Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:22
flyboarder schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:28:
Ik merk ook dat in bepaalde situaties de elektromotor significant meer geluid maakt dan normaal. Ik vermoed dat het komt als de motor warmer is. Ik heb het gemerkt nadat ik een tijdje ondersteuning stand 3 had gebruikt voor het inremmen van de schijfremmen. Maar vandaag was het ook nadat de fiets 30min buiten bij een winkel in de zon had gestaan. De motor voelt verder niet warm aan. Op momenten dat hij het niet doet is hij bijna geruisloos.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik vermoed dat ik een slechte motor heb. Mocht het blijven dan ga ik er mee terug naar de winkel, kijken wat die er van vinden.
Heb jij hier nog meer van gehoord? Ik had net met een ritje van 30-40 min ook dit geluid op het einde. Het was bij mij ook alleen de motor.

Ik heb er nog maar 50 km opzitten op deze gloednieuwe fiets (verder wel echt enorm fijn).

[ Voor 5% gewijzigd door japie06 op 05-06-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-05 06:24
Mijn zadel van de CGO600 PRO zakt steeds langzaam naarmate ik meer kilometers rij. Anderen ook opgevallen? Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-10-2024
eMCie schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:12:
Mijn zadel van de CGO600 PRO zakt steeds langzaam naarmate ik meer kilometers rij. Anderen ook opgevallen? Nog tips?
Niet gewoon een questie van de zadelklem iets strakker zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 12:27
japie06 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:09:
[...]

Heb jij hier nog meer van gehoord? Ik had net met een ritje van 30-40 min ook dit geluid op het einde. Het was bij mij ook alleen de motor.

Ik heb er nog maar 50 km opzitten op deze gloednieuwe fiets (verder wel echt enorm fijn).
Niet veel meer op kunnen fietsen omdat sinds zaterdag het freewheel/achtertandwiel defect zijn. Dus ik weet niet of nog op vaker gaat gebeuren hoe consistent het zal zijn. Ik zal het na de reparatie in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:53
hoberion schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:23:
ik heb de CGO800s, een issue wat ik heb is dat de fiets gewoon uitvalt zonder dat hij leeg is, laatste rit kon ik na 17KM met ~70% batterij over terug fietsen zonder ondersteuning (wat geen pretje is).

support ingeschakeld echter die komen met dat de banden misschien niet goed opgepompt zijn... wtf
Ik heb dit ook alleen valt hij bij mij altijd uit rond de 38% batterij. Support heeft mij gevraagd hoe lang ik kan fietsen met volle batterij tot hij uitvalt (51,7 KM) en hoe lang het duurt tot een volle lading (daar kom ik morgenochtend achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just8_KB8
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08-2024
neb0 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 03:15:
Voor de liefhebbers, na de Lidl Crivit urban e-bike en de Comate, beide flink voordeliger dan Tenways trouwens, weer een model met mivice setup.

Mougg. Blijkbaar ook met zwarte accessoires verkrijgbaar. Voor EUR 99,- meerprijs 5 jaar garantie i.p.v. 2.

[YouTube: Mougg Star CDI Review - Das perfekte E-Bike für die Stadt?]
Wow, die Mougg is wel een hele mooie. En prijstechnisch ook een enorm interessante optie.

Wat ik zo zie is dat het stuur, zadel en accu gelijk lijken te zijn aan de Watt Brooklyn. De aandrijflijn lijkt weer hetzelfde als de CGO600 Pro (wat helemaal prima is als ik alle reviews mag geloven). Remmen zijn Shimano wat een gewenste upgrade is tov de Tenways las ik in dit topic ergens. Qua uiterlijk spreekt deze binnen mij heel erg aan. Sportief met een tikje retro. 5 jaar garantie is natuurlijk ook wel lekker als optie.

Ik stond op het punt om een CGO 600 Pro aan te schaffen, maar nu twijfel ik weer. Maar zoals al werd gezegd, het is nog een jong bedrijf en dus altijd het risico dat ze niet overeind blijven. En ze leveren alleen in Duitsland, dus moet ik even een creatieve oplossing gaan vinden mocht ik er eentje willen bemachtigen.

Wat denken jullie? Gokje wagen? Of beginnen met een Tenways en over een paar jaar misschien de overstap maken als het merk zich bewezen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat Mougg nog een jong bedrijf is e.d. zou mij niet zo boeien (dat was/is Tenways ook), maar ik zou niet snel een fiets kopen die ik niet van te voren zélf kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 20:15
Just8_KB8 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:08:
[...]

Wow, die Mougg is wel een hele mooie. En prijstechnisch ook een enorm interessante optie.

Wat ik zo zie is dat het stuur, zadel en accu gelijk lijken te zijn aan de Watt Brooklyn. De aandrijflijn lijkt weer hetzelfde als de CGO600 Pro (wat helemaal prima is als ik alle reviews mag geloven). Remmen zijn Shimano wat een gewenste upgrade is tov de Tenways las ik in dit topic ergens. Qua uiterlijk spreekt deze binnen mij heel erg aan. Sportief met een tikje retro. 5 jaar garantie is natuurlijk ook wel lekker als optie.

Ik stond op het punt om een CGO 600 Pro aan te schaffen, maar nu twijfel ik weer. Maar zoals al werd gezegd, het is nog een jong bedrijf en dus altijd het risico dat ze niet overeind blijven. En ze leveren alleen in Duitsland, dus moet ik even een creatieve oplossing gaan vinden mocht ik er eentje willen bemachtigen.

Wat denken jullie? Gokje wagen? Of beginnen met een Tenways en over een paar jaar misschien de overstap maken als het merk zich bewezen heeft?
Zo lang het officieel niet in NL verkocht wordt dan ga ik er niet aan beginnen. Mocht er iets mis zijn en je garantie nodig hebben, kan je hem weer terug naar Duitsland brengen. En bij elektrische fietsen gaat er toch regelmatig iets mis, en veel fietsenmakers kunnen/willen je dan echt niet helpen als het een totaal onbekend merk is.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just8_KB8
warp schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:41:
Dat Mougg nog een jong bedrijf is e.d. zou mij niet zo boeien (dat was/is Tenways ook), maar ik zou niet snel een fiets kopen die ik niet van te voren zélf kan testen.
Mee eens. Ik zou het ook alleen maar doen als ze bereid zouden zijn om toch ook naar NL te verzenden. Ze hebben een policy dat je de fiets mag testen en binnen 30 dagen mag retourneren als hij toch niet bevalt (mits niet teveel gebruikt). Zij betalen zelfs de retourkosten. Alleen als ik die mogelijkheid ook krijg, zou ik het wel aandurven. Maar dan blijft het risico van een start-up nog wel bestaan.

Ik vermoed (hoop) dat ze bewust de markt klein houden met alleen leveren in Duitsland, omdat ze anders de groei niet aankunnen. Dan maken ze heel misschien wel een uitzondering als ik ze benader en het heel lief vraag. :) En anders moet ik via een kennis in Duitsland iets proberen te regelen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just8_KB8
evleerdam schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Zo lang het officieel niet in NL verkocht wordt dan ga ik er niet aan beginnen. Mocht er iets mis zijn en je garantie nodig hebben, kan je hem weer terug naar Duitsland brengen. En bij elektrische fietsen gaat er toch regelmatig iets mis, en veel fietsenmakers kunnen/willen je dan echt niet helpen als het een totaal onbekend merk is.
Ja, dat zit mij ook een beetje dwars nog. Ze zitten weliswaar in Düsseldorf, en dat valt vanuit Den Bosch nog wel te rijden, maar is wel meer gedoe.

Ben ergens wel benieuwd of men ervaring heeft met de componenten die gebruikt zijn. Zijn die delen juist waar het vaak fout gaat? Ik ben nog maar recent aan het rondkijken, dus heb nog niet heel veel ervaringen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Just8_KB8 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Ja, dat zit mij ook een beetje dwars nog. Ze zitten weliswaar in Düsseldorf, en dat valt vanuit Den Bosch nog wel te rijden, maar is wel meer gedoe.

Ben ergens wel benieuwd of men ervaring heeft met de componenten die gebruikt zijn. Zijn die delen juist waar het vaak fout gaat? Ik ben nog maar recent aan het rondkijken, dus heb nog niet heel veel ervaringen gelezen.
Lees de laatste pagina's in dit topic eens door. Gaat toch wel eens fout bij 'ondersteuning stopt terwijl accu nog 30% is'. Of 'accu wordt niet volledig opgeladen'. Of 'software moet geupdate worden'. Dat zijn dingen die je reguliere fietsenmaker niet zomaar kan oplossen.

Als het inderdaad fout gaat bij de gebruikte onderdelen zoals remmen die het niet doen of schakelsysteem is kapot en dat is dan van de bekende merken, dan kan het wel bij je reguliere fietsenmaker opgelost worden.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maytje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-02 09:23
Ik wilde zojuist de CGO800S bestellen. Maar zie nu dat ze binnenkort de Ago T uitbrengen dat ook een lage instap heeft. Wat ik zo jammer vind aan de CGO800S is namelijk de hoge cadans, dus ben nu benieuwd hoe de cadans zal zijn met de Enviolo versnellingsnaaf! €2699 is wel een andere prijscategorie though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctch22
  • Laatst online: 05-03-2024
@maytje De Enviolo 380 stelt je in staat om traploos een versnelling dus cadans te kiezen. Bij wijze van oneindig veel mogelijkheden tussen het lichtste en zwaarste verzet. De AGO T heeft verder een middenmotor die krachtiger (en duurder) is, betere lak en een betere bouwkwaliteit. De hogere prijs is dus niet alleen van toepassing op de versnellingsnaaf. Het is naast de lage instap een fiets die geschikt is voor meer doeleinden en touren. De 800s is echt een stadfiets waar je ook eens een kleine tour op kunt doen.

[ Voor 18% gewijzigd door ctch22 op 06-06-2023 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 08:04

taz10

Party Animal

flyboarder schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:12:
Gister mijn CGO 600 Pro kunnen ophalen bij fietsenwinkel.nl. Vandaag een stukje kunnen rijden.

Pluspunten
  • Rijd licht, ook zonder ondersteuning.
  • Ondersteuning bouwt geleidelijk af bij 25 km/h.
  • Ziet er goed uit en niet overduidelijk een e-bike.
  • Levering door fietsenwinkel.nl was, inclusief monteren bagagedrager, achterlicht en slot, ruim een week.
Minpunten
  • Handvatten zijn niet heel comfortabel, vervangen door Ergon GP4
  • Zadel is prima voor een uurtje, maar voor langere ritten ga ik opzoek naar iets meer comfort.
  • Banden ga ik waarschijnlijk vervangen door Schwalbe Marathon Plus.
  • De standaard overbrengingsverhouding is voor mij te zwaar.
  • De remmen zijn niet heel geweldig. Goed inremmen heeft wel geholpen
Ik fiets normaal met een vrij hoge cadans en met de standaard overbrenging is voor mij de cadans bij 25km/h wat aan de lage kant. Dus ik ben van plan om de overbrenging aan te passen. Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben? Het plan is om voor van 60 naar 50 tanden te gaan en dan een riem met 120 tanden. Dit zou op 2.5mm na de zelfde center afstand moeten opleveren. Bij 25 km/h ga je dan van 67 rpm naar 81 rpm.

Daarnaast nog een paar vragen
  • Heeft er iemand een video/how to hoe het achterwiel te verwijderen/terugzetten? Wat ik met name zoek is waar kan ik de motorkabel los koppelen en hoe kan ik de riem weer goed kan spannen (ik zie geen boutjes waarmee ik de spanning kan regelen).
  • Heeft er iemand al een goede plek gevonden om een airtag te plaatsen?
  • Wat voor een zadel gebruiken jullie?
Nou, ik heb er vanmiddag ook maar een gekocht bij fietsenwinkel.nl .

Ik heb er wel gelijk een ander zadel bijgekocht, de verkoper adviseerde de Selle Royal Lookin Athletic Royal Gel Unisex Zadel, dus deze erbij gekocht.
Wat betreft de handvaten, ik lees dat jij de Ergon GP4 hebt gekocht ? , wat zijn dit voor opstaande stukken aan de handvatten ? dit zegt mij niks.
Ook een slot erbij gekocht , een abus chain 8210 van 110 mm, en een bagagedrager, hier word dan de Racktime bagagedrager gemonteerd, volgens de verkoper was dit de drager die vanuit Tenways werd geadviseerd en verkocht.
Wel vroeg ik mij af of er nu ook een standaard op de fiets zit ? , deze werd mij niet aangeboden dus weet het even niet.
Wel een proefrit gemaakt, nou, dat ging met makkie 30km/u.

Ook wilde men mij een service en garantie abbo verkopen voor 5 jr, nu hier denk ik even over na natuurlijk en ben ik benieuwd wat daar jullie gedachten over zijn.

Alvast bedankt voor de reacties en tips. ohja , ik las over zo een apple airtag, dat vindt ik ook een super tip, dus als er nog meer tips zijn ? ze zijn welkom _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 19:04

Sturmovik177

Vroem

taz10 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:09:
[...]

Nou, ik heb er vanmiddag ook maar een gekocht bij fietsenwinkel.nl .

Ik heb er wel gelijk een ander zadel bijgekocht, de verkoper adviseerde de Selle Royal Lookin Athletic Royal Gel Unisex Zadel, dus deze erbij gekocht.
Wat betreft de handvaten, ik lees dat jij de Ergon GP4 hebt gekocht ? , wat zijn dit voor opstaande stukken aan de handvatten ? dit zegt mij niks.
Ook een slot erbij gekocht , een abus chain 8210 van 110 mm, en een bagagedrager, hier word dan de Racktime bagagedrager gemonteerd, volgens de verkoper was dit de drager die vanuit Tenways werd geadviseerd en verkocht.
Wel vroeg ik mij af of er nu ook een standaard op de fiets zit ? , deze werd mij niet aangeboden dus weet het even niet.
Wel een proefrit gemaakt, nou, dat ging met makkie 30km/u.

Ook wilde men mij een service en garantie abbo verkopen voor 5 jr, nu hier denk ik even over na natuurlijk en ben ik benieuwd wat daar jullie gedachten over zijn.

Alvast bedankt voor de reacties en tips. ohja , ik las over zo een apple airtag, dat vindt ik ook een super tip, dus als er nog meer tips zijn ? ze zijn welkom _/-\o_
De opstaande stukken van de Ergon GP4 zijn verticale handvaten. Voor als je handen op het stuur wilt afwisselen. Is meer een niche voor de meeste fietsers, vind ik. Maar biedt ook wel wat bescherming tegen stoten.

Een standaard hoort er gewoon bij. Dat wordt op alle fietsen, ook op de huidige non-pro versie CGO 600 geleverd. Dus als de winkel dit niet op heeft gemonteerd (wat vreemd is), wel even naar vragen.
Op de Tenways site wordt dat niet echt benoemd, maar je ziet op de promovideos en op de foto's van klantreviews dat elke fiets exact dezelfde standaard heeft bij de achternaaf.

Ik heb zelf geen andere zadel op gezet, maar merk dat de klappen wel harder aankomen op korte hobbels, zoals boomwortels onder het pad. Dus misschien dat ik ook even ga rondshoppen voor een wat comfortabelere bipsschokbreker.

Zo'n electrische fiets wordt zo wel een duur hobby-projectje... 8)7

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Sturmovik177 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:37:
[...]

Een standaard hoort er gewoon bij. Dat wordt op alle fietsen, ook op de huidige non-pro versie CGO 600 geleverd. Dus als de winkel dit niet op heeft gemonteerd (wat vreemd is), wel even naar vragen.
Op de Tenways site wordt dat niet echt benoemd, maar je ziet op de promovideos en op de foto's van klantreviews dat elke fiets exact dezelfde standaard heeft bij de achternaaf.
Op de Tenways website staat expliciet dat de standaard erbij wordt geleverd. Als je de fiets in je mandje legt, dan wordt hij ook automatisch aan je mandje toegevoegd, gratis, net als de mudguards.

Als je via een fietsenmaker bestelt dan krijgt de fietsenmaker hem ook gewoon gratis bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-05 14:19
evleerdam schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:54:
[...]

Op de Tenways website staat expliciet dat de standaard erbij wordt geleverd. Als je de fiets in je mandje legt, dan wordt hij ook automatisch aan je mandje toegevoegd, gratis, net als de mudguards.

Als je via een fietsenmaker bestelt dan krijgt de fietsenmaker hem ook gewoon gratis bijgeleverd.
Sterker nog: hij zat er bij mij ook al gewoon op gemonteerd. Evenals het achterspatbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:35
tenways laat het lijken of je het er bij krijgt maar het is gewoon een onderdeel.
bij de eerste generatie cgo600 fietsen was het wel echt een apparte optie. ik kreeg deze toen ook later pas opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Sturmovik177 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:37:
Ik heb zelf geen andere zadel op gezet, maar merk dat de klappen wel harder aankomen op korte hobbels, zoals boomwortels onder het pad. Dus misschien dat ik ook even ga rondshoppen voor een wat comfortabelere bipsschokbreker.
Het standaardzadel van de CGO600 en CGO800 is dan ook niet echt fantastisch. Het standaard zadel voldoet voor korte ritjes, maar na een uurtje fietsen is het toch wat minder, zeg maar. Ik heb hem zelf vervangen door een Selle Royal Giara en de handvaten (die ook niet geweldig zijn) door Ergon GP1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 12:12
Twee vragen voor mensen die de 600 pro hebben. Ik was eigenlijk op zoek naar een fiets zonder ondersteuning, maar met deze onderdelen en prijs is dit allicht een betere keuze voor dagen met zware tegenwind fijn om toch op die paar dagen ondersteuning te hebben.

1 Hoe fietst deze fiets zonder accu, kun je gewoon de versnellingen gebruiken en er sportief op rijden?

2 Kun je met accu ondersteuning en wind mee, 30 km/u halen of fietst hij dan heel zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

wmrichard schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:22:
Twee vragen voor mensen die de 600 pro hebben. Ik was eigenlijk op zoek naar een fiets zonder ondersteuning, maar met deze onderdelen en prijs is dit allicht een betere keuze voor dagen met zware tegenwind fijn om toch op die paar dagen ondersteuning te hebben.

1 Hoe fietst deze fiets zonder accu, kun je gewoon de versnellingen gebruiken en er sportief op rijden?

2 Kun je met accu ondersteuning en wind mee, 30 km/u halen of fietst hij dan heel zwaar.
Ik ga de fiets voor precies hetzelfde gebruiken als wat jouw doelstelling is en ik heb er gisteren op proefgereden bij fietsenwinkel.nl . zonder moeite 30 km/u, ook toen de ondersteuning uitgezet en ik kon zonder moeite dat tempo volhouden, vergelijkend met mijn batavus met 7 versnellingen, hier zit er dus geen versnellingen op, gaat met ondersteuning automatisch.

Nog een aanvullende vraag van mijn kant, iemand die de fiets heeft gekocht bij fietsenwinkel.nl met bagagedrager ? , ik heb het idee dat men nog wel eens verschillende dragers aanbied bij dee winkel. Zo krijg ik nu de Racktime bagagedrager , terwijl een maand geleden een andere verkoper mij een andere drager aanbood want die was veel makkelijker voor hun te monteren. Dat verhaal was nu achterhaald volgens de huidige verkoper. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

De 600 pro heeft geen versnellingen en ik zou zonder accu/ondersteuning fietsen niet aanraden, voor een kort stukje is het nog wel te doen maar voor langere tijd/afstand is het geen pretje, en als je 30 km/u wil halen al helemaal niet.

In een rustig drafje een kort stukje fietsen gaat aanmerkelijk beter dan oudere elektrische fietsen waar ik weleens op gefietst hebt, maar om deze nou in de basis te gaan kopen om zonder ondersteuning te rijden en af en toe eens wel...

zou ik persoonlijk niet doen, maar goed, wie ben ik ;) (zoals ik hierboven kan lezen lopen de ervaringen dus uiteen, nu ben ik niet echt een fietser dus daar kan het wel aan liggen natuurlijk. Gewoon zelf uitproberen zou ik aanraden. Al is een stukje in een vlakke winkel zonder weersomstandigheden niet per se de beste test.

Als ik de Viaanse brug over moet met tegenwind, dan is dat mét ondersteuning nog steeds een beetje aanpoten zeg maar. Laat staan zonder :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door LuNaTiC op 07-06-2023 10:02 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

1 Hoe fietst deze fiets zonder accu
Zwaarder dan een normale fiets.
kun je gewoon de versnellingen gebruiken
Nee, want de 600 Pro heeft geen versnellingen?
2 Kun je met accu ondersteuning en wind mee, 30 km/u halen
Je kunt 30km/u halen, maar dat heeft niks met elektrische ondersteuning te maken. Die stopt immers bij 25km/u.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
  • Laatst online: 30-05 12:12
Hartelijk dank voor jullie reacties. @Gizz , @LuNaTiC en @taz10. Ik hoor het al, ik ga eerst een proefrit maken bij een zaak, alvorens aanschaf. Bedankt voor jullie input en ervaringen. En wat toevallig dat we het zelfde doel voor ogen hebben taz10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

LuNaTiC schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:00:
[...]

Al is een stukje in een vlakke winkel zonder weersomstandigheden niet per se de beste test.
Ik heb niet in de winkel proefgereden , maar gewoon naar buiten, rij maar een rondje was het.
Ik fiets normaal op een batavus stadsfiets, 7 versnellingen, 7 km heen en weer 4 dagen per week dus 14 km per dag. Tempo is altijd 20 km/u, geen wind of tegen wind. Dus ik hou van goed door fietsen en vind het gewoon goed fietsen zonder die ondersteuning, was wel grappig, als een speer weg, 30 km/u en dan door fietsen met de ondersteuning uit, even snel op gang geholpen zeg maar.
https://connect.garmin.com/modern/activity/11282419016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 17:23
Ben in de markt voor mijn eerste elektrische fiets. Ga morgen proefrijden op een Tenways cgo600. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
LuNaTiC schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:00:
De 600 pro heeft geen versnellingen en ik zou zonder accu/ondersteuning fietsen niet aanraden, voor een kort stukje is het nog wel te doen maar voor langere tijd/afstand is het geen pretje, en als je 30 km/u wil halen al helemaal niet.
Als aanvulling / ter vergelijking. De 600 (pro) en 800 rijden zonder ondersteuning vergelijkbaar met het derde verzet van een normale fiets met drie versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajeto34
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-06-2023
Ik heb 26/5 de CGO600 Pro besteld bij fietsenwinkel.nl. In de winkel hoorde ik van een korte levering (1-3) weken, maar waarschijnlijk dichter bij de 1 omdat hij op voorraad was. Helaas kreeg ik de volgende dag de melding dat het week 25 zou worden. Dat is 4 weken... Heel excited voor de fiets, dus deze weken voelen als eeuwigheid haha. Hou dus wel rekening met iets langere leveringstijden als je bij fietesenwinkel.nl bestelt. Hoop stiekem dat dit een automatisch bericht was en dat hij toch nog iets eerder komt

[ Voor 9% gewijzigd door Ajeto34 op 07-06-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-05 19:07
warp schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:09:
[...]

Als aanvulling / ter vergelijking. De 600 (pro) en 800 rijden zonder ondersteuning vergelijkbaar met het derde verzet van een normale fiets met drie versnellingen.
Nou, die van mij niet.
- hier klagen sommigen over het hoge (trap-)cadans. Dat zou in de 3e versnelling van een gewone stadsfiets niet gauw gebeuren.

Bij een gewone stadsfiets met 3 versnellingen gebruik je de:
- 1e versnelling door gras/zand of tegen orkaan
- 3e versnelling voor wind mee én heuvel af
- 2e versnelling om te fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Zonder ondersteuning fiets het zwaar, zwaarder dan een gewone fiets. De motor biedt dan weerstand.
Met wind mee kan dat zeker gehaald worden. Maar de cadans is dan behoorlijk hoog en bij mijn model voel je dan boven de 25/26 km/u dan weerstand vanuit de motor, omdat de ondersteuning dan weg is. Maar soms is er weer nauwelijks weerstand en kan ik zonder veel moeite, weliswaar wel flink trappelen door de hoge cadans, de hogere snelheid aanhouden.

Het liefst zal de volgende fiets versnellingen er bij moeten hebben. De hoge cadans is nu het enige nadeel.
Maar dan zal het wel een middenmotor moeten worden om dat mogelijk te maken, dacht ik. En dan stijgt de aanschafprijs echt wel boven de €2200,- en lang niet altijd met een riemaandrijving. -O-

Voor nu ben ik tevreden en ben ik snel weg bij stoplichten en voel ik héél gauw de ondersteuning wegvallen omdat ik meer dan 26 km/u ga. ;)

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyboarder
taz10 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:37:
[...]
Nog een aanvullende vraag van mijn kant, iemand die de fiets heeft gekocht bij fietsenwinkel.nl met bagagedrager ? , ik heb het idee dat men nog wel eens verschillende dragers aanbied bij dee winkel. Zo krijg ik nu de Racktime bagagedrager , terwijl een maand geleden een andere verkoper mij een andere drager aanbood want die was veel makkelijker voor hun te monteren. Dat verhaal was nu achterhaald volgens de huidige verkoper. 8)7
Bij mij hebben ze er een racktime op gezet inclusief achterlicht. Bevalt prima.
Ajeto34 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:58:
Ik heb 26/5 de CGO600 Pro besteld bij fietsenwinkel.nl. In de winkel hoorde ik van een korte levering (1-3) weken, maar waarschijnlijk dichter bij de 1 omdat hij op voorraad was. Helaas kreeg ik de volgende dag de melding dat het week 25 zou worden. Dat is 4 weken... Heel excited voor de fiets, dus deze weken voelen als eeuwigheid haha. Hou dus wel rekening met iets langere leveringstijden als je bij fietesenwinkel.nl bestelt. Hoop stiekem dat dit een automatisch bericht was en dat hij toch nog iets eerder komt
Bij mij is hij ruim anderhalve week eerder geleverd dan aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just8_KB8
Just8_KB8 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:26:
[...]

Mee eens. Ik zou het ook alleen maar doen als ze bereid zouden zijn om toch ook naar NL te verzenden. Ze hebben een policy dat je de fiets mag testen en binnen 30 dagen mag retourneren als hij toch niet bevalt (mits niet teveel gebruikt). Zij betalen zelfs de retourkosten. Alleen als ik die mogelijkheid ook krijg, zou ik het wel aandurven. Maar dan blijft het risico van een start-up nog wel bestaan.

Ik vermoed (hoop) dat ze bewust de markt klein houden met alleen leveren in Duitsland, omdat ze anders de groei niet aankunnen. Dan maken ze heel misschien wel een uitzondering als ik ze benader en het heel lief vraag. :) En anders moet ik via een kennis in Duitsland iets proberen te regelen ofzo...
Vandaag even enkele fietsen wezen testen. Watt Brooklyn, Tenways CGO 600 Pro en een Bird bike A frame. Gewoon om even wat gevoel erbij te krijgen. En het verschilt nogal, zo blijkt.

Die Watt was echt niet fijn. Voelde heel zwaar aan en ik had het gevoel dat bij wegrijden de ondersteuning pas heel laat ding bijspringen. Het ingebouwde display is dan wel weer mooi.

Over de Bird bike was ik ook minder te spreken. Deze had versnellingen, maar voor een stadsfiets voelt dat overbodig. Voor de kracht heb je het niet nodig en je stelt dus eigenlijk alleen maar de cadans ermee af. Verder vind ik hem ook log aanvoelen. En overall gewoon minder netjes afgewerkt.

En dan de Tenways. Wat een verschil. Veel fijnere en beter gedoseerde ondersteuning. Maar ook heel licht en prettig sturen. Strak afgewerkt ook. Ik snap in één keer de populariteit van deze fiets.

Echter twijfel ik nog steeds tussen deze en die Duitse Mougg, omdat ik die laatste mooier vind vanwege de retro elementen, maar ze wel exact dezelfde fijne aandrijving gebruiken en ook nagenoeg hetzelfde wegen. Ik heb inmiddels contact gehad met hen, en ze geven aan dat ik ook gewoon recht heb 30 dagen try-before-you-buy en garantie ook geen probleem is. Mag zelfs lokaal de fiets laten repareren bij issues, en zij betalen de rekening. Meeste onderdelen zijn dezelfde als bij andere merken, dus zou geen probleem moeten zijn. Behalve bij de accu hooguit, omdat die op maat en kleur is gemaakt voor de fiets. En ze planten ook voor elke verkochte fiets nog een boom om de ecologische voetafdruk te compenseren.

Als ik de videos van het merk bekijk ziet het er allemaal ook netjes uit. Zoals bijv. deze unboxing waarin je ook ziet dat de fiets al voor 95% afgemonteerd wordt geleverd:

Wat is jullie mening over de fiets, puur vanuit technisch oogpunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
Just8_KB8 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:08:
[...]

Ja de MOUGG vond ik ook meteen een mooie fiets (wel de versie met zwart zadel en dito handvatten) en eentje waar over een tijdje niet half Nederland op rijdt en een upgrade t.o.v. de Tenways 600 Pro die ik een paar weken heb getest via een vriend.
Onderdelen, afmontage en looks lijken bij de MOUGG een stukje hoger. Hopelijk ook de kwaliteitscontrole want met Tenways is dat toch erg matig Zowel de fiets die ik heb getest had best wat issues en van andere gebruikers heb ik ook van de nodige problemen gehoord of gezien.

De MOUGG lijkt over een sterkere motor te beschikken, een versie hoger dan de MIVICE die in de Tenways wordt gebruikt: 40 Nm, zelfde als het US model dacht ik. Geïntegreerd achterlicht (Tenways is batterij) en bagagedrager bijgeleverd (bij Tenways extra bestellen), betere remmen van Shimano.
Wellicht ook betere velgen. Die vond ik van de Tenways best matig en het frame is niet stijf. Geef met je vuist eens een klap op het zadel of op de stang en zie hoe de fiets beweegt/trilt tot in de voorvork aan toe.

Voor de rest: lastige afweging. Electrische onderdelen kun je wellicht via een Tenways dealer ook krijgen (over een paar jaar) als dat niet meer via MOUGG mogelijk is. Tenways heeft natuurlijk meer ondersteuningspunten en zich enigszins bewezen al lijkt het erop alsof het verkopen van veel fietsen toch echt voorop staat. Jammer.

Ik ben meer van de Bosch en Fazua middenmotor maar als ik in de race was voor een dergelijke fiets dan zou ik het ook een lastige keuze vinden. Kortom, je hebt niks aan mijn post. ;) Toch benieuwd wat je gaat kiezen.

@wmrichard Ik heb de CGO 600 Pro een tijd gereden maar vond die zonder ondersteuning best zwaar fietsen en ook 30 km/h rijd je niet voor de lol. Eventjes kan maar het fietst pittig en ook de kadans is hoog. Ik begrijp de reacties niet dat Tenways fietsen zonder ondersteuning licht fietsen. Heb die ervaring iig niet.

[ Voor 12% gewijzigd door neb0 op 07-06-2023 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:24

XanderDrake

Build the future!

neb0 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:49:
@wmrichard Ik heb de CGO 600 Pro een tijd gereden maar vond die zonder ondersteuning best zwaar fietsen en ook 30 km/h rijd je niet voor de lol. Eventjes kan maar het fietst pittig en ook de kadans is hoog. Ik begrijp de reacties niet dat Tenways fietsen zonder ondersteuning licht fietsen. Heb die ervaring iig niet.
Ik begrijp niet dat hierover zoveel variatie van ervaringen kan bestaan. Ik vind mijn 600 erg soepel rijden boven de 26km/u. Vandaag haalde ik de volgende metrics uit mijn Garmin van mijn ochtendrit naar werk:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWCn_usas-9f59QpfbIqrM5XlHU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h1xmbFDbdXYmvgTEZy6fVG1L.png?f=fotoalbum_large
Als hij zo zwaar fietst dan kloppen deze cijfers helemaal niet. Ik ben geen top sporter of masochist, dus als hij erg zwaar fietst haal je geen 28 km gemiddeld een hou je 26 minuten niet vol. Er was verder bijna geen wind. Hartslag en calorieën zijn onder gemiddeld voor mij.
Bezweet op werk kom ik wel aan ja, maar dat heb ik met elke fiets en altijd al gehad.
[Edit] mijn racefiets is wel degelijk lichter qua fietsen, dus ik heb wel referentie materiaal. Maar dat verschil is nogal wiedes.

[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 07-06-2023 23:12 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
XanderDrake schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:08:
[...]

Ik begrijp niet dat hierover zoveel variatie van ervaringen kan bestaan. Ik vind mijn 600 erg soepel rijden boven de 26km/u. Vandaag haalde ik de volgende metrics uit mijn Garmin van mijn ochtendrit naar werk:
Naast persoonlijke voorkeuren vermoed ik dat er nogal een verschil tussen dezelfde modellen bestaat. Andere riemafstelling, motor clutch die er niet afgaat, motor of controller niet stabiel over de hele lijn. Ze produceren en verkopen volgens mij enorm veel fietsen en ergens gaat dat ten koste van de consistentie. Is maar een gok hoor maar ik kan de lyrische verhalen iig niet onderschrijven. Zeker niet fietsen zonder ondersteuning en boven de 25 km per uur wat ik stroef vond al had ik het idee dat het de ene keer erger was dan de andere. Ook de ondersteuning vond ik 'schokkerig'. Soms blijft die gewoon 1 tot 3 seconden te lang aan of start te laat en in de laagste ondersteuning vond ik 'm vaak al te krachtig. Lijkt wel of er geen ecostand opzit wat ik echt een big fail vind.

Dat doen ze op die Comate beter. De laagste stand is lichter en de accu gaat ook nog eens langer mee.

[ Voor 5% gewijzigd door neb0 op 07-06-2023 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

neb0 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:19:
[...]

Naast persoonlijke voorkeuren vermoed ik dat er nogal een verschil tussen dezelfde modellen bestaat. Andere riemafstelling, motor clutch die er niet afgaat, motor of controller niet stabiel over de hele lijn. Ze produceren en verkopen volgens mij enorm veel fietsen en ergens gaat dat ten koste van de consistentie. Is maar een gok hoor maar ik kan de lyrische verhalen iig niet onderschrijven. Zeker niet fietsen zonder ondersteuning en boven de 25 km per uur wat ik stroef vond al had ik het idee dat het de ene keer erger was dan de andere. Ook de ondersteuning vond ik 'schokkerig'. Soms blijft die gewoon 1 tot 3 seconden te lang aan of start te laat en in de laagste ondersteuning vond ik 'm vaak al te krachtig. Lijkt wel of er geen ecostand opzit wat ik echt een big fail vind.

Dat doen ze op die Comate beter. De laagste stand is lichter en de accu gaat ook nog eens langer mee.
Dat dus. De ene keer gaat de ondersteuning er af zonder een al te merkbare afremmend effect boven de 25 km/u, maar een andere keer voelt het gelijk zwaar aan. Vaak bij snel starten vanaf stilstand en iedereen proberen in te halen.

Ik denk dat het op termijn duidelijker word wat de oorzaak is. Misschien ligt het aan firmware of toch hardware afstelling of kwaliteit.

Wat ik zeker weet is dat ik echt niet lang 30km/u kan aanhouden vanwege de hoge cadans en de weerstand vanuit de uitgevallen motor, zonder ondersteuning of wind in de rug.

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Op mijn 800S is de gemiddelde snelheid (bij een niet-stadsrit met veel stoplichten) altijd 24,xx km/u.
Want onder de 25 versnelt hij, en boven de 26 remt hij.
Graag zou ik iemand op mijn fiets 30 zien proberen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05 13:43
zetje01 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 00:02:
Op mijn 800S is de gemiddelde snelheid (bij een niet-stadsrit met veel stoplichten) altijd 24,xx km/u.
Want onder de 25 versnelt hij, en boven de 26 remt hij.
Graag zou ik iemand op mijn fiets 30 zien proberen te rijden.
Boven de 25 stopt de ondersteuning en dat kan voelen als remmen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajeto34
flyboarder schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:42:
[...]

Bij mij is hij ruim anderhalve week eerder geleverd dan aangegeven.
Ah dat klinkt hoopvol! Had jij ook een mail van Fietsenmaker.nl ontvangen dat ze de producten besteld hadden en een weeknummer (bij mij dus week 25) "vanuit de leverancier" gekregen?

[ Voor 13% gewijzigd door Ajeto34 op 08-06-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Roos79 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Boven de 25 stopt de ondersteuning en dat kan voelen als remmen misschien?
Ik snap je gedachtengang, die had ik zelf óók, voordat ik m'n fiets kreeg.
Maar het is écht remmen, wat mijn fiets doet boven de 26.
Net als rijden zonder stroom; dat is gewoon níet te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
zetje01 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Stap is op een normale fiets, is het dan net zo vermoeiend? Dan ligt het aan je conditie >:)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 31-05 13:43
[...]

Al eens op een gewone fiets van dit gewicht geprobeerd deze snelheid te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Ajeto34 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Ah dat klinkt hoopvol! Had jij ook een mail van Fietsenmaker.nl ontvangen dat ze de producten besteld hadden en een weeknummer (bij mij dus week 25) "vanuit de leverancier" gekregen?
Ja had precies de zelfde mail. Ik denk dat die week het worst case scenario is. Dus waarschijnlijk is hij eerder klaar. Je krijgt vanzelf een mailtje als hij klaar staat om op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

[...]

Blijkbaar heb ik mazzel dan, ofzo 8)7 heeft het te maken met de motor of de configuratie van de ondersteuning?

Komt iemand met zijn Tenways naar Amsterdam voor de Tweakers abo meetup? Dan kunnen we ze vergelijken }:O

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1805
Net een proefrit op een 600 gedaan. De normale. Wat rijdt dat soepel. Ik ben om. Mijn allereerste elektrische fiets is een feit. Week wachten op de levering.

Wel met een ander zadel. Standaard zadel had ik na 10 min al last 🙈

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 08-06-2023 20:55 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

flyboarder schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:42:
[...]

Ja had precies de zelfde mail. Ik denk dat die week het worst case scenario is. Dus waarschijnlijk is hij eerder klaar. Je krijgt vanzelf een mailtje als hij klaar staat om op te halen.
Ik heb net een mail gekregen, afgelopend dinsdag de 600 Pro in XL een Advocado groen in de winkel besteld, in week 26 moet ie binnen zijn volgens de mail, ik wacht in spanning af.
Erik1805 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:39:
Net een proefrit op een 600 gedaan. De normale. Wat rijdt dat soepel. Ik ben om. Mijn allereerste elektrische fiets is een feit. Week wachten op de levering.

Wel met een ander zadel. Standaard zadel had ik na 10 min al last 🙈
Welk zadel heb je ? , ik ben nog in dubio, vindt deze van Selle Royal On Athletic ook wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 00:32
Het afremmen door de motor wanneer ondersteuning uitstaat ervaar ik helemaal niet op mijn CGO600. Ik heb een rit gedaan van iets meer dan 50km en had bij thuiskomst nog 75% batterij over, juist omdat ik de ondersteuning op de lange rechte stukken uitschakelde. Bij vlakke stukken haal ik makkelijk 30km/h. Ook vanuit stilstand wegrijden zonder ondersteuning is te doen, in ieder geval niet zwaarder dan de €50 Hemafiets zonder versnellingen die ik hiervoor wel eens gebruikte.

Lijkt er op dat de mensen die het afremmen ervaren eens contact moeten opnemen met support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

XanderDrake schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:31:
[...]
Komt iemand met zijn Tenways naar Amsterdam voor de Tweakers abo meetup? Dan kunnen we ze vergelijken }:O
Ik waarschijnlijk, met mijn 600 Pro :) Wel even kijken waar ik 'm in de buurt veilig neer kan zetten. De organisatie heeft alleen info gegeven over OV en waar je je auto het best kunt parkeren :P

Edit: I stand corrected, er zijn fietsenstallingen: Moonsugar in "Abonneedag '23: Ben jij erbij op 10 juni?"

[ Voor 14% gewijzigd door Gizz op 09-06-2023 09:49 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Welk zadel heb je ? , ik ben nog in dubio, vindt deze van Selle Royal On Athletic ook wel mooi
Ik heb er 1 van het merk Edge genomen. Advies van de fietsenzaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

Ik heb de eerste 550 km er op zitten met mijn 800s en wil mijn ervaringen wel even delen.
Ik heb nagenoeg geen ervaring met andere e-bikes behalve dat ik regelmatig op een Kalkhof Univega (Hely deelfiets) rijdt. Nou dan is mijn 800 een genot.

Nadelen van de 800s:
Erg zwaar trappen zonder ondersteuning, eigenlijk niet te doen.
Standaard zadel is niet prettig, ik krijg er zelfs een dood gevoel van in mijn kruis (man).
Zwabberen als je met losse handen fietst en er een gevulde fietstas aan hebt hangen.
Het belletje is ruk maar werd door de fietsenwinkel meteen vervangen bij de eerste servicebeurt.
Het stuur begon na 450 km een beetje te kraken in het balhoofd maar is door de fietsenmaker verholpen.

Verder een erg prettige fiets om op de fietsen, ik ben c.a. 1,78 en toch wel 90kg schoon aan de haak. Geen geschakel maar gewoon opstappen en fietsen.

N.a.v. de adviezen hier ga ik kijken naar een ander zadel, de aitag is geplaatst onder de trapas in een plasticzakje met zip. Een beetje lucht erin laten zitten als demping voor de airtag.

En last but not least, een prettige prijs in vergelijking met andere e-bikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gizz schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:42:
Ik waarschijnlijk, met mijn 600 Pro :) Wel even kijken waar ik 'm in de buurt veilig neer kan zetten. De organisatie heeft alleen info gegeven over OV en waar je je auto het best kunt parkeren :P

Edit: I stand corrected, er zijn fietsenstallingen: Moonsugar in "Abonneedag '23: Ben jij erbij op 10 juni?"
Mooi! Maar nu is de vraag, fietst jou 600 Pro zwaar boven de 25km/u? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ook maar een 600 pro besteld, kan de 600 naar mijn werknemer. Ik zat toch net niet lekker met 1.95m, hoop dat de XL bij de 600 pro dat oplost.

Ik heb gewoon bij Tenways zelf besteld. Wat is het voordeel om het bij fietsenwinkel.nl te bestellen? Levertijden lijken daar veel langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
YoshiBignose schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:49:
Ook maar een 600 pro besteld, kan de 600 naar mijn werknemer. Ik zat toch net niet lekker met 1.95m, hoop dat de XL bij de 600 pro dat oplost.

Ik heb gewoon bij Tenways zelf besteld. Wat is het voordeel om het bij fietsenwinkel.nl te bestellen? Levertijden lijken daar veel langer...
Ik heb de mijne bij een fietsenwinkel besteld. Prijs is hetzelfde alleen wordt ie gemonteerd en afgesteld geleverd. Hoef ik dat niet zelf te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Erik1805 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:53:
[...]

Ik heb de mijne bij een fietsenwinkel besteld. Prijs is hetzelfde alleen wordt ie gemonteerd en afgesteld geleverd. Hoef ik dat niet zelf te doen
Oh ja dat is waar. Vind het altijd nog wel leuk om even te doen.

Maar bij de vorige had ik het idee dat ik misschien toch iets niet helemaal goed had gedaan. Af en toe heb je een beetje het gevoel dat de achterkant uitbreekt zeg maar. Heel lichtjes. Waar ligt dat ook alweer aan?

[ Voor 24% gewijzigd door YoshiBignose op 09-06-2023 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Erik1805 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Ik heb er 1 van het merk Edge genomen. Advies van de fietsenzaak.
Weet je ook welke Edge? Er zijner zoveel 🤣. Naast comfort vind ik looks ook belangrijk.
Vandaar dat ik bij Selle Royal On atletic uitkwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajeto34
Erik1805 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:53:
[...]

Daarnaast is de verzekering, als je in de stad woont, een stuk goedkoper als je hem afsluit via Fietsenwinkel.nl. Scheelde mij ongeveer de helft. Dat komt omdat Fietsenwinkel.nl de verzekering, via de ANWB, aanbiedt zonder dat je je postcode hoeft op te geven. Als je dit rechtstreeks bij ANWB doet, moet het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyPeRSTiLe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 09:07
flyboarder schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:43:
Vandaag een nieuwe voorblad met 50 tanden en nieuwe riem (120t) gemonteerd. Ging allemaal best makkelijk. Het achterwiel komt idd 2.5mm verder naar achter. Uiteindelijk gevonden dat er in de frame achter stelschroefjes zitten verstopt waarmee je de spanning van de riem kan instellen.

Na het monteren en spannen een proefrit gemaakt. Cadans is voor mij nu een stuk beter. Alleen heeft na 3 km de rear sprocket de geest gegeven. Dit is het enige onderdeel in de aandrijving waar ik niet aan gezeten heb. Ik vermoed dat de lockring niet goed vast zal waardoor deze tijdens het rijden is los gekomen en hierdoor de freewheel uit elkaar is geklapt. Nu maar een reparatie verzoek ingediend bij fietesenwinkel.nl. Hopelijk kan ik hem snel langs brengen. Ik vermoed at er een compleet nieuwe rear sprocket op moet.
Mijn freewheel begaf het ook na mijn eerste rit.
Support heeft een nieuw freewheel gestuurd en gaf aan hiermee naar een lokale fietsenmaker te gaan om te dit te laten fixen. Laat ik net een lokale fietsenmaker te hebben die beweerde dat ik wel met een heel specialistisch probleem kwam en dat ie hem niet durfde te repareren zonder schade te maken en dat de tools duurder waren dan de reparatiekosten.
Ik heb een freewheel afnemer gekocht voor €12 en zo het kapotte stuk van het wiel afgehaald en de nieuwe eropgemonteerd. Montage duurt iets van 10 minuten, het hele support hieromheen zo'n twee weken.

Mocht je dit probleem ook hebben:

Parktools heeft een filmpje voor de montage: YouTube: Freewheel Removal & Installation
De freewheel remover die je moet hebben kan van parktools zelf, ik heb er een van icetoolz

En mocht je willen weten hoe je het achterwiel verwijderd:
800S and 600pro rear wheel replacement tutorial is the same.
Here is the video for removing the rear wheel: YouTube: Rear wheel removal CGO 800S
Here is the video for installing the rear wheel: YouTube: Rear wheel installation CGO 800S

[ Voor 20% gewijzigd door HyPeRSTiLe op 09-06-2023 15:32 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Critical
HyPeRSTiLe schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:02:
[...]

Mijn freewheel begaf het ook na mijn eerste rit.
Support heeft een nieuw freewheel gestuurd en gaf aan hiermee naar een lokale fietsenmaker te gaan om te dit te laten fixen. Laat ik net een lokale fietsenmaker te hebben die beweerde dat ik wel met een heel specialistisch probleem kwam en dat ie hem niet durfde te repareren zonder schade te maken en dat de tools duurder waren dan de reparatiekosten.
Ik heb een freewheel afnemer gekocht voor €12 en zo het kapotte stuk van het wiel afgehaald en de nieuwe eropgemonteerd. Montage duurt iets van 10 minuten, het hele support hieromheen zo'n twee weken.

Mocht je dit probleem ook hebben:

Parktools heeft een filmpje voor de montage: YouTube: Freewheel Removal & Installation
De freewheel remover die je moet hebben kan van parktools zelf, ik heb er een van icetoolz

En mocht je willen weten hoe je het achterwiel verwijderd:

[...]
Ook hier bij een net nieuw geleverde fiets (Avocado 600 Pro) een duidelijk voelbare tik in mijn linker trapper vanaf de eerste dag, contact opgenomen met Tenways. Zij vroegen mij wat filmpjes te maken van het draaien van mijn trappers etc. Ondertussen kwam ik tot de ontdekking dat er flink wat speling op mijn achtertandwiel zat, dus hier ook een filmpje van meegestuurd. 1 dag later een nieuw freewheel in de brievenbus met de mededeling dat ik deze kon laten vervangen bij een fietsenmaker. Die waren hier helaas allemaal gesloten en degene die wel open was repareert geen fietsen waar ze geen dealer van zijn. Dus zelf vervangen, kwartiertje werk en fietst weer als een tierelier. Wat een fijne fiets !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8YP2-uNCZb90pH7dtgYuWGMDLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpIh0b0Dh2O7hrgJFlqgVSR2.jpg?f=fotoalbum_large

Oohja, geen freewheel afnemer en geen geduld om er één te bestellen dus aangezien het freewheel toch al kapot was, tikje met een grote schroevendraaier en een hamer en een flinke waterpomptang en de oude was eraf....

[ Voor 4% gewijzigd door Critical op 09-06-2023 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Critical schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:05:
[...]

Ook hier bij een net nieuw geleverde fiets (Avocado 600 Pro) een duidelijk voelbare tik in mijn linker trapper vanaf de eerste dag, contact opgenomen met Tenways. Zij vroegen mij wat filmpjes te maken van het draaien van mijn trappers etc. Ondertussen kwam ik tot de ontdekking dat er flink wat speling op mijn achtertandwiel zat, dus hier ook een filmpje van meegestuurd. 1 dag later een nieuw freewheel in de brievenbus met de mededeling dat ik deze kon laten vervangen bij een fietsenmaker. Die waren hier helaas allemaal gesloten en degene die wel open was repareert geen fietsen waar ze geen dealer van zijn. Dus zelf vervangen, kwartiertje werk en fietst weer als een tierelier. Wat een fijne fiets !!

[Afbeelding]
Heb je misschien een foto of schermafdruk van de video waarbij de speling op het achtertandwiel te zien is? Dat kan CGO600 Pro eigenaren helpen dit te herkennen.

En ook ik merk wel eens dat er sporadisch een licht voelbare tik aanwezig is bij de trapper.

Oink

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Critical
Sturmovik177 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:09:
[...]
Heb je misschien een foto of schermafdruk van de video waarbij de speling op het achtertandwiel te zien is? Dat kan CGO600 Pro eigenaren helpen dit te herkennen.

En ook ik merk wel eens dat er sporadisch een licht voelbare tik aanwezig is bij de trapper.
Je ziet hier ook dat de schijf/ring aan de voorkant los zit, achterkant lag ook uit elkaar, maar dat zag ik pas na het verwijderen...

Ik had nog even de hoop dat het vastdraaien van de ring het probleem zou verhelpen, maar dit hielp niet en hierna was ook de freewheel klik verdwenen die je hoort als je stopt met trappen of terug trapt.

Het freewheel wordt trouwens geproduceerd en geleverd door Gates, Tenways vroeg mij om het productienummer en het oude freewheel terug te sturen voor verder onderzoek naar fabricage fouten. Ze waren ook heel vlot met het toesturen van een nieuwe, over service van Tenways tot nu toe echt niets te klagen !

[ Voor 31% gewijzigd door Critical op 09-06-2023 18:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evleerdam
Met betrekking tot het wel of niet afremmen door de motor, deze kleine steekproef suggereert dat het vaker bij de 800 voorkomt dan de 600.

CGO 800
@xxs wel last van
@zetje01 wel last van

CGO 600 (al dan niet Pro)
@qroy geen last van
@XanderDrake geen last van
@Critical nauwelijks last van
@Sturmovik177 wel last van

@neb0 ervaart wel zwaar fietsen op 600Pro, maar alleen zwaar of daadwerkelijk remmend?

[ Voor 4% gewijzigd door evleerdam op 09-06-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critical
evleerdam schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:10:
Met betrekking tot het wel of niet afremmen door de motor, deze kleine steekproef suggereert dat het vaker bij de 800 voorkomt dan de 600.

CGO 800
@xxs wel last van
@zetje01 wel last van

@qroy geen last van

@neb0 ervaart wel zwaar fietsen op 600Pro, maar alleen zwaar of daadwerkelijk remmend?
Zet mijn ervaring er ook gerust bij.

600 Pro, weinig weerstand, klein beetje wind in de rug, topsnelheid 39.5 KM/H. Ik haalde de 40 net niet en houd het ook niet heel lang vol door de hoge cadans bij die snelheid. Hiervoor had ik een VanMoof, die trapte heel wat zwaarder zonder ondersteuning...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

CGO 800
@xxs wel last van
@zetje01 wel last van

@qroy geen last van

Vroege CGO 800, ondersteuning valt weg bij 25 km/u en houd duidelijk in, maar ik zou het geen remmen durven noemen. Gewoon toename van de weerstand. Er is goed op eigen kracht doorheen te fietsen richting de 30 km/h en dit enige tijd vol te houden. Geen sporter hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Teleluvr schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Vroege CGO 800, ondersteuning valt weg bij 25 km/u en houd duidelijk in, maar ik zou het geen remmen durven noemen. Gewoon toename van de weerstand. Er is goed op eigen kracht doorheen te fietsen richting de 30 km/h en dit enige tijd vol te houden. Geen sporter hier...
Ik heb het een paar dagen geleden al gezegd:
Ik zou graag iemand op mijn fiets 30 zien rijden.

(je voelt het ook aan je handen, als hij boven 25,5 (ongeveer) begint te remmen: je fiets remt, en je lichaam behoudt zijn snelheid nog even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dan is er echt iets mis en tijd om support te contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Teleluvr schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:48:
Dan is er echt iets mis en tijd om support te contacteren.
Yeah, misschien maar doen:
Ik heb nog een email in mijn inbox met de vraag: "bent u tevreden over uw fiets van ons".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0

CGO 800
@xxs wel last van
@zetje01 wel last van

@qroy geen last van

Ik heb de Pro helaas niet meer (had een mooie blauwe voor paar weken te leen) dus moet dat nog eens checken als ik de kans heb maar zoals ik het me herinner beide eigenlijk. Zowel zwaar fietsen als remmend wanneer de PAS wordt uitgeschakeld. Het lijkt niet altijd even erg te zijn. Wisselend maar vaker wel dan niet. Beetje vaag allemaal maar zo ervaarde ik het rijden ook.
Fiets kwam elektrisch gezien wat ''buggy'' over (kinderziekten). Ook de ondersteuning vond ik wat schokkerig. Dus soms te lang aanblijven of een vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hambuerger
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 08:50
Ik herken wel een beetje wat eerder gezegd is door @zetje01.

Ik heb zelf niet per se dat het zwaar voelt of voelt als aanremmen maar boven de 25 k/m is niet echt te komen voor langere tijd. Heuvelafwaarts kan ik met flink bij trappen echter wel veel hoger halen. Het is mij wel eens gelukt om naar 43 k/m te gaan.

Tijdens de testrit had ik dit wel heel erg op de fiets die ik in de winkel had gebruikt, met mijn eigen fiets is dit niet meer het geval.

Zonder ondersteuning is de 800s wel zwaar maar ik kan er op zich prima op fietsen, als ik met mijn vriendin fiets is het makkelijk om dezelfde fietssnelheid van 15/18 k/m te halen, hoger is niet echt te doen. Het voelt een beetje alsof je op een versnelling fietst.

Verder heb ik nu iets meer dan 1000 k/m op de fiets en ben ik toch niet helemaal tevreden.

Pluspunten:

- Als de ondersteuning werkt is hij echt een soort paard dat je soms moet inhouden/ aan moet wennen.

- Trapt op zich fijn

Minpunten:

- Welbekende kraak is aanwezig bij het trappen, is na verloop van tijd wel een beetje weggegaan en weer teruggekomen.

- Ondersteuning werkt niet altijd even goed. Ik heb echt redelijk vaak dat ik het idee heb dat er niet of nauwlijks ondersteunt wordt. Als ik de ondersteuning uitzet dan ga ik dezelfde snelheid zonder extra moeite/spierkracht.

- Soms het idee dat de versnellingen niet super goed hun werk doen en merk vaak vrijwel alleen echt verschil als ik wissel van niveau 1 naar niveau 4/5. Als ik, snel, terug wissel dan heb ik soms het idee dat de ondersteuning dan weer niet altijd even optimaal werkt.

- Zithouding nog steeds niet genoeg rechtop imho maar niet heel slecht

- Geen mogelijkheid om een rekje voor te hebben

- Extra bolts kopen om wiel en zadel vast te zetten

- Bel is inderdaad echt bagger

- App is echt enorm slecht, daar heb je echt niks aan

Wel ben ik twee keer gevallen met de fiets toen het zo glad was, merkte erna, op lak schade na, niet echt dat de fiets anders fietste gelukkig.

Ik heb begin deze week de fiets wel opnieuw gekalibreerd volgends de instructie eerder gepost door @Erik1968v, ik hoop dat dit verschil uitmaakt.

Verder ben ik wel een sportief persoon en doe ik veel aan krachttraining, mogelijk dat daardoor de fiets voor mij op zich nog te doen is zonder ondersteuning.

Ik weet niet of ik de fiets opt dit moment zou aanbevelen aan vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
  • Laatst online: 28-05 18:20
Ben er achter gekomen dat de Bluetooth van mijn 600 pro een functie heeft waar ik niet blij mee ben, een grappenmaker kan hier gebruik van maken als hij een Tenways 600 pro ziet rijden.
nl. Als je met een willekeurige telefoon/tablet naar Bluetooth apparaten zoekt in het Bluetooth menu van je telefoon/tablet vind hij je fiets en als je dan verbinding wil maken met de fiets valt het fietsdisplay uit en de fiets is dan uitgeschakeld. Fiets moet wel aanstaan en geen verbinding is gemaakt met de Tenways app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Weet iemand toevallig het model van de remblokjes van de 600 Pro? Ik wil kijken of ik met betere/zachtere blokken de rem performance en gevoel wat kan verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
Deze zitten er in:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU2e8_xJboWJhOcrMTfopBZ9TsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abKas54mX6uwQI2LAiPEzZSq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gizz schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Nou Gizz en ik hebben elkaar gesproken gisteren, ik heb een testrit op zijn 600 pro gemaakt en kwam tot de conclusie dat deze hetzelfde reageert op sneller dan 25km/u fietsen: niets speciaals, geen remmen of dergelijke. Dus daar ligt het niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K007
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 14:14
Misschien is deze vraag hier al eerder gesteld, maar kan deze niet zo snel vinden: Is het verplicht om op deze fiets achter een reflector te hebben en in de wielen of spaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jack_The_Ripper schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:08:
Ben er achter gekomen dat de Bluetooth van mijn 600 pro een functie heeft waar ik niet blij mee ben, een grappenmaker kan hier gebruik van maken als hij een Tenways 600 pro ziet rijden.
nl. Als je met een willekeurige telefoon/tablet naar Bluetooth apparaten zoekt in het Bluetooth menu van je telefoon/tablet vind hij je fiets en als je dan verbinding wil maken met de fiets valt het fietsdisplay uit en de fiets is dan uitgeschakeld. Fiets moet wel aanstaan en geen verbinding is gemaakt met de Tenways app.
Waarschijnlijk een feature om met de fiets te kunnen pairen. Maar het zou idd netter zijn pairing in te schakelen door een daadwerkelijke knop op de fiets (lang) in te drukken.

Ik heb de 600 Pro besteld dus heb de app ook nog niet gebruikt, maar wat kun je vervolgens allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
K007 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:43:
Misschien is deze vraag hier al eerder gesteld, maar kan deze niet zo snel vinden: Is het verplicht om op deze fiets achter een reflector te hebben en in de wielen of spaken?
Dat is op elke fiets in Nederland verplicht :) https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets
Als fietser moet u in het donker en bij slecht zicht een voorlicht en achterlicht aan hebben. U mag hiervoor ook losse lampjes gebruiken. Daarnaast moet de fiets reflectoren hebben op de achterkant, trappers en wielen of banden.
Voor een fiets op 2 wielen gelden de volgende regels voor reflectoren:

een rode reflector op de achterkant van de fiets. Dit mag geen driehoek zijn;
witte of gele reflectoren op de wielen (velgen) of banden;
4 (amber)gele reflectoren op de trappers;
u mag geen spaakreflectoren gebruiken. Dit zijn reflectoren die in de lengte op een spaak zijn bevestigd.
Op de banden zit vaak een reflecterende strook zodat je van de zijkant reflecteert. Ik heb het eigenlijk niet gecheckt want ik heb de 600 Pro nog niet, maar ik neem een beetje aan dat dat voor elkaar is als je een fiets verkoopt in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 23-04 10:57
Zijn er hier Tenway gebruikers die de fiets gebruiken niet in het vlakke Nederland?

Hoe doet die het bijvoorbeeld in België of Duitsland?
Op heuvels dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
Mafkees schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Waarschijnlijk een feature om met de fiets te kunnen pairen. Maar het zou idd netter zijn pairing in te schakelen door een daadwerkelijke knop op de fiets (lang) in te drukken.

Ik heb de 600 Pro besteld dus heb de app ook nog niet gebruikt, maar wat kun je vervolgens allemaal?
Helemaal niets, fiets valt uit, verbinden lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Jack_The_Ripper schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:08:
Dat is best wel een serieus probleem. En een workaround is altijd de vrijwel nutteloze Tenways app openen met fietsen? Heb je het al aan de Tenways support doorgegeven? Lijkt me dat ze het dan moeten updaten. 🤔

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyboarder
Bedankt voor de foto. Dan zouden Shimano M05 blokjes moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
Sturmovik177 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:58:
[...]

Dat is best wel een serieus probleem. En een workaround is altijd de vrijwel nutteloze Tenways app openen met fietsen? Heb je het al aan de Tenways support doorgegeven? Lijkt me dat ze het dan moeten updaten. 🤔
Heb nog niets doorgegeven, ben eigenlijk benieuwd of meer personen dit kunnen reproduceren bij de 600 pro en misschien hebben de andere modellen hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Jack_The_Ripper schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:34:
[...]

Heb nog niets doorgegeven, ben eigenlijk benieuwd of meer personen dit kunnen reproduceren bij de 600 pro en misschien hebben de andere modellen hier ook last van.
Zodra ik er tijd voor heb, zal ik het proberen te reproduceren.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

daflux schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:51:
Zijn er hier Tenway gebruikers die de fiets gebruiken niet in het vlakke Nederland?

Hoe doet die het bijvoorbeeld in België of Duitsland?
Op heuvels dus?
Nou, als je heuvel op moet en wind tegen hebt, heeft mijn 600 wel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Iemand ervaring met deze steercarrier op de 600 Pro? Ik ben vooral benieuwd of dat goed te doen is als het stuur nagenoeg rechtop staat en of het nog invloed heeft op rij eigenschappen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Teleluvr schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:33:
Hier dezelfde ervaring met 2x een CGO800s. De 30km/u haal ik ook wel, maar dat trapt mijns inziens niet echt lekker vanwege de (al eerder genoemde) hoge cadans. Dat de ondersteuning bij 25km/u wegvalt is logisch, aangezien een normale e-bike wettelijk maar tot 25km/u ondersteuning mag bieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Iemand ervaring met het onderstaande slot? Ben op zoek naar een slot voor mijn 600

Evolution Mini 7 beugelslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

TweakTweet schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:11:
Iemand ervaring met deze steercarrier op de 600 Pro? Ik ben vooral benieuwd of dat goed te doen is als het stuur nagenoeg rechtop staat en of het nog invloed heeft op rij eigenschappen oid.
Het zou voor mij iig geen optie zijn, als ik het zo zie, dan gaat je stuur sowieso al een stuk meer naar voren staan vanwege de constructie.

Heb het nu juist zo dat mijn huidige stuur al zoveel mogelijk rechtop staat, zodat ik ook lekker rechtop kan fietsen.

Als je wel meer van een gebogen sportieve zit naar voren houdt, dan kan het wel maarja.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
warp schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Hier dezelfde ervaring met 2x een CGO00s. De 30km/u haal ik ook wel, maar dat trapt mijns inziens niet echt lekker vanwege de (al eerder genoemde) hoge cadans. Dat de ondersteuning bij 25km/u wegvalt is logisch, aangezien een normale e-bike mag wettelijk maar tot 25km/u ondersteuning mag bieden ;)
600 of 800?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
De 800, heb mijn reactie aangepast. Blijkbaar te snel getypt ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Critical
Bijna zoals ik 'm hebben wil..... Wat een heerlijke fiets !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwjyJMqidaO2rlHWsc-wGPdRQsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnXMwk1NSpRQpGlN5YjCUbtL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyboarder
Vandaag mijn 600 Pro naar Fietsenwinkel.nl in Utrecht gebracht voor reparatie van het freewheel/sprocket. Dit proces ging redelijk soepel. Via de website meld je de fiets aan voor reparatie. Hier geef je aan wat het probleem is en kun ook foto's en video's toevoegen. Zodra er een monteur naar gekeken heeft krijg je een datum wanneer je hem langs kan brengen. Wanneer dit is hangt af hoe druk ze het hebben en of ze eerst nog onderdelen moeten bestellen (zoals bij mij). Ik heb op 03-06 de melding gedaan op de website en kon hem vandaag lang brengen. Heb de fiets om 10u gebracht en krijg om 11:15 een belletje dat hij al weer klaar stond. Bij het ophalen nog even met de monteur gesproken en die zij dat het een probleem is wat vaker voor komt. Het is niet duidelijk geworden of het probleem bij Tenways of bij Gates zit. Dit alles onder garantie (anders was de rekening €235 geweest).

Vanavond een korte test rit gemaakt (13km) en ik heb overduidelijk last van overmatige geluidsproductie van de motor. Ik vermoed toch dat het iets met de warmte te maken heeft. De sterkte van het geluid hangt bij mij alleen af van de snelheid en niet van het koppel wat de motor moet leveren. Ik heb net een mail gestuurd naar de support van Tenways. Kijken waar ze mee terug komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

flyboarder schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:43:
Het is niet duidelijk geworden of het probleem bij Tenways of bij Gates zit. Dit alles onder garantie (anders was de rekening €235 geweest).
Volgens een andere dealer , https://fietsvooruit.nl/ is het een productiefout bij gates, hij heeft een stapel vliegwielen op voorraad gekregen van Tenways om mankementen gelijk te kunnen vervangen.

B.t.w , deze dealer levert de 600 pro met een AXA 2 defenderslot er gratis bij _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
taz10 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:09:
[...]

Volgens een andere dealer , https://fietsvooruit.nl/ is het een productiefout bij gates, hij heeft een stapel vliegwielen op voorraad gekregen van Tenways om mankementen gelijk te kunnen vervangen.

B.t.w , deze dealer levert de 600 pro met een AXA 2 defenderslot er gratis bij _/-\o_
Daar heb ik net mijn 600 besteld. Super goede zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 12:04
warp schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:09:
[...]

Kan me daar niet in vinden. De Cadans bij 25km/u is veel hoger op de 600pro dan bij een normale fiets in zijn 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajeto34
flyboarder schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:42:
[...]

Helaas zo goed als drie weken verder, dus ben bang dat de levertijden wat zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Erik1805 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:08:
[...]

Daar heb ik net mijn 600 besteld. Super goede zaak
Staat ie hierbij denk ? :P , p.s de gele is voor mij :*) :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MzOjYf9gifKaUZUlXaXB0ALEDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hx6NjOA7rYBdbKILKoCH4IpG.jpg?f=fotoalbum_large
Ajeto34 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Helaas zo goed als drie weken verder, dus ben bang dat de levertijden wat zijn veranderd.
Gisteren mijn bestelling bij Fietsenwinkel.nl geannuleerd, vandaag mijn 10% terug op de bankrekening, kan je niets van zeggen verder, hadden ze maar de fiets sneller kunnen leveren. Vrijdag de fiets ophalen bij Fietsvooruit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
taz10 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:17:
[...]

Staat ie hierbij denk ? :P , p.s de gele is voor mij :*) :*)
[Afbeelding]
[...]

Gisteren mijn bestelling bij Fietsenwinkel.nl geannuleerd, vandaag mijn 10% terug op de bankrekening, kan je niets van zeggen verder, hadden ze maar de fiets sneller kunnen leveren. Vrijdag de fiets ophalen bij Fietsvooruit _/-\o_
Haha ja de eerste (zwarte). Haal ik vanavond op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 12:53
Ik heb gisteren de CGO600 Pro uitgeprobeerd fietsenwinkel.nl, en wat een fijne fiets! Ik heb het gelijk besteld via Tenways.com.

Ik zit nu een beetje rond te kijken voor accessoires, en ga het volgende halen:
  • AXA Defender ART2
  • AXA Flex Mount
  • BBB Wheelfixed BQR-03
  • BBB Zadelklem 34,9mm BSP-80
Hiernaast zit ook naar de LightSKIN te kijken, een zadelpen met geïntegreerd licht. Zit nu met support te kijken wat de opties zijn om een kabel weg te werken via het frame. Als dat kan, ga ik een voorwiel met naafdynamo aanschaffen, zit te denken aan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

captainkent schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:48:
Zit nu met support te kijken wat de opties zijn om een kabel weg te werken via het frame. Als dat kan, ga ik een voorwiel met naafdynamo aanschaffen, zit te denken aan deze.
Het klinkt een beetje gek om, op een fiets met permanente stroombron, kinetische energie weer om te zetten elektrische energie :P

Kun je niet gewoon aftappen van het voorlicht? Die oplossing is al eerder gedeeld in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainkent
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 12:53
Gizz schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Het klinkt een beetje gek om, op een fiets met permanente stroombron, kinetische energie weer om te zetten elektrische energie :P

Kun je niet gewoon aftappen van het voorlicht? Die oplossing is al eerder gedeeld in dit topic.
Is ook zo :P

Die post heb ik gezien, alleen ging dat om een CGO600 (niet pro) en daar is het voorlicht extern. Ik wacht ook even af met dit bestellen totdat ik de fiets heb zodat ik kan kijken hoe ik de kabel kan wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiii
  • Niet online
captainkent schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Is ook zo :P

Die post heb ik gezien, alleen ging dat om een CGO600 (niet pro) en daar is het voorlicht extern. Ik wacht ook even af met dit bestellen totdat ik de fiets heb zodat ik kan kijken hoe ik de kabel kan wegwerken.
Ik heb bovengenomde aftapper/vast achterlicht gemaakt, Er zijn op de niet pro 2 punten waar je kunt aftappen, naast het balhoofd (die vervalt op de pro), en onder het afdek kapje bij de trapas. Er loopt een soort kabelgoot aan de onderkant van de fiets waar alle kabels doorheen lopen, het lijkt me sterk dat ze dit helemaal hebben herontworpen voor de pro, dus met een klein beetje moeite kun je onder dat kapje gewoon aftappen en meeschakelen met je koplamp, wel zo elegant!
Pagina: 1 ... 14 ... 42 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.