dat ik niet voor de pro gekozen heb.
Paar kleine aanpassingen gedaan:
1. Stuurverhoger Jabaopen via Amazon van 9 euro
2. AXA Imenso Large (met Axa flex mount) geïnstalleerd
3. Airtag geïnstalleerd
Misschien dat ik nog de handvatten vervang en mogelijk nog een keer het zadel. Daarnaast overweeg ik nog iets met het achterlicht te doen zodat die gewoon aan de stroom hangt.
Mijn Koga f3 6.0 is kwalitatief wel wat beter maar heeft dus geen elecktrische ondersteuning.
Leuk hip elecktrisch fietsje voor een fijne prijs.
Voor mij is de range van +/- 60 km helemaal prima vandaar dat ik niet voor de pro gekozen heb.
3. Airtag geïnstalleerd
Misschien dat ik nog de handvatten vervang en mogelijk nog een keer het zadel. Daarnaast overweeg ik nog iets met het achterlicht te doen zodat die gewoon aan de stroom hangt.
Mijn Koga f3 6.0 is kwalitatief wel wat beter maar heeft dus geen elecktrische ondersteuning.
:strip_exif()/f/image/dhnEoBctjGMsHIhV435k2AiG.jpg?f=fotoalbum_large)
Paste de stuurverhoger er zo op?roelofkoelewijn schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:26:toon volledige bericht
Bij Tenways vanwege de korting een cgo600 besteld. Dit is mijn eerste elektrische fiets maar wat een fijn ding zeg, je hoeft alleen maar met ondersteuning 1 te fietsen en als je een keer een heuvel op moet dan kan je hem wat verhogen.
3. Airtag geïnstalleerd
[Afbeelding]
Ik heb de app geconnect met mijn fiets de 800s en zie ook de batterijsterkte en snelheid die ik fiets. Alleen ik zie mijn ritjes niet terug. Locatie staat aan en zie ik verplaatst worden tijdens rit. Iemand idee waar dit aan ligt?
@arnovdb nee, maar ik kan je wel vertellen dat ik precies hetzelfde heb. Android telefoon (Samsung A52s) en een 600 pro. Ik heb me er maar bij neergelegd dat die ritregistratiefunctie voor mij gewoon niet bestaat
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb een iPhone en bij mij doet dat ook niks. Ritten worden niet geregistreerd.arnovdb schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:15:
Ik heb de app geconnect met mijn fiets de 800s en zie ook de batterijsterkte en snelheid die ik fiets. Alleen ik zie mijn ritjes niet terug. Locatie staat aan en zie ik verplaatst worden tijdens rit. Iemand idee waar dit aan ligt?
@roelofkoelewijn Mochten er mensen gaan zoeken naar de stuurverhoger, dit is de Jubaopen.
Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1
Wat voor achterlicht heb je gekocht en waar?damiii schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:53:toon volledige bericht
Koplamp gekoppeld achterlicht:
[Afbeelding]
Op advies van @Eärendil gekeken of er een zelfde connector zat onder de zwarte kap onderaan de buis. En die was er. Er lopen 3 kabels door de schuine buis, de achterrem kabel, de connector voor je controle unit, en je koplamp kabel. Met een beetje werk kan je die aan de onderkant eruit krijgen:
[Afbeelding]
Daarna alles, inclusief de splitter weer vast gezet. Was wel krap met alle extra kabels onder de afdek kap. Als ik het opnieuw zou doen zou ik zelf een splitter maken van de losse connectoren. Zeker gezien dat andere mensen splitters hebben ontvangen met brakke connecties.
[Afbeelding]
Achterlicht heb ik nu bevestigd op de meegeleverde reflector. Zit nog te kijken naar een achtereind, dus deze oplossing is tijdelijk.
De kabel loopt nu parallel aan de zadelbuis
[Afbeelding]
Bedankt allemaal voor het meedenken! Hopelijk is deze post informatief genoeg voor anderen die dit ook willen proberen!
Dat ligt niet aan jou maar aan de (brakke) app, de registratie van ritten werkt gewoon niet.arnovdb schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:15:
Vroeg me af of er ergens ook een extra oplader te verkrijgen is, weet iemand dat?
Ja dat kan, even een mailtje sturen naar Tenways support. Mijn vriendin was hem kwijt, kostte iets van 30 of 35 euro.roelofkoelewijn schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 06:54:
Vroeg me af of er ergens ook een extra oplader te verkrijgen is, weet iemand dat?
En hier is mijne dan.
Tenways CGO 600 Pro XL incl AXA defender : €1799,=
Bagagedrager + licht : € 65,=
Totaal Fietsvooruit.nl € 1864,=
Zelf aangepast :
Selle Royal ON Athletic
Ergon GS1 L handvatten
Abus IVEN Chain 8210
Bike-discount.de totaal : € 146,21
ANWB Fietshelm Loop Closca M € 51,=
Fietstas Newlooxs Varo backpack nieuw via MP : € 60,=
(apartvak voor 15 inch laptop + diep genoeg voor draadloos toetsenbord van 45cm)
Apple Airtag, onder het plastic kapje gestopt onder trapperas € 34,99
Totaal € 2156,20 > en fietsen maar
:strip_exif()/f/image/caAcnlZ6NvsjTpttq3ySclAv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WpT9pQHvaIKkPZP4Tge655cu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5jJfWYzevWBL2en4NvV5H4oo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Awh5jldL1DU8hEEDFLymC1px.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1xzBX0NYNbehkjBmUPsgYq5i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/noC7QI5nNGdcjA94wGXE4gi8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mP0WV6xAdu3F4g40jnmr7Iqd.jpg?f=fotoalbum_large)
Tenways CGO 600 Pro XL incl AXA defender : €1799,=
Bagagedrager + licht : € 65,=
Totaal Fietsvooruit.nl € 1864,=
Zelf aangepast :
Selle Royal ON Athletic
Ergon GS1 L handvatten
Abus IVEN Chain 8210
Bike-discount.de totaal : € 146,21
ANWB Fietshelm Loop Closca M € 51,=
Fietstas Newlooxs Varo backpack nieuw via MP : € 60,=
(apartvak voor 15 inch laptop + diep genoeg voor draadloos toetsenbord van 45cm)
Apple Airtag, onder het plastic kapje gestopt onder trapperas € 34,99
Totaal € 2156,20 > en fietsen maar

:strip_exif()/f/image/caAcnlZ6NvsjTpttq3ySclAv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WpT9pQHvaIKkPZP4Tge655cu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5jJfWYzevWBL2en4NvV5H4oo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Awh5jldL1DU8hEEDFLymC1px.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1xzBX0NYNbehkjBmUPsgYq5i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/noC7QI5nNGdcjA94wGXE4gi8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mP0WV6xAdu3F4g40jnmr7Iqd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EDafdgSdC9RJrktvbO5kYgrb.jpg?f=fotoalbum_large)
iPhone gebruiker, ritregistratie werkt bij mij gewoon. Je moet wel even in de kalender de datum selecteren. Te herkennen aan de dag met een bolletje eronder.
/f/image/hY7Kl1oNz4nXAGAcabCBYtnT.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens kan je een rit selecteren en krijg je onderstaande details te zien:
/f/image/JK5pXJlTu1df7Yt1wA4GhrFj.png?f=fotoalbum_large)
Overigens heb ik vandaag een Selle Royal Lookin Moderate op mijn CGO 800 gezet.
Nog te weinig ervaring om er iets over te kunnen zeggen.
Edit:
Zadel beviel toch niet, dode gevoel in mijn kruis bleef na een langere rit toch nog. Inmiddels vervangen door een SR Respiro Relaxed.
/f/image/hY7Kl1oNz4nXAGAcabCBYtnT.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens kan je een rit selecteren en krijg je onderstaande details te zien:
/f/image/JK5pXJlTu1df7Yt1wA4GhrFj.png?f=fotoalbum_large)
Overigens heb ik vandaag een Selle Royal Lookin Moderate op mijn CGO 800 gezet.
Nog te weinig ervaring om er iets over te kunnen zeggen.
Edit:
Zadel beviel toch niet, dode gevoel in mijn kruis bleef na een langere rit toch nog. Inmiddels vervangen door een SR Respiro Relaxed.
[ Voor 6% gewijzigd door xxs op 20-06-2023 21:05 ]
Ik heb een best bizarre (in de meeste positieve zin) ervaring gehad met Tenways support.
Ik meldde eerder in het topic dat ik last van een hard geluid uit de motor van mij CGO 600 Pro. Ik heb niet lang daarna een reparatie aangemeld bij mij fietsenmaker, die pas volgende week tijd had.
Ondertussen toch maar even Tenways support gemaild, om te vragen of ze dit probleem herkende. Hier kwam snel een redelijk standaard reactie om wat zaken te controleren (riem spanning, staat het wiel recht) als het geluid ook zonder ondersteuning te horen was. Bij mij was dat dus niet het geval, alleen met ondersteuning had ik last van het geluid.
Ik heb een filmpje opgenomen en dat naar Tenways support gestuurd.
Zij hebben mij meteen een nieuw achterwiel ter vervanging aanboden. Na het doorgeven van mij adres, zagen ze dat het 'repair center' bij mij in de buurt was, en dat ik eventueel ook langs kon komen. Helaas was ik verhinderd, maar heb ik contact gekregen met de manager ervan. Hij wilde graag langskomen en zelf het wiel vervangen. Top service
Dus vanochtend op de afgesproken tijd is hij hier gekomen. Hij wilde zelf eerst even kijken of hij het probleem kon reproduceren. Zodat hij dit probleem met de fabrikant kon bespreken. Hij is manager van de support afdeling en krijgt dus van alle problemen van Tenways te horen. Dit probleem was nieuw voor hem.
Nadat hij een nieuw achterwiel er op had gezet nog even een kort praatje gemaakt. Blijkbaar hadden ze veel opstartproblemen met CGO 600 en is de 600 Pro een hele verbetering. De gelekte modellen die ook eerder in dit topic zijn langskomen waren ze niet zo amused over. Blijkbaar heeft een fietsenwinkel in Tilburg prototypes (volgens mij) uitgestald terwijl dat nog helemaal niet mocht.
Wat verder interessant is dat schijnbaar een onderdeel van de Gates riem een verhoogde kans heeft om te breken na lange duur. Gaat om het achtertandwiel met het nummer QF - 5222.

Er is hiervoor een verbeterde versie, die ik bij mijn fietsenmaker er op kan laten zetten. Ik weet verder niet of je dit bij Tenways support kan aanmelden, maar hij vertelde me dat de dealers van Tenways wel op hoogte zouden moeten zijn van dit probleem. Zij zouden dit vervangende onderdeel er gratis voor je op moeten zetten.
Ik meldde eerder in het topic dat ik last van een hard geluid uit de motor van mij CGO 600 Pro. Ik heb niet lang daarna een reparatie aangemeld bij mij fietsenmaker, die pas volgende week tijd had.
Ondertussen toch maar even Tenways support gemaild, om te vragen of ze dit probleem herkende. Hier kwam snel een redelijk standaard reactie om wat zaken te controleren (riem spanning, staat het wiel recht) als het geluid ook zonder ondersteuning te horen was. Bij mij was dat dus niet het geval, alleen met ondersteuning had ik last van het geluid.
Toestemming nodig voor bekijken van Streamable
Op deze plek staat ingesloten content die van Streamable afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat Streamable persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op Streamable20230615_175753
Zij hebben mij meteen een nieuw achterwiel ter vervanging aanboden. Na het doorgeven van mij adres, zagen ze dat het 'repair center' bij mij in de buurt was, en dat ik eventueel ook langs kon komen. Helaas was ik verhinderd, maar heb ik contact gekregen met de manager ervan. Hij wilde graag langskomen en zelf het wiel vervangen. Top service
Dus vanochtend op de afgesproken tijd is hij hier gekomen. Hij wilde zelf eerst even kijken of hij het probleem kon reproduceren. Zodat hij dit probleem met de fabrikant kon bespreken. Hij is manager van de support afdeling en krijgt dus van alle problemen van Tenways te horen. Dit probleem was nieuw voor hem.
Nadat hij een nieuw achterwiel er op had gezet nog even een kort praatje gemaakt. Blijkbaar hadden ze veel opstartproblemen met CGO 600 en is de 600 Pro een hele verbetering. De gelekte modellen die ook eerder in dit topic zijn langskomen waren ze niet zo amused over. Blijkbaar heeft een fietsenwinkel in Tilburg prototypes (volgens mij) uitgestald terwijl dat nog helemaal niet mocht.
Wat verder interessant is dat schijnbaar een onderdeel van de Gates riem een verhoogde kans heeft om te breken na lange duur. Gaat om het achtertandwiel met het nummer QF - 5222.

Er is hiervoor een verbeterde versie, die ik bij mijn fietsenmaker er op kan laten zetten. Ik weet verder niet of je dit bij Tenways support kan aanmelden, maar hij vertelde me dat de dealers van Tenways wel op hoogte zouden moeten zijn van dit probleem. Zij zouden dit vervangende onderdeel er gratis voor je op moeten zetten.
Is dat deze?
Jubaopen Fietsstuurverhoger Stuurpen Extender Stuurpen Adapter Fiets Vork Stuurpen Extender Aluminium Stuurverhoger voor Fiets Fietsen Mountainbike Racefiets MTB (3,5 × 3,5 × 12,9 cm, Zwart) https://amzn.eu/d/3QlZMyV
Hoe bevalt het zadel?ziet er mooi uit en zou wellicht op mijn ebike (Cowboy 3) ook goed staan.taz10 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:16:
En hier is mijne dan.
Zelf aangepast :
Selle Royal ON Athletic
De athletic is voor de sportievere zit toch?
Klopt, Ik heb de fiets maar helaas kan ik hem nog niet testen ivm werkthunder68 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:45:
[...]
Hoe bevalt het zadel?ziet er mooi uit en zou wellicht op mijn ebike (Cowboy 3) ook goed staan.
De athletic is voor de sportievere zit toch?

Ik heb ook contact gezocht met Tensways support ivm het geluid van de motor. Vergelijkbaar geluid als @japie06. Na het beantwoorden van de vragen en het opsturen van een filmpje ook een nieuw wiel gekregen. Kreeg donderdag te horen dat ik een nieuw wiel kreeg en hij is zaterdag bezorgd. Morgen vervangen en testen.
Vandaag nog een stuk gefiets en bij mij is het geluid echt 100% afhankelijk van de temperatuur. Bij vertrek was het 16 graden en was de motor fluister stil. Na 10km begon de zon te schijnen en werd het langzaam warmer. Hiermee werd ook geluid steeds erger. Na 40km was de buiten temperatuur rond 22 graden en het geluid significant. Bij mij is het vanaf 25 graden ongeveer maximaal. Morgen wordt het weer goed warm dus kan ik gelijk testen of de nieuwe motor wel stil blijft.
Vandaag nog een stuk gefiets en bij mij is het geluid echt 100% afhankelijk van de temperatuur. Bij vertrek was het 16 graden en was de motor fluister stil. Na 10km begon de zon te schijnen en werd het langzaam warmer. Hiermee werd ook geluid steeds erger. Na 40km was de buiten temperatuur rond 22 graden en het geluid significant. Bij mij is het vanaf 25 graden ongeveer maximaal. Morgen wordt het weer goed warm dus kan ik gelijk testen of de nieuwe motor wel stil blijft.
Ja dat is hem.Erik1805 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:04:
[...]
Is dat deze?
Jubaopen Fietsstuurverhoger Stuurpen Extender Stuurpen Adapter Fiets Vork Stuurpen Extender Aluminium Stuurverhoger voor Fiets Fietsen Mountainbike Racefiets MTB (3,5 × 3,5 × 12,9 cm, Zwart) https://amzn.eu/d/3QlZMyV
Goed verhaal, en goede keuze dat je direct naar de Tenways support bent gegaan. Dit geluid is best wel angstaanjagendjapie06 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:08:toon volledige bericht
Ik heb een best bizarre (in de meeste positieve zin) ervaring gehad met Tenways support.
[Streamable: 20230615_175753]
[Afbeelding]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Vandaag mijn nieuwe wiel gemonteerd (moet nog test rijden). Zag helaas dat het nieuwe wiel nog het oude slechte gates freewheel heeft. Dus nu wil ik mijn freewheel wisselen met mijn oude wiel. Weet iemand welk gereedschap je nodig hebt om het freewheel te (de)monteren?
Mocht dit te moeilijk/duur zijn dan kijken ik of ik het de fietsenmaker kan laten doen en de rekening naar Tenways opsturen.
Edit: Net 10km gefiets met het nieuwe wiel. Op standje 3 met 25 graden. De hele weg niks gehoord van de motor. Dus ik hoop dat het nu opgelost is. Nu alleen nog het freewheel overzetten en dan hebben we de perfecte fiets.
Mocht dit te moeilijk/duur zijn dan kijken ik of ik het de fietsenmaker kan laten doen en de rekening naar Tenways opsturen.
Edit: Net 10km gefiets met het nieuwe wiel. Op standje 3 met 25 graden. De hele weg niks gehoord van de motor. Dus ik hoop dat het nu opgelost is. Nu alleen nog het freewheel overzetten en dan hebben we de perfecte fiets.
[ Voor 41% gewijzigd door flyboarder op 18-06-2023 13:48 ]
https://www.devos-gereeds...jderaar-4-noks-vernikkeldflyboarder schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:24:
Vandaag mijn nieuwe wiel gemonteerd (moet nog test rijden). Zag helaas dat het nieuwe wiel nog het oude slechte gates freewheel heeft. Dus nu wil ik mijn freewheel wisselen met mijn oude wiel. Weet iemand welk gereedschap je nodig hebt om het freewheel te (de)monteren?
Weet niet of ze ook nog in verschillende maten bestaan, heb het zelf met een waterpomptang gedaan...
Op mijn 800s zit een freewheel met code AA2622 gemonteerd, is dat de verbeterde versie of hebben de 600 (pro) en de 800 een ander type?
Nou, heel erg benieuwd naar mijn 600 Pro die vandaag geleverd gaat worden. In ieder geval alvast bedankt voor de waardevolle info, ik heb nu iets om mee te werken als het fout gaat
Mijn CGO800 was in ieder geval erg fijn, maar ik was eigenlijk op zoek naar een 600 met een verwijderbare accu. CGO 800 heeft ondertussen 999KM op de teller staan en hij heeft me nooit in de kou laten staan.
Eehh, over in de kou laten staan: Ik was op weg naar een bepaalde plaats, en ineens moest ik over een boeren pad van gras, tractor sporen (denk aan gortdroge grond met sporen van tractors) voor ongeveer een kilometer voordat ik iets anders kon doen. Eigenwijs als ik ben, dat gedaan, NOT AMUSED. Apple maps is shit, en Google laat me zelfmoord plegen als ik hun aanwijzingen opvolg, maar dit was niet plezant. De Tenways app heeft nog heel wat werk nodig.
PS. Tenways app is ver gekomen sinds vorig jaar! Tracking werkt voor mij IIG goed op mijn iPhone.
EDIT: Bedankt voor de files voor een 3D print van een lader houder, meerdere keren geprint. PM je adres, ik ben je een biertje schuldig.
Eehh, over in de kou laten staan: Ik was op weg naar een bepaalde plaats, en ineens moest ik over een boeren pad van gras, tractor sporen (denk aan gortdroge grond met sporen van tractors) voor ongeveer een kilometer voordat ik iets anders kon doen. Eigenwijs als ik ben, dat gedaan, NOT AMUSED. Apple maps is shit, en Google laat me zelfmoord plegen als ik hun aanwijzingen opvolg, maar dit was niet plezant. De Tenways app heeft nog heel wat werk nodig.
PS. Tenways app is ver gekomen sinds vorig jaar! Tracking werkt voor mij IIG goed op mijn iPhone.
EDIT: Bedankt voor de files voor een 3D print van een lader houder, meerdere keren geprint. PM je adres, ik ben je een biertje schuldig.
[ Voor 6% gewijzigd door NotLikeTheOther op 19-06-2023 00:29 ]
Welk framemaat raden jullie aan voor de TENWAYS CGO600 Pro?
Met mijn 1.90 zegt www.tenways.com een L:
Ik twijfel omdat ik me haast niet kan voorstellen dat je 1.95 moet zijn voor een XL frame. Wat de website van Tenways aangeeft:
https://www.fietsenwinkel.nl/tenways-cgo600-pro een XL:Size - For rider - 180 ~ 200 cm (5'10" ~ 6'6")
De fietsenmaker in Arnhem, je mag wel een XL.(1.85m - 2.00m)
Ik twijfel omdat ik me haast niet kan voorstellen dat je 1.95 moet zijn voor een XL frame. Wat de website van Tenways aangeeft:
Size - For rider - > 195 cm (6'4")
Ik ben zelf 1.92 m en heb de XL, voor die 2 cm zou ik het ook niet gelaten hebben.
maar slimste is om het gewoon zelf even te gaan testen. Als je zo'n uitgave doet lijkt het me dat altijd wel een goed besluit.
maar slimste is om het gewoon zelf even te gaan testen. Als je zo'n uitgave doet lijkt het me dat altijd wel een goed besluit.
[ Voor 44% gewijzigd door LuNaTiC op 19-06-2023 09:52 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Het is een Spanninga solo van de lokale fietsenwinkel. Prima (led)achterlicht, fijne installatie, prijs was iets van 12 euro oid.roelofkoelewijn schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:57:
[...]
Wat voor achterlicht heb je gekocht en waar?
Mijn pre-order 600 Pro heeft in ieder geval een tandwiel met ander nummer. Lijkt er dus niet op dat ze in het begin alles hebben uitgeleverd met een zwak onderdeel en pas recent overgestapt zijn naar een robuustere variant. Misschien ergens een gare batch geweest?japie06 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:08:
[Afbeelding]
Er is hiervoor een verbeterde versie, die ik bij mijn fietsenmaker er op kan laten zetten.
Ligt er ook aan hoe de lengte in je lichaam verdeeld is. Qua afstand tussen je zadel en stuur ga je er welgeteld 15mm op vooruit bij XL vs L. Terwijl de lengte van de zadelbuis en de hoogte van de stang tussen je benen relatief meer toeneemt. Zit je lengte vooral in je bovenlichaam, dan zou ik voor de L gaan. Zit het vooral in je benen, dan de XL.Y0E2V3ODUJ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:46:
Beste blijft natuurlijk proefritje maken
Doel je toevallig op die van mij? Je noemt geen naamNotLikeTheOther schreef op maandag 19 juni 2023 @ 00:27:
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik twijfel op dit moment heel erg tussen de Tenways CGO 800 en de Amsterdam+ van lekker bikes.
Sowieso ga ik een proefritje inplannen.
Ik neig nu even meer naar Tenways omdat vrouw- en dochterlief de CGO 800 willen. Maar hebben jullie nog argumenten om voor de CGO 800 te gaan ipv de Amsterdam+.
Sowieso ga ik een proefritje inplannen.
Ik neig nu even meer naar Tenways omdat vrouw- en dochterlief de CGO 800 willen. Maar hebben jullie nog argumenten om voor de CGO 800 te gaan ipv de Amsterdam+.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Ik ben zelf 1,81 en heb (na een proefrit) maat L genomen. Was ook advies fietsenmakerY0E2V3ODUJ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:46:toon volledige bericht
[...]
https://www.fietsenwinkel.nl/tenways-cgo600-pro een XL:
[...]
De fietsenmaker in Arnhem, je mag wel een XL.
[...]
Ik ga toch Ergon GP Handvatten GP1 op mijn 600 zetten. Nu heb je ze in 2 maten. (S en L) Kan alleen niet zo snel hoe je moet bepalen welke maat je nodig hebt?
[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 19-06-2023 15:25 ]
Hangt van het formaat van je handen af. Heb je kleine handen dan maat S, heb je grote handen dan maat L. En als je een wat groter oppervlak gewoon fijn vindt, dan de L. Heb zelf maat L, en mijn vriendin maat S.Erik1805 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:25:
Ik ga toch Ergon GP Handvatten GP1 op mijn 600 zetten. Nu heb je ze in 2 maten. (S en L) Kan alleen niet zo snel hoe je moet bepalen welke maat je nodig hebt?
Het is overigens niet zo dat het verschil tussen S en L gigantisch is.
:strip_exif()/f/image/22Hb2YoGlGarwjahxHjruydc.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is L, ter illustratie. Denk dat de S ongeveer een 1 cm kleiner is, maar mijn vriendin is er niet dus ik kan maat S niet opmeten nu
Dank je wel. Mijn handen zijn niet groot ( normaal). Denk dat ik voor de maat S ga.warp schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:35:
[...]
Hangt van het formaat van je handen af. Heb je kleine handen dan maat S, heb je grote handen dan maat L. En als je een wat groter oppervlak gewoon fijn vindt, dan de L. Heb zelf maat L, en mijn vriendin maat S.
Het is overigens niet zo dat het verschil tussen S en L gigantisch is.
[Afbeelding]
Dit is L, ter illustratie. Denk dat de S ongeveer een 1 cm kleiner is, maar mijn vriendin is er niet dus ik kan maat S niet opmeten nu
Woensdag mijn fiets via Tenways besteld en vanochtend is die geleverd, stuk sneller dan wat bij Fietsenwinkel was aangegeven!
Nu nog in elkaar zetten en kijken wat handig is om aan te passen
Nu nog in elkaar zetten en kijken wat handig is om aan te passen
@EricDi Freewheel is defect. Waarschijnlijk ook een uit de slechte batch (wat is het nummer wat er op staat?). Zal een nieuw freewheel op moeten. Kan onder garantie via de plek waar je hem gekocht hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door flyboarder op 19-06-2023 16:56 ]
Ik heb het gekocht via de tenways website. Ik zal hun reactie afwachten.flyboarder schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:55:
@EricDi Freewheel is defect. Waarschijnlijk ook een uit de slechte batch (wat is het nummer wat er op staat?). Zal een nieuw freewheel op moeten. Kan onder garantie via de plek waar je hem gekocht hebt.
Wat zijn tot nu toe de bekende slechte freewheel batchnummers ?
Mijn fiets werd geleverd met een QF-5322, die viel na 30KM spontaan uit elkaar. De nieuwe die me werd toegestuurd is een AA5022.
Mijn fiets werd geleverd met een QF-5322, die viel na 30KM spontaan uit elkaar. De nieuwe die me werd toegestuurd is een AA5022.
Als ik me niet vergis wel ja! Ontzettend bedanktGizz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:01:toon volledige bericht
[...]
Mijn pre-order 600 Pro heeft in ieder geval een tandwiel met ander nummer. Lijkt er dus niet op dat ze in het begin alles hebben uitgeleverd met een zwak onderdeel en pas recent overgestapt zijn naar een robuustere variant. Misschien ergens een gare batch geweest?
[...]
Ligt er ook aan hoe de lengte in je lichaam verdeeld is. Qua afstand tussen je zadel en stuur ga je er welgeteld 15mm op vooruit bij XL vs L. Terwijl de lengte van de zadelbuis en de hoogte van de stang tussen je benen relatief meer toeneemt. Zit je lengte vooral in je bovenlichaam, dan zou ik voor de L gaan. Zit het vooral in je benen, dan de XL.
Beste blijft natuurlijk proefritje maken
[...]
Doel je toevallig op die van mij? Je noemt geen naam
Ondertussen heb ik mijn CGO600 Pro binnen, gemonteerd en wel. Ding is best fijn, maar er zijn wel twee punten waar ik niet zo blij mee ben. Nummer 1 is de motor, wat een herrie. Hij vertoont exact hetzelfde als bij die van japie06 en flyboarder. Mail is gestuurd, ik ben benieuwd.
Tweede punt is het stuur. Maakt niet uit hoe vast de bout zit, ik kan het stuur met gemak een 90 graden draai laten maken als het wiel ergens tegenaan staat. Not amused. Zolang je geen gekke dingen doet dan blijft hij wel staan, maar na een paar kilometer zag ik al weer een afwijking.
EDIT: De mijne heeft ook een QF-5222 freewheel.
Vraagje,
Heb je voor de Tenways fietsen ook een speciale fietsendrager achter de auto nodig? Of kun je gewoon een normale pakken ?
Heb je voor de Tenways fietsen ook een speciale fietsendrager achter de auto nodig? Of kun je gewoon een normale pakken ?
@Erik1805 de meeste normale zijn goed. je moet even kijken naar het maximale gewicht aangezien dat groter is bij E-bikes. al zijn de Tenways modellen allemaal vrij licht dus toen ik er eentje kocht was het eigenlijk geen probleem.
Deze is van mij. Als je die bedoelt; graag gedaanNotLikeTheOther schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:27:
[...]
Als ik me niet vergis wel ja! Ontzettend bedankt
Dat is inderdaad niet goed. De motor hoort erg stil te zijn. Een beetje doortrappen op een ouderwetse naafversnelling maakt imho meer geluid dan het stille gezoem van de motor op mijn 600 Pro.Ding is best fijn, maar er zijn wel twee punten waar ik niet zo blij mee ben. Nummer 1 is de motor, wat een herrie. Hij vertoont exact hetzelfde als bij die van japie06 en flyboarder. Mail is gestuurd, ik ben benieuwd.
Zelf had ik ook wat gedoe met het stuur, maar het is mij wel gelukt. Dat hij lost blijft zitten is echt niet goed. Draai je wel op de juiste plek de bouten aan? Stukje uit mijn 'in elkaar zet' review een tijdje terug:Tweede punt is het stuur. Maakt niet uit hoe vast de bout zit, ik kan het stuur met gemak een 90 graden draai laten maken als het wiel ergens tegenaan staat. Not amused. Zolang je geen gekke dingen doet dan blijft hij wel staan, maar na een paar kilometer zag ik al weer een afwijking.
Gizz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:04:
Gisteren mijn avocado C-GO 600 PRO, maatje L, ontvangen en in elkaar gezet. Vandaag 17km gefietst. Hierbij mijn eerste bevindingen, wellicht heeft iemand er wat aan
(...)
Draaien van het stuur terwijl je de voorvork vasthoudt: daar staat niks bij over de boutjes losser maken of achteraf vastzetten. Dus ik deed letterlijk wat in de handleiding stond, direct draaien. Met de klok mee liep ik vast, daar moest ik te veel kracht voor zetten. Tegen de klok in lukte wel, maar dan zat het stuur gewoon half los op de voorvorkDat heb ik natuurlijk opgelost door de bouten even aan te draaien, ik vind het vreemd dat daar niks over wordt gezegd bij die stap.
Hoe ervaren jullie het fietsen met 1 versnelling? Ik heb ongeveer 6000km gefietst, ook op een fiets met 1 versnelling (wel middenmotor) en dat kon wel, maar je stond toch liever niet halverwege stil op een helling. Met wat elan en snelheid aanhouden kon je vaak wel zonder problemen de hellingen nemen.
Ook was op die andere fiets de ondersteuning minimaal of erg zwak tot ongeveer 12-13km/u. De versnelling was 'te zwaar' waardoor de rotatie te traag was en de motor niet veel kon bijdragen. Alles leek afgesteld op ongeveer 20km/u. Omwentelingssnelheid van de pedalen, en ondersteuningsgevoel van de motor.
De andere fiets was geen Tenways, en heb een lichte interesse in tenways, vandaar de vraag
Ook was op die andere fiets de ondersteuning minimaal of erg zwak tot ongeveer 12-13km/u. De versnelling was 'te zwaar' waardoor de rotatie te traag was en de motor niet veel kon bijdragen. Alles leek afgesteld op ongeveer 20km/u. Omwentelingssnelheid van de pedalen, en ondersteuningsgevoel van de motor.
De andere fiets was geen Tenways, en heb een lichte interesse in tenways, vandaar de vraag
Ervaar geen probleem. Ik heb een 600 en die bevalt prima. Is mijn eerste elektrische fiets. Ondersteuning tot 25 is prima. Ik fiets altijd in stand 1.Amos_x schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:53:
Hoe ervaren jullie het fietsen met 1 versnelling? Ik heb ongeveer 6000km gefietst, ook op een fiets met 1 versnelling (wel middenmotor) en dat kon wel, maar je stond toch liever niet halverwege stil op een helling. Met wat elan en snelheid aanhouden kon je vaak wel zonder problemen de hellingen nemen.
Ik deel de ervaring van @Erik1805 hierboven. Verder is stand 1 al voldoende voor heuvels, bruggen en wat tegenwind* e.d. Ondersteuning zou zelfs wel een standje 0,5 kunnen gebruiken naar mijn idee. De ondersteuning pakt direct goed op, heel smooth, dus niet pas bij 12-13km/u, en gaat moeiteloos door tot 25km/u. Bij 25km/u en hoger wordt de cadans wel minder prettig, dan moet je echt flink doortrappen. Zelf cruise ik meestal rond de 20-22km/u, dat vind ik een fijn tempo om een beetje rond te touren.Amos_x schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:53:
*Onlangs met windkracht 6 tegen iets van 10km over een dijk gefiets, in stand 1 had ie daar wel wat moeite mee, maar met de ondersteuning op 2 of 3 was ook dat geen probleem meer. Dit op een cgo800.
Heeft iemand nog een tip voor een licht ketting slot ? Ik heb nu alleen een AXA slot maar iemand kan de fiets dan toch zo optillen en mee nemen
Ik heb zelf een Axa Defender i.c.m. Axa UL-130 insteekketting.Erik1805 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:38:
Heeft iemand nog een tip voor een licht ketting slot ? Ik heb nu alleen een AXA slot maar iemand kan de fiets dan toch zo optillen en mee nemen
Neem (voor de verzekering) minimaal een ART 2 slot. Liefst een van een ander merk dan je AXA ringslot.Erik1805 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:38:
Een insteekketting is een lichte oplossing, maar raad ik af; als er een loper in omloop is, dan kan de dief met een sleutel beide sloten opendoen en vaak zijn de schakels van dit type ketting minder dik.
Oink
De door mij genoemde combi is ART2 gecertificeerd en voldoet aan de eisen van de verzekeraar.Sturmovik177 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:54:
Neem (voor de verzekering) minimaal een ART 2 slot. Liefst een van een ander merk dan je AXA ringslot.
Een insteekketting is een lichte oplossing, maar raad ik af; als er een loper in omloop is, dan kan de dief met een sleutel beide sloten opendoen en vaak zijn de schakels van dit type ketting minder dik.
Maar je hebt zeker een goed punt. Daarom heb ik ook nog dik kettingslot van een ander merk, als aanvulling.
Ik heb een Texlock Eyelet besteld (120cm, U-lock, €125), maar nog niet ontvangen. Behoorlijk aan de prijs, maar zover ik kon achterhalen een van de weinige opties voor een lichtgewicht (1,5 kg meen ik) kettingslot dat ART2 gecertificeerd is.Erik1805 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:38:
Is er al iets meer bekend over de CGO800S PRO? Wat zijn de verschillen in specs en prijs met de standaard CGO800S? En wanneer zal die geleverd worden?
Naar alle waarschijnlijkheid komt deze ongeveer over een maand uit. De vraag is of het waard is om te wachten of niet.
Naar alle waarschijnlijkheid komt deze ongeveer over een maand uit. De vraag is of het waard is om te wachten of niet.
[ Voor 37% gewijzigd door asimonse op 21-06-2023 14:54 ]
Ik heb bij de aanschaf van mijn 600 Pro de ABUS Iven 8210 kettingslot 80 cm - ART2 gekocht. Beste uit de test van de ANWB. Zit een goede hoes omheen die mijn lak niet beschadigd. Ik wikkel hem om mijn zadelpen of doe hem vaak in mijn tas. Heb verder geen ringslot wat ik lelijk vind staan, overigens ook schijnveiligheid want tegenwoordig worden de fietsen gewoon opgepakt en in een busje gezet. Vastmaken aan vaste objecten is daarom beter.Erik1805 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:38:
Voor de verzekering is dit voldoende (Allianz).
@Erik1805 @warp hmm, dit klinkt veelbelovend.
Inderdaad, als je maar een versnelling hebt, zal de fabrikant heel precies op een bepaalde gebruiker 'mikken'. Je hebt immers weinig mogelijkheden om nog iets aan de cadans te veranderen, waar je zelf comfortabel mee fiets.
Op die andere fiets die ik reed met 1 versnelling zat je op 25km/u vrij snel te trappen (80rpm of zo?) wat voor een stadsfiets vrij snel is, naar mijn gevoel. Ik had er weinig problemen mee, en fietste dan ook bijna steeds op die snelheid.
Het leek er ook op dat die middenmotor op die fiets moeite had om mezelf en die fiets 'te helpen' bij snelheden die te laag liggen. Waarschijnlijk net door die relatief 'zware' singlespeed, waar je bij het acceleren wellicht wel wat kracht/koppel moet zetten om van je plaats te komen. Eenmaal op kruissnelheid was het prima.
Hoe dan ook, reden genoeg om deze tenways hopelijk eens ergens te kunnen testen voor een langer ritje (zeg maar een uurtje of zo, geen rondje rond de kerk)
Inderdaad, als je maar een versnelling hebt, zal de fabrikant heel precies op een bepaalde gebruiker 'mikken'. Je hebt immers weinig mogelijkheden om nog iets aan de cadans te veranderen, waar je zelf comfortabel mee fiets.
Op die andere fiets die ik reed met 1 versnelling zat je op 25km/u vrij snel te trappen (80rpm of zo?) wat voor een stadsfiets vrij snel is, naar mijn gevoel. Ik had er weinig problemen mee, en fietste dan ook bijna steeds op die snelheid.
Het leek er ook op dat die middenmotor op die fiets moeite had om mezelf en die fiets 'te helpen' bij snelheden die te laag liggen. Waarschijnlijk net door die relatief 'zware' singlespeed, waar je bij het acceleren wellicht wel wat kracht/koppel moet zetten om van je plaats te komen. Eenmaal op kruissnelheid was het prima.
Hoe dan ook, reden genoeg om deze tenways hopelijk eens ergens te kunnen testen voor een langer ritje (zeg maar een uurtje of zo, geen rondje rond de kerk)
Yes, dat was hem inderdaad. Na de regenbui even een beetje staan testen en hij zit muurvast. Ontzettend bedankt!Gizz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:51:toon volledige bericht
[...]
Deze is van mij. Als je die bedoelt; graag gedaan
[...]
Dat is inderdaad niet goed. De motor hoort erg stil te zijn. Een beetje doortrappen op een ouderwetse naafversnelling maakt imho meer geluid dan het stille gezoem van de motor op mijn 600 Pro.
[...]
Zelf had ik ook wat gedoe met het stuur, maar het is mij wel gelukt. Dat hij lost blijft zitten is echt niet goed. Draai je wel op de juiste plek de bouten aan? Stukje uit mijn 'in elkaar zet' review een tijdje terug:
[...]
Heb zojuist ook even een foto en filmpje naar Tenways support gestuurd, ik ga jullie op de hoogte houden! Over de support trouwens niks te klagen, snelle en duidelijke communicatie.
Ik had al een Axa Defender en nu een Axa UL-100 insteekketting besteld. ART2 gecertificeerd.
Prima combi lijkt mij zo
Weer een upgrade 😊
Prima combi lijkt mij zo
Weer een upgrade 😊
:strip_exif()/f/image/V6duMqUE0zEYcdtTUvw0p9Wc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door Erik1805 op 21-06-2023 18:30 ]
Is de 600 pro een goede keus om ritjes van 15 km of meer mee te doen? Voornamelijk 25km/h kaarsrechte weg op de dijk?
Ik ga morgen een proefritje maken. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik ga morgen een proefritje maken. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
@Impstoker ik fiets dagelijks 2x 18km op mijn 600 Pro, zonder klachten. Dus als je het aan mij vraagt: ja.
Sorry verkeerde topic
[ Voor 96% gewijzigd door NokiaFan op 22-06-2023 15:29 ]
@NokiaFan verkeerde topic? Een review van niet-Tenways fietsen lijkt me hier beter op z'n plaats: Het grote elektrische fietsen topic deel 3
Kan er een stuurpen verhoger op de Tenways 600pro?
Ik vond het een heerlijke fiets, maar een wat te lage zit houding voor lange ritten.
(En erg jammer dat er geen max snelheid instelling/hack is)(ja mag niet, weet ik, maar 15km kaars recht op een fietspad op een dijk fietsen met 25km/h voelt echt sloom)
Ik vond het een heerlijke fiets, maar een wat te lage zit houding voor lange ritten.
(En erg jammer dat er geen max snelheid instelling/hack is)(ja mag niet, weet ik, maar 15km kaars recht op een fietspad op een dijk fietsen met 25km/h voelt echt sloom)
Vandaag het freewheel overgezet van het oude wiel naar het nieuwe wiel. Ik heb hiervoor de volgende tool gebruikt: Park Tools FR-6 https://www.parktool.com/...ct/freewheel-remover-fr-6. Deze pas perfect en hiermee is het los en vast maken van het freewheel 1 min werk. Ik heb de tool in de bankschroef gezet, dan kun je het wiel gebruiken als hefboom.
Weet iemand of er gaten in het frame zitten voor de montage van een ringslot op een CGO 600 pro?
[ Voor 10% gewijzigd door Dimeball op 22-06-2023 19:53 ]
In mijn racefiets niet.Dimeball schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:52:
Weet iemand of er gaten in het frame zitten voor de montage van een ringslot?
Nee. Gebruik daarvoor Axa flex mount: https://www.axasecurity.c...SC/axa-flex-mount-on-cardDimeball schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:52:
Weet iemand of er gaten in het frame zitten voor de montage van een ringslot op een CGO 600 pro?
Oink
Abus 8210Erik1805 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:38:
https://www.idealo.de/pre...n-iven-8210-110-abus.html
Ik ben 180 en heb de XL , ligt er net aan hoelang je benen zijn denk. Gewoon naar een winkel gaan waar ze beide hebben en testen.Y0E2V3ODUJ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:46:toon volledige bericht
[...]
https://www.fietsenwinkel.nl/tenways-cgo600-pro een XL:
[...]
De fietsenmaker in Arnhem, je mag wel een XL.
[...]
Ik heb totaal geen problemen met een hoge cadans, dit is echt wat je gewent ben om te fietsen.warp schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:45:
[...]
Ik deel de ervaring van @Erik1805 hierboven. Verder is stand 1 al voldoende voor heuvels, bruggen en wat tegenwind* e.d. Ondersteuning zou zelfs wel een standje 0,5 kunnen gebruiken naar mijn idee. De ondersteuning pakt direct goed op, heel smooth, dus niet pas bij 12-13km/u, en gaat moeiteloos door tot 25km/u. Bij 25km/u en hoger wordt de cadans wel minder prettig, dan moet je echt flink doortrappen. Zelf cruise ik meestal rond de 20-22km/u, dat vind ik een fijn tempo om een beetje rond te touren.
*Onlangs met windkracht 6 tegen iets van 10km over een dijk gefiets, in stand 1 had ie daar wel wat moeite mee, maar met de ondersteuning op 2 of 3 was ook dat geen probleem meer. Dit op een cgo800.
Op mijn batavus stadsfiets reed ik altijd gemiddeld 18.5 km/u naar mijn werk, in de 5e versnelling van de 8, Nu op de tenways wegrijden in stand 1, dan ff doortrappen en dit is mijn gemiddeld tempo nu.
Als ik dan lees rondtoeren op 22 km/u ?

En absoluut geen hoge cadans voor mij in vergelijking met de Batavus stadsfiets.
/f/image/5zIuGbhjModibWbI7vgliYpG.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb vandaag even gekeken op mijn CGO800 wat de cadans is. Bij een snelheid van net iets meer dan 25Km/h zit ik op een cadans van 70. Ik vind het wel prima zo.
Nieuwe CGO800 gekocht, nu 4 ritjes totaal 50 km gefietst, en de vrijloopnaaf, freewheel, laat steeds vaker ' los'. Het gebeurt steeds vaker, en kan niet bepalen waarom soms wel en soms niet...Als het freewheel los laat schieten je voeten bijna van de pedalen af want geen weerstand en dus best vervelend. Tenways support vroeg om een foto van de freewheel voor het batch nummer, en ook een video te maken van de trapper beweging. Echter niet te voorspellen bij video maken waneer het freewheel weer doorslaat.. .
Wie kent een oplossing?
Wie kent een oplossing?
Ik heb ook flexmount gebruikt. Met een Axa slot.... moest wel hele spatbord eerst los halen om het slot erom te krijgen. En daarvoor zit een klein boutje onderaan die los moest maar waar je niet bij kan zonder de band leeg te laten lopenDimeball schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:52:
Facts don't care about your feelings
Welk slot heb je ? ik kon mijn axa slot er, met wat moeite, schuin overheen schuiven.YoshiBignose schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:12:
[...]
Ik heb ook flexmount gebruikt. Met een Axa slot.... moest wel hele spatbord eerst los halen om het slot erom te krijgen. En daarvoor zit een klein boutje onderaan die los moest maar waar je niet bij kan zonder de band leeg te laten lopen![]()
Het is maar een citybike hè, geen racefiets. Als ik hard wil trappen pak ik m'n Canyon weltaz10 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:17:
[...]
Ik heb totaal geen problemen met een hoge cadans, dit is echt wat je gewent ben om te fietsen.
Op mijn batavus stadsfiets reed ik altijd gemiddeld 18.5 km/u naar mijn werk, in de 5e versnelling van de 8, Nu op de tenways wegrijden in stand 1, dan ff doortrappen en dit is mijn gemiddeld tempo nu.
Als ik dan lees rondtoeren op 22 km/u ?, als ik 1 trap geef dan zit ik al op de 25 km/u, daar hoef je niks voor te doen. Dus zo verschillend fietsen mensen.
Misschien handig als je het nummer hier ook even plaatst, dan kunnen we het vergelijken met andere cgo800 eigenaren hier. Ik heb hier 2x een cgo800 met een batch AA2622 freewheel.ummeer schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:07:
Nieuwe CGO800 gekocht, nu 4 ritjes totaal 50 km gefietst, en de vrijloopnaaf, freewheel, laat steeds vaker ' los'. Het gebeurt steeds vaker, en kan niet bepalen waarom soms wel en soms niet...Als het freewheel los laat schieten je voeten bijna van de pedalen af want geen weerstand en dus best vervelend. Tenways support vroeg om een foto van de freewheel voor het batch nummer, en ook een video te maken van de trapper beweging. Echter niet te voorspellen bij video maken waneer het freewheel weer doorslaat.. .
Wie kent een oplossing?
AXA Defenderdamiii schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:14:
[...]
Welk slot heb je ? ik kon mijn axa slot er, met wat moeite, schuin overheen schuiven.
Facts don't care about your feelings
sinds vandaag €200 korting op de CSG 600 > https://www.tenways.com/nl/products/cgo600
Dat was al zo. Heb de mijne 2 weken geleden voor 1399 gekocht 😅J.Gronkjaer schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:21:
sinds vandaag €200 korting op de CSG 600 > https://www.tenways.com/nl/products/cgo600
Deze werkt primaErik1805 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:47:
[...]
Dat was al zo. Heb de mijne 2 weken geleden voor 1399 gekocht 😅
:strip_exif()/f/image/kGYNcwfv0OICyZeNNjbR2jIG.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag een proefrit gemaakt op de CGO800. Het viel ons op dat op de voorvork een soort van speling zit of dat hij op een klinkerweg niet soepel veert maar wat schokkerig (noem het trillerig) overkomt. Bij de fietsenzaak gaven ze ook aan dat dit komt doordat het een vrij standaard geveerde voorvork is (ipv lucht). Hebben jullie ook deze ervaring en/of zijn daar eenvoudige (afstellings) oplossingen voor?
Vandaag proefrit gemaakt op een CGO800 en CGO600 pro, helaas alleen indoor in fietswinkel en geen mogelijkheid tot buiten/langer rijden.
Eerste indruk van de 800 was erg goed, zelf zonder ondersteuning een fijne fiets. Mijn enige twijfel is of voor lange ritten de zitpositie comfortabel blijft, ik ben 185 en dacht in de winkel “oh zadel iets hoger en dan stuur iets hoger en perfect” maar kom er achter dat stuur hoger niet bepaald mogelijk is.
De 600 heeft een te sportieve zit, ik wil comfortabeler zitten en daarnaast is het geïntegreerde beeldscherm van de 800 echt stuk netter/cleaner.
Iemand van mijn lengte ervaring met de 800 voor langere ritten?
Eerste indruk van de 800 was erg goed, zelf zonder ondersteuning een fijne fiets. Mijn enige twijfel is of voor lange ritten de zitpositie comfortabel blijft, ik ben 185 en dacht in de winkel “oh zadel iets hoger en dan stuur iets hoger en perfect” maar kom er achter dat stuur hoger niet bepaald mogelijk is.
De 600 heeft een te sportieve zit, ik wil comfortabeler zitten en daarnaast is het geïntegreerde beeldscherm van de 800 echt stuk netter/cleaner.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Vandaag heeft mijn vrouw een proefritje gemaakt op de 800 en dat beviel haar goed en dus direct gekocht en de FM heeft deze rijklaar gemaakt. Ik gaf aan dat ik naar huis zou fietsen (33km). De FM heeft het zadel op de juiste stand gezet en toen ben ik naar huis gefietst. 75 minuten later was ik thuis. Ik heb heel lekker gefietst en ik ben 1,93 meter.Osxy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:50:
Vandaag proefrit gemaakt op een CGO800 en CGO600 pro, helaas alleen indoor in fietswinkel en geen mogelijkheid tot buiten/langer rijden.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Ben zelf 191 en heb vanmiddag nog +/- 40km gefietst. Gaat prima. Totaal zit ik bijna op de 1000km. Het stuur zou inderdaad wel 1cm hoger mogen*, maar voor de rest is het een comfortabele fiets. Zou alleen wel een ander zadel monteren want het standaard zadel is kwalitatief uitermate teleurstellend. Daar krijg je na 15 minuten fietsen al een houten derrière van. En ook andere handvaten, want die standaard dingen zijn ook niet geweldig.Osxy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:50:
*is niet heel eenvoudig te doen, vanwege het ingebouwde display, maar het is wel mogelijk volgens de lokale fietsenspecialist. Moet alleen nog een keertje een afspraak maken om het te laten doen.
Het is inderdaad niet meest dure of fancy geveerde voorvork, maar dit gedrag is me niet opgevallen. Kan natuurlijk ook een exemplarische (of batch) afwijking zijn.asimonse schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:43:
Vandaag een proefrit gemaakt op de CGO800. Het viel ons op dat op de voorvork een soort van speling zit of dat hij op een klinkerweg niet soepel veert maar wat schokkerig (noem het trillerig) overkomt.
Hier een Ago x gebruiker sinds 17 mei.
Na wat opstartproblemen te hebben gehad bij de leveringen en wat dingen die vervangen moesten worden (wat niet allemaal even goed is afgehandeld als ik eerlijk ben) heb ik nu weer een nieuw (serieus) issue.
Het frame begint onder de bovenbuis scheurtjes te vertonen. Zie bijgevoegde foto’s. Heb net al support een mail gestuurd want dit wordt weer een mooi verhaal.
Staat 332 km op de tellen en heb enkel nog woon werk verkeer gereden a 21 km enkele reis.
Hier wat foto’s. Graag de check of anderen dit ook herkennen of hopelijk niet
.
:strip_exif()/f/image/e7YJ1T9v3RbDAwYRWeKPcneL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FR0JeZeeExgidOOFrZDGczTO.jpg?f=fotoalbum_large)
Na wat opstartproblemen te hebben gehad bij de leveringen en wat dingen die vervangen moesten worden (wat niet allemaal even goed is afgehandeld als ik eerlijk ben) heb ik nu weer een nieuw (serieus) issue.
Het frame begint onder de bovenbuis scheurtjes te vertonen. Zie bijgevoegde foto’s. Heb net al support een mail gestuurd want dit wordt weer een mooi verhaal.
Staat 332 km op de tellen en heb enkel nog woon werk verkeer gereden a 21 km enkele reis.
Hier wat foto’s. Graag de check of anderen dit ook herkennen of hopelijk niet
:strip_exif()/f/image/e7YJ1T9v3RbDAwYRWeKPcneL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FR0JeZeeExgidOOFrZDGczTO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ejcCa6uRnERrmeGn0kW1gAKI.jpg?f=fotoalbum_large)
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
Vrijwel niets te vinden hierover, ik ben zelf ook in dubio. Heb de fiets niet direct nodig maar nu krijg je nog de gratis spatborden, standaard en drager erbij…asimonse schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:56:
Is er al iets meer bekend over de CGO800S PRO? Wat zijn de verschillen in specs en prijs met de standaard CGO800S? En wanneer zal die geleverd worden?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Hallo allemaal,
Wat zijn jullie ervaringen met het bestellen van deze fiets op internet i.p.v. bij een fietsenwinkel?
Maakt het veel verschil?
Ik doel dan op het in elkaar zetten en afstellen van de fiets.
Wat zijn jullie ervaringen met het bestellen van deze fiets op internet i.p.v. bij een fietsenwinkel?
Maakt het veel verschil?
Hoe vind je zelf de verschillen tussen de 800 en de crivit? De Lidl fiets ook via via ook terechtgekomen bij een kennis die fietsenmaker is en die zei ook direct bestellen.Bravertal schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:03:
Gisteren (zaterdag) de 800 opgehaald, super leuke fiets. Vrouwlief is er heel blij mee. Inmiddels de 100 km aangetikt.[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door TWFpa2Vs op 26-06-2023 06:52 ]
Ik ben 1,93 meter en ik heb voor deze fiets gekozen op basis van uiterlijk en ik zag wat componenten die ook door Tenways gebruikt worden.TWFpa2Vs schreef op maandag 26 juni 2023 @ 06:50:
[...]
Hoe vind je zelf de verschillen tussen de 800 en de crivit? De Lidl fiets ook via via ook terechtgekomen bij een kennis die fietsenmaker is en die zei ook direct bestellen.
De Lidl fiets is niet echt te vergelijken. Ik vind deze ook prima zitten en fietsen. Je hebt alleen een andere houding (sportiever) en is een stuk kaler.
Bij de Lidl fiets staat de verlichting continu aan, heeft voor de rest geen beeldscherm. Ik kan alleen aan de hand van 5 streepjes zien (schatten) hoeveel procent de accu is. De Tenways zie je dit op het schermpje als percentage. Ook wordt bij Tenways de snelheid aangegeven en hoeveel km je gefietst hebt.
Op de Lidl fiets heb ik 72km gefietst en toen moest er geladen worden (ik weeg 93kg). De Tenways hebben we ook na 72km in de oplader gezet, er was toen nog 8% over (mijn vrouw weegt 78kg).
Kortom, ze fietsen beiden fijn maar de Lidl fiets is een kale fiets t.o.v. de Tenways CFO800.
Dat ziet er serieus uit, zelfs al is het alleen de lak die gescheurd is dan nog betekend het dat er beweging op die lasnaad zit. Ik denk dat ik alleen genoegen zou nemen met een nieuwe fiets/frame.Braaaii schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:48:
Hier wat foto’s. Graag de check of anderen dit ook herkennen of hopelijk niet.
Als je handig bent zet je die zo in elkaar, ben je niet zeker van je zaak dan koop je hem bij een fietsenwinkel.Vphxxx schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:22:
Hallo allemaal,
Maakt het veel verschil?
Ik heb de CGO600 Pro bij een fietsenzaak in ons dorp gekocht. Vond het wel prettig dat die 'm in elkaar zette (als er dan iets mis is, kan ik er ook naar terug). Kreeg er daarnaast binnen de prijs van de fiets nog een bagagedrager bij. En misschien is er in sommige situaties een nog interessante deal uit te makenVphxxx schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:22:
Hallo allemaal,
Maakt het veel verschil?
De Tenways bakfiets staat als pre-order al op Marktplaats.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Nog nieuws?Braaaii schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:48:
Hier wat foto’s. Graag de check of anderen dit ook herkennen of hopelijk niet.
Dit is na een paar mails de reactie. Voorlopig hou ik dit in de gaten omdat dit me wel plausibel doet klinken. Het scheurtje zou dan verticaal moeten zijn.
Ik twijfel nog wel of ik een second opinion laat uitvoeren en ik heb sowieso mijn verzekering nog (betaald met creditcard). Dus voldoende opties om op terug te vallen.
Hier een reactie na mijn eerste mail. Ik was niet geheel tevreden met het standaard antwoord.
“Thank the for the quick response. The reaction is not quite what I hoped for because a lot is still uncertain in my opinion.
I think there could be a couple of problems.
1. The aluminium frame is cracking and it’s visible through the paint. So a production fault because this should not be happening (warranty).
2. It’s only the paint and nothing else is cracking. Then the solution you offered me is acceptable.
3. Or something else…
So my question first is how can I check if the frame is stil good? After that we need to find a quick solution because the outcomes wil determine if paint will help of the frame is not ok anymore. “
Ze heeft het nagevraagd en kreeg toen dit. De eerste reactie na de melding was direct verf 😏
“Hi Brian,
Hope this email finds you well.
So sorry for the delay of the reply. We have confirmed with our technician. According to the manufacturing process, this can only be a paint crack, because this point is welded with fish scales and filled with soil. If it is really cracked, it is a crack of a fish scale, and it cannot be this kind of stripe, because our frame is welded with a fish scale. After welding, we will repair the soil, glue water and then polish it. But this will only happen after polishing. It is possible that when it is painted, this point is not cemented or the glue is cracked, not the solder joints. “
Toch ben ik er nog niet helemaal gerust op dus hou het zoals gezegd nog even inde gaten.
Misschien dat ik het stukje wegschuur en controleer of het ok is.
[ Voor 27% gewijzigd door Braaaii op 27-06-2023 22:01 ]
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
Wat is de laatste status van de navigatie optie op de 800s? Ik kan er enkel wat oude berichten vinden dat het niet helemaal lekker werkt.
Ik ben benieuwd hoe dat nu is.
Andere vraag, ik zie op meerdere sites dat de fiets een remlicht heeft, maar dat klopt niet toch?
Andere vraag, ik zie op meerdere sites dat de fiets een remlicht heeft, maar dat klopt niet toch?
Nog hetzelfde wat mij betreft. App is echt waardeloosHBO88 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:26:
Wat is de laatste status van de navigatie optie op de 800s? Ik kan er enkel wat oude berichten vinden dat het niet helemaal lekker werkt.
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.