Ik herken wel een beetje wat eerder gezegd is door @
zetje01.
Ik heb zelf niet per se dat het zwaar voelt of voelt als aanremmen maar boven de 25 k/m is niet echt te komen voor langere tijd. Heuvelafwaarts kan ik met flink bij trappen echter wel veel hoger halen. Het is mij wel eens gelukt om naar 43 k/m te gaan.
Tijdens de testrit had ik dit wel heel erg op de fiets die ik in de winkel had gebruikt, met mijn eigen fiets is dit niet meer het geval.
Zonder ondersteuning is de 800s wel zwaar maar ik kan er op zich prima op fietsen, als ik met mijn vriendin fiets is het makkelijk om dezelfde fietssnelheid van 15/18 k/m te halen, hoger is niet echt te doen. Het voelt een beetje alsof je op een versnelling fietst.
Verder heb ik nu iets meer dan 1000 k/m op de fiets en ben ik toch niet helemaal tevreden.
Pluspunten:
- Als de ondersteuning werkt is hij echt een soort paard dat je soms moet inhouden/ aan moet wennen.
- Trapt op zich fijn
Minpunten:
- Welbekende kraak is aanwezig bij het trappen, is na verloop van tijd wel een beetje weggegaan en weer teruggekomen.
- Ondersteuning werkt niet altijd even goed. Ik heb echt redelijk vaak dat ik het idee heb dat er niet of nauwlijks ondersteunt wordt. Als ik de ondersteuning uitzet dan ga ik dezelfde snelheid zonder extra moeite/spierkracht.
- Soms het idee dat de versnellingen niet super goed hun werk doen en merk vaak vrijwel alleen echt verschil als ik wissel van niveau 1 naar niveau 4/5. Als ik, snel, terug wissel dan heb ik soms het idee dat de ondersteuning dan weer niet altijd even optimaal werkt.
- Zithouding nog steeds niet genoeg rechtop imho maar niet heel slecht
- Geen mogelijkheid om een rekje voor te hebben
- Extra bolts kopen om wiel en zadel vast te zetten
- Bel is inderdaad echt bagger
- App is echt enorm slecht, daar heb je echt niks aan
Wel ben ik twee keer gevallen met de fiets toen het zo glad was, merkte erna, op lak schade na, niet echt dat de fiets anders fietste gelukkig.
Ik heb begin deze week de fiets wel opnieuw gekalibreerd volgends de instructie eerder gepost door @
Erik1968v, ik hoop dat dit verschil uitmaakt.
Verder ben ik wel een sportief persoon en doe ik veel aan krachttraining, mogelijk dat daardoor de fiets voor mij op zich nog te doen is zonder ondersteuning.
Ik weet niet of ik de fiets opt dit moment zou aanbevelen aan vrienden.